Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:04:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075205 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Norbi29
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #7300 Dátum: 2016.08.24 szerda, 15:32:56 »

Üdv. Olyan problémám van, hogy reggelre vagy napközben ha éppen sokat áll az autó, felkeményedik a fékem. Indításnál aztán visszaáll normálisra. Mi lehet a hiba?
Naplózva

MK3 2.0 benzin/gáz 2002 Ghia
korábban: MK3 2.0 TDCi 2005 Ghia kombi
                   MK2 1.8 TD 1998 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7301 Dátum: 2016.08.24 szerda, 17:04:32 »

Üdv. Olyan problémám van, hogy reggelre vagy napközben ha éppen sokat áll az autó, felkeményedik a fékem. Indításnál aztán visszaáll normálisra. Mi lehet a hiba?


Elmegy a vákuum a rásegítésből. Elvileg nem kellene neki, de ha pár óra alatt megteszi, akkor sincs nagyon nagy baj, ez nem annyira szigorúan légtömör rendszer.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7302 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 06:17:48 »

Sziasztok!

Milyen a gyári fékbetét és féktárcsa a 2006-os Mk3 Tdci-ben?
alkatreszek.hu-n szeretnék venni, de ott ugye nincs úgy mint a cromaxnál hogy gyári.
Bosch lenne a gyárija?

Gyártási évre a hátsó betéteknél kell csak figyelni?

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7303 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 09:53:39 »

Sziasztok!

Milyen a gyári fékbetét és féktárcsa a 2006-os Mk3 Tdci-ben?
alkatreszek.hu-n szeretnék venni, de ott ugye nincs úgy mint a cromaxnál hogy gyári.
Bosch lenne a gyárija?

Gyártási évre a hátsó betéteknél kell csak figyelni?

Köszönöm!


Csak a hátsó változott, igen.

Legutóbb ami gyári betétet kivettem elölről az Bosch volt, és amit legutóbb betettem hátra betétet új gyárit az is Bosch volt ,és még pluszban rajta volt egy Ferodo cikkszám is  vigyor3
A tárcsát nem tudom, azt mostanában Zimmermannt veszek a mondeóinkra.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7304 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 09:59:10 »

Sziasztok!

Milyen a gyári fékbetét és féktárcsa a 2006-os Mk3 Tdci-ben?
alkatreszek.hu-n szeretnék venni, de ott ugye nincs úgy mint a cromaxnál hogy gyári.
Bosch lenne a gyárija?

Gyártási évre a hátsó betéteknél kell csak figyelni?

Köszönöm!


A hátsók különbözőek évjárattól függően, az elsők egyformák.

Nézd meg a Budai Fékcentert, olcsón adnak több fórumtárs tapasztalatai szerint is jó tárcsákat.

Betétnek meg vegyél EBC-t hozzá a megspórolt pénzen a Kékmesternél.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7305 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 11:51:13 »

A hátsók különbözőek évjárattól függően, az elsők egyformák.

Nézd meg a Budai Fékcentert, olcsón adnak több fórumtárs tapasztalatai szerint is jó tárcsákat.

Betétnek meg vegyél EBC-t hozzá a megspórolt pénzen a Kékmesternél.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Jelenlegi Delphi betétek is megfeleltek nekem bőven. De ha van jobb akkor kipróbálom.
Textar, trw, bosch t néztem tárcsa is és betétnél is. Zimmermann nagyon jó áron van, de fogalmam sincs mennyire jó

« Utoljára szerkesztve: 2016.08.29 hétfő, 11:52:50 írta Thomas8607 » Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7306 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 11:57:53 »

Jelenlegi Delphi betétek is megfeleltek nekem bőven. De ha van jobb akkor kipróbálom.
Textar, trw, bosch t néztem tárcsa is és betétnél is. Zimmermann nagyon jó áron van, de fogalmam sincs mennyire jó



Vagy EBC Ultimax, esetleg Green- vagy Redstuff.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7307 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 13:43:25 »

Vagy EBC Ultimax, esetleg Green- vagy Redstuff.

AndyA

EBC-n kívül mit lehet rakni ehhez a Budai Fékcenteres tárcsához?
Normál utcai használatra.

Tényleg jó ez a Budai Fékcenteres tárcsa?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7308 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 14:21:43 »

EBC-n kívül mit lehet rakni ehhez a Budai Fékcenteres tárcsához?
Normál utcai használatra.

Tényleg jó ez a Budai Fékcenteres tárcsa?

Többen mondják saját tapasztalat alapján.

Azt teszel hozzá, amit akarsz. De az EBC betétek jók, azzal enm tudsz mellényúlni. Szintén többet állítjuk saját tapasztalat alapján. Wink

Amúgy Brembo, Bosch, Textar 18-19 ezer (mínusz kedvezmény, azaz kb. 10 ezer Ft) körül kapható. Ehhez képest 14 ezer az EBC Ultimax (alap utcai betét).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7309 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 14:38:04 »

Többen mondják saját tapasztalat alapján.

Azt teszel hozzá, amit akarsz. De az EBC betétek jók, azzal enm tudsz mellényúlni. Szintén többet állítjuk saját tapasztalat alapján. Wink

Amúgy Brembo, Bosch, Textar 18-19 ezer (mínusz kedvezmény, azaz kb. 10 ezer Ft) körül kapható. Ehhez képest 14 ezer az EBC Ultimax (alap utcai betét).

AndyA

Az lesz akkor az Ultimate, a fékmester oldalán 14000Ft normál fékbetétként van írva.


Köszi!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Blevi 29
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #7310 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 19:35:50 »

Sziasztok!

Tulajdonosa lettem egy Mondeo 2.0 tdci 2003-as kombinónak.. még nincs forgalomba helyezve..de szeretnénk rendbe tenni amit csak lehet rajta..
Németből jöttem haza vele lábon...sok mindent olvasgattam és a típus hibák meg is vannak... sajnos nincs tapasztalatom a Mondeo házatáján..
pár dolgot megjavítottam rajta ,de sajnos világít az abs/esp lámpa (így vásároltam az autót)...  kicseréltem a bal első kerékagycsapágyat ,mert az rossz volt..
kiolvastam a hibakódokat és az abs c1288 hibakódot kapom..törölni nem tudom... az abs tömbről a csatlakozót levettem ,kontakt sprayvel kifújkáltam,de
természetesen ez kevés volt..
A kérdésem az lenne,hogy ez valami típus betegség??
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7311 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 23:45:27 »

Sziasztok!

Tulajdonosa lettem egy Mondeo 2.0 tdci 2003-as kombinónak.. még nincs forgalomba helyezve..de szeretnénk rendbe tenni amit csak lehet rajta..
Németből jöttem haza vele lábon...sok mindent olvasgattam és a típus hibák meg is vannak... sajnos nincs tapasztalatom a Mondeo házatáján..
pár dolgot megjavítottam rajta ,de sajnos világít az abs/esp lámpa (így vásároltam az autót)...  kicseréltem a bal első kerékagycsapágyat ,mert az rossz volt..
kiolvastam a hibakódokat és az abs c1288 hibakódot kapom..törölni nem tudom... az abs tömbről a csatlakozót levettem ,kontakt sprayvel kifújkáltam,de
természetesen ez kevés volt..
A kérdésem az lenne,hogy ez valami típus betegség??

Azt hiába fújkálod, belül van a baj, belső nyomásérzékelő hiba. Vegyél egy bontott ABS kockát. Nem jellemző hiba.
Naplózva
Blevi 29
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #7312 Dátum: 2016.08.30 kedd, 07:22:56 »

Azt hiába fújkálod, belül van a baj, belső nyomásérzékelő hiba. Vegyél egy bontott ABS kockát. Nem jellemző hiba.
Köszönöm a megerősítést! worship. Én is erre a következtetésre jutottam..
Van valami konkrét hely ahol érdemes érdeklődő vagy inkább majd itt a fórumon??
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7313 Dátum: 2016.08.30 kedd, 10:06:42 »

Az lesz akkor az Ultimate, a fékmester oldalán 14000Ft normál fékbetétként van írva.


Köszi!

Igen, az a normál utcai. Korábban Blackstuff volt a neve.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7314 Dátum: 2016.08.31 szerda, 11:06:22 »

Igen, az a normál utcai. Korábban Blackstuff volt a neve.

AndyA

Csak elöbb kellett volna megrendelnem, mert 2 hét mire megjön Sad
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7315 Dátum: 2016.08.31 szerda, 12:09:44 »

Csak elöbb kellett volna megrendelnem, mert 2 hét mire megjön Sad

Pekk. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #7316 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 17:48:47 »

Köszönöm a megerősítést! worship. Én is erre a következtetésre jutottam..
Van valami konkrét hely ahol érdemes érdeklődő vagy inkább majd itt a fórumon??


Őt szívesen tudom ajánlani, korrekt, jó áron dolgozik, Pesten találod.
Van telószáma is...  http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=62435
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Blevi 29
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #7317 Dátum: 2016.09.03 szombat, 12:00:14 »


Őt szívesen tudom ajánlani, korrekt, jó áron dolgozik, Pesten találod.
Van telószáma is...  http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=62435
Köszönöm!
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7318 Dátum: 2016.09.24 szombat, 19:32:51 »

Sziasztok!

Megjöttek a héten az EBC fékbetétek, de csavart nem kellett volna kapnom? Mindenképpen cserélni kell a két csavart fékbetét cserénél?
Első féktárcsákat is le akarom egyben cserélni, mennyire jön ki nehezen a fékkengyelt tartó csavar?

Textar féktárcsákat vegyek vagy Budai Fékcenterest? Smiley Blackstuff betétek vannak.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Terepszemle
Vendég
« Új hozzászólás #7319 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 08:56:27 »

   Sziasztok elöször fordulok  hozzátok, rejtéjes zörgés megfejtése ügyében. Mondeom hátsó részéröl jövő, az úthibákkal szinkronban jeletkező kopogó hang halatszik. Autó szerelő a futómüveket átnézte, hibát nem talált. Olvastam korrábbi hozzászólást . Lehet , nekem is a kézifék bovden zörög a keréknél  Huh?
Naplózva
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7320 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 10:46:25 »

   Sziasztok elöször fordulok  hozzátok, rejtéjes zörgés megfejtése ügyében. Mondeom hátsó részéröl jövő, az úthibákkal szinkronban jeletkező kopogó hang halatszik. Autó szerelő a futómüveket átnézte, hibát nem talált. Olvastam korrábbi hozzászólást . Lehet , nekem is a kézifék bovden zörög a keréknél  Huh?
Agy is lehet,nálam is sajnos zörög kicsit,a csapágy meglazult,még nem bug ,de már hallani a kátyuknál ,hogy gond van,kiengedett kéziféknél próbáld megmozgatni a kereket.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7321 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 10:50:46 »

   Sziasztok elöször fordulok  hozzátok, rejtéjes zörgés megfejtése ügyében. Mondeom hátsó részéröl jövő, az úthibákkal szinkronban jeletkező kopogó hang halatszik. Autó szerelő a futómüveket átnézte, hibát nem talált. Olvastam korrábbi hozzászólást . Lehet , nekem is a kézifék bovden zörög a keréknél  Huh?
vagy kutyacsont.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7322 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 11:33:57 »

  Sziasztok elöször fordulok  hozzátok, rejtéjes zörgés megfejtése ügyében. Mondeom hátsó részéröl jövő, az úthibákkal szinkronban jeletkező kopogó hang halatszik. Autó szerelő a futómüveket átnézte, hibát nem talált. Olvastam korrábbi hozzászólást . Lehet , nekem is a kézifék bovden zörög a keréknél  Huh?

- kutyacsont
- bölcsőszilentek (Ha nem kombi)
- stabilizátor szilentek
- kézifék bowden hozzáverődik a lengőkarhoz
Ezekből az egyik, vagy több.
Megjegyzem, a kutyacsont megfeszül ha megemelik az autót, így nem fog kopogni, csak ha a földön van. Rázópadon próbálták? Vagy csak megemelék és próbáltak rángatni dolgokat.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.25 vasárnap, 11:48:50 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7323 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 10:26:11 »

Sziasztok!

Megjöttek a héten az EBC fékbetétek, de csavart nem kellett volna kapnom? Mindenképpen cserélni kell a két csavart fékbetét cserénél?
Első féktárcsákat is le akarom egyben cserélni, mennyire jön ki nehezen a fékkengyelt tartó csavar?

Textar féktárcsákat vegyek vagy Budai Fékcenterest? Smiley Blackstuff betétek vannak.

Textar ad csavart, EBC nem ad csavart. Ez van.

Nem feltétlen kell cserélni, de nem baj, ha kicseréled. Smiley

Budai Fékcenteres többek szerint semmivel nem rosszabb, mint pl. a Textar. Viszont sokkal olcsóbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7324 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 11:24:25 »

Textar ad csavart, EBC nem ad csavart. Ez van.

Nem feltétlen kell cserélni, de nem baj, ha kicseréled. Smiley

Budai Fékcenteres többek szerint semmivel nem rosszabb, mint pl. a Textar. Viszont sokkal olcsóbb.

AndyA

Az is ugyanúgy szellőztetett elöl? Elő kell rendelnem vagy van nekik készleten?

Fékfolyadékot milyet vegyek(márka, mennyiség?)? DOT4-et tudom. Hátul felújítom a nyergeket, mert a kézifék mozgató tengelyénél szivárog, és akkor le is cserélem a folyadékot.

Köszi!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7325 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 11:46:47 »

Az is ugyanúgy szellőztetett elöl? Elő kell rendelnem vagy van nekik készleten?

Fékfolyadékot milyet vegyek(márka, mennyiség?)? DOT4-et tudom. Hátul felújítom a nyergeket, mert a kézifék mozgató tengelyénél szivárog, és akkor le is cserélem a folyadékot.

Köszi!

László fórumtársat kérdezd, neki van olyan tárcsája. Vagy simán hívd fel őket és kérdezd meg.

DOT 5.1-et vegyél (nem DOT 5, hanem 5.1!). Amúgy mindegy, milyen. Célszerű olyat, aminek más a színe, mint a mostaninak, úgy könnyebben észreveszed a cserénél, hogy végigért a csövön a friss. Smiley Elsőnek a kuplungnál ereszd ki a régit és légtelenítsd. Ezt a lépést sokszor kihagyják a szervizek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7326 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 12:07:47 »

Tisztelt László!

Tud esetleg írni ezekről a Budai Fékcenteres féktárcsákról? Tényleg meg lehet venni a nevesebbek helyett? Textar vagy Bosch lett volna.

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7327 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 12:41:52 »

Tisztelt László!

Tud esetleg írni ezekről a Budai Fékcenteres féktárcsákról? Tényleg meg lehet venni a nevesebbek helyett? Textar vagy Bosch lett volna.

Köszönöm!

Én nem László vagyok, de nálunk mindhárom autón BFC-s tárcsák vannak már elől-hátul. Panaszom nincs rájuk.
Ha nincs is készleten épp nekik, akkor 1-2 nap alatt legyártják.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7328 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 13:57:13 »

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7329 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 14:24:08 »

Tisztelt László!

Tud esetleg írni ezekről a Budai Fékcenteres féktárcsákról? Tényleg meg lehet venni a nevesebbek helyett? Textar vagy Bosch lett volna.

Köszönöm!
Tisztelt Fórumtárs!
Az utóbbi időben elég sokan panaszkodtak a különböző márkás féktárcsákra. Én tapasztalatból 2 fajta tárcsát tudok ajánlani. Az olcsó megbízható kifejezetten jó minőségű BFC  és a drágább profi minőséget képviselő, EBC normál féktárcsát. Természetesen mindkét tárcsa a Mondehoz kifogástalan belső, hűtésű 300 mm átmérőjű 5 lyukú. Továbbá ajánlani tudom a megfelelő fékhatás elérése szempontjából az EBC normál fékbetétet(www.fekmester.hu) amelyről bátran kijelenthetem, sokkal különb mint a gyári vagy más csoda betétek. Árban viszont nagyon kedvező. Ez a betét egy speciális kevlár-aramid kompozíció, ami nem porol és nagyon komoly fékhatást, a gyári adatok szerint 0.46 lassulást eredményez. Én ezt is csak mindenkinek javasolni tudom. Természetesen mindenki a saját elképzelésének, ízlésének, és pénztárcájának megfelelőt épít be a gépsárkányába. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.26 hétfő, 14:25:47 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7330 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 14:33:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az utóbbi időben elég sokan panaszkodtak a különböző márkás féktárcsákra. Én tapasztalatból 2 fajta tárcsát tudok ajánlani. Az olcsó megbízható kifejezetten jó minőségű BFC  és a drágább profi minőséget képviselő, EBC normál féktárcsát. Természetesen mindkét tárcsa a Mondehoz kifogástalan belső, hűtésű 300 mm átmérőjű 5 lyukú. Továbbá ajánlani tudom a megfelelő fékhatás elérése szempontjából az EBC normál fékbetétet(www.fekmester.hu) amelyről bátran kijelenthetem, sokkal különb mint a gyári vagy más csoda betétek. Árban viszont nagyon kedvező. Ez a betét egy speciális kevlár-aramid kompozíció, ami nem porol és nagyon komoly fékhatást, a gyári adatok szerint 0.46 lassulást eredményez. Én ezt is csak mindenkinek javasolni tudom. Természetesen mindenki a saját elképzelésének, ízlésének, és pénztárcájának megfelelőt épít be a gépsárkányába. wave
Tisztelettel László! worship

A normál EBC betét már itt hever nálam a polcon. Majd féktárcsa cserénél lesz berakva.
Akkor szerintem BFC lesz.

Köszönöm a válaszát!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7331 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 15:41:29 »

2 garnitúra Brembo féktárcsám lett kuka,mert 1-2e km után eldobta magát,megbízható forrásból vettem(Unix)ATE-t használok most,ez úgy néz ki bírja.
Soha semmit nem veszek többé amire Brembo van írva.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7332 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 15:49:43 »

2 garnitúra Brembo féktárcsám lett kuka,mert 1-2e km után eldobta magát,megbízható forrásból vettem(Unix)ATE-t használok most,ez úgy néz ki bírja.
Soha semmit nem veszek többé amire Brembo van írva.

Mondjuk az én autóimban is valami saját gyártmány (angiol cég) ill. Textar tárcsák teszik a dolgukat.

Ami előtte volt első pár Brembo, azt Dominak adtam. Nem tudom, azóta nála hogyan szerepel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7333 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 16:17:02 »

2 garnitúra Brembo féktárcsám lett kuka,mert 1-2e km után eldobta magát,megbízható forrásból vettem(Unix)ATE-t használok most,ez úgy néz ki bírja.
Soha semmit nem veszek többé amire Brembo van írva.
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnálattal olvasom a kellemetlen nem olcsó tapasztalatot a Brembo tárcsával kapcsolatban. Merem állítani hogy az ATE tárcsa árán is legalább 2 vagy majdnem 2 garnitúra BFC  tárcsát vehettél volna, ami legalább olyan jó vagy jobb mint az ATE. Én rendszeresen ezt a tárcsát használom. Külön kérésre az EBC-t szoktam ajánlani. Ezekben még nem csalódtam.  wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7334 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 20:29:32 »

Mondjuk az én autóimban is valami saját gyártmány (angiol cég) ill. Textar tárcsák teszik a dolgukat.

Ami előtte volt első pár Brembo, azt Dominak adtam. Nem tudom, azóta nála hogyan szerepel.

AndyA

Amúgy féktárcsának mennyi a futásteljesítménye kb? Átlagos használattal mondjuk.
Mostani az első saját autóm, és most 170e km-nél cserélem, de fogalmam sincs mennyit mennek el.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #7335 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 21:34:06 »

Amúgy féktárcsának mennyi a futásteljesítménye kb? Átlagos használattal mondjuk.
Mostani az első saját autóm, és most 170e km-nél cserélem, de fogalmam sincs mennyit mennek el.
Használattól is függ, aki sokat pályázik annak tovább bírja, mint aki sokat városozik.
50-60e km lehet sztem amit egy féktárcsa tudhat. Nekem az mkii-ön hamar koptak, ill hamar görbültek. Én sokat rövidtávozok, alig megyek pályán. MkIII on jól bírja, de alig mentem még vele 30e km-t, amikor vettük újak voltak a hátsók, és elsőkben sem volt túl sok km.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #7336 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 21:34:43 »

Amúgy féktárcsának mennyi a futásteljesítménye kb? Átlagos használattal mondjuk.
Mostani az első saját autóm, és most 170e km-nél cserélem, de fogalmam sincs mennyit mennek el.
Nem km függő  mehetsz több ezer km néhány fékezéssel de mehetsz csúcsforgalomban 10km rengeteg fékezéssel tárcsa kopás nagysága dönt ha jól tudom gyári méret -4mm a max. De majd kijavítanak ha valami nem jó. Egyébként személyes tapasztalat a budai tárcsáról jelenleg azt használom. Kb. 2000 km mentem vele mikor elkezdte rángatni a kormányt, ha fékeztem főleg 100 környékén. Ezért körbenéztem  a szilenteket lengőkarokat és a jobb lengőkar hátsó nagy szilentje volt tönkremenve ami semmi panaszt nem okozott nem zörgött ha nem fékeztem semmi nem jelezte, hogy rossz, sőt ha nem emeltem meg még nem is látszott. Most ki lett cserélve futómű beállítva és lám csodát az eddig rázó kormány megjavult nem ráz, egyetlen dolog maradt kissé lüktető fékhatás ami a napi használatban egyre jobban simul mintha a kezdene újra kopni a tárcsa. Szóval mielőtt sok tárcsát csereberélnénk nem árt jó alaposan főleg a lengőkarokat megvizslatni mert lehet ott a baj forrása és nem a tömegben gyártott selejt féktárcsák.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7337 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 21:35:39 »

Amúgy féktárcsának mennyi a futásteljesítménye kb? Átlagos használattal mondjuk.
Mostani az első saját autóm, és most 170e km-nél cserélem, de fogalmam sincs mennyit mennek el.

Attól függ. Én mondjuk sokat megyek pályán, ahol sok a km, kevés a fékezés (bár akkor néha igen intenzív...).

Az EBC Redstuff betétek nem nagyon kopósak, de állítólag a 2 betét - 1 tárcsa helyett 1:1 lesz velük az arány. A mostaniak kb. 80-90 ezer km óta vannak fenn, és annyira koptak el, hogy ha mindenáron nagyon akarod érezni, akkor már van szélük. Mondjuk ebben annak is lehet szerepe, hogy ezek a Fóka ST225 320 mm-es tárcsái és az ahhoz való fékbetétek. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7338 Dátum: 2016.09.27 kedd, 06:58:57 »

Tisztelt Fórumtársak!
Maximálisan egyet kell értenem "Lacimanó" fórumtárs írásával. Ha bármilyen kedvezőtlen szokatlan jelenség jelentkezik menet közben akkor(pl kormány rázás, imbolyog a kocsi, megnövekedett kormány holtjéték stb...stb) szerintem is avval kell kezdeni, hogy minden futóműelemet alaposan meg kell vizsgálni megemelt, és terpesztett terhelt állapotában. Evvel a vizsgálattal nagyon sok bosszúságtól és fölösleges kiadástól óvhatjuk a pénztárcánkat. Ettől függetlenül persze igaz az, hogy sajnos a piacon minden eladó és sok gagyi féktárcsa és ami elszomorító, futóműelemek, gömbcsuklók szilentek és alkatrészek kaphatók. Nagyon meg kell nézni a beszerzési forrást és csak kifejezetten megbízható cégtől szabad megvenni a néha nem olcsó alkatrészeket. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.27 kedd, 07:38:51 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #7339 Dátum: 2016.09.27 kedd, 09:10:34 »

Tisztelt Fórumtársak!
Maximálisan egyet kell értenem "Lacimanó" fórumtárs írásával. Ha bármilyen kedvezőtlen szokatlan jelenség jelentkezik menet közben akkor(pl kormány rázás, imbolyog a kocsi, megnövekedett kormány holtjéték stb...stb) szerintem is avval kell kezdeni, hogy minden futóműelemet alaposan meg kell vizsgálni megemelt, és terpesztett terhelt állapotában. Evvel a vizsgálattal nagyon sok bosszúságtól és fölösleges kiadástól óvhatjuk a pénztárcánkat. Ettől függetlenül persze igaz az, hogy sajnos a piacon minden eladó és sok gagyi féktárcsa és ami elszomorító, futóműelemek, gömbcsuklók szilentek és alkatrészek kaphatók. Nagyon meg kell nézni a beszerzési forrást és csak kifejezetten megbízható cégtől szabad megvenni a néha nem olcsó alkatrészeket. wave
Tisztelettel László! worship

eljen
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7340 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 21:11:51 »

Sziasztok,

kíváncsi lennék a véleményetekre! Hétvégén cseréltem hátsó féktárcsát/betétet(textar), természetesen szerelékkel együtt. Csúszkák(amik a nyerget tartják és amiken a betétek csúsznak) újra lettek zsírozva Ceratec-el (textar fékzsír). A betétek szabadon csúszkálnak a helyükön és nem tartja fel semmi a szerelék alatt plusz ráspollyal átmentem alattuk, hogy a rozsda se tartsa fel a betéteket. Munkahenger nútja is jó helyre esik a betét stiftjére.

Kérdésem, hogy mennyire normális, hogy így kopik a tárcsa mind két oldalon:





Gondolom, hogy nem nagy valami, mivel mind két oldalon ugyan úgy kopik, csak még nem láttam hasonlót és nincs viszonyítási alapom. Kb 10km után lett fényképezve, ma mentem vele még 120km és megy lefele a kopás határ lassan.

üdv,
Á
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7341 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 06:08:16 »

Sziasztok,

kíváncsi lennék a véleményetekre! Hétvégén cseréltem hátsó féktárcsát/betétet(textar), természetesen szerelékkel együtt. Csúszkák(amik a nyerget tartják és amiken a betétek csúsznak) újra lettek zsírozva Ceratec-el (textar fékzsír). A betétek szabadon csúszkálnak a helyükön és nem tartja fel semmi a szerelék alatt plusz ráspollyal átmentem alattuk, hogy a rozsda se tartsa fel a betéteket. Munkahenger nútja is jó helyre esik a betét stiftjére.

Kérdésem, hogy mennyire normális, hogy így kopik a tárcsa mind két oldalon:





Gondolom, hogy nem nagy valami, mivel mind két oldalon ugyan úgy kopik, csak még nem láttam hasonlót és nincs viszonyítási alapom. Kb 10km után lett fényképezve, ma mentem vele még 120km és megy lefele a kopás határ lassan.

üdv,
Á


Szerintem teljesen normális, nekem is igy kopot lefele az ATE PowerDisc tárcsáról a festék
nem kell különösebben foglalkozni vele
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7342 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 07:36:12 »

Sziasztok,

kíváncsi lennék a véleményetekre! Hétvégén cseréltem hátsó féktárcsát/betétet(textar), természetesen szerelékkel együtt. Csúszkák(amik a nyerget tartják és amiken a betétek csúsznak) újra lettek zsírozva Ceratec-el (textar fékzsír). A betétek szabadon csúszkálnak a helyükön és nem tartja fel semmi a szerelék alatt plusz ráspollyal átmentem alattuk, hogy a rozsda se tartsa fel a betéteket. Munkahenger nútja is jó helyre esik a betét stiftjére.

Kérdésem, hogy mennyire normális, hogy így kopik a tárcsa mind két oldalon:





Gondolom, hogy nem nagy valami, mivel mind két oldalon ugyan úgy kopik, csak még nem láttam hasonlót és nincs viszonyítási alapom. Kb 10km után lett fényképezve, ma mentem vele még 120km és megy lefele a kopás határ lassan.

üdv,
Á
Tisztelt Fórumtárs!
A kopás teljesen normális. Kb 400-500 km megtétele után áll be minden a helyére.
Tapasztalat.
A tárcsa a középpontjától a külső széle felé mindig erősebben kopik, néhány század vagy tized mm-rel. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7343 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 07:50:08 »

Sziasztok,

kíváncsi lennék a véleményetekre! Hétvégén cseréltem hátsó féktárcsát/betétet(textar), természetesen szerelékkel együtt. Csúszkák(amik a nyerget tartják és amiken a betétek csúsznak) újra lettek zsírozva Ceratec-el (textar fékzsír). A betétek szabadon csúszkálnak a helyükön és nem tartja fel semmi a szerelék alatt plusz ráspollyal átmentem alattuk, hogy a rozsda se tartsa fel a betéteket. Munkahenger nútja is jó helyre esik a betét stiftjére.

Kérdésem, hogy mennyire normális, hogy így kopik a tárcsa mind két oldalon:





Gondolom, hogy nem nagy valami, mivel mind két oldalon ugyan úgy kopik, csak még nem láttam hasonlót és nincs viszonyítási alapom. Kb 10km után lett fényképezve, ma mentem vele még 120km és megy lefele a kopás határ lassan.

üdv,
Á

Ha megnézed (majd legközelebb, ha betétet cserélsz), a dugattyú és a másik oldalin a két támasztó karom elvileg ugyan pont a betét közepén van, de a gyakorlatban meg nem hajszál pont. Éppen egy picivel van odébb, hogy a betéteket ennyivel ferdébben nyomja, a tárcsa külső széle felé egy kicsit határozottabban. Semmi jelentősége amúgy. Ha nem lenne gyárilag festve a Textar tárcsád, fel sem tűnne. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #7344 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 09:36:01 »

Andy/László köszi a válaszokat!  worship
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7345 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 17:53:45 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy valaki mérte már meg az O gyűrűt a hátsó féknyeregben, ami a kézifék tengelyénél van?

Komplett javítókészletet kell vennem, vagy csak azt az egy tömítést is ki tudom cserélni? Mert ott hátul szivárog nagyon minimálisat a fékfolyadék.

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7346 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 21:09:15 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy valaki mérte már meg az O gyűrűt a hátsó féknyeregben, ami a kézifék tengelyénél van?

Komplett javítókészletet kell vennem, vagy csak azt az egy tömítést is ki tudom cserélni? Mert ott hátul szivárog nagyon minimálisat a fékfolyadék.

Köszönöm!
nem Ó gyűrű van.

http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7347 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 21:32:24 »


Az enyém nem ilyen, legalábbis a kézifék része hátul. 2006-os az enyém, vagy abban is ugyanilyen van?

Köszi!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7348 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 21:33:34 »

Az enyém nem ilyen, legalábbis a kézifék része hátul. 2006-os az enyém, vagy abban is ugyanilyen van?

Köszi!
nem.a tiéd fészliftes.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #7349 Dátum: 2016.10.03 hétfő, 21:37:04 »

nem.a tiéd fészliftes.

Látom amit akarok venni felújító készletet abban is ilyen van. Amit bekarikáztam ugye?
http://kepfeltoltes.hu/161003/580453629f_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Áttanulmányozom a leírást.
Köszi!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.