Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:56:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
253
254
255
256
257
258
259
[
260
]
261
262
263
264
265
266
267
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263700 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Trilok
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12950 Dátum:
2018.05.22 kedd, 06:49:21 »
Sziasztok! Mitől lehet az hogy ha "üzem meleg" az autó akkor nem indul el. Ha le van hűlve akkor jó. De ha megyek vele és utána akarom indítani, akkor csak indítózik de nem indul be. Semmi hiba lámpa vagy jelzés nincs. :/ Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12951 Dátum:
2018.05.22 kedd, 23:02:15 »
Idézetet írta: Relhist - 2018.05.20 vasárnap, 21:13:58
A szívó oldala nincs eltömőve? A bal lámpa mellett szívja a levegőt a légszűrő házba, a múltkor kitámasztottam cső végét valami összetekert cuccal, ami hiba volt. KB egyből félig berántotta a szívócsőbe a cuccot (keresztmetszet csökkenés), olyan lusta lett, mint a dög.
MAF tisztítás volt már? EGR nyitva esetleg?
Ezt a szivo oldal dolgot megnezem jo az otlet! Egr gyönyörűen lezar MAF mar az elso alkalommal MAP-vel meg az ilyen könnyen hozzáférhető dolgokkal egyutt cserélve. Közbe lejött rola mar a turbo is kb mint az uj kívül belül. Ez is kapufa. Plusz mentünk vele egy kort le akasztott dpf el mondom kitudja... minden ugyanaz
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12952 Dátum:
2018.05.22 kedd, 23:13:34 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.05.21 hétfő, 19:04:54
Ezt hogy mérted?
Mert ez annyi mindentől függ.
Én is csak tapogatózom, kicsit hasonló érzéseim vannak néha.
Az elektronika nagyon sokat játszik, attól függően milyen sebességben vagy, milyen terhelést viszel a motorra, DPF, ....
Csak egy érdekesség, 100km/h állandósult sebesség vízszintes úton, 5. sebesség. A feltöltés +~0,15 bár normál levegőnyomás értékhez képest.
Igen meglepő, vagyis nem, ha jobban belegondolunk, hiszen nem kell a teljesítmény. Alig tölt + nyomás. Vagyis ezek a nagyobb űrtartalmú motorok, ilyen kicsi, állandósult terhelés esetén alig használják ki a turbó adta pluszt, hatásfokjavítást.
És hogy mérted a másik gépet?
Ez tok természetes h tempotartasnal kb nulla a töltő nyomás. Ugyanúgy diagoltam a másik kocsit is annyi h az automata volt de az mind1. Tökéletesen látható volt hogy ahogy le nyomtam a gázpedált szinte egyből megkapta a max toltőnyomast míg az enyém épp hogy el vánszorgott a max értek kb 80% ig. De akkor mar 3000 körül járt a fordulat. Szóval ahogy írtam most ott tart a dolog h Üzemanyagrendszer, turbó, dpf minden hibátlan, sőt le lett szedve a Softwer a motorvezerlorol( hogy mem e belenyúlt valaki) na az is tök gyari tartalmú. Szóval minden jó de mégse jo egyelőre.
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12953 Dátum:
2018.05.23 szerda, 21:58:20 »
Idézetet írta: henki - 2018.05.22 kedd, 23:13:34
Ez tok természetes h tempotartasnal kb nulla a töltő nyomás. Ugyanúgy diagoltam a másik kocsit is annyi h az automata volt de az mind1. Tökéletesen látható volt hogy ahogy le nyomtam a gázpedált szinte egyből megkapta a max toltőnyomast míg az enyém épp hogy el vánszorgott a max értek kb 80% ig. De akkor mar 3000 körül járt a fordulat. Szóval ahogy írtam most ott tart a dolog h Üzemanyagrendszer, turbó, dpf minden hibátlan, sőt le lett szedve a Softwer a motorvezerlorol( hogy mem e belenyúlt valaki) na az is tök gyari tartalmú. Szóval minden jó de mégse jo egyelőre.
+katalizátor, kipufogó?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12954 Dátum:
2018.05.24 csütörtök, 23:00:48 »
Idézetet írta: Relhist - 2018.05.23 szerda, 21:58:20
+katalizátor, kipufogó?
le lett rola akasztva a komplett rensdszer(a rezonátor rész utántól) egy kör erejéig nincs változás...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
fbudai
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12955 Dátum:
2018.05.25 péntek, 09:37:56 »
Sziasztok!
Hideg motornál fütyül a turbó, ezt az első felpörgésig csinálja utána nincs gond. Szeretném megelőzni a nagyobb bajt.
Tudtok Győr környékén szerelőt akire rábízhatom a gépet?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12956 Dátum:
2018.05.26 szombat, 07:43:52 »
Sziasztok,
2.0 TDCi motoroknál vásárlás előtt mire érdemes figyelni? Ami szemmel látható, füllel hallható.
Az a baj, nem tudom hogy ezeknek a traktoroknak milyen mértékű kelepelés a normális.
Természetesen szervizben is át lenne nézetve, ott mit és hogyan lehet kiszűrni?
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.26 szombat, 07:46:40 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12957 Dátum:
2018.05.26 szombat, 13:50:47 »
Ha kiderül valami, érdekel a fejlemény! Drukkolok, hogy mihamarább rájöjjetek a turpisságra!
Idézetet írta: henki - 2018.05.22 kedd, 23:13:34
Ez tok természetes h tempotartasnal kb nulla a töltő nyomás. Ugyanúgy diagoltam a másik kocsit is ....
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12958 Dátum:
2018.05.27 vasárnap, 16:22:26 »
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a jelenlegi 2006os 2.0 TDCI-t egy 4év körülire, Jó lenne egy 2,2-es 200lóérős motor mennyire megbízható? vagy esetleg a 2.0-es 163lóérős?
Gondolom azért jobban mennek ezek mint az én 130lóerős autóm.
Egy Titanium S felszereltség lenne a vágyam.
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12959 Dátum:
2018.05.27 vasárnap, 21:26:11 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2018.05.27 vasárnap, 16:22:26
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a jelenlegi 2006os 2.0 TDCI-t egy 4év körülire, Jó lenne egy 2,2-es 200lóérős motor mennyire megbízható? vagy esetleg a 2.0-es 163lóérős?
Gondolom azért jobban mennek ezek mint az én 130lóerős autóm.
Egy Titanium S felszereltség lenne a vágyam.
Jajaj!! Ismét egy lusta klubtárs, aki nem olvas vissza. 2,2 es nem sok van. A 2.0 esetén meg a sw mondja meg, hogy 116, 140 vagy 163.
Amúgy megbízható, viszont a tit-s ritka és/vagy drága kategória.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12960 Dátum:
2018.05.27 vasárnap, 21:30:40 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2018.05.27 vasárnap, 16:22:26
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a jelenlegi 2006os 2.0 TDCI-t egy 4év körülire, Jó lenne egy 2,2-es 200lóérős motor mennyire megbízható? vagy esetleg a 2.0-es 163lóérős?
Gondolom azért jobban mennek ezek mint az én 130lóerős autóm.
Egy Titanium S felszereltség lenne a vágyam.
Tit-S-nél is nézd végig, hogy megvan-e minden extra benne, amit szeretnél. Maga a Tit-S nem adott sok plusz extrát rendeléskor. Illetve vigyázz, mert sokat Tit-S-nek hirdetnek, ám a valóságban köze nincs hozzá.
2.2 jól felszerelt Tit-S-t nehéz lesz találni, főleg ha Mo-n keresel csak.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.27 vasárnap, 21:32:21 írta Zsolteey
»
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12961 Dátum:
2018.05.27 vasárnap, 23:19:46 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.26 szombat, 07:43:52
Sziasztok,
2.0 TDCi motoroknál vásárlás előtt mire érdemes figyelni? Ami szemmel látható, füllel hallható.
Az a baj, nem tudom hogy ezeknek a traktoroknak milyen mértékű kelepelés a normális.
Természetesen szervizben is át lenne nézetve, ott mit és hogyan lehet kiszűrni?
Erre senki?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12962 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 07:41:15 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.27 vasárnap, 23:19:46
Erre senki?
diag cuccal rácsekkolék a korrekciós értékekre.Ne legyen go szivárgás a motortérben sehol, a burkolat alatt sem-ha van.
Ha túl tiszta, gyanús lehet.A motor legyen egészségesen poros. Mielőtt beindítod ellenőrizd, hogy valóban hideg motort indítasz. Bár nyáron ez kevéssé mérvadó.Dadogás lenegyen picit sem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12963 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 14:42:31 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2018.05.27 vasárnap, 16:22:26
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a jelenlegi 2006os 2.0 TDCI-t egy 4év körülire, Jó lenne egy 2,2-es 200lóérős motor mennyire megbízható? vagy esetleg a 2.0-es 163lóérős?
Gondolom azért jobban mennek ezek mint az én 130lóerős autóm.
Egy Titanium S felszereltség lenne a vágyam.
A Tit - s ben minden motor fhasza!
Javaslom, hogy próbálj meg kipróbálni egyet vásárlás előtt! A futóműve kiván némi kompromisszumot a júzerektől, de facto kemény és qla úton ráz. Cserébe stabil, mint a szaúdi riál! (De nekem pl. 206 ezernél kifektette a jobbos toronycsapágyat!)
Napi használatra magyar utakra igen-igen meggondolandó!
Ui: Én imádom nagyon az enyémet, mindezektől függetlenül!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12964 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 14:59:31 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.28 hétfő, 07:41:15
diag cuccal rácsekkolék a
korrekciós értékek
re.Ne legyen go szivárgás a motortérben sehol, a burkolat alatt sem-ha van.
Ha túl tiszta, gyanús lehet.A motor legyen egészségesen poros. Mielőtt beindítod ellenőrizd, hogy valóban hideg motort indítasz. Bár nyáron ez kevéssé mérvadó.Dadogás lenegyen picit sem.
Faceliftes UFBA-ban nem találtam ilyet, milyen néven futnak ezek pl Forscanben?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12965 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:00:06 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.05.20 vasárnap, 20:44:38
Főnöködnek nem egy cabrio porséja és mergája van?
Troll bácsi?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12966 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:00:40 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2018.05.28 hétfő, 14:42:31
A Tit - s ben minden motor fhasza!
Javaslom, hogy próbálj meg kipróbálni egyet vásárlás előtt! A futóműve kiván némi kompromisszumot a júzerektől, de facto kemény és qla úton ráz. Cserébe stabil, mint a szaúdi riál! (De nekem pl. 206 ezernél kifektette a jobbos toronycsapágyat!)
Napi használatra magyar utakra igen-igen meggondolandó!
Ui: Én imádom nagyon az enyémet, mindezektől függetlenül!
Mert nincs IVDC-d!
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12967 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:01:31 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.05.28 hétfő, 15:00:40
Mert nincs IVDC-d!
Az nagyon hasznos, főleg ha sok a pénzed és mélyen alszol akkor is, ha tudod, egyszer xarban leszel...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12968 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:20:39 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.05.28 hétfő, 15:00:06
Troll bácsi?
Nemnem! Csak vw termékekben utazik... Bogár + porsék... Merga niccs!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12969 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:21:59 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2018.05.28 hétfő, 15:20:39
Nemnem! Csak vw termékekben utazik... Bogár + porsék... Merga niccs!
Akkor nem az EuroLognál melózol...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12970 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:24:52 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.05.28 hétfő, 15:21:59
Akkor nem az EuroLognál melózol...
Nemnem! Ott nem is fogok, oda én underqualified vagyok...
sajnálom!
Mi dolgod Dunai úrral? Beperelt?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12971 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 15:27:58 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2018.05.28 hétfő, 15:24:52
Nemnem! Ott nem is fogok, oda én underqualified vagyok...
sajnálom!
Mi dolgod Dunai úrral? Beperelt?
Engemet?
Dehogy. De ez akkora nagy cég a szakmában tényleg? Mert a faxi nekem elég érdekes...
Jópár éve ismerem, mehetnék oda melózni, csak nem tudom mihez értenék én ottan...
Az ő mergáját hajtottam meg egyik hétvégén.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12972 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 20:37:21 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.28 hétfő, 07:41:15
diag cuccal rácsekkolék a korrekciós értékekre.Ne legyen go szivárgás a motortérben sehol, a burkolat alatt sem-ha van.
Ha túl tiszta, gyanús lehet.A motor legyen egészségesen poros. Mielőtt beindítod ellenőrizd, hogy valóban hideg motort indítasz. Bár nyáron ez kevéssé mérvadó.Dadogás lenegyen picit sem.
Diag cuccal hogy lehet ránézni a korrekciós értékekre? Azt járó motornál/menet közben kell? Rendesen szervizelve a 200ezer km mennyire vállalható?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12973 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 20:40:04 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 20:37:21
Diag cuccal hogy lehet ránézni a korrekciós értékekre? Azt járó motornál/menet közben kell? Rendesen szervizelve a 200ezer km mennyire vállalható?
ha az autó közöl korrekciós értékeket a csúcsokról akkor forscan-ben a pcm élő adtaiban találod.Alapjáraton.
A 200e km abszolute nem sok.Egy igazi nepper azonnal 80e-t csinál belőle,úgy hogy senki nem mondja meg, hogy az nem annyi.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12974 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 20:54:22 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.28 hétfő, 20:40:04
ha az autó közöl korrekciós értékeket a csúcsokról akkor forscan-ben a pcm élő adtaiban találod.Alapjáraton.
A 200e km abszolute nem sok.Egy igazi nepper azonnal 80e-t csinál belőle,úgy hogy senki nem mondja meg, hogy az nem annyi.
Jó, mondjuk úgyse tudom mit kellene nézni, mi a jó érték.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12975 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 20:58:30 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 20:54:22
Jó, mondjuk úgyse tudom mit kellene nézni, mi a jó érték.
....meg mikor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12976 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:00:58 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.28 hétfő, 20:58:30
....meg mikor.
Ugye! Főleg!
Egr meg ilyesmi? Gondolom úgyse látni semmit, csak ha van hibakód.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12977 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:01:48 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 20:54:22
Jó, mondjuk úgyse tudom mit kellene nézni, mi a jó érték.
najó.én a lehetőséget írtam, nem azt, hogy meg is tudod majd csinálni...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12978 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:04:40 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 21:00:58
Ugye! Főleg!
Egr meg ilyesmi? Gondolom úgyse látni semmit, csak ha van hibakód.
Indítás előtt olvass hibatárlókat. Tárold és utána töröld ha volt mit. Ha valami van és nem törölhető, az baj.
Indítsd el, figyeld hogyan jár a motor (már ahogy egy dízel
szépen
jár).
Menj lassan melegítsd be, menj vele normál módon és tempósabban is. Próbálgasd. Majd újra hibatárolók olvasása, tárold ha van mit és nézd meg mi jött vissza, ha volt korábban is.
Ha eleve nem volt hiba és utána sem lett, akkor fél siker.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.05.28 hétfő, 21:08:02 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12979 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:06:42 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.28 hétfő, 21:04:40
Indítás előtt olvass hibatárlókat. Tárold és utána töröld ha volt mit.
Indítsd el, figyeld hogyan jár a motor (már ahogy egy dízel
szépen
jár).
Menj lassan melegítsd be, menj vele. Próbálgasd. Majd újra hibatárolók olvasása, tárold ha van mit és nézd meg mi jött vissza ha volt korábban is.
Ha eleve nem volt hiba és utána sem lett, akkor fél siker.
Sima Elm+forscannel ez nem megoldható, ugye? Oda kell a kapcsolós változata?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12980 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:07:49 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 21:06:42
Sima Elm+forscannel ez nem megoldható, ugye? Oda kell a kapcsolós változata?
igen,érdemes.A kapcsoló nélkül nincsenek komfort modulok.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12981 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:08:44 »
Idézetet írta: alf® - 2018.05.28 hétfő, 21:07:49
igen,érdemes.A kapcsoló nélkül nincsenek komfort modulok.
Nekem csak "sima" van.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12982 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:09:29 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 21:06:42
Sima Elm+forscannel ez nem megoldható, ugye? Oda kell a kapcsolós változata?
Motorvezérlőhöz csak a High Speed Can-re van szükség.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12983 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:34:45 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 21:08:44
Nekem csak "sima" van.
fél siker.Nem látod a parkoló segéd modult pl, vagy az ülésmodulokat,az ajtómodulokat,a klímát,és a hifit sem vagy navit.Ott is lehetnek ám hibakódok jócskán. A PCM-hez elég a sima elm.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12984 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:52:40 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2018.05.28 hétfő, 21:08:44
Nekem csak "sima" van.
Át tudod alakítani kapcsolósra,ha minden igaz.
Vezetékek,kapcsoló,forrasztás,kis faragás,idő,nagyjából ennyi.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12985 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:54:18 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2018.05.28 hétfő, 21:52:40
Át tudod alakítani kapcsolósra,ha minden igaz.
Vezetékek,kapcsoló,forrasztás,kis faragás,idő,nagyjából ennyi.Küldök segédanyagot,ha van rá késztetésed.
A Forscan weboldalán id fent van.
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=4
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12986 Dátum:
2018.05.28 hétfő, 21:57:22 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2018.05.28 hétfő, 21:54:18
A Forscan weboldalán id fent van.
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=4
megelőztél,ez teljesen tökéletes,csak én a saját verziómat dobtam volna fel.(amiben a lényeg u.a)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
beikes
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 118
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12987 Dátum:
2018.06.04 hétfő, 18:26:01 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.05.21 hétfő, 19:04:54
Ezt hogy mérted?
Mert ez annyi mindentől függ.
Én is csak tapogatózom, kicsit hasonló érzéseim vannak néha.
Az elektronika nagyon sokat játszik, attól függően milyen sebességben vagy, milyen terhelést viszel a motorra, DPF, ....
Csak egy érdekesség, 100km/h állandósult sebesség vízszintes úton, 5. sebesség. A feltöltés +~0,15 bár normál levegőnyomás értékhez képest.
Igen meglepő, vagyis nem, ha jobban belegondolunk, hiszen nem kell a teljesítmény. Alig tölt + nyomás. Vagyis ezek a nagyobb űrtartalmú motorok, ilyen kicsi, állandósult terhelés esetén alig használják ki a turbó adta pluszt, hatásfokjavítást.
És hogy mérted a másik gépet?
Hello.
Ez a probléma nem úgy kezdődött véletlenül, hogy gyorsítás közben 4.-ben 80-100 körülig húzott és ott megtorpant? Aztán később már csak ezzel csökkent teljesítménnyel üzemel. Nekem is valami ilyesmi gondom van vele. MOndjuk az enyémnek most már van egy kis turbóhangja is, azonban a csövek rendben vannak. Nem lehet ez a hiba visszavezethető a magas résolajmennyiségre? Tudom, korábban ez más fajta jelenséget okozott, de ki tudja mit fejlesztettek azóta az elektronikákon.
Wizard turbósékat ismeri valaki?
«
Utoljára szerkesztve: 2018.06.04 hétfő, 18:33:21 írta beikes
»
Naplózva
MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12988 Dátum:
2018.06.04 hétfő, 19:34:40 »
Nekem nincs turbó hang. Amikor elveszem a gázt, akkor késve hallani egész halkan, hogy belassul a turbó hallható magas hangfrekvenciás tartományba, majd elhallgat. Közepes, mély hangot nem ad. Megtorpanás 1. fokozatban van ~2500f/p nél. Az elektronika beleszabályoz. Magasabb fokozatban nincs megtorpanásom. 3. ban nagy gázadásnál van néha kicsit hosszabb reakció idő ~1600f/p - indulva. De többnyire nem zavaró. Utána már megy golyóként, referenciám nincs. Mondeon, Galaxyn szerintem más-más a vezérlés beállítás. Ezek csak saját tapasztalataim.
Idézetet írta: beikes - 2018.06.04 hétfő, 18:26:01
Hello.
Ez a probléma nem úgy kezdődött véletlenül, hogy gyorsítás közben 4.-ben 80-100 körülig húzott és ott megtorpant? Aztán később már csak ezzel csökkent teljesítménnyel üzemel. Nekem is valami ilyesmi gondom van vele. MOndjuk az enyémnek most már van egy kis turbóhangja is, azonban a csövek rendben vannak. Nem lehet ez a hiba visszavezethető a magas résolajmennyiségre? Tudom, korábban ez más fajta jelenséget okozott, de ki tudja mit fejlesztettek azóta az elektronikákon.
Wizard turbósékat ismeri valaki?
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
beikes
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 118
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12989 Dátum:
2018.06.04 hétfő, 20:14:21 »
Idézetet írta: henki - 2018.05.14 hétfő, 20:49:20
sziasztok!
szakértők segitségét kérném elakadtam
MK4 2014 2.2 tdci 200LE
anynyi a gond h nincs meg a kellő teljesitmény: tehát a 200 le helyett érzésre csak olyan 120 lovas a kocsi! Hibakód terméyszetesen SEMMI. már vagy 1500 km-t mentem vele semmi egyéb rendellenesség nincsen szépen regenerál keveset fogyaszt minden normálisnak tűnik! diagnosztikával nézve az egyetlen szembetűnő dolog hogy későn jön meg a töltőnyomás(akkos is kicsit alacsony) tehát olyan jó 3000 ig el kell pörgetni hogy leadjon olyan 1,5 bart. namost normál esetben ilyen 1800 nál már oda kéne neki verni ezt a 1,5 bárt ahogy diagoltam egy másik ilyen kocsit. Elöször arra gondoltam h ugymond "nincs füstje" a motornak nem tud felpörögi a turbó. Mivel van "donor" autó szép sorban kapásbol átraktam a komplett üzemyagrendszert nagynyomásu szivattyut porlazstókat ill a rail csőbe is van egy nyomásszabályzó azt is! semmi változás. most aua terv h levesszük a turbót belenézünk kicsit csak érdekesnek tartom hogy ha ot a gond akk miért nem ad hibakódot pedig teljesen elektromos állitású a gaometriája.(mechanikailag amugy minden jó, turbó nem szorul szépen fütyül nincs lyukas cső v ilyesmi)
amit még megnéztem a kipuff gáz hőmérséklet érzékelője ami. szintén ok. esetleg megfordult a fejemben a lambda szonda hiba, de gőzöm sincs mit szabályoz egy dieselben(márpedig van benne)
ill van ezeknél a tankban egy kisnyomásu szivattyú amit gyujtás ráadásakor hallom h búg rövid ideig. ennek mi a szerepe?(mert amugy a gázolajszürőt pl nem tölti fel cserekor v ilyesmi)
jó lenne lassan rájönni a hibájára elég nagy meló levenni a turbót mondom rékérdek előtte hátha valakinek van épitő jellegü ötlete. köszönöm előre is!
ja ilyen map szenzor meg légtömegmérő meg gázolajszűrő csre nyilván az első dolgom volt D
Hello.
Ez a probléma nem úgy kezdődött véletlenül, hogy gyorsítás közben 4.-ben 80-100 körülig húzott és ott megtorpant? Aztán később már csak ezzel csökkent teljesítménnyel üzemel. Nekem is valami ilyesmi gondom van vele. MOndjuk az enyémnek most már van egy kis turbóhangja is, azonban a csövek rendben vannak. Nem lehet ez a hiba visszavezethető a magas résolajmennyiségre? Tudom, korábban ez más fajta jelenséget okozott, de ki tudja mit fejlesztettek azóta az elektronikákon.
Naplózva
MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
beikes
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 118
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12990 Dátum:
2018.06.04 hétfő, 20:15:36 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.06.04 hétfő, 19:34:40
Nekem nincs turbó hang. Amikor elveszem a gázt, akkor késve hallani egész halkan, hogy belassul a turbó hallható magas hangfrekvenciás tartományba, majd elhallgat. Közepes, mély hangot nem ad. Megtorpanás 1. fokozatban van ~2500f/p nél. Az elektronika beleszabályoz. Magasabb fokozatban nincs megtorpanásom. 3. ban nagy gázadásnál van néha kicsit hosszabb reakció idő ~1600f/p - indulva. De többnyire nem zavaró. Utána már megy golyóként, referenciám nincs. Mondeon, Galaxyn szerintem más-más a vezérlés beállítás. Ezek csak saját tapasztalataim.
Lehet, hogy ezt nem is neked kellett volna írnom, hanem Henki kollégának. Na majd most.
Naplózva
MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12991 Dátum:
2018.06.04 hétfő, 20:29:48 »
A részecske szűrő előtti kifujas hangja is hasonló mint a turbó hiba. Cső tömítés hiba, rezgés csillapító cső repedés. Ha nem bírsz ala menni, teszt egy tál száraz homok, gáz.
Idézetet írta: beingkes - 2018.06.04 hétfő, 20:15:36
Lehet, hogy ezt nem is neked kellett volna írnom, hanem Henki kollégának. Na majd most.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.06.05 kedd, 07:20:29 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
pierburg
«
Új hozzászólás #12992 Dátum:
2018.06.05 kedd, 14:32:48 »
a pierburg szelep hiba az mindenféle gyorsításnál előjön vagy csak kis/nagy gázadásnál?
nagy gáznál nincs semmi, de óvatos gyorsításnál van egy torpanás/rángatás... az lehet a hiba?
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Bigzotya
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 597
MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12993 Dátum:
2018.06.05 kedd, 18:58:30 »
Üdv skacok nekem is egy idő után vissza vesz a teljesítményből és hibaként a P0168-at adta ki ez eddig ok lenne de a gond ott van hogy csak résolaj csővel adják az üzemanyag hőmérséklet jeladót ami kb. 22e. ft A jeladónak külön nincs cikkszáma! csak a csőnek.
Vajon hol lehetne beszerezni ezt a kütyüt ? Mert ahogy melegszik a visszatérő gázolaj úgy veszi vissza a teljesítményt is.
Köszi a tanácsokat
http://kepkuldes.com/images/323e7d51001b6e460b1d9ab1404e593f.jpg
«
Utoljára szerkesztve: 2018.06.05 kedd, 20:05:01 írta Bigzotya
»
Naplózva
http://gportal.hu/portal/kom-bajnka/
MONDEO
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12994 Dátum:
2018.06.05 kedd, 19:40:35 »
Idézetet írta: Bigzotya - 2018.06.05 kedd, 18:58:30
Üdv skacok nekem is egy idő után vissza vesz a teljesítményből és hibaként a P0168-at adta ki ez eddig ok lenne de a gond ott van hogy csak résolaj csővel adják az üzemanyag hőmérséklet jeladót ami kb. 22e. ft A jeladónak külön nincs cikkszáma! csak a csőnek.
Vajon hol lehetne beszerezni ezt a kütyüt ? Mert ahogy melegszik a visszatérő gázolaj úgy veszi vissza a teljesítményt is.
Köszi a tanácsokat
http://www
.***/view.php?filename=32834512503_1732041736831.jpg
válassz másik képmegosztót,mert ezt tiltja a fórum.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12995 Dátum:
2018.06.05 kedd, 19:42:18 »
Idézetet írta: Bigzotya - 2018.06.05 kedd, 18:58:30
Üdv skacok nekem is egy idő után vissza vesz a teljesítményből és hibaként a P0168-at adta ki ez eddig ok lenne de a gond ott van hogy csak résolaj csővel adják az üzemanyag hőmérséklet jeladót ami kb. 22e. ft A jeladónak külön nincs cikkszáma! csak a csőnek.
Vajon hol lehetne beszerezni ezt a kütyüt ? Mert ahogy melegszik a visszatérő gázolaj úgy veszi vissza a teljesítményt is.
Köszi a tanácsokat
http://www
.***/view.php?filename=32834512503_1732041736831.jpg
forscannel nem nézted amúgy a valós értéket? nem lehet, hogy valóban magas az üza hőmérséklete,és a szondának semmi baja?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bigzotya
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 597
MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12996 Dátum:
2018.06.05 kedd, 19:54:54 »
Idézetet írta: alf® - 2018.06.05 kedd, 19:42:18
forscannel nem nézted amúgy a valós értéket? nem lehet, hogy valóban magas az üza hőmérséklete,és a szondának semmi baja?
Nem néztem az értéket a Delphi adta ki hogy magas és szakadt. ....Mitől lesz magas?
Naplózva
http://gportal.hu/portal/kom-bajnka/
MONDEO
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12997 Dátum:
2018.06.05 kedd, 20:10:45 »
Idézetet írta: Bigzotya - 2018.06.05 kedd, 19:54:54
Nem néztem az értéket a Delphi adta ki hogy magas és szakadt. ....Mitől lesz magas?
okozhatja a szivattyú hibája,és vagy a PCM is lehet rossz.
Mikori évjárat? Nem találom ezt a hőmérséklet jeladót sehol...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bigzotya
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 597
MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12998 Dátum:
2018.06.06 szerda, 18:59:55 »
Idézetet írta: alf® - 2018.06.05 kedd, 20:10:45
okozhatja a szivattyú hibája,és vagy a PCM is lehet rossz.
Mikori évjárat? Nem találom ezt a hőmérséklet jeladót sehol...
2012 évi 2.2 200Le. 9D350A és a baloldali végén van a csőnek.
http://defender.org.ua/?cat=7&path=303ACX2
Naplózva
http://gportal.hu/portal/kom-bajnka/
MONDEO
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12999 Dátum:
2018.06.06 szerda, 20:36:32 »
Idézetet írta: Bigzotya - 2018.06.06 szerda, 18:59:55
2012 évi 2.2 200Le. 9D350A és a baloldali végén van a csőnek.
http://defender.org.ua/?cat=7&path=303ACX2
jah,így már megvan a fordéknál is.
https://ford.7zap.com/hu/car/39/6.42049/31/1567/15699/68642/#9D350
és még kapható is egy húszasé...
http://www.alkatresz.fordpetranyi.hu/cikkszam-kereso/?query=1697508&filter=1
Nekem is van ilyen,belevan fröccsöntve a csőbe az érzékelő.Nem lehet külön cserézni.
Kéne a jeladón ellenállást mérni,nem e csak a kábele szakadt vagy kontakthibás.
Ha lesz időm a 7végén megnézem az élő adatok közt, hogy van-e konkrét értéke,ami olvasható is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
253
254
255
256
257
258
259
[
260
]
261
262
263
264
265
266
267
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ