Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 07:59:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 684 685 686 687 688 689 690 [691] 692 693 694 695 696 697 698 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11158679 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34500 Dátum: 2018.04.24 kedd, 20:38:38 »

Epitettem mar bele tempomatot, kicsereltem lambda szondat, egr-t, termosztatot, ajto zarakat stb. Ez a kis szfh mar nem fog ki rajtam. Ha megis, akkor meg mindig ott a B terv. Kanna benya+gyufa Cheesy
Mashogy nem fogom megtudni melyik moci xar. A vegallas kapcs. A motorban van v. a lamella intezi ?
Lamella epseget tudom valahogy ellenorizni a nelkul h ne kelljen szet flexelnem az autot ? Cheesy
Nincs benne végállás kapcsoló. Szerintem egy ellenállás pálya van, vagy valami más, és ahol megszorul a mechanika azt megjegyzi.
Kiszerelve gyújtást ráadva forog körbe mint a ringlispil.

Nálam a belső keringetés lamellája volt rossz, szétnyílt a tengely vége, mint egy trombita, és nem hajtotta a motor. Én cseréltem a lamellát, némi kókányolással a helyén kiforgatható volt, és betettem helyette egy bontottat. Szerintem a többi zsalu is így megy tönkre, hogy az áthajtás megszűnik.
Ellenőrizni azt tudod, hogy a tengely vége nincs-e széttörve.

Ha gondolod odaadom a motorokat próbálkozzál vele, hátha megoldja, ha jó megegyezünk, ha nem az volt a baja, visszaadod.
Helyileg Óbuda, az meg ha jól rémlik, neked még jó is.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34501 Dátum: 2018.04.24 kedd, 22:00:19 »

Epitettem mar bele tempomatot, kicsereltem lambda szondat, egr-t, termosztatot, ajto zarakat stb. Ez a kis szfh mar nem fog ki rajtam. Ha megis, akkor meg mindig ott a B terv. Kanna benya+gyufa Cheesy
Mashogy nem fogom megtudni melyik moci xar. A vegallas kapcs. A motorban van v. a lamella intezi ?
Lamella epseget tudom valahogy ellenorizni a nelkul h ne kelljen szet flexelnem az autot ? Cheesy


Ezek nem bonyolult munkák és nem következik belőle, hogy akkor már mindent pikk-pakk meg tudsz csinálni.  vigyor3
A belső lamellák, fűtőradiátor, párologtató csere....na, majd ezek után mond, hogy  "kis szfh"....  eplus2


Vedd ki a kesztyűtartót, fogj egy lámpát, kis tükröt és kezdj el hallgatózni, hogy hallasz-e nagyon halk motor zajt akkor, amikor azt akarod állítani, ami nem működik.
Ha nem hallasz, ez a jobbik eset, mert akkor jó eséllyel egy könnyen cserélhető motor lesz a hiba (esetleg vezeték, vezérlő). Ha hallasz zajt, keresd meg melyik motor az.
Nézz be a tengelyéhez és működtesd, jól helyezkedve mindegyiknél látható, hogy fordítja-e a terelőlapátot vagy nem.

Ha nincs motorhang a kíván funkció működtetésénél, akkor próbáld a többit és megkeresni a motort, melyik melyik funkció. Ami egyik sem, az lesz az, ami nem működött a hibás funkció kiválasztásánál.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.24 kedd, 22:07:40 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #34502 Dátum: 2018.04.25 szerda, 07:01:42 »

Epitettem mar bele tempomatot, kicsereltem lambda szondat, egr-t, termosztatot, ajto zarakat stb. Ez a kis szfh mar nem fog ki rajtam. Ha megis, akkor meg mindig ott a B terv. Kanna benya+gyufa Cheesy
Mashogy nem fogom megtudni melyik moci xar. A vegallas kapcs. A motorban van v. a lamella intezi ?
Lamella epseget tudom valahogy ellenorizni a nelkul h ne kelljen szet flexelnem az autot ? Cheesy

Ha lamella törésed van az nem kis munka, sajna  rinya (teljes műszerfal kiszedése,merevítővel együtt), nekem 2 napig tartott a box javítás (lamella csere) ,ugy hogy ki-se szedtük a boxot (ne keljen klímát , meg vizet leengedni), csak szétnyitottuk a bokszot annyira , hogy a kezem beférjen és a lamellát betudjam tenni (szerelő barátom javaslata volt)
Én azért nem javasoltam a motor kivételt, mert ha törött a lamella és kiveszed a motort, akkor ugy fogsz járni mint én hogy bele eset a törött motor oldali darab a boxba és
ugye az meg akadályozta a többi mozgását, igy olyan állapotban használtam a fűtést ahogy volt, ez azért a késő őszi hideg időkben nem volt olyan jó, mert az első szélvédőre nem fújt pont
, akkor sűrűn használtam a szélvédőfütést hogy kilássak (igaz ez most nem fenyeget Téged)
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34503 Dátum: 2018.04.25 szerda, 07:14:17 »

Ha lamella törésed van az nem kis munka, sajna  rinya (teljes műszerfal kiszedése,merevítővel együtt), nekem 2 napig tartott a box javítás (lamella csere) ,ugy hogy ki-se szedtük a boxot (ne keljen klímát , meg vizet leengedni), csak szétnyitottuk a bokszot annyira , hogy a kezem beférjen és a lamellát betudjam tenni (szerelő barátom javaslata volt)
Én azért nem javasoltam a motor kivételt, mert ha törött a lamella és kiveszed a motort, akkor ugy fogsz járni mint én hogy bele eset a törött motor oldali darab a boxba és
ugye az meg akadályozta a többi mozgását, igy olyan állapotban használtam a fűtést ahogy volt, ez azért a késő őszi hideg időkben nem volt olyan jó, mert az első szélvédőre nem fújt pont
, akkor sűrűn használtam a szélvédőfütést hogy kilássak (igaz ez most nem fenyeget Téged)

Söröztetek meló közben, hogy eddig húztátok?  vigyor3
5-6 óra alatt kényelmesen meg lehet csinálni a boxot kivéve, szétszedve radiátor/párologtató ki-be, víz/hűtőközeg le-fel.....  Roll Eyes
(eszközök szükségesek)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34504 Dátum: 2018.04.25 szerda, 13:29:12 »

Ha lamella törésed van az nem kis munka, sajna  rinya (teljes műszerfal kiszedése,merevítővel együtt), nekem 2 napig tartott a box javítás (lamella csere) ,ugy hogy ki-se szedtük a boxot (ne keljen klímát , meg vizet leengedni), csak szétnyitottuk a bokszot annyira , hogy a kezem beférjen és a lamellát betudjam tenni (szerelő barátom javaslata volt)
Én azért nem javasoltam a motor kivételt, mert ha törött a lamella és kiveszed a motort, akkor ugy fogsz járni mint én hogy bele eset a törött motor oldali darab a boxba és
ugye az meg akadályozta a többi mozgását, igy olyan állapotban használtam a fűtést ahogy volt, ez azért a késő őszi hideg időkben nem volt olyan jó, mert az első szélvédőre nem fújt pont
, akkor sűrűn használtam a szélvédőfütést hogy kilássak (igaz ez most nem fenyeget Téged)

Thx! Na majd akko megnézem a megnéznivalót  worship wave
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34505 Dátum: 2018.04.25 szerda, 13:39:25 »


Ezek nem bonyolult munkák és nem következik belőle, hogy akkor már mindent pikk-pakk meg tudsz csinálni.  vigyor3
A belső lamellák, fűtőradiátor, párologtató csere....na, majd ezek után mond, hogy  "kis szfh"....  eplus2


Vedd ki a kesztyűtartót, fogj egy lámpát, kis tükröt és kezdj el hallgatózni, hogy hallasz-e nagyon halk motor zajt akkor, amikor azt akarod állítani, ami nem működik.
Ha nem hallasz, ez a jobbik eset, mert akkor jó eséllyel egy könnyen cserélhető motor lesz a hiba (esetleg vezeték, vezérlő). Ha hallasz zajt, keresd meg melyik motor az.
Nézz be a tengelyéhez és működtesd, jól helyezkedve mindegyiknél látható, hogy fordítja-e a terelőlapátot vagy nem.

Ha nincs motorhang a kíván funkció működtetésénél, akkor próbáld a többit és megkeresni a motort, melyik melyik funkció. Ami egyik sem, az lesz az, ami nem működött a hibás funkció kiválasztásánál.


thx!  worship Azaz erdekes, hogy igazabol nem ereztem eddig semmi rendellenesseget. Anno par eve mar dobta ezt a hibat mikor kolvastak az DTCket, de nem foglalkoztam vele, mert nem volt erezheto hiba. Majd most jol letesztelem minden iranyba oszt kiderul... worship wave
Naplózva

blah blah blah
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #34506 Dátum: 2018.04.25 szerda, 22:30:10 »

Söröztetek meló közben, hogy eddig húztátok?  vigyor3
5-6 óra alatt kényelmesen meg lehet csinálni a boxot kivéve, szétszedve radiátor/párologtató ki-be, víz/hűtőközeg le-fel.....  Roll Eyes
(eszközök szükségesek)

Kóláztunk  eplus2 nyugodalmasan csináltuk, mert azt se tudtuk mit honnan lehet leszedni, nem kellet sietni
valószínű már gyorsabb volna, de nem szeretném tesztelni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
sziszi61
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #34507 Dátum: 2018.04.26 csütörtök, 11:09:57 »

sziasztok.van egy kis gondom..mi lehet a hiba..ha. kulcsal tudom zárni nyitni a vezető oldali ajtót de a távirányítóval csak a többit... a vezető oldalit nem.ha bent ülök és kézzel zárom akkor bezár mindent ha nyitom nyit mindent..
Naplózva
sziszi61
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #34508 Dátum: 2018.04.29 vasárnap, 12:11:40 »

sziasztok.van egy kis gondom..mi lehet a hiba..ha. kulcsal tudom zárni nyitni a vezető oldali ajtót de a távirányítóval csak a többit... a vezető oldalit nem.ha bent ülök és kézzel zárom akkor bezár mindent ha nyitom nyit mindent..

Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #34509 Dátum: 2018.04.29 vasárnap, 17:07:04 »

sziasztok.van egy kis gondom..mi lehet a hiba..ha. kulcsal tudom zárni nyitni a vezető oldali ajtót de a távirányítóval csak a többit... a vezető oldalit nem.ha bent ülök és kézzel zárom akkor bezár mindent ha nyitom nyit mindent..

Szia.
Így látatlanban valószínűleg a BE ajtózárad xarakodik,esetleg vezeték törés(főleg a 2004 évjárat előtti) persze,ha megadod az autód adatait talán könnyebben tudnánk segíteni.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.29 vasárnap, 17:09:36 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Shydra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #34510 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 21:14:06 »

Sziasztok !

Furcsa hibám lett amit nem teljesen értek...
Olvastam itt a fórumon hogy többen is találkoztak vele de senki nem írta le hogy mi lett a vége.
Szóval beindítottam az autót utána nem sokkal füst kezdett jönni a befúvó nyílásokból.
Rögtön leállítottam rohantam a poroltóért ,de semmi sem égett, nem látni mi füstölt.
Most indul az autó füst nincs de nem megy a klíma.
Hibakód nincs minden működik de nem indul a klíma kompresszor.
Kérdezném hogy aki járt már hasonlóan mi lett a megoldás ?

Köszönöm.
Naplózva

2003 Mondeo 2.0 TDCI Tournier Ghia (aut)
speti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #34511 Dátum: 2018.05.01 kedd, 07:11:14 »

Sziasztok !

Furcsa hibám lett amit nem teljesen értek...
Olvastam itt a fórumon hogy többen is találkoztak vele de senki nem írta le hogy mi lett a vége.
Szóval beindítottam az autót utána nem sokkal füst kezdett jönni a befúvó nyílásokból.
Rögtön leállítottam rohantam a poroltóért ,de semmi sem égett, nem látni mi füstölt.
Most indul az autó füst nincs de nem megy a klíma.
Hibakód nincs minden működik de nem indul a klíma kompresszor.
Kérdezném hogy aki járt már hasonlóan mi lett a megoldás ?

Köszönöm.

Nekem pont ez volt, elfüstölt a klíma kuplung, a http://www.primaklima.hu felújította.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.01 kedd, 07:15:34 írta speti » Naplózva

MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
Shydra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #34512 Dátum: 2018.05.01 kedd, 08:26:07 »

Nekem pont ez volt, elfüstölt a klíma kuplung, a http://www.primaklima.hu felújította.

Ez volt a legelső tippem nekem is, de nem...
A kuplung és a tekercs rendben van.
A klíma relét ki sem vezérli. Diagnosztikával olvasva kiderül hogy klíma kérelem nem is érkezik.
Kapcsolási rajza esetleg lenne vkinek ? sokat segítene...

Köszönöm
Naplózva

2003 Mondeo 2.0 TDCI Tournier Ghia (aut)
Shydra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #34513 Dátum: 2018.05.01 kedd, 08:56:27 »

Rajzot nem találtam de vezetett hibakeresést igen.
Addig eljutottam vele hogy kiment az f82-es biztosítékom.
Innen nem tudok tovább jutni mert azt mondja hogy rajz alapján keressem a zárlatot.
Az f82 a tempomat biztosítékom elvileg...
Szal tényleg kellene rajz.

Köszi
Naplózva

2003 Mondeo 2.0 TDCI Tournier Ghia (aut)
Shydra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #34514 Dátum: 2018.05.01 kedd, 09:30:41 »

És meg is van. Leírom ide hogy későbbiekben mások segítségére is lehessen....
Az utastérbe beömlő füstöt az okozza hogy lezárlatosodik valamelyik fűtött szélvédő mosó fúvóka.
Ez a rendszer az f82-es tempomat biztiről kapja tápot vagyis kiveri ezt a biztit.
Amikor kimegy az f82 részlegesen leáll a kommunikáció és nem megy ki a klíma kérelem.
A fúvókák fűtését lekötöttem a biztit kicseréltem és van klímám újra Smiley

Ennyi Smiley
Naplózva

2003 Mondeo 2.0 TDCI Tournier Ghia (aut)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #34515 Dátum: 2018.05.02 szerda, 16:18:37 »

És meg is van. Leírom ide hogy későbbiekben mások segítségére is lehessen....
Az utastérbe beömlő füstöt az okozza hogy lezárlatosodik valamelyik fűtött szélvédő mosó fúvóka.
Ez a rendszer az f82-es tempomat biztiről kapja tápot vagyis kiveri ezt a biztit.
Amikor kimegy az f82 részlegesen leáll a kommunikáció és nem megy ki a klíma kérelem.
A fúvókák fűtését lekötöttem a biztit kicseréltem és van klímám újra Smiley

Ennyi Smiley

Ezt már én is halottam, hogy zárlatos mosófúvóka miatt nem megy a tempomat!
Egy kis fűtött mosóka mikre nem képes! wow1
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #34516 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 09:53:48 »

Sziasztok!  SOS-ben segítséget szeretnék kérni tőletek!   Van egy 2001-es MK3-as mondeom, aminek a középső konzolját komplett kicseréltem 2003 utánira! Már cseréltem 2 db elakadás jelző kapcsolot, mert nem akar bent maradni!  Csak addig működik, ameddig folyamatosan nyomom!  A kapcsolok nem újak, ezek lehetnek hibásak, vagy más lehet a kötése a 2001-nek?   Megy vizsgára az autó, és ezért várom sürgősen a segítségetek!   Elöre is köszönöm!   Defoe
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #34517 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 10:08:51 »

Sziasztok!  SOS-ben segítséget szeretnék kérni tőletek!   Van egy 2001-es MK3-as mondeom, aminek a középső konzolját komplett kicseréltem 2003 utánira! Már cseréltem 2 db elakadás jelző kapcsolot, mert nem akar bent maradni!  Csak addig működik, ameddig folyamatosan nyomom!  A kapcsolok nem újak, ezek lehetnek hibásak, vagy más lehet a kötése a 2001-nek?   Megy vizsgára az autó, és ezért várom sürgősen a segítségetek!   Elöre is köszönöm!   Defoe

Ha jól emlékszem GEM-ben lehet állítani, hogy latching a vészvillogó kapcsoló, vagy nem. Azt kéne szerintem nem-re állítani.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34518 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 10:11:12 »

Sziasztok!  SOS-ben segítséget szeretnék kérni tőletek!   Van egy 2001-es MK3-as mondeom, aminek a középső konzolját komplett kicseréltem 2003 utánira! Már cseréltem 2 db elakadás jelző kapcsolot, mert nem akar bent maradni!  Csak addig működik, ameddig folyamatosan nyomom!  A kapcsolok nem újak, ezek lehetnek hibásak, vagy más lehet a kötése a 2001-nek?   Megy vizsgára az autó, és ezért várom sürgősen a segítségetek!   Elöre is köszönöm!   Defoe

Pre-FL konzolt cseréltél pre-FL konzolra, vagy FL-esre építetted át? Az utóbbiban emlékeim szerint nem kapcsoló van, hanem nyomógomb, azaz OK, hogy nem marad benn, nem is kell neki. De ez csak valami halvány emlék sok év előttről, amikor a 2001-es középkonzolját akartam FL utánira cserélni.

Ha igazam van, akkor egy ilyen kell neked:

http://www.vatera.hu/12vdc-os-impulzus-kapcsolo-relemodul-sr-flip-flop-uj-2612472221.html

Valamint ahogyan a leírásban szerepel, prellmentesíteni kell a kapcsolót. Ez még két alkatrészt jelent, egy ellenállást és egy kondenzátort a kapcsoló mellé az alábbiak szerint bekötve:

http://morgoelektronika.hu/images/prell-1.gif

Az ellenállás legyen 1W-os a biztonság kedvéért, bár sosem fog rajta ennyi villany folyni, a kondér meg minimum 30V-os (de lehet több), és lehetőleg valami kerámia, ne elektrolit. Pl.:

www.lomex.hu, 09-05-09 (5 Ft)

ill.

www.lomex.hu, 07-07-46 vagy 07-08-61 (11 Ft)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34519 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 10:13:47 »

Ha jól emlékszem GEM-ben lehet állítani, hogy latching a vészvillogó kapcsoló, vagy nem. Azt kéne szerintem nem-re állítani.

Na ja, ha a GEM tudja, úgy könnyű! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34520 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 12:38:03 »

Pre-FL konzolt cseréltél pre-FL konzolra, vagy FL-esre építetted át? Az utóbbiban emlékeim szerint nem kapcsoló van, hanem nyomógomb, azaz OK, hogy nem marad benn, nem is kell neki. De ez csak valami halvány emlék sok év előttről, amikor a 2001-es középkonzolját akartam FL utánira cserélni.

Ha igazam van, akkor egy ilyen kell neked:

http://www.vatera.hu/12vdc-os-impulzus-kapcsolo-relemodul-sr-flip-flop-uj-2612472221.html

Valamint ahogyan a leírásban szerepel, prellmentesíteni kell a kapcsolót. Ez még két alkatrészt jelent, egy ellenállást és egy kondenzátort a kapcsoló mellé az alábbiak szerint bekötve:

http://morgoelektronika.hu/images/prell-1.gif

Az ellenállás legyen 1W-os a biztonság kedvéért, bár sosem fog rajta ennyi villany folyni, a kondér meg minimum 30V-os (de lehet több), és lehetőleg valami kerámia, ne elektrolit. Pl.:

www.lomex.hu, 09-05-09 (5 Ft)

ill.

www.lomex.hu, 07-07-46 vagy 07-08-61 (11 Ft)

AndyA


.....vagy átkapcsolni a GEM-ben illetve pár ellenállás, kondi, tranzisztorok és máris kész az impulzus kapcsoló, ami így akár érintőkapcsoló is lehetne.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #34521 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 13:15:32 »

Na ja, ha a GEM tudja, úgy könnyű! Smiley

AndyA

Csere az is faceliftesre  eplus2

Na akkor az sem kell Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.03 csütörtök, 14:58:38 írta tpmportal » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34522 Dátum: 2018.05.03 csütörtök, 14:57:07 »

Na ja, ha a GEM tudja, úgy könnyű! Smiley

AndyA
tudja, fl előtt is volt nyomógombos
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #34523 Dátum: 2018.05.04 péntek, 11:01:29 »

Kibányáztam az autóból az önindítót. A rögzítő csavar az eléggé el van nyalódva és gondoltam hogy veszek bele újakat, de ilyen tőcsavart sehol nem találtam hozzá, hanem csak normál csavart.
Jó az is?  szomoru1
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34524 Dátum: 2018.05.04 péntek, 11:16:55 »

Kibányáztam az autóból az önindítót. A rögzítő csavar az eléggé el van nyalódva és gondoltam hogy veszek bele újakat, de ilyen tőcsavart sehol nem találtam hozzá, hanem csak normál csavart.
Jó az is?  szomoru1

Igen és nem. Smiley

Rögzítés szempontjából jó a sima fejű csavar + alátét. A Ford viszont azért használ szinte mindenhol kalapos csavarokat, mert az alá nehezebben jut be a víz, nehezebben rohad be a csavar.

Ford kereskedésben kapsz, bár sokkal drágább lesz, mint egy sima csavar a csavarboltból (mondjuk így is pár száz Ft max.). Máshol viszont ilyen kalaposat kb. lehetetlen beszerezni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #34525 Dátum: 2018.05.04 péntek, 13:04:04 »

Igen és nem. Smiley

Rögzítés szempontjából jó a sima fejű csavar + alátét. A Ford viszont azért használ szinte mindenhol kalapos csavarokat, mert az alá nehezebben jut be a víz, nehezebben rohad be a csavar.

Ford kereskedésben kapsz, bár sokkal drágább lesz, mint egy sima csavar a csavarboltból (mondjuk így is pár száz Ft max.). Máshol viszont ilyen kalaposat kb. lehetetlen beszerezni.

AndyA
A Cromax nál néztem ott 1000 Ft volt egy darab ebből a sima natúr csavarból
Legalábbis a képen sima natúr csavar nak látszik.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Zsolti87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #34526 Dátum: 2018.05.05 szombat, 06:04:35 »

Sziasztok!

Ecu (C200) csatlakozóhoz keresek 5-6db pin-t, Budapest környékén. Ha valakinek esetleg otthon van elfekvőben megvenném tőle. Írj pm-et. Köszönöm.
Naplózva

Mk3 2005 2.0 TDCI kombi N7BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34527 Dátum: 2018.05.07 hétfő, 07:47:00 »

A Cromax nál néztem ott 1000 Ft volt egy darab ebből a sima natúr csavarból
Legalábbis a képen sima natúr csavar nak látszik.


Az is, csak a feje alatt van egy kalap, mintha egybe lenne öntve az alátéttel, nem?

Ha tényleg sima csavar, amin nincs ilyen perem, akkor vehetsz helyette mérethelyeset másikat. Viszont mindenképpen felületkezeltet vegyél, olyan krómozott, vagy kadmiumozott, vagy milyet, ami kicsit sárgás színű, és fény felé fordítva szivárványos, színjátszós a felülete.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34528 Dátum: 2018.05.08 kedd, 15:10:35 »

Van ez a belso homerseklet szonzor, amin van egy hulye motor is.



Ennek van biztije ? Ha igen, melyik lehet az ?
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34529 Dátum: 2018.05.08 kedd, 15:21:12 »

Van ez a belso homerseklet szonzor, amin van egy hulye motor is.

[img]https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61jVg1fkwnL._SX355_.jpg

Ennek van biztije ? Ha igen, melyik lehet az ?


F81 7.5A, de csak a motoré. Az érzékelőnek nincs.
3-as lábra, (zöld fekete) érkezik a tápfeszültség. Testet is már a klímavezérlő adja neki.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.08 kedd, 15:25:40 írta AndyA » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34530 Dátum: 2018.05.08 kedd, 15:26:54 »

Van ez a belso homerseklet szonzor, amin van egy hulye motor is.

[img]https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61jVg1fkwnL._SX355_.jpg

Ennek van biztije ? Ha igen, melyik lehet az ?

Mindenképpen van. Kb. kettő elektromos alkatrész van az autóban, aminek nincs biztosítéka. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34531 Dátum: 2018.05.08 kedd, 15:36:33 »


F81 7.5A, de csak a motoré. Az érzékelőnek nincs.
3-as lábra, (zöld fekete) érkezik a tápfeszültség. Testet is már a klímavezérlő adja neki.

thx!  worship
Tehat ha mondjuk ki szeretnem merni, akkor eleg ha a zold/fekete labra teszek muszart es a muszar masik veget testre vagom. Szeretnem tudni, hogy egyaltlaan kap-e tapfeszt a motor. Merthogy elvileg jelez az ECU h szakadas van.
Egyebkent melyik a test vezetek ? Jo mondjuk ezt azert ki fogom talalni, mert 4 vezetekbol 2 a NTC-re megy  vigyor3
F81-et ellenoriztem, az okes.
Megporgetem majd a mocit, szorul-e egyaltalan vagy ilyesmi.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.08 kedd, 15:41:19 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34532 Dátum: 2018.05.08 kedd, 15:39:40 »

Mindenképpen van. Kb. kettő elektromos alkatrész van az autóban, aminek nincs biztosítéka. Smiley

AndyA

hat ja, egyik az akksi, masik az elemlampam  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34533 Dátum: 2018.05.08 kedd, 15:46:20 »

hat ja, egyik az akksi, masik az elemlampam  vigyor3

Mivel az akksiból indul ki minden, azt nem számoltam bele.

De a generátornak nincs biztosítéka, az tutter, és szerintem az önindítónak sem nagyon. Arra a pár száz A-re elég szép nagy kellene már, és olyanra nem emlékszem egyik táblában sem. vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34534 Dátum: 2018.05.08 kedd, 16:00:30 »

Mivel az akksiból indul ki minden, azt nem számoltam bele.

De a generátornak nincs biztosítéka, az tutter, és szerintem az önindítónak sem nagyon. Arra a pár száz A-re elég szép nagy kellene már, és olyanra nem emlékszem egyik táblában sem. vigyor3

AndyA

Dehogynem! Olyankor az összes biztosíték játszik ! Együttes erővel pukkannak ki  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34535 Dátum: 2018.05.08 kedd, 16:46:49 »

Dehogynem! Olyankor az összes biztosíték játszik ! Együttes erővel pukkannak ki  vigyor3

Alig hiszem. Ahhoz egyszerre kellene minden elektromos fogyasztónak több áramot felvennie, mint szabad.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34536 Dátum: 2018.05.08 kedd, 19:27:48 »

Mindenképpen van. Kb. kettő elektromos alkatrész van az autóban, aminek nincs biztosítéka. Smiley

AndyA

Jóval több......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34537 Dátum: 2018.05.08 kedd, 19:33:23 »

Mivel az akksiból indul ki minden, azt nem számoltam bele.

De a generátornak nincs biztosítéka, az tutter, és szerintem az önindítónak sem nagyon. Arra a pár száz A-re elég szép nagy kellene már, és olyanra nem emlékszem egyik táblában sem. vigyor3

AndyA


Elég sok autóban van a generátor töltőkábelén biztosíték.
A legtöbb MK3 Mondeoban nincs, de pl. a 2003/02- V6 3.0-ban van egy 175A-s a generátor (B+) és az önindító (30-as pont) között. (mert ugye oda meg a töltővezeték)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34538 Dátum: 2018.05.08 kedd, 20:25:44 »

thx!  worship
Tehat ha mondjuk ki szeretnem merni, akkor eleg ha a zold/fekete labra teszek muszart es a muszar masik veget testre vagom. Szeretnem tudni, hogy egyaltlaan kap-e tapfeszt a motor. Merthogy elvileg jelez az ECU h szakadas van.
Egyebkent melyik a test vezetek ? Jo mondjuk ezt azert ki fogom talalni, mert 4 vezetekbol 2 a NTC-re megy  vigyor3
F81-et ellenoriztem, az okes.
Megporgetem majd a mocit, szorul-e egyaltalan vagy ilyesmi.


4-es, fekete/zöld.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #34539 Dátum: 2018.05.09 szerda, 08:33:28 »

4-es, fekete/zöld.

thx!  worship
Naplózva

blah blah blah
szeky71
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #34540 Dátum: 2018.05.11 péntek, 17:33:09 »

Ha beindítom a klímát olyan hangot ad mint egy kávédaráló és remeg az egész ékszíj rész mi romolhatott el. Le is videoztam, de ide nem tudom feltenni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #34541 Dátum: 2018.05.11 péntek, 17:36:39 »

Ha beindítom a klímát olyan hangot ad mint egy kávédaráló és remeg az egész ékszíj rész mi romolhatott el. Le is videoztam, de ide nem tudom feltenni.
a klíma kompresszor,és vagy a főtengely szíjtárcsa.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szeky71
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #34542 Dátum: 2018.05.11 péntek, 18:07:03 »

A főtengely ékszíjtárcsa pár napja lettcserélve akkor a kompresszor romolhatott el.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #34543 Dátum: 2018.05.11 péntek, 18:22:09 »

A főtengely ékszíjtárcsa pár napja lettcserélve akkor a kompresszor romolhatott el.
így van,hacsak nem eddig ment az új szíjtárcsa...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #34544 Dátum: 2018.05.11 péntek, 18:58:59 »

Sziasztok!

A Forscan progival át lehet írni az EGR figyelés intervallumát?
Valahol olvastam, hogy át lehet írni ezt az értéket nagyobbra és akkor nem fog 60km után jelezni a ledugózott EGR miatt, hanem 1000km után dobja be a mil-lámpát.

Ha valaki tudja a válasz, akkor legyen szíves megírni, hogy hol található ez a rész a progiban.

Köszönettel: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34545 Dátum: 2018.05.11 péntek, 20:06:30 »

Sziasztok!

A Forscan progival át lehet írni az EGR figyelés intervallumát?
Valahol olvastam, hogy át lehet írni ezt az értéket nagyobbra és akkor nem fog 60km után jelezni a ledugózott EGR miatt, hanem 1000km után dobja be a mil-lámpát.

Ha valaki tudja a válasz, akkor legyen szíves megírni, hogy hol található ez a rész a progiban.

Köszönettel: Ákos

Őszintén: a vizsgabiztoson kívül kit érdekel, hogy világít? Ha zavar, ragaszd le fekete szigszalaggal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #34546 Dátum: 2018.05.11 péntek, 20:34:13 »

Sziasztok!

A Forscan progival át lehet írni az EGR figyelés intervallumát?
Valahol olvastam, hogy át lehet írni ezt az értéket nagyobbra és akkor nem fog 60km után jelezni a ledugózott EGR miatt, hanem 1000km után dobja be a mil-lámpát.

Ha valaki tudja a válasz, akkor legyen szíves megírni, hogy hol található ez a rész a progiban.

Köszönettel: Ákos
forscannel szerintem biztos nem.korábban hallottm, hogy ids el lehet,de szerintem az is városi legenda volt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #34547 Dátum: 2018.05.11 péntek, 21:40:32 »

forscannel szerintem biztos nem.korábban hallottm, hogy ids el lehet,de szerintem az is városi legenda volt.

Köszönöm szépen a válaszokat!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #34548 Dátum: 2018.05.11 péntek, 22:41:38 »

Őszintén: a vizsgabiztoson kívül kit érdekel, hogy világít? Ha zavar, ragaszd le fekete szigszalaggal.

AndyA
A vizsgabiztost se érdekli csak neki fényképpel kell bizonyíeani, hogy hibakódmentes az autó. eplus2
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #34549 Dátum: 2018.05.11 péntek, 23:00:41 »

A vizsgabiztost se érdekli csak neki fényképpel kell bizonyíeani, hogy hibakódmentes az autó. eplus2

Ez így nem teljesen pontos.
A műszercsoportot kell fényképeznie, hogy járó motornál nem jelez-e vissza valamilyen meghibásodásra figyelmeztető lámpa.
(Hibakódok lehetnek a tárolókban, nem minden hibára kapcsol fel figyelmeztető lámpa.  vigyor3 )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 684 685 686 687 688 689 690 [691] 692 693 694 695 696 697 698 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.