Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:32:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1558365 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4000 Dátum: 2017.03.07 kedd, 23:12:39 »

Kézzel ki tudtam szedni őket. Az volt a baj, h a hatlapfejen átfordult a crova. Tudnál egy Mórickarajzot csinálni erről a stiftről!
Neked el szakadt a vez szíjjad és most szét szedés nélkül akarsz meggyőződni hogy sérült e valami? ha igen álítsd az adagolót felsó rögzítésre 4.5 mm rögzíted .Mert ugyebár az adagoló szíjj nem sérült.tehát a dugó felső holtponton van közben a vez tengőt is tegerd a jelre de finoman nehogy most csinálj galibát!!Ha a tengely végébe bele megy a szerszám akkor jó! Ha nincs szerszámod keress a nútba egy villáskulcsot.Ha összeált a bordás feszítőt addig tekered 8-as imbusszal míg a feszítőn a nyilak egybe esnek.ha megvan rögzítőket vedd ki és tekerd körbe a főtengelyt.ha minden rendbe indídhatot és álítsd be az előtöltést.reméllem nem sérültek a szelepek bár erre kicsi a valószínűség. Sok sikert!!
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4001 Dátum: 2017.03.08 szerda, 07:37:05 »

Neked el szakadt a vez szíjjad és most szét szedés nélkül akarsz meggyőződni hogy sérült e valami? ha igen álítsd az adagolót felsó rögzítésre 4.5 mm rögzíted .Mert ugyebár az adagoló szíjj nem sérült.tehát a dugó felső holtponton van közben a vez tengőt is tegerd a jelre de finoman nehogy most csinálj galibát!!Ha a tengely végébe bele megy a szerszám akkor jó! Ha nincs szerszámod keress a nútba egy villáskulcsot.Ha összeált a bordás feszítőt addig tekered 8-as imbusszal míg a feszítőn a nyilak egybe esnek.ha megvan rögzítőket vedd ki és tekerd körbe a főtengelyt.ha minden rendbe indídhatot és álítsd be az előtöltést.reméllem nem sérültek a szelepek bár erre kicsi a valószínűség. Sok sikert!!
Mindenképpen szétszedem, már neki is álltam, ma meg is lesz. Az nem kérdés, h sérült mert pályán 120-nál szakadt és olyat rántott a kasztnin.........
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4002 Dátum: 2017.03.08 szerda, 09:21:53 »

Kézzel ki tudtam szedni őket. Az volt a baj, h a hatlapfejen átfordult a crova. Tudnál egy Mórickarajzot csinálni erről a stiftről!

Átküldtem az emiledre az etzold oldalt a rajzzal.

120-nál szállt el? Huh!  Arra kíváncsi vagyok, találsz-e valami konkrét okot, ha szétbontottad! Milyen szíj volt?
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4003 Dátum: 2017.03.08 szerda, 09:29:30 »

Átküldtem az emiledre az etzold oldalt a rajzzal.

120-nál szállt el? Huh!  Arra kíváncsi vagyok, találsz-e valami konkrét okot, ha szétbontottad! Milyen szíj volt?
Ina készlet. Hibás vagyok én is mert kb 15 km-el az otthonomtól jött egy ciccegő hang. Füleltem de úgy voltam vele, h soha nem volt vele semmi gond, kibírja hazáig. Aztán egyszercsak elhalgatott és 10 másodperc után csatt. 1km-el a lehajtó előtt álltam meg. Egyből összeraktam a képet. Levált egy csík a szíjból és ütötte a burkolatot ez volt a ciccegés. Aztán amikor a csend lett akkor lehasadt teljesen és bekerült a szíj alá és az elszakadt. Meg kellett volna állnom. Elcsesztem.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4004 Dátum: 2017.03.08 szerda, 14:57:11 »

Ina készlet. Hibás vagyok én is mert kb 15 km-el az otthonomtól jött egy ciccegő hang. Füleltem de úgy voltam vele, h soha nem volt vele semmi gond, kibírja hazáig. Aztán egyszercsak elhalgatott és 10 másodperc után csatt. 1km-el a lehajtó előtt álltam meg. Egyből összeraktam a képet. Levált egy csík a szíjból és ütötte a burkolatot ez volt a ciccegés. Aztán amikor a csend lett akkor lehasadt teljesen és bekerült a szíj alá és az elszakadt. Meg kellett volna állnom. Elcsesztem.
Vagyunk ezzel így egy páran   rinya rinya
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4005 Dátum: 2017.03.08 szerda, 15:25:14 »

Vagyunk ezzel így egy páran   rinya rinya
Levettem. Csapágyak pörögnek, egyedül az automata feszítőnek a műanyag része volt behajolva ezért nem forgott de szerintem a szíjdarabkáktól hajlott be. Kitördeltem a behajolt darabokat, kiszedtem a szíjdarabkákat, utána már forgott. Lepattintottam a vezérműtengelyről a bordáskereket. Hogy kell majd a vezérműtengelyt pozícióba állítani? Hengerfej kuka. Jópár szelep elhajlott.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #4006 Dátum: 2017.03.08 szerda, 15:44:23 »

Levettem. Csapágyak pörögnek, egyedül az automata feszítőnek a műanyag része volt behajolva ezért nem forgott de szerintem a szíjdarabkáktól hajlott be. Kitördeltem a behajolt darabokat, kiszedtem a szíjdarabkákat, utána már forgott. Lepattintottam a vezérműtengelyről a bordáskereket. Hogy kell majd a vezérműtengelyt pozícióba állítani? Hengerfej kuka. Jópár szelep elhajlott.

Dugattyúk/hengerek megúszták?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4007 Dátum: 2017.03.08 szerda, 15:52:30 »

Dugattyúk/hengerek megúszták?
Külsérelmi nyomot nem látok rajtuk de átnézem tüzetesebben
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4008 Dátum: 2017.03.08 szerda, 19:37:25 »

Külsérelmi nyomot nem látok rajtuk de átnézem tüzetesebben
Nincs baj a dugóval meg a hengerrel. Sikerült egy felújított hengerfejet elcsípnem. Holnap megyek Zalaegerszegre érte. Filózok a főtengelyszimering cserén csak nem tudom h vegyem le a bordáskereket. Jobbmenetes? A vezérműtengelynek van valami pozicionálója vagy felső holtponti jele?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4009 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:08:29 »

Levettem. Csapágyak pörögnek, egyedül az automata feszítőnek a műanyag része volt behajolva ezért nem forgott de szerintem a szíjdarabkáktól hajlott be. Kitördeltem a behajolt darabokat, kiszedtem a szíjdarabkákat, utána már forgott. Lepattintottam a vezérműtengelyről a bordáskereket. Hogy kell majd a vezérműtengelyt pozícióba állítani? Hengerfej kuka. Jópár szelep elhajlott.
Fentebb le ítrtam hogy ragd össze .
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #4010 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:25:00 »

Nincs baj a dugóval meg a hengerrel. Sikerült egy felújított hengerfejet elcsípnem. Holnap megyek Zalaegerszegre érte. Filózok a főtengelyszimering cserén csak nem tudom h vegyem le a bordáskereket. Jobbmenetes? A vezérműtengelynek van valami pozicionálója vagy felső holtponti jele?

Elvileg normál balmenetes, viszont két emberes meló. A Haynes szerint (bár a benzines motorhoz írta, de stimmelnie kell a dízelnél is) be kell tenni 1-esbe a váltót, valakinek izomból taposnia kell a féket, és akkor nekiállni bazinagy erővel kitekerni a csavart a közepéről, amíg a fékkel be van fixálva az egész hajtáslánc. Ráhúzásra a benzines esetében 115 Nm-t ír. Azaz rá van tépve a csavar, nem is kicsit.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4011 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 09:59:51 »

Nincs baj a dugóval meg a hengerrel. Sikerült egy felújított hengerfejet elcsípnem. Holnap megyek Zalaegerszegre érte. Filózok a főtengelyszimering cserén csak nem tudom h vegyem le a bordáskereket. Jobbmenetes? A vezérműtengelynek van valami pozicionálója vagy felső holtponti jele?
A vízpumpád is ok? Csak azon gondolkozom, mitől adhatta fel a harcot a vezérműszíjad.
A főtengelyt én a fogaskoszorúnál szoktam rögzíteni, autónként változó módom, ötletszerűen. Arra kell figyelni, hogy több fogat fogjon, nehogy lepattanjon.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4012 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 10:02:09 »

Elvileg normál balmenetes, viszont két emberes meló. A Haynes szerint (bár a benzines motorhoz írta, de stimmelnie kell a dízelnél is) be kell tenni 1-esbe a váltót, valakinek izomból taposnia kell a féket, és akkor nekiállni bazinagy erővel kitekerni a csavart a közepéről, amíg a fékkel be van fixálva az egész hajtáslánc. Ráhúzásra a benzines esetében 115 Nm-t ír. Azaz rá van tépve a csavar, nem is kicsit.

Ugye normál jobbmenetest akartál mondani?  Wink
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #4013 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 11:25:59 »

Ugye normál jobbmenetest akartál mondani?  Wink

Mittomén... ami a "normál" Cheesy Lusta vagyok végiggondolni, hogy az a jobb, vagy bal  Grin
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4014 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 13:19:51 »

A vízpumpád is ok? Csak azon gondolkozom, mitől adhatta fel a harcot a vezérműszíjad.
A főtengelyt én a fogaskoszorúnál szoktam rögzíteni, autónként változó módom, ötletszerűen. Arra kell figyelni, hogy több fogat fogjon, nehogy lepattanjon.

Rendben van a vízpumpám is! Hallottam egy olyan módszert hogy a kulcsot betámasztani és ráindítani. Állítólag így is lejön az anya.
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4015 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 14:47:34 »

Rendben van a vízpumpám is! Hallottam egy olyan módszert hogy a kulcsot betámasztani és ráindítani. Állítólag így is lejön az anya.
Végülis.... vigyor3
A legeslegutolsó módszer volna, ha már minden lelkesedésem és optimizmusom odaveszett, de el tudok képzelni olyan kilátástalan pszichés helyzetet amikor megpróbálnám.   nyes
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4016 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 14:57:37 »

Végülis.... vigyor3
A legeslegutolsó módszer volna, ha már minden lelkesedésem és optimizmusom odaveszett, de el tudok képzelni olyan kilátástalan pszichés helyzetet amikor megpróbálnám.   nyes
Én akkor phszihó vagyok. Kulcs rá, önindító be, csatt, csavar ki.  hehe
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
Kojak001
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #4017 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 18:21:08 »

Tisztelt fórumozók!

Tudna esetleg valaki segíteni nekem. Ford Mondeo MKII 1.8 td.- re Bosch adagoló került. Motor gyűrűzve, csapágyazva új porlasztó csúcsokat kapott. Az adagoló jelen van vezérlési probléma nincs. A tünetek hidegen egyáltalán nem hajlandó indulni csak húzásra, melegen pedig csak teljesen kinyomott gázpedállal indul. Ha beindult szépen jár, menetben nincs probléma. Esetleg valakinek ötlete mi okozza a hibát?
Naplózva
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4018 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 19:36:47 »

Tisztelt fórumozók!

Tudna esetleg valaki segíteni nekem. Ford Mondeo MKII 1.8 td.- re Bosch adagoló került. Motor gyűrűzve, csapágyazva új porlasztó csúcsokat kapott. Az adagoló jelen van vezérlési probléma nincs. A tünetek hidegen egyáltalán nem hajlandó indulni csak húzásra, melegen pedig csak teljesen kinyomott gázpedállal indul. Ha beindult szépen jár, menetben nincs probléma. Esetleg valakinek ötlete mi okozza a hibát?
Szia! Nekem is Bosch van fent. Ginjoy csinálta. Ő magyarázta nekem h van az elején alul a hidegindítást szabályzó két csavar. Szerintem azzal lesz a gond. Ginjoy tudna segíteni biztos ha olvassa.  Porlasztócsúcsokat mennyiért vetted?
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #4019 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 19:38:09 »

Én akkor phszihó vagyok. Kulcs rá, önindító be, csatt, csavar ki.  hehe
Simán kijött!
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4020 Dátum: 2017.03.10 péntek, 07:52:44 »

Simán kijött!


eljen
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4021 Dátum: 2017.03.10 péntek, 08:14:11 »

Tisztelt fórumozók!

Tudna esetleg valaki segíteni nekem. Ford Mondeo MKII 1.8 td.- re Bosch adagoló került. Motor gyűrűzve, csapágyazva új porlasztó csúcsokat kapott. Az adagoló jelen van vezérlési probléma nincs. A tünetek hidegen egyáltalán nem hajlandó indulni csak húzásra, melegen pedig csak teljesen kinyomott gázpedállal indul. Ha beindult szépen jár, menetben nincs probléma. Esetleg valakinek ötlete mi okozza a hibát?
  Esetleg előtöltést ellenőrizd.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
donjon
Vendég
« Új hozzászólás #4022 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 18:14:26 »

Sziasztok!

1.8 td mk1 Lucas adagolojanak hol tud a motorfeloli reszen a gazolaj folyni?

Koszi Smiley
Naplózva
Kojak001
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #4023 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 20:43:09 »

12e/4 db igaz 40 % kedvesség is volt hozzá.
Naplózva
Kojak001
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #4024 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 20:55:03 »

  Esetleg előtöltést ellenőrizd.
megvolt majdem 2 mm lett ráállítva forgásirányban így sem indul
Naplózva
Vikor
Vendég
« Új hozzászólás #4025 Dátum: 2017.04.16 vasárnap, 21:56:54 »

Sziasztok uj vagyok itt az lenne a kérdésem mi lehet az oka annak hogy mikor beindul az auto rázkidik egy nagyot?
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4026 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 14:33:52 »

 Tartó bakok?
   
Sziasztok uj vagyok itt az lenne a kérdésem mi lehet az oka annak hogy mikor beindul az auto rázkidik egy nagyot?
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #4027 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 15:16:41 »

Sziasztok uj vagyok itt az lenne a kérdésem mi lehet az oka annak hogy mikor beindul az auto rázkidik egy nagyot?

Hali! Első-hátsó váltótartó bak , általában a hátsó adja meg magát hamarabb.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4028 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 19:48:21 »

Sziasztok uj vagyok itt az lenne a kérdésem mi lehet az oka annak hogy mikor beindul az auto rázkidik egy nagyot?

Próbáld kicsit behatárolni:
Volt-e szerelési előzmény?
Volt-e jó állapot?
Könnyen indul?
Minden induláskor, vagy csak hidegen/hosszabb állás után?
Leállításkor is?
Ha hirtelen gázadásra-motorfékre nem nyekken nagyot az autó(menet közben persze)?
Naplózva
Dan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #4029 Dátum: 2017.04.19 szerda, 14:41:58 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, Mk2 1,8 Td-ből nagy szívás egyben kivenni a motort a váltóval meg mindennel együtt? Van egy leállított donorom jó motorral, jó váltóval+kuplunggal , meg egy nem régen vásárolt használós, amiből most elég rendesen elkezdett folyni az olaj a főtengely kuplung felőli oldalán. Érzésre, mintha a kuplung is elkezdett volna csúszni. (magasabb sebességfokozatban gázfröccsre felpörög, de nem húz, majd néhány másodperc múlva normalizálódik). Szóval nem tudom, hogy kezdjek el rajta szimeringet meg tárcsát cseréltetni és megmarad így benne a "gyári" motor, vagy jobban járok úgy, hogy motor+váltó ki,  donormotor+ váltó be. 97-es mindkettő. Lehet valami elektronikai összeférhetetlenség? A donor teljesen immo-mentes, a járkálós meg immobilseres. Igazából attól tartok, hogy a nagy szerelgetés után be sem fog indulni az egész, vagy totál megbízhatatlan lesz. Vagy tegyem át a donor ECU-ját is? Mert a járkálósnak egy darab kulcsa van, piros kulcs nélkül, tartok egy kicsit attól is, hogy valamikor meg fog szivatni, hogy az ország másik végén éjszaka bedugom a kulcsot éééés nem ismeri fel...
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4030 Dátum: 2017.04.19 szerda, 18:14:59 »

  Nem nagy meló egybe cserélni ,fél nap . De bizti hogy a donor jó? Lehet egyszerűbb váltó le és megvizsgál javít.  Ha cseréled adagolóból immót is át kell rakni és nincs immó hiba.
[/quote]
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, Mk2 1,8 Td-ből nagy szívás egyben kivenni a motort a váltóval meg mindennel együtt? Van egy leállított donorom jó motorral, jó váltóval+kuplunggal , meg egy nem régen vásárolt használós, amiből most elég rendesen elkezdett folyni az olaj a főtengely kuplung felőli oldalán. Érzésre, mintha a kuplung is elkezdett volna csúszni. (magasabb sebességfokozatban gázfröccsre felpörög, de nem húz, majd néhány másodperc múlva normalizálódik). Szóval nem tudom, hogy kezdjek el rajta szimeringet meg tárcsát cseréltetni és megmarad így benne a "gyári" motor, vagy jobban járok úgy, hogy motor+váltó ki,  donormotor+ váltó be. 97-es mindkettő. Lehet valami elektronikai összeférhetetlenség? A donor teljesen immo-mentes, a járkálós meg immobilseres. Igazából attól tartok, hogy a nagy szerelgetés után be sem fog indulni az egész, vagy totál megbízhatatlan lesz. Vagy tegyem át a donor ECU-ját is? Mert a járkálósnak egy darab kulcsa van, piros kulcs nélkül, tartok egy kicsit attól is, hogy valamikor meg fog szivatni, hogy az ország másik végén éjszaka bedugom a kulcsot éééés nem ismeri fel...
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Dan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #4031 Dátum: 2017.04.19 szerda, 19:15:14 »

  Nem nagy meló egybe cserélni ,fél nap . De bizti hogy a donor jó? Lehet egyszerűbb váltó le és megvizsgál javít.  Ha cseréled adagolóból immót is át kell rakni és nincs immó hiba.


Elvileg igen. A donor az én járkálós autóm volt. De atom módon rohadt + valahol a tetőn keresztül az A-oszlopon át beázott. Minden lehetséges módon meg helyen tömítettem, de minden nagyobb eső után volt a taposólemezen 2-3 dl víz. Másfél éve le van állítva. A motorja viszont jó. Azt én ápolgattam. Olajcsere 10000 km-ként  Ford olajra, újnak számító gyári izzítógyertyasor. Van rajta egy bontott angol adagoló Joy által beállítva. Mindkét főtengely szimering cserélve, SKF vízpumpa+szíjkészelt (bár a szíj már csereérett lenne itt is). A kuplungtárcsa szintén újnak számít kb. 30000 van benne. A váltó feltöltve nagyautós Ford váltóolajjal egy vagyonért. A másik autót pár hónapja vettem. Amellett meg a gyári motor szól, meg enyhén tartok az ilyen fődarab cseréktől, hogy hova fog kifutni az egész...
Naplózva
jocobuki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



E-mail
« Új hozzászólás #4032 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 15:31:10 »

Sziasztok. Nemrég vettem egy mk2 kombit 1,8td mondeot. Csak annyi a kérdésem, hogy Kisbér vagy Győr környékén él e olyan FORD szaki aki átnézné, és fel is királyosítana ezen a téren?
Eddig nagyon imádom smitten (700 km és 1 hónapja), de lomhának érzem 2k fordulat után nincs erő.
Irhattok elérhetőséget.
Elöre is köszönöm. Üdv worship
Kicsit pontosítok kisbér 50km vonzáskörzete: Győr,Tatabánya,Mór,Székesfehérvár
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 hétfő, 16:36:36 írta jocobuki » Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4033 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 21:19:11 »

Sziasztok. Nemrég vettem egy mk2 kombit 1,8td mondeot. Csak annyi a kérdésem, hogy Kisbér vagy Győr környékén él e olyan FORD szaki aki átnézné, és fel is királyosítana ezen a téren?
Eddig nagyon imádom smitten (700 km és 1 hónapja), de lomhának érzem 2k fordulat után nincs erő.
Irhattok elérhetőséget.
Elöre is köszönöm. Üdv worship
Kicsit pontosítok kisbér 50km vonzáskörzete: Győr,Tatabánya,Mór,Székesfehérvár
integet2
Pedig pont ott kellene igazán megjönnie. Ha egyébként nincs más tünet, a turbó környékén kezdenék szaglászni. Megy-e egyáltalán, a nyomás nem szökik-e valahol?
Vagy kapcsold ki a klímát!  nyes
A lomhaság elég relatív, attól is függ, miből ültél át.
(az én autóm Gicről származik, az ott van nem messze tőletek  Smiley)
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 hétfő, 21:22:02 írta deerman » Naplózva
jocobuki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



E-mail
« Új hozzászólás #4034 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:21:53 »

integet2
Pedig pont ott kellene igazán megjönnie. Ha egyébként nincs más tünet, a turbó környékén kezdenék szaglászni. Megy-e egyáltalán, a nyomás nem szökik-e valahol?
Vagy kapcsold ki a klímát!  nyes
A lomhaság elég relatív, attól is függ, miből ültél át.
(az én autóm Gicről származik, az ott van nem messze tőletek  Smiley)

Klimán eggyenlőre szíj sincs az kilőve, azt a tanácsot kaptam füstcsavaron tekerjek mert egyáltalán nem füstöl.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4035 Dátum: 2017.05.03 szerda, 08:09:23 »

Klimán eggyenlőre szíj sincs az kilőve, azt a tanácsot kaptam füstcsavaron tekerjek mert egyáltalán nem füstöl.

Hát... ez az MTZ-sek, IFA-sok, meg a Golf tdi hülyegyerekautósok mindent űberelő joker megoldása, de ki tudja, lehet, hogy segít.  Wink
Naplózva
jocobuki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



E-mail
« Új hozzászólás #4036 Dátum: 2017.05.03 szerda, 21:06:25 »

Hát... ez az MTZ-sek, IFA-sok, meg a Golf tdi hülyegyerekautósok mindent űberelő joker megoldása, de ki tudja, lehet, hogy segít.  Wink

Na most már van időm írni. Szóval ez elött benzines autóm volt nagyon régen volt egy 2-es jettám az is 1.6 szívó. Tehát gyakorlatilag 0 diesel tapasztalatom van, ezért szeretném ha ránézne, és felvilágosítana pár dologról egy gyakorlott mondeo tulaj. Vihetném mühelybe, hogy csinálják meg nézzék átt, de nem olyan szemmel néznék meg.Nem akarok senkit se megbántani de... nem bízok a mühelyekbe.
Deerman te nem válalsz ilyesmit?
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4037 Dátum: 2017.05.03 szerda, 21:43:20 »

Na most már van időm írni. Szóval ez elött benzines autóm volt nagyon régen volt egy 2-es jettám az is 1.6 szívó. Tehát gyakorlatilag 0 diesel tapasztalatom van, ezért szeretném ha ránézne, és felvilágosítana pár dologról egy gyakorlott mondeo tulaj. Vihetném mühelybe, hogy csinálják meg nézzék átt, de nem olyan szemmel néznék meg.Nem akarok senkit se megbántani de... nem bízok a mühelyekbe.
Deerman te nem válalsz ilyesmit?
Én csak egy megtévedt autodidakta kényszerszerelő vagyok. Van némi ismeret a fejemben, ami kellően magabiztossá tesz, hogy magamnak mindent megcsináljak (most épp hátsóhíd szilentcserékkel stimulálom magam), de szűk családon és baráti körön kívül nem ténykedek.  El tudom mondani általánosságban, hogy a füstcsavar tekerést megelőzően mit érdemes átnézni az autón, de kifejezetten a Mondeora vonatkozóan nagyon sokat szippantottam fel innen a fórumról, ezért téged is csak arra tudlak biztatni, hogy rágd át magad az össze topicon. A lényeget józanul leszűrve nagyon hasznos olvasmány. Ha van némi műszaki affinitásod, ezen már el tudsz indulni.
Amúgy az a véleményem, hogy egy ilyen korú autót nem célszerű tüzetesen átnézni, mert csak elkeseredik az ember. Ha az alapvető biztonsági dolgok rendben vannak, csak azzal érdemes foglalkozni ami konkrétan elromlik. épp elég az is.
Naplózva
jocobuki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



E-mail
« Új hozzászólás #4038 Dátum: 2017.05.03 szerda, 21:53:07 »

 taps
Én csak egy megtévedt autodidakta kényszerszerelő vagyok. Van némi ismeret a fejemben, ami kellően magabiztossá tesz, hogy magamnak mindent megcsináljak (most épp hátsóhíd szilentcserékkel stimulálom magam), de szűk családon és baráti körön kívül nem ténykedek.  El tudom mondani általánosságban, hogy a füstcsavar tekerést megelőzően mit érdemes átnézni az autón, de kifejezetten a Mondeora vonatkozóan nagyon sokat szippantottam fel innen a fórumról, ezért téged is csak arra tudlak biztatni, hogy rágd át magad az össze topicon. A lényeget józanul leszűrve nagyon hasznos olvasmány. Ha van némi műszaki affinitásod, ezen már el tudsz indulni.
Amúgy az a véleményem, hogy egy ilyen korú autót nem célszerű tüzetesen átnézni, mert csak elkeseredik az ember. Ha az alapvető biztonsági dolgok rendben vannak, csak azzal érdemes foglalkozni ami konkrétan elromlik. épp elég az is.

taps  worship holnap megnézem azt a füstcsavart, és majd írok mi lett az eredmény.
Naplózva
neuw13
Vendég
« Új hozzászólás #4039 Dátum: 2017.05.10 szerda, 09:59:24 »

Sziasztok!

1.8 td mk1 Lucas adagolojanak hol tud a motorfeloli reszen a gazolaj folyni?

Koszi Smiley

Szia!

Nekem ugyanez volt télen a jelenség, elég rendesen inkontinenciás lett. Találtam érden egy adagolóst aki 30 Ft-ért kicserélte benne az össze O gyűrűt. Elvittem a porlasztókat is egyben leellenőrizte az egészet próbapadon.Szerintem korrekt volt, azóta minden ok. Most levegősödéssel küzdöttem a csőrendszerben, de úgy látszik megoldódott, kidobtam az össze gyorscsatlakozót.
Itt az adagolós elérhetősége:
http://adagolo-injektor-javitas.net/
üdv!
Naplózva
iiulaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #4040 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 10:19:20 »

Sziasztok!

1.8 td mk1 Lucas adagolojanak hol tud a motorfeloli reszen a gazolaj folyni?

Koszi Smiley

Szia!  Nekem is volt ilyen gondom. Adagoló kinyomta a szimeringet, legalábbis nálam ez volt. Adagolóssal cseréltettem, pár hónap után újra kinyomta. Következőt én cseréltem, egy éve jó, viszont pár napja letört az adagolóm tengely vége a bordás kerékkel együtt a kúp vastagabbik végénél. (korábbi repedés látható a törésen)
Naplózva

Mondeo mk2 1.8TD 1997' és egy donor mk2 1.8TD 2000'
iiulaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #4041 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 10:25:58 »

Lenne nekem is kérdésem a témában.
... pár napja letört az adagolóm tengely vége a bordás kerékkel együtt a kúp vastagabbik végénél. (korábbi repedés látható a törésen)
Van egy donor autó (leírás az aláírásomban), egyben cserélném az adagolót de tartok az indításgátló mizériától, hogy tudnám kiiktatni?
Egy ilyen öreg autóba nem is kell immo, a kora és állapota is elég riasztó Smiley
Donor autó (2000') adagoló végén egy vas konzollal takarva van valami mágnesszelep.
Hasznos autó (1997') adagolójának végén nincs ilyesmi. (ez a törött tengelyű)

Mi a legegyszerűbb csere folyamat?
Naplózva

Mondeo mk2 1.8TD 1997' és egy donor mk2 1.8TD 2000'
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #4042 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 11:02:52 »

 taps taps taps
Én csak egy megtévedt autodidakta kényszerszerelő vagyok. Van némi ismeret a fejemben, ami kellően magabiztossá tesz, hogy magamnak mindent megcsináljak (most épp hátsóhíd szilentcserékkel stimulálom magam), de szűk családon és baráti körön kívül nem ténykedek.  El tudom mondani általánosságban, hogy a füstcsavar tekerést megelőzően mit érdemes átnézni az autón, de kifejezetten a Mondeora vonatkozóan nagyon sokat szippantottam fel innen a fórumról, ezért téged is csak arra tudlak biztatni, hogy rágd át magad az össze topicon. A lényeget józanul leszűrve nagyon hasznos olvasmány. Ha van némi műszaki affinitásod, ezen már el tudsz indulni.
Amúgy az a véleményem, hogy egy ilyen korú autót nem célszerű tüzetesen átnézni, mert csak elkeseredik az ember. Ha az alapvető biztonsági dolgok rendben vannak, csak azzal érdemes foglalkozni ami konkrétan elromlik. épp elég az is.

worship taps worship taps worship taps Ennyire korrekten még senki nem foglalta össze az (i)gazságot...
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4043 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 09:12:01 »

Lenne nekem is kérdésem a témában.
... pár napja letört az adagolóm tengely vége a bordás kerékkel együtt a kúp vastagabbik végénél. (korábbi repedés látható a törésen)
Van egy donor autó (leírás az aláírásomban), egyben cserélném az adagolót de tartok az indításgátló mizériától, hogy tudnám kiiktatni?
Egy ilyen öreg autóba nem is kell immo, a kora és állapota is elég riasztó Smiley
Donor autó (2000') adagoló végén egy vas konzollal takarva van valami mágnesszelep.
Hasznos autó (1997') adagolójának végén nincs ilyesmi. (ez a törött tengelyű)

Mi a legegyszerűbb csere folyamat?

Hagyd csak meg az immo-t, mert előbb-utóbb ezeket is alkatrésznek fogják lopni.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4044 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 09:14:43 »

taps taps taps worship taps worship taps worship taps Ennyire korrekten még senki nem foglalta össze az (i)gazságot...

 miaz
Naplózva
iiulaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #4045 Dátum: 2017.05.16 kedd, 21:40:03 »

Hagyd csak meg az immo-t, mert előbb-utóbb ezeket is alkatrésznek fogják lopni.

Meghagynám én szívesen, de nem tudom, hogy kell működésre bírni a donor adagolóját a használatos autóban...
06209194144
Naplózva

Mondeo mk2 1.8TD 1997' és egy donor mk2 1.8TD 2000'
iiulaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #4046 Dátum: 2017.05.17 szerda, 22:40:32 »

Lenne nekem is kérdésem a témában.
... pár napja letört az adagolóm tengely vége a bordás kerékkel együtt a kúp vastagabbik végénél. (korábbi repedés látható a törésen)
Van egy donor autó (leírás az aláírásomban), egyben cserélném az adagolót de tartok az indításgátló mizériától, hogy tudnám kiiktatni?
Egy ilyen öreg autóba nem is kell immo, a kora és állapota is elég riasztó Smiley
Donor autó (2000') adagoló végén egy vas konzollal takarva van valami mágnesszelep.
Hasznos autó (1997') adagolójának végén nincs ilyesmi. (ez a törött tengelyű)

Mi a legegyszerűbb csere folyamat?

Ford Mondeo mk2 adagoló csere (Lucas->Lucas). (le írom mert másnak segíthet)
Gyorsan meg kellett oldanom ezért  neki láttam esténként.  Mindkét adagoló le, adagolókon teljes kábel köteg csere, amihez el kellett távolítani a donor adagoló végéről az öntöttvas védő konzolt, ami letörhető fejű lopás gátló csavarokkal volt rögzítve. Hegesztettem rájuk crova hajtószárat, így ki tudtam csavarni. Így sem jött le könnyen,  de sarokköszörű segített.  Fúrni talán jobb lett volna de kozelebb volt a hegesztő Smiley  Közlekedős autó adagolóján egy lapos, fekete elektronika volt, a donorén pedig ez a pajzs... Különbségek ellenére beindult a mondeo.
Naplózva

Mondeo mk2 1.8TD 1997' és egy donor mk2 1.8TD 2000'
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #4047 Dátum: 2017.05.18 csütörtök, 08:49:16 »

Ford Mondeo mk2 adagoló csere (Lucas->Lucas). (le írom mert másnak segíthet)
Gyorsan meg kellett oldanom ezért  neki láttam esténként.  Mindkét adagoló le, adagolókon teljes kábel köteg csere, amihez el kellett távolítani a donor adagoló végéről az öntöttvas védő konzolt, ami letörhető fejű lopás gátló csavarokkal volt rögzítve. Hegesztettem rájuk crova hajtószárat, így ki tudtam csavarni. Így sem jött le könnyen,  de sarokköszörű segített.  Fúrni talán jobb lett volna de kozelebb volt a hegesztő Smiley  Közlekedős autó adagolóján egy lapos, fekete elektronika volt, a donorén pedig ez a pajzs... Különbségek ellenére beindult a mondeo.

Valahol - talán itt az archivumban, talán más fórumon - olvastam, hogy az adagoló fogasszíját feszítő görgő rugója túl erősen feszíti a szíjat, ezért némileg felül kell bírálni a csere alkalmával, mert túlterheli az adagoló csapágyát, illetve a tengely törését okozza. Jelzem, valóban, mikor nemrégiben vezérműszíjakat cseréltem, nekem is feltűnt, kicsit indokolatlannak éreztem, hogy azt a szíjat ami gyakorlatilag alig visz át erőt, miért kell annyira megfeszíteni. a pozíció biztosítása miatt sem kell akkora erő. Egy halvány sóhajnyit vissza is nyomtam én is a görgőn.  Aztán persze lehet, hogy X100E km után akkor is megadná magát, ha nem óvatoskodik az ember....Én 320K felett járok, többnyire eredeti konfiggal, és a motor hibátlanul működik (kopp.kopp.kopp) remélem még sokáig így is marad.
Naplózva
SanyiB76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #4048 Dátum: 2017.05.20 szombat, 13:26:43 »

Sziasztok! Még viszonylag új Mondeós vagyok, de a problémám azóta áll fent... Szóval kis segítségre volna szükségem. 2000-es évj. 1.8Td mondim nem adja magát könnyen. Nehezen indul. Köszörül 15-20 mp-ig aztán minden okés. Megy, nem fullad, nem füstöl, húz mint az ördög. Ha leállítom azonnal pöccen hidegen-melegen. Várok pár percet és megint köszörül... levegösödésre gondolok vagy a szivattyú membránjára ami esetleg visszaenged. Jó helyen járok? Vagy keressem máshol a hibát? Segítségeteket előre is köszönöm!

Ui: van úgy hogy köszörül nem indul, de húzásra tolásra indul és megint okés...
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.20 szombat, 13:29:34 írta SanyiB76 » Naplózva
jockerbiker
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #4049 Dátum: 2017.05.21 vasárnap, 17:45:51 »

Sziasztok
MK2 1.8 TD-be lehet rakni nagyobb porlasztó csúcsokat? ha igen milyet? Van esetleg szaki aki elválalná?
Köszönöm a válaszokat!  worship
Naplózva

1.8 TD  Mk2 Kombi
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.