Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:05:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 947643 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:56:42 »

Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsot0715
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.09.06 vasárnap, 12:37:06 »

Üdv mindenkinek!

Milyen időközönként ajánlott a vízpumpa cseréje? Egyszer már cseréltek nekem vezérműszíjat (kb100e km volt az órában) Londonban, de a vízpumpát nem cserélték ezek az ostobák, én azt hittem, ez alapból megy ilyenkor, mégegyszer meg nem szedettem szét...most kb 165e van benne..időszerű lenne nem?

FZS
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 22:15:56 »

Üdv mindenkinek!

Milyen időközönként ajánlott a vízpumpa cseréje? Egyszer már cseréltek nekem vezérműszíjat (kb100e km volt az órában) Londonban, de a vízpumpát nem cserélték ezek az ostobák, én azt hittem, ez alapból megy ilyenkor, mégegyszer meg nem szedettem szét...most kb 165e van benne..időszerű lenne nem?

FZS

MInden második vezérlés cserénél. Sztem 65e-nél simán megejthetsz egy szettet a pumpával együtt...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
zsot0715
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 21:59:49 »

MInden második vezérlés cserénél. Sztem 65e-nél simán megejthetsz egy szettet a pumpával együtt...

Köszönöm!
FZS
Naplózva
b.dani
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:07:00 »

Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni...
Mitől/ miktől lehet, hogy ugyanolyan használat (sőt, még óvatosabb is szerintem) megnőtt a fogyasztásom?
Légtömegmérő? Lambda? Vagy mi? És hogy lehetne ezeket tesztelni, hogy egyáltalán működnek-e?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:10:14 »

Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni...
Mitől/ miktől lehet, hogy ugyanolyan használat (sőt, még óvatosabb is szerintem) megnőtt a fogyasztásom?
Légtömegmérő? Lambda? Vagy mi? És hogy lehetne ezeket tesztelni, hogy egyáltalán működnek-e?
Szervíz-diagnosztika.Vagy nem szervíz és komoly diagcucc........ vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2009.09.25 péntek, 09:32:44 »

Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni...
Mitől/ miktől lehet, hogy ugyanolyan használat (sőt, még óvatosabb is szerintem) megnőtt a fogyasztásom?
Légtömegmérő? Lambda? Vagy mi? És hogy lehetne ezeket tesztelni, hogy egyáltalán működnek-e?

Ahogy Alf írta! eljen
Nincs értelme találgatni. A hibakódokkal gyere vissza, és segítünk tovább! Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 22:28:57 »

Mennyi olajat ehet 10.000 km-en egy 1.8-as? Nem a gyári értékre vagyok kíváncsi elsősorban, hanem tapasztalatokra....
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 22:43:27 »

Mennyi olajat ehet 10.000 km-en egy 1.8-as? Nem a gyári értékre vagyok kíváncsi elsősorban, hanem tapasztalatokra....

0cl...
Egyébként, ha 10ekm alatt lemegy a max-ról a min-re, az még tökéletes...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 22:51:44 »

0cl...
Egyébként, ha 10ekm alatt lemegy a max-ról a min-re, az még tökéletes...

200.000 km feletti kocsiról lenne szó tehát már nem járatós... wave
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 23:43:14 »

200.000 km feletti kocsiról lenne szó tehát már nem járatós... wave

Én bátran ki merem jelenteni, hogy akár 400ekm-es Mondeoról is beszélhetünk.
Az enyémben minimum(93ekm-rel vettem, és vámolásoselőremajdvisszatekert órája volt) 220ekm volt, amikor eladtam, és nem evett egy cseppet sem. Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 19:38:30 »

200.000 km feletti kocsiról lenne szó tehát már nem járatós... wave
Nekem most van benne 222000 km, olajcserére 15e km-ként járok és egyelőre semmi olajat nem fogyaszt... eljen
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 20:34:44 »

Én bátran ki merem jelenteni, hogy akár 400ekm-es Mondeoról is beszélhetünk.
Az enyémben minimum(93ekm-rel vettem, és vámolásoselőremajdvisszatekert órája volt) 220ekm volt, amikor eladtam, és nem evett egy cseppet sem. Wink

Az enyémben 124.000 volt óraszerint mikor megvettem. Most van benne 130.000, de én sem hiszem el hogy ennyi van benne ezért írtam 200.000 felettit ismervén a magyar kereskedők ..va szokásait. A lényeg, hogy nyáron Horvátban voltam vele. A fogyasztással nagyon meg voltam elégedve. De most 3 dl olajat kellett utántöltenem, hogy a pálcán ugyanott legyen a szint, a 6000 km-re. előtte nem ette olajat, csak ahogy hazértünk Horvátból akkor néztem meg és ennyire jött ki eddig az olajfogyi....
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2009.09.29 kedd, 10:57:16 »

A lényeg, hogy nyáron Horvátban voltam vele. A fogyasztással nagyon meg voltam elégedve. De most 3 dl olajat kellett utántöltenem, hogy a pálcán ugyanott legyen a szint, a 6000 km-re. előtte nem ette olajat, csak ahogy hazértünk Horvátból akkor néztem meg és ennyire jött ki eddig az olajfogyi....

Lehet hogy tartós autópálya és a nagyobb sebesség miatt van ez.
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2009.09.29 kedd, 13:25:49 »

Lehet hogy tartós autópálya és a nagyobb sebesség miatt van ez.


Én is arra gondolok, meg azért volt emelkedő meg motorféküzem is bőven Krk-n.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2009.09.29 kedd, 13:30:29 »

Nekem alapvetően nem sok fogy olajcserénként, viszont az kiderült, hogy a főtengely szimering mellett bizton fogy. Esetleg pillants be az autó alá, hátha látsz valamit. Egyébként a 87-es Fiestám is addig ette az olajat, amíg a szelepszár szimeringeket ki nem cseréltük rajta, utána semmit de inkább minimálist, pedig abban is volt párszázerez km, (1,3 benzines)
Azt mérelgeld, hogy mennyi fogy 15e ként, meghogy hova megy, ha elcsöpög környezet szennyezel, ha megeszi akkor a katalizát nyírod ki, ha jól tudom.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2009.09.29 kedd, 13:34:40 »

Nekem alapvetően nem sok fogy olajcserénként, viszont az kiderült, hogy a főtengely szimering mellett bizton fogy. Esetleg pillants be az autó alá, hátha látsz valamit. Egyébként a 87-es Fiestám is addig ette az olajat, amíg a szelepszár szimeringeket ki nem cseréltük rajta, utána semmit de inkább minimálist, pedig abban is volt párszázerez km, (1,3 benzines)
Azt mérelgeld, hogy mennyi fogy 15e ként, meghogy hova megy, ha elcsöpög környezet szennyezel, ha megeszi akkor a katalizát nyírod ki, ha jól tudom.
Üdv

A körbenézésen túl vagyok, nem folyik sehol. Végülis a 3dl 6000 km-re nem tűnik soknak ha beleveszem a Horvát út igénybevételeit. Majd 10.000-nél újból meglesem fogyott-e. Ennyi fogyasztásért ( szerintem ) még nem érdemes a szelepszárakat bolygatni....
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2009.09.29 kedd, 14:33:26 »

Egyébként a 87-es Fiestám is addig ette az olajat, amíg a szelepszár szimeringeket ki nem cseréltük rajta, utána semmit de inkább minimálist, pedig abban is volt párszázerez km, (1,3 benzines)

Az 1.3 az még OHV motor ugye?
hmm.... Akkor lehet hogy nekem is érdemes lenne kicserélnem a "kis erőmű" 1.1-es motorjában?  vigyor3
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2009.09.29 kedd, 19:43:35 »

Az 1.3 az még OHV motor ugye?
hmm.... Akkor lehet hogy nekem is érdemes lenne kicserélnem a "kis erőmű" 1.1-es motorjában?  vigyor3
Nem! CWH volt, ez már a hidrotőkés verzió volt, "alu hengerfejes" néven emlegették a szerelők, egyébként ha ilyen gondod van érdemes megcsináltatni, nálam először kompressziót nézett a srác, és az megfelelőnek tűnt,(mint tudjuk a kompresszió mérés inkább a 4 henger összehasonlítására szolgál, de itt arra volt jó, hogy kiderüljön nem a kopott blokk eszi az olajat), így egy "felső tömítés készlet" csere megoldotta a gondot, és nagyon bántam utána az addig elfogyasztott olajat, STP és egyéb adalékokat illetve az azokra elköltött pénzt.
De létezett 1,3 OHV is. Akkoriban a Fiestához is megvettem a Haynest, meg most végre a Mondeohoz is magvan (sacc 1 hete)!!
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
reho
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2009.09.30 szerda, 08:54:56 »

Sziasztok,

1.8-as zetec-be nem tudja valaki mennyi hűtőfolyadék kell?
És hol kell leengedni, van erre valami leeresztő csavar?
Gyári fagyállón kívül ajánlotok bele mást?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:00:47 »

Sziasztok,

1.8-as zetec-be nem tudja valaki mennyi hűtőfolyadék kell?
És hol kell leengedni, van erre valami leeresztő csavar?
Gyári fagyállón kívül ajánlotok bele mást?

Én MKI-be 3+3l fagyáló+víz egyveleget szoktam önteni.
Fagydugót kell alul keresni, mert akkor kijön minden.
Csak gyárit, mert az keni a vízpumpát is! 900HUF/l ár körül van a nagyautónál...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
reho
Vendég
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2009.09.30 szerda, 09:15:17 »

Én MKI-be 3+3l fagyáló+víz egyveleget szoktam önteni.
Fagydugót kell alul keresni, mert akkor kijön minden.
Csak gyárit, mert az keni a vízpumpát is! 900HUF/l ár körül van a nagyautónál...

Köszi az infókat! Maradok a gyárinál, remélem még a fagyok előtt eljutok érte.
Egyébként hogy néz ki ez a fagydugó? Dugó = gondolom nem csavaros, vagy igen? És hol kell keresni, a blokkon vagy a hűtőn?
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2009.09.30 szerda, 11:12:52 »

Köszi az infókat! Maradok a gyárinál, remélem még a fagyok előtt eljutok érte.
Egyébként hogy néz ki ez a fagydugó? Dugó = gondolom nem csavaros, vagy igen? És hol kell keresni, a blokkon vagy a hűtőn?

Hűtő alsó részen van pénzdarabbal nyitható dugó, de jobban jársz ha az alsó csövet lekötöd. Mosd át a rendszert slagvízzel, öblítsd át desztillált vízzel és utána töltsd fel fele fagyálló fele desztvíz - -30C ra bekevert - anyaggal. Használj Gyári Ford fagyállót 100C fölött a forráspontja - bevásárlóközpontos megeszi az alu cuccokat!
Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 20:13:13 »

Hűtő alsó részen van pénzdarabbal nyitható dugó, de jobban jársz ha az alsó csövet lekötöd. Mosd át a rendszert slagvízzel, öblítsd át desztillált vízzel és utána töltsd fel fele fagyálló fele desztvíz - -30C ra bekevert - anyaggal. Használj Gyári Ford fagyállót 100C fölött a forráspontja - bevásárlóközpontos megeszi az alu cuccokat!
Köszi, sikeresen lecseréltem a hűtővizet!

Viszont van itt egy másik gondom, hátha el tudtok látni jótanáccsal.  szomoru1 Mostanság észrevettem, hogy nagyon fulladozik az autó, pont úgy, mint mielőtt kicseréltem a gyújtókábel szettemet. Sötétben benéztem a motortérbe és egy kis gázfröccsnél valóságos fényárban úsznak a gyújtókábelek, nagyon sok helyen áthúz.

A gyertyákban (Motorcraft) 23000km van, a kábelszettben (Motorcraft) 12000km. A kábelszettem ennyire nem bírta a kiképzést és eltördezett? Vagy a gyertyák nyírták ki a kábeleket? Lehetséges ez egyáltalán? Normális, hogy ennyit bír egy kábelszett? Mit ajánlotok a Motorcraft helyett?
Naplózva
ron
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:39:06 »

Vki csinált már közületek 1.8as vagy 2.0es mocin turbositást? Smiley Esetleg külföldi oldalakon láttatok-e már vmi ilyesmit?
Gondoltam arra is, h focus rs turboval (gt25) és csonkkal talán kevesebb barkácsolással kijönne egy turbositás. Csak igazából azt sem tudomm, h mennyire tér el a focus és a mondeo kipuja, illetve h férne el a mondeo motorterében egy turbo és egy intercooler...  Roll Eyes
Egyébként  (ha vmikor összejönne) alacsony nyomáson használnám, inkább csak nyomatékpótlóként, mintsem alkatrészgyilkosként... Smiley
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2009.10.13 kedd, 20:40:47 »

Vki csinált már közületek 1.8as vagy 2.0es mocin turbositást? Smiley Esetleg külföldi oldalakon láttatok-e már vmi ilyesmit?
Gondoltam arra is, h focus rs turboval (gt25) és csonkkal talán kevesebb barkácsolással kijönne egy turbositás. Csak igazából azt sem tudomm, h mennyire tér el a focus és a mondeo kipuja, illetve h férne el a mondeo motorterében egy turbo és egy intercooler...  Roll Eyes
Egyébként  (ha vmikor összejönne) alacsony nyomáson használnám, inkább csak nyomatékpótlóként, mintsem alkatrészgyilkosként... Smiley
Itt egy külhoni lap ezzel kapcsolatban:
http://www.zetec-turbo.co.uk/

szerk: Keresd Szabyk-ot, ő egy Fiestát turbósított is, igaz Mondeo motorral...  eplus2

referenciavideo
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.13 kedd, 20:43:01 írta Tádé » Naplózva
ron
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:03:21 »

Itt egy külhoni lap ezzel kapcsolatban:
http://www.zetec-turbo.co.uk/

szerk: Keresd Szabyk-ot, ő egy Fiestát turbósított is, igaz Mondeo motorral...  eplus2

referenciavideo

Köszönet a tippért, de úgy látom, h ő már nem aktiv egy ideje itt a fórumon... Smiley Egyébként iszonyatdurva, amit megy a fiesta, fene se gondolná... Cheesy
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2009.10.13 kedd, 21:05:22 »

Köszönet a tippért, de úgy látom, h ő már nem aktiv egy ideje itt a fórumon... Smiley Egyébként iszonyatdurva, amit megy a fiesta, fene se gondolná... Cheesy
Még több info
Naplózva
makka
Vendég
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2009.10.14 szerda, 21:59:30 »

Halihó! Már 3 éve szenvedek a Mondimmal, tolnám neki de mintha vissza fele húznák. már cseréltünk lambdaszondát és katalizátort............Mikor vissza teszem 2-be rángat....néha hiába nyomom tövig a gázt,csak kb 60-al megy falbav
Ha valakinek van tipje,előre is köszi help
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2009.10.14 szerda, 22:13:10 »

Halihó! Már 3 éve szenvedek a Mondimmal, tolnám neki de mintha vissza fele húznák. már cseréltünk lambdaszondát és katalizátort............Mikor vissza teszem 2-be rángat....néha hiába nyomom tövig a gázt,csak kb 60-al megy falbav
Ha valakinek van tipje,előre is köszi help

gyújtáskábelek gyertyák légtömegmérő, üzemanyagszűrő, ac rendben vannak?
Naplózva
Topford
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 20:18:17 »

gyújtáskábelek gyertyák légtömegmérő, üzemanyagszűrő, ac rendben vannak?

Ehh, nekem 1.8 escortom volt régen és ugyanezt csinálta. Nekem is 5 szerelő és több száz ezer forintom bánta.

Gyújtás elosztó elektronika csere oldotta meg. 12.000 FT volt pár évvel ezelött.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 23:19:28 »

Vki csinált már közületek 1.8as vagy 2.0es mocin turbositást? Smiley Esetleg külföldi oldalakon láttatok-e már vmi ilyesmit?
Gondoltam arra is, h focus rs turboval (gt25) és csonkkal talán kevesebb barkácsolással kijönne egy turbositás. Csak igazából azt sem tudomm, h mennyire tér el a focus és a mondeo kipuja, illetve h férne el a mondeo motorterében egy turbo és egy intercooler...  Roll Eyes
Egyébként  (ha vmikor összejönne) alacsony nyomáson használnám, inkább csak nyomatékpótlóként, mintsem alkatrészgyilkosként... Smiley
itt egy példa, igaz, angoltudás szükséges hozzá
http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/769955/
Naplózva
makka
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2009.10.16 péntek, 10:55:26 »

gyújtáskábelek gyertyák légtömegmérő, üzemanyagszűrő, ac rendben vannak?
Köszin szépen a választ és a tippeket,megnézetem,én tulaj vagyok de csajci,.....továbbitom az infót Wink
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2009.10.20 kedd, 19:26:22 »

Ma gyorsulnom kellett egy "combosat" elsőben és 7500-as fordulatnál még nem szabályzott le a motor, pedig a piros mező 6000-től van. (...és ugye 8-ig van kalibrálva) Normális ez, vagy csak a gázüzem miatt van ez? (amit nem hinnék, mert ugye egy ford,szám érzékelőnek mi köze lenne az üzemanyaghoz.)
Naplózva
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2009.10.23 péntek, 13:57:14 »

Sziasztok! Van egy kis gondom. Hidegen a motor alapjáratával van valami probléma. Menet közben, ha meg akarok állni üresbe teszem az alapjárat lemegy kb 4-500ig, majdnem lefullad, aztán visszaemelkedik kb 6-700as fordulatig, de még mindig nem teljesen kóser. Szenved a motor. Ha meg alapjáraton akarok gurulni, iszonyúan kecskézik. Miután üzemi hőfokra melegszik szépen kisimul minden. Mi lehet a gond? Az az érdekes, hogy tényleg csak hidegen csinálja.
Naplózva
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2009.10.23 péntek, 14:00:45 »

Halihó! Már 3 éve szenvedek a Mondimmal, tolnám neki de mintha vissza fele húznák. már cseréltünk lambdaszondát és katalizátort............Mikor vissza teszem 2-be rángat....néha hiába nyomom tövig a gázt,csak kb 60-al megy falbav
Ha valakinek van tipje,előre is köszi help

Hali! Melegedni nem szokott? Úgy értem, amikor nyomsz egy kövéret, és gyorsulnál. Nekem hasonlót csinált, nem akart egy szint után gyorsulni, letiltott a vezérlés, mert retkes volt a hűtő, nem tudott áramlani rendesen a víz. Egy egyszerű gőzborotvázás megoldotta az esetet.
Naplózva
minto
Vendég
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 09:19:19 »

Sziasztok!

Olvasgattam vissza, de még bizonytalan maradtam. Tehát a problémám az lenne, hogy van egy '97-es 1.8 benzines Zetec motoros Mondeom. Városi közlekedésnél (autópályán nem volt alkalmam tesztelni még) a hőfokmérő kb 3/4-ig felmegy és ott kavirnyál. Ennek ellenére  kb 13km dugóban autózás után a víz szépen felforr és tölthetek utánna. A motor egyenletesen jár, nincs vele gond, megnéztem az olajat az sem habosodik. Lehet, hogy a termosztát bedöglött? Ja és fűtésem sincs, bár ezt nem tudom összefügg-e. Tudnátok tippet adni, mit tudnék lecsekkolni rajta még szervízbe vitel előtt, mert pl egy termosztátot kicserélnék én is, de ha heng...... na azt remélem nem lesz.

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 09:24:17 »

Sziasztok!

Olvasgattam vissza, de még bizonytalan maradtam. Tehát a problémám az lenne, hogy van egy '97-es 1.8 benzines Zetec motoros Mondeom. Városi közlekedésnél (autópályán nem volt alkalmam tesztelni még) a hőfokmérő kb 3/4-ig felmegy és ott kavirnyál. Ennek ellenére  kb 13km dugóban autózás után a víz szépen felforr és tölthetek utánna. A motor egyenletesen jár, nincs vele gond, megnéztem az olajat az sem habosodik. Lehet, hogy a termosztát bedöglött? Ja és fűtésem sincs, bár ezt nem tudom összefügg-e. Tudnátok tippet adni, mit tudnék lecsekkolni rajta még szervízbe vitel előtt, mert pl egy termosztátot kicserélnék én is, de ha heng...... na azt remélem nem lesz.


Lehet,hogy csekkolni kellene a vízpumpát,hogy műkszik-e!
Ha hengerfejes,akkor hidegen is nyomja a buborékot a tágulásiba,vagy az olaj látszik a víz tetején.
Ne késlekedj a javítással ,mert ha még nem akkor ezután nagy a kockázat a hegerfej tönkremenetelére. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 09:40:05 »

Sziasztok!

Olvasgattam vissza, de még bizonytalan maradtam. Tehát a problémám az lenne, hogy van egy '97-es 1.8 benzines Zetec motoros Mondeom. Városi közlekedésnél (autópályán nem volt alkalmam tesztelni még) a hőfokmérő kb 3/4-ig felmegy és ott kavirnyál. Ennek ellenére  kb 13km dugóban autózás után a víz szépen felforr és tölthetek utánna. A motor egyenletesen jár, nincs vele gond, megnéztem az olajat az sem habosodik. Lehet, hogy a termosztát bedöglött? Ja és fűtésem sincs, bár ezt nem tudom összefügg-e. Tudnátok tippet adni, mit tudnék lecsekkolni rajta még szervízbe vitel előtt, mert pl egy termosztátot kicserélnék én is, de ha heng...... na azt remélem nem lesz.


Szia!
Nekem is ilyen kocsim van.Nekem is ez a jelenség, hogy állandóan a 3/4 résznél van a mutató.Évek óta így volt.Nemrég egyik napról a másikra felforrt a fíz.Kiderült elrepedt a hengerfej, a két szélső hengerben víz volt.Megcsinálták, viszonylag emberi áron.Viszont a szerelő szerint nem ment a ventillátor, azt nem bírta a moci. Nem tudhaó, mióta ment így  vigyor3 Szerinte a termosztát feletti jeladó hibás volt.Ez kapcsolja a ventillátort.
Meg kellene nézned, a venti műxik-e.Ha nem, akkor ki lehet cserélni ezt a gombát: pár ezer ft-os tétel.Elsőnek húzd le a csatiját.Ha pár mp-n belül elindul a venti először alacsonyabb, majd pár mp múlva magasabb fordulaton, akkor a venti jó.Akkor cserélj kapcsolót/jeladót.
Mondjuk nekem mindentől függetlenül még most is a felső régióban áll a mutató, viszont a venti bekapcsol és kicsit mindíg visszahűti.
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
minto
Vendég
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 13:15:00 »

Nincs olaj a vízben. Viszont a ventillátort nem csekkoltam, de mintha az csöndben lenne. Majd megkukkantom. De  attol hogy nem megy a venti, nem túl gyorsan melegszik a víz?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 14:46:38 »

én úgy jártam, hogy csak 10-20km-eket jártam a kocsival, fűtésem is volt, de mikor felmentem Pestre (110km) ahhogy béertem a városba szinte azonnal felforrt a vizem. Sajna elment a hengerfejem. Cimborám huzatott ki Csepelre, ott csinálták meg a kocsit 75-ért. Síkolás,tomítések, olaj és szűrők. A próbánál drült ki, hogy beragadt a termosztátom és az rgész galiba ebből eredt. Sajnos ennyiből nem úsztam meg, mert mint a későbbiekben kiderült, nem csak vetemedett a hengerfejem, hanem valszeg meg is repedt...
Naplózva
minto
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2009.10.30 péntek, 17:19:06 »

Tegnap este kiszedtem és megnéztem a termosztátot. Teljesen kakukk. Semennyire nem nyitott, a hűtő is hideg volt mikor leálltam az autóval. Ma vettem egy újat, majd berakom és remélem ennyi volt a gondja  Wink
Majd referálok mi lett vele.
Naplózva
reefer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


E-mail
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:36:41 »

Sziasztok, kérem azon tapasztalt mondeósok segítségét,aki tudja, hogy mi okozza azt, hogy az autó néha magától gyorsul.Ha kinyomom a kuplungot, felpörög a motor akár 4-5e-ig, ha visszaengedenm akkor általában már nem gyorsul. Szerintetek mi okozhatja?
köszi
Naplózva

98. 1.8 Zetec kombi
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2009.10.31 szombat, 22:19:53 »

Sziasztok, kérem azon tapasztalt mondeósok segítségét,aki tudja, hogy mi okozza azt, hogy az autó néha magától gyorsul.Ha kinyomom a kuplungot, felpörög a motor akár 4-5e-ig, ha visszaengedenm akkor általában már nem gyorsul. Szerintetek mi okozhatja?
köszi

Több dolog is okozhatja. Kis gyorsítást okozhat a hibás gyújtókábel. Beragadt gázbowden, de lehet az alapjárati motor is.
Autó évjárat motor cm3? váltó kézi/automata
Naplózva
reefer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


E-mail
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 11:13:17 »

Szia, 98.06 1,8 benzines, kézi váltós. A gázbovdennem normális, hogy megkerüli az egész motorteret, vagyis a vezető oldalon lemegy a homlokfalig, aztán ott jön vissza a pillangószelepig?Egyébként nem tűnik beragadtnak, de hogyan tudnám leellenőrizni. A pilangószelepet megtisztította a szerelőm, az alapjárati motorral együtt. Előtte is csinálta, de néha *** volt az alapjárat, ingadozott viszonylag gyorsan, kb pulzált. Azóta alapjárattal semmi probléma, az alapjárati szelep sem tűnt a szerelő szerint koszosnak, sőt meglepte a jó állapota, tehát lehet az előző tulaj már cserélte. De ez a gyorsítás dolog sajna megmaradt, kb 20-30 lm után előjött. A gyertyakábelek szemre nem fáraddtak, nem szívesen cserélnék feleslegesen dolgokat, anyagiak miatt. Egyébként hogy tudja gyorsítani az autót a hibás kábel?AZt hittem az csak azt okozhatja, hogy mondjuk nem megy a henger, vagy ilyesmi.
Köszi
Naplózva

98. 1.8 Zetec kombi
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 12:12:09 »

Szia, 98.06 1,8 benzines, kézi váltós. A gázbovdennem normális, hogy megkerüli az egész motorteret, vagyis a vezető oldalon lemegy a homlokfalig, aztán ott jön vissza a pillangószelepig?Egyébként nem tűnik beragadtnak, de hogyan tudnám leellenőrizni. A pilangószelepet megtisztította a szerelőm, az alapjárati motorral együtt. Előtte is csinálta, de néha szfh volt az alapjárat, ingadozott viszonylag gyorsan, kb pulzált. Azóta alapjárattal semmi probléma, az alapjárati szelep sem tűnt a szerelő szerint koszosnak, sőt meglepte a jó állapota, tehát lehet az előző tulaj már cserélte. De ez a gyorsítás dolog sajna megmaradt, kb 20-30 lm után előjött. A gyertyakábelek szemre nem fáraddtak, nem szívesen cserélnék feleslegesen dolgokat, anyagiak miatt. Egyébként hogy tudja gyorsítani az autót a hibás kábel?AZt hittem az csak azt okozhatja, hogy mondjuk nem megy a henger, vagy ilyesmi.
Köszi

Lehet van kipörgésgátló motorod a jobb lámpa mögött? és ott lesz a baj. Ki kell pucolni WD40 ilyesmi gazdagon. A bowdeneket sem ár felmelegített zsírpsrayvel telefújni.
Megégett kábelek gyorsíthatnak - nekem volt már ilyen 2 teherautó közé beállva előzés közbe kedves dolog. 1es kábel volt beégve meg 1 gyertya csere és jó lett.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.01 vasárnap, 12:14:03 írta fusim » Naplózva
reho
Vendég
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 12:13:14 »

Szia, 98.06 1,8 benzines, kézi váltós. A gázbovdennem normális, hogy megkerüli az egész motorteret, vagyis a vezető oldalon lemegy a homlokfalig, aztán ott jön vissza a pillangószelepig?Egyébként nem tűnik beragadtnak, de hogyan tudnám leellenőrizni. A pilangószelepet megtisztította a szerelőm, az alapjárati motorral együtt. Előtte is csinálta, de néha szfh volt az alapjárat, ingadozott viszonylag gyorsan, kb pulzált. Azóta alapjárattal semmi probléma, az alapjárati szelep sem tűnt a szerelő szerint koszosnak, sőt meglepte a jó állapota, tehát lehet az előző tulaj már cserélte. De ez a gyorsítás dolog sajna megmaradt, kb 20-30 lm után előjött. A gyertyakábelek szemre nem fáraddtak, nem szívesen cserélnék feleslegesen dolgokat, anyagiak miatt. Egyébként hogy tudja gyorsítani az autót a hibás kábel?AZt hittem az csak azt okozhatja, hogy mondjuk nem megy a henger, vagy ilyesmi.
Köszi
Próbáld meg az alapjárati motor csatlakozóját és a pillangószelep érzékelő csatlakozóját WD40-ezni. Amikor nekem ilyen problémám volt, akkor cseréltem alapjárati motort is (pótlevegő tolattyú - ugye ez az?) de szerintem nem az volt a gond, mert a csatlakozókban valamiféle "kocsonya" volt és gyanítom, hogy ott valami rövidre zárt. A másik amikor nekem ilyet csinált a gép amikor belementem egy pocsolyába, vagy legutóbb amikor kijöttem az utómosóból - de akkor magától elmúlt. Később megnéztem a csatikat, kocsonya most is volt.
Naplózva
reefer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 13:06:25 »

Köszi a válaszokat, csatikat megpróbálom befújni. Ebben nincs kipörgésgátló, gondolom akkor motor sincs hozzá, de azért megnézem. Zyírsprét mivel, és mennyire kell felmelegítenem?biztos ami biztos befújom vele a bovdent. HA rossz a gyertyakábvelem, azt sötétben kéne látnom a motortérben, amikor csapkodnak a szikrák?Mert nincs ilyen tünet. A gyertyák újak.
Naplózva

98. 1.8 Zetec kombi
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 13:11:02 »

Köszi a válaszokat, csatikat megpróbálom befújni. Ebben nincs kipörgésgátló, gondolom akkor motor sincs hozzá, de azért megnézem. Zyírsprét mivel, és mennyire kell felmelegítenem?biztos ami biztos befújom vele a bovdent. HA rossz a gyertyakábvelem, azt sötétben kéne látnom a motortérben, amikor csapkodnak a szikrák?Mert nincs ilyen tünet. A gyertyák újak.

Hideg van eléggé dermedt lehet a zsir - radiátorra tedd fel.
Naplózva
reefer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


E-mail
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 16:08:40 »

Na elvittem diagnosztikára az autót, és a folytószelep potméter nincs megfelelően beállítva és zajos. Szóval úgy fest itt a baj. A régié (mondeiI) jó lehet rá?(szintén 1.8 benzin)
Naplózva

98. 1.8 Zetec kombi
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.