Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:00:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1560186 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3700 Dátum: 2016.01.27 szerda, 22:09:49 »

Üdv!Még mindíg fűtés ...talán ez a jó topic. Hol tudom a hűtőrendazert légteleníteni? 1996 os kiadas 1,8TD
Kicsit olvass vissza, nemrég volt szó a légtelenítésre szolgáló csövek dugulásáról. A kiegyenlítőtartály elején levő két vékony az. Ne keress légtelenítő csavart, mint más autókon!
Naplózva
Einarr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #3701 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 05:24:51 »

Kicsit olvass vissza, nemrég volt szó a légtelenítésre szolgáló csövek dugulásáról. A kiegyenlítőtartály elején levő két vékony az. Ne keress légtelenítő csavart, mint más autókon!

Akkor csak a szemem verte ki tegnap átfutottam az előző kérdéseket akkor nem találtam, de moat meg van! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.28 csütörtök, 05:34:11 írta Einarr » Naplózva

96' Mk2 1.8 Td
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3702 Dátum: 2016.01.30 szombat, 18:45:11 »

az adagolóhoz menő csövet szoktuk megcsapolni
Aminek a végén a két végén különböző átmérőjű gumicső van?
Az 1 bar mennyire konstans? Nem fordulatszám függő?
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3703 Dátum: 2016.01.30 szombat, 21:49:51 »



De jó is volna, ha nem volna fordulatszámfüggő   nyes Wink

Mi lett amúgy a leállítószelepeddel? Meg a levegősödéssel?
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3704 Dátum: 2016.01.30 szombat, 22:14:50 »

De jó is volna, ha nem volna fordulatszámfüggő   nyes Wink

Mi lett amúgy a leállítószelepeddel? Meg a levegősödéssel?

Amint írtam megvettem az alkatrészeket ott figyelnek a polcon, de mivel az üzemanyag vezeték csere óta hibátlan a gép így nem foglalkoztam vele. Majd ha jó idő lesz.  smile
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3705 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 08:39:29 »

Sziasztok fórumtársak!

Végre sok-sok halasztás és eltolás után oda értem hogy szétbontsam szeretett vízforraló mondeómat.
Néhány érdekességet találtam. Huh?
Kinek mi a véleménye róla?
Összeállítottam egy kis "csokrot" képekből itt a linkje:

http://www.kephost.com/image/SQbb
http://www.kephost.com/image/SQbs
http://www.kephost.com/image/SQb3
http://www.kephost.com/image/SQb8
http://www.kephost.com/image/SQbV
http://www.kephost.com/image/SQbZ
http://www.kephost.com/image/SQb6
http://www.kephost.com/image/SQbG
http://www.kephost.com/image/SQbM
http://www.kephost.com/image/SQbu
http://www.kephost.com/image/SQbC
http://www.kephost.com/image/SQbN

Várom a hozzászólásokat.

Naplózva

Mk II '97 kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3706 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 09:21:29 »

Sziasztok fórumtársak!

Végre sok-sok halasztás és eltolás után oda értem hogy szétbontsam szeretett vízforraló mondeómat.
Néhány érdekességet találtam. Huh?
Kinek mi a véleménye róla?
Összeállítottam egy kis "csokrot" képekből itt a linkje:


Várom a hozzászólásokat.



 eljen
A feltöltő az saját magát fosta így össze,vagy máshonnan kapta az olajfürdőt?
Vajon az előkamrákat minden ilyen korú motorban repedések ékesítik? Még nem szedtem szét autó dízelmotort. Nekem nem tűnik előnyösnek, hogy a repedés kiér a tűzkarikán.
A második képen a dugó közepén a vonal az repedés, vagy csak karc?
Milyen egyébként a motor előélete? (arra emlékszem, hogy h.f.tömítés cserét már említettél)
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.31 vasárnap, 09:26:41 írta deerman » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3707 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 09:47:39 »

Sziasztok fórumtársak!

Végre sok-sok halasztás és eltolás után oda értem hogy szétbontsam szeretett vízforraló mondeómat.
Néhány érdekességet találtam. Huh?
Kinek mi a véleménye róla?
Összeállítottam egy kis "csokrot" képekből itt a linkje:

http://www.kephost.com/image/SQbb
http://www.kephost.com/image/SQbs
http://www.kephost.com/image/SQb3
http://www.kephost.com/image/SQb8
http://www.kephost.com/image/SQbV
http://www.kephost.com/image/SQbZ
http://www.kephost.com/image/SQb6
http://www.kephost.com/image/SQbG
http://www.kephost.com/image/SQbM
http://www.kephost.com/image/SQbu
http://www.kephost.com/image/SQbC
http://www.kephost.com/image/SQbN

Várom a hozzászólásokat.


kamrákat cseréltesd ki mielőtt összerakod
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3708 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 18:15:58 »

eljen
A feltöltő az saját magát fosta így össze,vagy máshonnan kapta az olajfürdőt?
Vajon az előkamrákat minden ilyen korú motorban repedések ékesítik? Még nem szedtem szét autó dízelmotort. Nekem nem tűnik előnyösnek, hogy a repedés kiér a tűzkarikán.
A második képen a dugó közepén a vonal az repedés, vagy csak karc?
Milyen egyébként a motor előélete? (arra emlékszem, hogy h.f.tömítés cserét már említettél)
Sajnos nagyon sanszos hogy a feltöltőből folyik az olaj valahol.
Én úgy gondolom/néztem hogy a rudazatnál folyik ki.
Milyen szerepe van annak a kis tartálynak és a rudazatnak?
A dugó tetején a vonal az sajnos repedés.
Okozhat gondot?
A motor előéletéről nem sokat tudok.
Utána kérdeztem a régi tulajnál és nagy faggatásra annyit mondott hogy áprilisban cseréltek hengerfej tömítést mert átégett az egyik olaj visszavezető furat felé.Többet nem mondott.De látni hogy nem teljesen sikerült jól a beavatkozás (a szívó szelepek összeértek a dugó tetejével-képen is látszik).
Valószínű ezért is adták el gyorsan míg működik.
Naplózva

Mk II '97 kombi
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3709 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 18:17:09 »

kamrákat cseréltesd ki mielőtt összerakod

A kamrákat kilehet otthon cserélni vagy csak szakműhely tudja megcsinálni?
Naplózva

Mk II '97 kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3710 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 19:37:56 »

Sajnos nagyon sanszos hogy a feltöltőből folyik az olaj valahol.
Én úgy gondolom/néztem hogy a rudazatnál folyik ki.
Milyen szerepe van annak a kis tartálynak és a rudazatnak?
A dugó tetején a vonal az sajnos repedés.
Okozhat gondot?
A motor előéletéről nem sokat tudok.
Utána kérdeztem a régi tulajnál és nagy faggatásra annyit mondott hogy áprilisban cseréltek hengerfej tömítést mert átégett az egyik olaj visszavezető furat felé.Többet nem mondott.De látni hogy nem teljesen sikerült jól a beavatkozás (a szívó szelepek összeértek a dugó tetejével-képen is látszik).
Valószínű ezért is adták el gyorsan míg működik.

A kis tartály(membrán és rugó) és a rudazat az un. waste gate szelep része, ami lehatárolja a turbónyomást. Már ha van mit lehatárolni...

Én ebben a szituban vagy visszavetetném az autót (nemrégen vetted? - szavatosság), vagy, ha benne volt a pakliban, elgondolkodnék egy leinformálható, esetleg némi garanciával bíró bontott komplett motoron. Ezt a legnagyobb ambíció mellett sem tudod megreszelni otthon. Ha tisztességesen felújíttatod, az nem kevés pénz. Persze én nem Te vagyok, ez csak fikció!
Naplózva
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3711 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 20:00:18 »

A kis tartály(membrán és rugó) és a rudazat az un. waste gate szelep része, ami lehatárolja a turbónyomást. Már ha van mit lehatárolni...

Én ebben a szituban vagy visszavetetném az autót (nemrégen vetted? - szavatosság), vagy, ha benne volt a pakliban, elgondolkodnék egy leinformálható, esetleg némi garanciával bíró bontott komplett motoron. Ezt a legnagyobb ambíció mellett sem tudod megreszelni otthon. Ha tisztességesen felújíttatod, az nem kevés pénz. Persze én nem Te vagyok, ez csak fikció!

A visszavásároltatás nem járható út.Ebből kell kihozni a lehető legtöbbet.
Ezzel járok dolgozni és nem tudom nélkülözni.
Annak a rudazatnak nem kellene mozdulnia ?
Vagy csak én voltam a gyenge?
A gépmunka díját kell előteremteni a többi szerelés már megy.
Ha mégis megakadnék van segítségem és ha ő is megakadna itt vagytok ti. wave
Nem tudod hogy az előkamrát otthon ki lehet cserélni vagy azt csak gépműhely tudja?
Naplózva

Mk II '97 kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3712 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 21:13:29 »


Nem tudod hogy az előkamrát otthon ki lehet cserélni vagy azt csak gépműhely tudja?

Ezt sajnos nem tudom, még nem csináltam ilyet.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3713 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 21:26:24 »

Ezt sajnos nem tudom, még nem csináltam ilyet.
A totálcaros Csikósék Viszen cseréltek a zöldségesmergában, hengerfej levétel nélkül is. De szívás volt ott is.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3714 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 21:40:24 »

A kamrákat kilehet otthon cserélni vagy csak szakműhely tudja megcsinálni?
ki lehet de síkolni kell
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3715 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 21:41:29 »

A totálcaros Csikósék Viszen cseréltek a zöldségesmergában, hengerfej levétel nélkül is. De szívás volt ott is.
kamrat ? Azt érdekes mert belülről lehet csak
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3716 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 21:46:16 »

kamrat ? Azt érdekes mert belülről lehet csak

pedig végig volt fotózva. a zöldségesmercinél valami kontraanya van kívülről és utána ki kehet tekerni.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3717 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 22:03:03 »

ki lehet de síkolni kell

Mind így kirepedezik egy idő után, vagy ez rendellenes?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #3718 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 07:45:26 »

pedig végig volt fotózva. a zöldségesmercinél valami kontraanya van kívülről és utána ki kehet tekerni.

Itt van E!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3719 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 20:38:36 »

ki lehet de síkolni kell
AAz nem probléma hogy síkolni kell.
De!
Hol lehet beszerezni új előkamrákat?
Tudsz esetleg címet/boltot valamit ajánlani?
Van a cserének valami spéci fogása (pl.fel kell melegíteni vagy ilyesmi)?
Néhány mondatban leírhatnád hogy fogjak neki.Köszönöm.
Naplózva

Mk II '97 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3720 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 21:47:02 »

Mind így kirepedezik egy idő után, vagy ez rendellenes?
előbb utóbb ilyen lesz. ezt hivatott késlelteni az üzemanyag fűtő pl
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3721 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 21:48:54 »

AAz nem probléma hogy síkolni kell.
De!
Hol lehet beszerezni új előkamrákat?
Tudsz esetleg címet/boltot valamit ajánlani?
Van a cserének valami spéci fogása (pl.fel kell melegíteni vagy ilyesmi)?
Néhány mondatban leírhatnád hogy fogjak neki.Köszönöm.

ki kell ütni, megcsinálni a fészket az újnak, belenyomni majd síkolás. motorfelújító cégnél mindenütt van. pl fortuna bt mezőszilas
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3722 Dátum: 2016.02.04 csütörtök, 06:42:23 »

ki kell ütni, megcsinálni a fészket az újnak, belenyomni majd síkolás. motorfelújító cégnél mindenütt van. pl fortuna bt mezőszilas
Köszönöm az infót,már dolgozunk a cserén.
Viszont szeretnék segítséget kérni hogy a turbómat hogyan tudom leellenőrizni hogy jól működik-e.
Pontosabban az olajfolyás helyét és javítását szeretném behatárolni.
Az a szelep ami a túl nagy turbónyomást hivatott leszabályozni az hogy működik?(mármint kézzel lehet mozgatni vagy sokkal erősebb a rugó benne?)
Az feltünt hogy a turbó szívó oldalán is olajos a gumicső és a kartergáz elvezető cső is.Természetesen ebből adódik hogy a cooler is olajos.De jobban zavar hogy a turbó ennyire olajos.
Kérlek adj tanácsot. (nem vagyok laikus csak nem ismerem ezt a tipust még)
Naplózva

Mk II '97 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3723 Dátum: 2016.02.04 csütörtök, 09:52:53 »

Köszönöm az infót,már dolgozunk a cserén.
Viszont szeretnék segítséget kérni hogy a turbómat hogyan tudom leellenőrizni hogy jól működik-e.
Pontosabban az olajfolyás helyét és javítását szeretném behatárolni.
Az a szelep ami a túl nagy turbónyomást hivatott leszabályozni az hogy működik?(mármint kézzel lehet mozgatni vagy sokkal erősebb a rugó benne?)
Az feltünt hogy a turbó szívó oldalán is olajos a gumicső és a kartergáz elvezető cső is.Természetesen ebből adódik hogy a cooler is olajos.De jobban zavar hogy a turbó ennyire olajos.
Kérlek adj tanácsot. (nem vagyok laikus csak nem ismerem ezt a tipust még)
nem kell hogy tudd kézzel mozgatni, erős a rugó benne.  a szívó oldal azért olajos, mert a kartergáz visszavezetésben sok olajat hord. az nem a turbó hibája
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3724 Dátum: 2016.02.04 csütörtök, 18:36:51 »

nem kell hogy tudd kézzel mozgatni, erős a rugó benne.  a szívó oldal azért olajos, mert a kartergáz visszavezetésben sok olajat hord. az nem a turbó hibája

Igen ezt én is így gondoltam,hogy nem a turbó hibája a szívóoldali olaj jelenség.
De!
Maga a turbó is olajban fürdik kívülről.Az lehet hogy a tartály lukas és az engedi át az olajat? (aminek persze ott sem volna szabad lennie)
Esetleg a kenést biztosító olajat engedi át a turbó tengelyénél? (kézzel nem érezhető lógás a tengely végénél)
Mivel te már sokat tapasztaltál ennél a tipusnál azért "nyúzlak" téged a buta kérdéseimmel.
Nem szeretnék felesleges turbó cserébe belefutni,de egy motorcserébe még inkább nem szeretnék belefutni.(mert ha betölti a turbó a motorolajat akkor sanszos a motorcsere)
Naplózva

Mk II '97 kombi
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3725 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 18:49:03 »

Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni,hogy hol lehet beszerezni lucas dpcf adagolóhoz tőmítéskészletet?
Nekem a dúsítókar alatt szivárogat,így oda meg akkor ugye érdemes a gázkar és a a fedél alá is!
Amúgy mennyire nehéz kicserélni?Kicsit tartok a dologtól,de egy vagyont nem szeretnék adagolósnak kifizetni,na meg nincs js nagyon a környéken!
Köszi a válaszokat!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3726 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 18:54:22 »

Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni,hogy hol lehet beszerezni lucas dpcf adagolóhoz tőmítéskészletet?
Nekem a dúsítókar alatt szivárogat,így oda meg akkor ugye érdemes a gázkar és a a fedél alá is!
Amúgy mennyire nehéz kicserélni?Kicsit tartok a dologtól,de egy vagyont nem szeretnék adagolósnak kifizetni,na meg nincs js nagyon a környéken!
Köszi a válaszokat!
Filep diesel?
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3727 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 19:23:42 »

Filep diesel?
Hallottam már róluk!Székesfehérvár.Csak az tőlem sajna 80 km,meg hallottam hogy nagyon nem olcsó(azt is tudom hogy sehol nem olcsó)de nekem más baja nincs,szépen működik,csak kicsit szivárog a nafta a tengelynél,ami valószínű nem lesz jobb,ezért kell majd vele foglalkoznom!
De én viszont azért hogy ez a pár gumigyűrű ki legyen cserélve,nem akarom szétszedetni átnézetni az egészet horibilis pénzért,mert azt mondják ezeknél a cégeknél hogy az az első hogy szétszerelik átnézik,nehogy tönkretegye a műszereiket,persze rengeteg pénzért és csak azután jön a javítás!Szóval ezért kérdeztem mekkora meló itthon megcsinálni!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3728 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 19:40:24 »

Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni,hogy hol lehet beszerezni lucas dpcf adagolóhoz tőmítéskészletet?
Nekem a dúsítókar alatt szivárogat,így oda meg akkor ugye érdemes a gázkar és a a fedél alá is!
Amúgy mennyire nehéz kicserélni?Kicsit tartok a dologtól,de egy vagyont nem szeretnék adagolósnak kifizetni,na meg nincs js nagyon a környéken!
Köszi a válaszokat!
Ott nem szimpla O-gyűrűk vannak? Szerintem, ha visszaolvasol Mikroferi és GinJoy ezt a témakört is érintő problémamegoldó párbeszédéhez (nem volt túl régen), megtalálod még a méreteket is. Egyébként sem rossz olvasmány végigrágni a TD topicot (is), akár az archivumot is, mert sok kérdés már vagy 10x elhangzott. Csodálom, hogy GinJoy még hajlandó egyáltalán billentyűt ragadni, és elmondani 11.x-re is a választ. Ne is csodálkozzon senki a szűkszavúságán.

A Filep itt van Székesfehérváron (tudom, Pesten is , de itt volt előbb), nem a világvége tőled, viszont nem éppen olcsó de legalább drága. Viszont - azt beszélik - értenek hozzá.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3729 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 19:42:58 »

Hallottam már róluk!Székesfehérvár.Csak az tőlem sajna 80 km,meg hallottam hogy nagyon nem olcsó(azt is tudom hogy sehol nem olcsó)de nekem más baja nincs,szépen működik,csak kicsit szivárog a nafta a tengelynél,ami valószínű nem lesz jobb,ezért kell majd vele foglalkoznom!
De én viszont azért hogy ez a pár gumigyűrű ki legyen cserélve,nem akarom szétszedetni átnézetni az egészet horibilis pénzért,mert azt mondják ezeknél a cégeknél hogy az az első hogy szétszerelik átnézik,nehogy tönkretegye a műszereiket,persze rengeteg pénzért és csak azután jön a javítás!Szóval ezért kérdeztem mekkora meló itthon megcsinálni!


Pont egyszerre írtunk  nyes nyes
Meg közel ugyanazt... nyes nyes
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3730 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 21:43:31 »

Ott nem szimpla O-gyűrűk vannak? Szerintem, ha visszaolvasol Mikroferi és GinJoy ezt a témakört is érintő problémamegoldó párbeszédéhez (nem volt túl régen), megtalálod még a méreteket is. Egyébként sem rossz olvasmány végigrágni a TD topicot (is), akár az archivumot is, mert sok kérdés már vagy 10x elhangzott. Csodálom, hogy GinJoy még hajlandó egyáltalán billentyűt ragadni, és elmondani 11.x-re is a választ. Ne is csodálkozzon senki a szűkszavúságán.

A Filep itt van Székesfehérváron (tudom, Pesten is , de itt volt előbb), nem a világvége tőled, viszont nem éppen olcsó de legalább drága. Viszont - azt beszélik - értenek hozzá.
Valami rémlik hogy beszéltek valamit róla,mert régebben mikor még nem volt nagyon aktuális,olvasgattam itt-ott az oldalon!
De szerintem én nem is azt kértem se tőled se mástól hogy írja le nekem szóról szóra hogy hogy mit kell csinálni,hanem hogy megoldható-e házilag és érdemes nekifutni!
Egyébbként nagyon sokat segített már Ginjoy és tisztelem becsűlöm a tudását,nem is kérném hogy írja le megint!
Csak szerettem volna véleményeket kérni neki merjek állni!A Filepre visszatérve,aktuális lesz vezérléscsere ami nem két forint,és nem akarok még plusz 50 ezreket adagolójavításra költeni ha megoldható házilag és más baj nincs vele abszolút!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3731 Dátum: 2016.02.09 kedd, 08:14:19 »

Sziasztok!
Pár napja érdeklődtem a bárdid ismerősnél milyen. vezérlést ajánlana és ő az Inát ajánlotta az ára és minőség miatt!
Néztem a Kovács autónál is hogy viszonylag jó áron van a Gates,conitech is!
Kinek mi a véleménye?
Vizpumpát amúgy minden második vezérléscserénél kell cserélni?
Üdv.
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #3732 Dátum: 2016.02.09 kedd, 08:56:37 »

Sziasztok!
Pár napja érdeklődtem a bárdid ismerősnél milyen. vezérlést ajánlana és ő az Inát ajánlotta az ára és minőség miatt!
Néztem a Kovács autónál is hogy viszonylag jó áron van a Gates,conitech is!
Kinek mi a véleménye?
Vizpumpát amúgy minden második vezérléscserénél kell cserélni?
Üdv.

Szia!

Nekem gates vezérlés és ruville vízpumpa van , kovácsról rendeltem 2.5 éve , azóta ment a kocsi 20000km-t.Teszi a dolgát semmi gond vele eddig.Vízpumpa cseréről hallottam már hogy mindig cserélni kell de azt is hogy elég minden második vezérlés cserénél.Mivel nálam nem megy sokat az autó és 7-8 évente kell vezérlést cserélni így cserélek mindig vízpumpát is.
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3733 Dátum: 2016.02.09 kedd, 10:00:05 »

Köezi a választ!
Én is gondolkodok a Gatesen!
Én tavaly év elején cseréltem vezérlést,de sajna motort cserélhettem és az újabbik motoron ia aktuális!
Az elöző motoron kb.18000km-t ment a vizpumpa,gondolkodom hogy vezércserénél átrakatom azt!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #3734 Dátum: 2016.02.09 kedd, 10:03:39 »

Sziasztok!
Pár napja érdeklődtem a bárdid ismerősnél milyen. vezérlést ajánlana és ő az Inát ajánlotta az ára és minőség miatt!
Néztem a Kovács autónál is hogy viszonylag jó áron van a Gates,conitech is!
Kinek mi a véleménye?
Vizpumpát amúgy minden második vezérléscserénél kell cserélni?
Üdv.
Ebből a hármasból fogok én is közeljövőben választani. Ezekkel garantáltan nem nyúlsz mellé. Az ina mellett a csapágyak szólnak, a másik kettő mellett a szíjak... asszem a gyári szíj az Contitech.  A vízpumpa dilemma. Úgy gondolnám, 120E km-t simán ki kell bírnia, de én is inkább cserélem, mert az előző v.csere még nem nálam történt, (azt mondták, cserélve volt, de) nem tudom biztosan. Viszont az ezt követőnél nem fogom.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3735 Dátum: 2016.02.09 kedd, 20:01:57 »

Hallottam már róluk!Székesfehérvár.Csak az tőlem sajna 80 km,meg hallottam hogy nagyon nem olcsó(azt is tudom hogy sehol nem olcsó)de nekem más baja nincs,szépen működik,csak kicsit szivárog a nafta a tengelynél,ami valószínű nem lesz jobb,ezért kell majd vele foglalkoznom!
De én viszont azért hogy ez a pár gumigyűrű ki legyen cserélve,nem akarom szétszedetni átnézetni az egészet horibilis pénzért,mert azt mondják ezeknél a cégeknél hogy az az első hogy szétszerelik átnézik,nehogy tönkretegye a műszereiket,persze rengeteg pénzért és csak azután jön a javítás!Szóval ezért kérdeztem mekkora meló itthon megcsinálni!

Szóval arra gondoltam, hogy felveszed velük a kapcsolatot és vásárolsz tőlük egy készletet.

Nekem pont két éve újította fel az adagolómat GinJoy, ha jól emlékszem Ő is tőlük  vette a készletet.
Én végignéztem a procedúrát és annak ellenére, hogy napi szinten szedek szét és rakok össze gépeket ennek nem mernék nekiugrani. Gyakorlatilag másfél négyzetméteren voltak kiterítve az alkatrészek, mintegy 300db. Előre megmondta, hogy csak az adogoló felújítás kb. 5 óra lesz és így is volt, pedig már csinált párat.
Amúgy nem akarlak lebeszélni. smile
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3736 Dátum: 2016.02.09 kedd, 21:33:57 »

Szóval arra gondoltam, hogy felveszed velük a kapcsolatot és vásárolsz tőlük egy készletet.

Nekem pont két éve újította fel az adagolómat GinJoy, ha jól emlékszem Ő is tőlük  vette a készletet.
Én végignéztem a procedúrát és annak ellenére, hogy napi szinten szedek szét és rakok össze gépeket ennek nem mernék nekiugrani. Gyakorlatilag másfél négyzetméteren voltak kiterítve az alkatrészek, mintegy 300db. Előre megmondta, hogy csak az adogoló felújítás kb. 5 óra lesz és így is volt, pedig már csinált párat.
Amúgy nem akarlak lebeszélni. smile
Szia!Először is köszi a választ!
Ma szédszedtem az előzö motoron tönkrement adagolót,legalább is a az alapjárati kart,gázkart és a fedelet,hogy mégis mi hogy. van benne!
Megmondom őszíntén,hogy nem tűník számomra annyira nehéz feladatnak a dolog!
Látom hogy állnak a dolgok és nekem csak az rohadt alapjárati karnál szivárog a nafta,mást nem szeretnék szétkapni rajt!Illetve kicserélni még a gázkar és a fedél tőmítést!Annyira nem tűnik nehéznek a dolog,inkább idegesít hogyha szétszedem összerakom esetleg levegősödik vagy ilyesmi!
Majd meglátjuk!Amúgy nagyjából mennyibe kerül náluk ilyen készlet,vagy egyáltalán kell nekem ezért egy egész készletet megvenni vagy nem elég ide a Ginjoy által elözőekben leírt méretű olajálló o gyűrűt vennem?
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.09 kedd, 21:36:53 írta nigabi79 » Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3737 Dátum: 2016.02.10 szerda, 09:19:27 »

6x2 kell 2-2 db a dúsító és a gázkarhoz
105x2,5 kell a tető alá, mert ugye ha leveszed az is cserés.
van utángyártott komplett készlet is jó minőségben
alkatreszek.hu és 60.115 a cikkszáma. 4 rugó körül van, plusz posta. a filepnél a gyári 10 körül, ha jól tudom

nem nagy dolog a csere, csak úgy rakd össze ahogy volt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3738 Dátum: 2016.02.10 szerda, 09:27:51 »

vezérlést nyugodtan vegyél ina-t. én vagy ina vagy dayco-t használtam. egyszer volt gates is, de levettem, mert nagyon járt rajta oldalra a szíj.
tehát az ina nem rossz választás. gates az gates szíjakat használ, az automata feszítő az összes készletben ugyanaz, mert csak egy cég csinálja.(még a gyárit is) a csapágyak változó.
a vízpumpát én minden cserénél szoktam. nem veszek nagyon drágát, mert egyrészt nem hiszek benne, hogy akkora különbségek lennének minőségben, másrészt mivel mindig cserélem, hát 60-at mind elmegy. viszont a dolz nem rossz márka, és nem is drága. akinek én vettem az alkatrészeket, annak mindig azt vettem, és soha nem volt baj vele.
tehát én a dolz-ina kombót tenném fel, de döntsd el az olvasottak alapján Cheesy
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3739 Dátum: 2016.02.10 szerda, 10:00:44 »

vezérlést nyugodtan vegyél ina-t. én vagy ina vagy dayco-t használtam. egyszer volt gates is, de levettem, mert nagyon járt rajta oldalra a szíj.
tehát az ina nem rossz választás. gates az gates szíjakat használ, az automata feszítő az összes készletben ugyanaz, mert csak egy cég csinálja.(még a gyárit is) a csapágyak változó.
a vízpumpát én minden cserénél szoktam. nem veszek nagyon drágát, mert egyrészt nem hiszek benne, hogy akkora különbségek lennének minőségben, másrészt mivel mindig cserélem, hát 60-at mind elmegy. viszont a dolz nem rossz márka, és nem is drága. akinek én vettem az alkatrészeket, annak mindig azt vettem, és soha nem volt baj vele.
tehát én a dolz-ina kombót tenném fel, de döntsd el az olvasottak alapján Cheesy
Szia Ginjoy!
Nagyon szépen köszönöm,hogy időt szakítottál rám!
Utánna nézek és beszerzem a cuccokat,mert úgy érzem megfogom tudni csinálni az üzemanyagfolyást!
A vezérléssel kapcsolatban nekem is az Ina felé húz a szívem,meg ti is többen ezt javasoljátok!
A vizpumpa amit át akarok rakni a másik motorról,amin elcsúszott a vezérlés a vezértengely kereke miatt,azon is Dolz pumpa van és szerintem nagyon semmi bajja nem nagyon lehet,mert nem nagyon ment 20ezer km-t sem!
Gondoltam hogy csak szíjjakat veszek és felrakom a feszítőket is,hiszen azok is ennyit mentek,de inkább beszerzek majd egy új szettet!
Üdv
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3740 Dátum: 2016.02.11 csütörtök, 10:33:43 »

Hali!
Észrevettem hogy az egr szelep alja szépen lassan olajosodik,mondjuk a rá menő vákumcsőbe én raktam bele csapágygolyót ahogy már itt talán írtátok is,úgy hogy az elvileg nem is mükődteti!
Szóval lehet azzal valamit kezdeni vagy kéne rá szerezni majd egyet?
Üdv
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3741 Dátum: 2016.02.13 szombat, 01:32:36 »

Hali!
Észrevettem hogy az egr szelep alja szépen lassan olajosodik,mondjuk a rá menő vákumcsőbe én raktam bele csapágygolyót ahogy már itt talán írtátok is,úgy hogy az elvileg nem is mükődteti!
Szóval lehet azzal valamit kezdeni vagy kéne rá szerezni majd egyet?
Üdv
nem nagyon lehet, de a másik is hamar olyan lesz. ne foglalkozz vele
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kianeks
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Új hozzászólás #3742 Dátum: 2016.02.14 vasárnap, 10:39:24 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérném 98'  TD Mondeo remeg: hidegen nagyon(550),melegen(750) miután emelte az alapjáratot kevésbé,de érezhetően nem a megszokottan jár,az egész kasznit átjárja.A szerelő szelephézag állítást javasolt.
A kezdetek: A turbo szisszenési hang 1450 fordulaton eltűnt,az autó ugyanúgy húz mint előtte.
                 az alapjárat kissé visszaesik kb.070-et remegés veszi kezdetét :S .
porlasztók rendben,izzítók rendben.

segítségeteket előre is köszönöm,Üdv. !
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3743 Dátum: 2016.02.15 hétfő, 09:50:45 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérném 98'  TD Mondeo remeg: hidegen nagyon(550),melegen(750) miután emelte az alapjáratot kevésbé,de érezhetően nem a megszokottan jár,az egész kasznit átjárja.A szerelő szelephézag állítást javasolt.
A kezdetek: A turbo szisszenési hang 1450 fordulaton eltűnt,az autó ugyanúgy húz mint előtte.
                 az alapjárat kissé visszaesik kb.070-et remegés veszi kezdetét :S .
porlasztók rendben,izzítók rendben.

segítségeteket előre is köszönöm,Üdv. !
ez csak beállítás. keress olyan szerelőt aki ért hozzá
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kianeks
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Új hozzászólás #3744 Dátum: 2016.02.15 hétfő, 18:11:57 »

ez csak beállítás. keress olyan szerelőt aki ért hozzá


Szia mármint adagoló állítás?
A turbó hang megszűnésére nincs ötleted?
Amúgy a kocsi alapjárata emelkedik(750ig),ha nem is 900-ra melegen,a dúsító bowden laza,nem is reagál gázadásra(motor behalt vagy berohadt) szerintem a remegés alapjárati(tehát az 500 fordulat teszi) és nem szelepállítási mint a szerelő mondja.Viszont az alapjárat emelkedést nem értem( hidegen alacsony,hogy védje a motort ez tiszta sor),nem a dúsító motornak kellene szabályozni,ami ugyebár nem működik?
Üdv.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3745 Dátum: 2016.02.15 hétfő, 22:26:51 »

Szia mármint adagoló állítás?
A turbó hang megszűnésére nincs ötleted?
Amúgy a kocsi alapjárata emelkedik(750ig),ha nem is 900-ra melegen,a dúsító bowden laza,nem is reagál gázadásra(motor behalt vagy berohadt) szerintem a remegés alapjárati(tehát az 500 fordulat teszi) és nem szelepállítási mint a szerelő mondja.Viszont az alapjárat emelkedést nem értem( hidegen alacsony,hogy védje a motort ez tiszta sor),nem a dúsító motornak kellene szabályozni,ami ugyebár nem működik?
Üdv.
Az enyém ugyanígy viselkedik amióta az alapjárati motor rossz. Hidegen alacsonyabb a fordulat (nem annyira mint a tiéd) aztán bemelegszik és jó lesz.
Szerintem az adagolón kellene alapjáratot állítanod meleg motornál 900-ra, és akkor a hideg motornál is magasabb lesz szerintem, és megszűnhet a remegés.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
kianeks
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Új hozzászólás #3746 Dátum: 2016.02.16 kedd, 23:55:39 »

Az enyém ugyanígy viselkedik amióta az alapjárati motor rossz. Hidegen alacsonyabb a fordulat (nem annyira mint a tiéd) aztán bemelegszik és jó lesz.
Szerintem az adagolón kellene alapjáratot állítanod meleg motornál 900-ra, és akkor a hideg motornál is magasabb lesz szerintem, és megszűnhet a remegés.

Köszi valószínű,hogy csavarok az alapjáraton +250-ET,A dúsító motornak csak hidegben van szerepe(vagy nincs is)? -10C-ban röffent egyből 
A turbóm 1 évig adta a hangot 1450 fordulaton,most elmúlt a szisszenés,van másnál is ez a hang vagy nincs(az a jó ,ha nincs)?

Üdv.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3747 Dátum: 2016.02.17 szerda, 00:04:10 »

Köszi valószínű,hogy csavarok az alapjáraton +250-ET,A dúsító motornak csak hidegben van szerepe(vagy nincs is)? -10C-ban röffent egyből  
A turbóm 1 évig adta a hangot 1450 fordulaton,most elmúlt a szisszenés,van másnál is ez a hang vagy nincs(az a jó ,ha nincs)?

Üdv.
Az alapjárat szabályzó moci fix 850en szeretné tartani a fordulatot. Pl ha benyomod a klímát, ha hideg van stb. Tök jó ha működik.
Naplózva
gabor0135
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #3748 Dátum: 2016.02.17 szerda, 19:52:55 »

Üdv mindenki!

Megfejtettem a turbóm olajosodásának a titkát.
A vaste gate szelep nyomástartálya lukas és azon keresztül jött ki az olaj.
Maga a szelep is be volt állva ,alig bírtam átmozgatni újra.
Tudtok segíteni hogy hol lehet ilyen nyomástartályt kapni?
Tüzetesebb átvizsgálás után rájöttem hogy sajnos a turbó tengelye is lóg (a tengelyközép kb 2-3 mm-t mozdul).
Szerintem az már elég sok de cáfolhattok nyugodtan.
Esetleg valakinek jó állapotú turbó "baráti" áron?
Naplózva

Mk II '97 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3749 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 09:12:38 »

Üdv mindenki!

Megfejtettem a turbóm olajosodásának a titkát.
A vaste gate szelep nyomástartálya lukas és azon keresztül jött ki az olaj.
Maga a szelep is be volt állva ,alig bírtam átmozgatni újra.
Tudtok segíteni hogy hol lehet ilyen nyomástartályt kapni?
Tüzetesebb átvizsgálás után rájöttem hogy sajnos a turbó tengelye is lóg (a tengelyközép kb 2-3 mm-t mozdul).
Szerintem az már elég sok de cáfolhattok nyugodtan.
Esetleg valakinek jó állapotú turbó "baráti" áron?

waste gate környékén sincs olaj. Valamivel kevered
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.