Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 14:58:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 717 718 719 720 721 722 723 [724] 725 726 727 728 729 730 731 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14652442 alkalommal)
0 Felhasználó és 132 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36150 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:46:08 »

Generátor szabadonfutó ékszíjtárcsa




A szabadon futó szíjtárcsa feladata az, hogy egy belső égésű motor forgattyústengelyének forgási egyenlőtlenségeiről lekapcsolja a generátor motorját, mert áramfejlesztő üzemben a generátornak van a legnagyobb tömegtehetetlenségi nyomatéka. Ilyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra.

Előnyök

Az áramfejlesztő üzemre gyakorolt pozitív hatások a következőkben mutatkoznak meg:

az erő szintjének csökkenése a szíjhajtásban
feszítőutak csökkenése
a szíj élettartamának meghosszabbodása
csökkenő zaj a szíjhajtásban
a generátor fordulatszámának növelése az üresjárati fordulatszám tartományában
szíjcsúszás és zaj csökkenése a generátor hajtókerekénél sebességváltáskor
Lecsatolási funkció

A szabadon futó szíjtárcsa kb. 1500 perc-1 motorfordulatszámig lecsatolja a generátor forgórészét a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségeiről. A szabadonfutó egység lecsatolási funkciója a motor terhelési állapotától (a forgó lengés amplitúdójától), a tömegtehetetlenségtől, valamint a generátor terhelési állapotától függ. A szabadonfutó tárcsa továbbá a motor fordulatszámának jelentős csökkenésekor (sebességváltás) is lekapcsolja a generátor tömegtehetetlenségét.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36151 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:47:00 »

Akkor ahol van szabadonfutó oda minek automata feszítő....a te elméleted szerint?  zavart2 uglystupid2   taps   nyes
elképesztő vagy.
Az smaxban van automata feszítő is meg szabadonfutó is.A lenti cikkben benne van ,hogy miért.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36152 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:50:19 »

Generátor szabadonfutó ékszíjtárcsa




A szabadon futó szíjtárcsa feladata az, hogy egy belső égésű motor forgattyústengelyének forgási egyenlőtlenségeiről lekapcsolja a generátor motorját, mert áramfejlesztő üzemben a generátornak van a legnagyobb tömegtehetetlenségi nyomatéka. Ilyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra.

Előnyök

Az áramfejlesztő üzemre gyakorolt pozitív hatások a következőkben mutatkoznak meg:

az erő szintjének csökkenése a szíjhajtásban
feszítőutak csökkenése
a szíj élettartamának meghosszabbodása
csökkenő zaj a szíjhajtásban
a generátor fordulatszámának növelése az üresjárati fordulatszám tartományában
szíjcsúszás és zaj csökkenése a generátor hajtókerekénél sebességváltáskor
Lecsatolási funkció

A szabadon futó szíjtárcsa kb. 1500 perc-1 motorfordulatszámig lecsatolja a generátor forgórészét a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségeiről. A szabadonfutó egység lecsatolási funkciója a motor terhelési állapotától (a forgó lengés amplitúdójától), a tömegtehetetlenségtől, valamint a generátor terhelési állapotától függ. A szabadonfutó tárcsa továbbá a motor fordulatszámának jelentős csökkenésekor (sebességváltás) is lekapcsolja a generátor tömegtehetetlenségét.


Ha kimásolok valamit a wikipédiából, az attól még nem 100%, hogy igaz is.  laugh
Elfelejtetted beleírni, hogy a megvédi a szíjat, hogy megtolja a generátor!   nyes   taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36153 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:50:58 »

Alfika...alfika.
Hétfőn kár, hogy nem videóztam le neked. Képzeld, szabadonfutós generátor és automata feszítő is van azon a Mercin, amit csináltam.
Figyelj....figyelj!  ugrált a szíj és a feszítő is.
Feszítőt cseréltem (komplett konzollal, görgőkkel, mert fekvő motoros) szíj nem ugrált, feszítő nem ugrált. Gázadásra kicsit elmozdult a feszítő, mert lazult a szíj lefutó oldala, majd fordulatszám eséskor szépen visszamozdult. A generátor elfelejtette megtolni a szíjat, biztos nem beszélt még veled és nem tudta, hogy neki azt kell.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy a jó (új) feszítő nem ugrált alapjáraton, semmit! Pedig egy fhos dízel motor volt....   eplus2
dehogy felejtette el megtolni.Megtolt azt csak te a vaksi szemeddel azt nem is érzékeled.Azért van az automata feszítőhöz szabadonfutó párosítva,hogy a szíjzaj csökkenjen,a szíj kilengése csökkenjen.

Ha azon a mergán nem lett volna szabadonfutó a generátoron,akkor a feszítő ugrabugrált-berregett volna.Pont mint egy mk3 tdci motoron.De magya rázhatom én ezt egy benines phöcsnek...... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36154 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:51:23 »

elképesztő vagy.
Az smaxban van automata feszítő is meg szabadonfutó is.A lenti cikkben benne van ,hogy miért.

Az nincs benne, hogy a generátor tolja a szíjat! Mert te folyton azt hangoztatod.... eplus2
(majd legközelebb írd bele azt is hehe )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36155 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:51:55 »


Ha kimásolok valamit a wikipédiából, az attól még nem 100%, hogy igaz is.  laugh
Elfelejtetted beleírni, hogy a megvédi a szíjat, hogy megtolja a generátor!   nyes   taps

ezt csak megérteni nehéz neked.hogy alszol te ezzel a tudatlansággal nap mint nap? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36156 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:53:16 »

Az nincs benne, hogy a generátor tolja a szíjat! Mert te folyton azt hangoztatod.... eplus2
(majd legközelebb írd bele azt is hehe )
benne van ,csak minimális IQ kellene a felfogására.A "tolja szíjat" már neked van lefordítva józan paraszti szintre.... hehe

"lyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36157 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:54:04 »

dehogy felejtette el megtolni.Megtolt azt csak te a vaksi szemeddel azt nem is érzékeled.Azért van az automata feszítőhöz szabadonfutó párosítva,hogy a szíjzaj csökkenjen,a szíj kilengése csökkenjen.

Ha azon a mergán nem lett volna szabadonfutó a generátoron,akkor a feszítő ugrabugrált-berregett volna.Pont mint egy mk3 tdci motoron.De magya rázhatom én ezt egy benines phöcsnek...... nyes

De okos vagy megint.
Olvastad, amit írtam? Volt rajta egy feszítő és ugrált a szij. Vajon miért nem sietett a szíj segítségére a szabadonfutó?  nyes
A feszítő cseréjével múlt el a probléma. A feszítő megsértődött, hogy nélküle oldottam meg a hibát.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36158 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:55:50 »

benne van ,csak minimális IQ kellene a felfogására.A "tolja szíjat" már neked van lefordítva józan paraszti szintre.... hehe

"lyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra."


Tudod ez olyan, mint a verselemzés. Mindenki azt gondol bele amit akar.....de mégsem az van leírva.  laugh
Ha konkrétan arról van szó, amiről, akkor azt kell leírni. De olyat rajtad kívül senki nem mer leírni..... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36159 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:56:19 »

ezt csak megérteni nehéz neked.hogy alszol te ezzel a tudatlansággal nap mint nap? nyes


 laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36160 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:56:40 »

Tudod ez olyan, mint a verselemzés. Mindenki azt gondol bele amit akar.....de mégsem az van leírva.  laugh
Ha konkrétan arról van szó, amiről, akkor azt kell leírni. De olyat rajtad kívül senki nem mer leírni..... eplus2
tessék.konkrétan:
http://www.schaeffler.hu/content.schaeffler.hu/hu/branches/automotive/engine_systems/product_range/mot3400/mot3410/mot3414/mot3414.jsp
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36161 Dátum: 2015.01.21 szerda, 18:59:26 »

De okos vagy megint.
Olvastad, amit írtam? Volt rajta egy feszítő és ugrált a szij. Vajon miért nem sietett a szíj segítségére a szabadonfutó?  nyes
A feszítő cseréjével múlt el a probléma. A feszítő megsértődött, hogy nélküle oldottam meg a hibát.  eplus2
te gyogyesz.hozzád azért megy egy autó,hogy megjavítsd!!!!Azért mert a feszítő tönkrement,és kicserélted,még nem változott meg a feladata,csak a működése.A jó feszítő már helyesen működött-mert a szabadonfutónak nem volt semmi baja.

Csinálod a munkád,csak épp nem érted.....pffff....... taps taps taps taps taps
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36162 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:01:53 »

De okos vagy megint.
Olvastad, amit írtam? Volt rajta egy feszítő és ugrált a szij. Vajon miért nem sietett a szíj segítségére a szabadonfutó?  nyes
A feszítő cseréjével múlt el a probléma. A feszítő megsértődött, hogy nélküle oldottam meg a hibát.  eplus2
tanulj tinó,marha lesz belőled! nyes

https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84359240&v=rXehCcNzq_A&feature=player_detailpage&x-yt-ts=1421782837#t=90
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36163 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:02:31 »

te gyogyesz.hozzád azért megy egy autó,hogy megjavítsd!!!!Azért mert a feszítő tönkrement,és kicserélted,még nem változott meg a feladata,csak a működése.A jó feszítő már helyesen működött-mert a szabadonfutónak nem volt semmi baja.

Csinálod a munkád,csak épp nem érted.....pffff....... taps taps taps taps taps


Mennyi hülyeséget tudsz te összehordani.....
Ki mondta, hogy megváltozott a feszítő feladata  idiot2 azzal, hogy kicseréltem?
Egyébként "időnként valami zajt hallok" hibával érkezett.
Köszi, hogy így utólag megmondtad nekem, hogy a jó feszítő helyesen működött és a szabadonfutónak nem volt baja! Köszi.....  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36164 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:03:30 »


Ezt mondogatod a tükör előtt. Nem gáz, én nem bántalak ezért....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36165 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:03:40 »

 poigneemain

Mennyi hülyeséget tudsz te összehordani.....
Ki mondta, hogy megváltozott a feszítő feladata  idiot2 azzal, hogy kicseréltem?
Egyébként "időnként valami zajt hallok" hibával érkezett.
Köszi, hogy így utólag megmondtad nekem, hogy a jó feszítő helyesen működött és a szabadonfutónak nem volt baja! Köszi.....  nyes
nincs mit nagyon szívesen segítek,máskor is! eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36166 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:04:53 »

Ezt mondogatod a tükör előtt. Nem gáz, én nem bántalak ezért....
worship nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36167 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:08:25 »

na te vagy a másik gyogyó.Ha alapjáraton ketyeg,a generátor terhelése miatt feszül vagy lazul a szíj.Ha pörgeted a motort,akkor nyilván a főtengely hajtja a szíjat,de attól függően feszül,hogy mekkora a terhelés a generátoron  vagy adott esetben a klíma szíjtárcsáján.
Szóval nem csak a főtengely feszíti a szíjat.

Mindig a főtengely hajtja a szíjat. Csak mivel az alapjárat nem egyenletes, ezért néha erősebben húzza, néha meg kicsit gyengébben, ettől remeg be. De _mindig_ húzza, hiszen a generátort minden körülmények között hajtani kell, és az mindig visszafogja a szíjat, a többi hajtanivalóval egyetemben.

Erre a generátor változó terhelése max. még egy lapáttal tud rátenni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36168 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:09:45 »


Tudod, ha valaki el akar adni valamit, érdekes videókra képes....  Ennyire csak akkor ugrál egy szíj, ha 3 hengerezett a motor a szemléltető videónál. Cool

Mutassak olyan videót, ahol valamit beleöntenek a motorba és utána ki is lehet engedni az olajat, kavicsokat lehet a motorba szórni és a hűtővizet is ki lehet folyatni mégis megy a motor?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #36169 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:15:43 »

Tisztelt Fórumtársak!
Mindenki őrizze meg a nyugalmát és ne generáljunk egy véget nem érő vitát. Vessünk véget a vitának avval, hogy adjuk meg a ManiMondeo fórumtárs által felvetett kérdésre az egyértelmű választ. A generátor oldal a szíjjal egy zárt rendszert alkot, melyben a rendszerelemek normál működés közben, sajnos káros lengéseket generálnak. Ezen káros lengéseket megfelelően csillapítani kell. Erre hivatott a rendszerben lévő hidraulikus rugó és a későbbiekben beépített szabadonfutó. A hidraulikus rugót nem lehet fix elemmel helyettesíteni, mivel megszűnne a rezgéscsillapítás és az automatikus szíjfeszesség állítás. A rendszer további kritikus pontjai a vezető görgő és a nyomó görgő gyenge csapágyazása. Többen dolgozunk ennek a problémának a megoldásán. wave
Tisztelettel László! worship  

Köszönöm a választ.   vigyor3 Nem akartam ilyen vitát szitani az ötletemmel. Nem volt szakértő ötlet, de hát próba cseresznye.  vigyor3
És hátsose tudni, hogy kitől jön majd a megváltó ötlet. Bár tuti nem tőlem.  hehe  integet2
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36170 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:18:25 »

Mindig a főtengely hajtja a szíjat. Csak mivel az alapjárat nem egyenletes, ezért néha erősebben húzza, néha meg kicsit gyengébben, ettől remeg be. De _mindig_ húzza, hiszen a generátort minden körülmények között hajtani kell, és az mindig visszafogja a szíjat, a többi hajtanivalóval egyetemben.

Erre a generátor változó terhelése max. még egy lapáttal tud rátenni.

AndyA
sehol nem állítottam,hogy nem a főtengely hajt.pedig érdekes lenne.... idiot2

A szabadonfutó a GENERÁTORON van,és azt kapcsolja le amikor a generátor forgása gyorsabb,mint a szíjrendszeré.És ez szünteti meg a szíjrendszer kilengéseit.Ennél többet ebbe nem lehet magyarázni.pedig úgy tűnik,hogy Timivel karöltve ezen dolgoztok bőszen. uglystupid2 nevetes2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36171 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:19:02 »

Köszönöm a választ.   vigyor3 Nem akartam ilyen vitát szitani az ötletemmel. Nem volt szakértő ötlet, de hát próba cseresznye.  vigyor3
És hátsose tudni, hogy kitől jön majd a megváltó ötlet. Bár tuti nem tőlem.  hehe  integet2

Igazából már itt  #36163 Dátum: Ma - 17:58:02 megkaptad a választ.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36172 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:19:56 »

Tudod, ha valaki el akar adni valamit, érdekes videókra képes....  Ennyire csak akkor ugrál egy szíj, ha 3 hengerezett a motor a szemléltető videónál. Cool

Mutassak olyan videót, ahol valamit beleöntenek a motorba és utána ki is lehet engedni az olajat, kavicsokat lehet a motorba szórni és a hűtővizet is ki lehet folyatni mégis megy a motor?  eplus2
értelek.elkell keserítselek, a szabadonfutó nem okoz porcelánbevonatot a henger falán... wilting zavart2 vigyor1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36173 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:22:02 »

Igazából már itt  #36163 Dátum: Ma - 17:58:02 megkaptad a választ.  Cool
de ott hülyeséget írtál! taps taps taps taps taps taps taps hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #36174 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:25:23 »

Nagyon komoly kis csapat van itt!
Sokat mosolygok az írásokon!
 worship
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36175 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:25:46 »

sehol nem állítottam,hogy nem a főtengely hajt.pedig érdekes lenne.... idiot2

A szabadonfutó a GENERÁTORON van,és azt kapcsolja le amikor a generátor forgása gyorsabb,mint a szíjrendszeré.És ez szünteti meg a szíjrendszer kilengéseit.Ennél többet ebbe nem lehet magyarázni.pedig úgy tűnik,hogy Timivel karöltve ezen dolgoztok bőszen. uglystupid2 nevetes2

Nem figyeltél. Sok autón nincs szabadonfutó és mégsem leng a szíj.   Cool   Ha jó a feszítő!   (pl. V6 mk3)
Akkor ott csoda történik?  taps
Nem, jó a feszítő!  eljen
A generátor forgása hogyan lesz gyorsabb, mint a szíjrendszer? Nem a szíj hajtja meg a generátort? Vagy a szíj hirtelen elkezd visszafelé forogni?
A főtengely erejéhez, lendületéhez lófütty a kicsi generátor ellenszegülése. Ennyi erővel kellene szabadonfutó a klímakompresszorra, vízpumpára, szervószivattyúra....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36176 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:26:13 »

Nagyon komoly kis csapat van itt!
Sokat mosolygok az írásokon!
 worship

Már megérte.....   eljen  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36177 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:26:40 »

de ott hülyeséget írtál! taps taps taps taps taps taps taps hehe

 laugh  zavart2


(egyszer sem írtam le, hogy hülyeségeplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36178 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:35:23 »

Nem figyeltél. Sok autón nincs szabadonfutó és mégsem leng a szíj.   Cool   Ha jó a feszítő!   (pl. V6 mk3)
Akkor ott csoda történik?  taps
Nem, jó a feszítő!  eljen
A generátor forgása hogyan lesz gyorsabb, mint a szíjrendszer? Nem a szíj hajtja meg a generátort? Vagy a szíj hirtelen elkezd visszafelé forogni?
A főtengely erejéhez, lendületéhez lófütty a kicsi generátor ellenszegülése. Ennyi erővel kellene szabadonfutó a klímakompresszorra, vízpumpára, szervószivattyúra....  eplus2
Ahogy mondod.nem"elkezd visszefelé forogni" hanem a forgó tehetetlensége a generátornak azt okozza,hogy a generátor utáni szíjszakasz meglazul.Ha van szabadonfutó,akkor ez nem történik meg.
A v6ban is a feszítő nyeli el ezt a "beremegését a szíjnak",csak ott nem arra a szakaszra van beépítve a szíjrendszerben,mint egy tdci-nél.
Amúgy meg az összes benzines fhos 2.0-sban van szabadonfutó.
a klímakompresszor és a vízpumpa nem okoz a szíjrendszerben kilengést.nehéz megérteni mi?nem baj,egy dolog nyugtasson,hogy ennél már csak rosszabb lesz az agyi tevékenységed.Amikor majda szoba közepére vizelsz,akkor éred el a tyúk szintjét.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36179 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:39:24 »

Ahogy mondod.nem"elkezd visszefelé forogni" hanem a forgó tehetetlensége a generátornak azt okozza,hogy a generátor utáni szíjszakasz meglazul.Ha van szabadonfutó,akkor ez nem történik meg.
A v6ban is a feszítő nyeli el ezt a "beremegését a szíjnak",csak ott nem arra a szakaszra van beépítve a szíjrendszerben,mint egy tdci-nél.
Amúgy meg az összes benzines fhos 2.0-sban van szabadonfutó.
a klímakompresszor és a vízpumpa nem okoz a szíjrendszerben kilengést.nehéz megérteni mi?nem baj,egy dolog nyugtasson,hogy ennél már csak rosszabb lesz az agyi tevékenységed.Amikor majda szoba közepére vizelsz,akkor éred el a tyúk szintjét.... eplus2

húha....azon már túl vagyok  wilting
Meg is kérdezték, hogy azért remélik szharni kimegyek....   laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36180 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:39:45 »

húha....azon már túl vagyok  wilting
Meg is kérdezték, hogy azért remélik szharni kimegyek....   laugh
laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nyuszibá
Vendég
« Új hozzászólás #36181 Dátum: 2015.01.21 szerda, 23:13:42 »

Sziasztok. Volt már valakinek dolga tunningboxal? Nagyon el tudja rontani az autót?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #36182 Dátum: 2015.01.21 szerda, 23:41:09 »

Sziasztok. Volt már valakinek dolga tunningboxal? Nagyon el tudja rontani az autót?

Előbb utóbb mindenki kiszerelte. Nem tudom mi miatt.
Naplózva
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #36183 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 01:58:50 »

Sziasztok. Volt már valakinek dolga tunningboxal? Nagyon el tudja rontani az autót?

Nekem az előző kocsimban volt egy 0km-es korától. 310 ezernél még a gyári csúcsok és turbó volt a gépen. A jelenlegire is áttettem a boxot, ebben 260.000 km van de ebből 250-et box nélkül ment. Én szeretem.
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #36184 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 07:10:15 »

Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?


Üdv!
Megtudhatjuk mi lett az autóval?!
Mi volt a hiba? ha volt...hátha érdekes és tanulságos infót kap néhány ember. Köszönöm szépen!
Naplózva
socks
Vendég
« Új hozzászólás #36185 Dátum: 2015.01.23 péntek, 16:42:57 »


Üdv!
Megtudhatjuk mi lett az autóval?!
Mi volt a hiba? ha volt...hátha érdekes és tanulságos infót kap néhány ember. Köszönöm szépen!
Egyenlőre szerelőnél van. A porlasztók tuti sz@rok, de az üzemanyag ellátó rendszer teljes átvizsgálása lesz.
Még dolgozunk az ügyön......
Naplózva
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #36186 Dátum: 2015.01.23 péntek, 16:53:55 »

Hello,
Gyorsításkor 1800 es 2000 között mély öblös hangja van a motornak, olyasmire emlékeztet, mint régen a Hondám direktszűrőjének a hangja, mikor nyitott a V-Tec... Cheesy
Ez mi lehet?
A másik amit észrevettem, hogy 4-5-6-ban, mintha nem menne annyira, mint ahogy eddig ment...
1-2-3-ban tovabbra is tol, húz, kormolni nem kormol.
Csak én szoktam meg a 115 ló "erejét", vagy aggódjak? Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36187 Dátum: 2015.01.23 péntek, 17:48:52 »

Hello,
Gyorsításkor 1800 es 2000 között mély öblös hangja van a motornak, olyasmire emlékeztet, mint régen a Hondám direktszűrőjének a hangja, mikor nyitott a V-Tec... Cheesy
Ez mi lehet?
A másik amit észrevettem, hogy 4-5-6-ban, mintha nem menne annyira, mint ahogy eddig ment...
1-2-3-ban tovabbra is tol, húz, kormolni nem kormol.
Csak én szoktam meg a 115 ló "erejét", vagy aggódjak? Cheesy
azért nézz be a motortérbe....lehet turbócső szakasz lukadás.mérjetek turbónymást,és a szívó oldalát is ellenőrizd a turbó előtt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #36188 Dátum: 2015.01.23 péntek, 18:44:35 »

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni: 2004-es M3 TDCi 1998cm3-es kombi mondeom motorjában elgörbült a hajtókar, ezt most kicserélték. Mivel a motor ugyebár meg lett bontva és utána szakszerűen összerakták, ezután a motor bejáratós lesz? Vagyis óvatosan kell vele mennem x kilométert (ha igen, mennyit és milyen stílusban), vagy szimplán használhatom úgy, mint korábban, mert ez nem befolyásolja a motort és nem történik semmi probléma?

Fontos lenne a gyors válasz, mert holnap kell mennem a kocsiért és hát nem szeretném tönkretenni a motort. A hajtókar korábban a befecskendező elromlásának következtében ment tönkre, de azt már korábban megjavíttattam.

Köszi a választ!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36189 Dátum: 2015.01.23 péntek, 18:48:07 »

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni: 2004-es M3 TDCi 1998cm3-es kombi mondeom motorjában elgörbült a hajtókar, ezt most kicserélték. Mivel a motor ugyebár meg lett bontva és utána szakszerűen összerakták, ezután a motor bejáratós lesz? Vagyis óvatosan kell vele mennem x kilométert (ha igen, mennyit és milyen stílusban), vagy szimplán használhatom úgy, mint korábban, mert ez nem befolyásolja a motort és nem történik semmi probléma?

Fontos lenne a gyors válasz, mert holnap kell mennem a kocsiért és hát nem szeretném tönkretenni a motort. A hajtókar korábban a befecskendező elromlásának következtében ment tönkre, de azt már korábban megjavíttattam.

Köszi a választ!
ha nem kap új gyűrűket,szerintem nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36190 Dátum: 2015.01.23 péntek, 18:54:01 »

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni: 2004-es M3 TDCi 1998cm3-es kombi mondeom motorjában elgörbült a hajtókar, ezt most kicserélték. Mivel a motor ugyebár meg lett bontva és utána szakszerűen összerakták, ezután a motor bejáratós lesz? Vagyis óvatosan kell vele mennem x kilométert (ha igen, mennyit és milyen stílusban), vagy szimplán használhatom úgy, mint korábban, mert ez nem befolyásolja a motort és nem történik semmi probléma?

Fontos lenne a gyors válasz, mert holnap kell mennem a kocsiért és hát nem szeretném tönkretenni a motort. A hajtókar korábban a befecskendező elromlásának következtében ment tönkre, de azt már korábban megjavíttattam.

Köszi a választ!

A bejáratás még a zsigulis időszakban volt szükséges.
Ha csak hajtókart cseréltek, akkor minden ugyanolyan, mint előtte. (gyűrűk, hengerfal)
Ha gyűrűket cseréltek -ahogy alf is írta- , akkor sincs bejáratásra szükség. Normál használat, ennyi. Esetleg amíg nem kopik be a gyűrű, addig csipegethet olajat.
Ellenőrizd, de azt amúgy is kell.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #36191 Dátum: 2015.01.23 péntek, 19:35:27 »

A bejáratás még a zsigulis időszakban volt szükséges.

 eljen eljen eljen

1 "picit" jobbak az anyagok, 1 "picit" jobb a megmunkálásuk, 1 "picit" pontosabbak a méretek.
és bár nem kell rögtön kinyomni a szemét, de nem lesz baj ha befejezünk vele 1 megkezdett előzést.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #36192 Dátum: 2015.01.23 péntek, 20:40:16 »

eljen eljen eljen

1 "picit" jobbak az anyagok, 1 "picit" jobb a megmunkálásuk, 1 "picit" pontosabbak a méretek.
és bár nem kell rögtön kinyomni a szemét, de nem lesz baj ha befejezünk vele 1 megkezdett előzést.

Köszönöm szépen a válaszokat! A gyűrűkre rákérdezek, de biztos, ami biztos, kíméletesen fogom hajtani az első néhány ezer km-en.
Amúgy az lenne a kérdésem még, hogy igaz a mondeo-ra is az a "városi legenda", hogy időnként, ha sokat használja az ember a városban, ki kell vinni autópályára és jól meghajtani a motort egy darabon, hogy a lerakódott korom, stb. kijöjjön? Vagy ez tényleg csak városi legenda?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #36193 Dátum: 2015.01.23 péntek, 20:41:56 »

Köszönöm szépen a válaszokat! A gyűrűkre rákérdezek, de biztos, ami biztos, kíméletesen fogom hajtani az első néhány ezer km-en.
Amúgy az lenne a kérdésem még, hogy igaz a mondeo-ra is az a "városi legenda", hogy időnként, ha sokat használja az ember a városban, ki kell vinni autópályára és jól meghajtani a motort egy darabon, hogy a lerakódott korom, stb. kijöjjön? Vagy ez tényleg csak városi legenda?

Semmilyen autónak nem tesz jót a sok rövid távú vagy városi használat, kivéve az elektromos autónak.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #36194 Dátum: 2015.01.24 szombat, 12:21:40 »

azért nézz be a motortérbe....lehet turbócső szakasz lukadás.mérjetek turbónymást,és a szívó oldalát is ellenőrizd a turbó előtt.
Köszi!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #36195 Dátum: 2015.01.24 szombat, 13:14:27 »

Ha a generátor meg tudná tolni a szíjat   (ahogy alf mondja  2funny), akkor az ingyen nyert erő lenne és hajtaná a főtengelyt!  taps
ezért fogyaszt keveset a dízel. rájöttem nem is kell az a szabadonfutó
 eplus2
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36196 Dátum: 2015.01.24 szombat, 13:16:32 »

ezért fogyaszt keveset a dízel. rájöttem nem is kell az a szabadonfutó
 eplus2
kezet foghatsz a másik értetlen gyogyóval.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #36197 Dátum: 2015.01.24 szombat, 13:21:11 »

 poigneemain
kezet foghatsz a másik értetlen gyogyóval.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #36198 Dátum: 2015.01.24 szombat, 13:56:31 »

ezért fogyaszt keveset a dízel. rájöttem nem is kell az a szabadonfutó
 eplus2
Kamionra minek is kéne!?
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #36199 Dátum: 2015.01.24 szombat, 21:59:01 »

Sziasztok,
Valószínüleg cserélnem kell majd egy-két csúcsot, így elkezdtem nézegetni a kínálatot.
OLX-on találtam, az eladó ezt írta: "502Z van egy hibátlan bevizsgált garnitúrám 35000Ft/db"

Ez jó ár?
Bevizsgált azt jelenti, hogy ehhez van/kell lenni valami hivatalos papír/mérési eredménynek?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 717 718 719 720 721 722 723 [724] 725 726 727 728 729 730 731 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.