Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:37:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 700 701 702 703 704 705 706 [707] 708 709 710 711 712 713 714 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11151027 alkalommal)
0 Felhasználó és 103 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35300 Dátum: 2019.03.19 kedd, 09:00:26 »

Minden tiszteletem az elektromossághoz értő embereknek ,de valaki segítsen  miért nem indul a klíma  mindent végig sakkoztunk mindent lepróbáltunk  és nem  ha direktbe  relével  elindul a komp  + vent  1  -   2  fokozat   hideg mint a jég  okés     valamit még nem találtam  meg ?  Köszönöm előre is.  2006  digit klíma.
kikell mérni, hogy a vezérlő kiadja-e az indítójelet. Ha igen, akkor kábelszakadás. Húzni kell egy új szálat. Ha nem, akkor vezérlőhiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #35301 Dátum: 2019.03.19 kedd, 12:12:46 »

Minden tiszteletem az elektromossághoz értő embereknek ,de valaki segítsen  miért nem indul a klíma  mindent végig sakkoztunk mindent lepróbáltunk  és nem  ha direktbe  relével  elindul a komp  + vent  1  -   2  fokozat   hideg mint a jég  okés     valamit még nem találtam  meg ?  Köszönöm előre is.  2006  digit klíma.

Szia.

Nekem is hasonló  jelenség jött elő. Minden működik, de csak meleg levegő jött, a kompresszor pedig nem kapcsolt. A gáz és a rendszer állapot ellenőrzése után (ami tökéletesen sikerült) elektromos hiba keresés következett. És itt jött a csavar! Az utastéri biztosítéktábla 82-es biztije (7.5A) megolvadt. Kicseréltük és egyből működött.
DE vigyázz, mert ez a bizti kell a tempomathoz és a fűthető ablakmosó fúvókához is. Nálam az egyik fűthető ablakmosó fúvóka volt zárlatos, úgyhogy a cseréig kikötöttük.

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #35302 Dátum: 2019.03.19 kedd, 12:17:28 »

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy a benzines és dízel Mondeo-n a generátor ugyan az?

Köszönöm!
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35303 Dátum: 2019.03.19 kedd, 12:22:58 »

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy a benzines és dízel Mondeo-n a generátor ugyan az?

Köszönöm!

Melyik benzinesen és melyik dízelen? Smiley

Értsd: többnyire nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #35304 Dátum: 2019.03.19 kedd, 12:27:15 »

Melyik benzinesen és melyik dízelen? Smiley

Értsd: többnyire nem.

AndyA

Úgy alapjáraton mindegyiken. Valahol azt hallottam, hogy az 1.8-as benzinestől a 3 literesig, illetve a 2 és 2.2 dízel generátora ugyan az. Tehát mondjuk a benzines generátora rámegy a dízelre ill. fordítva is.
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Nyúl 65
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


Taunustól a Mondeóig


E-mail
« Új hozzászólás #35305 Dátum: 2019.03.19 kedd, 18:09:31 »

Köszönöm prőbálkozom tovább a vezérlőt  cseredarabbal  kiváltottam maradt a hiba  bizti jó  marad a kábelszakadás  vlhol..  .. falbav
Naplózva
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35306 Dátum: 2019.03.19 kedd, 22:18:49 »

Tudom, hogy nem komoly dolog, de a mellékelt gombom le van kopva és szeretném valahogy megoldani ezt az "óriási" problémát.  nyes Mit javasoltok? Csere, vagy lehet valahogy ezt szebbé tenni?
https://i.imgur.com/BTL9XrI.png
https://i.imgur.com/hCbZwYX.png
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #35307 Dátum: 2019.03.20 szerda, 06:45:20 »

Tudom, hogy nem komoly dolog, de a mellékelt gombom le van kopva és szeretném valahogy megoldani ezt az "óriási" problémát.  nyes Mit javasoltok? Csere, vagy lehet valahogy ezt szebbé tenni?
https://i.imgur.com/BTL9XrI.png
https://i.imgur.com/hCbZwYX.png

bontóbol gombokért vehetsz, nem érdemes felujitani
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #35308 Dátum: 2019.03.20 szerda, 09:24:35 »

Úgy alapjáraton mindegyiken. Valahol azt hallottam, hogy az 1.8-as benzinestől a 3 literesig, illetve a 2 és 2.2 dízel generátora ugyan az. Tehát mondjuk a benzines generátora rámegy a dízelre ill. fordítva is.

A négyhengeres benzinesé és a dízelé ugyanolyan, annyi a különbség, hogy a benzinesen (kivéve az automata váltóson) szabadonfutó van, és emiatt kicsit más az első pajzs szíjtárcsa felőli vége.

Tehát dízelre felrakható a benzinesé, de benzinesre a szabadonfutó hiánya miatt nem igazán ajánlott dízelét rakni.

A V6-ra teljesen más cikkszámokat hoz a gyári program, mint a fenti kettőre.
Naplózva
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35309 Dátum: 2019.03.20 szerda, 09:39:18 »

bontóbol gombokért vehetsz, nem érdemes felujitani
Nos, próbáltam, de csak ilyenek vannak: https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz-egyeb/ford_mondeo_iii_2.0_16v_tddi_csomagter_ajtonyito_kapcsolo
Ez meg nem olyan. Sad Már az összes környéken lévő bontónak írtam levelet, rám sem bagóztak. Sad
Másik kérdés, hogy ha a hátsó üléshez szeretnétek valamilyen tápot vezetni, azt hogyan oldanátok meg? Egy beszerelhető szivargyújtót kötnétek be, mondjuk az eredeti szivargyújtóról lekötve a 12V-ot, vagy mondjuk egy ilyet szerelnétek be hátra:  http://www.elektrobot.hu/termek.php?filename=2180.html&i=2180
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #35310 Dátum: 2019.03.20 szerda, 15:15:02 »

Sziasztok,
a gyertyakábelnek mekkora az ellenállása? Hosszúságtól függetlenül egyforma?

Köszönöm szépen
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35311 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 07:24:17 »

Nos, próbáltam, de csak ilyenek vannak: https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz-egyeb/ford_mondeo_iii_2.0_16v_tddi_csomagter_ajtonyito_kapcsolo
Ez meg nem olyan. Sad Már az összes környéken lévő bontónak írtam levelet, rám sem bagóztak. Sad
Másik kérdés, hogy ha a hátsó üléshez szeretnétek valamilyen tápot vezetni, azt hogyan oldanátok meg? Egy beszerelhető szivargyújtót kötnétek be, mondjuk az eredeti szivargyújtóról lekötve a 12V-ot, vagy mondjuk egy ilyet szerelnétek be hátra:  http://www.elektrobot.hu/termek.php?filename=2180.html&i=2180

A tiédben nincs szivargyújtó a csomagtér jobb oldalán elöl, az üléstámla magasságában? Ha dugó van, akkor nézz mögé, hogy hátha vezeték is van mögötte. Az enyém ugyan kombi, de nekem így volt, csak aljzatot kellett rá tenni és kész is volt.

Ha ez nincs, akkor a középkonzol szivargyuszitól vinnék hátra a konzol végébe drótot, és a két ülés közötti hátlapra tenném az aljzatot. Ez nem túl nagy műtét, kell hozzá olyan saru, aminek a hátán van egy extra kés, hogy az eredeti vezetéket is legyen hová tenni:

https://media.wuerth.com/stmedia/wuerth/images/std.lang.all/resolutions/category/576px/55083.jpg
https://defloc.hu/image/cache/catalog/product/Sajat/atmeno_akkumulator_saru-1100x1100w.gif

Az első félénél ügyelj rá, nehogy összeérjenek a vezetékek, szigeteld le rendesen. A második fajta valamivel jobb, én inkább ezt szeretem. Arra a dróta kell szerelni, ami az új elmenő lesz, a régi sarut lehúzod, az megy ennek a "hátára", és ez megy fel helyette a szivargyújtóra.

Ha nagyon a csomiba akarod, akkor is a szivargyújtótól indulnék. Az első ülés alatti kábelcsatornában ki a bal küszöbig, ott a küszöb alatt a többi kábellel együtt hátra a csomagtérbe, és ott meg oda szereled, ahová tetszik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #35312 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 09:47:55 »

Tegnap kimértem vagy jók az értékek vagy nem. A leghosszabb kábeltől indulva a legrövidebbig, kb 5, 4, 3, 3 KOhm. Az első gyertya hézaga nagyobb volt a többi háromhoz képest, így azon igazítottam. Kb 10 km-t mentem vele idáig és nem rángatott. Remélem így is marad.
Sziasztok,
a gyertyakábelnek mekkora az ellenállása? Hosszúságtól függetlenül egyforma?

Köszönöm szépen

Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35313 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 09:58:03 »

A tiédben nincs szivargyújtó a csomagtér jobb oldalán elöl, az üléstámla magasságában? Ha dugó van, akkor nézz mögé, hogy hátha vezeték is van mögötte. Az enyém ugyan kombi, de nekem így volt, csak aljzatot kellett rá tenni és kész is volt.

Ha ez nincs, akkor a középkonzol szivargyuszitól vinnék hátra a konzol végébe drótot, és a két ülés közötti hátlapra tenném az aljzatot. Ez nem túl nagy műtét, kell hozzá olyan saru, aminek a hátán van egy extra kés, hogy az eredeti vezetéket is legyen hová tenni:

https://media.wuerth.com/stmedia/wuerth/images/std.lang.all/resolutions/category/576px/55083.jpg
https://defloc.hu/image/cache/catalog/product/Sajat/atmeno_akkumulator_saru-1100x1100w.gif

Az első félénél ügyelj rá, nehogy összeérjenek a vezetékek, szigeteld le rendesen. A második fajta valamivel jobb, én inkább ezt szeretem. Arra a dróta kell szerelni, ami az új elmenő lesz, a régi sarut lehúzod, az megy ennek a "hátára", és ez megy fel helyette a szivargyújtóra.

Ha nagyon a csomiba akarod, akkor is a szivargyújtótól indulnék. Az első ülés alatti kábelcsatornában ki a bal küszöbig, ott a küszöb alatt a többi kábellel együtt hátra a csomagtérbe, és ott meg oda szereled, ahová tetszik.

AndyA
Megnézem este, hátha van a csomagtartóban kivezetés. De úgy rémlik, hogy nincs.
A csomagtartóba való kiállásról nem is gondolkodtam, de nem rossz ötlet. Smiley
Én magam is a középkonzolos szivargyújtóra gondoltam, mint forrás. Ha azon a vezetéken két szivargyújtó közül mindkettő (esetleges csomagtér kiállással három) használatban lesz, nem lesz túl nagy a terhelés? Fogja bírni az egy szem biztosíték pl.?
Amúgy mire figyeljek a középkonzol szétszedésénél?
 worship
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.21 csütörtök, 14:02:22 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #35314 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 18:32:05 »

Megnézem este, hátha van a csomagtartóban kivezetés. De úgy rémlik, hogy nincs.
A csomagtartóba való kiállásról nem is gondolkodtam, de nem rossz ötlet. Smiley
Én magam is a középkonzolos szivargyújtóra gondoltam, mint forrás. Ha azon a vezetéken két szivargyújtó közül mindkettő (esetleges csomagtér kiállással három) használatban lesz, nem lesz túl nagy a terhelés? Fogja bírni az egy szem biztosíték pl.?
Amúgy mire figyeljek a középkonzol szétszedésénél?
 worship
Ahogy nézem a szivargyújtónak 15A-es biztosítéka van, (és mintha más nem is lenne azon a biztosítékon),  a 15A x12V=180W.
Ha egy ilyen USB aljazatot 3A-nek veszel, 5V-on, az 15Watt.
Szóval egy pár darab ilyet ráaggathatsz.
De ha jól tudom az extra gyorstöltők sem tudnak 15A nél többet, az meg 5V on, még mindig csak 75W, szóval még ebből is kijönne 2,5 db.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35315 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 18:54:44 »

A tiédben nincs szivargyújtó a csomagtér jobb oldalán elöl, az üléstámla magasságában? Ha dugó van, akkor nézz mögé, hogy hátha vezeték is van mögötte. Az enyém ugyan kombi, de nekem így volt, csak aljzatot kellett rá tenni és kész is volt.

Ha ez nincs, akkor a középkonzol szivargyuszitól vinnék hátra a konzol végébe drótot, és a két ülés közötti hátlapra tenném az aljzatot. Ez nem túl nagy műtét, kell hozzá olyan saru, aminek a hátán van egy extra kés, hogy az eredeti vezetéket is legyen hová tenni:

https://media.wuerth.com/stmedia/wuerth/images/std.lang.all/resolutions/category/576px/55083.jpg
https://defloc.hu/image/cache/catalog/product/Sajat/atmeno_akkumulator_saru-1100x1100w.gif

Az első félénél ügyelj rá, nehogy összeérjenek a vezetékek, szigeteld le rendesen. A második fajta valamivel jobb, én inkább ezt szeretem. Arra a dróta kell szerelni, ami az új elmenő lesz, a régi sarut lehúzod, az megy ennek a "hátára", és ez megy fel helyette a szivargyújtóra.

Ha nagyon a csomiba akarod, akkor is a szivargyújtótól indulnék. Az első ülés alatti kábelcsatornában ki a bal küszöbig, ott a küszöb alatt a többi kábellel együtt hátra a csomagtérbe, és ott meg oda szereled, ahová tetszik.

AndyA

Vagy ha csomagtér, akkor bizti táblából indulva egy ilyennel elosztva:
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35316 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 19:03:32 »

Ahogy nézem a szivargyújtónak 15A-es biztosítéka van, (és mintha más nem is lenne azon a biztosítékon),  a 15A x12V=180W.
Ha egy ilyen USB aljazatot 3A-nek veszel, 5V-on, az 15Watt.
Szóval egy pár darab ilyet ráaggathatsz.
De ha jól tudom az extra gyorstöltők sem tudnak 15A nél többet, az meg 5V on, még mindig csak 75W, szóval még ebből is kijönne 2,5 db.

Köszi a fizikai levezetést, egyértelmű. Smiley
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35317 Dátum: 2019.03.21 csütörtök, 19:08:51 »

Vagy ha csomagtér, akkor bizti táblából indulva egy ilyennel elosztva:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/316RA8r9QQL.jpg
Na erről jut eszembe! Használok (használnék) ilyet, a menetrögzítő kamerám van egy ilyennel rákötve a szivargyújtó töltő biztosítékára, de érdekes dolgot művel (ezért csak használnám). Ha bekapcsol a kamera, véletlenszerűen kiír valami errort (működik tovább, rögzít) és ilyenkor, természetesen menet közben, beriaszt a kocsi, de csak egyet "pittyeg" a riasztó. Ha kihúzom a kamerát, megszűnik a jelenség. Így most tényleg az lesz, hogy a belső világításról fogom lehúzni a feszt a kamerához ezzel: http://www.elektrobot.hu/termek.php?filename=DC-DC_konverter_buck_step_down_USB_mini.html&i=995
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.22 péntek, 07:45:00 írta AndyA » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35318 Dátum: 2019.03.22 péntek, 07:42:06 »

Tegnap kimértem vagy jók az értékek vagy nem. A leghosszabb kábeltől indulva a legrövidebbig, kb 5, 4, 3, 3 KOhm. Az első gyertya hézaga nagyobb volt a többi háromhoz képest, így azon igazítottam. Kb 10 km-t mentem vele idáig és nem rángatott. Remélem így is marad.

Gyertyakábelnek kOhm-os ellenállása...?!?!

Tized Ohm inkább, de még azt is sokallom.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35319 Dátum: 2019.03.22 péntek, 07:44:05 »

Megnézem este, hátha van a csomagtartóban kivezetés. De úgy rémlik, hogy nincs.
A csomagtartóba való kiállásról nem is gondolkodtam, de nem rossz ötlet. Smiley
Én magam is a középkonzolos szivargyújtóra gondoltam, mint forrás. Ha azon a vezetéken két szivargyújtó közül mindkettő (esetleges csomagtér kiállással három) használatban lesz, nem lesz túl nagy a terhelés? Fogja bírni az egy szem biztosíték pl.?
Amúgy mire figyeljek a középkonzol szétszedésénél?
 worship

A gyári megoldás ugyan más, de 10A-es bizti van rajta, nem lesz vele gond, ha telefontöltésre, esetleg hátul egy hűtődobozhoz használod.

A középkonzol szivargyújtóját a biztosíték helyzete szerint gyújtásra leveszi vagy nem. Hátul, a csomiban viszont mindig van benne delej.

Szinte szét sem kell szedni. Kiveszed a szivargyújtót és a dobozt, hozzáférsz a vezetékekhez, amire rá kell dugni az elosztót. Utána a konzol és a szőnyeg széle között feltolod az új kábelt, azt is rádugod, és a műanyag széle alá finoman betolva el tudsz menni hátra. Ott fúrsz egy alkalmas lyukat az aljzatnak, azon kihúzod a vezetéket, rádugod, aljzat a helyére, csók.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.22 péntek, 07:52:28 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35320 Dátum: 2019.03.22 péntek, 08:21:26 »

A gyári megoldás ugyan más, de 10A-es bizti van rajta, nem lesz vele gond, ha telefontöltésre, esetleg hátul egy hűtődobozhoz használod.

A középkonzol szivargyújtóját a biztosíték helyzete szerint gyújtásra leveszi vagy nem. Hátul, a csomiban viszont mindig van benne delej.

Szinte szét sem kell szedni. Kiveszed a szivargyújtót és a dobozt, hozzáférsz a vezetékekhez, amire rá kell dugni az elosztót. Utána a konzol és a szőnyeg széle között feltolod az új kábelt, azt is rádugod, és a műanyag széle alá finoman betolva el tudsz menni hátra. Ott fúrsz egy alkalmas lyukat az aljzatnak, azon kihúzod a vezetéket, rádugod, aljzat a helyére, csók.

AndyA
Nekem most úgy van a biztosíték, hogy a szivargyújtóban csak akkor van áram, ha gyújtás van. A csomagtartóba (megnéztem sajnos nincs nekem) rakott csatlakozóhoz viszont tényleg jó lenne, ha állandó áram lenne (igaz így megnövekszik az akksi lemerítésének a veszélye - bár gyanítom fél óra inaktivitásnáll ezt is lekapcsolja az autó). De majd meglátjuk. A középkonzolos megoldást köszi, nem nagy kedvem lett volna szétbontani ott mindent.  worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35321 Dátum: 2019.03.22 péntek, 08:29:18 »

Nekem most úgy van a biztosíték, hogy a szivargyújtóban csak akkor van áram, ha gyújtás van. A csomagtartóba (megnéztem sajnos nincs nekem) rakott csatlakozóhoz viszont tényleg jó lenne, ha állandó áram lenne (igaz így megnövekszik az akksi lemerítésének a veszélye - bár gyanítom fél óra inaktivitásnáll ezt is lekapcsolja az autó). De majd meglátjuk. A középkonzolos megoldást köszi, nem nagy kedvem lett volna szétbontani ott mindent.  worship

A hátsót soha nem kapcsolja le. Jó vicc lenne, ha fél óra után elkezdene kiolvadni a hűtődoboz... Ott a doboznak kell azt tudnia, hogy ha lemegy a fesz, lekapcsol, ill. van erre külön kütyü a kevésbé okos dobozokhoz fületlen gombokért.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35322 Dátum: 2019.03.22 péntek, 10:07:54 »

A hátsót soha nem kapcsolja le. Jó vicc lenne, ha fél óra után elkezdene kiolvadni a hűtődoboz... Ott a doboznak kell azt tudnia, hogy ha lemegy a fesz, lekapcsol, ill. van erre külön kütyü a kevésbé okos dobozokhoz fületlen gombokért.

AndyA
Akkor ha hátra szeretnék tenni egy csatlakozót, azt mire lenne érdemes csatlakoztatni?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #35323 Dátum: 2019.03.22 péntek, 11:32:20 »

Akkor ha hátra szeretnék tenni egy csatlakozót, azt mire lenne érdemes csatlakoztatni?
Tisben a kapcsolási rajzokon kellene elbíbelődnöd, megnézni, hogy mi kap ott hátul ilyen fix tápot. Esetleg elindulni azon a vonalon, hogy abban a kivitelben, ahol van hátsó szivargyújtó aljzat, az honnan kap, hátha a kiállás /közös szál megvan nálad is.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35324 Dátum: 2019.03.22 péntek, 11:41:32 »

Akkor ha hátra szeretnék tenni egy csatlakozót, azt mire lenne érdemes csatlakoztatni?

Ha jó neked, hogy úgy működjön, mint az első, akkor arra. Ha nem, akkor kell keresni valahol egy olyan pontot, ahol villany van akkor is, ha a GEM mindent lekapcsol. Ez a leginkább kézenfekvő módon az akku, ill. mellette a motortéri biztosítékdobozban valami.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35325 Dátum: 2019.03.22 péntek, 11:58:45 »

Nos, elgondolkodom azon amit írtatok. Köszi.  worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35326 Dátum: 2019.03.22 péntek, 13:08:12 »

Nos, elgondolkodom azon amit írtatok. Köszi.  worship

Ne ess túlzásokba...! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #35327 Dátum: 2019.03.22 péntek, 21:31:44 »

Ne ess túlzásokba...! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Semmiképp. De azt hiszem ezt is átgondolom előbb.  nyes
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #35328 Dátum: 2019.03.29 péntek, 19:23:04 »

sziasztok , egy kis segítség kéne, a Fuel Rail Pressure Sensor ez mit takar magyarul, Maf szenzor? meg egy olyan kérdés hogy a P0191 hibakód mit takar?

Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #35329 Dátum: 2019.03.29 péntek, 19:31:08 »

sziasztok , egy kis segítség kéne, a Fuel Rail Pressure Sensor ez mit takar magyarul, Maf szenzor? meg egy olyan kérdés hogy a P0191 hibakód mit takar?



A közös nyomócső nyomásérzékelő áramkörének vagy egységének hibás működését jelenti!
Naplózva
TommyHagen
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #35330 Dátum: 2019.03.31 vasárnap, 20:58:22 »

Sziasztok. Elhasalt a csomagtartóm nyitógombja, utastérből működik a nyitás, illetve kulcsról is, a gombbal lehet valami. Esetleg hasonlót tapasztalt már valaki?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 SCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35331 Dátum: 2019.03.31 vasárnap, 21:04:19 »

Sziasztok. Elhasalt a csomagtartóm nyitógombja, utastérből működik a nyitás, illetve kulcsról is, a gombbal lehet valami. Esetleg hasonlót tapasztalt már valaki?
http://mondeo.hu/index.php?topic=5061.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #35332 Dátum: 2019.04.03 szerda, 21:07:25 »

Sziasztok! Egy kérdés! Szerintetek a gyenge akku befolyásolja a hibakód kiolvasást? Válaszokat köszönöm!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35333 Dátum: 2019.04.03 szerda, 21:16:14 »

Sziasztok! Egy kérdés! Szerintetek a gyenge akku befolyásolja a hibakód kiolvasást? Válaszokat köszönöm!


Mindent befolyásol.
11V alatt felesleges erőlködni.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #35334 Dátum: 2019.04.03 szerda, 21:38:47 »


Mindent befolyásol.
11V alatt felesleges erőlködni.....



Köszönöm!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #35335 Dátum: 2019.04.03 szerda, 22:28:53 »




Köszönöm!
Plussz arra is lesz hibakód. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35336 Dátum: 2019.04.11 csütörtök, 10:16:53 »

Akinek van ideje, keresgéljen már egy kicsit nekem az eTIS-ben... Smiley

Kettő drótra van szükségem a rádiónál. Az egyik az, ami megmondja neki, hogy 1 órát működhet, utána kapcsoljon le, a másik pedig az a vezeték, ami azt mondja a rádiónak, hogy felkapcsoltam a villanyt, vegye le a fényerőt.

THX!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35337 Dátum: 2019.04.11 csütörtök, 10:23:21 »

Akinek van ideje, keresgéljen már egy kicsit nekem az eTIS-ben... Smiley

Kettő drótra van szükségem a rádiónál. Az egyik az, ami megmondja neki, hogy 1 órát működhet, utána kapcsoljon le, a másik pedig az a vezeték, ami azt mondja a rádiónak, hogy felkapcsoltam a villanyt, vegye le a fényerőt.

THX!

AndyA
a fényerőt az "Illuminátor" jelű vezeték kapcsolja szerintem, de az 1 órás ciklus a rádió tudja önmaga, az nem kapcsolt szálon fut.

https://www.google.com/search?q=mk3+mondeo+radio+connect&safe=active&rls=com.microsoft:hu-HU:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwji68G7zcfhAhXEY1AKHSCVCKoQ_AUIDigB&biw=1280&bih=917#imgrc=2khXlvhe_WOJ4M:&spf=1554970759333
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35338 Dátum: 2019.04.11 csütörtök, 21:11:02 »


Az 1 órás ciklust éppen azért csinálja a rádió, mert _nem_ kapja meg azt a jelet, hogy gyújtáson van az autó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35339 Dátum: 2019.04.11 csütörtök, 22:21:28 »

Az 1 órás ciklust éppen azért csinálja a rádió, mert _nem_ kapja meg azt a jelet, hogy gyújtáson van az autó.

AndyA


Nem a gyújtás jelet nem kapja meg, hanem az "ébren vagyunk" üzenetet..... a CAN hálózaton.


Ez a helyet, Ford-ra vonatkozó Quadlock.
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Quadlock_Stereo_Connector_-_Facelift
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.11 csütörtök, 22:55:38 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35340 Dátum: 2019.04.12 péntek, 08:42:36 »


Nem a gyújtás jelet nem kapja meg, hanem az "ébren vagyunk" üzenetet..... a CAN hálózaton.


Ez a helyet, Ford-ra vonatkozó Quadlock.
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Quadlock_Stereo_Connector_-_Facelift

Mindegy, szóval a lényeg, hogy hiányzik neki valami, amit be kellene kötni.

Megnézem majd, köszi!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #35341 Dátum: 2019.04.15 hétfő, 13:07:09 »

Sziasztok!
Denso nagynavi rádió része nem működik az autóban. Az antennatalp nem túl szép, de eddig kétszer leszedtem az antennát, megfújtam kontakt tisztítóval a csatlakozást, és 1 napig működött a rádió, majd ismét nem, most már ez sem segít. Mivel a navi része nem érdekel, így vettem kábellel együtt sima antennát, rápróbáltam a navira, de azzal sem fogott be semmit, csak folyamatosan futkos a frekvenciasávon.
Valakinek van valami tippje, hogy mi mehetett tönkre? Az önteszt lefuttatásakor Antenna1,2 Fault-ot ír ki, így egyértelműnek látszik, hogy az a baj, de a sima antenna + kábellel miért van ugyanez? Egy akkusaru le-felt megpróbálok majd antennacsere után, hátha helyrejön, de elég furának tűnik.
Előre is köszi!
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
koklar1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #35342 Dátum: 2019.04.24 szerda, 16:51:29 »

Szisztok.
Tudna vki Nekem segíteni? MK1 es mondeo kapcsolási rajz kellene nekem, vagy legalább az elektromos ablak emelő rajza.
Két első abblakot szeretném megcsinálni elektromosra. Cseréltem a emelő szerkezetez és az ajtó kábeleket, de folytatás kellene, hogy hogyan tovább, mert még így nem működik.
Köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35343 Dátum: 2019.04.24 szerda, 17:39:18 »

Szisztok.
Tudna vki Nekem segíteni? MK1 es mondeo kapcsolási rajz kellene nekem, vagy legalább az elektromos ablak emelő rajza.
Két első abblakot szeretném megcsinálni elektromosra. Cseréltem a emelő szerkezetez és az ajtó kábeleket, de folytatás kellene, hogy hogyan tovább, mert még így nem működik.
Köszönöm
kérdez az mk1-es topic lakóit.
Amúgy a 2004es TIS-t szerezd meg,abban benne van minden.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
arecibo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #35344 Dátum: 2019.04.28 vasárnap, 17:28:09 »

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy alapból 8 óra alatt lemerül az akksi, indítani nem lehet, csak bikázás után. Töltés jó (14,6 V kb), ha leveszem a sarut este, reggel vissza rakom, akkor indul gond nélkül. Mértem fogyasztást, 10A állásban a műszer 0,09 - 0,10 Ampert mutatott. Szerintem ez nem sok. Talán akku csere? Most lesz 4 éves....Köszi!
Naplózva

2002 MK3 2.0 TDCI
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35345 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 08:06:03 »

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy alapból 8 óra alatt lemerül az akksi, indítani nem lehet, csak bikázás után. Töltés jó (14,6 V kb), ha leveszem a sarut este, reggel vissza rakom, akkor indul gond nélkül. Mértem fogyasztást, 10A állásban a műszer 0,09 - 0,10 Ampert mutatott. Szerintem ez nem sok. Talán akku csere? Most lesz 4 éves....Köszi!

Az árammérést egy órával azután csináld, hogy utoljára hozzányúltál az autóhoz. Amúgy 100 mA nem kevés, de nem is annyi, hogy attól másnapra lehasaljon az akksi.

4 évesen sajnos mapanság már esélyes lehet, hogy halódik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #35346 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 15:43:26 »

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy alapból 8 óra alatt lemerül az akksi, indítani nem lehet, csak bikázás után. Töltés jó (14,6 V kb), ha leveszem a sarut este, reggel vissza rakom, akkor indul gond nélkül. Mértem fogyasztást, 10A állásban a műszer 0,09 - 0,10 Ampert mutatott. Szerintem ez nem sok. Talán akku csere? Most lesz 4 éves....Köszi!

Négy éves? Akkor már csere érett. Jelzi a véget.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
arecibo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #35347 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 17:38:15 »

Négy éves? Akkor már csere érett. Jelzi a véget.

Köszi! Cellazárlatos lett mára, már érett a csere. Eddig oké, 70 mA lett a fogyasztás, reggel kiderül.
Naplózva

2002 MK3 2.0 TDCI
arecibo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #35348 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 17:39:27 »

Köszi! Cellazárlatos lett mára, már érett a csere. Eddig oké, 70 mA lett a fogyasztás, reggel kiderül.
Naplózva

2002 MK3 2.0 TDCI
gabat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #35349 Dátum: 2019.05.01 szerda, 15:10:27 »

Üdv,utánfutó index visszajelző led bekötésről lenne szó.Hol találom a relét?Vagy van valakinek rajz esetleg?vagy fotó?
Naplózva

2001 1.8 Trend 125LE
Oldalak: 1 ... 700 701 702 703 704 705 706 [707] 708 709 710 711 712 713 714 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.