Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.08 kedd, 08:54:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
206
207
208
209
210
211
212
[
213
]
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3882272 alkalommal)
Jago1
és 1 vendég van a témában
baranyiszabolcs
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10600 Dátum:
2023.12.12 kedd, 12:55:13 »
Sziasztok!
Blaupunkt navi FX fejegység van beépítve a Mondeomban. Elsötétedett a kijezője. Két szervízben is volt, ahol hibátlanul működik, ezt a hibát egyszer sem produkálta. Visszarakva a kocsiba kb 5 percig üzemel, utána elsötétül a kijelző, majd később még egy-egy pillanatra működik, utána a kijelző elmegy, de hang még van kb 10 mp.-ig, utána semmi. Annyi hibát észrevettem még, hogy a reggeli első indításkor a gyájtást ráadva a sebesség mérőben található kijelzők közül csak az akksi kijelző működik és még egy, a többi nem, illetve az átlagfogyasztást sem tárolja. Aznapi később indításkor minden rendben, de reggel kezdi előről. Tudnátok segíteni mi okozza a hibát a rádiónál, hol lehet a baj.
Segítséget előre is köszönöm!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10601 Dátum:
2023.12.12 kedd, 16:12:17 »
Idézetet írta: baranyiszabolcs - 2023.12.12 kedd, 12:55:13
Sziasztok!
Blaupunkt navi FX fejegység van beépítve a Mondeomban. Elsötétedett a kijezője. Két szervízben is volt, ahol hibátlanul működik, ezt a hibát egyszer sem produkálta. Visszarakva a kocsiba kb 5 percig üzemel, utána elsötétül a kijelző, majd később még egy-egy pillanatra működik, utána a kijelző elmegy, de hang még van kb 10 mp.-ig, utána semmi. Annyi hibát észrevettem még, hogy a reggeli első indításkor a gyájtást ráadva a sebesség mérőben található kijelzők közül csak az akksi kijelző működik és még egy, a többi nem, illetve az átlagfogyasztást sem tárolja. Aznapi később indításkor minden rendben, de reggel kezdi előről. Tudnátok segíteni mi okozza a hibát a rádiónál, hol lehet a baj.
Segítséget előre is köszönöm!
ugyan NX,de hasonló problémával küzdött,és nem a fejegységeben volt hiba hanem a converse-ben.
Beszélj vele,hátha ugyan az a megoldás.
http://mondeo.hu/index.php?topic=30725.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lizmel
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10602 Dátum:
2023.12.16 szombat, 13:26:56 »
Sziasztok!
A héten elvittem a xenon lámpákat foncsoroztatni, mert nagyon nem láttam vele semmit! Gyömrőn a Reflect Bt.-t ajánlom én is mindenkinek, az ár már sajnos 6 000 ft/darab + áfa! Meglepetésemre 12 000ft volt a vége
! Kapott két új xenon csövet így most már szuper lett!
Hogy mennyit számított a felújítás profi fénymérő nélkül telefonos progival mértem kb két méterről: a legfényesebb helyen 700lux volt a baloldali fénycsóva, jobb oldalt 300lux körül!
Szétszerelés, foncsoroztatás és két új osram 66140 original megvétele után összeszerelés és teszt! Bal oldali foncsor kb 4000 lux jobb oldalt csak kb 2500 lux a mért / mobiltelefonos app / fényerő, tehát a különbség a két projektor között megmaradt sajna!
Szerintetek hogyan lehetne javítani a jobb oldali fényerőn? Forscan fényszóró kalibrálás ér valamit? Vagy esetleg a terelőlemez csavarjaival érdemben lehet valamit javítani? Lehet javítani vele a fénytörést élesebbre?
A csavarok egyenlően 3-3 menetre voltak eredetileg bekalibrálva ahhoz nem nyúltam!
Válaszotokat és észrevételeteket előre is köszi.
István
Naplózva
Horvpeti1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 49
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10603 Dátum:
2023.12.23 szombat, 12:42:00 »
Sziasztok! Eléggé úgy néz ki hogy generátor csere lesz nálam. A hosszbordás körön a főtengely tárcsa, a szervó pumpa, a szíj és a feszítő is cserélve lett mégis sokszor csak IFA szervóm van ha kinyomom a kuplungot.... E mellett Esp lámpa, motorhiba jel reggel indítás után, 100 m megyek, újraindítás, hiba nincs. És a Check Engine is ég. A Ridex generátorról valami infót tudtok? Köszönöm
Naplózva
Ford Mondeo 2,0Tdci Titanium Panther Black 2009
Ford Mondeo Ghia Automata 2,0 benzin 2004 Black
Ford focus 1,4 sedan 2003 diamond white
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10604 Dátum:
2024.01.09 kedd, 19:44:30 »
A bal oldali reflektor fénye ilyen:
Az izzó szépen beleül a foglalatba, a csatlakozója a két oldali megvezető mentén teljesen rá van dugva. Gondolom, nem ilyennek kellene lennie.
Bonca
«
Utoljára szerkesztve: 2024.01.15 hétfő, 08:07:17 írta Bonca
»
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4958
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10605 Dátum:
2024.01.16 kedd, 21:34:24 »
Idézetet írta: Bonca - 2024.01.09 kedd, 19:44:30
A bal oldali reflektor fénye ilyen:
Az izzó szépen beleül a foglalatba, a csatlakozója a két oldali megvezető mentén teljesen rá van dugva. Gondolom, nem ilyennek kellene lennie.
Bonca
Nyugi, a jobb sem jó.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10606 Dátum:
2024.01.17 szerda, 08:14:44 »
Tudnál egy képet csinálni a tiedről?
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4958
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10607 Dátum:
2024.01.17 szerda, 09:30:56 »
Idézetet írta: Bonca - 2024.01.17 szerda, 08:14:44
Tudnál egy képet csinálni a tiedről?
Bonca
Ha nekem szólt a kérdés, akkor nem hiszem, hogy sokra mennél a ledes MK5 vetítési képével.
Lehet az is a baj, hogy túl közel álltál a falhoz és nem sötétben készült a kép.
Ilyesminek kéne lennie mindkét oldalnak.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10608 Dátum:
2024.01.17 szerda, 14:33:32 »
Igen, közel álltam a falhoz, kb. 1 méterre. A reflektor lenne érdekesebb, hogy jó-e.
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Makó Norbert
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10609 Dátum:
2024.02.08 csütörtök, 13:15:53 »
Sziasztok.
Kérhetnék egy kis segítséget?
Mondeomban mk4 2011 fl 2.0tdci megdöglött a BCM modul. Persze a ritka fajta BG9T-14A073-EH számú. Nem találok sehol, egy másik BH - s végződésűt pedig nem sikerült fel tanítani. Alváz szám alapján tudna valaki segíteni hogy nem e lenne jó bele egy másik számú modul?
Alv sz. : WF0GXXGBBGBM22755
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv :
Norbi
Naplózva
Tomi73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10610 Dátum:
2024.05.08 szerda, 14:58:14 »
Sziasztok!
Bal tükör csere után nem hajtódnak be a tükrök automatikusan, ajtózárás után (nyitásnál ki), mint előtte, csak a belső gombbal. Ötlet?
Naplózva
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 147
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10611 Dátum:
2024.06.19 szerda, 09:29:22 »
Sziasztok,
Blaupunkt NX egységhez próbált valaki tolató kamerát csatlakoztatni?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10612 Dátum:
2024.12.03 kedd, 22:05:41 »
Hello
Faceliftes gyári nappali menetfény mindig világít? mintha láttam volna már olyan autót aminél ment a tompított de nem világított a menetfény. Illetve ez a menetfény minden esetben led? vagy felszereltségtől függően létezik halogén izzós is?
Naplózva
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 399
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10613 Dátum:
2024.12.14 szombat, 19:05:22 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2024.12.03 kedd, 22:05:41
Hello
Faceliftes gyári nappali menetfény mindig világít? mintha láttam volna már olyan autót aminél ment a tompított de nem világított a menetfény. Illetve ez a menetfény minden esetben led? vagy felszereltségtől függően létezik halogén izzós is?
Nálam világít a tompított mellett, csak csökkentett fényerővel.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10614 Dátum:
2024.12.15 vasárnap, 09:15:20 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2024.12.03 kedd, 22:05:41
Hello
Faceliftes gyári nappali menetfény mindig világít? mintha láttam volna már olyan autót aminél ment a tompított de nem világított a menetfény. Illetve ez a menetfény minden esetben led? vagy felszereltségtől függően létezik halogén izzós is?
diaggal lehet átkapcsolni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ordogj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 86
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10615 Dátum:
2024.12.17 kedd, 14:48:11 »
sziasztok, valaki tapasztalt már olyat, hogy indításkor elsőre nem nagyon forgat, utána viszont beindul és nem jelez semmi hibát
Naplózva
MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10616 Dátum:
2024.12.17 kedd, 16:30:10 »
Idézetet írta: ordogj - 2024.12.17 kedd, 14:48:11
sziasztok, valaki tapasztalt már olyat, hogy indításkor elsőre nem nagyon forgat, utána viszont beindul és nem jelez semmi hibát
akku?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10617 Dátum:
2025.01.27 hétfő, 10:52:47 »
ForScan melyik opcióval lehet kikapcsolni, hogy 4C alatt ne kapcsolja be a hátsó szélvédő fűtést?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 26693
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10618 Dátum:
2025.01.27 hétfő, 12:14:09 »
Idézetet írta: Scratch - 2025.01.27 hétfő, 10:52:47
ForScan melyik opcióval lehet kikapcsolni, hogy 4C alatt ne kapcsolja be a hátsó szélvédő fűtést?
Hát ez ennél összetettebb dolog…
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10619 Dátum:
2025.01.27 hétfő, 13:17:59 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2025.01.27 hétfő, 12:14:09
Hát ez ennél összetettebb dolog…
Mennyivel?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10620 Dátum:
2025.01.27 hétfő, 16:40:02 »
Idézetet írta: Scratch - 2025.01.27 hétfő, 13:17:59
Mennyivel?
mk4 nél ez nem biztos,hogy elérhető forscan-nel.
Kéne egy mk4,amin elkezdene az ember ilyet mazsolázni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10621 Dátum:
2025.01.28 kedd, 09:02:06 »
Idézetet írta: alf® - 2025.01.27 hétfő, 16:40:02
mk4 nél ez nem biztos,hogy elérhető forscan-nel.
Kéne egy mk4,amin elkezdene az ember ilyet mazsolázni....
Igazából egy 2009-es Focus-nál szeretném kikapcsolni, úgy emlékeztem csak egy opciót kellett módosítani.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10622 Dátum:
2025.01.28 kedd, 15:49:29 »
Idézetet írta: Scratch - 2025.01.28 kedd, 09:02:06
Igazából egy 2009-es Focus-nál szeretném kikapcsolni, úgy emlékeztem csak egy opciót kellett módosítani.
talán a BCM-ben kell megkeresni.Nem sok más esély van.
De a elmconfig is szóba jöhet próbaképpen házilag.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10623 Dátum:
2025.01.28 kedd, 16:00:53 »
Idézetet írta: alf® - 2025.01.28 kedd, 15:49:29
talán a BCM-ben kell megkeresni.Nem sok más esély van.
De a elmconfig is szóba jöhet próbaképpen házilag.
Nem sos, de sokszor (90%-ban) feleslegesen megy.
Majd próbálok még keresgetni.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10624 Dátum:
2025.01.28 kedd, 18:21:51 »
Idézetet írta: Scratch - 2025.01.28 kedd, 16:00:53
Nem sos, de sokszor (90%-ban) feleslegesen megy.
Majd próbálok még keresgetni.
nos ElmConfig tudta ezt a funkciót főleg mert akkor még csak az volt,ráadásul fókára (is) optimalizálva.Automata szélvédőfűtést lehetett aktiválni vagy deaktiválni.Forscant nem tudom.De letudod tölteni az oroszoktól....
De manuális módja is volt talán mk3 mondinál is (rég volt,halványak az emlékek) Ha gombbal kikapcsolt állapotban állitod le az autót, nem kapcsol be a kövi indításkor 4 fok alatt sem.És fordítva igen.Tehát ha fűtéssel álltál le,fűtésseel is indult 4 fok alatt.
Érdemes lenne kipróbálni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10625 Dátum:
2025.01.29 szerda, 09:01:19 »
Idézetet írta: alf® - 2025.01.28 kedd, 18:21:51
nos ElmConfig tudta ezt a funkciót főleg mert akkor még csak az volt,ráadásul fókára (is) optimalizálva.Automata szélvédőfűtést lehetett aktiválni vagy deaktiválni.Forscant nem tudom.De letudod tölteni az oroszoktól....
De manuális módja is volt talán mk3 mondinál is (rég volt,halványak az emlékek) Ha gombbal kikapcsolt állapotban állitod le az autót, nem kapcsol be a kövi indításkor 4 fok alatt sem.És fordítva igen.Tehát ha fűtéssel álltál le,fűtésseel is indult 4 fok alatt.
Érdemes lenne kipróbálni.
Köszönöm, ezt kipróbálom! Ez lenne a legegyszerűbb.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
baranyiszabolcs
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10626 Dátum:
2025.02.12 szerda, 07:17:05 »
Sziasztok,
megadta magát egy sokadik blaupunkt fx fejegységem, ez már a 3. ilyen típusú a kocsimban. Több helyen olvastam/mondták, hogy ezek egy idő után elromlanak vagy akksi problémát okoznak. Helyette más gyári kompatiblis rádiót javasoltak. Én a Sony CD 6000 találtam.
Kérdés csak annyi lenne, hogy ez jó-e az autómba(2009-es mondeo turnier) és van-e valakinek hossú távú tapasztalata ezzel a rádióval kapcsolatban?
Köszönöm!
Naplózva
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 167
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10627 Dátum:
2025.04.24 csütörtök, 18:10:51 »
Sziasztok!
Az alábbi problémával hívlak benneteket közös gondolkozásra:
(az alany 2009 2.0TDCI, 367e km)
A klímakompresszor biztosítékot kb. egy óra használat után kiégeti.
Előzmények:
Tavaly ősszel elkezdett rángatni a szerpentinszíj. Kicseréltem a feszítő-futó görgőket, a klímakuplungot és a generátort.
Ezzel a rángatás megszűnt (egyébként a generátor szabadonfutó okozta).
Ekkor kezdett szórakozni a klíma, de jöttek a hidegek nem foglalkoztam vele.
Időközben azért megfigyeltem, hogy a motorhűtő ventilátor nem forog (ez befolyásolhatja a klíma működését is)
Tegnap kicseréltem a ventilátor elektronikát, új biztosítékot tettem a klímakompresszor áramkörébe – és láss csodát forgott a ventilátor és dőlt a hideg.
Az öröm ma délig tartott. Akkor leellenőriztem az alábbiakat: a ventilátor forog, a klíma bizti kiégett.
Tettem új biztit, majdnem hazáig ki is bírta.
Itthon nézegettem. Megint nem forog a ventilátor, bizti kiégve.
Még korábbi előzmény: kb. két éve így május környékén mikor éreztem, hogy nem hűt, elmentem egy klímáshoz.
Belenézett a motortérbe és mondta, hogy nem forog a motorhűtő ventilátor.
Azt csináltassam meg és ha továbbra sem hűt akkor menjek vissza hozzá.
Ekkor leellenőriztem a ventilátort és elég csapágyasnak tűnt, úgyhogy vettem egy komplett utángyártott egységet (keret, ventilátor, elektronika).
Beszereltem, működött. Ennek ellenére elmentem a klímáshoz, hogy nézze meg a gáz állapotát. Ő lefejtette az egészet és feltöltötte gázzal, olajjal.
Ezzel működött tavaly őszig a szíjcseréig.
Mi okozhatja a túláram felvételt ami kiveri a biztit?
A kompresszor nem szorul, kézzel könnyen eltudom tekerni a tengelyt ha nincs rajta a kuplung egység.
Mitől mehet tönkre a ventilátor egységen levő elektronika? (Az erre vezető lila kábelt átnéztem nem szakadt)
Köszönöm ha veszitek a fáradtságot.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1297
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10628 Dátum:
2025.04.25 péntek, 10:45:14 »
Idézetet írta: Black - 2025.04.24 csütörtök, 18:10:51
Sziasztok!
Az alábbi problémával hívlak benneteket közös gondolkozásra:
(az alany 2009 2.0TDCI, 367e km)
A klímakompresszor biztosítékot kb. egy óra használat után kiégeti.
Előzmények:
Tavaly ősszel elkezdett rángatni a szerpentinszíj. Kicseréltem a feszítő-futó görgőket, a klímakuplungot és a generátort.
Ezzel a rángatás megszűnt (egyébként a generátor szabadonfutó okozta).
Ekkor kezdett szórakozni a klíma, de jöttek a hidegek nem foglalkoztam vele.
Időközben azért megfigyeltem, hogy a motorhűtő ventilátor nem forog (ez befolyásolhatja a klíma működését is)
Tegnap kicseréltem a ventilátor elektronikát, új biztosítékot tettem a klímakompresszor áramkörébe – és láss csodát forgott a ventilátor és dőlt a hideg.
Az öröm ma délig tartott. Akkor leellenőriztem az alábbiakat: a ventilátor forog, a klíma bizti kiégett.
Tettem új biztit, majdnem hazáig ki is bírta.
Itthon nézegettem. Megint nem forog a ventilátor, bizti kiégve.
Még korábbi előzmény: kb. két éve így május környékén mikor éreztem, hogy nem hűt, elmentem egy klímáshoz.
Belenézett a motortérbe és mondta, hogy nem forog a motorhűtő ventilátor.
Azt csináltassam meg és ha továbbra sem hűt akkor menjek vissza hozzá.
Ekkor leellenőriztem a ventilátort és elég csapágyasnak tűnt, úgyhogy vettem egy komplett utángyártott egységet (keret, ventilátor, elektronika).
Beszereltem, működött. Ennek ellenére elmentem a klímáshoz, hogy nézze meg a gáz állapotát. Ő lefejtette az egészet és feltöltötte gázzal, olajjal.
Ezzel működött tavaly őszig a szíjcseréig.
Mi okozhatja a túláram felvételt ami kiveri a biztit?
A kompresszor nem szorul, kézzel könnyen eltudom tekerni a tengelyt ha nincs rajta a kuplung egység.
Mitől mehet tönkre a ventilátor egységen levő elektronika? (Az erre vezető lila kábelt átnéztem nem szakadt)
Köszönöm ha veszitek a fáradtságot.
Szia!
Nekem egyszer túltöltötték a klímám (830g-ot raktak bele, 520g helyett), akkor a kompresszor elég durva rántással indult, mondjuk biztosítékot nem égetett el.
A hűtőventi meg elhasználódik egy idő után, először hol megy - hol nem, aztán teljesen elromlik, elkopik benne a bronzkefe. Nekem még sikerült akkor elkapnom, amikor az elektronika még jó volt, és csak a ventilátor motort cseréltem egy gyári bontottra. Nyilván az is lutri, de nekem a céges mk4-be utángyártott hűtőventi került, elektronikával együtt, az bűn hangos volt mindig, nem akartam úgy járni a sajáttal is.
Ha a szíjcsere óta van gebasz, akkor én azt gondolnám át, hogy az akkor cserélt klímakuplunggal minden ok-e. Illetve 2 éve cseréltél hűtőventit elektronikával, tegnap meg az elektronikát ismét?
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 167
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10629 Dátum:
2025.04.27 vasárnap, 12:26:24 »
Idézetet írta: xrobe - 2025.04.25 péntek, 10:45:14
Szia!
Nekem egyszer túltöltötték a klímám (830g-ot raktak bele, 520g helyett), akkor a kompresszor elég durva rántással indult, mondjuk biztosítékot nem égetett el.
A hűtőventi meg elhasználódik egy idő után, először hol megy - hol nem, aztán teljesen elromlik, elkopik benne a bronzkefe. Nekem még sikerült akkor elkapnom, amikor az elektronika még jó volt, és csak a ventilátor motort cseréltem egy gyári bontottra. Nyilván az is lutri, de nekem a céges mk4-be utángyártott hűtőventi került, elektronikával együtt, az bűn hangos volt mindig, nem akartam úgy járni a sajáttal is.
Ha a szíjcsere óta van gebasz, akkor én azt gondolnám át, hogy az akkor cserélt klímakuplunggal minden ok-e. Illetve 2 éve cseréltél hűtőventit elektronikával, tegnap meg az elektronikát ismét?
Szia!
Nem tudom, hogy egy tekercsnél milyen probléma lehet.
Ugye vagy szakadás vagy rövidzár - ez utóbbi esetben gondolom egyből kiégeti a biztit, nem órák után.
Itt viszont nem ez történik.
Igen, két éve a komplett ventilátor egységet cseréltem (új, utángyártott).
Akkor is az elektronika fáradhatott el, de mivel a motor is elég csapágyas volt már ezért cseréltem az egészet.
Most a motor jó, ha ráadom egyenesen a 12V-ot akkor szépen forog.
Még olvastam a neten, hogy az elektronikára menő lila színű vezeték szokott elfáradni.
Azt én kibontottam az alsó csomópontig és teljesen jónak tűnik.
Valamint amikor beraktam az új elektronikát egyből szépen működött a ventilátor.
Valami rejtély lehet. :-)
Nem tudom lehetne-e mérni valamit, mert a könyvem ami van (Haynes) abban elég kevéske elektromos info van.
Még egy probléma előfordul, most már gyakorlatilag az összes indításkor.
A Convers+ kijelzőn csak a Trip computer és a Settings menüpontok jelennek meg.
Aztán kb. 5-10 perc múlva magához tér és megjelenik a többi is valamint ekkor feléled az Android fejegység is.
Ha a fejegységet leválasztom akkor is megmarad a hiba.
«
Utoljára szerkesztve: 2025.04.28 hétfő, 15:55:22 írta Black
»
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
sinci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 416
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10630 Dátum:
2025.04.30 szerda, 18:02:24 »
Sziasztok, én is klíma problémával küzdök
A belső vezérlő panelen bekapcsolom a klímát, de nem indul el a venti, sem a kompresszor. Relé, biztosíték ellenőrizve. Ha a relét kiveszem, és rövidre kötöm, akkor elindul minden, ömlik a hideg, de akkor megállás nélkül megy a hűtés. Valószínű a belső panelből nem jut el a jel a reléig, hogy kapcsolja be a rendszert. A kijelzőn megjelenik az on/off felirat, de semmi más. Ma szerelő próbálgatta, mindent kimért, stb, de nem tudott rájönni a hibára. Néha bekapcsolt, de 10 sec után le is állt. Hibakódot elvileg nem talált, de nem Forscann-el olvasta, csak valami általános autószerelő programmal.
2010 MK4 2.0 TDI a vas. Nem az érintőkijelzős belső vezérlős, hanem amiben Blaupunkt FX fejegység van.
Van valami tippetek, merre induljak el?
Köszi!
Naplózva
2010. 2.0 TDCI 136 LE
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 167
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10631 Dátum:
2025.04.30 szerda, 20:40:05 »
Idézetet írta: sinci - 2025.04.30 szerda, 18:02:24
Sziasztok, én is klíma problémával küzdök
A belső vezérlő panelen bekapcsolom a klímát, de nem indul el a venti, sem a kompresszor. Relé, biztosíték ellenőrizve. Ha a relét kiveszem, és rövidre kötöm, akkor elindul minden, ömlik a hideg, de akkor megállás nélkül megy a hűtés. Valószínű a belső panelből nem jut el a jel a reléig, hogy kapcsolja be a rendszert. A kijelzőn megjelenik az on/off felirat, de semmi más. Ma szerelő próbálgatta, mindent kimért, stb, de nem tudott rájönni a hibára. Néha bekapcsolt, de 10 sec után le is állt. Hibakódot elvileg nem talált, de nem Forscann-el olvasta, csak valami általános autószerelő programmal.
2010 MK4 2.0 TDI a vas. Nem az érintőkijelzős belső vezérlős, hanem amiben Blaupunkt FX fejegység van.
Van valami tippetek, merre induljak el?
Köszi!
Szia!
Lehet, hogy kezd elhalálozni nálad is a motorhűtő ventilátor elektronikája. Amikor éppen jó és a forog a ventilátor akkor megy a klíma.
Amikor nem jó akkor letiltja a klímát is.
Amúgy melyik számú relé a klímáé? Engem az érdekelne.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
sinci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 416
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10632 Dátum:
2025.04.30 szerda, 21:30:35 »
Nem tudom pontosan megmondani, mert a szerelő ellenőrizte.
Naplózva
2010. 2.0 TDCI 136 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10633 Dátum:
2025.05.01 csütörtök, 08:03:50 »
Idézetet írta: Black - 2025.04.30 szerda, 20:40:05
Szia!
Lehet, hogy kezd elhalálozni nálad is a motorhűtő ventilátor elektronikája. Amikor éppen jó és a forog a ventilátor akkor megy a klíma.
Amikor nem jó akkor letiltja a klímát is.
Amúgy melyik számú relé a klímáé? Engem az érdekelne.
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Fuse_&_Relay_Information_-_Mk4
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 167
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10634 Dátum:
2025.05.05 hétfő, 07:43:51 »
Idézetet írta: alf® - 2025.05.01 csütörtök, 08:03:50
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Fuse_&_Relay_Information_-_Mk4
Köszönöm.
Közben lementem az autóhoz, levettem a biztosítéktábla tetejét és rájöttem, hogy én ezt már korábban beazonosítottam csak elfelejtettem. :-)
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
bucsaiakos
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10635 Dátum:
2025.05.18 vasárnap, 12:30:09 »
Sziasztok!
Nemrégiben vásároltam egy 2012-es
Ford Mondeo 1.6 Ti-VCT benzines kombi autót, vannak vele apró problémák.
Ilyen például, hogy nem kapcsol be a tempomat, és a limiter.
Próbáltam javítani.
A hiba jelenség, hogy hiába nyomom a cruise control gombot, vagy a limiter gombot, nem ír semmilyen visszajelzést a műszerfalon.
Forscanben kiolvastam az autót
===PCM DTC U0405:00-28===
Kód: U0405 - Érvénytelen adatok érkeznek a Sebességszabályozó berendezés vezérlőegységétől
Ez a hiba üzenet van.
Próbáltam élő monitorozás módban megnézni melyik gomb jó és melyik nem.
Crusie-nem reagál
can-ok
limit-nem reagál
Set+-ok
res- ok
Set--ok
Próbáltam megtakarítani a gombokat, szétszedve alkohollal és elektronikai kontakt sprével. Nem segített.
Olvastam a fórumon, azt a bizonyos biztosíték ellenállás rá forasztást az ablaktörlő kar mögött,
szétszedtem, de nekem már nem olyan modul van, nincs rajta ott biztosíték.
(ag9t-13n064-de, ilyen van ezen ott nincs biztosíték)
Szóval a kérdésem az lenne merre induljak tovább?
Mit ellenőrizzek?
Előre is köszönöm!
Üdv, Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 1.6L Sigma Ti-VCT(120Ps) Blazer Blue 2012
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 363
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10636 Dátum:
2025.05.21 szerda, 16:13:42 »
Sziasztok,
Van egy 2008-as Ford Mondeom. A vezetőoldali biztonsági övet nem érzékeli, mikor becsatolom, ezért folyamatosan csipog. A 9-szer kapcsoljam ki, majd be trükk ideig-óráig működik, de aztán 'visszakapcsol', gondolom valami kábelszakadás, vagy hasonló lehet. A közelemben nincs autóvillamossági szaki.
Házilag mennyire megoldható a javítása? Apám villanyszerelő, ennyi hozzáértés van legfeljebb.
Előre is köszönöm, ha valaki tud irányt mutatni.
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Black
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 167
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10637 Dátum:
2025.05.25 vasárnap, 20:24:56 »
Idézetet írta: Black - 2025.04.27 vasárnap, 12:26:24
Még egy probléma előfordul, most már gyakorlatilag az összes indításkor.
A Convers+ kijelzőn csak a Trip computer és a Settings menüpontok jelennek meg.
Aztán kb. 5-10 perc múlva magához tér és megjelenik a többi is valamint ekkor feléled az Android fejegység is.
Ha a fejegységet leválasztom akkor is megmarad a hiba.
Négy napja vettem egy bontott Convers+ kijelző műszeregységet. Ott az alkatrészesnél rögtön kicseréltem.
Azóta mentem vele kb. 1200 km-t. Minden jól működik. Nem tűnnek el a menüpontok, az Androiddal is jól kommunikál.
Tehát a műszeregységben volt a hiba. Ha esetleg másnál is előfordulna.
A ventillátorral továbbra is szívok. Vettem új fordulatszabályzót, öt percig működött.
Naplózva
Ford Fiesta MKVII 2016/6 1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Gegsite
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 79
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10638 Dátum:
2025.05.30 péntek, 19:14:43 »
Hello!
(2007 év végi szedán Ghia, mk4-em van)
Van egy kis bosszantó problémám.
A felső kuplung munkahenger ki lett cserélve mert levegős lett, és beesett a kuplung pedál.
Vettem egy Ridex-eset érzékelő nélkül.
Berakták a szakik, minden faja, DE azóta nem reagált a tempómat.
Bármilyen gombot nyomtál, semmi reakció, semmi szöveg kiírás.
A kis diag kiírta hogy a kuplung érzékelő nem jó.
OK.
Utána vettem egy SAMKO -t érzékelővel (mert külön nem lehet sehol se venni).
Az érzékelőt (csak azt) berakták a helyére.
A kuplung érzékelő hiba eltűnt, viszont a tempómat a Standby-on kívűl nem csinál semmit.
adalék: kipróbáltuk a gyárival is, és úgy is hogy az érzékelőt a saját SAMKO hengerre raktuk és kézzel mozgattuk... igaz ezt álló állapotban (mivel a műhelyben volt a kocsi)
Diagnosztika nem ír semmit (valami Launch gép) tippem sincs mi lehet a baj.
A kormány gombokat kivettem és megtisztítottam, azok tuti jók.
Ha tud valaki ilyenben segíteni, szuper lenne (odamegyek természetesen ha olyan) .
Esetleg még annyit lehetne, hogy a saját SAMKO munkahengert rakatom be a saját érzékelőjével, de az akkora munka hogy egyelőre ez még kimaradt (bő 2-3 óra egy ilyen munkahenger csere)
Köszönöm,
Gergő
«
Utoljára szerkesztve: 2025.05.30 péntek, 19:25:42 írta Gegsite
»
Naplózva
Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10639 Dátum:
2025.06.01 vasárnap, 13:01:33 »
Idézetet írta: Gegsite - 2025.05.30 péntek, 19:14:43
Hello!
(2007 év végi szedán Ghia, mk4-em van)
Van egy kis bosszantó problémám.
A felső kuplung munkahenger ki lett cserélve mert levegős lett, és beesett a kuplung pedál.
Vettem egy Ridex-eset érzékelő nélkül.
Berakták a szakik, minden faja, DE azóta nem reagált a tempómat.
Bármilyen gombot nyomtál, semmi reakció, semmi szöveg kiírás.
A kis diag kiírta hogy a kuplung érzékelő nem jó.
OK.
Utána vettem egy SAMKO -t érzékelővel (mert külön nem lehet sehol se venni).
Az érzékelőt (csak azt) berakták a helyére.
A kuplung érzékelő hiba eltűnt, viszont a tempómat a Standby-on kívűl nem csinál semmit.
adalék: kipróbáltuk a gyárival is, és úgy is hogy az érzékelőt a saját SAMKO hengerre raktuk és kézzel mozgattuk... igaz ezt álló állapotban (mivel a műhelyben volt a kocsi)
Diagnosztika nem ír semmit (valami Launch gép) tippem sincs mi lehet a baj.
A kormány gombokat kivettem és megtisztítottam, azok tuti jók.
Ha tud valaki ilyenben segíteni, szuper lenne (odamegyek természetesen ha olyan) .
Esetleg még annyit lehetne, hogy a saját SAMKO munkahengert rakatom be a saját érzékelőjével, de az akkora munka hogy egyelőre ez még kimaradt (bő 2-3 óra egy ilyen munkahenger csere)
Köszönöm,
Gergő
elméletileg az egy kapcsoló,szóval ha jó a lábkiosztása-olyan mint a gyári,annak jónak kell lennie.Ezt csekkold le egy szakadás vizsgálóval.
össze kell hasonlítani őket.
50km/h alatt nem kapcsolható be a tempomat,szóval csak menet közben,állóhelyben nuku.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gegsite
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 79
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10640 Dátum:
2025.06.01 vasárnap, 19:18:20 »
Idézetet írta: alf® - 2025.06.01 vasárnap, 13:01:33
elméletileg az egy kapcsoló,szóval ha jó a lábkiosztása-olyan mint a gyári,annak jónak kell lennie.Ezt csekkold le egy szakadás vizsgálóval.
össze kell hasonlítani őket.
50km/h alatt nem kapcsolható be a tempomat,szóval csak menet közben,állóhelyben nuku.
Még annyi hogy a munkahengeren valami indukciós érzékelő van.
Megnéztem, és a kuplung pedálnál nincs érzékelő (ott a helye meg a csatija is), DE nem emlékszem hogy lett volna ott gyárilag.
Max egy biztosíték átnézést kéne még csinálnom mert egyéb ötletem nincs.
Cruise Control Standby - eddig jutok el.
Lehet márkakereskedés lesz de ahhoz meg csóró vagyok.
Naplózva
Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10641 Dátum:
2025.06.02 hétfő, 16:26:54 »
Idézetet írta: Gegsite - 2025.06.01 vasárnap, 19:18:20
Még annyi hogy a munkahengeren valami indukciós érzékelő van.
Megnéztem, és a kuplung pedálnál nincs érzékelő (ott a helye meg a csatija is), DE nem emlékszem hogy lett volna ott gyárilag.
Max egy biztosíték átnézést kéne még csinálnom mert egyéb ötletem nincs.
Cruise Control Standby - eddig jutok el.
Lehet márkakereskedés lesz de ahhoz meg csóró vagyok.
eredetileg sem volt ott kapcsoló a kuplung pedálnál?
Szerintem kellett volna lennie...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gegsite
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 79
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10642 Dátum:
2025.06.11 szerda, 21:55:57 »
Idézetet írta: alf® - 2025.06.02 hétfő, 16:26:54
eredetileg sem volt ott kapcsoló a kuplung pedálnál?
Szerintem kellett volna lennie...
Jó lenne egy fórumtárs aki megnézné hogy ilyen mondeoban van e ott gyárilag pedálnál kapcsoló, mert nekem most tuti nincs.
Elméletileg elég kéne legyen ami a munkahengeren van de hát ki tudja.
Csak van valaki akinek ilyen mk4 benyás (1,8 2.0) tempomatos mondeoja van.
Naplózva
Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 147
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10643 Dátum:
2025.06.30 hétfő, 15:31:06 »
Sziasztok,
van egy gyönyörű hibajelenségem, hátha találkozott valaki ilyennel, mert a neten sajnos én hozzáhasonlót nem találtam.
A probléma. Blaupunkt NX vezérlőm van és az a hibajelenség, hogy a fűtés/hűtés vezérlő időnként nem reagál gombnyomásra. Ilyenkor bekapcsol a klíma, autóba teszi a sebességet és a szélvédőre fúj, valamint a rádió kiírja, hogy az autó motorja nem jár és 1 óra múlva kikapcsol. Kb fél órán belül megjavul, reagál a gombokra, minden rendben. Amikor rossz olyankor néha, a rádió órája is elmegy.
1, észrevétel. Amikor garázsból indulok, akkor többnyire jól működik. Ellenben, ha az utcán áll, bemelegszik, akkor biztosan rossz.
2, észrevétel. Amikor kinyitom az ajtót, akkor felkapcsolódik a belsőtér világítás, a műszerfal közepén a piros kijelzős képernyő és a rádión megjelenik az idő és a dátum. Ilyenkor jól fog működni. Amikor rossz, akkor sötét marad a rádió, minden más bekapcsol ajtónyitásra.
Már egy autóvillamossági szerelőnél járt az autó és szerintük a kesztyűtartó alatti biztosíték táblában lesz a hiba, csatlakozók kontakt spryvel kezelve lettek.
Merre tovább?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1297
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10644 Dátum:
2025.07.01 kedd, 12:38:59 »
Idézetet írta: momcrew - 2025.06.30 hétfő, 15:31:06
Sziasztok,
van egy gyönyörű hibajelenségem, hátha találkozott valaki ilyennel, mert a neten sajnos én hozzáhasonlót nem találtam.
A probléma. Blaupunkt NX vezérlőm van és az a hibajelenség, hogy a fűtés/hűtés vezérlő időnként nem reagál gombnyomásra. Ilyenkor bekapcsol a klíma, autóba teszi a sebességet és a szélvédőre fúj, valamint a rádió kiírja, hogy az autó motorja nem jár és 1 óra múlva kikapcsol. Kb fél órán belül megjavul, reagál a gombokra, minden rendben. Amikor rossz olyankor néha, a rádió órája is elmegy.
1, észrevétel. Amikor garázsból indulok, akkor többnyire jól működik. Ellenben, ha az utcán áll, bemelegszik, akkor biztosan rossz.
2, észrevétel. Amikor kinyitom az ajtót, akkor felkapcsolódik a belsőtér világítás, a műszerfal közepén a piros kijelzős képernyő és a rádión megjelenik az idő és a dátum. Ilyenkor jól fog működni. Amikor rossz, akkor sötét marad a rádió, minden más bekapcsol ajtónyitásra.
Már egy autóvillamossági szerelőnél járt az autó és szerintük a kesztyűtartó alatti biztosíték táblában lesz a hiba, csatlakozók kontakt spryvel kezelve lettek.
Merre tovább?
Szia!
A memória chip szokott szórakozni/meghalni ezekben a navikban, az tud ilyen hibákat okozni:
https://mk4-wiki.denkdose.de/artikel/nav_nx/stoerungsdiagnose
https://mk4-wiki.denkdose.de/artikel/nav_common/replace_faulty_ram_chips
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 147
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10645 Dátum:
2025.07.01 kedd, 15:16:40 »
Idézetet írta: xrobe - 2025.07.01 kedd, 12:38:59
Szia!
A memória chip szokott szórakozni/meghalni ezekben a navikban, az tud ilyen hibákat okozni:
https://mk4-wiki.denkdose.de/artikel/nav_nx/stoerungsdiagnose
https://mk4-wiki.denkdose.de/artikel/nav_common/replace_faulty_ram_chips
Szia,
köszönöm a linkeket. Írják: klíma berendezés nem működik, valószínű a műszerfalban lesz a hiba.
Köszönöm szépen.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Horvpeti1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 49
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #10646 Dátum:
2025.07.02 szerda, 12:39:09 »
Sziasztok! A mondiban valahogy életre lehet kelteni az klíma/szellőzés irányváltóját? Akárhová tekerem csak lábra fúj. Hol keressem a hibát? Vagy egyéb ötletek? Nem szeretném az egész műszerfalat kiszedni, elég lenne ha csak a középkonzol környékén monyákoljak. Köszönöm
Naplózva
Ford Mondeo 2,0Tdci Titanium Panther Black 2009
Ford Mondeo Ghia Automata 2,0 benzin 2004 Black
Ford focus 1,4 sedan 2003 diamond white
Oldalak:
1
...
206
207
208
209
210
211
212
[
213
]
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ