Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:23:47
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
28
29
30
31
32
33
34
[
35
]
36
37
38
39
40
41
42
...
45
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 947740 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1700 Dátum:
2015.04.14 kedd, 18:51:04 »
Idézetet írta: rotti - 2015.04.14 kedd, 09:20:24
Sziasztok, új vagyok itt, remélem tudtok segíteni, tanácsot, tanácsokat adni.
Kb. 2 éve Németországból hoztam egy 1999. 1.8 benzines kombi mondeot. Jó állapotban volt, semmi probléma nem volt vele, napi szinten használom.
Két hónapja, hirtelen az alapjárat ingadozni kezdett , meg gyorsításkor rángatott ,mindig vissza kellett váltani egy fokozatot csak úgy tudtam gyorsítani. Amikor rángatott egyből kivilant a ABS,kipörgésgátló és a fék visszajelző.
A szerelőhöz elvittem az autót, ő talált egy elszakadt kábelt ami a légtömegérőbe megy, azt helyrehozta, ezzel megszűnt az alapjárat ingadozás
Utána kicseréltük a gyertyákat, gyújtótrafót ás gyújtókábeleket és lás csodát megszűnt a rángatás gyorsításkor meg már nem villant fel semmi a műszerfalon ...tehát ismét
Viszont most meg amikor tartom a sebességet akkor rángat , de ha 100km/h felelt megyek és tartom a sebességet akkor nem .
A másik dolog amit még észrevettem hogy a gázpedál nagyon érzékeny lett, alig nyomom a pedált és egyből "kilő" gyorsul bármilyen fokozatban vagyok.
Amikor gyorsítok akkor nem rángat, tehát csak amikor tartom a sebességet. Hosszú távon elég idegesítő
Rá tettük gépre is de nem írt ki semmi hibát .....
Valakinek van valami ötlete hol keressem a hibát
Előre is köszönöm a válaszokat
Welcome on board! Első lépésként egy
motorvezérlő újratanítása
nem árt. Hátha csak az új alkatrészektől elmászott valami szoftveresen.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1701 Dátum:
2015.04.14 kedd, 20:13:28 »
Idézetet írta: rotti - 2015.04.14 kedd, 09:20:24
Sziasztok, új vagyok itt, remélem tudtok segíteni, tanácsot, tanácsokat adni.
Kb. 2 éve Németországból hoztam egy 1999. 1.8 benzines kombi mondeot. Jó állapotban volt, semmi probléma nem volt vele, napi szinten használom.
Két hónapja, hirtelen az alapjárat ingadozni kezdett , meg gyorsításkor rángatott ,mindig vissza kellett váltani egy fokozatot csak úgy tudtam gyorsítani. Amikor rángatott egyből kivilant a ABS,kipörgésgátló és a fék visszajelző.
A szerelőhöz elvittem az autót, ő talált egy elszakadt kábelt ami a légtömegérőbe megy, azt helyrehozta, ezzel megszűnt az alapjárat ingadozás
Utána kicseréltük a gyertyákat, gyújtótrafót ás gyújtókábeleket és lás csodát megszűnt a rángatás gyorsításkor meg már nem villant fel semmi a műszerfalon ...tehát ismét
Viszont most meg amikor tartom a sebességet akkor rángat , de ha 100km/h felelt megyek és tartom a sebességet akkor nem .
A másik dolog amit még észrevettem hogy a gázpedál nagyon érzékeny lett, alig nyomom a pedált és egyből "kilő" gyorsul bármilyen fokozatban vagyok.
Amikor gyorsítok akkor nem rángat, tehát csak amikor tartom a sebességet. Hosszú távon elég idegesítő
Rá tettük gépre is de nem írt ki semmi hibát .....
Valakinek van valami ötlete hol keressem a hibát
Előre is köszönöm a válaszokat
Szia,
Elkoszolódó EGR szelep csinálhat ilyet, nem zár vissza , folyamatos gáznál a rendszer próbálja beállítani a keveréket, de nem sikerül. (Bár lehet, hogy hibakódot írnia kellene.)
Érdemes egy szívórendszer nagytakarítás.
Zsolio
Naplózva
rotti
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1702 Dátum:
2015.04.15 szerda, 06:20:50 »
Idézetet írta: zsolio - 2015.04.14 kedd, 20:13:28
Szia,
Elkoszolódó EGR szelep csinálhat ilyet, nem zár vissza , folyamatos gáznál a rendszer próbálja beállítani a keveréket, de nem sikerül. (Bár lehet, hogy hibakódot írnia kellene.)
Érdemes egy szívórendszer nagytakarítás.
Zsolio
Köszönöm az eddigi válaszokat, átnézek mindent, remélem jó lesz. Addig is ha valakinek van más ötlete megköszönném.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1703 Dátum:
2015.04.15 szerda, 09:28:40 »
Idézetet írta: rotti - 2015.04.15 szerda, 06:20:50
Köszönöm az eddigi válaszokat, átnézek mindent, remélem jó lesz. Addig is ha valakinek van más ötlete megköszönném.
Ha gyertya+kábelcsere után nem tanítottad újra, akkor azt próbáld meg mindenképp!
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Tomika88
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1704 Dátum:
2015.04.16 csütörtök, 20:29:25 »
Idézetet írta: xrobe - 2015.04.15 szerda, 09:28:40
Ha gyertya+kábelcsere után nem tanítottad újra, akkor azt próbáld meg mindenképp!
Üdv! Én sem tanítottam újra kábelköteg és gyertya csere után. Én csak annyit vettem észre, hogy kicsit gyengébb. Bosch gyertyákat vettem bele,de vissza fogom rakni a Motorcraft-ot, mert csalódtam a bosch-ban. Ahogy bejöttek a jobb idők kétszer annyit kell tekertetnem indításkor, mint -13 Celsiusban. Addig pöcc-röff volt. Múltkor viszont gázadáskor is kicsit rángatott(egyszer fordult elő). Gondolom gyertya, de ha valakinek van jobb tippje,meghallgatom.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1705 Dátum:
2015.04.16 csütörtök, 20:59:10 »
Idézetet írta: Tomika88 - 2015.04.16 csütörtök, 20:29:25
Üdv! Én sem tanítottam újra kábelköteg és gyertya csere után. Én csak annyit vettem észre, hogy kicsit gyengébb. Bosch gyertyákat vettem bele,de vissza fogom rakni a Motorcraft-ot, mert csalódtam a bosch-ban. Ahogy bejöttek a jobb idők kétszer annyit kell tekertetnem indításkor, mint -13 Celsiusban. Addig pöcc-röff volt. Múltkor viszont gázadáskor is kicsit rángatott(egyszer fordult elő). Gondolom gyertya, de ha valakinek van jobb tippje,meghallgatom.
Ln csak azt tudom, hogy nekem elég durván rángatott, cseréltem gyertyát+kábelt. Jó is lett, de időnként egyszerűen nem gyorsult (már nem rángatott, csak nem pörgött normálisan). Újratanítottam, azóta minden rendben.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Csesznok Attila
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1706 Dátum:
2015.04.19 vasárnap, 19:15:11 »
Sziasztok! Új tagként szeretnék segítséget kérni.MK II-es mondeo 99-es évjárat 2.0 benzin.257ezer km van benne,nagyon megbízhatóan és hűségesen működik.Azonban az utóbbi időben városi használat során a hűtőfolyadék visszajelző sárga lámpa világít.Vízpumpa és vezérlés most volt cserélve ,a kiegyenlítő tartályban viszont max fölött van a hűtőfolyadék kb 1 cm-rel.Okozhatja ez a hibát,ahogy a motor eléri az üzemi hőfokot? A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1707 Dátum:
2015.04.19 vasárnap, 19:59:14 »
Idézetet írta: Csesznok Attila - 2015.04.19 vasárnap, 19:15:11
Sziasztok! Új tagként szeretnék segítséget kérni.MK II-es mondeo 99-es évjárat 2.0 benzin.257ezer km van benne,nagyon megbízhatóan és hűségesen működik.Azonban az utóbbi időben városi használat során a hűtőfolyadék visszajelző sárga lámpa világít.Vízpumpa és vezérlés most volt cserélve ,a kiegyenlítő tartályban viszont max fölött van a hűtőfolyadék kb 1 cm-rel.Okozhatja ez a hibát,ahogy a motor eléri az üzemi hőfokot? A válaszokat előre is köszönöm.
véletlenül nem a ablakmosó tartályé, ami a kiürülését mutatja?
Naplózva
rotti
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1708 Dátum:
2015.04.20 hétfő, 14:40:38 »
Idézetet írta: thomyka - 2015.04.14 kedd, 18:51:04
Welcome on board! Első lépésként egy
motorvezérlő újratanítása
nem árt. Hátha csak az új alkatrészektől elmászott valami szoftveresen.
Motorvezérlő újratanítása megtörtént, de sajnos nem változott semmi, ha tartom a sebességet rángat.
Épp a szerelőnél van ma, remélem megtalálja a hibát.
Jelentkezem majd a fejleményekről .......
Naplózva
rotti
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1709 Dátum:
2015.04.20 hétfő, 16:18:24 »
Idézetet írta: rotti - 2015.04.20 hétfő, 14:40:38
Motorvezérlő újratanítása megtörtént, de sajnos nem változott semmi, ha tartom a sebességet rángat.
Épp a szerelőnél van ma, remélem megtalálja a hibát.
Jelentkezem majd a fejleményekről .......
Meglett a hiba
a szerelőm megtalálta...vákum probléma volt, egr szelepnél, igazából egy cső ....
Mint kiderült a lengéscsillapítók sem igazán jók már, így a héten szétnézek és megrendelem. Ti milyet használtok ?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1710 Dátum:
2015.04.21 kedd, 08:50:48 »
Idézetet írta: rotti - 2015.04.20 hétfő, 16:18:24
Meglett a hiba
a szerelőm megtalálta...vákum probléma volt, egr szelepnél, igazából egy cső ....
Mint kiderült a lengéscsillapítók sem igazán jók már, így a héten szétnézek és megrendelem. Ti milyet használtok ?
Unixban vásároltat.
Naplózva
molnarrobert
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1711 Dátum:
2015.05.12 kedd, 20:03:57 »
Sziasztok!
Ma rászabadítottam a kocsira a friss FORScan-t és meglepetésemre egy P0443 hibakódot talált (Párolgás kibocsátás gőzszabályozási hibája). Nem túl rég egy kissé jobban meghajtottam a kocsit a kelleténél és gyanítom hogy emiatt keletkezett.
Tehát, hol/ hogy kezdjek neki a probléma megoldásának?
Előre is köszi.
Naplózva
molnarrobert
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1712 Dátum:
2015.05.13 szerda, 07:21:05 »
Idézetet írta: molnarrobert - 2015.05.12 kedd, 20:03:57
Sziasztok!
Ma rászabadítottam a kocsira a friss FORScan-t és meglepetésemre egy P0443 hibakódot talált (Párolgás kibocsátás gőzszabályozási hibája). Nem túl rég egy kissé jobban meghajtottam a kocsit a kelleténél és gyanítom hogy emiatt keletkezett.
Tehát, hol/ hogy kezdjek neki a probléma megoldásának?
Előre is köszi.
Közben felcsaptam az ETIS-t ennél a (egyébként szerintem elég szűkszavú) résznél. Megtisztogattam a mágnesszelep csatlakozóját és töröltem a hibakódot. Most, kb. 20 km megtétele után nincs hiba.
Naplózva
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1713 Dátum:
2015.05.21 csütörtök, 00:11:17 »
Sziasztok, 1.6 16 szelepes mondeom van, nem régóta így a típust nem igazán ismerem még. Most előjött egy olyan hibajelenség hogy a motor rángat, nem húz, valószínű 1-2 henger kihagy alig bírtam hazavergődni 40-el. Nem volt időm mélyebben megnézni hogy mi a gond, de amikor levettem a gyertyapipákat és kihúztam a motorból az alsó részük vagy 2 cm vastagságban full olajos volt, amikor benéztem a gyertya mellé / a gyertyákat nem vettem ki / ott is láttam hogy a gyertya testének alsó része úszik az olajban kb. 2 cm magasan az alsó részétől olajban / vagy olajos vízben ? / áll. Ez normális jelenség? Az eddigi autóimnál ilyet nem tapasztaltam, de ott a gyertyák nem is voltak ilyen mélyen a motorba süllyesztve.
Előre is köszönöm a segítséget...
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1714 Dátum:
2015.05.21 csütörtök, 09:09:06 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.21 csütörtök, 00:11:17
Sziasztok, 1.6 16 szelepes mondeom van, nem régóta így a típust nem igazán ismerem még. Most előjött egy olyan hibajelenség hogy a motor rángat, nem húz, valószínű 1-2 henger kihagy alig bírtam hazavergődni 40-el. Nem volt időm mélyebben megnézni hogy mi a gond, de amikor levettem a gyertyapipákat és kihúztam a motorból az alsó részük vagy 2 cm vastagságban full olajos volt, amikor benéztem a gyertya mellé / a gyertyákat nem vettem ki / ott is láttam hogy a gyertya testének alsó része úszik az olajban kb. 2 cm magasan az alsó részétől olajban / vagy olajos vízben ? / áll. Ez normális jelenség? Az eddigi autóimnál ilyet nem tapasztaltam, de ott a gyertyák nem is voltak ilyen mélyen a motorba süllyesztve.
Előre is köszönöm a segítséget...
Természetesen egyáltalán nem normális a dolog, teljesen száraznak kéne lenni. Első nekifutásra ki kéne szedni a gyertyákat, megnézni hogy milyen állapotban vannak (túlzott koromlerakódás, vagy valami egyéb szennyeződés ami hengerfejtömítés vagy dugattyúgyűrű hibára utalhat; illetve hogy a peremük mennyire ép), meg voltak-e eléggé húzva. Én javasolnék első körben gyertya- és gyújtáskábelcserét, azoknak is lehet sérült a gumiharangjuk amitől nem tömít és beázik tőle a gyertya. A gyertyák alá az új tömítéseket se hagyd ki!
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1715 Dátum:
2015.05.21 csütörtök, 09:09:50 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.21 csütörtök, 00:11:17
Sziasztok, 1.6 16 szelepes mondeom van, nem régóta így a típust nem igazán ismerem még. Most előjött egy olyan hibajelenség hogy a motor rángat, nem húz, valószínű 1-2 henger kihagy alig bírtam hazavergődni 40-el. Nem volt időm mélyebben megnézni hogy mi a gond, de amikor levettem a gyertyapipákat és kihúztam a motorból az alsó részük vagy 2 cm vastagságban full olajos volt, amikor benéztem a gyertya mellé / a gyertyákat nem vettem ki / ott is láttam hogy a gyertya testének alsó része úszik az olajban kb. 2 cm magasan az alsó részétől olajban / vagy olajos vízben ? / áll. Ez normális jelenség? Az eddigi autóimnál ilyet nem tapasztaltam, de ott a gyertyák nem is voltak ilyen mélyen a motorba süllyesztve.
Előre is köszönöm a segítséget...
Nem normális jelenség.
Azt az olajos dolgot onnan ki kéne takarítani (fecskendő, rongy, egyéb), és aztán lassan időt/pénzt keríteni egy szelepfedél tömítésre és cseréjére - ismereteim alapján.
Naplózva
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1716 Dátum:
2015.05.21 csütörtök, 09:12:43 »
Idézetet írta: thomyka - 2015.05.21 csütörtök, 09:09:06
Természetesen egyáltalán nem normális a dolog, teljesen száraznak kéne lenni. Első nekifutásra ki kéne szedni a gyertyákat, megnézni hogy milyen állapotban vannak (túlzott koromlerakódás, vagy valami egyéb szennyeződés ami hengerfejtömítés vagy dugattyúgyűrű hibára utalhat; illetve hogy a peremük mennyire ép), meg voltak-e eléggé húzva. Én javasolnék első körben gyertya- és gyújtáskábelcserét, azoknak is lehet sérült a gumiharangjuk amitől nem tömít és beázik tőle a gyertya. A gyertyák alá az új tömítéseket se hagyd ki!
Köszönöm, akkkor megyek csinálom, - csak az idő ne lenne ilyen szuper
-
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1717 Dátum:
2015.05.21 csütörtök, 09:23:10 »
Idézetet írta: thomyka - 2015.05.21 csütörtök, 09:09:06
...
Első nekifutásra ki kéne szedni a gyertyákat, megnézni hogy milyen állapotban vannak
...
A gyertyák alá az új tömítéseket se hagyd ki!
Azért előbb kitakarítanám a gyertyák környékét, hogy a dzsuva ne menjen bele az égéstérbe.
Milyen gyertyatömítés? Lehet külön ilyet kapni?
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1718 Dátum:
2015.05.21 csütörtök, 11:01:50 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2015.05.21 csütörtök, 09:23:10
Azért előbb kitakarítanám a gyertyák környékét, hogy a dzsuva ne menjen bele az égéstérbe.
Milyen gyertyatömítés? Lehet külön ilyet kapni?
Gyertya alján az a kis (réz)gyűrű, bár jó esetben a gyertyával kb. egybe van építve. Mondjuk nemtom, lehet hogy ezeknél a motoroknál nem különálló alkatrész.. Cseréltem már gyertyát amin nem egybeépítve volt, de azt most hirtelen meg nem mondom hogy a Mondeonál, vagy valami másik járgánynál volt-e.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1719 Dátum:
2015.05.24 vasárnap, 11:55:29 »
Az előzőekhez képest annyi változás történt hogy gyertyák kábelek kicserélve, olajos részek lepucolva, de nem lett jobb a dolog /egyébként a gyertyák nem voltak az elektródáknál olajosak, világosbarna színük volt és szárazak voltak /. A tünet most az hogy mintha a gázpedál állásától szinte függetlenül menne a motor össze-vissza. Benyomom a pedált nem reagál, majd kis idő /pár másodperc/ felpörög, de változat szinten benyomott gázpedál állásnál nem tartja meg azt a fordulatszámot amire felment hanem leejti, rángat és akkor pörög fel egy kicsit újra ha visszább engedem a gázt majdnem alapra, de azt is rövid ideig. Gyakorlatilag nincs olyan gázpedál állás aminél a fordulat állandó lenne, folyamatosan játszani kell vele.
Ha van további tipp akkor azt megköszönöm.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1720 Dátum:
2015.05.24 vasárnap, 16:04:49 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.24 vasárnap, 11:55:29
Az előzőekhez képest annyi változás történt hogy gyertyák kábelek kicserélve, olajos részek lepucolva, de nem lett jobb a dolog /egyébként a gyertyák nem voltak az elektródáknál olajosak, világosbarna színük volt és szárazak voltak /. A tünet most az hogy mintha a gázpedál állásától szinte függetlenül menne a motor össze-vissza. Benyomom a pedált nem reagál, majd kis idő /pár másodperc/ felpörög, de változat szinten benyomott gázpedál állásnál nem tartja meg azt a fordulatszámot amire felment hanem leejti, rángat és akkor pörög fel egy kicsit újra ha visszább engedem a gázt majdnem alapra, de azt is rövid ideig. Gyakorlatilag nincs olyan gázpedál állás aminél a fordulat állandó lenne, folyamatosan játszani kell vele.
Ha van további tipp akkor azt megköszönöm.
Első nekifutásra egy újratanítást javasolnék.
Aztán ki kéne mérni multiméterrel a gázpedálállás érzékelőt, hogy jó jelekt ad-e: multiméter a kimenetre, kézzel mozgat finoman folytószelep, és ha folyamatos az ellenállás változás (nem ugrál össze-vissza) akkor nincs gond.
Ha így sem javul, akkor eleht még tisztogatni az alapjárati motort, de én inkább ehy motordiagnosztikát ajánlanék akkor már.
Naplózva
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1721 Dátum:
2015.05.24 vasárnap, 22:10:39 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.24 vasárnap, 11:55:29
Az előzőekhez képest annyi változás történt hogy gyertyák kábelek kicserélve, olajos részek lepucolva, de nem lett jobb a dolog /egyébként a gyertyák nem voltak az elektródáknál olajosak, világosbarna színük volt és szárazak voltak /. A tünet most az hogy mintha a gázpedál állásától szinte függetlenül menne a motor össze-vissza. Benyomom a pedált nem reagál, majd kis idő /pár másodperc/ felpörög, de változat szinten benyomott gázpedál állásnál nem tartja meg azt a fordulatszámot amire felment hanem leejti, rángat és akkor pörög fel egy kicsit újra ha visszább engedem a gázt majdnem alapra, de azt is rövid ideig. Gyakorlatilag nincs olyan gázpedál állás aminél a fordulat állandó lenne, folyamatosan játszani kell vele.
Ha van további tipp akkor azt megköszönöm.
Szia,
Húzd le a légtömegmérő csatiját, és indítsd be úgy. változik valami?
Üdv:
Zsolio
Naplózva
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1722 Dátum:
2015.05.26 kedd, 14:32:51 »
Idézetet írta: zsolio - 2015.05.24 vasárnap, 22:10:39
Szia,
Húzd le a légtömegmérő csatiját, és indítsd be úgy. változik valami?
Üdv:
Zsolio
Köszönöm a tippet, levettem a csatlakozót és a kocsi működőképes lett, nem rángat, megy. Ezek szerint a légtömegmérő / vagy a vezetékelése ami onnan az ECU-ba megy / a hibás. Lehet ezt házilag tisztítani, pucolni, javítani?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.05.26 kedd, 14:36:23 írta csokito
»
Naplózva
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1723 Dátum:
2015.05.26 kedd, 14:38:38 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2015.05.24 vasárnap, 16:04:49
Első nekifutásra egy újratanítást javasolnék.
Aztán ki kéne mérni multiméterrel a gázpedálállás érzékelőt, hogy jó jelekt ad-e: multiméter a kimenetre, kézzel mozgat finoman folytószelep, és ha folyamatos az ellenállás változás (nem ugrál össze-vissza) akkor nincs gond.
Ha így sem javul, akkor eleht még tisztogatni az alapjárati motort, de én inkább ehy motordiagnosztikát ajánlanék akkor már.
Sajnos nincs multiméterem, de szerzek egyet, már többször kellett volna...
Az alapjárattal voltak-vannak gondok hogy kell tisztítani az alapjárati motort?
Naplózva
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1724 Dátum:
2015.05.26 kedd, 20:59:00 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.26 kedd, 14:38:38
Sajnos nincs multiméterem, de szerzek egyet, már többször kellett volna...
Az alapjárattal voltak-vannak gondok hogy kell tisztítani az alapjárati motort?
Mik a gondjaid az alapjárattal pontosan?
Reggeli indításnál milyen fordulatra pörög fel, 1500-ra vagy fölé vagy fel sem pörög addig?
Beáll-e utána kb. 5 másodperc alatt valamilyen fordulatra, ha igen milyenre?
melegen mekkora az alapjárat?
A multiméter nem olyan fontos, ha nem tudod az értékeket, milyennek kell lenniük.
Zsolio
Naplózva
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1725 Dátum:
2015.05.26 kedd, 21:07:49 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.26 kedd, 14:32:51
Köszönöm a tippet, levettem a csatlakozót és a kocsi működőképes lett, nem rángat, megy. Ezek szerint a légtömegmérő / vagy a vezetékelése ami onnan az ECU-ba megy / a hibás. Lehet ezt házilag tisztítani, pucolni, javítani?
Lehet tisztítani, csavarokat spéci torx kulccsal kitekerni, van benne két fémszál - ha szerencséd van egyik sem szakadt-, azokat óvatosan megtisztítani(én alkoholos fültisztító pálcát használtam).
Arra számíts, hogy lehúzott MAF-fal megnő a fogyasztás.
Zsolio
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1726 Dátum:
2015.05.27 szerda, 09:02:06 »
Idézetet írta: csokito - 2015.05.26 kedd, 14:32:51
Köszönöm a tippet, levettem a csatlakozót és a kocsi működőképes lett, nem rángat, megy. Ezek szerint a légtömegmérő / vagy a vezetékelése ami onnan az ECU-ba megy / a hibás. Lehet ezt házilag tisztítani, pucolni, javítani?
Akkor egyelőre a többi tipp hanyagolható is.
MAF kiszerel, és a két érzékelő szálat meg kell tisztítani, ahogy zsolio is írta, illetve
ez a cikk
.
Én ezt a
spray-t
vettem hozzá.
Naplózva
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1727 Dátum:
2015.05.27 szerda, 16:04:33 »
Szevasztok !
Régi Mondeos vagyok, de a mostani hibám okára nem jöttem rá. Remélem valaki tud segíteni közületek.
Az autó: MkII, 1.8 benzin-gáz, 1997, kombi.
A hiba: Indításkor felpörög a motor (kb 2000-2200-ig), aztám szépen leesik a fordulatszám és leáll. Gázpedállal megpróbáltam tartani, nem sikerült, magas fordulatszámon (3000) egy darabig pumpált, aztán visszaengedve egy kicsit (1500-2000-ig) újra leállt.
De ! Gázüzemben majdnem normálisan működik minden, csak az alapjárati fordulatszám magasabb mint kellene(kb. 1200-1500), illetve, ha nagy sebességről hirtelen lassítok, akkor esik le nagyon a fordulatszám.
Amit eddig cseréltem alapjárati szelep (decemberben beállt, fennmaradt a fordulatszám, csere után rendbejött), gyertyák, gyertyakábel szett (Motorcraft mind), bejövő levegőhőmérséklet-jeladó (ez meg volt szakadva), az injektorokhoz menő kábelek (szigetelés elporladt némelyiknél, ahogy hozzáértünk hibakeresés közben). Légtömegmérő cserével is próbálkoztam, nem sokat javult a helyzet (gázüzemben szebb lett a működés, de benzinen nem javított). A gázos kolléga gáz-oldalról nézte, ott nincsen hiba, a benzin üzemmódot csapja be valami. (Általában fordítva szokott lenni...) Nekem még régi (nem hengerenkénti) gázrendszerem van.
Mit nézzek még meg?
Janó
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1728 Dátum:
2015.05.27 szerda, 17:00:54 »
Idézetet írta: Jano - 2015.05.27 szerda, 16:04:33
Szevasztok !
Régi Mondeos vagyok, de a mostani hibám okára nem jöttem rá. Remélem valaki tud segíteni közületek.
Az autó: MkII, 1.8 benzin-gáz, 1997, kombi.
A hiba: Indításkor felpörög a motor (kb 2000-2200-ig), aztám szépen leesik a fordulatszám és leáll. Gázpedállal megpróbáltam tartani, nem sikerült, magas fordulatszámon (3000) egy darabig pumpált, aztán visszaengedve egy kicsit (1500-2000-ig) újra leállt.
De ! Gázüzemben majdnem normálisan működik minden, csak az alapjárati fordulatszám magasabb mint kellene(kb. 1200-1500), illetve, ha nagy sebességről hirtelen lassítok, akkor esik le nagyon a fordulatszám.
Amit eddig cseréltem alapjárati szelep (decemberben beállt, fennmaradt a fordulatszám, csere után rendbejött), gyertyák, gyertyakábel szett (Motorcraft mind), bejövő levegőhőmérséklet-jeladó (ez meg volt szakadva), az injektorokhoz menő kábelek (szigetelés elporladt némelyiknél, ahogy hozzáértünk hibakeresés közben). Légtömegmérő cserével is próbálkoztam, nem sokat javult a helyzet (gázüzemben szebb lett a működés, de benzinen nem javított). A gázos kolléga gáz-oldalról nézte, ott nincsen hiba, a benzin üzemmódot csapja be valami. (Általában fordítva szokott lenni...) Nekem még régi (nem hengerenkénti) gázrendszerem van.
Mit nézzek még meg?
Janó
Ilyen sok alkatrész cseréje után volt betanítás?
Ha nem, a főoldalon találsz leírást róla.
Naplózva
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1729 Dátum:
2015.05.27 szerda, 18:50:46 »
Idézetet írta: Jano - 2015.05.27 szerda, 16:04:33
Szevasztok !
Régi Mondeos vagyok, de a mostani hibám okára nem jöttem rá. Remélem valaki tud segíteni közületek.
Az autó: MkII, 1.8 benzin-gáz, 1997, kombi.
A hiba: Indításkor felpörög a motor (kb 2000-2200-ig), aztám szépen leesik a fordulatszám és leáll. Gázpedállal megpróbáltam tartani, nem sikerült, magas fordulatszámon (3000) egy darabig pumpált, aztán visszaengedve egy kicsit (1500-2000-ig) újra leállt.
De ! Gázüzemben majdnem normálisan működik minden, csak az alapjárati fordulatszám magasabb mint kellene(kb. 1200-1500), illetve, ha nagy sebességről hirtelen lassítok, akkor esik le nagyon a fordulatszám.
Amit eddig cseréltem alapjárati szelep (decemberben beállt, fennmaradt a fordulatszám, csere után rendbejött), gyertyák, gyertyakábel szett (Motorcraft mind), bejövő levegőhőmérséklet-jeladó (ez meg volt szakadva), az injektorokhoz menő kábelek (szigetelés elporladt némelyiknél, ahogy hozzáértünk hibakeresés közben). Légtömegmérő cserével is próbálkoztam, nem sokat javult a helyzet (gázüzemben szebb lett a működés, de benzinen nem javított). A gázos kolléga gáz-oldalról nézte, ott nincsen hiba, a benzin üzemmódot csapja be valami. (Általában fordítva szokott lenni...) Nekem még régi (nem hengerenkénti) gázrendszerem van.
Mit nézzek még meg?
Janó
Szia,
A fojtószeleped nem zár eléggé, azért magas az alapjárati fordulatod, vagy a fojtószelepen állíts, vagy a gázbovdenen lazíts.
benzinnel 1500 alá is le tudod vinni a fordulatot?
Üdv:
zsolio
Naplózva
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1730 Dátum:
2015.06.02 kedd, 13:03:04 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2015.05.27 szerda, 17:00:54
Ilyen sok alkatrész cseréje után volt betanítás?
Ha nem, a főoldalon találsz leírást róla.
Szevasz !
Igen, de nem segített a lényegen.
Üdv: Janó
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1731 Dátum:
2015.06.02 kedd, 13:11:37 »
Idézetet írta: zsolio - 2015.05.27 szerda, 18:50:46
Szia,
A fojtószeleped nem zár eléggé, azért magas az alapjárati fordulatod, vagy a fojtószelepen állíts, vagy a gázbovdenen lazíts.
benzinnel 1500 alá is le tudod vinni a fordulatot?
Üdv:
zsolio
Szevasz !
Benzinen gyakorlatilag az indítás utáni felpörgést követően leáll. A gázpedállal valamennyire tudom tartani, de csak egész magas fordulatszámtartományban (1500-2500).
Gyanúm szerint nem tudja az injektor, hogy mennyi anyagot nyomjon be, szerintem nagyon keveset akar.
Gázüzemben becsapjuk a motorvezérlőt az emulátorral, (azt hiszi, hogy normál értékekkel megy a befecskendezés) ott aránylag normálisan működik, a magas alapjárattól eltekintve.
Azért mégegyszer szétnézek a fojtószelep környékén...
Üdv. Janó
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1732 Dátum:
2015.06.02 kedd, 21:41:32 »
Idézetet írta: Jano - 2015.06.02 kedd, 13:11:37
Szevasz !
Benzinen gyakorlatilag az indítás utáni felpörgést követően leáll. A gázpedállal valamennyire tudom tartani, de csak egész magas fordulatszámtartományban (1500-2500).
Gyanúm szerint nem tudja az injektor, hogy mennyi anyagot nyomjon be, szerintem nagyon keveset akar.
Gázüzemben becsapjuk a motorvezérlőt az emulátorral, (azt hiszi, hogy normál értékekkel megy a befecskendezés) ott aránylag normálisan működik, a magas alapjárattól eltekintve.
Azért mégegyszer szétnézek a fojtószelep környékén...
Üdv. Janó
Szia,
Még egy tipp: mivel az injektoroknak két jeladó közli, mekkora a fojtószelep nyitása, gondolom gázüzemnél csak a légáramlatot kell figyelni - az a MAF szenzor-, én a TPS- Fojtószelep érzékelő- jeladóra tippelek. Lehet, hogy a gázüzem valamiért kiiktatja. Vagy a MAF szenzor hibásodott meg, azt is megnézném.
Zsolio
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1733 Dátum:
2015.06.17 szerda, 21:41:13 »
Idézetet írta: zsolio - 2015.04.06 hétfő, 13:04:57
Szia,
Érdemes lenne egy komplett szívórendszer takarítás, gyújtásrendszer átnézés. Elsőként a gyertyákat venném ki, hézagot beállítanám. Nem nagy meló, valahol el kell kezdeni.
Üdv:
zsolio
Köszi a tippet! Gyertyák / szűrők ki lettek cserélve, de most úgy néz ki, hogy katalizátornál lehet talán dugulás. Most ki lett szedve az autóból, ami furcsa, hogy nem zörgött vagy ilyesmi.. Első lépésben kompresszorral át lett fújva. Ha cserélni kéne, milyen univerzálisat ajánlotok bele? 50mm egycsöves, ovális?
Köszönöm!
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1734 Dátum:
2015.06.26 péntek, 08:45:23 »
Sziasztok, sajnos az Mk.II. 1,6 mondeoban megszorult, beállt a motor
A teljes felújítás, csapágycsere, stb, szerintetek menyibe kerül egy szervízben? Tippem szerint többe mint megérné, ezért azon gondolkozom hogy egy bontott motort teszek bele. Találtam olyat ami működik de az 1.8-as. A kérdésem tehát az lenne hogy lehet-e az 1.6 os zetec helyett 1.8-as zetec-et beletenni az autóba, csavarok, felfüggesztése stb. kompatibilis egymással? A motorvezérlőt is ki kell cserélni hozzá?
Ha valaki már látott, hallott, csinált ilyet megköszönném a segítséget.
Naplózva
macilaci
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1735 Dátum:
2015.06.26 péntek, 15:35:44 »
Idézetet írta: csokito - 2015.06.26 péntek, 08:45:23
Sziasztok, sajnos az Mk.II. 1,6 mondeoban megszorult, beállt a motor
A teljes felújítás, csapágycsere, stb, szerintetek menyibe kerül egy szervízben? Tippem szerint többe mint megérné, ezért azon gondolkozom hogy egy bontott motort teszek bele. Találtam olyat ami működik de az 1.8-as. A kérdésem tehát az lenne hogy lehet-e az 1.6 os zetec helyett 1.8-as zetec-et beletenni az autóba, csavarok, felfüggesztése stb. kompatibilis egymással? A motorvezérlőt is ki kell cserélni hozzá?
Ha valaki már látott, hallott, csinált ilyet megköszönném a segítséget.
Hát,először keress olyat,aki levizsgáztatja.Csak a típusazonos motorcseréhez nem kell papír bár érdemes benézni a helyi kpm-hez és ott érdeklődni személyesen.Nekem belekötöttek az mk1. motorcserénél,hogy RKA volt a kódja a réginek,RKB az újnak.Csak a régi 1993-as volt,az új meg 1995-ös.A motorvezérlő kell hozzá,mások a paraméterei az 1.6-nak mint az 1.8-nak.A motor rögzítése ugyanaz.
Naplózva
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1736 Dátum:
2015.06.26 péntek, 17:28:49 »
Idézetet írta: macilaci - 2015.06.26 péntek, 15:35:44
Hát,először keress olyat,aki levizsgáztatja.Csak a típusazonos motorcseréhez nem kell papír bár érdemes benézni a helyi kpm-hez és ott érdeklődni személyesen.Nekem belekötöttek az mk1. motorcserénél,hogy RKA volt a kódja a réginek,RKB az újnak.Csak a régi 1993-as volt,az új meg 1995-ös.A motorvezérlő kell hozzá,mások a paraméterei az 1.6-nak mint az 1.8-nak.A motor rögzítése ugyanaz.
Köszi a választ, a vizsgát megoldom, lényeg hogy be lehessen tenni műszakilag és menjen vele, de lehet hogy sikerül szerezni 1.6-at is, majd meglátjuk...
Naplózva
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1737 Dátum:
2015.06.28 vasárnap, 18:09:18 »
Idézetet írta: csokito - 2015.06.26 péntek, 08:45:23
Sziasztok, sajnos az Mk.II. 1,6 mondeoban megszorult, beállt a motor
A teljes felújítás, csapágycsere, stb, szerintetek menyibe kerül egy szervízben? Tippem szerint többe mint megérné, ezért azon gondolkozom hogy egy bontott motort teszek bele. Találtam olyat ami működik de az 1.8-as. A kérdésem tehát az lenne hogy lehet-e az 1.6 os zetec helyett 1.8-as zetec-et beletenni az autóba, csavarok, felfüggesztése stb. kompatibilis egymással? A motorvezérlőt is ki kell cserélni hozzá?
Ha valaki már látott, hallott, csinált ilyet megköszönném a segítséget.
Hát a bontott motor,kicsit lutri... (szerintem) Ha felújíttatod a sajátját,és normálisan,akkor egy darabig nem lesz gond vele,még ha most kicsit drágának is tűnik...
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1738 Dátum:
2015.06.28 vasárnap, 19:40:42 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2015.06.28 vasárnap, 18:09:18
Hát a bontott motor,kicsit lutri... (szerintem) Ha felújíttatod a sajátját,és normálisan,akkor egy darabig nem lesz gond vele,még ha most kicsit drágának is tűnik...
Hát igen, de ha ezt beadom egy műhelybe felújításra szerintem 100+ -ból jönne ki, míg egy bontott motor 20-30000-ból megvan. Azt már kérdeztem itt a fórumon hogy egy ilyen felújítás mennyiből jönne ki, de nem jött válasz. A hajtókar csapágy még van a cromaxnál, de például főtengely csapágyat nem találtam ott, azt pld. honnan lehetne szerezni?
Van valakinek eladó szakkönyve az "Igy csináld Ford Mondeo" esetleg, vagy akár pdf fájlban is jó lenne, vagy bárhogy...
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1739 Dátum:
2015.06.28 vasárnap, 21:40:09 »
Idézetet írta: csokito - 2015.06.28 vasárnap, 19:40:42
Hát igen, de ha ezt beadom egy műhelybe felújításra szerintem 100+ -ból jönne ki, míg egy bontott motor 20-30000-ból megvan. Azt már kérdeztem itt a fórumon hogy egy ilyen felújítás mennyiből jönne ki, de nem jött válasz. A hajtókar csapágy még van a cromaxnál, de például főtengely csapágyat nem találtam ott, azt pld. honnan lehetne szerezni?
Van valakinek eladó szakkönyve az "Igy csináld Ford Mondeo" esetleg, vagy akár pdf fájlban is jó lenne, vagy bárhogy...
Van egy lefűzött (nem eredeti, de abszolút jó minőségű másolat) Etzold-os könyvem, azt olcsón oda tudom adni. Motorcsere ill. nagygenerál is messze bőven 100+ felett van, könnyen kezdődhet 3-assal vagy még nagyobb számmal az összeg. Bontott motor ha olyan hogy nem kell egyből szétszedni, csak kiszedni a régit, berakni a bontottat a helyére, akkor picit olcsóbban kijön. Mint a többiek említették, ott a lutri-faktor a negatívum.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1740 Dátum:
2015.06.28 vasárnap, 21:59:40 »
Idézetet írta: thomyka - 2015.06.28 vasárnap, 21:40:09
Van egy lefűzött (nem eredeti, de abszolút jó minőségű másolat) Etzold-os könyvem, azt olcsón oda tudom adni. Motorcsere ill. nagygenerál is messze bőven 100+ felett van, könnyen kezdődhet 3-assal vagy még nagyobb számmal az összeg. Bontott motor ha olyan hogy nem kell egyből szétszedni, csak kiszedni a régit, berakni a bontottat a helyére, akkor picit olcsóbban kijön. Mint a többiek említették, ott a lutri-faktor a negatívum.
Köszi a jelentkezésedet, küld meg valahogy az elérhetőségedet és megoldjuk az adás-vételt
Naplózva
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1741 Dátum:
2015.06.30 kedd, 11:41:52 »
Sziasztok érdekelne hogy van-e infoja arról valakinek hogy az Escort 1.6-os 16V Zetec motorját bele lehet-e tenni a Mondeoba. Nekem is 1.6-os Zetec van benne ami beállt, de a két motor motorkódja nem egyezik. A Mondeoba egy időben 4 különböző motorkóddal építettek be motort, L1J /ez az enyém/ valamint L1L , L1N , és L1Q sorszámokkal, de persze az escortoké még ezektől is különbözik számban.
Van ennek jelentősége a csere szempontjából vagy csak azt jelölik a számok hogy melyik üzemben gyártották például. Azt tudom hogy a hatóság szarakodik az eltérő motorkód miatt, de engem most működőképesség szempontjából érdekel, vagyis ha beteszek eltérő motorkódú de szintén 1.6-os Zetec motort akkor működik vagy nem.
Előre is köszönöm a segítséget, ajánlottak ilyen motort csak nem tudom hogy jó lesz-e?
Naplózva
macilaci
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1742 Dátum:
2015.06.30 kedd, 16:12:57 »
Idézetet írta: csokito - 2015.06.30 kedd, 11:41:52
Sziasztok érdekelne hogy van-e infoja arról valakinek hogy az Escort 1.6-os 16V Zetec motorját bele lehet-e tenni a Mondeoba. Nekem is 1.6-os Zetec van benne ami beállt, de a két motor motorkódja nem egyezik. A Mondeoba egy időben 4 különböző motorkóddal építettek be motort, L1J /ez az enyém/ valamint L1L , L1N , és L1Q sorszámokkal, de persze az escortoké még ezektől is különbözik számban.
Van ennek jelentősége a csere szempontjából vagy csak azt jelölik a számok hogy melyik üzemben gyártották például. Azt tudom hogy a hatóság szarakodik az eltérő motorkód miatt, de engem most működőképesség szempontjából érdekel, vagyis ha beteszek eltérő motorkódú de szintén 1.6-os Zetec motort akkor működik vagy nem.
Előre is köszönöm a segítséget, ajánlottak ilyen motort csak nem tudom hogy jó lesz-e?
Hát,szerintem minden csak pénz és idő kérdése....
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1743 Dátum:
2015.07.01 szerda, 07:53:07 »
Idézetet írta: csokito - 2015.06.30 kedd, 11:41:52
Sziasztok érdekelne hogy van-e infoja arról valakinek hogy az Escort 1.6-os 16V Zetec motorját bele lehet-e tenni a Mondeoba. Nekem is 1.6-os Zetec van benne ami beállt, de a két motor motorkódja nem egyezik. A Mondeoba egy időben 4 különböző motorkóddal építettek be motort, L1J /ez az enyém/ valamint L1L , L1N , és L1Q sorszámokkal, de persze az escortoké még ezektől is különbözik számban.
Van ennek jelentősége a csere szempontjából vagy csak azt jelölik a számok hogy melyik üzemben gyártották például. Azt tudom hogy a hatóság szarakodik az eltérő motorkód miatt, de engem most működőképesség szempontjából érdekel, vagyis ha beteszek eltérő motorkódú de szintén 1.6-os Zetec motort akkor működik vagy nem.
Előre is köszönöm a segítséget, ajánlottak ilyen motort csak nem tudom hogy jó lesz-e?
Nem tudom, hogy segítség-e, és mennyire az, de utánanéztem dolgoknak.
Mk2-es Mondeo 1.6i motorblokkok közül egy olyan van, amit Excortba (1995-2001) is szereltek: 1.6 EFI, 90 LE.
Ennek Finish kódja (amit nem tudom, hogy a motorblokkon hol találsz meg): RM958M 6011 FA
A hengerfejről nem tudok mit mondani.
Szerintem azért alaposabban utána kéne járni a dolognak, mert azért már itt mindenféle időzítés és egyéb dolog is van a működés szempontjából, és nem hiszem, hogy mindegy, melyik motorhoz milyen vezérlőkompóter is van, és azok mennyire csereberélhetők, és mennyire működőképes adott motor egy másik vezérlővel.
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1744 Dátum:
2015.07.01 szerda, 08:32:30 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2015.07.01 szerda, 07:53:07
Szerintem azért alaposabban utána kéne járni a dolognak, mert azért már itt mindenféle időzítés és egyéb dolog is van a működés szempontjából, és nem hiszem, hogy mindegy, melyik motorhoz milyen vezérlőkompóter is van, és azok mennyire csereberélhetők, és mennyire működőképes adott motor egy másik vezérlővel.
Csak infónak, hogy támogassam HegeGabi hozzászólását. Mikor tőlem elvittek egy bontott Mk2 1,8-as benzines motort - ugyanolyan helyébe szerelni - spórolni akart a vevő és nem vitte el a motorvezérlő elektronikát. Nem jött be neki, mert össze-vissza járt a motor, így kénytelen volt elvinni a hozzá tartózó elektronikát is. Meg is gyógyult. (egy opel omegánál is ez volt a helyzet)
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
csokito
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1745 Dátum:
2015.07.01 szerda, 10:14:58 »
Köszönöm HegeGabinak és Carusonak a segítséget, ezeken agyalok én is és valószínű hogy a tanulópénzt meg fogom fizetni bármit is döntök.
Most az a helyzet hogy az 1.6 Zetec helyébe egy 1.8-as Zetec Mondeo motort tegyek vagy egy 1.6-os Zetec Escort motort. Az 1.8-as hoz a vezérlő dobozt / ECU / is be tudom szerezni, viszont az Escort motorhoz nincs, gondolnám én hogy azzal elboldogulna a régi 1.5-ost vezérlő ECU-m. Ha lenne escorthoz veló vezérlő doboz az sem biztos hogy a mondeoban jó lenne...
Naplózva
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1746 Dátum:
2015.07.01 szerda, 10:55:41 »
Idézetet írta: zsolio - 2015.06.02 kedd, 21:41:32
Szia,
Még egy tipp: mivel az injektoroknak két jeladó közli, mekkora a fojtószelep nyitása, gondolom gázüzemnél csak a légáramlatot kell figyelni - az a MAF szenzor-, én a TPS- Fojtószelep érzékelő- jeladóra tippelek. Lehet, hogy a gázüzem valamiért kiiktatja. Vagy a MAF szenzor hibásodott meg, azt is megnézném.
Zsolio
Szevasz !
Köszönöm a választ, mostanában nem foglalkoztam az autóval, de közben egy villamossági szerelő átnézte, talált egy-két kisebb hibát (testelés nem volt 100%, MAF szenzor kábele hibás volt, maga a MAF szenzor rendben van), ezeket javította, de nem segített sokat a helyzeten. Szerinte vákuum hiba, de én azt sem találtam.
A TPS szenzornál mit kell mérnem (milyen értékeket), hogy megtudjam jó-e ?
Üdv: Janó
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1747 Dátum:
2015.07.01 szerda, 12:26:06 »
Idézetet írta: csokito - 2015.07.01 szerda, 10:14:58
Köszönöm HegeGabinak és Carusonak a segítséget, ezeken agyalok én is és valószínű hogy a tanulópénzt meg fogom fizetni bármit is döntök.
Most az a helyzet hogy az 1.6 Zetec helyébe egy 1.8-as Zetec Mondeo motort tegyek vagy egy 1.6-os Zetec Escort motort. Az 1.8-as hoz a vezérlő dobozt / ECU / is be tudom szerezni, viszont az Escort motorhoz nincs, gondolnám én hogy azzal elboldogulna a régi 1.5-ost vezérlő ECU-m. Ha lenne escorthoz veló vezérlő doboz az sem biztos hogy a mondeoban jó lenne...
A motorkód úgyis változik, úgyhogy ebből a két motorból akkor már egyértelműen az 1.8-ast érdemes választani.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1748 Dátum:
2015.07.01 szerda, 14:58:00 »
Idézetet írta: Jano - 2015.07.01 szerda, 10:55:41
Szevasz !
Köszönöm a választ, mostanában nem foglalkoztam az autóval, de közben egy villamossági szerelő átnézte, talált egy-két kisebb hibát (testelés nem volt 100%, MAF szenzor kábele hibás volt, maga a MAF szenzor rendben van), ezeket javította, de nem segített sokat a helyzeten. Szerinte vákuum hiba, de én azt sem találtam.
A TPS szenzornál mit kell mérnem (milyen értékeket), hogy megtudjam jó-e ?
Üdv: Janó
Szia,
A TPS-nél ellenállást kell mérni, ha mozgatod a gázbovdent, a csatlakozónál az értékeknek változniuk kellene. Csakhogy nálad, attól még hogy a TPS müködik, lehet hogy az ECU nem kapja meg a jelet, mivel a gázüzem miatt lekötötték ( ez csak feltételezés!).
Én először megmérném a TPS-t, hogy jó-e, ha jó tovább keresgélnék.
Vákuum gond szerintem gázüzemnél is jelentkezne.
Még egy apróság: Indulásnál a 2000 fordulat túl sok, max 1500-nak kell lennie, a fojtószeleped nagyon nyitva van, állíts rajta a kitámasztó csavaron.
Üdv:
Zsolio
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.01 szerda, 15:08:37 írta zsolio
»
Naplózva
gandras88
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1749 Dátum:
2015.07.01 szerda, 23:05:36 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 1.8 benzines mondeóm, ami mostanában azt csinálja hogy indítás után 3-4 másodperccel beejti az alapjáratot 500-ra majd az automata ad egy gázfröccsöt(1600 ig), majd visszaszabályozza 1100-re ahogyan bemelegszik pedig 800-900-ra (ez igy ok)
Az autó az 500 fordulatra beejtést csak egyszer csinálja indítás után és nem mindig jön elő nem függ attól hogy 1 hetet állt a kocsi vagy csak leállítottam 3 percre a motort a sorompónál
Miután megvolt az esemény mindig jó az alapjárat nem ingadozik.
Alapjárati motor nemrég lett kitisztítva gyertyák és kábelei újak, jól húz a kocsi, nem torpan, az átlagfogyasztásom 6.8-8 liter között van.
Ötletek?
Naplózva
Oldalak:
1
...
28
29
30
31
32
33
34
[
35
]
36
37
38
39
40
41
42
...
45
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ