Ford Mondeo Club Hungary
2025.05.22 csütörtök, 11:12:33
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
703
704
705
706
707
708
709
[
710
]
711
712
713
714
715
716
717
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 11772748 alkalommal)
AndyA
és 9 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #35450 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 16:00:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.17 hétfő, 15:43:56
Nem olcsó kategóriájú csúcsértékmérős lakatfogó esetében 50 ms a válaszidő, ennyi ideig kell ott legyen az áramcsúcs, hogy meg tudja mérni. 1/20 másodperc, ennél szerintem rövidebb lesz az indítóáram csúcsa. A 8 digit pontosságú dúrvadrága profi műszer tud 10 ms-et, az határeset, hogy akár elég is lehet.
Ha már beleálltál, ne hátrálj ki a dologból. Semmilyen kézzelfogható érved eddig nem volt azon túl, hogy van egy szkópod. Halljunk bármilyen érdemi cáfolatot arra, amit leírtam.
AndyA
Szerinted......
Nem érdekel már és nem kihátrálok. Hanem felesleges úgy bármiről beszélgetni, hogy te csak mindig utána olvasol gyorsan és írod az elméletet....ami mögött nincs saját tapasztalatod.
ui: Csak 1. Simán lehet mérni 50 ms alatt. Már a gyújtótrafó áramfelvételi hulláma is 20 ms-en van mérve! Simán mérhető, még kisebb időalappal is.
Sőt, a szóban forgó villanymotorok esetében max. 20 ms-ig tart a csúcsáram. Ez 2 századmásodperc!
Nem a csúcsáram terhel, hanem a folyamatos.
A gyakorlati tényekhez nem kell sokat érvelni, de te az elméletedhez kerésgélsz bőven, de rosszul.
Engedd el vagy állj neki méregetni......ne a google-n gyakorolj!
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.17 hétfő, 17:45:13 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #35451 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 19:05:02 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.17 hétfő, 16:00:53
Szerinted......
Nem érdekel már és nem kihátrálok. Hanem felesleges úgy bármiről beszélgetni, hogy te csak mindig utána olvasol gyorsan és írod az elméletet....ami mögött nincs saját tapasztalatod.
ui: Csak 1. Simán lehet mérni 50 ms alatt. Már a gyújtótrafó áramfelvételi hulláma is 20 ms-en van mérve! Simán mérhető, még kisebb időalappal is.
Sőt, a szóban forgó villanymotorok esetében max. 20 ms-ig tart a csúcsáram. Ez 2 századmásodperc!
Nem a csúcsáram terhel, hanem a folyamatos.
A gyakorlati tényekhez nem kell sokat érvelni, de te az elméletedhez kerésgélsz bőven, de rosszul.
Engedd el vagy állj neki méregetni......ne a google-n gyakorolj!
Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki. De ezt mostanra már te sem állítod...
Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték.
Azt is mondtam, hogy alapjáraton a folyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)
Mi az ezekhez képest, ahol vagy amiről te mást mondasz? Akkor meg miért nem lehet azt mondani, hogy ja, bocsi, ugyanarról beszélünk?
Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #35452 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 19:35:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.17 hétfő, 19:05:02
Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki. De ezt mostanra már te sem állítod...
Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték.
Azt is mondtam, hogy alapjáraton a fjavascript:void(0);olyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)
Mi az ezekhez képest, ahol vagy amiről te mást mondasz? Akkor meg miért nem lehet azt mondani, hogy ja, bocsi, ugyanarról beszélünk?
Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...
AndyA
Komolyan.....
Nem akarok már fingot rostálni, mérj és akkor majd azonos alapokkal folytatjuk a beszélgetést!
"Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki.
De ezt mostanra már te sem állítod...
"
Szépen kiforgattad. Miért állítanám folyamatosan? Leírtam, kész ennyi. Továbbra is azt mondom, hogy igenis is lehet mérni kézi lakatfogóval is tökéletesen és ugyanazt méred, amit szkóppal!
Csak emberi ok miatt nem látod! A digitális szegmenseken megjelenik, de az emberi szem "nem lát olyan gyorsan". Látom, eddig nem is értetted, amit írtam.
"Azt is mondtam, hogy alapjáraton a folyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)"
Igen mondtad, és most is mondod...elég nagy butaság. Még most is. Persze, hozzámérhető.... mekkora bullshit.... a zseblámpa fénye is a naphoz!
"Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték."
Jah, cáfolni....de! Én már mértem ilyet! Te? Minek írjam le, hogy folyamatosan, hogy nincs 100A, leírtam....kész. Te ugrálsz ellene folyamatosan.
Az egyik utolsó (reméltem, hogy az, de nem akarlak tévedésben hagyni) hsz-ben leírtam, hogy nem az indulási csúcs érezhető a motor járásán, hanem a folyamatos terhelés! 20 ms-os, azaz 2 századmásodperces áramcsúcs lófax, nem motorfék. Az akku kb. ugyanennyi idő alatt meg is oldja. Viszont a folyamatos terhelés fogja a generátort. Ennyi.
"Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...
"
Nem, nem ez az adu ász. Ez csak ilyen terelő szöveg.
Ha van, akkor mérj. Kértelek is!
Mivel nincs most kedvem kimenni megmérni, ezért keresem neked a tárolt anyagaim között mérést. (nem az enyém, de a lényeget mutatja)
Valahol írja is, hogy a peak 20 ms.
Tényleg utoljára foglalkoztam ezzel.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #35453 Dátum:
2019.06.18 kedd, 06:57:07 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.17 hétfő, 19:35:26
Komolyan.....
Nem akarok már fingot rostálni, mérj és akkor majd azonos alapokkal folytatjuk a beszélgetést!
"Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki.
De ezt mostanra már te sem állítod...
"
Szépen kiforgattad. Miért állítanám folyamatosan? Leírtam, kész ennyi. Továbbra is azt mondom, hogy igenis is lehet mérni kézi lakatfogóval is tökéletesen és ugyanazt méred, amit szkóppal!
Csak emberi ok miatt nem látod! A digitális szegmenseken megjelenik, de az emberi szem "nem lát olyan gyorsan". Látom, eddig nem is értetted, amit írtam.
"Azt is mondtam, hogy alapjáraton a folyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)"
Igen mondtad, és most is mondod...elég nagy butaság. Még most is. Persze, hozzámérhető.... mekkora bullshit.... a zseblámpa fénye is a naphoz!
"Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték."
Jah, cáfolni....de! Én már mértem ilyet! Te? Minek írjam le, hogy folyamatosan, hogy nincs 100A, leírtam....kész. Te ugrálsz ellene folyamatosan.
Az egyik utolsó (reméltem, hogy az, de nem akarlak tévedésben hagyni) hsz-ben leírtam, hogy nem az indulási csúcs érezhető a motor járásán, hanem a folyamatos terhelés! 20 ms-os, azaz 2 századmásodperces áramcsúcs lófax, nem motorfék. Az akku kb. ugyanennyi idő alatt meg is oldja. Viszont a folyamatos terhelés fogja a generátort. Ennyi.
"Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...
"
Nem, nem ez az adu ász. Ez csak ilyen terelő szöveg.
Ha van, akkor mérj. Kértelek is!
Mivel nincs most kedvem kimenni megmérni, ezért keresem neked a tárolt anyagaim között mérést. (nem az enyém, de a lényeget mutatja)
Valahol írja is, hogy a peak 20 ms.
[img]https://i.imgur.com/V9P3MxM.jpg
[img]https://i.imgur.com/oBJf4tx.jpg
Tényleg utoljára foglalkoztam ezzel.
Az analóg műszeren azért nem látsz egy ilyen rövid fel-lefutású dolgot, mint az indítóáram, mert nincs ideje megmozdulni a mutatónak a tömege, a tehetetlensége miatt. A digitálison meg azért, mert a korábban mondott, nem olcsó, profi kategóriás műszer az adatlapja szerint másodpercenként négyszer frissít, és még ez is nagyon, egy nagyságrenddel messzebb van a mondott pár tíz ms-től. Ha éppen mázlid van, a nagyonsokadik mérésre, egyszer, 0,25 másodpercre bevillanhat a kívánt érték. Vagyis teljes nyugalommal kijelenthetjük, hogy a lakatfogóval is tökéletesen ugyanazt méred (ami amúgy nyilvánvaló), de látni a mért értéket, azt bizony nem fogod, csak szkóppal.
Miért butaság az, hogy az alapjárati 1,5-2 kW-os teljesítményhez nagyságrendileg hozzámérhető a ventilátor 250-300W-os teljesítménye? Megint az a bizonyíték, hogy te mondtad? Mert más, kézzelfogható érvet eddig nem hoztál fel ellene. Kijelentetted ex-cathedra, és kész? Amikor a fényszórót felkapcsolom, már ugrik egyet a feszültség, és húzza utána a feszszabályzó, még azt is látni. Egy ennyivel nagyobb teljestményű dolog indulását pedig nem csak látni fogod, de ez már a fordulatszámon is jól látható. Mondtam, hogy ebbe ne köss bele, mert ez tapasztalati úton bizonyított tény, "kiszálltam" a fotelből, ahogyan írtad korábban.
Az indulási csúcs is rúg egyet a villamos rendszeren, ezt legfeljebb tagadni tudod, de attól még tény marad- Más kérdés, hogy nem annyi ideig, hogy akármilyen beavatkozó elektronika erre reagálni tudjon (vagy akár kelljen neki). Az alapjáratot utánahúzni nyilván a folyamatos terhelés miatt kell - vagyis akkor mégsem olyan butaság, hogy összemérhető az alapjárati motorteljesítménnyel...?
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.18 kedd, 07:22:37 írta alf®
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #35454 Dátum:
2019.06.18 kedd, 07:51:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.18 kedd, 06:57:07
Az analóg műszeren azért nem látsz egy ilyen rövid fel-lefutású dolgot, mint az indítóáram, mert nincs ideje megmozdulni a mutatónak a tömege, a tehetetlensége miatt. A digitálison meg azért, mert a korábban mondott, nem olcsó, profi kategóriás műszer az adatlapja szerint másodpercenként négyszer frissít, és még ez is nagyon, egy nagyságrenddel messzebb van a mondott pár tíz ms-től. Ha éppen mázlid van, a nagyonsokadik mérésre, egyszer, 0,25 másodpercre bevillanhat a kívánt érték. Vagyis teljes nyugalommal kijelenthetjük, hogy a lakatfogóval is tökéletesen ugyanazt méred (ami amúgy nyilvánvaló), de látni a mért értéket, azt bizony nem fogod, csak szkóppal.
Miért butaság az, hogy az alapjárati 1,5-2 kW-os teljesítményhez nagyságrendileg hozzámérhető a ventilátor 250-300W-os teljesítménye? Megint az a bizonyíték, hogy te mondtad? Mert más, kézzelfogható érvet eddig nem hoztál fel ellene. Kijelentetted ex-cathedra, és kész? Amikor a fényszórót felkapcsolom, már ugrik egyet a feszültség, és húzza utána a feszszabályzó, még azt is látni. Egy ennyivel nagyobb teljestményű dolog indulását pedig nem csak látni fogod, de ez már a fordulatszámon is jól látható. Mondtam, hogy ebbe ne köss bele, mert ez tapasztalati úton bizonyított tény, "kiszálltam" a fotelből, ahogyan írtad korábban.
Az indulási csúcs is rúg egyet a villamos rendszeren, ezt legfeljebb tagadni tudod, de attól még tény marad- Más kérdés, hogy nem annyi ideig, hogy akármilyen beavatkozó elektronika erre reagálni tudjon (vagy akár kelljen neki). Az alapjáratot utánahúzni nyilván a folyamatos terhelés miatt kell - vagyis akkor mégsem olyan butaság, hogy összemérhető az alapjárati motorteljesítménnyel...?
AndyA
1.
Ki kérdezte, kit érdekel az analóg műszer?
Én meg sem említettem, te beszélsz róla folyton....de minek.
Aztán meg ugyanazt írod már, amit én.
2.
Folyamatosan beszéled a mellét és az meg nem is fogod, amit párszor leírtam már.
Nem a 2 századmásodperces áramcsúcs terhel/ránt (ahogy neked tetszik), hanem a folyamatos terhelés. Erre reagál a rendszer.....nem a 2 századmásodperces értékre.
Egy dízel befecskendező sokkal nagyobb áramot vesz fel, mint egy fényszóró, ventilátor...stb.
Csak kibacott rövid ideig! Megrántja, megterhelő a motorjárást? Pedig 4 db is van és kúvasokszor működnek.
Összevissza járna a motor.....
A csúcs nem ránt. Hiába erőlködsz.
Én nem írok többet, pakold el innen ezt a nem idevaló betűhegyet, pls.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35455 Dátum:
2019.06.19 szerda, 12:30:11 »
Találkozott-e már valaki olyannal, hogy a fekete, azaz jellemzően testelés, mínusz pólus vezetékeken belül a réz sodrat is megfeketedett? Nekem a fényszórónál volt ilyen, amikor a xenon csatit forrasztottam föl, alig akart sikerülni.
Eddig azt hittem, egyedi a jelenség, csak nekem volt ezzel pechem. De most egy öreg (30 éves) kézi műszer elemtartójának is ugyanígy csak a fekete, azaz a mínusz vezetéke feketedett be belül, a szigetelés alatt. Nem tudom, hogy véletlen lehet-e a dolog, azért kérdezem, hogy van-e ilyen tapasztalata másnak is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35456 Dátum:
2019.06.19 szerda, 12:48:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.19 szerda, 12:30:11
Találkozott-e már valaki olyannal, hogy a fekete, azaz jellemzően testelés, mínusz pólus vezetékeken belül a réz sodrat is megfeketedett? Nekem a fényszórónál volt ilyen, amikor a xenon csatit forrasztottam föl, alig akart sikerülni.
Eddig azt hittem, egyedi a jelenség, csak nekem volt ezzel pechem. De most egy öreg (30 éves) kézi műszer elemtartójának is ugyanígy csak a fekete, azaz a mínusz vezetéke feketedett be belül, a szigetelés alatt. Nem tudom, hogy véletlen lehet-e a dolog, azért kérdezem, hogy van-e ilyen tapasztalata másnak is.
AndyA
Nekem meg bármilyen színűvel, aminél sz.r volt a kábel minősége.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35457 Dátum:
2019.06.19 szerda, 13:10:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.19 szerda, 12:30:11
Találkozott-e már valaki olyannal, hogy a fekete, azaz jellemzően testelés, mínusz pólus vezetékeken belül a réz sodrat is megfeketedett? Nekem a fényszórónál volt ilyen, amikor a xenon csatit forrasztottam föl, alig akart sikerülni.
Eddig azt hittem, egyedi a jelenség, csak nekem volt ezzel pechem. De most egy öreg (30 éves) kézi műszer elemtartójának is ugyanígy csak a fekete, azaz a mínusz vezetéke feketedett be belül, a szigetelés alatt. Nem tudom, hogy véletlen lehet-e a dolog, azért kérdezem, hogy van-e ilyen tapasztalata másnak is.
AndyA
Mondhatni normális, hiszen a réz is oxidálódik.
Rengeteg kábel ilyen, főleg kidörzsölődés után....hosszan a szigetelésen belül halad a feketedés.
Én vissza szoktam vágni, ameddig tiszta rezet nem találok és ott forrasztok. Vagy ha nem lehet, akkor spec forrasztó krémmel vonom be, ami leoldja a fekrtedést. Előtte megkapargatom késsel a vezetéket.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35458 Dátum:
2019.06.19 szerda, 13:12:26 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.19 szerda, 13:10:44
Mondhatni normális, hiszen a réz is oxidálódik.
Rengeteg kábel ilyen, főleg kidörzsölődés után....hosszan a szigetelésen belül halad a feketedés.
Én vissza szoktam vágni, ameddig tiszta rezet nem találok és ott forrasztok. Vagy ha nem lehet, akkor spec forrasztó krémmel vonom be, ami leoldja a fekrtedést. Előtte megkapargatom késsel a vezetéket.
Ez OK, de miért pont a fekete? Mert nekem mind a két oldalon, és a műszerben is, csak a fekete, a mínusz, a testelés volt az, ami feketedett. A többi a szigetelés alatt szép fényes volt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35459 Dátum:
2019.06.19 szerda, 21:01:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.19 szerda, 13:12:26
Ez OK, de miért pont a fekete? Mert nekem mind a két oldalon, és a műszerben is, csak a fekete, a mínusz, a testelés volt az, ami feketedett. A többi a szigetelés alatt szép fényes volt.
AndyA
Ne bonyolódj bele a színekbe és a rézoxid nem látja milyen színű a szigetelés.......... mindegyik réz vezetéknél előFORDulhat, amelyik megsérül vagy bejut a nedvesség és elkezdődik a folyamat.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.20 csütörtök, 19:03:41 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Balló Sándor
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35460 Dátum:
2019.06.20 csütörtök, 17:31:22 »
Sziasztok!
Van egy 2006 mk 3 mondeom 2,0 tdci 130 lovas. Most a napokban valami oknál fogva nem kapcsol be a a hűtő ventilátor se alapból se klímával. Elvileg a bizit jó a ventilátor nem szorul. Szerintetek mi lehet a baja?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35461 Dátum:
2019.06.20 csütörtök, 18:41:00 »
Idézetet írta: Balló Sándor - 2019.06.20 csütörtök, 17:31:22
Sziasztok!
Van egy 2006 mk 3 mondeom 2,0 tdci 130 lovas. Most a napokban valami oknál fogva nem kapcsol be a a hűtő ventilátor se alapból se klímával. Elvileg a bizit jó a ventilátor nem szorul. Szerintetek mi lehet a baja?
Elvileg jó a biztosíték?
Gyakorlatilag jobb lenne.
Vezeték, csatlakozó, ha modulos az is lehet hibás, ventilátor motor.....
Nagyjából ennyi hibalehetőség van. Nem csak akkor rossz a motor, ha szorul.
Végig kell vizsgálni ezeket.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bjozsef
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35462 Dátum:
2019.06.21 péntek, 13:26:30 »
Kedves Fórum Tagok!
Szerelőnél volt az autóm és mióta visszajött, azóta nincs figyelmeztető jelzés a fényszóróra, ha kinyitom a vezető oldali ajtót!!!!
Hol keressem a hibát?
Állítólag kivették az aksit a javítás alkalmából.
Válaszokat előre is köszönöm
Üdv.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35463 Dátum:
2019.06.21 péntek, 13:44:35 »
Idézetet írta: bjozsef - 2019.06.21 péntek, 13:26:30
Kedves Fórum Tagok!
Szerelőnél volt az autóm és mióta visszajött, azóta nincs figyelmeztető jelzés a fényszóróra, ha kinyitom a vezető oldali ajtót!!!!
Hol keressem a hibát?
Állítólag kivették az aksit a javítás alkalmából.
Válaszokat előre is köszönöm
Üdv.
A szerelőnél. Vidd vissza, csinálja meg, amit elcseszett.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35464 Dátum:
2019.06.21 péntek, 14:01:50 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.06.21 péntek, 13:44:35
A szerelőnél. Vidd vissza, csinálja meg, amit elcseszett.
Miből állapítottad meg, hogy elcseszett valamit?
Nem tudom milyen okból volt szerelőnél, de az ajtó nyitásérzékelő, világításkapcsoló ami ebben a történetben érintett.
Ezekhez egyikhez sem kell kivenni az akut és ha ki is veszik, attól nem romlanak el.
Nyilván ki kell deríteni az okot, de ne már egyből elcseszett valamit a szerelő.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bjozsef
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35465 Dátum:
2019.06.21 péntek, 15:13:25 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.21 péntek, 14:01:50
Miből állapítottad meg, hogy elcseszett valamit?
Nem tudom milyen okból volt szerelőnél, de az ajtó nyitásérzékelő, világításkapcsoló ami ebben a történetben érintett.
Ezekhez egyikhez sem kell kivenni az akut és ha ki is veszik, attól nem romlanak el.
Nyilván ki kell deríteni az okot, de ne már egyből elcseszett valamit a szerelő.....
Olajszivattyú csere volt
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35466 Dátum:
2019.06.21 péntek, 15:22:57 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.06.21 péntek, 13:44:35
A szerelőnél. Vidd vissza, csinálja meg, amit elcseszett.
hogy te milyen előítéletes vagy ezekkel a szent autóreszelőkkel...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35467 Dátum:
2019.06.21 péntek, 22:48:10 »
Idézetet írta: alf® - 2019.06.21 péntek, 15:22:57
hogy te milyen előítéletes vagy ezekkel a szent autóreszelőkkel...
Ha lesz egy kis időm, akkor el is szégyenlem magam emiatt
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35468 Dátum:
2019.06.21 péntek, 23:00:28 »
Idézetet írta: bjozsef - 2019.06.21 péntek, 15:13:25
Olajszivattyú csere volt
Ahhoz nem is kell kivenni az akkut, de még lekötni sem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35469 Dátum:
2019.06.22 szombat, 07:28:30 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.19 szerda, 21:01:26
Ne bonyolódj bele a színekbe és a rézoxid nem látja milyen színű a szigetelés.......... mindegyik réz vezetéknél előFORDulhat, amelyik megsérül vagy bejut a nedvesség és elkezdődik a folyamat.
De látja.
Illetve nem réz-oxid, hanem réz-szulfát, amiről szó van, ami a villanyt vezeti, így nem veszed észre a vezetéken, ahogyan "oxidálódik", de rosszul forrasztható. A vezeték színének meg az a köze hozzá, hogy a fekete vezetéket jó eséllyel korommal kezelik, attól lesz fekete, így ebben maradhat egy kis kén, ami idővel kiválik a szigetelésből, ez okozza a szulfátosodást.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35470 Dátum:
2019.06.22 szombat, 08:28:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.22 szombat, 07:28:30
De látja.
Illetve nem réz-oxid, hanem réz-szulfát, amiről szó van, ami a villanyt vezeti, így nem veszed észre a vezetéken, ahogyan "oxidálódik", de rosszul forrasztható. A vezeték színének meg az a köze hozzá, hogy a fekete vezetéket jó eséllyel korommal kezelik, attól lesz fekete, így ebben maradhat egy kis kén, ami idővel kiválik a szigetelésből, ez okozza a szulfátosodást.
AndyA
Ne kezdjük.....
Miután kigoogle-ztad magad, bár nem teljesen jól.
A szulfát nem fekete, de megint nem ez lényeg....ugye. De a vezeték anyagában hosszan lévő feketedésről van szó....az volt a kérdésed!
A szulfátosodás rendszerint a vezeték sérülésénél látható, kékes-fehéres elszíneződés Nem a vezeték anyagában/felületében ahogy a feketedés, akár a szigetelés alatt 10-30 cm-re is!
Mondjuk ha ennyire vágod a (google-t), akkor ugye miért volt az első kérdés?
ui: Tegnap előtt egy parkolás segítő rendszer egyik vezetékét javítottam. Fehér-sárga színű volt a vezeték szigetelése! Képzeld, cseréltem egy kb. 15 centiméteres szakaszt, mert meg volt feketedve a réz vezeték a szigetelés alatt is. Szegény vak rézoxid, ami nyilván nem csak az....mert egy rakás szennyező kémiai anyag kerül oda és még hőt is kap! Azért lesz fekete. Okoska törp!
Utolsó sorban kúvamindegy mitől lesz olyan, olyan és kész. Ha problémát okoz, meg kell oldani.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 szombat, 08:59:55 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35471 Dátum:
2019.06.22 szombat, 10:16:14 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.22 szombat, 08:28:30
Ne kezdjük.....
Miután kigoogle-ztad magad, bár nem teljesen jól.
A szulfát nem fekete, de megint nem ez lényeg....ugye. De a vezeték anyagában hosszan lévő feketedésről van szó....az volt a kérdésed!
A szulfátosodás rendszerint a vezeték sérülésénél látható, kékes-fehéres elszíneződés Nem a vezeték anyagában/felületében ahogy a feketedés, akár a szigetelés alatt 10-30 cm-re is!
Mondjuk ha ennyire vágod a (google-t), akkor ugye miért volt az első kérdés?
ui: Tegnap előtt egy parkolás segítő rendszer egyik vezetékét javítottam.
Fehér-sárga színű volt a vezeték szigetelése! Képzeld, cseréltem egy kb. 15 centiméteres szakaszt, mert meg volt feketedve a réz vezeték a szigetelés alatt is.
Szegény vak rézoxid, ami nyilván nem csak az....mert egy rakás szennyező kémiai anyag kerül oda és még hőt is kap! Azért lesz fekete. Okoska törp!
Utolsó sorban kúvamindegy mitől lesz olyan, olyan és kész. Ha problémát okoz, meg kell oldani.
Hazudcccc!!!! Fekete volt az, csak előtte átfestetted
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35472 Dátum:
2019.06.22 szombat, 10:31:00 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.21 péntek, 23:00:28
Ahhoz nem is kell kivenni az akkut, de még lekötni sem.
Biztos azért vette ki az akkut, mert a nagykeráron hozott alkatrészt csak így lehet cserélni.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35473 Dátum:
2019.06.22 szombat, 10:31:18 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.06.22 szombat, 10:16:14
Hazudcccc!!!! Fekete volt az, csak előtte átfestetted
Ja, igen...... és valahogy bele is raktam a gyári kábelkőtegbe.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35474 Dátum:
2019.06.22 szombat, 10:38:21 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.06.22 szombat, 10:31:00
Biztos azért vette ki az akkut, mert a nagykeráron hozott alkatrészt csak így lehet cserélni.
De attól (feszültségmentes állapottól) nem alakulhat ki a említett probléma.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35475 Dátum:
2019.06.22 szombat, 10:38:53 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.22 szombat, 08:28:30
Ne kezdjük.....
Miután kigoogle-ztad magad, bár nem teljesen jól.
A szulfát nem fekete, de megint nem ez lényeg....ugye. De a vezeték anyagában hosszan lévő feketedésről van szó....az volt a kérdésed!
A szulfátosodás rendszerint a vezeték sérülésénél látható, kékes-fehéres elszíneződés Nem a vezeték anyagában/felületében ahogy a feketedés, akár a szigetelés alatt 10-30 cm-re is!
Mondjuk ha ennyire vágod a (google-t), akkor ugye miért volt az első kérdés?
ui: Tegnap előtt egy parkolás segítő rendszer egyik vezetékét javítottam. Fehér-sárga színű volt a vezeték szigetelése! Képzeld, cseréltem egy kb. 15 centiméteres szakaszt, mert meg volt feketedve a réz vezeték a szigetelés alatt is. Szegény vak rézoxid, ami nyilván nem csak az....mert egy rakás szennyező kémiai anyag kerül oda és még hőt is kap! Azért lesz fekete. Okoska törp!
Utolsó sorban kúvamindegy mitől lesz olyan, olyan és kész. Ha problémát okoz, meg kell oldani.
Nem szulfát, mert az kék, hanem szulfid, azaz CuS.
De a lényeg attól még ugyanaz. Feltettem egy kérdést, hogy másnak is van-e olyan tapasztalata, hogy jellemzően pont mindig a fekete szeret ilyet csinálni. Azután adtam egy lehetséges magyarázatot a dologra - nem mellesleg nem saját kútfőből, hanem egy vegyészetben is járatos embertől kapott magyarázatot -, amire te annyi érvet tudsz felhozni, hogy láttál már más színű szigetelés alatt is vezetéket is feketedni, tehát én hülye vagyok.
Gratulálok.
AndyA
P.s.: Nem egyedül a fekete vezeték szigetelése készülhet olyan eljárással, mely ként is tartalmaz. Csak a koromtartalom, mint színezőanyag miatt a feketénél valószínűbb, vagyis esélyesebb, hogy több feketedő vezeték lesz fekete szigetelés alatt. Ha pedig van egy kábelkorbács, ahol a szanes vezetékek egyik sem oxidálódott, minden fényes és fémtiszta, a fekete vezetékben lévő sodrat viszont fekete, akkor alighanem nem réz-oxid van abban az egy vezetékben, mert miért pont azt az egyet választaná ki az oxid magának, a többit meg messze elkerüli...?
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35476 Dátum:
2019.06.22 szombat, 10:53:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.22 szombat, 10:38:53
Nem szulfát, mert az kék, hanem szulfid, azaz CuS.
De a lényeg attól még ugyanaz. Feltettem egy kérdést, hogy másnak is van-e olyan tapasztalata, hogy jellemzően pont mindig a fekete szeret ilyet csinálni. Azután adtam egy lehetséges magyarázatot a dologra - nem mellesleg nem saját kútfőből, hanem egy vegyészetben is járatos embertől kapott magyarázatot -, amire te annyi érvet tudsz felhozni, hogy láttál már más színű szigetelés alatt is vezetéket is feketedni,
tehát én hülye vagyok.
Gratulálok.
AndyA
P.s.: Nem egyedül a fekete vezeték szigetelése készülhet olyan eljárással, mely ként is tartalmaz. Csak a koromtartalom, mint színezőanyag miatt a feketénél valószínűbb, vagyis esélyesebb, hogy több feketedő vezeték lesz fekete szigetelés alatt. Ha pedig van egy kábelkorbács, ahol a szanes vezetékek egyik sem oxidálódott, minden fényes és fémtiszta, a fekete vezetékben lévő sodrat viszont fekete, akkor alighanem nem réz-oxid van abban az egy vezetékben, mert miért pont azt az egyet választaná ki az oxid magának, a többit meg messze elkerüli...?
Nem én mondtam, hogy hülye vagy. Te jelentetted ki!
Tudod mit, nyilván balfaxok a gyártók és buták, ezért a réz vezetéket olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okoz a vezetékben!
A vezetékek meg átveszik a szigetelőanyaguk színét.
Fel sem merek venni fekete ruhát, mert biztos korommal kezelték és megfeketedik a bőröm!
Megint eljutottunk oda, hogy te mások -rendszerint nem gyakorlati emberek- , akik valamiben járatosak, elmondásaival érvelsz. Elmélet, ami nyilván nem teljesen valótlan. De én meg azt mondom, hogy a GYAKORLAT sokszor igen más! Én pedig azzal találkozom. Képzeld, az ugyanannyi idős és nem sérült fekete szigetelőanyagú vezeték valamiért nem feketedik (mielőtt megkérdeznéd honnan tudom, hát bekötéseknél bizony leszedem a szigetelést és látom a vezetéket) szemben azzal, amelyiknek megsérült a szigetelése! Ahol nyilván nedvesség (víz és egyéb szennyező és kémiai anyag) jut be és a levegőtől pedig hőhatás is éri.
Szerintem a gyakorlat erősebb érv, mint az elmélet......ismét!
Nagyon ráérsz mostanában......
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 szombat, 11:15:24 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35477 Dátum:
2019.06.22 szombat, 11:56:25 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.22 szombat, 10:53:41
Nem én mondtam, hogy hülye vagy. Te jelentetted ki!
Tudod mit, nyilván balfaxok a gyártók és buták, ezért a réz vezetéket olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okoz a vezetékben!
A vezetékek meg átveszik a szigetelőanyaguk színét.
Fel sem merek venni fekete ruhát, mert biztos korommal kezelték és megfeketedik a bőröm!
Megint eljutottunk oda, hogy te mások -rendszerint nem gyakorlati emberek- , akik valamiben járatosak, elmondásaival érvelsz. Elmélet, ami nyilván nem teljesen valótlan. De én meg azt mondom, hogy a GYAKORLAT sokszor igen más! Én pedig azzal találkozom. Képzeld, az ugyanannyi idős és nem sérült fekete szigetelőanyagú vezeték valamiért nem feketedik (mielőtt megkérdeznéd honnan tudom, hát bekötéseknél bizony leszedem a szigetelést és látom a vezetéket) szemben azzal, amelyiknek megsérült a szigetelése! Ahol nyilván nedvesség (víz és egyéb szennyező és kémiai anyag) jut be és a levegőtől pedig hőhatás is éri.
Szerintem a gyakorlat erősebb érv, mint az elmélet......ismét!
Nagyon ráérsz mostanában......
"Okoska törp! hehe"
Ezzel persze csak dicsérni akartál, nyilván?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35478 Dátum:
2019.06.22 szombat, 11:59:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.22 szombat, 11:56:25
"Okoska törp! hehe"
Ezzel persze csak dicsérni akartál, nyilván?
AndyA
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35479 Dátum:
2019.06.22 szombat, 12:10:45 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.22 szombat, 10:53:41
Nem én mondtam, hogy hülye vagy. Te jelentetted ki!
Tudod mit, nyilván balfaxok a gyártók és buták, ezért a réz vezetéket olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okoz a vezetékben!
A vezetékek meg átveszik a szigetelőanyaguk színét.
Fel sem merek venni fekete ruhát, mert biztos korommal kezelték és megfeketedik a bőröm!
Megint eljutottunk oda, hogy te mások -rendszerint nem gyakorlati emberek- , akik valamiben járatosak, elmondásaival érvelsz. Elmélet, ami nyilván nem teljesen valótlan. De én meg azt mondom, hogy a GYAKORLAT sokszor igen más! Én pedig azzal találkozom. Képzeld, az ugyanannyi idős és nem sérült fekete szigetelőanyagú vezeték valamiért nem feketedik (mielőtt megkérdeznéd honnan tudom, hát bekötéseknél bizony leszedem a szigetelést és látom a vezetéket) szemben azzal, amelyiknek megsérült a szigetelése! Ahol nyilván nedvesség (víz és egyéb szennyező és kémiai anyag) jut be és a levegőtől pedig hőhatás is éri.
Szerintem a gyakorlat erősebb érv, mint az elmélet......ismét!
Nagyon ráérsz mostanában......
Igen, olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okozhat. De mivel ez senkit nem zavar, a vezeték ettől még tökéletesen működik, ezért miért is kellene másféle szigetelést alkalmazni? Csak mert ha valaki lehántja a szigetelést - ami egyáltalán nem üzemszerű működés -, akkor bánthatja a szépérzékét...?
Eljutottunk oda, hogy megint jobban tudsz valamit (is), szokás szerint. Mint említettem, _kérdeztem_ valamit, ami egy általam tapasztalt jelenség, hogy másoknak is volt-e hasonló tapasztalata. Utóbb pedig egy _lehetséges_ magyarázatot adtam, miután máshol, másoknak is feltettem ezt a kérdést, és kaptam rá (a tiéddel ellentétben) érdemi választ. Senki nem mondta, hogy ez kötelező érvényű, hogy ez most tutti így van. Erre te kapásból cáfolsz és jobban tudod. De érdemi magyarázatod nincs arra, hogy ha ugyanott van piros, sárga és fekete szigetelésű vezeték, akkor az általad említett, fekete elszíneződést okozó "mindenféle vegyi anyag" miért csak a fekete szigetelésű drótot támadja meg, a másik kettőt miért nem? Mondjuk inkább emiatt ne vegyél fel fekete ruhát, mert szelektíven megtámadnak a mindenféle vegyi anyagok...
Egy autó két fényszórója is eléggé messze van egymástól ahhoz, hogy a te magyarázatod csak óvatosan lehessen alkalmazható a két kábelkötegre, de te ex-cathedra kijelented, hogy az az ok, amit te állítasz, én meg okoska törp vagyok, ha mást mondok. Arról nem is beszélve, hogy egy mérőműszer 9V-os elem bekötő piros és fekete vezetéke meg azután végképp nagyon messze van attól, ami vizet és egyéb bármilyen kémiai anyagot kaphat az autóba épített kábelkorbács, és mégis ugyanúgy csak a fekete szigetelésű vezeték színeződött el benne, ráadásul nem is egy darabban, véletlenül, hanem többen is. Erre viszont a te megoldásod pontosan nulla mértékben ad magyarázatot.
Igazából nincs ennyi időm, bár jellemzően ügyeletben ülök, amikor ilyen leveket írok, nem foglalkozhatok mással, amivel szeretnék, így tudom erre pazarolni. Csak valahol neked is rá kellene döbbenni végre, hogy bár az autószeeelésben kétségkívül nagyságrendileg nagyobb tapasztalattal rendelkezel kb. bárkinél a fórumon, van azért azon kívül is egy pár olyan dolog, ahol nem te vagy az überbüfé, és ahol másvalaki véleménye is lehet legalább annyira megalapozott, mint a tiéd az autószerelési témákban.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 szombat, 12:12:19 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bjozsef
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35480 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 10:26:52 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.22 szombat, 10:38:21
De attól (feszültségmentes állapottól) nem alakulhat ki a említett probléma.
Állítólag a vezérlést is állította, na mend1, a probléma fenn áll!
Mit tegyek, hogy megszűnjön?
Hol keressem a hibát?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35481 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 11:14:13 »
Idézetet írta: bjozsef - 2019.06.24 hétfő, 10:26:52
Állítólag a vezérlést is állította, na mend1, a probléma fenn áll!
Mit tegyek, hogy megszűnjön?
Hol keressem a hibát?
Igen, a vezérműláncot le kell venni az olajszivattyú láncához való hozzáférés miatt.
De ez még mindig nem okozhat ilyesmit.
A belső világítást felkapcsolja, ha nyitod a vezető ajtót?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35482 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 16:04:26 »
Sziasztok!
Nappali menetfény bekötéshez hol találok gyújtás pozitívot a motortérben akku környékén?
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35483 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 16:24:21 »
Idézetet írta: geri93 - 2019.06.24 hétfő, 16:04:26
Sziasztok!
Nappali menetfény bekötéshez hol találok gyújtás pozitívot a motortérben akku környékén?
BJB, közepén lévő csatlakozóban valamelyik vezetéken.
Ki kell próbalámpázni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35484 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 16:25:33 »
Idézetet írta: geri93 - 2019.06.24 hétfő, 16:04:26
Sziasztok!
Nappali menetfény bekötéshez hol találok gyújtás pozitívot a motortérben akku környékén?
http://mondeo.hu/index.php?page=171
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35485 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 18:58:33 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.24 hétfő, 16:24:21
BJB, közepén lévő csatlakozóban valamelyik vezetéken.
Ki kell próbalámpázni.
Én is ezen gondolkoztam csak a másik válaszomban leírt szituációt szeretném elkerülni, hogy találok egy vezetéket amin látszólag csak gyújtáson van +12, utána meg menet közben kiderül, hogy valamiért néha elveszi azt és ezért lekapcsol majd a menetfény.
Idézetet írta: Scratch - 2019.06.24 hétfő, 16:25:33
http://mondeo.hu/index.php?page=171
Köszönöm efelett elsiklottam.
Bár itt nem derül ki az írásból hogy minek a vezetékére csatlakozunk rá a biztosítékdobozban. Mert az első gondolatom nekem is ez volt, hogy multiméterrel keresek egy vezetéket a biztosítékdobozban amin csak gyújtáson van +12. De ezt nem gondoltam szép megoldásnak, mivel nem 100% hogy az így megtalált vezetékkel megfelelően fog működni. Egy ismerősnek hasonló módon lett bekötve és pont sikerült egy olyan vezetéket találni elsőre amin ha fékezel nem ad +12-t, így lekapcsol a menetfény.
Persze ha nálad megfelelően működik ennyi év után is akkor oda kötöm.
A helyzetjelzős bekötést meg én nem favorizálom.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.24 hétfő, 22:17:05 írta geri93
»
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35486 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 19:13:34 »
Idézetet írta: geri93 - 2019.06.24 hétfő, 18:58:33
Én is ezen gondolkoztam csak a másik válaszomban leírt szituációt szeretném elkerülni, hogy találok egy vezetéket amin látszólag csak gyújtáson van +12, utána meg menet közben kiderül, hogy valamiért néha elveszi azt és ezért lekapcsol majd a menetfény.
Köszönöm efelett elsiklottam.
Bár itt nem derül ki az írásból hogy minek a vezetékére csatlakozunk rá a biztosítékdobozban. Mert az első gondolatom nekem is ez volt, hogy multiméterrel keresek egy vezetéket a biztosítékdobozban amin csak gyújtáson van +12. De ezt nem gondoltam szép megoldásnak, mivel nem 100% hogy az így megtalált vezetékkel megfelelően fog működni. Egy ismerősnek hasonló módon lett bekötve és pont sikerült egy olyan vezetéket találni elsőre amin ha fékezel nem ad +12-t, így lekapcsol a menetfény.
A helyzetjelzős bekötést meg én nem favorizálom. Persze ha nálad megfelelően működik ennyi év után is akkor oda kötöm.
Nem olvastad figyelmesen.
A helyzetjelzőre azért kell rákötni, hogy amikor felkapcsolod, akkor lekapcsolja a DRL-t.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35487 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 19:35:43 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.24 hétfő, 19:13:34
Nem olvastad figyelmesen.
A helyzetjelzőre azért kell rákötni, hogy amikor felkapcsolod, akkor lekapcsolja a DRL-t.
Ezt tudom, de a leírásban szerepel egy olyan is amikor helyzetjelzőre kapcsolva kapcsol a menetfény is én erre gondoltam.
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35488 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 19:38:32 »
Idézetet írta: geri93 - 2019.06.24 hétfő, 19:35:43
Ezt tudom, de a leírásban szerepel egy olyan is amikor helyzetjelzőre kapcsolva kapcsol a menetfény is én erre gondoltam.
Amihez más elhelyezési méretezés is kell! Szóval ott lent nem is lenne megfelelő....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35489 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 22:10:52 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.24 hétfő, 19:38:32
Amihez más elhelyezési méretezés is kell! Szóval ott lent nem is lenne megfelelő....
Kicsit félre érthető volt az első válaszom.
Tehát a helyzetjelzős megoldás semmiféle képen nem játszik nálam, erre írtam hogy nem favorizálom.
A következő mondat viszont a gyújtáspozitívos megoldáshoz akart tartozni, hogy akkor a biztosítéktábla kék csati piros/zöld kábelére kötöm, ha az bevált.
A fejemben másként éltek a mondatok, mint leírva. Sorry.
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35490 Dátum:
2019.06.24 hétfő, 22:21:43 »
Idézetet írta: geri93 - 2019.06.24 hétfő, 22:10:52
Kicsit félre érthető volt az első válaszom.
Tehát a helyzetjelzős megoldás semmiféle képen nem játszik nálam, erre írtam hogy nem favorizálom.
A következő mondat viszont a gyújtáspozitívos megoldáshoz akart tartozni, hogy akkor a biztosítéktábla
kék csati piros/zöld kábelére
kötöm, ha az bevált.
A fejemben másként éltek a mondatok, mint leírva. Sorry.
no problem, de
Nincs piros/zöld kábel.
Az zöld/szürke kábel, amire a piros vezeték van rákötve!
A csatlakozóban a kábel helyét nézd és azért mérj rá, nem vesztesz vele semmit.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bjozsef
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35491 Dátum:
2019.06.25 kedd, 10:08:59 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.24 hétfő, 11:14:13
Igen, a vezérműláncot le kell venni az olajszivattyú láncához való hozzáférés miatt.
De ez még mindig nem okozhat ilyesmit.
A belső világítást felkapcsolja, ha nyitod a vezető ajtót?
Igen, minden normálisan működik, leszámítva hogy nem csilingel az ajtónyitásnál
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35492 Dátum:
2019.06.25 kedd, 10:16:25 »
Idézetet írta: bjozsef - 2019.06.25 kedd, 10:08:59
Igen, minden normálisan működik, leszámítva hogy nem csilingel az ajtónyitásnál
Az a villamos, de az az ajtó csukásnál csilingel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35493 Dátum:
2019.06.25 kedd, 11:53:13 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.25 kedd, 10:16:25
Az a villamos, de az az ajtó csukásnál csilingel.
AndyA
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35494 Dátum:
2019.06.25 kedd, 11:58:57 »
Idézetet írta: bjozsef - 2019.06.25 kedd, 10:08:59
Igen, minden normálisan működik, leszámítva hogy nem csilingel az ajtónyitásnál
Világításkapcsoló vagy hangszóró hiba lehet. Ki kell vizsgálni, mérni....
Ez ennyire kardinális kérdés amúgy?
Korábban csak ez védett meg attól, hogy felkapcsolva maradjon a világítás?
Nálam még sosem kellett/működött ez a funkció.
Ha neked okvetlenül kell, meg kell keres(tet)ni az okot, ha megér annyit
Naplózva
Imádom a dízeleket!
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35495 Dátum:
2019.06.25 kedd, 23:06:09 »
Sziasztok!!
Olyan problémám merült fel mostanában,hogy ha bekapcsolom a klímát,akkor egy kis idő után a hűtő ventilátor pár másodpercre bekacsol majd leáll,kb 2 perc után ismét bekapcsol pár másodpercre majd leáll.Ezt a jelenséget addig csinálja,amíg ki nem kapcsolom a klímát.
Ha nem kapcsolom be a klímát (A/C) csak hűtést kapcsolok akkor is ez a helyzet jön elő.
Ha valaki már járt így és megtalálta a probléma megoldását annak nagyon megköszönném,ha megosztaná velem a sikertörténetét.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.: István
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35496 Dátum:
2019.06.26 szerda, 07:35:18 »
Idézetet írta: pere - 2019.06.25 kedd, 23:06:09
Sziasztok!!
Olyan problémám merült fel mostanában,hogy ha bekapcsolom a klímát,akkor egy kis idő után a hűtő ventilátor pár másodpercre bekacsol majd leáll,kb 2 perc után ismét bekapcsol pár másodpercre majd leáll.Ezt a jelenséget addig csinálja,amíg ki nem kapcsolom a klímát.
Ha nem kapcsolom be a klímát (A/C) csak hűtést kapcsolok akkor is ez a helyzet jön elő.
Ha valaki már járt így és megtalálta a probléma megoldását annak nagyon megköszönném,ha megosztaná velem a sikertörténetét.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.: István
Álló helyben normális, hogy a klímának melege lesz, ezért beindítja a hűtőventilátort. Menet közben kb. 60-70-es tempóig is előfordulhat ez, onnantól már elég szokott lenni a menetszél magában.
Ha ECO módban használod csak a szellőztetést, akkor viszont nem kellene ilyet csináljon, mert olyankor nincs mit hűteni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35497 Dátum:
2019.06.27 csütörtök, 00:08:45 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.06.26 szerda, 07:35:18
Álló helyben normális, hogy a klímának melege lesz, ezért beindítja a hűtőventilátort. Menet közben kb. 60-70-es tempóig is előfordulhat ez, onnantól már elég szokott lenni a menetszél magában.
Ha ECO módban használod csak a szellőztetést, akkor viszont nem kellene ilyet csináljon, mert olyankor nincs mit hűteni.
AndyA
Szia!!
Köszönöm a választ.
Ezzel csak annyi a baj,hogy normál ECO módnál is előjön ez a jelenség.
Ezért is kértem segítséget.
Üdv.: István
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35498 Dátum:
2019.06.27 csütörtök, 06:02:04 »
Idézetet írta: pere - 2019.06.27 csütörtök, 00:08:45
Szia!!
Köszönöm a választ.
Ezzel csak annyi a baj,hogy normál ECO módnál is előjön ez a jelenség.
Ezért is kértem segítséget.
Üdv.: István
Nem eleht, hogy nem a klíma miatt kapcsol a ventillátor, hanem üzemmelegen, álló helyzetben hűteni kell a motort?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35499 Dátum:
2019.06.27 csütörtök, 07:45:57 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.06.27 csütörtök, 06:02:04
Nem eleht, hogy nem a klíma miatt kapcsol a ventillátor, hanem üzemmelegen, álló helyzetben hűteni kell a motort?
Nem nagyon szokott ilyesmi előfordulni, de persze nem is lehetetlen. Elég jól méretezett a Mondeo hűtése.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
703
704
705
706
707
708
709
[
710
]
711
712
713
714
715
716
717
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ