Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.05.20 kedd, 02:02:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 206 207 208 209 210 211 212 [213]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3802356 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
baranyiszabolcs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #10600 Dátum: 2023.12.12 kedd, 12:55:13 »

Sziasztok! wave

Blaupunkt navi FX fejegység van beépítve a Mondeomban. Elsötétedett a kijezője. Két szervízben is volt, ahol hibátlanul működik, ezt a hibát egyszer sem produkálta. Visszarakva a kocsiba kb 5 percig üzemel, utána elsötétül a kijelző, majd később még egy-egy pillanatra működik, utána a kijelző elmegy, de hang még van kb 10 mp.-ig, utána semmi. Annyi hibát észrevettem még, hogy a reggeli első indításkor a gyájtást ráadva a sebesség mérőben található kijelzők közül csak az akksi kijelző működik és még egy, a többi nem, illetve az átlagfogyasztást sem tárolja. Aznapi később indításkor minden rendben, de reggel kezdi előről. Tudnátok segíteni mi okozza a hibát a rádiónál, hol lehet a baj.
Segítséget előre is köszönöm!
 
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10601 Dátum: 2023.12.12 kedd, 16:12:17 »

Sziasztok! wave

Blaupunkt navi FX fejegység van beépítve a Mondeomban. Elsötétedett a kijezője. Két szervízben is volt, ahol hibátlanul működik, ezt a hibát egyszer sem produkálta. Visszarakva a kocsiba kb 5 percig üzemel, utána elsötétül a kijelző, majd később még egy-egy pillanatra működik, utána a kijelző elmegy, de hang még van kb 10 mp.-ig, utána semmi. Annyi hibát észrevettem még, hogy a reggeli első indításkor a gyájtást ráadva a sebesség mérőben található kijelzők közül csak az akksi kijelző működik és még egy, a többi nem, illetve az átlagfogyasztást sem tárolja. Aznapi később indításkor minden rendben, de reggel kezdi előről. Tudnátok segíteni mi okozza a hibát a rádiónál, hol lehet a baj.
Segítséget előre is köszönöm!
 
ugyan NX,de hasonló problémával küzdött,és nem a fejegységeben volt  hiba hanem a converse-ben.
Beszélj vele,hátha ugyan az a megoldás.
http://mondeo.hu/index.php?topic=30725.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lizmel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #10602 Dátum: 2023.12.16 szombat, 13:26:56 »

Sziasztok!

A héten elvittem a xenon lámpákat foncsoroztatni, mert nagyon nem láttam vele semmit! Gyömrőn a Reflect Bt.-t ajánlom én is mindenkinek, az ár már sajnos 6 000 ft/darab + áfa! Meglepetésemre 12 000ft volt a vége  nyes ! Kapott két új xenon csövet így most már szuper lett!
Hogy mennyit számított a felújítás profi fénymérő nélkül telefonos progival mértem kb két méterről: a legfényesebb helyen 700lux volt a baloldali fénycsóva, jobb oldalt 300lux körül!
Szétszerelés, foncsoroztatás és két új osram 66140 original megvétele után összeszerelés és teszt! Bal oldali foncsor kb 4000 lux  jobb oldalt csak kb 2500 lux a mért / mobiltelefonos app / fényerő, tehát a különbség a két projektor között megmaradt sajna!

Szerintetek hogyan lehetne javítani a jobb oldali fényerőn? Forscan fényszóró kalibrálás ér valamit? Vagy esetleg a terelőlemez csavarjaival érdemben lehet valamit javítani? Lehet javítani vele a fénytörést élesebbre?

A csavarok egyenlően 3-3 menetre voltak eredetileg bekalibrálva ahhoz nem nyúltam!

Válaszotokat és észrevételeteket előre is köszi.

István

     
Naplózva
Horvpeti1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



E-mail
« Új hozzászólás #10603 Dátum: 2023.12.23 szombat, 12:42:00 »

Sziasztok! Eléggé úgy néz ki hogy generátor csere lesz nálam. A hosszbordás körön a főtengely tárcsa, a szervó pumpa, a szíj és a feszítő is cserélve lett mégis sokszor csak IFA szervóm van ha kinyomom a kuplungot.... E mellett Esp lámpa, motorhiba jel reggel indítás után, 100 m megyek, újraindítás, hiba nincs. És a Check Engine is ég.  A Ridex generátorról valami infót tudtok? Köszönöm
Naplózva

Ford Mondeo 2,0Tdci Titanium Panther Black 2009
Ford Mondeo Ghia Automata 2,0 benzin 2004 Black
Ford focus 1,4 sedan 2003 diamond white
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #10604 Dátum: 2024.01.09 kedd, 19:44:30 »

A bal oldali reflektor fénye ilyen:


Az izzó szépen beleül a foglalatba, a csatlakozója a két oldali megvezető mentén teljesen rá van dugva. Gondolom, nem ilyennek kellene lennie.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2024.01.15 hétfő, 08:07:17 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4957



E-mail
« Új hozzászólás #10605 Dátum: 2024.01.16 kedd, 21:34:24 »

A bal oldali reflektor fénye ilyen:


Az izzó szépen beleül a foglalatba, a csatlakozója a két oldali megvezető mentén teljesen rá van dugva. Gondolom, nem ilyennek kellene lennie.

Bonca
Nyugi, a jobb sem jó.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #10606 Dátum: 2024.01.17 szerda, 08:14:44 »

Tudnál egy képet csinálni a tiedről?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4957



E-mail
« Új hozzászólás #10607 Dátum: 2024.01.17 szerda, 09:30:56 »

Tudnál egy képet csinálni a tiedről?

Bonca
Ha nekem szólt a kérdés, akkor nem hiszem, hogy sokra mennél a ledes MK5 vetítési képével.
Lehet az is a baj, hogy túl közel álltál a falhoz és nem sötétben készült a kép.

Ilyesminek kéne lennie mindkét oldalnak.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #10608 Dátum: 2024.01.17 szerda, 14:33:32 »

Igen, közel álltam a falhoz, kb. 1 méterre. A reflektor lenne érdekesebb, hogy jó-e.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Makó Norbert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #10609 Dátum: 2024.02.08 csütörtök, 13:15:53 »

Sziasztok.

Kérhetnék egy kis segítséget?
Mondeomban mk4 2011 fl 2.0tdci megdöglött a BCM modul. Persze a ritka fajta BG9T-14A073-EH számú. Nem találok sehol, egy másik BH - s végződésűt pedig nem sikerült fel tanítani. Alváz szám alapján tudna valaki segíteni hogy nem e lenne jó bele egy másik számú modul?
Alv sz. : WF0GXXGBBGBM22755

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv :
Norbi
Naplózva
Tomi73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #10610 Dátum: 2024.05.08 szerda, 14:58:14 »

Sziasztok!
Bal tükör csere után nem hajtódnak be a tükrök automatikusan, ajtózárás után (nyitásnál ki), mint előtte, csak a belső gombbal. Ötlet?
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #10611 Dátum: 2024.06.19 szerda, 09:29:22 »

Sziasztok,
Blaupunkt NX egységhez próbált valaki tolató kamerát csatlakoztatni?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #10612 Dátum: 2024.12.03 kedd, 22:05:41 »

Hello
Faceliftes gyári nappali menetfény mindig világít? mintha láttam volna már olyan autót aminél ment a tompított de nem világított a menetfény. Illetve ez a menetfény minden esetben led? vagy felszereltségtől függően létezik halogén izzós is?
Naplózva
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 399



« Új hozzászólás #10613 Dátum: 2024.12.14 szombat, 19:05:22 »

Hello
Faceliftes gyári nappali menetfény mindig világít? mintha láttam volna már olyan autót aminél ment a tompított de nem világított a menetfény. Illetve ez a menetfény minden esetben led? vagy felszereltségtől függően létezik halogén izzós is?

Nálam világít a tompított mellett, csak csökkentett fényerővel.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10614 Dátum: 2024.12.15 vasárnap, 09:15:20 »

Hello
Faceliftes gyári nappali menetfény mindig világít? mintha láttam volna már olyan autót aminél ment a tompított de nem világított a menetfény. Illetve ez a menetfény minden esetben led? vagy felszereltségtől függően létezik halogén izzós is?
diaggal lehet átkapcsolni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



E-mail
« Új hozzászólás #10615 Dátum: 2024.12.17 kedd, 14:48:11 »

sziasztok, valaki tapasztalt már olyat, hogy indításkor elsőre nem nagyon forgat, utána viszont beindul és nem jelez semmi hibát
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10616 Dátum: 2024.12.17 kedd, 16:30:10 »

sziasztok, valaki tapasztalt már olyat, hogy indításkor elsőre nem nagyon forgat, utána viszont beindul és nem jelez semmi hibát
akku?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37301


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #10617 Dátum: 2025.01.27 hétfő, 10:52:47 »

ForScan melyik opcióval lehet kikapcsolni, hogy 4C alatt ne kapcsolja be a hátsó szélvédő fűtést?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26691


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10618 Dátum: 2025.01.27 hétfő, 12:14:09 »

ForScan melyik opcióval lehet kikapcsolni, hogy 4C alatt ne kapcsolja be a hátsó szélvédő fűtést?
Hát ez ennél összetettebb dolog… nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37301


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #10619 Dátum: 2025.01.27 hétfő, 13:17:59 »

Hát ez ennél összetettebb dolog… nyes

Mennyivel? Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10620 Dátum: 2025.01.27 hétfő, 16:40:02 »

Mennyivel? Smiley
mk4 nél ez nem biztos,hogy elérhető forscan-nel. Roll Eyes
Kéne egy mk4,amin elkezdene az ember ilyet mazsolázni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37301


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #10621 Dátum: 2025.01.28 kedd, 09:02:06 »

mk4 nél ez nem biztos,hogy elérhető forscan-nel. Roll Eyes
Kéne egy mk4,amin elkezdene az ember ilyet mazsolázni....

Igazából egy 2009-es Focus-nál szeretném kikapcsolni, úgy emlékeztem csak egy opciót kellett módosítani.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10622 Dátum: 2025.01.28 kedd, 15:49:29 »

Igazából egy 2009-es Focus-nál szeretném kikapcsolni, úgy emlékeztem csak egy opciót kellett módosítani.
talán a BCM-ben kell megkeresni.Nem sok más esély van.
De a elmconfig is szóba jöhet próbaképpen házilag.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37301


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #10623 Dátum: 2025.01.28 kedd, 16:00:53 »

talán a BCM-ben kell megkeresni.Nem sok más esély van.
De a elmconfig is szóba jöhet próbaképpen házilag.

Nem sos, de sokszor (90%-ban) feleslegesen megy.
Majd próbálok még keresgetni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10624 Dátum: 2025.01.28 kedd, 18:21:51 »

Nem sos, de sokszor (90%-ban) feleslegesen megy.
Majd próbálok még keresgetni.
nos ElmConfig tudta ezt a funkciót főleg mert akkor még csak az volt,ráadásul fókára (is) optimalizálva.Automata szélvédőfűtést lehetett aktiválni vagy deaktiválni.Forscant nem tudom.De letudod tölteni az oroszoktól....
De manuális módja is volt talán mk3 mondinál is (rég volt,halványak az emlékek) Ha gombbal kikapcsolt állapotban állitod le az autót, nem kapcsol be a kövi indításkor 4 fok alatt sem.És fordítva igen.Tehát ha fűtéssel álltál le,fűtésseel is indult 4 fok alatt.
Érdemes lenne kipróbálni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37301


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #10625 Dátum: 2025.01.29 szerda, 09:01:19 »

nos ElmConfig tudta ezt a funkciót főleg mert akkor még csak az volt,ráadásul fókára (is) optimalizálva.Automata szélvédőfűtést lehetett aktiválni vagy deaktiválni.Forscant nem tudom.De letudod tölteni az oroszoktól....
De manuális módja is volt talán mk3 mondinál is (rég volt,halványak az emlékek) Ha gombbal kikapcsolt állapotban állitod le az autót, nem kapcsol be a kövi indításkor 4 fok alatt sem.És fordítva igen.Tehát ha fűtéssel álltál le,fűtésseel is indult 4 fok alatt.
Érdemes lenne kipróbálni.

 worship
Köszönöm, ezt kipróbálom! Ez lenne a legegyszerűbb.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
baranyiszabolcs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #10626 Dátum: 2025.02.12 szerda, 07:17:05 »

Sziasztok,

megadta magát egy sokadik blaupunkt fx fejegységem, ez már a 3. ilyen típusú a kocsimban. Több helyen olvastam/mondták, hogy ezek egy idő után elromlanak vagy akksi problémát okoznak. Helyette más gyári kompatiblis rádiót javasoltak. Én a Sony CD 6000 találtam.
Kérdés csak annyi lenne, hogy ez jó-e az autómba(2009-es mondeo turnier) és van-e valakinek hossú távú tapasztalata ezzel a rádióval kapcsolatban?

Köszönöm! Wink
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10627 Dátum: 2025.04.24 csütörtök, 18:10:51 »

Sziasztok!
Az alábbi problémával hívlak benneteket közös gondolkozásra:
(az alany 2009 2.0TDCI, 367e km)

A klímakompresszor biztosítékot kb. egy óra használat után kiégeti.

Előzmények:
Tavaly ősszel elkezdett rángatni a szerpentinszíj. Kicseréltem a feszítő-futó görgőket, a klímakuplungot és a generátort.
Ezzel a rángatás megszűnt (egyébként  a generátor szabadonfutó okozta).
Ekkor kezdett szórakozni a klíma, de jöttek a hidegek nem foglalkoztam vele.
Időközben azért megfigyeltem, hogy a motorhűtő ventilátor nem forog (ez befolyásolhatja a klíma  működését is)

Tegnap kicseréltem a ventilátor elektronikát, új biztosítékot tettem a klímakompresszor áramkörébe – és láss csodát forgott a ventilátor és dőlt a hideg.
Az öröm ma délig tartott. Akkor leellenőriztem az alábbiakat: a ventilátor forog, a klíma bizti kiégett.
Tettem új biztit, majdnem hazáig ki is bírta.

Itthon nézegettem. Megint nem forog a ventilátor, bizti kiégve.

Még korábbi előzmény: kb. két éve így május környékén mikor éreztem, hogy nem hűt, elmentem egy klímáshoz.
Belenézett a motortérbe és mondta, hogy nem forog a motorhűtő ventilátor.
Azt csináltassam meg és ha továbbra sem hűt akkor menjek vissza hozzá.
Ekkor leellenőriztem a ventilátort és elég csapágyasnak tűnt, úgyhogy vettem egy komplett utángyártott egységet (keret, ventilátor, elektronika).
Beszereltem, működött. Ennek ellenére elmentem a klímáshoz, hogy nézze meg a gáz állapotát. Ő lefejtette az egészet és feltöltötte gázzal, olajjal.
Ezzel működött tavaly őszig a szíjcseréig.

Mi okozhatja a túláram felvételt ami kiveri a biztit?
A kompresszor nem szorul, kézzel könnyen eltudom tekerni a tengelyt ha nincs rajta a kuplung egység.

Mitől mehet tönkre a ventilátor egységen levő elektronika? (Az erre vezető lila kábelt átnéztem nem szakadt)

Köszönöm ha veszitek a fáradtságot.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1294



E-mail
« Új hozzászólás #10628 Dátum: 2025.04.25 péntek, 10:45:14 »

Sziasztok!
Az alábbi problémával hívlak benneteket közös gondolkozásra:
(az alany 2009 2.0TDCI, 367e km)

A klímakompresszor biztosítékot kb. egy óra használat után kiégeti.

Előzmények:
Tavaly ősszel elkezdett rángatni a szerpentinszíj. Kicseréltem a feszítő-futó görgőket, a klímakuplungot és a generátort.
Ezzel a rángatás megszűnt (egyébként  a generátor szabadonfutó okozta).
Ekkor kezdett szórakozni a klíma, de jöttek a hidegek nem foglalkoztam vele.
Időközben azért megfigyeltem, hogy a motorhűtő ventilátor nem forog (ez befolyásolhatja a klíma  működését is)

Tegnap kicseréltem a ventilátor elektronikát, új biztosítékot tettem a klímakompresszor áramkörébe – és láss csodát forgott a ventilátor és dőlt a hideg.
Az öröm ma délig tartott. Akkor leellenőriztem az alábbiakat: a ventilátor forog, a klíma bizti kiégett.
Tettem új biztit, majdnem hazáig ki is bírta.

Itthon nézegettem. Megint nem forog a ventilátor, bizti kiégve.

Még korábbi előzmény: kb. két éve így május környékén mikor éreztem, hogy nem hűt, elmentem egy klímáshoz.
Belenézett a motortérbe és mondta, hogy nem forog a motorhűtő ventilátor.
Azt csináltassam meg és ha továbbra sem hűt akkor menjek vissza hozzá.
Ekkor leellenőriztem a ventilátort és elég csapágyasnak tűnt, úgyhogy vettem egy komplett utángyártott egységet (keret, ventilátor, elektronika).
Beszereltem, működött. Ennek ellenére elmentem a klímáshoz, hogy nézze meg a gáz állapotát. Ő lefejtette az egészet és feltöltötte gázzal, olajjal.
Ezzel működött tavaly őszig a szíjcseréig.

Mi okozhatja a túláram felvételt ami kiveri a biztit?
A kompresszor nem szorul, kézzel könnyen eltudom tekerni a tengelyt ha nincs rajta a kuplung egység.

Mitől mehet tönkre a ventilátor egységen levő elektronika? (Az erre vezető lila kábelt átnéztem nem szakadt)

Köszönöm ha veszitek a fáradtságot.

Szia!
Nekem egyszer túltöltötték a klímám (830g-ot raktak bele, 520g helyett), akkor a kompresszor elég durva rántással indult, mondjuk biztosítékot nem égetett el.
A hűtőventi meg elhasználódik egy idő után, először hol megy - hol nem, aztán teljesen elromlik, elkopik benne a bronzkefe. Nekem még sikerült akkor elkapnom, amikor az elektronika még jó volt, és csak a ventilátor motort cseréltem egy gyári bontottra. Nyilván az is lutri, de nekem a céges mk4-be utángyártott hűtőventi került, elektronikával együtt, az bűn hangos volt mindig, nem akartam úgy járni a sajáttal is.
Ha a szíjcsere óta van gebasz, akkor én azt gondolnám át, hogy az akkor cserélt klímakuplunggal minden ok-e. Illetve 2 éve cseréltél hűtőventit elektronikával, tegnap meg az elektronikát ismét?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10629 Dátum: 2025.04.27 vasárnap, 12:26:24 »

Szia!
Nekem egyszer túltöltötték a klímám (830g-ot raktak bele, 520g helyett), akkor a kompresszor elég durva rántással indult, mondjuk biztosítékot nem égetett el.
A hűtőventi meg elhasználódik egy idő után, először hol megy - hol nem, aztán teljesen elromlik, elkopik benne a bronzkefe. Nekem még sikerült akkor elkapnom, amikor az elektronika még jó volt, és csak a ventilátor motort cseréltem egy gyári bontottra. Nyilván az is lutri, de nekem a céges mk4-be utángyártott hűtőventi került, elektronikával együtt, az bűn hangos volt mindig, nem akartam úgy járni a sajáttal is.
Ha a szíjcsere óta van gebasz, akkor én azt gondolnám át, hogy az akkor cserélt klímakuplunggal minden ok-e. Illetve 2 éve cseréltél hűtőventit elektronikával, tegnap meg az elektronikát ismét?
Szia!
Nem tudom, hogy egy tekercsnél milyen probléma lehet.
Ugye vagy szakadás vagy rövidzár - ez utóbbi esetben gondolom egyből kiégeti a biztit, nem órák után.
Itt viszont nem ez történik.
Igen, két éve a komplett ventilátor egységet cseréltem (új, utángyártott).
Akkor is az elektronika fáradhatott el, de mivel a motor is elég csapágyas volt már ezért cseréltem az egészet.
Most a motor jó, ha ráadom egyenesen a 12V-ot akkor szépen forog.
Még olvastam a neten, hogy az elektronikára menő lila színű vezeték szokott elfáradni.
Azt én kibontottam az alsó csomópontig és teljesen jónak tűnik.
Valamint amikor beraktam az új elektronikát egyből szépen működött a ventilátor.
Valami rejtély lehet. :-)
Nem tudom lehetne-e mérni valamit, mert a könyvem ami van (Haynes) abban elég kevéske elektromos info van.

Még egy probléma előfordul, most már gyakorlatilag az összes indításkor.
A Convers+ kijelzőn csak a Trip computer és a Settings menüpontok jelennek meg.
Aztán kb. 5-10 perc múlva magához tér és megjelenik a többi is valamint ekkor feléled az Android fejegység is.
Ha a fejegységet leválasztom akkor is megmarad a hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2025.04.28 hétfő, 15:55:22 írta Black » Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413



E-mail
« Új hozzászólás #10630 Dátum: 2025.04.30 szerda, 18:02:24 »

Sziasztok, én is klíma problémával küzdök
A belső vezérlő panelen bekapcsolom a klímát, de nem indul el a venti, sem a kompresszor. Relé, biztosíték ellenőrizve. Ha a relét kiveszem, és rövidre kötöm, akkor elindul minden, ömlik a hideg, de akkor megállás nélkül megy a hűtés. Valószínű a belső panelből nem jut el a jel a reléig, hogy kapcsolja be a rendszert. A kijelzőn megjelenik az on/off felirat, de semmi más. Ma szerelő próbálgatta, mindent kimért, stb, de nem tudott rájönni a hibára. Néha bekapcsolt, de 10 sec után le is állt. Hibakódot elvileg nem talált, de nem Forscann-el olvasta, csak valami általános autószerelő programmal.
2010 MK4 2.0 TDI a vas. Nem az érintőkijelzős belső vezérlős, hanem amiben Blaupunkt FX fejegység van.
Van valami tippetek, merre induljak el?
Köszi!
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10631 Dátum: 2025.04.30 szerda, 20:40:05 »

Sziasztok, én is klíma problémával küzdök
A belső vezérlő panelen bekapcsolom a klímát, de nem indul el a venti, sem a kompresszor. Relé, biztosíték ellenőrizve. Ha a relét kiveszem, és rövidre kötöm, akkor elindul minden, ömlik a hideg, de akkor megállás nélkül megy a hűtés. Valószínű a belső panelből nem jut el a jel a reléig, hogy kapcsolja be a rendszert. A kijelzőn megjelenik az on/off felirat, de semmi más. Ma szerelő próbálgatta, mindent kimért, stb, de nem tudott rájönni a hibára. Néha bekapcsolt, de 10 sec után le is állt. Hibakódot elvileg nem talált, de nem Forscann-el olvasta, csak valami általános autószerelő programmal.
2010 MK4 2.0 TDI a vas. Nem az érintőkijelzős belső vezérlős, hanem amiben Blaupunkt FX fejegység van.
Van valami tippetek, merre induljak el?
Köszi!
Szia!
Lehet, hogy kezd elhalálozni nálad is a motorhűtő ventilátor elektronikája. Amikor éppen jó és a forog a ventilátor akkor megy a klíma.
Amikor nem jó akkor letiltja a klímát is.
Amúgy melyik számú relé a klímáé? Engem az érdekelne.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413



E-mail
« Új hozzászólás #10632 Dátum: 2025.04.30 szerda, 21:30:35 »

Nem tudom pontosan megmondani, mert a szerelő ellenőrizte.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48583



« Új hozzászólás #10633 Dátum: 2025.05.01 csütörtök, 08:03:50 »

Szia!
Lehet, hogy kezd elhalálozni nálad is a motorhűtő ventilátor elektronikája. Amikor éppen jó és a forog a ventilátor akkor megy a klíma.
Amikor nem jó akkor letiltja a klímát is.
Amúgy melyik számú relé a klímáé? Engem az érdekelne.
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Fuse_&_Relay_Information_-_Mk4
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10634 Dátum: 2025.05.05 hétfő, 07:43:51 »

Köszönöm.
Közben lementem az autóhoz, levettem a biztosítéktábla tetejét és rájöttem, hogy én ezt már korábban beazonosítottam csak elfelejtettem. :-)
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
bucsaiakos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1



E-mail
« Új hozzászólás #10635 Dátum: 2025.05.18 vasárnap, 12:30:09 »

Sziasztok!

Nemrégiben vásároltam egy 2012-es
Ford Mondeo 1.6 Ti-VCT benzines kombi autót, vannak vele apró problémák.
Ilyen például, hogy nem kapcsol be a tempomat, és a limiter.
Próbáltam javítani.
A hiba jelenség, hogy hiába nyomom a cruise control gombot, vagy a limiter gombot, nem ír semmilyen visszajelzést a műszerfalon.

Forscanben kiolvastam az autót
===PCM DTC U0405:00-28===
Kód: U0405 - Érvénytelen adatok érkeznek a Sebességszabályozó berendezés vezérlőegységétől
Ez a hiba üzenet van.

Próbáltam élő monitorozás módban megnézni melyik gomb jó és melyik nem.
Crusie-nem reagál
can-ok
limit-nem reagál
Set+-ok
res- ok
Set--ok

Próbáltam megtakarítani a gombokat, szétszedve alkohollal és elektronikai kontakt sprével. Nem segített.
Olvastam a fórumon, azt a bizonyos biztosíték ellenállás rá forasztást az ablaktörlő kar mögött,
szétszedtem, de nekem már nem olyan modul van, nincs rajta ott biztosíték.
(ag9t-13n064-de, ilyen van ezen ott nincs biztosíték)

Szóval a kérdésem az lenne merre induljak tovább?
Mit ellenőrizzek?

Előre is köszönöm!

Üdv, Ákos

Naplózva

Ford Mondeo MKIV 1.6L Sigma Ti-VCT(120Ps) Blazer Blue 2012
Oldalak: 1 ... 206 207 208 209 210 211 212 [213]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.