Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:45:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 947875 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1700 Dátum: 2015.04.14 kedd, 18:51:04 »

Sziasztok, új vagyok itt, remélem tudtok segíteni, tanácsot, tanácsokat adni.

Kb. 2 éve Németországból hoztam egy 1999. 1.8 benzines kombi mondeot. Jó állapotban volt, semmi probléma nem volt vele, napi szinten használom.

Két hónapja, hirtelen az alapjárat ingadozni kezdett , meg gyorsításkor rángatott ,mindig vissza kellett váltani egy fokozatot csak úgy tudtam gyorsítani. Amikor rángatott egyből kivilant a ABS,kipörgésgátló és a fék visszajelző.

A szerelőhöz elvittem az autót, ő talált egy elszakadt kábelt ami a légtömegérőbe megy, azt helyrehozta, ezzel megszűnt az alapjárat ingadozás  taps

Utána kicseréltük a gyertyákat, gyújtótrafót ás gyújtókábeleket és lás csodát megszűnt a rángatás gyorsításkor meg már nem villant fel semmi a műszerfalon ...tehát ismét  taps

Viszont most meg amikor tartom a sebességet akkor rángat , de ha 100km/h felelt megyek és tartom a sebességet akkor nem . Angry
A másik dolog amit még észrevettem hogy a gázpedál nagyon érzékeny lett, alig nyomom a pedált és egyből "kilő" gyorsul bármilyen fokozatban vagyok.
Amikor gyorsítok akkor nem rángat, tehát csak amikor tartom a sebességet. Hosszú távon elég idegesítő  szomoru1

Rá tettük gépre is de nem írt ki semmi hibát .....

Valakinek van valami ötlete hol keressem a hibát Huh?

Előre is köszönöm a válaszokat

Welcome on board! Első lépésként egy motorvezérlő újratanítása nem árt. Hátha csak az új alkatrészektől elmászott valami szoftveresen.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1701 Dátum: 2015.04.14 kedd, 20:13:28 »

Sziasztok, új vagyok itt, remélem tudtok segíteni, tanácsot, tanácsokat adni.

Kb. 2 éve Németországból hoztam egy 1999. 1.8 benzines kombi mondeot. Jó állapotban volt, semmi probléma nem volt vele, napi szinten használom.

Két hónapja, hirtelen az alapjárat ingadozni kezdett , meg gyorsításkor rángatott ,mindig vissza kellett váltani egy fokozatot csak úgy tudtam gyorsítani. Amikor rángatott egyből kivilant a ABS,kipörgésgátló és a fék visszajelző.

A szerelőhöz elvittem az autót, ő talált egy elszakadt kábelt ami a légtömegérőbe megy, azt helyrehozta, ezzel megszűnt az alapjárat ingadozás  taps

Utána kicseréltük a gyertyákat, gyújtótrafót ás gyújtókábeleket és lás csodát megszűnt a rángatás gyorsításkor meg már nem villant fel semmi a műszerfalon ...tehát ismét  taps

Viszont most meg amikor tartom a sebességet akkor rángat , de ha 100km/h felelt megyek és tartom a sebességet akkor nem . Angry
A másik dolog amit még észrevettem hogy a gázpedál nagyon érzékeny lett, alig nyomom a pedált és egyből "kilő" gyorsul bármilyen fokozatban vagyok.
Amikor gyorsítok akkor nem rángat, tehát csak amikor tartom a sebességet. Hosszú távon elég idegesítő  szomoru1

Rá tettük gépre is de nem írt ki semmi hibát .....

Valakinek van valami ötlete hol keressem a hibát Huh?

Előre is köszönöm a válaszokat

Szia,

Elkoszolódó EGR szelep csinálhat ilyet, nem zár vissza , folyamatos gáznál a rendszer próbálja beállítani a keveréket, de nem sikerül. (Bár lehet, hogy hibakódot írnia kellene.)

Érdemes egy szívórendszer nagytakarítás.

Zsolio
Naplózva
rotti
Vendég
« Új hozzászólás #1702 Dátum: 2015.04.15 szerda, 06:20:50 »

Szia,

Elkoszolódó EGR szelep csinálhat ilyet, nem zár vissza , folyamatos gáznál a rendszer próbálja beállítani a keveréket, de nem sikerül. (Bár lehet, hogy hibakódot írnia kellene.)

Érdemes egy szívórendszer nagytakarítás.

Zsolio

Köszönöm az eddigi válaszokat, átnézek mindent, remélem jó lesz. Addig is ha valakinek van más ötlete megköszönném.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1703 Dátum: 2015.04.15 szerda, 09:28:40 »

Köszönöm az eddigi válaszokat, átnézek mindent, remélem jó lesz. Addig is ha valakinek van más ötlete megköszönném.
Ha gyertya+kábelcsere után nem tanítottad újra, akkor azt próbáld meg mindenképp!  Wink
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #1704 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:29:25 »

Ha gyertya+kábelcsere után nem tanítottad újra, akkor azt próbáld meg mindenképp!  Wink

Üdv! Én sem tanítottam újra kábelköteg és gyertya csere után. Én csak annyit vettem észre, hogy kicsit gyengébb. Bosch gyertyákat vettem bele,de vissza fogom rakni a Motorcraft-ot, mert csalódtam a bosch-ban. Ahogy bejöttek a jobb idők kétszer annyit kell tekertetnem indításkor, mint -13 Celsiusban. Addig pöcc-röff volt. Múltkor viszont gázadáskor is kicsit rángatott(egyszer fordult elő). Gondolom gyertya, de ha valakinek van jobb tippje,meghallgatom.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1705 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:59:10 »

Üdv! Én sem tanítottam újra kábelköteg és gyertya csere után. Én csak annyit vettem észre, hogy kicsit gyengébb. Bosch gyertyákat vettem bele,de vissza fogom rakni a Motorcraft-ot, mert csalódtam a bosch-ban. Ahogy bejöttek a jobb idők kétszer annyit kell tekertetnem indításkor, mint -13 Celsiusban. Addig pöcc-röff volt. Múltkor viszont gázadáskor is kicsit rángatott(egyszer fordult elő). Gondolom gyertya, de ha valakinek van jobb tippje,meghallgatom.
Ln csak azt tudom, hogy nekem elég durván rángatott, cseréltem gyertyát+kábelt. Jó is lett, de időnként egyszerűen nem gyorsult (már nem rángatott, csak nem pörgött normálisan). Újratanítottam, azóta minden rendben.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Csesznok Attila
Vendég
« Új hozzászólás #1706 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 19:15:11 »

Sziasztok! Új tagként szeretnék segítséget kérni.MK II-es mondeo 99-es évjárat 2.0 benzin.257ezer km van benne,nagyon megbízhatóan és hűségesen működik.Azonban az utóbbi időben városi használat során a hűtőfolyadék visszajelző sárga lámpa világít.Vízpumpa és vezérlés most volt cserélve ,a kiegyenlítő tartályban viszont max fölött van a hűtőfolyadék kb 1 cm-rel.Okozhatja ez a hibát,ahogy a motor eléri az üzemi hőfokot? A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1707 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 19:59:14 »

Sziasztok! Új tagként szeretnék segítséget kérni.MK II-es mondeo 99-es évjárat 2.0 benzin.257ezer km van benne,nagyon megbízhatóan és hűségesen működik.Azonban az utóbbi időben városi használat során a hűtőfolyadék visszajelző sárga lámpa világít.Vízpumpa és vezérlés most volt cserélve ,a kiegyenlítő tartályban viszont max fölött van a hűtőfolyadék kb 1 cm-rel.Okozhatja ez a hibát,ahogy a motor eléri az üzemi hőfokot? A válaszokat előre is köszönöm.

véletlenül nem a ablakmosó tartályé, ami a kiürülését mutatja?
Naplózva
rotti
Vendég
« Új hozzászólás #1708 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 14:40:38 »

Welcome on board! Első lépésként egy motorvezérlő újratanítása nem árt. Hátha csak az új alkatrészektől elmászott valami szoftveresen.

Motorvezérlő újratanítása megtörtént, de sajnos nem változott semmi, ha tartom a sebességet rángat.  Sad
Épp a szerelőnél van ma, remélem megtalálja a hibát.
Jelentkezem majd a fejleményekről .......
Naplózva
rotti
Vendég
« Új hozzászólás #1709 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 16:18:24 »

Motorvezérlő újratanítása megtörtént, de sajnos nem változott semmi, ha tartom a sebességet rángat.  Sad
Épp a szerelőnél van ma, remélem megtalálja a hibát.
Jelentkezem majd a fejleményekről .......

Meglett a hiba  taps a szerelőm megtalálta...vákum probléma volt, egr szelepnél, igazából egy cső .... taps

Mint kiderült a lengéscsillapítók sem igazán jók már, így a héten szétnézek és megrendelem. Ti milyet használtok ?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1710 Dátum: 2015.04.21 kedd, 08:50:48 »

Meglett a hiba  taps a szerelőm megtalálta...vákum probléma volt, egr szelepnél, igazából egy cső .... taps

Mint kiderült a lengéscsillapítók sem igazán jók már, így a héten szétnézek és megrendelem. Ti milyet használtok ?
eljen

Unixban vásároltat.  Grin
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1711 Dátum: 2015.05.12 kedd, 20:03:57 »

Sziasztok!

Ma rászabadítottam a kocsira a friss FORScan-t és meglepetésemre egy P0443 hibakódot talált (Párolgás kibocsátás gőzszabályozási hibája). Nem túl rég egy kissé jobban meghajtottam a kocsit a kelleténél és gyanítom hogy emiatt keletkezett.
Tehát, hol/ hogy kezdjek neki a probléma megoldásának?  szomoru1

Előre is köszi.  integet2
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1712 Dátum: 2015.05.13 szerda, 07:21:05 »

Sziasztok!

Ma rászabadítottam a kocsira a friss FORScan-t és meglepetésemre egy P0443 hibakódot talált (Párolgás kibocsátás gőzszabályozási hibája). Nem túl rég egy kissé jobban meghajtottam a kocsit a kelleténél és gyanítom hogy emiatt keletkezett.
Tehát, hol/ hogy kezdjek neki a probléma megoldásának?  szomoru1

Előre is köszi.  integet2
Közben felcsaptam az ETIS-t ennél a (egyébként szerintem elég szűkszavú) résznél. Megtisztogattam a mágnesszelep csatlakozóját és töröltem a hibakódot. Most, kb. 20 km megtétele után nincs hiba.  email taps
Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1713 Dátum: 2015.05.21 csütörtök, 00:11:17 »

Sziasztok, 1.6 16 szelepes mondeom van, nem régóta így a típust nem igazán ismerem még. Most előjött egy olyan hibajelenség hogy a motor rángat, nem húz, valószínű 1-2 henger kihagy alig bírtam hazavergődni 40-el. Nem volt időm mélyebben megnézni hogy mi a gond, de amikor levettem a gyertyapipákat és kihúztam a motorból az alsó részük  vagy 2 cm vastagságban full olajos volt, amikor benéztem a gyertya mellé / a gyertyákat nem vettem ki /  ott is láttam hogy a gyertya testének alsó része úszik az olajban kb. 2 cm magasan az alsó részétől olajban / vagy olajos vízben ? / áll.  Ez normális jelenség? Az eddigi autóimnál ilyet nem tapasztaltam, de ott a gyertyák nem is voltak ilyen mélyen a motorba süllyesztve. 

Előre is köszönöm a segítséget...
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1714 Dátum: 2015.05.21 csütörtök, 09:09:06 »

Sziasztok, 1.6 16 szelepes mondeom van, nem régóta így a típust nem igazán ismerem még. Most előjött egy olyan hibajelenség hogy a motor rángat, nem húz, valószínű 1-2 henger kihagy alig bírtam hazavergődni 40-el. Nem volt időm mélyebben megnézni hogy mi a gond, de amikor levettem a gyertyapipákat és kihúztam a motorból az alsó részük  vagy 2 cm vastagságban full olajos volt, amikor benéztem a gyertya mellé / a gyertyákat nem vettem ki /  ott is láttam hogy a gyertya testének alsó része úszik az olajban kb. 2 cm magasan az alsó részétől olajban / vagy olajos vízben ? / áll.  Ez normális jelenség? Az eddigi autóimnál ilyet nem tapasztaltam, de ott a gyertyák nem is voltak ilyen mélyen a motorba süllyesztve. 

Előre is köszönöm a segítséget...

Természetesen egyáltalán nem normális a dolog, teljesen száraznak kéne lenni. Első nekifutásra ki kéne szedni a gyertyákat, megnézni hogy milyen állapotban vannak (túlzott koromlerakódás, vagy valami egyéb szennyeződés ami hengerfejtömítés vagy dugattyúgyűrű hibára utalhat; illetve hogy a peremük mennyire ép), meg voltak-e eléggé húzva. Én javasolnék első körben gyertya- és gyújtáskábelcserét, azoknak is lehet sérült a gumiharangjuk amitől nem tömít és beázik tőle a gyertya. A gyertyák alá az új tömítéseket se hagyd ki!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1715 Dátum: 2015.05.21 csütörtök, 09:09:50 »

Sziasztok, 1.6 16 szelepes mondeom van, nem régóta így a típust nem igazán ismerem még. Most előjött egy olyan hibajelenség hogy a motor rángat, nem húz, valószínű 1-2 henger kihagy alig bírtam hazavergődni 40-el. Nem volt időm mélyebben megnézni hogy mi a gond, de amikor levettem a gyertyapipákat és kihúztam a motorból az alsó részük  vagy 2 cm vastagságban full olajos volt, amikor benéztem a gyertya mellé / a gyertyákat nem vettem ki /  ott is láttam hogy a gyertya testének alsó része úszik az olajban kb. 2 cm magasan az alsó részétől olajban / vagy olajos vízben ? / áll.  Ez normális jelenség? Az eddigi autóimnál ilyet nem tapasztaltam, de ott a gyertyák nem is voltak ilyen mélyen a motorba süllyesztve. 

Előre is köszönöm a segítséget...
Nem normális jelenség.
Azt az olajos dolgot onnan ki kéne takarítani (fecskendő, rongy, egyéb), és aztán lassan időt/pénzt keríteni egy szelepfedél tömítésre és cseréjére - ismereteim alapján.
Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1716 Dátum: 2015.05.21 csütörtök, 09:12:43 »

Természetesen egyáltalán nem normális a dolog, teljesen száraznak kéne lenni. Első nekifutásra ki kéne szedni a gyertyákat, megnézni hogy milyen állapotban vannak (túlzott koromlerakódás, vagy valami egyéb szennyeződés ami hengerfejtömítés vagy dugattyúgyűrű hibára utalhat; illetve hogy a peremük mennyire ép), meg voltak-e eléggé húzva. Én javasolnék első körben gyertya- és gyújtáskábelcserét, azoknak is lehet sérült a gumiharangjuk amitől nem tömít és beázik tőle a gyertya. A gyertyák alá az új tömítéseket se hagyd ki!

Köszönöm, akkkor megyek csinálom, - csak az idő ne lenne ilyen szuper  falbav  -
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1717 Dátum: 2015.05.21 csütörtök, 09:23:10 »

...
Első nekifutásra ki kéne szedni a gyertyákat, megnézni hogy milyen állapotban vannak
...
A gyertyák alá az új tömítéseket se hagyd ki!
Azért előbb kitakarítanám a gyertyák környékét, hogy a dzsuva ne menjen bele az égéstérbe.

Milyen gyertyatömítés? Lehet külön ilyet kapni?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1718 Dátum: 2015.05.21 csütörtök, 11:01:50 »

Azért előbb kitakarítanám a gyertyák környékét, hogy a dzsuva ne menjen bele az égéstérbe.

Milyen gyertyatömítés? Lehet külön ilyet kapni?

Gyertya alján az a kis (réz)gyűrű, bár jó esetben a gyertyával kb. egybe van építve. Mondjuk nemtom, lehet hogy ezeknél a motoroknál nem különálló alkatrész.. Cseréltem már gyertyát amin nem egybeépítve volt, de azt most hirtelen meg nem mondom hogy a Mondeonál, vagy valami másik járgánynál volt-e.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1719 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 11:55:29 »

Az előzőekhez képest annyi változás történt hogy gyertyák kábelek kicserélve, olajos részek lepucolva, de nem lett jobb a dolog /egyébként a gyertyák nem voltak az elektródáknál olajosak, világosbarna színük volt és szárazak voltak /. A tünet most az hogy mintha a gázpedál állásától szinte függetlenül menne a motor össze-vissza. Benyomom a pedált nem reagál, majd kis idő /pár másodperc/ felpörög, de változat szinten benyomott gázpedál állásnál nem tartja meg azt a fordulatszámot amire felment hanem leejti, rángat és akkor pörög fel egy kicsit újra ha visszább engedem a gázt majdnem alapra, de azt is rövid ideig.  Gyakorlatilag nincs olyan gázpedál állás aminél a fordulat állandó lenne, folyamatosan játszani kell vele.

Ha van további tipp akkor azt megköszönöm.  rinya
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1720 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 16:04:49 »

Az előzőekhez képest annyi változás történt hogy gyertyák kábelek kicserélve, olajos részek lepucolva, de nem lett jobb a dolog /egyébként a gyertyák nem voltak az elektródáknál olajosak, világosbarna színük volt és szárazak voltak /. A tünet most az hogy mintha a gázpedál állásától szinte függetlenül menne a motor össze-vissza. Benyomom a pedált nem reagál, majd kis idő /pár másodperc/ felpörög, de változat szinten benyomott gázpedál állásnál nem tartja meg azt a fordulatszámot amire felment hanem leejti, rángat és akkor pörög fel egy kicsit újra ha visszább engedem a gázt majdnem alapra, de azt is rövid ideig.  Gyakorlatilag nincs olyan gázpedál állás aminél a fordulat állandó lenne, folyamatosan játszani kell vele.

Ha van további tipp akkor azt megköszönöm.  rinya
Első nekifutásra egy újratanítást javasolnék.
Aztán ki kéne mérni multiméterrel a gázpedálállás érzékelőt, hogy jó jelekt ad-e: multiméter a kimenetre, kézzel mozgat finoman folytószelep, és ha folyamatos az ellenállás változás (nem ugrál össze-vissza) akkor nincs gond.
Ha így sem javul, akkor eleht még tisztogatni az alapjárati motort, de én inkább ehy motordiagnosztikát ajánlanék akkor már.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1721 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 22:10:39 »

Az előzőekhez képest annyi változás történt hogy gyertyák kábelek kicserélve, olajos részek lepucolva, de nem lett jobb a dolog /egyébként a gyertyák nem voltak az elektródáknál olajosak, világosbarna színük volt és szárazak voltak /. A tünet most az hogy mintha a gázpedál állásától szinte függetlenül menne a motor össze-vissza. Benyomom a pedált nem reagál, majd kis idő /pár másodperc/ felpörög, de változat szinten benyomott gázpedál állásnál nem tartja meg azt a fordulatszámot amire felment hanem leejti, rángat és akkor pörög fel egy kicsit újra ha visszább engedem a gázt majdnem alapra, de azt is rövid ideig.  Gyakorlatilag nincs olyan gázpedál állás aminél a fordulat állandó lenne, folyamatosan játszani kell vele.

Ha van további tipp akkor azt megköszönöm.  rinya

Szia,

Húzd le a légtömegmérő csatiját, és indítsd be úgy. változik valami?

Üdv:

Zsolio
Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1722 Dátum: 2015.05.26 kedd, 14:32:51 »

Szia,

Húzd le a légtömegmérő csatiját, és indítsd be úgy. változik valami?

Üdv:

Zsolio




Köszönöm a tippet, levettem a csatlakozót és a kocsi működőképes lett, nem rángat, megy. Ezek szerint a légtömegmérő / vagy a vezetékelése ami onnan az ECU-ba megy / a hibás. Lehet ezt házilag tisztítani, pucolni, javítani?
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.26 kedd, 14:36:23 írta csokito » Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1723 Dátum: 2015.05.26 kedd, 14:38:38 »

Első nekifutásra egy újratanítást javasolnék.
Aztán ki kéne mérni multiméterrel a gázpedálállás érzékelőt, hogy jó jelekt ad-e: multiméter a kimenetre, kézzel mozgat finoman folytószelep, és ha folyamatos az ellenállás változás (nem ugrál össze-vissza) akkor nincs gond.
Ha így sem javul, akkor eleht még tisztogatni az alapjárati motort, de én inkább ehy motordiagnosztikát ajánlanék akkor már.

Sajnos nincs multiméterem, de szerzek egyet, már többször kellett volna...
Az alapjárattal voltak-vannak gondok hogy kell tisztítani az alapjárati motort?
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1724 Dátum: 2015.05.26 kedd, 20:59:00 »

Sajnos nincs multiméterem, de szerzek egyet, már többször kellett volna...
Az alapjárattal voltak-vannak gondok hogy kell tisztítani az alapjárati motort?

Mik a gondjaid az alapjárattal pontosan?

Reggeli indításnál milyen fordulatra pörög fel, 1500-ra vagy fölé vagy fel sem pörög addig?

Beáll-e utána kb. 5 másodperc alatt valamilyen fordulatra, ha igen milyenre?

melegen mekkora az alapjárat?

A multiméter nem olyan fontos, ha nem tudod az értékeket, milyennek kell lenniük.

Zsolio
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1725 Dátum: 2015.05.26 kedd, 21:07:49 »



Köszönöm a tippet, levettem a csatlakozót és a kocsi működőképes lett, nem rángat, megy. Ezek szerint a légtömegmérő / vagy a vezetékelése ami onnan az ECU-ba megy / a hibás. Lehet ezt házilag tisztítani, pucolni, javítani?


Lehet tisztítani, csavarokat spéci torx kulccsal kitekerni, van benne két fémszál - ha szerencséd van egyik sem szakadt-, azokat óvatosan megtisztítani(én alkoholos fültisztító pálcát használtam).

Arra számíts, hogy lehúzott MAF-fal megnő a fogyasztás.

Zsolio
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1726 Dátum: 2015.05.27 szerda, 09:02:06 »

Köszönöm a tippet, levettem a csatlakozót és a kocsi működőképes lett, nem rángat, megy. Ezek szerint a légtömegmérő / vagy a vezetékelése ami onnan az ECU-ba megy / a hibás. Lehet ezt házilag tisztítani, pucolni, javítani?
Akkor egyelőre a többi tipp hanyagolható is.
MAF kiszerel, és a két érzékelő szálat meg kell tisztítani, ahogy zsolio is írta, illetve ez a cikk.
Én ezt a spray-t vettem hozzá.
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1727 Dátum: 2015.05.27 szerda, 16:04:33 »

Szevasztok !

Régi Mondeos vagyok, de a mostani hibám okára nem jöttem rá. Remélem valaki tud segíteni közületek.
Az autó: MkII, 1.8 benzin-gáz, 1997, kombi.
A hiba: Indításkor felpörög a motor (kb 2000-2200-ig), aztám szépen leesik a fordulatszám és leáll. Gázpedállal megpróbáltam tartani, nem sikerült, magas fordulatszámon (3000) egy darabig pumpált, aztán visszaengedve egy kicsit (1500-2000-ig) újra leállt.
De ! Gázüzemben majdnem normálisan működik minden, csak az alapjárati fordulatszám magasabb mint kellene(kb. 1200-1500), illetve, ha nagy sebességről hirtelen lassítok, akkor esik le nagyon a fordulatszám.
Amit eddig cseréltem alapjárati szelep (decemberben beállt, fennmaradt a fordulatszám, csere után rendbejött), gyertyák, gyertyakábel szett (Motorcraft mind), bejövő levegőhőmérséklet-jeladó (ez  meg volt szakadva), az injektorokhoz menő kábelek (szigetelés elporladt némelyiknél, ahogy hozzáértünk hibakeresés közben). Légtömegmérő cserével is próbálkoztam, nem sokat javult a helyzet (gázüzemben szebb lett a működés, de benzinen nem javított). A gázos kolléga gáz-oldalról nézte, ott nincsen hiba, a benzin üzemmódot csapja be valami. (Általában fordítva szokott lenni...) Nekem még régi (nem hengerenkénti) gázrendszerem van.
Mit nézzek még meg?

Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1728 Dátum: 2015.05.27 szerda, 17:00:54 »

Szevasztok !

Régi Mondeos vagyok, de a mostani hibám okára nem jöttem rá. Remélem valaki tud segíteni közületek.
Az autó: MkII, 1.8 benzin-gáz, 1997, kombi.
A hiba: Indításkor felpörög a motor (kb 2000-2200-ig), aztám szépen leesik a fordulatszám és leáll. Gázpedállal megpróbáltam tartani, nem sikerült, magas fordulatszámon (3000) egy darabig pumpált, aztán visszaengedve egy kicsit (1500-2000-ig) újra leállt.
De ! Gázüzemben majdnem normálisan működik minden, csak az alapjárati fordulatszám magasabb mint kellene(kb. 1200-1500), illetve, ha nagy sebességről hirtelen lassítok, akkor esik le nagyon a fordulatszám.
Amit eddig cseréltem alapjárati szelep (decemberben beállt, fennmaradt a fordulatszám, csere után rendbejött), gyertyák, gyertyakábel szett (Motorcraft mind), bejövő levegőhőmérséklet-jeladó (ez  meg volt szakadva), az injektorokhoz menő kábelek (szigetelés elporladt némelyiknél, ahogy hozzáértünk hibakeresés közben). Légtömegmérő cserével is próbálkoztam, nem sokat javult a helyzet (gázüzemben szebb lett a működés, de benzinen nem javított). A gázos kolléga gáz-oldalról nézte, ott nincsen hiba, a benzin üzemmódot csapja be valami. (Általában fordítva szokott lenni...) Nekem még régi (nem hengerenkénti) gázrendszerem van.
Mit nézzek még meg?

Janó

Ilyen sok alkatrész cseréje után volt betanítás?
Ha nem, a főoldalon találsz leírást róla.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1729 Dátum: 2015.05.27 szerda, 18:50:46 »

Szevasztok !

Régi Mondeos vagyok, de a mostani hibám okára nem jöttem rá. Remélem valaki tud segíteni közületek.
Az autó: MkII, 1.8 benzin-gáz, 1997, kombi.
A hiba: Indításkor felpörög a motor (kb 2000-2200-ig), aztám szépen leesik a fordulatszám és leáll. Gázpedállal megpróbáltam tartani, nem sikerült, magas fordulatszámon (3000) egy darabig pumpált, aztán visszaengedve egy kicsit (1500-2000-ig) újra leállt.
De ! Gázüzemben majdnem normálisan működik minden, csak az alapjárati fordulatszám magasabb mint kellene(kb. 1200-1500), illetve, ha nagy sebességről hirtelen lassítok, akkor esik le nagyon a fordulatszám.
Amit eddig cseréltem alapjárati szelep (decemberben beállt, fennmaradt a fordulatszám, csere után rendbejött), gyertyák, gyertyakábel szett (Motorcraft mind), bejövő levegőhőmérséklet-jeladó (ez  meg volt szakadva), az injektorokhoz menő kábelek (szigetelés elporladt némelyiknél, ahogy hozzáértünk hibakeresés közben). Légtömegmérő cserével is próbálkoztam, nem sokat javult a helyzet (gázüzemben szebb lett a működés, de benzinen nem javított). A gázos kolléga gáz-oldalról nézte, ott nincsen hiba, a benzin üzemmódot csapja be valami. (Általában fordítva szokott lenni...) Nekem még régi (nem hengerenkénti) gázrendszerem van.
Mit nézzek még meg?

Janó


Szia,

A fojtószeleped nem zár eléggé, azért magas az alapjárati fordulatod, vagy a fojtószelepen állíts, vagy a gázbovdenen lazíts.

benzinnel 1500 alá is le tudod vinni a fordulatot?

Üdv:

zsolio
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1730 Dátum: 2015.06.02 kedd, 13:03:04 »

Ilyen sok alkatrész cseréje után volt betanítás?
Ha nem, a főoldalon találsz leírást róla.

Szevasz !

Igen, de nem segített a lényegen.

Üdv: Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1731 Dátum: 2015.06.02 kedd, 13:11:37 »

Szia,

A fojtószeleped nem zár eléggé, azért magas az alapjárati fordulatod, vagy a fojtószelepen állíts, vagy a gázbovdenen lazíts.

benzinnel 1500 alá is le tudod vinni a fordulatot?

Üdv:

zsolio

Szevasz !

Benzinen gyakorlatilag az indítás utáni felpörgést követően leáll. A gázpedállal valamennyire tudom tartani, de csak egész magas fordulatszámtartományban (1500-2500).
Gyanúm szerint nem tudja az injektor, hogy mennyi anyagot nyomjon be, szerintem nagyon keveset akar.
Gázüzemben becsapjuk a motorvezérlőt az emulátorral, (azt hiszi, hogy normál értékekkel megy a befecskendezés) ott aránylag normálisan működik, a magas alapjárattól eltekintve.

Azért mégegyszer szétnézek a fojtószelep környékén...

Üdv. Janó
 
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1732 Dátum: 2015.06.02 kedd, 21:41:32 »

Szevasz !

Benzinen gyakorlatilag az indítás utáni felpörgést követően leáll. A gázpedállal valamennyire tudom tartani, de csak egész magas fordulatszámtartományban (1500-2500).
Gyanúm szerint nem tudja az injektor, hogy mennyi anyagot nyomjon be, szerintem nagyon keveset akar.
Gázüzemben becsapjuk a motorvezérlőt az emulátorral, (azt hiszi, hogy normál értékekkel megy a befecskendezés) ott aránylag normálisan működik, a magas alapjárattól eltekintve.

Azért mégegyszer szétnézek a fojtószelep környékén...

Üdv. Janó
 


Szia,

Még egy tipp: mivel az injektoroknak két jeladó közli, mekkora a fojtószelep nyitása, gondolom gázüzemnél csak a légáramlatot kell figyelni - az a MAF szenzor-, én a TPS- Fojtószelep érzékelő- jeladóra tippelek. Lehet, hogy a gázüzem valamiért kiiktatja. Vagy a MAF szenzor hibásodott meg, azt is megnézném.

Zsolio
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1733 Dátum: 2015.06.17 szerda, 21:41:13 »

Szia,
Érdemes lenne egy komplett szívórendszer takarítás, gyújtásrendszer átnézés. Elsőként a gyertyákat venném ki, hézagot beállítanám. Nem nagy meló, valahol el kell kezdeni.
Üdv:
zsolio

Köszi a tippet! Gyertyák / szűrők ki lettek cserélve, de most úgy néz ki, hogy katalizátornál lehet talán dugulás. Most ki lett szedve az autóból, ami furcsa, hogy nem zörgött vagy ilyesmi.. Első lépésben kompresszorral át lett fújva. Ha cserélni kéne, milyen univerzálisat ajánlotok bele? 50mm egycsöves, ovális?
Köszönöm!
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1734 Dátum: 2015.06.26 péntek, 08:45:23 »

Sziasztok, sajnos az Mk.II. 1,6 mondeoban megszorult, beállt a motor  falbav  A teljes felújítás, csapágycsere, stb, szerintetek menyibe kerül egy szervízben? Tippem szerint többe mint megérné, ezért azon gondolkozom hogy egy bontott motort teszek bele. Találtam olyat ami működik de az 1.8-as. A kérdésem tehát az lenne hogy lehet-e az 1.6 os zetec helyett 1.8-as zetec-et beletenni az autóba, csavarok, felfüggesztése stb. kompatibilis egymással? A motorvezérlőt is ki kell cserélni hozzá?
Ha valaki már látott, hallott, csinált ilyet megköszönném a segítséget.
Naplózva
macilaci
Vendég
« Új hozzászólás #1735 Dátum: 2015.06.26 péntek, 15:35:44 »

Sziasztok, sajnos az Mk.II. 1,6 mondeoban megszorult, beállt a motor  falbav  A teljes felújítás, csapágycsere, stb, szerintetek menyibe kerül egy szervízben? Tippem szerint többe mint megérné, ezért azon gondolkozom hogy egy bontott motort teszek bele. Találtam olyat ami működik de az 1.8-as. A kérdésem tehát az lenne hogy lehet-e az 1.6 os zetec helyett 1.8-as zetec-et beletenni az autóba, csavarok, felfüggesztése stb. kompatibilis egymással? A motorvezérlőt is ki kell cserélni hozzá?
Ha valaki már látott, hallott, csinált ilyet megköszönném a segítséget.
Hát,először keress olyat,aki levizsgáztatja.Csak a típusazonos motorcseréhez nem kell papír bár érdemes benézni a helyi kpm-hez és ott érdeklődni személyesen.Nekem belekötöttek az mk1. motorcserénél,hogy RKA volt a kódja a réginek,RKB az újnak.Csak a régi 1993-as volt,az új meg 1995-ös.A motorvezérlő kell hozzá,mások a paraméterei az 1.6-nak mint az 1.8-nak.A motor rögzítése ugyanaz.
Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1736 Dátum: 2015.06.26 péntek, 17:28:49 »

Hát,először keress olyat,aki levizsgáztatja.Csak a típusazonos motorcseréhez nem kell papír bár érdemes benézni a helyi kpm-hez és ott érdeklődni személyesen.Nekem belekötöttek az mk1. motorcserénél,hogy RKA volt a kódja a réginek,RKB az újnak.Csak a régi 1993-as volt,az új meg 1995-ös.A motorvezérlő kell hozzá,mások a paraméterei az 1.6-nak mint az 1.8-nak.A motor rögzítése ugyanaz.


Köszi a választ, a vizsgát megoldom, lényeg hogy be lehessen tenni műszakilag és menjen vele, de lehet hogy sikerül szerezni 1.6-at is, majd meglátjuk...
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1737 Dátum: 2015.06.28 vasárnap, 18:09:18 »

Sziasztok, sajnos az Mk.II. 1,6 mondeoban megszorult, beállt a motor  falbav  A teljes felújítás, csapágycsere, stb, szerintetek menyibe kerül egy szervízben? Tippem szerint többe mint megérné, ezért azon gondolkozom hogy egy bontott motort teszek bele. Találtam olyat ami működik de az 1.8-as. A kérdésem tehát az lenne hogy lehet-e az 1.6 os zetec helyett 1.8-as zetec-et beletenni az autóba, csavarok, felfüggesztése stb. kompatibilis egymással? A motorvezérlőt is ki kell cserélni hozzá?
Ha valaki már látott, hallott, csinált ilyet megköszönném a segítséget.

Hát a bontott motor,kicsit lutri... (szerintem)  Ha felújíttatod a sajátját,és normálisan,akkor egy darabig nem lesz gond vele,még ha most kicsit drágának is tűnik...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1738 Dátum: 2015.06.28 vasárnap, 19:40:42 »

Hát a bontott motor,kicsit lutri... (szerintem)  Ha felújíttatod a sajátját,és normálisan,akkor egy darabig nem lesz gond vele,még ha most kicsit drágának is tűnik...

Hát igen, de ha ezt beadom egy műhelybe felújításra szerintem 100+ -ból jönne ki, míg egy bontott motor 20-30000-ból megvan. Azt már kérdeztem itt a fórumon hogy egy ilyen felújítás mennyiből jönne ki, de nem jött válasz. A hajtókar csapágy még van a cromaxnál, de például főtengely csapágyat nem találtam ott, azt pld. honnan lehetne szerezni?

Van valakinek eladó szakkönyve az "Igy csináld Ford Mondeo" esetleg, vagy akár pdf fájlban is jó lenne, vagy bárhogy...
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1739 Dátum: 2015.06.28 vasárnap, 21:40:09 »

Hát igen, de ha ezt beadom egy műhelybe felújításra szerintem 100+ -ból jönne ki, míg egy bontott motor 20-30000-ból megvan. Azt már kérdeztem itt a fórumon hogy egy ilyen felújítás mennyiből jönne ki, de nem jött válasz. A hajtókar csapágy még van a cromaxnál, de például főtengely csapágyat nem találtam ott, azt pld. honnan lehetne szerezni?

Van valakinek eladó szakkönyve az "Igy csináld Ford Mondeo" esetleg, vagy akár pdf fájlban is jó lenne, vagy bárhogy...

Van egy lefűzött (nem eredeti, de abszolút jó minőségű másolat) Etzold-os könyvem, azt olcsón oda tudom adni. Motorcsere ill. nagygenerál is messze bőven 100+ felett van, könnyen kezdődhet 3-assal vagy még nagyobb számmal az összeg. Bontott motor ha olyan hogy nem kell egyből szétszedni, csak kiszedni a régit, berakni a bontottat a helyére, akkor picit olcsóbban kijön. Mint a többiek említették, ott a lutri-faktor a negatívum.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1740 Dátum: 2015.06.28 vasárnap, 21:59:40 »

Van egy lefűzött (nem eredeti, de abszolút jó minőségű másolat) Etzold-os könyvem, azt olcsón oda tudom adni. Motorcsere ill. nagygenerál is messze bőven 100+ felett van, könnyen kezdődhet 3-assal vagy még nagyobb számmal az összeg. Bontott motor ha olyan hogy nem kell egyből szétszedni, csak kiszedni a régit, berakni a bontottat a helyére, akkor picit olcsóbban kijön. Mint a többiek említették, ott a lutri-faktor a negatívum.

Köszi a jelentkezésedet, küld meg valahogy az elérhetőségedet és megoldjuk az adás-vételt  worship
Naplózva
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1741 Dátum: 2015.06.30 kedd, 11:41:52 »

Sziasztok érdekelne hogy van-e infoja arról valakinek hogy az Escort 1.6-os 16V Zetec motorját bele lehet-e tenni a Mondeoba. Nekem is 1.6-os Zetec van benne ami beállt, de a két motor motorkódja nem egyezik. A Mondeoba egy időben 4 különböző motorkóddal építettek be motort, L1J /ez az enyém/  valamint L1L , L1N , és L1Q  sorszámokkal, de persze az escortoké még ezektől is különbözik számban.

Van ennek jelentősége a csere szempontjából vagy csak azt jelölik a számok hogy melyik üzemben gyártották például. Azt tudom hogy  a hatóság szarakodik az eltérő motorkód miatt, de engem most működőképesség szempontjából érdekel, vagyis ha beteszek eltérő motorkódú de szintén 1.6-os Zetec motort akkor működik vagy nem.

Előre is köszönöm a segítséget, ajánlottak ilyen motort csak nem tudom hogy jó lesz-e?
Naplózva
macilaci
Vendég
« Új hozzászólás #1742 Dátum: 2015.06.30 kedd, 16:12:57 »

Sziasztok érdekelne hogy van-e infoja arról valakinek hogy az Escort 1.6-os 16V Zetec motorját bele lehet-e tenni a Mondeoba. Nekem is 1.6-os Zetec van benne ami beállt, de a két motor motorkódja nem egyezik. A Mondeoba egy időben 4 különböző motorkóddal építettek be motort, L1J /ez az enyém/  valamint L1L , L1N , és L1Q  sorszámokkal, de persze az escortoké még ezektől is különbözik számban.

Van ennek jelentősége a csere szempontjából vagy csak azt jelölik a számok hogy melyik üzemben gyártották például. Azt tudom hogy  a hatóság szarakodik az eltérő motorkód miatt, de engem most működőképesség szempontjából érdekel, vagyis ha beteszek eltérő motorkódú de szintén 1.6-os Zetec motort akkor működik vagy nem.

Előre is köszönöm a segítséget, ajánlottak ilyen motort csak nem tudom hogy jó lesz-e?
Hát,szerintem minden csak pénz és idő kérdése....
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1743 Dátum: 2015.07.01 szerda, 07:53:07 »

Sziasztok érdekelne hogy van-e infoja arról valakinek hogy az Escort 1.6-os 16V Zetec motorját bele lehet-e tenni a Mondeoba. Nekem is 1.6-os Zetec van benne ami beállt, de a két motor motorkódja nem egyezik. A Mondeoba egy időben 4 különböző motorkóddal építettek be motort, L1J /ez az enyém/  valamint L1L , L1N , és L1Q  sorszámokkal, de persze az escortoké még ezektől is különbözik számban.

Van ennek jelentősége a csere szempontjából vagy csak azt jelölik a számok hogy melyik üzemben gyártották például. Azt tudom hogy  a hatóság szarakodik az eltérő motorkód miatt, de engem most működőképesség szempontjából érdekel, vagyis ha beteszek eltérő motorkódú de szintén 1.6-os Zetec motort akkor működik vagy nem.

Előre is köszönöm a segítséget, ajánlottak ilyen motort csak nem tudom hogy jó lesz-e?
Nem tudom, hogy segítség-e, és mennyire az, de utánanéztem dolgoknak.

Mk2-es Mondeo 1.6i motorblokkok közül egy olyan van, amit Excortba (1995-2001) is szereltek: 1.6 EFI, 90 LE.
Ennek Finish kódja (amit nem tudom, hogy a motorblokkon hol találsz meg): RM958M 6011 FA
A hengerfejről nem tudok mit mondani.

Szerintem azért alaposabban utána kéne járni a dolognak, mert azért már itt mindenféle időzítés és egyéb dolog is van a működés szempontjából, és nem hiszem, hogy mindegy, melyik motorhoz milyen vezérlőkompóter is van, és azok mennyire csereberélhetők, és mennyire működőképes adott motor egy másik vezérlővel.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1744 Dátum: 2015.07.01 szerda, 08:32:30 »

Szerintem azért alaposabban utána kéne járni a dolognak, mert azért már itt mindenféle időzítés és egyéb dolog is van a működés szempontjából, és nem hiszem, hogy mindegy, melyik motorhoz milyen vezérlőkompóter is van, és azok mennyire csereberélhetők, és mennyire működőképes adott motor egy másik vezérlővel.

Csak infónak, hogy támogassam HegeGabi hozzászólását. Mikor tőlem elvittek egy bontott Mk2 1,8-as benzines motort - ugyanolyan helyébe szerelni - spórolni akart a vevő és nem vitte el a motorvezérlő elektronikát. Nem jött be neki, mert össze-vissza járt a motor, így kénytelen volt elvinni a hozzá tartózó elektronikát is. Meg is gyógyult. (egy opel omegánál is ez volt a helyzet)
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1745 Dátum: 2015.07.01 szerda, 10:14:58 »

Köszönöm HegeGabinak és Carusonak a segítséget, ezeken agyalok én is és valószínű hogy a tanulópénzt meg fogom fizetni bármit is döntök.
Most  az a helyzet hogy az 1.6 Zetec helyébe egy 1.8-as Zetec Mondeo motort tegyek vagy egy 1.6-os Zetec Escort motort. Az 1.8-as hoz a vezérlő dobozt / ECU / is be tudom szerezni, viszont az Escort motorhoz nincs, gondolnám én hogy azzal elboldogulna a régi 1.5-ost vezérlő ECU-m. Ha lenne escorthoz veló vezérlő doboz az sem biztos hogy a mondeoban jó lenne...
Naplózva
Jano
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #1746 Dátum: 2015.07.01 szerda, 10:55:41 »

Szia,

Még egy tipp: mivel az injektoroknak két jeladó közli, mekkora a fojtószelep nyitása, gondolom gázüzemnél csak a légáramlatot kell figyelni - az a MAF szenzor-, én a TPS- Fojtószelep érzékelő- jeladóra tippelek. Lehet, hogy a gázüzem valamiért kiiktatja. Vagy a MAF szenzor hibásodott meg, azt is megnézném.

Zsolio

Szevasz !

Köszönöm a választ, mostanában nem foglalkoztam az autóval, de közben egy villamossági szerelő átnézte, talált egy-két kisebb hibát (testelés nem volt 100%, MAF szenzor kábele hibás volt, maga a MAF szenzor rendben van), ezeket javította, de nem segített sokat a helyzeten. Szerinte vákuum hiba, de én azt sem találtam.
A TPS szenzornál mit kell mérnem (milyen értékeket), hogy megtudjam jó-e ?

Üdv: Janó
Naplózva

MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1747 Dátum: 2015.07.01 szerda, 12:26:06 »

Köszönöm HegeGabinak és Carusonak a segítséget, ezeken agyalok én is és valószínű hogy a tanulópénzt meg fogom fizetni bármit is döntök.
Most  az a helyzet hogy az 1.6 Zetec helyébe egy 1.8-as Zetec Mondeo motort tegyek vagy egy 1.6-os Zetec Escort motort. Az 1.8-as hoz a vezérlő dobozt / ECU / is be tudom szerezni, viszont az Escort motorhoz nincs, gondolnám én hogy azzal elboldogulna a régi 1.5-ost vezérlő ECU-m. Ha lenne escorthoz veló vezérlő doboz az sem biztos hogy a mondeoban jó lenne...

A motorkód úgyis változik, úgyhogy ebből a két motorból akkor már egyértelműen az 1.8-ast érdemes választani.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1748 Dátum: 2015.07.01 szerda, 14:58:00 »

Szevasz !

Köszönöm a választ, mostanában nem foglalkoztam az autóval, de közben egy villamossági szerelő átnézte, talált egy-két kisebb hibát (testelés nem volt 100%, MAF szenzor kábele hibás volt, maga a MAF szenzor rendben van), ezeket javította, de nem segített sokat a helyzeten. Szerinte vákuum hiba, de én azt sem találtam.
A TPS szenzornál mit kell mérnem (milyen értékeket), hogy megtudjam jó-e ?

Üdv: Janó

Szia,

A TPS-nél ellenállást kell mérni, ha mozgatod a gázbovdent, a csatlakozónál az értékeknek változniuk kellene. Csakhogy nálad, attól még hogy a TPS müködik, lehet hogy az ECU nem kapja meg a jelet, mivel a gázüzem miatt lekötötték ( ez csak feltételezés!).

Én először megmérném a TPS-t, hogy jó-e, ha jó tovább keresgélnék.

Vákuum gond szerintem gázüzemnél is jelentkezne.

Még egy apróság: Indulásnál a 2000 fordulat túl sok, max 1500-nak kell lennie, a fojtószeleped nagyon nyitva van, állíts rajta a kitámasztó csavaron.

Üdv:

Zsolio
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.01 szerda, 15:08:37 írta zsolio » Naplózva
gandras88
Vendég
« Új hozzászólás #1749 Dátum: 2015.07.01 szerda, 23:05:36 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 1.8 benzines mondeóm, ami mostanában azt csinálja hogy indítás után 3-4 másodperccel beejti az alapjáratot 500-ra majd az automata ad egy gázfröccsöt(1600 ig), majd visszaszabályozza 1100-re ahogyan bemelegszik pedig 800-900-ra (ez igy ok)
Az autó az 500 fordulatra beejtést csak egyszer csinálja indítás után és nem mindig jön elő nem függ attól hogy 1 hetet állt a kocsi vagy csak leállítottam 3 percre a motort a sorompónál laugh
Miután megvolt az esemény mindig jó az alapjárat nem ingadozik.
Alapjárati motor nemrég lett kitisztítva gyertyák és kábelei újak, jól húz a kocsi, nem torpan, az átlagfogyasztásom 6.8-8 liter között van.
Ötletek?  wow1
Naplózva
Oldalak: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.