Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:00:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 633 634 635 636 637 638 639 [640] 641 642 643 644 645 646 647 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11062466 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #31950 Dátum: 2017.02.16 csütörtök, 21:44:31 »

nullázd.ez nem hiba.

a nullázást a jobb oldali napi kilóméterre érted vagy a baloldali hatótávolságra?
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #31951 Dátum: 2017.02.16 csütörtök, 23:07:26 »

Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy ebay-ről rendeltem 2db sárga index ledet. Működik de sokkal gyorsabban villog. Az elakadás jelzővel meg tökéletes. Remélem valaki tudja mit kell tenni/venni ez ügybe. Előre is köszönöm!
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31952 Dátum: 2017.02.16 csütörtök, 23:10:53 »

Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy ebay-ről rendeltem 2db sárga index ledet. Működik de sokkal gyorsabban villog. Az elakadás jelzővel meg tökéletes. Remélem valaki tudja mit kell tenni/venni ez ügybe. Előre is köszönöm!

Ellenállást kell mellé forrasztani, hogy annyi terhelés legyen, mint a normál izzónál.
AndyA a számolás mestere Wink

Btw, miért jó neked, hogy LED-es az indexed? Kb egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány index izzót cseréltem életem során, pedig szoktam használni...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #31953 Dátum: 2017.02.16 csütörtök, 23:36:28 »

Ellenállást kell mellé forrasztani, hogy annyi terhelés legyen, mint a normál izzónál.
AndyA a számolás mestere Wink

Btw, miért jó neked, hogy LED-es az indexed? Kb egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány index izzót cseréltem életem során, pedig szoktam használni...

Teljes mértékben igazad van hogy ritkán kell cserélni! De szebben világít a led és ez tetszik.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #31954 Dátum: 2017.02.17 péntek, 08:00:30 »

Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy ebay-ről rendeltem 2db sárga index ledet. Működik de sokkal gyorsabban villog. Az elakadás jelzővel meg tökéletes. Remélem valaki tudja mit kell tenni/venni ez ügybe. Előre is köszönöm!

A GEM az indexizzók ármfelvételéből tudja, hogy valamelyik kiégett, ilyenkor villog gyorsabban. Mivel a LED kevesebb áramot kér, azt hiszi, döglött valamelyik izzó. Vészvillogónál minden világít körben, akkor más az áramfelvétel, azrért működik rendesen.

Oldalanként kell ellenállást forrasztani párhuzamosan az izzókkal, de elég egy helyre, nem kell külön elöl-hátul. Azt nem írod, hogy 4-5 ajtósod vagy kombid van. Kombinál hátulra egyszerű beépíteni, de szerintem 4-5 ajtósnál is.

Mivel elég rendes Ampereket kell felvetetni és eldisszipálni az ellenállással, ezért nem kicsit, viszont jó nagy kell belőle, 10 Ohm/10W-os:

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,03-02-56/stype,1

Ebből kell oldalanként kettőt beszerelni. Ez úgy megy, hogy megkeresed, melyik az index vezetéke, ill. a fekete a közös föld. A két ellenállás lábait (egymás mellé téve, párhuzamosan kötve) összetekered, majd az egyik lábat egyenesen hagyod, a másikat visszahajtod 180 fokban egy kis hurokkal a teste mellé. Ez azért kell, hogy kevesebb helyet foglaljon, nincs olyan rém hosszú vezeték ott benn, amihez kötni lehetne. Ezután hozzáméred a vezetékekhez, és ahol a lábak vannak, ott meghámozod a vezetékeket (nem elvágod, hanem tényleg csak a szigetelést hámozod le róla!). Azután az összecsavart ellenálláslábakat rátekered a vezetékre és masszívan odaforrasztod. Zsugorcső itt sajnos nem játszik, mert ahhoz tényleg vágni kellene a vezetéket, így marad a szigszalag szigetelésre. Elsőnek a visszahajtott lábat kell beforrasztani, és az ellenállásokat félrehajtva körbe tudod tekerni szigszalaggal, utána az egyenes lábat, és azt is szigeteled.

Utána próba és lehet a jól megérdemelt sört bontani... Smiley

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #31955 Dátum: 2017.02.17 péntek, 08:02:04 »

Ellenállást kell mellé forrasztani, hogy annyi terhelés legyen, mint a normál izzónál.
AndyA a számolás mestere Wink

Btw, miért jó neked, hogy LED-es az indexed? Kb egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány index izzót cseréltem életem során, pedig szoktam használni...

Én a két autómon kettőt azalatt a 2 év alatt, ami még a LED-esítés előtt volt nekik...

Meg mondjuk a kiszedett index izzók is megérnek egy misét. A színezettekről hámlott a sárga festés, és az összes izzó fekete volt már belül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #31956 Dátum: 2017.02.17 péntek, 09:55:02 »

A GEM az indexizzók ármfelvételéből tudja, hogy valamelyik kiégett, ilyenkor villog gyorsabban. Mivel a LED kevesebb áramot kér, azt hiszi, döglött valamelyik izzó. Vészvillogónál minden világít körben, akkor más az áramfelvétel, azrért működik rendesen.

Oldalanként kell ellenállást forrasztani párhuzamosan az izzókkal, de elég egy helyre, nem kell külön elöl-hátul. Azt nem írod, hogy 4-5 ajtósod vagy kombid van. Kombinál hátulra egyszerű beépíteni, de szerintem 4-5 ajtósnál is.

Mivel elég rendes Ampereket kell felvetetni és eldisszipálni az ellenállással, ezért nem kicsit, viszont jó nagy kell belőle, 10 Ohm/10W-os:

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,03-02-56/stype,1

Ebből kell oldalanként kettőt beszerelni. Ez úgy megy, hogy megkeresed, melyik az index vezetéke, ill. a fekete a közös föld. A két ellenállás lábait (egymás mellé téve, párhuzamosan kötve) összetekered, majd az egyik lábat egyenesen hagyod, a másikat visszahajtod 180 fokban egy kis hurokkal a teste mellé. Ez azért kell, hogy kevesebb helyet foglaljon, nincs olyan rém hosszú vezeték ott benn, amihez kötni lehetne. Ezután hozzáméred a vezetékekhez, és ahol a lábak vannak, ott meghámozod a vezetékeket (nem elvágod, hanem tényleg csak a szigetelést hámozod le róla!). Azután az összecsavart ellenálláslábakat rátekered a vezetékre és masszívan odaforrasztod. Zsugorcső itt sajnos nem játszik, mert ahhoz tényleg vágni kellene a vezetéket, így marad a szigszalag szigetelésre. Elsőnek a visszahajtott lábat kell beforrasztani, és az ellenállásokat félrehajtva körbe tudod tekerni szigszalaggal, utána az egyenes lábat, és azt is szigeteled.

Utána próba és lehet a jól megérdemelt sört bontani... Smiley

AndyA


Köszönöm szépen a segitséget! Megveszem az ellenálást és megcsinálom.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31957 Dátum: 2017.02.17 péntek, 13:04:12 »

Én a két autómon kettőt azalatt a 2 év alatt, ami még a LED-esítés előtt volt nekik...

Meg mondjuk a kiszedett index izzók is megérnek egy misét. A színezettekről hámlott a sárga festés, és az összes izzó fekete volt már belül.

AndyA

Ez már a 2 év alatt vagy 10 perc munka és 100 ft anyagköltség  nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31958 Dátum: 2017.02.17 péntek, 13:07:10 »

Teljes mértékben igazad van hogy ritkán kell cserélni! De szebben világít a led és ez tetszik.

És kanyarodás közben kiugrassz az autóból megnézni, hogy milyen szépen indexel az autó?  hehe nyes taps
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
msl
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #31959 Dátum: 2017.02.17 péntek, 17:17:27 »

Koszi.

Vegul rendeltem egyet nemetorszagbol, mert itthon nem talaltam. Elvileg 22lesz szallitassal.

Beszereles utan amugy kell ezen meg tanitani valamit, vagy kulon ezzel nem kell foglalkozni es varhatoan minden patent lesz egybol? (Alomvilag) Smiley

A cikkszám alapján igen.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31960 Dátum: 2017.02.17 péntek, 17:20:08 »

Koszi.

Vegul rendeltem egyet nemetorszagbol, mert itthon nem talaltam. Elvileg 22lesz szallitassal.

Beszereles utan amugy kell ezen meg tanitani valamit, vagy kulon ezzel nem kell foglalkozni es varhatoan minden patent lesz egybol? (Alomvilag) Smiley


Beszereled, csatit rányomod és kész. Nem kell programozni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #31961 Dátum: 2017.02.17 péntek, 18:54:39 »

Koszi.

Vegul rendeltem egyet nemetorszagbol, mert itthon nem talaltam. Elvileg 22lesz szallitassal.

Beszereles utan amugy kell ezen meg tanitani valamit, vagy kulon ezzel nem kell foglalkozni es varhatoan minden patent lesz egybol? (Alomvilag) Smiley


Itthon nem is nagyon fogsz egyelőre, mert még elviszik azok, akiknek a 2003 előtti gépe van. Majd jópár év múlva, amikor már főleg azokat bontják, amiket 2003 után gyártottak.
Naplózva
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #31962 Dátum: 2017.02.18 szombat, 19:59:35 »

Üdv mindenkinek!!
Beszereztem egy olyan autóhifit,ami a net szerint 2003-tól simán betehető az autóban.
Evvel semmi gond,csak annyi hogy az én gépem 2000 évjáratú.
Hol tudnék olyan átalakítót venni,amivel könnyedén be lehet építeni a kocsiba a magnó??
Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.: István
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #31963 Dátum: 2017.02.18 szombat, 20:22:31 »

Üdv mindenkinek!!
Beszereztem egy olyan autóhifit,ami a net szerint 2003-tól simán betehető az autóban.
Evvel semmi gond,csak annyi hogy az én gépem 2000 évjáratú.
Hol tudnék olyan átalakítót venni,amivel könnyedén be lehet építeni a kocsiba a magnó??
Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.: István

Lehetne pontosítani mondjuk egy képpel vagy bővebb leírással? Esetleg egy linkkel, ahonnan vetted.
Naplózva
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #31964 Dátum: 2017.02.18 szombat, 20:23:47 »

Lehetne pontosítani mondjuk egy képpel vagy bővebb leírással? Esetleg egy linkkel, ahonnan vetted.

Holnap pontosítom a történetet egy képpel.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #31965 Dátum: 2017.02.18 szombat, 20:25:13 »

Holnap pontosítom a történetet egy képpel.

Gondolom nem gyári a rádió.

Ha nem, és 1 dines, (magyarul hagyományos) akkor neked kell egy ilyen: http://www.metroman.hu/termek/autoradio-beepitokeret-ford-mondeo-per-focus-ram-40-073, Meg egy ilyen: http://www.metroman.hu/termek/ford-mondeo-iso-csatlakozo
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.18 szombat, 20:32:07 írta Lacika71 » Naplózva
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #31966 Dátum: 2017.02.18 szombat, 21:02:45 »

Gondolom nem gyári a rádió.

Ha nem, és 1 dines, (magyarul hagyományos) akkor neked kell egy ilyen: http://www.metroman.hu/termek/autoradio-beepitokeret-ford-mondeo-per-focus-ram-40-073, Meg egy ilyen: http://www.metroman.hu/termek/ford-mondeo-iso-csatlakozo
A gyári 2 dines helyére szeretném beszerelni a következőt https://www.aliexpress.com/item/XTRONS-7-Black-HD-Digital-Touch-Screen-2-din-Car-DVD-Player-With-GPS-Navigator-Screen/32652420665.html#thf
Csak a gyári 2000 ezres évjáratú mondeonak nem olyan a kábele,mint ami ehhez a magnóhoz kell.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31967 Dátum: 2017.02.18 szombat, 21:17:23 »

A gyári 2 dines helyére szeretném beszerelni a következőt https://www.aliexpress.com/item/XTRONS-7-Black-HD-Digital-Touch-Screen-2-din-Car-DVD-Player-With-GPS-Navigator-Screen/32652420665.html#thf
Csak a gyári 2000 ezres évjáratú mondeonak nem olyan a kábele,mint ami ehhez a magnóhoz kell.

A gyári csak 1,5 dines. Középkonzolt meg kell faragnod, hogy be tudd tenni: http://www.talkford.com/community/topic/124111-mk3-preface-console-removal-double-din-fitting-pic-heavy/
Madzagolást átalakítókkal vagy ha mást nem egy villanyász tuti megcsinálja.

Ha én ilyenben gondolkodnék, akkor inkább Androidost vennék. Viszont mivel buta helyre tették a rádiót, MK3-ba nem raknék bele ilyen tapicskolósat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #31968 Dátum: 2017.02.18 szombat, 21:25:59 »

A gyári csak 1,5 dines. Középkonzolt meg kell faragnod, hogy be tudd tenni: http://www.talkford.com/community/topic/124111-mk3-preface-console-removal-double-din-fitting-pic-heavy/
Madzagolást átalakítókkal vagy ha mást nem egy villanyász tuti megcsinálja.

Ha én ilyenben gondolkodnék, akkor inkább Androidost vennék. Viszont mivel buta helyre tették a rádiót, MK3-ba nem raknék bele ilyen tapicskolósat.


Arra is van megoldás, a napokban linkelte valaki, de az sem triviális megoldás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31969 Dátum: 2017.02.18 szombat, 21:42:05 »

Arra is van megoldás, a napokban linkelte valaki, de az sem triviális megoldás.

AndyA

Mármint a középkonzol átépítésére gondolsz, amit én linkeltem neked? SmileySmiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #31970 Dátum: 2017.02.18 szombat, 22:05:08 »

Mármint a középkonzol átépítésére gondolsz, amit én linkeltem neked? SmileySmiley
Szerintem valami hasonlóra(én is csak lenyúltam,de nem tudom pontosan kitől,ha tudatja velem ideírom) worship
majdnem a végeredmény:
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #31971 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 08:23:04 »

Üdv mindenkinek!
A problémám a következő: 1 hete felújították a generátort a Kertész utcába mert az előző valamiért leégett ez a része nem derült ki. Azóta hogy új generátor lett feltéve  két alkalommal is reggelre teljesen lemerült az akksi meg sem mozditotta az önindítót. Elképzelhető, hogy az új generátor álló helyzetében valamelyik hibás alkatrészének köszönhetően mint valami fogyasztó van a körben és emiatt lemerül az akksi. Tölt rendesen a generátor már azóta több helyen is mérték az akku is jó terhelővillával is nézték. És még annyi észrevétel, hogy mióta új a generátor azóta többször is néztem és nagy fogyasztó bekapcsolására mint a szélvédőfűtés a generátor forró és a negatív akkusaru is nagyon felmelegszik. Felújított generátor okozhat ilyen anomáliát?
Egyébként hétfőn viszem vissza a Kertész utcába ha sikerül bebikázni.  Köszi a szakértést
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #31972 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 10:20:45 »

A gyári 2 dines helyére szeretném beszerelni a következőt https://www.aliexpress.com/item/XTRONS-7-Black-HD-Digital-Touch-Screen-2-din-Car-DVD-Player-With-GPS-Navigator-Screen/32652420665.html#thf
Csak a gyári 2000 ezres évjáratú mondeonak nem olyan a kábele,mint ami ehhez a magnóhoz kell.

Ahogy a képet nézem, a csatlakozó az kellhet, amit linkeltem. Annyi a különbség a kettő között (amit a rádióhoz adnak és az általam linkelt között), azon kívül, hogy amit linkeltem az a fl előtti ford csatlakozós, hogy a rádióhoz adotton van még rca csati is. Ahogy a többiek is írták, faragni kell egy kicsit, hogy beférjen a helyére.
Naplózva
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #31973 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 10:33:42 »

Üdv mindenkinek!
A problémám a következő: 1 hete felújították a generátort a Kertész utcába mert az előző valamiért leégett ez a része nem derült ki. Azóta hogy új generátor lett feltéve  két alkalommal is reggelre teljesen lemerült az akksi meg sem mozditotta az önindítót. Elképzelhető, hogy az új generátor álló helyzetében valamelyik hibás alkatrészének köszönhetően mint valami fogyasztó van a körben és emiatt lemerül az akksi. Tölt rendesen a generátor már azóta több helyen is mérték az akku is jó terhelővillával is nézték. És még annyi észrevétel, hogy mióta új a generátor azóta többször is néztem és nagy fogyasztó bekapcsolására mint a szélvédőfűtés a generátor forró és a negatív akkusaru is nagyon felmelegszik. Felújított generátor okozhat ilyen anomáliát?
Egyébként hétfőn viszem vissza a Kertész utcába ha sikerül bebikázni.  Köszi a szakértést


Szia!

Lehetséges, hogy nem sikerült a generátor felújítása. Nekem is hasonló tünetek voltak javítás előtt és után (kivéve a negatív saru melegedése)...
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1084008#msg1084008

Üdv.

Tamás
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31974 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 13:44:29 »

Üdv mindenkinek!
A problémám a következő: 1 hete felújították a generátort a Kertész utcába mert az előző valamiért leégett ez a része nem derült ki. Azóta hogy új generátor lett feltéve  két alkalommal is reggelre teljesen lemerült az akksi meg sem mozditotta az önindítót. Elképzelhető, hogy az új generátor álló helyzetében valamelyik hibás alkatrészének köszönhetően mint valami fogyasztó van a körben és emiatt lemerül az akksi. Tölt rendesen a generátor már azóta több helyen is mérték az akku is jó terhelővillával is nézték. És még annyi észrevétel, hogy mióta új a generátor azóta többször is néztem és nagy fogyasztó bekapcsolására mint a szélvédőfűtés a generátor forró és a negatív akkusaru is nagyon felmelegszik. Felújított generátor okozhat ilyen anomáliát?
Egyébként hétfőn viszem vissza a Kertész utcába ha sikerül bebikázni.  Köszi a szakértést


Vidd vissza mindenképp, megoldják.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #31975 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 13:46:51 »

Vidd vissza mindenképp, megoldják.
Viszem, bízom benne, hogy megoldják.
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #31976 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 15:53:22 »

Sziasztok! Ma megvettem a digitklímát hőmérséklet érzékelővel ez nekem magas bekötni nem tud valaki pontosabb leírást mint ami a faq-ban van? A fényre sötétedő belső tukröt azt ingyen adta srác mert eleve sötét valamiért de ha bekötöm a leírtak szerint csak tovább sötétedik. Szerintem kuka. Lehet kezdeni vele valamit?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #31977 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 16:21:32 »

Üdv mindenkinek!
A problémám a következő: 1 hete felújították a generátort a Kertész utcába mert az előző valamiért leégett ez a része nem derült ki. Azóta hogy új generátor lett feltéve  két alkalommal is reggelre teljesen lemerült az akksi meg sem mozditotta az önindítót. Elképzelhető, hogy az új generátor álló helyzetében valamelyik hibás alkatrészének köszönhetően mint valami fogyasztó van a körben és emiatt lemerül az akksi. Tölt rendesen a generátor már azóta több helyen is mérték az akku is jó terhelővillával is nézték. És még annyi észrevétel, hogy mióta új a generátor azóta többször is néztem és nagy fogyasztó bekapcsolására mint a szélvédőfűtés a generátor forró és a negatív akkusaru is nagyon felmelegszik. Felújított generátor okozhat ilyen anomáliát?
Egyébként hétfőn viszem vissza a Kertész utcába ha sikerül bebikázni.  Köszi a szakértést


Visszaviszed, megszakértik, ha az ő saruk azonnal garanciában javítják. Ha nem, akkor meg adnak tippet hogy mi lehet.

Utána ráérsz agyalni, hogy mi lehet, és hogy mi legyen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #31978 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 16:55:13 »

Sziasztok! Ma megvettem a digitklímát hőmérséklet érzékelővel ez nekem magas bekötni nem tud valaki pontosabb leírást mint ami a faq-ban van? A fényre sötétedő belső tukröt azt ingyen adta srác mert eleve sötét valamiért de ha bekötöm a leírtak szerint csak tovább sötétedik. Szerintem kuka. Lehet kezdeni vele valamit?

Szia!

Én ez és a Faq-s leírás alapján dolgoztam.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Electronic_Automatic_Temperature_Control_(_EATC_)_Retrofit
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
bdavis85
Vendég
« Új hozzászólás #31979 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 20:41:01 »

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Vettem egy műszeregységet az autómba, mert össze vissza működtek a mutatók (már amikor működtek), de az új óra MPH-s és nem KM-es. A fed.kompos részt (hőfok, fogyasztás, stb.) át tudtam állítani KM-re és Celsiusra, de a KM számlálót nem. A kérdésem az, hogy át lehet-e valahogy állítani MPH-ról KM-re, és ha igen, akkor hogyan? Valamint műszaki vizsgán mi a teendő óracsere esetén?

Köszönöm a válaszokat előre is!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #31980 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 21:00:16 »

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Vettem egy műszeregységet az autómba, mert össze vissza működtek a mutatók (már amikor működtek), de az új óra MPH-s és nem KM-es. A fed.kompos részt (hőfok, fogyasztás, stb.) át tudtam állítani KM-re és Celsiusra, de a KM számlálót nem. A kérdésem az, hogy át lehet-e valahogy állítani MPH-ról KM-re, és ha igen, akkor hogyan? Valamint műszaki vizsgán mi a teendő óracsere esetén?

Köszönöm a válaszokat előre is!
de a mutatós része is mérföldet mutat,nem? nyes
akkor miért fontos a számláló....?
Talán ids-el át lehet állítani.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #31981 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 21:12:48 »

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Vettem egy műszeregységet az autómba, mert össze vissza működtek a mutatók (már amikor működtek), de az új óra MPH-s és nem KM-es. A fed.kompos részt (hőfok, fogyasztás, stb.) át tudtam állítani KM-re és Celsiusra, de a KM számlálót nem. A kérdésem az, hogy át lehet-e valahogy állítani MPH-ról KM-re, és ha igen, akkor hogyan? Valamint műszaki vizsgán mi a teendő óracsere esetén?

Köszönöm a válaszokat előre is!
nem lehet
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #31982 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 21:17:09 »

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Vettem egy műszeregységet az autómba, mert össze vissza működtek a mutatók (már amikor működtek), de az új óra MPH-s és nem KM-es. A fed.kompos részt (hőfok, fogyasztás, stb.) át tudtam állítani KM-re és Celsiusra, de a KM számlálót nem. A kérdésem az, hogy át lehet-e valahogy állítani MPH-ról KM-re, és ha igen, akkor hogyan? Valamint műszaki vizsgán mi a teendő óracsere esetén?

Köszönöm a válaszokat előre is!
vizsgàn rögzítik a km àllàst.semmi több
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
bdavis85
Vendég
« Új hozzászólás #31983 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 21:22:23 »

de a mutatós része is mérföldet mutat,nem? nyes
akkor miért fontos a számláló....?
Talán ids-el át lehet állítani.

Igen, a mutatós része is MPH-t mutat meg KM-et is, csak az olajcsereperiódus miatt lenne egyszerűbb, nem kellene számolgatni.
Naplózva
bdavis85
Vendég
« Új hozzászólás #31984 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 21:23:26 »

vizsgàn rögzítik a km àllàst.semmi több

És vinni kell a régi órát, hogy cserélve lett és nem visszatekerve?
Naplózva
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #31985 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 21:57:46 »

És vinni kell a régi órát, hogy cserélve lett és nem visszatekerve?
tōlem nem kèrdeztek semmit.szerintem csak rögzìtik ès annyi
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #31986 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 22:05:44 »

de a mutatós része is mérföldet mutat,nem? nyes
akkor miért fontos a számláló....?
Talán ids-el át lehet állítani.
ids-el se lehet sajna.

a dupla skálás mutató sajna használhatalan, a kmh-s számok nagyon kicsik
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #31987 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 22:07:35 »

Igen, a mutatós része is MPH-t mutat meg KM-et is, csak az olajcsereperiódus miatt lenne egyszerűbb, nem kellene számolgatni.
10000 mérföld 16000km, pont jó olajcseréhez.

régiből rakd át a számlapot és akkor legalább használható lesz sebességmérő. vagy megtanulod mérföldre a sebességhatárokat vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #31988 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 07:58:22 »

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Vettem egy műszeregységet az autómba, mert össze vissza működtek a mutatók (már amikor működtek), de az új óra MPH-s és nem KM-es. A fed.kompos részt (hőfok, fogyasztás, stb.) át tudtam állítani KM-re és Celsiusra, de a KM számlálót nem. A kérdésem az, hogy át lehet-e valahogy állítani MPH-ról KM-re, és ha igen, akkor hogyan? Valamint műszaki vizsgán mi a teendő óracsere esetén?

Köszönöm a válaszokat előre is!

Szia!

A fedcompos részén mindent át lehet állítani az európai mértékegységekre. A másiknál nem. Természetesen a hozott mérföldet fogja mutatni.

A feladat nagyon egyszerű.

A komplett műszeregységet négy részre lehet szedni.
1. a hajlított átlátszó plexi a fekete előlappal, amin a két kis luk és a két nagy luk van az óráknak
2. a komplett számlap mutatókkal
3. a panel
4. a fehér hátlap
Ha így szétszedted, kidobod a régi panel és beleteszed az újat és van egy új műszercsoportod.

Eztán GPS-el leellenőrízheted, hogy csal-e valamennyit. (nekem 130 környékén teljesen pontos)

Van egy másik lehetőség is. De ott a panelon kell forrasztani, de azt nem ismerem részletesen.

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #31989 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 09:55:30 »

Igen, a mutatós része is MPH-t mutat meg KM-et is, csak az olajcsereperiódus miatt lenne egyszerűbb, nem kellene számolgatni.

20 ezer helyett 12 ezer. Ezt nem olyan nehéz megjegyezni... Smiley

Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor 12,5 ezer mérföld. Azt mondjuk annyiból könnyebb, hogy minden 25 ezer után, plusz ezek félidejében még egyszer.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31990 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 21:20:39 »

Sziasztok!
Ma csak úgy menetközben (100-110km/h) felgyulladt minden lámpa a műszerfalon és a mutatók elmentek a végpontjukig, mint a verseny autókban Smiley A napi km számláló is nullázódott. A motor nem állt le. Szerintetek mi lehetett ez? Én magamtól minden test pontot át fogok nézni a motoron és a kasznin is, hátha valahol ilyen helyen nincs-e valami kontakt probléma. Tudom, hogy hibakódot kell olvasni, de az csütörtöknél előbb nem megy. Addig is, hátha találkoztatok már ilyennel. Ne tartsátok Magatokban Smiley
Köszönettel: István
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
Mondeo2004
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



« Új hozzászólás #31991 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 21:42:04 »

Sziasztok.

Tudnátok segíteni abban milyen tipusú izzó való a az óracsoportba?

Köszönöm.

Naplózva

Ford Mondeo Mk3 kombi 2004.12 havi fekete külső fekete belső 6 sebességes 1998ccm 96kw 130Le Tdci motor./N7BA/
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #31992 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 21:49:45 »

Sziasztok.

Tudnátok segíteni abban milyen tipusú izzó való a az óracsoportba?

Köszönöm.


http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27029


E-mail
« Új hozzászólás #31993 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 22:08:50 »

Sziasztok!
Ma csak úgy menetközben (100-110km/h) felgyulladt minden lámpa a műszerfalon és a mutatók elmentek a végpontjukig, mint a verseny autókban Smiley A napi km számláló is nullázódott. A motor nem állt le. Szerintetek mi lehetett ez? Én magamtól minden test pontot át fogok nézni a motoron és a kasznin is, hátha valahol ilyen helyen nincs-e valami kontakt probléma. Tudom, hogy hibakódot kell olvasni, de az csütörtöknél előbb nem megy. Addig is, hátha találkoztatok már ilyennel. Ne tartsátok Magatokban Smiley
Köszönettel: István

Az akksi alatti testelést nézd meg leginkább, ill. döglődhet az akksi is. A leírt jelenség leginkább akkor van, ha kevesebb a fesz, mint ami kell a műszerblokknak. Ha leveszed az akkusarut, akkor is ez történik, amikor visszakötöd, és legelőször gyújtást kapcsolsz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31994 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 22:11:24 »

Az akksi alatti testelést nézd meg leginkább, ill. döglődhet az akksi is. A leírt jelenség leginkább akkor van, ha kevesebb a fesz, mint ami kell a műszerblokknak. Ha leveszed az akkusarut, akkor is ez történik, amikor visszakötöd, és legelőször gyújtást kapcsolsz.

AndyA

Az akksi új. 2 hónapos. Igen az akksi alatti testelésre gyanakodom én is.

Köszi.
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
krutigeri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #31995 Dátum: 2017.02.21 kedd, 18:58:37 »



Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy a képen látható középső klímavezérlőt mennyire lehetséges lecserélni az alatta lévővel? Megoldható esetleg, vagy milyen alkatrészek cseréje szükséges hozzá?
Előre is köszönöm a válaszokat   Wink  worship
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #31996 Dátum: 2017.02.21 kedd, 19:33:42 »

[img width=800 height=600]http://rbcdn.hu/b/201305/79/2680808_1024x768.jpg

Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy a képen látható középső klímavezérlőt mennyire lehetséges lecserélni az alatta lévővel? Megoldható esetleg, vagy milyen alkatrészek cseréje szükséges hozzá?
Előre is köszönöm a válaszokat   Wink  worship
Amit ki kell cserélni:
- klímavezérlő
- fűtésmotor
- csatlakozó a klímavezérlőhöz
Amit be kell szerezni:
- belső hőmérséklet érzékelők (1 a jobb térdnél a kormány mellett, 2db a fűtésboxban)
- napfényszenzor a szélvédő mögötti szellőzőrácsba
-külső hőmérséklet mérő?
rajz: http://mondeo.hu/index.php?topic=19627.0
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.21 kedd, 19:35:46 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
krutigeri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #31997 Dátum: 2017.02.21 kedd, 20:15:39 »

Amit ki kell cserélni:
- klímavezérlő
- fűtésmotor
- csatlakozó a klímavezérlőhöz
Amit be kell szerezni:
- belső hőmérséklet érzékelők (1 a jobb térdnél a kormány mellett, 2db a fűtésboxban)
- napfényszenzor a szélvédő mögötti szellőzőrácsba
-külső hőmérséklet mérő?
rajz: http://mondeo.hu/index.php?topic=19627.0

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, örök hála.  worship  worship  vigyor3
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #31998 Dátum: 2017.02.21 kedd, 20:25:09 »

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, örök hála.  worship  worship  vigyor3
Ha valami kimaradt,azt kiigazítják,de szerintem ennyi. vigyor3
Szívesen. eljen
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Pepus1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72



E-mail
« Új hozzászólás #31999 Dátum: 2017.02.21 kedd, 20:39:06 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne h hogy lehet rca csatlakozót rákötni a gyári rádióra.
Ez egy Blaupunkt travel pilot ex tipusu rádió.


Előre is köszönöm a választ.


Naplózva

2006 Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI 116 le.
Oldalak: 1 ... 633 634 635 636 637 638 639 [640] 641 642 643 644 645 646 647 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.