Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:01:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 [162] 163 164 165 166 167 168 169 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3164522 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8050 Dátum: 2017.09.01 péntek, 18:34:19 »

Simán ki lehet.

Könnyebb volt mint gondoltam  taps
Minek eresztettem le eddig a bölcsőt, nem tudom. Most butának érzem magam... wilting
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8051 Dátum: 2017.09.02 szombat, 08:44:41 »


Féltengelycsukló.

Tegnap visszaraktam a régieket, most mentem egy kört, minden rázkódás megszűnt. A régi 100-120 közötti is. Köszönöm mégegyszer Tibi. Nehezen fogadtam el, hogy 2000km-t se bír ki a szipiszuper ebayes fhos, de bíztam benned. Egy 460e km-es gyári is jobb mint az utángyártott új.

 worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8052 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:38:32 »

Tegnap visszaraktam a régieket, most mentem egy kört, minden rázkódás megszűnt. A régi 100-120 közötti is. Köszönöm mégegyszer Tibi. Nehezen fogadtam el, hogy 2000km-t se bír ki a szipiszuper ebayes fhos, de bíztam benned. Egy 460e km-es gyári is jobb mint az utángyártott új.

 worship


Eszembe nem jutna ilyesmi alkatrészeket venni ebay-ről!
Nagy a kockázat, hogy mit kapsz....gari nélkül.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8053 Dátum: 2017.09.02 szombat, 13:10:30 »

Eszembe nem jutna ilyesmi alkatrészeket venni ebay-ről!
Nagy a kockázat, hogy mit kapsz....gari nélkül.

Hát igen, megfizettem a tanuló pénzt.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8054 Dátum: 2017.09.02 szombat, 13:22:26 »

Eszembe nem jutna ilyesmi alkatrészeket venni ebay-ről!
Nagy a kockázat, hogy mit kapsz....gari nélkül.
lendkereket hasonlóan jó ötlet még onnan venni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8055 Dátum: 2017.09.02 szombat, 14:56:42 »

lendkereket hasonlóan jó ötlet még onnan venni vigyor3

Az én egytömegűm onnan van. Szerencsém volt, semmi gond nincs vele.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8056 Dátum: 2017.09.02 szombat, 15:00:06 »

Az én egytömegűm onnan van. Szerencsém volt, semmi gond nincs vele.

Egy sima vasdarabot kevésbé tudnak elrontani a rossz minőséggel, mint egy komolyabb DMF-et.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8057 Dátum: 2017.09.02 szombat, 15:04:58 »

Egy sima vasdarabot kevésbé tudnak elrontani a rossz minőséggel, mint egy komolyabb DMF-et.

Yeppp  eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8058 Dátum: 2017.09.02 szombat, 17:59:25 »

lendkereket hasonlóan jó ötlet még onnan venni vigyor3

De ott legalább tudod, hogy Luk-ot kell venni. De féltengelyből mi a gyárival egyenértékű? Biztos, hogy nem a kínai GSP. Senki nem tudja szerintem. A gyári új árából lehet venni 2 használt MK3-at, a bontott meg lutri. Én ezért szaladtam bele ebbe ilyen csúnyán. Többet reméltem, most megy a vastelepre.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8059 Dátum: 2017.09.02 szombat, 22:07:54 »

Az én egytömegűm onnan van. Szerencsém volt, semmi gond nincs vele.
ott akkor van probléma, amikor kiderül, hogy mégsem jó az autóba, mert nem belevaló.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8060 Dátum: 2017.09.02 szombat, 22:09:20 »

De ott legalább tudod, hogy Luk-ot kell venni. De féltengelyből mi a gyárival egyenértékű? Biztos, hogy nem a kínai GSP. Senki nem tudja szerintem. A gyári új árából lehet venni 2 használt MK3-at, a bontott meg lutri. Én ezért szaladtam bele ebbe ilyen csúnyán. Többet reméltem, most megy a vastelepre.
lehet rá kapni skf csuklót. az azért egész jó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8061 Dátum: 2017.09.02 szombat, 22:19:54 »

lehet rá kapni skf csuklót. az azért egész jó

Azt igen, de belső csuklót senki nem gyárt.  szomoru1
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8062 Dátum: 2017.09.02 szombat, 22:23:41 »

Azt igen, de belső csuklót senki nem gyárt.  szomoru1
az viszont, ha nem szakadt ki a porvédője, akkor elég tartós valami, akár bontottat is simán lehet belőle venni. de van gyári felújított is belőle.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #8063 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 09:18:49 »

Azt igen, de belső csuklót senki nem gyárt.  szomoru1

Azért lehet találni belső csuklót is, csak én nem merem megvenni mert nem ismerem a minőségét.
De ha volna tapasztalat itt a fórumon, simán megvenném, de látatlanba nem merem.

http://www.fekmester.hu/feltengelycsuklo__csillag/belso_feltengelycsuklo_keszlet/ford/mondeo/diesel/2.00/2005/hans_pries/?typid=15447

https://autoalkatreszed.hu/list/article/4380945/76700669/.html

Most én is a felújításban gondolkozom xado zsírral. De még nem döntöttem el, hogy mi legyen.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8064 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 09:47:00 »

Azért lehet találni belső csuklót is, csak én nem merem megvenni mert nem ismerem a minőségét.
De ha volna tapasztalat itt a fórumon, simán megvenném, de látatlanba nem merem.

http://www.fekmester.hu/feltengelycsuklo__csillag/belso_feltengelycsuklo_keszlet/ford/mondeo/diesel/2.00/2005/hans_pries/?typid=15447

https://autoalkatreszed.hu/list/article/4380945/76700669/.html

Most én is a felújításban gondolkozom xado zsírral. De még nem döntöttem el, hogy mi legyen.

Pont ez az, hogy a minőség a fő probléma. 2000km-t nem bírt az új utángyártott. Szerintem maga az acél minősége nem jó. A Ford csukló harang úgy kongott mintha kerámia lenne. Nagyon kemény. Lehet a hőkezelésen spórolnak az utángyártottnál. Nem tudom.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #8065 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 09:51:33 »

Pont ez az, hogy a minőség a fő probléma. 2000km-t nem bírt az új utángyártott. Szerintem maga az acél minősége nem jó. A Ford csukló harang úgy kongott mintha kerámia lenne. Nagyon kemény. Lehet a hőkezelésen spórolnak az utángyártottnál. Nem tudom.

Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy szétszedted a rosszakat? egyáltalán volt benne zsír? ha volt akkor grafitos? látszik, hogy mi ment szét benne?
Számomra felfoghatatlan, hogy 2000km után szétmegy a féltengely.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8066 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 10:36:03 »

Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy szétszedted a rosszakat? egyáltalán volt benne zsír? ha volt akkor grafitos? látszik, hogy mi ment szét benne?
Számomra felfoghatatlan, hogy 2000km után szétmegy a féltengely.

Még nem szedtem szét, de majd szét fogom. Amennyit rögtön éreztem, az az volt hogy volt mindkettőben kotyogás és szinte biztos vagyok benne, hogy a zsír messze nem volt elegendő. Egyértelmű komoly meghibásodást hirtelen nem láttam, pl törés. Majd a bloggomban lesz elemzés később.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8067 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 10:48:38 »

Még nem szedtem szét, de majd szét fogom. Amennyit rögtön éreztem, az az volt hogy volt mindkettőben kotyogás és szinte biztos vagyok benne, hogy a zsír messze nem volt elegendő. Egyértelmű komoly meghibásodást hirtelen nem láttam, pl törés. Majd a bloggomban lesz elemzés később.

A belső csuklóknál a pálya, amin mozog a "csillag", az kopik meg.
Kézzel nem is mindig érezhető túlzott lógás, beszerelve a helyén.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8068 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 11:21:51 »

A belső csuklóknál a pálya, amin mozog a "csillag", az kopik meg.
Kézzel nem is mindig érezhető túlzott lógás, beszerelve a helyén.

Igen, főleg, ha meg van emelve az autó és a görgők olyan helyre mozdulnak ahol még nincs kikopva. A régi ford csuklón éreztem, hogy a gumiharang felöli oldaltól kb. 2cm-re volt egy kis bemélyedés. Újbegyemmel alig éreztem, csak a körmömmel. Szárazon összeszerelve volt a tengelynek kb. 0.5mm kotyogás, de zsírral feltöltve már nem tudtam mozgatni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
recon666
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #8069 Dátum: 2017.09.06 szerda, 12:59:42 »

Szaisztok!

2001-es Ford Mondeo TDDI-m van a 115 lovas verzió, az a problémám hogy nem nagyon pörög az autó 4 és 5 sebességben de még alatta sem úgy húz ahogy kellene olyan mintha nem lenne megfelelő turbónyomás, nem hallom felpörögni a turbót. Hozzá kell tegyem hogy sokat megy városban, lehetséges hogy elkormolódott a turbója vagy egr hiba is lehet. Füstölni nem füstöl, indul pöcre hibakód nincs, csak gyenge. Multkorában mikor iylen volt, de még akkor is jobban pörgött akkor elvileg oljaszűrő csere megoldotta, de most frissen volt cserélve minden szűrő meg olaj de semmi. Igaz akkor a turbó is tisztitva volt sprayel de akkor az nem oldotta meg a bajt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8070 Dátum: 2017.09.06 szerda, 17:27:30 »

Szaisztok!

2001-es Ford Mondeo TDDI-m van a 115 lovas verzió, az a problémám hogy nem nagyon pörög az autó 4 és 5 sebességben de még alatta sem úgy húz ahogy kellene olyan mintha nem lenne megfelelő turbónyomás, nem hallom felpörögni a turbót. Hozzá kell tegyem hogy sokat megy városban, lehetséges hogy elkormolódott a turbója vagy egr hiba is lehet. Füstölni nem füstöl, indul pöcre hibakód nincs, csak gyenge. Multkorában mikor iylen volt, de még akkor is jobban pörgött akkor elvileg oljaszűrő csere megoldotta, de most frissen volt cserélve minden szűrő meg olaj de semmi. Igaz akkor a turbó is tisztitva volt sprayel de akkor az nem oldotta meg a bajt.
AC pumpa működik?Azért diaggal kellene mérni turbónyomást.
És legközelebb a TDDI topicba írj!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bence1885
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #8071 Dátum: 2017.09.06 szerda, 22:41:06 »

Üdv !

Kérdeznem a nálam nagyobb szakiktól, hogy mennyire bonyolult művelet egy hátsó kereszt stabilizator rúd és szilentek cseréje. ?

Múltkor olajcserénél aknában megmozgattam, jól ki van már kopva lötyögött mint a picsa. Aztán *** útón kopog az autó hátulja.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8072 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 06:41:56 »

Üdv !

Kérdeznem a nálam nagyobb szakiktól, hogy mennyire bonyolult művelet egy hátsó kereszt stabilizator rúd és szilentek cseréje. ?

Múltkor olajcserénél aknában megmozgattam, jól ki van már kopva lötyögött mint a picsa. Aztán *** útón kopog az autó hátulja.

Ha csavarok jól működnek, akkor sima ügy. Semmi bonyolult nincs benne.
A különbségek a 4/5 ajtós és a kombi között vannak.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.07 csütörtök, 12:20:03 írta Remek Elek » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bence1885
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #8073 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 12:19:15 »

Ha csavarok jól működnek, akkor ügy. Semmi bonyolult nincs benne.
A különbségek a 4/5 ajtós és a kombi között vannak.


Kosz ! Akkor nekilatok, aztan beszamolok hogy mi tortent  smile
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #8074 Dátum: 2017.09.09 szombat, 21:11:03 »

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani, hogy a jobb oldali féltengely külső részén a tengelyen minek van az a nagy kúpos gumis valami? olyan mintha valami ellensúly lenne, de tényleg valaki tudna magyarázatot adni, hogy az minek van ott? Mert a bal oldalin nincs. Néztem fényképeket a neten és nem mindegyiken van, amelyiken van azon sem ugyan ott, valamelyik kijjebb, valamelyik beljebb.  Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8075 Dátum: 2017.09.09 szombat, 21:20:25 »

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani, hogy a jobb oldali féltengely külső részén a tengelyen minek van az a nagy kúpos gumis valami? olyan mintha valami ellensúly lenne, de tényleg valaki tudna magyarázatot adni, hogy az minek van ott? Mert a bal oldalin nincs. Néztem fényképeket a neten és nem mindegyiken van, amelyiken van azon sem ugyan ott, valamelyik kijjebb, valamelyik beljebb.  Huh?

Igen, az egy súly. Meg van határozva pontosan, hogy hova kell rakni a tengelyen. A tengely végétől a súly belső oldala X mm-re van. X=a súly hossza + 125mm.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #8076 Dátum: 2017.09.09 szombat, 21:24:05 »

Igen, az egy súly. Meg van határozva pontosan, hogy hova kell rakni a tengelyen. A tengely végétől a súly belső oldala X mm-re van. X=a súly hossza + 125mm.


De minek oda súly? És miért van más-más helyen? Amiket nézek neten képeket, nem mindegyik ugyan ott van. És láttam olyat is amin nincs ott a súly.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8077 Dátum: 2017.09.09 szombat, 21:26:18 »

De minek oda súly? És miért van más-más helyen? Amiket nézek neten képeket, nem mindegyik ugyan ott van. És láttam olyat is amin nincs ott a súly.
centír
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8078 Dátum: 2017.09.09 szombat, 21:30:46 »

De minek oda súly? És miért van más-más helyen? Amiket nézek neten képeket, nem mindegyik ugyan ott van. És láttam olyat is amin nincs ott a súly.

Bizonyos autókon van, és azért nem ugyanazon a helyen, mert más más mértékben kell súlyozni. A Haynes is csak annyit mond, hogy ahol van súly, azt a fenti képlet szerinti helyre kell rakni.
Én úgy tudom, a 1.8-2.0 benzineseken nincs ilyen, azoknak a tengelye üreges. Az összes dízel és v6-os tengelyek tömörek, nehezebbek. Lehet ehhez van valami köze.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.09 szombat, 21:32:41 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #8079 Dátum: 2017.09.09 szombat, 22:08:03 »

Bizonyos autókon van, és azért nem ugyanazon a helyen, mert más más mértékben kell súlyozni. A Haynes is csak annyit mond, hogy ahol van súly, azt a fenti képlet szerinti helyre kell rakni.
Én úgy tudom, a 1.8-2.0 benzineseken nincs ilyen, azoknak a tengelye üreges. Az összes dízel és v6-os tengelyek tömörek, nehezebbek. Lehet ehhez van valami köze.

Ok. kösz.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #8080 Dátum: 2017.09.09 szombat, 22:15:53 »

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani, hogy a jobb oldali féltengely külső részén a tengelyen minek van az a nagy kúpos gumis valami? olyan mintha valami ellensúly lenne, de tényleg valaki tudna magyarázatot adni, hogy az minek van ott? Mert a bal oldalin nincs. Néztem fényképeket a neten és nem mindegyiken van, amelyiken van azon sem ugyan ott, valamelyik kijjebb, valamelyik beljebb.  Huh?
Ez egy "lengéscsillapító". Az előző autómon leszedtem mert alatta rozsásodott a tengely, de nem vettem észre hogy hiányzott volna...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #8081 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 10:26:11 »

Sziasztok! Mind két elsö keréknél a fútó felület külsö részénél /dobfelé esö résznél nem/ jobban kopik a gumi.Mit tanálcsoltok? Tudom futomüves,de esetleg mondtak olyat is,hogy valami szilentek kopása, kerékösszetartás vagy egyebek? Köszönöm a válaszokat.
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8082 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 11:04:27 »

Sziasztok! Mind két elsö keréknél a fútó felület külsö részénél /dobfelé esö résznél nem/ jobban kopik a gumi.Mit tanálcsoltok? Tudom futomüves,de esetleg mondtak olyat is,hogy valami szilentek kopása, kerékösszetartás vagy egyebek? Köszönöm a válaszokat.

Ha a kerék dőlés és az összetartás nincs összhangban, akkor kopik valamelyik széle jobban. A külső széle akkor, ha nincs meg a kívánt dőlés, vagy ha nincs meg a kívánt összetartás.

A futóműves ne csak állítson, de nézze is meg, hogy mi ment tönkre esetleg, amitől elállt a geometria. Amíg azt nem javítod, hiába állítja, újra el fog mászni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #8083 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 11:34:57 »

Ha a kerék dőlés és az összetartás nincs összhangban, akkor kopik valamelyik széle jobban. A külső széle akkor, ha nincs meg a kívánt dőlés, vagy ha nincs meg a kívánt összetartás.

A futóműves ne csak állítson, de nézze is meg, hogy mi ment tönkre esetleg, amitől elállt a geometria. Amíg azt nem javítod, hiába állítja, újra el fog mászni.

AndyA    Köszönöm

Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8084 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 17:11:21 »

Ha a kerék dőlés és az összetartás nincs összhangban, akkor kopik valamelyik széle jobban. A külső széle akkor, ha nincs meg a kívánt dőlés, vagy ha nincs meg a kívánt összetartás.

A futóműves ne csak állítson, de nézze is meg, hogy mi ment tönkre esetleg, amitől elállt a geometria. Amíg azt nem javítod, hiába állítja, újra el fog mászni.

AndyA

GSR helyesbített: ilyenkor a belső széle kopik, azaz a külső akkor, ha az ellenkező feltételek állnak fenn. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #8085 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 21:04:44 »

GSR helyesbített: ilyenkor a belső széle kopik, azaz a külső akkor, ha az ellenkező feltételek állnak fenn. Smiley

AndyA
GSR illegalitásba vonult? Wink
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #8086 Dátum: 2017.09.12 kedd, 16:11:15 »

Sziasztok! Mind két elsö keréknél a fútó felület külsö részénél /dobfelé esö résznél nem/ jobban kopik a gumi.Mit tanálcsoltok? Tudom futomüves,de esetleg mondtak olyat is,hogy valami szilentek kopása, kerékösszetartás vagy egyebek? Köszönöm a válaszokat.

A gumifelület külső kopása jellegzetesen az alsó lengőkar szilentjeinek és a gömgtámasz hibájából adódik. Csere és utána futómű beállítás.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8087 Dátum: 2017.09.12 kedd, 19:38:02 »

GSR illegalitásba vonult? Wink

Van annyira tapintatos, hogy amikor valami hülyeséget írok a fórumban, akkor nem itt olt le nyilvánosan, hanem csak magán E-mailben hülyéz le... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #8088 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 13:07:20 »

Sziasztok!
Elkezdett rázni a kormány,gondoltam megnézem az első kerekeket:          http://kephost.com/image/BDni
Talán megvan a hiba forrása!
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8089 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 13:34:40 »

Sziasztok!
Elkezdett rázni a kormány,gondoltam megnézem az első kerekeket:          http://kephost.com/image/BDni
Talán megvan a hiba forrása!

Szia,

nem biztos hogy megvan, a rázást okozhatja még a rossz centír is. nyes

Úgy néz ki hogy kicsit félrekopott, érdemes ellenőrizni a futómű elemeit és beállítását.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #8090 Dátum: 2017.10.08 vasárnap, 14:36:20 »

Szia,

nem biztos hogy megvan, a rázást okozhatja még a rossz centír is. nyes

Úgy néz ki hogy kicsit félrekopott, érdemes ellenőrizni a futómű elemeit és beállítását.
Igen,meglesz!
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8091 Dátum: 2017.10.09 hétfő, 21:15:00 »

Sziasztok!

Fura hangra lettem figyelmes drága autómban. Főleg a kormány jobbra tekerések valami ütemes, dobogó-kopogó hangot hallok. A kormány középállásánál és balra fordításnál a hang nem jelentkezik. Azzal tisztában vagyok,hogy a bal első tengely, kerék felőli gumiharangja eldurrant és cserélni kellene (csak Szombathelyen még nem találtam sehol se megbízható, független szerelőt, márkaszervízbe meg nem akarom vinni,h lehúzzanak a semmiért). Szerintetek mi lehet a hiba-hang forrása?

A választ előre is köszi!

Ja igen,még annyi,hogy a hangot kb. a kasztni középső részére tudom lokalizálni,én arra gondoltam először,hogy a kipufogó felett lévő hővédő lemezzel történt valami, de érdekes módon csak a kormány jobbra fordítására van a hang, így ezt az opciót elvetettem.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.09 hétfő, 21:25:42 írta Jalkin » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8092 Dátum: 2017.10.09 hétfő, 21:28:11 »

Sziasztok!

Fura hangra lettem figyelmes drága autómban. Főleg a kormány jobbra tekerések valami ütemes, dobogó-kopogó hangot hallok. A kormány középállásánál és balra fordításnál a hang nem jelentkezik. Azzal tisztában vagyok,hogy a bal első tengely, kerék felőli gumiharangja eldurrant és cserélni kellene (csak Szombathelyen még nem találtam sehol se megbízható, független szerelőt, márkaszervízbe meg nem akarom vinni,h lehúzzanak a semmiért). Szerintetek mi lehet a hiba-hang forrása?

A választ előre is köszi!

Ja igen,még annyi,hogy a hangot kb. a kasztni középső részére tudom lokalizálni,én arra gondoltam először,hogy a kipufogó felett lévő hővédő lemezzel történt valami, de érdekes módon csak a kormány jobbra fordítására van a hang, így ezt az opciót elvetettem.
a féltengely gumiharang ha eldurran, akkor oda bemegy a víz, és az a vége, hogy a féltengecsukló jól tönkremegy.Na ennek a hangját hallhatod jobbra kormányozáskor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8093 Dátum: 2017.10.09 hétfő, 21:31:01 »

a féltengely gumiharang ha eldurran, akkor oda bemegy a víz, és az a vége, hogy a féltengecsukló jól tönkremegy.Na ennek a hangját hallhatod jobbra kormányozáskor.

Akkor is,ha a bal oldali gumiharang van szétdurranva? Sajnos, vasárnapi napon durrant szét, akkor szerelő nem tudta megcsinálni, nekem se affinitásom, se helyem az ilyesmihez. Szombathelyen pedig nem tudok szerelőt, aki megcsinálná. Szóval elég *** patt helyzetben vagyok...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8094 Dátum: 2017.10.09 hétfő, 21:40:24 »

Akkor is,ha a bal oldali gumiharang van szétdurranva? Sajnos, vasárnapi napon durrant szét, akkor szerelő nem tudta megcsinálni, nekem se affinitásom, se helyem az ilyesmihez. Szombathelyen pedig nem tudok szerelőt, aki megcsinálná. Szóval elég *** patt helyzetben vagyok...
nem jó Ómen egy szétdurrant gumiharang.Annak csak rossz vége lehet.Azt gyorsan javítani kell.
Induláskor kanyarban kigyorsításkor ha felerősödik a kopogó-dobogó hang,szint biztos féltengely.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8095 Dátum: 2017.10.09 hétfő, 21:47:17 »

nem jó Ómen egy szétdurrant gumiharang.Annak csak rossz vége lehet.Azt gyorsan javítani kell.
Induláskor kanyarban kigyorsításkor ha felerősödik a kopogó-dobogó hang,szint biztos féltengely.

Nem erősödik a hang. Csak ütemes. Az a gond, h fél8-4ig dolgozom, van h este fél8ig. Nem nagyon tudom itt kihez vinni, senkit se ismerek (csak olyan ismerőseim vannak,akik márkaszervízbe cipelik a vasat,de vhogy nincs humorom féltengelyt venni 150.000-ért a márkaszervizbe )...
Esetleg vkinek tipp Szhelyen?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8096 Dátum: 2017.10.10 kedd, 18:01:51 »

Nem erősödik a hang. Csak ütemes. Az a gond, h fél8-4ig dolgozom, van h este fél8ig. Nem nagyon tudom itt kihez vinni, senkit se ismerek (csak olyan ismerőseim vannak,akik márkaszervízbe cipelik a vasat,de vhogy nincs humorom féltengelyt venni 150.000-ért a márkaszervizbe )...
Esetleg vkinek tipp Szhelyen?
a sebességgel nem változik a hang? Olyanra gondolok, hogy ha egy kavics van a gumiban...? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8097 Dátum: 2017.10.10 kedd, 18:03:17 »

a sebességgel nem változik a hang? Olyanra gondolok, hogy ha egy kavics van a gumiban...? Roll Eyes

A-a, nem sebességfüggő, a gumikat átnéztem, nincs bennük kavics :/
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8098 Dátum: 2017.10.10 kedd, 18:27:13 »

A-a, nem sebességfüggő, a gumikat átnéztem, nincs bennük kavics :/
de ha nem sebességfüggő, akkor a futóműből hogy jönne ki ütemes kopogás?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8099 Dátum: 2017.10.10 kedd, 18:43:04 »

de ha nem sebességfüggő, akkor a futóműből hogy jönne ki ütemes kopogás?

Nem tudom elmagyarázni... Ezért is kérdeztem,h mi lehet. Mert a kopogás sebessége nem gyorsul, viszont csak jobbra fordítva a kormányt jön elő...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 [162] 163 164 165 166 167 168 169 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.