Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:47:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 265 266 267 268 269 270 271 [272] 273 274 275 276 277 278 279 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254929 alkalommal)
0 Felhasználó és 102 vendég van a témában
Csaba8164
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #13550 Dátum: 2019.06.18 kedd, 08:25:57 »

Kedves Forum tagok!

2012-es MK4-es mondeom van, 1.6 Tdci-vel. Sajnos a kettőstömegű elkezdett kopogni, és sok helyről azt hallottam, hogy a kuplungszettel együtt kell cserélni. Ez emnynire valós információ? Mert ha ez igaz, akkor nem 100.000 hanem 250.000 HUF lesz a csere.
Kinek mi a tapasztalata? Tudtok-e javasolni megbízható szerelőt, aki csak azt cseréli ki ami tényleg szükséges?

Üdv: Csaba
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13551 Dátum: 2019.06.18 kedd, 08:30:38 »

Kedves Forum tagok!

2012-es MK4-es mondeom van, 1.6 Tdci-vel. Sajnos a kettőstömegű elkezdett kopogni, és sok helyről azt hallottam, hogy a kuplungszettel együtt kell cserélni. Ez emnynire valós információ? Mert ha ez igaz, akkor nem 100.000 hanem 250.000 HUF lesz a csere.
Kinek mi a tapasztalata? Tudtok-e javasolni megbízható szerelőt, aki csak azt cseréli ki ami tényleg szükséges?

Üdv: Csaba

Kettőstömegű, kuplung (tárcsa, szerkezet), kinyomó. Ezeket érdemes egyben cserélni. Esetleg még szimering és váltóolaj.
Ha nem egyben cseréled, akkor
- mivel hamarosan a többi is cserés lesz, fizetheted újra a szerelési ktg-et (nem kevés pénz)
- a bent maradt nem 100%-os alkatrész rövidíti az újonnan bekerült alkatrészek élettartamát.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #13552 Dátum: 2019.06.18 kedd, 08:40:20 »

Kedves Forum tagok!

2012-es MK4-es mondeom van, 1.6 Tdci-vel. Sajnos a kettőstömegű elkezdett kopogni, és sok helyről azt hallottam, hogy a kuplungszettel együtt kell cserélni. Ez emnynire valós információ? Mert ha ez igaz, akkor nem 100.000 hanem 250.000 HUF lesz a csere.
Kinek mi a tapasztalata? Tudtok-e javasolni megbízható szerelőt, aki csak azt cseréli ki ami tényleg szükséges?

Üdv: Csaba

Én is most cseréltem mindent. Lendkerék, kinyomócsapágy, kuplung tárcsa, nyomólap, főtengely szimmering (gyárit bele!), váltó olaj. Ja és csavar készlet a lendkerék főtengelyre rakásához.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Csaba8164
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #13553 Dátum: 2019.06.18 kedd, 08:56:59 »

Én is most cseréltem mindent. Lendkerék, kinyomócsapágy, kuplung tárcsa, nyomólap, főtengely szimmering (gyárit bele!), váltó olaj. Ja és csavar készlet a lendkerék főtengelyre rakásához.

És mennyibe került neked?
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #13554 Dátum: 2019.06.18 kedd, 09:06:57 »

És mennyibe került neked?
Szerelő ismerőssel csináltam és bárdiból 50% kedvezménnyel. Szimmering meg cromax gyári.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #13555 Dátum: 2019.06.18 kedd, 09:14:21 »

Szerelő ismerőssel csináltam és bárdiból 50% kedvezménnyel. Szimmering meg cromax gyári.
De mennyi az annyi?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #13556 Dátum: 2019.06.18 kedd, 09:25:34 »

És mennyibe került neked?
Lendkerék : 90e Ft
Kuplung készlet: kb 78eFt volt (nyomólap, kinyomócsapágy, tárcsa)
Csavar készlet: 1200Ft
Olaj: 8eFt
Szimmering: 5e Ft

TXBA 163LE-höz
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Csaba8164
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #13557 Dátum: 2019.06.18 kedd, 13:40:47 »

Lendkerék : 90e Ft
Kuplung készlet: kb 78eFt volt (nyomólap, kinyomócsapágy, tárcsa)
Csavar készlet: 1200Ft
Olaj: 8eFt
Szimmering: 5e Ft

TXBA 163LE-höz


Köszönöm az infókat, úgy néz ki én a dupláját kaptam meg árajánlatként...esetleg valaki tud egy megbízható szerelőt?
Naplózva
Csaba8164
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #13558 Dátum: 2019.06.18 kedd, 14:03:23 »

Mert az a kiskereskedelmi ára. Nem a duplája, hanem a listaár.
Ehhez képest olvashattál kevesebbet, ami viszonteladói nagyker ár. Akik vállaltak több millió forint értékben vásárlást és ezért viszotneladói kedvezményt kapnak.
Így van ez minden mással is.....csak máshol nem téma és nem felkapott dolog.

A boltban, étteremben is ki van írva a fogyasztói ár.


Ok.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #13559 Dátum: 2019.06.18 kedd, 15:19:05 »

Ok.

Ha nem akarsz pancser lenni és iszonyat hasznot tolni egyes szereplők zsebébe, akkor itt nézz körbe...

https://alkatreszek.hu/


https://alkatreszfordpetranyi.hu/#mondeo+2007-2014
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.18 kedd, 15:22:26 írta Mikorka Kálmán » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #13560 Dátum: 2019.06.19 szerda, 07:56:30 »

Úgy nézem, hogy a kuplung pedál kapcsolómnál lesz valami. Így már lehet van köze a kuplungozásomhoz...
A képen az utolsó 2 esetben nem nyomtam kuplungot és a gázt se engedtem vissza. Ez a BCM élőadata:
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #13561 Dátum: 2019.06.19 szerda, 09:27:42 »

Úgy nézem, hogy a kuplung pedál kapcsolómnál lesz valami. Így már lehet van köze a kuplungozásomhoz...
A képen az utolsó 2 esetben nem nyomtam kuplungot és a gázt se engedtem vissza. Ez a BCM élőadata:
[img]https://kepkuldes.com/images/21f18c19908baf6fcfb967b795e7a7fb.jpg

Szerintem meg csúszik  a kuplungot...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #13562 Dátum: 2019.06.19 szerda, 09:36:33 »

Szerintem meg csúszik  a kuplungot...
Akkor a fordulatszámnak fel kellene ugrani. Nem megtorpannia. Az utolsó képen a piros a kuplungpedál kapcsoló értékei vannak. Miért kapcsol be ha megcsúszna?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #13563 Dátum: 2019.06.19 szerda, 09:59:57 »

Akkor a fordulatszámnak fel kellene ugrani. Nem megtorpannia. Az utolsó képen a piros a kuplungpedál kapcsoló értékei vannak. Miért kapcsol be ha megcsúszna?

Megcsúszik, autó nem érti, hogy mi a thök van és leszabályoz...

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #13564 Dátum: 2019.06.19 szerda, 10:10:01 »

Megcsúszik, autó nem érti, hogy mi a thök van és leszabályoz...


De a kuplungpedál kapcsolójának az értéke akkor nem menne át 1-be.
Nekem amúgy csúszik a kuplungom, nem szabályoz le, hanem felpörög, aztán én elveszem a gázt ha akarom.  vigyor3
Igaz, hogy az enyém QXBA.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13565 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 14:15:57 »

nekem van egy autószerelő barátom, család szintem barát. Minden munkáját úgy vállalja,ahogy ő a Bárditól kedvezményesen megkapja az alkatrészt.Sőt,ő a saját kódjával belépve a rendszerbe a teli árat nem is látja,csak az övét.Na ezt az árat adja minden kuncsaftjának.És mennyire korrekt.Az ő munkája nem az alkatrészen jön be, hanem a beépítésén,javításán,cseréjén. Egy forintjába sem kerül a beszerzés sem, mert helybe viszi neki a Bárdis autó.
Jön a kuncsaft, mondja neki az árat, nyomja a rendelést, és mondja, hogy holnap ha itt a cucc, jöhet az autóval.Nem pihenteti még egy napot az autókat feleslegesen.Nem dolgozik olcsón, de korrekt munkát végez,határidőre.
De hát nem mindenki egyforma.Sajnos igazad van.

Korrekt!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13566 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 14:18:31 »

Korrekt!
áttettem az érdekesbe...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #13567 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 18:35:08 »

Sziasztok,

MKIV, 2.0 TDCi, 100kw, részecskeszűrővel.
Érdemes / szabad-e / javasolt-e a gázolajba bármiféle adalékot tenni, vagy akár a prémium adalékolt üzemanyagot tankolni?

Köszi
Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13568 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 19:00:06 »

Sziasztok,

MKIV, 2.0 TDCi, 100kw, részecskeszűrővel.
Érdemes / szabad-e / javasolt-e a gázolajba bármiféle adalékot tenni, vagy akár a prémium adalékolt üzemanyagot tankolni?

Köszi
Doby


Felesleges.
Bár nyilván ezt az adalék gyártók másképp látják, hiszen nekik az eladás a céljuk.


Szerintem....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #13569 Dátum: 2019.06.25 kedd, 11:52:16 »

Szerintem a magasnyomású szimeringje engedi a motorolajat ki. 2 szimmering van, ha a blokk felöli rossz akkor engedi a motorolajat egy kis lyukon, és pont a kipufogó felé csöpög, nekem így volt.

Szerintem is a magasnyomasunal, legalabbis en jartam mar igy, ott csereltek egy tomitest. Csak azt vettem eszre leallitas utan, hogy füst száll fel a motorházteto alól, nem voltam tul nyugodt akkor Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.25 kedd, 11:54:22 írta ReFi » Naplózva

Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #13570 Dátum: 2019.06.25 kedd, 13:43:29 »

Szerintem is a magasnyomasunal, legalabbis en jartam mar igy, ott csereltek egy tomitest. Csak azt vettem eszre leallitas utan, hogy füst száll fel a motorházteto alól, nem voltam tul nyugodt akkor Cheesy
Ugyanez volt, felnyitottam a motor háztetőt és felszállt a füst. Jó amúgy mert pont a kipufogó leömlőre csöpög az olaj.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13571 Dátum: 2019.06.28 péntek, 15:28:07 »

Sziasztok!

Új tag vagyok az oldalon, és nem is hozzáértő, ezért kérlek nézzétek el nekem, ha hülyeséget kérdeznék Smiley

Regisztráció előtt használtam a keresőt is chiptuning, EGR dugózás és Pierburg ügyben, de sajnos ebből csak a Pierburg problémámat sikerült orvosolnom, köszönet érte! Cheesy

Ebből kifolyólag lenne pár kérdésem, ugyanis nagyon vegyes volt a felhozatal ill. nem volt számomra egyértelmű 13 ill. 23 oldal végigolvasása után, h mi tévő legyek.

Az autóm egy 2008-as Mondeo Turnier QXBA kóddal, 140LE, 260k km-el.

Jó ötletnek tűnik ledugózni az EGR-t, mert nem szeretném cserélni se, ill. jó lenne a DPF-nek is (na ezt még kevésbé szeretném bolygatni). Tényleg jó ötlet-e? Nem lesz gond télen azáltal, h nem melegíti a kipufogógáz a motort? Nem nő meg a veszélye ilynkor annak, h hengerfejes lesz? Ez a motor nem fog hibakódot dobni?

Milyen tapasztalatok vannak ennek a modellnek a chiptuningolásával? Megéri-e? Tudtok-e vkit, aki minőségi munkát végez?

Válaszokat előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.28 péntek, 16:30:59 írta Krisztián85 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13572 Dátum: 2019.06.28 péntek, 15:50:57 »

Sziasztok!

Új tag vagyok az oldalon, és nem is hozzáértő, ezért kérlek nézzétek el nekem, ha hülyeséget kérdeznék Smiley

Regisztráció előtt használtam a keresőt is chiptuning, EGR dugózás és Pierburg ügyben, de sajnos ebből csak a Pierburg problémámat sikerült orvosolnom, köszönet érte! Cheesy

Ebből kifolyólag lenne pár kérdésem, ugyanis nagyon vegyes volt a felhozatal ill. nem volt számomra egyértelmű 13 ill. 23 oldal végigolvasása után, h mi tévő legyek.

Az autóm egy 2008-as Mondeo Turnier QXBA kóddal, 140LE, 260k km-el.

Jó ötletnek tűnik ledugózni az EGR-t, mert nem szeretném cserélni se, ill. jó lenne a DPF-nek is (na ezt még kevésbé szeretném bolygatni). Tényleg jó ötlet-e? Nem lesz gond télen azáltal, h nem melegíti a kipufogógáz a motort? Nem nő meg a veszélye ilynkor annak, h hengerfejes lesz?

Milyen tapasztalatok vannak ennek a modellnek a tuningolásával? Megéri-e? Tudtok-e vkit, aki minőségi munkát végez?

Válaszokat előre is köszönöm!
Az egr szelep lezárása technikailag nem okoz gondot a motornak.Más kérdés, hogy törvénybe ütközik...Ezt mindenki eldönt saját maga.
Tunning: Szabó Róbert Sásd. http://www.szaboautoszerviz.hu/index_elemei/Page323.html
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13573 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:31:51 »

Az egr szelep lezárása technikailag nem okoz gondot a motornak.Más kérdés, hogy törvénybe ütközik...Ezt mindenki eldönt saját maga.
Tunning: Szabó Róbert Sásd. http://www.szaboautoszerviz.hu/index_elemei/Page323.html

De.
Jelentősen növeli a sikertelen regeneráció előfordulását..... is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13574 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:34:00 »

Az egr szelep lezárása technikailag nem okoz gondot a motornak.Más kérdés, hogy törvénybe ütközik...Ezt mindenki eldönt saját maga.
Tunning: Szabó Róbert Sásd. http://www.szaboautoszerviz.hu/index_elemei/Page323.html

Köszönöm a gyors választ! Ez az autó dob hibakódot, kell-e keresnem vkit, aki "kiírja" a szoftverből?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13575 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:35:36 »

De.
Jelentősen növeli a sikertelen regeneráció előfordulását..... is.

egy lezárt egr szelep után nemgond a dpf kiütése sem... zavart2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13576 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:35:59 »

De.
Jelentősen növeli a sikertelen regeneráció előfordulását..... is.


Hmm. Nem úgy volt, h kevesebb lesz a korom és nem vátozik, lesz hűvösebb(?) a kipuffogógáz hőmérséklete?
Akarom mondani, miért?
Köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13577 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:37:53 »

Köszönöm a gyors választ! Ez az autó dob hibakódot, kell-e keresnem vkit, aki "kiírja" a szoftverből?
nem tudom.Is-is.Találkoztam olyannal ami hibát jelzett,de pl a 2,2-es smaxom nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13578 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:37:58 »

egy lezárt egr szelep után nemgond a dpf kiütése sem... zavart2

Nem szeretném kiütni, de azt igen, h tovább bírja és ne telítődjön annyira korommal, tehát kevesebbszer regeneráljon. Sajnos az utóbbi időben sokat megyek vele városban, de szeretem az autóm, nem akarom eladni Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.28 péntek, 16:39:53 írta Krisztián85 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13579 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:39:15 »

Nem szeretném kiütni, de azt igen, h tovább bírja és ne telítődjön annyira korommal, tehát kevesebbszer regeneráljon. Sajnos az utóbbi időben sokat megyek vele városban, de szaratem az autóm, nem akarom eladni Smiley
Jól működő rendszerben a dpf a motor élettartamával egyező ideig bírja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13580 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:40:55 »

Hmm. Nem úgy volt, h kevesebb lesz a korom és nem vátozik, lesz hűvösebb(?) a kipuffogógáz hőmérséklete?
Akarom mondani, miért?
Köszönöm.

Biztos forrásból tájékozódj az EGR szelep működéséről, funkciójáról és a szerepéről.
Sokáig tartana leírni .... Ha megfelelően használod az autót nem kell törődni vele.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13581 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:43:12 »


Van tapasztalatod a sráccal kapcsolatban? Mert laikusként és hozzá nem értőként azért nem túl bíztató az a sok helyesírási hiba a weboldalon Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13582 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:44:33 »

Nem szeretném kiütni, de azt igen, h tovább bírja és ne telítődjön annyira korommal, tehát kevesebbszer regeneráljon. Sajnos az utóbbi időben sokat megyek vele városban, de szeretem az autóm, nem akarom eladni Smiley
Ehhez az EGR-nek nem sok köze van.

Tovább bírja, ne telítődjön?
Ez egy dízel motor és a korom a motorból jön.
Nem csak városban, rövid távokon kell az ilyen autót használni...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13583 Dátum: 2019.06.28 péntek, 16:49:15 »

Ehhez az EGR-nek nem sok köze van.

Tovább bírja, ne telítődjön?
Ez egy dízel motor és a korom a motorból jön.
Nem csak városban, rövid távokon kell az ilyen autót használni...


Napi bő 60km-t megyek vele, rövid távon gyakorlatilag soha, de ebből sok a város. Hetente egyszer pedig 65km 120-al 5.-ben M0-áson hazáig. Amúgy csak Maxxmotion-t tankolok, úgy érzem azt jobban szereti, kevesebbszer is regenerál tőle.
Amikor átolvastam 23 oldalt "dugó" szóra kereséskor többen is írták, h ledugózva kevesebbet kormol, elnyúlnak a regenerációs ciklusok is - ebből arra következtettem, h ledugózva kevésbé fájdalmas neki a városi üzem. Az pedig hab a tortán, h nem jut korom a motorba, nem kopik úgy tisztább minden. Ezért is érdekelne annyira.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13584 Dátum: 2019.06.28 péntek, 17:01:23 »

Napi bő 60km-t megyek vele, rövid távon gyakorlatilag soha, de ebből sok a város. Hetente egyszer pedig 65km 120-al 5.-ben M0-áson hazáig. Amúgy csak Maxxmotion-t tankolok, úgy érzem azt jobban szereti, kevesebbszer is regenerál tőle.
Amikor átolvastam 23 oldalt "dugó" szóra kereséskor többen is írták, h ledugózva kevesebbet kormol, elnyúlnak a regenerációs ciklusok is - ebből arra következtettem, h ledugózva kevésbé fájdalmas neki a városi üzem. Az pedig hab a tortán, h nem jut korom a motorba, nem kopik úgy tisztább minden. Ezért is érdekelne annyira.
A motor önmaga állítja elő a kormot , nem belejut.
Az EGR szelep igen csekély kipufogógáz áramlik, nem utolsósorban a motor szívó oldalára, így a DPF-et biztosan nem tömíti.
Kevesebbszer regenerál?
Persze, mert nem mindig tud. Amúgy a regeneráció üzemszerű körülmény, nem kell félni tőle... Ha szükséges, elvégzi. Ha a feltételek megfelelőek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13585 Dátum: 2019.06.28 péntek, 17:15:07 »

A motor önmaga állítja elő a kormot , nem belejut.
Az EGR szelep igen csekély kipufogógáz áramlik, nem utolsósorban a motor szívó oldalára, így a DPF-et biztosan nem tömíti.
Kevesebbszer regenerál?
Persze, mert nem mindig tud. Amúgy a regeneráció üzemszerű körülmény, nem kell félni tőle... Ha szükséges, elvégzi. Ha a feltételek megfelelőek.

Ha alacsonyabb az égés hőmérséklete, akkor tökéletlenebb az égés, tehát több korom keletkezik - ha jól tudom. Az EGR ezt a szmötyit vezeti vissza a motorba, nem? Ha kiiktatom, nem vezetek vissza dzsuvát a szívó oldalra, tisztább lesz a szívóoldal, az égés is, tehát kevesebb korom keletkezik, ugye? Ha kevesebb a korom, kevesebbszer is fog majd regenerálni, kevésbé kopik a motor a szilárd kosztól, tehát ez is a win oldalra dönti a mérleget eddigi ismereteim alapján.
A másik oldalon ezzel szemben a NO és NO2 áll. Nekem megérné, ha kevesebb korom keletkezne és tisztább lenne a motor, az pedig, h "konzerválhatom" az EGR-szelepet egy pucolás után és minimális az esélyem arra, h a "semmitől" tönkremegy, csak hab a tortán.

Nem félek attól, h regenerál, ez a dolga. De, ha kevesebbszer teszi (kevesebbszer szükséges) az sztem jót jelent és nem rosszat. Mellesleg látni a megemelkedett alapjárati fordulatszámon és egyúttal hallani is, amikor tisztítja a DPF-et, ilyenkor hagyom, h tegye a dolgát.

Egyéb:
Alapjáraton nemrég elkezdett "huhogós" vagy öblösebb hangot adni. Ez mitől lehet? Ma cserélem ki a Pierburgokat, lehet azok hibájából fakadó?
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.28 péntek, 17:27:39 írta Krisztián85 » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13586 Dátum: 2019.06.28 péntek, 17:55:54 »

Ha alacsonyabb az égés hőmérséklete, akkor tökéletlenebb az égés, tehát több korom keletkezik - ha jól tudom. Az EGR ezt a szmötyit vezeti vissza a motorba, nem? Ha kiiktatom, nem vezetek vissza dzsuvát a szívó oldalra, tisztább lesz a szívóoldal, az égés is, tehát kevesebb korom keletkezik, ugye? Ha kevesebb a korom, kevesebbszer is fog majd regenerálni, kevésbé kopik a motor a szilárd kosztól, tehát ez is a win oldalra dönti a mérleget eddigi ismereteim alapján.
A másik oldalon ezzel szemben a NO és NO2 áll. Nekem megérné, ha kevesebb korom keletkezne és tisztább lenne a motor, az pedig, h "konzerválhatom" az EGR-szelepet egy pucolás után és minimális az esélyem arra, h a "semmitől" tönkremegy, csak hab a tortán.

Nem félek attól, h regenerál, ez a dolga. De, ha kevesebbszer teszi (kevesebbszer szükséges) az sztem jót jelent és nem rosszat. Mellesleg látni a megemelkedett alapjárati fordulatszámon és egyúttal hallani is, amikor tisztítja a DPF-et, ilyenkor hagyom, h tegye a dolgát.

Egyéb:
Alapjáraton nemrég elkezdett "huhogós" vagy öblösebb hangot adni. Ez mitől lehet? Ma cserélem ki a Pierburgokat, lehet azok hibájából fakadó?

Ez nem ilyen egyszerű ám, hogy majd okosabb leszel a mérnököknél.  laugh

Ahogyan korábban is említettem, nem az EGR miatt kormol egy dízel motor!
Az új motorokban már előfordul 2 EGR is, micsoda pancserek a mérnökök... Így majd kétannyira kormol!  hehe
Ha nem is szerelnénk be EGR-t, akkor meg DPF se kellene.....  zavart2

A továbbiakban nem látom értelmét ezzel kapcsolatban írni neked.  wilting
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.29 szombat, 22:28:47 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13587 Dátum: 2019.06.28 péntek, 20:00:12 »

Van tapasztalatod a sráccal kapcsolatban? Mert laikusként és hozzá nem értőként azért nem túl bíztató az a sok helyesírási hiba a weboldalon Smiley
Gondolod, hogy mindenki maga készíti a weboldalakat? Cheesy
Ne menj hozzá,nemcsak nyelvtanból kettes... integet2
Tornából meg is bukott,de énekzenéből kiváló. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #13588 Dátum: 2019.06.29 szombat, 15:54:17 »

Ha alacsonyabb az égés hőmérséklete, akkor tökéletlenebb az égés, tehát több korom keletkezik - ha jól tudom. Az EGR ezt a szmötyit vezeti vissza a motorba, nem? Ha kiiktatom, nem vezetek vissza dzsuvát a szívó oldalra, tisztább lesz a szívóoldal, az égés is, tehát kevesebb korom keletkezik, ugye? Ha kevesebb a korom, kevesebbszer is fog majd regenerálni, kevésbé kopik a motor a szilárd kosztól, tehát ez is a win oldalra dönti a mérleget eddigi ismereteim alapján.
A másik oldalon ezzel szemben a NO és NO2 áll. Nekem megérné, ha kevesebb korom keletkezne és tisztább lenne a motor, az pedig, h "konzerválhatom" az EGR-szelepet egy pucolás után és minimális az esélyem arra, h a "semmitől" tönkremegy, csak hab a tortán.

Nem félek attól, h regenerál, ez a dolga. De, ha kevesebbszer teszi (kevesebbszer szükséges) az sztem jót jelent és nem rosszat. Mellesleg látni a megemelkedett alapjárati fordulatszámon és egyúttal hallani is, amikor tisztítja a DPF-et, ilyenkor hagyom, h tegye a dolgát.

Egyéb:
Alapjáraton nemrég elkezdett "huhogós" vagy öblösebb hangot adni. Ez mitől lehet? Ma cserélem ki a Pierburgokat, lehet azok hibájából fakadó?

"alacsonyabb az égés hőmérséklete, akkor tökéletlenebb az égés, tehát több korom keletkezik" eddig jol irtad, az EGR szelep a kipufogogaz visszavezetesevel segiti a motor bemelegiteset is, ergo kevesebb korom fog kepzodni emiatt.
Illetve azzal hogy visszavezetik az egestermek X %-at novelik az eges homersekletet is ezaltal is tokeletesebb lesz az eges. Ez igy nem logikus? Nem az EGR miatt kormol egy auto, ha tul sok korom kepzodik akkor ott mas baj lesz, pl nem megfelelo porlasztas, uzemanyag, stb.


Naplózva

tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13589 Dátum: 2019.06.29 szombat, 20:30:28 »

"alacsonyabb az égés hőmérséklete, akkor tökéletlenebb az égés, tehát több korom keletkezik" eddig jol irtad, az EGR szelep a kipufogogaz visszavezetesevel segiti a motor bemelegiteset is, ergo kevesebb korom fog kepzodni emiatt.
Illetve azzal hogy visszavezetik az egestermek X %-at novelik az eges homersekletet is ezaltal is tokeletesebb lesz az eges. Ez igy nem logikus? Nem az EGR miatt kormol egy auto, ha tul sok korom kepzodik akkor ott mas baj lesz, pl nem megfelelo porlasztas, uzemanyag, stb.




Az égés hőmérsékletét pont hogy csökkenti az EGR, azáltal hogy inert gázt nyom az égéstérbe. Az visszavezetett gázt még hűtik is, hogy ne legyen túl meleg.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13590 Dátum: 2019.06.29 szombat, 22:09:00 »

Az égés hőmérsékletét pont hogy csökkenti az EGR, azáltal hogy inert gázt nyom az égéstérbe. Az visszavezetett gázt még hűtik is, hogy ne legyen túl meleg.
ígyvan.egész pontosan az oxigén mennyiségét csökkentik a visszavezetett kipufogógázzal, ami miatt alacsonyabb égéshő alakul ki a hengerben,stb,stb,stb. eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #13591 Dátum: 2019.06.29 szombat, 22:11:59 »

ígyvan.egész pontosan az oxigén mennyiségét csökkentik a visszavezetett kipufogógázzal, ami miatt alacsonyabb égéshő alakul ki a hengerben,stb,stb,stb. eljen
És a kevesebb oxigénnel tökéletlenebb az égés. Szóval...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13592 Dátum: 2019.06.29 szombat, 22:24:28 »

ígyvan.egész pontosan az oxigén mennyiségét csökkentik a visszavezetett kipufogógázzal, ami miatt alacsonyabb égéshő alakul ki a hengerben,stb,stb,stb. eljen

Csakhogy nem ez a valós oka az EGR szelepnek és a sorrend sem így van.  wave
Elsődleges feladata az égéstérben a nitrogén oxid-képződés és ennek révén a kibocsátás csökkentése. A kipufogógáz visszavezetése az égési hőmérséklet csökkenését eredményezi, ezáltal a nitrogénnel reakcióba lépő oxigén koncentrációja, és az így keletkező nitrogén-oxid mennyisége is csökken.
Tehát a hőmérséklet csökkenés eredményez kisebb nitrogén oxigén koncentrációt és így kibocsátás csökkenést is, nem a kevesebb oxigén (koncentráció) okoz alacsonyabb égési hőmérsékletet. wave
Dízel motor esetén mérsékli az égési zajt is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13593 Dátum: 2019.07.02 kedd, 10:50:58 »

Gondolod, hogy mindenki maga készíti a weboldalakat? Cheesy
Ne menj hozzá,nemcsak nyelvtanból kettes... integet2
Tornából meg is bukott,de énekzenéből kiváló. Wink

Tagadhatatlanul poénos, amit írtál... talán még jogos is... de, ha ismered az illetőt, esetleg jófejségből szólj neki, h javíttasa ki azért a kb. 5k-ért, mert az oldala egy laikusnak nem azt sugallja, h tutira vele kell elvégeztetnie a munkát.
Remélem nem értetted félre, nem volt célom megbántani senkit sem, csak leírtam, amit gondolok.
Naplózva
Krisztián85
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #13594 Dátum: 2019.07.02 kedd, 10:53:01 »

Sziasztok!

Mi lehet az oka annak, ha huhogós/öblös(?) hangot hallok, miközben alapjáraton jár a motor? Ha szemben állok vele, úgy tűnik (persze nem 100%), mintha a motor bal oldala felől jönne.
Válasz(oka)t előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.02 kedd, 11:12:01 írta Krisztián85 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13595 Dátum: 2019.07.02 kedd, 11:05:15 »

Tagadhatatlanul poénos, amit írtál... talán még jogos is... de, ha ismered az illetőt, esetleg jófejségből szólj neki, h javíttasa ki azért a kb. 5k-ért, mert az oldala egy laikusnak nem azt sugallja, h tutira vele kell elvégeztetnie a munkát.
Remélem nem értetted félre, nem volt célom megbántani senkit sem, csak leírtam, amit gondolok.

mindenki a maga szerencséjének a kovácsa.A legkevésbé sem jófejségből dolgozik ő sem.Ha neki az úgy rendben van, nekem tökéletes.
Én 4vagy 5 autót irattam vele,három sajátot. Profi szakember,profi munka, tesztpad nélkül.Az első munkája után mindenkinek mind1 lesz mi van a honlapjára írva... Wink
Azt is lehet mondani, hogy aki eljut hozzá azt nem érdekli.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dpontg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #13596 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 09:53:18 »

Üdv!
Mondeom (
2010.163LE)gyanúsan sűrűn regenerál, 100-200km-ként.
Mi lehet az oka?

Köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13597 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 10:00:17 »

Üdv!
Mondeom (
2010.163LE)gyanúsan sűrűn regenerál, 100-200km-ként.
Mi lehet az oka?

Köszönöm
sok felhasználási körülmény befolyásolja.Pl a városban gyakrabban regenerálhat.Amúgy hibatároló kiolvasása mindenképpen érdemes.De nem biztos, hogy hiba okozza.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13598 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 10:21:01 »

Üdv!
Mondeom (
2010.163LE)gyanúsan sűrűn regenerál, 100-200km-ként.
Mi lehet az oka?

Köszönöm

Gyanúsan? Most igen vagy nem?

Sűrű regeneráció okai :

Felhasználási körülmény nem kedvező.
Nagy a DPF hamu tartalma.
Egyéb motor hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #13599 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 10:21:49 »

2012-es szintén ezt csinálja kb 1 éve, folyamatos Németország Magyarország közötti használat csak OMV maxx olaj, szigorúan 10ezrenként olajcsere, mindent megnéztek már rajta, bevizsgálva a porlasztók, nincs lyukas csövem, DPF tisztítva, Waporizer szelep cserélve....... hibakód semmi...

Ha neked lesz valami megoldás légyszi írd meg.

Köszi


Üdv!
Mondeom (
2010.163LE)gyanúsan sűrűn regenerál, 100-200km-ként.
Mi lehet az oka?

Köszönöm
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Oldalak: 1 ... 265 266 267 268 269 270 271 [272] 273 274 275 276 277 278 279 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.