Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:36:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 114 115 116 117 118 119 120 [121] 122 123 124 125 126 127 128 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165308 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #6000 Dátum: 2015.03.18 szerda, 06:51:15 »

Csak egybe tudod cserélni, nincs hátul külön porvédő. Így néz ki: http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/mMm3j-YJloreWv2o_LRPhAg.jpg

köszönöm a választ. Az én legénscsillapítómon gumiharmónika van és azt szeretném cserélni ha lehetséges. Maga a gumiharmónika van kiszakadva.
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6001 Dátum: 2015.03.18 szerda, 14:27:49 »

köszönöm a választ. Az én legénscsillapítómon gumiharmónika van és azt szeretném cserélni ha lehetséges. Maga a gumiharmónika van kiszakadva.


Akkor neked valószínű, hogy szintszabályzós.  Külön nem árulnak hozzá porvédőt csak komplett lengéscsillapítót aminek az ára 100ezer+. szomoru1
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6002 Dátum: 2015.03.18 szerda, 14:39:39 »

köszönöm a választ. Az én legénscsillapítómon gumiharmónika van és azt szeretném cserélni ha lehetséges. Maga a gumiharmónika van kiszakadva.

Így néz ki?

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ESTATE-SELF-LEVELING-REAR-SHOCK-ABSORBER-1S7118K077AB/111550202665?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107083358%26meid%3D13d2476fe5fc428cb471866fa4206a02%26pid%3D100011%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D111550204137ű

Mert az Nivomatos, automata magasságállítós. Drága, mint a fene...

Használtan angol eBay-en lehet kapni, de ki tudja, milyen állapotban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #6003 Dátum: 2015.03.18 szerda, 19:34:14 »


Köszönöm szépen az eddigi válaszokat. A képek is bizonyítják, hogy automata magasságállítós. További kérdésem lenne. Smiley
Ez hogy működik? Vagy benne van a szóban? Ha kapja az autó a terhelést mindig ugyanabba a magasságba állítja az autót?
Egyszer ültünk benne 5en (normál testalkatú és súlyú emberek)+ csomagok. Hátulja leért,  a sárvédőgumi és az út között volt 1 cm. Ezek szerint fölöslegesen vettem bele airspringet? Smiley
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6004 Dátum: 2015.03.18 szerda, 19:40:22 »

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat. A képek is bizonyítják, hogy automata magasságállítós. További kérdésem lenne. Smiley
Ez hogy működik? Vagy benne van a szóban? Ha kapja az autó a terhelést mindig ugyanabba a magasságba állítja az autót?
Egyszer ültünk benne 5en (normál testalkatú és súlyú emberek)+ csomagok. Hátulja leért,  a sárvédőgumi és az út között volt 1 cm. Ezek szerint fölöslegesen vettem bele airspringet? Smiley

google://nivomat

Ha működik, akkor a fel-le rugózásból veszi azt az erőt, amivel felpumpálja magát olyan keménységűre, amivel a pillanatnyi terhelés ellenében azonos szintig vissza tudja tolni a kasztnit. Ha leveszel a terhelésből, akkor egy szelepen elereszti a nyomást, és leereszti a kasztnit.

Ha nem is 100%-os megoldás, erős terhelésre ez is összebb ül valamivel, de azért messze sokkal jobb, mint a normál csillapító ilyenkor.

A leírtak szerint viszont a tiéd nem (nagyon) működik...

Cseréld ki sima csillapítóra, az elég jó áron van, és hagyd benne az airpsringet a rugóban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #6005 Dátum: 2015.03.18 szerda, 19:56:06 »

google://nivomat

Ha működik, akkor a fel-le rugózásból veszi azt az erőt, amivel felpumpálja magát olyan keménységűre, amivel a pillanatnyi terhelés ellenében azonos szintig vissza tudja tolni a kasztnit. Ha leveszel a terhelésből, akkor egy szelepen elereszti a nyomást, és leereszti a kasztnit.

Ha nem is 100%-os megoldás, erős terhelésre ez is összebb ül valamivel, de azért messze sokkal jobb, mint a normál csillapító ilyenkor.

A leírtak szerint viszont a tiéd nem (nagyon) működik...

Cseréld ki sima csillapítóra, az elég jó áron van, és hagyd benne az airpsringet a rugóban.

AndyA


Köszönöm szépen a választ Smiley
Amikor meg volt pakolva az autó "leért" de utána már autópályán nem ért le.
Akkor lehet hogy mégis jó?
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6006 Dátum: 2015.03.18 szerda, 20:21:41 »

Köszönöm szépen a választ Smiley
Amikor meg volt pakolva az autó "leért" de utána már autópályán nem ért le.
Akkor lehet hogy mégis jó?

Amíg nem "ugrál" eleget a kasztni, addig nincs mivel felpumpálja magát. De ha utóbb visszatornázta magát a normál szintre, akkor jó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #6007 Dátum: 2015.03.21 szombat, 21:00:29 »

Airspring ON


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kiváncsi vagyok, milyen lesz...
De biztatóan megemelkedett a hátulja.
És a pénteki futóműállítás után amúgy is jelezte a futóműves, hogy túl nagy a kerékdőlés hátul, valszeg gyenge a rugó. Na most remélhetőleg a helyre került az is.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6008 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 11:05:04 »

Airspring ON


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kiváncsi vagyok, milyen lesz...
De biztatóan megemelkedett a hátulja.
És a pénteki futóműállítás után amúgy is jelezte a futóműves, hogy túl nagy a kerékdőlés hátul, valszeg gyenge a rugó. Na most remélhetőleg a helyre került az is.
Üdv, Ferqó

Tisztelt Fórumtárs!
Én a légrugóimat a régi Fordomban több mint 10 éven át használtam minden probléma nélkül. Egy dolog amire ügyelni kell. Nem szabad nagyon keményre felfújni. Maximális nyomás 0.8-1 bar. Én a légrugó szelepkivezetését meghosszabbítottam 2 db kamion szelephosszabbítóval. A meghosszabbodott szelepszárat kivezettem a lengőkar mellé. Így bármikor könnyedén tudtam a nyomást korrigálni. A légrugó beépítését mindenkinek csak ajánlani tudom. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #6009 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 13:18:32 »

Tisztelt Fórumtárs!
Én a légrugóimat a régi Fordomban több mint 10 éven át használtam minden probléma nélkül. Egy dolog amire ügyelni kell. Nem szabad nagyon keményre felfújni. Maximális nyomás 0.8-1 bar. Én a légrugó szelepkivezetését meghosszabbítottam 2 db kamion szelephosszabbítóval. A meghosszabbodott szelepszárat kivezettem a lengőkar mellé. Így bármikor könnyedén tudtam a nyomást korrigálni. A légrugó beépítését mindenkinek csak ajánlani tudom. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László!
Jelenleg  1 barra fújtam, de lejjebb fogom venni 0,7-0,8ra, üresen elég lehet az is.
A kivezetés nekem is tervben van, de annyira hirtelen jött a vásárlás-beszerelés, hogy erre még nem jutott időm rákészülni. Valszeg a Vzoli féle verziót fogom meglépni, a két oldal "T" idommal összekötve, vonóhorog mellé kivezetve, de lehet behozom a csomagtérbe, a navigáció dvd-s "doboza" alatt van hely, sőt a cd tár helyén meg pláne, mérőórával bekombinálva, az is látszik elereszti-e a levegőt.
A használat meg majd úgyis megmutatja, hogy hasznos dolog a légrugó vagy sem.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6010 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 19:13:57 »

Tisztelt László!
Jelenleg  1 barra fújtam, de lejjebb fogom venni 0,7-0,8ra, üresen elég lehet az is.
A kivezetés nekem is tervben van, de annyira hirtelen jött a vásárlás-beszerelés, hogy erre még nem jutott időm rákészülni. Valszeg a Vzoli féle verziót fogom meglépni, a két oldal "T" idommal összekötve, vonóhorog mellé kivezetve, de lehet behozom a csomagtérbe, a navigáció dvd-s "doboza" alatt van hely, sőt a cd tár helyén meg pláne, mérőórával bekombinálva, az is látszik elereszti-e a levegőt.
A használat meg majd úgyis megmutatja, hogy hasznos dolog a légrugó vagy sem.
Üdv, Ferqó

Tisztelt Fórumtárs!
A légrugó nyomását nem kell változtatni, terhelt és nem terhelt viszonyokhoz. A 0.8 bar tökéletesen elég. Nekem megfelelően tömör volt a rendszer. Elég volt fél évente ellenőrizni a légrugó nyomását. A légrugó használata, növeli a gépkocsi kanyarstabilitását, kíméli a hátsó rugókat és a gátlókat. Egyszóval egy jó választás és hasznos kiegészítője a gépkocsinak. Nekem csak azért nincs most, mert nem kombi az autóm. Így nem építhető be a légrugó, mivel a gátlók a rugóközepében foglalnak helyet. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 vasárnap, 19:16:35 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #6011 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 20:41:48 »

Tisztelt Fórumtárs!
A légrugó nyomását nem kell változtatni, terhelt és nem terhelt viszonyokhoz. A 0.8 bar tökéletesen elég. Nekem megfelelően tömör volt a rendszer. Elég volt fél évente ellenőrizni a légrugó nyomását. A légrugó használata, növeli a gépkocsi kanyarstabilitását, kíméli a hátsó rugókat és a gátlókat. Egyszóval egy jó választás és hasznos kiegészítője a gépkocsinak. Nekem csak azért nincs most, mert nem kombi az autóm. Így nem építhető be a légrugó, mivel a gátlók a rugóközepében foglalnak helyet. wave
Tisztelettel László! worship
László!
Köszönöm, megfontolom, lehet, valóban fölösleges túlkombinálni.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #6012 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 09:29:14 »

Sziasztok!

Kb. 1 éve vettem észre (autó vásárlása után 1 hónappal), hogy amikor a kormányt elforgatom, akkor a kormányszervó zugó hangot ad. Utána lecseréltettem az olajat, de semmi nem változott. A meghajtó szíj az autó vásrálása után azonnal le lettcserélve. Próbáltam már itteni tanácsra, hogy befújtam a szíjjat szlikon spray-vel, de nem változott semmi. Most hétvégén, hogy jó idő volt, leszedtem a meghajtó szíjjat és megnéztem, hogy nem-e csapágyas a szervószivattyú. De kézzel könnyen tudtam forgatni, nem lötyögött a szíj tárcsa, így valószínűleg nem az adja a hangot.

Mi a véleményetek? Lehet, hogy a szíj gagyi, vagy magában a szervóban a hidraulika adja a hangot?
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6013 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 11:04:06 »

Sziasztok!

Kb. 1 éve vettem észre (autó vásárlása után 1 hónappal), hogy amikor a kormányt elforgatom, akkor a kormányszervó zugó hangot ad. Utána lecseréltettem az olajat, de semmi nem változott. A meghajtó szíj az autó vásrálása után azonnal le lettcserélve. Próbáltam már itteni tanácsra, hogy befújtam a szíjjat szlikon spray-vel, de nem változott semmi. Most hétvégén, hogy jó idő volt, leszedtem a meghajtó szíjjat és megnéztem, hogy nem-e csapágyas a szervószivattyú. De kézzel könnyen tudtam forgatni, nem lötyögött a szíj tárcsa, így valószínűleg nem az adja a hangot.

Mi a véleményetek? Lehet, hogy a szíj gagyi, vagy magában a szervóban a hidraulika adja a hangot?

Zugásnál szerintem vagy a csapágy lesz, vagy valahol levegőt szív. Bugyborékol a szervó tartályban az olaj, amikor jár a motor?
Naplózva
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #6014 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 11:13:29 »

Zugásnál szerintem vagy a csapágy lesz, vagy valahol levegőt szív. Bugyborékol a szervó tartályban az olaj, amikor jár a motor?

Nem buborékol. Kézzel forgatva a szivattyú könnyen jár.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #6015 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 11:22:14 »

Nehéz szétszedni és a csapágyat kicserélni?
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6016 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 17:39:32 »

Nem buborékol. Kézzel forgatva a szivattyú könnyen jár.

Kézzel forgatva kicsit más mint percenként pár ezer fordulat.

Nem szedtem még szét.
Naplózva
Zozee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #6017 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 18:22:52 »

Sziasztok!

 Mk3 első lengőkart a csonkállványból hogy lehet kiakasztani. Csavart kiszedtem, az egyik oldal már meg is indult, de nem
akarja az igazságot. Van valami trükk? Vagy használjak egy nagyobb pajszert?
Ha valaki tud tanácsot adni annak köszönöm előre is.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #6018 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 20:08:37 »

Sziasztok!

 Mk3 első lengőkart a csonkállványból hogy lehet kiakasztani. Csavart kiszedtem, az egyik oldal már meg is indult, de nem
akarja az igazságot. Van valami trükk? Vagy használjak egy nagyobb pajszert?
Ha valaki tud tanácsot adni annak köszönöm előre is.
A csavart kiszeded, a csonka állvány hátulján, a résbe hidegvágót ütsz, hogy a talpasgömbfej csapja könnyebben kicsússzon, utána pajszer, nagy pajszer. Kellő rutin hiányában segítő ember. Bár inkább az összerakásnál jó , ha van még 2 kéz.
A talpast akarod cserélni? Vagy más a cél?
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6019 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:20:33 »

Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!

Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.

Mi a bánat lehet a jelenség okozója? 
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6020 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:24:54 »

Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!

Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.

Mi a bánat lehet a jelenség okozója? 
hátsó keresztlengőkar szilent,és vagy a kutyacsont.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6021 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:26:18 »

Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!

Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.

Mi a bánat lehet a jelenség okozója? 

Mikor megvettem az enyémet, akkor a hátsó futóműben az alsó kb 20 centis kereszttartó szilentjei voltak kuka állapotban. Akkor éreztem én is olyat, hogy összevissza jár a hátulja egy egy úthiba után.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6022 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:39:18 »

Bocs, hogy egyben válaszolok!

A szilentekre gondoltam Én is, de ezek szerint ezeknek nincs ráhatása a futómű geometriára akkor sem, ha lötyögnek? A futóművesnek ezt nem kellet volna észrevennie? Ha elviszem egy műszaki vizsgaállomásra, akkor ott azt megrángatják nekem géppel és el tudják mondani a pontos hibát? Ez működhet?
 
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6023 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:50:07 »

Bocs, hogy egyben válaszolok!

A szilentekre gondoltam Én is, de ezek szerint ezeknek nincs ráhatása a futómű geometriára akkor sem, ha lötyögnek? A futóművesnek ezt nem kellet volna észrevennie? Ha elviszem egy műszaki vizsgaállomásra, akkor ott azt megrángatják nekem géppel és el tudják mondani a pontos hibát? Ez működhet?
 

Futóművesnek illene észrevenni. Persze ha épp úgy állt meg, akkor a gép jó értéket mutatott. Én felemeltem a hátulját, megrángattam a kereket erre-arra és elég csúnyán mozgott.
Helyileg merre vagy?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ATkoSz
Vendég
« Új hozzászólás #6024 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:53:36 »

Sziasztok!

Lenne egy problémám és bízom benne, hogy valaki tud segíteni!
Levázolnám a helyzetet:
Eltört a 2001-es kombi mk3-as mondeomban a jobb első rugó. Elvittem a szomszédba egy szerelőhöz, aki kicserélte a rugót, majd mikor hazahoztuk (kb. 500m) hallottam, hogy minden indulásnál ( tolatásnál, majd előre menetnél is) kattan egyet valami...
A kolléga azt mondja, hogy minden rendben van, majd visszavittem, leszedtük a kereket és felemelve forgattuk az első kereket. Kiderült, hogy a féltengely belső csuklója kopog.
Mitől lehet ez? Lehetséges, hogy a rugótörés miatt a csukló is elment borért?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv Attila
Naplózva
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6025 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:54:04 »

Futóművesnek illene észrevenni. Persze ha épp úgy állt meg, akkor a gép jó értéket mutatott. Én felemeltem a hátulját, megrángattam a kereket erre-arra és elég csúnyán mozgott.
Helyileg merre vagy?

Biatorbágy.
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6026 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:58:25 »

Sziasztok!

Lenne egy problémám és bízom benne, hogy valaki tud segíteni!
Levázolnám a helyzetet:
Eltört a 2001-es kombi mk3-as mondeomban a jobb első rugó. Elvittem a szomszédba egy szerelőhöz, aki kicserélte a rugót, majd mikor hazahoztuk (kb. 500m) hallottam, hogy minden indulásnál ( tolatásnál, majd előre menetnél is) kattan egyet valami...
A kolléga azt mondja, hogy minden rendben van, majd visszavittem, leszedtük a kereket és felemelve forgattuk az első kereket. Kiderült, hogy a féltengely belső csuklója kopog.
Mitől lehet ez? Lehetséges, hogy a rugótörés miatt a csukló is elment borért?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv Attila


Féltengely anyát meghúzta rendesen a szerelő? 
Próbálj húzni rajta.....kocsi legyen a kerekein, felniből vedd ki a középső kupakot és egy 32-es crovával + (jó)hosszú erőkarral húzd meg.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
ATkoSz
Vendég
« Új hozzászólás #6027 Dátum: 2015.03.24 kedd, 21:41:57 »



Féltengely anyát meghúzta rendesen a szerelő? 
Próbálj húzni rajta.....kocsi legyen a kerekein, felniből vedd ki a középső kupakot és egy 32-es crovával + (jó)hosszú erőkarral húzd meg.

Szia! Az megvan húzva és van egy bevágás is az anyában amibe belemegy egy lemez. (gondolom ez a stift-je)

A hang a belső csuklóból jön! Ha jól informálódtam akkor azt féltengely csillagnak hívják!
Levette a kolléga a gumiharangot és azt mondja, hogy nincs rendesen a helyén... Létezik hogy csak úgy szétcsúszik?
Holnap RE!

Üdv Attila
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #6028 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 14:39:09 »

Sziasztok!

Első lengéscsillapító ügyében érdeklődnék!
A Ford jellemző méret ET45x140A. ilyen adatot láttam valahol...talán ez jelenti a méretet  szomoru1

Kérdésem: ez ennyibe kerül mindenhol? 25-30/db?
Valaki nem tud valami olcsót, jó áron?

Nekem első kellene, bal-jobb.
Várom segítségetek.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6029 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 14:45:40 »

Sziasztok!

Első lengéscsillapító ügyében érdeklődnék!
A Ford jellemző méret ET45x140A. ilyen adatot láttam valahol...talán ez jelenti a méretet  szomoru1

Kérdésem: ez ennyibe kerül mindenhol? 25-30/db?
Valaki nem tud valami olcsót, jó áron?

Nekem első kellene, bal-jobb.
Várom segítségetek.


Ha keresel a neten akkor találsz.....
pl: https://jaguar.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__jaguar__x_type_1__x_type_cf1_2001_06_2009_11__17547/lengescsillapitok_rugok_1__lengescsillapito__lengescsillapito__elsotengely?gyakori=I
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #6030 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 14:57:30 »


Itt jelenleg egyik sem érhető el...ezen az oldalon 1 darab sincs.
Naplózva
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #6031 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 15:26:28 »

Sziasztok!
Decemberben vettem az autóm, úgyhogy nincs túl sok Km bennünk. Egy régi swiftből ültem át. Valahogy az elejétől fogva úgy érzem, hogy úszik az autó fara, főleg kanyarban, ha rá megyek valamire ami egy picit megdob. Színte ellen kell tartanom! Olyan érzésem van, mintha valami merev hídas fhosban űlnék... Mivel a vételkór már tudtuk, hogy rosszak a hátsó telók, ezért azt még decemberben kicseréltük a szerelőmmel. Nem változott semmi! Ok! Ráfogtam a téli gumira! Most felraktuk a nyári gumikat és még mindíg ugyan az az érzés... Elvittem futóműállításra, a tag felrakta rá a gépet és közölte, hogy minden érték rendben, és Ő bizony ehez hozzá nem nyúl!

Valamilyen fura zörgést hallok jobb hátulról, de nem jöttem még rá, hogy mi lehet. Fekvőrendőrön nem kopog a futómű, de apró gyors rázkódáskor hallom a fura hangot.

Mi a bánat lehet a jelenség okozója? 


Hátul a kézifék kötél kopog egy rögzítőbilincsben. Én is amikor vettem az autó, akkor átnézettem és jeleztem a szerelőmnek, hogy hátul kopog valami. Megvizsgálta és nem talált semmit. Ekkor olvasgattam itt a fórumon és sokan írták, hogy a kézifékkötél kopog. Először kételkedtem benne, de megnéztem a hátsó keréknél és van ott egy bilincs amiben lötyög a kötél és elég komoly kopogó hangot tud adni. Gyorskötözővel rögzítettem a kötelet a bilincset tartó karhoz, azóta csönd van.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6032 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 17:38:31 »


Hátul a kézifék kötél kopog egy rögzítőbilincsben. Én is amikor vettem az autó, akkor átnézettem és jeleztem a szerelőmnek, hogy hátul kopog valami. Megvizsgálta és nem talált semmit. Ekkor olvasgattam itt a fórumon és sokan írták, hogy a kézifékkötél kopog. Először kételkedtem benne, de megnéztem a hátsó keréknél és van ott egy bilincs amiben lötyög a kötél és elég komoly kopogó hangot tud adni. Gyorskötözővel rögzítettem a kötelet a bilincset tartó karhoz, azóta csönd van.

Ránézek, köszönöm!
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6033 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 17:58:59 »


Hátul a kézifék kötél kopog egy rögzítőbilincsben. Én is amikor vettem az autó, akkor átnézettem és jeleztem a szerelőmnek, hogy hátul kopog valami. Megvizsgálta és nem talált semmit. Ekkor olvasgattam itt a fórumon és sokan írták, hogy a kézifékkötél kopog. Először kételkedtem benne, de megnéztem a hátsó keréknél és van ott egy bilincs amiben lötyög a kötél és elég komoly kopogó hangot tud adni. Gyorskötözővel rögzítettem a kötelet a bilincset tartó karhoz, azóta csönd van.

Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.

Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #6034 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 18:34:42 »

Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.

Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...

AndyA

Mi történik egy év után?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6035 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 18:38:18 »

Mi történik egy év után?


Kidörzsölődik a kötélen a szigetelés, befolyik a víz......
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6036 Dátum: 2015.03.26 csütörtök, 21:46:38 »

Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.

Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...

AndyA

Ahhoz a képhez lehet, hogy a mi 2.2-esünk volt a modell  rinya rinya
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #6037 Dátum: 2015.03.27 péntek, 07:42:36 »

Majd GSR küld neked képet róla, hogyan néz ki ez a megoldás 1 év múlva.

Azután eszed nélkül fogsz rohanni levágni a gyorskötözőt...

AndyA

Már a bilincs is kidörzsölte.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6038 Dátum: 2015.03.27 péntek, 18:34:11 »

Srácok!
Diszkréten megkérdem, mivel -még nem csináltam meg- Én lennék a szerencsétlen zörej hallgató, hogy akkor van rá jó megoldás, hogy ne kopogjon az a nyűves kézifék kötél?  Grin
Ha egyáltalán azt hallom!?
 wave
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6039 Dátum: 2015.03.27 péntek, 18:41:09 »

Srácok!
Diszkréten megkérdem, mivel -még nem csináltam meg- Én lennék a szerencsétlen zörej hallgató, hogy akkor van rá jó megoldás, hogy ne kopogjon az a nyűves kézifék kötél?  Grin
Ha egyáltalán azt hallom!?
 wave

Egy ilyen meg egy ilyen.

Legalábbis a 4/5 ajtóson, lehet kombira is jó, ezt majd valaki megmondja.
Naplózva
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6040 Dátum: 2015.03.27 péntek, 19:07:08 »

Egy ilyen meg egy ilyen.

Legalábbis a 4/5 ajtóson, lehet kombira is jó, ezt majd valaki megmondja.

Döbbenetes!  vigyor3
És, ez gyárilag lemaradt alkatrész? Vagy van ilyenem most is, csak esetleg kikopott?
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6041 Dátum: 2015.03.27 péntek, 20:10:59 »

Döbbenetes!  vigyor3
És, ez gyárilag lemaradt alkatrész? Vagy van ilyenem most is, csak esetleg kikopott?

Ilyesmi van most is (ha ez való kombihoz is), csak "kiszopósodott"  vigyor3
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #6042 Dátum: 2015.03.28 szombat, 15:40:18 »

Sziasztok!

Lenne egy problémám és bízom benne, hogy valaki tud segíteni!
Levázolnám a helyzetet:
Eltört a 2001-es kombi mk3-as mondeomban a jobb első rugó. Elvittem a szomszédba egy szerelőhöz, aki kicserélte a rugót, majd mikor hazahoztuk (kb. 500m) hallottam, hogy minden indulásnál ( tolatásnál, majd előre menetnél is) kattan egyet valami...
A kolléga azt mondja, hogy minden rendben van, majd visszavittem, leszedtük a kereket és felemelve forgattuk az első kereket. Kiderült, hogy a féltengely belső csuklója kopog.
Mitől lehet ez? Lehetséges, hogy a rugótörés miatt a csukló is elment borért?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv Attila

Kihúzták a pohárból a féltengelyt és kiesett az egyik vagy akár több görgő is a helyéről.
Naplózva
ATkoSz
Vendég
« Új hozzászólás #6043 Dátum: 2015.03.28 szombat, 17:41:00 »

Kihúzták a pohárból a féltengelyt és kiesett az egyik vagy akár több görgő is a helyéről.

Honnan tudtad? Pontosan ez volt! Mind a 3 görgő le volt válva és a féltengelyt nem engedte benyomni teljesen... Smiley
De most megcsináltam! Kapott új Grafitos zsírt is.

Köszönöm a hozzá(m)szólásokat Smiley
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #6044 Dátum: 2015.03.28 szombat, 18:34:28 »

Honnan tudtad? Pontosan ez volt! Mind a 3 görgő le volt válva és a féltengelyt nem engedte benyomni teljesen... Smiley
De most megcsináltam! Kapott új Grafitos zsírt is.

Köszönöm a hozzá(m)szólásokat Smiley

Cseréltem a talpast és sikerült nekem is kihúzni  wave
Naplózva
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #6045 Dátum: 2015.03.31 kedd, 18:52:10 »

Sziasztok Srácok!
Egy héttel ezelőtti kérdésemre: a nyegle hátsó futóművem feltámasztásához, akkor ezeket kéne beszereznem?



« Utoljára szerkesztve: 2015.03.31 kedd, 18:55:47 írta panses » Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
NPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93



E-mail
« Új hozzászólás #6046 Dátum: 2015.03.31 kedd, 21:00:49 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Ma tolatás és kanyarodás közben (parkoltam balra hátra párhuzamosan) jobb elölről hallottam egy elég nagy "dübbenést", mintha valaki ráütött volna a kasznira, vagy valami nagy fémlemezre. Aztán előre ugyanez a hang. Utána picit játszottam a kormánnyal és minden tekerésnél ez a hang jött, a párom azt mondta még érezte is a lábánál az "ütést" az anyósülésnél. Kb. 5-6 próbaforgatás után egyszerűen elmúlt. Utána még 1x volt egy kisebb bukkanónál elindulás után és vége. Százhalombatta-Campona és vissza, és semmi különös nem volt. Nem volt ilyen hangja, semmi extra nem történt, minden rendesen működött, ránézésre sem látok semmit, nincs leülve, megemelkedve meg a kerék is a helyén látszik lenni.
A kérdésem az, hogy ez lehet-e valami olyan dolog amivel érdemes azonnal elmenni szerelőhöz (Azaz veszélyes lehet-e, vagy esetleg később nagyobb galibát okozhat?)

Köszönöm a választ!
Naplózva

Ford Fusion SE (USA) 2.0 Automata | 2016
Mondeo MKIII 1.8 ambiente 110LE | 2003.08
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6047 Dátum: 2015.03.31 kedd, 21:08:45 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Ma tolatás és kanyarodás közben (parkoltam balra hátra párhuzamosan) jobb elölről hallottam egy elég nagy "dübbenést", mintha valaki ráütött volna a kasznira, vagy valami nagy fémlemezre. Aztán előre ugyanez a hang. Utána picit játszottam a kormánnyal és minden tekerésnél ez a hang jött, a párom azt mondta még érezte is a lábánál az "ütést" az anyósülésnél. Kb. 5-6 próbaforgatás után egyszerűen elmúlt. Utána még 1x volt egy kisebb bukkanónál elindulás után és vége. Százhalombatta-Campona és vissza, és semmi különös nem volt. Nem volt ilyen hangja, semmi extra nem történt, minden rendesen működött, ránézésre sem látok semmit, nincs leülve, megemelkedve meg a kerék is a helyén látszik lenni.
A kérdésem az, hogy ez lehet-e valami olyan dolog amivel érdemes azonnal elmenni szerelőhöz (Azaz veszélyes lehet-e, vagy esetleg később nagyobb galibát okozhat?)

Köszönöm a választ!


Nézd meg a rugót.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #6048 Dátum: 2015.03.31 kedd, 21:10:56 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Ma tolatás és kanyarodás közben (parkoltam balra hátra párhuzamosan) jobb elölről hallottam egy elég nagy "dübbenést", mintha valaki ráütött volna a kasznira, vagy valami nagy fémlemezre. Aztán előre ugyanez a hang. Utána picit játszottam a kormánnyal és minden tekerésnél ez a hang jött, a párom azt mondta még érezte is a lábánál az "ütést" az anyósülésnél. Kb. 5-6 próbaforgatás után egyszerűen elmúlt. Utána még 1x volt egy kisebb bukkanónál elindulás után és vége. Százhalombatta-Campona és vissza, és semmi különös nem volt. Nem volt ilyen hangja, semmi extra nem történt, minden rendesen működött, ránézésre sem látok semmit, nincs leülve, megemelkedve meg a kerék is a helyén látszik lenni.
A kérdésem az, hogy ez lehet-e valami olyan dolog amivel érdemes azonnal elmenni szerelőhöz (Azaz veszélyes lehet-e, vagy esetleg később nagyobb galibát okozhat?)

Köszönöm a választ!
Azért jól megnézném az első rugókat!!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
NPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93



E-mail
« Új hozzászólás #6049 Dátum: 2015.03.31 kedd, 21:34:01 »



Nézd meg a rugót.

Köszönöm, reggel ránézek mélyebben, hogy milyen állapotban van.

@LaciManó-nak is köszönöm a választ!
Naplózva

Ford Fusion SE (USA) 2.0 Automata | 2016
Mondeo MKIII 1.8 ambiente 110LE | 2003.08
Oldalak: 1 ... 114 115 116 117 118 119 120 [121] 122 123 124 125 126 127 128 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.