Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 22:51:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677677 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #4100 Dátum: 2015.06.24 szerda, 00:37:38 »

Kedves HegeGabi!
Most 6000 ft a javítási kézikönyv. Megrendelem és már cserélhetem is a vezérműszìjat, szondát jeladókat termosztátot.
Esetleg mutyis pdf. is van valahol?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4101 Dátum: 2015.06.26 péntek, 15:36:59 »

Kedves HegeGabi!
Most 6000 ft a javítási kézikönyv. Megrendelem és már cserélhetem is a vezérműszìjat, szondát jeladókat termosztátot.
Esetleg mutyis pdf. is van valahol?
A könyv nélkül is cserélheted, de abban azért valamennyire talán le van írva a csere menete. :-)
Biztos van, a "kölcsönzős" weblapokon ketesgélném vagy az Etzold könyvet, ami van magyarul is, vagy a Haynes könyvet, ami tudtommal angolul van. Vagy érdeklődj pü-ben itt márkatársaknál, hátha akad valakinek ;-) :-D.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4102 Dátum: 2015.06.26 péntek, 15:39:43 »

Köszönöm mindenkinek a tanácsát, na majd akkor helyzetfüggővé teszem, hogy haladok Cheesy  worship

Mit vehetek egy olyan általános fogyasztásnak? Mert az enyém 10 liter benzinnel durván olyan 110 km-et megy, nagyjából, ez leginkább vegyes használat durván 60%város, és a maradék közút...
Enyém is így fogyaszt kb.
Illetve majd most egy nagyobb lélegzetvételű mérés lesz, mert nyaralásból hazafelé megint kap egy teletankot, és akkor lesz egy pontosabb értékem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4103 Dátum: 2015.06.26 péntek, 15:43:38 »

Szia!
És azt honnan tudom megkülönböztetni hogy melyik az? Bárdinál csak évjárattól vannak
Ha jól tudom, a '96-os évjárat már vésett.
De ha csak másik üveget akarsz újonnan venni, az nem lesz jó, mert ahogy macilaci is írta, foncsort nem csak érdemes, hanem kell is cserélni. Azt meg tudtommal külön nem kapsz, csak komplett lámpát - akár új, akár bontott.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4104 Dátum: 2015.06.26 péntek, 16:26:07 »

Üdv!
Nekem van pdf ben Etolzd magyar, küld el az email címed

Kedves HegeGabi!
Most 6000 ft a javítási kézikönyv. Megrendelem és már cserélhetem is a vezérműszìjat, szondát jeladókat termosztátot.
Esetleg mutyis pdf. is van valahol?
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #4105 Dátum: 2015.06.29 hétfő, 23:00:29 »

Köszönöm szépen Majki!
Bújom már a könyvet.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4106 Dátum: 2015.06.30 kedd, 10:10:39 »

Enyém is így fogyaszt kb.
Illetve majd most egy nagyobb lélegzetvételű mérés lesz, mert nyaralásból hazafelé megint kap egy teletankot, és akkor lesz egy pontosabb értékem.
Na, megvan az eredmény.
Nem emlékszem pontosan, de ~680km után kijött 7,8l/100km fogyi.
Ez mondhatni csak országút és kis települések közlekedése, se nagyvárosi dugó és araszolás, se autópálya nincs benne.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4107 Dátum: 2015.06.30 kedd, 16:30:45 »

Szívesen Cheesy

Köszönöm szépen Majki!
Bújom már a könyvet.
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #4108 Dátum: 2015.06.30 kedd, 16:45:15 »

Köszi HegeGabi!
a Haynes könyv is kell. Megkeresem.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
potter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #4109 Dátum: 2015.07.03 péntek, 21:30:42 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy egy-egy hosszabb (több 100 km) útnál üzem-meleg állapotban egy bizonyos fordulatnál (kb 3000) elkezd valami berezonálni? Mintha valami fémlemez kezdene zörögni és csak magasabb fokozatba kapcsoláskor tűnik el.
Van valakinek valami tippe?
Naplózva

1993 Ford Mondeo CLX 1.6
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4110 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 11:13:33 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy egy-egy hosszabb (több 100 km) útnál üzem-meleg állapotban egy bizonyos fordulatnál (kb 3000) elkezd valami berezonálni? Mintha valami fémlemez kezdene zörögni és csak magasabb fokozatba kapcsoláskor tűnik el.
Van valakinek valami tippe?

Katalizátor alatt lévő védő lemez rezonál. Nekem is az zörgött - megszüntettem egy kis lefelé feszítéssel.
Naplózva
potter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #4111 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 12:34:43 »

Katalizátor alatt lévő védő lemez rezonál. Nekem is az zörgött - megszüntettem egy kis lefelé feszítéssel.

ÁÁÁ köszi!! Halálba idegesített már.  falbav
Olyan kérdéssel kihez fordulhatok, hogy a légzsák visszajelzőlámpám villog? A vezetékeket és a biztosítékot már néztük... Netán megmurdelt a légzsák?
Naplózva

1993 Ford Mondeo CLX 1.6
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4112 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 12:44:00 »

ÁÁÁ köszi!! Halálba idegesített már.  falbav
Olyan kérdéssel kihez fordulhatok, hogy a légzsák visszajelzőlámpám villog? A vezetékeket és a biztosítékot már néztük... Netán megmurdelt a légzsák?

Egy villanás még nem gond ha többet villog az már baj. Nem valószínű, hogy rosz a légzsákod - (úgytudom) több mint 20 évig működik. Hege Gabi majd megmondja angel (szerintem) egyik érzékelőd nem jó, és azért villog.
Naplózva
potter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #4113 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 13:25:37 »

Egy villanás még nem gond ha többet villog az már baj. Nem valószínű, hogy rosz a légzsákod - (úgytudom) több mint 20 évig működik. Hege Gabi majd megmondja angel (szerintem) egyik érzékelőd nem jó, és azért villog.

Igen Wiki-ben megtaláltam, valószínűleg az ülés alatti érzékelő csúszott szét. Majd délután szétszedjük. Köszönöm a segítségedet!  worship
Naplózva

1993 Ford Mondeo CLX 1.6
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4114 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 09:35:21 »

Igen Wiki-ben megtaláltam, valószínűleg az ülés alatti érzékelő csúszott szét. Majd délután szétszedjük. Köszönöm a segítségedet!  worship
1-es Mondiban tudtommal nincsen ülés alatti csatlakozó. Az szerintem csak a 2-es Monditól van, ahol már van oldallégzsák.
Naplózva
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #4115 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 11:27:26 »

Sziasztok!

Olyan "problémám" lenne, hogy eddig mikor levettem a gyújtást, a bezinszint jelző, lement alapállásba, de most "kiakadt" és állandóan 10 litert mutat, (hol kevesebbet, hol többet)
Mitől lehet ez? Vigyem el szerelőhöz? és kb mennyibe fog ez nekem fájni?? Smiley

További szép napot mindenkinek! Smiley
Sziasztok!
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
potter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #4116 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 19:43:26 »

Sziasztok!

Olyan "problémám" lenne, hogy eddig mikor levettem a gyújtást, a bezinszint jelző, lement alapállásba, de most "kiakadt" és állandóan 10 litert mutat, (hol kevesebbet, hol többet)
Mitől lehet ez? Vigyem el szerelőhöz? és kb mennyibe fog ez nekem fájni?? Smiley

További szép napot mindenkinek! Smiley
Sziasztok!

Igen biztosan nincs mert szétszedtünk ott mindent és nem volt meg, hogy miért villog. Egyszóval fogalmam sincs, hogy mi baja van. falbav
Naplózva

1993 Ford Mondeo CLX 1.6
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4117 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:22:10 »

1-es Mondiban tudtommal nincsen ülés alatti csatlakozó. Az szerintem csak a 2-es Monditól van, ahol már van oldallégzsák.

Van, csak az egyik az ülésállításé, másik a fűtésé...  eplus2 Egyes darabokban MK1-nél még az övpatronhoz is van csatlakozás. Bár azok nem villogtatnak, csak folyamatosan sütik az ember szemét a biztonsági öv jelzésével. Smiley MKII-nél mindegyikben van sárga csati a légzsákhoz, nem csak az oldallégzsákosban, hisz az övfeszítő már piropatronos. MKI-nél viszont max nálam csúszhat szét, és villogtathat engem az őrületbe.  Grin
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Jimbo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #4118 Dátum: 2015.09.14 hétfő, 14:48:19 »

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy mk1 kombi DOHC 2.0 16v motor helyére milyen kínok árán lehet betteni egy mk2-es 2.0 16v ZETEC motort (váltóval együtt)?
gyújtáskapcsolót kell-e cserélni stb? hogy lehet megoldani?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4119 Dátum: 2015.09.14 hétfő, 17:34:04 »

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy mk1 kombi DOHC 2.0 16v motor helyére milyen kínok árán lehet betteni egy mk2-es 2.0 16v ZETEC motort (váltóval együtt)?
gyújtáskapcsolót kell-e cserélni stb? hogy lehet megoldani?
Mk2 évjarata? Ha korai, azaz ezüstszínű szelepfedeles, akkor viszonylag könnyebben - tudtommal.
Viszont ha fekete szelepfedeles, akkor ismereteim szerint ne akarj próbálkozni.
Amúgy cserés a kompóter is, ezáltal az immo is, tudtommal.
De biztos jönnek nálam tapasztaltabbak is tanáccsal.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4120 Dátum: 2015.09.23 szerda, 18:51:38 »

Sziasztok!
Mk1es mondimba milyen motort lehet egyszerűen beszerelni? Egy fiatalabb, kevesebbett futott motoron gondolkodnék
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4121 Dátum: 2015.09.23 szerda, 20:57:00 »

Sziasztok!
Mk1es mondimba milyen motort lehet egyszerűen beszerelni? Egy fiatalabb, kevesebbett futott motoron gondolkodnék

Ugyanolyat, motorkód alapján. Wink
Naplózva
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4122 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 22:09:08 »

Hali!

Valaki aki nagyon jártas az 1800cm3 benzin motorokban megtudná mondani, hogy hogy működik a hőmérséklet jeladó rendszere?

A problémám az, hogy ki van cserélve a hőgomba így ugye a motor elvileg jó adatokat küld. A Komputer nem hiszem, hogy hibás lenne, mert akkor nem működne más sem..

Viszont..... Nekem az a gondom, hogy nem nagyon mozog a hőmérő a kocsiba.. Amikor beindítom lent hever ugye amikor az autó felmelegszik csak a fehér legalsó rublikába megy fel, de innentől semmi. Nem éri el a "normál" állást sem. Így ugye azt sem tudjuk, hogy esetleg felmelegszik-e a motor rendesen vagy túl.. Stb..

Szóval miért nem mér rendesen a cucc.. Ötlet?
Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4123 Dátum: 2015.10.09 péntek, 08:51:23 »

Hali!

Valaki aki nagyon jártas az 1800cm3 benzin motorokban megtudná mondani, hogy hogy működik a hőmérséklet jeladó rendszere?

A problémám az, hogy ki van cserélve a hőgomba így ugye a motor elvileg jó adatokat küld. A Komputer nem hiszem, hogy hibás lenne, mert akkor nem működne más sem..

Viszont..... Nekem az a gondom, hogy nem nagyon mozog a hőmérő a kocsiba.. Amikor beindítom lent hever ugye amikor az autó felmelegszik csak a fehér legalsó rublikába megy fel, de innentől semmi. Nem éri el a "normál" állást sem. Így ugye azt sem tudjuk, hogy esetleg felmelegszik-e a motor rendesen vagy túl.. Stb..

Szóval miért nem mér rendesen a cucc.. Ötlet?

Esetleg rossz a termosztátod.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4124 Dátum: 2015.10.09 péntek, 09:00:13 »

Hali!

Valaki aki nagyon jártas az 1800cm3 benzin motorokban megtudná mondani, hogy hogy működik a hőmérséklet jeladó rendszere?

A problémám az, hogy ki van cserélve a hőgomba így ugye a motor elvileg jó adatokat küld. A Komputer nem hiszem, hogy hibás lenne, mert akkor nem működne más sem..

Viszont..... Nekem az a gondom, hogy nem nagyon mozog a hőmérő a kocsiba.. Amikor beindítom lent hever ugye amikor az autó felmelegszik csak a fehér legalsó rublikába megy fel, de innentől semmi. Nem éri el a "normál" állást sem. Így ugye azt sem tudjuk, hogy esetleg felmelegszik-e a motor rendesen vagy túl.. Stb..

Szóval miért nem mér rendesen a cucc.. Ötlet?
Hi!
Melyik hőgomba van kicserélve? Az alsó vagy a felső?
Az alsó a mutatóé, és nálam a cseréjével megoldódott a mutató nem mozog probléma.
Naplózva
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4125 Dátum: 2015.10.10 szombat, 09:23:21 »

Hi!
Melyik hőgomba van kicserélve? Az alsó vagy a felső?
Az alsó a mutatóé, és nálam a cseréjével megoldódott a mutató nem mozog probléma.


Hi!

Na azt nem tudom, egyet cseréltek benne. De igazából azt sem tudom most, hogy melyiket.

Igazából azt sem tudtam, hogy 2 van :-))

Nahh akkor lehet, hogy egy próbát megér az alsó cseréje. Én már arra gondoltam, hogy maga a műszer rossz, de nem szívesen cserélném ki az egész km órát.

Köszi!
Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4126 Dátum: 2015.10.10 szombat, 09:26:29 »

Esetleg rossz a termosztátod.

Az biztos, nem mert az elméletben nem okozhat ilyen hibát.. Ha az rossz akkor vagy nem nyit ki és felforr a moci, hiszen nem jut a hűtőbe víz.. (ez nem igazán fordul elő)

Vagy nyitva marad és akkor mindig megy minden hova a víz. Ilyenkor viszont fűtés sincs rendesen a kocsiban, főleg indítás után. (mondjuk ilyenkor mutathatna "hideg motort" a mutató, de nyaron araszolgatás közben ilyenkor is meg kellene mozdulnia)

Meg ugye a csövek nyomkodásával is kiszűrhető ez.. Amikor indítod a kocsit "felfúja" a csöveket érezhetően keményednek, amikor nyit akkor lepuhulnak és elkezd a hűtő melegedni. Ez nálam rendesen működik..
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.10 szombat, 09:30:48 írta gordon24 » Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4127 Dátum: 2015.10.10 szombat, 19:12:04 »

Üdv
Nekem is volt ilyen problémám, alsó érzékelőcserével megoldódott(kb 2500Ft)


Az biztos, nem mert az elméletben nem okozhat ilyen hibát.. Ha az rossz akkor vagy nem nyit ki és felforr a moci, hiszen nem jut a hűtőbe víz.. (ez nem igazán fordul elő)

Vagy nyitva marad és akkor mindig megy minden hova a víz. Ilyenkor viszont fűtés sincs rendesen a kocsiban, főleg indítás után. (mondjuk ilyenkor mutathatna "hideg motort" a mutató, de nyaron araszolgatás közben ilyenkor is meg kellene mozdulnia)

Meg ugye a csövek nyomkodásával is kiszűrhető ez.. Amikor indítod a kocsit "felfúja" a csöveket érezhetően keményednek, amikor nyit akkor lepuhulnak és elkezd a hűtő melegedni. Ez nálam rendesen működik..
Naplózva
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4128 Dátum: 2015.10.10 szombat, 20:27:41 »

Üdv
Nekem is volt ilyen problémám, alsó érzékelőcserével megoldódott(kb 2500Ft)



Szia!

Köszi! Akkor ezt megpróbálom.. Jó lenne ha működne rendesen..

Szóval neked is köszi..
Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
Ggyugyo67
Vendég
« Új hozzászólás #4129 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 20:32:18 »

Sziasztok!

Olyan probléma van az autóval ( MKI 1,6 benzin ) ha hideg a motor,akkor indítás után kb.20-30 másodpercig 1500 fordulaton megy,aztán leesik 300-400.
Szinte majdnem leáll,aztán ismét 1500,majd ismét 300. Ez így megy 7-8 alkalommal,és beáll a megfelelő fordulatra,és a világból is kimennék vele.
Ezt csak hideg motornál csinálja.
Mi lehet a probléma forrása???
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4130 Dátum: 2015.10.12 hétfő, 08:24:27 »

Szia,
velem együtt sokaknak van ilyen jelensége és eddig nem érkezett rá megoldás. Mindent végig kell, kellene ellenőrizni; levegő rendszert, elektromos, benzin stb.
Nekem 98-as benzinnel nem csinálja és meleg időben sem. Már odáig jutottam, hogy ha lejtőn állítom le a kocsit, akkor sem csinálja. Ha nem rögtön indulok vele, hanem kb 1 percig járatom, akkor sem csinálja. De nekem már volt hengerfej síkozva, gyertya+kábel csere; most rövidebbre vágtam a levegő beszívó csövet, szigeteltem a ... kábeleket, amiből minden hengerhez megy egy és nem a gyújtáskábel; cseréltem alapjárati motort; rögzítettem a pillangószelepet, hogy ne szívjon fals levegőt; kitisztítottam az érzékelőket és ... De nekem nem ez a megoldás. Vkinél egy hőgomba csere megoldotta.
Ha lesz megoldásod írd meg!
PZs
Sziasztok!

Olyan probléma van az autóval ( MKI 1,6 benzin ) ha hideg a motor,akkor indítás után kb.20-30 másodpercig 1500 fordulaton megy,aztán leesik 300-400.
Szinte majdnem leáll,aztán ismét 1500,majd ismét 300. Ez így megy 7-8 alkalommal,és beáll a megfelelő fordulatra,és a világból is kimennék vele.
Ezt csak hideg motornál csinálja.
Mi lehet a probléma forrása???
Előre is köszönöm a segítségeteket.

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4131 Dátum: 2015.10.13 kedd, 19:45:07 »

Sziasztok!

Olyan probléma van az autóval ( MKI 1,6 benzin ) ha hideg a motor,akkor indítás után kb.20-30 másodpercig 1500 fordulaton megy,aztán leesik 300-400.
Szinte majdnem leáll,aztán ismét 1500,majd ismét 300. Ez így megy 7-8 alkalommal,és beáll a megfelelő fordulatra,és a világból is kimennék vele.
Ezt csak hideg motornál csinálja.
Mi lehet a probléma forrása???
Előre is köszönöm a segítségeteket.


Nálam, önjavuló lett :-))) tavaly egész évben ezt csinálta sőt utána nekem rángatott is hidegen. Majd kb ahogy jött a hiba el is múlt.. Most nagyon ritkán csinálja azt, hogy néha gondol egyet és amikor araszolsz pl nem marad meg 700-800 nál a fordulat ahol kb kéne, hanem leesik ilyen 400.ra egyszer egyszer meg is fullad. De ezt is mondjuk 20 használatból 1x. Szóval ez a megfoghatatlan kategória..

Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4132 Dátum: 2015.10.13 kedd, 21:22:05 »

Sziasztok!

Olyan probléma van az autóval ( MKI 1,6 benzin ) ha hideg a motor,akkor indítás után kb.20-30 másodpercig 1500 fordulaton megy,aztán leesik 300-400.
Szinte majdnem leáll,aztán ismét 1500,majd ismét 300. Ez így megy 7-8 alkalommal,és beáll a megfelelő fordulatra,és a világból is kimennék vele.
Ezt csak hideg motornál csinálja.
Mi lehet a probléma forrása???
Előre is köszönöm a segítségeteket.


Sziasztok!

Néhány észrevétel a hideg motorokhoz.

- Ha 1500 az induló hideg alapjárat, akkor jó:
  - az alapjárati motor
  - a motor vízkörének hőmérséklet érzékelője
  - főtengely jeladó

Amit megnéznék: a beáramló levegő hőmérséklet érzékelője, a levegőszűrő és a fojtószelep között van.


Zsolio
Naplózva
Jimbo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #4133 Dátum: 2015.10.18 vasárnap, 14:45:50 »

Mk2 évjarata? Ha korai, azaz ezüstszínű szelepfedeles, akkor viszonylag könnyebben - tudtommal.
Viszont ha fekete szelepfedeles, akkor ismereteim szerint ne akarj próbálkozni.
Amúgy cserés a kompóter is, ezáltal az immo is, tudtommal.
De biztos jönnek nálam tapasztaltabbak is tanáccsal.

fekete... /:
ki tudnád fejteni h miért nem érdemes?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4134 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 10:20:28 »

fekete... /:
ki tudnád fejteni h miért nem érdemes?
Megmondom őszintén, nem tudom. Az ismereteim csak hallomáson alapulnak: márkatárs ismerős akart Mk2 ezüst fedelest motor helyett fekete fedelest, de letett róla.
De sejtésem alapján valószínűleg arról lehet szó, hogy nem elég csak a motort cserélni, hanem kell minden hozzá / kábelek, kompóter, generátor, szíjak, stb., /, mert valószínűleg sokmindent megváltoztattak.
De ezt inkább az Mk2 topikban kellene firtatnod, ők tuti, hogy többet tudnak erről, mint én Smiley.

Sőt, én még az Mk2 ezüst fedeles motort sem ajánlanám Mk1-be.
Saját nézőpont: mivel az én Mk1 1.8i motorom RKB motorkódú (112LE), így még az is visszarettent, hogy az elterjedtebb 1.8i RKA (115LE) kódú motort beszerezzem és kicseréljem.
De lehet, hogy csak nem vagyok elég bátor Smiley.
Naplózva
automentö
Vendég
« Új hozzászólás #4135 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 22:17:54 »

Sziasztok Köszönöm a befogadást.

Kérdésem az lenne hogy van egy 1.8 16v mk3 mondeo kombi amin láncot cseréltem elégé ki volt szegény csere előtt is és után is le áll.jelenség menet közben történik alapjáraton egyszer ált le húzatásnál jelentkezik elkezd húzni és egyszer csak mintha motor fékeznél üres 400 fordulaton dadog egy kicsit leáll. várakozás 1 perc indul megy tovább és kezdi előröl. esetleg valakinek valami truk vagy tapasztalat?

Nagyon köszönöm előre is a választ.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4136 Dátum: 2015.10.20 kedd, 14:34:15 »

Szia,
ha tényleg MK3-as a géped, akkor rossz helyre írtál; az MK3-as Benzinmotoros fórum ez: http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.0
És az aláírásodba tedd be a kocsi fontosabb paramétereit, ha a jövőben vmit kihagynál, akkor ránéznek az aláírásra és látják, hogy "Mk3 kombi 1.8 benzines.....
PZs

Sziasztok Köszönöm a befogadást.

Kérdésem az lenne hogy van egy 1.8 16v mk3 mondeo kombi amin láncot cseréltem elégé ki volt szegény csere előtt is és után is le áll.jelenség menet közben történik alapjáraton egyszer ált le húzatásnál jelentkezik elkezd húzni és egyszer csak mintha motor fékeznél üres 400 fordulaton dadog egy kicsit leáll. várakozás 1 perc indul megy tovább és kezdi előröl. esetleg valakinek valami truk vagy tapasztalat?

Nagyon köszönöm előre is a választ.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
automentö
Vendég
« Új hozzászólás #4137 Dátum: 2015.10.20 kedd, 19:50:32 »

Szia,
ha tényleg MK3-as a géped, akkor rossz helyre írtál; az MK3-as Benzinmotoros fórum ez: http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.0
És az aláírásodba tedd be a kocsi fontosabb paramétereit, ha a jövőben vmit kihagynál, akkor ránéznek az aláírásra és látják, hogy "Mk3 kombi 1.8 benzines.....
PZs

RENDBEN KÖSZÖNÖM DE SZERINTEM LEÍRTAM AMI SZŰKSÉGES HA EBBŐL NEM TUDJA VALAKI MILYEN AUTÓ AKKOR  ELÉGGÉ ROSSZ HELYEN JÁROK MEG HA NEM IS A CSOPORTBA TARTOZIK KÉRDÉSEM DE ELŐTTEM VÁLASZOLNAK A BENZINESRE UGYAN ÚGY!!!!!!!!!!!!!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4138 Dátum: 2015.10.21 szerda, 08:44:30 »

RENDBEN KÖSZÖNÖM DE SZERINTEM LEÍRTAM AMI SZŰKSÉGES HA EBBŐL NEM TUDJA VALAKI MILYEN AUTÓ AKKOR  ELÉGGÉ ROSSZ HELYEN JÁROK MEG HA NEM IS A CSOPORTBA TARTOZIK KÉRDÉSEM DE ELŐTTEM VÁLASZOLNAK A BENZINESRE UGYAN ÚGY!!!!!!!!!!!!!
Az igaz, hogy benzines, viszont Mk1 motorokban nincs láncos. Így legfeljebb az erre tévedő autószerelő tudna neked választ adni a kérdésre, mivel mi (legalábbis én), mezei felhasználók leginkább csak a saját motorunkban tudnánk valami segítségfélét nyújtani.

Mk1-nél van olyan opció, hogy motorvezérlő újratanítás egy nagyobb dolog (MAF, lambdaszonda, vizhőfokmérő, stb.) cseréje után. Viszont azt nem tudom, hogy Mk3nál is van-e ilyen.

És bocsi, de a problémádon én nem tudok segíteni.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4139 Dátum: 2015.10.21 szerda, 13:28:53 »

Bocsánat,
azt hittem elgépelted, de akkor tudatosan írtál az MK1-es fórumba.  worship
Én sem tudok neked segíteni, mert az én MK1-esemben szíj van és a reggeli lefulladásoknak nincs köze a szíj állapotához.
Üdv,
PZs
RENDBEN KÖSZÖNÖM DE SZERINTEM LEÍRTAM AMI SZŰKSÉGES HA EBBŐL NEM TUDJA VALAKI MILYEN AUTÓ AKKOR  ELÉGGÉ ROSSZ HELYEN JÁROK MEG HA NEM IS A CSOPORTBA TARTOZIK KÉRDÉSEM DE ELŐTTEM VÁLASZOLNAK A BENZINESRE UGYAN ÚGY!!!!!!!!!!!!!

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
automentö
Vendég
« Új hozzászólás #4140 Dátum: 2015.10.21 szerda, 15:56:32 »

Az igaz, hogy benzines, viszont Mk1 motorokban nincs láncos. Így legfeljebb az erre tévedő autószerelő tudna neked választ adni a kérdésre, mivel mi (legalábbis én), mezei felhasználók leginkább csak a saját motorunkban tudnánk valami segítségfélét nyújtani.

Mk1-nél van olyan opció, hogy motorvezérlő újratanítás egy nagyobb dolog (MAF, lambdaszonda, vizhőfokmérő, stb.) cseréje után. Viszont azt nem tudom, hogy Mk3nál is van-e ilyen.

És bocsi, de a problémádon én nem tudok segíteni.
SZIASZTOK MÉG EGYSZER ELNÉZÉST KÉREK MINDENKITŐL VISZONT EGY JÓ HIR HA NEM TUDNÁTOK ESETLEG MEGOSZTOM VELETEK. MEG TALÁLTAM A HIBÁT AZ AC PUMPA FEL MELEGET ÉS MEGÁLLT PRÓBA VETEM EGY OPEL ASTRA AC PUMPÁT 10000 FORINT PRÓBA KÉPEN MÉGSE 40000 FT HA NEM AZ A GOND!IGAZ MÉRETBEN NEM A PONTOS ADATOKAT ÍRJÁK LE A TELJES HOSSZRA. DE UGYAN AZT A 3.8 BÁRT TUDJA MEGVESZ AC KISZED ÉS UGYAN AKORA MINDEN MÉG A CSATLAKOZÓ IS VISSZA SZEREL PRÓBA AUTÓ MAKULÁTLAN NEM GONDOLKODIK NEM ÁLL  LE ÉS PROBLÉMA MENTES. HA ESETLEG VALAKI KOCSIJA AC HIBÁVAL MEG ÁLLNA AKKOR AZ OPEL ASTRA 1.8 2002 AC UGYAN AZT A CÉLT KISZOLGÁLJA ÉS TELJESÍTI  CSAK 10000 FT HA VAN KEDVEZMÉNY MÉG OLCSÓBB DE MÉGSE 30000-40000FT KÖZÖTT VAN. REMÉLEM EZ SEGÍT VALAMIT. SZIASZTOK.
Naplózva
automentö
Vendég
« Új hozzászólás #4141 Dátum: 2015.10.21 szerda, 15:57:21 »

Bocsánat,
azt hittem elgépelted, de akkor tudatosan írtál az MK1-es fórumba.  worship
Én sem tudok neked segíteni, mert az én MK1-esemben szíj van és a reggeli lefulladásoknak nincs köze a szíj állapotához.
Üdv,
PZs
És bocsi, de a problémádon én nem tudok segíteni.
[/quote]SZIASZTOK MÉG EGYSZER ELNÉZÉST KÉREK MINDENKITŐL VISZONT EGY JÓ HIR HA NEM TUDNÁTOK ESETLEG MEGOSZTOM VELETEK. MEG TALÁLTAM A HIBÁT AZ AC PUMPA FEL MELEGET ÉS MEGÁLLT PRÓBA VETEM EGY OPEL ASTRA AC PUMPÁT 10000 FORINT PRÓBA KÉPEN MÉGSE 40000 FT HA NEM AZ A GOND!IGAZ MÉRETBEN NEM A PONTOS ADATOKAT ÍRJÁK LE A TELJES HOSSZRA. DE UGYAN AZT A 3.8 BÁRT TUDJA MEGVESZ AC KISZED ÉS UGYAN AKORA MINDEN MÉG A CSATLAKOZÓ IS VISSZA SZEREL PRÓBA AUTÓ MAKULÁTLAN NEM GONDOLKODIK NEM ÁLL  LE ÉS PROBLÉMA MENTES. HA ESETLEG VALAKI KOCSIJA AC HIBÁVAL MEG ÁLLNA AKKOR AZ OPEL ASTRA 1.8 2002 AC UGYAN AZT A CÉLT KISZOLGÁLJA ÉS TELJESÍTI  CSAK 10000 FT HA VAN KEDVEZMÉNY MÉG OLCSÓBB DE MÉGSE 30000-40000FT KÖZÖTT VAN. REMÉLEM EZ SEGÍT VALAMIT. SZIASZTOK.
Naplózva
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #4142 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 16:06:24 »

Sziasztok! Lehet, hogy rossz helyre teszem fel a kérdést, de az a topic a legaktívabb Cheesy

Már egy ideje, főleg indulás után, mikor váltok csattanó (mint régen a csattogós lepke volt Cheesy) hangot hallok a kuplung felengedése és a gáz adása közt , főleg mikor felengedem! A legtöbb esetben, ez melegedés után enyhül, vagy akár el is múlik , ez változó! Azzal tisztában vagyok, hogy a kuplungom már messze nem 100as, mivel baromira fent fog! Ha a fülemre kellene hagyatkozni, akkor azt mondanám a futómű felől hallom ezt a csattanást :S mert mikor belemegyek egy kátyuba, akkor is hallom...teljes tanácstalanság és sötétség van ez ügybe, hogy mi lehet, hogy honnan jöhet vagy mekkora a baj...

megjegyzendő: Én nem veszek észre ezen kívül semmi változást, mert megy, jön megáll...minden oké, csak mégis ott motoszkál bennem, a kisördög!

Köszönöm szépen a segítséget és tanácsokat, ha tudtok! Smiley Smiley
Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4143 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 18:55:05 »

Sziasztok! Lehet, hogy rossz helyre teszem fel a kérdést, de az a topic a legaktívabb Cheesy

Már egy ideje, főleg indulás után, mikor váltok csattanó (mint régen a csattogós lepke volt Cheesy) hangot hallok a kuplung felengedése és a gáz adása közt , főleg mikor felengedem! A legtöbb esetben, ez melegedés után enyhül, vagy akár el is múlik , ez változó! Azzal tisztában vagyok, hogy a kuplungom már messze nem 100as, mivel baromira fent fog! Ha a fülemre kellene hagyatkozni, akkor azt mondanám a futómű felől hallom ezt a csattanást :S mert mikor belemegyek egy kátyuba, akkor is hallom...teljes tanácstalanság és sötétség van ez ügybe, hogy mi lehet, hogy honnan jöhet vagy mekkora a baj...

megjegyzendő: Én nem veszek észre ezen kívül semmi változást, mert megy, jön megáll...minden oké, csak mégis ott motoszkál bennem, a kisördög!

Köszönöm szépen a segítséget és tanácsokat, ha tudtok! Smiley Smiley
Két dolog:
- féltengelycsuklók (külsők, belsők) egy kissé kopottak lehetnek és lötyögnek, ezért hallod a csattanást
- valamelyik féltengely anya nincs rendesen/teljesen/megfelelően meghúzva (nekem volt ilyen)

De ezek csak ötletek.

És inkább a futómű topikba írd, oda való.
Az, hogy melyik topik pörög jobban attól is függ, hogy mennyi kérdést tesznek fel benne, és ki tud rá válaszolni. Azért vannak külön topikok, mert mindennek ott a helye, ahol Smiley.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.25 vasárnap, 18:56:51 írta HegeGabi » Naplózva
predatormz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #4144 Dátum: 2015.10.27 kedd, 18:20:20 »


Rendben, megfogadom a tanácsod és legközelebb gondolkozom mielőtt írok Cheesy worship[/size][/size] és köszönöm a segítséget Smiley Smiley

Naplózva

2001-es 1.8 benzin 92kW
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4145 Dátum: 2015.12.05 szombat, 20:37:59 »

Sziasztok!

Hengerfejtömítés csere előtt állok, elkezdtem lebontani a hengerfejet, van valami buktató amire oda kell figyelnem? Köszi
Naplózva
Atesz77
Vendég
« Új hozzászólás #4146 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 08:16:04 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.6-os MK1-es benzines mondeom. Az aksi már nincs a toppon, ezért vasárnap esténként beindítom és hagyom alapjáraton ketyegni az autót, hogy reggel könnyebben induljon. Legutóbb mikor mentem leállítani azt vettem észre, hogy felforrt a hűtőviz. Szerencsére még időben értkeztem, nem főztem meg a motort. Első körben termosztát hibájára gondoltam, vettem is egy újat, amit most hétvégén akartam cserélni, de előtte újra beindítottam és figyeltem mi történik. A víz hőmérsékletének emelkedését szépen lehetett érzékelni, a hűtőből kivezető csöveken, egyformán melegedtek, ebből gondoltam, hogy a termosztát jól működik. Járattam tovább, és vártam, hogy a hűtőventillátor kapcsoljon. Na itt
van a hiba, egy idő után kapcsolt is, de kb. 2-3másodpercre felpörgött aztán lekapcsolt, utána vártam, hogy majd esetleg újra bekapcsol, de ez nem történt meg. Kérdésem az, hogy a vintillátor mi alapján kapcsol? Honnan kapja a jelet? A termosztát házonn felül van egy szenzor, ha jól tudom az a computernek küldi az adatokat, van egy alul, ez a műszerfalhoz küldi a jelet (ez sem működik, ezt is cserélnem kell). Van még egy harmadik szenzor valahol, ami a ventillátornak küldi a jelet? Ha van ilyen, akkor azt hol találom? Esetleg valakinek ötlete van, hogy miért nem kapcsol be a ventillátor?
Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4147 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 14:49:44 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.6-os MK1-es benzines mondeom. Az aksi már nincs a toppon, ezért vasárnap esténként beindítom és hagyom alapjáraton ketyegni az autót, hogy reggel könnyebben induljon. Legutóbb mikor mentem leállítani azt vettem észre, hogy felforrt a hűtőviz. Szerencsére még időben értkeztem, nem főztem meg a motort. Első körben termosztát hibájára gondoltam, vettem is egy újat, amit most hétvégén akartam cserélni, de előtte újra beindítottam és figyeltem mi történik. A víz hőmérsékletének emelkedését szépen lehetett érzékelni, a hűtőből kivezető csöveken, egyformán melegedtek, ebből gondoltam, hogy a termosztát jól működik. Járattam tovább, és vártam, hogy a hűtőventillátor kapcsoljon. Na itt
van a hiba, egy idő után kapcsolt is, de kb. 2-3másodpercre felpörgött aztán lekapcsolt, utána vártam, hogy majd esetleg újra bekapcsol, de ez nem történt meg. Kérdésem az, hogy a vintillátor mi alapján kapcsol? Honnan kapja a jelet? A termosztát házonn felül van egy szenzor, ha jól tudom az a computernek küldi az adatokat, van egy alul, ez a műszerfalhoz küldi a jelet (ez sem működik, ezt is cserélnem kell). Van még egy harmadik szenzor valahol, ami a ventillátornak küldi a jelet? Ha van ilyen, akkor azt hol találom? Esetleg valakinek ötlete van, hogy miért nem kapcsol be a ventillátor?
Előre is köszönöm a segítséget.
Hogy miért van ez a bekapcsol majd leáll dolog, azt nem tudom.
De a ventinek van egy hőgombája a hűtő valamelyik alsó sarkában.
Illetve járó motor mellett (vízhőfok mindegy) ha lehúzod a termosztátház felső hőgomba csatlakozóját, el kell indulnia a ventilátornak - tudtommal.

Még annyi, hogy a termosztáttól a hűtő felé menő vastag csőnek nem folyamatosan kell melegednie, hanem hirtelen.
Naplózva
Atesz77
Vendég
« Új hozzászólás #4148 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 18:28:10 »

Hogy miért van ez a bekapcsol majd leáll dolog, azt nem tudom.
De a ventinek van egy hőgombája a hűtő valamelyik alsó sarkában.
Illetve járó motor mellett (vízhőfok mindegy) ha lehúzod a termosztátház felső hőgomba csatlakozóját, el kell indulnia a ventilátornak - tudtommal.

Még annyi, hogy a termosztáttól a hűtő felé menő vastag csőnek nem folyamatosan kell melegednie, hanem hirtelen.

Köszönöm a választ, megnézem a ventillátor hőgombát a hűtő alján, és kipróbálom a lehúzott csatlakozós megoldást is.
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4149 Dátum: 2015.12.15 kedd, 16:55:17 »

                                                   Szép jó napot mindenkinek!

Érdeklődni szeretnék tapasztaltabb szakiktól nekem egy 1994 Ford Mondeo Turnier 1.8 van.A hiba jelenség úgy kezdődőtt hogy menet közbem elment a fűtés nem tulajdonitottam nagy jelentőséget sajnos! Ezt követöen úgy 20km megtétele után lassitás körforgalom leáll az autó beindit megy tovább ekkor már tudtam hogy valami nincs rendben de hátha kibirja hazáig alapon még 3 km elkezd valami csörögni a motor felöl leáll menet közben az autó megállok motorháztető felnyit körbenéz nincs viz a kiegyenlitőben öntök bele ásványvizet hazáig kibirja alapon,keserves köszörűlés beindul megy tovább 2 km egyre hangosabb csörgés visitás elkezd rángatni 5-dik 80km,ó vissza 4 mutató szerint normál hőfok műszer szerint minden rendben.Úgy 500m rángat csörög megállok mivel leált ismét az autó nézem gözölög az egész motor ellenörzöm lámpával mivel este 8 körül történt a vizet nincs viz! Ekkor tudatosult bennem hogy szerintem tönkrement a termosztát és megfőztem a motort 1 óra várakozás után feltöltöttem vizel hátha kibirja hazáig már csak kb 2,5 km másnap megnézem a termosztátot de nem indult be sehogy. Hazahuztak ma próbálom nem szorul a motor gyertya jó üzemanyagot kap fecskendez szikra van vezérlés a helyén de nem indul csak puffog mi lehet a gond? Egy ki induló pontot szeretnék tőletek kérni.szerintetek mi lehet a probléma hogy nem indul eddig semmi probléma nem volt vele.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.