Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 05:16:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 749 750 751 752 753 754 755 [756] 757 758 759 760 761 762 763 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21950518 alkalommal)
0 Felhasználó és 65 vendég van a témában
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37750 Dátum: 2012.06.12 kedd, 20:28:17 »

Az enyém nem sérült, mégis rohad egy kicsit... Ez van sajna.
Zsír újonnan vetted, vagy honnan vagy ilyen biztos benne?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37751 Dátum: 2012.06.12 kedd, 20:29:59 »

hol? és kell is bele? vagy ne foglalkozzak vele?
A kiput ki lehet szerintetek mosni brigéciolos vízzel belülről? Mert ha nem tudom rendesen kiöblíteni, rozsdásodni fog...
V.Tamás-t kérdezd meg, asszem lángnál.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #37752 Dátum: 2012.06.12 kedd, 21:07:17 »

hol? és kell is bele? vagy ne foglalkozzak vele?
A kiput ki lehet szerintetek mosni brigéciolos vízzel belülről? Mert ha nem tudom rendesen kiöblíteni, rozsdásodni fog...
A kipufogógázban is rengeteg a víz, szénhidrogén égetés egyik mellékterméke... vigyor3 majd kiszárad  Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #37753 Dátum: 2012.06.12 kedd, 21:09:20 »

Ha az anyós ülést szeretném kivenni mire kell odadigyelnem?(légzsák-ülésfűtés madzag relé biztosíték)?Kivehetem ha széthúzgálom a dolgokat? Nem szeretném ha a képembe robanna a légzsák...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #37754 Dátum: 2012.06.12 kedd, 21:11:48 »

Ha az anyós ülést szeretném kivenni mire kell odadigyelnem?(légzsák-ülésfűtés madzag relé biztosíték)?Kivehetem ha széthúzgálom a dolgokat? Nem szeretném ha a képembe robanna a légzsák...
A legbiztosabb, ha leveszed az akkusarukat.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37755 Dátum: 2012.06.12 kedd, 21:12:12 »

Ha az anyós ülést szeretném kivenni mire kell odadigyelnem?(légzsák-ülésfűtés madzag relé biztosíték)?Kivehetem ha széthúzgálom a dolgokat? Nem szeretném ha a képembe robanna a légzsák...

Hát... én levenném az aksisarut. Majd várnék x percet... nem valószínű, hogy ha feszültség alatt csinálod, hogy berobban, de az ördög nem alszik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37756 Dátum: 2012.06.12 kedd, 22:04:11 »

Hát... én levenném az aksisarut. Majd várnék x percet... nem valószínű, hogy ha feszültség alatt csinálod, hogy berobban, de az ördög nem alszik.
én ülést és kormánylégzsákot is cseréltem már nem egyszer, úgy, hogy nem vettem le az akksisarut.

még az indítótól nem kap megfelelő jelet, addig nem is fog indulni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #37757 Dátum: 2012.06.13 szerda, 08:05:04 »

én ülést és kormánylégzsákot is cseréltem már nem egyszer, úgy, hogy nem vettem le az akksisarut.

még az indítótól nem kap megfelelő jelet, addig nem is fog indulni

Akkor ha nincs fesz alatt akkor nekiállhatok kicsavarozni?
A másik kérdés: Az ablak és az ajtó találkozásánál van egy króm csík meg gumi? tömítés ami a tükörbe megy be.(Talán vízvető a magyar neve)Angol nevét nem tudja valaki?Cserélni kell mert amiatt ázik az autó.
Köszi
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #37758 Dátum: 2012.06.13 szerda, 08:13:12 »

Akkor ha nincs fesz alatt akkor nekiállhatok kicsavarozni?
A másik kérdés: Az ablak és az ajtó találkozásánál van egy króm csík meg gumi? tömítés ami a tükörbe megy be.(Talán vízvető a magyar neve)Angol nevét nem tudja valaki?Cserélni kell mert amiatt ázik az autó.
Köszi

Akkusaru le, ráfordítod a gyújtást, hogy a kóbor maradék villanyok is eltávozzanak mindenhonnan, és kész. Ha még biztosabbra akarsz menni, akkor vársz még 15 percet is ezután.

Ablakhoz tömítést simán kapsz másikat, csak nem biztos, hogy olcsón. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #37759 Dátum: 2012.06.13 szerda, 11:09:58 »

Akkusaru le, ráfordítod a gyújtást, hogy a kóbor maradék villanyok is eltávozzanak mindenhonnan, és kész. Ha még biztosabbra akarsz menni, akkor vársz még 15 percet is ezután.

Ablakhoz tömítést simán kapsz másikat, csak nem biztos, hogy olcsón. :-)

AndyA

Talan kapok olcson is (ebay) csak tudni kellene az angol nevet
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37760 Dátum: 2012.06.13 szerda, 11:37:18 »

Talan kapok olcson is (ebay) csak tudni kellene az angol nevet
FORD MONDEO MK3 DOOR CHROME WEATHER STRIPS
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37761 Dátum: 2012.06.13 szerda, 12:51:58 »

Helló,

Az mitől lehet, hogy indulás után mondjuk úgy 10 percig, vagy pár kilométerig azt tapasztalom, hogy a kormány kb centerpozícióban kicsit  akad ha jobbra akarom eltekerni. Ha növelem az elforgatás elejét akkor enyhe pattanást követően tekeredik annak rendje és módja szerint. Csak jobbra tekerésnél van ilyen akadás, és rövid idővel indulás és pár jobbra-balra tekergetést követően elmúlik. Nem akad vészesen és elforgatni sem nehéz, csak idegesít, hogy nem simán megy. (Esetleg valami futómű stab rúd akadhat?)

Más kérdésem is lenne?
Lengéscsillapítókat mennyiért lehet kicseréltetni kompletten? Felújítani megéri-e, és van-e esetleg olcsó és megbízható szaki, akit ajánlotok?


Üdv
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #37762 Dátum: 2012.06.13 szerda, 12:57:17 »

Helló,

Az mitől lehet, hogy indulás után mondjuk úgy 10 percig, vagy pár kilométerig azt tapasztalom, hogy a kormány kb centerpozícióban kicsit  akad ha jobbra akarom eltekerni. Ha növelem az elforgatás elejét akkor enyhe pattanást követően tekeredik annak rendje és módja szerint. Csak jobbra tekerésnél van ilyen akadás, és rövid idővel indulás és pár jobbra-balra tekergetést követően elmúlik. Nem akad vészesen és elforgatni sem nehéz, csak idegesít, hogy nem simán megy. (Esetleg valami futómű stab rúd akadhat?)

Más kérdésem is lenne?
Lengéscsillapítókat mennyiért lehet kicseréltetni kompletten? Felújítani megéri-e, és van-e esetleg olcsó és megbízható szaki, akit ajánlotok?

Üdv
ilyen?
http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg673188#msg673188
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37763 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:10:16 »


Jujj.... lehet.... basszus a mondoban minden kb. 100 ezer....

Tudtok lényegesen olcsóbb megoldást? (És olyan megbízható szerelőt BP-en, aki nem ver át?)
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37764 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:15:39 »

V.Tamás-t kérdezd meg, asszem lángnál.

Thx mindenkinek!
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #37765 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:30:41 »

Kedves Styleair!
Nem szabad mindjárt túl dramatizálni a kormány művet.rinya Ez egy jól bevált stabil szerkezet. taps Én V.Tamás kormánymű felújjitásáról tudok, miután majdnem egy árokban kötött ki a meghibásodás miatt.
Tisztelettel László! wave

Szia Laci!

Télen, mikor tapasztaltam a hiba jelenséget (középállásban letapad, hidegben jobban érezhető), beszéltem róla kormánymű felújító céggel, és akkor mondta az ember, hogy "típus hiba", sok ilyennel volt már dolguk. Ezt nem akartam elhinni, mert gondoltam, csak hallanék erről a klubban. A szervolaj csere megtörtént, de korábban lehet sosem cserélték, az autó 6 éve alatt, és így nem sikerült kitolni az élettartamát. A nagytalin beszéltem erről V.Tamással, és nála is így kezdődött, majd egyre rosszabb lett. Ezért tettem fel a kérdést, hogy közvéleményt kutassak. És sajnálatos módon, nem csak nekem van ilyen problémám itt a klubban, és nem is két embernek. A klubbon kívüli esetekről nem tudunk. Most a jó minőségű, de lehetőleg kedvező áru megoldást kell megtalálnunk.


Más:
Akkumlátor paramétereit (típus, Ah, indító áram, h,sz,m) be tudná linkelni nekem valaki? Konkrétan azok érdekelnek amik az MKIII végső szériájánál (TDCI) kerültek az autókba. Úgy rémlik, hogy azok már 80Ah felettiek, ami szerintem indokolt is, mert pl az enyémbe (Titanium-X) is rengeteg a fogyasztó.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #37766 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:34:03 »

Jujj.... lehet.... basszus a mondoban minden kb. 100 ezer....

Tudtok lényegesen olcsóbb megoldást? (És olyan megbízható szerelőt BP-en, aki nem ver át?)
Én a FORDPARTS nevű kollégán keresztül intéztem. Szerelőt meg mindig VIK-et ajánlják a többiek BP-en belül.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #37767 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:37:48 »

.... megbízható szerelőt BP-en, aki nem ver át?)
Küldtem pü-t.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
uckertr
Vendég
« Új hozzászólás #37768 Dátum: 2012.06.13 szerda, 14:54:19 »

Sziasztok!

Már több szerelőnél jártam akik eddig minden gondot megoldottak MK3 kombimban, de most van egy ami kifog mindenkin.
A legkisebb úthibánál is van vmi fura zaj hátulról. Olyasmi mintha vmi felemelkedne és visszaesne a helyére.
Rázópadon nézték már, megfeszegettek minden és semmi hiba nem látszik.
Kipakoltam az egész csomagtartót, kárpitozást leszedtük és nem ezek és nem is az ülés. Bent ültem a csomagtartóban miközben mentünk és vhonnan alulról jön a hang.
De mi a csöcs lehet???
Már kezdek begolyózni tőle...

Nincs vkinek ötlete, hogy mi lehet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #37769 Dátum: 2012.06.13 szerda, 15:49:08 »

Sziasztok!

Már több szerelőnél jártam akik eddig minden gondot megoldottak MK3 kombimban, de most van egy ami kifog mindenkin.
A legkisebb úthibánál is van vmi fura zaj hátulról. Olyasmi mintha vmi felemelkedne és visszaesne a helyére.
Rázópadon nézték már, megfeszegettek minden és semmi hiba nem látszik.
Kipakoltam az egész csomagtartót, kárpitozást leszedtük és nem ezek és nem is az ülés. Bent ültem a csomagtartóban miközben mentünk és vhonnan alulról jön a hang.
De mi a csöcs lehet???
Már kezdek begolyózni tőle...

Nincs vkinek ötlete, hogy mi lehet?

elszabadult kézifék kötél,
 esetleg a hatso ajtóban a hangszóró szabadult el.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.13 szerda, 15:50:44 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
uckertr
Vendég
« Új hozzászólás #37770 Dátum: 2012.06.13 szerda, 20:34:42 »

elszabadult kézifék kötél,
 esetleg a hatso ajtóban a hangszóró szabadult el.
Bízom benne, hogy a kézifék kötél azért feltűnt volna nekik! Smiley De tuti, ami tuti megnézetem! Köszi!
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37771 Dátum: 2012.06.13 szerda, 20:45:34 »

Bízom benne, hogy a kézifék kötél azért feltűnt volna nekik! Smiley De tuti, ami tuti megnézetem! Köszi!
Még egy ötlet a kipufogónál bal hátsó keréknél van egy hővédő lemez nézd meg milyen állapotban van és nincs-e fellazulva.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37772 Dátum: 2012.06.13 szerda, 20:47:50 »

Szia Laci!

Télen, mikor tapasztaltam a hiba jelenséget (középállásban letapad, hidegben jobban érezhető), beszéltem róla kormánymű felújító céggel, és akkor mondta az ember, hogy "típus hiba", sok ilyennel volt már dolguk. Ezt nem akartam elhinni, mert gondoltam, csak hallanék erről a klubban. A szervolaj csere megtörtént, de korábban lehet sosem cserélték, az autó 6 éve alatt, és így nem sikerült kitolni az élettartamát. A nagytalin beszéltem erről V.Tamással, és nála is így kezdődött, majd egyre rosszabb lett. Ezért tettem fel a kérdést, hogy közvéleményt kutassak. És sajnálatos módon, nem csak nekem van ilyen problémám itt a klubban, és nem is két embernek. A klubbon kívüli esetekről nem tudunk. Most a jó minőségű, de lehetőleg kedvező áru megoldást kell megtalálnunk.


Más:
Akkumlátor paramétereit (típus, Ah, indító áram, h,sz,m) be tudná linkelni nekem valaki? Konkrétan azok érdekelnek amik az MKIII végső szériájánál (TDCI) kerültek az autókba. Úgy rémlik, hogy azok már 80Ah felettiek, ami szerintem indokolt is, mert pl az enyémbe (Titanium-X) is rengeteg a fogyasztó.

Akkumlátorra reagálok.Nekem SILVER VARTA 85AH 800A indító áramut vettem bele és teszi a dolgát 2 éve hibátlanul hidegben is!!!!Nembántam meg.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37773 Dátum: 2012.06.13 szerda, 20:59:28 »

Tisztelt Fórumtársak!
A kormánymű problémákkal kapcsolatban néhány gondolat.
A Mondeók kormányműve, egy korszerü szervó rásegítéses kormánymű. Maga a kormányszerkezet, egy robosztus, mechanikailag erős felépítésű, a szervó rásegitő rendszer, viszont érzékeny szerkezet, a kialakitásából adódóan. A kormányrúd a kormányoszlop csapágyazott, és ritkán tapasztalunk ilyen irányú meghibásodást. A probléma legtöbször a szervó rásegités elhanyagoltsága, és meghibásodása miatt következik be. Mire gondolok? Rendszeres szervóolajszint, és szervószivattyú ellenörzés. A rendszer 2-3 évenkénti teljes átmosása, takarirása, teljes olaj csere. A szervóolaj csere elmulasztása, megnöveli a kopás mértékét a szivattyúban, a nyomás szabályozó szelepben, és a rendszerben lévő visszacsapószelepben. A kopás mértékétől függően jobb esetben csökken, vagy komolyabb esetben, teljesen megszünhet a rásegités a kormányműre, ami igen erőteljesen megnövelheti, a kormány kerék forgatóerő nyomatékát. Magyarul, egyik pillanatról a másikra váratlanul, igen nagy erőt kell kifejteni a kormányzáshoz. Ez adott esetben életveszélyes lehet. A szerviz utasitásokban nem találtam utalást arra nézve, milyen időközönként tanácsos lecserélni az olajat. Az elhasználodott, fáradt olaj, mikron nagyságu fémleválásokat okoz, ami rongálja a szivattyút, valamint a szelepeket a rendszerben. A mikron nagyságú fémhordalék felrakódik a kiegyenlitő tartály falára megakadályozva ezzel, az olaj szint ellenörzést. Ebből adódik. 2-3 évente ajánlatos az egész rendszert, teljesen kitakaritani, átmosni, átöbliteni. Nekem ez művelet 2 liter olajba fájt. Csak ezután lett teljesen tiszta az olaj a rendszerbe. A szivattyú, a hozzátartozó szelepek, és a kormánymű javitása, igen komoly költség vonzattal jár. Alkalmasint eléri, vagy meghaladja a 100.000Ft. Ezek után végiggondolva nem kétséges, hogy mindenképp megéri a rendszeres ellenörzés és a 2-3 évenkénti olaj csere. Szerintem valahol itt kell keresni, a mostanában egyre többször jelentkező, kormánymű problémák valódi okát és az ilyen irányu meghibásodást nem nevezném tipus hibának. A tipus hiba számomra, valamilyen tervezési problémát jelent, itt pedig nem erről van szó. worship  
Tisztelettel László!
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.13 szerda, 21:13:35 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
uckertr
Vendég
« Új hozzászólás #37774 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:08:18 »

Még egy ötlet a kipufogónál bal hátsó keréknél van egy hővédő lemez nézd meg milyen állapotban van és nincs-e fellazulva.
Köszi, felírtam ezt is az ellenőrizendők listájára!!!
Naplózva
akela
Vendég
« Új hozzászólás #37775 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:27:22 »

Szép napot!
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem,hogy ha ki szeretném cserélni az f1 középkonozlt f2-re a külömböző kapcsolók,és klimavezérlő csatlakozói egyezőek a két szériában? Ill. az ülésfűtés kapcsolói is nehézség nélkül belemennek az f2 panelba?A váltó körül van egy asszimetrikus elem,amibe belefekszik -nálam-a fabetét.Ez az elem külön van a"kardánboxtól"
Ezt csupán azért kérdem,mivel a fellelhető bonotott járművek 95%-a angol,gondolom a balkormányos box ritka mint a fehér holló,és,ha valóban igy van,muszály lenne megbarátkoznom,azzal a tudattal,hogy nem a bal oldalon van a box egyenes oldala.
Sziasztok!
Ebben tudna valaki segiteni? tudom,hogy nem tegnapi kérdés volt,de sajna  időnként ritkán kerülök net közelbe,és a heylesirási helytelenségen kivúl más reagálást nem kaptam
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #37776 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:28:42 »

Köszi, felírtam ezt is az ellenőrizendők listájára!!!
esetleg a rugó törést is érdemes megnézni,ha esetleg kimaradt....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #37777 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:29:29 »

Sziasztok!
Ebben tudna valaki segiteni? tudom,hogy nem tegnapi kérdés volt,de sajna  időnként ritkán kerülök net közelbe,és a heylesirási helytelenségen kivúl más reagálást nem kaptam
HZsolt92-t kérdezd!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #37778 Dátum: 2012.06.13 szerda, 22:23:35 »

Most fogtam fel, hogy nekem csak sima desztvíz van a rendszerben fagyálló nélkül...
Magyarul nincsen kenése a vízpumpámnak.
Mennyit öntsek bele, ha holnap veszek fagyállót?

A wikin ez olvasható:

Hőtőfolyadék
Benzines motorok : Ford Superplus 50%

feltöltési mennyiség: 8,3l
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.13 szerda, 22:40:11 írta sendrew » Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37779 Dátum: 2012.06.13 szerda, 22:50:47 »

Most fogtam fel, hogy nekem csak sima desztvíz van a rendszerben fagyálló nélkül...
Magyarul nincsen kenése a vízpumpámnak.
Mennyit öntsek bele, ha holnap veszek fagyállót?

A wikin ez olvasható:

Hőtőfolyadék
Benzines motorok : Ford Superplus 50%

feltöltési mennyiség: 8,3l


Ha tényleg tiszta víz van benne, akkor szerintem ereszd le az egészet, keverj be ford fagyállót 50/50-be, és azzal töltsd fel.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37780 Dátum: 2012.06.13 szerda, 22:53:13 »

Ha tényleg tiszta víz van benne, akkor szerintem ereszd le az egészet, keverj be ford fagyállót 50/50-be, és azzal töltsd fel.
És tudod MAX a szint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
akela
Vendég
« Új hozzászólás #37781 Dátum: 2012.06.13 szerda, 23:14:56 »

Tisztelt Fórumtársak!
A kormánymű problémákkal kapcsolatban néhány gondolat.
A Mondeók kormányműve, egy korszerü szervó rásegítéses kormánymű. Maga a kormányszerkezet, egy robosztus, mechanikailag erős felépítésű, a szervó rásegitő rendszer, viszont érzékeny szerkezet, a kialakitásából adódóan. A kormányrúd a kormányoszlop csapágyazott, és ritkán tapasztalunk ilyen irányú meghibásodást. A probléma legtöbször a szervó rásegités elhanyagoltsága, és meghibásodása miatt következik be. Mire gondolok? Rendszeres szervóolajszint, és szervószivattyú ellenörzés. A rendszer 2-3 évenkénti teljes átmosása, takarirása, teljes olaj csere. A szervóolaj csere elmulasztása, megnöveli a kopás mértékét a szivattyúban, a nyomás szabályozó szelepben, és a rendszerben lévő visszacsapószelepben. A kopás mértékétől függően jobb esetben csökken, vagy komolyabb esetben, teljesen megszünhet a rásegités a kormányműre, ami igen erőteljesen megnövelheti, a kormány kerék forgatóerő nyomatékát. Magyarul, egyik pillanatról a másikra váratlanul, igen nagy erőt kell kifejteni a kormányzáshoz. Ez adott esetben életveszélyes lehet. A szerviz utasitásokban nem találtam utalást arra nézve, milyen időközönként tanácsos lecserélni az olajat. Az elhasználodott, fáradt olaj, mikron nagyságu fémleválásokat okoz, ami rongálja a szivattyút, valamint a szelepeket a rendszerben. A mikron nagyságú fémhordalék felrakódik a kiegyenlitő tartály falára megakadályozva ezzel, az olaj szint ellenörzést. Ebből adódik. 2-3 évente ajánlatos az egész rendszert, teljesen kitakaritani, átmosni, átöbliteni. Nekem ez művelet 2 liter olajba fájt. Csak ezután lett teljesen tiszta az olaj a rendszerbe. A szivattyú, a hozzátartozó szelepek, és a kormánymű javitása, igen komoly költség vonzattal jár. Alkalmasint eléri, vagy meghaladja a 100.000Ft. Ezek után végiggondolva nem kétséges, hogy mindenképp megéri a rendszeres ellenörzés és a 2-3 évenkénti olaj csere. Szerintem valahol itt kell keresni, a mostanában egyre többször jelentkező, kormánymű problémák valódi okát és az ilyen irányu meghibásodást nem nevezném tipus hibának. A tipus hiba számomra, valamilyen tervezési problémát jelent, itt pedig nem erről van szó. worship  
Tisztelettel László!
Tisztelt fórumtársak!
Én csupán a következőt fűzném hozzá tisztelt László okfejtéséhez,ami természetesen nem volt bugyutaság.
 Valószinüleg nem csak én egyedül használok 1989 óta szervokormányos "nyugati oótót".Bizton merem állitani ,hogy Az itt jelen lévők közül és persze  akinek az életkora engedte,az eddigre  elhasznált már pár "nyugaton kivénhedt kecskét",mire felfedezte magának a Ford művek  eme rendkivül impozáns,és tetszetős tipusát.Én azokban az autókban -természetesen nem kivagyiságból irom ,nem vagyok rá büszke-de soha nem csereberéltem  kormánymű olajat.Szerintem az itt jelenlévők zöme sem.És eme alávaló cselekedetemre maximum némi megnövekedett holtjáték volt a szerkezet válasza,ami talán hőn szeretett országunkba való bekerülése előtti megtett kilométerhazmazok számbavételének köszönhetően nemhogy megbocsájthaó,hanem egyenesen törvényszerű volt.Ebből kiindulva,noha -mint tisztelt László is irta a Ford képes volt egy meglehetősen strapabiró,robosztus(ugyanakor érzékeny) kormányművet előállitani-én személy szerint igenis tipushibának fogom fel a kormánymű problémákat 120-160 000 Km. után.Felháboritónak tartom,hogy az autógyátró cégek -bár sajnos igaz ez bármilyen termékre-a mai "csúcstechnoológiát" arra használják fel,hogy minden egyes alkatrészt annyira "lekönnyitsenek"hogy épp megfussa a garancia lejártát.
Utána pedig lehet széttárni a kezüket: Ja,kérem lejárt az ideje cserélni kell.Hozzáteszem az én kocsimban 260 000 van (óra szerint)Mondjuk itt már nagyon nem sok értelme lenne ide-oda tekergetni az órát(ez legalább valós),de nálam is jelen van a kormyánkerék középállásból némi nehézség árán történő elforgatásnak tünete. Természetesen irományommal nem az aktuális szervizteendők elmulaszásáról szeretném lebeszélni a tisztelt fórumtársakat.Nyilvánvaló dolog,hogy a rendszeres ellenórzés,és a szükséges olajcsere nem fogja megröviditeni a kormánygép életét. Sőt.De ettől még véleményem szerint tipushibáról beszélünk.
Véleményem szerint a tipushiba az a hiba ami az adott tipuson belül bizonyos százalékon felül szerepel.A tervezési hiba szerintem akkor minden példányt érintene.És ha ez igy van akkor jöhet a vészharang.
Tisztelettel: Tibor.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.13 szerda, 23:29:42 írta akela » Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37782 Dátum: 2012.06.13 szerda, 23:54:42 »

Tisztelt fórumtársak!
Én csupán a következőt fűzném hozzá tisztelt László okfejtéséhez,ami természetesen nem volt bugyutaság.
 Valószinüleg nem csak én egyedül használok 1989 óta szervokormányos "nyugati oótót".Bizton merem állitani ,hogy Az itt jelen lévők közül és persze  akinek az életkora engedte,az eddigre  elhasznált már pár "nyugaton kivénhedt kecskét",mire felfedezte magának a Ford művek  eme rendkivül impozáns,és tetszetős tipusát.Én azokban az autókban -természetesen nem kivagyiságból irom ,nem vagyok rá büszke-de soha nem csereberéltem  kormánymű olajat.Szerintem az itt jelenlévők zöme sem.És eme alávaló cselekedetemre maximum némi megnövekedett holtjáték volt a szerkezet válasza,ami talán hőn szeretett országunkba való bekerülése előtti megtett kilométerhazmazok számbavételének köszönhetően nemhogy megbocsájthaó,hanem egyenesen törvényszerű volt.Ebből kiindulva,noha -mint tisztelt László is irta a Ford képes volt egy meglehetősen strapabiró,robosztus(ugyanakor érzékeny) kormányművet előállitani-én személy szerint igenis tipushibának fogom fel a kormánymű problémákat 120-160 000 Km. után.Felháboritónak tartom,hogy az autógyátró cégek -bár sajnos igaz ez bármilyen termékre-a mai "csúcstechnoológiát" arra használják fel,hogy minden egyes alkatrészt annyira "lekönnyitsenek"hogy épp megfussa a garancia lejártát.
Utána pedig lehet széttárni a kezüket: Ja,kérem lejárt az ideje cserélni kell.Hozzáteszem az én kocsimban 260 000 van (óra szerint)Mondjuk itt már nagyon nem sok értelme lenne ide-oda tekergetni az órát(ez legalább valós),de nálam is jelen van a kormyánkerék középállásból némi nehézség árán történő elforgatásnak tünete. Természetesen irományommal nem az aktuális szervizteendők elmulaszásáról szeretném lebeszélni a tisztelt fórumtársakat.Nyilvánvaló dolog,hogy a rendszeres ellenórzés,és a szükséges olajcsere nem fogja megröviditeni a kormánygép életét. Sőt.De ettől még véleményem szerint tipushibáról beszélünk.
Véleményem szerint a tipushiba az a hiba ami az adott tipuson belül bizonyos százalékon felül szerepel.A tervezési hiba szerintem akkor minden példányt érintene.És ha ez igy van akkor jöhet a vészharang.
Tisztelettel: Tibor.

Bizony nekem off autónál bizonyos időközönként a szervizben előírás volt fagyálló-szervóolaj-fékolaj cseréje és ez 3-4 évenként volt.16 év alatt míg nálam volt 2-szer ez a kör lement.Az előző tulaj akitól vettem a mondeót bizony ezen a körön már túl volt,és most jött el az ideje,hogy én is megcsináljam ezt a kört.Meg is fogom.Még hozzá tenném,hogy ő amikor kicsit nehéznek érezte a szervót a szivattyút egyből kicserélte feszítővel szíjjal együtt.Nincs is gondom vele.De mindenki  maga tudja.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37783 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 00:19:20 »

Ezeket kell cserélgetni, adott kilométernél. Mint például fékfolyadékot, és a többit.

http://www.angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37784 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 00:21:59 »

Ezeket kell cserélgetni, adott kilométernél. Mint például fékfolyadékot, és a többit.

http://www.angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls
ebben azért vannak érdekességek vigyor3 pl a levegő szűrő miért marad ki minden 3. szervíznél?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mondeo2.0TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #37785 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 00:52:42 »

Sziasztok!
Remélem jó helyen érdeklődök....
Szóval, minap megyek az autópályán a Mondéjómmal laugh és szerettem volna bekapcsolni a tempomatot finom. Hát sajna semmire nem reagált falbav....Van esetleg valami ötletetek h mi lehet a probléma? Nem nagy gond, de azért csak idegesít  szomoru1
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37786 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 06:16:43 »

Tisztelt Fórumtársak!
Részben egyet értek akela Fórumtárs okfejtésével. Az általa leirtak tökéletesen alá támasztják, a fogyasztói társadalom igényeit, mindenképp kielégitő ipar, szégyenteljes feljesztési irányát. falbav A cél: legkevesebb anyagi ráforditással, a célnak megfelelő, töbszöri szervizzel, életben tartható termék, folyamatos piacra dobása. nyes Én is tudom, hogy 25-30 évve ezelőtt, egy autót majdnem egy fél emberöltőre terveztek, csak ez a termék nem ösztönözte a vásárlást és rontotta a piacok profitját. wave Sajnos ma minden szempontból a gyártók kiszolgálják a piacot. Ennek a levét isszuk, mi vásárlók, akik nem engedhetjük meg maguknak azt a luxust, hogy 4-5évenként lecseréljük a gépsárkányunkat. falbav Nincs értelme tovább ragozni a dolgokat. Ez a gépezet ilyen, sajnos több gondoskodást, figyelmet, és karbantartást igényel, mint dicső elődei. Innentől, mindenkinek szive joga eldönteni, hogyan tovább. Rendszeres karbanartás, vagy megfizethetetlen szerviz költségek. Mindenkinek, aki érintett ebben a sajnálatos kérdésben, köszönöm a figyelmét. worship
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #37787 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 07:18:54 »

Sziasztok!
Remélem jó helyen érdeklődök....
Szóval, minap megyek az autópályán a Mondéjómmal laugh és szerettem volna bekapcsolni a tempomatot finom. Hát sajna semmire nem reagált falbav....Van esetleg valami ötletetek h mi lehet a probléma? Nem nagy gond, de azért csak idegesít  szomoru1

Motor leállítás és újraindítás után sem működik? Nekem olyat csinál néha, hogy fékezek egyet a pályán, mert utolérek valakit, és beragad a fék kapcsolója. Utána kell egy kis idő neki, míg újra működni kezd. Mondjuk kéthavonta egyszer játssza el, így még nem érte el a tűréshatárom, hogy kicseréljem a kapcsolóját. Smiley

A másik érdekes ilyen akkor volt, amikor a bal ajtó átvezető kábelcsatlakozói lelazultak. Elsőnek a tempomat szűnt meg létezni, majd sorban jött a többi tünet, össze-vissza kapcsoló és nem kapcsoló ajtózárak, leengedett, de fel nem húzható ablak és társai.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37788 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 09:23:55 »


Hőtőfolyadék
Benzines motorok : Ford Superplus 50%

feltöltési mennyiség: 8,3l

Nekem VIK csak fagyállót tett bele, ha jól emlékszem.
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #37789 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 09:24:35 »

Ezeket kell cserélgetni, adott kilométernél. Mint például fékfolyadékot, és a többit.

http://www.angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls

Tiszteletremelto a szamitas.
Amit hozzatennek, hogy a legtobb szerviz nem tud egy oranal kevesebbet szamlazni.

Mondjuk egy ilyet barmikor benyujtanek a hazi konyvelesbe, elkerulendo az esetleges "targyalasokat" a konyveloseggel  taps
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37790 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 09:30:47 »

Tiszteletremelto a szamitas.
Amit hozzatennek, hogy a legtobb szerviz nem tud egy oranal kevesebbet szamlazni.

Mondjuk egy ilyet barmikor benyujtanek a hazi konyvelesbe, elkerulendo az esetleges "targyalasokat" a konyveloseggel  taps

Az Auto Fort tud 10 perces egységekben számlázni Cheesy
A múltkori számlámon volt 0,7 óra is pl.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #37791 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 09:36:41 »

Az Auto Fort tud 10 perces egységekben számlázni Cheesy
A múltkori számlámon volt 0,7 óra is pl.

Annál is inkább, mert a normaórák többsége nem kerek óra. Amire nagyjából emlékszem, pl. Focus I üléshuzat lebontása (ülés kiszereléssel együtt) valami 0,2 óra norma szerint, a visszaszerelés meg 0,3 (az ülést is a helyére, nem csak a huzatot). Mondjuk aki ennyi idő alatt megcsinálja, annak kijár egy pofa sör is érte... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #37792 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 09:40:34 »

:-))))) vagy mar eccaka is azt gyakorolja otthon.

Szerintetek a normaorakat megtartjak a Ford specifikacioi szerint vagy atalakitjak a helyi csapat tudasahoz merten? Auditalja ezeket a szervizeket a Ford?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #37793 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 09:40:59 »

Tisztelt fórumtársak!
Én csupán a következőt fűzném hozzá tisztelt László okfejtéséhez,ami természetesen nem volt bugyutaság.
 Valószinüleg nem csak én egyedül használok 1989 óta szervokormányos "nyugati oótót".Bizton merem állitani ,hogy Az itt jelen lévők közül és persze  akinek az életkora engedte,az eddigre  elhasznált már pár "nyugaton kivénhedt kecskét",mire felfedezte magának a Ford művek  eme rendkivül impozáns,és tetszetős tipusát.Én azokban az autókban -természetesen nem kivagyiságból irom ,nem vagyok rá büszke-de soha nem csereberéltem  kormánymű olajat.Szerintem az itt jelenlévők zöme sem.És eme alávaló cselekedetemre maximum némi megnövekedett holtjáték volt a szerkezet válasza,ami talán hőn szeretett országunkba való bekerülése előtti megtett kilométerhazmazok számbavételének köszönhetően nemhogy megbocsájthaó,hanem egyenesen törvényszerű volt.Ebből kiindulva,noha -mint tisztelt László is irta a Ford képes volt egy meglehetősen strapabiró,robosztus(ugyanakor érzékeny) kormányművet előállitani-én személy szerint igenis tipushibának fogom fel a kormánymű problémákat 120-160 000 Km. után.Felháboritónak tartom,hogy az autógyátró cégek -bár sajnos igaz ez bármilyen termékre-a mai "csúcstechnoológiát" arra használják fel,hogy minden egyes alkatrészt annyira "lekönnyitsenek"hogy épp megfussa a garancia lejártát.
Utána pedig lehet széttárni a kezüket: Ja,kérem lejárt az ideje cserélni kell.Hozzáteszem az én kocsimban 260 000 van (óra szerint)Mondjuk itt már nagyon nem sok értelme lenne ide-oda tekergetni az órát(ez legalább valós),de nálam is jelen van a kormyánkerék középállásból némi nehézség árán történő elforgatásnak tünete. Természetesen irományommal nem az aktuális szervizteendők elmulaszásáról szeretném lebeszélni a tisztelt fórumtársakat.Nyilvánvaló dolog,hogy a rendszeres ellenórzés,és a szükséges olajcsere nem fogja megröviditeni a kormánygép életét. Sőt.De ettől még véleményem szerint tipushibáról beszélünk.
Véleményem szerint a tipushiba az a hiba ami az adott tipuson belül bizonyos százalékon felül szerepel.A tervezési hiba szerintem akkor minden példányt érintene.És ha ez igy van akkor jöhet a vészharang.
Tisztelettel: Tibor.


5
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mondeo2.0TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #37794 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 10:31:45 »

Motor leállítás és újraindítás után sem működik? Nekem olyat csinál néha, hogy fékezek egyet a pályán, mert utolérek valakit, és beragad a fék kapcsolója. Utána kell egy kis idő neki, míg újra működni kezd. Mondjuk kéthavonta egyszer játssza el, így még nem érte el a tűréshatárom, hogy kicseréljem a kapcsolóját. Smiley

A másik érdekes ilyen akkor volt, amikor a bal ajtó átvezető kábelcsatlakozói lelazultak. Elsőnek a tempomat szűnt meg létezni, majd sorban jött a többi tünet, össze-vissza kapcsoló és nem kapcsoló ajtózárak, leengedett, de fel nem húzható ablak és társai.

AndyA

Sajnos újraindítás után sem működik... Én is arra gondolok h valami szét eshetett  Angry Az ajtó nekem is néha nem záródik, de az csak párás-esős időben fordul elő....az ablakokkal még nem volt problémám(gyorsan le is kopogom) Grin Gondolom h az ajtónál ahhoz h lássam mi a helyzet, le kell szedni a kárpitot mi??
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #37795 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 10:56:52 »

:-))))) vagy mar eccaka is azt gyakorolja otthon.

Szerintetek a normaorakat megtartjak a Ford specifikacioi szerint vagy atalakitjak a helyi csapat tudasahoz merten? Auditalja ezeket a szervizeket a Ford?

Adott szerelési folyamatokra normaidő intervallumok vannak. Pl. féltengely gumiharang csere: mondjuk 1,5-2 óra. És ha bele is szakad az összes szerelő, és csak fél nap alatt tudják megcsinálni, akkor is max 2 órát számlázhat ki, elvileg.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gyu1978
Vendég
« Új hozzászólás #37796 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 10:57:38 »

Sziasztok!Meg tudná nekem valaki mondani,hogy az ablaktörlő spricninek van külön biztosítéka? Mert az ablaktörlőm töröl,de nem nyomja a szélvédőmosót.
Köszönöm.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #37797 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 10:59:18 »

Sziasztok!Meg tudná nekem valaki mondani,hogy az ablaktörlő spricninek van külön biztosítéka? Mert az ablaktörlőm töröl,de nem nyomja a szélvédőmosót.
Köszönöm.

Az ablamosó spricni az egy biz-***, abba áram max. akkor megy ha fűtött... Az ablakmosó szivattyúnak meg biztos van biztosítékja. Nézd meg a kezelési kézikönyvben, amelyet a főoldalról le tudsz tölteni.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37798 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 11:03:56 »

Adott szerelési folyamatokra normaidő intervallumok vannak. Pl. féltengely gumiharang csere: mondjuk 1,5-2 óra. És ha bele is szakad az összes szerelő, és csak fél nap alatt tudják megcsinálni, akkor is max 2 órát számlázhat ki, elvileg.

Így jöhet ki olyan is, hogy leszámláznak mondjuk 10 órát, holott a szerviz csak 8 órán keresztül van nyitva. Tehát az is előfordulhat, hogy kevesebb idő alatt csinálják meg, mint a norma. Ha ketten dolgoznak, akkor meg duplán ketyeg az óra.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
akela
Vendég
« Új hozzászólás #37799 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 11:13:02 »

Tisztelt Fórumtársak!
Részben egyet értek akela Fórumtárs okfejtésével. Az általa leirtak tökéletesen alá támasztják, a fogyasztói társadalom igényeit, mindenképp kielégitő ipar, szégyenteljes feljesztési irányát. falbav A cél: legkevesebb anyagi ráforditással, a célnak megfelelő, töbszöri szervizzel, életben tartható termék, folyamatos piacra dobása. nyes Én is tudom, hogy 25-30 évve ezelőtt, egy autót majdnem egy fél emberöltőre terveztek, csak ez a termék nem ösztönözte a vásárlást és rontotta a piacok profitját. wave Sajnos ma minden szempontból a gyártók kiszolgálják a piacot. Ennek a levét isszuk, mi vásárlók, akik nem engedhetjük meg maguknak azt a luxust, hogy 4-5évenként lecseréljük a gépsárkányunkat. falbav Nincs értelme tovább ragozni a dolgokat. Ez a gépezet ilyen, sajnos több gondoskodást, figyelmet, és karbantartást igényel, mint dicső elődei. Innentől, mindenkinek szive joga eldönteni, hogyan tovább. Rendszeres karbanartás, vagy megfizethetetlen szerviz költségek. Mindenkinek, aki érintett ebben a sajnálatos kérdésben, köszönöm a figyelmét. worship
Tisztelettel László!

Tisztelt fórumtársak!
Sajnos valóban igy van ahogy tisztelt László leirta.Ezt hozta nekünk a nyuszi ezzel a fene nagy globalizációval. :eljen:Én is tisztában vagyok vele,hogy ez egy ilyen tipus,és több odafigyelést kiván,mint a hegyeket idéző elődje.(a Granadáról már ne is beszéljünk).Vehetnék,mint több itt jelenlévő társam is csillagos,vagy pepitás tipust is,de azok is épp ugyanigy hisztisek manapság.nincs más lehetőség,mint jelen esetben pl.az olajcsere,bizván abban,hogy ezzel némileg kitolható a nagyjavitás időpontja.Én is meg fogom ejteni a közeljövőben.Mást nem tehetek. rinya
Üdv. integet2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 749 750 751 752 753 754 755 [756] 757 758 759 760 761 762 763 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.183 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.