Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 22:52:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 507 508 509 510 511 512 513 [514] 515 516 517 518 519 520 521 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21947799 alkalommal)
0 Felhasználó és 131 vendég van a témában
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25650 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:35:45 »

Előzd meg az izgit!
Gugli a barátod, írd be neki és mond közelebbit az adott típusra.
Nincs ***abb érzés, mint egyszercsak nem indulni...


gugli barátom segítségével már megjártam az említett 2 üzletet, csak épp a távolságuk beszélt le róluk. a Nagyautó útközben van a melóhelyemre.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25651 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:36:37 »

Nincs valakinek 2 percre kölcsön székesfehérváron vagy BP-en (főleg dél-budán) ilyen gyári magnó kiszedője?
Kivenném az 5000-est és betenném a 6006-ost.

Ja, és a kódot hogy kell beadni a 6006-osba?

Esetleg lesz minitali penteken? Wink

Köszi!
XI-XII kerület.. ha jó neked...
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25652 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:37:36 »

En a bolt kozeleben lakok viszonylag.
Es Veresegyhazra jarok dolgozni.
Megvesztegetheto vagyok 100% -ban  nyes nyes

akkor lehet téged majd megvesztegetlek 100%-ban hehe
ha már lesz rá zsé kereslek.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25653 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:43:20 »

ma megdöntöttem eddigi rekordomat, tankolástól 779km-t tettem meg és a fedkomp szerint maradt még 27km-re
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #25654 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 19:54:17 »

ma megdöntöttem eddigi rekordomat, tankolástól 779km-t tettem meg és a fedkomp szerint maradt még 27km-re

Ebbol mennyit toltad? :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #25655 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 20:02:37 »

Nincs valakinek 2 percre kölcsön székesfehérváron vagy BP-en (főleg dél-budán) ilyen gyári magnó kiszedője?
Kivenném az 5000-est és betenném a 6006-ost.

Ja, és a kódot hogy kell beadni a 6006-osba?

Esetleg lesz minitali penteken? Wink

Köszi!
Mondjuk 2413...... (ez csak példa)
Ha megvan a kód, az elsőnél az 1est addig nyomod,amennyi az értéke.(2x nyomod az 1est)
A másodiknál a 2est nyomod, amennyi az értéke.(4x nyomod a 2est)
3-ugyan így(1x nyomod a 3ast)
4- ugyan így(3x nyomod a 4est)
 és az 5ös gomb megnyomásával aktiválod.
Ha nincs meg a kód,küld el privátban a rádiő hátlapján található adatokat,és megy vissza a feloldókódod!
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #25656 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 20:05:07 »

Szia! A tankban is van szivattyú?? Az enyem Di... ezt nem is tudtam..
Nincs a tankban...a tankon kívül van!!
Kicsi a kompresszió, azért indul nehezen hidegben, vagy nem porlaszt rendesen.
Mind a 4db izzítóm ki volt égve, de pöccre indult -17-ben is.....tehát az izzítón nem múlik semmi...ha már igényli az izzítást és csak úgy indul, annak már nyűgje van. szomoru1
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25657 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 20:57:07 »

De ha rosszak az izzitók akkor inditás után hidegben lehet szürkés-fehér füstje pár másodpercig és az alapjárat is ingadozhat pár másodpercig ,szerintem...
Vagy nem?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #25658 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 21:03:39 »

Sziasztok!

Továbbra is volna egy fontos kérdésem: tudtok-e valakit közülünk, vagy egy olyan megbízható
szerelőt, aki szakszerűen el tudná végezni a TDCI motor tesztjét és a porlasztócsúcsok
ujraprogramozását? Jelenleg 162.000 km a futásteljesítmény. Ford Mondeo TDCI 2.0, Mfg: 2006.09

Tünetek:

- a motor alacsonyabb fordulatán, a nyomaték ráadásakor erős kopogás, csörgés hallatszik a
motorból.

- menet közben, egyenletes haladáskor, amikor a klíma be van kapcsolva (néha anélkül is), a motor menet közben rángat (lejtőn lefelé, motorfék üzemben is előfordul). Ha nagy gázzal gyorsulok, akkor semmilyen rángatás nincs.

A poharazást már megcsinálták kb. 1 hónapja. Az eredmények: 1.: 17 ml, 2.: 18 ml, 3.: 17ml; 4.: 19 ml (alapjáraton, 4 percig mérték - Ford Solymár).

Köszi szépen. Üdv., Kislaci

Német Viktor Könyves Kálmán Körút Auto FORT.Ő segít.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #25659 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 21:07:54 »

akkor lehet téged majd megvesztegetlek 100%-ban hehe
ha már lesz rá zsé kereslek.

OK, szoljal ha aktualis lesz a dolog.
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #25660 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 21:08:03 »

Sziasztok!

Továbbra is volna egy fontos kérdésem: tudtok-e valakit közülünk, vagy egy olyan megbízható
szerelőt, aki szakszerűen el tudná végezni a TDCI motor tesztjét és a porlasztócsúcsok
ujraprogramozását? Jelenleg 162.000 km a futásteljesítmény. Ford Mondeo TDCI 2.0, Mfg: 2006.09

Tünetek:

- a motor alacsonyabb fordulatán, a nyomaték ráadásakor erős kopogás, csörgés hallatszik a
motorból.

- menet közben, egyenletes haladáskor, amikor a klíma be van kapcsolva (néha anélkül is), a motor menet közben rángat (lejtőn lefelé, motorfék üzemben is előfordul). Ha nagy gázzal gyorsulok, akkor semmilyen rángatás nincs.

A poharazást már megcsinálták kb. 1 hónapja. Az eredmények: 1.: 17 ml, 2.: 18 ml, 3.: 17ml; 4.: 19 ml (alapjáraton, 4 percig mérték - Ford Solymár).

Köszi szépen. Üdv., Kislaci

Ízzitás jelző nemvillog?Huh??.A rángatás attól is lehet,hogy valamelyik csúcs elengedi a nyomást!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #25661 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 21:29:22 »

De ha rosszak az izzitók akkor inditás után hidegben lehet szürkés-fehér füstje pár másodpercig és az alapjárat is ingadozhat pár másodpercig ,szerintem...
Vagy nem?
Az enyémen még nem tapasztaltam, eddig még nem volt olyan, hogy ne lett volna azonnal egyenletes az alapjárat, és indításkor a kis fekete pamacs és utána semmi...(ja, jó kemény traktor hang az van... hehe)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #25662 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 21:47:14 »

Ma láttam a vidámparknál egy szép kék fészlift 2-es mondit.  Minden második másodpercben felvillant a féklámpája pedig gyorsítani akart. Próbálkozott vagy 200 méteren keresztül, de végül elakadásjelző. Nem irigyeltem szegény autóstársam, de mi lehetett vajon ez a dolog?  szomoru1
Én megálltam volna helyedben, talán elárulta volna. Ha nem, akkor is megkérdezem, hogy segíthetek-e valamiben, hamár márkatárs.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.29 hétfő, 21:48:51 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25663 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 22:18:17 »

De ha rosszak az izzitók akkor inditás után hidegben lehet szürkés-fehér füstje pár másodpercig és az alapjárat is ingadozhat pár másodpercig ,szerintem...
Vagy nem?
Na ez van nekem. szurkes fust par masodpercig inditas utan. elhiszem amugy, hogy a jo motor konynen indul rossz izzitoval is, de azert csak kitalaltak valamire Cheesy
Ja, a szivattyum termeszetesen nekem is jolvan, de a hatso kerek elott. 4honapos kb, zsir ujonnan vettem/csereltem
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.29 hétfő, 22:20:13 írta Mad-V » Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25664 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 22:21:54 »

XI-XII kerület.. ha jó neked...

Szia!

Koszonom, de ha Alf es Relhist tanacsai bevalnak, akkor nem lesz ra szukseg  Wink worship

Ha megis, akkor megkoszonom elore is, es keresni foglak!  wave
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25665 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 22:56:46 »

Ebbol mennyit toltad? :-)

AndyA

az érdekesség az, hogy most épp eleget mentem városban, araszolgatva, na jó kb. fele város a másik fele M0-M2.
és ráadásul tél van, hideg...  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.29 hétfő, 23:25:11 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #25666 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 23:19:58 »

Sziasztok!

Első lököst és az első ajtókárpitokat, hogy kell leszedni? Vkinek van vmi vizuális segédlete?

Előre is köszönöm!

Help! Nem akarok vaktában neki állni, tuti eltörnék valamit.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25667 Dátum: 2010.11.29 hétfő, 23:34:13 »

Help! Nem akarok vaktában neki állni, tuti eltörnék valamit.
hnap gépről írok neked leírást, de most telóról nem fog menni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #25668 Dátum: 2010.11.30 kedd, 03:10:29 »

hnap gépről írok neked leírást, de most telóról nem fog menni

Köszönöm!  worship
(van egy tervem, módosítani akarom az első lököst, az ajtóban pedig cserélni a hangszorókat, csak
nem tudom a méretét sem)
Naplózva
esso
Vendég
« Új hozzászólás #25669 Dátum: 2010.11.30 kedd, 06:57:57 »

Koszonom minden mondeosnak a segitséget (Alf, H-zsolt)tegnap megoldodott a gondom egyszerüen csak gázolajszüröt kellett cserélnem,de legalább megvannak az elssö tapasztalataim atdci-vel ha VALAKINEK VISZONT LENNE 4DB VAS felnie arra vevö lennék téli gumival elöre is köszönöm esso
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25670 Dátum: 2010.11.30 kedd, 08:07:49 »

ma megdöntöttem eddigi rekordomat, tankolástól 779km-t tettem meg és a fedkomp szerint maradt még 27km-re

 eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #25671 Dátum: 2010.11.30 kedd, 08:50:39 »

Help! Nem akarok vaktában neki állni, tuti eltörnék valamit.
első lököst elvileg 8 csavar fogja.
oldalanként 4db, ebből kettő keresztfejű és a deklit fogja össze a kerékjárati ívvel. Van két 10es tőcsavar is, ami az első sárvédőhöz rögzíti a deklit.
Ki kell venni a maszkot, a lámpákat (2-2 stift). Elvileg az alsó első szoknyát külön kellene levenni, de ha kicsavarod a kerékjárti ívhez rögzítő csavarokat, be tudsz nyúlni az első sárvédő lemez első sarka alatt található 2 tőcsavarhoz egy hosszú szárú racsnikulccsal.
Szét kell húzni a ködlámpa és a külső hőmérsékleti szonda vezetékeit.

Az ajtókárpitot elől 8/9 csavar fogja. 6db körben a kárpit "élén", 1 van a kilincs alatti kipattintható kupak alatt és 1 v. 2 van a kapaszkodó mélyedésében lévő fedélelem alatt.  A bontáshoz érdemes levenni a tükör belső borítását is, hogy a kárpit kényelmesen kiférjen.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #25672 Dátum: 2010.11.30 kedd, 08:53:01 »

Sziasztok!

Fogyasztással kapcsolatban lenne egy véleményeket erősen megosztó kérdésem. Hogyan érdemes autózni a minél kisebb fogyasztás érdekében?
Általánosságban két nézet terjeng a köztudatban:

1. Mielőbb kapcsolj fel a legnagyobb sebességfokozatba, és városban akár már 40-50-nél is szúrj egy 5-öst.
2. Nyomatékmaximum közelében kell autózni, mert ilyenkor a legjobb a motor hatásfoka, még ha így egy kicsit pörgősebben is jár (2500-3000, vagy a felett), mégis kevesebbet eszik, mintha sűrűbben elváltogatnál és 2000 körül vagy az alatt tartanád a fordulatot.

A gyakorlott szakik és akik jó fogyasztást szoktak produkálni (lsd.: mondejoooooo  vigyor3) mit mondanak erre?  wave Van bevált módszer?

Köszi előre is!
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #25673 Dátum: 2010.11.30 kedd, 09:15:40 »

Sziasztok!

Fogyasztással kapcsolatban lenne egy véleményeket erősen megosztó kérdésem. Hogyan érdemes autózni a minél kisebb fogyasztás érdekében?
Általánosságban két nézet terjeng a köztudatban:

1. Mielőbb kapcsolj fel a legnagyobb sebességfokozatba, és városban akár már 40-50-nél is szúrj egy 5-öst.
2. Nyomatékmaximum közelében kell autózni, mert ilyenkor a legjobb a motor hatásfoka, még ha így egy kicsit pörgősebben is jár (2500-3000, vagy a felett), mégis kevesebbet eszik, mintha sűrűbben elváltogatnál és 2000 körül vagy az alatt tartanád a fordulatot.

A gyakorlott szakik és akik jó fogyasztást szoktak produkálni (lsd.: mondejoooooo  vigyor3) mit mondanak erre?  wave Van bevált módszer?

Köszi előre is!
Szia! Én a fekompot neztem eleinte 99,9-röl indul visszafelé mikor beáll egy viszonylag közép értékre akkor lehet tapasztalni azt ,hogyan használd én kb 2000-2100 környékén váltok fölfelé olyankor viszonylag jól be áll 5,6-5,7(azok a ritka mondisok közé tartozom akiknek felfelé csal a műszer) környékére de ha el száll az agyam és 3000 környékén pakolgatom gyorsan fel megy 6,2-6,4-re.DE ez az én véleményem senkivel nem akarok vitázni és nem akarom senkire rá eröltetni!!!!!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25674 Dátum: 2010.11.30 kedd, 09:50:41 »

Sziasztok!

Fogyasztással kapcsolatban lenne egy véleményeket erősen megosztó kérdésem. Hogyan érdemes autózni a minél kisebb fogyasztás érdekében?
Általánosságban két nézet terjeng a köztudatban:

1. Mielőbb kapcsolj fel a legnagyobb sebességfokozatba, és városban akár már 40-50-nél is szúrj egy 5-öst.
2. Nyomatékmaximum közelében kell autózni, mert ilyenkor a legjobb a motor hatásfoka, még ha így egy kicsit pörgősebben is jár (2500-3000, vagy a felett), mégis kevesebbet eszik, mintha sűrűbben elváltogatnál és 2000 körül vagy az alatt tartanád a fordulatot.

A gyakorlott szakik és akik jó fogyasztást szoktak produkálni (lsd.: mondejoooooo  vigyor3) mit mondanak erre?  wave Van bevált módszer?

Köszi előre is!
Mindenkinek van egy stílusa, ahogyan szeret vezetni. Meg lehet próbálni a változtatást, de tudat alatt vannak a reflexek, ezért vissza fog térni a szokás. Az számít, mi rögzült, melyek voltak az előző autód korlátai. Amikor elkezdtem dízel mondeót vezetni, ezeket rögzítettem magamban (ezeket tette lehetővé az autó):
- 1700-fordulatnál ált. már feljebb váltok
- lakott területen nem igazán lehet tartani az 5. fokozatot az 50-55 km/h óra miatt (sajnos)
- nem viszek felesleges súlyokat, nincs tetőtartó, és mindig figyelek a guminyomásra
- gyakran használom a motorféket. Nem megyek túl közel senkihez, ezért ritkábban kell hozzá alkalmazkodni
- igyekszem a saját tempómat menni, ha lassabb autó feltart, mielőbb leelőzöm. Ez takarékosabb, mint mögötte poroszkálni még több kilométert
- nagyobb.hosszabb lejtőkön, semleges forgalmi helyzetben néha kirakom üresbe
- hideg motort nem erőltetek sose
A legkisebb fogyasztást 6. fokozatban lehet elérni, sík terepen,  kb. 90 km/óránál. Itt még tűrhető a légellenállás. Ilyenkor kb. 3,5-4 liter a fogyasztás. Minél többet haladsz ebben az állapotban, annál lejjebb viszed az átlagodat. Ezért törekedni kell minél többet a 6.ban menni. Aki nem megy 90-nel, azt le kell előzni! Kb. ezek volnának. De én nem vagyok túl gyakorlott szaki,  :hehe:csak a kis fogyasztásban vagyok igen jó Wink
Jó, persze mondhatná vki, hogy ezekre mind figyelni, fárasztó...de megszoktam így, és észre se veszem. Elég finom idegek vannak a talpamban Grin... Nekem az elég siker, hogy kb. 150-200 km-rel megyek túl az ezren egy teli tankkal. Ha hiszik, ha nem.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.30 kedd, 10:00:28 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25675 Dátum: 2010.11.30 kedd, 09:55:47 »

Sziasztok!

Fogyasztással kapcsolatban lenne egy véleményeket erősen megosztó kérdésem. Hogyan érdemes autózni a minél kisebb fogyasztás érdekében?
Általánosságban két nézet terjeng a köztudatban:

1. Mielőbb kapcsolj fel a legnagyobb sebességfokozatba, és városban akár már 40-50-nél is szúrj egy 5-öst.
2. Nyomatékmaximum közelében kell autózni, mert ilyenkor a legjobb a motor hatásfoka, még ha így egy kicsit pörgősebben is jár (2500-3000, vagy a felett), mégis kevesebbet eszik, mintha sűrűbben elváltogatnál és 2000 körül vagy az alatt tartanád a fordulatot.

A gyakorlott szakik és akik jó fogyasztást szoktak produkálni (lsd.: mondejoooooo  vigyor3) mit mondanak erre?  wave Van bevált módszer?

Köszi előre is!

Szia,

2.

5-öst soha nem használok 70-80km/h alatt. Még a legkisebb kigyorsításnál is visszaváltok (városban is).
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25676 Dátum: 2010.11.30 kedd, 10:02:18 »

Mindenkinek van egy stílusa, ahogyan szeret vezetni. Meg lehet próbálni a változtatást, de tudat alatt vannak a reflexek, ezért vissza fog térni a szokás. Az számít, mi rögzült, melyek voltak az előző autód korlátai. Amikor elkezdtem dízel mondeót vezetni, ezeket rögzítettem magamban (ezeket tette lehetővé az autó):
- 1700-fordulatnál ált. már feljebb váltok
- lakott területen nem igazán lehet tartani az 5. fokozatot az 50-55 km/h óra miatt (sajnos)
- nem viszek felesleges súlyokat, nincs tetőtartó, és mindig figyelek a guminyomásra
- gyakran használom a motorféket. Nem megyek túl közel senkihez, ezért ritkábban kell hozzá alkalmazkodni
- igyekszem a saját tempómat menni, ha lassabb autó feltart, mielőbb leelőzöm. Ez takarékosabb, mint mögötte poroszkálni még több kilométert
- nagyobb.hosszabb lejtőkön, semleges forgalmi helyzetben néha kirakom üresbe
- hideg motort nem erőltetek sose
A legkisebb fogyasztást 6. fokozatban lehet elérni, sík terepen,  kb. 90 km/óránál. Itt még tűrhető a légellenállás. Ilyenkor kb. 3,5-4 liter a fogyasztás. Minél többet haladsz ebben az állapotban, annál lejjebb viszed az átlagodat. Ezért törekedni kell minél többet a 6.ban menni. Aki nem megy 90-nel, azt le kell előzni! Kb. ezek volnának. De én nem vagyok túl gyakorlott szaki,  :hehe:csak a kis fogyasztásban vagyok igen jó Wink
Jó, persze mondhatná vki, hogy ezekre mind figyelni, fárasztó...de megszoktam így, és észre se veszem. Elég finom idegek vannak a talpamban Grin... Nekem az elég siker, hogy kb. 150-200 km-rel megyek túl az ezren egy teli tankkal. Ha hiszik, ha nem.
Na, basszus, most látom, hogy benzinest hajtasz, akkor most beszóltam a levegőbe :-)
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.30 kedd, 10:05:23 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25677 Dátum: 2010.11.30 kedd, 10:09:31 »

Mindenkinek van egy stílusa, ahogyan szeret vezetni. Meg lehet próbálni a változtatást, de tudat alatt vannak a reflexek, ezért vissza fog térni a szokás. Az számít, mi rögzült, melyek voltak az előző autód korlátai. Amikor elkezdtem dízel mondeót vezetni, ezeket rögzítettem magamban (ezeket tette lehetővé az autó):
- 1700-fordulatnál ált. már feljebb váltok
- lakott területen nem igazán lehet tartani az 5. fokozatot az 50-55 km/h óra miatt (sajnos)
- nem viszek felesleges súlyokat, nincs tetőtartó, és mindig figyelek a guminyomásra
- gyakran használom a motorféket. Nem megyek túl közel senkihez, ezért ritkábban kell hozzá alkalmazkodni
- igyekszem a saját tempómat menni, ha lassabb autó feltart, mielőbb leelőzöm. Ez takarékosabb, mint mögötte poroszkálni még több kilométert
- nagyobb.hosszabb lejtőkön, semleges forgalmi helyzetben néha kirakom üresbe
- hideg motort nem erőltetek sose
Kb. ezek volnának. De én nem vagyok túl gyakorlott szaki,  :hehe:csak a kis fogyasztásban vagyok igen jó Wink
Jó, persze mondhatná vki, hogy ezekre mind figyelni, fárasztó...de megszoktam így, és észre se veszem. Elég finom idegek vannak a talpamban Grin... Nekem az elég siker, hogy kb. 150-200 km-rel megyek túl az ezren egy teli tankkal. Ha hiszik, ha nem.

ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a benzinest és a dízlit másképp kell vezetni. a dízlinél eleg hamar kell felváltani mivel alacsony fordulaton már megjön a nyomatéka míg a benzinest pörgetni kell, persze nem kell túlpörgetni... én általában 3000 körül de inkább felette váltok fel. ha tartom az adott tempót akkor felváltok de ha icipicit is gyorsítani akarok visszaváltok. bennem ez rögzűlt kezdettől fogva, mivel a fater utóját vezettem sokáig, volt benne asszem 55 ló és hát azzal nem lehetett gyorsulni visszaváltás nélkül. az alőző autóm is 2.0 benz volt 136 pacival, azt is ugyanígy vezettem és az se fogyasztott 8-nál többet, inkább 7 körül.
az általad felsoroltak nálam is érvényesek a fent felsorolt eltérésekkel, ja és én nem szoktam lejtőkön üresben gurulni.
150-200km az ezren túl egy dízlitől el is várható Wink
 
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25678 Dátum: 2010.11.30 kedd, 10:10:08 »

Na, basszus, most látom, hogy benzinest hajtasz, akkor most beszóltam a levegőbe :-)

hehehe


ja és nekünk nincs 6. fokozatunk...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #25679 Dátum: 2010.11.30 kedd, 10:22:57 »

hehehe

ja és nekünk nincs 6. fokozatunk...
Ez pech. Rakjatok bele  Wink
Nyilván az is rengeteget számít, hogy ki hol él, mennyit megy városban. A Bpestiek a forgalmi korlátok miatt nem is érhetnek el 5 liter körüli fogyasztást. Aki lakott területen kívül megy mondjuk az esetek 80%-ában, annak már lehetnek szép eredményei.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #25680 Dátum: 2010.11.30 kedd, 11:39:07 »

Ez pech. Rakjatok bele  Wink
Nyilván az is rengeteget számít, hogy ki hol él, mennyit megy városban. A Bpestiek a forgalmi korlátok miatt nem is érhetnek el 5 liter körüli fogyasztást. Aki lakott területen kívül megy mondjuk az esetek 80%-ában, annak már lehetnek szép eredményei.

Ezt akartam kérdezni, de ebből a válaszodból adódik, hogy te elég sokat használod lakott területen kívül. Nekem általában olyan 750-et megy el egy tankkal az autó, az általad leírt vezetési stílussal együtt. Szinte teljese mértékben én is így vezetek, de Budapesten ezt a fogyasztást (150-200 ezren felül) lehetetlen elérni, ha már 800 lesz örülök. 3 hete voltam Belgrádban, és aki mostanában járt arra felé,az tudja, hogy az M5-öst elhagyva átlépve a határt, jó párszáz km-en csak 90-el lehet menni, mert útfelújítás, meg különben is sima közút, és 6-osban végig 90-el, no fékezésnél jött ki, hogy 950 km-t mentem el egy tankkal, de ugye Bp-belgrád oda-vissza kb 720km és a fennmaradó 230 km-t itt a városban tettem meg. olyan voltam mint egy kisgyerek, úgy örültem neki a 700-as fogyik után! Aztán megint visszaállt! Akármennyire is figyelek a vezetési stílusra itt a városban csak irígykedek az 1000-res fogyikra! Sőt ha nyomom neki, akkor olyan 660-nál már kéri a szomjoltót!
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #25681 Dátum: 2010.11.30 kedd, 11:47:32 »

olvassatol el ezt a linket. Aki mar a felet betartja, annak igencsak csokken a fogyasztasa.

Angoltudas kell !
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #25682 Dátum: 2010.11.30 kedd, 12:45:20 »

Újfent visszatérnék a kiegészítő fűtésre.

Lett egy patronom csövekkel, (hála és köszönet Motonak)
Az én csövezésem másmilyen, Van valakinek egy vízcsőrendszer rajza a 2002-es és a 2006-os évjáratból?
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #25683 Dátum: 2010.11.30 kedd, 13:29:26 »

első lököst elvileg 8 csavar fogja.
oldalanként 4db, ebből kettő keresztfejű és a deklit fogja össze a kerékjárati ívvel. Van két 10es tőcsavar is, ami az első sárvédőhöz rögzíti a deklit.
Ki kell venni a maszkot, a lámpákat (2-2 stift). Elvileg az alsó első szoknyát külön kellene levenni, de ha kicsavarod a kerékjárti ívhez rögzítő csavarokat, be tudsz nyúlni az első sárvédő lemez első sarka alatt található 2 tőcsavarhoz egy hosszú szárú racsnikulccsal.
Szét kell húzni a ködlámpa és a külső hőmérsékleti szonda vezetékeit.

Az ajtókárpitot elől 8/9 csavar fogja. 6db körben a kárpit "élén", 1 van a kilincs alatti kipattintható kupak alatt és 1 v. 2 van a kapaszkodó mélyedésében lévő fedélelem alatt.  A bontáshoz érdemes levenni a tükör belső borítását is, hogy a kárpit kényelmesen kiférjen.

Köszönöm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #25684 Dátum: 2010.11.30 kedd, 14:18:52 »

Szia! Én a fekompot neztem eleinte 99,9-röl indul visszafelé mikor beáll egy viszonylag közép értékre akkor lehet tapasztalni azt ,hogyan használd én kb 2000-2100 környékén váltok fölfelé olyankor viszonylag jól be áll 5,6-5,7(azok a ritka mondisok közé tartozom akiknek felfelé csal a műszer) környékére de ha el száll az agyam és 3000 környékén pakolgatom gyorsan fel megy 6,2-6,4-re.DE ez az én véleményem senkivel nem akarok vitázni és nem akarom senkire rá eröltetni!!!!!

Turbodizel eseteben a teljesitmeny novekedese csak masodlagos hatas, a turbo elsosorban a hatasfok javitasat szolgalja. Akkor pedig ott fog jol fogyasztani, ahol mar van turbonyomas, de meg nem porgi szet magat. Ennek pont megfelel az a 2000-2100-as fordulat, amirol beszelsz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #25685 Dátum: 2010.11.30 kedd, 14:35:11 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a Szakiktól! Úgy néz ki, hogy szeretett tdci-m(2002 tdci 130 ló, 262 000km) egyik porlasztója feladta nemrégiben. Azért gondolom, mert indításkor nem indul és villog az izzítás lámpa. 3-szor gyújtás 4-ére indít és megy, viszont az alapjárat katasztrofális, ingadozik és össze-vissza jár. Menet közben max nyomatéknál 4.-5.-ben vészüzemmód, majd 1-2 mp múlva leáll. Újra törlés és megy tovább a következő komolyabb gázadásig majd leáll. Szóval ha valóban porlasztó lesz megéri-e felújítani mert 25 ropiért hallottam ezt a variációt darabonként, vagy mennyibe fáj egy új bele?Gondolom először is diagnosztika kellene, na de az kb. mennyibe kerül?Szerencsére először kell hozzányúlnom 110 000 közösen megtett csodálatos km után. help
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #25686 Dátum: 2010.11.30 kedd, 14:41:53 »

Kicsit off, bocs.
Valaki tudna segíteni abban, hogy hogyan lehetne állítani a vezető oldali ajtón? Az ajtó vége egy 2-3 mm lóg mieltőtt teljesen becsukódna.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25687 Dátum: 2010.11.30 kedd, 15:09:37 »

Kicsit off, bocs.
Valaki tudna segíteni abban, hogy hogyan lehetne állítani a vezető oldali ajtón? Az ajtó vége egy 2-3 mm lóg mieltőtt teljesen becsukódna.

cseréld ki a stifteket (kb. 1000ft darabja) és a zsanérokat. nekem is lógott. el voltak kopva a perselyek a zsanérokban. új zsanér kb. 8000ft én Motorcraftól vettem a 2 komplett zsanért 3000ft-ért + a két új stift a Nagyautónál. sajnos perselyeket nem lehet külön kapni. cserénél beállítottam az ajtót és most tökéletes.
próbáld megemelni az ajtó végét, hallani fogod a kotyogást és érezni mennyire lóg.
de az is lehet, hogy csak be kell állítani  Wink
zsanérokat meglazít, emel, meghúz, kipróbál...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25688 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:03:41 »

Köszönöm!  worship
(van egy tervem, módosítani akarom az első lököst, az ajtóban pedig cserélni a hangszorókat, csak
nem tudom a méretét sem)
a lökös módosítással jöhetnének még infók, hogy pontosan mit akarsz vele csinálni Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25689 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:06:52 »

első lököst elvileg 8 csavar fogja.
oldalanként 4db, ebből kettő keresztfejű és a deklit fogja össze a kerékjárati ívvel. Van két 10es tőcsavar is, ami az első sárvédőhöz rögzíti a deklit.
Ki kell venni a maszkot, a lámpákat (2-2 stift). Elvileg az alsó első szoknyát külön kellene levenni, de ha kicsavarod a kerékjárti ívhez rögzítő csavarokat, be tudsz nyúlni az első sárvédő lemez első sarka alatt található 2 tőcsavarhoz egy hosszú szárú racsnikulccsal.
Szét kell húzni a ködlámpa és a külső hőmérsékleti szonda vezetékeit.

Az ajtókárpitot elől 8/9 csavar fogja. 6db körben a kárpit "élén", 1 van a kilincs alatti kipattintható kupak alatt és 1 v. 2 van a kapaszkodó mélyedésében lévő fedélelem alatt.  A bontáshoz érdemes levenni a tükör belső borítását is, hogy a kárpit kényelmesen kiférjen.
pontosan, annyi különbséggel, hogy 3-3db tőcsavar van, a doblemezt 3 csavar fogatja hozzá a lököshöz, 1 alulról és 2 oldalról a kerék felől.
ez facelift előttinél nálam így van/volt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25690 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:09:49 »

Turbodizel eseteben a teljesitmeny novekedese csak masodlagos hatas, a turbo elsosorban a hatasfok javitasat szolgalja. Akkor pedig ott fog jol fogyasztani, ahol mar van turbonyomas, de meg nem porgi szet magat. Ennek pont megfelel az a 2000-2100-as fordulat, amirol beszelsz.

AndyA
off dízelen van fogyasztás mérő, pillanatnyi fogyasztás funkcióval
6.ban  60nál(~1300fordulat) 2,5-3 litert ír ki
6.ban 100nál(~2100fordulat) 5,8-6,5 litert ír ki
nemtudom
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #25691 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:15:41 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a Szakiktól! Úgy néz ki, hogy szeretett tdci-m(2002 tdci 130 ló, 262 000km) egyik porlasztója feladta nemrégiben. Azért gondolom, mert indításkor nem indul és villog az izzítás lámpa. 3-szor gyújtás 4-ére indít és megy, viszont az alapjárat katasztrofális, ingadozik és össze-vissza jár. Menet közben max nyomatéknál 4.-5.-ben vészüzemmód, majd 1-2 mp múlva leáll. Újra törlés és megy tovább a következő komolyabb gázadásig majd leáll. Szóval ha valóban porlasztó lesz megéri-e felújítani mert 25 ropiért hallottam ezt a variációt darabonként, vagy mennyibe fáj egy új bele?Gondolom először is diagnosztika kellene, na de az kb. mennyibe kerül?Szerencsére először kell hozzányúlnom 110 000 közösen megtett csodálatos km után. help

A TDCi topicban válaszoltam. Legközelebb egy kérdést csak egy helyen tegyél fel.  Wink
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #25692 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:35:23 »

Egyhelyen lehet kétszer is kérdezni?  smile
A vízcsövet amit kaptam a fűtőpatronhoz, azt be lehet építeni a 2006-os évjáratú mondiba? Nem vagdalnám szét, ha már van, csak az a kérdés, hogy ugyanoda érkezik-e?

A TDCi topicban válaszoltam. Legközelebb egy kérdést csak egy helyen tegyél fel.  Wink
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #25693 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:46:50 »

cseréld ki a stifteket (kb. 1000ft darabja) és a zsanérokat. nekem is lógott. el voltak kopva a perselyek a zsanérokban. új zsanér kb. 8000ft én Motorcraftól vettem a 2 komplett zsanért 3000ft-ért + a két új stift a Nagyautónál. sajnos perselyeket nem lehet külön kapni. cserénél beállítottam az ajtót és most tökéletes.
próbáld megemelni az ajtó végét, hallani fogod a kotyogást és érezni mennyire lóg.
de az is lehet, hogy csak be kell állítani  Wink
zsanérokat meglazít, emel, meghúz, kipróbál...

Köszi az infót, az ajtóba menő kábeleket hogyan kell széthúzni? Csak el kell csavarni valamerre és széthúzni?
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25694 Dátum: 2010.11.30 kedd, 16:47:30 »

Köszi az infót, az ajtóba menő kábeleket hogyan kell széthúzni? Csak el kell csavarni valamerre és széthúzni?
csak el kell csavarni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #25695 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:06:23 »

off dízelen van fogyasztás mérő, pillanatnyi fogyasztás funkcióval
6.ban  60nál(~1300fordulat) 2,5-3 litert ír ki
6.ban 100nál(~2100fordulat) 5,8-6,5 litert ír ki
nemtudom

A legellenallas a sebesseg negyzetevel aranyos, azaz 60 vs. 100 kb. 3-szoros. Raadasul azert sem nyero, mert 60-nal a legellenallas osszemerheto a tobbi, autot lassito dologgal, gordulesi ellenallassal, kerekcsapagyak, nemtudommik, 100-es temponal viszont ezek elhanyagolhatoak a menetszelhez kepest.

Inkabb azt kellene megnezni, hogy ugyanannal a 60-as erteknel hatosban - 1300 fordulat -, es mondjuk negyesben - saccra 2000-2200 koruli fordulat) mit mond egyenletes temponal, amikor beallt a fogasztasmero? Bar ezek meg olyan reszterhelesek ezeknek a motorknak, hogy azert sem lesz tul jo a meres. Ez van, az igazsagot talan sosem tudjuk meg... .-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25696 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:10:59 »

A legellenallas a sebesseg negyzetevel aranyos, azaz 60 vs. 100 kb. 3-szoros. Raadasul azert sem nyero, mert 60-nal a legellenallas osszemerheto a tobbi, autot lassito dologgal, gordulesi ellenallassal, kerekcsapagyak, nemtudommik, 100-es temponal viszont ezek elhanyagolhatoak a menetszelhez kepest.

Inkabb azt kellene megnezni, hogy ugyanannal a 60-as erteknel hatosban - 1300 fordulat -, es mondjuk negyesben - saccra 2000-2200 koruli fordulat) mit mond egyenletes temponal, amikor beallt a fogasztasmero? Bar ezek meg olyan reszterhelesek ezeknek a motorknak, hogy azert sem lesz tul jo a meres. Ez van, az igazsagot talan sosem tudjuk meg... .-)

AndyA

2,5-3-nál tuti nem ír ki kevesebbet, ettől jobban autó már nem ehet vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25697 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:14:07 »

Az enyémen még nem tapasztaltam, eddig még nem volt olyan, hogy ne lett volna azonnal egyenletes az alapjárat, és indításkor a kis fekete pamacs és utána semmi...(ja, jó kemény traktor hang az van... hehe)

Ráadásul én úgy tudom hogy csak a BOSCH izzitók tudják az elő és utóizzitást, utángyártottak nem.....
Az enyémben szerintem mind a 4 izzitó rossz, de annyira lesz+rom és ráadásul még a gyáriak vannak benne...és nem biztos hogy hengerfejet akarok cserélni most..... szomoru1
Amugy a fehéres füst lehet még a kipufogóban lévő vizgőz-pára is inditásnál....nemköll egyből bekakkantani mert füstöl,szerintem..... eplus2
Naplózva
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #25698 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:19:12 »

Sziasztok!
Egy kis nesegitségre lenne szkségem.
Az autóm már kicsinál!
Teljesen váratlanúl, elözmények nélkül, sebességtöl független, menetközben leáll.
Gyújtás le és vissza indúl újra, közben csak az izzitás jelző világít.
Voltam vele szervízben, de hibakódotnem jelez.
Havolt ez a hiba már valakinek, kérem jelezze.

Köszönettel:

Krecsopapa
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #25699 Dátum: 2010.11.30 kedd, 17:42:08 »

Sziasztok!
Egy kis nesegitségre lenne szkségem.
Az autóm már kicsinál!
Teljesen váratlanúl, elözmények nélkül, sebességtöl független, menetközben leáll.
Gyújtás le és vissza indúl újra, közben csak az izzitás jelző világít.
Voltam vele szervízben, de hibakódotnem jelez.
Havolt ez a hiba már valakinek, kérem jelezze.

Köszönettel:

Krecsopapa

Ford szervízben olvastattad? Lehet, hogy valami Ford-specifikus kódot tárolt, amit egy általános diag nem olvas. Ford szkennerrel kellene hibakódot olvasni, amikor éppen leállt és világít az izzításjelző.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 507 508 509 510 511 512 513 [514] 515 516 517 518 519 520 521 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.142 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.