Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 14:55:05
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
716
717
718
719
720
721
722
[
723
]
724
725
726
727
728
729
730
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14652307 alkalommal)
0 Felhasználó és 121 vendég van a témában
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36100 Dátum:
2015.01.18 vasárnap, 11:11:45 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.18 vasárnap, 09:47:44
http://www.talkford.com/community/topic/127282-tdci-aux-belt-tensioner-how-to/
Wow! Köszi!
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36101 Dátum:
2015.01.18 vasárnap, 16:47:31 »
Sziasztok. A képen látható alkatrész, mint motortartó bak van fent a neten eladóként. Azt szeretném megtudakolni, hogy ez valóban az-e vagy sem!? És ha az, akkor ez hol található meg, mert én csak 3ról tudok, amiból kettő fent a tornyoknál, egy pedig lent a motor hátuljánál van, de nem igy néz ki.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36102 Dátum:
2015.01.18 vasárnap, 18:11:53 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2015.01.18 vasárnap, 16:47:31
Sziasztok. A képen látható alkatrész, mint motortartó bak van fent a neten eladóként. Azt szeretném megtudakolni, hogy ez valóban az-e vagy sem!? És ha az, akkor ez hol található meg, mert én csak 3ról tudok, amiból kettő fent a tornyoknál, egy pedig lent a motor hátuljánál van, de nem igy néz ki.
http://rbcdn.hu/b/201501/49/7450629_1024x768.jpg
Ebbe megy (hátul) a billenésgátló.
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=109448&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36103 Dátum:
2015.01.18 vasárnap, 21:03:12 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.18 vasárnap, 18:11:53
Ebbe megy (hátul) a billenésgátló.
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=109448&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36104 Dátum:
2015.01.18 vasárnap, 21:37:26 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.18 vasárnap, 18:11:53
Ebbe megy (hátul) a billenésgátló.
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=109448&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
socks
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36105 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 17:16:47 »
Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
Naplózva
etekefiloz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 347
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36106 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 17:28:04 »
Idézetet írta: socks - 2015.01.19 hétfő, 17:16:47
Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
Szerintem gurulj el. Ha nem nagyon volt még ilyen akkor nyugodtan.
Naplózva
2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF, Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36107 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 17:47:29 »
Idézetet írta: socks - 2015.01.19 hétfő, 17:16:47
Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
vedd le a gyujtás,és indíts újra.lehet,hogy el is tűnik,és többé nem látod.komolyan!menj haza.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
socks
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36108 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 17:54:11 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.19 hétfő, 17:47:29
vedd le a gyujtás,és indíts újra.lehet,hogy el is tűnik,és többé nem látod.komolyan!menj haza.
Próbáltam többször is, de a malacfarok maradt.
Ma este már a kúton alszik a gép, holnap meg óvatosan elgurulok az első szervízig.
Addig meg jól megiszok egy pár sört, ha már nincs mit vezetni.(meg lehet, hogy a javítás után nem is lesz rá pénzem)
Mindennek megvan az előnye........
Naplózva
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36109 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 18:10:21 »
Idézetet írta: socks - 2015.01.19 hétfő, 17:54:11
Próbáltam többször is, de a malacfarok maradt.
Ma este már a kúton alszik a gép, holnap meg óvatosan elgurulok az első szervízig.
Addig meg jól megiszok egy pár sört, ha már nincs mit vezetni.(meg lehet, hogy a javítás után nem is lesz rá pénzem)
Mindennek megvan az előnye........
Ezért vannak a 89 forintos sörök
Ha az autó elviszi, ez még marad
Naplózva
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36110 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 20:40:15 »
Keress meg p.ü.-ben.
Idézetet írta: socks - 2015.01.19 hétfő, 17:16:47
Tisztelt fórumtársak.
Szegeden keresek valakit, aki hajlandó lenne hibakódot olvasni a várostól kb. 4 kilométerre egy benzinkúton. (fuvart meg bírom oldani másik autóval)
Munkából hazafelé elkezdett villogni a malacfarok. Gondoltam nem tetézem a bajt, letámasztottam az 500 méterre lévő kút parkolójába.
Nem merek közlekedni vele, amíg nagyjából nem tudom mi lehet a probléma, nehogy nagyobb kárt csináljak mint ami van.
Annyit lehet észrevenni, hogy 1000 körüli fordulaton a motornak erősebb hangja van, alatta felette semmi.
Ha esetleg nem jön össze a "mobil" hibakód-olvasás, akkor el merjek indulni vele a legközelebbi műhelyig?
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Stuxi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36111 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 21:32:17 »
sziasztok! Most készülök venni egy 2005-ös Mondeot! Az a kérdésem mire kell nagyon odafigyelni? Jó lenne ha minél többen adnátok tanácsot!
Köszönöm elöre is
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36112 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 22:07:31 »
Idézetet írta: Stuxi - 2015.01.19 hétfő, 21:32:17
sziasztok! Most készülök venni egy 2005-ös Mondeot! Az a kérdésem mire kell nagyon odafigyelni? Jó lenne ha minél többen adnátok tanácsot!
Köszönöm elöre is
MINDENRE!!!!Vigyél magaddal valakit aki ért hozzá és jobban jársz.Motor hang,ha levolt mosva a motor mért is,dombnak felfelé hajtsd meg főleg padlózd le nem tilt le esetleg,előéletről lehet-e tudni valamit.Kérd el az alvázszámot valaki megnézi neked az adatait,Hidegen ha beindítod egyből beáll az alapjárat simán megy fordulatokon nem rángat esetleg.kereskedés,vagy magán ember?Helyileg hol veszed.?
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Stuxi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36113 Dátum:
2015.01.19 hétfő, 22:22:20 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2015.01.19 hétfő, 22:07:31
MINDENRE!!!!Vigyél magaddal valakit aki ért hozzá és jobban jársz.Motor hang,ha levolt mosva a motor mért is,dombnak felfelé hajtsd meg főleg padlózd le nem tilt le esetleg,előéletről lehet-e tudni valamit.Kérd el az alvázszámot valaki megnézi neked az adatait,Hidegen ha beindítod egyből beáll az alapjárat simán megy fordulatokon nem rángat esetleg.kereskedés,vagy magán ember?Helyileg hol veszed.?
kösz a választ
magán embertől, elvileg végig vezetett szervizköny megvan! Sopronan
Naplózva
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36114 Dátum:
2015.01.20 kedd, 09:55:24 »
Idézetet írta: Stuxi - 2015.01.19 hétfő, 22:22:20
kösz a választ
magán embertől, elvileg végig vezetett szervizköny megvan! Sopronan
Hivd fel azokat a szervizeket ahol szervizelték én igy tettem szerintem megéri.
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36115 Dátum:
2015.01.20 kedd, 13:06:32 »
Sziasztok!
A gyártó szerint hány évente vagy Km-ként kell cserélni a generátor oldali szíjat és feszítőt? És egyszerre kell-e, vagy egy feszítő kiszolgál esetleg két szíjat? Csak, hogy kalkulálhassak.
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36116 Dátum:
2015.01.20 kedd, 13:26:43 »
Idézetet írta: panses - 2015.01.20 kedd, 13:06:32
Sziasztok!
A gyártó szerint hány évente vagy Km-ként kell cserélni a generátor oldali szíjat és feszítőt? És egyszerre kell-e, vagy egy feszítő kiszolgál esetleg két szíjat? Csak, hogy kalkulálhassak.
asszem talán 200e km-nél....?!de töredékét sem bírja ki.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36117 Dátum:
2015.01.20 kedd, 13:54:20 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.20 kedd, 13:26:43
asszem talán 200e km-nél....?!de töredékét sem bírja ki.
Mármint a szíj vagy a feszítő? Bakker! 210e van a gépben és az látszik a szíjon, hogy öreg... Vajon cseréltek benne a Fritz-ek...?
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36118 Dátum:
2015.01.20 kedd, 13:55:50 »
Idézetet írta: panses - 2015.01.20 kedd, 13:54:20
Mármint a szíj vagy a feszítő? Bakker! 210e van a gépben és az látszik a szíjon, hogy öreg... Vajon cseréltek benne a Fritz-ek...?
A szíj.a rendszerben a hibás elemeket korlát nélkül kell cserélni.Ha valami xar,akkor illendő cserélni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36119 Dátum:
2015.01.20 kedd, 14:20:25 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.20 kedd, 13:55:50
A szíj.a rendszerben a hibás elemeket korlát nélkül kell cserélni.Ha valami xar,akkor illendő cserélni....
Az jó! Szíjat már megvettem! A feszítőt meg hallgatom, hogy "berreg"-e. Még csak kb. 1500 Km-t mentem az autóval, valahogy nehezen áll rá a fülem a dieselre...
A feszítőn mi megy tönkre álltalában? A szilentek, vagy a görgő? Azt olvastam, hogy a szilentek helyére be lehet tenni alu. pogácsákat, de ha xar a görgő akkor semmit sem érek vele... Vagy ezt a görgőt is lehet csapággyal helyettesíteni, mint a szervófélét? Vagy hagyjam a 3,14csába és vegyek újat, akkor pár évig nyugtom lesz?
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36120 Dátum:
2015.01.20 kedd, 14:36:43 »
Idézetet írta: panses - 2015.01.20 kedd, 13:54:20
Mármint a szíj vagy a feszítő? Bakker! 210e van a gépben és az látszik a szíjon, hogy öreg... Vajon cseréltek benne a Fritz-ek...?
Akkor szét kell kapni. A szíj cserés, kérdés nélkül. A görgőket meg meg kell nézni, mit bírnak. Feszítőt csak akkor muszáj, ha odavan a rugó és/vagy a csillapító patron benne, egyébként elég a gurigáját annak is.
Motorvédő le (ha van), szíjat egy feszítővel leszedni, utána alulról a generátor két csavarja, meg felülről a harmadik ki. Utána lehet a generátort tartó konzolt lecsavarozni, azon van egy bordás vezetőgörgő meg a sima görgős feszítő.
Kettős tömegű szíjtárcsát is meg kell nézni, és van még egy görgő felül, amihez a felső motortartó bontásával lehet csak rendesen hozzáférni.
Érdemes mindent megvenni előre, hátha kell. Vagy ha van időd, ráér akkor is, ha már mindent leszedtél, és tudod, miből kell új.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36121 Dátum:
2015.01.20 kedd, 14:40:56 »
Idézetet írta: panses - 2015.01.20 kedd, 14:20:25
Az jó! Szíjat már megvettem! A feszítőt meg hallgatom, hogy "berreg"-e. Még csak kb. 1500 Km-t mentem az autóval, valahogy nehezen áll rá a fülem a dieselre...
A feszítőn mi megy tönkre álltalában? A szilentek, vagy a görgő? Azt olvastam, hogy a szilentek helyére be lehet tenni alu. pogácsákat, de ha xar a görgő akkor semmit sem érek vele... Vagy ezt a görgőt is lehet csapággyal helyettesíteni, mint a szervófélét? Vagy hagyjam a 3,14csába és vegyek újat, akkor pár évig nyugtom lesz?
A görgőben lévő "miniatűr" golyóscsapágy adja meg magát, és sajnos nem cserélhető, csak egyben.
Még nem lehet másik csapágyat tenni helyette, de már dolgozom az ügyön. Tudsz esetleg egy esztergályost, aki hajlandó egy-egy darabokat kézzel, emberi áron leesztergálni valamiből? Az nagyot tudna lendíteni a dolgon.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36122 Dátum:
2015.01.20 kedd, 15:01:27 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.20 kedd, 14:40:56
A görgőben lévő "miniatűr" golyóscsapágy adja meg magát, és sajnos nem cserélhető, csak egyben.
Még nem lehet másik csapágyat tenni helyette, de már dolgozom az ügyön. Tudsz esetleg egy esztergályost, aki hajlandó egy-egy darabokat kézzel, emberi áron leesztergálni valamiből? Az nagyot tudna lendíteni a dolgon.
AndyA
Köszönöm a leírást! Esztergályost, csak apóst tudom, de már nyugger és itthon nincsenek gépei...
Hát! Amit itt leírtál az kisker áron egy jó 50-es... Ha el megy a verda még 1-2e Km-t akkor asszem inkább megvárom a művelettel a márciust! Ebben a hidegben nem sok kedvem van alatta feküdni, bár szíjszakadást sem szeretnék! Na töröm még a fejem!!!
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36123 Dátum:
2015.01.20 kedd, 19:20:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.20 kedd, 14:40:56
A görgőben lévő "miniatűr" golyóscsapágy adja meg magát, és sajnos nem cserélhető, csak egyben.
Még nem lehet másik csapágyat tenni helyette, de már dolgozom az ügyön. Tudsz esetleg egy esztergályost, aki hajlandó egy-egy darabokat kézzel, emberi áron leesztergálni valamiből? Az nagyot tudna lendíteni a dolgon.
AndyA
Ha valami rajzot méretekkel áttolsz,mondtam,h legyártatom valakivel!
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36124 Dátum:
2015.01.20 kedd, 19:38:25 »
Idézetet írta: gsziki - 2015.01.20 kedd, 19:20:41
Ha valami rajzot méretekkel áttolsz,mondtam,h legyártatom valakivel!
Még nem rajzoltam, de nemsokára. Ami késik, az később jön.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36125 Dátum:
2015.01.21 szerda, 13:59:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.20 kedd, 19:38:25
Még nem rajzoltam, de nemsokára. Ami késik, az később jön.
AndyA
Szia!
Tegnap azon gondolkodtam,hogy sikló csapágyasra nem lehet kivitelezni ezt a görgő dolgot mondjuk csapágy bronzból?
Lehet hülyeség,de még nem látom át a problémát.
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36126 Dátum:
2015.01.21 szerda, 15:24:55 »
Idézetet írta: gsziki - 2015.01.21 szerda, 13:59:05
Szia!
Tegnap azon gondolkodtam,hogy sikló csapágyasra nem lehet kivitelezni ezt a görgő dolgot mondjuk csapágy bronzból?
Lehet hülyeség,de még nem látom át a problémát.
A probléma az, hogy egy 12 mm széles, 40 mm átmérőjű csapágyacskára bíznak egy olyan feladatot, amire az nem való. Ehelyett szeretnék oda egy két görgősoros, 1 hüvelyk széles, 62 mm átmérőjű csapágyat tenni. A kettő tartóssága között kb. az örök élet, meg egy nap a különbség.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36127 Dátum:
2015.01.21 szerda, 16:27:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.21 szerda, 15:24:55
A probléma az, hogy egy 12 mm széles, 40 mm átmérőjű csapágyacskára bíznak egy olyan feladatot, amire az nem való. Ehelyett szeretnék oda egy két görgősoros, 1 hüvelyk széles, 62 mm átmérőjű csapágyat tenni. A kettő tartóssága között kb. az örök élet, meg egy nap a különbség.
AndyA
Mostmár én is becsatlakozom a témába, mert idén esedékes a szij+miegymás cseréje. Szabadonfutósitással persze.
Szóval olvastam sokat erről, hogy mik a gyenge pontok, de most akkor jól olvasom, hogy ez a feszitőn lévő görgő az, ami a leginkább kritikus pont? És ha igen, akkor azt melyik erőhatás teszi tönkre? Mármint a szabadonfutó hiányából adodó plusz terhelés vagy a feszitő rugositott megoldása miatti szij"lazulás". Lazulás alatt azt értem, amit a rugó mozgástartománya enged. Persze lehet rosszul sejtem és a rugó nem éppen ilyen céllal van rajta, de mi lenne ha azt operálnánk ki és helyettesitenénk fix alu rudazattal!?
Nem vagyok szakértő, szóval nézzétek el,ha nagy sületlenséget irok.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36128 Dátum:
2015.01.21 szerda, 16:29:49 »
Ha jól sejtem erről a görgőről van szó, ugye!?
De ezen mi a rugónak a konkrét célja, feladata?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 16:37:06 írta ManiMondeo
»
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36129 Dátum:
2015.01.21 szerda, 17:28:37 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2015.01.21 szerda, 16:29:49
[img]http://p2.vatera.hu/photos/5c/c7/5c87_1_big.jpg[/img
Ha jól sejtem erről a görgőről van szó, ugye!?
De ezen mi a rugónak a konkrét célja, feladata?
feszítse a szíjat
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 18:00:43 írta AndyA
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36130 Dátum:
2015.01.21 szerda, 17:44:30 »
Vagyis akkor enged is rajta, ha pl a generátor miatt megfeszül. Gondolom ebből adodik az a bizonyos berregése a szijnak. Akkor vajon a rugó cseréje fix rudazatra nagy hülyeség lenne!? Azért gondoltam erre, mert ugye más kocsiknál is fixen vannak befeszitve a szijak, nem rugosan és nincs is gond velük.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36131 Dátum:
2015.01.21 szerda, 17:58:02 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2015.01.21 szerda, 17:44:30
Vagyis akkor enged is rajta, ha pl a generátor miatt megfeszül. Gondolom ebből adodik az a bizonyos berregése a szijnak. Akkor vajon a rugó cseréje fix rudazatra nagy hülyeség lenne!? Azért gondoltam erre, mert ugye más kocsiknál is fixen vannak befeszitve a szijak, nem rugosan és nincs is gond velük.
Nem a generátor miatt feszül meg, hanem a főtengely forgásától...aminek az ékszíjtárcsája meghúzza az ékszíjat.
Amikor esik a fordulat, akkor lazul meg.
De eleve a járásegyenetlenség miatt gyorsan feszül-lazul.....
Dehogy nincs. Több baj van q fixszel és sokkal rövidebbek a fix feszítésű ékszíjak élettartama, valamint a görgőké is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36132 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:00:23 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 17:58:02
Nem a generátor miatt feszül meg, hanem a főtengely forgásától...aminek az ékszíjtárcsája meghúzza az ékszíjat.
Amikor esik a fordulat, akkor lazul meg.
De eleve a járásegyenetlenség miatt gyorsan feszül-lazul.....
Dehogy nincs. Több baj van q fixszel és sokkal rövidebbek a fix feszítésű ékszíjak élettartama, valamint a görgőké is.
neizéjjémán.egyenletes alapjáraton ha ki és bekapcsolsz villamos fogyasztókat,akkor mi feszíti meg a szíjat?a generátor vagy a főtengely?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36133 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:02:36 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2015.01.21 szerda, 16:29:49
Ha jól sejtem erről a görgőről van szó, ugye!?
De ezen mi a rugónak a konkrét célja, feladata?
Az nem csak rugó, hanem van benne egy olyasmi is, mint a lengéscsillapító, csak kicsiben.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36134 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:04:19 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:00:23
neizéjjémán.egyenletes alapjáraton ha ki és bekapcsolsz villamos fogyasztókat,akkor mi feszíti meg a szíjat?a generátor vagy a főtengely?
A járás egyenetlensége, ott írta. Értem én, hogy TévedőTibi, meg állandóan froclizni kell, de ezúttal éppen nem írt semmi hülyeséget.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36135 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:05:08 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:00:23
neizéjjémán.egyenletes alapjáraton ha ki és bekapcsolsz villamos fogyasztókat,akkor mi feszíti meg a szíjat?a generátor vagy a főtengely?
Szerinted mi az erősebb a motor forgási energiája vagy a generátor tehetetlensége?
Nincs egyenletes alapjárat, csak te azt hiszed!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36136 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:07:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.21 szerda, 18:04:19
A járás egyenetlensége, ott írta. Értem én, hogy TévedőTibi, meg állandóan froclizni kell, de ezúttal éppen nem írt semmi hülyeséget.
AndyA
na te vagy a másik gyogyó.Ha alapjáraton ketyeg,a generátor terhelése miatt feszül vagy lazul a szíj.Ha pörgeted a motort,akkor nyilván a főtengely hajtja a szíjat,de attól függően feszül,hogy mekkora a terhelés a generátoron vagy adott esetben a klíma szíjtárcsáján.
Szóval nem csak a főtengely feszíti a szíjat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36137 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:09:10 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:05:08
Szerinted mi az erősebb a motor forgási energiája vagy a generátor tehetetlensége?
Nincs egyenletes alapjárat, csak te azt hiszed!
nemagyarázzá.800as alapjáraton,ahol a szíjrendszer már állandó forgásban van,a fesszességét vagy a lazulását már csak a generátor vagy a klíma határozza meg.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36138 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:11:07 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:05:08
Szerinted mi az erősebb a motor forgási energiája vagy a generátor tehetetlensége?
Nincs egyenletes alapjárat, csak te azt hiszed!
a generátor tehetetlenége miatt lazul a szíj,nem a fordulat leesésétől,mert addigra a motor már alapjáraton ketyeg,amikor a generátor még tolná a szíjat.ezt küszöböli ki a szabadonfutó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36139 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:13:35 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:09:10
nemagyarázzá.800as alapjáraton,ahol a szíjrendszer már állandó forgásban van,a fesszességét vagy a lazulását már csak a generátor vagy a klíma határozza meg.
Alapjáraton nem húzza a főtengely ékszíjtárcsa a szíjat?
Tudod, az hajtja az egészet. Ráadásul írtam, hogy nincs tökéletes egyenletes alapjárat....csak azt hiszed!
Szóval hol húz, hol lazít a főtengely ékszíjtárcsa a szíjon.
Vedd fel sok ezer fps-est tudó kamerával a szíj és szíjtárcsa mozgását és meglátod, hogy az egyenletes alapjáratod csak hiú remény.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36140 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:14:46 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:11:07
a generátor tehetetlenége miatt lazul a szíj,nem a fordulat leesésétől,mert addigra a motor már alapjáraton ketyeg,amikor
a generátor még tolná a szíjat
.ezt küszöböli ki a szabadonfutó.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36141 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:17:45 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:13:35
Alapjáraton nem húzza a főtengely ékszíjtárcsa a szíjat?
Tudod, az hajtja az egészet. Ráadásul írtam, hogy nincs tökéletes egyenletes alapjárat....csak azt hiszed!
Szóval hol húz, hol lazít a főtengely ékszíjtárcsa a szíjon.
Vedd fel sok ezer fps-est tudó kamerával a szíj és szíjtárcsa mozgását és meglátod, hogy az egyenletes alapjáratod csak hiú remény.
nem azt mondtam,hogy nem húz a főtengely szíjtárcsa,hiszen az hajtja a szíjrendszert.gyogyó!
Annyit mondtam,hogy a szíjat a generátor feszíti és lazítja a fordulattól függően,és a terheléstől függően.ezt csak te érted félre.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36142 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:24:48 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:14:46
az lehet,hogy hülye vagyok csak ez épp így van.A generátor forgó tehetetlensége "tolja " meg a szíjat,amikor a motor fordulata esik.ezt engedi elforogni a szabadonfutó.van még mit tanulnod,úgyhogy csapd fel a könyveidet,amiket nem olvastál el az autószerelő iskolában,és végre tanuld meg a leckét!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36143 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:28:00 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:17:45
nem azt mondtam,hogy nem húz a főtengely szíjtárcsa,hiszen az hajtja a szíjrendszert.gyogyó!
Annyit mondtam,hogy a szíjat a generátor feszíti és lazítja a fordulattól függően,és a terheléstől függően.ezt csak te érted félre.....
Nem értettem félre. Jól értettem, hogy hülyeséget beszélsz
Képzeld csináltam, láttam már nem kevés szíjrendszert nem kevés autón. Sokban nincs szabadonfutós generátor!
A rossz feszítő miatt ugrál a szíj. Ha jó a feszítő akkor megfeszül gázra -elmozdul a feszítő- majd ahogy esik vissza alapjáratra vissza mozdul a feszítő.
Nem ugrál.... egy jó feszítő. A generátor sem tolja a szíjat! Gyogyo....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36144 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:31:44 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:24:48
az lehet,hogy hülye vagyok csak ez épp így van.A generátor forgó tehetetlensége "tolja " meg a szíjat,amikor a motor fordulata esik.ezt engedi elforogni a szabadonfutó.van még mit tanulnod,úgyhogy csapd fel a könyveidet,amiket nem olvastál el az autószerelő iskolában,és végre tanuld meg a leckét!
Milyen *** duma.....
Tudom minek, miért van "kell" a szabadonfutó ..... de ahogy írtam, sok generátoron nincs. Na akkor hova lesz az okosságod?
Ha a generátor meg tudná tolni a szíjat (ahogy alf mondja
), akkor az ingyen nyert erő lenne és hajtaná a főtengelyt!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36145 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:36:07 »
Tisztelt Fórumtársak!
Mindenki őrizze meg a nyugalmát és ne generáljunk egy véget nem érő vitát.
Vessünk véget a vitának avval, hogy adjuk meg a ManiMondeo fórumtárs által felvetett kérdésre az egyértelmű választ. A generátor oldal a szíjjal egy zárt rendszert alkot, melyben a rendszerelemek normál működés közben, sajnos káros lengéseket generálnak. Ezen káros lengéseket megfelelően csillapítani kell. Erre hivatott a rendszerben lévő hidraulikus rugó és a későbbiekben beépített szabadonfutó. A hidraulikus rugót nem lehet fix elemmel helyettesíteni, mivel megszűnne a rezgéscsillapítás és az automatikus szíjfeszesség állítás. A rendszer további kritikus pontjai a vezető görgő és a nyomó görgő gyenge csapágyazása. Többen dolgozunk ennek a problémának a megoldásán.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 18:40:34 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36146 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:36:20 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:28:00
Nem értettem félre. Jól értettem, hogy hülyeséget beszélsz
Képzeld csináltam, láttam már nem kevés szíjrendszert nem kevés autón. Sokban nincs szabadonfutós generátor!
A rossz feszítő miatt ugrál a szíj. Ha jó a feszítő akkor megfeszül gázra -elmozdul a feszítő- majd ahogy esik vissza alapjáratra vissza mozdul a feszítő.
Nem ugrál.... egy jó feszítő. A generátor sem tolja a szíjat! Gyogyo....
akkor mégegyszer:
A generátor forgó tehetetlensége nem tudja lekövetni a motor fordulatszám esését,mert amig a motor 2000/percel forog,addig a generátor 6000/perccel forog.Amikor elengeded a gázt a motor 1másodperc alatt leejti a fordulatot 800ra.ezt a generátor forgási tehetetlensége úgy tolerálja,hogy a szíjat forgási irányba megtolja,amíg annak is beálla fordulata.Ha van szabadonfutó,akkor ezt elnyeli.Ha nincs, akkor a feszítő lazul,ezér van rajta rugó,és ezért hívják automata szíjfeszítőnek.
Egy jó feszítő is ugrál.Pont az a lényege.Az csillapítja a szíjrendszerben a lengéseket-vagyis a feszülés és lazulás.Természetes hogy feszül a szíj amikor gázt adsz,és mégtermészetesebb hogy lazul,amikor esik a fordulat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36147 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:37:56 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.21 szerda, 18:31:44
Milyen *** duma.....
Tudom minek, miért van "kell" a szabadonfutó ..... de ahogy írtam, sok generátoron nincs. Na akkor hova lesz az okosságod?
Ha a generátor meg tudná tolni a szíjat (ahogy alf mondja
), akkor az ingyen nyert erő lenne és hajtaná a főtengelyt!
te pöcs.ahol nincs szabadonfutó,ott az automata feszítő rugózása nyeli ezt el.tényleg ennyire nehezedre esik ezt megérteni!!!!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36148 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:43:07 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:36:20
akkor mégegyszer:
A generátor forgó tehetetlensége nem tudja lekövetni a motor fordulatszám esését,mert amig a motor 2000/percel forog,addig a generátor 6000/perccel forog.Amikor elengeded a gázt a motor 1másodperc alatt leejti a fordulatot 800ra.ezt a generátor forgási tehetetlensége úgy tolerálja,hogy a szíjat forgási irányba megtolja,amíg annak is beálla fordulata.
Ha van szabadonfutó,akkor ezt elnyeli.Ha nincs, akkor a feszítő lazul,ezér van rajta rugó,és ezért hívják automata szíjfeszítőnek.
Egy jó feszítő is ugrál.Pont az a lényege.Az csillapítja a szíjrendszerben a lengéseket-vagyis a feszülés és lazulás.Természetes hogy feszül a szíj amikor gázt adsz,és mégtermészetesebb hogy lazul,amikor esik a fordulat.
Alfika...alfika.
Hétfőn kár, hogy nem videóztam le neked. Képzeld, szabadonfutós generátor és automata feszítő is van azon a Mercin, amit csináltam.
Figyelj....figyelj! ugrált a szíj és a feszítő is.
Feszítőt cseréltem (komplett konzollal, görgőkkel, mert fekvő motoros) szíj nem ugrált, feszítő nem ugrált. Gázadásra kicsit elmozdult a feszítő, mert lazult a szíj lefutó oldala, majd fordulatszám eséskor szépen visszamozdult. A generátor elfelejtette megtolni a szíjat, biztos nem beszélt még veled és nem tudta, hogy neki azt kell.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy a jó (új) feszítő nem ugrált alapjáraton, semmit! Pedig egy fhos dízel motor volt....
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 18:44:58 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36149 Dátum:
2015.01.21 szerda, 18:44:00 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.21 szerda, 18:37:56
te ***.ahol nincs szabadonfutó,ott az automata feszítő rugózása nyeli ezt el.tényleg ennyire nehezedre esik ezt megérteni!!!!
Akkor ahol van szabadonfutó oda minek automata feszítő....a te elméleted szerint?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
716
717
718
719
720
721
722
[
723
]
724
725
726
727
728
729
730
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ