Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 14:36:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 112   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK5 Általános kérdések  (Megtekintve 1547954 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2350 Dátum: 2017.08.30 szerda, 16:04:11 »

Na, ez jól jönne az MKIV-be is.... Sajna az a cucc sose fog Android Autot támogatni, pedig nem nagy dolog... Ha jól sejtem csak a képet rakja ki, meg az érintési pozíciót küldi vissza. Ja és a hang is megy, de ez se nagy cucc....

Igen, nagyon tudnám én is díjazni. De csak álom marad...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2351 Dátum: 2017.08.30 szerda, 16:10:52 »

Igen, nagyon tudnám én is díjazni. De csak álom marad...

Képet és hangot ki lehet rakni, a baj az hogy a vezérlés nem működik.  rinya
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2352 Dátum: 2017.08.30 szerda, 16:19:21 »

Képet és hangot ki lehet rakni, a baj az hogy a vezérlés nem működik.  rinya

Képet hogy?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2353 Dátum: 2017.08.30 szerda, 16:31:35 »

Képet hogy?

ráragasztod a telefont.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2354 Dátum: 2017.08.30 szerda, 16:53:25 »

Képet hogy?

Tolató kamera bemenet. Ez meg átviszi a képet: https://car-solutions.com/en/smartphone-iphone-wi-fi-mirror-car-adapter-with-rca-and-hdmi-outputs.php
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2355 Dátum: 2017.08.30 szerda, 23:31:56 »


Folyt köv itt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg1121321#msg1121321
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2356 Dátum: 2017.09.01 péntek, 13:38:04 »

Sziasztok,

1 MK5-ön ami az elsők közül való volt már túl vagyok, 2 év alatt sikerült több mint 150.000 tanulságos kilométert megtennem vele.
Ha gondoljátok szívesen megosztom veletek a tapasztalataimat.

Andrew
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2357 Dátum: 2017.09.01 péntek, 13:41:22 »

Sziasztok,

1 MK5-ön ami az elsők közül való volt már túl vagyok, 2 év alatt sikerült több mint 150.000 tanulságos kilométert megtennem vele.
Ha gondoljátok szívesen megosztom veletek a tapasztalataimat.

Andrew

Az szép km annyi idő alatt.
Persze, jöhet mindennemű tapasztalat!  worship
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mumus1986
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #2358 Dátum: 2017.09.01 péntek, 18:23:55 »


Hol van a tolatókamera bemenet?
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2359 Dátum: 2017.09.01 péntek, 19:46:59 »

Hol van a tolatókamera bemenet?

Bocsi egy itt kezdodott tema tovabbgondolasa volt, de MKIV-es Mondeonal, nem az V-osnel.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mumus1986
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #2360 Dátum: 2017.09.01 péntek, 20:00:07 »

Bocsi egy itt kezdodott tema tovabbgondolasa volt, de MKIV-es Mondeonal, nem az V-osnel.

Akkor ez a linkelt kütyü nem működik MK V-el?


Esetleg egy rca anya-USB kábellel össze lehet kapcsolni?
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.01 péntek, 21:51:37 írta Mumus1986 » Naplózva
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2361 Dátum: 2017.09.02 szombat, 01:52:29 »

Akkor popcon-t, colát elő, és kezdődjék SmileySmileySmiley (Időnként írok bele szóval néha nézzetek rá)

Akkor megosztom veletek a tapasztalataimat, s bár nem biztos, hogy jókat fogok írni, ez senkit ne rettentsen el hiszen miután kiszálltam az első MK5-ből újra MK5-öt választottam mert alapvetően egy remek autó amit szeretek. Tudjuk be a problémákat az első szériának,  és talán a kezdeti Spanyol mentalitásnak.
Azt gondolom, hogy a minőségi problémák akkor kezdődtek amikor Belgiumban Genk-ben bezárták azt a gyárat ahol az MK4-es Mondeok készültek.
A 2011 facelift modellek voltak közel s távol a mai napig legmegbízhatóbb és legjobban összeszerelt Mondeok. Ezt tapasztalatból mondom szintén, mivel egy ilyennel volt szerencsém 0-260.000km-ig együtt "élni" 4 éven át. Lehet, hogy Valencia Spanyolrszágban egy szép hely, az is lehet, hogy ott található a Ford legmodernebb gyára, de sajnos ezek az üdvözítő paraméterek nem jelentik azt, hogy akkor ott biztosan kiváló minőségű autók készülnek.

2015 április 17-én vettem át a várva várt MK5-öt. 2.0 TDCI 150 ló, manuális Titanium felszereltséggel "csúcs" Sony hifi, 12 hangszóró.. aztán ezen kivül kb. semmi plusz. Ja igen, az automata parkoló funkció.. ami kb. csak arra jó, hogy forgalom mentes környezetben az autóban ülőket kápráztassuk. De legalább valami kis különlegesség. Az autó egyébként 2014 Novemberben gurult le a szalagról Valenciában.

Az autó külseje, formája tényleg káprázatos volt, fekete krómokkal olllalla... mivel a gyártást 2014 szeptember 8-án kezdték, 2015 áprilisban még alig-alig volt látható az utakon az MK5-ből.
Ami már akkor is meglehetősen bosszantott az autó lámpája.  Xenon nincs, de projektoros lámpa van halogénnal. Ha tuti lámpát akarsz azaz a LED-et akkor a gatyád rámegy.
Ok, megértettem van Halogén  vagy  van LED és persze választhatsz bármilyen felszereltséget a LED feláras minden esetben. (VIGNALE akkor még nem volt).
Jó nyeljük le. Na de mi van a nappali menetfénnyel??? Az már az MK4 Titániumban is  szériában LED volt, és jól nézett ki. Na itt nincs.  Kedves FORD!! Ez SZÉGYEN!!! Egy kb. bármilyen Skodában is LED nappali fény van. A Ford új zászlós hajójára meg csak egy sárgán pislákoló gyertyácska jár?Huh? Ebbe az egyébként sportos szép formájú, szemeket vonzó autóba....?!

Mindegy, lenyeltük ezt is, már akkor is tudtam, hogy majd Xenonos lesz, a rohadványos  korábban sosem látott H15-ös izzójukat ami 15/55W nappali fény/reflektor kombináció meg b....tegyék ahová akarják, kénytelen vagyok elfogadni.

Az átvételkor kapásból feltűnt, hogy a motorháztető illesztése a lökháritó felöl részen rossz, tehát a hézagok nem egyenlőek ráadásul a ferdén is áll. A jobb oldal feljebb van mint a bal oldal. Szóltam is az átadónak, hogy ez ugyan nézzék már meg mert így 2015-ben amikor robotok rakják össze az autót, lézeres mérés technológivál dolgoznak akkor illesztési hiba nem lehet... Hol vannak már a 80-as évek amikor a Dáciákat a félhomályban szerelték össze kézzel Pitestiben és a munkások nem látták, hogy mit csinálnak ezért (is) voltak az akkori autókon pl. ilyen hibák (is). De egy új közel 10 Milliós autónál ez nem fordulhat elő.

Valamit próbáltak állítani rajta ami persze nem sikerült. Mindegy elhoztam az autót, hiszen már nagyon vártam meg a másikat már leadtam.

Belül egy teljesen más világ fogadott. Az (MK4)-hez viszonyítva. Kicsit megcsapott egy fajta prémiumos érzés. Mintha tényleg próbáltak volna tenni azért, hogy a minőség érzet jobb legyen. Gondolok itt elsősorban felhasznált anyagok minőségére. "Magic" TFT vetített műszerfal, mint 8" navi, multiémédia. Yeeeee... ez az gondoltam magamban.

Aztán bekapcsoltam a Hifi-t. 12 hangszóró mélynyomó , már alig vártam, hogy kicsit hangosítsak rajta, hogy halljam a magas tiszta csipogását a mély masszirozó mindent átható rezgését.

De valahogy ez elmaradt. Állítgattam, csavargattam, DSP,EQ, mittom én.... és az istennek sem tudott úgy megszólalni mint a 9 hangszórós MK4 sima Sony fejegységgel.
Brutális csalódás. Ne értsétek félre, nem volt elviselhetetlen, sőt nem volt rossz, de az MK4 9 hangszórós rendszere 1000x jobban szólt. Ehhez mérten volt csalódás.

Első műszaki probléma: 10.000 KM  
Hiba jelenség: Gyorsításnál a ráz a futómű. (ráz?Huh? nem, konkrétan érzésre  ijesztően centiket ugrál jobbra-balra szét akar esni az eleje) Semmi fokozatosság vagy előjel. Jó hír, hogy 160 fölött ráz de nem annyira. Jó tudom akkor nyomjam mindig 160 felett. Nem gond, csak városban sokszor feltartanak Smiley

Ford Szerviz látogatás: Jelzem, hogy szerintem a hiba jelenség alapján belső féltengely csapágy.  De ez csak feltételezés mert ugye 10.000 Km-nél 80% autópálya használat mellett ez lehetetlen. A Dácia is elment vagy 30.000-et egy féltengellyel anno..

Próbakör után a szerviz elmondja, hogy igen a belső féltengely csuklóban az egyik csapágy széttört... ..de ne aggódjak, mert nem én vagyok az első... beszállítói hiba...
De ha beszállítói hiba - kérdezem - akkor miért nincs visszahívás? Mert jujj , hogy nézne ki ha az új modellnél máris visszahívást rendelnének el.
NA de ha beszállítói hiba, akkor gondolom a másik féltengely is ugyan onnan van nem lehetne az is kicserélni ha már itt vagyok??? Nem szó se lehet róla 1x csak egyet lehet ... mert aki nem lép egyszerre nem kap rétest estére....

Ugyanide vittem a 30.000-es kötelező szervizre. Biztosan véletlen volt ami történt. Véletlen volt, hogy a szerelő nem szorította meg az olajszűrőt és az szépen lassan elkezdett leforogni a tengelyről, meg az is véletlen volt, hogy másnap pont valamiért nézegettem az autót és észrevettem, hogy folyik belőle az olaj... így nem az autópályán menet közben esett le és folyt el az olaj és állt be a motor, hanem időben vissza lett tekerve és vissza lett töltve a hiányzó mennyiség.

Kb. 40.000-nél furcsa szélzörej szerű hang "jött elő". Olyan mint amikor az ablak nincs rendesen felhúzva. Kicsit háklis vagyok a zajokra. Kicsit az őrületbe kergetett. Már minden szigetelést leellenőriztem amit lehetett FBS-el leragasztottam de semmi sem változott. Végül irány a szerviz.
A hibát sikerült megállapítani és elhárítani. Az alsó karosszéria burkolat rögzítései tágultak ki. Szintén gyári hiba. Némi kemény hungarocel és szélvédő ragasztó megoldotta a problémát.

50.000-nél  jobb oldali belső féltengely csukló csere (beszállítói hiba)
70.000 -nél  - ha szembe álltok az autóval a motor elején jobb kézre eső oldalon megy egy gázolaj cső. Abban van ott egy szenzor, amit egy 20 forintos acél rugó rögzít. Ha ez az acél rugó valamiért eltörik, a szenzor kijön a helyéről, és mellett elkezd ömleni az üzemanyag a motortérbe. Semmi jele nincs, csak amikor kiszállsz az autóból egy autópályázás után és olyan az autód mintha éppen fel akarná valaki gyújtani és gázolajjal gondosan körbe locsolta. Egyébként ha a probléma bekövetkezik akkor álló autónál a jobb első kerék mögül ömlik ki a motortérből a gázolaj. Ha szerencséd van mint nekem, akkor nem viszi rá a DPF-re ami éppen nem regenerál.... mert ugye akkor tudjuk mi történik...
90.000 -nél generátor csere (csak úgy bexart)
100.000 Turbó cső
110.000-nél Commonrail szivattyú csere. (egy alkatrész eltört benne) Autó megáll (mint amikor kihúzod a TV-t a konnektorból) hiba üzenet semmi. Autót indítózod de nem indul. TRAILER!

A karosszéria illesztései nem csak a motorháztetőnél, hanem a csomagtér ajtónál és kis túlzással szinte mindenütt problémásak voltak. A 2014-es gyártásúakra ez jellemző.
A hátsó ajtó és a lökhárító egyik oldalánál befér a kisújjad, a másik oldalánál meg 2 egyáshoz ragasztott bank kártya. Nem tudják megcsinálni, mert a zsanérok vannak rossz helyre hegesztve. (Muchas Gracias a Spanyol mérnököknek és a Ford legmodernebb gyárának)

Aztán 150.000-ig már nem volt vele különösebb gond.  Fentiek ellenére szerettem.

A kezdetektől fogyott belőle a hűtővíz, megmagyarázhatatlan okok miatt.
Egyszer az akkumlátor töltöttségét ellenörző számítógép hülyült meg. Ekkor  nem működik a Start/Stop és letiltja a szélvédőfűtést a rendszer. Ez egy reseteléssel megoldódott a szervizben. ( de mire rájöttek addig 3x küldtek orvoshoz, mert hogy "fűt az a szélvédő" (lópikulát fűtött)).

Időnként a (parkolást segítő) radar első szenzorai kaptak hülyét, melyet indokolatlan folyamatos sípolás jelzett számomra, de aztán mindig elmúlt egy idő után.
Kalaptartó műanyag, amibe belemegy a tengely amin elfordul felnyitáskor , na az széttört az egyik oldalon.

Amire még érdemes gondolni. Az autóban mikro biztosítékok vannak. Ezek a korábbi (MK4)-ben található mini biztosítékoknál kisebbek. Sőt van köztük 3 lábú is amely 2 áramkört biztosít. A hagyományos méretű biztosítékokat el lehet felejteni. Illetve vannak kocka formájú (általam korábban sosem látott biztosítékok is)

A biztosítékok 2 helyen találhatóak az autóban. 1. motor tér bal első lámpa és az aku között. Ennek az a különlegessége, hogy 2 oldalú. HA levetted a biztosíték burkolat tetejét, akkor látod az egyik oldalt. Ha az egész műnayag ot kipattintod és megfordítod alul van a motor tér többi biztosítéka.
2. hely az utastér. A kormányoszlop alatt a doblemezen található. Hozzáférni alig lehet. A hozzáfáráshez le kell pattintani (felső két sarok) a térdednél lévő műanyag panelt.  Az alját zsanér szerű valami tartja és lehajlik. (no comment)

Az autó menettulajdonságai VS. gyári adatok:
(ez még egy igazán jó vicc).  
A méréseket gps-el és gps alapján (sebesség) kalibrált Torque applikációval végeztem mely az ODB2-ből szerdte az adatokat.

2.0 TDCI Titánium 150 LE, Manual 6. Hatchback 5 doors

Az adatok, a valós 100 Km/h és nem az autó műszerén mutatott sebességre értendők. A kilóméteróra egyébként 2-2,5% -al mutat nagyobb sebességet a valóságosnál.

0-100
Gyári adat: 9.4 s
Valóság: 9.8 s

Végsebesség:
Gyári adat: 215 Km/h
Valóság: 206-208 Km/h

A méréseket síkúton kb.20-25 C hőmérsékleten 3/4 tank üzemanyaggal, szélcsendes időben végeztem és többször is megismételtem. (A méréseket  természetesen zárt pályán a törvényi előírásoknak mindenben megfelelően végeztem) Smiley

Az autó egyébként kb 200 KG-val nehezebb mint amit írnak róla. Ez pedig nagyon sok valljuk meg őszintén.
Szóban forgó egyed összsúlya 3/4 tank üzemanyaggal + sofőr 1830 Kg. (sofőr 90).(Így már nem is olyan sok a 150 LE)


Ehhez képest egyébként a 2017-es érezhetően változott. Tehát azt gondolom a kezdeti nagyobb minőségi problémákat megoldották nagyjából. A hibákat félre téve egy nagyon kényelmes autó amit igazán jó vezetni.  

Remélem nem untátok el magatokat Smiley

Andrew







« Utoljára szerkesztve: 2017.09.23 szombat, 23:40:16 írta AndrewJ » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2362 Dátum: 2017.09.02 szombat, 08:37:32 »

Akkor megosztom veletek a tapasztalataimat,
...



Az MK5, az az amerikai Fusion.
Úgy kell venni/értelmezni, hogy gazdasági szempontból soha nem hoztak európába új Mondeót, nem folytatták. Hanem áttették ide az amerikai Fusion-t, s átnevezték Mondeóra.
Na innentól kedve hozza azt, amit kell. A kinti viszonyokhoz kell nézni. Kint ez nem zászlóshajó. Kint ez egy 5M-s kocsi.
Azért van az, amiket tapasztalsz: halogén DRL, izzófajta, anyagminőségek (a középkontol tényleg szégyen), kasztni illesztések, stb.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2363 Dátum: 2017.09.02 szombat, 09:06:23 »

Akkor megosztom veletek a tapasztalataimat, s bár nem biztos, hogy jókat fogok írni, ez senkit ne rettentsen el hiszen miután kiszálltam az első MK5-ből újra MK5-öt

Remélem nem untátok el magatokat Smiley

Andrew








szégyen?azt kaptad amit rendeltél.De szerintem csak simán többet vártál,mint kellett volna.
továbbá az első szériás modelleknél ezt sajnos megkell tapasztalni.... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2364 Dátum: 2017.09.02 szombat, 09:12:08 »

Akkor megosztom veletek a tapasztalataimat, s bár nem biztos, hogy jókat fogok írni, ez senkit ne rettentsen el hiszen miután kiszálltam az első MK5-ből újra MK5-öt választottam mert alapvetően egy remek autó amit szeretek. Tudjuk be a problémákat az első szériának,  és talán a kezdeti Spanyol mentalitásnak.
Azt gondolom, hogy a minőségi problémák akkor kezdődtek amikor Belgiumban Genk-ben bezárták azt a gyárat ahol az MK4-es Mondeok készültek.
A 2011 facelift modellek voltak közel s távol a mai napig legmegbízhatóbb és legjobban összeszerelt Mondeok. Ezt tapasztalatból mondom szintén, mivel egy ilyennel volt szerencsém 0-260.000km-ig együtt "élni" 4 éven át. Lehet, hogy Valencia Spanyolrszágban egy szép hely, az is lehet, hogy ott található a Ford legmodernebb gyára, de sajnos ezek az üdvözítő paraméterek nem jelentik azt, hogy akkor ott biztosan kiváló minőségű autók készülnek.

2015 április 17-én vettem át a várva várt MK5-öt. 2.0 TDCI 150 ló, manuális Titanium felszereltséggel "csúcs" Sony hifi, 12 hangszóró.. aztán ezen kivül kb. semmi plusz. Ja igen, az automata parkoló funkció.. ami kb. csak arra jó, hogy forgalom mentes környezetben az autóban ülőket kápráztassuk. De legalább valami kis különlegesség. Az autó egyébként 2014 Novemberben gurult le a szalagról Valenciában.

Az autó külseje, formája tényleg káprázatos volt, fekete krómokkal olllalla... mivel a gyártást 2014 szeptember 8-án kezdték, 2015 áprilisban még alig-alig volt látható az utakon az MK5-ből.
Ami már akkor is meglehetősen bosszantott az autó lámpája.  Xenon nincs, de projektoros lámpa van halogénnal. Ha tuti lámpát akarsz azaz a LED-et akkor a gatyád rámegy.
Ok, megértettem van Halogén  vagy  van LED és persze választhatsz bármilyen felszereltséget a LED feláras minden esetben. (VIGNALE akkor még nem volt).
Jó nyeljük le. Na de mi van a nappali menetfénnyel??? Az már az MK4 Titániumban is  szériában LED volt, és jól nézett ki. Na itt nincs.  Kedves FORD!! Ez SZÉGYEN!!! Egy kb. bármilyen Skodában is LED nappali fény van. A Ford új zászlós hajójára meg csak egy sárgán pislákoló gyertyácska jár?Huh? Ebbe az egyébként sportos szép formájú, szemeket vonzó autóba....?!

Mindegy, lenyeltük ezt is, már akkor is tudtam, hogy majd Xenonos lesz, a rohadványos  korábban sosem látott H15-ös izzójukat ami 15/55W nappali fény/reflektor kombináció meg b....tegyék ahová akarják, kénytelen vagyok elfogadni.

Az átvételkor kapásból feltűnt, hogy a motorháztető illesztése a lökháritó felöl részen rossz, tehát a hézagok nem egyenlőek ráadásul a ferdén is áll. A jobb oldal feljebb van mint a bal oldal. Szóltam is az átadónak, hogy ez ugyan nézzék már meg mert így 2015-ben amikor robotok rakják össze az autót, lézeres mérés technológivál dolgoznak akkor illesztési hiba nem lehet... Hol vannak már a 80-as évek amikor a Dáciákat a félhomályban szerelték össze kézzel Pitestiben és a munkások nem látták, hogy mit csinálnak ezért (is) voltak az akkori autókon pl. ilyen hibák (is). De egy új közel 10 Milliós autónál ez nem fordulhat elő.

Valamit próbáltak állítani rajta ami persze nem sikerült. Mindegy elhoztam az autót, hiszen már nagyon vártam meg a másikat már leadtam.

Belül egy teljesen más világ fogadott. Az (MK4)-hez viszonyítva. Kicsit megcsapott egy fajta prémiumos érzés. Mintha tényleg próbáltak volna tenni azért, hogy a minőség érzet jobb legyen. Gondolok itt elsősorban felhasznált anyagok minőségére. "Magic" TFT vetített műszerfal, mint 8" navi, multiémédia. Yeeeee... ez az gondoltam magamban.

Aztán bekapcsoltam a Hifi-t. 12 hangszóró mélynyomó , már alig vártam, hogy kicsit hangosítsak rajta, hogy halljam a magas tiszta csipogását a mély masszirozó mindent átható rezgését.

De valahogy ez elmaradt. Állítgattam, csavargattam, DSP,EQ, mittom én.... és az istennek sem tudott úgy megszólalni mint a 9 hangszórós MK4 sima Sony fejegységgel.
Brutális csalódás. Ne értsétek félre, nem volt elviselhetetlen, sőt nem volt rossz, de az MK4 9 hangszórós rendszere 1000x jobban szólt. Ehhez mérten volt csalódás.

Első műszaki probléma: 10.000 KM   
Hiba jelenség: Gyorsításnál a ráz a futómű. (ráz?Huh? nem, konkrétan érzésre  ijesztően centiket ugrál jobbra-balra szét akar esni az eleje) Semmi fokozatosság vagy előjel. Jó hír, hogy 160 fölött ráz de nem annyira. Jó tudom akkor nyomjam mindig 160 felett. Nem gond, csak városban sokszor feltartanak Smiley

Ford Szerviz látogatás: Jelzem, hogy szerintem a hiba jelenség alapján belső féltengely csapágy.  De ez csak feltételezés mert ugye 10.000 Km-nél 80% autópálya használat mellett ez lehetetlen. A Dácia is elment vagy 30.000-et egy féltengellyel anno..

Próbakör után a szerviz elmondja, hogy igen a belső féltengely csuklóban az egyik csapágy széttört... ..de ne aggódjak, mert nem én vagyok az első... beszállítói hiba...
De ha beszállítói hiba - kérdezem - akkor miért nincs visszahívás? Mert jujj , hogy nézne ki ha az új modellnél máris visszahívást rendelnének el.
NA de ha beszállítói hiba, akkor gondolom a másik féltengely is ugyan onnan van nem lehetne az is kicserélni ha már itt vagyok??? Nem szó se lehet róla 1x csak egyet lehet ... mert aki nem lép egyszerre nem kap rétest estére....

Ugyanide vittem a 30.000-es kötelező szervizre. Biztosan véletlen volt ami történt. Véletlen volt, hogy a szerelő nem szorította meg az olajszűrőt és az szépen lassan elkezdett leforogni a tengelyről, meg az is véletlen volt, hogy másnap pont valamiért nézegettem az autót és észrevettem, hogy folyik belőle az olaj... így nem az autópályán menet közben esett le és folyt el az olaj és állt be a motor, hanem időben vissza lett tekerve és vissza lett töltve a hiányzó mennyiség.

Kb. 40.000-nél furcsa szélzörej szerű hang "jött elő". Olyan mint amikor az ablak nincs rendesen felhúzva. Kicsit háklis vagyok a zajokra. Kicsit az őrületbe kergetett. Már minden szigetelést leellenőriztem amit lehetett FBS-el leragasztottam de semmi sem változott. Végül irány a szerviz.
A hibát sikerült megállapítani és elhárítani. Az alsó karosszéria burkolat rögzítései tágultak ki. Szintén gyári hiba. Némi kemény hungarocel és szélvédő ragasztó megoldotta a problémát.

50.000-nél  jobb oldali belső féltengely csukló csere (beszállítói hiba)
70.000 -nél  - ha szembe álltok az autóval a motor elején jobb kézre eső oldalon megy egy gázolaj cső. Abban van ott egy szenzor, amit egy 20 forintos acél rugó rögzít. Ha ez az acél rugó valamiért eltörik, a szenzor kijön a helyéről, és mellett elkezd ömleni az üzemanyag a motortérbe. Semmi jele nincs, csak amikor kiszállsz az autóból egy autópályázás után és olyan az autód mintha éppen fel akarná valaki gyújtani és gázolajjal gondosan körbe locsolta. Egyébként ha a probléma bekövetkezik akkor álló autónál a jobb első kerék mögül ömlik ki a motortérből a gázolaj. Ha szerencséd van mint nekem, akkor nem viszi rá a DPF-re ami éppen nem regenerál.... mert ugye akkor tudjuk mi történik...
90.000 -nél generátor csere (csak úgy bexart)
100.000 Turbó cső
110.000-nél Commonrail szivattyú csere. (egy alkatrész eltört benne) Autó megáll (mint amikor kihúzod a TV-t a konnektorból) hiba üzenet semmi. Autót indítózod de nem indul. TRAILER!

A karosszéria illesztései nem csak a motorháztetőnél, hanem a csomagtér ajtónál és kis túlzással szinte mindenütt problémásak voltak.

Aztán 150.000-ig már nem volt vele különösebb gond.  Fentiek ellenére szerettem.

Ehhez képest egyébként a 2017-es érezhetően változott. Tehát azt gondolom a kezdeti nagyobb minőségi problémákat megoldották nagyjából. A hibákat félre téve egy nagyon kényelmes
autó amit igazán jó vezetni. 

Remélem nem untátok el magatokat Smiley

Andrew









Üdv. a benzinesek között!  eplus2

(Ezeket olvasva gondolom a következő Neked sem lesz dízel.)  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2365 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:00:20 »

Akkor ez a linkelt kütyü nem működik MK V-el?


Esetleg egy rca anya-USB kábellel össze lehet kapcsolni?

Nem ismerem az MKV rendszeret, ha van tolato kamera bemenet, akkor azzal is mukodhet.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2366 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:01:13 »

Üdv. a benzinesek között!  eplus2

(Ezeket olvasva gondolom a következő Neked sem lesz dízel.)  eplus2

Az alairasban levo 2017ese is dizel Wink
Evi 70000 kmhez...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2367 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:08:31 »

Üdv. a benzinesek között!  eplus2

(Ezeket olvasva gondolom a következő Neked sem lesz dízel.)  eplus2
látod, gázolajos mondeot egyedül neked sikerült kigyújtani még eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2368 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:08:38 »

Üdv. a benzinesek között!  eplus2

(Ezeket olvasva gondolom a következő Neked sem lesz dízel.)  eplus2

Ha az alairasat elolvastad volna, nem irsz ilyen lukeseget... Ekkora tavra ennyi ido alatt benzines....
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2369 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:09:16 »

Ha az alairasat elolvastad volna, nem irsz ilyen lukeseget... Ekkora tavra ennyi ido alatt benzines....
csak egy jó blackberry kell mellé és simán kibírható nyes eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2370 Dátum: 2017.09.02 szombat, 10:10:26 »

csak egy jó blackberry kell mellé és simán kibírható nyes eplus2

 nyes
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2371 Dátum: 2017.09.02 szombat, 14:00:29 »

Szia Scratch,

Egyébként régen láttalak
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #2372 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 20:45:23 »

Mióta megcsinálták a szoftveres EGR tisztítást, azóta mentünk kb. 4000 km-t és az átlagfogyasztásomat is alacsonyabbra hozza a fedkomp. Eddig 6.1 és 6.3 között volt, most stabilan 5.7-re hozza. Lehet valami összefüggés, vagy csak a fedkompom hülyült meg ?
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #2373 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 21:08:35 »

Mióta megcsinálták a szoftveres EGR tisztítást, azóta mentünk kb. 4000 km-t és az átlagfogyasztásomat is alacsonyabbra hozza a fedkomp. Eddig 6.1 és 6.3 között volt, most stabilan 5.7-re hozza. Lehet valami összefüggés, vagy csak a fedkompom hülyült meg ?

Szoftveres egr tisztítás??? Megetették a kormot a bitekkel?  vigyor3 vigyor3

Viszont az átlagfogyasztási adatot szolgáltatató modult lehet sw-esen manipulálni, majd kiderül tankolásnál...
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #2374 Dátum: 2017.09.11 hétfő, 13:01:59 »

Sziasztok,

Nem tudom, volt e róla szó. Ma kaptam egy levelet, miszerint visszahívás van a Tüzelőanyag-nyomás/ hőmérséklet érzékelő rögzítőkapocs ellenőrzésére, és vagy cseréjére.
Naplózva
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2375 Dátum: 2017.09.15 péntek, 22:26:42 »

Sziasztok,

Nem tudom, volt e róla szó. Ma kaptam egy levelet, miszerint visszahívás van a Tüzelőanyag-nyomás/ hőmérséklet érzékelő rögzítőkapocs ellenőrzésére, és vagy cseréjére.

Menj el és cseréltesd ki. Azt a szenzort egy 20HUF -os rögzitő kapocs tartja a helyén. Nekem a kapocs a 2015-ös autómon eltört. A szenzor kilazult. A gázolaj ömlött be a motor térbe a kilazult szenzor mellett.Mivel pont autópályán voltam az egész autó körbe a gumik minden csupa gázolaj volt. Szerencsére a DPF épp nem regenerált így megúsztam a komolyabb kárt. A komplett minden bizb@szt cserélik egybe nem csak a kapcsot.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.23 szombat, 22:36:03 írta AndrewJ » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #2376 Dátum: 2017.09.17 vasárnap, 09:04:36 »

Menj el és cseréltesd ki. Azt a szenzort egy 20HUF -os rögzitő kapics tartja a helyén. Nekem a kapics a 2015-ös autómon eltört. A szenzor kilazult. A gázolaj ömlött be a motor térbe a kilazult szenzor mellett.Mivel pont autópályán voltam az egész autó körbe a gumik minden csupa gázolaj volt. Szerencsére a DPF épp nem regenerált így megúsztam a komolyabb kát. A komplett minden bizb@szt cserélik egybe nem csak a kpcsot.
Köszi. Felhívtam a szervízt. Állítólag már megcsinálták, csak a munkalap nincs lezárva. Nem lettem volna a helyedben. Sad A műanyag motorburkolat eltört, és április óta most jött meg. Mostanában pedig valami nyikorog a motortér vagy a futómű környékén. Na de már elmúlt 2 éves, időszerű, hogy tönkremenjen. Pf
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #2377 Dátum: 2017.09.20 szerda, 09:58:36 »

Nagyon hasznos és hiteles kis story, nem fogok első szériás használt Mk5-öt venni.... Smiley
Egyébként a gyári gari az 5 év, vagy volt lehetőség 5 évre kibővíteni?

Amit SzJani is írt, az is meglepő számomra, hogy a Mondeo státusza itthon és az USA-ban mi...Ez van. Sad
A Vignale-kat is Valenciában rakják össze?


Akkor megosztom veletek a tapasztalataimat, s bár nem biztos, hogy jókat fogok írni, ez senkit ne rettentsen el hiszen miután kiszálltam az első MK5-ből újra MK5-öt választottam mert alapvetően egy remek autó amit szeretek. Tudjuk be a problémákat az első szériának,  és talán a kezdeti Spanyol mentalitásnak.
Azt gondolom, hogy a minőségi problémák akkor kezdődtek amikor Belgiumban Genk-ben bezárták azt a gyárat ahol az MK4-es Mondeok készültek.
A 2011 facelift modellek voltak közel s távol a mai napig legmegbízhatóbb és legjobban összeszerelt Mondeok. Ezt tapasztalatból mondom szintén, mivel egy ilyennel volt szerencsém 0-260.000km-ig együtt "élni" 4 éven át. Lehet, hogy Valencia Spanyolrszágban egy szép hely, az is lehet, hogy ott található a Ford legmodernebb gyára, de sajnos ezek az üdvözítő paraméterek nem jelentik azt, hogy akkor ott biztosan kiváló minőségű autók készülnek.

2015 április 17-én vettem át a várva várt MK5-öt. 2.0 TDCI 150 ló, manuális Titanium felszereltséggel "csúcs" Sony hifi, 12 hangszóró.. aztán ezen kivül kb. semmi plusz. Ja igen, az automata parkoló funkció.. ami kb. csak arra jó, hogy forgalom mentes környezetben az autóban ülőket kápráztassuk. De legalább valami kis különlegesség. Az autó egyébként 2014 Novemberben gurult le a szalagról Valenciában.

Az autó külseje, formája tényleg káprázatos volt, fekete krómokkal olllalla... mivel a gyártást 2014 szeptember 8-án kezdték, 2015 áprilisban még alig-alig volt látható az utakon az MK5-ből.
Ami már akkor is meglehetősen bosszantott az autó lámpája.  Xenon nincs, de projektoros lámpa van halogénnal. Ha tuti lámpát akarsz azaz a LED-et akkor a gatyád rámegy.
Ok, megértettem van Halogén  vagy  van LED és persze választhatsz bármilyen felszereltséget a LED feláras minden esetben. (VIGNALE akkor még nem volt).
Jó nyeljük le. Na de mi van a nappali menetfénnyel??? Az már az MK4 Titániumban is  szériában LED volt, és jól nézett ki. Na itt nincs.  Kedves FORD!! Ez SZÉGYEN!!! Egy kb. bármilyen Skodában is LED nappali fény van. A Ford új zászlós hajójára meg csak egy sárgán pislákoló gyertyácska jár?Huh? Ebbe az egyébként sportos szép formájú, szemeket vonzó autóba....?!

Mindegy, lenyeltük ezt is, már akkor is tudtam, hogy majd Xenonos lesz, a rohadványos  korábban sosem látott H15-ös izzójukat ami 15/55W nappali fény/reflektor kombináció meg b....tegyék ahová akarják, kénytelen vagyok elfogadni.

Az átvételkor kapásból feltűnt, hogy a motorháztető illesztése a lökháritó felöl részen rossz, tehát a hézagok nem egyenlőek ráadásul a ferdén is áll. A jobb oldal feljebb van mint a bal oldal. Szóltam is az átadónak, hogy ez ugyan nézzék már meg mert így 2015-ben amikor robotok rakják össze az autót, lézeres mérés technológivál dolgoznak akkor illesztési hiba nem lehet... Hol vannak már a 80-as évek amikor a Dáciákat a félhomályban szerelték össze kézzel Pitestiben és a munkások nem látták, hogy mit csinálnak ezért (is) voltak az akkori autókon pl. ilyen hibák (is). De egy új közel 10 Milliós autónál ez nem fordulhat elő.

Valamit próbáltak állítani rajta ami persze nem sikerült. Mindegy elhoztam az autót, hiszen már nagyon vártam meg a másikat már leadtam.

Belül egy teljesen más világ fogadott. Az (MK4)-hez viszonyítva. Kicsit megcsapott egy fajta prémiumos érzés. Mintha tényleg próbáltak volna tenni azért, hogy a minőség érzet jobb legyen. Gondolok itt elsősorban felhasznált anyagok minőségére. "Magic" TFT vetített műszerfal, mint 8" navi, multiémédia. Yeeeee... ez az gondoltam magamban.

Aztán bekapcsoltam a Hifi-t. 12 hangszóró mélynyomó , már alig vártam, hogy kicsit hangosítsak rajta, hogy halljam a magas tiszta csipogását a mély masszirozó mindent átható rezgését.

De valahogy ez elmaradt. Állítgattam, csavargattam, DSP,EQ, mittom én.... és az istennek sem tudott úgy megszólalni mint a 9 hangszórós MK4 sima Sony fejegységgel.
Brutális csalódás. Ne értsétek félre, nem volt elviselhetetlen, sőt nem volt rossz, de az MK4 9 hangszórós rendszere 1000x jobban szólt. Ehhez mérten volt csalódás.

Első műszaki probléma: 10.000 KM   
Hiba jelenség: Gyorsításnál a ráz a futómű. (ráz?Huh? nem, konkrétan érzésre  ijesztően centiket ugrál jobbra-balra szét akar esni az eleje) Semmi fokozatosság vagy előjel. Jó hír, hogy 160 fölött ráz de nem annyira. Jó tudom akkor nyomjam mindig 160 felett. Nem gond, csak városban sokszor feltartanak Smiley

Ford Szerviz látogatás: Jelzem, hogy szerintem a hiba jelenség alapján belső féltengely csapágy.  De ez csak feltételezés mert ugye 10.000 Km-nél 80% autópálya használat mellett ez lehetetlen. A Dácia is elment vagy 30.000-et egy féltengellyel anno..

Próbakör után a szerviz elmondja, hogy igen a belső féltengely csuklóban az egyik csapágy széttört... ..de ne aggódjak, mert nem én vagyok az első... beszállítói hiba...
De ha beszállítói hiba - kérdezem - akkor miért nincs visszahívás? Mert jujj , hogy nézne ki ha az új modellnél máris visszahívást rendelnének el.
NA de ha beszállítói hiba, akkor gondolom a másik féltengely is ugyan onnan van nem lehetne az is kicserélni ha már itt vagyok??? Nem szó se lehet róla 1x csak egyet lehet ... mert aki nem lép egyszerre nem kap rétest estére....

Ugyanide vittem a 30.000-es kötelező szervizre. Biztosan véletlen volt ami történt. Véletlen volt, hogy a szerelő nem szorította meg az olajszűrőt és az szépen lassan elkezdett leforogni a tengelyről, meg az is véletlen volt, hogy másnap pont valamiért nézegettem az autót és észrevettem, hogy folyik belőle az olaj... így nem az autópályán menet közben esett le és folyt el az olaj és állt be a motor, hanem időben vissza lett tekerve és vissza lett töltve a hiányzó mennyiség.

Kb. 40.000-nél furcsa szélzörej szerű hang "jött elő". Olyan mint amikor az ablak nincs rendesen felhúzva. Kicsit háklis vagyok a zajokra. Kicsit az őrületbe kergetett. Már minden szigetelést leellenőriztem amit lehetett FBS-el leragasztottam de semmi sem változott. Végül irány a szerviz.
A hibát sikerült megállapítani és elhárítani. Az alsó karosszéria burkolat rögzítései tágultak ki. Szintén gyári hiba. Némi kemény hungarocel és szélvédő ragasztó megoldotta a problémát.

50.000-nél  jobb oldali belső féltengely csukló csere (beszállítói hiba)
70.000 -nél  - ha szembe álltok az autóval a motor elején jobb kézre eső oldalon megy egy gázolaj cső. Abban van ott egy szenzor, amit egy 20 forintos acél rugó rögzít. Ha ez az acél rugó valamiért eltörik, a szenzor kijön a helyéről, és mellett elkezd ömleni az üzemanyag a motortérbe. Semmi jele nincs, csak amikor kiszállsz az autóból egy autópályázás után és olyan az autód mintha éppen fel akarná valaki gyújtani és gázolajjal gondosan körbe locsolta. Egyébként ha a probléma bekövetkezik akkor álló autónál a jobb első kerék mögül ömlik ki a motortérből a gázolaj. Ha szerencséd van mint nekem, akkor nem viszi rá a DPF-re ami éppen nem regenerál.... mert ugye akkor tudjuk mi történik...
90.000 -nél generátor csere (csak úgy bexart)
100.000 Turbó cső
110.000-nél Commonrail szivattyú csere. (egy alkatrész eltört benne) Autó megáll (mint amikor kihúzod a TV-t a konnektorból) hiba üzenet semmi. Autót indítózod de nem indul. TRAILER!

A karosszéria illesztései nem csak a motorháztetőnél, hanem a csomagtér ajtónál és kis túlzással szinte mindenütt problémásak voltak.

Aztán 150.000-ig már nem volt vele különösebb gond.  Fentiek ellenére szerettem.

Ehhez képest egyébként a 2017-es érezhetően változott. Tehát azt gondolom a kezdeti nagyobb minőségi problémákat megoldották nagyjából. A hibákat félre téve egy nagyon kényelmes
autó amit igazán jó vezetni. 

Remélem nem untátok el magatokat Smiley

Andrew








Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2378 Dátum: 2017.09.20 szerda, 10:05:39 »

Nagyon hasznos és hiteles kis story, nem fogok első szériás használt Mk5-öt venni.... Smiley
Egyébként a gyári gari az 5 év, vagy volt lehetőség 5 évre kibővíteni?

Amit SzJani is írt, az is meglepő számomra, hogy a Mondeo státusza itthon és az USA-ban mi...Ez van. Sad
A Vignale-kat is Valenciában rakják össze?



Már majdnem mindent Valenciában csinálnak. Mondeo, smax, galaxy, focus, talán Fiesta is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #2379 Dátum: 2017.09.20 szerda, 10:36:52 »

Minap kezembe akadt az MkIV prospektusa (fiammal nézegettem), még a FL előttié. Abban az áll, hogy nemtudomén hányszor csukogatták az ajtajait, meg extra hideg körülmények között is használták az autókat, meg rossz minőségű utakon hajtották. Akkor ahogy látom, míg az MK4nél nem voltak gondok az első évjáratokban (ellenben S-maxról tudok, hogy ott azért voltak kezdeti problémák), MkV-nél azért ez már nem mondható el, Andrew esetét is ideértve...

Egyébként ez a +3 év Ford Protect garancia érvényes pld. a generátorra, féltengelyre is vagy csak ha pld. a befecskendező rendszer hal meg?



 
Már majdnem mindent Valenciában csinálnak. Mondeo, smax, galaxy, focus, talán Fiesta is...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2380 Dátum: 2017.09.20 szerda, 11:56:06 »

Minap kezembe akadt az MkIV prospektusa (fiammal nézegettem), még a FL előttié. Abban az áll, hogy nemtudomén hányszor csukogatták az ajtajait, meg extra hideg körülmények között is használták az autókat, meg rossz minőségű utakon hajtották. Akkor ahogy látom, míg az MK4nél nem voltak gondok az első évjáratokban (ellenben S-maxról tudok, hogy ott azért voltak kezdeti problémák), MkV-nél azért ez már nem mondható el, Andrew esetét is ideértve...

Egyébként ez a +3 év Ford Protect garancia érvényes pld. a generátorra, féltengelyre is vagy csak ha pld. a befecskendező rendszer hal meg?
 

Én még a négyesre kaptam 5 év garanciát 2013 júliusában, és adtak hozzá valami kis magyarázó lapot, amin le van írva hogy a kiterjesztett a hajtásrendszer mely elemeire érvényes. Ha érdekel, megkeresem. Az tuti hogy az elektromos vackokra, (rádió, navi) nem terjed ki.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2381 Dátum: 2017.09.23 szombat, 22:34:23 »

Szia,


(Sajnos), igen a Vignale is Valenciában készül. Annyi a különbség,hogy a legyártott  Vignale modellek egy külön minőség ellenőrzési folyamaton mennek keresztül (jelentsen ez bármit is) Smiley



Nagyon hasznos és hiteles kis story, nem fogok első szériás használt Mk5-öt venni.... Smiley
Egyébként a gyári gari az 5 év, vagy volt lehetőség 5 évre kibővíteni?

Amit SzJani is írt, az is meglepő számomra, hogy a Mondeo státusza itthon és az USA-ban mi...Ez van. Sad
A Vignale-kat is Valenciában rakják össze?


Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2382 Dátum: 2017.09.23 szombat, 23:49:10 »

Az MK5, az az amerikai Fusion.
Úgy kell venni/értelmezni, hogy gazdasági szempontból soha nem hoztak európába új Mondeót, nem folytatták. Hanem áttették ide az amerikai Fusion-t, s átnevezték Mondeóra.
Na innentól kedve hozza azt, amit kell. A kinti viszonyokhoz kell nézni. Kint ez nem zászlóshajó. Kint ez egy 5M-s kocsi.
Azért van az, amiket tapasztalsz: halogén DRL, izzófajta, anyagminőségek (a középkontol tényleg szégyen), kasztni illesztések, stb.


Ezt én is tudom. De mivel jónéhány dolgot megváltoztattak rajta, kicsit európaisították (Műszerfal full TFT, LED Intelligent lámpa, érintő helyett nyomó gomb a rádión) eleve 2 évvel később indult a gyártás azt nem vártam volna, hogy gyerek betegségek jöjjenek ki rajta. Illetve ha néhány dolgot tudtak európának változtatni, akkor ez is beleférhetett volna.
Lehet, hogy az USA-ban egyszerűbb műanyagokból készülnek az autók, de ilyen minőséget ott sem lehet büntetlenül eladni. Még 5M-ért sem.

Egyébként az USA-ban már lehet kapni a réncfelvarrottat belőle SmileySmileySmiley. 2 év múlva itt is lesz majd SmileySmileySmiley
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.24 vasárnap, 08:59:58 írta Zsolteey » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #2383 Dátum: 2017.09.24 vasárnap, 22:13:35 »

skacok, erdekelne, hogy mk5-nel a gyari alufelni kerékanya, az milyen.
olyan mint a kepen az mk4esé aminel egy sima 17-es anyara préseltek egy krom szinu kupakot?
vagy esetleg itt mar váltott a ford tömör anyagra? mert ez a kupakos eleg rossz megoldas volt, egy ido utan lelazult es leesett.

Naplózva

Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #2384 Dátum: 2017.09.30 szombat, 19:57:32 »

Nagyon hasznos és hiteles kis story, nem fogok első szériás használt Mk5-öt venni.... Smiley
Mi számít első szériásnak? Mikortól lehet jónak tekinteni?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #2385 Dátum: 2017.10.01 vasárnap, 07:52:43 »

Mi számít első szériásnak? Mikortól lehet jónak tekinteni?
Törlei 2016 júliusi gyártás és ő mar szerintem a "jónak lehet tekinteni" kategória.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #2386 Dátum: 2017.10.01 vasárnap, 21:19:51 »

skacok, erdekelne, hogy mk5-nel a gyari alufelni kerékanya, az milyen.
olyan mint a kepen az mk4esé aminel egy sima 17-es anyara préseltek egy krom szinu kupakot?
vagy esetleg itt mar váltott a ford tömör anyagra? mert ez a kupakos eleg rossz megoldas volt, egy ido utan lelazult es leesett.


Préselt "kupak" van rajta, ami szét is megy ha kopott kulccsal dolgozik a gumis.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #2387 Dátum: 2017.10.02 hétfő, 22:57:46 »

Úgy legyen. Jól tudom, hogy Rá már van előjegyzés egy fórumos személyében? Smiley

Törlei 2016 júliusi gyártás és ő mar szerintem a "jónak lehet tekinteni" kategória.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #2388 Dátum: 2017.10.09 hétfő, 17:16:35 »

Úgy legyen. Jól tudom, hogy Rá már van előjegyzés egy fórumos személyében? Smiley

Domi említette, hogyha titta vasáról lemarad és még min. 4 évet kibír az autója, akkor ne hirdessen nagyon...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #2389 Dátum: 2017.10.11 szerda, 00:36:15 »

Mi számít első szériásnak? Mikortól lehet jónak tekinteni?

2014 szeptember 8-án kezdték gyártani ezeket sz autókat. Szerintem 2016-tól már viszonylag elfogadható.
Sajnos kisebb illesztési hibák, kisebb elektromos kontakt hibák, szélre érzékeny zörgő alváz borítás 2017-es gyártásnál is van.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #2390 Dátum: 2017.10.11 szerda, 20:40:56 »

A mai napon a Miskolci Ford szalonban azt mondták, hogy a 60000 km-es szervizt 98000 Ft-ért csinálják meg. Állításuk szerint az olaj + összes szűrők cseréjén kívül, még a fékolajat cserélnék le. Nem durva ez egy kicsit az eddigi 47000 - hez képest? Vélemények?
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2391 Dátum: 2017.10.11 szerda, 20:46:34 »

A mai napon a Miskolci Ford szalonban azt mondták, hogy a 60000 km-es szervizt 98000 Ft-ért csinálják meg. Állításuk szerint az olaj + összes szűrők cseréjén kívül, még a fékolajat cserélnék le. Nem durva ez egy kicsit az eddigi 47000 - hez képest? Vélemények?
de most gázolajszűrőt is fognak,nem?
Tételes árajánlatot kérj.60nál van több ellenőrzés is ami nem a 20e-s szervízben van.

Írd be az alvászámot, és csekkold a szervíztervet.

http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gezaguszti
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186


Ford mániás érdeklődő


E-mail
« Új hozzászólás #2392 Dátum: 2017.10.11 szerda, 21:24:25 »

Majd ránézek, de most nincs kedvem alvázszámot keresgetni, mert az autó szervizben van és valami iratot kellene keresnem amin rajta van.
Egyébként a Ford hivatalos honlapja is 92900-ft-ot hoz 60000 km-re, amit én kicsit felső kategóriához illőnek találok. Főleg úgy, hogy én az előírt 30000 helyett, 20000-enként hordom szervizbe, mert a 30000-es ciklusban nem bízom, nagyon soknak találom.
Naplózva

Ford Mondeo MK-II 1.8 TD
Ford Transit 2.2 TDCI 3300
Ford Mondeo MK-IV 2.0 TDCI
Ford Mondeo MK-V 2.0 TDCI Titánium jelenleg
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #2393 Dátum: 2017.10.12 csütörtök, 20:40:56 »

A mai napon a Miskolci Ford szalonban azt mondták, hogy a 60000 km-es szervizt 98000 Ft-ért csinálják meg. Állításuk szerint az olaj + összes szűrők cseréjén kívül, még a fékolajat cserélnék le. Nem durva ez egy kicsit az eddigi 47000 - hez képest? Vélemények?
Automatánál még váltóolajat is kell cserélni. De tényleg kérj több helyről ajánlatot.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #2394 Dátum: 2017.10.13 péntek, 09:26:06 »

Majd ránézek, de most nincs kedvem alvázszámot keresgetni, mert az autó szervizben van és valami iratot kellene keresnem amin rajta van.
Egyébként a Ford hivatalos honlapja is 92900-ft-ot hoz 60000 km-re, amit én kicsit felső kategóriához illőnek találok. Főleg úgy, hogy én az előírt 30000 helyett, 20000-enként hordom szervizbe, mert a 30000-es ciklusban nem bízom, nagyon soknak találom.

Egyáltalán nem sok, fogadd el!  Wink
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2395 Dátum: 2017.10.13 péntek, 09:43:57 »

Egyáltalán nem sok, fogadd el!  Wink

Jó, tudjuk, hogy te örülnél, ha végre valamit szerelni kéne az autón és legalább a dupláját kifizethetnéd  nyes hehe
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #2396 Dátum: 2017.10.13 péntek, 14:39:43 »

Jó, tudjuk, hogy te örülnél, ha végre valamit szerelni kéne az autón és legalább a dupláját kifizethetnéd  nyes hehe

92K forint tényleg nem sok, én 204 ezret fizettem utoljára!  eplus2 eplus2

Mivel keveselltem, vettem egy turbócsövet is 15 ezerért, ami legalább nem kell.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.13 péntek, 15:45:55 írta Llort Eht » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #2397 Dátum: 2017.10.13 péntek, 21:22:40 »

Sziasztok,

ennek kapcsán már én is szerettem volna kérdezni Tőletek, hogy egy új Mk5 fenntartása mennyiből jön ki egy évre? Csak úgy kíváncsiságképpen, legyen az 1.6 EcoBoost vagy akár 2.0. Tdci. S most csak ezekre gondolok, hogy kötelező szerviz, casco, s egyéb járulékos költség (ha van). Arra lennék kíváncsi, ha vennék egy ilyen paripát, mivel tervezzek. A kérdés még erősen elméleti Smiley

Köszi Nektek!

Üdv,

Dani

Majd ránézek, de most nincs kedvem alvázszámot keresgetni, mert az autó szervizben van és valami iratot kellene keresnem amin rajta van.
Egyébként a Ford hivatalos honlapja is 92900-ft-ot hoz 60000 km-re, amit én kicsit felső kategóriához illőnek találok. Főleg úgy, hogy én az előírt 30000 helyett, 20000-enként hordom szervizbe, mert a 30000-es ciklusban nem bízom, nagyon soknak találom.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #2398 Dátum: 2017.10.14 szombat, 08:51:10 »

Sziasztok,

ennek kapcsán már én is szerettem volna kérdezni Tőletek, hogy egy új Mk5 fenntartása mennyiből jön ki egy évre? Csak úgy kíváncsiságképpen, legyen az 1.6 EcoBoost vagy akár 2.0. Tdci. S most csak ezekre gondolok, hogy kötelező szerviz, casco, s egyéb járulékos költség (ha van). Arra lennék kíváncsi, ha vennék egy ilyen paripát, mivel tervezzek. A kérdés még erősen elméleti Smiley

Köszi Nektek!

Üdv,

Dani

Hali!

Nekem ugyan az aláírásban lévő autóm van,de most egy hétig a barátom 3 hónapos mk5 1.5 ecobummjával mentem kb 1500km-t,mert az enyém jégkár javításon
 volt.Használatban nagy különbség sz.tem nincs,fogyi ugyanaz,kb 6-7l. Ford hoványnál a minimál szervíz(olaj,olajszűrő,pollenszűrő)60600ft. Gari lejárta után ugyanez
a barátomnál (szintén gyári olajjal)22.000. Casco valami 7000/ho,a dieselről meg majd biztos írnak mások. Később majd töltök fel képet a jégverésről,Nekem 65-70 hupli volt a kocsimon 533.000 a számla. A komám mk5-se még nincs kész,de biztos fincsi lesz mert az Övén majd 200db hupli volt.Ja,ezt csak a Casco miatt irtam...

« Utoljára szerkesztve: 2017.10.14 szombat, 11:07:54 írta Zsolteey » Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #2399 Dátum: 2017.10.14 szombat, 16:10:53 »

Köszi BajkonÚr!

Hol volt ekkora nagy jégverés?

Hali!

Nekem ugyan az aláírásban lévő autóm van,de most egy hétig a barátom 3 hónapos mk5 1.5 ecobummjával mentem kb 1500km-t,mert az enyém jégkár javításon
 volt.Használatban nagy különbség sz.tem nincs,fogyi ugyanaz,kb 6-7l. Ford hoványnál a minimál szervíz(olaj,olajszűrő,pollenszűrő)60600ft. Gari lejárta után ugyanez
a barátomnál (szintén gyári olajjal)22.000. Casco valami 7000/ho,a dieselről meg majd biztos írnak mások. Később majd töltök fel képet a jégverésről,Nekem 65-70 hupli volt a kocsimon 533.000 a számla. A komám mk5-se még nincs kész,de biztos fincsi lesz mert az Övén majd 200db hupli volt.Ja,ezt csak a Casco miatt irtam...


Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 112   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.