Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:11:22
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
114
115
116
117
118
119
120
[
121
]
122
123
124
125
126
127
128
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3167414 alkalommal)
0 Felhasználó és 163 vendég van a témában
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6000 Dátum:
2015.03.18 szerda, 06:51:15 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.03.17 kedd, 21:15:04
Csak egybe tudod cserélni, nincs hátul külön porvédő. Így néz ki:
http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/mMm3j-YJloreWv2o_LRPhAg.jpg
köszönöm a választ. Az én legénscsillapítómon gumiharmónika van és azt szeretném cserélni ha lehetséges. Maga a gumiharmónika van kiszakadva.
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6001 Dátum:
2015.03.18 szerda, 14:27:49 »
Idézetet írta: Gyula - 2015.03.18 szerda, 06:51:15
köszönöm a választ. Az én legénscsillapítómon gumiharmónika van és azt szeretném cserélni ha lehetséges. Maga a gumiharmónika van kiszakadva.
Akkor neked valószínű, hogy szintszabályzós. Külön nem árulnak hozzá porvédőt csak komplett lengéscsillapítót aminek az ára 100ezer+.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6002 Dátum:
2015.03.18 szerda, 14:39:39 »
Idézetet írta: Gyula - 2015.03.18 szerda, 06:51:15
köszönöm a választ. Az én legénscsillapítómon gumiharmónika van és azt szeretném cserélni ha lehetséges. Maga a gumiharmónika van kiszakadva.
Így néz ki?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ESTATE-SELF-LEVELING-REAR-SHOCK-ABSORBER-1S7118K077AB/111550202665?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107083358%26meid%3D13d2476fe5fc428cb471866fa4206a02%26pid%3D100011%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D111550204137
ű
Mert az Nivomatos, automata magasságállítós. Drága, mint a fene...
Használtan angol eBay-en lehet kapni, de ki tudja, milyen állapotban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6003 Dátum:
2015.03.18 szerda, 19:34:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.03.18 szerda, 14:39:39
Így néz ki?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ESTATE-SELF-LEVELING-REAR-SHOCK-ABSORBER-1S7118K077AB/111550202665?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107083358%26meid%3D13d2476fe5fc428cb471866fa4206a02%26pid%3D100011%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D111550204137
ű
Mert az Nivomatos, automata magasságállítós. Drága, mint a fene...
Használtan angol eBay-en lehet kapni, de ki tudja, milyen állapotban.
AndyA
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat. A képek is bizonyítják, hogy automata magasságállítós. További kérdésem lenne.
Ez hogy működik? Vagy benne van a szóban? Ha kapja az autó a terhelést mindig ugyanabba a magasságba állítja az autót?
Egyszer ültünk benne 5en (normál testalkatú és súlyú emberek)+ csomagok. Hátulja leért, a sárvédőgumi és az út között volt 1 cm. Ezek szerint fölöslegesen vettem bele airspringet?
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6004 Dátum:
2015.03.18 szerda, 19:40:22 »
Idézetet írta: Gyula - 2015.03.18 szerda, 19:34:14
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat. A képek is bizonyítják, hogy automata magasságállítós. További kérdésem lenne.
Ez hogy működik? Vagy benne van a szóban? Ha kapja az autó a terhelést mindig ugyanabba a magasságba állítja az autót?
Egyszer ültünk benne 5en (normál testalkatú és súlyú emberek)+ csomagok. Hátulja leért, a sárvédőgumi és az út között volt 1 cm. Ezek szerint fölöslegesen vettem bele airspringet?
google://nivomat
Ha működik, akkor a fel-le rugózásból veszi azt az erőt, amivel felpumpálja magát olyan keménységűre, amivel a pillanatnyi terhelés ellenében azonos szintig vissza tudja tolni a kasztnit. Ha leveszel a terhelésből, akkor egy szelepen elereszti a nyomást, és leereszti a kasztnit.
Ha nem is 100%-os megoldás, erős terhelésre ez is összebb ül valamivel, de azért messze sokkal jobb, mint a normál csillapító ilyenkor.
A leírtak szerint viszont a tiéd nem (nagyon) működik...
Cseréld ki sima csillapítóra, az elég jó áron van, és hagyd benne az airpsringet a rugóban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6005 Dátum:
2015.03.18 szerda, 19:56:06 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.03.18 szerda, 19:40:22
google://nivomat
Ha működik, akkor a fel-le rugózásból veszi azt az erőt, amivel felpumpálja magát olyan keménységűre, amivel a pillanatnyi terhelés ellenében azonos szintig vissza tudja tolni a kasztnit. Ha leveszel a terhelésből, akkor egy szelepen elereszti a nyomást, és leereszti a kasztnit.
Ha nem is 100%-os megoldás, erős terhelésre ez is összebb ül valamivel, de azért messze sokkal jobb, mint a normál csillapító ilyenkor.
A leírtak szerint viszont a tiéd nem (nagyon) működik...
Cseréld ki sima csillapítóra, az elég jó áron van, és hagyd benne az airpsringet a rugóban.
AndyA
Köszönöm szépen a választ
Amikor meg volt pakolva az autó "leért" de utána már autópályán nem ért le.
Akkor lehet hogy mégis jó?
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6006 Dátum:
2015.03.18 szerda, 20:21:41 »
Idézetet írta: Gyula - 2015.03.18 szerda, 19:56:06
Köszönöm szépen a választ
Amikor meg volt pakolva az autó "leért" de utána már autópályán nem ért le.
Akkor lehet hogy mégis jó?
Amíg nem "ugrál" eleget a kasztni, addig nincs mivel felpumpálja magát. De ha utóbb visszatornázta magát a normál szintre, akkor jó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6007 Dátum:
2015.03.21 szombat, 21:00:29 »
Airspring ON
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Kiváncsi vagyok, milyen lesz...
De biztatóan megemelkedett a hátulja.
És a pénteki futóműállítás után amúgy is jelezte a futóműves, hogy túl nagy a kerékdőlés hátul, valszeg gyenge a rugó. Na most remélhetőleg a helyre került az is.
Üdv, Ferqó
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6008 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 11:05:04 »
Idézetet írta: Ferqo - 2015.03.21 szombat, 21:00:29
Airspring ON
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Kiváncsi vagyok, milyen lesz...
De biztatóan megemelkedett a hátulja.
És a pénteki futóműállítás után amúgy is jelezte a futóműves, hogy túl nagy a kerékdőlés hátul, valszeg gyenge a rugó. Na most remélhetőleg a helyre került az is.
Üdv, Ferqó
Tisztelt Fórumtárs!
Én a légrugóimat a régi Fordomban több mint 10 éven át használtam minden probléma nélkül. Egy dolog amire ügyelni kell. Nem szabad nagyon keményre felfújni. Maximális nyomás 0.8-1 bar. Én a légrugó szelepkivezetését meghosszabbítottam 2 db kamion szelephosszabbítóval. A meghosszabbodott szelepszárat kivezettem a lengőkar mellé. Így bármikor könnyedén tudtam a nyomást korrigálni. A légrugó beépítését mindenkinek csak ajánlani tudom.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6009 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 13:18:32 »
Idézetet írta: László - 2015.03.22 vasárnap, 11:05:04
Tisztelt Fórumtárs!
Én a légrugóimat a régi Fordomban több mint 10 éven át használtam minden probléma nélkül. Egy dolog amire ügyelni kell. Nem szabad nagyon keményre felfújni. Maximális nyomás 0.8-1 bar. Én a légrugó szelepkivezetését meghosszabbítottam 2 db kamion szelephosszabbítóval. A meghosszabbodott szelepszárat kivezettem a lengőkar mellé. Így bármikor könnyedén tudtam a nyomást korrigálni. A légrugó beépítését mindenkinek csak ajánlani tudom.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Jelenleg 1 barra fújtam, de lejjebb fogom venni 0,7-0,8ra, üresen elég lehet az is.
A kivezetés nekem is tervben van, de annyira hirtelen jött a vásárlás-beszerelés, hogy erre még nem jutott időm rákészülni. Valszeg a Vzoli féle verziót fogom meglépni, a két oldal "T" idommal összekötve, vonóhorog mellé kivezetve, de lehet behozom a csomagtérbe, a navigáció dvd-s "doboza" alatt van hely, sőt a cd tár helyén meg pláne, mérőórával bekombinálva, az is látszik elereszti-e a levegőt.
A használat meg majd úgyis megmutatja, hogy hasznos dolog a légrugó vagy sem.
Üdv, Ferqó
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6010 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 19:13:57 »
Idézetet írta: Ferqo - 2015.03.22 vasárnap, 13:18:32
Tisztelt László!
Jelenleg 1 barra fújtam, de lejjebb fogom venni 0,7-0,8ra, üresen elég lehet az is.
A kivezetés nekem is tervben van, de annyira hirtelen jött a vásárlás-beszerelés, hogy erre még nem jutott időm rákészülni. Valszeg a Vzoli féle verziót fogom meglépni, a két oldal "T" idommal összekötve, vonóhorog mellé kivezetve, de lehet behozom a csomagtérbe, a navigáció dvd-s "doboza" alatt van hely, sőt a cd tár helyén meg pláne, mérőórával bekombinálva, az is látszik elereszti-e a levegőt.
A használat meg majd úgyis megmutatja, hogy hasznos dolog a légrugó vagy sem.
Üdv, Ferqó
Tisztelt Fórumtárs!
A légrugó nyomását nem kell változtatni, terhelt és nem terhelt viszonyokhoz. A 0.8 bar tökéletesen elég. Nekem megfelelően tömör volt a rendszer. Elég volt fél évente ellenőrizni a légrugó nyomását. A légrugó használata, növeli a gépkocsi kanyarstabilitását, kíméli a hátsó rugókat és a gátlókat. Egyszóval egy jó választás és hasznos kiegészítője a gépkocsinak. Nekem csak azért nincs most, mert nem kombi az autóm. Így nem építhető be a légrugó, mivel a gátlók a rugóközepében foglalnak helyet.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 vasárnap, 19:16:35 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6011 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 20:41:48 »
Idézetet írta: László - 2015.03.22 vasárnap, 19:13:57
Tisztelt Fórumtárs!
A légrugó nyomását nem kell változtatni, terhelt és nem terhelt viszonyokhoz. A 0.8 bar tökéletesen elég. Nekem megfelelően tömör volt a rendszer. Elég volt fél évente ellenőrizni a légrugó nyomását. A légrugó használata, növeli a gépkocsi kanyarstabilitását, kíméli a hátsó rugókat és a gátlókat. Egyszóval egy jó választás és hasznos kiegészítője a gépkocsinak. Nekem csak azért nincs most, mert nem kombi az autóm. Így nem építhető be a légrugó, mivel a gátlók a rugóközepében foglalnak helyet.
Tisztelettel László!
László!
Köszönöm, megfontolom, lehet, valóban fölösleges túlkombinálni.
Üdv, Ferqó
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6012 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 09:29:14 »
Sziasztok!
Kb. 1 éve vettem észre (autó vásárlása után 1 hónappal), hogy amikor a kormányt elforgatom, akkor a kormányszervó zugó hangot ad. Utána lecseréltettem az olajat, de semmi nem változott. A meghajtó szíj az autó vásrálása után azonnal le lettcserélve. Próbáltam már itteni tanácsra, hogy befújtam a szíjjat szlikon spray-vel, de nem változott semmi. Most hétvégén, hogy jó idő volt, leszedtem a meghajtó szíjjat és megnéztem, hogy nem-e csapágyas a szervószivattyú. De kézzel könnyen tudtam forgatni, nem lötyögött a szíj tárcsa, így valószínűleg nem az adja a hangot.
Mi a véleményetek? Lehet, hogy a szíj gagyi, vagy magában a szervóban a hidraulika adja a hangot?
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6013 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 11:04:06 »
Idézetet írta: Cila76 - 2015.03.23 hétfő, 09:29:14
Sziasztok!
Kb. 1 éve vettem észre (autó vásárlása után 1 hónappal), hogy amikor a kormányt elforgatom, akkor a kormányszervó zugó hangot ad. Utána lecseréltettem az olajat, de semmi nem változott. A meghajtó szíj az autó vásrálása után azonnal le lettcserélve. Próbáltam már itteni tanácsra, hogy befújtam a szíjjat szlikon spray-vel, de nem változott semmi. Most hétvégén, hogy jó idő volt, leszedtem a meghajtó szíjjat és megnéztem, hogy nem-e csapágyas a szervószivattyú. De kézzel könnyen tudtam forgatni, nem lötyögött a szíj tárcsa, így valószínűleg nem az adja a hangot.
Mi a véleményetek? Lehet, hogy a szíj gagyi, vagy magában a szervóban a hidraulika adja a hangot?
Zugásnál szerintem vagy a csapágy lesz, vagy valahol levegőt szív. Bugyborékol a szervó tartályban az olaj, amikor jár a motor?
Naplózva
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6014 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 11:13:29 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.03.23 hétfő, 11:04:06
Zugásnál szerintem vagy a csapágy lesz, vagy valahol levegőt szív. Bugyborékol a szervó tartályban az olaj, amikor jár a motor?
Nem buborékol. Kézzel forgatva a szivattyú könnyen jár.
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6015 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 11:22:14 »
Nehéz szétszedni és a csapágyat kicserélni?
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6016 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 17:39:32 »
Idézetet írta: Cila76 - 2015.03.23 hétfő, 11:13:29
Nem buborékol. Kézzel forgatva a szivattyú könnyen jár.
Kézzel forgatva kicsit más mint percenként pár ezer fordulat.
Nem szedtem még szét.
Naplózva
Zozee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6017 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 18:22:52 »
Sziasztok!
Mk3 első lengőkart a csonkállványból hogy lehet kiakasztani. Csavart kiszedtem, az egyik oldal már meg is indult, de nem
akarja az igazságot. Van valami trükk? Vagy használjak egy nagyobb pajszert?
Ha valaki tud tanácsot adni annak köszönöm előre is.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6018 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 20:08:37 »
Idézetet írta: Zozee - 2015.03.23 hétfő, 18:22:52
Sziasztok!
Mk3 első lengőkart a csonkállványból hogy lehet kiakasztani. Csavart kiszedtem, az egyik oldal már meg is indult, de nem
akarja az igazságot. Van valami trükk? Vagy használjak egy nagyobb pajszert?
Ha valaki tud tanácsot adni annak köszönöm előre is.
A csavart kiszeded, a csonka állvány hátulján, a résbe hidegvágót ütsz, hogy a talpasgömbfej csapja könnyebben kicsússzon, utána pajszer, nagy pajszer. Kellő rutin hiányában segítő ember. Bár inkább az összerakásnál jó , ha van még 2 kéz.
A talpast akarod cserélni? Vagy más a cél?
Üdv, Ferqó
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6019 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:20:33 »
Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!
Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.
Mi a bánat lehet a jelenség okozója?
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6020 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:24:54 »
Idézetet írta: panses - 2015.03.24 kedd, 20:20:33
Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!
Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.
Mi a bánat lehet a jelenség okozója?
hátsó keresztlengőkar szilent,és vagy a kutyacsont.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6021 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:26:18 »
Idézetet írta: panses - 2015.03.24 kedd, 20:20:33
Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!
Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.
Mi a bánat lehet a jelenség okozója?
Mikor megvettem az enyémet, akkor a hátsó futóműben az alsó kb 20 centis kereszttartó szilentjei voltak kuka állapotban. Akkor éreztem én is olyat, hogy összevissza jár a hátulja egy egy úthiba után.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6022 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:39:18 »
Bocs, hogy egyben válaszolok!
A szilentekre gondoltam Én is, de ezek szerint ezeknek nincs ráhatása a futómű geometriára akkor sem, ha lötyögnek? A futóművesnek ezt nem kellet volna észrevennie? Ha elviszem egy műszaki vizsgaállomásra, akkor ott azt megrángatják nekem géppel és el tudják mondani a pontos hibát? Ez működhet?
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6023 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:50:07 »
Idézetet írta: panses - 2015.03.24 kedd, 20:39:18
Bocs, hogy egyben válaszolok!
A szilentekre gondoltam Én is, de ezek szerint ezeknek nincs ráhatása a futómű geometriára akkor sem, ha lötyögnek? A futóművesnek ezt nem kellet volna észrevennie? Ha elviszem egy műszaki vizsgaállomásra, akkor ott azt megrángatják nekem géppel és el tudják mondani a pontos hibát? Ez működhet?
Futóművesnek illene észrevenni. Persze ha épp úgy állt meg, akkor a gép jó értéket mutatott. Én felemeltem a hátulját, megrángattam a kereket erre-arra és elég csúnyán mozgott.
Helyileg merre vagy?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ATkoSz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6024 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:53:36 »
Sziasztok!
Lenne egy problémám és bízom benne, hogy valaki tud segíteni!
Levázolnám a helyzetet:
Eltört a 2001-es kombi mk3-as mondeomban a jobb első rugó. Elvittem a szomszédba egy szerelőhöz, aki kicserélte a rugót, majd mikor hazahoztuk (kb. 500m) hallottam, hogy minden indulásnál ( tolatásnál, majd előre menetnél is) kattan egyet valami...
A kolléga azt mondja, hogy minden rendben van, majd visszavittem, leszedtük a kereket és felemelve forgattuk az első kereket. Kiderült, hogy a féltengely belső csuklója kopog.
Mitől lehet ez? Lehetséges, hogy a rugótörés miatt a csukló is elment borért?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv Attila
Naplózva
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6025 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:54:04 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.03.24 kedd, 20:50:07
Futóművesnek illene észrevenni. Persze ha épp úgy állt meg, akkor a gép jó értéket mutatott. Én felemeltem a hátulját, megrángattam a kereket erre-arra és elég csúnyán mozgott.
Helyileg merre vagy?
Biatorbágy.
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6026 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:58:25 »
Idézetet írta: ATkoSz - 2015.03.24 kedd, 20:53:36
Sziasztok!
Lenne egy problémám és bízom benne, hogy valaki tud segíteni!
Levázolnám a helyzetet:
Eltört a 2001-es kombi mk3-as mondeomban a jobb első rugó. Elvittem a szomszédba egy szerelőhöz, aki kicserélte a rugót, majd mikor hazahoztuk (kb. 500m) hallottam, hogy minden indulásnál ( tolatásnál, majd előre menetnél is) kattan egyet valami...
A kolléga azt mondja, hogy minden rendben van, majd visszavittem, leszedtük a kereket és felemelve forgattuk az első kereket. Kiderült, hogy a féltengely belső csuklója kopog.
Mitől lehet ez? Lehetséges, hogy a rugótörés miatt a csukló is elment borért?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv Attila
Féltengely anyát meghúzta rendesen a szerelő?
Próbálj húzni rajta.....kocsi legyen a kerekein, felniből vedd ki a középső kupakot és egy 32-es crovával + (jó)hosszú erőkarral húzd meg.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
ATkoSz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6027 Dátum:
2015.03.24 kedd, 21:41:57 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.03.24 kedd, 20:58:25
Féltengely anyát meghúzta rendesen a szerelő?
Próbálj húzni rajta.....kocsi legyen a kerekein, felniből vedd ki a középső kupakot és egy 32-es crovával + (jó)hosszú erőkarral húzd meg.
Szia! Az megvan húzva és van egy bevágás is az anyában amibe belemegy egy lemez. (gondolom ez a stift-je)
A hang a belső csuklóból jön! Ha jól informálódtam akkor azt féltengely csillagnak hívják!
Levette a kolléga a gumiharangot és azt mondja, hogy nincs rendesen a helyén... Létezik hogy csak úgy szétcsúszik?
Holnap RE!
Üdv Attila
Naplózva
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6028 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 14:39:09 »
Sziasztok!
Első lengéscsillapító ügyében érdeklődnék!
A Ford jellemző méret ET45x140A. ilyen adatot láttam valahol...talán ez jelenti a méretet
Kérdésem: ez ennyibe kerül mindenhol? 25-30/db?
Valaki nem tud valami olcsót, jó áron?
Nekem első kellene, bal-jobb.
Várom segítségetek.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6029 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 14:45:40 »
Idézetet írta: Petike86 - 2015.03.26 csütörtök, 14:39:09
Sziasztok!
Első lengéscsillapító ügyében érdeklődnék!
A Ford jellemző méret ET45x140A. ilyen adatot láttam valahol...talán ez jelenti a méretet
Kérdésem: ez ennyibe kerül mindenhol? 25-30/db?
Valaki nem tud valami olcsót, jó áron?
Nekem első kellene, bal-jobb.
Várom segítségetek.
Ha keresel a neten akkor találsz.....
pl:
https://jaguar.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__jaguar__x_type_1__x_type_cf1_2001_06_2009_11__17547/lengescsillapitok_rugok_1__lengescsillapito__lengescsillapito__elsotengely?gyakori=I
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6030 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 14:57:30 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.03.26 csütörtök, 14:45:40
Ha keresel a neten akkor találsz.....
pl:
https://jaguar.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__jaguar__x_type_1__x_type_cf1_2001_06_2009_11__17547/lengescsillapitok_rugok_1__lengescsillapito__lengescsillapito__elsotengely?gyakori=I
Itt jelenleg egyik sem érhető el...ezen az oldalon 1 darab sincs.
Naplózva
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6031 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 15:26:28 »
Idézetet írta: panses - 2015.03.24 kedd, 20:20:33
Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!
Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.
Mi a bánat lehet a jelenség okozója?
Hátul a kézifék kötél kopog egy rögzítőbilincsben. Én is amikor vettem az autó, akkor átnézettem és jeleztem a szerelőmnek, hogy hátul kopog valami. Megvizsgálta és nem talált semmit. Ekkor olvasgattam itt a fórumon és sokan írták, hogy a kézifékkötél kopog. Először kételkedtem benne, de megnéztem a hátsó keréknél és van ott egy bilincs amiben lötyög a kötél és elég komoly kopogó hangot tud adni. Gyorskötözővel rögzítettem a kötelet a bilincset tartó karhoz, azóta csönd van.
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6032 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 17:38:31 »
Idézetet írta: Cila76 - 2015.03.26 csütörtök, 15:26:28
Hátul a kézifék kötél kopog egy rögzítőbilincsben. Én is amikor vettem az autó, akkor átnézettem és jeleztem a szerelőmnek, hogy hátul kopog valami. Megvizsgálta és nem talált semmit. Ekkor olvasgattam itt a fórumon és sokan írták, hogy a kézifékkötél kopog. Először kételkedtem benne, de megnéztem a hátsó keréknél és van ott egy bilincs amiben lötyög a kötél és elég komoly kopogó hangot tud adni. Gyorskötözővel rögzítettem a kötelet a bilincset tartó karhoz, azóta csönd van.
Ránézek, köszönöm!
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6033 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 17:58:59 »
Idézetet írta: Cila76 - 2015.03.26 csütörtök, 15:26:28
Hátul a kézifék kötél kopog egy rögzítőbilincsben. Én is amikor vettem az autó, akkor átnézettem és jeleztem a szerelőmnek, hogy hátul kopog valami. Megvizsgálta és nem talált semmit. Ekkor olvasgattam itt a fórumon és sokan írták, hogy a kézifékkötél kopog. Először kételkedtem benne, de megnéztem a hátsó keréknél és van ott egy bilincs amiben lötyög a kötél és elég komoly kopogó hangot tud adni. Gyorskötözővel rögzítettem a kötelet a bilincset tartó karhoz, azóta csönd van.
Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.
Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6034 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 18:34:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.03.26 csütörtök, 17:58:59
Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.
Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...
AndyA
Mi történik egy év után?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6035 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 18:38:18 »
Idézetet írta: Shad - 2015.03.26 csütörtök, 18:34:42
Mi történik egy év után?
Kidörzsölődik a kötélen a szigetelés, befolyik a víz......
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6036 Dátum:
2015.03.26 csütörtök, 21:46:38 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.03.26 csütörtök, 17:58:59
Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.
Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...
AndyA
Ahhoz a képhez lehet, hogy a mi 2.2-esünk volt a modell
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Cila76
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6037 Dátum:
2015.03.27 péntek, 07:42:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.03.26 csütörtök, 17:58:59
Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.
Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...
AndyA
Már a bilincs is kidörzsölte.
Naplózva
Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6038 Dátum:
2015.03.27 péntek, 18:34:11 »
Srácok!
Diszkréten megkérdem, mivel -még nem csináltam meg- Én lennék a szerencsétlen zörej hallgató, hogy akkor van rá jó megoldás, hogy ne kopogjon az a nyűves kézifék kötél?
Ha egyáltalán azt hallom!?
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6039 Dátum:
2015.03.27 péntek, 18:41:09 »
Idézetet írta: panses - 2015.03.27 péntek, 18:34:11
Srácok!
Diszkréten megkérdem, mivel -még nem csináltam meg- Én lennék a szerencsétlen zörej hallgató, hogy akkor van rá jó megoldás, hogy ne kopogjon az a nyűves kézifék kötél?
Ha egyáltalán azt hallom!?
Egy
ilyen
meg
egy
ilyen
.
Legalábbis a 4/5 ajtóson, lehet kombira is jó, ezt majd valaki megmondja.
Naplózva
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6040 Dátum:
2015.03.27 péntek, 19:07:08 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.03.27 péntek, 18:41:09
Egy
ilyen
meg
egy
ilyen
.
Legalábbis a 4/5 ajtóson, lehet kombira is jó, ezt majd valaki megmondja.
Döbbenetes!
És, ez gyárilag lemaradt alkatrész? Vagy van ilyenem most is, csak esetleg kikopott?
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6041 Dátum:
2015.03.27 péntek, 20:10:59 »
Idézetet írta: panses - 2015.03.27 péntek, 19:07:08
Döbbenetes!
És, ez gyárilag lemaradt alkatrész? Vagy van ilyenem most is, csak esetleg kikopott?
Ilyesmi van most is (ha ez való kombihoz is), csak "kiszopósodott"
Naplózva
Husqi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6042 Dátum:
2015.03.28 szombat, 15:40:18 »
Idézetet írta: ATkoSz - 2015.03.24 kedd, 20:53:36
Sziasztok!
Lenne egy problémám és bízom benne, hogy valaki tud segíteni!
Levázolnám a helyzetet:
Eltört a 2001-es kombi mk3-as mondeomban a jobb első rugó. Elvittem a szomszédba egy szerelőhöz, aki kicserélte a rugót, majd mikor hazahoztuk (kb. 500m) hallottam, hogy minden indulásnál ( tolatásnál, majd előre menetnél is) kattan egyet valami...
A kolléga azt mondja, hogy minden rendben van, majd visszavittem, leszedtük a kereket és felemelve forgattuk az első kereket. Kiderült, hogy a féltengely belső csuklója kopog.
Mitől lehet ez? Lehetséges, hogy a rugótörés miatt a csukló is elment borért?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv Attila
Kihúzták a pohárból a féltengelyt és kiesett az egyik vagy akár több görgő is a helyéről.
Naplózva
ATkoSz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6043 Dátum:
2015.03.28 szombat, 17:41:00 »
Idézetet írta: Bali - 2015.03.28 szombat, 15:40:18
Kihúzták a pohárból a féltengelyt és kiesett az egyik vagy akár több görgő is a helyéről.
Honnan tudtad? Pontosan ez volt! Mind a 3 görgő le volt válva és a féltengelyt nem engedte benyomni teljesen...
De most megcsináltam! Kapott új Grafitos zsírt is.
Köszönöm a hozzá(m)szólásokat
Naplózva
Husqi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6044 Dátum:
2015.03.28 szombat, 18:34:28 »
Idézetet írta: ATkoSz - 2015.03.28 szombat, 17:41:00
Honnan tudtad? Pontosan ez volt! Mind a 3 görgő le volt válva és a féltengelyt nem engedte benyomni teljesen...
De most megcsináltam! Kapott új Grafitos zsírt is.
Köszönöm a hozzá(m)szólásokat
Cseréltem a talpast és sikerült nekem is kihúzni
Naplózva
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6045 Dátum:
2015.03.31 kedd, 18:52:10 »
Sziasztok Srácok!
Egy héttel ezelőtti kérdésemre: a nyegle hátsó futóművem feltámasztásához, akkor ezeket kéne beszereznem?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.03.31 kedd, 18:55:47 írta panses
»
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
NPeter
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 93
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6046 Dátum:
2015.03.31 kedd, 21:00:49 »
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Ma tolatás és kanyarodás közben (parkoltam balra hátra párhuzamosan) jobb elölről hallottam egy elég nagy "dübbenést", mintha valaki ráütött volna a kasznira, vagy valami nagy fémlemezre. Aztán előre ugyanez a hang. Utána picit játszottam a kormánnyal és minden tekerésnél ez a hang jött, a párom azt mondta még érezte is a lábánál az "ütést" az anyósülésnél. Kb. 5-6 próbaforgatás után egyszerűen elmúlt. Utána még 1x volt egy kisebb bukkanónál elindulás után és vége. Százhalombatta-Campona és vissza, és semmi különös nem volt. Nem volt ilyen hangja, semmi extra nem történt, minden rendesen működött, ránézésre sem látok semmit, nincs leülve, megemelkedve meg a kerék is a helyén látszik lenni.
A kérdésem az, hogy ez lehet-e valami olyan dolog amivel érdemes azonnal elmenni szerelőhöz (Azaz veszélyes lehet-e, vagy esetleg később nagyobb galibát okozhat?)
Köszönöm a választ!
Naplózva
Ford Fusion SE (USA) 2.0 Automata | 2016
Mondeo MKIII 1.8 ambiente 110LE | 2003.08
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6047 Dátum:
2015.03.31 kedd, 21:08:45 »
Idézetet írta: NPeter - 2015.03.31 kedd, 21:00:49
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Ma tolatás és kanyarodás közben (parkoltam balra hátra párhuzamosan) jobb elölről hallottam egy elég nagy "dübbenést", mintha valaki ráütött volna a kasznira, vagy valami nagy fémlemezre. Aztán előre ugyanez a hang. Utána picit játszottam a kormánnyal és minden tekerésnél ez a hang jött, a párom azt mondta még érezte is a lábánál az "ütést" az anyósülésnél. Kb. 5-6 próbaforgatás után egyszerűen elmúlt. Utána még 1x volt egy kisebb bukkanónál elindulás után és vége. Százhalombatta-Campona és vissza, és semmi különös nem volt. Nem volt ilyen hangja, semmi extra nem történt, minden rendesen működött, ránézésre sem látok semmit, nincs leülve, megemelkedve meg a kerék is a helyén látszik lenni.
A kérdésem az, hogy ez lehet-e valami olyan dolog amivel érdemes azonnal elmenni szerelőhöz (Azaz veszélyes lehet-e, vagy esetleg később nagyobb galibát okozhat?)
Köszönöm a választ!
Nézd meg a rugót.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6048 Dátum:
2015.03.31 kedd, 21:10:56 »
Idézetet írta: NPeter - 2015.03.31 kedd, 21:00:49
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Ma tolatás és kanyarodás közben (parkoltam balra hátra párhuzamosan) jobb elölről hallottam egy elég nagy "dübbenést", mintha valaki ráütött volna a kasznira, vagy valami nagy fémlemezre. Aztán előre ugyanez a hang. Utána picit játszottam a kormánnyal és minden tekerésnél ez a hang jött, a párom azt mondta még érezte is a lábánál az "ütést" az anyósülésnél. Kb. 5-6 próbaforgatás után egyszerűen elmúlt. Utána még 1x volt egy kisebb bukkanónál elindulás után és vége. Százhalombatta-Campona és vissza, és semmi különös nem volt. Nem volt ilyen hangja, semmi extra nem történt, minden rendesen működött, ránézésre sem látok semmit, nincs leülve, megemelkedve meg a kerék is a helyén látszik lenni.
A kérdésem az, hogy ez lehet-e valami olyan dolog amivel érdemes azonnal elmenni szerelőhöz (Azaz veszélyes lehet-e, vagy esetleg később nagyobb galibát okozhat?)
Köszönöm a választ!
Azért jól megnézném az első rugókat!!
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
NPeter
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 93
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6049 Dátum:
2015.03.31 kedd, 21:34:01 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.03.31 kedd, 21:08:45
Nézd meg a rugót.
Köszönöm, reggel ránézek mélyebben, hogy milyen állapotban van.
@LaciManó-nak is köszönöm a választ!
Naplózva
Ford Fusion SE (USA) 2.0 Automata | 2016
Mondeo MKIII 1.8 ambiente 110LE | 2003.08
Oldalak:
1
...
114
115
116
117
118
119
120
[
121
]
122
123
124
125
126
127
128
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ