Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:48:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 892 893 894 895 896 897 898 [899] 900 901 902 903 904 905 906 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21900929 alkalommal)
0 Felhasználó és 100 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #44900 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:17:06 »

Szerinted nincs ez megtervezve? Olyan generátort raktak rá, ami elég.  wave
~ 350mA vs ~ 50 mA   / fogyasztó óriási nyereség  eplus2
jah, ha egy 21w-os izzóhoz nézed, akkor már jelentős.

és pl van amikor jó lenne az első szélvédő fűtés, de a gem nem engedi felkapcsolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #44901 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:19:07 »

Szerinted nincs ez megtervezve? Olyan generátort raktak rá, ami elég.  wave
~ 350mA vs ~ 50 mA   / fogyasztó óriási nyereség  eplus2
de pl ha ledesítesz, akkor a megspórolt teljesítményből kijön az ülésfűtés teljesítménye, anélkül, hogy többlet terhelés lenne
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44902 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:22:39 »

http://hvg.hu/cegauto/20110329_elektromos_fogyasztok_autoban
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44903 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:23:42 »

de pl ha ledesítesz, akkor a megspórolt teljesítményből kijön az ülésfűtés teljesítménye, anélkül, hogy többlet terhelés lenne
Ez így igaz.
De ha van eleve ülésfűtés, akkor az eleve bele van kalkulálva.
Sőt tudtommal, de ezt lehet te jobban tudod..... azonos generátor és akku van egy ülésfűtéssel rendelkező és egy nem rendelkező autóban.
~ 10 A max. az ülésfűtés, ha megy mindkettő fullon.

És ugye a LED-ek ígért élettartama meghatározásában fontos az "akár" szó, mert az ideális esetben, áramgenerátorral meghajtva, stabilan és folyamatosan értendő.
Ez nem teljesíthető az autóban.

Szóval én azt gondolom, hogy ez továbbra is divat és bevétel miatt terjed el.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44904 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:29:02 »


Ez szép és kerek....mint ahogy tudományosan megpróbálják megmagyarázni a hho-t, fogyasztó mágnest és egyéb csoda dolgokat.
Hülyeség, egyébként.  Fél liter többlet.....   nyes
Ezek csak egy szaklap gondolatai nem egy alátámasztott, bizonyított dolog.

Egy A8 nem fog kevesebbet enni, ha nem kapcsolok be semmit.

Nekem nem változott a fogyasztásom full zenélve és akkor mikor nem szólt.....pedig repkedtek a több 10 amperek üzem közben.

A LED-ek meg még említésre sem méltóak.  vigyor3


Ne értsetek félre, nem vitatkozom.....csak beszélgetünk és én mindig elég realista vagyok.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44905 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:32:47 »

Erre nem tudok mit mondani.
Ezek szerint te nem tanultál fizikát de én igen.
Szóval nem fog többet fogyasztani ha bekapcsolod pl a reflektort? 2x55W
No comment. A levegőből veszi elő az energiát szerinted?
Akkor amikor nincs bekapcsolva semmilyen fogyasztó az A8-ban akkor hová megy a többlet energia?

Ez szép és kerek....mint ahogy tudományosan megpróbálják megmagyarázni a hho-t, fogyasztó mágnest és egyéb csoda dolgokat.
Hülyeség, egyébként.  Fél liter többlet.....   nyes
Ezek csak egy szaklap gondolatai nem egy alátámasztott, bizonyított dolog.

Egy A8 nem fog kevesebbet enni, ha nem kapcsolok be semmit.

Nekem nem változott a fogyasztásom full zenélve és akkor mikor nem szólt.....pedig repkedtek a több 10 amperek üzem közben.

A LED-ek meg még említésre sem méltóak.  vigyor3


Ne értsetek félre, nem vitatkozom.....csak beszélgetünk és én mindig elég realista vagyok.  wave
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44906 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:33:48 »

Csak úgy megemlíteném, hogy ma már a legtöbb autó elektromos szervókormánnyal készül.
Igen vastag vezetékekkel, ahol akár 50A is szaladhat!
Tehát ha kanyarodunk pazaroljuk az energiát és többletfogyasztást okoz..... menjünk csak egyenesen, autópályán!  eplus2


Ha ezt a sok kütyüt nem használnánk, lehet elég lenne kb 2 liter üzemanyag, nem?
Nem.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #44907 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:36:36 »


Hsz. a cikkhez:

"En ugy gondolom, hogy a generator toltesetol, vagy nem toltesetol nem valtozik a generator felepitese, aminel egy tekercs forog magnesek kozott (vagy forditva). Ami a lenyeg, hogy a magnes erejet kell lekuzdenie a generatort hajto motornak. Vagy van valami az autoban, ami ezt kikapcsolja?
Innentol fogva, ahogy en gondolom ha forog a generator tengelye ugyanakkora, vagy kozel akkora teljesitmenyt vesz el a motortol attol fuggoen, hogy kell-e neki tolteni az auto akkumulatorat , illetve hifit megszolaltatnia vagy sem."

 wilting
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44908 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:36:44 »

Természetesen többet fogyaszt kanyarban, akkor is ha nem elektromos a szervó.
Mivel a nyomást elő kell állítani a fogyasztónak. (szervó sziv. akár elektromos akár nem.)
Szerinted ha a kézifék be van ragadva és folyamatosan fog akkor sem fogyaszt többet mi?

Nem vitatkozok veled, mert mint pár (kevés) ember itt a forumon te minden területhez értesz és hozzá tudsz szólni.

Csak úgy megemlíteném, hogy ma már a legtöbb autó elektromos szervókormánnyal készül.
Igen vastag vezetékekkel, ahol akár 50A is szaladhat!
Tehát ha kanyarodunk pazaroljuk az energiát és többletfogyasztást okoz..... menjünk csak egyenesen, autópályán!  eplus2


Ha ezt a sok kütyüt nem használnánk, lehet elég lenne kb 2 liter üzemanyag, nem?
Nem.  Cool
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44909 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:37:33 »

Hát nem.
A biciklinek sem változik meg a felépítése attól, hogy az Alpokra tekersz fel. Ugye mégis nehezebb tekerni.

Hsz. a cikkhez:

"En ugy gondolom, hogy a generator toltesetol, vagy nem toltesetol nem valtozik a generator felepitese, aminel egy tekercs forog magnesek kozott (vagy forditva). Ami a lenyeg, hogy a magnes erejet kell lekuzdenie a generatort hajto motornak. Vagy van valami az autoban, ami ezt kikapcsolja?
Innentol fogva, ahogy en gondolom ha forog a generator tengelye ugyanakkora, vagy kozel akkora teljesitmenyt vesz el a motortol attol fuggoen, hogy kell-e neki tolteni az auto akkumulatorat , illetve hifit megszolaltatnia vagy sem."

 wilting
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 11:40:14 írta DomeSL » Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #44910 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:38:22 »

csak beszélgetünk és én mindig elég realista vagyok.  wave
de legalábbis minimum az ellenkezőjét hajtogatod 15 hozzászóláson keresztül, mint a többi 30 ember, vagy egy szaklap.  smile wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 11:42:36 írta Mad-V » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44911 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:40:31 »

Erre nem tudok mit mondani.
Ezek szerint te nem tanultál fizikát de én igen.
Szóval nem fog többet fogyasztani ha bekapcsolod pl a reflektort? 2x55W
No comment. A levegőből veszi elő az energiát szerinted?
Akkor amikor nincs bekapcsolva semmilyen fogyasztó az A8-ban akkor hová megy a többlet energia?


Tanultam fizikát, nem is akárhogy.
Úgy érzem te sarkosítasz, mert hinni akarsz a LED hatalmában.  Grin
Az elektromos fogyasztókat az akku látja el a kocsiban. Ha felkapcsolod a plusz fogyasztót, akkor az akku-ból többet kicsivel veszel ki , amit majd a generátor pótol mivel ha megy a motor a generátor rendelkezésre áll.
Nem a levegőből veszi ki...... ez a sarkosítás.  De nem vezethető egyértelműen oda, hogy fél liter többletfogyasztás. Ilyen méréseket szinte a gyakorlatban lehetetlen végezni.

Olyan állapot nincs, hogy nincs bekapcsolva semmi egy A8-ban.  vigyor3  Ha az akku megkívánja tölti a generátor, ha nem nem. Ennyi
Milyen többlet keletkezik, amiről beszélsz? Minél lesz több?
 integet2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44912 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:42:41 »

Ha ez igaz lenne, akkor kimerülne az akkumulátor és nem bírná 7 évig.
Egy darab LED sincs az autómban. (hacsak Alf valahová be nem tett párat)

Tanultam fizikát, nem is akárhogy.
Úgy érzem te sarkosítasz, mert hinni akarsz a LED hatalmában.  Grin
Az elektromos fogyasztókat az akku látja el a kocsiban. Ha felkapcsolod a plusz fogyasztót, akkor az akku-ból többet kicsivel veszel ki , amit majd a generátor pótol mivel ha megy a motor a generátor rendelkezésre áll.
Nem a levegőből veszi ki...... ez a sarkosítás.  De nem vezethető egyértelműen oda, hogy fél liter többletfogyasztás. Ilyen méréseket szinte a gyakorlatban lehetetlen végezni.

Olyan állapot nincs, hogy nincs bekapcsolva semmi egy A8-ban.  vigyor3  Ha az akku megkívánja tölti a generátor, ha nem nem. Ennyi
Milyen többlet keletkezik, amiről beszélsz? Minél lesz több?
 integet2

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44913 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:43:06 »

de legalábbis minimum az ellenkezőjét hajtogatod 15 hoozzászóláson keresztül, mint a többi 30 ember, vagy egy szaklap.  smile wave

Ja, a 30 ember a hitelessége a dolognak?  nyes
Mert LED-eznek és nem akarják azt hallani, hogy nem sok értelme van és pénzt dobtak ki erre?  Wink
Szaklap...... erről már írtam.
Nehéz hiteles mérést végezni ebben a témakörben.


Van valaki, akinek csökkent a fogyasztása a LED-ekkel?  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44914 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:44:42 »

Ha ez igaz lenne, akkor kimerülne az akkumulátor és nem bírná 7 évig.


Nem is tervezik 7 évig. Valamint egyre érzékenyebbek a mai elektronikai rendszerek az akkumulátorra. Még ha indít is, lehet már nem tökéletes.
Elfelejtetted elolvasni azt a részt, ahol az generátor tölti az akku-t.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44915 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:47:38 »

Részemről befejezem a beszélgetést, mert nem ügyvéd vagyok.
Talán ha visszaolvas majd valaki aki érdemben hozzá tud szólni az autó elektronikához az elmagyarázza neked, hogy ha egy elektromos fogyasztót bekapcsolsz akkor nő a fogyasztás akár az akkumulátorról van megtáplálva amit vissza kell tölteni akár a generátorról.

Nem is tervezik 7 évig. Valamint egyre érzékenyebbek a mai elektronikai rendszerek az akkumulátorra. Még ha indít is, lehet már nem tökéletes.
Elfelejtetted elolvasni azt a részt, ahol az generátor tölti az akku-t.  wave
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44916 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:48:32 »

Természetesen többet fogyaszt kanyarban, akkor is ha nem elektromos a szervó.
Mivel a nyomást elő kell állítani a fogyasztónak. (szervó sziv. akár elektromos akár nem.)
Szerinted ha a kézifék be van ragadva és folyamatosan fog akkor sem fogyaszt többet mi?

Nem vitatkozok veled, mert mint pár (kevés) ember itt a forumon te minden területhez értesz és hozzá tudsz szólni.


Mint írtam, szó sincs vitáról...... lett egy kis téma.  wave

Csupán arról mondok 1-2 dolgot, hogy az autó esetében nincs jelentősége a LED-nek ellenben drágább.  integet2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #44917 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:51:34 »

Ja, a 30 ember a hitelessége a dolognak?  nyes
Mert LED-eznek és nem akarják azt hallani, hogy nem sok értelme van és pénzt dobtak ki erre?  Wink

Nem feltétlen attól hiteles, mindenesetre érdekes az attitűdöd Smiley

Saját tapasztalatom szerint a fényereje jobb, az élettartama hosszabb, a többi meg lehet relatív, de azok engem speciel nem érdekelnek. Én semmit nem cseréltem le csak úgy LED-re, csak ha amúgy is cserélni kellett volna. És eddig csak pozitív tapasztalataim vannak.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44918 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:51:46 »

Részemről befejezem a beszélgetést, mert nem ügyvéd vagyok.
Talán ha visszaolvas majd valaki aki érdemben hozzá tud szólni az autó elektronikához az elmagyarázza neked, hogy ha egy elektromos fogyasztót bekapcsolsz akkor nő a fogyasztás akár az akkumulátorról van megtáplálva amit vissza kell tölteni akár a generátorról.


Köszönöm a minősítő "aki érdemben hozzá tud szólni az autó elektronikához az elmagyarázza neked" jellemzést.   ("cukrász" vagyok... Wink )

Látom nem akarod vagy nem érted, hogy arról beszélek, hogy nincs jelentősége és főleg literekben számolható fogyasztásváltozásnak a LED-ek beépítésének.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 11:59:30 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44919 Dátum: 2013.03.30 szombat, 11:57:53 »

Nem feltétlen attól hiteles, mindenesetre érdekes az attitűdöd Smiley

Saját tapasztalatom szerint a fényereje jobb, az élettartama hosszabb, a többi meg lehet relatív, de azok engem speciel nem érdekelnek. Én semmit nem cseréltem le csak úgy LED-re, csak ha amúgy is cserélni kellett volna. És eddig csak pozitív tapasztalataim vannak.

Sosem lehet bizonyítani az ellenkezőjét. Mivel nem kapcsolsz a LED-el egy időben egy a helyére beépített fogyasztót és nem fogod tudni megnézni, hogy melyik hány órát bírja.
Nekem az előző autóban a 10 (!) év kb. alatt 2x kellett H4-est cserélnem a fényszóróban és mindig világított, ahogy elindítom az autót bekapcsolom. Ez inkább a jó akksinak, töltésrendszernek köszönhető.  Japán kocsi volt)

Fényesebb, ez nem kérdés.
De ugye a foncsorok (és itt nem a helyzetjelzőre gondolok most) izzószálra vannak tervezve optikailag. A LED nem oda (fókuszba) kerül, ahová kellene. Tehát fényesebb, de világítani nem fog jobban, távolabbra....stb.

Egy autót amit nem LED-el terveznek, nem lesz neki segítség pár darab LED beépétése, ez tuti. Ja és a spórolás ugye.... a LED-et megvenni -ahogy a legelején is írtam- bőven elviszi az amúgy sem keletkező hasznot.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 12:01:20 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #44920 Dátum: 2013.03.30 szombat, 12:32:44 »

A LED-es cuccokat nem a fogyasztás miatt teszik gyárilag(utólag inkább menő) hanem pl az emissziós értékek csökkentése miatt.
Minimális fogyasztás csökkenés lehet tőle, de kb egy hangszóróm többet zabál ha rádiózok.
Viszont pl egy benzines CO2 kibocsájtása a Halogénhez képest kb 60% is lehet....full LED rendszerrel akár több is.
plussz baleset megelőzési előnye is van...pl a féklámpa felgyulladási ideje kb 0,2mp-el lassabb mint a LED-esé...ez kb 5m fékút 100km/h-nál...gyorsabban tudsz reagálni és kevesebb a ráfutásos balesetek száma.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 18:27:30 írta Bunyek » Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #44921 Dátum: 2013.03.30 szombat, 12:49:34 »

Hát nem.
A biciklinek sem változik meg a felépítése attól, hogy az Alpokra tekersz fel. Ugye mégis nehezebb tekerni.

Ez a bicikli jó dolog de a legegyszerűbb amin saját magunk érezzük a töblet energia felhasználást. Ha bekapcsoltuk régen a dinamót rendesen fogta a bicajt pedig csak két kis 6 voltos izzó ment róla.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #44922 Dátum: 2013.03.30 szombat, 13:40:22 »

A LED-es cuccokat nem a fogyasztás miatt teszik gyárilag(utólag inkább menő) hanem pl az emissziós értékek csökkentése miatt.
Minimális fogyasztás csökkenés lehet tőle, de kb egy hangszóróm többet zabál ha rádiózok.
Viszont pl egy benzines CO2 kibocsájtása a Halogénhez képest kb 60% is lehet....full LED rendszerrel akár több is.
plussz baleset megelőzési előnye is van...pl a féklámpa felgyulladási ideje kb 0,2mp-el lassabb mint a halogéné...ez kb 5m fékút 100km/h-nál...gyorsabban tudsz reagálni és kevesebb a ráfutásos balesetek száma.

ma sem éltünk hiába!  egészségedre   pias pias  smile


amúgy érdekes, h mostanában itt nem lehet szólni semmiért, mert mindenki 1 hisztis quva lett  hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #44923 Dátum: 2013.03.30 szombat, 13:44:21 »


amúgy érdekes, h mostanában itt nem lehet szólni semmiért, mert mindenki 1 hisztis quva lett  hehe

Itt a tavasz, mindenkinek sok az energiája, amit le kéne vezetni, csak a ratyi idő miatt nem lehet semmit se csinálni  vigyor3
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #44924 Dátum: 2013.03.30 szombat, 13:45:52 »

Itt a tavasz, mindenkinek sok az energiája, amit le kéne vezetni, csak a ratyi idő miatt nem lehet semmit se csinálni  vigyor3

el kell meni vízhordónak  vigyor3        sajnos tényleg  szomoru1
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44925 Dátum: 2013.03.30 szombat, 13:56:50 »

Ha ez igaz lenne, akkor kimerülne az akkumulátor és nem bírná 7 évig.
Egy darab LED sincs az autómban. (hacsak Alf valahová be nem tett párat)

...nem.egyet sem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44926 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:04:19 »

Hsz. a cikkhez:

"En ugy gondolom, hogy a generator toltesetol, vagy nem toltesetol nem valtozik a generator felepitese, aminel egy tekercs forog magnesek kozott (vagy forditva). Ami a lenyeg, hogy a magnes erejet kell lekuzdenie a generatort hajto motornak. Vagy van valami az autoban, ami ezt kikapcsolja?
Innentol fogva, ahogy en gondolom ha forog a generator tengelye ugyanakkora, vagy kozel akkora teljesitmenyt vesz el a motortol attol fuggoen, hogy kell-e neki tolteni az auto akkumulatorat , illetve hifit megszolaltatnia vagy sem."

 wilting
nyes
Nyilván sok generátort látott már az cikk írója. levele
Nem mágnesek közt forog a tekercs és még csak fordítva sem. taps
Egy tök normál 3fázisú generátorról beszélünk,aminek az állórész tekercsei közt forog a forgórész tekercsei,és a forgórészre adott gerjesztőfeszültséggel állítunk elő váltakozó áramú 3 fázisú feszültséget az állórész tekercsein.Ezt egyenirányítjuk és már meg is kaptuk az egyenáramot.
És igen,ha nem adunk gerjesztő feszültséget a mozgórészre,akkor szabadon forog a forgórész és nem terheli a motort.Vagyis pontosan inkább nagyban függ a motor terhelése,hogy "lekapcsoljuk" a generátort vagy "bekapcsoljuk" a generátort a gerjesztő feszültséggel.
Kilehet számolni a villamos teljesítménye alapján a fizikai teljesítményét is,hogy hány Lóerőt vesz el "hajtott" állapotban a motortól.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44927 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:24:55 »

Tisztelt Fórumtársak!
Én még úgy tanultam, hogy a gépjármű fogyasztása az két alapvető terhelésből adódik össze. A gápjármű segéd üzemének megtáplálásához és a gépjármű mozgatásához szükséges nyomaték összege. A két tényező egymástól függetlenűl is változhat, de az összegük vagyis a teljesitmény igényük az mindig a motoron fog megjelenni, ami nagyobb teljesitmény igény esetén növekvő fogyasztási értékeket fog képviselni. Ha bármivel növelem a segéd üzem terhelését, ami jelen esetben a generátor terhelését jelenti, akkor növekszik annak nyomaték igénye, illetve teljesitmény igénye és evvel arányosan nő a gépjármű fogyasztása is. Ebből adódóan a fogyasztás szempontjából nem mindegy, hogy a 12w fogyasztásu nappali fényem, vagy a 150W-ot  igénylő tompitott fényszóró van bekapcsolva. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 14:49:04 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44928 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:36:36 »

Ez elméletben így is van.
De a gyakorlatban ez nem kiszámítható. Főleg pár izzó és pár LED különbségeként.

Sokkal jobban beleszól a fogyasztásba a nem megfelelő gumiabroncs nyomás!
Itt valóban akár literekben is mérhető a különbség.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44929 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:52:01 »

Ez elméletben így is van.
De a gyakorlatban ez nem kiszámítható. Főleg pár izzó és pár LED különbségeként.

Sokkal jobban beleszól a fogyasztásba a nem megfelelő gumiabroncs nyomás!
Itt valóban akár literekben is mérhető a különbség.
Akkor számoljunk.Elöl:
2x55w a fényszórónak=110W
2x5w a helyzetjelzőnek=10w

Ez már 10A
Plusz még a hátsó helyzetjelzők 2x5w.

Összesen 10-12A
Ez a generátor teljesítményének egészen pontosan a 10%-a.
Ha ezek helyett 2x5w-os ledes DLR-t égetsz,az mindenképpen jelentős különbség.Hosszú távon szerintem igen is van jelentősége.Pont mint a megfelelő gumiabroncs nyomás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #44930 Dátum: 2013.03.30 szombat, 14:56:24 »

Ebből adódóana fogyasztás szempontjából nem mindegy, hogy a 12w fogyasztásu nappali fényem, vagy a 150W-ot  igénylő tompitott fényszóró van bekapcsolva. wave
Tisztelettel László! worship

Városban igen. De szerintem országúton, autópályán a segédüzeminek nevezett fogyasztás a teljes teljesítményigénynek már jóval alacsonyabb %-át teszi ki, így a fogyasztásra sincs már olyan nagy hatással.

Ez már csak személyes preferencia, de én mindig minden esetben azzal követem a motor beindítását, hogy tompított fel, és leállításig le sem kapcsolom. Sok a vaksi az utakon, inkább legyen valamivel magasabb a fogyasztás, de lássanak. Mondjuk a DRL ilyen szempontból nem rossz, mert nem egy lefelé vetített fény, hanem világít amerre lát (legalábbis így tudom).
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44931 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:01:00 »

Városban igen. De szerintem országúton, autópályán a segédüzeminek nevezett fogyasztás a teljes teljesítményigénynek már jóval alacsonyabb %-át teszi ki, így a fogyasztásra sincs már olyan nagy hatással.

Ez már csak személyes preferencia, de én mindig minden esetben azzal követem a motor beindítását, hogy tompított fel, és leállításig le sem kapcsolom. Sok a vaksi az utakon, inkább legyen valamivel magasabb a fogyasztás, de lássanak. Mondjuk a DRL ilyen szempontból nem rossz, mert nem egy lefelé vetített fény, hanem világít amerre lát (legalábbis így tudom).
Íg van,a  drl nagyon jól látszik messziről is.nekem pl gyárilag nincs Drl,de van automata fényszóróm.Ha így használom,a gyújtás után automatice ég a ledes cucc,és ha besötétedne,automatikusan bekapcsol a xenon.De amíg megfelelő a fényviszony addig a ledek égnek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44932 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:13:46 »

Akkor számoljunk.Elöl:
2x55w a fényszórónak=110W
2x5w a helyzetjelzőnek=10w

Ez már 10A
Plusz még a hátsó helyzetjelzők 2x5w.

Összesen 10-12A
Ez a generátor teljesítményének egészen pontosan a 10%-a.
Ha ezek helyett 2x5w-os ledes DLR-t égetsz,az mindenképpen jelentős különbség.Hosszú távon szerintem igen is van jelentősége.Pont mint a megfelelő gumiabroncs nyomás.

Ha minden egyéb változó teljesen konstans marad-na..... de ez nem lehetséges!
Tehát maradunk az elméleti résznél.
Egy plusz fékezés és azt követő gyorsítás, egyel több piros...stb. mind többet fogyaszt, mint az izzók LED-re cseréléséből nyerhető megtakarítás. De megint csak nagyobb kiadás megvenni a LED-eket is. Sosem lehet érezni a megtakarítást, mert a forgalmi viszonyok sosem azonosak, sosem tud ugyanúgy menni az autó.
Sosem lesz megtakarítás (csak) LED-ekkel, ezt el kell fogadni....szerintem. Design cucc.  wave
A gumit felfújni ingyen van (kúton) Szerintem fontosabb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #44933 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:22:39 »

Engem meggyőztél.
A lámpát sem kapcsolom le otthon mostantól, mert ha a feleségem vasal az úgyis többet fogyaszt.
Akkor meg kár vele szórakozni.
Ráadásul elromolhat a kapcsoló.

Ha minden egyéb változó teljesen konstans marad-na..... de ez nem lehetséges!
Tehát maradunk az elméleti résznél.
Egy plusz fékezés és azt követő gyorsítás, egyel több piros...stb. mind többet fogyaszt, mint az izzók LED-re cseréléséből nyerhető megtakarítás. De megint csak nagyobb kiadás megvenni a LED-eket is. Sosem lehet érezni a megtakarítást, mert a forgalmi viszonyok sosem azonosak, sosem tud ugyanúgy menni az autó.
Sosem lesz megtakarítás (csak) LED-ekkel, ezt el kell fogadni....szerintem. Design cucc.  wave
A gumit felfújni ingyen van (kúton) Szerintem fontosabb.

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #44934 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:23:57 »

Íg van,a  drl nagyon jól látszik messziről is.nekem pl gyárilag nincs Drl,de van automata fényszóróm.Ha így használom,a gyújtás után automatice ég a ledes cucc,és ha besötétedne,automatikusan bekapcsol a xenon.De amíg megfelelő a fényviszony addig a ledek égnek.
ó, ez neked meg van csinálva?
Vizsgán nem kötekednek érte?
Naplózva
ZHG
Vendég
« Új hozzászólás #44935 Dátum: 2013.03.30 szombat, 15:52:28 »

http://www.youtube.com/watch?v=otAB2dpBQ40

Honnan kerítsek ilyen erős rugót ami így kipattintja a csomagtartó ajtót?? Várok ötleteket!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44936 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:09:53 »

Engem meggyőztél.
A lámpát sem kapcsolom le otthon mostantól, mert ha a feleségem vasal az úgyis többet fogyaszt.
Akkor meg kár vele szórakozni.
Ráadásul elromolhat a kapcsoló.


Jó dolog az irónia, csak sokszor butaság.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44937 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:27:40 »

Ha minden egyéb változó teljesen konstans marad-na..... de ez nem lehetséges!
Tehát maradunk az elméleti résznél.
Egy plusz fékezés és azt követő gyorsítás, egyel több piros...stb. mind többet fogyaszt, mint az izzók LED-re cseréléséből nyerhető megtakarítás. De megint csak nagyobb kiadás megvenni a LED-eket is. Sosem lehet érezni a megtakarítást, mert a forgalmi viszonyok sosem azonosak, sosem tud ugyanúgy menni az autó.
Sosem lesz megtakarítás (csak) LED-ekkel, ezt el kell fogadni....szerintem. Design cucc.  wave
A gumit felfújni ingyen van (kúton) Szerintem fontosabb.

de ne a többi változótól tedd már függővé,azt ami amúgy is konstans=állandó!
Ezt az állandót te állandóan megtudod spórolni.Nem ettől esz a fogyid 8 helyett 6,ezt senki nem álította.
Te azt állítod,hogy jelentéktelen,más meg pont az ellenkezőjét.A számok nem a te javadra mutatnak.Ha egy generátor 100km-en 2liter üzemanyaggal szolgálható ki,akkor a 150w lekapcsolt fogyasztó pont 2dl el kevesebb üzemanyagot jelent.Lehet,hogy ez neked nem sok,viszont a főnököm,aki évi 80e km-t autózik,ammak +2 literes fogyasztás 100km-en évi +500.000e ftjába kerül.Az egy dlr-el pont 50e ft megtakarítás.Akkor kimutatható vagy nem?
Te a szubjektív véleményedre alapozol,és minden mást figyelmen kívül hagysz.Na persze nem olyan nagy baj ez,ha elég gyakran ismételgeted ,talán  sikerül mást is meggyőznöd magadon kívül.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44938 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:29:00 »

ó, ez neked meg van csinálva?
Vizsgán nem kötekednek érte?
Nekem smaxom van.Ez gyári funkció.A dlr a megfelelő helyre került fel,így elméletileg nem köthetnek bele.Gyakorlatilag meg vizsgán még nem volt így....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #44939 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:35:42 »

Nekem smaxom van.Ez gyári funkció.A dlr a megfelelő helyre került fel,így elméletileg nem köthetnek bele.Gyakorlatilag meg vizsgán még nem volt így....
Aha, értem. Mert nekem is van auto funkció, de így kb. semmit sem ér és gondolkodtam a hasznosításán Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44940 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:52:00 »

de ne a többi változótól tedd már függővé,azt ami amúgy is konstans=állandó!
Ezt az állandót te állandóan megtudod spórolni.Nem ettől esz a fogyid 8 helyett 6,ezt senki nem álította.
Te azt állítod,hogy jelentéktelen,más meg pont az ellenkezőjét.A számok nem a te javadra mutatnak.Ha egy generátor 100km-en 2liter üzemanyaggal szolgálható ki,akkor a 150w lekapcsolt fogyasztó pont 2dl el kevesebb üzemanyagot jelent.Lehet,hogy ez neked nem sok,viszont a főnököm,aki évi 80e km-t autózik,ammak +2 literes fogyasztás 100km-en évi +500.000e ftjába kerül.Az egy dlr-el pont 50e ft megtakarítás.Akkor kimutatható vagy nem?
Te a szubjektív véleményedre alapozol,és minden mást figyelmen kívül hagysz.Na persze nem olyan nagy baj ez,ha elég gyakran ismételgeted ,talán  sikerül mást is meggyőznöd magadon kívül.... nyes

Megint csak elméletileg alakul ez így. Nem mutatható ki, mert nem üzemelt pontosan azonosa, ugyan úgy egy másik full azonos autó, azonos vezetővel szinkronban, hogy a különbséget lehessen mérni. A tankolást is felejtsük el, mert a kutak....hagyjuk.
Nekem volt olyan autóm, ami 5,2-5,3 litert kér 100 km-re. Több száz ezer km került bele. Nem evett kevesebbet nappal, mint este.

"Ha egy generátor 100km-en 2liter üzemanyaggal szolgálható ki,akkor a 150w lekapcsolt fogyasztó pont 2dl el kevesebb üzemanyagot jelent.Lehet,hogy ez neked nem sok,viszont a főnököm,aki évi 80e km-t autózik,ammak +2 literes fogyasztás 100km-en évi +500.000e ftjába kerül.Az egy dlr-el pont 50e ft megtakarítás.Akkor kimutatható vagy nem?

Hát nem értem, hogy 100km-en a 150 W-ból hogyan jött ki a +2 liter ide vagy oda.
Nem egyenes arányosa a generátor energiaigénye és a belőle kivett teljesítmény. (-150W 2 dl benzin) Nem lehet ezt így kiszámolni.Mert ha lekötöm, ha nem terhelem akkor is energiát igényel tehát mindig fogyaszt.
A működése közbeni + vagy - 10 A sosem lesz 2 liter üzemanyag különbség 100 km-en.

(nem vitatkozom, beszélgetünk Smiley)
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 szombat, 16:55:37 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44941 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:54:21 »

Aha, értem. Mert nekem is van auto funkció, de így kb. semmit sem ér és gondolkodtam a hasznosításán Smiley
szerintem az enyém pont ugyan olyan mint a tiéd.ez alapján neked is ugyan ezt tudná a rendszer.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #44942 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:56:25 »

szerintem az enyém pont ugyan olyan mint a tiéd.ez alapján neked is ugyan ezt tudná a rendszer.
Igen, csak DayLight-om nincs...
Naplózva
dsstar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #44943 Dátum: 2013.03.30 szombat, 16:58:04 »

Ha kevesebb a terhelés akkor kevesebb a fogyasztás ez ennyire egyszerű. Ha nem sokkal is de kevesebb nyes

Megint csak elméletileg alakul ez így. Nem mutatható ki, mert nem üzemelt pontosan azonosa, ugyan úgy egy másik full azonos autó, azonos vezetővel szinkronban, hogy a különbséget lehessen mérni. A tankolást is felejtsük el, mert a kutak....hagyjuk.
Nekem volt olyan autóm, ami 5,2-5,3 litert kér 100 km-re. Több száz ezer km került bele. Nem evett kevesebbet nappal, mint este.

"Ha egy generátor 100km-en 2liter üzemanyaggal szolgálható ki,akkor a 150w lekapcsolt fogyasztó pont 2dl el kevesebb üzemanyagot jelent.Lehet,hogy ez neked nem sok,viszont a főnököm,aki évi 80e km-t autózik,ammak +2 literes fogyasztás 100km-en évi +500.000e ftjába kerül.Az egy dlr-el pont 50e ft megtakarítás.Akkor kimutatható vagy nem?

Hát nem értem, hogy 100km-en a 150 W-ból hogyan jött ki a +2 liter ide vagy oda.
Nem egyenes arányosa a generátor energiaigénye és a belőle kivett teljesítmény. (-150W 2 dl benzin) Nem lehet ezt így kiszámolni.Mert ha lekötöm, ha nem terhelem akkor is energiát igényel tehát mindig fogyaszt.
A működése közbeni + vagy - 10 A sosem lesz 2 liter üzemanyag különbség 100 km-en.

(nem vitatkozom, beszélgetünk Smiley)
Naplózva

MK3 2001 1.8 125LE sedan
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44944 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:00:02 »

Ha kevesebb a terhelés akkor kevesebb a fogyasztás ez ennyire egyszerű. Ha nem sokkal is de kevesebb nyes


Persze, de nem erről van szó.....már. Mert a különbség jelentéktelen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44945 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:03:04 »

Megint csak elméletileg alakul ez így. Nem mutatható ki, mert nem üzemelt pontosan azonosa, ugyan úgy egy másik full azonos autó, azonos vezetővel szinkronban, hogy a különbséget lehessen mérni. A tankolást is felejtsük el, mert a kutak....hagyjuk.
Nekem volt olyan autóm, ami 5,2-5,3 litert kér 100 km-re. Több száz ezek km került bele. Nem evett kevesebbet nappal, mint este.

"Ha egy generátor 100km-en 2liter üzemanyaggal szolgálható ki,akkor a 150w lekapcsolt fogyasztó pont 2dl el kevesebb üzemanyagot jelent.Lehet,hogy ez neked nem sok,viszont a főnököm,aki évi 80e km-t autózik,ammak +2 literes fogyasztás 100km-en évi +500.000e ftjába kerül.Az egy dlr-el pont 50e ft megtakarítás.Akkor kimutatható vagy nem?

Hát nem értem, hogy 100km-en a 150 W-ból hogyan jött ki a +2 liter ide vagy oda.
Nem egyenes arányosa a generátor energiaigénye és a belőle kivett teljesítmény. (-150W 2 dl benzin) Nem lehet ezt így kiszámolni.Mert ha lekötöm, ha nem terhelem akkor is energiát igényel tehát mindig fogyaszt.
A működése közbeni + vagy - 10 A sosem lesz 2 liter üzemanyag különbség 100 km-en.

(nem vitatkozom, beszélgetünk Smiley)
a 2 liter külömbséget nagyságrendbeli számnak vettem egy hosszú távra elővetítve.
A generátor meg simán kér 2litert 100on.Nézegesd csak a pillanatnyi fogyimérőt.Sokszor megelégszik a motor 3literrel akár 90km/h sebességnél.Ez pont igazolja,hogy a motor adott fordulaton és sebességnél már kevés üzemanyaggal elvan.Egy nagyobb gázadásnál meg felmegy szépen 60l/100km átlagra.

A + 10A pedig ha figyelmesen olvastad volna,azt írtam,hogy 2dl/100km.Erre jött ki,hogy éves szinten 50e ft költség ez neked,ha mész évi 80e km-t.
 nyes a nem evett kevesebbet nappal mint este meg mókás,mert nappal is úgyanúgy égeted azokat a fogyasztókat,mint éjjel.Így a pontos kifejezés,hogy pont annyival evett többet nappal,mint éjjel! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44946 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:03:52 »

Igen, csak DayLight-om nincs...
vegyél 1et a közös beszerzésben.Én is így vettem 15e ft-ért.és tök facca.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44947 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:04:50 »

Persze, de nem erről van szó.....már. Mert a különbség jelentéktelen.
akkor azt a jelentéktelen pár tízezret tedd félre nekem minden évben! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44948 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:09:28 »

a 2 liter külömbséget nagyságrendbeli számnak vettem egy hosszú távra elővetítve.
A generátor meg simán kér 2litert 100on.Nézegesd csak a pillanatnyi fogyimérőt.Sokszor megelégszik a motor 3literrel akár 90km/h sebességnél.Ez pont igazolja,hogy a motor adott fordulaton és sebességnél már kevés üzemanyaggal elvan.Egy nagyobb gázadásnál meg felmegy szépen 60l/100km átlagra.

A + 10A pedig ha figyelmesen olvastad volna,azt írtam,hogy 2dl/100km.Erre jött ki,hogy éves szinten 50e ft költség ez neked,ha mész évi 80e km-t.
 nyes a nem evett kevesebbet nappal mint este meg mókás,mert nappal is úgyanúgy égeted azokat a fogyasztókat,mint éjjel.Így a pontos kifejezés,hogy pont annyival evett többet nappal,mint éjjel! eplus2

Végülis...
Akkor akik nem kapcsolnak lámpát -sokszor este sem a városban- országúton és rossz időben, akkor azok nem hülyék csak spórolnak?  eplus2

A pillanatnyi fogyasztásmérő a befecskendezési időből és egyéb paraméterekből áll össze, semmi értelme. Nekem nincs is....de nem is nézném.  vigyor3


Akinek 5 fogyaszt a kocsija /100 km, annak elég lenne 3 liter, ha leszereljük a generátort? Kizárt....
A gördülési ellenállás leküzdése a nagy fogyasztó és a motor belső súrlódása + egyebek....ez mind csak 3 liter lenne 100 km-en?  
Hol van az ilyen autó?  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #44949 Dátum: 2013.03.30 szombat, 17:10:34 »

akkor azt a jelentéktelen pár tízezret tedd félre nekem minden évben! eplus2

Oké, elméletben félretettem -mint ahogy meg is spóroltuk- és elméletben át is adtam. Rendben?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 892 893 894 895 896 897 898 [899] 900 901 902 903 904 905 906 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.17 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.