Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 20:53:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 [163] 164 165 166 167 168 169 170 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3265742 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8100 Dátum: 2017.08.25 péntek, 12:16:44 »

A fenti megállapitások igazak, de az elektromosságban mindig az úgynevezett névleges feszültséggel számolunk. Az akkumulátor névleges feszültsége pedig 12V. Ha most rámérsz az aksidra biztos hogy nem potosan 12V lesz. Ugyanigy a lakásban sem pontosan 220V, hanem lehet 223-224V is , mégis 220V-os hálózatról beszélunk. Amúgy a hozzászólásokban leírtakkal egyet értek. Amúgy meg aki nem ért valamilyen szinten a gépjármű elektromossághoz, az ne próbáljon barkácsolni mert csak kárt fog okozni magának, hanem inkább bízza szakemberre.

Üdv: László

A 12 voltos akku névleges feszültsége nem 12V.  A neve "12V".  Név =/= névleges.
Az esetek túlnyomó részében, azaz szinte mindben, tehát mondhatom a 6 cellát. Egy cellafeszültsége feltöltött állapotban 2.13 volt.
Vagyis nem 12V. Ha 12V lenne, akkor az egy lemerült akkumulátor. Terhelésre tovább csökken a feszültség.
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.25 péntek, 12:19:13 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8101 Dátum: 2017.08.25 péntek, 12:18:05 »

hívhatnánk 230-nak is  integet2

Kell is annak, mert elég régóta annyi.  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
setup0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #8102 Dátum: 2017.08.26 szombat, 11:40:14 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy sajnos összetört a kocsim eleje és fényszórót keresek bele jobb oldalit. A problema az hogy a gyári 100 e felett van de ennyiböl kapok tuning fényszorot is párban de azt irja az oldal hogy a gyárilag xenonnal szerelt modellekbe nem passzol meléklem a képeket valami hasznos infonak örülnek
Előre is köszönöm
http://www.***/view.php?filename=11821032616_1729298810708.jpg
http://www.***/view.php?filename=61921078657_1729298807375.jpg
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8103 Dátum: 2017.08.26 szombat, 11:45:16 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy sajnos összetört a kocsim eleje és fényszórót keresek bele jobb oldalit. A problema az hogy a gyári 100 e felett van de ennyiböl kapok tuning fényszorot is párban de azt irja az oldal hogy a gyárilag xenonnal szerelt modellekbe nem passzol meléklem a képeket valami hasznos infonak örülnek
Előre is köszönöm
http://www.***/view.php?filename=11821032616_1729298810708.jpg
http://www.***/view.php?filename=61921078657_1729298807375.jpg

A tied xenon-os, míg a tuning cucc halogén.
Nyilván nem passzol.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8104 Dátum: 2017.08.26 szombat, 11:50:10 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy sajnos összetört a kocsim eleje és fényszórót keresek bele jobb oldalit. A problema az hogy a gyári 100 e felett van de ennyiböl kapok tuning fényszorot is párban de azt irja az oldal hogy a gyárilag xenonnal szerelt modellekbe nem passzol meléklem a képeket valami hasznos infonak örülnek
Előre is köszönöm
http://www.***/view.php?filename=11821032616_1729298810708.jpg
http://www.***/view.php?filename=61921078657_1729298807375.jpg

Keress inkabb bontoban egy lampat, jobban jarsz mint a tuning csodaval. Szerintem mar 50 alatt talalni fogsz. Esetleg ha csak a rogzito muanyag reszek tortek a lampan azt egy ugyes muanyagos is meg tudja csinalni a serules merteketol fuggoen.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8105 Dátum: 2017.08.26 szombat, 13:02:42 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy sajnos összetört a kocsim eleje és fényszórót keresek bele jobb oldalit. A problema az hogy a gyári 100 e felett van de ennyiböl kapok tuning fényszorot is párban de azt irja az oldal hogy a gyárilag xenonnal szerelt modellekbe nem passzol meléklem a képeket valami hasznos infonak örülnek
Előre is köszönöm
http://www.***/view.php?filename=11821032616_1729298810708.jpg
http://www.***/view.php?filename=61921078657_1729298807375.jpg

Tuning fényszóró  falbav falbav
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #8106 Dátum: 2017.08.26 szombat, 16:28:43 »

Tuning fényszóró  falbav falbav

Ugyan már... elég ide egy Morgó/Dulifuli Cheesy

Optikai tuningra szánt fényszóró. A fosvágennyhez szoktak olyasmit heftölni, mert az ám nem akármi ám, hanem nem semmi! Az pedig már valami! +10LE Cheesy

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.26 szombat, 16:31:48 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #8107 Dátum: 2017.08.26 szombat, 16:33:39 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy sajnos összetört a kocsim eleje és fényszórót keresek bele jobb oldalit. A problema az hogy a gyári 100 e felett van de ennyiböl kapok tuning fényszorot is párban de azt irja az oldal hogy a gyárilag xenonnal szerelt modellekbe nem passzol meléklem a képeket valami hasznos infonak örülnek
Előre is köszönöm
http://www.***/view.php?filename=11821032616_1729298810708.jpg
http://www.***/view.php?filename=61921078657_1729298807375.jpg
Írtam a facen is. Én kerestem magamnak afs lámpát. akkor az alkatracer en a xenonos nem volt drágább mint az afs. az kb 80/db.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8108 Dátum: 2017.08.26 szombat, 16:37:55 »

Ugyan már... elég ide egy Morgó/Dulifuli Cheesy

Optikai tuningra szánt fényszóró. A fosvágennyhez szoktak olyasmit heftölni, mert az ám nem akármi ám, hanem nem semmi! Az pedig már valami! +10LE Cheesy

Bonca

 taps taps taps
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #8109 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 18:12:58 »

mit tekintünk jelentősnek? Egy led (pláne ha kínai) szerinted mi a jelentős? Szerintem rakjál rá szkópot (diziről beszélek) és nézd meg a végeredményt. Érdekeset fogsz látni. Nyilván nem olyat mint egy 90' évekbelinél, de szép lesz.
Nos, akkor közkívánatra egy 2.2TDCi indítózás szkóppal mérve. Az egyszerűség kedvéért az akku kapcsokon mértem. Már csak azért is, mert indítózás alatt az egyéb fogyasztókat lekapcsolja a rendszer.



Mivel csak két kurzor van, kicsit nehezen olvasható le, de a kiinduláskor olyan 12,2-12,3V lehet az akkufesz. A gyújtás ekkor már rá volt adva. Indítózáskor nagyon megrántja az akkut, majdnem 6,5V-ra, de 60-80ms-en belül már 8V felett vagyunk. Ez nagyon alacsonynak tűnhet, de normális, csak multiméterrel mérve ez nem látszik.

Indítás után gyakorlatilag nincs tüske. Valami kis piszok látszik, de az inkább a mérési hiba. Látszik, ahogy fokozatosan megjön a töltés, majd pár másodperc múlva leáll a motor és visszaesik az akku feszültsége.

Mellesleg az említett okból (indítózás alatt le vannak választva a beltéri fogyasztók) ha lenne tüske, az sem bántana semmit, hisz el sem jutna a készülékhez.
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.27 vasárnap, 18:17:22 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8110 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 18:31:04 »


 eljen

Most jön az, hogy kotta_cs Photoshop-al vádol!  eplus2

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #8111 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 20:33:11 »

Kicsit utánaolvastam ennek a tüske dolognak. Minden félvezetőgyárnak megvan a saját megoldása (Application Note), mert létező dolog.

Itt a 6. oldalon a különféle túlfeszültséget okozó helyzeteket írja le:
http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/application_note/1f/d7/fc/6d/2e/27/48/98/CD00181783.pdf/files/CD00181783.pdf/jcr:content/translations/en.CD00181783.pdf

Nem az induktív fogyasztók (behúzótekercs) miatti visszahatást emelik ki, hanem inkább
- az akksi leválasztását járó motornál (load dump),
- a benzines motorok nagyfeszültségű szikrája miatti tüskéket (néhány 100V-os),
- a 24V-os átmeneti indítófeszültségű motorokat,
- a fordítva bekötött aksit és
- az elektrosztatikus feltöltődésből (ESD) eredő kisenergiájú, de nagy feszültségű (több 10 kV) csúcsokat.

Egy másik gyártó megfigyelései arra mutattak rá, hogy jellemzően a generátortól jön a legtöbb tranziens. Ez a kommutációkor (pólusváltás a forgórésznél), illetve az egyenirányításban részt vevő szilícium félvezetők "lassúsága" miatt hozhat létre tranzienseket, melyek tüskeként mérhetők a 12V-as hálózatban.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.27 vasárnap, 20:47:28 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #8112 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 20:39:30 »

Nos, akkor közkívánatra egy 2.2TDCi indítózás szkóppal mérve. Az egyszerűség kedvéért az akku kapcsokon mértem. Már csak azért is, mert indítózás alatt az egyéb fogyasztókat lekapcsolja a rendszer.

img]http://www.***/images/hdd1/2017/08/27/798NewFile2.jpg[/img]

Mivel csak két kurzor van, kicsit nehezen olvasható le, de a kiinduláskor olyan 12,2-12,3V lehet az akkufesz. A gyújtás ekkor már rá volt adva. Indítózáskor nagyon megrántja az akkut, majdnem 6,5V-ra, de 60-80ms-en belül már 8V felett vagyunk. Ez nagyon alacsonynak tűnhet, de normális, csak multiméterrel mérve ez nem látszik.

Indítás után gyakorlatilag nincs tüske. Valami kis piszok látszik, de az inkább a mérési hiba. Látszik, ahogy fokozatosan megjön a töltés, majd pár másodperc múlva leáll a motor és visszaesik az akku feszültsége.

Mellesleg az említett okból (indítózás alatt le vannak választva a beltéri fogyasztók) ha lenne tüske, az sem bántana semmit, hisz el sem jutna a készülékhez.

Ha jól gondolom, beindulás után, a motor járásánál levő apró tüskék a háromfázisú, kétutas egyenirányítás jelei. A tüskék frekvenciája a fordulatszámra következtetnek. Meg tudod mérni ezt a frekit (csak kíváncsiságból)? Amikor benzines autóm volt, a zöldkártyához a fordulatszámot is regisztrálni kellett gázméréskor, és nem csatlakoztak sem az OBD rendszerre, sem a főtengely jeladóra, pusztán az aksira. Ebből gondoltam, hogy a generátor által "termelt" tüskékből lehet visszaszámolni a fordulatszámot. Persze, nem ismerem a műszert, ez csak én raktam így össze, és lehet, hogy tévedek.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.27 vasárnap, 21:12:36 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8113 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 20:42:59 »

Kicsit utánaolvastam ennek a tüske dolognak. Minden félvezetőgyárnak megvan a saját megoldása (Application Note).

Itt a 6. oldalon a különféle túlfeszültséget okozó helyzeteket írja le:
http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/application_note/1f/d7/fc/6d/2e/27/48/98/CD00181783.pdf/files/CD00181783.pdf/jcr:content/translations/en.CD00181783.pdf

Nem az induktív fogyasztók (behúzótekercs) miatti visszahatást emelik ki, hanem inkább
- az akksi leválasztását járó motornál (load dump),
- a benzines motorok nagyfeszültségű gyújtása miatti tüskéket (néhány 100V-os),
- a 24V-os átmeneti indítófeszültségű motorokat,
- a fordítva bekötött aksit és
- az elektrosztatikus feltöltődésből (ESD) eredő kisenergiájú, de nagy feszültségű (több 10 kV) csúcsokat.

Egy másik gyártó megfigyelései arra mutattak rá, hogy jellemzően a generátortól jön a legtöbb tranziens. Ez a kommutációkor (pólusváltás a forgórésznél), illetve az egyenirányításban részt vevő szilícium félvezetők "lassúsága" miatt hozhat létre tranzienseket, melyek tüskeként mérhetők a 12V-as hálózatban.

Bonca

Így van.
Régebben "divat volt" úgy ellenőrizni a töltést -persze szoci kocsiknál-, hogy leveszed az akkusarut és ha van töltés, akkor nem áll le.
Pfff.........
Én amikor először láttam/hallottam ezt a faxságot...fogtam a fejem!  Most is, ha eszembe jut.
Nem szabad, tilos járó motornál levenni az akkusarut! Főleg a mai autóknál még álló motornál sem szabad bármikor...
Amit a generátor a működése közben okoz, azt az akku simán "megeszi".  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.27 vasárnap, 20:48:44 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8114 Dátum: 2017.08.27 vasárnap, 20:48:04 »

Ha jól gondolom, beindulás után, a motor járásánál levő apró tüskék a háromfázisú, háromutas egyenirányítás jelei. A tüskék frekvenciája a fordulatszámra következtetnek. Meg tudod mérni ezt a frekit (csak kíváncsiságból)? Amikor benzines autóm volt, a zöldkártyához a fordulatszámot is regisztrálni kellett gázméréskor, és nem csatlakoztak sem az OBD rendszerre, sem a főtengely jeladóra, pusztán az aksira. Ebből gondoltam, hogy a generátor által "termelt" tüskékből lehet visszaszámolni a fordulatszámot. Persze, nem ismerem a műszert, ez csak én raktam így össze, és lehet, hogy tévedek.

Bonca

Így van, töltőfeszültség ingadozásból ki lehet számolni. Csak elég finom műszer kell hozzá.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #8115 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 08:20:15 »

Ha jól gondolom, beindulás után, a motor járásánál levő apró tüskék a háromfázisú, kétutas egyenirányítás jelei. A tüskék frekvenciája a fordulatszámra következtetnek. Meg tudod mérni ezt a frekit (csak kíváncsiságból)? Amikor benzines autóm volt, a zöldkártyához a fordulatszámot is regisztrálni kellett gázméréskor, és nem csatlakoztak sem az OBD rendszerre, sem a főtengely jeladóra, pusztán az aksira. Ebből gondoltam, hogy a generátor által "termelt" tüskékből lehet visszaszámolni a fordulatszámot. Persze, nem ismerem a műszert, ez csak én raktam így össze, és lehet, hogy tévedek.

Bonca
A képen 13 csúcsot számoltam egy osztásra, azaz 500ms/13=38,5ms -> 26Hz.
(A motor fordulatszám alapjáraton kb. 800 1/perc, ami 13 fordulat másodpercenként. Rémlik, hogy a generátor kétszeres sebességgel forog, mint a főtengely, viszont akkor hol a  többutas egyenirányítás?)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #8116 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 09:03:03 »

A képen 13 csúcsot számoltam egy osztásra, azaz 500ms/13=38,5ms -> 26Hz.
(A motor fordulatszám alapjáraton kb. 800 1/perc, ami 13 fordulat másodpercenként. Rémlik, hogy a generátor kétszeres sebességgel forog, mint a főtengely, viszont akkor hol a  többutas egyenirányítás?)

A kétutas egyenirányítás dupla feszültségcsúcsot eredményez egy perióduson belül. A számított és a valós fordulatszám közötti különbség a főtengely-generátor áttétel miatt lehet.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.28 hétfő, 15:08:00 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Filewalker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125



E-mail
« Új hozzászólás #8117 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 19:49:12 »

Ne onnan vidd, sőt sehonnan nem kell. Ott a 12V fent a tükörnél a beltérvilágításnál. Arról vedd le, az autó bezárása után 30 percig még működni fog a kamera, ami szerintem jó is. Én arról vittem, soha semmi gond nem volt miatta. Esetleg egy stabil 12/5V tápot érdemes rakni, hogy az indításkori tüske jelek ne okozzanak gondot.

Nem gondoltam volna, hogy ekkaora lavinát indítok el... worship A beltéri világítás jó ötlet, de a gyári szivargyújtós adapter helyett vettem egy ilyet:



Ennek már nem maradna felül hely. Amúgy S-Max-ról beszélünk, egyszerűbbnek tűnik levinni a biztosíték táblához és a már linkelt adapterrel levenni a tápot onnan.
Naplózva

S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #8118 Dátum: 2017.08.29 kedd, 08:23:09 »

Nem gondoltam volna, hogy ekkaora lavinát indítok el... worship A beltéri világítás jó ötlet, de a gyári szivargyújtós adapter helyett vettem egy ilyet:

Ennek már nem maradna felül hely. Amúgy S-Max-ról beszélünk, egyszerűbbnek tűnik levinni a biztosíték táblához és a már linkelt adapterrel levenni a tápot onnan.

Ez a ketyere kisimítja a feszültségcsúcsokat?
Mekkora áramig jó?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8119 Dátum: 2017.08.29 kedd, 08:30:12 »

Ez a ketyere kisimítja a feszültségcsúcsokat?
Mekkora áramig jó?

Milyen csúcsokat?  vigyor3

Szerintem az ilyenek 2A-t tudnak kiadni, kb.
A gyári szivargyújtósat szoktam beépíteni fixre. Bőven elég és az biztosan jó hozzá.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #8120 Dátum: 2017.08.29 kedd, 10:05:53 »

Nem gondoltam volna, hogy ekkaora lavinát indítok el... worship A beltéri világítás jó ötlet, de a gyári szivargyújtós adapter helyett vettem egy ilyet:

Szerintem jót tesz a fórumnak, ha nem arrogáns módon hurrogunk, hanem tapasztalati úton, tények alapján pro és kontra gondolatokat ütköztetünk. Amíg vita van és nem pedig veszekedés, addig szívesen járnak ide majd olvasni-hozzászólni.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #8121 Dátum: 2017.08.29 kedd, 10:10:01 »

Nem gondoltam volna, hogy ekkaora lavinát indítok el... worship A beltéri világítás jó ötlet, de a gyári szivargyújtós adapter helyett vettem egy ilyet:
Ennek már nem maradna felül hely. Amúgy S-Max-ról beszélünk, egyszerűbbnek tűnik levinni a biztosíték táblához és a már linkelt adapterrel levenni a tápot onnan.

Ennek fix bekötési pontjai vannak, 5V-on 3A-ig terhelhető:


Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8122 Dátum: 2017.08.29 kedd, 10:10:12 »

Szerintem jót tesz a fórumnak, ha nem arrogáns módon hurrogunk, hanem tapasztalati úton, tények alapján pro és kontra gondolatokat ütköztetünk. Amíg vita van és nem pedig veszekedés, addig szívesen járnak ide majd olvasni-hozzászólni.

Bonca

 eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Filewalker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125



E-mail
« Új hozzászólás #8123 Dátum: 2017.08.29 kedd, 11:24:12 »

Ennek fix bekötési pontjai vannak, 5V-on 3A-ig terhelhető:


Bonca


Nem tudom miért, de nekem ez a biztosítéktáblás dolog tűnt a legegyszerűbbnek. Bedugom a táblába, rákötöm az adaptert és kész.
Naplózva

S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #8124 Dátum: 2017.08.29 kedd, 11:28:11 »

Nem tudom miért, de nekem ez a biztosítéktáblás dolog tűnt a legegyszerűbbnek. Bedugom a táblába, rákötöm az adaptert és kész.
eljen
Nekem is tetszik az a biztis áramlopó cucc.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8125 Dátum: 2017.08.29 kedd, 11:48:17 »

eljen
Nekem is tetszik az a biztis áramlopó cucc.

Hétvégén rendeltem én is Ebay-ről. 5db-os pack volt vagy 700 ft Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8126 Dátum: 2017.08.29 kedd, 12:23:22 »

Ennek fix bekötési pontjai vannak, 5V-on 3A-ig terhelhető:


Bonca


Ez kamu, mert olyan nincs, hogy DC-DC konverter...... kotta_cs megmonttta!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
karasznorbert23
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #8127 Dátum: 2017.09.01 péntek, 07:47:10 »

sziasztok

valaki találkozott már olyannal hogy csak a jobb oldali helyzetjelzők nem mennek ? ( biztosíték izzók rendben ) 2009 2.2  kombi mondeo
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #8128 Dátum: 2017.09.01 péntek, 08:12:35 »

sziasztok

valaki találkozott már olyannal hogy csak a jobb oldali helyzetjelzők nem mennek ? ( biztosíték izzók rendben ) 2009 2.2  kombi mondeo
valamelyik biztos nincs rendben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
karasznorbert23
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #8129 Dátum: 2017.09.01 péntek, 10:08:24 »

valamelyik biztos nincs rendben.

már átnéztem a kábelezést is szét bontottam mértem testet csak a kapcsolt szál nem megy (kéne egy komplett kapcsolási rajz a kocsiról és akkor megoldanám pillanatok alatt)
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #8130 Dátum: 2017.09.01 péntek, 13:29:57 »

már átnéztem a kábelezést is szét bontottam mértem testet csak a kapcsolt szál nem megy (kéne egy komplett kapcsolási rajz a kocsiról és akkor megoldanám pillanatok alatt)

Ha külön biztije van a jobboldali ágnak, akkor azt méréssel is ellenőrizd, ne csak szemrevételezéssel.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8131 Dátum: 2017.09.01 péntek, 15:11:37 »

Sziasztok srácok!

Se Programozásoknál, se FAQ-nál nem találtam, ezért megkérdezem:
Hogyan lehet a kulcsot úgy programozni, hogy egy nyitásra ne csak a bal első ajtót nyissa,hanem az összes többit? Néha randommódon így működik, máskor amúgy. Van ennek valami menete, leírná valaki?

Előre is köszi!

Nika
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8132 Dátum: 2017.09.01 péntek, 15:14:26 »

Sziasztok srácok!

Se Programozásoknál, se FAQ-nál nem találtam, ezért megkérdezem:
Hogyan lehet a kulcsot úgy programozni, hogy egy nyitásra ne csak a bal első ajtót nyissa,hanem az összes többit? Néha randommódon így működik, máskor amúgy. Van ennek valami menete, leírná valaki?

Előre is köszi!

Nika
nyitás+zárásgomb egyszerre nyomvatart, amíg nem villan egyet az index
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #8133 Dátum: 2017.09.01 péntek, 15:41:01 »

nyitás+zárásgomb egyszerre nyomvatart, amíg nem villan egyet az index

Köszi!  worship worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #8134 Dátum: 2017.09.01 péntek, 16:17:58 »

már átnéztem a kábelezést is szét bontottam mértem testet csak a kapcsolt szál nem megy (kéne egy komplett kapcsolási rajz a kocsiról és akkor megoldanám pillanatok alatt)

ha majd lesz egy komplett kapcsolási rajzod,akkor szólj,mert mi is megoldanánk vele egy csomó mindent pillanatok alatt.Amióta csak online az ETIS,azóta csak csepegtetve jön egy-egy részlet a netről....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #8135 Dátum: 2017.09.01 péntek, 20:15:16 »

már átnéztem a kábelezést is szét bontottam mértem testet csak a kapcsolt szál nem megy (kéne egy komplett kapcsolási rajz a kocsiról és akkor megoldanám pillanatok alatt)

https://drive.google.com/open?id=0B5KYh_wLhgMybFZwaTFtRHBYaTg
Ugye nem baj, hogy orosz?! Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mbdeb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 426



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8136 Dátum: 2017.09.08 péntek, 11:28:40 »

Sziasztok.

Nem olvastam bele teljesen a topicba és lehet hogy már volt róla szó. Most nálam előfordult az a szitu, hogy a csomagtartó (MK4 2008 ferdehátú gyk.: 5 ajtós) nem nyílt.
Rá is kerestem a neten és a vésznyitóval kapcsolatban találtam itt a fórumon egy írást. Már már kezdtem volna szétbarmolni az autó hátulját belülről. Na ehhez viszont nem volt kedvem és hosszas (qva frd és bmeg) után higgadtabb fejjel azt döntöttem, hogy megnézem a biztosítékokat.

3 biztosíték tábla van az MK4 -ben. Az újabbaknak 2011 - 2015 (aka facelift) és a 2007-2011 közöttieknek eltér a biztosíték tábla kiosztása. Az innen letölthető kézikönyv és a másik (faceliftes) neten is elérhető kézikönyv alapján.
Na a lényeg, hogy a központi biztosíték táblában található a az üzemanyag betöltő nyílás ajtajának a biztosítéka. Na azt kellett kicserélni.

Tehát ha nem nyílik a csomagtartó és semmi hangot nem ad akkor elsőként az üzemanyag ajtó kis pöckét figyeljétek, ha az nem jár ki-be nyitás-záráskor akkor a biztosíték lesz a ludas.
A helyzet az hogy a kézikönyvben nem jelzi ezt csak annyit hogy "Üzemanyag-betöltőcsonk fedél" azt már nem írják, hogy és csomagtartó nyitás.

Csak azért hogy teljes legyen a kép: piros 10A -es késes bizti.

Csak ennyi, sziasztok.

Naplózva

Olcsó minőségi tárhely honlapodnak -> www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
Iceman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #8137 Dátum: 2017.09.12 kedd, 16:01:44 »

Sziasztok.

Nem olvastam bele teljesen a topicba és lehet hogy már volt róla szó. Most nálam előfordult az a szitu, hogy a csomagtartó (MK4 2008 ferdehátú gyk.: 5 ajtós) nem nyílt.
Rá is kerestem a neten és a vésznyitóval kapcsolatban találtam itt a fórumon egy írást. Már már kezdtem volna szétbarmolni az autó hátulját belülről. Na ehhez viszont nem volt kedvem és hosszas (qva frd és bmeg) után higgadtabb fejjel azt döntöttem, hogy megnézem a biztosítékokat.

3 biztosíték tábla van az MK4 -ben. Az újabbaknak 2011 - 2015 (aka facelift) és a 2007-2011 közöttieknek eltér a biztosíték tábla kiosztása. Az innen letölthető kézikönyv és a másik (faceliftes) neten is elérhető kézikönyv alapján.
Na a lényeg, hogy a központi biztosíték táblában található a az üzemanyag betöltő nyílás ajtajának a biztosítéka. Na azt kellett kicserélni.

Tehát ha nem nyílik a csomagtartó és semmi hangot nem ad akkor elsőként az üzemanyag ajtó kis pöckét figyeljétek, ha az nem jár ki-be nyitás-záráskor akkor a biztosíték lesz a ludas.
A helyzet az hogy a kézikönyvben nem jelzi ezt csak annyit hogy "Üzemanyag-betöltőcsonk fedél" azt már nem írják, hogy és csomagtartó nyitás.

Csak azért hogy teljes legyen a kép: piros 10A -es késes bizti.

Csak ennyi, sziasztok.



Szia!


Köszi az infót!  smile

Hasonló eset:
Már kétszer jártam úgy, hogy nem működtek az elektromos ablakemelők.
A kézikönyv nem említi, hogy hol van lebiztosítva.

Ez a központi biztosítékdobozban (kesztyűtartó alatt) az F17-el (10A-piros: Belső lámpák) van lebiztosítva.
Tehát ha nincs belsőtér világításod, akkor az elektromos ablakemelők sem működnek.
Legalábbis az enyémnél.  nyes
Naplózva

2008/06 MKIV Trend 5ajtós
1.8 TDCi 125LE 6 man.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #8138 Dátum: 2017.09.12 kedd, 17:04:53 »

Sziasztok.

Nem olvastam bele teljesen a topicba és lehet hogy már volt róla szó. Most nálam előfordult az a szitu, hogy a csomagtartó (MK4 2008 ferdehátú gyk.: 5 ajtós) nem nyílt.
Rá is kerestem a neten és a vésznyitóval kapcsolatban találtam itt a fórumon egy írást. Már már kezdtem volna szétbarmolni az autó hátulját belülről. Na ehhez viszont nem volt kedvem és hosszas (qva frd és bmeg) után higgadtabb fejjel azt döntöttem, hogy megnézem a biztosítékokat.

3 biztosíték tábla van az MK4 -ben. Az újabbaknak 2011 - 2015 (aka facelift) és a 2007-2011 közöttieknek eltér a biztosíték tábla kiosztása. Az innen letölthető kézikönyv és a másik (faceliftes) neten is elérhető kézikönyv alapján.
Na a lényeg, hogy a központi biztosíték táblában található a az üzemanyag betöltő nyílás ajtajának a biztosítéka. Na azt kellett kicserélni.

Tehát ha nem nyílik a csomagtartó és semmi hangot nem ad akkor elsőként az üzemanyag ajtó kis pöckét figyeljétek, ha az nem jár ki-be nyitás-záráskor akkor a biztosíték lesz a ludas.
A helyzet az hogy a kézikönyvben nem jelzi ezt csak annyit hogy "Üzemanyag-betöltőcsonk fedél" azt már nem írják, hogy és csomagtartó nyitás.

Csak azért hogy teljes legyen a kép: piros 10A -es késes bizti.

Csak ennyi, sziasztok.


fejvakaras  ezt a vésznyitós cikket te készítetted.már nem emlékszel? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #8139 Dátum: 2017.09.12 kedd, 18:54:52 »

Az a gondolat sem hagyott nyugodni, hogy mégis hol van és miben rejlik a hiba igazi oka. Azt hiszem ma erre is megszületett a megoldás.
Időközben beépítettem és teszteltem is. A hiba megszűnt. Ez a javasolt megoldásom.

Sikerült kézbe venni egy ilyen kormány mögötti modult és beazonosítani a hibáért feltehetően felelős alkatrészt. Megjegyzem pont úgy van, ahogy sejtettem és korábban leírtam. A modulban egyetlen alkatrészen keresztül testelődik a gombok közös szála és ez az alkatrész pont képes arra, hogy változtassa az ellenállását és időnként megszakadjon. Ez egy SMD biztosíték. Hőre megszakad, majd helyreáll. A hibát tehát nem rossz forrasztás okozza, hanem ez az alkatrész. Gyors ellenőrzés során a pákát megmutatva neki azonnal szakadásba ment, ezért kizártam, hogy bármi más okozza ezt a tempomat hibát. Aztán hogy az ültetésnél kapott-e a megengedettnél nagyobb hősokkot vagy maga az alkatrész hibás, nem tudom.

A dolog szépsége, hogy a gyanúsított alkatrész az ablaktörlő kapcsoló kivételével viszonylag könnyen hozzáférhető. Itt egy kép a kapcsoló hűlt helyéről fényképezve.


A következő képet a kölcsön modulról készítettem ugyanabban a szögben:


Végül egy kép a csupasz NYÁK-ról:


A bekarikázott alkatrész az SMD biztosíték. Ezt kell cserélni, leginkább egy 10-15 Ohmos 1206-os ellenállásra. De itt a modul NYÁK-on már egy rövidzár is megteszi.
Biztosítékkal kár próbálkozni, mert csak megnyekken a forrasztástól és tényleg semmi szükség rá itt. Az említett SMD ellenállás túlráam esetén biztosítékként is viselkedik (csak nem öngyógyuló, mint az eredeti alkatrész) tehát érdemes azt beépíteni.

Update: A biztosíték adatlapja itt megnézhető: http://www.te.com/catalog/bin/TE.Connect?S=23159&M=PPROP&P=&BML=L2VuL3Byb2R1Y3RzL2NpcmN1aXQtcHJvdGVjdGlvbi9icm93c2UtcHJvZHVjdHMvb3ZlcmN1cnJlbnQtZGV2aWNlcy9wb2x5c3dpdGNoLXJlc2V0dGFibGUtZGV2aWNlcy5leHRlcm5hbEhlYWRlci5odG1s&LG=1&PG=2&IDS=718190,718191,489300,489479,489480,489481,489482,487359,489483,489484,489485,489486,487358,718189,511776,506187,506188,511777,715429,506189&N=5

Hőmérséklettől függően 100-300mA között old.
A doksi szerint 20 Celsius fokon maximum 15 Ohm lehet az ellenállása. Ha rámérve ennél több, akkor egyértelműen hibás az alkatrész annak ellenére, hogy még a tempomat adott esetben működőképes nagyobb ellenállás esetén is.
Az említett 10-15 Ohmos SMD ellenállással nyugodtan helyettesíthető. Az is biztosítékként fog működni, ha valami lehetetlen zárlat miatt 12V kerülne ide, csak az nem öngyógyuló:)
A javasolt ellenállás beépítéséhez nem is kell kiforrasztani ezt az SMD biztit, hanem az ellenállás a hátára is ráforrasztható.

Update2.
Az első tesztek alapján valóban ez az alkatrész okozza a hibát. A hátára forrasztott rövidzárral egyszer sem fordult elő tempomat probléma.

Update3.
Kis segítség az ellenállás beépítéséhez.
Az ablaktörlő kapcsoló kiszereléséhez le kell venni a kormányoszlop burkolat alsó és felső felét. A felső csak patentos, az alsót két csavar tartja.
Az ablaktörlő kapcsolót szintén két csavar rögzíti, utána oldal irányban kihúzható (nehezen indul meg)
A kormányt jobbra 90 fokban elforgatva férünk hozzá legjobban a nyíláshoz.

Én vágtam egy apró kétoldalas ragasztó darabot és az ellenállás aljára ragasztottam. (Igen, 10-15 Ohmot írtam, de nekem csak 0 Ohmos volt kéznél)


Csipesszel a biztosíték tetejére illesztettem az ellenállást. Kicsit lehet forgatni tologatni, hogy pont jól álljon. A kétoldalas ragasztó a helyén tartja az ellenállást a forrasztás idejére.


Majd beforrasztottam a két végét. Hosszú keskeny páka kell, nehogy a környező műanyagokhoz hozzáérjen.
Megoldható, de ne ezen kezdj el megtanulni forrasztani.


Utána mindent visszaszerelni és örülni.
Szeva
Nagyon köszönöm eddig jól működik .
Annyival viszont kiegészíteném hogy ráforrasztás előtt mérj ellenállást ha az ellenállás 11ohm alatt van és nem 0 akkor viszont az eredetit ki kell venni a panelről.Mert a párhuzamosan kapcsolt ellenállás eredője lesz a mérvadó így hiába forrasztasz be egy nagyobb ellenállást nem az lesz az érték .
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Iceman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #8140 Dátum: 2017.09.12 kedd, 19:05:09 »

Sziasztok!


Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én abszolút nem vagyok elégedett a távolsági fényszóróval.
Jelenleg a fényszóróban az alábbi izzótípusokat használom:
tompított: H7 OSRAM Cool Blue Intense
távolsági: H1 OSRAM Cool Blue Intense de próbaképpen lecseréltem OSRAM Silverstar 2.0-ra
helyzetjelző: OSRAM Cool Blue Intense (a teljesség kedvéért)
Az a fő problémám, hogy a kanyarokba a távolsági fényszóró nem igaz világít be.
Azaz abszolút nincs oldalirányú szórása, csak tök egyenesen "pont"szerűen világít előre.
De oda aztán rendesen.
Sokszor nem veszem észre időben, ha jönnek velem szembe kifelé a kanyarból.
Főleg ha az illető régi technikával jön aminek alig világít a fényszórója. falbav
Elég kicsi a távolsági foncsora.
Vidéken lakom és elég sok a beláthatatlan kanyar megspékelve rengeteg vaddal.  Sad
Milyen jó annak akinek AFS fényszórója van.  smile

Esetleg utólag fel lehet szerelni az AFS fényszórót? Vagy kell például kormány szögjeladó, stb...
Egyszer majdnem vettem xenon fényszórót, de arra kellett volna fényszórómosó meg a szintezést is meg kellett volna oldani.
Sajnos ezzel együtt kell élnem, de azért kíváncsi lennék a véleményetekre, főleg, hogy lehetne-e upgradelni a világítást.  vigyor3


Akkor most rátérnék a ködlámpával kapcsolatos kérdéseimre.
Ködlámpába jelenleg H11 OSRAM Cool Blue Intense-t használom.
(Azthiszem tavaly vettem, miután végre már elkezdte a gyártását az OSRAM.)

Szeretnék sárga fényű izzót betenni, ami közúti közlekedésre engedélyezett.
Két típust találtam:
1. OSRAM Fog Breaker
https://www.osram.asia/am/ecat/FOG%20BREAKER-Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/asia/en/GPS01_1089212/PP_APAC_Asia_eCat/ZMP_1087168/
https://www.google.hu/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1696&bih=916&tbm=isch&sa=1&q=osram+fog+breaker+H11&oq=osram+fog+breaker+H11&gs_l=psy-ab.3..0i19k1.8552.9468.0.9676.4.4.0.0.0.0.118.343.0j3.3.0....0...1.1.64.psy-ab..1.3.342.xn5U6lxI8bk

2. Philips WeatherVision
https://www.philips.co.in/c-p/9006WVS2/weathervision-halogen

Érdekes, hogy az EU-s honlapon az OSRAM-nál nem létezik a Fog Breaker.
https://www.osram.com/am/ecat/Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/com/en/GPS01_1056956/PP_EUROPE_Europe_eCat/

Lehetséges, hogy EU-ban nem használható sárgás fényű izzó?
Régen pedig sokan használták még tompítottban is.

Tapasztalatból mondom, hogy ködben jobb látást biztosít a sárga fényű izzó.
A fénye nem verődik vissza annyira és nem is vakít úgy mint a fehér fényűek.
Transitban használom a Tungsram Gold H3-as izzót. Tök jó működik.
Sajnos ez a termékcsalád megszűnt, H11-ben meg nem is volt.  rinya



Előre is köszönöm támogatásotokat, véleményeteket, javaslataitokat!
Szóval mindent!  nyes


« Utoljára szerkesztve: 2017.09.12 kedd, 19:59:36 írta Iceman » Naplózva

2008/06 MKIV Trend 5ajtós
1.8 TDCi 125LE 6 man.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #8141 Dátum: 2017.09.12 kedd, 20:34:14 »

Szeva
Nagyon köszönöm eddig jól működik .
Annyival viszont kiegészíteném hogy ráforrasztás előtt mérj ellenállást ha az ellenállás 11ohm alatt van és nem 0 akkor viszont az eredetit ki kell venni a panelről.Mert a párhuzamosan kapcsolt ellenállás eredője lesz a mérvadó így hiába forrasztasz be egy nagyobb ellenállást nem az lesz az érték .
A párhuzamos eredőről írt félmondatod igaz, a következtetés nem. Szerintem valamit túlkombinálsz. Nem kell kivenni semmilyen körülmények között az eredetit.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8142 Dátum: 2017.09.12 kedd, 20:57:52 »

Sziasztok!


Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én abszolút nem vagyok elégedett a távolsági fényszóróval.
Jelenleg a fényszóróban az alábbi izzótípusokat használom:
tompított: H7 OSRAM Cool Blue Intense
távolsági: H1 OSRAM Cool Blue Intense de próbaképpen lecseréltem OSRAM Silverstar 2.0-ra
helyzetjelző: OSRAM Cool Blue Intense (a teljesség kedvéért)
Az a fő problémám, hogy a kanyarokba a távolsági fényszóró nem igaz világít be.
Azaz abszolút nincs oldalirányú szórása, csak tök egyenesen "pont"szerűen világít előre.
De oda aztán rendesen.
Sokszor nem veszem észre időben, ha jönnek velem szembe kifelé a kanyarból.
Főleg ha az illető régi technikával jön aminek alig világít a fényszórója. falbav
Elég kicsi a távolsági foncsora.
Vidéken lakom és elég sok a beláthatatlan kanyar megspékelve rengeteg vaddal.  Sad
Milyen jó annak akinek AFS fényszórója van.  smile

Esetleg utólag fel lehet szerelni az AFS fényszórót? Vagy kell például kormány szögjeladó, stb...
Egyszer majdnem vettem xenon fényszórót, de arra kellett volna fényszórómosó meg a szintezést is meg kellett volna oldani.
Sajnos ezzel együtt kell élnem, de azért kíváncsi lennék a véleményetekre, főleg, hogy lehetne-e upgradelni a világítást.  vigyor3


Akkor most rátérnék a ködlámpával kapcsolatos kérdéseimre.
Ködlámpába jelenleg H11 OSRAM Cool Blue Intense-t használom.
(Azthiszem tavaly vettem, miután végre már elkezdte a gyártását az OSRAM.)

Szeretnék sárga fényű izzót betenni, ami közúti közlekedésre engedélyezett.
Két típust találtam:
1. OSRAM Fog Breaker
https://www.osram.asia/am/ecat/FOG%20BREAKER-Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/asia/en/GPS01_1089212/PP_APAC_Asia_eCat/ZMP_1087168/
https://www.google.hu/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1696&bih=916&tbm=isch&sa=1&q=osram+fog+breaker+H11&oq=osram+fog+breaker+H11&gs_l=psy-ab.3..0i19k1.8552.9468.0.9676.4.4.0.0.0.0.118.343.0j3.3.0....0...1.1.64.psy-ab..1.3.342.xn5U6lxI8bk

2. Philips WeatherVision
https://www.philips.co.in/c-p/9006WVS2/weathervision-halogen

Érdekes, hogy az EU-s honlapon az OSRAM-nál nem létezik a Fog Breaker.
https://www.osram.com/am/ecat/Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/com/en/GPS01_1056956/PP_EUROPE_Europe_eCat/

Lehetséges, hogy EU-ban nem használható sárgás fényű izzó?
Régen pedig sokan használták még tompítottban is.

Tapasztalatból mondom, hogy ködben jobb látást biztosít a sárga fényű izzó.
A fénye nem verődik vissza annyira és nem is vakít úgy mint a fehér fényűek.
Transitban használom a Tungsram Gold H3-as izzót. Tök jó működik.
Sajnos ez a termékcsalád megszűnt, H11-ben meg nem is volt.  rinya



Előre is köszönöm támogatásotokat, véleményeteket, javaslataitokat!
Szóval mindent!  nyes




MK3-ban én NightBreaker Unlimited-et használtam. Meg voltam elégedve a fényerejével. Most már van annál újabb, a Nightbreaker Laser.

A foncsorod nincsen gatya állapotban?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #8143 Dátum: 2017.09.13 szerda, 00:51:04 »

Sziasztok!


Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én abszolút nem vagyok elégedett a távolsági fényszóróval.
Jelenleg a fényszóróban az alábbi izzótípusokat használom:
tompított: H7 OSRAM Cool Blue Intense
távolsági: H1 OSRAM Cool Blue Intense de próbaképpen lecseréltem OSRAM Silverstar 2.0-ra
helyzetjelző: OSRAM Cool Blue Intense (a teljesség kedvéért)
Az a fő problémám, hogy a kanyarokba a távolsági fényszóró nem igaz világít be.
Azaz abszolút nincs oldalirányú szórása, csak tök egyenesen "pont"szerűen világít előre.
De oda aztán rendesen.
Sokszor nem veszem észre időben, ha jönnek velem szembe kifelé a kanyarból.
Főleg ha az illető régi technikával jön aminek alig világít a fényszórója. falbav
Elég kicsi a távolsági foncsora.
Vidéken lakom és elég sok a beláthatatlan kanyar megspékelve rengeteg vaddal.  Sad
Milyen jó annak akinek AFS fényszórója van.  smile

Esetleg utólag fel lehet szerelni az AFS fényszórót? Vagy kell például kormány szögjeladó, stb...
Egyszer majdnem vettem xenon fényszórót, de arra kellett volna fényszórómosó meg a szintezést is meg kellett volna oldani.
Sajnos ezzel együtt kell élnem, de azért kíváncsi lennék a véleményetekre, főleg, hogy lehetne-e upgradelni a világítást.  vigyor3


Akkor most rátérnék a ködlámpával kapcsolatos kérdéseimre.
Ködlámpába jelenleg H11 OSRAM Cool Blue Intense-t használom.
(Azthiszem tavaly vettem, miután végre már elkezdte a gyártását az OSRAM.)

Szeretnék sárga fényű izzót betenni, ami közúti közlekedésre engedélyezett.
Két típust találtam:
1. OSRAM Fog Breaker
https://www.osram.asia/am/ecat/FOG%20BREAKER-Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/asia/en/GPS01_1089212/PP_APAC_Asia_eCat/ZMP_1087168/
https://www.google.hu/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1696&bih=916&tbm=isch&sa=1&q=osram+fog+breaker+H11&oq=osram+fog+breaker+H11&gs_l=psy-ab.3..0i19k1.8552.9468.0.9676.4.4.0.0.0.0.118.343.0j3.3.0....0...1.1.64.psy-ab..1.3.342.xn5U6lxI8bk

2. Philips WeatherVision
https://www.philips.co.in/c-p/9006WVS2/weathervision-halogen

Érdekes, hogy az EU-s honlapon az OSRAM-nál nem létezik a Fog Breaker.
https://www.osram.com/am/ecat/Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/com/en/GPS01_1056956/PP_EUROPE_Europe_eCat/

Lehetséges, hogy EU-ban nem használható sárgás fényű izzó?
Régen pedig sokan használták még tompítottban is.

Tapasztalatból mondom, hogy ködben jobb látást biztosít a sárga fényű izzó.
A fénye nem verődik vissza annyira és nem is vakít úgy mint a fehér fényűek.
Transitban használom a Tungsram Gold H3-as izzót. Tök jó működik.
Sajnos ez a termékcsalád megszűnt, H11-ben meg nem is volt.  rinya



Előre is köszönöm támogatásotokat, véleményeteket, javaslataitokat!
Szóval mindent!  nyes



Én elégedett vagyok a távfénnyel. Nem ismtudom, milyen izzó van benne.
AFSre lehet upgrade-elni, nem egy nagy kihívás. Viszont a refi nem kanyarodik, csak a tompított.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #8144 Dátum: 2017.09.13 szerda, 08:54:07 »

Sziasztok!


Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én abszolút nem vagyok elégedett a távolsági fényszóróval.
Jelenleg a fényszóróban az alábbi izzótípusokat használom:
tompított: H7 OSRAM Cool Blue Intense
távolsági: H1 OSRAM Cool Blue Intense de próbaképpen lecseréltem OSRAM Silverstar 2.0-ra
helyzetjelző: OSRAM Cool Blue Intense (a teljesség kedvéért)
Az a fő problémám, hogy a kanyarokba a távolsági fényszóró nem igaz világít be.
Azaz abszolút nincs oldalirányú szórása, csak tök egyenesen "pont"szerűen világít előre.
De oda aztán rendesen.
Sokszor nem veszem észre időben, ha jönnek velem szembe kifelé a kanyarból.
Főleg ha az illető régi technikával jön aminek alig világít a fényszórója. falbav
Elég kicsi a távolsági foncsora.
Vidéken lakom és elég sok a beláthatatlan kanyar megspékelve rengeteg vaddal.  Sad
Milyen jó annak akinek AFS fényszórója van.  smile

Esetleg utólag fel lehet szerelni az AFS fényszórót? Vagy kell például kormány szögjeladó, stb...
Egyszer majdnem vettem xenon fényszórót, de arra kellett volna fényszórómosó meg a szintezést is meg kellett volna oldani.
Sajnos ezzel együtt kell élnem, de azért kíváncsi lennék a véleményetekre, főleg, hogy lehetne-e upgradelni a világítást.  vigyor3


Akkor most rátérnék a ködlámpával kapcsolatos kérdéseimre.
Ködlámpába jelenleg H11 OSRAM Cool Blue Intense-t használom.
(Azthiszem tavaly vettem, miután végre már elkezdte a gyártását az OSRAM.)

Szeretnék sárga fényű izzót betenni, ami közúti közlekedésre engedélyezett.
Két típust találtam:
1. OSRAM Fog Breaker
https://www.osram.asia/am/ecat/FOG%20BREAKER-Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/asia/en/GPS01_1089212/PP_APAC_Asia_eCat/ZMP_1087168/
https://www.google.hu/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1696&bih=916&tbm=isch&sa=1&q=osram+fog+breaker+H11&oq=osram+fog+breaker+H11&gs_l=psy-ab.3..0i19k1.8552.9468.0.9676.4.4.0.0.0.0.118.343.0j3.3.0....0...1.1.64.psy-ab..1.3.342.xn5U6lxI8bk

2. Philips WeatherVision
https://www.philips.co.in/c-p/9006WVS2/weathervision-halogen

Érdekes, hogy az EU-s honlapon az OSRAM-nál nem létezik a Fog Breaker.
https://www.osram.com/am/ecat/Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/com/en/GPS01_1056956/PP_EUROPE_Europe_eCat/

Lehetséges, hogy EU-ban nem használható sárgás fényű izzó?
Régen pedig sokan használták még tompítottban is.

Tapasztalatból mondom, hogy ködben jobb látást biztosít a sárga fényű izzó.
A fénye nem verődik vissza annyira és nem is vakít úgy mint a fehér fényűek.
Transitban használom a Tungsram Gold H3-as izzót. Tök jó működik.
Sajnos ez a termékcsalád megszűnt, H11-ben meg nem is volt.  rinya



Előre is köszönöm támogatásotokat, véleményeteket, javaslataitokat!
Szóval mindent!  nyes




Tompított és távolságiba Osram Night Breaker Laser, ködlámpába pedig az a sárga amit linkeltél.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #8145 Dátum: 2017.09.13 szerda, 16:43:15 »

Én elégedett vagyok a távfénnyel. Nem ismtudom, milyen izzó van benne.
AFSre lehet upgrade-elni, nem egy nagy kihívás. Viszont a refi nem kanyarodik, csak a tompított.
nekem kanyarodáskor H1-et gyújt a lámpatestben.Arra nem lehet upgrade-elni?Illetve olyan nincs mk4ben?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8146 Dátum: 2017.09.13 szerda, 16:51:51 »

nekem kanyarodáskor H1-et gyújt a lámpatestben.Arra nem lehet upgrade-elni?Illetve olyan nincs mk4ben?

Szerintem a xenonban van.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #8147 Dátum: 2017.09.13 szerda, 16:54:55 »

Szerintem a xenonban van.
bingó.Csak vennie kell egy facca keszonszettet. eljen vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8148 Dátum: 2017.09.13 szerda, 17:09:06 »

Szerintem a xenonban van.
afs-ben is van.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #8149 Dátum: 2017.09.13 szerda, 17:14:28 »

nekem kanyarodáskor H1-et gyújt a lámpatestben.Arra nem lehet upgrade-elni?Illetve olyan nincs mk4ben?

Az csak félmegoldás neki.. Parkolásnál faca, de a kolléga nagytempójú közlekedéshez keres forgószemű lampiont, azt meg csak afs hallódzsén tudja szentjánosbogárnyi fényerővel. Marad a nélkülözés vagy a keszon...  szomoru1 szomoru1

Azért a keszon + H1 kombó a mondiban nem kicsit égeti az utat!  eljen eljen

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Oldalak: 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 [163] 164 165 166 167 168 169 170 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.121 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.