Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.08 hétfő, 13:49:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 570 571 572 573 574 575 576 [577] 578 579 580 581 582 583 584 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13894042 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28800 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 07:36:18 »

De ha csak időszakosan nem műxik... nem tudom, ezek a hibák megmaradnak-e gyújtás levétele után is.

Akkor átkerül az átmeneti hibatárolóba, de nem törlődik.
Valaminek biztosan kell maradnia hátra ilyen esetben. OBD oldalról lehet nincs is hibaüzenet, csak sorosan.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Laca88
Vendég
« Új hozzászólás #28801 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:55:35 »

Sziasztok!

Kedves fórumtársak, nem olyan rég olvasgattam valahol az MK3-as mondeok gyártási éveknek megfelelő porlasztócsúcs típusairól, mármint pl: EJDR00301Z, EJDR00504Z, és sok más fajta.
Nekem egy 2002.12 havi gyártósorról lefutott 2.0 TDCI 130LE kombim van. A Kérdésem az lenne, hogy legyenek kedvesek mondják meg nekem a szakik, hogy én ugy néztem ebbe a EJDR00301Z típusú pcs kell, ez így van vagy tévedek? Azt is tudom hogy legjobb inkább alvázszám alakján megtudni, csak azt nem tudom hogy hol lehet!

Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.
Laca
Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28802 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:57:50 »

Sziasztok!

Vásároltam egy 2004-es mondaót 260 ezer km-el de rokonom újonnan vásárolta. 2 éve volt kettős tömegű lendkerék cserélve benne.

2-3 óra állás után nagyon szarul indul. Felpörög a motor 900-as fordulat majd ha nem kezdek el játszani a gázzal egyből le is fullad. Remegve jár, ingadozik a fordult  amíg el nem kezd melegedni majd utána megszűnik teljesen ez a jelenség és csak kis mértékben érezhetően rángat üresben alapjáraton.

Mi lehet ennek az oka?

Másik probléma akkor jelentkezik amikor a fűtés/hűtést bekapcsolom elkezd alapjáraton irtózatosan kopogni csattogni az autó. ha a klímát bekapcsolom akkor ez erősödik viszont ha emelem a fordulatszámot és 1100-1200 körül kapcsolom be akkor alig hallható.

Lehetséges hogy csak az alapjáratom alacsony?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28803 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:03:34 »

Sziasztok!

Vásároltam egy 2004-es mondaót 260 ezer km-el de rokonom újonnan vásárolta. 2 éve volt kettős tömegű lendkerék cserélve benne.

2-3 óra állás után nagyon szarul indul. Felpörög a motor 900-as fordulat majd ha nem kezdek el játszani a gázzal egyből le is fullad. Remegve jár, ingadozik a fordult  amíg el nem kezd melegedni majd utána megszűnik teljesen ez a jelenség és csak kis mértékben érezhetően rángat üresben alapjáraton.

Mi lehet ennek az oka?

Másik probléma akkor jelentkezik amikor a fűtés/hűtést bekapcsolom elkezd alapjáraton irtózatosan kopogni csattogni az autó. ha a klímát bekapcsolom akkor ez erősödik viszont ha emelem a fordulatszámot és 1100-1200 körül kapcsolom be akkor alig hallható.

Lehetséges hogy csak az alapjáratom alacsony?

2-3 óra állás után bármikor később, vagy van, hogy mondjuk egy napig hagyod állni, és utána már megint pöccre indul?

Klíma kuplung? Csak akkor csinálja, ha a klímát is használod, vagy ECO módban, klíma nélkül nem?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28804 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:10:35 »

Sziasztok!

Vásároltam egy 2004-es mondaót 260 ezer km-el de rokonom újonnan vásárolta. 2 éve volt kettős tömegű lendkerék cserélve benne.

2-3 óra állás után nagyon szarul indul. Felpörög a motor 900-as fordulat majd ha nem kezdek el játszani a gázzal egyből le is fullad. Remegve jár, ingadozik a fordult  amíg el nem kezd melegedni majd utána megszűnik teljesen ez a jelenség és csak kis mértékben érezhetően rángat üresben alapjáraton.

Mi lehet ennek az oka?

Másik probléma akkor jelentkezik amikor a fűtés/hűtést bekapcsolom elkezd alapjáraton irtózatosan kopogni csattogni az autó. ha a klímát bekapcsolom akkor ez erősödik viszont ha emelem a fordulatszámot és 1100-1200 körül kapcsolom be akkor alig hallható.

Lehetséges hogy csak az alapjáratom alacsony?

Ha leírod, hogy mik a kocsid adatai, lehet, hogy könnyebben tud bárki segíteni. Mondjuk az aláírásodba is betehetnéd és akkor nem kellene minden egyes alkalommal begépelned.
Az alapjárat ingadozás szempontjából lehet sok minden. Porlasztó, magasnyomású szivattyú stb. Bár, ha 260e van benne és nem volt még hozzányúlva, akkor én a porlasztókra tippelnék. Nekem is volt hasonló problémám (igaz, nem ennyire durva, csak alapjárat ugrálás) és az egyik porlasztóm volt sz.r. Go szűrő pl. mikor volt utoljára cserélve?
Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28805 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:11:04 »

2-3 óra állás után bármikor később, vagy van, hogy mondjuk egy napig hagyod állni, és utána már megint pöccre indul?

Klíma kuplung? Csak akkor csinálja, ha a klímát is használod, vagy ECO módban, klíma nélkül nem?

AndyA

2-3 óra állás után mindig szarul indul, és elég rendes füstpamacsot is kidob magából.
Klima kuplung augusztus közepén le volt lazulva meghúzták és jó volt akkor csak akkor zörgött amikor klíma volt kapcsolva most viszont eco módba is zörög, eddig csendes volt.  
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28806 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:19:20 »

Ha leírod, hogy mik a kocsid adatai, lehet, hogy könnyebben tud bárki segíteni. Mondjuk az aláírásodba is betehetnéd és akkor nem kellene minden egyes alkalommal begépelned.
Az alapjárat ingadozás szempontjából lehet sok minden. Porlasztó, magasnyomású szivattyú stb. Bár, ha 260e van benne és nem volt még hozzányúlva, akkor én a porlasztókra tippelnék. Nekem is volt hasonló problémám (igaz, nem ennyire durva, csak alapjárat ugrálás) és az egyik porlasztóm volt sz.r. Go szűrő pl. mikor volt utoljára cserélve?

Ha pár óra állás után jön elő, és rövid idő alatt elmúlik, az saccra inkább levegősödés, nem jön elég üzemanyag, míg fel nem szívja újra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28807 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:20:09 »

Ha leírod, hogy mik a kocsid adatai, lehet, hogy könnyebben tud bárki segíteni. Mondjuk az aláírásodba is betehetnéd és akkor nem kellene minden egyes alkalommal begépelned.
Az alapjárat ingadozás szempontjából lehet sok minden. Porlasztó, magasnyomású szivattyú stb. Bár, ha 260e van benne és nem volt még hozzányúlva, akkor én a porlasztókra tippelnék. Nekem is volt hasonló problémám (igaz, nem ennyire durva, csak alapjárat ugrálás) és az egyik porlasztóm volt sz.r. Go szűrő pl. mikor volt utoljára cserélve?

2,0 tdci 130 le 6 gangos 2004 es kombi fmba motorkód. Ennyi elég vagy esetleg mást is írjak róla??

szűrőt most cseréltem benne és semmi se változott. Semmi nem volt benne még cserélve kerékcsapágyat is én cseréltem benne először... Smiley

Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28808 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:27:44 »

Ha pár óra állás után jön elő, és rövid idő alatt elmúlik, az saccra inkább levegősödés, nem jön elég üzemanyag, míg fel nem szívja újra.

AndyA

Egy érdekességet vettem észre ami lehet hogy csak számomra az hogy amikor légtelenítettem a gazolajszűrőt nagyon erős vákum volt a tank felé. Lehet hogy ez normális de nem vagyok biztos benne. 
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28809 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:31:40 »

2,0 tdci 130 le 6 gangos 2004 es kombi fmba motorkód. Ennyi elég vagy esetleg mást is írjak róla??

szűrőt most cseréltem benne és semmi se változott. Semmi nem volt benne még cserélve kerékcsapágyat is én cseréltem benne először... Smiley



Írd be az aláírásodba is, ahogy sokunknál látod. prfil->fórum profil információ->aláírás.

Csak azért kérdeztem a szűrőt, mert akkor ha most cserélnéd, akkor bele kellett volna nézni a leszedettbe, hogy van-e az aljában fémszemcse. Ha igen, akkor kezdhetsz aggódni. Én elvinném egy dízelszrvizbe (pl filepdiesel, dieselgodollo) és átvizsgáltatnám az üzemanyag rendszert. De ez csak az én véleményem.
Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28810 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:35:47 »

Írd be az aláírásodba is, ahogy sokunknál látod. prfil->fórum profil információ->aláírás.

Csak azért kérdeztem a szűrőt, mert akkor ha most cserélnéd, akkor bele kellett volna nézni a leszedettbe, hogy van-e az aljában fémszemcse. Ha igen, akkor kezdhetsz aggódni. Én elvinném egy dízelszrvizbe (pl filepdiesel, dieselgodollo) és átvizsgáltatnám az üzemanyag rendszert. De ez csak az én véleményem.

Még megvan a gázolajszűrő, este megnézem hogy van-e benne valami maradék. Szét lehet szedni vagy szét kell vágni?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28811 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:38:46 »

Még megvan a gázolajszűrő, este megnézem hogy van-e benne valami maradék. Szét lehet szedni vagy szét kell vágni?

A tetejét kell leszedni valahogy. Még nem próbáltam, de nekem is ezt ajánlották anno, amikor előjött az alapjárati problémám. Amúgy milyen szűrőt tettél fel? Itt is meg sok másik helyen is a gyárit (asszem ez is bosch), a Bosch-t vagy a Mann Filtert ajánlják.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #28812 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:43:04 »

A tetejét kell leszedni valahogy. Még nem próbáltam, de nekem is ezt ajánlották anno, amikor előjött az alapjárati problémám. Amúgy milyen szűrőt tettél fel? Itt is meg sok másik helyen is a gyárit (asszem ez is bosch), a Bosch-t vagy a Mann Filtert ajánlják.
csavarhúzóval felfeszited.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28813 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:51:14 »

A tetejét kell leszedni valahogy. Még nem próbáltam, de nekem is ezt ajánlották anno, amikor előjött az alapjárati problémám. Amúgy milyen szűrőt tettél fel? Itt is meg sok másik helyen is a gyárit (asszem ez is bosch), a Bosch-t vagy a Mann Filtert ajánlják.

alsó kategóriás szűrőt raktam bele. Hiba volt? Mi a baj akkor ha találok benne fémszemcsét?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28814 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:54:39 »

alsó kategóriás szűrőt raktam bele. Hiba volt? Mi a baj akkor ha találok benne fémszemcsét?

A maganyomású szivattyúd haldoklik. Akkor hiába cserélsz porlasztót, azokat is rövid úton hazavágja. Nézd meg az autoink projektek topikban wolfgabor topikját. Ott elég jó képek vannak fenn hasonló problémáról.
Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28815 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 11:06:56 »

A maganyomású szivattyúd haldoklik. Akkor hiába cserélsz porlasztót, azokat is rövid úton hazavágja. Nézd meg az autoink projektek topikban wolfgabor topikját. Ott elég jó képek vannak fenn hasonló problémáról.

Holnap délután viszem diagnosztikára az autót. Ki fogja mutatni hogy mi a hiba vagy ezt másképp kell majd kiszűrni?

Köszi, utána nézek.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28816 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 11:18:05 »

Még megvan a gázolajszűrő, este megnézem hogy van-e benne valami maradék. Szét lehet szedni vagy szét kell vágni?

Elsőre elég, ha csak kiöntesz belőle valamennyit. Ha már abban van spén, akkor nincs miért szétszedni a maradékot, ismert a tényállás.

Vékony falú, fehér edénybe (kimosott tejfölöspohár) kiöntöd, mágnest alá, és ha a pici, fekete koszocskák szaladnak utána, akkor ez van. Akkor irány a szakember és kiméretni a csúcsokat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28817 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 11:18:48 »

alsó kategóriás szűrőt raktam bele. Hiba volt? Mi a baj akkor ha találok benne fémszemcsét?

Hiba volt, de talán nem végzetes. Szűrőből csak Bosch (ami a gyári is), vagy Man. A többit még ingyen sem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28818 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 11:55:34 »

Elsőre elég, ha csak kiöntesz belőle valamennyit. Ha már abban van spén, akkor nincs miért szétszedni a maradékot, ismert a tényállás.

Vékony falú, fehér edénybe (kimosott tejfölöspohár) kiöntöd, mágnest alá, és ha a pici, fekete koszocskák szaladnak utána, akkor ez van. Akkor irány a szakember és kiméretni a csúcsokat.

AndyA

Akkor ha jól értem a szűrő a vissza folyót is szűri? Mert akkor ha jól sejtem ott szűri ki a nem oda illő dolgokat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #28819 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 12:05:59 »

Akkor ha jól értem a szűrő a vissza folyót is szűri? Mert akkor ha jól sejtem ott szűri ki a nem oda illő dolgokat.
nem.ott csak 1 golyos szelep van.vagy tankág felé megy az olaj,vagy vissza a szívó oldalra.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28820 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 12:17:21 »

Holnap délután viszem diagnosztikára az autót. Ki fogja mutatni hogy mi a hiba vagy ezt másképp kell majd kiszűrni?

Köszi, utána nézek.

Nekem a filep-nél computeresen megmondták, hogy melyik porlasztó vált felújítás/csere áldozatává. A szivattyút csak kiszereléssel tudják ellenőrizni.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28821 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 12:36:57 »

Akkor ha jól értem a szűrő a vissza folyót is szűri? Mert akkor ha jól sejtem ott szűri ki a nem oda illő dolgokat.

Bizony. A PCS-kben el nem használt résolaj szépen visszamegy, és szűrés után indul az újabb körre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28822 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 12:54:07 »

Nekem a filep-nél computeresen megmondták, hogy melyik porlasztó vált felújítás/csere áldozatává. A szivattyút csak kiszereléssel tudják ellenőrizni.

Akkor holnap délután már minden bizonnyal okosabb leszek. Átlagosan mennyi ideig tart egy diagnosztika lefuttatása?
Naplózva
Laca88
Vendég
« Új hozzászólás #28823 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 12:54:51 »

Sziasztok!

Kedves fórumtársak, nem olyan rég olvasgattam valahol az MK3-as mondeok gyártási éveknek megfelelő porlasztócsúcs típusairól, mármint pl: EJDR00301Z, EJDR00504Z, és sok más fajta.
Nekem egy 2002.12 havi gyártósorról lefutott 2.0 TDCI 130LE kombim van. A Kérdésem az lenne, hogy legyenek kedvesek mondják meg nekem a szakik, hogy én ugy néztem ebbe a EJDR00301Z típusú pcs kell, ez így van vagy tévedek? Azt is tudom hogy legjobb inkább alvázszám alakján megtudni, csak azt nem tudom hogy hol lehet!

Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.
Laca
Valaki??   integet2
Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28824 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 12:59:08 »

Bizony. A PCS-kben el nem használt résolaj szépen visszamegy, és szűrés után indul az újabb körre.

AndyA

Ezt nagyon kitaláltam, köszi! Smiley

Tudtok segíteni abban hogy milyen praktikákat használtok ezeknél a motoroknál, milyen időközönként cseréltek olajakat szűrőket? Hogyan használjam és szervizeljem? Esetleg valahol megtalálok az oldalon ilyesfajta leírást? 
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28825 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 13:02:21 »

Ezt nagyon kitaláltam, köszi! Smiley

Tudtok segíteni abban hogy milyen praktikákat használtok ezeknél a motoroknál, milyen időközönként cseréltek olajakat szűrőket? Hogyan használjam és szervizeljem? Esetleg valahol megtalálok az oldalon ilyesfajta leírást? 

Ki mire esküszik. Smiley

A GO-szűrő minőséget illetően viszonylag egyetértés van. Az már más kérdés, hogy a 20 ezres olajcserénként GO-szűrő csere is kell-e, vagy elég a Ford szerinti 60 ezres periódust betartani.

Lehet 2T motorolajat tölteni a GO-hoz, sokan esküsznek erre is - tankolásonként 1-1,5 dl.

Vannak más adalékok is, amiket lehet a GO-hoz önteni, tisztító adalékok, egyebek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28826 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 13:55:34 »

Ki mire esküszik. Smiley

A GO-szűrő minőséget illetően viszonylag egyetértés van. Az már más kérdés, hogy a 20 ezres olajcserénként GO-szűrő csere is kell-e, vagy elég a Ford szerinti 60 ezres periódust betartani.

Lehet 2T motorolajat tölteni a GO-hoz, sokan esküsznek erre is - tankolásonként 1-1,5 dl.

Vannak más adalékok is, amiket lehet a GO-hoz önteni, tisztító adalékok, egyebek.

AndyA


Te mire esküszöl?

20 ezrenként elég cserélni? 5 w30 vagy 5w 40 amit ajánlasz? Csak ford olaj vagy van esetleg más fajta olaj is amit ajánlasz?

Elég ha t2-őt rakok bele vagy azért mehet mellé más adalék is?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28827 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:00:03 »

Te mire esküszöl?

20 ezrenként elég cserélni? 5 w30 vagy 5w 40 amit ajánlasz? Csak ford olaj vagy van esetleg más fajta olaj is amit ajánlasz?

Elég ha t2-őt rakok bele vagy azért mehet mellé más adalék is?


Én a "Ford olajat" használom a motorba, ami egyesek szerint csak a Ford kereskedésekben kapható, mások szerint a Castrol Magnatec A1 5w30-as olajával azonos (Fordnál dolgozó ismerős szerint is Smiley). Ennél jobb viszont közmegegyezés szintjén nem kell bele.

20 ezrenként rakok bele új GO-szűrőt, és minden tankoláshoz (kb. 40 liter) kap egy deci körüli Castrol 2T motorolajat a GO-ba.

Most tartok 230 ezer km-nél, de az enyém 2.2-es, és arról azt tartja a fáma, hogy tartósabb valamivel az üzemanyagrendszere, mint a 2.0-soké.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #28828 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:07:17 »

Te mire esküszöl?

20 ezrenként elég cserélni? 5 w30 vagy 5w 40 amit ajánlasz? Csak ford olaj vagy van esetleg más fajta olaj is amit ajánlasz?

Elég ha t2-őt rakok bele vagy azért mehet mellé más adalék is?

Tisztelt Fórumtárs!
A motorolajjal kapcsolatban. Tökéletesen megfelel a gyári Ford Formula F 5W30 olaj 20.000 Km csereperiódusban. Én több mint 5 éve használom minden gond nélkül. Minőségben és árban tökéletesen megfelel. A 2T olaj mint adalék, jó minőségű ásványolaj alapú PL Stihl 2T motor olaj. 1-1.5dcl/tank Nem keverendő össze a lánc olajjal. Ez az olaj könnyeben elég mint a szintetikus és állitólag jobb a katalizátornak is. Ez viszont nem zárja ki a jó minőségű full szintetikus 2T olaj alkalmazását. A 2T olajadagolás többlet kenést bisztosít az adagoló és befecskendező rendszernél, vélhetően csökkenti a súrlódásokból adódó kopásokat. Alkalmazunk még az időjárásnak megfelelően dermedés gátlót az üzemanyagba, és olajcsere periódusonként rendszer tisztító adalékot. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.08 péntek, 14:51:25 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28829 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:31:43 »

Én a "Ford olajat" használom a motorba, ami egyesek szerint csak a Ford kereskedésekben kapható, mások szerint a Castrol Magnatec A1 5w30-as olajával azonos (Fordnál dolgozó ismerős szerint is Smiley). Ennél jobb viszont közmegegyezés szintjén nem kell bele.

20 ezrenként rakok bele új GO-szűrőt, és minden tankoláshoz (kb. 40 liter) kap egy deci körüli Castrol 2T motorolajat a GO-ba.

Most tartok 230 ezer km-nél, de az enyém 2.2-es, és arról azt tartja a fáma, hogy tartósabb valamivel az üzemanyagrendszere, mint a 2.0-soké.

AndyA


Rendben akkor megpróbálom én is így kezelni mondjuk 260 ezer után csodát már úgy se fogok tudni tenni vele de remélem egy ideig ki fog szolgálni.

Köszi!
Naplózva
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28830 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:40:44 »

Tisztelt Fórumtárs!
A motorolajjal kapcsolatban. Tökéletesen megfelel a gyári Ford Formula F 5W30 olaj 20.000 Km csereperiódusban. Én több mint 5 éve használom minden gond nélkül. Minőségben és árban tökéletesen megfelel. A 2T olaj mint adalék, jó minőségű ásványolaj alapú PL Stihl 2T motor olaj. Nem keverendő össze a lánc olajjal. Ez az olaj könnyeben elég mint a szintetikus és állitólag jobb a katalizátornak is. Ez viszont nem zárja ki a jó minőségű full szintetikus 2T olaj alkalmazását. A 2T olajadagolás többlet kenést bisztosít az adagoló és befecskendező rendszernél, vélhetően csökkenti a súrlódásokból adódó kopásokat. Alkalmazunk még az időjárásnak megfelelően dermedés gátlót az üzemanyagba, és olajcsere periódusonként rendszer tisztító adalékot. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm a segítséget!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #28831 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:42:14 »

Rendben akkor megpróbálom én is így kezelni mondjuk 260 ezer után csodát már úgy se fogok tudni tenni vele de remélem egy ideig ki fog szolgálni.

Köszi!

Eddig kellett volna... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28832 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:56:39 »

Eddig kellett volna... Smiley

AndyA

Köszi a biztató szavakat!! Cheesy
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #28833 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 15:19:12 »

Eddig kellett volna... Smiley

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
A 30 éves kubikos taliga tengelyének se árt, ha megkened jó minőségű zsírral. Jobb később mint soha. Ne vedd el a kedvét smile
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.07 csütörtök, 15:20:44 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28834 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 16:12:03 »

Tisztelt Fórumtárs!
A 30 éves kubikos taliga tengelyének se árt, ha megkened jó minőségű zsírral. Jobb később mint soha. Ne vedd el a kedvét smile
Tisztelettel László! worship

A kedvem még megdönthetetlen egy ideig legalábbis Smiley

Köszi a választ! Smiley 
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #28835 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 17:45:47 »

Egy érdekességet vettem észre ami lehet hogy csak számomra az hogy amikor légtelenítettem a gazolajszűrőt nagyon erős vákum volt a tank felé. Lehet hogy ez normális de nem vagyok biztos benne. 
miért kellett légteleniteni?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
bedocs
Vendég
« Új hozzászólás #28836 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 18:53:48 »

miért kellett légteleniteni?

Cseréltem szűrőt és az újat légtelenítettem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #28837 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 19:01:42 »

Bizony. A PCS-kben el nem használt résolaj szépen visszamegy, és szűrés után indul az újabb körre.

AndyA
kivéve azt a mennyiséget,ami egyből a tankágba jut.azt már nem fog a szűrőbe visszakerülni,mert leül a tank aljára,és egy durva szűrő van a tankban is.....és ez a több!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28838 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 19:53:22 »

Valaki??   integet2

Szerintem vedd le a motor burkolatát és nézd meg a porlasztón. Nem kell hozzá a porlasztót sem kiszedni. A másik megoldás az lehet, hogy egy alkatrészkereskedésben megnézeted alvázszám alapján.
Naplózva
rinya25
Vendég
« Új hozzászólás #28839 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:21:44 »

Szép estét kívánok mindenkinek. Először is bemutatkoznék Kiss Richárd vagyok Pest megyében élek és nemrég lettem tulajdonosa egy Ford Mondeo 2.0 tdci kombinak, és így találtam rá a fórumra. Más fórumon jelen vagyok és nagyon sok hasznos tanácsot kaptam már, az abba illő témában, valamint segítettem fórumtársamnak amiben tudtam, bár Ford témában még kezdő vagyok, de tapasztalataimat, és gondjaimat itt is megosztanám, veletek a egymás segítése érdekében.   
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #28840 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:21:59 »

Cseréltem szűrőt és az újat légtelenítettem.
igen feltöltötted go.-val a szüröt és össze raktad nem?
"nagyon erős vákum volt a tank felé" ezt nem értem,hogy produkáltad.
a cserénél csak a csövek le az új szürö tele öntve üzemanyaggal a csövek vissza és kész semmi levegösödés nincs.  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
rinya25
Vendég
« Új hozzászólás #28841 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:25:57 »

Remélem nem veszitek illetlenségnek, de egy kérdésem lenne, mert sokat agyaltam már ezen. Sok helyről hallottam, hogy 2t szintetikus motorolajat adagolnak a gázolajhoz a kenésének fokozásához, de Én nem mertem ezidáig beleönteni. Véleményetek szerint ez valóban elősegíti a szívagyú, és a porlasztó élettartamának növelését, ha igen milyen arányban kell alkalmazni? Válaszotokat előre is köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28842 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:27:30 »

Remélem nem veszitek illetlenségnek, de egy kérdésem lenne, mert sokat agyaltam már ezen. Sok helyről hallottam, hogy 2t szintetikus motorolajat adagolnak a gázolajhoz a kenésének fokozásához, de Én nem mertem ezidáig beleönteni. Véleményetek szerint ez valóban elősegíti a szívagyú, és a porlasztó élettartamának növelését, ha igen milyen arányban kell alkalmazni? Válaszotokat előre is köszönöm.

Elég ha a mai napot visszaolvasod itt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28843 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:30:04 »

Remélem nem veszitek illetlenségnek, de egy kérdésem lenne, mert sokat agyaltam már ezen. Sok helyről hallottam, hogy 2t szintetikus motorolajat adagolnak a gázolajhoz a kenésének fokozásához, de Én nem mertem ezidáig beleönteni. Véleményetek szerint ez valóban elősegíti a szívagyú, és a porlasztó élettartamának növelését, ha igen milyen arányban kell alkalmazni? Válaszotokat előre is köszönöm.

Pont néhány hsz-el ezelőtt írták le. Nyugodtan öntsed bele, semmi baja nem lesz. Dízelszerviztől is kérdeztem, ők is azt mondták, hogy nem árt. Egyes infok szerint Magyarországon "száraz" a gázolaj, ezáltal a szivattyú és a porlasztók kenése nem megfelelő és idő előtt tönkremegy. Én a szegélynyíróhoz használatos 2T olajat ajánlom (pl Stihl) én is azt használom. Egy tankhoz 1 dl-t, de van olyan, aki 2 dl-t önt bele.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.07 csütörtök, 20:33:23 írta Lacika71 » Naplózva
rinya25
Vendég
« Új hozzászólás #28844 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:32:20 »

Elég ha a mai napot visszaolvasod itt.


Köszönöm a választ, folyamatban van.
Naplózva
rinya25
Vendég
« Új hozzászólás #28845 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:34:11 »

Pont néhány hsz-el ezelőtt írták le. Nyugodtan önsed bele, semmi baja nem lesz. Dízelszerviztől is kérdeztem, ők is azt mondták, hogy nem árt. Egyes infok szerint Magyarországon "száraz" a gázolaj, ezáltal a szivattyú és a porlasztók kenése nem megfelelő és idő előtt tönkremegy. Én a szegélynyíróhoz használatos 2T olajat ajánlom (pl Stihl) én is azt használom. Egy tankhoz 1 dl-t, de van olyan, aki 2 dl-t önt bele.

Köszönöm szépen a gyors választ. Holnap megyek külföldre vele, és teli tankkal fogok elindulni, mert Romániába megyek és az ottani gázolaj saját tapasztalatom alapján még rosszabb minőségű mint itthon, ezért nem nagyon kérnék belőle.  Wink
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #28846 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:44:41 »

Remélem nem veszitek illetlenségnek, de egy kérdésem lenne, mert sokat agyaltam már ezen. Sok helyről hallottam, hogy 2t szintetikus motorolajat adagolnak a gázolajhoz a kenésének fokozásához, de Én nem mertem ezidáig beleönteni. Véleményetek szerint ez valóban elősegíti a szívagyú, és a porlasztó élettartamának növelését, ha igen milyen arányban kell alkalmazni? Válaszotokat előre is köszönöm.
125ml Ravenoil 2T / 1 teli tankhoz. wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
rinya25
Vendég
« Új hozzászólás #28847 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:52:36 »

125ml Ravenoil 2T / 1 teli tankhoz. wave

Oké köszönöm. Egyébként Én sokat járok Romániába és az elején tankoltam is több benzinkúton gázolajat, és rosszabb minőségű volt mint nálunk, még a Golf 1.9 tdi-n is észre lehetett venni, mert rögtön GO szűrő csere vált esedékessé. Bár lehet, hogy csak Én fogtam ki a kutakat, de nekem onnan nem kell többet.
2004-ben a munkahelyemen kaprunk jó pár darab 2.0 tdci Mondeot vadi újakat, és nem emberséges körülmények között 1 éve alatt kb 170.000-200.000 kilómétereket tettünk bele és nem nagyon volt motorhiba, pedig ott nem volt turbóvisszahűtés, meg melegítése meg kímélés és szerintem nagyon jól bírták a strapát, attól eltekintve, hogy szerintem nem olyan körülményekre valók a dízelek mint ami ott volt, Én akkor nagyon megszerettem. 
Naplózva
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #28848 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 21:30:03 »

Sziasztok! Mondjátok meg,hogy a müszerfalba milyen kis égök kellenek,a hamutarto világitását a szivargyujto világitása adja?Válaszokat köszi
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
varanus
Vendég
« Új hozzászólás #28849 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 22:13:58 »

Üdv Mindenkinek!
De sürgős ifó kell 2000tdci Mondeóba hány ütemben fecskendez az injektor mert azt tudom, hogy a PDTI az több befecskendezést végez egy robbanás alatt, vajon  tudja valaki a választ??  falbav wow1
Naplózva
Oldalak: 1 ... 570 571 572 573 574 575 576 [577] 578 579 580 581 582 583 584 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.111 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.