Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:02:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 [1549] 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21841991 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #77400 Dátum: 2021.09.10 péntek, 15:56:16 »

Sziasztok! 2006-os fl2-es st küszöb spoiler, hogy van rögzítve? Csavarokkal vagy esetleg ragasztva van?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #77401 Dátum: 2021.09.11 szombat, 13:53:55 »

Sziasztok!
Van egy olyan jelenség, hogy az anyós oldalon nem mindig nyílik kívülről az ajtó.
Van annak valami állítási lehetősége, vagy csere?

Köszi a segítséget!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77402 Dátum: 2021.09.13 hétfő, 08:45:20 »

Sziasztok!
Van egy olyan jelenség, hogy az anyós oldalon nem mindig nyílik kívülről az ajtó.
Van annak valami állítási lehetősége, vagy csere?

Köszi a segítséget!  vigyor3

A dupla reteszelés oldja a fizikai kapcsolatot a kilincs és a zár között. Ha ez nyitáskor nem áll helyre, akkor nem tudod a külső kilinccsel az ajtót nyitni --> leginkább cserés a zárszerkezet. Bontósoktól kapsz pár ezer Ft-ért.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77403 Dátum: 2021.09.13 hétfő, 17:18:15 »

Sziasztok!
Van egy olyan jelenség, hogy az anyós oldalon nem mindig nyílik kívülről az ajtó.
Van annak valami állítási lehetősége, vagy csere?

Köszi a segítséget!  vigyor3

Ha nem a távirányítós nyitással van baj, akkor tessék rendesen nyitni az ajtót  Grin angel

Gondolom húzod a kilincset és nem nyílik, annak idején a szerelő barátom azt mondta, hogy az emberek 90% nem jól nyitja az ilyen fajta ajtókilincseket,
mivel nekem ugyan ez a bajom volt az MK3-nál.
Azt mondta hüvelykujjat támasszam neki a kulcshelynek és ugy nyissam és lás csodát kitudtam nyitni, azóta is ha simán meghúzom nem nyílik,
de ha támasztom a hüvelykujjam , akkor simán minden nyitásra
Nem tudom megmagyarázni miért, de igy tökéletesen lehet nyitni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #77404 Dátum: 2021.09.15 szerda, 13:42:06 »

Sziasztok! Valaki tudna segíteni nekem abban, hogy 2006-is st tdci első és hátsó lengéscsillapító cikkszámba? Olvastam, hogy a lengéscsillapító és a rugó is más elviekben.

Ha segít valamit, akkor ez az alvázszám :  WF05XXGBB56Y51868
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77405 Dátum: 2021.09.15 szerda, 13:56:10 »

Sziasztok! Valaki tudna segíteni nekem abban, hogy 2006-is st tdci első és hátsó lengéscsillapító cikkszámba? Olvastam, hogy a lengéscsillapító és a rugó is más elviekben.

Ha segít valamit, akkor ez az alvázszám :  WF05XXGBB56Y51868

Segít. :-)

Mindjárt megnézem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77406 Dátum: 2021.09.15 szerda, 13:57:58 »

Sziasztok! Valaki tudna segíteni nekem abban, hogy 2006-is st tdci első és hátsó lengéscsillapító cikkszámba? Olvastam, hogy a lengéscsillapító és a rugó is más elviekben.

Ha segít valamit, akkor ez az alvázszám :  WF05XXGBB56Y51868
https://ford.7zap.com/en/car/99/
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #77407 Dátum: 2021.09.15 szerda, 16:06:31 »


Miután ki töltöttem az adatokat sajna az oldal nem lép tovább hiába nyomok rá.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77408 Dátum: 2021.09.15 szerda, 16:58:57 »

Miután ki töltöttem az adatokat sajna az oldal nem lép tovább hiába nyomok rá.

Mindegy, PÜ-ben megkaptad már. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #77409 Dátum: 2021.09.15 szerda, 19:50:30 »

Mindegy, PÜ-ben megkaptad már. :-)

AndyA

Köszönöm szépen  Wink
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77410 Dátum: 2021.09.15 szerda, 20:52:13 »

Miután ki töltöttem az adatokat sajna az oldal nem lép tovább hiába nyomok rá.
nem megy a szerver elérése...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #77411 Dátum: 2021.09.15 szerda, 22:30:02 »

Szasztok !  Idén nem volt eddig semmi gondom a 2002-es kiadású Mondeo MK3 2000 ccm TDCI  kombimmal, azonban reggel az első indításnál a műszerfalon  folyamatosan világított a menetstabilizáló ikonja, más egyéb  probléma nem látszott. Nyomkodtam az ESP kapcsoló gombját de semmi nem történt. Elindultam, aztán kigyulladt a töltésjelzőm is pár száz méter után. Uticélomhoz érve leállítottam a gépet , fél óra elteltével újra indítottam az autót , mire  minden hibajelzés megszünt, azonban  pár perc után kigyulladt ismét a töltésjelzőm, és folyamatosan  hazáig világított. Generátort 3 éve cseréltettem , az aksi kb 5 éves (motorcraft) . Szerintetek mi lehet a baj.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77412 Dátum: 2021.09.16 csütörtök, 09:30:30 »

Szasztok !  Idén nem volt eddig semmi gondom a 2002-es kiadású Mondeo MK3 2000 ccm TDCI  kombimmal, azonban reggel az első indításnál a műszerfalon  folyamatosan világított a menetstabilizáló ikonja, más egyéb  probléma nem látszott. Nyomkodtam az ESP kapcsoló gombját de semmi nem történt. Elindultam, aztán kigyulladt a töltésjelzőm is pár száz méter után. Uticélomhoz érve leállítottam a gépet , fél óra elteltével újra indítottam az autót , mire  minden hibajelzés megszünt, azonban  pár perc után kigyulladt ismét a töltésjelzőm, és folyamatosan  hazáig világított. Generátort 3 éve cseréltettem , az aksi kb 5 éves (motorcraft) . Szerintetek mi lehet a baj.
generátor,akksi...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #77413 Dátum: 2021.09.16 csütörtök, 18:42:46 »

generátor,akksi...
Wink integet2 Köszi, Felfegyverkeztem -lakatfogó- poreltávolító spray-kontox 10 spray, motorház fel -> sorban aksi saru csavar ok.->  + saru rögzítő rendben -> önindító csavar rendben-> generátor csavar  hoppá kézzel tekerhető !! Meg lett a hiba  ( ez olcsó lett)! Üresen- terhelve minden rendben ! Visszajelzők OK.
Köszi még egyszer a segítséget !
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77414 Dátum: 2021.09.16 csütörtök, 19:59:01 »

Wink integet2 Köszi, Felfegyverkeztem -lakatfogó- poreltávolító spray-kontox 10 spray, motorház fel -> sorban aksi saru csavar ok.->  + saru rögzítő rendben -> önindító csavar rendben-> generátor csavar  hoppá kézzel tekerhető !! Meg lett a hiba  ( ez olcsó lett)! Üresen- terhelve minden rendben ! Visszajelzők OK.
Köszi még egyszer a segítséget !
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
eporosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #77415 Dátum: 2021.09.18 szombat, 11:07:34 »

Sziasztok,
Hátha valakinek ismerős a hibajelenség és tud segíteni.Van egy 2.0l-es DDI (115LE) szerelt drágaságom. Jól indul és nyomatékosan megy, de kb. 20 km megtétele után elkezd rángatni a motor és ki idő múlva le is áll. Ezután nem is lehet elindítani, várni kell vele. A várakozással arányosan újra lehet vele menni x km-et. Pl. ha 1 órát várok akkor 5 km-et is el lehet vele jutni. Egy fél nap eltelte után már újra 20 km a hatótáv. A porlasztócsúcsok be lettek mérve, azok megfelelőek, a gázolajszűrő is ki lett cserélve. A lefulladáskor a tankban nincs vákum (volt egy olyan feltételezésem, hogy kb ezt a 20 km-re elég  üzemeanyagot tud kiszívni a tápszívattyú a tankból és a utána a vákum miatt már nem tud töbet, de ez a feltételezésem megdőlt). Az EGR szelepet az előző tulajdonsok ledugózták. A computer azt írja, hogy üzemanyagellátási probléma van. Elképelhető, hogy a tápszivattyúval van a probléma, csak akkor nem értem, hogy miért tudok megtenni vele "hideg motorral" 20 km-et és miért kell várni, hogy "kihüljön" a motor?

Köszi, Ezi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77416 Dátum: 2021.09.18 szombat, 11:38:26 »

Sziasztok,
Hátha valakinek ismerős a hibajelenség és tud segíteni.Van egy 2.0l-es DDI (115LE) szerelt drágaságom. Jól indul és nyomatékosan megy, de kb. 20 km megtétele után elkezd rángatni a motor és ki idő múlva le is áll. Ezután nem is lehet elindítani, várni kell vele. A várakozással arányosan újra lehet vele menni x km-et. Pl. ha 1 órát várok akkor 5 km-et is el lehet vele jutni. Egy fél nap eltelte után már újra 20 km a hatótáv. A porlasztócsúcsok be lettek mérve, azok megfelelőek, a gázolajszűrő is ki lett cserélve. A lefulladáskor a tankban nincs vákum (volt egy olyan feltételezésem, hogy kb ezt a 20 km-re elég  üzemeanyagot tud kiszívni a tápszívattyú a tankból és a utána a vákum miatt már nem tud töbet, de ez a feltételezésem megdőlt). Az EGR szelepet az előző tulajdonsok ledugózták. A computer azt írja, hogy üzemanyagellátási probléma van. Elképelhető, hogy a tápszivattyúval van a probléma, csak akkor nem értem, hogy miért tudok megtenni vele "hideg motorral" 20 km-et és miért kell várni, hogy "kihüljön" a motor?

Köszi, Ezi
tápszivattyú vagy a reléje haldokolhat.

Idézek:

"Szia!
Az AC pumpa a F27 biztosítékon keresztül, az F341 relén át, az inercia relé közbeiktatásával kap áramot.
http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/mondeo/477-2000-2007-ford-mondeo-mk3-fuse-box-diagram.html
A linkelt oldalon megtalálod az F27, F341 helyét, az inercia relé meg a vezető oldalon, a bal boka magasságában van, ütközéskor lép életbe és tiltja az üa. ellátást.
Az F341 relét a PCM vezérli, az F42 biztosíték segedelmével, a PCM  meg összeköttetésben áll az adagoló elektronikával."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


« Új hozzászólás #77417 Dátum: 2021.09.19 vasárnap, 12:05:06 »

Sziasztok.

Elkopott a gyári kulcs az autóhoz, szeretnék egy újat.

Mi ennek a menete?

Veszek egy nyers kulcsot és belemaradtatom?

Üdv.
Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77418 Dátum: 2021.09.19 vasárnap, 12:21:02 »

Sziasztok.

Elkopott a gyári kulcs az autóhoz, szeretnék egy újat.

Mi ennek a menete?

Veszek egy nyers kulcsot és belemaradtatom?

Üdv.
igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #77419 Dátum: 2021.09.19 vasárnap, 18:45:34 »

igen

Aztán az immo-t és a távirányítót felprogramoz(tat)od...
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77420 Dátum: 2021.09.19 vasárnap, 19:02:09 »

Aztán az immo-t és a távirányítót felprogramoz(tat)od...
a bicskakulcsban nem lehet csak a szárat  cserélni?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77421 Dátum: 2021.09.20 hétfő, 10:14:40 »

Sziasztok.

Elkopott a gyári kulcs az autóhoz, szeretnék egy újat.

Mi ennek a menete?

Veszek egy nyers kulcsot és belemaradtatom?

Üdv.

"Üres" kulcsot óccón kapsz az Alin vagy eBayen. A szárat hozzáértő kulcsos a régi alapján (vagy pótkulcs alapján, ami még nem olyan kopott) simán legyártja. Utána át kell tenni bele a távirányító pici nyákját és az immo üvegkapszuláját a régiből.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.25 szombat, 14:15:41 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #77422 Dátum: 2021.09.24 péntek, 17:39:03 »

Sziasztok.

Elkopott a gyári kulcs az autóhoz, szeretnék egy újat.

Mi ennek a menete?

Veszek egy nyers kulcsot és belemaradtatom?

Üdv.

Igazából elég egy kulcsszárat venned és bemaratod. Ennyi.

https://www.google.com/search?q=ford+kulcssz%C3%A1r&sxsrf=AOaemvJYWl6Hxac79gpZLC5GktCwrh45yA:1632497790378&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwik85CX-JfzAhXE-KQKHSSlDVoQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #77423 Dátum: 2021.09.29 szerda, 19:02:52 »

Az normális ha megy a fűtés vagy a klíma, bekapcsol a hűtőventilátor?
12 fok külső hőmérsékletnél, nem húzatva a motort?
Beálltam a parkolóba és addig nem állt le a ventilátor, amíg ki nem kapcsoltam a fűtést.
Egyszer már sikerült felforralnom a hűtővizet hegymenet után nyáron,
szét is ment a kiegyenlítő tartály, azóta várok terhelt menet után a visszahűtéssel, de most 12 foknál nem értem miért csinálja.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.29 szerda, 19:12:03 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77424 Dátum: 2021.09.30 csütörtök, 06:55:45 »

Az normális ha megy a fűtés vagy a klíma, bekapcsol a hűtőventilátor?
12 fok külső hőmérsékletnél, nem húzatva a motort?
Beálltam a parkolóba és addig nem állt le a ventilátor, amíg ki nem kapcsoltam a fűtést.
Egyszer már sikerült felforralnom a hűtővizet hegymenet után nyáron,
szét is ment a kiegyenlítő tartály, azóta várok terhelt menet után a visszahűtéssel, de most 12 foknál nem értem miért csinálja.

A klíma esetében igen. Ha ECO módban vagy, akkor nemigen kellene neki.

Diag vagy a műszerfali menüben hőmérő mit mond, hogy milyen meleg a motor?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #77425 Dátum: 2021.09.30 csütörtök, 11:28:27 »

A klíma esetében igen. Ha ECO módban vagy, akkor nemigen kellene neki.

Diag vagy a műszerfali menüben hőmérő mit mond, hogy milyen meleg a motor?

AndyA
A hőmérő ~90C-t.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77426 Dátum: 2021.09.30 csütörtök, 11:51:22 »

A hőmérő ~90C-t.

Olyankor még nem kellene mennie a ventilátornak. Klímánál igen, de az másik történet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #77427 Dátum: 2021.09.30 csütörtök, 12:18:03 »

Olyankor még nem kellene mennie a ventilátornak. Klímánál igen, de az másik történet.

AndyA
Akkor biztos valami hiba van.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


« Új hozzászólás #77428 Dátum: 2021.10.16 szombat, 13:52:20 »

Sziasztok


Indítókulcs annyira elkopott hogy nem lehet már másolni, kulcsos azt javasolta hogy a kulcshoz szokott lenni egy számsor, és az alapján el tudja készíteni az új kulcsot, ezt a számsort fel lehet valahol kutatni?

Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #77429 Dátum: 2021.10.16 szombat, 20:26:46 »

Sziasztok


Indítókulcs annyira elkopott hogy nem lehet már másolni, kulcsos azt javasolta hogy a kulcshoz szokott lenni egy számsor, és az alapján el tudja készíteni az új kulcsot, ezt a számsort fel lehet valahol kutatni?



Szia.

Annak idején, amikor átadták az új autót a kulcsra rakott kis bilétán volt, egy 6 számjegyű kód, ez a kulcs kódja.
Ha ez nincs meg (ugyanis másütt nem található) akkor csak hat lehetőséged van:
- Ford márkaszervízben alvázszám alapján talán le tudják kérni neked
- vidd a kevésbé kopott pótkulcsot másoltatni
- olyan kulcsoshoz viszed aki nagyon profi és nagyon nehezen, de le tudja olvasni
- olyan kulcsoshoz viszed akinek van fordhoz való kulcsfésűje és le tudja olvasni a zár vagy a gyújtáskapcsoló alapján kiszerelés nélkül
- kiszereled a zárat vagy a gyújtáskapcsolót és elviszed kulcsoshoz aki annak alapján csinál kulcsot
- kompletten cserélsz zárszettet kulcsokkal együtt
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #77430 Dátum: 2021.10.26 kedd, 18:14:13 »

Sziasztok!
Van egy Mondeo mk3 2.2 TDCI ghia executiv 2005-ös autóm,pezgő metál szinű.és Bézs bőr belsővel.
Motoros első ülésekkel,digit klimával,nagy navival,stb.
Az utóbbi egy évben a következő dolgokat cseréltem ki rajta:
összes kerékagy csapágy
elől Monró,hátul Bilstein lengéscsillapítók
mindkét féltengely
akkumulátor(még garis)
xenon izzók
kettőstömegű lendkerék
komplett vezérmű szett
hosszú szíjkör ,a főtengely szíjtárcsája is
első féktárcsák,összes fékbetét
első munkahenger dugattyúi
bal oldali trapéz gömbfej
jobb oldalon komplett trapéz
kormány gömbcsukló mindkét oldalon
 injektorok felújítása(6 hónap gari van rá)
A kérdés az,hogy mennyi forintra lehet beárazni a szerkezetet?
 
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77431 Dátum: 2021.10.27 szerda, 08:10:14 »

Sziasztok!
Van egy Mondeo mk3 2.2 TDCI ghia executiv 2005-ös autóm,pezgő metál szinű.és Bézs bőr belsővel.
Motoros első ülésekkel,digit klimával,nagy navival,stb.
Az utóbbi egy évben a következő dolgokat cseréltem ki rajta:
összes kerékagy csapágy
elől Monró,hátul Bilstein lengéscsillapítók
mindkét féltengely
akkumulátor(még garis)
xenon izzók
kettőstömegű lendkerék
komplett vezérmű szett
hosszú szíjkör ,a főtengely szíjtárcsája is
első féktárcsák,összes fékbetét
első munkahenger dugattyúi
bal oldali trapéz gömbfej
jobb oldalon komplett trapéz
kormány gömbcsukló mindkét oldalon
 injektorok felújítása(6 hónap gari van rá)
A kérdés az,hogy mennyi forintra lehet beárazni a szerkezetet?
 

Két dolog:

1. Magyarországon a futott km a fétis, semmi más nem számít.
2. Ergó mindegy, mit cseréltél ki rajta, úgyis az alapján fogják beárazni, hogy mennyi a futott km... :-(

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #77432 Dátum: 2021.10.27 szerda, 18:37:56 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A mai napon kicseréltem az alapjárati motort, mivel előtte a fordulatszám megálláskor felpörgött 2500-ig kb illetve az alapjárat is magas volt. Voltam vele szerívzbe ott kitisztították az alapjárati motort illetve a fojtószelep házat de a hiba nem szűnt meg. Az alapjárati motor csere után most indításkor felpörög a motor 7000-ig majd vissza esik 3500 as forulatr és ott tartja magát. Mentem vele kb 8 kilométert de minden megállásnál felpörög a motor maximum fordulatig és vissza esik 3500-ra. Az akkumlátorról is lehúztam hátha az segít de semmi változás minden indításnál, megállásnál felpörög.

Az autó: Ford Mondeo 2004, 1.8 bezin 125 LE

Valakinek esetleg ötlet, hogy ilyen mit lehet tenni ? :S

Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #77433 Dátum: 2021.10.27 szerda, 20:09:56 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A mai napon kicseréltem az alapjárati motort, mivel előtte a fordulatszám megálláskor felpörgött 2500-ig kb illetve az alapjárat is magas volt. Voltam vele szerívzbe ott kitisztították az alapjárati motort illetve a fojtószelep házat de a hiba nem szűnt meg. Az alapjárati motor csere után most indításkor felpörög a motor 7000-ig majd vissza esik 3500 as forulatr és ott tartja magát. Mentem vele kb 8 kilométert de minden megállásnál felpörög a motor maximum fordulatig és vissza esik 3500-ra. Az akkumlátorról is lehúztam hátha az segít de semmi változás minden indításnál, megállásnál felpörög.

Az autó: Ford Mondeo 2004, 1.8 bezin 125 LE

Valakinek esetleg ötlet, hogy ilyen mit lehet tenni ? :S

Válaszokat előre is köszönöm.
pcv szelepre menő gumicső szokott elszakadni, ami ilyesmi hibát okoz. legalábbis itt ilyesmikről szokott menni a diskurzus
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #77434 Dátum: 2021.10.30 szombat, 14:27:00 »

Sziasztok! Az olajköri termosztát cseréjénél a Ford 1114968 cikkszámon kapható tömítéskészletből
a kisebbik tömítést azt hova kell rakni? Most amit kiszereltem abban nem volt belül.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77435 Dátum: 2021.10.30 szombat, 20:06:23 »

Sziasztok! Az olajköri termosztát cseréjénél a Ford 1114968 cikkszámon kapható tömítéskészletből
a kisebbik tömítést azt hova kell rakni? Most amit kiszereltem abban nem volt belül.

http://mondeo.hu/index.php?topic=22368.0

2helyen tömít. A külső átmérőn van egy nagyobb ó gyűrű. Ha kiveszed a rugót, a benne lévő termo elem nyakán is van egy kis alakos gumitömítés.Ez szerintem nem cserélhető gyárilag.Furcsa ha ezt kaptad meg készletben.Máshol nincs benne tömítés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #77436 Dátum: 2021.10.31 vasárnap, 08:23:47 »


Valakinek esetleg ötlet, hogy ilyen mit lehet tenni ? :S

Válaszokat előre is köszönöm.
Szia! Van tempomat az autódban? Csak egy tipp, hogy ellenőrizd annak a bowdenét is, nincs-e megakadva, a végén kiszőrösödve, és hogy jó helyen megy-e, nincs megfeszülve? Nekem is volt ehhez hasonló problémám, és a bowden nem ott volt vezetve, ahol kellene, emiatt feszült, és ráhúzta a gázt.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #77437 Dátum: 2021.10.31 vasárnap, 21:01:14 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=22368.0

2helyen tömít. A külső átmérőn van egy nagyobb ó gyűrű. Ha kiveszed a rugót, a benne lévő termo elem nyakán is van egy kis alakos gumitömítés.Ez szerintem nem cserélhető gyárilag.Furcsa ha ezt kaptad meg készletben.Máshol nincs benne tömítés.

Igen, állítólag ez a kis tömítés lenne arra, hogy ha kikeményedik az eredeti kis alakos gumitömítés azt le kellene vágni és ez menne a helyére. Mire az eredeti kikeményedik addigra a rugó is gyengül annyit, hogy tuti áteresztene+ a készletben levő kis tömítés kb. 3X vékonyabb az eredeti kis alakosnál. Mindegy mert beletettem a réz központosítót.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


« Új hozzászólás #77438 Dátum: 2021.11.03 szerda, 10:50:53 »

Sziasztok

Hűtőfyadekot szeretnék cserélni de nem lehet hozzáferni a csavarhoz semmivel, hogyan tudom a legegyszerubben leengedni?
Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77439 Dátum: 2021.11.03 szerda, 13:18:40 »

Sziasztok

Hűtőfyadekot szeretnék cserélni de nem lehet hozzáferni a csavarhoz semmivel, hogyan tudom a legegyszerubben leengedni?

Leginkább aknán. Megkeresed azt a hűtőcsövet, ami legalul, legmélyebben van, és ott kinyitod. Meg leveszed a tartály kupakját.

Amúgy miért akarod cserélni? Normál körülmények között ez az egyik olyan folyadék, ami nem szokott "megromlani".

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #77440 Dátum: 2021.11.04 csütörtök, 11:50:00 »

Leginkább aknán. Megkeresed azt a hűtőcsövet, ami legalul, legmélyebben van, és ott kinyitod. Meg leveszed a tartály kupakját.

Amúgy miért akarod cserélni? Normál körülmények között ez az egyik olyan folyadék, ami nem szokott "megromlani".

AndyA
"Hűtőfolyadék: a hűtőrendszer víz és ethilénglikol és adalékok keverékből készült fagyálló folyadékkal van feltöltve, forráspontja több mint 100 ºC! A rendszer hűtésén kívül biztosítja a vízpumpa kenését és a motor valamint a hűtőrendszer belső kiorrozóvédelmét. Az betöltött anyag 2-3 év alatt elveszti kenőképességét cseréje szükséges. "

Forrás:TIS

A mostani anyagoknál is 7évente javasolt a csere.
« Utoljára szerkesztve: 2021.11.04 csütörtök, 11:51:44 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #77441 Dátum: 2021.11.06 szombat, 14:06:42 »

Sziasztok!
Sajnos engem sem kímél a beázás... a pollenszűrőnél sikerült megszüntetni, viszont az ajtók aljánál nem, pedig befóliáztuk meg beszilóztuk a lyukakat, de így is befolyik a víz. Viszont ami jobban idegesít, hogy most is ami volt több napos eső, vagy hirtelen lezúduló nagy mennyiség után a vezetőoldali biztonsági öv is vizes... ma konkrétan nem nedves vagy nyirkos volt, hanem vizes. Vajon hol ázhat, hogy a B oszlopban vizesedik az öv? Illetve van-e olyan személy, aki tudna segíteni az összes beázás megszüntetésében? Előre is köszi!
Naplózva
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #77442 Dátum: 2021.11.07 vasárnap, 20:45:25 »

"Hűtőfolyadék: a hűtőrendszer víz és ethilénglikol és adalékok keverékből készült fagyálló folyadékkal van feltöltve, forráspontja több mint 100 ºC! A rendszer hűtésén kívül biztosítja a vízpumpa kenését és a motor valamint a hűtőrendszer belső kiorrozóvédelmét. Az betöltött anyag 2-3 év alatt elveszti kenőképességét cseréje szükséges. "

Forrás:TIS

A mostani anyagoknál is 7évente javasolt a csere.
A Ford-os flakonon (Super Plus Premium) ha jól emlékszem 5 és v. 150 000 km. volt írva a cserére. A régi flakonon rajt volt, azóta újabb és egyszerűbb lett a matrica. Most kellett nekem is egy kevés , mindét termosztát cseréjénél kb. 4 liter körül jött ki azt töltöttem utána.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
zee83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #77443 Dátum: 2021.11.11 csütörtök, 21:37:53 »

Sziasztok!
Olyannal talalkozott mar valaki, hogy ha bekapcsolom a klimat a kocsiban (futesre), akkor visszahul a hutoviz? Ha kikapcsolom, akkor visszaall normal homersekletre.
MK3, 1.8-as benzines sedan, 2006-os.
Ennek menten Vecsés kornyeken megbizhato szerelot tud valaki ajanlani?
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77444 Dátum: 2021.11.12 péntek, 06:07:06 »

Sziasztok!
Olyannal talalkozott mar valaki, hogy ha bekapcsolom a klimat a kocsiban (futesre), akkor visszahul a hutoviz? Ha kikapcsolom, akkor visszaall normal homersekletre.
MK3, 1.8-as benzines sedan, 2006-os.
Ennek menten Vecsés kornyeken megbizhato szerelot tud valaki ajanlani?

Ebben a téli időjárásba igen, ez természetes, ha rövidtávot mész.
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
zee83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #77445 Dátum: 2021.11.12 péntek, 06:44:59 »

Ebben a téli időjárásba igen, ez természetes, ha rövidtávot mész.

Mi szamit rovid tavnak?
Azert gyanakszom hibara, mert eloszor tavaly kezdte el ezt csinalni. A tipikus ut egyebkent BP-re jaras (kb 27 km), de videkre menetelnel is elojon (kb 190 km).
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77446 Dátum: 2021.11.12 péntek, 08:17:02 »

Mi szamit rovid tavnak?
Azert gyanakszom hibara, mert eloszor tavaly kezdte el ezt csinalni. A tipikus ut egyebkent BP-re jaras (kb 27 km), de videkre menetelnel is elojon (kb 190 km).

Nekem itthonról kb. 15 km a városon át, míg kijutok az autópályára. Ha 3-5 fok alatt indulok, akkor a viszonylag kis teljesítményt igénylő városi forgalomban lassan melegszik a víz, akár egy piros lámpánál megállás-alapjárat is visszatolja kicsit a mutatót. Amikor kiérek az autópályára, 100-as tempó, onnantól nincs gond. A tiéd ráadásul benzines, ami gyorsabban melegszik, ezt nekem a 2.2 dizli csinálja.

Ha neked a vidéki menetnél is visszamegy a hőfok, amikor elkezdesz fűteni, az nem normális. 90-100-as tempónál, pláne benzinesnél elég fölösleges melegnek kellene keletkeznie, hogy jusson bőven a fűtésre.

Próbáld valahogyan kifülelni, hogy amikor bekapcsolod a fűtést, elindul-e a hűtőventilátor. Ilyen hidegben nemigen kellene neki. Az pl. le tudja hűteni eléggé a rendszert, hiszen pont ez a feladata.

Ha klíma nélkül, csak fűtést kapcsolsz, akkor is lemegy a vízhőfok?

A benzines termosztátok elrendezését nem ismerem, arról nem tudok mit mondani, hogy hol és mi lehet rossz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zee83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #77447 Dátum: 2021.11.12 péntek, 10:08:44 »

Nekem itthonról kb. 15 km a városon át, míg kijutok az autópályára. Ha 3-5 fok alatt indulok, akkor a viszonylag kis teljesítményt igénylő városi forgalomban lassan melegszik a víz, akár egy piros lámpánál megállás-alapjárat is visszatolja kicsit a mutatót. Amikor kiérek az autópályára, 100-as tempó, onnantól nincs gond. A tiéd ráadásul benzines, ami gyorsabban melegszik, ezt nekem a 2.2 dizli csinálja.

Ha neked a vidéki menetnél is visszamegy a hőfok, amikor elkezdesz fűteni, az nem normális. 90-100-as tempónál, pláne benzinesnél elég fölösleges melegnek kellene keletkeznie, hogy jusson bőven a fűtésre.

Próbáld valahogyan kifülelni, hogy amikor bekapcsolod a fűtést, elindul-e a hűtőventilátor. Ilyen hidegben nemigen kellene neki. Az pl. le tudja hűteni eléggé a rendszert, hiszen pont ez a feladata.

Ha klíma nélkül, csak fűtést kapcsolsz, akkor is lemegy a vízhőfok?

A benzines termosztátok elrendezését nem ismerem, arról nem tudok mit mondani, hogy hol és mi lehet rossz.

AndyA

Ok, koszi a tanacsot, ma probalok ra figyelni.
Tempo fuggetlen ahogy eddig tapasztaltam. Este mar 'vicces' volt, ahogy parasodott az ablak, bekapcsoltam a klimat, de 1-2 perc alatt lehult a hutoviz, kinyomtam a klimat, mire visszamelegedett megint beparasodott kicsit az ablak, igy jo jatek volt Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #77448 Dátum: 2021.11.12 péntek, 11:07:28 »

Ok, koszi a tanacsot, ma probalok ra figyelni.
Tempo fuggetlen ahogy eddig tapasztaltam. Este mar 'vicces' volt, ahogy parasodott az ablak, bekapcsoltam a klimat, de 1-2 perc alatt lehult a hutoviz, kinyomtam a klimat, mire visszamelegedett megint beparasodott kicsit az ablak, igy jo jatek volt Smiley

Próbálj klíma nélkül, ECO módban meleget fújatni az ablakra.

Az normális, hogy a klíma kiveszi a zoxigént, akarom mondani a párát a levegőből, lecsapatja a hideg hűtőfelületen, majd amikor a hátést leállítod, az onnan elpárolog és visszafújja.

Azt kéne kitalálni, hogy a klímával A/C módban azonnal indul-e a hűtőventilátor. Ilyen időben, amikor ennyire hideg van kinn, nem kellene neki, mert minek. De mint mondtam, az simán lehűtheti a hűtővized*, hiszen pont az a dolga.

Nem ismerem a klímapanel öntesztjét, mert sosem kellett, de próbáld meg azt lefuttatni, hátha mond valami értelmeset. Legrosszabb esetben Forscannel és diaggal menet közben is tudod nézni a hűtőventilátor állapotát, ha emlékeim nem csalnak.

AndyA

* GSR-nek: hűtőfolyadék.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #77449 Dátum: 2021.11.13 szombat, 15:10:59 »

Azt kéne kitalálni, hogy a klímával A/C módban azonnal indul-e a hűtőventilátor. Ilyen időben, amikor ennyire hideg van kinn, nem kellene neki, mert minek. De mint mondtam, az simán lehűtheti a hűtővized*, hiszen pont az a dolga.

normális esetben igen. azt hiszem 5 fok alatt nem indul már el, csak a páralefúvatásra.
én egy egész telet eljártam működő ventilátor nélkül úgy, h akár csak a legkisebb jele lett volna. ventilátor nélkül sem melegszik túl ha tiszta a rendszer, erre még a venti rásegít akár csak 10 fokban,, úgy teljesen normális ha 40-50 fokra visszaesik a hőfok.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Oldalak: 1 ... 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 [1549] 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.