Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273 274 275 276 277 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662053 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13450 Dátum: 2018.12.14 péntek, 13:08:23 »

Szia,

pont most cseréltem (igaz Focuson), Mannolt tettem bele, az tudja a Ford szabványt. A hűtőradiátoron van leeresztő, de célszerű még leszedni a blokkon lévő 1-1 csövet is, ami a fűtőradiátorba megy. Így kifolyik a blokkból is, és direktbe ki is tudod mosni a fűtőradiátort. Én legalábbis így csináltam, szinte az összes folyadék távozott, de azért utána még átmostam vagy 3szor.

Köszönöm Zolibácsi! És nem tudod, hogy maga a szín számít valamit? Úgy tűnik mintha az egyes gyártók külömböző színeket preferálnak, de hogy van e ennek speckó oka, azt nem tudom.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13451 Dátum: 2018.12.14 péntek, 14:09:50 »

Köszönöm Zolibácsi! És nem tudod, hogy maga a szín számít valamit? Úgy tűnik mintha az egyes gyártók külömböző színeket preferálnak, de hogy van e ennek speckó oka, azt nem tudom.

Nem tudom én sem, de szerintem nem érdemes "nónémet" venni, hisz ha most cseréled, valószínű már kiszolgálja az autót élete végéig. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13452 Dátum: 2018.12.14 péntek, 15:55:48 »

Szia,

pont most cseréltem (igaz Focuson), Mannolt tettem bele, az tudja a Ford szabványt. A hűtőradiátoron van leeresztő, de célszerű még leszedni a blokkon lévő 1-1 csövet is, ami a fűtőradiátorba megy. Így kifolyik a blokkból is, és direktbe ki is tudod mosni a fűtőradiátort. Én legalábbis így csináltam, szinte az összes folyadék távozott, de azért utána még átmostam vagy 3szor.

Szia,

én is gondoltam arra, hogy átmosom a fűtőradiátort. Koszos volt, volt értelme? Vagy csak ha már nincs benne víz akkor essünk neki, nem árthat alapon?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13453 Dátum: 2018.12.14 péntek, 16:07:00 »

Szia,

én is gondoltam arra, hogy átmosom a fűtőradiátort. Koszos volt, volt értelme? Vagy csak ha már nincs benne víz akkor essünk neki, nem árthat alapon?

Nem volt koszos, de ártani biztos nem ártott. vigyor3 Úgy csináltam, hogy az egyik csövön addig öntöttem bele a desztillált vizet, amíg a másik csövön már nem a "koszos" víz folyt ki. De így legalább tuti hogy kijött minden régi fagyálló belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.14 péntek, 16:09:37 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13454 Dátum: 2018.12.14 péntek, 18:04:41 »

Nem volt koszos, de ártani biztos nem ártott. vigyor3 Úgy csináltam, hogy az egyik csövön addig öntöttem bele a desztillált vizet, amíg a másik csövön már nem a "koszos" víz folyt ki. De így legalább tuti hogy kijött minden régi fagyálló belőle.

Értem köszi.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13455 Dátum: 2018.12.14 péntek, 19:35:37 »

Nem tudom én sem, de szerintem nem érdemes "nónémet" venni, hisz ha most cseréled, valószínű már kiszolgálja az autót élete végéig. vigyor3

Akkó megveszem a Fordot. Köszönöm szépen.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #13456 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 12:04:35 »

Sziasztok, 2.0 benzines motorhoz milyen csatlakozós termosztátot vegyek, meg kell venni az eredetit(Cromax kb. 43k) vagy jó lesz egy olcsóbb márkás is (Cromax, Gates kb. 25k)? Kinek mi a tapasztalata?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #13457 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 12:09:03 »

Szevasztok,

2000-es fordulatszám körül mindig ránt egy rövidet a motor...jól gondolom hogy ez kezdődő gyújtás problémára utal ?
Jól húz, jól eszik, csak 2-3-4-5-ös sebességben ezt csinálja, megtorpan egy pillanatra kb 2000-es fordulat körül.

Köszi a tippeket előre is.
üdv, FD.

Nekem ugyanezt csinálta, nekem elég volt a gyertya plusz gyertyakábel csere(gyári Ford), első körben ezeket próbáld meg.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13458 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 13:55:15 »

Nekem ugyanezt csinálta, nekem elég volt a gyertya plusz gyertyakábel csere(gyári Ford), első körben ezeket próbáld meg.
Köszi a tippet, kb a végére értem a sztorinak...trafó csere kellett, majd kábel is, de az új Magnetti Marelli kábel leszerepelt, az 1-es hengerre vissza kellett rakni a régi öreg gyári kábelt....így lett jó...de még futtatom párszáz km-t, csak utána "zárom le" az  aktát. Smiley
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #13459 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 13:57:48 »

Sziasztok, 2.0 benzines motorhoz milyen csatlakozós termosztátot vegyek, meg kell venni az eredetit(Cromax kb. 43k) vagy jó lesz egy olcsóbb márkás is (Cromax, Gates kb. 25k)? Kinek mi a tapasztalata?
Nézz körül a zsu.hu-ban is...sok terméknél jobb áraik vannak a Cromax-tól. csak tipp.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13460 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 15:02:38 »

Sziasztok, 2.0 benzines motorhoz milyen csatlakozós termosztátot vegyek, meg kell venni az eredetit(Cromax kb. 43k) vagy jó lesz egy olcsóbb márkás is (Cromax, Gates kb. 25k)? Kinek mi a tapasztalata?

Szia.
Leírásod szerint FL (2003.09-),ezért a nem fűthető a tiéd,ami olcsóbb.Gyárit javaslom(Cromax eredeti Ford:17320 Ft),de a döntés a tiéd.
De biztonság kedvéért nézd meg milyen van benne most.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2004-2007_63328
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.17 hétfő, 15:04:31 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #13461 Dátum: 2018.12.21 péntek, 07:09:15 »

Sziasztok, 2.0 benzines motorhoz milyen csatlakozós termosztátot vegyek, meg kell venni az eredetit(Cromax kb. 43k) vagy jó lesz egy olcsóbb márkás is (Cromax, Gates kb. 25k)? Kinek mi a tapasztalata?

Szia. Van egy nem elektromos csatlakozós termosztátom eladó téves vásárlás miatt.  1 éve vettem a cromax- ba, 1 napot volt az autóba. 10e ft az ára.... Ha érdekel hívj. 06702971351
Naplózva
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #13462 Dátum: 2018.12.21 péntek, 14:50:40 »

Sziasztok, 2.0 benzines motorhoz milyen csatlakozós termosztátot vegyek, meg kell venni az eredetit(Cromax kb. 43k) vagy jó lesz egy olcsóbb márkás is (Cromax, Gates kb. 25k)? Kinek mi a tapasztalata?
Én Mahle-t vettem, teljesen jó. Úgy látom most itthon nem lehet kapni.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
furioso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #13463 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 10:44:53 »

Sziasztok!
 
MK3 1.8 benzin 125 Le kezdi csipegetni az olajat! Úgy tudom, hogy legtöbben a hengerfejet teszik rendbe és gyűrűket cserélnek, mert az szokott leragadni.

Kérdésem az lenne, hogy érdemes felújítani, vagy mit csináljak?

Olyan véleményt is halottam, hogy kb 50000. km után megint előjön a probléma.

Érdekelnének a vélemények!

Hol és kivel érdemes felújíttatni? Mennyibe fáj egy akció?

Köszönök minden hozzászólást!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13464 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 11:50:26 »

Sziasztok!
 
MK3 1.8 benzin 125 Le kezdi csipegetni az olajat! Úgy tudom, hogy legtöbben a hengerfejet teszik rendbe és gyűrűket cserélnek, mert az szokott leragadni.

Kérdésem az lenne, hogy érdemes felújítani, vagy mit csináljak?

Olyan véleményt is halottam, hogy kb 50000. km után megint előjön a probléma.

Érdekelnének a vélemények!

Hol és kivel érdemes felújíttatni? Mennyibe fáj egy akció?

Köszönök minden hozzászólást!

egy korrekt felújítás 500+...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #13465 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 12:37:57 »

Kellemes ünnepeket mindenkinek wave wave
1.8 110 lovasnál  a nívópálcán a min-max jelölés közt hány deci olaj van ,vagy egyszerűbben kérdezve mennyi a megengedett olajfogyasztás 5000km számolva ,vagy kevesebbre nem tudom ,hogy adta meg a gyár.
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13466 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 13:51:14 »

Kellemes ünnepeket mindenkinek wave wave
1.8 110 lovasnál  a nívópálcán a min-max jelölés közt hány deci olaj van ,vagy egyszerűbben kérdezve mennyi a megengedett olajfogyasztás 5000km számolva ,vagy kevesebbre nem tudom ,hogy adta meg a gyár.

Kb. 1 liter a két jelölés között.

Sziasztok!
 
MK3 1.8 benzin 125 Le kezdi csipegetni az olajat! Úgy tudom, hogy legtöbben a hengerfejet teszik rendbe és gyűrűket cserélnek, mert az szokott leragadni.

Kérdésem az lenne, hogy érdemes felújítani, vagy mit csináljak?

Olyan véleményt is halottam, hogy kb 50000. km után megint előjön a probléma.

Érdekelnének a vélemények!

Hol és kivel érdemes felújíttatni? Mennyibe fáj egy akció?

Köszönök minden hozzászólást!


Ha csak gyűrű és hengerfej, akkor 350 környékén megáll. Ha a hengerfalat is igazítani kell, meg dugattyúzni, akkor gazdasági totálkár.
Göd, EssMotor.

Hogy mikor jön újra elő azt a felhasználás módja válogatja, autópályázással nagyon lassan, városban rövid távon meg jóval gyorsabban.
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13467 Dátum: 2018.12.25 kedd, 17:06:48 »

Sziasztok!
 
MK3 1.8 benzin 125 Le kezdi csipegetni az olajat! Úgy tudom, hogy legtöbben a hengerfejet teszik rendbe és gyűrűket cserélnek, mert az szokott leragadni.

Kérdésem az lenne, hogy érdemes felújítani, vagy mit csináljak?

Olyan véleményt is halottam, hogy kb 50000. km után megint előjön a probléma.

Érdekelnének a vélemények!

Hol és kivel érdemes felújíttatni? Mennyibe fáj egy akció?

Köszönök minden hozzászólást!

Szia

én is így jártam, nem mondom, hogy van megoldás, de van remény olcsón.
Először két olaj csere közt elment 1-2 deci olaj. Majd egyszer autópályázás után észrevettem, hogy mint, ha gyengébb lenne az autó. Onnantól kezdve két csere közt elfogyott 5 deci, majd fél úton a következő cseréhez képest fél litert töltöttem be. Ez már egy liter lett volna. Csináltattam kompresszió mérést. Az eredmény 10, 14, 11, 14 lett. Ekkor autószerelő barátom azt javasolta, hogy próbáljuk meg, hogy fékfolyadékkal megáztatjuk a hengerteret. Leengedtük az olajat a motorból úgy, hogy a teknőben maradjon egy kicsi, hogy abba csöpögjön le. Kicsavartuk a gyertyát és feltöltöttük fékfolyadékkal, majd átforgattuk a motort. A 14-es kompressziós hengerekből nem csöpögött le. Másnap megint töltés és átforgatás és így tovább. A 11-es kompressziós néhány nap után elkezdett tömíteni, majd másfél hét után a 10-es is. 2 Liter fékfolyadékot használtunk el. Trutyis olaj le, majd vissza a leegedett. Ezzel idítottuk be és járattuk kb 10-15 percet. Ezt leengedtük. Én mindig megtartom a tavalyi fáradtolajat, ezzel feltöltöttük majd 3000 fölé nem pörgetve, nem taposva mentem vele 2-300km-t. Ezután kapott (azt hiszem) 5w20, hígabb Ford olajat, hogy "átmossa" a motort, szűk helyeket jobban átjárja. Ezzel kb 3.000km-t mentem, mert így jött volna ki az olajcsere. Ekkor beletetük a hagyományos 5w30-t. Vissza jött az ereje. Pár 100 km után csináltattam újra kompresszió mérést, az eredmény 14, 14, 14, 14 lett. Az olaj csipegetés nem szünt meg, de nem is fogy el 1 Liter, pontos adatot még nem tudok, met ez tavaly nyáron történt és majd jövő ősszel cserélek olajat. Akinél a kompresszió méréseket csinálattam már generálozott Mondeót és eléggé kerekedett a szeme, mikor újra lemérte.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #13468 Dátum: 2018.12.25 kedd, 18:59:13 »

Sziasztok!

Újra előjött a problémám, ami már régen is jelentkezett.
Benyomott kuplungnál fékezéskor le akar állni az autó és az akku jel is kivillan.
Töltés jó 14V körüli minden fogyasztóval együtt.
Alapjárati, fojtószelep, kartercső, levegőszűrő, tiszta.
Szívósor nem kelepel, jól működik.
A probléma mégis fennáll.
Van ötletetek, hogy hogyan tovább, merre felé nézelődjek?

Köszönöm előre is a segítséget!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #13469 Dátum: 2019.01.02 szerda, 15:58:42 »

Szia.
Leírásod szerint FL (2003.09-),ezért a nem fűthető a tiéd,ami olcsóbb.Gyárit javaslom(Cromax eredeti Ford:17320 Ft),de a döntés a tiéd.
De biztonság kedvéért nézd meg milyen van benne most.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2004-2007_63328

Megnéztem a motortérben, nekem még a fűthető van benne, attól függetlenül, hogy már a faceliftes.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13470 Dátum: 2019.01.02 szerda, 16:05:56 »

Sziasztok!

Újra előjött a problémám, ami már régen is jelentkezett.
Benyomott kuplungnál fékezéskor le akar állni az autó és az akku jel is kivillan.
Töltés jó 14V körüli minden fogyasztóval együtt.
Alapjárati, fojtószelep, kartercső, levegőszűrő, tiszta.
Szívósor nem kelepel, jól működik.
A probléma mégis fennáll.
Van ötletetek, hogy hogyan tovább, merre felé nézelődjek?

Köszönöm előre is a segítséget!
az alapjárati motor lehet rossz is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #13471 Dátum: 2019.01.02 szerda, 21:14:39 »

Szia

én is így jártam, nem mondom, hogy van megoldás, de van remény olcsón.
Először két olaj csere közt elment 1-2 deci olaj. Majd egyszer autópályázás után észrevettem, hogy mint, ha gyengébb lenne az autó. Onnantól kezdve két csere közt elfogyott 5 deci, majd fél úton a következő cseréhez képest fél litert töltöttem be. Ez már egy liter lett volna. Csináltattam kompresszió mérést. Az eredmény 10, 14, 11, 14 lett. Ekkor autószerelő barátom azt javasolta, hogy próbáljuk meg, hogy fékfolyadékkal megáztatjuk a hengerteret. Leengedtük az olajat a motorból úgy, hogy a teknőben maradjon egy kicsi, hogy abba csöpögjön le. Kicsavartuk a gyertyát és feltöltöttük fékfolyadékkal, majd átforgattuk a motort. A 14-es kompressziós hengerekből nem csöpögött le. Másnap megint töltés és átforgatás és így tovább. A 11-es kompressziós néhány nap után elkezdett tömíteni, majd másfél hét után a 10-es is. 2 Liter fékfolyadékot használtunk el. Trutyis olaj le, majd vissza a leegedett. Ezzel idítottuk be és járattuk kb 10-15 percet. Ezt leengedtük. Én mindig megtartom a tavalyi fáradtolajat, ezzel feltöltöttük majd 3000 fölé nem pörgetve, nem taposva mentem vele 2-300km-t. Ezután kapott (azt hiszem) 5w20, hígabb Ford olajat, hogy "átmossa" a motort, szűk helyeket jobban átjárja. Ezzel kb 3.000km-t mentem, mert így jött volna ki az olajcsere. Ekkor beletetük a hagyományos 5w30-t. Vissza jött az ereje. Pár 100 km után csináltattam újra kompresszió mérést, az eredmény 14, 14, 14, 14 lett. Az olaj csipegetés nem szünt meg, de nem is fogy el 1 Liter, pontos adatot még nem tudok, met ez tavaly nyáron történt és majd jövő ősszel cserélek olajat. Akinél a kompresszió méréseket csinálattam már generálozott Mondeót és eléggé kerekedett a szeme, mikor újra lemérte.

Szia!
Nagyon érdekes, amit írsz. Ezt úgy kell elképzelni, hogy felső holtponton levő  hengereket töltöttetek tele és úgy forgattátok át?
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13472 Dátum: 2019.01.02 szerda, 21:28:47 »

Szia!
Nagyon érdekes, amit írsz. Ezt úgy kell elképzelni, hogy felső holtponton levő  hengereket töltöttetek tele és úgy forgattátok át?

ha nincs benn a gyertya,(viszonylag) könnyen átlehet forgatni a főtengelyt
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #13473 Dátum: 2019.01.03 csütörtök, 00:37:42 »

Megnéztem a motortérben, nekem még a fűthető van benne, attól függetlenül, hogy már a faceliftes.


Én is ezt hittem az enyémről aztán kiderült nekem mégis a sima kell bele ezért ha érdekel akkor nekem van egy fűthető 98 fokos eladó:

« Utoljára szerkesztve: 2019.01.03 csütörtök, 00:45:10 írta SPANNER » Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #13474 Dátum: 2019.01.03 csütörtök, 09:36:04 »

ha nincs benn a gyertya,(viszonylag) könnyen átlehet forgatni a főtengelyt

Arra gondoltam, hogy ha mondjuk középen áll a dugattyú és teletöltöd, majd elkezded krbeforgatni, akkor felül kinyomja a fölösleget a gyertya furatánál. Szóval a felső holtponton levő teletöltéshez képest nem tudsz többet beletenni.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #13475 Dátum: 2019.01.03 csütörtök, 10:06:08 »

Arra gondoltam, hogy ha mondjuk középen áll a dugattyú és teletöltöd, majd elkezded krbeforgatni, akkor felül kinyomja a fölösleget a gyertya furatánál. Szóval a felső holtponton levő teletöltéshez képest nem tudsz többet beletenni.
Ezért nem lett tele töltve. Nem folyt ki sok a gyetyafuratnál, így a következő feltöltés már óvatosabb volt.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13476 Dátum: 2019.01.03 csütörtök, 13:09:29 »

Arra gondoltam, hogy ha mondjuk középen áll a dugattyú és teletöltöd, majd elkezded krbeforgatni, akkor felül kinyomja a fölösleget a gyertya furatánál. Szóval a felső holtponton levő teletöltéshez képest nem tudsz többet beletenni.
azért a gyűrűk között lecsorog ám nem túl sok idő alatt a folyadék... Roll Eyes
És persze igazad van, ha alul van a dugó, akkor azonnal áttekerve kinyomja a felesleget.
De gondolom pont ez volt a lényeg, hogy a letapadt gyűrűk megmozduljanak a helyükön, és ismét felzárjanak (minél jobban ) a henger  falára.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13477 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 09:06:00 »

Sziasztok,

Motorgenerál előtt állok és segítséget szeretnék kérni, hogy milyen tömítésekre van szükségem pontosan és mit ajánlatok honnan szerezzem be reális áron. illetve mit érdemes még ilyenkor kicserélni ha már szét van borítva a motor?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13478 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 16:44:13 »

Ahogy nézem, ez lényegében ugyanez a motor, a jól ismert problémával:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/12/21/eromero_ford_focus_2_0_duratec_2007/

Sziasztok,

Motorgenerál előtt állok és segítséget szeretnék kérni, hogy milyen tömítésekre van szükségem pontosan és mit ajánlatok honnan szerezzem be reális áron. illetve mit érdemes még ilyenkor kicserélni ha már szét van borítva a motor?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Menj be nagyautóba, cromaxba, vagy márkaszervizbe, és ott a gyári programban nézzétek végig, hogy mi kell, és abból milyen van. Kicsit hosszú lenne itt kirészletezni az összes tömítést, arról nem is beszélve, hogy változtak is ezek az évek során. Ha már bontva van, akkor az olajleválasztó szelepet a motor oldalán a csövével együtt, meg nézzétek át mindenképpen a szívósor lapátjait, tengelyét, nehogy gyorsan elrendezze a felújított motort.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13479 Dátum: 2019.01.07 hétfő, 21:42:13 »

Sziasztok,

Motorgenerál előtt állok és segítséget szeretnék kérni, hogy milyen tömítésekre van szükségem pontosan és mit ajánlatok honnan szerezzem be reális áron. illetve mit érdemes még ilyenkor kicserélni ha már szét van borítva a motor?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Van tömítés készlet pl. a cromaxnál, amiben majdnem minden benne van. Asszem pl. főtengely tomítések nincsennek benne meg talán a szelepszár szimeringek, de meg kell kérdezni. A Ford talán 50k körül van, az Elring olcsóbb.
Főtengely csapágysor is lesz cserélve? Mert azt nem tudom, hogy oldják meg: egyedileg vannak összepárosítva 4 féle méretből.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #13480 Dátum: 2019.01.08 kedd, 08:05:30 »

Sziasztok,

Motorgenerál előtt állok és segítséget szeretnék kérni, hogy milyen tömítésekre van szükségem pontosan és mit ajánlatok honnan szerezzem be reális áron. illetve mit érdemes még ilyenkor kicserélni ha már szét van borítva a motor?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Realis áron Angliából...


https://www.ebay.com/itm/HEAD-GASKET-SET-MONDEO-MAZDA-6-MPV-2-0-2-3-DURATEC-2000-on-METAL-ROCKER-BOX-VRS/310146494126?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13481 Dátum: 2019.01.08 kedd, 08:54:53 »

Van tömítés készlet pl. a cromaxnál, amiben majdnem minden benne van. Asszem pl. főtengely tomítések nincsennek benne meg talán a szelepszár szimeringek, de meg kell kérdezni. A Ford talán 50k körül van, az Elring olcsóbb.
Főtengely csapágysor is lesz cserélve? Mert azt nem tudom, hogy oldják meg: egyedileg vannak összepárosítva 4 féle méretből.

Szia, köszönöm a segítséget, cromaxot néztem én is, nem olcsó, nem tudom a főtengely csapágysort cserélik- e, ha minden jól megy holnap gurul be a műhelybe az autó.
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13482 Dátum: 2019.01.08 kedd, 08:56:11 »


Szia, köszönöm a választ, és ez biztosan jó az 1,8-as motorhoz is? Én azt látom, hogy 2,0-től felfele írja ebay-en. Bocsánat, de ezt nem tudom pontosan.
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13483 Dátum: 2019.01.08 kedd, 08:57:10 »

Ahogy nézem, ez lényegében ugyanez a motor, a jól ismert problémával:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/12/21/eromero_ford_focus_2_0_duratec_2007/

Menj be nagyautóba, cromaxba, vagy márkaszervizbe, és ott a gyári programban nézzétek végig, hogy mi kell, és abból milyen van. Kicsit hosszú lenne itt kirészletezni az összes tömítést, arról nem is beszélve, hogy változtak is ezek az évek során. Ha már bontva van, akkor az olajleválasztó szelepet a motor oldalán a csövével együtt, meg nézzétek át mindenképpen a szívósor lapátjait, tengelyét, nehogy gyorsan elrendezze a felújított motort.

Szia, a szívósort mindenképp ellenőriztetem, de egyébként nem hallom, hogy kerepelne.
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #13484 Dátum: 2019.01.08 kedd, 15:02:08 »

Szia, köszönöm a választ, és ez biztosan jó az 1,8-as motorhoz is? Én azt látom, hogy 2,0-től felfele írja ebay-en. Bocsánat, de ezt nem tudom pontosan.

Igen, ez 2.0-hoz van, pont egy ismerősnek rendeltem, holnap már a kezembe is lesz.
De van 1.8-as is, sajátomat másfél éve azzal raktam össze.
Arra kell figyelni, hogy műanyag vagy alu a szelepfedél
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #13485 Dátum: 2019.01.11 péntek, 09:24:09 »

SZiasztok.

Merre találom az 1.8 125 Le-s motoron a benzinnyomás szabályozót. Az injektorhídon nincs.
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13486 Dátum: 2019.01.11 péntek, 09:26:48 »

SZiasztok.

Merre találom az 1.8 125 Le-s motoron a benzinnyomás szabályozót. Az injektorhídon nincs.

Pumpánál.
Naplózva
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #13487 Dátum: 2019.01.11 péntek, 11:44:49 »

Pumpánál.


Bennt a pumpában?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13488 Dátum: 2019.01.11 péntek, 15:25:19 »


Bennt a pumpában?

Igen. Tank le típusú művelet.
Naplózva
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #13489 Dátum: 2019.01.12 szombat, 15:56:48 »

Igen. Tank le típusú művelet.


Problémám az vele, hogy mikor leállítom és kb 5 perc múlva indítom, akkor csak hosszú másodpercek után hajlandó életre kelni.
Tapasztalata valakinek?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13490 Dátum: 2019.01.12 szombat, 16:00:36 »


Problémám az vele, hogy mikor leállítom és kb 5 perc múlva indítom, akkor csak hosszú másodpercek után hajlandó életre kelni.
Tapasztalata valakinek?

Ez sajnos ha nem is általános, de viszonylag elterjedt jelenség ezeknél a motoroknál, hogy hidegen tökéletesen indulnak, félmeleg, meleg újraindításnál meg köszörül pár másodpercig. FAQ-ban is van róla valami leírás. Ha más panasz nincs, akkor én nem piszkálnám.
Naplózva
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #13491 Dátum: 2019.01.12 szombat, 16:04:12 »

Ez sajnos ha nem is általános, de viszonylag elterjedt jelenség ezeknél a motoroknál, hogy hidegen tökéletesen indulnak, félmeleg, meleg újraindításnál meg köszörül pár másodpercig. FAQ-ban is van róla valami leírás. Ha más panasz nincs, akkor én nem piszkálnám.

Azt nem írtam, hogy szerintem erőtlen is és a fogyasztás sem  a tuti. De már kb 2 éve tart ez és a hócipőm kezd tele lenni vele.
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13492 Dátum: 2019.01.12 szombat, 16:39:50 »

Azt nem írtam, hogy szerintem erőtlen is és a fogyasztás sem  a tuti. De már kb 2 éve tart ez és a hócipőm kezd tele lenni vele.

Nem akarlak elkeseríteni, de ismerősnek van ilyen 125 lóerős kombija, és az is eszik rendesen, cserébe lassú. Ez ilyen.

Mindenesetre egy benzinnyomás mérést érdemes beiktatni, hogy tényleg gyengélkedik-e akár a pumpa akár nyomásszabályzó.
Naplózva
makai.gyula
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #13493 Dátum: 2019.01.18 péntek, 10:55:48 »

Sziasztok,

Szét van szedve a mondeom motorja, teljes generált kap. Arra gondoltam a vezérlést is kicseréltetem, kérdésem az lenne hozzátok, hogy erről a lánckészletről van-e valakinek véleménye, esetleg valaki használt már ilyet?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/fai-autoparts/7814936
A szívósorban a lapátok és a tengelyük hibátlannak minősül, viszont a tengelyt mozgató szerkezet gömbfeje van kikopva, erre valami megoldás, esetleg pontos alkatrész név meghatározásban tudtok segíteni, ami alapján tudok keresni?

Előre is köszönöm mindenkinek, aki segít!
Naplózva

2001, Mondeo MK3 1,8 benzin 110LE ghia kombi
Előtte:
1997, Escort 1,6 benzin kombi
1991, Fiesta MK3 1,4 benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13494 Dátum: 2019.01.18 péntek, 11:25:47 »

Sziasztok,

Szét van szedve a mondeom motorja, teljes generált kap. Arra gondoltam a vezérlést is kicseréltetem, kérdésem az lenne hozzátok, hogy erről a lánckészletről van-e valakinek véleménye, esetleg valaki használt már ilyet?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/fai-autoparts/7814936
A szívósorban a lapátok és a tengelyük hibátlannak minősül, viszont a tengelyt mozgató szerkezet gömbfeje van kikopva, erre valami megoldás, esetleg pontos alkatrész név meghatározásban tudtok segíteni, ami alapján tudok keresni?

Előre is köszönöm mindenkinek, aki segít!
nem tudom-kérdezem. Az a gömbfej nem ugyanolyan, mint a csomagtérteló gömbfeje? Mert azt lehet kapni a bárdiban.Én levenném és elvinném mintába, hogy ilyen kell... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13495 Dátum: 2019.01.18 péntek, 12:18:50 »

nem tudom-kérdezem. Az a gömbfej nem ugyanolyan, mint a csomagtérteló gömbfeje? Mert azt lehet kapni a bárdiban.Én levenném és elvinném mintába, hogy ilyen kell... Roll Eyes

Nagyon más méret.

Aki Gödöllőn javítja a szívósorokat, az átfúrja, és átmenő csavarral fogja össze hogy ne ugráljon le a gömbfejről a kar. Csak ugye nem szabad szorítania, mert el kell tudnia fordulni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13496 Dátum: 2019.01.18 péntek, 12:57:36 »

Nagyon más méret.

Aki Gödöllőn javítja a szívósorokat, az átfúrja, és átmenő csavarral fogja össze hogy ne ugráljon le a gömbfejről a kar. Csak ugye nem szabad szorítania, mert el kell tudnia fordulni.
ilyen gömbfejek vannak több méretben.6,8,10mm -es átmérőben.Próbából biztosan keresnék odavalót...lehet hiába,nem tudom... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13497 Dátum: 2019.01.18 péntek, 13:26:58 »

ilyen gömbfejek vannak több méretben.6,8,10mm -es átmérőben.Próbából biztosan keresnék odavalót...lehet hiába,nem tudom... Roll Eyes

A gömbfej nem önmagában van, hanem egy kis kar végén van, ami belepattan és forog a szívósorban, és rácsatlakozik a tengelye a lapátoknak. Külön tudtommal nem árulja a Ford, univerzális gömbfejet meg szerintem nem lehet korrektül ráfabrikálni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13498 Dátum: 2019.01.18 péntek, 13:43:28 »

A gömbfej nem önmagában van, hanem egy kis kar végén van, ami belepattan és forog a szívósorban, és rácsatlakozik a tengelye a lapátoknak. Külön tudtommal nem árulja a Ford, univerzális gömbfejet meg szerintem nem lehet korrektül ráfabrikálni.
ha mást nem, egy jó esztergályost pattintanék,de izibe... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13499 Dátum: 2019.01.18 péntek, 13:58:05 »

A gömbfej nem önmagában van, hanem egy kis kar végén van, ami belepattan és forog a szívósorban, és rácsatlakozik a tengelye a lapátoknak. Külön tudtommal nem árulja a Ford, univerzális gömbfejet meg szerintem nem lehet korrektül ráfabrikálni.
Modell bolt.
A modellezők használnak különféle kisebb nagyobb gömbfejeket.
pl:
http://www.sgmodell.hu/
https://shop.modell.hu/
http://jakomodell.hu/

De ha ráér hobbyking, és egyéb kínai helyek
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Oldalak: 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273 274 275 276 277 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.