Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 15:28:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
717
718
719
720
721
722
723
[
724
]
725
726
727
728
729
730
731
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14653610 alkalommal)
0 Felhasználó és 145 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36150 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:46:08 »
Generátor szabadonfutó ékszíjtárcsa
A szabadon futó szíjtárcsa feladata az, hogy egy belső égésű motor forgattyústengelyének forgási egyenlőtlenségeiről lekapcsolja a generátor motorját, mert áramfejlesztő üzemben a generátornak van a legnagyobb tömegtehetetlenségi nyomatéka. Ilyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra.
Előnyök
Az áramfejlesztő üzemre gyakorolt pozitív hatások a következőkben mutatkoznak meg:
az erő szintjének csökkenése a szíjhajtásban
feszítőutak csökkenése
a szíj élettartamának meghosszabbodása
csökkenő zaj a szíjhajtásban
a generátor fordulatszámának növelése az üresjárati fordulatszám tartományában
szíjcsúszás és zaj csökkenése a generátor hajtókerekénél sebességváltáskor
Lecsatolási funkció
A szabadon futó szíjtárcsa kb. 1500 perc-1 motorfordulatszámig lecsatolja a generátor forgórészét a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségeiről. A szabadonfutó egység lecsatolási funkciója a motor terhelési állapotától (a forgó lengés amplitúdójától), a tömegtehetetlenségtől, valamint a generátor terhelési állapotától függ. A szabadonfutó tárcsa továbbá a motor fordulatszámának jelentős csökkenésekor (sebességváltás) is lekapcsolja a generátor tömegtehetetlenségét.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36151 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:47:00 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:44:00
Akkor ahol van szabadonfutó oda minek automata feszítő....a te elméleted szerint?
elképesztő vagy.
Az smaxban van automata feszítő is meg szabadonfutó is.A lenti cikkben benne van ,hogy miért.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36152 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:50:19 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:46:08
Generátor szabadonfutó ékszíjtárcsa
A szabadon futó szíjtárcsa feladata az, hogy egy belső égésű motor forgattyústengelyének forgási egyenlőtlenségeiről lekapcsolja a generátor motorját, mert áramfejlesztő üzemben a generátornak van a legnagyobb tömegtehetetlenségi nyomatéka. Ilyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra.
Előnyök
Az áramfejlesztő üzemre gyakorolt pozitív hatások a következőkben mutatkoznak meg:
az erő szintjének csökkenése a szíjhajtásban
feszítőutak csökkenése
a szíj élettartamának meghosszabbodása
csökkenő zaj a szíjhajtásban
a generátor fordulatszámának növelése az üresjárati fordulatszám tartományában
szíjcsúszás és zaj csökkenése a generátor hajtókerekénél sebességváltáskor
Lecsatolási funkció
A szabadon futó szíjtárcsa kb. 1500 perc-1 motorfordulatszámig lecsatolja a generátor forgórészét a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségeiről. A szabadonfutó egység lecsatolási funkciója a motor terhelési állapotától (a forgó lengés amplitúdójától), a tömegtehetetlenségtől, valamint a generátor terhelési állapotától függ. A szabadonfutó tárcsa továbbá a motor fordulatszámának jelentős csökkenésekor (sebességváltás) is lekapcsolja a generátor tömegtehetetlenségét.
Ha kimásolok valamit a wikipédiából, az attól még nem 100%, hogy igaz is.
Elfelejtetted beleírni, hogy a megvédi a szíjat, hogy megtolja a generátor!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36153 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:50:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:43:07
Alfika...alfika.
Hétfőn kár, hogy nem videóztam le neked. Képzeld, szabadonfutós generátor és automata feszítő is van azon a Mercin, amit csináltam.
Figyelj....figyelj! ugrált a szíj és a feszítő is.
Feszítőt cseréltem (komplett konzollal, görgőkkel, mert fekvő motoros) szíj nem ugrált, feszítő nem ugrált. Gázadásra kicsit elmozdult a feszítő, mert lazult a szíj lefutó oldala, majd fordulatszám eséskor szépen visszamozdult. A generátor elfelejtette megtolni a szíjat, biztos nem beszélt még veled és nem tudta, hogy neki azt kell.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy a jó (új) feszítő nem ugrált alapjáraton, semmit! Pedig egy fhos dízel motor volt....
dehogy felejtette el megtolni.Megtolt azt csak te a vaksi szemeddel azt nem is érzékeled.Azért van az automata feszítőhöz szabadonfutó párosítva,hogy a szíjzaj csökkenjen,a szíj kilengése csökkenjen.
Ha azon a mergán nem lett volna szabadonfutó a generátoron,akkor a feszítő ugrabugrált-berregett volna.Pont mint egy mk3 tdci motoron.De magya rázhatom én ezt egy benines phöcsnek......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36154 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:51:23 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:47:00
elképesztő vagy.
Az smaxban van automata feszítő is meg szabadonfutó is.A lenti cikkben benne van ,hogy miért.
Az nincs benne, hogy a generátor tolja a szíjat! Mert te folyton azt hangoztatod....
(majd legközelebb írd bele azt is
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36155 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:51:55 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:50:19
Ha kimásolok valamit a wikipédiából, az attól még nem 100%, hogy igaz is.
Elfelejtetted beleírni, hogy a megvédi a szíjat, hogy megtolja a generátor!
ezt csak megérteni nehéz neked.hogy alszol te ezzel a tudatlansággal nap mint nap?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36156 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:53:16 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:51:23
Az nincs benne, hogy a generátor tolja a szíjat! Mert te folyton azt hangoztatod....
(majd legközelebb írd bele azt is
)
benne van ,csak minimális IQ kellene a felfogására.A "tolja szíjat" már neked van lefordítva józan paraszti szintre....
"lyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra."
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36157 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:54:04 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:50:58
dehogy felejtette el megtolni.Megtolt azt csak te a vaksi szemeddel azt nem is érzékeled.Azért van az automata feszítőhöz szabadonfutó párosítva,hogy a szíjzaj csökkenjen,a szíj kilengése csökkenjen.
Ha azon a mergán nem lett volna szabadonfutó a generátoron,akkor a feszítő ugrabugrált-berregett volna.Pont mint egy mk3 tdci motoron.De magya rázhatom én ezt egy benines phöcsnek......
De okos vagy megint.
Olvastad, amit írtam? Volt rajta egy feszítő és ugrált a szij. Vajon miért nem sietett a szíj segítségére a szabadonfutó?
A feszítő cseréjével múlt el a probléma. A feszítő megsértődött, hogy nélküle oldottam meg a hibát.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36158 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:55:50 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:53:16
benne van ,csak minimális IQ kellene a felfogására.A "tolja szíjat" már neked van lefordítva józan paraszti szintre....
"lyen módon a generátor hajtásához a forgattyústengely forgási egyenlőtlenségének csak a gyorsító összetevői kerülnek kihasználásra."
Tudod ez olyan, mint a verselemzés. Mindenki azt gondol bele amit akar.....de mégsem az van leírva.
Ha konkrétan arról van szó, amiről, akkor azt kell leírni. De olyat rajtad kívül senki nem mer leírni.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36159 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:56:19 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:51:55
ezt csak megérteni nehéz neked.hogy alszol te ezzel a tudatlansággal nap mint nap?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36160 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:56:40 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:55:50
Tudod ez olyan, mint a verselemzés. Mindenki azt gondol bele amit akar.....de mégsem az van leírva.
Ha konkrétan arról van szó, amiről, akkor azt kell leírni. De olyat rajtad kívül senki nem mer leírni.....
tessék.konkrétan:
http://www.schaeffler.hu/content.schaeffler.hu/hu/branches/automotive/engine_systems/product_range/mot3400/mot3410/mot3414/mot3414.jsp
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36161 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:59:26 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:54:04
De okos vagy megint.
Olvastad, amit írtam? Volt rajta egy feszítő és ugrált a szij. Vajon miért nem sietett a szíj segítségére a szabadonfutó?
A feszítő cseréjével múlt el a probléma. A feszítő megsértődött, hogy nélküle oldottam meg a hibát.
te gyogyesz.hozzád azért megy egy autó,hogy megjavítsd!!!!Azért mert a feszítő tönkrement,és kicserélted,még nem változott meg a feladata,csak a működése.A jó feszítő már helyesen működött-mert a szabadonfutónak nem volt semmi baja.
Csinálod a munkád,csak épp nem érted.....pffff.......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36162 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:01:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:54:04
De okos vagy megint.
Olvastad, amit írtam? Volt rajta egy feszítő és ugrált a szij. Vajon miért nem sietett a szíj segítségére a szabadonfutó?
A feszítő cseréjével múlt el a probléma. A feszítő megsértődött, hogy nélküle oldottam meg a hibát.
tanulj tinó,marha lesz belőled!
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84359240&v=rXehCcNzq_A&feature=player_detailpage&x-yt-ts=1421782837#t=90
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36163 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:02:31 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:59:26
te gyogyesz.hozzád
azért megy egy autó,hogy megjavítsd!!!!Azért mert a feszítő tönkrement,és kicserélted,még nem változott meg a feladata
,csak a működése.A jó feszítő már helyesen működött-mert a szabadonfutónak nem volt semmi baja.
Csinálod a munkád,csak épp nem érted.....pffff.......
Mennyi hülyeséget tudsz te összehordani.....
Ki mondta, hogy megváltozott a feszítő feladata
azzal, hogy kicseréltem?
Egyébként "időnként valami zajt hallok" hibával érkezett.
Köszi, hogy így utólag megmondtad nekem, hogy a jó feszítő helyesen működött és a szabadonfutónak nem volt baja! Köszi.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36164 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:03:30 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 19:01:53
tanulj tinó,marha lesz belőled!
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84359240&v=rXehCcNzq_A&feature=player_detailpage&x-yt-ts=1421782837#t=90
Ezt mondogatod a tükör előtt. Nem gáz, én nem bántalak ezért....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36165 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:03:40 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 19:02:31
Mennyi hülyeséget tudsz te összehordani.....
Ki mondta, hogy megváltozott a feszítő feladata
azzal, hogy kicseréltem?
Egyébként "időnként valami zajt hallok" hibával érkezett.
Köszi, hogy így utólag megmondtad nekem, hogy a jó feszítő helyesen működött és a szabadonfutónak nem volt baja! Köszi.....
nincs mit nagyon szívesen segítek,máskor is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36166 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:04:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 19:03:30
Ezt mondogatod a tükör előtt. Nem gáz, én nem bántalak ezért....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36167 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:08:25 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:07:46
na te vagy a másik gyogyó.Ha alapjáraton ketyeg,a generátor terhelése miatt feszül vagy lazul a szíj.Ha pörgeted a motort,akkor nyilván a főtengely hajtja a szíjat,de attól függően feszül,hogy mekkora a terhelés a generátoron vagy adott esetben a klíma szíjtárcsáján.
Szóval nem csak a főtengely feszíti a szíjat.
Mindig a főtengely hajtja a szíjat. Csak mivel az alapjárat nem egyenletes, ezért néha erősebben húzza, néha meg kicsit gyengébben, ettől remeg be. De _mindig_ húzza, hiszen a generátort minden körülmények között hajtani kell, és az mindig visszafogja a szíjat, a többi hajtanivalóval egyetemben.
Erre a generátor változó terhelése max. még egy lapáttal tud rátenni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36168 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:09:45 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 19:01:53
tanulj tinó,marha lesz belőled!
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84359240&v=rXehCcNzq_A&feature=player_detailpage&x-yt-ts=1421782837#t=90
Tudod, ha valaki el akar adni valamit, érdekes videókra képes.... Ennyire csak akkor ugrál egy szíj, ha 3 hengerezett a motor a szemléltető videónál.
Mutassak olyan videót, ahol valamit beleöntenek a motorba és utána ki is lehet engedni az olajat, kavicsokat lehet a motorba szórni és a hűtővizet is ki lehet folyatni mégis megy a motor?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36169 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:15:43 »
Idézetet írta: László - 2015.01.21 szerda, 18:36:07
Tisztelt Fórumtársak!
Mindenki őrizze meg a nyugalmát és ne generáljunk egy véget nem érő vitát.
Vessünk véget a vitának avval, hogy adjuk meg a ManiMondeo fórumtárs által felvetett kérdésre az egyértelmű választ. A generátor oldal a szíjjal egy zárt rendszert alkot, melyben a rendszerelemek normál működés közben, sajnos káros lengéseket generálnak. Ezen káros lengéseket megfelelően csillapítani kell. Erre hivatott a rendszerben lévő hidraulikus rugó és a későbbiekben beépített szabadonfutó. A hidraulikus rugót nem lehet fix elemmel helyettesíteni, mivel megszűnne a rezgéscsillapítás és az automatikus szíjfeszesség állítás. A rendszer további kritikus pontjai a vezető görgő és a nyomó görgő gyenge csapágyazása. Többen dolgozunk ennek a problémának a megoldásán.
Tisztelettel László!
Köszönöm a választ.
Nem akartam ilyen vitát szitani az ötletemmel. Nem volt szakértő ötlet, de hát próba cseresznye.
És hátsose tudni, hogy kitől jön majd a megváltó ötlet. Bár tuti nem tőlem.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36170 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:18:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.21 szerda, 19:08:25
Mindig a főtengely hajtja a szíjat. Csak mivel az alapjárat nem egyenletes, ezért néha erősebben húzza, néha meg kicsit gyengébben, ettől remeg be. De _mindig_ húzza, hiszen a generátort minden körülmények között hajtani kell, és az mindig visszafogja a szíjat, a többi hajtanivalóval egyetemben.
Erre a generátor változó terhelése max. még egy lapáttal tud rátenni.
AndyA
sehol nem állítottam,hogy nem a főtengely hajt.pedig érdekes lenne....
A szabadonfutó a GENERÁTORON van,és azt kapcsolja le amikor a generátor forgása gyorsabb,mint a szíjrendszeré.És ez szünteti meg a szíjrendszer kilengéseit.Ennél többet ebbe nem lehet magyarázni.pedig úgy tűnik,hogy Timivel karöltve ezen dolgoztok bőszen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36171 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:19:02 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2015.01.21 szerda, 19:15:43
Köszönöm a választ.
Nem akartam ilyen vitát szitani az ötletemmel. Nem volt szakértő ötlet, de hát próba cseresznye.
És hátsose tudni, hogy kitől jön majd a megváltó ötlet. Bár tuti nem tőlem.
Igazából már itt
#36163 Dátum: Ma - 17:58:02
megkaptad a választ.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36172 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:19:56 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 19:09:45
Tudod, ha valaki el akar adni valamit, érdekes videókra képes.... Ennyire csak akkor ugrál egy szíj, ha 3 hengerezett a motor a szemléltető videónál.
Mutassak olyan videót, ahol valamit beleöntenek a motorba és utána ki is lehet engedni az olajat, kavicsokat lehet a motorba szórni és a hűtővizet is ki lehet folyatni mégis megy a motor?
értelek.elkell keserítselek, a szabadonfutó nem okoz porcelánbevonatot a henger falán...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36173 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:22:02 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 19:19:02
Igazából már itt
#36163 Dátum: Ma - 17:58:02
megkaptad a választ.
de ott hülyeséget írtál!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36174 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:25:23 »
Nagyon komoly kis csapat van itt!
Sokat mosolygok az írásokon!
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36175 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:25:46 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 19:18:25
sehol nem állítottam,hogy nem a főtengely hajt.pedig érdekes lenne....
A szabadonfutó a GENERÁTORON van,és azt kapcsolja le amikor a generátor forgása gyorsabb,mint a szíjrendszeré.És ez szünteti meg a szíjrendszer kilengéseit.Ennél többet ebbe nem lehet magyarázni.pedig úgy tűnik,hogy Timivel karöltve ezen dolgoztok bőszen.
Nem figyeltél. Sok autón nincs szabadonfutó és mégsem leng a szíj.
Ha jó a feszítő! (pl. V6 mk3)
Akkor ott csoda történik?
Nem, jó a feszítő!
A generátor forgása hogyan lesz gyorsabb, mint a szíjrendszer? Nem a szíj hajtja meg a generátort? Vagy a szíj hirtelen elkezd visszafelé forogni?
A főtengely erejéhez, lendületéhez lófütty a kicsi generátor ellenszegülése. Ennyi erővel kellene szabadonfutó a klímakompresszorra, vízpumpára, szervószivattyúra....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36176 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:26:13 »
Idézetet írta: gsziki - 2015.01.21 szerda, 19:25:23
Nagyon komoly kis csapat van itt!
Sokat mosolygok az írásokon!
Már megérte.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36177 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:26:40 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 19:22:02
de ott hülyeséget írtál!
(egyszer sem írtam le, hogy
hülyeség
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36178 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:35:23 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 19:25:46
Nem figyeltél. Sok autón nincs szabadonfutó és mégsem leng a szíj.
Ha jó a feszítő! (pl. V6 mk3)
Akkor ott csoda történik?
Nem, jó a feszítő!
A generátor forgása hogyan lesz gyorsabb, mint a szíjrendszer? Nem a szíj hajtja meg a generátort? Vagy a szíj hirtelen elkezd visszafelé forogni?
A főtengely erejéhez, lendületéhez lófütty a kicsi generátor ellenszegülése. Ennyi erővel kellene szabadonfutó a klímakompresszorra, vízpumpára, szervószivattyúra....
Ahogy mondod.nem"elkezd visszefelé forogni" hanem a forgó tehetetlensége a generátornak azt okozza,hogy a generátor utáni szíjszakasz meglazul.Ha van szabadonfutó,akkor ez nem történik meg.
A v6ban is a feszítő nyeli el ezt a "beremegését a szíjnak",csak ott nem arra a szakaszra van beépítve a szíjrendszerben,mint egy tdci-nél.
Amúgy meg az összes benzines fhos 2.0-sban van szabadonfutó.
a klímakompresszor és a vízpumpa nem okoz a szíjrendszerben kilengést.nehéz megérteni mi?nem baj,egy dolog nyugtasson,hogy ennél már csak rosszabb lesz az agyi tevékenységed.Amikor majda szoba közepére vizelsz,akkor éred el a tyúk szintjét....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36179 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:39:24 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 19:35:23
Ahogy mondod.nem"elkezd visszefelé forogni" hanem a forgó tehetetlensége a generátornak azt okozza,hogy a generátor utáni szíjszakasz meglazul.Ha van szabadonfutó,akkor ez nem történik meg.
A v6ban is a feszítő nyeli el ezt a "beremegését a szíjnak",csak ott nem arra a szakaszra van beépítve a szíjrendszerben,mint egy tdci-nél.
Amúgy meg az összes benzines fhos 2.0-sban van szabadonfutó.
a klímakompresszor és a vízpumpa nem okoz a szíjrendszerben kilengést.nehéz megérteni mi?nem baj,egy dolog nyugtasson,hogy ennél már csak rosszabb lesz az agyi tevékenységed.Amikor majda szoba közepére vizelsz,akkor éred el a tyúk szintjét....
húha....azon már túl vagyok
Meg is kérdezték, hogy azért remélik szharni kimegyek....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36180 Dátum:
2015.01.21 szerda, 19:39:45 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 19:39:24
húha....azon már túl vagyok
Meg is kérdezték, hogy azért remélik szharni kimegyek....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyuszibá
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36181 Dátum:
2015.01.21 szerda, 23:13:42 »
Sziasztok. Volt már valakinek dolga tunningboxal? Nagyon el tudja rontani az autót?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36182 Dátum:
2015.01.21 szerda, 23:41:09 »
Idézetet írta: nyuszibá - 2015.01.21 szerda, 23:13:42
Sziasztok. Volt már valakinek dolga tunningboxal? Nagyon el tudja rontani az autót?
Előbb utóbb mindenki kiszerelte. Nem tudom mi miatt.
Naplózva
mobster
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 633
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36183 Dátum:
2015.01.22 csütörtök, 01:58:50 »
Idézetet írta: nyuszibá - 2015.01.21 szerda, 23:13:42
Sziasztok. Volt már valakinek dolga tunningboxal? Nagyon el tudja rontani az autót?
Nekem az előző kocsimban volt egy 0km-es korától. 310 ezernél még a gyári csúcsok és turbó volt a gépen. A jelenlegire is áttettem a boxot, ebben 260.000 km van de ebből 250-et box nélkül ment. Én szeretem.
Naplózva
2005 MK3 4 door/2.0 TD
Ci
/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36184 Dátum:
2015.01.22 csütörtök, 07:10:15 »
Idézetet írta: socks - 2015.01.19 hétfő, 17:16:47
Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
Üdv!
Megtudhatjuk mi lett az autóval?!
Mi volt a hiba? ha volt...hátha érdekes és tanulságos infót kap néhány ember. Köszönöm szépen!
Naplózva
socks
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36185 Dátum:
2015.01.23 péntek, 16:42:57 »
Idézetet írta: Petike86 - 2015.01.22 csütörtök, 07:10:15
Üdv!
Megtudhatjuk mi lett az autóval?!
Mi volt a hiba? ha volt...hátha érdekes és tanulságos infót kap néhány ember. Köszönöm szépen!
Egyenlőre szerelőnél van. A porlasztók tuti sz@rok, de az üzemanyag ellátó rendszer teljes átvizsgálása lesz.
Még dolgozunk az ügyön......
Naplózva
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36186 Dátum:
2015.01.23 péntek, 16:53:55 »
Hello,
Gyorsításkor 1800 es 2000 között mély öblös hangja van a motornak, olyasmire emlékeztet, mint régen a Hondám direktszűrőjének a hangja, mikor nyitott a V-Tec...
Ez mi lehet?
A másik amit észrevettem, hogy 4-5-6-ban, mintha nem menne annyira, mint ahogy eddig ment...
1-2-3-ban tovabbra is tol, húz, kormolni nem kormol.
Csak én szoktam meg a 115 ló "erejét", vagy aggódjak?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36187 Dátum:
2015.01.23 péntek, 17:48:52 »
Idézetet írta: mendoza - 2015.01.23 péntek, 16:53:55
Hello,
Gyorsításkor 1800 es 2000 között mély öblös hangja van a motornak, olyasmire emlékeztet, mint régen a Hondám direktszűrőjének a hangja, mikor nyitott a V-Tec...
Ez mi lehet?
A másik amit észrevettem, hogy 4-5-6-ban, mintha nem menne annyira, mint ahogy eddig ment...
1-2-3-ban tovabbra is tol, húz, kormolni nem kormol.
Csak én szoktam meg a 115 ló "erejét", vagy aggódjak?
azért nézz be a motortérbe....lehet turbócső szakasz lukadás.mérjetek turbónymást,és a szívó oldalát is ellenőrizd a turbó előtt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Latat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36188 Dátum:
2015.01.23 péntek, 18:44:35 »
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni: 2004-es M3 TDCi 1998cm3-es kombi mondeom motorjában elgörbült a hajtókar, ezt most kicserélték. Mivel a motor ugyebár meg lett bontva és utána szakszerűen összerakták, ezután a motor bejáratós lesz? Vagyis óvatosan kell vele mennem x kilométert (ha igen, mennyit és milyen stílusban), vagy szimplán használhatom úgy, mint korábban, mert ez nem befolyásolja a motort és nem történik semmi probléma?
Fontos lenne a gyors válasz, mert holnap kell mennem a kocsiért és hát nem szeretném tönkretenni a motort. A hajtókar korábban a befecskendező elromlásának következtében ment tönkre, de azt már korábban megjavíttattam.
Köszi a választ!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36189 Dátum:
2015.01.23 péntek, 18:48:07 »
Idézetet írta: Latat - 2015.01.23 péntek, 18:44:35
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni: 2004-es M3 TDCi 1998cm3-es kombi mondeom motorjában elgörbült a hajtókar, ezt most kicserélték. Mivel a motor ugyebár meg lett bontva és utána szakszerűen összerakták, ezután a motor bejáratós lesz? Vagyis óvatosan kell vele mennem x kilométert (ha igen, mennyit és milyen stílusban), vagy szimplán használhatom úgy, mint korábban, mert ez nem befolyásolja a motort és nem történik semmi probléma?
Fontos lenne a gyors válasz, mert holnap kell mennem a kocsiért és hát nem szeretném tönkretenni a motort. A hajtókar korábban a befecskendező elromlásának következtében ment tönkre, de azt már korábban megjavíttattam.
Köszi a választ!
ha nem kap új gyűrűket,szerintem nem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36190 Dátum:
2015.01.23 péntek, 18:54:01 »
Idézetet írta: Latat - 2015.01.23 péntek, 18:44:35
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni: 2004-es M3 TDCi 1998cm3-es kombi mondeom motorjában elgörbült a hajtókar, ezt most kicserélték. Mivel a motor ugyebár meg lett bontva és utána szakszerűen összerakták, ezután a motor bejáratós lesz? Vagyis óvatosan kell vele mennem x kilométert (ha igen, mennyit és milyen stílusban), vagy szimplán használhatom úgy, mint korábban, mert ez nem befolyásolja a motort és nem történik semmi probléma?
Fontos lenne a gyors válasz, mert holnap kell mennem a kocsiért és hát nem szeretném tönkretenni a motort. A hajtókar korábban a befecskendező elromlásának következtében ment tönkre, de azt már korábban megjavíttattam.
Köszi a választ!
A bejáratás még a zsigulis időszakban volt szükséges.
Ha csak hajtókart cseréltek, akkor minden ugyanolyan, mint előtte. (gyűrűk, hengerfal)
Ha gyűrűket cseréltek -ahogy alf is írta- , akkor sincs bejáratásra szükség. Normál használat, ennyi. Esetleg amíg nem kopik be a gyűrű, addig csipegethet olajat.
Ellenőrizd, de azt amúgy is kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36191 Dátum:
2015.01.23 péntek, 19:35:27 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.23 péntek, 18:54:01
A bejáratás még a zsigulis időszakban volt szükséges.
1 "picit" jobbak az anyagok, 1 "picit" jobb a megmunkálásuk, 1 "picit" pontosabbak a méretek.
és bár nem kell rögtön kinyomni a szemét, de nem lesz baj ha befejezünk vele 1 megkezdett előzést.
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Latat
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36192 Dátum:
2015.01.23 péntek, 20:40:16 »
Idézetet írta: Tsory - 2015.01.23 péntek, 19:35:27
1 "picit" jobbak az anyagok, 1 "picit" jobb a megmunkálásuk, 1 "picit" pontosabbak a méretek.
és bár nem kell rögtön kinyomni a szemét, de nem lesz baj ha befejezünk vele 1 megkezdett előzést.
Köszönöm szépen a válaszokat! A gyűrűkre rákérdezek, de biztos, ami biztos, kíméletesen fogom hajtani az első néhány ezer km-en.
Amúgy az lenne a kérdésem még, hogy igaz a mondeo-ra is az a "városi legenda", hogy időnként, ha sokat használja az ember a városban, ki kell vinni autópályára és jól meghajtani a motort egy darabon, hogy a lerakódott korom, stb. kijöjjön? Vagy ez tényleg csak városi legenda?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36193 Dátum:
2015.01.23 péntek, 20:41:56 »
Idézetet írta: Latat - 2015.01.23 péntek, 20:40:16
Köszönöm szépen a válaszokat! A gyűrűkre rákérdezek, de biztos, ami biztos, kíméletesen fogom hajtani az első néhány ezer km-en.
Amúgy az lenne a kérdésem még, hogy igaz a mondeo-ra is az a "városi legenda", hogy időnként, ha sokat használja az ember a városban, ki kell vinni autópályára és jól meghajtani a motort egy darabon, hogy a lerakódott korom, stb. kijöjjön? Vagy ez tényleg csak városi legenda?
Semmilyen autónak nem tesz jót a sok rövid távú vagy városi használat, kivéve az elektromos autónak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36194 Dátum:
2015.01.24 szombat, 12:21:40 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.23 péntek, 17:48:52
azért nézz be a motortérbe....lehet turbócső szakasz lukadás.mérjetek turbónymást,és a szívó oldalát is ellenőrizd a turbó előtt.
Köszi!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36195 Dátum:
2015.01.24 szombat, 13:14:27 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:31:44
Ha a generátor meg tudná tolni a szíjat (ahogy alf mondja
), akkor az ingyen nyert erő lenne és hajtaná a főtengelyt!
ezért fogyaszt keveset a dízel. rájöttem nem is kell az a szabadonfutó
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36196 Dátum:
2015.01.24 szombat, 13:16:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2015.01.24 szombat, 13:14:27
ezért fogyaszt keveset a dízel. rájöttem nem is kell az a szabadonfutó
kezet foghatsz a másik értetlen gyogyóval.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36197 Dátum:
2015.01.24 szombat, 13:21:11 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.24 szombat, 13:16:32
kezet foghatsz a másik értetlen gyogyóval.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36198 Dátum:
2015.01.24 szombat, 13:56:31 »
Idézetet írta: GinJoy - 2015.01.24 szombat, 13:14:27
ezért fogyaszt keveset a dízel. rájöttem nem is kell az a szabadonfutó
Kamionra minek is kéne!?
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
mendoza
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36199 Dátum:
2015.01.24 szombat, 21:59:01 »
Sziasztok,
Valószínüleg cserélnem kell majd egy-két csúcsot, így elkezdtem nézegetni a kínálatot.
OLX-on találtam, az eladó ezt írta: "502Z van egy hibátlan bevizsgált garnitúrám 35000Ft/db"
Ez jó ár?
Bevizsgált azt jelenti, hogy ehhez van/kell lenni valami hivatalos papír/mérési eredménynek?
Naplózva
Oldalak:
1
...
717
718
719
720
721
722
723
[
724
]
725
726
727
728
729
730
731
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ