Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:08:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 636 637 638 639 640 641 642 [643] 644 645 646 647 648 649 650 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14659252 alkalommal)
0 Felhasználó és 141 vendég van a témában
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #32100 Dátum: 2014.05.16 péntek, 23:40:43 »

A hibatároló pont arra való, hogy eltárolja a szakaszos hibákat, nem?
Neked is szakaszos hibát malacfarkaltam a kocsidba, mégsem volt benne a kód újraindításkor.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32101 Dátum: 2014.05.17 szombat, 15:29:38 »

Szisztok. Eljött az ideje, hogy ledugozzam az egr-t. Pár kérdésem volna. Találtam pár jó leirást, hogy az egr-t magát hogyan tudom kivenni. Ezzel szerintem nem lesz gondom. A bajom az, hogy ugy néz ki, nyitott állapotban szorult meg, ami miatt hamar elég sok korom rakodhatott le a szivosoron. A kérdésem az lenne, hogy ha kézügyességgel rendelkezem, akkor le tudom kapni valahogy azt a részt, amit tisztitani kellene vagy okozhatok nagyobb bajt!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #32102 Dátum: 2014.05.17 szombat, 15:33:31 »

Szisztok. Eljött az ideje, hogy ledugozzam az egr-t. Pár kérdésem volna. Találtam pár jó leirást, hogy az egr-t magát hogyan tudom kivenni. Ezzel szerintem nem lesz gondom. A bajom az, hogy ugy néz ki, nyitott állapotban szorult meg, ami miatt hamar elég sok korom rakodhatott le a szivosoron. A kérdésem az lenne, hogy ha kézügyességgel rendelkezem, akkor le tudom kapni valahogy azt a részt, amit tisztitani kellene vagy okozhatok nagyobb bajt!?
A szívósort ugyis lekell venni azt amikor eltávolítod belőle a tömítést utána féktisztítóval,brigiciollal kipucolod és megvárod míg kiszárad.Amit óvatossan kell pucolni az a motorblokkon a nyílások mert nehogy belemenjen a blokkba a kosz.Hidd el menni fog csak bízz magadban.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32103 Dátum: 2014.05.17 szombat, 15:42:45 »

A szívósort ugyis lekell venni azt amikor eltávolítod belőle a tömítést utána féktisztítóval,brigiciollal kipucolod és megvárod míg kiszárad.Amit óvatossan kell pucolni az a motorblokkon a nyílások mert nehogy belemenjen a blokkba a kosz.Hidd el menni fog csak bízz magadban.

Köszönöm, ez megnyugtató válasz.  Wink Akkor csak egy olyan kérdés, hogy a látható csavarokon, csatikon kivül esetleg akad-e valahol egy még, amire vigyázni kellene. Illetve a szivosorban van-e belső elektronika, amibe nem kéne belenyomni a tisztitófolyadékot!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32104 Dátum: 2014.05.17 szombat, 15:47:14 »

Köszönöm, ez megnyugtató válasz.  Wink Akkor csak egy olyan kérdés, hogy a látható csavarokon, csatikon kivül esetleg akad-e valahol egy még, amire vigyázni kellene. Illetve a szivosorban van-e belső elektronika, amibe nem kéne belenyomni a tisztitófolyadékot!?

Ja és még annyi, hogy akad-e elfekvőben valakinél egy megbizható anyagból készitett egr dugó!? És ha igen,a kkor mennyiért válna meg tőle!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Paxtoll
Vendég
« Új hozzászólás #32105 Dátum: 2014.05.17 szombat, 16:54:05 »

Ja és még annyi, hogy akad-e elfekvőben valakinél egy megbizható anyagból készitett egr dugó!? És ha igen,a kkor mennyiért válna meg tőle!?

EGR dugót kb 3 perc alatt csináltam egy sima acéllemezből. Egyszerűen a cső kontúrját kivágtam 2 furat és kész is van.  Annyit az egészhez, hogy mivel valószínű, hogy régen volt bontva a szívósorod, célszerű kicserélni a tömítéseket újakra. Pár száz forint darabja. Féktisztítóval óvatosan bánj mert nem a legjobb ha az égéstérbe kerül.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32106 Dátum: 2014.05.17 szombat, 17:14:46 »

Szisztok. Eljött az ideje, hogy ledugozzam az egr-t. Pár kérdésem volna. Találtam pár jó leirást, hogy az egr-t magát hogyan tudom kivenni. Ezzel szerintem nem lesz gondom. A bajom az, hogy ugy néz ki, nyitott állapotban szorult meg, ami miatt hamar elég sok korom rakodhatott le a szivosoron. A kérdésem az lenne, hogy ha kézügyességgel rendelkezem, akkor le tudom kapni valahogy azt a részt, amit tisztitani kellene vagy okozhatok nagyobb bajt!?

FordWikin találsz leírást képekkel, hogy mire számíthatsz.

Ez meg egy EGR-dugó, 1 mm-es rozsdamentes acél, 120 ezer km-t és 4 évet szolgált, míg most lecseréltem:

http://kephost.com/images/2014/05/17/EGRdugo.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #32107 Dátum: 2014.05.17 szombat, 17:58:30 »

FordWikin találsz leírást képekkel, hogy mire számíthatsz.

Ez meg egy EGR-dugó, 1 mm-es rozsdamentes acél, 120 ezer km-t és 4 évet szolgált, míg most lecseréltem:

http://kephost.com/images/2014/05/17/EGRdugo.jpg

AndyA

Köszönöm mindenkinek a gyors segitséget. Wink
Belevágok, biztos menni fog. Amiket irtatok, azokra figyelek és amit kell cserélek. Üdv  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
csiotibi
Vendég
« Új hozzászólás #32108 Dátum: 2014.05.17 szombat, 19:56:47 »

Sziasztok.Segitsegeteket szeretnem kerni.A mondeom bizonyos P2338 as hibakodot ir ki amit nem lehet kitorolni a memoriabol.A kopgoszenzor ez de nem tudom miert irhatja ezt ki.Mit kell megneznem ha ez a kod van?Segitsetek legyszi.Tibor
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #32109 Dátum: 2014.05.17 szombat, 20:19:29 »

Sziasztok.Segitsegeteket szeretnem kerni.A mondeom bizonyos P2338 as hibakodot ir ki amit nem lehet kitorolni a memoriabol.A kopgoszenzor ez de nem tudom miert irhatja ezt ki.Mit kell megneznem ha ez a kod van?Segitsetek legyszi.Tibor
Tisztelt Fórumtárs!
A kérdésedre a választ a Diagnosztika topikban kapod meg. Egy adott kérdést csak egy helyre szoktunk feltenni. Légy egy kis türelemmel és megkapod a segítséget. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
csiotibi
Vendég
« Új hozzászólás #32110 Dátum: 2014.05.17 szombat, 21:08:01 »

Koszi szepen.Meg uj vagyok es nem tudom hogyan mukodik itt az ilyesmi.Bocsi
Naplózva
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #32111 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:07:53 »

Jo estet!
Szeretnem megpucolni a MAF szenzort de nem talalok itten fektisztitot,esetleg mivel probalkozhatok meg?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32112 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:10:46 »

Jo estet!
Szeretnem megpucolni a MAF szenzort de nem talalok itten fektisztitot,esetleg mivel probalkozhatok meg?

elpárolgo kontaktus tisztítóval.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #32113 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:15:41 »

elpárolgo kontaktus tisztítóval.
Koszi! Azt mintha lattam volna
Naplózva
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #32114 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:28:05 »

Erdekes hirdeteseket latok,:szeretnem kerdezni egy angol autobol lehetseges-e 2.2tdci motor atrakni az enyembe? Nagy macera?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32115 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:43:31 »

Erdekes hirdeteseket latok,:szeretnem kerdezni egy angol autobol lehetseges-e 2.2tdci motor atrakni az enyembe? Nagy macera?

Attól függ. Ha még sosem csináltál ilyet, akkor elég nagy macera. Smiley

Ha csináltál már, de mondjuk a célautóban nem azonos a váltó (MTX75 vs. MMT6), akkor szintén akadhat pár apróság, ami nem lesz igazán passzos.

Ha a váltó azonos, akkor elvileg nem lehetetlen, de azért elég masszív melóra számíts.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #32116 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:01:38 »

Attól függ. Ha még sosem csináltál ilyet, akkor elég nagy macera. Smiley

Ha csináltál már, de mondjuk a célautóban nem azonos a váltó (MTX75 vs. MMT6), akkor szintén akadhat pár apróság, ami nem lesz igazán passzos.

Ha a váltó azonos, akkor elvileg nem lehetetlen, de azért elég masszív melóra számíts.

AndyA
Koszi,gondolkodom rajta,nyaron megyek haza addig van idom gondolkodni.
Naplózva
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #32117 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 13:34:51 »

sziasztok,tud valaki segíteni,2003.03-as 2.0,130 le tdci mondimba befecskendező porlasztót keresek,estleg ha tud valaki ajánlani ,esetleg ha valaki tuddná hogy mi a cikkszáma,azt is megköszönném.
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #32118 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 13:43:28 »

sziasztok,tud valaki segíteni,2003.03-as 2.0,130 le tdci mondimba befecskendező porlasztót keresek,estleg ha tud valaki ajánlani ,esetleg ha valaki tuddná hogy mi a cikkszáma,azt is megköszönném.

esetleg ha megnéznéd, hogy mi van a mostani porlasztón...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #32119 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 14:30:19 »

esetleg ha megnéznéd, hogy mi van a mostani porlasztón...
az még a motorban van
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32120 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 14:37:14 »

az még a motorban van

Annyira, hogy a vége sem áll ki, amin a felirat van? wow1

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #32121 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 15:29:58 »

Annyira, hogy a vége sem áll ki, amin a felirat van? wow1

AndyA
ott nincs semmi szám,tulajdonképpen nem látzsik ki semmi
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #32122 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 15:39:42 »

ott nincs semmi szám,tulajdonképpen nem látzsik ki semmi
Akkor oldalt a vezérlés pajzson van egy matrica amin rajta vannak a porlasztók kódjai.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32123 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 15:52:37 »

Akkor oldalt a vezérlés pajzson van egy matrica amin rajta vannak a porlasztók kódjai.

A csúcsokon is rajta van, csak kicsit ügyeskedni kell, hogy le tudja olvasni az ember. Egy fogászati tükör nagy segítség lehet ebben, de még egy sima is. De anélkül sem megoldhatatlan, csak macerás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #32124 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 15:59:24 »

A csúcsokon is rajta van, csak kicsit ügyeskedni kell, hogy le tudja olvasni az ember. Egy fogászati tükör nagy segítség lehet ebben, de még egy sima is. De anélkül sem megoldhatatlan, csak macerás.

AndyA

Akkor most vigye el fogorvoshoz a kocsit?  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
gabor.samoly
Vendég
« Új hozzászólás #32125 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 16:14:05 »

Sziasztok!

Elég sokat olasgattam már a TDCI motorokról (itt a fórumon is), de ettől még lehet hogy olyant kérdezek/írok, ami nektek triviális.

Egy 2003-as 1.8-as Benzin/Gáz ferdehátút használok most. Az élet úgy hozta, hogy nagyobbra kell cserélnem, család gyarapodása miatt. Mivel az új konstrukciós Galaxy (2007-től) és az S-Max picit drága nekem, most megelégednék azzal is, ha a jelenlegi ferdehátú kombira változna, és lenne rajta tetősín/vonóhorog.

Minél többet olvasok, annál inkább inamba száll a bátorság, mert nem tudom mit tegyek. Van több potenciális jelöltem, egyik ez lenne, ami az árából ítélve picit gyanús:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_ghia-7910009

A másik pedig ez, ami 2.2-es:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium_m.o..-i_._tores_es_fenyezesmen-7666000

Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy elolvastam a hasznos tanácsolat TDCi vásárlással kapcsolatban, de egyedül nem sokra megyek a motorhangból. Soha nem volt diesel autóm, nem tudom hogy hogy kell viselkednie egy próbaúton. Nem tudtok valami szakit, aki valamilyen díjazásért cserébe eljönne, és elmondaná a véleményét? Nekem megérné, hogy ne vegyek zsákbamacskát.
Vagy vigyem be márkaszervízbe inkább? Ott elég macera az előzetes időpontegyeztetés, egy második szűrő lehetne az is, de jobb szeretném ha esetleg helyben megtudhatnám hogy erre várhatóan kell-e költeni marha sokat, 20e km-en belül, vagy jó vétel.

Szóval valami alapján szeretnék mérlegelni. Pesten sajnos nincs ilyen ismerősöm, Dombóvárról nem tudok felrángatni ide emiatt senkit. Mit tanácsoltok?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32126 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 16:17:49 »

Sziasztok!

Elég sokat olasgattam már a TDCI motorokról (itt a fórumon is), de ettől még lehet hogy olyant kérdezek/írok, ami nektek triviális.

Egy 2003-as 1.8-as Benzin/Gáz ferdehátút használok most. Az élet úgy hozta, hogy nagyobbra kell cserélnem, család gyarapodása miatt. Mivel az új konstrukciós Galaxy (2007-től) és az S-Max picit drága nekem, most megelégednék azzal is, ha a jelenlegi ferdehátú kombira változna, és lenne rajta tetősín/vonóhorog.

Minél többet olvasok, annál inkább inamba száll a bátorság, mert nem tudom mit tegyek. Van több potenciális jelöltem, egyik ez lenne, ami az árából ítélve picit gyanús:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_ghia-7910009

A másik pedig ez, ami 2.2-es:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium_m.o..-i_._tores_es_fenyezesmen-7666000

Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy elolvastam a hasznos tanácsolat TDCi vásárlással kapcsolatban, de egyedül nem sokra megyek a motorhangból. Soha nem volt diesel autóm, nem tudom hogy hogy kell viselkednie egy próbaúton. Nem tudtok valami szakit, aki valamilyen díjazásért cserébe eljönne, és elmondaná a véleményét? Nekem megérné, hogy ne vegyek zsákbamacskát.
Vagy vigyem be márkaszervízbe inkább? Ott elég macera az előzetes időpontegyeztetés, egy második szűrő lehetne az is, de jobb szeretném ha esetleg helyben megtudhatnám hogy erre várhatóan kell-e költeni marha sokat, 20e km-en belül, vagy jó vétel.

Szóval valami alapján szeretnék mérlegelni. Pesten sajnos nincs ilyen ismerősöm, Dombóvárról nem tudok felrángatni ide emiatt senkit. Mit tanácsoltok?

Vidd be Vikhez (Németh Viktor) a Lurdyval szemben a Ford-kereskedésbe. Ha ő azt mondja rá, hogy OK, akkor neki el lehet hinni.

Én a 2.2-est nézném, bár annál is kérdéses a 8 év alatt ez a futott km, és ennyiért szerintem sok is egy kicsit. A másiknál 10 év alatt egészen biztosan nevetséges.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #32127 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 16:55:06 »

Sziasztok!

Elég sokat olasgattam már a TDCI motorokról (itt a fórumon is), de ettől még lehet hogy olyant kérdezek/írok, ami nektek triviális.

Egy 2003-as 1.8-as Benzin/Gáz ferdehátút használok most. Az élet úgy hozta, hogy nagyobbra kell cserélnem, család gyarapodása miatt. Mivel az új konstrukciós Galaxy (2007-től) és az S-Max picit drága nekem, most megelégednék azzal is, ha a jelenlegi ferdehátú kombira változna, és lenne rajta tetősín/vonóhorog.

Minél többet olvasok, annál inkább inamba száll a bátorság, mert nem tudom mit tegyek. Van több potenciális jelöltem, egyik ez lenne, ami az árából ítélve picit gyanús:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_ghia-7910009

A másik pedig ez, ami 2.2-es:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium_m.o..-i_._tores_es_fenyezesmen-7666000

Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy elolvastam a hasznos tanácsolat TDCi vásárlással kapcsolatban, de egyedül nem sokra megyek a motorhangból. Soha nem volt diesel autóm, nem tudom hogy hogy kell viselkednie egy próbaúton. Nem tudtok valami szakit, aki valamilyen díjazásért cserébe eljönne, és elmondaná a véleményét? Nekem megérné, hogy ne vegyek zsákbamacskát.
Vagy vigyem be márkaszervízbe inkább? Ott elég macera az előzetes időpontegyeztetés, egy második szűrő lehetne az is, de jobb szeretném ha esetleg helyben megtudhatnám hogy erre várhatóan kell-e költeni marha sokat, 20e km-en belül, vagy jó vétel.

Szóval valami alapján szeretnék mérlegelni. Pesten sajnos nincs ilyen ismerősöm, Dombóvárról nem tudok felrángatni ide emiatt senkit. Mit tanácsoltok?

Az első (2.0 TDCI) az gyanús....2004-es facelift előtti az eleje..belső faceliftes, a km biztos kamu.
A 2.2...az szép (képek alapján), km ott is kamu, ára (szerintem) sok. 
A fórumon most hírdeti tuza35 a 2.2 mondeoját 1,35m-ért ....árban szerintem megtudnátok egyezni http://mondeo.hu/index.php?topic=17305.0 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #32128 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 16:57:07 »

A csúcsokon is rajta van, csak kicsit ügyeskedni kell, hogy le tudja olvasni az ember. Egy fogászati tükör nagy segítség lehet ebben, de még egy sima is. De anélkül sem megoldhatatlan, csak macerás.

AndyA

Tudom.
Csak írtam neki még egy lehetőséget ami egyszerűbb...nem kell tükrözni/trükközni.  vigyor3 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #32129 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 18:19:17 »

Sziasztok!

Szeretnék érdeklőni, hogy volt-e valakimenk olyan hibajelensége, hogy a turbót vezérlő változó geometriás lapát akadt(hátsó állásban nehezen jár)?

Nekem úgy tűnik ez a hibajelenségem, és emiatt az elektromos vezérlő (Hella) hibakódot ad az ECU-nak és vészüzembe kapcsol - villog az izzításjelző.

Tudna valaki tanácsot adni, hogy tudnám megjavítani? Le kell szednem a turbót?

Üdv:
Laci
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32130 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 18:31:08 »

Sziasztok!

Szeretnék érdeklőni, hogy volt-e valakimenk olyan hibajelensége, hogy a turbót vezérlő változó geometriás lapát akadt(hátsó állásban nehezen jár)?

Nekem úgy tűnik ez a hibajelenségem, és emiatt az elektromos vezérlő (Hella) hibakódot ad az ECU-nak és vészüzembe kapcsol - villog az izzításjelző.

Tudna valaki tanácsot adni, hogy tudnám megjavítani? Le kell szednem a turbót?

Üdv:
Laci
szerintem elég sok embernek volt már ilyen baja. ki kell pucolni a geo-t.  én kb 5 óra alatt csináltam meg, a turbót nem szedtem le hozzá. akna kellett, olajozócsöveket leszedtem, le a csöveket róla, és a középrésszel együtt kihúztam a kipucsonkból az egészet. Kell egy kis kézügyesség a függőleges helyzetbel lévő összerakáshoz, de megoldható. lényeg: ne legyél olyan, aki az első- második kva anyázásnál feladja Wink
van több hely, ahol foglalkoznak vele, de én pl ilyenért nem adnék ki pénzt
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.19 hétfő, 18:33:05 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #32131 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 21:20:21 »

Sziasztok! S O S segitség kellene!
2.0, 2002 évj. 130 Le. Tdci  mondim van, a kérdésem, hogy a kopogás szenzor hól található?
Diagon hibának írja de apszolut nem akar komunikàlni.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32132 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 21:21:55 »

Sziasztok!

Elég sokat olasgattam már a TDCI motorokról (itt a fórumon is), de ettől még lehet hogy olyant kérdezek/írok, ami nektek triviális.

Egy 2003-as 1.8-as Benzin/Gáz ferdehátút használok most. Az élet úgy hozta, hogy nagyobbra kell cserélnem, család gyarapodása miatt. Mivel az új konstrukciós Galaxy (2007-től) és az S-Max picit drága nekem, most megelégednék azzal is, ha a jelenlegi ferdehátú kombira változna, és lenne rajta tetősín/vonóhorog.

Minél többet olvasok, annál inkább inamba száll a bátorság, mert nem tudom mit tegyek. Van több potenciális jelöltem, egyik ez lenne, ami az árából ítélve picit gyanús:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_ghia-7910009

A másik pedig ez, ami 2.2-es:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium_m.o..-i_._tores_es_fenyezesmen-7666000

Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy elolvastam a hasznos tanácsolat TDCi vásárlással kapcsolatban, de egyedül nem sokra megyek a motorhangból. Soha nem volt diesel autóm, nem tudom hogy hogy kell viselkednie egy próbaúton. Nem tudtok valami szakit, aki valamilyen díjazásért cserébe eljönne, és elmondaná a véleményét? Nekem megérné, hogy ne vegyek zsákbamacskát.
Vagy vigyem be márkaszervízbe inkább? Ott elég macera az előzetes időpontegyeztetés, egy második szűrő lehetne az is, de jobb szeretném ha esetleg helyben megtudhatnám hogy erre várhatóan kell-e költeni marha sokat, 20e km-en belül, vagy jó vétel.

Szóval valami alapján szeretnék mérlegelni. Pesten sajnos nincs ilyen ismerősöm, Dombóvárról nem tudok felrángatni ide emiatt senkit. Mit tanácsoltok?

Fórumos kolléga épp árul 2.2-est: http://mondeo.hu/index.php?topic=17305.0
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #32133 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 21:28:25 »

szerintem elég sok embernek volt már ilyen baja. ki kell pucolni a geo-t.  én kb 5 óra alatt csináltam meg, a turbót nem szedtem le hozzá. akna kellett, olajozócsöveket leszedtem, le a csöveket róla, és a középrésszel együtt kihúztam a kipucsonkból az egészet. Kell egy kis kézügyesség a függőleges helyzetbel lévő összerakáshoz, de megoldható. lényeg: ne legyél olyan, aki az első- második kva anyázásnál feladja Wink
van több hely, ahol foglalkoznak vele, de én pl ilyenért nem adnék ki pénzt
Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #32134 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 21:29:32 »

Szia!

Neked ez volt a gondod? Utánna minden rendben volt vele?

Üdv:
Laci
Naplózva
gabor.samoly
Vendég
« Új hozzászólás #32135 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 22:23:04 »

Az első (2.0 TDCI) az gyanús....2004-es facelift előtti az eleje..belső faceliftes, a km biztos kamu.
A 2.2...az szép (képek alapján), km ott is kamu, ára (szerintem) sok.  
A fórumon most hírdeti tuza35 a 2.2 mondeoját 1,35m-ért ....árban szerintem megtudnátok egyezni http://mondeo.hu/index.php?topic=17305.0  


Sajnos a 2.2-est elvitték tegnap (legalábbis ezt mondta az úriember a telefonba).
Megnéztem a zöld 2.0-t, amiben 112.000 km van a hirdetésben. A telefonban én úgy értettem, hogy magyar, szervizelve van, szervizkönyve is van.
Erre roppant kíváncsi lettem. Mikor bementem az udvarra, több mondeo volt ott. Mind kombi, Németből behozva. Szervízkönyv nincs. De ott, kint volt neki szervíz, sokmindent kicseréltek rajta Smiley. Természetesen amit kinéztem a neten, azt délután egy házaspár elvitte. De ebben a zöldben is hasonló km volt, és 2004-es Huh? Mondtam, hogy az fura, mert kör alakú a ködlámpa, és a belseje is a régebbi. KAZETTÁS magnó volt benne, nem tudom hogy 2004-ben mennyit adtak ki (pont Németországban) kazettás magnóval. A belseje nem volt teljesen leharcolva, de szarabbul nézett ki mint az enyém (gyerekkel, minden nap hóban-sárban használva) 250.000 km-el.

Szóval még így 900-ért sem annyira.

Lehet hogy ez off volt, de hátha valakit érdekel a tapasztalat.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.19 hétfő, 22:43:52 írta gabor.samoly » Naplózva
gabor.samoly
Vendég
« Új hozzászólás #32136 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 22:25:23 »



Igen, ezt láttam, tetszik is. Viszont nekem valahogy el kellene adnom a sajátom, ő nem tudja beszámolni. Sajnos kereskedésben elég gyatra árat ígérnek egy 250.000 km-t futott autóra, 11 évesen.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32137 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 22:43:39 »

Sziasztok!

Szeretnék érdeklőni, hogy volt-e valakimenk olyan hibajelensége, hogy a turbót vezérlő változó geometriás lapát akadt(hátsó állásban nehezen jár)?

Nekem úgy tűnik ez a hibajelenségem, és emiatt az elektromos vezérlő (Hella) hibakódot ad az ECU-nak és vészüzembe kapcsol - villog az izzításjelző.

Tudna valaki tanácsot adni, hogy tudnám megjavítani? Le kell szednem a turbót?

Üdv:
Laci

Keresd meg Ervint, ennek ő a szakértője. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #32138 Dátum: 2014.05.20 kedd, 05:07:34 »

Szia!

Neked ez volt a gondod? Utánna minden rendben volt vele?

Üdv:
Laci
igen.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #32139 Dátum: 2014.05.20 kedd, 05:40:30 »

Sziasztok! S O S segítség kellene!
2.0, 2002 évj. 130 Le. Tdci  mondim van, a kérdésem, hogy a kopogás szenzor hol található?
Diagon hibának írja de apszolut nem akar kommunikálni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32140 Dátum: 2014.05.20 kedd, 07:04:15 »

Sziasztok! S O S segítség kellene!
2.0, 2002 évj. 130 Le. Tdci  mondim van, a kérdésem, hogy a kopogás szenzor hol található?
Diagon hibának írja de apszolut nem akar kommunikálni.
a vízpumpától balra van a blokkra szerelve.de az nem szokik tönkre menni.az inkább a halódó csúcs miatt dob be hibát.Hányas hengerre ír hibát?Az a csúcsod xar.programoztasd újra a csúcsokat,egy darabig még jó lesz,aztán nem úszod meg a csúcs cserét.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #32141 Dátum: 2014.05.20 kedd, 11:31:33 »

Az 1 henger kopogás érték magas de hogy írhat külön hengert amikor egy szenzoron van az összes henger? És ráadásul abszolút nem kommunikál a szenzor, lehet lecsuszot a vezeték?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32142 Dátum: 2014.05.20 kedd, 11:48:53 »

Az 1 henger kopogás érték magas de hogy írhat külön hengert amikor egy szenzoron van az összes henger? És ráadásul abszolút nem kommunikál a szenzor, lehet lecsuszot a vezeték?

Akkor koppan, amikor az a henger gyújt. Innen tudja, hogy melyik henger az.

Nézd meg, de szerintem akkor nem lenne egyáltalán érzékelés, ha lecsúszott volna.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #32143 Dátum: 2014.05.20 kedd, 12:17:09 »

Az 1 henger kopogás érték magas de hogy írhat külön hengert amikor egy szenzoron van az összes henger? És ráadásul abszolút nem kommunikál a szenzor, lehet lecsuszot a vezeték?
ilyen nincs,hogy nem kommunikál.vagy szakadásban van,vagy hibát jelez valamelyik hengernél.
1érzékelő van, a gyujtás pillanatában tudja,hogy melyik hengerben robbant a cucc.pontosabban a felső holtpontokat tudja,hogy melyik henger mikor robban.Tudod,ckp és cmp jeladók.....ha a robbanás nem az adott időpontban történik,kopogni kezd a motor.ezért jelez hibát a Knock szerzor az adott hengerre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #32144 Dátum: 2014.05.20 kedd, 14:54:16 »

Map szenzor csere után vagyok több hónappal és azóta is előhoztam a korábbi hibát, csak ritkán járok 3000 rpm felett.
Szerintetek merre tapogatózzam tovább?
Van régi f-superem és elm327-em, ezekkel tudok turbónyomást mérni?

Köszi!
 worship

 P0234 - Turbocharger/Supercharger 'A' Overboost Condition         


 Possible causes
 - Boost pressure sensor harness is open or shorted
 - Boost pressure sensor circuit poor electrical connection
 - Faulty boost pressure sensor
 - Faulty Turbo/Super Charger
 - Engine over temperature
 - Ignition misfire exceeds the calibrated threshold
 - Faulty Knock sensor (KS)

This diagnostic trouble code (DTC) P0234 will set if the boost pressure sensor signal is above the predicted range.

The boost pressure sensor responds to pressure changes in the intake manifold.  This pressure is created by the turbocharger and changes with accelerator pedal position (APP) and engine speed.  The engine control module (ECM) uses this information to assist in diagnosis of the barometric pressure (BARO) sensor and to provide engine overboost protection.  The boost pressure sensor has a 5-volt reference circuit, a low reference circuit, and a signal circuit.  The engine control module (ECM) supplies 5 volts to the boost pressure sensor on the 5-volt reference 2 circuit, and provides a ground on a low reference circuit.  The boost pressure sensor provides a signal to the ECM on a signal circuit relative to the pressure changes.  The ECM monitors the boost pressure sensor signal for voltage outside of the normal range.  The ECM calculates a predicted value for the boost pressure sensor.  The ECM then compares the predicted value to the actual signal.

Ezek alapján a MAP szenzorral van valami gond.....

Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #32145 Dátum: 2014.05.20 kedd, 17:36:00 »

Ilyenkor csak az adott porlasztot kell cserélni vagy  az összeset?
Ha újra programozzák a porlasztókat ki kell szedni?
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #32146 Dátum: 2014.05.20 kedd, 17:43:50 »

Ilyenkor csak az adott porlasztot kell cserélni vagy  az összeset?
Ha újra programozzák a porlasztókat ki kell szedni?
A legjobb a pcsúcsokat egyben cserélni. De ha kiméreted őket, és az egyik feltűnően rosszabb, mint a másik 3, és a másik 3 még tűréshatáron belül van, akkor lehet egyet is.
Programozáshoz nem kell kiszedni őket.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32147 Dátum: 2014.05.20 kedd, 17:52:07 »

Igen, ezt láttam, tetszik is. Viszont nekem valahogy el kellene adnom a sajátom, ő nem tudja beszámolni. Sajnos kereskedésben elég gyatra árat ígérnek egy 250.000 km-t futott autóra, 11 évesen.

Ne is várjàl sokat érte. Rakd fel a netre,lődd be az alsó 5árat és el fog menni. A kereskedő azért kereskedő,hogy haszna legyen rajta. Beveszi teszem azt 650ért és kirakja 850-900ért. Add el és vedd meg tuza kocsiját,az eléggé egyben van. Az ilyen 100-120ezer km-nek meg ne higyj,szerintem a Mikulásban se hiszel már,akkor ebben sem kéne Wink
Naplózva
kismio
Vendég
« Új hozzászólás #32148 Dátum: 2014.05.20 kedd, 18:08:17 »

Tehát ha az 1 henger kopogás szenzor érték magas akkor tutira vehetem hogy pórlasztó?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #32149 Dátum: 2014.05.20 kedd, 18:43:17 »

Tehát ha az 1 henger kopogás szenzor érték magas akkor tutira vehetem hogy pórlasztó?

Sajnos viszonylag biztosan...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 636 637 638 639 640 641 642 [643] 644 645 646 647 648 649 650 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.121 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.