Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 04:07:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 230 231 232 233 234 235 236 [237] 238 239 240 241 242 243 244 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11192789 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11800 Dátum: 2012.08.14 kedd, 14:45:29 »

Annyit még mielőtt cseréled egy próbát megér a bal első ajtó vastag kábelét letekered és befújod WD-40-el vagy féktisztítóval hátha érintkezés vagy kosz ment oda és jó lesz.Nekem egyszer bejött és azóta is jó.Ha leveszed és visszarakod programozni kell az üveg automata felhúzását.
kösz.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
volkov
Vendég
« Új hozzászólás #11801 Dátum: 2012.08.15 szerda, 14:22:27 »

Újabb kérdés az elektromos szakiktól:
Szeretném az Escort-ot még egy picit tovább pimpelni, be kéne izzítani az mk3 GEM-et, hogy éljen a riasztó. (IS!  vigyor3)
Először is kérdés, hogy mik kellenek hozzá? Milyen érzékelők vannak a kocsiban?
(infra, ultra, nyomás, törés, rezgés, stb. -érzékelők, sziréna, mittomén még)
Volt több fajta esetleg?
Mire kell odafigyelni?

Köszi!  worship
Naplózva
Flyby
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #11802 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 20:20:09 »

Sziasztok!

Ma úgy jártam, hogy a gyári napfénytető nyitva volt (teljesen hátratolva), megnyomtam az előre gombot a bezárásához, és a teljes bezáródás előtt lekapcsoltam a gyújtást. Így kicsit nyitva maradt, visszaadtam a gyújtást, de onnantól kezdve a hátsó gomb (a hátra nyitó) egyáltalán nem működik, csak az elülső, és azt is folyamatosan nyomni kell hogy nyisson-zárjon, nincs már meg az automatizmusa, hogy csak egy rövid gombnyomás és kinyit vagy bezár.
Nyomkodtam már sokat, gyújtás ki be is volt többször is, de semmi változás.

Mit lehet tenni vele, hogy visszaálljon a helyes működése?
Naplózva

MK4 Mondeo 2.2 TDCi Titanium X automata kombi 2013
Ex: Mondeo MK3 és MK2
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11803 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 20:37:35 »

Sziasztok!

Ma úgy jártam, hogy a gyári napfénytető nyitva volt (teljesen hátratolva), megnyomtam az előre gombot a bezárásához, és a teljes bezáródás előtt lekapcsoltam a gyújtást. Így kicsit nyitva maradt, visszaadtam a gyújtást, de onnantól kezdve a hátsó gomb (a hátra nyitó) egyáltalán nem működik, csak az elülső, és azt is folyamatosan nyomni kell hogy nyisson-zárjon, nincs már meg az automatizmusa, hogy csak egy rövid gombnyomás és kinyit vagy bezár.
Nyomkodtam már sokat, gyújtás ki be is volt többször is, de semmi változás.

Mit lehet tenni vele, hogy visszaálljon a helyes működése?

Nincs ilyenem, de szerintem próbáld azt, hogy gyújtáson végállásokon nyomd a gombot még. 2-3 másodpercig, kvázi újratanítod.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Flyby
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #11804 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 20:58:40 »

Nincs ilyenem, de szerintem próbáld azt, hogy gyújtáson végállásokon nyomd a gombot még. 2-3 másodpercig, kvázi újratanítod.
Ez sajnos nem segít, nincs is ilyen hogy végállás, az előre gomb nyomásakor körbe-körbe megy az ablak mozgatása a felnyitott, és hátratolt állapotok között: felnyitja, lecsukja, hátratolja, előrehúzza, és indul elölről. Ha valahol meg akarom állítani, az adott pillanatban kell elengedni a gombot. A hátra gomb teljese hatástalan, akármikor és akármennyit nyomom. Pedig tuti jó, csak elprogramozódott valami.

Update: ezt találtam, kipróbálom: http://www.talkford.com/topic/143000-electric-sunroof-reset/
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 csütörtök, 21:02:59 írta Flyby » Naplózva

MK4 Mondeo 2.2 TDCi Titanium X automata kombi 2013
Ex: Mondeo MK3 és MK2
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #11805 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 21:03:24 »

Ez sajnos nem segít, nincs is ilyen hogy végállás, az előre gomb nyomásakor körbe-körbe megy az ablak mozgatása a felnyitott, és hátratolt állapotok között: felnyitja, lecsukja, hátratolja, előrehúzza, és indul elölről. Ha valahol meg akarom állítani, az adott pillanatban kell elengedni a gombot. A hátra gomb teljese hatástalan, akármikor és akármennyit nyomom. Pedig tuti jó, csak elprogramozódott valami.

Update: ezt találtam, kipróbálom: http://www.talkford.com/topic/143000-electric-sunroof-reset/

Olvasd el a programozását. Működik, bár nekem is csak harmadjára sikerült.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Flyby
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #11806 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 21:24:54 »

Olvasd el a programozását. Működik, bár nekem is csak harmadjára sikerült.

AndyA
Igen sikerült, sokat nyomkodtam, sztem mintha több is kellett volna mint 30 mp, de a lényeg hogy kész. (nem kellett áramtalanítani, az alsó poszt muxik)
Naplózva

MK4 Mondeo 2.2 TDCi Titanium X automata kombi 2013
Ex: Mondeo MK3 és MK2
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #11807 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 21:35:32 »

ilyen volt az en autom is amikor vettem, eloszor azt hittem kapcsolo hiba , aztan tobbszori probalkozasra a talkford-on leirtak alapjan sikerult lelket lehelni bele.
Naplózva
escse
Vendég
« Új hozzászólás #11808 Dátum: 2012.08.17 péntek, 14:39:55 »

Sziasztok.
Megpróbálkoznék újra az alább leírt problémával, hátha vki azóta esetleg tapasztalt hasonlót. Ha vki tud bármi konkrétat, írja meg légyszi. Köszi előre is!  worship

Sziasztok.
MK3 műszerfal világítás. Felkapcsolom, működik, majd random idő elteltével lekapcsol. Max 1óra, de van hogy 3 perc. Elvittem egy szakihoz, aki megtisztogatta a csatikat, és közölte hogy ok. Így is volt kb egy hétig, aztán újra kezdődött. A szaki mozdulatait követve eztuán magam próbálkoztam a kormány alatti baloldali kapcsoló kiemelésével és a csatlakozó bizergálásával. Működik, ismét kb 3 percre. Majd egy éjszakai dührohamban befújtam az egész csatlakozót WD-40-el. Ugyanúgy nem megy, csak minden tiszta olaj lett. A pontosság kedvéért a kvarckijelző világítása ég. Ami nem ég, az a mutatók-számok, óra konzolközépen, befúvó gombok meg a váltó (automata). -gondolom ezt a kört kaocsolja az említett kapcsolóegység- További méreg, hogy maga a kapcsoló (vagyis a kormány alatti balon a világításkapcsoló komplett egysége) világít(!). Ja, és ha egyszer elalszik, akkor a lekapcsolás sem segít, van hogy épp csak egy pillanatra felvillan, aztán kakukk, van hogy annyi sem. (Ebből arra gondoltam, hogy vmilyen túlmelegedés lehet, de néhány eset ezt mégsem igazolja). Ha van vkinek hasonló tapasztalata, netán a megoldást is tudja, hálás lennék ha megosztaná, mert egyszerő dolog, de megesz a méreg. Köszönöm előre is! üdv: escse
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11809 Dátum: 2012.08.17 péntek, 19:43:00 »

Sziasztok.
Megpróbálkoznék újra az alább leírt problémával, hátha vki azóta esetleg tapasztalt hasonlót. Ha vki tud bármi konkrétat, írja meg légyszi. Köszi előre is!  worship

én kipróbálnám egy másik kapcsolóval.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
cibere11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #11810 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 11:45:52 »

Üdv! MK3 ködlámpa takarót - a kör alakút - hogyan kell leszedni? Köszi a segítséget.
Naplózva

2003/05 2.0 TDCI 130 Le Ghia Limusin M6 160.000 km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11811 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 11:50:01 »

Üdv! MK3 ködlámpa takarót - a kör alakút - hogyan kell leszedni? Köszi a segítséget.
csak alá kell nyúlni és kihúzni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #11812 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:03:56 »

csak alá kell nyúlni és kihúzni
eplus2 csak alá nyúlni  eplus2 mint a csajoknak  eplus2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Begin
Vendég
« Új hozzászólás #11813 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:14:49 »

Sziasztok!
Az a gondom, hogy alapjáraton ingadoznak, vibrálnak a fények (lámpák, háttérvilágítások). Ha sok fogyasztót bekapcsolok, vagy ha alapjáratnál magasabb fordulaton pörög a motor, akkor a jelenség megszűnik. A töltést megnézettem, azzal nincs gond. Mi okozhatja ezt? Esetleg okozhatja az, hogy nem gyári akksi van a kocsiban, hanem egy 56 Aórás Bosch (így vettem)?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #11814 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:19:23 »

Sziasztok!
Az a gondom, hogy alapjáraton ingadoznak, vibrálnak a fények (lámpák, háttérvilágítások). Ha sok fogyasztót bekapcsolok, vagy ha alapjáratnál magasabb fordulaton pörög a motor, akkor a jelenség megszűnik. A töltést megnézettem, azzal nincs gond. Mi okozhatja ezt? Esetleg okozhatja az, hogy nem gyári akksi van a kocsiban, hanem egy 56 Aórás Bosch (így vettem)?
Generator kefe csere kell.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #11815 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:25:49 »

Sziasztok!
Az a gondom, hogy alapjáraton ingadoznak, vibrálnak a fények (lámpák, háttérvilágítások). Ha sok fogyasztót bekapcsolok, vagy ha alapjáratnál magasabb fordulaton pörög a motor, akkor a jelenség megszűnik. A töltést megnézettem, azzal nincs gond. Mi okozhatja ezt? Esetleg okozhatja az, hogy nem gyári akksi van a kocsiban, hanem egy 56 Aórás Bosch (így vettem)?
mondeo.hu/wiki/index.php/Villogó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cibere11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #11816 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:31:07 »

eplus2 csak alá nyúlni  eplus2 mint a csajoknak  eplus2
köszi. Így fogok eljárni
Naplózva

2003/05 2.0 TDCI 130 Le Ghia Limusin M6 160.000 km
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #11817 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 23:41:37 »

A haveromnak, egy utólagosan beépített központija van. Gyerekzár miatt kifeküdt a bal hátsó motorja.
Jól kinevettem. Az ősszel az enyém se zárt be. Nyitni nyitott.
Gyerekzár kikapcs, 10-15 próbálkozás + 1-2 hét, múlva helyreállt a rend.
Addig manuálisan kellett zárnom. Rém kellemetlen volt.
Azóta műkszik rendesen, de a gy.zárat nem merem bekapcsolni. Pedig szükségem lenne rá.
Tudtok rá valami megoldást? Nem hiszem, hogy minden ajtózárásnál, ki-be kellene kapcsolgatni a gy.zárat.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #11818 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 11:01:41 »

A haveromnak, egy utólagosan beépített központija van. Gyerekzár miatt kifeküdt a bal hátsó motorja.
Jól kinevettem. Az ősszel az enyém se zárt be. Nyitni nyitott.
Gyerekzár kikapcs, 10-15 próbálkozás + 1-2 hét, múlva helyreállt a rend.
Addig manuálisan kellett zárnom. Rém kellemetlen volt.
Azóta műkszik rendesen, de a gy.zárat nem merem bekapcsolni. Pedig szükségem lenne rá.
Tudtok rá valami megoldást? Nem hiszem, hogy minden ajtózárásnál, ki-be kellene kapcsolgatni a gy.zárat.
Érdekes. Nekem 3 éve fixen van kapcsolva a gyerekzár mindkét ajtón hátul, de nem vettem észre különbséget. így is, úgyis rosszalkodik a zár néha.
Naplózva
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11819 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:04:03 »

Sziasztok!

Új tag vagyok és szeretném a tanácsotokat, segítségeteket kérni.
MK3-as Mondeónk van, 1,8 benzines 2002-es évjárat.

A probléma a következő: egyik estefelé teljesen váratlanul rángatni kezdett az autó, pár másodperccel azután hogy a világítást felkapcsoltam. Olyan volt mintha nem kapna üzemanyagot. A motor majdnem lefulladt. Először nem is kapcsoltam össze a két dolgot, félreálltam, azt hittem, hogy valami motorikus dolog. Csak az újbóli elindulás után vettem észre, hogy mitől is van valójában a rángatás, amikor a lámpát ismételten felkapcsoltam... Kigyulladt a  töltésjelző lámpa is, de még hazaértem vele. A rángatást ekkor még semmi más esetben nem produkálta, lámpa nélkül oké, légkondival oké, csak a felkapcsolt világításnál rángat, de álló helyzetben alapjáraton is. Később már más is megjelent - helyben, napközben használtam az autót, lámpa nélkül - ezek szép sorban jöttek:

 --  Alacsony fordulaton (1500 alatt) hirtelen kigyorsításkor szintén rángat, elég erőteljesen, 2. és 3. sebességben jellemzően.
 --  Légkondi elszállt (fúj, de meleget) - ez látszólag nem ide tartozik, de előtte teljesen jó volt azóta meg rossz...
 --  Kilométeróra hol mér, hol nem. A digitáls kilométerszámláló sem mér.
 --  Műszerfal visszajelzők nem jók. (Az üzemanyag szint mérő pl. percenként besípolt amikor kevés volt a benzin, holott egyszer kellene neki...)

Szervíz:

Első körben a fojtószelepre gyanakodtak, azt kitisztították. Computer nem írt hibaüzenetet, + olajat és szűrőket cseréltek (az mondjuk időszerű volt). 38 ezer, de a probléma maradt...
Második körben (állítólag) felújították a generátort, de azután is maradt a gond. A generátort lekapcsolva a gyújtást aksiról adva minden oké. Beletettek egy ugyanolyan, jó generátort másik autóból (állítólag) és azzal is rángat...!
De mindezt találgatás szinten, sok-sok munkaóra alatt sikerült kisilabizálni. A mester azt mondta nekem - én abszolút nem értek hozzá - hogy az alapjárati töltés nő meg, amikor a lámpa felkapcsolva van és a túltöltés miatt "leszabályoz", ezért a rángatás. És gázadáskor? És a műszerfal visszajelzők és a kilométeróra?
Hozzájuk nem szívesen vinném vissza, mert a javaslata az volt, hogy vesz bele nekem egy bontott generátort ötven ikszezerért...

Tehát a kérdésem, kérésem a következő volna:
1. Halott-e vagy tapasztalt-e valaki hasonlót már, van e esetleg ötlete valakinek, hogy mi lehet a gond?
2.Tud-e valaki Szfehérvár / Velencei-tó környékén olyan megbízható szervizt ahol az ilyen jellegű gondra van megfelelő szakemberük?
(A legutóbbi helyen fingjuk nincs az elektromos dolgokhoz ezt állítom)

Bocsánat, hogy ilyen hosszasan taglaltam, de nem egyszerű az eset...

Köszönök minden észrevételt,

fodz
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11820 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:14:51 »

Sziasztok!



Szia!

Akkumlátor mikori, milyen állapotban van? Testelési pontokat leellenőrizték a szerelők?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11821 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:17:20 »

Sziasztok!

Új tag vagyok és szeretném a tanácsotokat, segítségeteket kérni.
MK3-as Mondeónk van, 1,8 benzines 2002-es évjárat.

A probléma a következő: egyik estefelé teljesen váratlanul rángatni kezdett az autó, pár másodperccel azután hogy a világítást felkapcsoltam. Olyan volt mintha nem kapna üzemanyagot. A motor majdnem lefulladt. Először nem is kapcsoltam össze a két dolgot, félreálltam, azt hittem, hogy valami motorikus dolog. Csak az újbóli elindulás után vettem észre, hogy mitől is van valójában a rángatás, amikor a lámpát ismételten felkapcsoltam... Kigyulladt a  töltésjelző lámpa is, de még hazaértem vele. A rángatást ekkor még semmi más esetben nem produkálta, lámpa nélkül oké, légkondival oké, csak a felkapcsolt világításnál rángat, de álló helyzetben alapjáraton is. Később már más is megjelent - helyben, napközben használtam az autót, lámpa nélkül - ezek szép sorban jöttek:

 --  Alacsony fordulaton (1500 alatt) hirtelen kigyorsításkor szintén rángat, elég erőteljesen, 2. és 3. sebességben jellemzően.
 --  Légkondi elszállt (fúj, de meleget) - ez látszólag nem ide tartozik, de előtte teljesen jó volt azóta meg rossz...
 --  Kilométeróra hol mér, hol nem. A digitáls kilométerszámláló sem mér.
 --  Műszerfal visszajelzők nem jók. (Az üzemanyag szint mérő pl. percenként besípolt amikor kevés volt a benzin, holott egyszer kellene neki...)

Szervíz:

Első körben a fojtószelepre gyanakodtak, azt kitisztították. Computer nem írt hibaüzenetet, + olajat és szűrőket cseréltek (az mondjuk időszerű volt). 38 ezer, de a probléma maradt...
Második körben (állítólag) felújították a generátort, de azután is maradt a gond. A generátort lekapcsolva a gyújtást aksiról adva minden oké. Beletettek egy ugyanolyan, jó generátort másik autóból (állítólag) és azzal is rángat...!
De mindezt találgatás szinten, sok-sok munkaóra alatt sikerült kisilabizálni. A mester azt mondta nekem - én abszolút nem értek hozzá - hogy az alapjárati töltés nő meg, amikor a lámpa felkapcsolva van és a túltöltés miatt "leszabályoz", ezért a rángatás. És gázadáskor? És a műszerfal visszajelzők és a kilométeróra?
Hozzájuk nem szívesen vinném vissza, mert a javaslata az volt, hogy vesz bele nekem egy bontott generátort ötven ikszezerért...

Tehát a kérdésem, kérésem a következő volna:
1. Halott-e vagy tapasztalt-e valaki hasonlót már, van e esetleg ötlete valakinek, hogy mi lehet a gond?
2.Tud-e valaki Szfehérvár / Velencei-tó környékén olyan megbízható szervizt ahol az ilyen jellegű gondra van megfelelő szakemberük?
(A legutóbbi helyen fingjuk nincs az elektromos dolgokhoz ezt állítom)

Bocsánat, hogy ilyen hosszasan taglaltam, de nem egyszerű az eset...

Köszönök minden észrevételt,

fodz
akksi vagy földelési gond.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11822 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:31:31 »

Sziasztok!

Lépj be az info menübe. (Nyomod a kilométeróra nullázó gombját, és tartod. Berakod a kulcsot, és ráadod a gyújtást. Még mindig tartod a gombot. Majd asszem pittyen, de a mutatók kilendülnek a végállásig. Ekkor elengeded a gombot, majd addig nyomkodod (kb 17x), amíg a bat felirat meg nem jelenik a napi km számlálónál. Azaz, szépen kiírja a feszültséget.
Álló motornál jó lenne, ha 12V felett lenne. (jegyezd meg az értéket) Ekkor indítsd be, és írd fel az indítózás alatti értéket is. Majd ha beindult a motor, azt is írd fel.
Kb Így kéne kinézni: előtte 12,5V. Alatta 12V. Utána (benzinesnél) 13,9V. Ha minden ok, miután beindult, pár másodperc múlva stabilan a kb 14V-ot kell tartania, esetleg egy tizedet ingadozni. Ha 13,6-ról megy fel szép lassan 13,9-ig, az bizony nem jó. És, ha bekapcsolod a lámpákat, ködlámpát, akkor sem lenne szabad 1-2 tizedvoltnál többet esni.
Miután megy a motor, hótt stabilnak kell lennie a feszültségnek. Alapjáraton és fordulaton is. ha nem így van, akkor a lenn írt generátor-aksi-test és egyéb kábel probléma van.
Amíg ezeket nem fixáltátok, kár bármit is javítgatni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11823 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:38:36 »

Szia!

Akkumlátor mikori, milyen állapotban van? Testelési pontokat leellenőrizték a szerelők?


Az akksi tavaly nyáron lett cserélve benne, azt leellenőrizték, jó. (Másik aksival is próbáltuk azzal is ugyanúgy rángat)
13,6 V körül adott le menet közben az egy kicsit kevés állítólag (rá volt kötve a műszer) de amikor ráadtam a világítást az aksi feszültség akkor sem esett lejebb, pedig a rángatást produkálta.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11824 Dátum: 2012.08.21 kedd, 10:54:51 »


Az akksi tavaly nyáron lett cserélve benne, azt leellenőrizték, jó. (Másik aksival is próbáltuk azzal is ugyanúgy rángat)
13,6 V körül adott le menet közben az egy kicsit kevés állítólag (rá volt kötve a műszer) de amikor ráadtam a világítást az aksi feszültség akkor sem esett lejebb, pedig a rángatást produkálta.

A felújított generátorral volt 13,6V? Hol mérték, az akkusaurknál, vagy a generátornál?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11825 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:11:00 »


Az akksi tavaly nyáron lett cserélve benne, azt leellenőrizték, jó. (Másik aksival is próbáltuk azzal is ugyanúgy rángat)
13,6 V körül adott le menet közben az egy kicsit kevés állítólag (rá volt kötve a műszer) de amikor ráadtam a világítást az aksi feszültség akkor sem esett lejebb, pedig a rángatást produkálta.

Úgy nézd meg, ahogy én írtam. Azért jobb így, mert a műszer azt a feszültséget mutatja, amit az elektronika kap.
Vagyis, ha test- vagy kábelhiba van, az szépen látszani fog.
Míg a dízel 14,4-en tölt, a benzines csak 13,6-13,9-ig. Hogy miért? A fene se tudja, de ez így normális.
Nem látom, hogy néztetek-e hibakódot. Ha nem, hát az öreg hiba. A másik: lehet valahol zárlat, és az is produkálhat ilyesmit.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 11:12:32 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11826 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:14:10 »

A felújított generátorral volt 13,6V? Hol mérték, az akkusaurknál, vagy a generátornál?

Nem, ezt azután mérte (ott ült mellettem) miután a fojtószelep tisztítás után visszavittem neki.
A sarukon mérte.

Miután visszaértünk nagyokat fújtatott, sűrűn vakarta a fejét és gyakran hangzott el a "hát szerintem" kifejezés. Tehát lövése nem volt. Ekkor mondta, hogy elviszi felújítani, stb, stb.
Kérdeztem, hogy mi van ha az sem segít, nem az a gond ? Hát, akkor bebukta - mondta- és van egy felújított generátorom. Mondtam, hogy oké.
Aztán parkolt 3 napot az autó nála és amikor mentem érte, akkor közölte, hogy nem tudta megcsinálni, de tudja mi a gond, csak kellene egy új generátor hozzá ami 50+ ezer.
És két óra munkadíj a munkáért...
Naplózva
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11827 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:22:14 »

Úgy nézd meg, ahogy én írtam. Azért jobb így, mert a műszer azt a feszültséget mutatja, amit az elektronika kap.
Vagyis, ha test- vagy kábelhiba van, az szépen látszani fog.
Míg a dízel 14,4-en tölt, a benzines csak 13,6-13,9-ig. Hogy miért? A fene se tudja, de ez így normális.
Nem látom, hogy néztetek-e hibakódot. Ha nem, hát az öreg hiba. A másik: lehet valahol zárlat, és az is produkálhat ilyesmit.

Köszi Angel, délután megnézem majd!
A legelső alkalom után azt mondták, hogy nem írt ki hibakódot... (de 6000-be kerül  falbav)
én az elejétől fogva valami biztosíték, zárlat vagy testelési gondot sejtettem, mert van, hogy kigyorsításokkor is szépen fut az autó, a kilométer óra is hol-mér, hol nem.
Egyik pillanatban igen, aztán nem aztán egy fél óra múlva megint igen... kérdeztem ezt is, azt mondták megnézték a kábeleket is, egyesével leellenőrizték.
Naplózva
operton
Vendég
« Új hozzászólás #11828 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:25:42 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy két lityis benzines mondeot. 1-2 nap után elkezdte a rángatós problémát produkálni, nagyobb gázadásnál, de főleg az 1000-2000-es tartományban.
Ha hűvös az idő, hideg a motor gyakorlatilag nem csinálja. Ha a napon állt a kocsi akkor egyből elkezdi.

Volt valaki akinek így jött elő?

A fórumot olvasgatva valószínű gyújtásprobléma lesz. Első körben kicseréltük a szelepfedél (ami egyébként műanyag) tömítést, mert olajban álltak a gyerták. Sajnos most is van egy kis olaj a gyertyák körül.
Két gyertya szigetelésén áthúzás is látszik:




Ez lehet az olaj miatt? Vagy csak öregek a gyertyák?
A többi normálisnak néz ki.

Hüco trafó van benne. Alánéztem és a kiöntésen (bár fekete színű) nem látni égési nyomokat.

A kocsi nem ad hibakódokat.

Többen írtátok már, hogy a trafó+kábel+gyertya csere a tuti, de mint mindenki szeretném megúszni a nagyobb kiadásokat. Roll Eyes

Gondolom előbb az olajfolyást kell megszűntetni, csak utánna érdemes gyertyát cserélni.

Előre is köszi minden hozzászólásért.

operton
Naplózva
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11829 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:32:25 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy két lityis benzines mondeot. 1-2 nap után elkezdte a rángatós problémát produkálni, nagyobb gázadásnál, de főleg az 1000-2000-es tartományban.
Ha hűvös az idő, hideg a motor gyakorlatilag nem csinálja. Ha a napon állt a kocsi akkor egyből elkezdi.

Volt valaki akinek így jött elő?

A fórumot olvasgatva valószínű gyújtásprobléma lesz. Első körben kicseréltük a szelepfedél (ami egyébként műanyag) tömítést, mert olajban álltak a gyerták. Sajnos most is van egy kis olaj a gyertyák körül.
Két gyertya szigetelésén áthúzás is látszik:

[img width=204 height=600]http://bogiesgerieskuvoje.hu/tmp/gyertya1.jpg[/img
[img width=186 height=600]http://bogiesgerieskuvoje.hu/tmp/gyertya2.jpg[/img

Ez lehet az olaj miatt? Vagy csak öregek a gyertyák?
A többi normálisnak néz ki.

Hüco trafó van benne. Alánéztem és a kiöntésen (bár fekete színű) nem látni égési nyomokat.

A kocsi nem ad hibakódokat.

Többen írtátok már, hogy a trafó+kábel+gyertya csere a tuti, de mint mindenki szeretném megúszni a nagyobb kiadásokat. Roll Eyes

Gondolom előbb az olajfolyást kell megszűntetni, csak utánna érdemes gyertyát cserélni.

Előre is köszi minden hozzászólásért.

operton


Ez érdekes, ha följebb görgetsz nálam is ez a probléma részben... bár én még nem figyeltem fel a meleg időre mint okra, a legelső alkalommal amikor rángatni kezdett egész nap a tűző napon állt az autó...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 11:33:52 írta AndyA » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11830 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:42:52 »

Nem, ezt azután mérte (ott ült mellettem) miután a fojtószelep tisztítás után visszavittem neki.
A sarukon mérte.

Miután visszaértünk nagyokat fújtatott, sűrűn vakarta a fejét és gyakran hangzott el a "hát szerintem" kifejezés. Tehát lövése nem volt. Ekkor mondta, hogy elviszi felújítani, stb, stb.
Kérdeztem, hogy mi van ha az sem segít, nem az a gond ? Hát, akkor bebukta - mondta- és van egy felújított generátorom. Mondtam, hogy oké.
Aztán parkolt 3 napot az autó nála és amikor mentem érte, akkor közölte, hogy nem tudta megcsinálni, de tudja mi a gond, csak kellene egy új generátor hozzá ami 50+ ezer.
És két óra munkadíj a munkáért...


És azt gondolom nem mondta meg, hogy mi a gond  vigyor3
Végül elvitte felújítani a generátort, vagy nem? Mert egy tisztességesen felújított generátor pont ugyanazt a hatást érte volna el, mint az új:
Ha az a hibás, akkor megszűnik a probléma, ha nem, akkor semmi sem változik...

(Fojtószelep alapból egy elvetélt ötlet volt szerintem, mert ha az elkoszolódott fojtószelep mellett nem jut be a meghatározott mennyiségű levegő, akkor azt az alapjárati motorral kompenzálja a PCM.)

Ha nem szeretsz turkálni motortérben, akkor keress a környéken valami direkt autóvillamosságra specializálódott szervizt, és hozzájuk vidd el, vagy ha ajánlanak itt valakit, akkor hozzá.
Ha szeretsz szerelgetni, akkor kulcskészlet és multiméter + ha van DC lakatfogó elő, és lehet testpontokat ellenőrizni, tisztítani, kábeleken feszültségeséseket keresni, a generátor meg akku kábelein terhelés nélkül, terhelés alatt áramokat nézni.


Ez érdekes, ha följebb görgetsz nálam is ez a probléma részben... bár én még nem figyeltem fel a meleg időre mint okra, a legelső alkalommal amikor rángatni kezdett egész nap a tűző napon állt az autó...

Nálad az, hogy nem engedélyezi a fogyasztókat (pl klíma), meg az, hogy a műszerfal nem mutat, nem gyújtás, inkább elektromos hiba felé mutat.

Sziasztok!



Előre is köszi minden hozzászólásért.

operton

Jól látod, azok áthúzás nyomok, simán okozhatja a problémát. Hacsak nem olajban tocsognak a gyertyák és a pipák, nem hiszem, hogy gondot okoz. Elsőnek szerintem gyertyacserét próbáld meg (gyárira cseréld, ha lehet). A két gyertya, ami áthúz melyik hengereknél volt?
Naplózva
operton
Vendég
« Új hozzászólás #11831 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:53:23 »


Jól látod, azok áthúzás nyomok, simán okozhatja a problémát. Hacsak nem olajban tocsognak a gyertyák és a pipák, nem hiszem, hogy gondot okoz. Elsőnek szerintem gyertyacserét próbáld meg (gyárira cseréld, ha lehet). A két gyertya, ami áthúz melyik hengereknél volt?


Nem tocsognak az olajban, csak nem száraz. De csak a két középső gyertyánál van olaj.
A két szélső gyertyán vannak az áthúzási nyomok.

Mivel most volt cserélve a szelepfedél tömítés, akkor elég, ha néha kipucolom az olajat, hogy mégse legyen ott?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11832 Dátum: 2012.08.21 kedd, 11:58:46 »

Nem tocsognak az olajban, csak nem száraz. De csak a két középső gyertyánál van olaj.
A két szélső gyertyán vannak az áthúzási nyomok.

Mivel most volt cserélve a szelepfedél tömítés, akkor elég, ha néha kipucolom az olajat, hogy mégse legyen ott?


Akkor szerintem ne foglalkozz az olajjal (hacsak nem szúrja a szemed, de nyugodtan kitisztíthatod, csak nehéz hozzáférni).

Az, hogy a két szélső gyertya húzott át, csak azért érdekes talán, hogy azok vannak ugyanazon tekercs két végén, de valójában nem számít, amennyire tudom. A gyertyák hibája, hogy a szigetelésén hamarabb üt át, mint a hézagon.
Naplózva
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11833 Dátum: 2012.08.21 kedd, 12:26:58 »

És azt gondolom nem mondta meg, hogy mi a gond  vigyor3
Végül elvitte felújítani a generátort, vagy nem? Mert egy tisztességesen felújított generátor pont ugyanazt a hatást érte volna el, mint az új:
Ha az a hibás, akkor megszűnik a probléma, ha nem, akkor semmi sem változik...

Megmondta: az alapjárati motor túl nagy feszültséget ad le, 3V helyett 5V és a túlfeszültség miatt leszabályoz a rendszer. Én már a felénél nem értettem, bocsánat lehet hogy nem jól fogalmazok.
Miután közölte, hogy az új generátorral megoldódna a probléma, hozzátette, hogy ami most benne van azt visszakéri, szóval gondolom tényleg csinált rajta valamit amitől azt remélte, hogy megoldja a gondot.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11834 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:03:34 »

Sziasztok!

Új tag vagyok és szeretném a tanácsotokat, segítségeteket kérni.
MK3-as Mondeónk van, 1,8 benzines 2002-es évjárat.

A probléma a következő: egyik estefelé teljesen váratlanul rángatni kezdett az autó, pár másodperccel azután hogy a világítást felkapcsoltam. Olyan volt mintha nem kapna üzemanyagot. A motor majdnem lefulladt. Először nem is kapcsoltam össze a két dolgot, félreálltam, azt hittem, hogy valami motorikus dolog. Csak az újbóli elindulás után vettem észre, hogy mitől is van valójában a rángatás, amikor a lámpát ismételten felkapcsoltam... Kigyulladt a  töltésjelző lámpa is, de még hazaértem vele. A rángatást ekkor még semmi más esetben nem produkálta, lámpa nélkül oké, légkondival oké, csak a felkapcsolt világításnál rángat, de álló helyzetben alapjáraton is. Később már más is megjelent - helyben, napközben használtam az autót, lámpa nélkül - ezek szép sorban jöttek:

 --  Alacsony fordulaton (1500 alatt) hirtelen kigyorsításkor szintén rángat, elég erőteljesen, 2. és 3. sebességben jellemzően.
 --  Légkondi elszállt (fúj, de meleget) - ez látszólag nem ide tartozik, de előtte teljesen jó volt azóta meg rossz...
 --  Kilométeróra hol mér, hol nem. A digitáls kilométerszámláló sem mér.
 --  Műszerfal visszajelzők nem jók. (Az üzemanyag szint mérő pl. percenként besípolt amikor kevés volt a benzin, holott egyszer kellene neki...)

Szervíz:

Első körben a fojtószelepre gyanakodtak, azt kitisztították. Computer nem írt hibaüzenetet, + olajat és szűrőket cseréltek (az mondjuk időszerű volt). 38 ezer, de a probléma maradt...
Második körben (állítólag) felújították a generátort, de azután is maradt a gond. A generátort lekapcsolva a gyújtást aksiról adva minden oké. Beletettek egy ugyanolyan, jó generátort másik autóból (állítólag) és azzal is rángat...!
De mindezt találgatás szinten, sok-sok munkaóra alatt sikerült kisilabizálni. A mester azt mondta nekem - én abszolút nem értek hozzá - hogy az alapjárati töltés nő meg, amikor a lámpa felkapcsolva van és a túltöltés miatt "leszabályoz", ezért a rángatás. És gázadáskor? És a műszerfal visszajelzők és a kilométeróra?
Hozzájuk nem szívesen vinném vissza, mert a javaslata az volt, hogy vesz bele nekem egy bontott generátort ötven ikszezerért...

Tehát a kérdésem, kérésem a következő volna:
1. Halott-e vagy tapasztalt-e valaki hasonlót már, van e esetleg ötlete valakinek, hogy mi lehet a gond?
2.Tud-e valaki Szfehérvár / Velencei-tó környékén olyan megbízható szervizt ahol az ilyen jellegű gondra van megfelelő szakemberük?
(A legutóbbi helyen fingjuk nincs az elektromos dolgokhoz ezt állítom)

Bocsánat, hogy ilyen hosszasan taglaltam, de nem egyszerű az eset...

Köszönök minden észrevételt,

fodz
Hallgass a fiukra de mivel off benzines tapasztalat gyertya-tarfó-kábel még ellenőrizd és cseréld ha rossz.Nem tudom mondeonál mennyi időközönként kell.De ha kiveszed akkor ha mint az előbbi képen barna a töve nincs idő gondolkodni.A pólusnál meg látod milyen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11835 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:09:50 »


Megmondta: az alapjárati motor túl nagy feszültséget ad le, 3V helyett 5V és a túlfeszültség miatt leszabályoz a rendszer. Én már a felénél nem értettem, bocsánat lehet hogy nem jól fogalmazok.
Miután közölte, hogy az új generátorral megoldódna a probléma, hozzátette, hogy ami most benne van azt visszakéri, szóval gondolom tényleg csinált rajta valamit amitől azt remélte, hogy megoldja a gondot.


Hú, ez nekem meredek... nem a pillangószelep-potira gondol? De ez a gondolatmenet is gyenge, szerintem... ha az alapjáratinak lenne visszajelzése (szerintem nincs, de tévedhetek), az az alacsony feszültség miatt adna magasabb feszültséget? De ha mértétek, és jó a generátor feszültsége, akkor mi is a baj?
A motornál lehet gyertyákat meg minden egyebet cserélgetni, de ha a légkondi kikapcsol, meg a mutatók ugrálnak, az nem gyertya, nekem elhiheted.
Ilyet biztosan nem szabad az autónak produkálnia. Rövidázárlat, szakadás, v ilyesmi lesz a bibi.
A tesztet mindenképpen csináld meg, amit lenn írtam, és számolj be.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11836 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:22:32 »


Hú, ez nekem meredek... nem a pillangószelep-potira gondol? De ez a gondolatmenet is gyenge, szerintem... ha az alapjáratinak lenne visszajelzése (szerintem nincs, de tévedhetek), az az alacsony feszültség miatt adna magasabb feszültséget? De ha mértétek, és jó a generátor feszültsége, akkor mi is a baj?
A motornál lehet gyertyákat meg minden egyebet cserélgetni, de ha a légkondi kikapcsol, meg a mutatók ugrálnak, az nem gyertya, nekem elhiheted.
Ilyet biztosan nem szabad az autónak produkálnia. Rövidázárlat, szakadás, v ilyesmi lesz a bibi.
A tesztet mindenképpen csináld meg, amit lenn írtam, és számolj be.

Gyertyákat első körben megnézték, azt ki is zárták.
A légkondi meg nem kikapcsol, hanem meleget fúj.... A motorja megy és semmi gond vele, olyankor nem is rángat az autó.
Csak ha a világítást felkapcsolom ( kb. 5 másodperc múlva) és hirtelen kigyorsításkor 1000-1500-as fordulat körül.
Megnézem majd és jelzek. Köszönöm a tanácsot!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11837 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:25:31 »

Gyertyákat első körben megnézték, azt ki is zárták.
A légkondi meg nem kikapcsol, hanem meleget fúj.... A motorja megy és semmi gond vele, olyankor nem is rángat az autó.
Csak ha a világítást felkapcsolom ( kb. 5 másodperc múlva) és hirtelen kigyorsításkor 1000-1500-as fordulat körül.
Megnézem majd és jelzek. Köszönöm a tanácsot!


Meleget fúj = a kompresszort lekapcsolja.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #11838 Dátum: 2012.08.21 kedd, 13:54:50 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy két lityis benzines mondeot. 1-2 nap után elkezdte a rángatós problémát produkálni, nagyobb gázadásnál, de főleg az 1000-2000-es tartományban.
Ha hűvös az idő, hideg a motor gyakorlatilag nem csinálja. Ha a napon állt a kocsi akkor egyből elkezdi.

Volt valaki akinek így jött elő?

A fórumot olvasgatva valószínű gyújtásprobléma lesz. Első körben kicseréltük a szelepfedél (ami egyébként műanyag) tömítést, mert olajban álltak a gyerták. Sajnos most is van egy kis olaj a gyertyák körül.
Két gyertya szigetelésén áthúzás is látszik:

[img width=204 height=600]http://bogiesgerieskuvoje.hu/tmp/gyertya1.jpg[/img
[img width=186 height=600]http://bogiesgerieskuvoje.hu/tmp/gyertya2.jpg[/img

Ez lehet az olaj miatt? Vagy csak öregek a gyertyák?
A többi normálisnak néz ki.

Hüco trafó van benne. Alánéztem és a kiöntésen (bár fekete színű) nem látni égési nyomokat.

A kocsi nem ad hibakódokat.

Többen írtátok már, hogy a trafó+kábel+gyertya csere a tuti, de mint mindenki szeretném megúszni a nagyobb kiadásokat. Roll Eyes

Gondolom előbb az olajfolyást kell megszűntetni, csak utánna érdemes gyertyát cserélni.

Előre is köszi minden hozzászólásért.

operton
Hali!
Ment PÜ gyertyákról. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 16:13:25 írta AndyA » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11839 Dátum: 2012.08.21 kedd, 14:14:36 »

Gyertyákat első körben megnézték, azt ki is zárták.
A légkondi meg nem kikapcsol, hanem meleget fúj.... A motorja megy és semmi gond vele, olyankor nem is rángat az autó.
Csak ha a világítást felkapcsolom ( kb. 5 másodperc múlva) és hirtelen kigyorsításkor 1000-1500-as fordulat körül.
Megnézem majd és jelzek. Köszönöm a tanácsot!


Miii? Ha felkapcsolod a világítást, elkezd meleget fújni, meg rángatni? Bakker, ez nem kap elég áramot...
Okvetlen nézd meg a lenn írt tesztet. Testhiba lesz ez... vagy rossz a generátor.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11840 Dátum: 2012.08.22 szerda, 18:10:31 »

Lépj be az info menübe. (Nyomod a kilométeróra nullázó gombját, és tartod. Berakod a kulcsot, és ráadod a gyújtást. Még mindig tartod a gombot. Majd asszem pittyen, de a mutatók kilendülnek a végállásig. Ekkor elengeded a gombot, majd addig nyomkodod (kb 17x), amíg a bat felirat meg nem jelenik a napi km számlálónál. Azaz, szépen kiírja a feszültséget.
Álló motornál jó lenne, ha 12V felett lenne. (jegyezd meg az értéket) Ekkor indítsd be, és írd fel az indítózás alatti értéket is. Majd ha beindult a motor, azt is írd fel.
Kb Így kéne kinézni: előtte 12,5V. Alatta 12V. Utána (benzinesnél) 13,9V. Ha minden ok, miután beindult, pár másodperc múlva stabilan a kb 14V-ot kell tartania, esetleg egy tizedet ingadozni. Ha 13,6-ról megy fel szép lassan 13,9-ig, az bizony nem jó. És, ha bekapcsolod a lámpákat, ködlámpát, akkor sem lenne szabad 1-2 tizedvoltnál többet esni.
Miután megy a motor, hótt stabilnak kell lennie a feszültségnek. Alapjáraton és fordulaton is. ha nem így van, akkor a lenn írt generátor-aksi-test és egyéb kábel probléma van.
Amíg ezeket nem fixáltátok, kár bármit is javítgatni.

Szia Angel!

Megnéztem amit mondtál...
előtte 12,2 V
indításkor 9,8 -10,0 -re esett vissza,
utána 13,3-ról szépen felmegy 13,8-ig és annyi.
ha ráadtam a világítást 13,2-re lement, a légkondi ventillátor még lejjebb vitte egy tizeddel...

Ez alapján mire gyanakodnál?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11841 Dátum: 2012.08.22 szerda, 19:33:12 »

Szia Angel!

Megnéztem amit mondtál...
előtte 12,2 V
indításkor 9,8 -10,0 -re esett vissza,
utána 13,3-ról szépen felmegy 13,8-ig és annyi.
ha ráadtam a világítást 13,2-re lement, a légkondi ventillátor még lejjebb vitte egy tizeddel...

Ez alapján mire gyanakodnál?

Ez így nem jó... indítózás alatt nem eshet 10V alá. Ha beindult a motor, stabilan tudnia kell a 13,8-at.
Az enyém dízel, ott 14,4V. X nap állás után beindítottam a motort, rögtön 14,4V lett. Bekapcsoltam a lámpákat (2*55W=7.5A), ködlámpát (2*55W=7.5A), szélvédőfűtést (asszem 75A), azaz nagyon durván 90A, és leesett 14,3-ra. Közben még az aksit is tölteni kellett...
Szerintem nem tölt rendesen a generátorod. Lehet, hogy ezért az aksi sincs feltöltve, ezért esik 10 alá. Ki kéne mérni azt is, terhelővillával.
Vagy, egyszer rendesen feltölteni, hálózati aksitöltővel. De így nem jó, az biztos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11842 Dátum: 2012.08.22 szerda, 20:27:56 »

Ez így nem jó... indítózás alatt nem eshet 10V alá. Ha beindult a motor, stabilan tudnia kell a 13,8-at.
Az enyém dízel, ott 14,4V. X nap állás után beindítottam a motort, rögtön 14,4V lett. Bekapcsoltam a lámpákat (2*55W=7.5A), ködlámpát (2*55W=7.5A), szélvédőfűtést (asszem 75A), azaz nagyon durván 90A, és leesett 14,3-ra. Közben még az aksit is tölteni kellett...
Szerintem nem tölt rendesen a generátorod. Lehet, hogy ezért az aksi sincs feltöltve, ezért esik 10 alá. Ki kéne mérni azt is, terhelővillával.
Vagy, egyszer rendesen feltölteni, hálózati aksitöltővel. De így nem jó, az biztos.

Jónak nem jó. De ha a generátort a teljesítőképességén túl terhelné leesne rendesen ez alá a feszültség. Nekünk benzines tizedre pontosan ugyanezeket az értékeket adja (leszámítva azt, hogy indítózáskor így leesik), mégsem kezdenek a mutatók hülyülni, és a kocsi sem rángat.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11843 Dátum: 2012.08.22 szerda, 20:56:48 »

Jónak nem jó. De ha a generátort a teljesítőképességén túl terhelné leesne rendesen ez alá a feszültség. Nekünk benzines tizedre pontosan ugyanezeket az értékeket adja (leszámítva azt, hogy indítózáskor így leesik), mégsem kezdenek a mutatók hülyülni, és a kocsi sem rángat.

Mondjuk ha bekapcsolod a lámpát, leesik 13,2V-ra?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11844 Dátum: 2012.08.22 szerda, 21:12:36 »

Mondjuk ha bekapcsolod a lámpát, leesik 13,2V-ra?

Bizony, és ha a klímát, szélvédőfűtést, hátsóablak fűtést ráteszem, akkor 13,0V-ra megy le, fordulaton 13,2V. És a csapágy is sír már egy kicsit. Felújítás lesz az igen közeli jövőben. De az autó motorja hibátlanul elröfög fordulattól, felkapcsolt fényszórótól, gázpedálállástól meg feszültségtől függetlenül.
Naplózva
fodz
Vendég
« Új hozzászólás #11845 Dátum: 2012.08.23 csütörtök, 13:43:04 »

Mondjuk ha bekapcsolod a lámpát, leesik 13,2V-ra?
Pontosan.
Az indítózáskor megadott 9,8-10 V egy alsó érték volt, eléggé ugrált a kijelzőn az szám, nem csak egy értéket mutatott, hanem többet is azalatt a pár tizedmásodperc alatt.
Naplózva
Begin
Vendég
« Új hozzászólás #11846 Dátum: 2012.08.24 péntek, 01:08:33 »

Generator kefe csere kell.

Kösz a választ.
Márkaszervízbe érdemes vinni, vagy inkább elektromos szakemberhez? És mennyire kell sietnem?
Naplózva
radioflayer
Vendég
« Új hozzászólás #11847 Dátum: 2012.08.24 péntek, 21:28:20 »

Sziasztok!
Egy kis információra lenne szükségem. A műszarfalon minden világítás eltűnt, csak a digitális kijelzőnek van fénye. Elszállhatott egyszerre az összes izzó?
Illetve bal oldalra ha irányt jelzek, akkor a kis visszajelzőm nem jelez vissza, meg az elakadásjelző sem, de kívülről pedig működik. Lehet hogy zárlatos valahol?
Köszi
Naplózva
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #11848 Dátum: 2012.08.24 péntek, 21:33:55 »

Lépj be az info menübe. (Nyomod a kilométeróra nullázó gombját, és tartod. Berakod a kulcsot, és ráadod a gyújtást. Még mindig tartod a gombot. Majd asszem pittyen, de a mutatók kilendülnek a végállásig. Ekkor elengeded a gombot, majd addig nyomkodod (kb 17x), amíg a bat felirat meg nem jelenik a napi km számlálónál.
Csak a fedcompossal lehet megcsinálni a müszertesztet,nekem nem olyan
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11849 Dátum: 2012.08.24 péntek, 22:00:11 »

Csak a fedcompossal lehet megcsinálni a müszertesztet,nekem nem olyan

Nem csak fedcompos tudja.

Sziasztok!
Egy kis információra lenne szükségem. A műszarfalon minden világítás eltűnt, csak a digitális kijelzőnek van fénye. Elszállhatott egyszerre az összes izzó?
Illetve bal oldalra ha irányt jelzek, akkor a kis visszajelzőm nem jelez vissza, meg az elakadásjelző sem, de kívülről pedig működik. Lehet hogy zárlatos valahol?
Köszi

Az index visszajelzője lehet nem függ össze a nemvilágítással, hanem csak simán kiégett az izzója. Amúgy a középkonzolon világítanak a dolgok, ha a helyzetjelzőt felkapcsolod?
http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0 Itt egy leírás hogy kell kiszedni a műszerfalat, ha esetleg arra kerül a sor.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 230 231 232 233 234 235 236 [237] 238 239 240 241 242 243 244 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.116 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.