Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 02:07:49
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
11
12
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
23
24
25
...
29
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 637345 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #850 Dátum:
2012.07.27 péntek, 20:52:28 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.27 péntek, 20:47:55
Vettem két tengelyanyát, és nem egyformák.
http://kepfeltoltes.hu/view/120727/fot__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a baloldali a jó, ha gyári féltengelycsukló van
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #851 Dátum:
2012.07.27 péntek, 21:15:38 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.27 péntek, 20:52:28
a baloldali a jó, ha gyári féltengelycsukló van
Na és a jobb oldali, az miért olyan amilyen, és miért olyat tesznek a csapágykészletbe?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #852 Dátum:
2012.07.28 szombat, 06:16:33 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.27 péntek, 21:15:38
Na és a jobb oldali, az miért olyan amilyen, és miért olyat tesznek a csapágykészletbe?
a jobb oldali az azért olyan, mert az gagyi, és rendes csapágykészletbe nem raknak olyat. kicsit kúpsan befelé hajlanak a lapok rajta, ezért van bevágva, így lenne önzárós
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.28 szombat, 07:21:52 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #853 Dátum:
2012.07.28 szombat, 12:01:16 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.28 szombat, 06:16:33
a jobb oldali az azért olyan, mert az gagyi, és rendes csapágykészletbe nem raknak olyat. kicsit kúpsan befelé hajlanak a lapok rajta, ezért van bevágva, így lenne önzárós
Köszi.
A csapágyon "metzger" felirat van, gondolom az a márkája.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #854 Dátum:
2012.07.28 szombat, 19:53:50 »
Ma addig nézegettem az autó alját, míg észrevettem, hogy a bal első keréknél a féltengely gumiharang ki van szakadva. A kerületének a fele hosszúságú a repedés. A kerékhez közelebb lévő, gondolom ez lehet a külső gumiharang.
Egyszerűen csak ki kell cserélni, vagy van más teendő is?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #855 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:01:35 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.28 szombat, 19:53:50
Ma addig nézegettem az autó alját, míg észrevettem, hogy a bal első keréknél a féltengely gumiharang ki van szakadva. A kerületének a fele hosszúságú a repedés. A kerékhez közelebb lévő, gondolom ez lehet a külső gumiharang.
Egyszerűen csak ki kell cserélni, vagy van más teendő is?
igen ki kell csak cserélni, de nem túl "egyszerűen"
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #856 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:27:12 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.28 szombat, 20:01:35
igen ki kell csak cserélni, de nem túl "egyszerűen"
A cserén kívül kell tisztogatni is ott valamit?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #857 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:34:37 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.28 szombat, 20:27:12
A cserén kívül kell tisztogatni is ott valamit?
azt látod rajta, ha szükséges, inkább a szétszedés macerás
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #858 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:33:34 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.28 szombat, 20:34:37
azt látod rajta, ha szükséges, inkább a szétszedés macerás
Azt olvastam valahol, hogy érdemes kimosni a csapágyat. De milyen csapágy van ott a gumiharangnál?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #859 Dátum:
2012.07.28 szombat, 22:38:56 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.28 szombat, 21:33:34
Azt olvastam valahol, hogy érdemes kimosni a csapágyat. De milyen csapágy van ott a gumiharangnál?
3 db kis pici golyóscsapágy.
A kerék felőli, külső rúdra keresztben egy Y alakú vég van kimunkálva, ezeken van 1-1 csapágy, és ez így egyben megy be a belső rúd végén levő tokba. - És persze, fel van töltve zsírral. Ha kimosod a csapágyakat, vigyázz, széthúzásnál le ne essen a földre az egyik csapágy (hamar lecsúszik a rúdról - volt már hozzá sajnos szerencsém egy elrontott művelet miatt (gólyalábat kibuktattuk, és a tengelyvéganya lesedése elmaradt - így szétugrott a féltengely), aztán ha kimostad, új zsírral töltsd el amennyire csak tudod (Lítium alapú zsírt szoktunk csapágyakhoz tenni, pl. MOL LZS2-EP és hasonlók, Tescoban viszonylag olcsón lehet kapni).
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #860 Dátum:
2012.07.28 szombat, 23:07:13 »
Idézetet írta: Janny - 2012.07.28 szombat, 22:38:56
3 db kis pici golyóscsapágy.
Köszi.
Szerelő fogja cserélni, de azért nekem is kell tudni.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #861 Dátum:
2012.07.28 szombat, 23:12:10 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.28 szombat, 20:34:37
inkább a szétszedés macerás
Látom, hogy majdnem annyi munka, mint a féltengely csere.
Külső gumiharang cserénél nem érdemes cserélni a belsőt is? Vagy az kétszer annyi munka?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #862 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 08:04:23 »
Idézetet írta: Janny - 2012.07.28 szombat, 22:38:56
3 db kis pici golyóscsapágy.
A kerék felőli, külső rúdra keresztben egy Y alakú vég van kimunkálva, ezeken van 1-1 csapágy, és ez így egyben megy be a belső rúd végén levő tokba. - És persze, fel van töltve zsírral. Ha kimosod a csapágyakat, vigyázz, széthúzásnál le ne essen a földre az egyik csapágy (hamar lecsúszik a rúdról - volt már hozzá sajnos szerencsém egy elrontott művelet miatt (gólyalábat kibuktattuk, és a tengelyvéganya lesedése elmaradt - így szétugrott a féltengely), aztán ha kimostad, új zsírral töltsd el amennyire csak tudod (Lítium alapú zsírt szoktunk csapágyakhoz tenni, pl. MOL LZS2-EP és hasonlók, Tescoban viszonylag olcsón lehet kapni).
Lehet kapni kifejezetten féltengelyhez zsírt.
Pl Bárdiautónál.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #863 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 09:08:31 »
Idézetet írta: Viló - 2012.07.30 hétfő, 08:04:23
Lehet kapni kifejezetten féltengelyhez zsírt.
Pl Bárdiautónál.
Az hagyján, de a gumiharang szettben is van egy féltengelyre elegendő zsír.
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #864 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 09:30:27 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.30 hétfő, 09:08:31
Az hagyján, de a gumiharang szettben is van egy féltengelyre elegendő zsír.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #865 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 17:14:37 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.28 szombat, 23:12:10
Külső gumiharang cserénél nem érdemes cserélni a belsőt is? Vagy az kétszer annyi munka?
Arra jutottam, hogy a belső gumiharang nincs olyan nagy igénybevételnek kitéve, mint a külső, ezért az marad.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #866 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:06:19 »
Azt mondta ma egy szerelő, ki kell cserélni az egyik első lengőkar gömbfejet is, mert lötyög.
Nem tudom miért az a neve, hogy gömbfej, amikor nem is gömb alakú. Úgy néz ki mint egy szilent.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #867 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:11:27 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.30 hétfő, 18:06:19
Azt mondta ma egy szerelő, ki kell cserélni az egyik első lengőkar gömbfejet is, mert lötyög.
Nem tudom miért az a neve, hogy gömbfej, amikor nem is gömb alakú. Úgy néz ki mint egy szilent.
nem a talpas gömbfejre gondolt?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #868 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:17:09 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.30 hétfő, 18:11:27
nem a talpas gömbfejre gondolt?
Gondolom az lehet, igy néz ki:
http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=80200130&flypage=shop.flypage&product_id=3830&option=com_virtuemart&Itemid=26
http://www.max-car.hu/kepek/big/647619491.jpg
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #869 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:21:22 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.30 hétfő, 18:17:09
Gondolom az lehet, igy néz ki:
http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=80200130&flypage=shop.flypage&product_id=3830&option=com_virtuemart&Itemid=26
http://www.max-car.hu/kepek/big/647619491.jpg
igen, erre gondoltam. eennek semmi köze a szilenthez. azért gömbfej, mert gömb alakú.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #870 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:31:14 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.30 hétfő, 18:21:22
igen, erre gondoltam. eennek semmi köze a szilenthez. azért gömbfej, mert gömb alakú.
Hol a gömb? Benne a gumiban?
Úgy látom olyan a működési elve, mint a szilentnek, két fém között a gumi. Nincsennek benne egymáson mozgó surlódó felületek, csak a gumi rugalmassága miatt tud mozogni. Ránézésre így látom.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #871 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:37:00 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.30 hétfő, 18:31:14
Hol a gömb? Benne a gumiban?
Úgy látom olyan a működési elve, mint a szilentnek, két fém között a gumi. Nincsennek benne egymáson mozgó surlódó felületek, csak a gumi rugalmassága miatt tud mozogni. Ránézésre így látom.
az a gumi csak egy porvédő. a kiálló csonk másik vége egy acélgömb, ami bele van préselve egy umva kemény műanyag házba egy kis kenőanyaggal. a műanyag van a külső acél öntvényben
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #872 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:46:29 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.30 hétfő, 18:37:00
az a gumi csak egy porvédő. a kiálló csonk másik vége egy acélgömb, ami bele van préselve egy umva kemény műanyag házba egy kis kenőanyaggal. a műanyag van a külső acél öntvényben
Értem, csúszkál egymáson az acél és a műanyag.
Akkor ennek sokat ki kell bírnia.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #873 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:49:22 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.30 hétfő, 18:46:29
Értem, csúszkál egymáson az acél és a műanyag.
Akkor ennek sokat ki kell bírnia.
Kivéve ha megsérül a porvédő és belemegy a kosz. Akkor 1-2 hónap és vége is van.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #874 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 18:51:28 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.30 hétfő, 18:46:29
Értem, csúszkál egymáson az acél és a műanyag.
Akkor ennek sokat ki kell bírnia.
ha jó minőségűt veszel. pl gyári, trw, febi, lemförder
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
xkwenos14
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #875 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 19:15:32 »
Sziasztok.A segítségeteket szeretném a következőben kérni.Van egy mk1 mondeo kombim,melyben a hátsó lengéscsillapítókat szeretném lecserélni.Én már egy csomó mindent cseréltem az autómon beleértve a dugattyúkat,hengerfejet stb.Nézegettem ezt a részét is aknáról , a hátsó lengéscsillapító alsó csavarja még simán oldható,de a felső csavarhoz semmivel nem férek hozzá.Tudtok valami megoldást rá a hátsó híd leszedése nélkűl.Köszi.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #876 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 19:37:45 »
Idézetet írta: xkwenos14 - 2012.08.06 hétfő, 19:15:32
Sziasztok.A segítségeteket szeretném a következőben kérni.Van egy mk1 mondeo kombim,melyben a hátsó lengéscsillapítókat szeretném lecserélni.Én már egy csomó mindent cseréltem az autómon beleértve a dugattyúkat,hengerfejet stb.Nézegettem ezt a részét is aknáról , a hátsó lengéscsillapító alsó csavarja még simán oldható,de a felső csavarhoz semmivel nem férek hozzá.Tudtok valami megoldást rá a hátsó híd leszedése nélkűl.Köszi.
szívathatod magad, de szerintem egyszerűbb 10 csavart kicsavarni és leengedni a bölcsőt
Naplózva
xkwenos14
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #877 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 19:46:14 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.06 hétfő, 19:37:45
szívathatod magad, de szerintem egyszerűbb 10 csavart kicsavarni és leengedni a bölcsőt
Köszi szépen a gyors választ,én is erre gondoltam.Elég idióta módon oldotta meg a ford.Nem hogy csináltak vólna valahol a hátsó üléseknél egy legumidugóztott szerelőnyílást.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #878 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 20:55:00 »
Idézetet írta: xkwenos14 - 2012.08.06 hétfő, 19:46:14
Köszi szépen a gyors választ,én is erre gondoltam.Elég idióta módon oldotta meg a ford.Nem hogy csináltak vólna valahol a hátsó üléseknél egy legumidugóztott szerelőnyílást.
15-ös dugófej utána egy csulkó, aztán hosszabbítószár, és a hajtószár. így ki lehet csavarni az aknából. szemből nem kell szerelőnyílás, mert nem kell ellentfogni. ha elforog a préselt anya, akkor mindenképp szopóka van
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
xkwenos14
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #879 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 21:03:38 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.06 hétfő, 20:55:00
15-ös dugófej utána egy csulkó, aztán hosszabbítószár, és a hajtószár. így ki lehet csavarni az aknából. szemből nem kell szerelőnyílás, mert nem kell ellentfogni. ha elforog a préselt anya, akkor mindenképp ***óka van
Már így is próbáltam vólna,de nagyon macerás,és nem igazán fértem el a szerszámokkal.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #880 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 21:08:42 »
Idézetet írta: xkwenos14 - 2012.08.06 hétfő, 21:03:38
Már így is próbáltam vólna,de nagyon macerás,és nem igazán fértem el a szerszámokkal.
így bőven el lehet férni. én is leszedtem 3 perc alatt. rendes szerszám kell hozzá
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
xkwenos14
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #881 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 21:12:07 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.06 hétfő, 21:08:42
így bőven el lehet férni. én is leszedtem 3 perc alatt. rendes szerszám kell hozzá
Hát lehet hogy igazadvan,pedig nekem is van egy rahedli szerszámom beleértve a colos készleteket is.Lehet hogy túl türelmetlen vóltam.
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #882 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 22:34:03 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.06 hétfő, 21:08:42
így bőven el lehet férni. én is leszedtem 3 perc alatt. rendes szerszám kell hozzá
Én is úgy csináltam kb két hete.
Nem nagy ördöngősség.
Inkább mint, hogy levegyem az egész hátsó futóművet.
Nem is a levétellel van a gond, hanem utána visszaszenvedni.
Jó szerszámok és egy akna kell hozzá.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #883 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 23:12:13 »
Idézetet írta: Viló - 2012.08.06 hétfő, 22:34:03
Én is úgy csináltam kb két hete.
Nem nagy ördöngősség.
Inkább mint, hogy levegyem az egész hátsó futóművet.
Nem is a levétellel van a gond, hanem utána visszaszenvedni.
Jó szerszámok és egy akna kell hozzá.
Én is cseréltem gátlókat a futómű leengedése nélkül. Az egyik oldal lejött, visszament, a másik lejött volna, ha nem forog el az anya
. Futó leenged, anya kicserél normálisra, szerszámmal ellentart, mehet a meghúzás. Futó vissza a helyére.
Én csak a fékcsőtől féltem, nehogy megszakadjon a menet, vagy elnyalódjon a hatlap.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #884 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 23:17:24 »
Idézetet írta: Viló - 2012.08.06 hétfő, 22:34:03
Én is úgy csináltam kb két hete.
Nem nagy ördöngősség.
Inkább mint, hogy levegyem az egész hátsó futóművet.
Nem is a levétellel van a gond, hanem utána visszaszenvedni.
Jó szerszámok és egy akna kell hozzá.
én megcsináltam akna nélkül ezt is, igaz, nálam a tárcsásítás miatt volt
a kinn lévő hidat korongoztam, alapoztam, festettem
szilenteket cseréltem
utána meg egy-az-egyben ment fel a helyére
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #885 Dátum:
2012.08.10 péntek, 17:32:39 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.28 szombat, 20:01:35
igen ki kell csak cserélni, de nem túl "egyszerűen"
Tényleg nem volt egyszerű a féltengely gumiharang cseréje. Vettem a cromax-ban hozzávaló gumiharangot, nem is volt drága, 900ft, megnéztem a neten melyik való hozzá, cromaxban eladó is megnézte, ő is azt találta.
Aztán szerelő szétszedte a féltengelyt, rá akarta tenni a gumiharangot, de kb 10 mm-el nagyobb volt az átmérője. Futárral kellett hozatni másik boltból, ami már nem 900ft volt, hanem 5ezer, de az is nagy volt rá. Aztán már úgy ment a keresés, melyiknek 83mm az átmérője. Végül egy Passat gumiharangja passzolt rá, így az került rá.
Nagy hibát követtem el, mert nem nyomoztam ki mekkora a mérete, és nem mértem meg a boltban, mert nem volt időm. Ide vezet a sietség.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #886 Dátum:
2012.08.10 péntek, 20:01:00 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.16 hétfő, 11:58:37
A lötyögő keréknek tényleg nincs hangja?
Ezt én nem értem. Ha csapágy, akkor azért valami hangjának - szerintem - lennie kéne, pláne kanyarban megterhelve. Ha mégse csapágy, akkor nem tudom, mi az, amitől még lötyöghet a kerék.
Kiderült a turpisság. Igaza lett az első szerelőnek, aki szétszedés nélkül a csapágy mellett a kerékagyat gyanúsította.
Most amikor a másik szerelő levette a féktárcsát, a kerékagy magától kiesett a csapágyból.
Így már nem kellett kipréselni belőle.
Lehet, hogy az előző csapágycserénél az akkori ezermester szerelők leesztergáltak egy kicsit az agyból, vagy azért hogy beférjen a csapágyba, vagy a felülete nem volt elég sima. E miatt a csapágyon is buherálhattak, mintha egy közbülső cső lett volna beleszerkesztve a csapágy belsejébe. Lehet, hogy nem is mondeoba való volt a csapágy. Szóval nem tudom mi miért volt, de nem volt bizodalmunk, ezért kicseréltük a csapágyat is és a kerékagyat is.
Köszönöm a jótanácsokat mindenkinek.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #887 Dátum:
2012.08.11 szombat, 01:00:21 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.10 péntek, 20:01:00
Kiderült a turpisság. Igaza lett az első szerelőnek, aki szétszedés nélkül a csapágy mellett a kerékagyat gyanúsította.
Most amikor a másik szerelő levette a féktárcsát, a kerékagy magától kiesett a csapágyból.
Így már nem kellett kipréselni belőle.
Lehet, hogy az előző csapágycserénél az akkori ezermester szerelők leesztergáltak egy kicsit az agyból, vagy azért hogy beférjen a csapágyba, vagy a felülete nem volt elég sima. E miatt a csapágyon is buherálhattak, mintha egy közbülső cső lett volna beleszerkesztve a csapágy belsejébe. Lehet, hogy nem is mondeoba való volt a csapágy. Szóval nem tudom mi miért volt, de nem volt bizodalmunk, ezért kicseréltük a csapágyat is és a kerékagyat is.
Köszönöm a jótanácsokat mindenkinek.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #888 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 19:28:38 »
Most ha nyomkodom az autó jobb hátulját, nyiszogó hangot ad, a többi oldal nem. Közben már Ausztriában vagyok, indulás előtt a futóműves húzogatta-nyomogatta mind a négy sarkát, akkor csendben volt. Szerintetek mi nyiszoghat ott?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #889 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 20:07:50 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.19 vasárnap, 19:28:38
Most ha nyomkodom az autó jobb hátulját, nyiszogó hangot ad, a többi oldal nem. Közben már Ausztriában vagyok, indulás előtt a futóműves húzogatta-nyomogatta mind a négy sarkát, akkor csendben volt. Szerintetek mi nyiszoghat ott?
beszorult egy nyest a kerékjáratba és nem szereti, ha odapaszírozzák a buksiját a kerékhez. egyébként több dolog is lehet...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #890 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 13:43:19 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.19 vasárnap, 20:07:50
beszorult egy nyest a kerékjáratba és nem szereti, ha odapaszírozzák a buksiját a kerékhez. egyébként több dolog is lehet...
Ez nem nyest hang, fémes.
Például lengéscsillapító tud ilyet, hogy "nyisz-nyisz"?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
hayhapapi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #891 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 13:46:52 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.20 hétfő, 13:43:19
Ez nem nyest hang, fémes.
Például lengéscsillapító tud ilyet, hogy "nyisz-nyisz"?
Milyen hanglejtéssel hallható?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #892 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 14:32:52 »
Idézetet írta: hayhapapi - 2012.08.20 hétfő, 13:46:52
Milyen hanglejtéssel hallható?
Nem lehet, hogy inkább olyan nyüssz-nyüssz? Mert akkor biztos vagyok benne, hogy fogalmam sincsen, mi lehet az.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #893 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 15:10:06 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.20 hétfő, 13:43:19
Ez nem nyest hang, fémes.
Például lengéscsillapító tud ilyet, hogy "nyisz-nyisz"?
nem. valszeg a legutóbbi emelésnél valami "szaki" a hosszlengőkarnál fogva emelte meg a kocsidat. az ennek következtében elgörbült és beleér valamibe.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #894 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 18:02:28 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.20 hétfő, 15:10:06
nem. valszeg a legutóbbi emelésnél valami "szaki" a hosszlengőkarnál fogva emelte meg a kocsidat. az ennek következtében elgörbült és beleér valamibe.
akkor elmegy a kerékösszetartás is és rövid időn belül annyira kihajlik, hogy beleér a kerékbe vagy el is törik ...
lengéscsillapító is lehet, de akkor az már több éve cserés ...
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #895 Dátum:
2012.08.22 szerda, 18:08:37 »
Idézetet írta: drof - 2012.08.20 hétfő, 14:32:52
Nem lehet, hogy inkább olyan nyüssz-nyüssz? Mert akkor biztos vagyok benne, hogy fogalmam sincsen, mi lehet az.
Határozott í-vel!
A múltkor fél órát zúgott valami a szélvédő és a belső műanyag között, de arról kiderült, hogy egy légyhez hasonló állat, mert kiszabadulhatott, mivel csend lett.
Nem láttam mi az, mert sötét volt.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #896 Dátum:
2012.08.22 szerda, 18:11:43 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.20 hétfő, 15:10:06
nem. valszeg a legutóbbi emelésnél valami "szaki" a hosszlengőkarnál fogva emelte meg a kocsidat. az ennek következtében elgörbült és beleér valamibe.
Arról jön a hang, viszont direkt figyeltem a futóművest, nem ott emelte meg.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #897 Dátum:
2012.08.22 szerda, 18:16:02 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.08.20 hétfő, 18:02:28
lengéscsillapító is lehet, de akkor az már több éve cserés ...
Abba mi tud hangoskodni?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #898 Dátum:
2012.08.22 szerda, 18:43:44 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.22 szerda, 18:11:43
Arról jön a hang, viszont direkt figyeltem a futóművest, nem ott emelte meg.
ha nem a futóművest figyelted volna, hanem a lengőkarodat, megláttad volna
egyébként még a kutyacsontod szilentje is lehet szakadt...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #899 Dátum:
2012.08.22 szerda, 18:47:48 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.22 szerda, 18:43:44
ha nem a futóművest figyelted volna, hanem a lengőkarodat, megláttad volna
egyébként még a kutyacsontod szilentje is lehet szakadt...
Néztem én mindent, meg a futóműves is, és nem láttunk semmit.
Valami olyasmi adhatja a hangot, ami nem látszik, hogy rossz.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Oldalak:
1
...
11
12
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
23
24
25
...
29
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ