Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:32:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 704 705 706 707 708 709 710 [711] 712 713 714 715 716 717 718 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11150856 alkalommal)
0 Felhasználó és 97 vendég van a témában
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #35500 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 13:20:51 »

Nem eleht, hogy nem a klíma miatt kapcsol a ventilátor, hanem üzemmelegen, álló helyzetben hűteni kell a motort?
Szia!!
Nem tudom mi lehet a baj,ezért írtam ide a fórumba,hogy valaki járt-e már így és hogy talált-e rá megoldást.
Szokatlan jelenség ez,és egy kicsit idegesítő is.Ma pl. elindítottam az autót klíma bekapcsol,majd kb 2 perc elteltével a hűtőventilátorok is rázendítettek kb 5 másodpercre.
A kocsi hűtővize meg még be se volt melegedve az optimális hőfokra (90 fok).
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35501 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 14:32:51 »

Nem nagyon szokott ilyesmi előfordulni, de persze nem is lehetetlen. Elég jól méretezett a Mondeo hűtése.

AndyA

Tudom, hogy nagyra méretezett, nekem nem is nagyon szokott kapcsolni csak dpf regen vagy klimazas közben
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35502 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 15:51:26 »

Szia!!
Nem tudom mi lehet a baj,ezért írtam ide a fórumba,hogy valaki járt-e már így és hogy talált-e rá megoldást.
Szokatlan jelenség ez,és egy kicsit idegesítő is.Ma pl. elindítottam az autót klíma bekapcsol,majd kb 2 perc elteltével a hűtőventilátorok is rázendítettek kb 5 másodpercre.
A kocsi hűtővize meg még be se volt melegedve az optimális hőfokra (90 fok).

Ez így teljesen rendben van.
A ventilátor ilyenkor a klíma kondenzátort hűti, nem a vízhűtőben a hűtőfolyadékot.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35503 Dátum: 2019.06.28 péntek, 06:58:04 »

Szia!!
Nem tudom mi lehet a baj,ezért írtam ide a fórumba,hogy valaki járt-e már így és hogy talált-e rá megoldást.
Szokatlan jelenség ez,és egy kicsit idegesítő is.Ma pl. elindítottam az autót klíma bekapcsol,majd kb 2 perc elteltével a hűtőventilátorok is rázendítettek kb 5 másodpercre.
A kocsi hűtővize meg még be se volt melegedve az optimális hőfokra (90 fok).

Melege lett a klímának és legyezte magát egy kicsit. Teljesen normális.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mookey79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #35504 Dátum: 2019.06.29 szombat, 10:06:14 »

Sziasztok!

Szeretném lecserélni a fejegységemet. Most travelpilot ex-em van. Tud valaki valami jót ajánlani helyette?


THX
Naplózva
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35505 Dátum: 2019.07.02 kedd, 13:18:50 »

Világításkapcsoló vagy hangszóró hiba lehet. Ki kell vizsgálni, mérni....
Ez ennyire kardinális kérdés amúgy?
Korábban csak ez védett meg attól, hogy felkapcsolva maradjon a világítás?

Nálam még sosem kellett/működött ez a funkció.

Ha neked okvetlenül kell, meg kell keres(tet)ni az okot, ha megér annyit


Néha jó lenne, legutóbb majdnem lemerült az aksi, mert úgy maradt a lámpa  falbav

Hol keressem a hangszórót?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35506 Dátum: 2019.07.02 kedd, 13:39:54 »

Néha jó lenne, legutóbb majdnem lemerült az aksi, mert úgy maradt a lámpa  falbav

Hol keressem a hangszórót?

Kapcsold be, és hang után meglesz.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35507 Dátum: 2019.07.02 kedd, 13:56:56 »

Kapcsold be, és hang után meglesz.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Mit kapcsoljak be?Huh?

Pont hogy nem szól! szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35508 Dátum: 2019.07.02 kedd, 14:23:24 »

Néha jó lenne, legutóbb majdnem lemerült az aksi, mert úgy maradt a lámpa  falbav

Hol keressem a hangszórót?

Korábban kérdeztem, hogy a belső lámpát vezérli-e a vezető ajtó nyitása....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #35509 Dátum: 2019.07.02 kedd, 17:19:11 »

Sziasztok! mióta elemet cseréltettem az egyik kulcsomban,azóta nem lehet nyitni,zárni vele az autót.Inditani tudom vele,azzal nincsen gond.Próbáltam betanítani is,de arra sem reagált.Ilyenkor mi a teendő?Járt már így valaki?
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35510 Dátum: 2019.07.02 kedd, 17:30:48 »

Korábban kérdeztem, hogy a belső lámpát vezérli-e a vezető ajtó nyitása....

Korábban írtam,hogy igen, azzal nincs baj.
Ha kinyitom az ajtót, világít a belső lámpa.

Esetleg Forscn-ben ki lehet kapcsolni ezt a funkciót?
Lehet hogy véletlenül elállítottam, mikor az övjelzést kikapcsoltam  Wink

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35511 Dátum: 2019.07.02 kedd, 17:46:09 »

Sziasztok! mióta elemet cseréltettem az egyik kulcsomban,azóta nem lehet nyitni,zárni vele az autót.Inditani tudom vele,azzal nincsen gond.Próbáltam betanítani is,de arra sem reagált.Ilyenkor mi a teendő?Járt már így valaki?

Rossz elemet tettél bele, vagy jó az elem, de nem érintkezik rendesen. Cseréld ki megint egy biztosan jóra, ill. igazítsd meg az elemet és az érintkezőket.

Indulni azért indul, mert az immo chipnek semmi köze a távirányító eleméhez (szerencsédre Smiley).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #35512 Dátum: 2019.07.02 kedd, 17:49:09 »

Rossz elemet tettél bele, vagy jó az elem, de nem érintkezik rendesen. Cseréld ki megint egy biztosan jóra, ill. igazítsd meg az elemet és az érintkezőket.

Indulni azért indul, mert az immo chipnek semmi köze a távirányító eleméhez (szerencsédre Smiley).

Köszönöm!
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35513 Dátum: 2019.07.02 kedd, 19:01:07 »

Korábban írtam,hogy igen, azzal nincs baj.
Ha kinyitom az ajtót, világít a belső lámpa.

Esetleg Forscn-ben ki lehet kapcsolni ezt a funkciót?
Lehet hogy véletlenül elállítottam, mikor az övjelzést kikapcsoltam  Wink



Vagyis akkor mégse az olajszivattyú csere/akku kivétel ronthatta el?  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35514 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 14:10:42 »

Vagyis akkor mégse az olajszivattyú csere/akku kivétel ronthatta el?  Roll Eyes


Nzétem a ForScan-t, ott nincs semmi ezzel kapcsolatban, tehát valóban a szerelő tolt el valamit  rinya
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35515 Dátum: 2019.07.09 kedd, 22:36:58 »

Nzétem a ForScan-t, ott nincs semmi ezzel kapcsolatban, tehát valóban a szerelő tolt el valamit  rinya

Állítsd/kapcsold vissza az öv figyelmeztetőt, meglátod mi történik.
A GEM-be van építve a bimbamm és ha a figyelmeztető hangjelzés ki van kapcsolva, jó eséllyel lekapcsolja a bimbammot és ugye akkor a világításra sem bimbammol....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35516 Dátum: 2019.07.10 szerda, 06:39:59 »

Állítsd/kapcsold vissza az öv figyelmeztetőt, meglátod mi történik.
A GEM-be van építve a bimbamm és ha a figyelmeztető hangjelzés ki van kapcsolva, jó eséllyel lekapcsolja a bimbammot és ugye akkor a világításra sem bimbammol....

Az enyémen kikapcs az öv, és a világításra ennek ellenére csipog. De ez lehet erősen GEM függő is, kismillió verzió van abból is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35517 Dátum: 2019.07.10 szerda, 06:59:30 »

Az enyémen kikapcs az öv, és a világításra ennek ellenére csipog. De ez lehet erősen GEM függő is, kismillió verzió van abból is.

AndyA

Ez csak a bimbamm-ot tesztelné le, hogy működik-e wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35518 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 13:47:56 »

Sziasztok!

Nem tudja véletlenül valaki annak az elektromos szelepnek a gyári számát ami a gyújtótrafó mögött van?

A tankból a szívócsonkba visszavezető benzingőz csövet elzáró elektromos szelepről van szó 2.0 benzinesnél!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35519 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 13:53:58 »

Sziasztok!

Nem tudja véletlenül valaki annak az elektromos szelepnek a gyári számát ami a gyújtótrafó mögött van?

A tankból a szívócsonkba visszavezető benzingőz csövet elzáró elektromos szelepről van szó 2.0 benzinesnél!

De.
Nem is véletlenül.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35520 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 19:43:28 »

De.
Nem is véletlenül.


Köszi!  vigyor3
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35521 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 20:50:28 »

Köszi!  vigyor3

Nincs cikkszáma a szelepnek. Megszűnt.
Régen is a csövekkel együtt volt csak, már csak a csöveket hozza.




« Utoljára szerkesztve: 2019.07.11 csütörtök, 20:53:54 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35522 Dátum: 2019.07.12 péntek, 05:57:54 »

Nincs cikkszáma a szelepnek. Megszűnt.
Régen is a csövekkel együtt volt csak, már csak a csöveket hozza.


Köszönöm szépen a választ és az infót, sajnos én is ugyanezt derítettem ki!  szomoru1

Frissítés:

Most jelzett vissza egy külföldi barátom hogy megtalálta a gyári számát és már meg is rendelte nekem:

https://www.ebay.com/itm/NEW-genuine-FORD-MONDEO-MK3-MKIII-Canister-Purge-Vacuum-Valve-1S71-9C915-AA/311562573155?hash=item488a939563:g:jxwAAOSwzE5cpK-R#vi-ilComp
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.12 péntek, 06:41:48 írta SPANNER » Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35523 Dátum: 2019.07.12 péntek, 07:34:58 »

Köszönöm szépen a választ és az infót, sajnos én is ugyanezt derítettem ki!  szomoru1

Frissítés:

Most jelzett vissza egy külföldi barátom hogy megtalálta a gyári számát és már meg is rendelte nekem:

https://www.ebay.com/itm/NEW-genuine-FORD-MONDEO-MK3-MKIII-Canister-Purge-Vacuum-Valve-1S71-9C915-AA/311562573155?hash=item488a939563:g:jxwAAOSwzE5cpK-R#vi-ilComp

Akkor nézzük pontosan...
A barátod nem találta meg a gyári számát (mert nincs) , hanem egy helyette beszerelhető másik/más fajta szelepet.
Ha az elektromos csatlakozása azonos, akkor beépíthető. Bízva abban, hogy a belső rész áteresztő képessége ugyanaz. Mert az kalibrált a szabályzázhoz. A vezérlő csak nyitogat egy szelepet, de ha a szelep más kisebb/nagyobb, akkor egy nyitása nem a tervezett mennyiség halad át.

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #35524 Dátum: 2019.07.12 péntek, 08:54:10 »

Köszönöm szépen a választ és az infót, sajnos én is ugyanezt derítettem ki!  szomoru1

Frissítés:

Most jelzett vissza egy külföldi barátom hogy megtalálta a gyári számát és már meg is rendelte nekem:

https://www.ebay.com/itm/NEW-genuine-FORD-MONDEO-MK3-MKIII-Canister-Purge-Vacuum-Valve-1S71-9C915-AA/311562573155?hash=item488a939563:g:jxwAAOSwzE5cpK-R#vi-ilComp

Szia,

megkérdezhetem, hogy miért kell cserélni? Mik a tünetek?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35525 Dátum: 2019.07.12 péntek, 17:55:11 »

Szia,

megkérdezhetem, hogy miért kell cserélni? Mik a tünetek?

Persze parancsolj:

Ha ez a szelep nem zár el akkor a benzingőzt vissza tudja szívni a tankból a motor ugyanis a szívócsonkba van bekötve a tank légzőcsöve és akkor így emiatt be fog rángatni az autó kis fordulaton és kis gázadásnál!

Sokan ezt gyújtásproblémának nézik és cserélgetik a trafót meg a gyertyát de néha inkább ez az autó baja és ezt nem lehet műszeresen kimérni maximum akkor lehet rá következtetni ha bedobja hibának hogy túl dús a keverék!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35526 Dátum: 2019.07.12 péntek, 17:57:25 »

Akkor nézzük pontosan...
A barátod nem találta meg a gyári számát (mert nincs) , hanem egy helyette beszerelhető másik/más fajta szelepet.
Ha az elektromos csatlakozása azonos, akkor beépíthető. Bízva abban, hogy a belső rész áteresztő képessége ugyanaz. Mert az kalibrált a szabályzázhoz. A vezérlő csak nyitogat egy szelepet, de ha a szelep más kisebb/nagyobb, akkor egy nyitása nem a tervezett mennyiség halad át.

 wave

Holnap kiszedem és megnézem hogy van-e az enyémen valamiféle gyáriszám aztán ha majd megjön az új akkor úgyis minden ki fog derülni!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #35527 Dátum: 2019.07.12 péntek, 18:56:33 »

Nincs cikkszáma a szelepnek. Megszűnt.
Régen is a csövekkel együtt volt csak, már csak a csöveket hozza.


Ezt én nem értem teljesen, homályosíts már föl Győzőbácsi légyszi.
Ok, nincs már, nem lehet kapni, nincs száma, elveszett, stb, de akkor SOHA nem romlik el ez a szelep? Ha mégis elromlik, akkor mi van? Szét kell szedni és otthon megszerelni? Forrasztópákával vagy mi???
És mit jelent az a mondat a kék kockában, hogy "ha szükséges, használd újra a régi szelepet, hogy megjavítsd a járművet". De ha már elromlott?Huh? Ez megmiez? Ki írta ezt? Vmi migráncs?  hehe
 Huh? Huh?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35528 Dátum: 2019.07.12 péntek, 19:14:36 »

Ezt én nem értem teljesen, homályosíts már föl Győzőbácsi légyszi.
Ok, nincs már, nem lehet kapni, nincs száma, elveszett, stb, de akkor SOHA nem romlik el ez a szelep? Ha mégis elromlik, akkor mi van? Szét kell szedni és otthon megszerelni? Forrasztópákával vagy mi???
És mit jelent az a mondat a kék kockában, hogy "ha szükséges, használd újra a régi szelepet, hogy megjavítsd a járművet". De ha már elromlott?Huh? Ez megmiez? Ki írta ezt? Vmi migráncs?  hehe
 Huh? Huh?

Miből gondolod, hogy soha nem romlik/romolhat el ez a szelep? Bár én még nem találkoztam ebből a fajta szelepből rosszal.
Komolyabb darab ez a szelep, nem olyan gagyi ahogy sok VW Group kocsiban occó, szhar, ócska és pár évente elromlik.
Nem szétszedhető.


Mivel korábban együtt lehetett rendelni a szelepet a csövekkel, így ha a cső meghibásodott, akkor együtt lehetett venni a csövet a szeleppel.
Most csak csövet lehet kapni, így ha tönkremegy a cső, akkor rendeld a csövet és a régi szeleppel szereld össze. - ezt jelenti.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #35529 Dátum: 2019.07.12 péntek, 19:20:09 »

Miből gondolod, hogy soha nem romlik/romolhat el ez a szelep? Bár én még nem találkoztam ebből a fajta szelepből rosszal.
Komolyabb darab ez a szelep, nem olyan gagyi ahogy sok VW Group kocsiban occó, szhar, ócska és pár évente elromlik.
Nem szétszedhető.


Mivel korábban együtt lehetett rendelni a szelepet a csövekkel, így ha a cső meghibásodott, akkor együtt lehetett venni a csövet a szeleppel.
Most csak csövet lehet kapni, így ha tönkremegy a cső, akkor rendeld a csövet és a régi szeleppel szereld össze. - ezt jelenti.  Cool


Köszi
Én nem állítottam, hanem kérdeztem. Mi van HA elromolna? Gondolom vmi halál egyszerű szerkezet, ami lényegében bombabiztos. Mint az AK-47. Akkor is műkszik ha átmegy rajta egy vonat.
Látom szíved csücske a VW  eplus2
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35530 Dátum: 2019.07.12 péntek, 19:22:13 »

Köszi
Én nem állítottam, hanem kérdeztem. Mi van HA elromolna? Gondolom vmi halál egyszerű szerkezet, ami lényegében bombabiztos. Mint az AK-47. Akkor is műkszik ha átmegy rajta egy vonat.
Látom szíved csücske a VW  eplus2

Csak ezt a példát írtam.... pár marék Purge Valve-t cseréltem már.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35531 Dátum: 2019.07.13 szombat, 16:14:15 »

Ezt én nem értem teljesen, homályosíts már föl Győzőbácsi légyszi.
Ok, nincs már, nem lehet kapni, nincs száma, elveszett, stb, de akkor SOHA nem romlik el ez a szelep? Ha mégis elromlik, akkor mi van? Szét kell szedni és otthon megszerelni? Forrasztópákával vagy mi???
És mit jelent az a mondat a kék kockában, hogy "ha szükséges, használd újra a régi szelepet, hogy megjavítsd a járművet". De ha már elromlott?Huh? Ez megmiez? Ki írta ezt? Vmi migráncs?  hehe
 Huh? Huh?

Mivel megígértem ezért az előbb kibontottam az autómból a régit és nagyon úgy néz ki hogy ennek is ugyanaz a gyári száma mint amit ide belinkeltem nektek de itt egy pár kép róla hogy ti is lássátok:


http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00q86vr2.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00qsfsr0.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00q2ssni.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00qx4tvs.jpeg
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.13 szombat, 16:17:07 írta SPANNER » Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #35532 Dátum: 2019.07.14 vasárnap, 09:27:37 »

Mivel megígértem ezért az előbb kibontottam az autómból a régit és nagyon úgy néz ki hogy ennek is ugyanaz a gyári száma mint amit ide belinkeltem nektek de itt egy pár kép róla hogy ti is lássátok:


http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00q86vr2.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00qsfsr0.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00q2ssni.jpeg

http://keptarhely.eu/view.php?file=20190713v00qx4tvs.jpeg

Szia, és a szelep hibáját úgy tártátok fel, hogy belefújtatok, majd áramot adtatok az érintkezőkre és a szelep nem zárt-nyitott rendesen? Vagy a tankot hagytátok a szabadba szellőzni és a szívótoroknál meg ledugóztátok, hogy ne szívjon a motor falsot, és így nem produkálta a hibát? Vagy valami más próba volt?
Azért kérdezem, mert időnként nehezen indul a kocsim és kíváncsi vagyok, hogy többek között ez a szelep is okozhatja-e.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35533 Dátum: 2019.07.14 vasárnap, 10:20:46 »

Szia, és a szelep hibáját úgy tártátok fel, hogy belefújtatok, majd áramot adtatok az érintkezőkre és a szelep nem zárt-nyitott rendesen? Vagy a tankot hagytátok a szabadba szellőzni és a szívótoroknál meg ledugóztátok, hogy ne szívjon a motor falsot, és így nem produkálta a hibát? Vagy valami más próba volt?
Azért kérdezem, mert időnként nehezen indul a kocsim és kíváncsi vagyok, hogy többek között ez a szelep is okozhatja-e.

Nem okozhatja.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #35534 Dátum: 2019.07.14 vasárnap, 11:33:22 »

Szia, és a szelep hibáját úgy tártátok fel, hogy belefújtatok, majd áramot adtatok az érintkezőkre és a szelep nem zárt-nyitott rendesen? Vagy a tankot hagytátok a szabadba szellőzni és a szívótoroknál meg ledugóztátok, hogy ne szívjon a motor falsot, és így nem produkálta a hibát? Vagy valami más próba volt?
Azért kérdezem, mert időnként nehezen indul a kocsim és kíváncsi vagyok, hogy többek között ez a szelep is okozhatja-e.

Szia!

A szívótorok csövét ledugóztuk a tankszellőzést pedig szabadon hagytuk és úgy megjavult!

A Nehezen indulást ez biztos hogy nem okozhatja mert ha plusz benzingőzt szívna be akkor még könnyebben el kellene indulnia!

Első körben mérjetek egy üzemanyagnyomást mert egyrészt az ingyen van másrészt a benzinpumpa a tankban sajnos egy elhasználódó alkatrész és ezt sokan csak akkor tudják meg amikor már nagyon rossz lesz az autó! Mérjetek rá és ha szépen beáll 3,8bár nyomásra akkor jó és ha meg is tartja akkor nincs vele baj! Ha további kérdéseid lennének akkor privátban még szívesen segítek!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35535 Dátum: 2019.07.14 vasárnap, 12:03:29 »

Szia!

A szívótorok csövét ledugóztuk a tankszellőzést pedig szabadon hagytuk és úgy megjavult!

A Nehezen indulást ez biztos hogy nem okozhatja mert ha plusz benzingőzt szívna be akkor még könnyebben el kellene indulnia!

Első körben mérjetek egy üzemanyagnyomást mert egyrészt az ingyen van másrészt a benzinpumpa a tankban sajnos egy elhasználódó alkatrész és ezt sokan csak akkor tudják meg amikor már nagyon rossz lesz az autó! Mérjetek rá és ha szépen beáll 3,8bár nyomásra akkor jó és ha meg is tartja akkor nincs vele baj! Ha további kérdéseid lennének akkor privátban még szívesen segítek!  wave


Csak halkan jegyzem meg, hogy a szelep mögött van egy nagy cső és egy aktív szénszűrős tartály is. Ebbe van bevezetve az tüzelőanyag tartály benzingőze és abban is van egy szelep, ami a szabad levegővel van kapcsolatban.
Szóval nem hinném, hogy ilyen esetben feltétlenül a szelep a rossz, esetleg hamis levegőt (levegőt és nem -tervezett- benzingőzt) szívhat még a tartálynál és a csöveknél.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.14 vasárnap, 12:39:09 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35536 Dátum: 2019.07.14 vasárnap, 12:33:42 »


Csak halkan jegyzem meg, hogy a szelep mögött van egy nagy cső és egy aktív szénszűrős tartály is. Ebbe van bevezetve az tüzelőanyag tartály benzingőze és abban is van egy szelep, ami a szabad levegővel van kapcsolatban.
Szóval nem hinném, hogy ilyen esetben feltétlenül a szelep a rossz, esetleg falsh-ot (levegőt és nem -tervezett- benzingőzt) szívhat még a tartálynál és a csöveknél.


Döntsd el, milyen nyelven (nem) beszélsz...  eplus2 taps taps taps taps taps

Vagy fals, vagy falsch.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
schmayer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #35537 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 20:41:22 »

Sziasztok!
Viszonylag új vagyok az oldalon, és ezúton szeretném megköszönni az eddigi segítségeket. Az eddig felmerült problémákra mind megtaláltam a megoldást a régebbi témákban. Ma viszont felmerült egy új gond amivel nem találkoztam itt a fórumon. Hazafelé, menet közben időközönként megállt egyszerre a klíma, rádió, km/h és fordulatszám mérő visszaesett 0ra, index nem működött. A motor teljesítmény is érezhetően visszaesett. A parkolóig hátralevő kb. 1.5 km-t így tettem meg. Találkozott már valaki hasonlóval?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35538 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 20:46:29 »

Sziasztok!
Viszonylag új vagyok az oldalon, és ezúton szeretném megköszönni az eddigi segítségeket. Az eddig felmerült problémákra mind megtaláltam a megoldást a régebbi témákban. Ma viszont felmerült egy új gond amivel nem találkoztam itt a fórumon. Hazafelé, menet közben időközönként megállt egyszerre a klíma, rádió, km/h és fordulatszám mérő visszaesett 0ra, index nem működött. A motor teljesítmény is érezhetően visszaesett. A parkolóig hátralevő kb. 1.5 km-t így tettem meg. Találkozott már valaki hasonlóval?
Segítségeteket előre is köszönöm.

A közel 20 év alatt, már minden előFORDult, nem tudsz olyat írni, ami nem.
De ez nem azt jelenti, hogy mindenre instant megoldás van!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35539 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 21:12:55 »

Sziasztok!
Viszonylag új vagyok az oldalon, és ezúton szeretném megköszönni az eddigi segítségeket. Az eddig felmerült problémákra mind megtaláltam a megoldást a régebbi témákban. Ma viszont felmerült egy új gond amivel nem találkoztam itt a fórumon. Hazafelé, menet közben időközönként megállt egyszerre a klíma, rádió, km/h és fordulatszám mérő visszaesett 0ra, index nem működött. A motor teljesítmény is érezhetően visszaesett. A parkolóig hátralevő kb. 1.5 km-t így tettem meg. Találkozott már valaki hasonlóval?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Érdemes ellenőrizni az akkut,testvezetékeket,töltést-generátor működését.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
schmayer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #35540 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 21:15:34 »

Érdemes ellenőrizni az akkut,testvezetékeket,töltést-generátor működését.

Akkor holnap ezzel kezdek. Köszönöm
Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci
kattisa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



« Új hozzászólás #35541 Dátum: 2019.07.25 csütörtök, 19:32:29 »

Sziasztok  keresek . Mondeo  MK3 2.0 2004 Turbó vezérlő elektronikát.
Naplózva

Kattisa
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #35542 Dátum: 2019.07.25 csütörtök, 20:06:54 »

Sziasztok! Nekiálltam kicsit rendbeszedni az autómat ( 2.0 tddi 115le d6ba )... vízpumpát cseréltem, takarítottam a szívósort, fékbetét tárcsa csere, új fékfolyadék stb... a vízpumpa cseréhez kipakoltam az akku tálcáját is. Összeraktam az autót, be szerettem volna indítani, de nem is indítózik. Nem írja ki a műszerfalon a külső hőmérsékletet, ezen kívül semmi fura dolgot nem láttam, de nem is próbál indítózni. Nem értem, eddig mindig pöcc röff volt az autó, klímától kezdve minden hibátlanul működött. Sosem csinált ilyet. Volt már máskor is kiszedve az akku hosszabb időre, sosem volt vele gond. Kulcs távirányító része is rendesen működik,  de nem akar indítózni. Valakinek valami ötlet?
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35543 Dátum: 2019.07.25 csütörtök, 20:12:29 »

Sziasztok! Nekiálltam kicsit rendbeszedni az autómat ( 2.0 tddi 115le d6ba )... vízpumpát cseréltem, takarítottam a szívósort, fékbetét tárcsa csere, új fékfolyadék stb... a vízpumpa cseréhez kipakoltam az akku tálcáját is. Összeraktam az autót, be szerettem volna indítani, de nem is indítózik. Nem írja ki a műszerfalon a külső hőmérsékletet, ezen kívül semmi fura dolgot nem láttam, de nem is próbál indítózni. Nem értem, eddig mindig pöcc röff volt az autó, klímától kezdve minden hibátlanul működött. Sosem csinált ilyet. Volt már máskor is kiszedve az akku hosszabb időre, sosem volt vele gond. Kulcs távirányító része is rendesen működik,  de nem akar indítózni. Valakinek valami ötlet?

Valamit a (felesleges) szétszedés után nem raktál megfelelően össze.
Nem kell akkutálcát kivenni, lehet ott nem raktál vissza testkábelt...stb.

Amit szétszedtél, ellenőrizz le mindent!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35544 Dátum: 2019.07.27 szombat, 12:19:43 »

Sziasztok!
Lehet egy generátoron csak fesz szabályzót cserélni?
Ha igen, hol tudok venni visteont, vagy milyen generátort vegyek komplett amiben jó a fesz szabályzó?
Kapott most egy új generátort (teljesen új) de nem a legjobb az inditasom sajna
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35545 Dátum: 2019.07.27 szombat, 12:25:10 »

Sziasztok!
Lehet egy generátoron csak fesz szabályzót cserélni?
Ha igen, hol tudok venni visteont, vagy milyen generátort vegyek komplett amiben jó a fesz szabályzó?
Kapott most egy új generátort (teljesen új) de nem a legjobb az inditasom sajna

Akkor lehet az indítómotor a probléma.  wave


« Utoljára szerkesztve: 2019.07.27 szombat, 12:28:16 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35546 Dátum: 2019.07.27 szombat, 12:50:41 »

Akkor lehet az indítómotor a probléma.  wave




Nincs baja az indító motornak, egyből indul is az autó, csak az alapjárat pár másodpercig 500korul megáll. Ha rajta van mondjuk az automata fényszóró kapcsolás és sötét van akkor meg  még több ideig ezt csinálja.
Generátor csere előtt nem volt ilyen, a töltésem is fix 14.4 volt volt, most pedig 14-14.3 között váltakozik.
Nem tudom, hogy ezt garanciaba fogják e cserélni de a kertész utcában sincs visteon fesz szabályzó, máshol sem találok vagy nem tudom milyet kellene venni ami nem "hibás"?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35547 Dátum: 2019.07.27 szombat, 13:03:35 »

Nincs baja az indító motornak, egyből indul is az autó, csak az alapjárat pár másodpercig 500korul megáll. Ha rajta van mondjuk az automata fényszóró kapcsolás és sötét van akkor meg  még több ideig ezt csinálja.
Generátor csere előtt nem volt ilyen, a töltésem is fix 14.4 volt volt, most pedig 14-14.3 között váltakozik.
Nem tudom, hogy ezt garanciaba fogják e cserélni de a kertész utcában sincs visteon fesz szabályzó, máshol sem találok vagy nem tudom milyet kellene venni ami nem "hibás"?

Akkor a leírással van a gond.
" nem a legjobb az inditasom sajna"



Sehol sincs Visteon feszültség szabályzó. Nem lehet újat venni már.

Miből gondolod, hogy az alapjárati problémát a generátor okozza?
Ha lekötöd a generátor töltőkábelét, akkor hibátlan?
Amúgy töltés probléma esetén emelheti az alapjáratot, nem pedig csökkenti.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35548 Dátum: 2019.07.27 szombat, 15:07:27 »

Nincs baja az indító motornak, egyből indul is az autó, csak az alapjárat pár másodpercig 500korul megáll. Ha rajta van mondjuk az automata fényszóró kapcsolás és sötét van akkor meg  még több ideig ezt csinálja.
Generátor csere előtt nem volt ilyen, a töltésem is fix 14.4 volt volt, most pedig 14-14.3 között váltakozik.
Nem tudom, hogy ezt garanciaba fogják e cserélni de a kertész utcában sincs visteon fesz szabályzó, máshol sem találok vagy nem tudom milyet kellene venni ami nem "hibás"?

Annó apum MK3-ján megpusztult a generátor Ausztria közepén. Ottani szervizben felraktak egy zsír új Hella-t. Azzal is indítás után azt produkálta, hogy alapjárat 500 körül pár másodpercre, töltésjelző lámpa ég. Aztán magára talált és voálá. Töltéssel nem volt probléma. Az ottani szerviz már kábelköteget meg valamelyik vezérlőt akarta cseréltetni (nem két forintért...)
Hazajött vele Ausztriából, itthoni márkaszerviz se tudta megmondani, hogy mi nem oké. Leszedve a generátort próbapadon minden jó volt. Kiment vele németbe, használta, sose semmi baja nem volt az indításkori furcsaságot leszámítva. Aztán mikor újra hazajött, cseréltük egy bontott gyári Visteonra és azonnal eltűnt a probléma. Vissza lett víve az osztrákokhoz, volt gyári bevizsgáláson, nem találtak semmit.
Azóta se tudjuk, hogy mi nem klappolt.

Gyári fesszabályzót már nem tudsz venni. A kertész utcában is azért nem újítanak már fel, mert a kínaival csak a baj van, gyárit nem tudnak venni. Amit árulnak gyári újként (vagy gyári felújítottként), az jó, olyan került az én Di-mre is annó.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35549 Dátum: 2019.07.27 szombat, 15:15:51 »

Akkor a leírással van a gond.
" nem a legjobb az inditasom sajna"



Sehol sincs Visteon feszültség szabályzó. Nem lehet újat venni már.

Miből gondolod, hogy az alapjárati problémát a generátor okozza?
Ha lekötöd a generátor töltőkábelét, akkor hibátlan?
Amúgy töltés probléma esetén emelheti az alapjáratot, nem pedig csökkenti.


Bocs, igen kicsit rosszul fogalmaztam.

Szíjfeszítő csere volt és utána kezdődött az e féle indítás, majd világított is a töltés lámpa egyből . Szerelő szerint el volt törve a régi generátor csatlakozója, amúgy tuti ő törte el (ilyenkor a 13.5 volt, volt a töltés) ahogy mozgatta akkor 14.4-re beallt. Mondta vegyek egy másik csatlakozót a bontobol, vettem egyet, osszeraktak de a hiba nem változott a 13.5v töltés maradt és az inditasom is már ilyen volt akkor. Mondta ez generátor baj lesz, vettem bele egy új generátort de azzal sem változott semmi. Kértem, hogy ellenőrizze a kábel összekötést, mert ilyen nincs, hogy egyik napról a másikra tönkre menjen rajta minden. Ja kiderült, hogy rosszul lett osszekotve a kabelkoteg az "új" csatlakozóval, mert ugyan a színek egyeztek csak a labkiosztas volt más. Ezek után már jobb volt a helyzet, a töltés beallt 14.2-re, azt mondták a régi generátor kicsit már csapágyas kezd lenni (amit elhiszem így 330ekm után) ezért maradt benne az új generátor, töltés nem pont olyan, mint előtte volt(fix 14.4), hanem 14-14.3 között változgat. Nem gondolom, hogy egy szíjfeszítő csere miatt máshogyan indulna az autó, így maradt véleményem szerint a generátor.

Lekotni még nem próbáltam.
Tegyek egy próbát? Ha lekotom akkor rendben kellene indulnia ha  a fesz szabályzó a hibás?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak: 1 ... 704 705 706 707 708 709 710 [711] 712 713 714 715 716 717 718 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.