Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:58:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1673646 alkalommal)
0 Felhasználó és 97 vendég van a témában
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4000 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:29:34 »

Szia!
1.8benzin dohc motor 1993
Bárdinál 1900ftosat kaptam, kúpus fémszálas kerek, de azzal sehogy sem sikerült összerakni

Pedig olyan kell bele. A csavarokat nehéz rákapatni, éppen rá szoktak kapni, kicsit csiszold meg leömlő felőli részt, lehet az előző nem jött ki teljesen Smiley. A én Escortomon 2 órát szoptam vele, amíg összement.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4001 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:36:06 »

Biztos, hogy jók a gyertyák és kábeleik? Mennyi km és idő van bennük?
Ahogy írod, hogy terhelésre rakoncátlankodik, nekem nagyon úgy tűnik, hogy átüt a kábel v. gyertya - de hangsúlyozom, nem vagyok szerelő.

Újratanítás volt?

Hege Gabi itt van jó jel.  nyes Nekem is terheléskor rángatózott. Ahogy írtam azokat tisztítottam, lekapcsoltam, cseréltem - és a mai napig jó.

@zsolio

Én megoldottam anno mellizommal. Cheesy Fekve nyomtam rugókat. hehe.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.04 szerda, 21:39:53 írta Mikee » Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4002 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:41:04 »

Pedig olyan kell bele. A csavarokat nehéz rákapatni, éppen rá szoktak kapni, kicsit csiszold meg leömlő felőli részt, lehet az előző nem jött ki teljesen Smiley. A én Escortomon 2 órát szoptam vele, amíg összement.

Közben alapos utánnajárással kiderítettem, hogy a rugóknak 56mm-nek kell lennie hosszra az enyémek meg jóval hosszabbak, tehát annó amikor kicserélték a leömlőt akkor ez így elmaradt és ez volt a megoldása, mert már úgy vettem, hogy picit kifújt ott és kérdeztem, tulaj mondta hogy cserélte anno a leömlőt

Megoldás az lesz, gyári rugók és emelővel alátámasztom a kipufogót és ráengedem a kocsit és úgy már hátha Smiley és a mellizmom sem fárad el...Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.04 szerda, 21:53:05 írta majki85 » Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4003 Dátum: 2015.03.04 szerda, 22:13:02 »

Közben alapos utánnajárással kiderítettem, hogy a rugóknak 56mm-nek kell lennie hosszra az enyémek meg jóval hosszabbak, tehát annó amikor kicserélték a leömlőt akkor ez így elmaradt és ez volt a megoldása, mert már úgy vettem, hogy picit kifújt ott és kérdeztem, tulaj mondta hogy cserélte anno a leömlőt

Megoldás az lesz, gyári rugók és emelővel alátámasztom a kipufogót és ráengedem a kocsit és úgy már hátha Smiley és a mellizmom sem fárad el...Smiley

Ha gyári 56mm-es rugókat raksz bele, nem kell az emelő szerintem. Vagy igen?
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4004 Dátum: 2015.03.04 szerda, 23:10:28 »

Ha gyári 56mm-es rugókat raksz bele, nem kell az emelő szerintem. Vagy igen?

Szerintem kelleni fog, új tömités stb össze kell azt nyomni a helyére.....de majd holnap kiderül Smiley
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4005 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 19:59:07 »

Ha gyári 56mm-es rugókat raksz bele, nem kell az emelő szerintem. Vagy igen?
x


Szia
Megoldás az lett, hogy unixnál kaptam orion márkájut, nem bosalt és gond nélkül összepasszolt, emelő nélkül
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4006 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 21:08:14 »

x


Szia
Megoldás az lett, hogy unixnál kaptam orion márkájut, nem bosalt és gond nélkül összepasszolt, emelő nélkül

Gratulálok, szép munka! eljen
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #4007 Dátum: 2015.03.06 péntek, 00:56:59 »

Szia!
1.8benzin dohc motor 1993
Bárdinál 1900ftosat kaptam, kúpus fémszálas kerek, de azzal sehogy sem sikerült összerakni
pedig az való bele elég szoros, össze kell húzatni    https://cromax.hu/90000000-kipufogo/91600000-kipufogo-rendszer-alkatreszei/91600476-kipufogo-tomitesei/11917-kipufogo-tomites-escort/orion92-01mondeo92-00
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.06 péntek, 00:59:43 írta Kincso70 » Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4008 Dátum: 2015.03.07 szombat, 16:15:03 »

Sziasztok!

Most meg azt csinálja az autó, hogy beindítom, alapjárat felmegy 2500ra aztán leesik 500alás és mégmialött épp hogy leállna visszamegy 1000 és onnantól kezdve rendben meg menetközben is stabil 1000 a fordulat, szerintetek? ki van cserélve a 2hőfok gomba, a bejövő levegő hőmérője, maf tisztítva, pillangószelep tisztítva, gyertyák, gyertyakábelek cserélve, lambdaszonda 2hónapja cserélve. Alapjáraton nem sok ez a 1000-1100as fordulat? Hogy lehetne azon állítani?
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.07 szombat, 16:22:39 írta majki85 » Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4009 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 11:56:09 »

Sziasztok!

Most meg azt csinálja az autó, hogy beindítom, alapjárat felmegy 2500ra aztán leesik 500alás és mégmialött épp hogy leállna visszamegy 1000 és onnantól kezdve rendben meg menetközben is stabil 1000 a fordulat, szerintetek? ki van cserélve a 2hőfok gomba, a bejövő levegő hőmérője, maf tisztítva, pillangószelep tisztítva, gyertyák, gyertyakábelek cserélve, lambdaszonda 2hónapja cserélve. Alapjáraton nem sok ez a 1000-1100as fordulat? Hogy lehetne azon állítani?

Az alapjáratnak annyinak kell lenni. Az indulási 2500 sok, a fojtószelepen állíts. Melegen 950-1050 között jó, mert 1 perc alapjárati járás után le kellene esnie 800-750 közé.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4010 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 19:25:09 »

Sziasztok!

Most meg azt csinálja az autó, hogy beindítom, alapjárat felmegy 2500ra aztán leesik 500alás és mégmialött épp hogy leállna visszamegy 1000 és onnantól kezdve rendben meg menetközben is stabil 1000 a fordulat, szerintetek? ki van cserélve a 2hőfok gomba, a bejövő levegő hőmérője, maf tisztítva, pillangószelep tisztítva, gyertyák, gyertyakábelek cserélve, lambdaszonda 2hónapja cserélve. Alapjáraton nem sok ez a 1000-1100as fordulat? Hogy lehetne azon állítani?

Pillangószeleped beragad, és lassan engedi vissza a kosz. Erre tudok gondolni. Nekem csak belül volt extra kormos tegnap tisztítottam, és políroztam át teljesen. Polír után van némi nyomatékbeli változás - de nem olyan sok. Majd a szívócsonk is takarítva lesz csak gyüjtök energiát kiszerelni nem egyszerű.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4011 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 20:09:02 »

Pillangószeleped beragad, és lassan engedi vissza a kosz. Erre tudok gondolni. Nekem csak belül volt extra kormos tegnap tisztítottam, és políroztam át teljesen. Polír után van némi nyomatékbeli változás - de nem olyan sok. Majd a szívócsonk is takarítva lesz csak gyüjtök energiát kiszerelni nem egyszerű.

Érdekes, ma mostam motort brigécióllal és megszünt, még az alapjáratom is 900körül van, nem pedig 1100 Smiley
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4012 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 20:20:33 »

Szerintetek meddig bírja a motorja 93as 1.8 benzin dohc, most van benne 360eKm és eléggé nyomatékos, frankón húz, kéne motor felújítást csináltatni? Vagy csak ha már csörög csattog, nem megy akkor, csak pont ezt akarom megelőzni,Eladni nem akarom megszerettem.  Smiley Komoly problémám nem volt még vele, mostanában kapott LUKkuplungkészletet, futómű fel lett újítva, friss műszakit, 2högomba, termosztátház, termosztátcsere, gyertya,gyertyakábelek csere, alvázvédelem. apró gondok vannak központizár nem müködik, fényszóró magasságállító nem jó. Csak azért kérdezem tervezzük nyáron Horváthországot, hogy megbízható-e a motorja? Járkálunk vele Bécsbe is még gond nem volt, folyamatosan karbantartom, még azt is kicserélem újra ami működik, ne az miatt álljon le a puszta közebén, úgy vagyok vele.. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.08 vasárnap, 20:29:54 írta majki85 » Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #4013 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 22:55:47 »

Most veszem észre, hogy DOHC motorom van holott zetec-nek kéne lennie. Úgy néz ki cserélték.
Mi a különbség a két motortípus között?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4014 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 13:54:47 »

Most veszem észre, hogy DOHC motorom van holott zetec-nek kéne lennie. Úgy néz ki cserélték.
Mi a különbség a két motortípus között?

1.6-os DOHC 90 le-vel gazdálkodik. 1.6-os Zetec-viszont 88-al. Valószínűleg 2.0 cm3-nél is hasonlóan alakul. Egyszer egy szerelő azt mondta régebbi DOHC jobb mint a Zetec. Gondolom még van ezen kívül módosítás - fejből nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.09 hétfő, 14:00:37 írta Mikee » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4015 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 14:13:40 »

Szia,
 - wikipédia szerint a Zetec a motor neve és és azon belül van DOHC SOHC Diesel. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine
 - egy másik helyen pedig ezt írják: A ZETEC motor kicsit sportosabb, mint a 16V (szerintem itt a DOHC-ra gondol). Más a vezérmű tengelyek fokolása, erősebb, de kicsit szűkebb fordulatszám tartományban adja le a kiautózható nyomatékot. Tehát nem olyan rugalmas, többet kell váltani vele, de akkor jobban is megy.
De nem teljesen egyértelmű számomra sem, mert van ahol így írnak róla:

Mondeo ZETEC DOHC 1,6i  65kW /  88PS  (Motorcode L1J) 16V, Ventildeckel silber 07/94-08/96
Mondeo ZETEC DOHC 1,6i  66kW /  90PS  (Motorcode L1F) 16V, Ventildeckel silber 02/93-08/96

PZs
Most veszem észre, hogy DOHC motorom van holott zetec-nek kéne lennie. Úgy néz ki cserélték.
Mi a különbség a két motortípus között?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4016 Dátum: 2015.03.11 szerda, 19:32:19 »

Már írtam a pillangószelep polírozásáról - nos ma egy kicsit odaléptem neki. Igencsak észrevenni a polírozás jótékony hatását. Alacsonyabb fordulaton is sokkal több nyomatékot érezni. Szóval ezt minden Mondeós kollegának meg kell tisztítani vagy polírozni. Gyári rezonátor cső kivétel-és helyetesítés (sima csővel)http://i242.photobucket.com/albums/ff82/pipeboy/4x4MondeoPaignton0111.jpgmilyen motor károsodással járhat? Ebben az MK1 Mondiban egy Focus RS motor ordít. Elvileg kompatibilis a Focus blokk az MK1 motor tartókkal. Nem hiszem anyira átalakították - de nem is kizárt.

Akit érdekel itt lehet több képet látni a vasról.

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/370128-focus-rs-engine-vs-mondeo-mk2.html
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #4017 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 21:18:12 »

Akkor zetec dohc motorom van?
A dohc utal arra is, hogy benzines a lovam?
Autómata váltós van nekem.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #4018 Dátum: 2015.03.13 péntek, 21:31:40 »

Akkor zetec dohc motorom van?
A dohc utal arra is, hogy benzines a lovam?
Autómata váltós van nekem.

Nézd meg mi van a blokkra írva. Ha Zetec akkor olyan ha DOHC akkor olyan. vigyor3 Csak benzines lehet Zetec vagy DOHC motorral.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #4019 Dátum: 2015.03.14 szombat, 14:05:03 »

Sziasztok!

Nekem hasonló, de mégis kicsit más hiba jelentkezett, mint ahogy kissé lejjebb írtátok. Menet közben az autó ránt egy nagyot, váltóproblémára gyanakodtam, de nem az. Aztán megy tovább. Az akksikábelt levettem, hogy törlődjenek a dolgok, a hiba maradt, de most meg azt vettem észre, hogy bemelegedett motornál (tehát már amikor nem a hideg állapot előre megírt programtáblája szerint működik) alapjáratnál történő gázadással való indulásnál a fordulatszám visszaesik 500-ra és csak onnan emelkedik. Emiatt nagy gáz-nagy kuplunggal kell indulni, félek, hogy a lámpánál leáll. Amúgy semmi baja a motornak, olyan erős, hogy sokszor még száraz úton is kipörög mind a négy kerék

Új gyújtókábelek, gyertyák, hőgombák. MAF-szenzor rendszeresen tisztítva.

Valamilyen érzékelő? Mondjuk a lambdaszonda?

Sokat már nem akarok rákölteni, vettem egy mk3 dízelt, csak még várni kell, hogy ténylegesen megkapjam (...az injektorok beszarásán már túl van  Wink).

Tényleg, nem kell valakinek a 4x4-es? Utolérhetetlen élmény a vezetése...
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.14 szombat, 20:13:40 írta Rob » Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4020 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 14:39:52 »

Sziasztok
A generátort tudja valaki hogy a legegyszerűbb kiszedni?
Köszi
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4021 Dátum: 2015.03.21 szombat, 09:48:28 »

Sziasztok
A generátort tudja valaki hogy a legegyszerűbb kiszedni?
Köszi
Szia! Sajnos a választ nem tudom, de ha a Profilodban a Fórum profil információban, az aláírásnál beírod az autód jellemző adatait, akkor az minden hozzászólásodnál alul látható és biztosan többen tudnak segíteni.

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #4022 Dátum: 2015.03.24 kedd, 21:22:23 »

Sziasztok
A generátort tudja valaki hogy a legegyszerűbb kiszedni?
Köszi

1. légszekrény le
2. kábel le a generátorról
3. generátor felső rögzítőcsavar ki
4. jobb kerék le
5. belső sárvédő le
6. szíjtárcsa burkolata le, a bordás ékszíjat meglazítani és CSAK a generátor tárcsájáról levenni
7. a kormányösszekötőrúd fejét lecsavarni
8. a baloldali rögzítőcsavar is ki, majd a generátort a kerékjáraton keresztül kiemelni

Naplózva
NACSA13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Hogy mik vannak,az agyam elhagyom!


« Új hozzászólás #4023 Dátum: 2015.04.07 kedd, 12:26:59 »

Üdv.Mindenkinek!
Segítsetek l.szives!Most vettem észre,hogy az olajszint az autoban nagyon lent van.Nincs ithol olajam,ezért úgy gondoltam,hogy veszek egy litert és utánatöltöm.Ha jól emlékszem Ford olaj van benne 10w40-es.A kérdésem az,hogy bármijen 10w40-es olajjal utána lehet tölteni,vagy mire kell figyelni?
Mondeo 1,6 16v 1995-ös benzines
Naplózva

Nacsa13
 Mondeo1/1995/1,6/ZETEC/combi
A NAGY KÉK BÁLNA
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4024 Dátum: 2015.04.08 szerda, 11:15:58 »

Üdv.Mindenkinek!
Segítsetek l.szives!Most vettem észre,hogy az olajszint az autoban nagyon lent van.Nincs ithol olajam,ezért úgy gondoltam,hogy veszek egy litert és utánatöltöm.Ha jól emlékszem Ford olaj van benne 10w40-es.A kérdésem az,hogy bármijen 10w40-es olajjal utána lehet tölteni,vagy mire kell figyelni?
Mondeo 1,6 16v 1995-ös benzines
Szerintem nem elég csak a viszkozitást ismerni (10W40), azért jó lenne azt is tudni, hogy félszintetikus, szintetikus, ásványi, vagy milyen típusú olaj is van benne.
Én biztosra szoktam menni, a flakon bent van a csomiban, és ugyanolyannal töltöm utána.
És igen, elég az utántöltés.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4025 Dátum: 2015.04.13 hétfő, 21:20:45 »

Sziasztok!

Map szenzort hol találom?
1993 1.8 benzin ferdehátú

Köszi
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4026 Dátum: 2015.04.14 kedd, 07:49:02 »

Szia,
szerintem a bejövő levegőcsőben van, abban a harmonikás műanyag fekete csőben.
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560586-levegohomerseklet-jelado/141919-levegohomerseklet-jelado-ford-mondeo-1992-1996
PZs
Sziasztok!

Map szenzort hol találom?
1993 1.8 benzin ferdehátú

Köszi
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4027 Dátum: 2015.04.14 kedd, 09:29:25 »

Map szenzort hol találom?
1993 1.8 benzin ferdehátú
Mondeoban sehol Cheesy. MAF szenzor van a típusban.
Az pedig a levegőszűrő doboz és a harmonika cső közötti alumínium csövön/csőben van. A tetején, az a szögeletes dobozka. Itt a piros nyíltól picit jobbra, a fékfolyadék tartály előtt (a piros nyíl jelöli azt, ami PZS említ).

Ez nem az. Ez a levegő hőmérséklet érzékelő.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4028 Dátum: 2015.04.14 kedd, 10:28:08 »

Köszi Gabi a helyreigazítást.
Egy korábbi hozzászólásomban kérdeztem meg és akkor azt mondták, hogy a bejövő levegő hőm-t érzékelő és a MAP az azonos.
Bocsánat a félretájékoztatásért!
Csodálkoztam is, mert a Cromax honlapján csak 2000 utáni Mondeokba hoz MAP szenzort.
PZs

Mondeoban sehol Cheesy. MAF szenzor van a típusban.
Az pedig a levegőszűrő doboz és a harmonika cső közötti alumínium csövön/csőben van. A tetején, az a szögeletes dobozka. Itt a piros nyíltól picit jobbra, a fékfolyadék tartály előtt (a piros nyíl jelöli azt, ami PZS említ).
Ez nem az. Ez a levegő hőmérséklet érzékelő.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4029 Dátum: 2015.04.14 kedd, 10:50:36 »

Köszi Gabi a helyreigazítást.
Egy korábbi hozzászólásomban kérdeztem meg és akkor azt mondták, hogy a bejövő levegő hőm-t érzékelő és a MAP az azonos.
Bocsánat a félretájékoztatásért!
Csodálkoztam is, mert a Cromax honlapján csak 2000 utáni Mondeokba hoz MAP szenzort.
PZs



Arra akarnék rájönni miért magas az alapjáratom, 1000, már minden kicseréltem....
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4030 Dátum: 2015.04.14 kedd, 21:29:04 »


Arra akarnék rájönni miért magas az alapjáratom, 1000, már minden kicseréltem....
Újratanítás volt?
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4031 Dátum: 2015.04.15 szerda, 15:51:20 »


Arra akarnék rájönni miért magas az alapjáratom, 1000, már minden kicseréltem....

Miért lenne magas, 1000 az normális.

Próbáld ki:  alapjáraton , meleg motornál húz le az alapjárati szelepről a csatit, ha úgy 700-800 közöttre leesik, akkor normális az alapjáratod.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4032 Dátum: 2015.04.15 szerda, 21:21:47 »

Miért lenne magas, 1000 az normális.

Próbáld ki:  alapjáraton , meleg motornál húz le az alapjárati szelepről a csatit, ha úgy 700-800 közöttre leesik, akkor normális az alapjáratod.

Az lenne a normális, 800, alapjárati motorra gondolsz? vagy melyik szelepre?
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4033 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 12:08:10 »

Az lenne a normális, 800, alapjárati motorra gondolsz? vagy melyik szelepre?


Igen, az alapjárati motorra gondolok.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4034 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 14:22:30 »

Miért lenne magas, 1000 az normális.
...
Én úgy tudom, hogy 850-900 rpm között van az alapjárat.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4035 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 18:03:08 »

Én úgy tudom, hogy 850-900 rpm között van az alapjárat.

Amennyiben a szívórendszerben minden tiszta, mint a patyolat.
Ez egy 15-25 éves autónál már nem olyan biztos.
Ha az alapjárati motor picit koszos, és esetleg már nem is új, meg is kophat, szorulhat, nem zár teljesen.

Ha járó motornál lehúzod a csatiját (akkor a vákuum még be is húzza), és gyakorlatilag megkapod az üzemi hőfokú alapjáratodat.

Alapban meg is emeli az ECU, csak bizonyos idő után engedi le teljesen ( kb. 1-2 perc)

zsolio
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4036 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:01:29 »

Amennyiben a szívórendszerben minden tiszta, mint a patyolat.
Ez egy 15-25 éves autónál már nem olyan biztos.
Ha az alapjárati motor picit koszos, és esetleg már nem is új, meg is kophat, szorulhat, nem zár teljesen.

Ha járó motornál lehúzod a csatiját (akkor a vákuum még be is húzza), és gyakorlatilag megkapod az üzemi hőfokú alapjáratodat.

Alapban meg is emeli az ECU, csak bizonyos idő után engedi le teljesen ( kb. 1-2 perc)

zsolio

oks kösz, ezt holnap kiprobálom
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4037 Dátum: 2015.04.22 szerda, 13:02:34 »

Sziasztok!

Hamarosan újabb vezérléscsere (hétvégére tervezem), és a hosszbordásszíj csapágyait is szeretném cserélni.
Ha esetleg valaki tudja, milyen csapágyak vannak benne, kérem, ne titkolja! Smiley
Wiki egy darab csapágyat ír, igaz TD, az a 6203-as.
Az enyémben is ilyen lehet? Felírtam tavaly a vezérléscserénél, de elmaradt valahol az információ... Plusz ugye két darab csapágyról volna szó, egy a feszítőben, egy a vezetőben.

Köszönettel:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4038 Dátum: 2015.04.22 szerda, 16:32:25 »

Sziasztok!

Hamarosan újabb vezérléscsere (hétvégére tervezem), és a hosszbordásszíj csapágyait is szeretném cserélni.
Ha esetleg valaki tudja, milyen csapágyak vannak benne, kérem, ne titkolja! Smiley
Wiki egy darab csapágyat ír, igaz TD, az a 6203-as.
Az enyémben is ilyen lehet? Felírtam tavaly a vezérléscserénél, de elmaradt valahol az információ... Plusz ugye két darab csapágyról volna szó, egy a feszítőben, egy a vezetőben.

Köszönettel:
Toto

Üdv!

Jövőhétre tervezem én is a vezérléscserét, bonyolult? Le tudnád írni, hogy csinálod? Köszi
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4039 Dátum: 2015.04.22 szerda, 18:09:50 »

Üdv!

Jövőhétre tervezem én is a vezérléscserét, bonyolult? Le tudnád írni, hogy csinálod? Köszi

Szia!

Elsőre meg lehet szívni 1-2 dologgal, de nem mondanám, hogy bonyolult.
Kérdés, csináltál-e már vezérműszíjcserét? Smiley
Amikor legutóbb cseréltem, a következő problémák voltak:
-Főtengelyben lévő csavar feje kicsi volt és kopott (helyszínen ráhegesztettem egy 30-as kulcsnyílású anyát, azóta is úgy van, ezen azért már van mit fogni... Ja, meg csináltam hozzá egy krovahosszabbítót olyan fél méteres erőkarral. Ahhoz, hogy a szíjtárcsát meglazítsam, kellett is...Meg kell egy ember, aki tapossa közben a féket sebességben, hogy ne tudjon elfordulni a főtengely. )
-Nem támasztottam ki a vezérműtengely végeit úgy, ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva (ahhoz le kell szedni a szelepfedelet, de akkor épp nem volt hozzá tömítésem és gyorsan kellett csinálni), ezért nem volt egyszerű mindent jelretenni, amikor a két vezérműtengelyből valamelyik mindig "éppen bütykön áll" és szeretne elfordulni.

Ha van egy nem_teljesen_műszakilag_analfabéta párod, akkor könnyen lehet vele haladni... Smiley Egyedül csináltam, csak öcsém segített a féktaposásban... Úgy elég szopóka. Mostmár lesz segítségem Smiley
Igazából adja magát, mit kell lebontani, hogy hozzáférj. Felső motortartó nagy fémizé, kiegyenlítőtartály, stb.
Én a fogszámolós módszerrel csinálom, egyszer majd, ha valami megbízható ember segít, megcsinálom ezt a holtpontra meg jelreállítós módszert...
Azaz: Jelölj össze mindent, és ne forgasd, amíg lent van a szíj! Cheesy
A szelepfedelet levéve ELVILEG a vez.m.tengelyek végén találunk egy-egy nútot/bevágást, amiket összeforgatva elvileg beléjük lehet csúsztatni egy fémvonalzót, ami pozícióban tartja, mielőtt bármit leszerelnél. Na, most én ebben bízok/hiszek. Cheesy Hétvégén kipróbálom, és beszámolok, ha gondolod.

Én legutóbb egymás után kétszer kaptam szét a vezérlést, mert vízpumpára nem volt pénzem első körben, és gondoltam, bírja az még.... Aztán elkezdett folyni 2 hét múlva... Aztán kicseréltem a jó vízpumpát, mert a gumicső volt megrepedve. Cheesy Nálam ugye a vízpumpa a vezérlés mögött van, úgyhogy....


Amit tudok javasolni így előre:
1. Ne állj neki egyedül. Legyen egy segítséged (féket nyomni, plusz kéz, ha éppen kell, meg, hogy legyen kivel ordibálni Cheesy )

2. Fordíts elég időt/figyelmet a fogak többszöri átszámolására és az új szíjra történő átjelölésére. Ez az, amit nem szabad sietve csinálni. Smiley
(Na, most biztos lesznek, akik megköveznek, hogy ezt a módszert javaslom, de én csak ezt csináltam, sose volt vele baj. Smiley )
Nézz utána, mennyire szabad megfeszíteni a vez.szíjat!

3. Ha nem cserélted még a vízpumpát, vagy nem tudod, hogy volt-e cserélve, cseréld. Egyszerűbb, amikor szét van kapva, mint utólag anyázni (tapasztalat Cheesy). Ugyanez vonatkozik a vezérlés görgőire is (feszítő-vezetőgörgők). Ha van valahol valami kedvezményed, megéri ezt is cserélni egyből.

4. A szíjtárcsa csavarjára nagyon vigyázz. Az enyém marhára meg volt szorulva. Csak normális, jó minőségű szerszámmal állj neki leszedni, mert ha 2x lefordul a kulcs, akkor olyan lesz a csavar feje, mint az enyém volt, és akkor jöhet a kreatívkodás. Smiley

5. Talán a legfontosabb: Ha mindent összeraktál, forgasd át a motort kézzel rendellenességet keresve (figyeld, nem akad-e/kattan-e valami), mert ha valamit elraktál, és így derül ki, akkor még nincs olyan nagy baj, mintha pl. ráindítóznál.

Keress bátran, ha tudok segíteni, ha valami beugrik még, leírom.

Üdv:
Toto
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4040 Dátum: 2015.04.22 szerda, 19:23:58 »

Szia!

Elsőre meg lehet szívni 1-2 dologgal, de nem mondanám, hogy bonyolult.
Kérdés, csináltál-e már vezérműszíjcserét? Smiley
Amikor legutóbb cseréltem, a következő problémák voltak:
-Főtengelyben lévő csavar feje kicsi volt és kopott (helyszínen ráhegesztettem egy 30-as kulcsnyílású anyát, azóta is úgy van, ezen azért már van mit fogni... Ja, meg csináltam hozzá egy krovahosszabbítót olyan fél méteres erőkarral. Ahhoz, hogy a szíjtárcsát meglazítsam, kellett is...Meg kell egy ember, aki tapossa közben a féket sebességben, hogy ne tudjon elfordulni a főtengely. )
-Nem támasztottam ki a vezérműtengely végeit úgy, ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva (ahhoz le kell szedni a szelepfedelet, de akkor épp nem volt hozzá tömítésem és gyorsan kellett csinálni), ezért nem volt egyszerű mindent jelretenni, amikor a két vezérműtengelyből valamelyik mindig "éppen bütykön áll" és szeretne elfordulni.

Ha van egy nem_teljesen_műszakilag_analfabéta párod, akkor könnyen lehet vele haladni... Smiley Egyedül csináltam, csak öcsém segített a féktaposásban... Úgy elég ***óka. Mostmár lesz segítségem Smiley
Igazából adja magát, mit kell lebontani, hogy hozzáférj. Felső motortartó nagy fémizé, kiegyenlítőtartály, stb.
Én a fogszámolós módszerrel csinálom, egyszer majd, ha valami megbízható ember segít, megcsinálom ezt a holtpontra meg jelreállítós módszert...
Azaz: Jelölj össze mindent, és ne forgasd, amíg lent van a szíj! Cheesy
A szelepfedelet levéve ELVILEG a vez.m.tengelyek végén találunk egy-egy nútot/bevágást, amiket összeforgatva elvileg beléjük lehet csúsztatni egy fémvonalzót, ami pozícióban tartja, mielőtt bármit leszerelnél. Na, most én ebben bízok/hiszek. Cheesy Hétvégén kipróbálom, és beszámolok, ha gondolod.

Én legutóbb egymás után kétszer kaptam szét a vezérlést, mert vízpumpára nem volt pénzem első körben, és gondoltam, bírja az még.... Aztán elkezdett folyni 2 hét múlva... Aztán kicseréltem a jó vízpumpát, mert a gumicső volt megrepedve. Cheesy Nálam ugye a vízpumpa a vezérlés mögött van, úgyhogy....


Amit tudok javasolni így előre:
1. Ne állj neki egyedül. Legyen egy segítséged (féket nyomni, plusz kéz, ha éppen kell, meg, hogy legyen kivel ordibálni Cheesy )

2. Fordíts elég időt/figyelmet a fogak többszöri átszámolására és az új szíjra történő átjelölésére. Ez az, amit nem szabad sietve csinálni. Smiley
(Na, most biztos lesznek, akik megköveznek, hogy ezt a módszert javaslom, de én csak ezt csináltam, sose volt vele baj. Smiley )
Nézz utána, mennyire szabad megfeszíteni a vez.szíjat!

3. Ha nem cserélted még a vízpumpát, vagy nem tudod, hogy volt-e cserélve, cseréld. Egyszerűbb, amikor szét van kapva, mint utólag anyázni (tapasztalat Cheesy). Ugyanez vonatkozik a vezérlés görgőire is (feszítő-vezetőgörgők). Ha van valahol valami kedvezményed, megéri ezt is cserélni egyből.

4. A szíjtárcsa csavarjára nagyon vigyázz. Az enyém marhára meg volt szorulva. Csak normális, jó minőségű szerszámmal állj neki leszedni, mert ha 2x lefordul a kulcs, akkor olyan lesz a csavar feje, mint az enyém volt, és akkor jöhet a kreatívkodás. Smiley

5. Talán a legfontosabb: Ha mindent összeraktál, forgasd át a motort kézzel rendellenességet keresve (figyeld, nem akad-e/kattan-e valami), mert ha valamit elraktál, és így derül ki, akkor még nincs olyan nagy baj, mintha pl. ráindítóznál.

Keress bátran, ha tudok segíteni, ha valami beugrik még, leírom.

Üdv:
Toto

Ez szép kis leírás. Köszönöm!
Cseréltem már vezérlést másik autón, ott nagyobb volt a hely..Smiley de ez a mondeoban nagyon kicsi hely van mindenhez.......
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4041 Dátum: 2015.04.22 szerda, 19:36:14 »

Ez szép kis leírás. Köszönöm!
Cseréltem már vezérlést másik autón, ott nagyobb volt a hely..Smiley de ez a mondeoban nagyon kicsi hely van mindenhez.......
Jah, egy-egy ilyen művelet közben "kis" mancsom/kézfejem kap egy-két karcolást..
Szép leírásnak nem nevezném, eléggé csapongó,  dehát nem wikire készült Tongue
A motort alulról úgyis meg kell támasztani, emelőt alá,  akkor lehet kicsit játszani a hellyel...(megemelni-lejjebb engedni)
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4042 Dátum: 2015.04.24 péntek, 15:29:43 »

Sziasztok!
 
Segítséget szeretnék kérni az alábbi hibát mi okozhatja:
Adott egy Ford mondeo benzines 1.8 1993as évjárat, hibajelenség az első indítás után az alapjárat felmegy 2500ra majd leesik annyira hogy az autó majdnem leáll, de utánna be is áll 1000res fordulatra stabilan, ezután hibátlan. Gáz adásnál erős kék füst. A fogyasztása kicsit érdekes lett 100kmeren 5liter. Ekr szelep ledugózva. Olajfogyasztása nem nőtt meg, motorja erős, húz. Amik már ki lettek cserélve: lambdaszonda, a 2db vízhőfokmérő, bejövő levegő hőmérsékletmérő, maf és az alapjárati motor, pillangószelep ki lett tisztítva. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát? A fogyasztás persze nem probléma Smiley
 
Köszönöm!
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4043 Dátum: 2015.04.24 péntek, 17:48:45 »

Sziasztok!
 
Segítséget szeretnék kérni az alábbi hibát mi okozhatja:
Adott egy Ford mondeo benzines 1.8 1993as évjárat, hibajelenség az első indítás után az alapjárat felmegy 2500ra majd leesik annyira hogy az autó majdnem leáll, de utánna be is áll 1000res fordulatra stabilan, ezután hibátlan. Gáz adásnál erős kék füst. A fogyasztása kicsit érdekes lett 100kmeren 5liter. Ekr szelep ledugózva. Olajfogyasztása nem nőtt meg, motorja erős, húz. Amik már ki lettek cserélve: lambdaszonda, a 2db vízhőfokmérő, bejövő levegő hőmérsékletmérő, maf és az alapjárati motor, pillangószelep ki lett tisztítva. Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát? A fogyasztás persze nem probléma Smiley
 
Köszönöm!

Szia,

Elsőre: állítani kell a fojtószelepen, mivel kitakarítottad, valószínű lezár teljesen.
Fékezés közbeni kuplungoláskor nem esik le nagyon a fordulat?

És miért cserélted, tisztítottad ki a dolgokat?

A kék füst olaj, lehet hogy kicsit sok van benne, vagy nagyon híg.

Ha szerencséd van... Wink

Zsolio
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4044 Dátum: 2015.04.24 péntek, 18:42:15 »

Szia,

Elsőre: állítani kell a fojtószelepen, mivel kitakarítottad, valószínű lezár teljesen.
Fékezés közbeni kuplungoláskor nem esik le nagyon a fordulat?

És miért cserélted, tisztítottad ki a dolgokat?

A kék füst olaj, lehet hogy kicsit sok van benne, vagy nagyon híg.

Ha szerencséd van... Wink

Zsolio

Üdv!
Nem esik vissza a fordulatszám 1000re megy le. Több mint 20éves autónál ráfért már ez a kis karbantartás, azért cseréltem ki, tisztítottam ki ezeket
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4045 Dátum: 2015.04.24 péntek, 20:27:57 »

Üdv!
Nem esik vissza a fordulatszám 1000re megy le. Több mint 20éves autónál ráfért már ez a kis karbantartás, azért cseréltem ki, tisztítottam ki ezeket

Hidegen mennyi az alapjárat?
Naplózva
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4046 Dátum: 2015.04.24 péntek, 21:14:13 »

Ha már így benne vagyok a kérdésekben :-)

Itt is felteszek egyet.

Mitől lehet az, hogy egy benzines (1800cm3) autó indítás után amikor hideg ilyen 2000 es fordulat körül eléggé rángat. Ezt addig csinálja amíg meg nem melegszik a motor, ugye van egy pont amikor lejjebb veszi az alapjárati fordulatot onnantól korrekten szépen működik.

Ha beindítod és megvárod ezt a pontot a parkolóban pl (1-2 perc járatás után eléri) akkor simán halad szépen megy. De ha előbb elindulsz vele akkor kb 1800-2000 fordulat körül rángat elég csúnyán...


Ötlet? :-)
Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #4047 Dátum: 2015.04.24 péntek, 21:28:03 »

Ha már így benne vagyok a kérdésekben :-)

It

Ötlet? :-)
a könyv szerint
hideg motor rosszul indul és egyenletlenül jár:
-hőmérséklet érzékel (melyik azt nem írja )
-túl alacsony üzemanyag nyomás

abban a könyvben olvastam aminek a nevét se szabad be írni.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
gordon24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



E-mail
« Új hozzászólás #4048 Dátum: 2015.04.24 péntek, 21:33:47 »

a könyv szerint
hideg motor rosszul indul és egyenletlenül jár:
-hőmérséklet érzékel (melyik azt nem írja )
-túl alacsony üzemanyag nyomás

abban a könyvben olvastam aminek a nevét se szabad be írni.


Hm! :-)

Akkor ez sem igazán otthon megoldom probléma... A fene, pedig de jó lenne, ha egy kis megpucolom ezt vagy azt dologgal megoldódna. :-) Köszi egyébként.
Naplózva

Mondeo MKI '94 1800 cm3 Benya
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4049 Dátum: 2015.04.24 péntek, 22:53:31 »

Sziasztok!

Hamarosan újabb vezérléscsere (hétvégére tervezem), és a hosszbordásszíj csapágyait is szeretném cserélni.
Ha esetleg valaki tudja, milyen csapágyak vannak benne, kérem, ne titkolja! Smiley
Wiki egy darab csapágyat ír, igaz TD, az a 6203-as.
Az enyémben is ilyen lehet? Felírtam tavaly a vezérléscserénél, de elmaradt valahol az információ... Plusz ugye két darab csapágyról volna szó, egy a feszítőben, egy a vezetőben.

Köszönettel:
Toto

Kedves Toto!

Bátran vegyél 6203-as csapágyat a feszítőgörgőbe, mert az 1.8-as benzinesbe is az kell.
A vezetőgörgőbe viszont nem, annak más a külmérete, ugyanis az 35mm-es, a tengyelyméret 12mm.
Ezért jövő héten majd lebonthatod mégegyszer a hosszbordásszíjig a gépet, mert ilyen csapágyad pont nincs itthon...

Majkinak meg üzenem,  hogy egy jóféle T50-es torxra is szükség lesz a vezérlés görgőinek cseréjéhez.  integet2
(A szíjtárcsa amúgy megint megszivatott, de én győztem...)
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.