Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 08:23:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 835 836 837 838 839 840 841 [842] 843 844 845 846 847 848 849 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21882009 alkalommal)
0 Felhasználó és 177 vendég van a témában
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 349


E-mail
« Új hozzászólás #42050 Dátum: 2012.12.18 kedd, 14:42:16 »

A generátor felújítható egy új szintjére, akár új feszszabályzóval, diódahíddal, hacsak nem mondjuk a tekercsek sérültek. Ha az előbbieket + keféket + csúszógyűrűt + csapágyakat is cserélnek, szerintem még mindig olcsóbban jössz ki, mint egy újjal, és ugyanazt fogja tudni.

Hol tudom ezeket a dolgokat beszerezni, mert nem találok feszültség szabályzót hozzá.
Köszönöm!

Ajánlott egy ismerős gyári új generátort 53 ezer FT ért lehetséges ez, hogy van ennyiért?
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #42051 Dátum: 2012.12.18 kedd, 14:52:55 »

Hol tudom ezeket a dolgokat beszerezni, mert nem találok feszültség szabályzót hozzá.
Köszönöm!

Ajánlott egy ismerős gyári új generátort 53 ezer FT ért lehetséges ez, hogy van ennyiért?

Sehol. Bízd szakemberre, reggeltől délutánig megvan.

53-ért elég barátinak tűnik, de azért nem lehetetlennek. Biztos gyári?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 349


E-mail
« Új hozzászólás #42052 Dátum: 2012.12.18 kedd, 15:08:55 »

Sehol. Bízd szakemberre, reggeltől délutánig megvan.

53-ért elég barátinak tűnik, de azért nem lehetetlennek. Biztos gyári?

AndyA

 Azt mondja a gyerek, hogy gyári!
77 ért találtam újat gyárit
és után gyártott 66 ért
Ilyenkor le kell adni a régit?

guliver83
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #42053 Dátum: 2012.12.18 kedd, 15:53:44 »

Azt mondja a gyerek, hogy gyári!
77 ért találtam újat gyárit
és után gyártott 66 ért
Ilyenkor le kell adni a régit?

guliver83

Ha gyári, akkor az nagyon jó vétel. Teljesítményben is ugyanazt tudja, amit a mostani?

Ha felújítás mellett döntesz, akkor vidd be egy műhelybe, és ott mindent kimérnek, cserélnek amit kell, és az anyagot is beszerzik hozzá.
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42054 Dátum: 2012.12.18 kedd, 16:41:14 »

Üdv!

Ugye utólag ülésfűtés lapokat akartam betenni a vasba. De gondolkodtam a dolgon és arra jutottam, hogy kicsit még takarékoskodok, és akkor már tudok venni egy bőrülésszettet ami full elektromos és fűt hűt 90ért.

A kérdésem az lenne, ha az van odaírva, hogy fűt és szellőztet, akkor a szellőztetés azt jelenti, hogy a klímától el kell vezetni valamit az ülésbe?

Elképzelhető az, hogy a 4ajtósból kibontott szett, nem fog megfelelően passzolni vagy működni az enyémben?
Bármi miatt, pl.: facelift előtti a kocsim, nincs kábelezve? Mire kell számítanom, vagy előzetesen leellenőriznem?

Köszönöm szépen!
 worship worship
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #42055 Dátum: 2012.12.18 kedd, 16:51:59 »

Üdv!

Ugye utólag ülésfűtés lapokat akartam betenni a vasba. De gondolkodtam a dolgon és arra jutottam, hogy kicsit még takarékoskodok, és akkor már tudok venni egy bőrülésszettet ami full elektromos és fűt hűt 90ért.

A kérdésem az lenne, ha az van odaírva, hogy fűt és szellőztet, akkor a szellőztetés azt jelenti, hogy a klímától el kell vezetni valamit az ülésbe?

Elképzelhető az, hogy a 4ajtósból kibontott szett, nem fog megfelelően passzolni vagy működni az enyémben?
Bármi miatt, pl.: facelift előtti a kocsim, nincs kábelezve? Mire kell számítanom, vagy előzetesen leellenőriznem?

Köszönöm szépen!
 worship worship
 integet2 integet2

Van benne ülésenként 2 db ventilátor, plusz kellenek hozzá intelligens PWM vezérléssel (egy PIC mikroprocesszor van benne) felszerelt gombok, plusz be kell drótozni.

Ilyen gombot tudok adni, egyszer vettem, hogy megnézzem, belül mi van, hátha tudom a többfokozatú ülésfűtéshez használni. Smiley Sajnos nem... :-( Ez vezérli az ülés aljában lévő dobozt, ami meg a fűtést és a ventilátorokat.

Ha ugyanolyan 4 ajtósból való, mint a tied, akkor fizikailag bele fog menni. A vezetékelés már másik téma. Az ülésekhez kellenek majd a kábelek is, rajtuk a kábelkorbács felőli csatlakozóval. Ilyen van a tiedben is, mert ezeken megy át pl. az övfeszítőpatron jele is, de nincs benne az összes érintkező és kábel. Azokat nem triviális pótolni, jobb, ha van az üléshez direkt hozzávaló.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #42056 Dátum: 2012.12.18 kedd, 17:10:07 »

Azt mondja a gyerek, hogy gyári!
77 ért találtam újat gyárit
és után gyártott 66 ért
Ilyenkor le kell adni a régit?

guliver83
úgy tudom többféle teljesitményű generátorral szerelték mondeokat felszereltségtől függően, pl. van-e fűthető szélvédő?
szerintem  felújitás a legjobb ár/érték arány.
Naplózva
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 349


E-mail
« Új hozzászólás #42057 Dátum: 2012.12.18 kedd, 17:11:55 »

Ha gyári, akkor az nagyon jó vétel. Teljesítményben is ugyanazt tudja, amit a mostani?

Ha felújítás mellett döntesz, akkor vidd be egy műhelybe, és ott mindent kimérnek, cserélnek amit kell, és az anyagot is beszerzik hozzá.


Gyári lenne 52 ért!
De az a baj van vele, hogy az automata sebességváltósra való és nem szabadonfutó a szíjtárcsája.
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42058 Dátum: 2012.12.18 kedd, 17:12:53 »

Van benne ülésenként 2 db ventilátor, plusz kellenek hozzá intelligens PWM vezérléssel (egy PIC mikroprocesszor van benne) felszerelt gombok, plusz be kell drótozni.

Ilyen gombot tudok adni, egyszer vettem, hogy megnézzem, belül mi van, hátha tudom a többfokozatú ülésfűtéshez használni. Smiley Sajnos nem... :-( Ez vezérli az ülés aljában lévő dobozt, ami meg a fűtést és a ventilátorokat.

Ha ugyanolyan 4 ajtósból való, mint a tied, akkor fizikailag bele fog menni. A vezetékelés már másik téma. Az ülésekhez kellenek majd a kábelek is, rajtuk a kábelkorbács felőli csatlakozóval. Ilyen van a tiedben is, mert ezeken megy át pl. az övfeszítőpatron jele is, de nincs benne az összes érintkező és kábel. Azokat nem triviális pótolni, jobb, ha van az üléshez direkt hozzávaló.

AndyA

na ettől féltem, hogy nem olyan egyszerű mint én azt gondoltam.  szomoru1

mindenesetre nagyon szépen köszönöm.  worship worship
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #42059 Dátum: 2012.12.18 kedd, 19:42:54 »

A generátor felújítható egy új szintjére, akár új feszszabályzóval, diódahíddal, hacsak nem mondjuk a tekercsek sérültek. Ha az előbbieket + keféket + csúszógyűrűt + csapágyakat is cserélnek, szerintem még mindig olcsóbban jössz ki, mint egy újjal, és ugyanazt fogja tudni.
Szia!
Én a kellénél (http://www.kelle.hu/) vásároltam. Régit leadtam, teljesen felújítottat  45.000 hoztam el.
Naplózva

Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #42060 Dátum: 2012.12.18 kedd, 19:48:20 »

Hol tudom ezeket a dolgokat beszerezni, mert nem találok feszültség szabályzót hozzá.
Köszönöm!

Ajánlott egy ismerős gyári új generátort 53 ezer FT ért lehetséges ez, hogy van ennyiért?

Ha a fesszabályzó megmihálylik, akkor a töltés lámpának égnie kéne, nem?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42061 Dátum: 2012.12.18 kedd, 19:49:57 »

Ha a fesszabályzó megmihálylik, akkor a töltés lámpának égnie kéne, nem?

De
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42062 Dátum: 2012.12.18 kedd, 20:08:27 »

Ha a fesszabályzó megmihálylik, akkor a töltés lámpának égnie kéne, nem?

Nem feltétlenül... pl én már láttam olyat, ahol rossz volt, és nem világított.
Simán meg kell mérni a töltőfeszt. Ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42063 Dátum: 2012.12.18 kedd, 20:16:27 »

Nem feltétlenül... pl én már láttam olyat, ahol rossz volt, és nem világított.
Simán meg kell mérni a töltőfeszt. Ennyi.

Ott szerintem más is hibás volt.
Ha van töltés az még feltétlenül azt jelenti, hogy jó minden, akár a szabályzó is.
A kezelhető hibáknál átkapcsolja a töltést vészüzemre a motorvezérlő. De ilyenkor is felkapcsolja a töltéslámpát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42064 Dátum: 2012.12.18 kedd, 20:20:55 »

Ott szerintem más is hibás volt.

Nem. Egyáltalán nem világított, akkor sem amikor kellett volna.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42065 Dátum: 2012.12.18 kedd, 20:22:08 »

Nem. Egyáltalán nem világított, akkor sem amikor kellett volna.

Tehát más is hibás volt, nem csak a generátor.
Hát ezt mondtam én is.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42066 Dátum: 2012.12.18 kedd, 20:32:44 »

Tehát más is hibás volt, nem csak a generátor.
Hát ezt mondtam én is.  vigyor3

Na még egyszer... tönkrement a fesszabályzó. Egyáltalán nem világított a lámpa. Ha ráadtad a gyújtást, akkor sem.
Majd kicseréltük a fesszabályzót, és violá, meg is javult.
Ha lehet, ne mondd már még egyszer, hogy ezt mondtad, mert egyrészt biztos vagyok benne, hogy az volt a bibis, és csak az, másrészt ismerem a fesszabályzó működését, tán még kapcsolási rajz szintjén, és továbbra is azt állítom: tönkremehet úgy, hogy nem világít.
Ha akarod, a te generátorodon megmutatom.

Más. Lenn írja vki, hogy 45-ért újították fel a generátorát. Hát, az ölég drága volt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42067 Dátum: 2012.12.18 kedd, 20:42:00 »

Na még egyszer... tönkrement a fesszabályzó. Egyáltalán nem világított a lámpa. Ha ráadtad a gyújtást, akkor sem.
Majd kicseréltük a fesszabályzót, és violá, meg is javult.
Ha lehet, ne mondd már még egyszer, hogy ezt mondtad, mert egyrészt biztos vagyok benne, hogy az volt a bibis, és csak az, másrészt ismerem a fesszabályzó működését, tán még kapcsolási rajz szintjén, és továbbra is azt állítom: tönkremehet úgy, hogy nem világít.
Ha akarod, a te generátorodon megmutatom.

Más. Lenn írja vki, hogy 45-ért újították fel a generátorát. Hát, az ölég drága volt.

Na még egyszer....
A töltés ellenőrző lámpát a műszercsoportban a motorvezérlő kapcsolgatja. Valamint a feszültségszabályzót is a motorvezérlő vezérli.
Tehát a töltés ellenőrző lámpa és a feszültségszabályzó között ott a motorvezérlő. Ha a motorvezérlő egyik irányból hibát érzékel (feszültségszabályzó), akkor a másik irányba attól függetlenül tud jelezni. Nincs közvetlen kapcsolat a feszültségszabályzó és a töltés ellenőrző lámpa között. Annak igen kicsi a valószínűsége, hogy a kicserélt feszültségszabályzó "mondja meg" a motorvezérlőnek, hogy bekapcsolhatja-e a töltés ellenőrző lámpát vagy sem.
Én is ismerem a feszültség szabályozót...is és a motorvezérlőt is.  poigneemain
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #42068 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:25:21 »

Na még egyszer....
A töltés ellenőrző lámpát a műszercsoportban a motorvezérlő kapcsolgatja. Valamint a feszültségszabályzót is a motorvezérlő vezérli.
Tehát a töltés ellenőrző lámpa és a feszültségszabályzó között ott a motorvezérlő. Ha a motorvezérlő egyik irányból hibát érzékel (feszültségszabályzó), akkor a másik irányba attól függetlenül tud jelezni. Nincs közvetlen kapcsolat a feszültségszabályzó és a töltés ellenőrző lámpa között. Annak igen kicsi a valószínűsége, hogy a kicserélt feszültségszabályzó "mondja meg" a motorvezérlőnek, hogy bekapcsolhatja-e a töltés ellenőrző lámpát vagy sem.
Én is ismerem a feszültség szabályozót...is és a motorvezérlőt is.  poigneemain

És a PCM milyen értékek alapján kapcsolja a töltés lámpát?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42069 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:29:04 »

És a PCM milyen értékek alapján kapcsolja a töltés lámpát?

Sok adat alapján határozza meg a töltőfeszültséget. Ha a kivezérlés hozza az elvárt eredményt, akkor nem kapcsolja fel. Ellenkező esetben igen.
Konkrét érték miért fontos?
Nézi az akku (külső hőmérséklet szenzor) hőmérsékletét, fogyasztókat....stb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #42070 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:31:08 »

Sok adat alapján határozza meg a töltőfeszültséget. Ha a kivezérlés hozza az elvárt eredményt, akkor nem kapcsolja fel. Ellenkező esetben igen.
Konkrét érték miért fontos?
Nézi az akku (külső hőmérséklet szenzor) hőmérsékletét, fogyasztókat....stb.
Avatarod mit ábrázol? Nem tudom kivenni.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42071 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:36:30 »

Avatarod mit ábrázol? Nem tudom kivenni.

http://www.origo.hu/motor/teszt/20060424asuzuki.html

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #42072 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:42:35 »


Robotkutya?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #42073 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:45:47 »

na ettől féltem, hogy nem olyan egyszerű mint én azt gondoltam.  szomoru1

mindenesetre nagyon szépen köszönöm.  worship worship

Megvan a drótozás, nem nagy ügy bekötni, csak türelem kérdése. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42074 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:56:01 »

Robotkutya?

A SUZUKI Láncos Kutyája.   Ott a lánc a nyakán.... és szemből akár azt is lehet benne látni.  vigyor3

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #42075 Dátum: 2012.12.18 kedd, 22:58:44 »

Sok adat alapján határozza meg a töltőfeszültséget. Ha a kivezérlés hozza az elvárt eredményt, akkor nem kapcsolja fel. Ellenkező esetben igen.
Konkrét érték miért fontos?
Nézi az akku (külső hőmérséklet szenzor) hőmérsékletét, fogyasztókat....stb.
nemtudom
Csak kíváncsiság, érdekesnek tartom a smart-charge rendszert.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42076 Dátum: 2012.12.18 kedd, 23:04:23 »

nemtudom
Csak kíváncsiság, érdekesnek tartom a smart-charge rendszert.

Melyik gyártó hogyan nevezi..... Sok márkánál a motorvezérlő már a főnök a töltésvezérlésnél.  Cool
Hatékonyabb és pontosabb szabályozás a mindenkori terhelési állapotnak megfelelően.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42077 Dátum: 2012.12.18 kedd, 23:09:46 »

Megvan a drótozás, nem nagy ügy bekötni, csak türelem kérdése. Smiley

AndyA
most kissé megnyugodtam.
kösz a segítséget.  worship worship
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #42078 Dátum: 2012.12.18 kedd, 23:13:48 »

most kissé megnyugodtam.
kösz a segítséget.  worship worship
 integet2 integet2

Úgy értettem, megvan a kapcsrajz, ami alapján be kell kötni. Onnantól meg már csak türelem kérdése. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42079 Dátum: 2012.12.18 kedd, 23:36:05 »

Na még egyszer....

...nem mondanám, ha nem láttam volna... folytathatjuk így a végtelenségig.
De attól még...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42080 Dátum: 2012.12.18 kedd, 23:38:43 »

Sok adat alapján határozza meg a töltőfeszültséget. Ha a kivezérlés hozza az elvárt eredményt, akkor nem kapcsolja fel. Ellenkező esetben igen.
Konkrét érték miért fontos?
Nézi az akku (külső hőmérséklet szenzor) hőmérsékletét, fogyasztókat....stb.

Egy kicsit túlragozzuk a dolgot. A töltőfesz (tdci) 14,4V. Hidegben, melegben... stabilan ennyi.
Ezt elég smartul csinálja. Sok mindent figyelembe vehet, hogy a végére egy ugyanolyan döntést hoz meg: 14,4V.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
dzsozy
Vendég
« Új hozzászólás #42081 Dátum: 2012.12.19 szerda, 01:29:28 »

Egy kicsit túlragozzuk a dolgot. A töltőfesz (tdci) 14,4V. Hidegben, melegben... stabilan ennyi.
Ezt elég smartul csinálja. Sok mindent figyelembe vehet, hogy a végére egy ugyanolyan döntést hoz meg: 14,4V.
Csak az amper nem mindegy!
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #42082 Dátum: 2012.12.19 szerda, 07:04:47 »

Egy kicsit túlragozzuk a dolgot. A töltőfesz (tdci) 14,4V. Hidegben, melegben... stabilan ennyi.
Ezt elég smartul csinálja. Sok mindent figyelembe vehet, hogy a végére egy ugyanolyan döntést hoz meg: 14,4V.
Tisztelt Fórumtárs!
Én meg azt mondom, hogy a töltőfesz nem állandó. A hőmérséklet függvényében télen 14.6-14.8 Volt is lehet, nyáron pedig 14 Volt alá is lemehet töltés közben.(+35°C felett) Ezt a téli üzemben emelt feszültséget, nem birják a hagyományos technológiával készült ólom akkuk. Eredmény, felforr az elektrolit és gázképződik. Ezért alkalmaznak Silver-Calcium vagy Calcium-Calcium akksikat a mondeóba Az újonan felszerelt digitális feszültség és turbónyomás mérő műszeremen ez most remekül látható.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #42083 Dátum: 2012.12.19 szerda, 08:51:23 »

Úgy értettem, megvan a kapcsrajz, ami alapján be kell kötni. Onnantól meg már csak türelem kérdése. Smiley

AndyA
jah  szomoru1 smile
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #42084 Dátum: 2012.12.19 szerda, 09:36:03 »

Sziasztok!
Lecseréltem a 2-es Mondimat 3-asra!! ISTENKIRÁLY!
Lenne egy pár kérdésem:
1. nem működik a szivargyújtó! Nem tölti a GPS-t, és ha benyomom a szivargyújtó gombját, benn marad! Mi lehet a bibi? Biztosíték?
2. a tanksapka nyitó kar sem működik, mert 2 emberes: nekem emelve kell tartanom a gombot, míg a feleségem kinyitja tanksapka ajtaját! egyébként ha csak simán meghúzóm és kiszállok tankolni nem marad úgy az ajtó, hanem amint elengedem a kart, visszazár! Az ajtóban valami rugó ment szét, vagy a bovdennal van baj?
Előre is köszi!

Ja mégvalami: eddig még nem írtam, de imádom ezt a közösséget! Mindenki jó fej és segítőkész! Köszönöm nektek
Naplózva
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42085 Dátum: 2012.12.19 szerda, 11:25:53 »

Sziasztok!
Lecseréltem a 2-es Mondimat 3-asra!! ISTENKIRÁLY!
Lenne egy pár kérdésem:
1. nem működik a szivargyújtó! Nem tölti a GPS-t, és ha benyomom a szivargyújtó gombját, benn marad! Mi lehet a bibi? Biztosíték?
2. a tanksapka nyitó kar sem működik, mert 2 emberes: nekem emelve kell tartanom a gombot, míg a feleségem kinyitja tanksapka ajtaját! egyébként ha csak simán meghúzóm és kiszállok tankolni nem marad úgy az ajtó, hanem amint elengedem a kart, visszazár! Az ajtóban valami rugó ment szét, vagy a bovdennal van baj?
Előre is köszi!

Ja mégvalami: eddig még nem írtam, de imádom ezt a közösséget! Mindenki jó fej és segítőkész! Köszönöm nektek
Elképzelhetö,hogy biztosíték!!!!
Kettö helye is van a szivarbiztinek az egyik csak gyújtáson müxik ha átrakod a mellette lévöbe akkor gyújtás nélkül is megy.....
Üdv
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #42086 Dátum: 2012.12.19 szerda, 11:33:19 »

2. a tanksapka nyitó kar sem működik, mert 2 emberes: nekem emelve kell tartanom a gombot, míg a feleségem kinyitja tanksapka ajtaját! egyébként ha csak simán meghúzóm és kiszállok tankolni nem marad úgy az ajtó, hanem amint elengedem a kart, visszazár! Az ajtóban valami rugó ment szét, vagy a bovdennal van baj?
ellenőrizd le előbb, ha huzigálod, mocorog-e a másik végén rendesen a pöcök. ha igen, van egy ötletem számodra.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #42087 Dátum: 2012.12.19 szerda, 11:56:52 »

Sziasztok!
Lecseréltem a 2-es Mondimat 3-asra!! ISTENKIRÁLY!
Lenne egy pár kérdésem:
1. nem működik a szivargyújtó! Nem tölti a GPS-t, és ha benyomom a szivargyújtó gombját, benn marad! Mi lehet a bibi? Biztosíték?
2. a tanksapka nyitó kar sem működik, mert 2 emberes: nekem emelve kell tartanom a gombot, míg a feleségem kinyitja tanksapka ajtaját! egyébként ha csak simán meghúzóm és kiszállok tankolni nem marad úgy az ajtó, hanem amint elengedem a kart, visszazár! Az ajtóban valami rugó ment szét, vagy a bovdennal van baj?
Előre is köszi!

Ja mégvalami: eddig még nem írtam, de imádom ezt a közösséget! Mindenki jó fej és segítőkész! Köszönöm nektek

1. Ha jó a biztosíték, még próbáld meg azt is hogy az aljat alján levő érintkezőt kicsit megdörzsized hogy friss legyen a fémfelület.
Naplózva
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #42088 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:10:35 »

ellenőrizd le előbb, ha huzigálod, mocorog-e a másik végén rendesen a pöcök. ha igen, van egy ötletem számodra.

Huzigálom, és működik! Mi az ötleted?
Naplózva
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #42089 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:12:36 »

Elképzelhetö,hogy biztosíték!!!!
Kettö helye is van a szivarbiztinek az egyik csak gyújtáson müxik ha átrakod a mellette lévöbe akkor gyújtás nélkül is megy.....
Üdv
Hol találom meg ezeket a helyeket? Mert nincs meg a biztosíték tető, és vakon nem tudom, hányadik ajzat a szivargyújtóé? Kb. el tudod mondani hanyadikba kell dugni és milyen biztit?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42090 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:13:04 »

Huzigálom, és működik! Mi az ötleted?

Valamilyen rugós megoldásnak kell lennie a tankajtó zsanéron, ami nyitás után kissé kiemeli az ajtót.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #42091 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:14:52 »

Valamilyen rugós megoldásnak kell lennie a tankajtó zsanéron, ami nyitás után kissé kiemeli az ajtót.
igen van! mit csináljak vele?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42092 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:23:01 »

igen van! mit csináljak vele?

Nem tartja ki a kocsi vonalvezetéséből a tankajtót kissé?
Vagy gyenge, törött, elhajlott.....stb.

Ha enged valami finom beavatkozást, hogy feszesebb legyen az ajtó, próbáld meg hátha javít valamit.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42093 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:32:52 »

Hol találom meg ezeket a helyeket? Mert nincs meg a biztosíték tető, és vakon nem tudom, hányadik ajzat a szivargyújtóé? Kb. el tudod mondani hanyadikba kell dugni és milyen biztit?
Nyugi Wink
Valaki biztos felrak egy képet neked róla wave wave wave
 taps taps taps
Azért nem jön vissza a szivargyújtó mert nem müxik.....
 integet2
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #42094 Dátum: 2012.12.19 szerda, 12:38:36 »

Hol találom meg ezeket a helyeket? Mert nincs meg a biztosíték tető, és vakon nem tudom, hányadik ajzat a szivargyújtóé? Kb. el tudod mondani hanyadikba kell dugni és milyen biztit?

A bal felső biztosító lesz az.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Fuse_%26_Relay_Information
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #42095 Dátum: 2012.12.19 szerda, 13:28:53 »

Nyugi Wink
Valaki biztos felrak egy képet neked róla wave wave wave
 taps taps taps
Azért nem jön vissza a szivargyújtó mert nem müxik.....
 integet2
Annyit elárulhatok, hogy a képen a srác már megtalálta:-)
http://gin.uw.hu/picture/fuse.jpg
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #42096 Dátum: 2012.12.19 szerda, 14:08:34 »

Annyit elárulhatok, hogy a képen a srác már megtalálta:-)
http://gin.uw.hu/picture/fuse.jpg
2funny
De csal! mert  FA men-t használ eplus2 eplus2
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #42097 Dátum: 2012.12.19 szerda, 14:18:31 »

Köszönöm mindenkinek!
Kicseréltem a biztit, és jó lett! Most már ezt is tudom!  worship
Már csak a tankoló ajtót kell megnéznem! :-)
Mégegyszer köszönöm
Naplózva
gpepe
Vendég
« Új hozzászólás #42098 Dátum: 2012.12.19 szerda, 14:25:58 »

Ja, mégvalami!
Ki kell cserélnem a vezető oldali ajtót! (azért én csinálom, mert nincs pénzem szerelőre, mindegy)
Sikerült szereznem ugyanolyan ajtót!
a zárkezetet is át kell raknom az új ajtóba, vagy az maradhat? ugyanez a kérdésem az elektr. ablakemelőre is!
Rendben van, hogy a kábeleket cserélem, de ezt a kettőt nem tudom, cserlljem-e vagy sem!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #42099 Dátum: 2012.12.19 szerda, 14:44:53 »

Ja, mégvalami!
Ki kell cserélnem a vezető oldali ajtót! (azért én csinálom, mert nincs pénzem szerelőre, mindegy)
Sikerült szereznem ugyanolyan ajtót!
a zárkezetet is át kell raknom az új ajtóba, vagy az maradhat? ugyanez a kérdésem az elektr. ablakemelőre is!
Rendben van, hogy a kábeleket cserélem, de ezt a kettőt nem tudom, cserlljem-e vagy sem!
ha angol kocsiról van, akkor ki kell cserélni a zárszerkezetet.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 835 836 837 838 839 840 841 [842] 843 844 845 846 847 848 849 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.173 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.