Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:12:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
155
156
157
158
159
160
161
[
162
]
163
164
165
166
167
168
169
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3164749 alkalommal)
0 Felhasználó és 55 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8050 Dátum:
2017.09.01 péntek, 18:34:19 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.09.01 péntek, 11:32:55
Simán ki lehet.
Könnyebb volt mint gondoltam
Minek eresztettem le eddig a bölcsőt, nem tudom. Most butának érzem magam...
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8051 Dátum:
2017.09.02 szombat, 08:44:41 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.21 hétfő, 21:34:09
Féltengelycsukló.
Tegnap visszaraktam a régieket, most mentem egy kört, minden rázkódás megszűnt. A régi 100-120 közötti is. Köszönöm mégegyszer Tibi. Nehezen fogadtam el, hogy 2000km-t se bír ki a szipiszuper ebayes fhos, de bíztam benned. Egy 460e km-es gyári is jobb mint az utángyártott új.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8052 Dátum:
2017.09.02 szombat, 10:38:32 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.02 szombat, 08:44:41
Tegnap visszaraktam a régieket, most mentem egy kört, minden rázkódás megszűnt. A régi 100-120 közötti is. Köszönöm mégegyszer Tibi. Nehezen fogadtam el, hogy 2000km-t se bír ki a szipiszuper ebayes fhos, de bíztam benned. Egy 460e km-es gyári is jobb mint az utángyártott új.
Eszembe nem jutna ilyesmi alkatrészeket venni ebay-ről!
Nagy a kockázat, hogy mit kapsz....gari nélkül.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8053 Dátum:
2017.09.02 szombat, 13:10:30 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.09.02 szombat, 10:38:32
Eszembe nem jutna ilyesmi alkatrészeket venni ebay-ről!
Nagy a kockázat, hogy mit kapsz....gari nélkül.
Hát igen, megfizettem a tanuló pénzt.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8054 Dátum:
2017.09.02 szombat, 13:22:26 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.09.02 szombat, 10:38:32
Eszembe nem jutna ilyesmi alkatrészeket venni ebay-ről!
Nagy a kockázat, hogy mit kapsz....gari nélkül.
lendkereket hasonlóan jó ötlet még onnan venni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8055 Dátum:
2017.09.02 szombat, 14:56:42 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.02 szombat, 13:22:26
lendkereket hasonlóan jó ötlet még onnan venni
Az én egytömegűm onnan van. Szerencsém volt, semmi gond nincs vele.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8056 Dátum:
2017.09.02 szombat, 15:00:06 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.02 szombat, 14:56:42
Az én egytömegűm onnan van. Szerencsém volt, semmi gond nincs vele.
Egy sima vasdarabot kevésbé tudnak elrontani a rossz minőséggel, mint egy komolyabb DMF-et.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8057 Dátum:
2017.09.02 szombat, 15:04:58 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.09.02 szombat, 15:00:06
Egy sima vasdarabot kevésbé tudnak elrontani a rossz minőséggel, mint egy komolyabb DMF-et.
Yeppp
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8058 Dátum:
2017.09.02 szombat, 17:59:25 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.02 szombat, 13:22:26
lendkereket hasonlóan jó ötlet még onnan venni
De ott legalább tudod, hogy Luk-ot kell venni. De féltengelyből mi a gyárival egyenértékű? Biztos, hogy nem a kínai GSP. Senki nem tudja szerintem. A gyári új árából lehet venni 2 használt MK3-at, a bontott meg lutri. Én ezért szaladtam bele ebbe ilyen csúnyán. Többet reméltem, most megy a vastelepre.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8059 Dátum:
2017.09.02 szombat, 22:07:54 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.02 szombat, 14:56:42
Az én egytömegűm onnan van. Szerencsém volt, semmi gond nincs vele.
ott akkor van probléma, amikor kiderül, hogy mégsem jó az autóba, mert nem belevaló.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8060 Dátum:
2017.09.02 szombat, 22:09:20 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.02 szombat, 17:59:25
De ott legalább tudod, hogy Luk-ot kell venni. De féltengelyből mi a gyárival egyenértékű? Biztos, hogy nem a kínai GSP. Senki nem tudja szerintem. A gyári új árából lehet venni 2 használt MK3-at, a bontott meg lutri. Én ezért szaladtam bele ebbe ilyen csúnyán. Többet reméltem, most megy a vastelepre.
lehet rá kapni skf csuklót. az azért egész jó
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8061 Dátum:
2017.09.02 szombat, 22:19:54 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.02 szombat, 22:09:20
lehet rá kapni skf csuklót. az azért egész jó
Azt igen, de belső csuklót senki nem gyárt.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8062 Dátum:
2017.09.02 szombat, 22:23:41 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.02 szombat, 22:19:54
Azt igen, de belső csuklót senki nem gyárt.
az viszont, ha nem szakadt ki a porvédője, akkor elég tartós valami, akár bontottat is simán lehet belőle venni. de van gyári felújított is belőle.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8063 Dátum:
2017.09.03 vasárnap, 09:18:49 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.02 szombat, 22:19:54
Azt igen, de belső csuklót senki nem gyárt.
Azért lehet találni belső csuklót is, csak én nem merem megvenni mert nem ismerem a minőségét.
De ha volna tapasztalat itt a fórumon, simán megvenném, de látatlanba nem merem.
http://www.fekmester.hu/feltengelycsuklo__csillag/belso_feltengelycsuklo_keszlet/ford/mondeo/diesel/2.00/2005/hans_pries/?typid=15447
https://autoalkatreszed.hu/list/article/4380945/76700669/.html
Most én is a felújításban gondolkozom xado zsírral. De még nem döntöttem el, hogy mi legyen.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8064 Dátum:
2017.09.03 vasárnap, 09:47:00 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.09.03 vasárnap, 09:18:49
Azért lehet találni belső csuklót is, csak én nem merem megvenni mert nem ismerem a minőségét.
De ha volna tapasztalat itt a fórumon, simán megvenném, de látatlanba nem merem.
http://www.fekmester.hu/feltengelycsuklo__csillag/belso_feltengelycsuklo_keszlet/ford/mondeo/diesel/2.00/2005/hans_pries/?typid=15447
https://autoalkatreszed.hu/list/article/4380945/76700669/.html
Most én is a felújításban gondolkozom xado zsírral. De még nem döntöttem el, hogy mi legyen.
Pont ez az, hogy a minőség a fő probléma. 2000km-t nem bírt az új utángyártott. Szerintem maga az acél minősége nem jó. A Ford csukló harang úgy kongott mintha kerámia lenne. Nagyon kemény. Lehet a hőkezelésen spórolnak az utángyártottnál. Nem tudom.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8065 Dátum:
2017.09.03 vasárnap, 09:51:33 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.03 vasárnap, 09:47:00
Pont ez az, hogy a minőség a fő probléma. 2000km-t nem bírt az új utángyártott. Szerintem maga az acél minősége nem jó. A Ford csukló harang úgy kongott mintha kerámia lenne. Nagyon kemény. Lehet a hőkezelésen spórolnak az utángyártottnál. Nem tudom.
Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy szétszedted a rosszakat? egyáltalán volt benne zsír? ha volt akkor grafitos? látszik, hogy mi ment szét benne?
Számomra felfoghatatlan, hogy 2000km után szétmegy a féltengely.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8066 Dátum:
2017.09.03 vasárnap, 10:36:03 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.09.03 vasárnap, 09:51:33
Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy szétszedted a rosszakat? egyáltalán volt benne zsír? ha volt akkor grafitos? látszik, hogy mi ment szét benne?
Számomra felfoghatatlan, hogy 2000km után szétmegy a féltengely.
Még nem szedtem szét, de majd szét fogom. Amennyit rögtön éreztem, az az volt hogy volt mindkettőben kotyogás és szinte biztos vagyok benne, hogy a zsír messze nem volt elegendő. Egyértelmű komoly meghibásodást hirtelen nem láttam, pl törés. Majd a bloggomban lesz elemzés később.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8067 Dátum:
2017.09.03 vasárnap, 10:48:38 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.03 vasárnap, 10:36:03
Még nem szedtem szét, de majd szét fogom. Amennyit rögtön éreztem, az az volt hogy volt mindkettőben kotyogás és szinte biztos vagyok benne, hogy a zsír messze nem volt elegendő. Egyértelmű komoly meghibásodást hirtelen nem láttam, pl törés. Majd a bloggomban lesz elemzés később.
A belső csuklóknál a pálya, amin mozog a "csillag", az kopik meg.
Kézzel nem is mindig érezhető túlzott lógás, beszerelve a helyén.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8068 Dátum:
2017.09.03 vasárnap, 11:21:51 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.09.03 vasárnap, 10:48:38
A belső csuklóknál a pálya, amin mozog a "csillag", az kopik meg.
Kézzel nem is mindig érezhető túlzott lógás, beszerelve a helyén.
Igen, főleg, ha meg van emelve az autó és a görgők olyan helyre mozdulnak ahol még nincs kikopva. A régi ford csuklón éreztem, hogy a gumiharang felöli oldaltól kb. 2cm-re volt egy kis bemélyedés. Újbegyemmel alig éreztem, csak a körmömmel. Szárazon összeszerelve volt a tengelynek kb. 0.5mm kotyogás, de zsírral feltöltve már nem tudtam mozgatni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
recon666
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8069 Dátum:
2017.09.06 szerda, 12:59:42 »
Szaisztok!
2001-es Ford Mondeo TDDI-m van a 115 lovas verzió, az a problémám hogy nem nagyon pörög az autó 4 és 5 sebességben de még alatta sem úgy húz ahogy kellene olyan mintha nem lenne megfelelő turbónyomás, nem hallom felpörögni a turbót. Hozzá kell tegyem hogy sokat megy városban, lehetséges hogy elkormolódott a turbója vagy egr hiba is lehet. Füstölni nem füstöl, indul pöcre hibakód nincs, csak gyenge. Multkorában mikor iylen volt, de még akkor is jobban pörgött akkor elvileg oljaszűrő csere megoldotta, de most frissen volt cserélve minden szűrő meg olaj de semmi. Igaz akkor a turbó is tisztitva volt sprayel de akkor az nem oldotta meg a bajt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8070 Dátum:
2017.09.06 szerda, 17:27:30 »
Idézetet írta: recon666 - 2017.09.06 szerda, 12:59:42
Szaisztok!
2001-es Ford Mondeo TDDI-m van a 115 lovas verzió, az a problémám hogy nem nagyon pörög az autó 4 és 5 sebességben de még alatta sem úgy húz ahogy kellene olyan mintha nem lenne megfelelő turbónyomás, nem hallom felpörögni a turbót. Hozzá kell tegyem hogy sokat megy városban, lehetséges hogy elkormolódott a turbója vagy egr hiba is lehet. Füstölni nem füstöl, indul pöcre hibakód nincs, csak gyenge. Multkorában mikor iylen volt, de még akkor is jobban pörgött akkor elvileg oljaszűrő csere megoldotta, de most frissen volt cserélve minden szűrő meg olaj de semmi. Igaz akkor a turbó is tisztitva volt sprayel de akkor az nem oldotta meg a bajt.
AC pumpa működik?Azért diaggal kellene mérni turbónyomást.
És legközelebb a TDDI topicba írj!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bence1885
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8071 Dátum:
2017.09.06 szerda, 22:41:06 »
Üdv !
Kérdeznem a nálam nagyobb szakiktól, hogy mennyire bonyolult művelet egy hátsó kereszt stabilizator rúd és szilentek cseréje. ?
Múltkor olajcserénél aknában megmozgattam, jól ki van már kopva lötyögött mint a picsa. Aztán *** útón kopog az autó hátulja.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8072 Dátum:
2017.09.07 csütörtök, 06:41:56 »
Idézetet írta: bence1885 - 2017.09.06 szerda, 22:41:06
Üdv !
Kérdeznem a nálam nagyobb szakiktól, hogy mennyire bonyolult művelet egy hátsó kereszt stabilizator rúd és szilentek cseréje. ?
Múltkor olajcserénél aknában megmozgattam, jól ki van már kopva lötyögött mint a picsa. Aztán *** útón kopog az autó hátulja.
Ha csavarok jól működnek, akkor sima ügy. Semmi bonyolult nincs benne.
A különbségek a 4/5 ajtós és a kombi között vannak.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.09.07 csütörtök, 12:20:03 írta Remek Elek
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bence1885
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 68
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8073 Dátum:
2017.09.07 csütörtök, 12:19:15 »
Idézetet írta: Remek Elek - 2017.09.07 csütörtök, 06:41:56
Ha csavarok jól működnek, akkor ügy. Semmi bonyolult nincs benne.
A különbségek a 4/5 ajtós és a kombi között vannak.
Kosz ! Akkor nekilatok, aztan beszamolok hogy mi tortent
Naplózva
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8074 Dátum:
2017.09.09 szombat, 21:11:03 »
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a jobb oldali féltengely külső részén a tengelyen minek van az a nagy kúpos gumis valami? olyan mintha valami ellensúly lenne, de tényleg valaki tudna magyarázatot adni, hogy az minek van ott? Mert a bal oldalin nincs. Néztem fényképeket a neten és nem mindegyiken van, amelyiken van azon sem ugyan ott, valamelyik kijjebb, valamelyik beljebb.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8075 Dátum:
2017.09.09 szombat, 21:20:25 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.09.09 szombat, 21:11:03
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a jobb oldali féltengely külső részén a tengelyen minek van az a nagy kúpos gumis valami? olyan mintha valami ellensúly lenne, de tényleg valaki tudna magyarázatot adni, hogy az minek van ott? Mert a bal oldalin nincs. Néztem fényképeket a neten és nem mindegyiken van, amelyiken van azon sem ugyan ott, valamelyik kijjebb, valamelyik beljebb.
Igen, az egy súly. Meg van határozva pontosan, hogy hova kell rakni a tengelyen. A tengely végétől a súly belső oldala X mm-re van. X=a súly hossza + 125mm.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8076 Dátum:
2017.09.09 szombat, 21:24:05 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.09 szombat, 21:20:25
Igen, az egy súly. Meg van határozva pontosan, hogy hova kell rakni a tengelyen. A tengely végétől a súly belső oldala X mm-re van. X=a súly hossza + 125mm.
De minek oda súly? És miért van más-más helyen? Amiket nézek neten képeket, nem mindegyik ugyan ott van. És láttam olyat is amin nincs ott a súly.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8077 Dátum:
2017.09.09 szombat, 21:26:18 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.09.09 szombat, 21:24:05
De minek oda súly? És miért van más-más helyen? Amiket nézek neten képeket, nem mindegyik ugyan ott van. És láttam olyat is amin nincs ott a súly.
centír
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8078 Dátum:
2017.09.09 szombat, 21:30:46 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.09.09 szombat, 21:24:05
De minek oda súly? És miért van más-más helyen? Amiket nézek neten képeket, nem mindegyik ugyan ott van. És láttam olyat is amin nincs ott a súly.
Bizonyos autókon van, és azért nem ugyanazon a helyen, mert más más mértékben kell súlyozni. A Haynes is csak annyit mond, hogy ahol van súly, azt a fenti képlet szerinti helyre kell rakni.
Én úgy tudom, a 1.8-2.0 benzineseken nincs ilyen, azoknak a tengelye üreges. Az összes dízel és v6-os tengelyek tömörek, nehezebbek. Lehet ehhez van valami köze.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.09.09 szombat, 21:32:41 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8079 Dátum:
2017.09.09 szombat, 22:08:03 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.09.09 szombat, 21:30:46
Bizonyos autókon van, és azért nem ugyanazon a helyen, mert más más mértékben kell súlyozni. A Haynes is csak annyit mond, hogy ahol van súly, azt a fenti képlet szerinti helyre kell rakni.
Én úgy tudom, a 1.8-2.0 benzineseken nincs ilyen, azoknak a tengelye üreges. Az összes dízel és v6-os tengelyek tömörek, nehezebbek. Lehet ehhez van valami köze.
Ok. kösz.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8080 Dátum:
2017.09.09 szombat, 22:15:53 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.09.09 szombat, 21:11:03
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a jobb oldali féltengely külső részén a tengelyen minek van az a nagy kúpos gumis valami? olyan mintha valami ellensúly lenne, de tényleg valaki tudna magyarázatot adni, hogy az minek van ott? Mert a bal oldalin nincs. Néztem fényképeket a neten és nem mindegyiken van, amelyiken van azon sem ugyan ott, valamelyik kijjebb, valamelyik beljebb.
Ez egy "lengéscsillapító". Az előző autómon leszedtem mert alatta rozsásodott a tengely, de nem vettem észre hogy hiányzott volna...
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8081 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 10:26:11 »
Sziasztok! Mind két elsö keréknél a fútó felület külsö részénél /dobfelé esö résznél nem/ jobban kopik a gumi.Mit tanálcsoltok? Tudom futomüves,de esetleg mondtak olyat is,hogy valami szilentek kopása, kerékösszetartás vagy egyebek? Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8082 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 11:04:27 »
Idézetet írta: Dezsi - 2017.09.10 vasárnap, 10:26:11
Sziasztok! Mind két elsö keréknél a fútó felület külsö részénél /dobfelé esö résznél nem/ jobban kopik a gumi.Mit tanálcsoltok? Tudom futomüves,de esetleg mondtak olyat is,hogy valami szilentek kopása, kerékösszetartás vagy egyebek? Köszönöm a válaszokat.
Ha a kerék dőlés és az összetartás nincs összhangban, akkor kopik valamelyik széle jobban. A külső széle akkor, ha nincs meg a kívánt dőlés, vagy ha nincs meg a kívánt összetartás.
A futóműves ne csak állítson, de nézze is meg, hogy mi ment tönkre esetleg, amitől elállt a geometria. Amíg azt nem javítod, hiába állítja, újra el fog mászni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8083 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 11:34:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.09.10 vasárnap, 11:04:27
Ha a kerék dőlés és az összetartás nincs összhangban, akkor kopik valamelyik széle jobban. A külső széle akkor, ha nincs meg a kívánt dőlés, vagy ha nincs meg a kívánt összetartás.
A futóműves ne csak állítson, de nézze is meg, hogy mi ment tönkre esetleg, amitől elállt a geometria. Amíg azt nem javítod, hiába állítja, újra el fog mászni.
AndyA Köszönöm
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8084 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 17:11:21 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.09.10 vasárnap, 11:04:27
Ha a kerék dőlés és az összetartás nincs összhangban, akkor kopik valamelyik széle jobban. A külső széle akkor, ha nincs meg a kívánt dőlés, vagy ha nincs meg a kívánt összetartás.
A futóműves ne csak állítson, de nézze is meg, hogy mi ment tönkre esetleg, amitől elállt a geometria. Amíg azt nem javítod, hiába állítja, újra el fog mászni.
AndyA
GSR helyesbített: ilyenkor a belső széle kopik, azaz a külső akkor, ha az ellenkező feltételek állnak fenn.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8085 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 21:04:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.09.10 vasárnap, 17:11:21
GSR helyesbített: ilyenkor a belső széle kopik, azaz a külső akkor, ha az ellenkező feltételek állnak fenn.
AndyA
GSR illegalitásba vonult?
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Vagol
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8086 Dátum:
2017.09.12 kedd, 16:11:15 »
Idézetet írta: Dezsi - 2017.09.10 vasárnap, 10:26:11
Sziasztok! Mind két elsö keréknél a fútó felület külsö részénél /dobfelé esö résznél nem/ jobban kopik a gumi.Mit tanálcsoltok? Tudom futomüves,de esetleg mondtak olyat is,hogy valami szilentek kopása, kerékösszetartás vagy egyebek? Köszönöm a válaszokat.
A gumifelület külső kopása jellegzetesen az alsó lengőkar szilentjeinek és a gömgtámasz hibájából adódik. Csere és utána futómű beállítás.
Üdv: László
Naplózva
1998-as MK-2 2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8087 Dátum:
2017.09.12 kedd, 19:38:02 »
Idézetet írta: Ferqo - 2017.09.10 vasárnap, 21:04:44
GSR illegalitásba vonult?
Van annyira tapintatos, hogy amikor valami hülyeséget írok a fórumban, akkor nem itt olt le nyilvánosan, hanem csak magán E-mailben hülyéz le...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szferi.78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8088 Dátum:
2017.10.08 vasárnap, 13:07:20 »
Sziasztok!
Elkezdett rázni a kormány,gondoltam megnézem az első kerekeket:
http://kephost.com/image/BDni
Talán megvan a hiba forrása!
Naplózva
MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8089 Dátum:
2017.10.08 vasárnap, 13:34:40 »
Idézetet írta: szferi.78 - 2017.10.08 vasárnap, 13:07:20
Sziasztok!
Elkezdett rázni a kormány,gondoltam megnézem az első kerekeket:
http://kephost.com/image/BDni
Talán megvan a hiba forrása!
Szia,
nem biztos hogy megvan, a rázást okozhatja még a rossz centír is.
Úgy néz ki hogy kicsit félrekopott, érdemes ellenőrizni a futómű elemeit és beállítását.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
szferi.78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8090 Dátum:
2017.10.08 vasárnap, 14:36:20 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.08 vasárnap, 13:34:40
Szia,
nem biztos hogy megvan, a rázást okozhatja még a rossz centír is.
Úgy néz ki hogy kicsit félrekopott, érdemes ellenőrizni a futómű elemeit és beállítását.
Igen,meglesz!
Naplózva
MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Jalkin
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8091 Dátum:
2017.10.09 hétfő, 21:15:00 »
Sziasztok!
Fura hangra lettem figyelmes drága autómban. Főleg a kormány jobbra tekerések valami ütemes, dobogó-kopogó hangot hallok. A kormány középállásánál és balra fordításnál a hang nem jelentkezik. Azzal tisztában vagyok,hogy a bal első tengely, kerék felőli gumiharangja eldurrant és cserélni kellene (csak Szombathelyen még nem találtam sehol se megbízható, független szerelőt, márkaszervízbe meg nem akarom vinni,h lehúzzanak a semmiért). Szerintetek mi lehet a hiba-hang forrása?
A választ előre is köszi!
Ja igen,még annyi,hogy a hangot kb. a kasztni középső részére tudom lokalizálni,én arra gondoltam először,hogy a kipufogó felett lévő hővédő lemezzel történt valami, de érdekes módon csak a kormány jobbra fordítására van a hang, így ezt az opciót elvetettem.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.09 hétfő, 21:25:42 írta Jalkin
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8092 Dátum:
2017.10.09 hétfő, 21:28:11 »
Idézetet írta: Jalkin - 2017.10.09 hétfő, 21:15:00
Sziasztok!
Fura hangra lettem figyelmes drága autómban. Főleg a kormány jobbra tekerések valami ütemes, dobogó-kopogó hangot hallok. A kormány középállásánál és balra fordításnál a hang nem jelentkezik. Azzal tisztában vagyok,hogy a bal első tengely, kerék felőli gumiharangja eldurrant és cserélni kellene (csak Szombathelyen még nem találtam sehol se megbízható, független szerelőt, márkaszervízbe meg nem akarom vinni,h lehúzzanak a semmiért). Szerintetek mi lehet a hiba-hang forrása?
A választ előre is köszi!
Ja igen,még annyi,hogy a hangot kb. a kasztni középső részére tudom lokalizálni,én arra gondoltam először,hogy a kipufogó felett lévő hővédő lemezzel történt valami, de érdekes módon csak a kormány jobbra fordítására van a hang, így ezt az opciót elvetettem.
a féltengely gumiharang ha eldurran, akkor oda bemegy a víz, és az a vége, hogy a féltengecsukló jól tönkremegy.Na ennek a hangját hallhatod jobbra kormányozáskor.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Jalkin
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8093 Dátum:
2017.10.09 hétfő, 21:31:01 »
Idézetet írta: alf® - 2017.10.09 hétfő, 21:28:11
a féltengely gumiharang ha eldurran, akkor oda bemegy a víz, és az a vége, hogy a féltengecsukló jól tönkremegy.Na ennek a hangját hallhatod jobbra kormányozáskor.
Akkor is,ha a bal oldali gumiharang van szétdurranva? Sajnos, vasárnapi napon durrant szét, akkor szerelő nem tudta megcsinálni, nekem se affinitásom, se helyem az ilyesmihez. Szombathelyen pedig nem tudok szerelőt, aki megcsinálná. Szóval elég *** patt helyzetben vagyok...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8094 Dátum:
2017.10.09 hétfő, 21:40:24 »
Idézetet írta: Jalkin - 2017.10.09 hétfő, 21:31:01
Akkor is,ha a bal oldali gumiharang van szétdurranva? Sajnos, vasárnapi napon durrant szét, akkor szerelő nem tudta megcsinálni, nekem se affinitásom, se helyem az ilyesmihez. Szombathelyen pedig nem tudok szerelőt, aki megcsinálná. Szóval elég *** patt helyzetben vagyok...
nem jó Ómen egy szétdurrant gumiharang.Annak csak rossz vége lehet.Azt gyorsan javítani kell.
Induláskor kanyarban kigyorsításkor ha felerősödik a kopogó-dobogó hang,szint biztos féltengely.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Jalkin
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8095 Dátum:
2017.10.09 hétfő, 21:47:17 »
Idézetet írta: alf® - 2017.10.09 hétfő, 21:40:24
nem jó Ómen egy szétdurrant gumiharang.Annak csak rossz vége lehet.Azt gyorsan javítani kell.
Induláskor kanyarban kigyorsításkor ha felerősödik a kopogó-dobogó hang,szint biztos féltengely.
Nem erősödik a hang. Csak ütemes. Az a gond, h fél8-4ig dolgozom, van h este fél8ig. Nem nagyon tudom itt kihez vinni, senkit se ismerek (csak olyan ismerőseim vannak,akik márkaszervízbe cipelik a vasat,de vhogy nincs humorom féltengelyt venni 150.000-ért a márkaszervizbe )...
Esetleg vkinek tipp Szhelyen?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8096 Dátum:
2017.10.10 kedd, 18:01:51 »
Idézetet írta: Jalkin - 2017.10.09 hétfő, 21:47:17
Nem erősödik a hang. Csak ütemes. Az a gond, h fél8-4ig dolgozom, van h este fél8ig. Nem nagyon tudom itt kihez vinni, senkit se ismerek (csak olyan ismerőseim vannak,akik márkaszervízbe cipelik a vasat,de vhogy nincs humorom féltengelyt venni 150.000-ért a márkaszervizbe )...
Esetleg vkinek tipp Szhelyen?
a sebességgel nem változik a hang? Olyanra gondolok, hogy ha egy kavics van a gumiban...?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Jalkin
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8097 Dátum:
2017.10.10 kedd, 18:03:17 »
Idézetet írta: alf® - 2017.10.10 kedd, 18:01:51
a sebességgel nem változik a hang? Olyanra gondolok, hogy ha egy kavics van a gumiban...?
A-a, nem sebességfüggő, a gumikat átnéztem, nincs bennük kavics :/
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8098 Dátum:
2017.10.10 kedd, 18:27:13 »
Idézetet írta: Jalkin - 2017.10.10 kedd, 18:03:17
A-a, nem sebességfüggő, a gumikat átnéztem, nincs bennük kavics :/
de ha nem sebességfüggő, akkor a futóműből hogy jönne ki ütemes kopogás?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Jalkin
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8099 Dátum:
2017.10.10 kedd, 18:43:04 »
Idézetet írta: alf® - 2017.10.10 kedd, 18:27:13
de ha nem sebességfüggő, akkor a futóműből hogy jönne ki ütemes kopogás?
Nem tudom elmagyarázni... Ezért is kérdeztem,h mi lehet. Mert a kopogás sebessége nem gyorsul, viszont csak jobbra fordítva a kormányt jön elő...
Naplózva
Oldalak:
1
...
155
156
157
158
159
160
161
[
162
]
163
164
165
166
167
168
169
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ