Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.26 szerda, 19:43:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 823 824 825 826 827 828 829 [830] 831 832 833 834 835 836 837 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13792123 alkalommal)
0 Felhasználó és 80 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41450 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:51:12 »

Hali.

Akkor valaki magyarázza már el nekem, hogy ha a 4 izzítógyertya 80A vesz fel kezdetben akkor hogy lehet az, hogy egy 60A biztosíték nem olvad ki. Mert ugye 60A biztosíték van az izzítógyertya bizti helyén (legalábbis nálam).
ezek a biztosítékok "lomha" kioldásúak.Induláskor pár tíz másodpercig bírja a "valamennyivel" nagyobb áramot.később a leeső üzemi áram,már bőven az értékén belül van.pont ilyen helyre készült.de van ugyan ilyen elven működő villamos védelem(kismegszakító) a háztartásban,és az iparban is.
szóval tök normál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #41451 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:53:38 »

ezek a biztosítékok "lomha" kioldásúak.Induláskor pár tíz másodpercig bírja a "valamennyivel" nagyobb áramot.később a leeső üzemi áram,már bőven az értékén belül van.pont ilyen helyre készült.de van ugyan ilyen elven működő villamos védelem(kismegszakító) a háztartásban,és az iparban is.
szóval tök normál.

Értem. Köszi a választ. Mindig tanul az ember.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.05 hétfő, 20:57:03 írta spyware » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #41452 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 21:00:45 »

Sziasztok!

1 hónapja vásároltam a Mondeomat 2000 TDCI N7bb motorkódú
sajnos múlt hét pénteken melóból hazafelé jövet bevillant az izzítás jelző lámpa,auto megállit,kis várakozás,s még hazahozott!Szombat reggel indítás,semmi,csak indítózik,gázolaj szűrő csere, s elindult!Elvittem hibakód kiolvasásra, P0251 a hiba kód!
Szombat vasárnap gond nélkül indult,jártam vele,azt hittem a szűrő csere megoldotta a gondom!
Ma délután indulnák semmi,csak indítózik,de nem indul!
Szerelő majd csak a jövő héten tud jönni,addig amiket mondott megnéztem:
-akku feszültség rendben
-biztosítékok rendben
-a cserélt szűrőnél gázolaj folyás nincs
Amit szeretnék kérdezni mint egy laikus,előzőleg benzines autóm volt ott indítás előtt gyújtáskor lehetett hallani az AC pumpa hangját a tankban:
Itt nincs AC szivattyú ami a szűrőbe feltermelni a gázolajat?
a hátsó ülés alatt van egy nagy kerek letekerhető tető,2 üzemanyag csővel s egy kétvezetékes csatlakozóval,ezt a csatit levéve nem mutatott a kijelző a műszer falon gázolaj mennyiséget,visszadugva mutatott mennyiséget a tankban!Itt lenne az AC pumpa is? Vagy hol találom,ha létezik ezekben a TDCI típusokban.
Neten nézegettem,de TDDI-re találtam csak képeket a tank alatt van ott az AC szivattyú.Focus TDCInek viszont a tankban van.
Ha tudtok segíteni nagyon megköszönöm!Nagyon el vagyok szomorodva,alig használtam az autót s már is rossz...
Elnézést ha hosszúra sikerült az írásom,de gondoltam hátha leírok mindent, tud valaki tanácsot adni!
Köszönöm a segítséget !Üdv.Zsolti

Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #41453 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 22:18:01 »

Sziasztok!

1 hónapja vásároltam a Mondeomat 2000 TDCI N7bb motorkódú
sajnos múlt hét pénteken melóból hazafelé jövet bevillant az izzítás jelző lámpa,auto megállit,kis várakozás,s még hazahozott!Szombat reggel indítás,semmi,csak indítózik,gázolaj szűrő csere, s elindult!Elvittem hibakód kiolvasásra, P0251 a hiba kód!
Szombat vasárnap gond nélkül indult,jártam vele,azt hittem a szűrő csere megoldotta a gondom!
Ma délután indulnák semmi,csak indítózik,de nem indul!
Szerelő majd csak a jövő héten tud jönni,addig amiket mondott megnéztem:
-akku feszültség rendben
-biztosítékok rendben
-a cserélt szűrőnél gázolaj folyás nincs
Amit szeretnék kérdezni mint egy laikus,előzőleg benzines autóm volt ott indítás előtt gyújtáskor lehetett hallani az AC pumpa hangját a tankban:
Itt nincs AC szivattyú ami a szűrőbe feltermelni a gázolajat?
a hátsó ülés alatt van egy nagy kerek letekerhető tető,2 üzemanyag csővel s egy kétvezetékes csatlakozóval,ezt a csatit levéve nem mutatott a kijelző a műszer falon gázolaj mennyiséget,visszadugva mutatott mennyiséget a tankban!Itt lenne az AC pumpa is? Vagy hol találom,ha létezik ezekben a TDCI típusokban.
Neten nézegettem,de TDDI-re találtam csak képeket a tank alatt van ott az AC szivattyú.Focus TDCInek viszont a tankban van.
Ha tudtok segíteni nagyon megköszönöm!Nagyon el vagyok szomorodva,alig használtam az autót s már is rossz...
Elnézést ha hosszúra sikerült az írásom,de gondoltam hátha leírok mindent, tud valaki tanácsot adni!
Köszönöm a segítséget !Üdv.Zsolti


nincs ac
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #41454 Dátum: 2016.12.06 kedd, 04:26:12 »

Köszi!
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41455 Dátum: 2016.12.06 kedd, 08:48:32 »

Az EGR alatt rendesen tele van olajsárral minden, de sajnos most nincs műhelyem ahol tudnék dolgozni, így most Valakire is szükségem van, aki ezt megtenné.

Az EGR alatti csövet még felülről benyúlva is le tudod venni, még az alsó bilicshez is hozzá lehet férni kisebb nehézségek árán.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41456 Dátum: 2016.12.06 kedd, 08:49:38 »

Köszi,
az "alapjárati szállított mennyiségek korrekciója" forscanben megtalálom valahol? ,de mekkora a határ érték? Hibakód nincs sehol. A forscan rengeteg adatot kiír de nemtudom mettől meddig a jó érték és honnantól kezdjek aggódni, pl beszívott levegő mennyiség alapjáraton/fordulaton,  meg alapjárati töltő nyomás vagy hasonlók. (lehetne valami táblázat a jó értékhatárokról motoronként: FMBA).
ui: hideg autónál hallom a turbót dolgozni, melegnél viszont nem. a rudazata max 1cm mozdul 2000 fordulatig (vákum vezérelt).

az izzítógyertyákat meg megnézem, jó márka a beru vagy inkább bosch-t vegyek ha kikell cserélni mind a 4db-ot?.


Kapásból nem mondom meg, de benne van az biztos. Járó motor mellett kell nézni (nyilván), és a +/- 2 mg érték alatt kell legyen (de még inkább +/- 1 körül), hogy nyugodtan alhass.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41457 Dátum: 2016.12.06 kedd, 08:50:53 »

Hali.

Akkor valaki magyarázza már el nekem, hogy ha a 4 izzítógyertya 80A vesz fel kezdetben akkor hogy lehet az, hogy egy 60A biztosíték nem olvad ki. Mert ugye 60A biztosíték van az izzítógyertya bizti helyén (legalábbis nálam).

Mert annak is idő kell, hogy elolvadjon, és 80A csak a kezdetben, rövid időre felvett áram. Ahogyan a gyertyák felizzanak, számottevő mértékben nő az ellenállásuk, és ezzel együtt gyorsan és erősen csökken az áramfelvétel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #41458 Dátum: 2016.12.06 kedd, 10:01:43 »

Kapásból nem mondom meg, de benne van az biztos. Járó motor mellett kell nézni (nyilván), és a +/- 2 mg érték alatt kell legyen (de még inkább +/- 1 körül), hogy nyugodtan alhass.

AndyA
Nagyonszépen köszönöm, miest melegszik az idő (du), megnézem az értéket+az izzítógyertyákat.
ha ez az érték rossz akkor a magasnyomásúval van gond vagy a befecskendezőkkel?
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #41459 Dátum: 2016.12.06 kedd, 10:04:59 »

Na szóval megyek sík úton 100 -as tempó hatodikban semmi erőltetés.Egyszer csak villog a malacfarok újra el sem alszik gyujtásra téve már  villog.Indul rendesen alapjárat stabil.Nem füstöl emelkedőre felfelé sem .Nem áll le a motor magától.A tapasztalatom,hogy gyengébben megy de lehet vele haladni.
Kérdésem lehet ez turbocső pinci repedés? Bár attól gondolom gyujtáson nem villogna, vagy tévedek?
Itt  mi fhosta el magát?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #41460 Dátum: 2016.12.06 kedd, 10:42:07 »

Mert annak is idő kell, hogy elolvadjon, és 80A csak a kezdetben, rövid időre felvett áram. Ahogyan a gyertyák felizzanak, számottevő mértékben nő az ellenállásuk, és ezzel együtt gyorsan és erősen csökken az áramfelvétel.

AndyA

Tanusítom én is. Lakatfogóval mértem vasárnap meg, hidegen 76A-ről indul ha gyújtást adunk rá.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41461 Dátum: 2016.12.06 kedd, 11:09:47 »

Az EGR alatti csövet még felülről benyúlva is le tudod venni, még az alsó bilicshez is hozzá lehet férni kisebb nehézségek árán.

AndyA
Mindenképp megpróbálom, a többit is átnézem sőt az EGR-t is kipucerájolom. Aztán beszámolok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #41462 Dátum: 2016.12.06 kedd, 12:04:34 »

Itt  mi fhosta el magát?

Minek tippelgetni? Szól a PCM hogy kínja van, ki kell olvasni hogy mi fáj neki.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #41463 Dátum: 2016.12.06 kedd, 12:46:34 »

Itt  mi fhosta el magát?
gépre kell rakni és kiderül. kopogásos égésnél láttam már ilyet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41464 Dátum: 2016.12.06 kedd, 14:05:05 »

Nagyonszépen köszönöm, miest melegszik az idő (du), megnézem az értéket+az izzítógyertyákat.
ha ez az érték rossz akkor a magasnyomásúval van gond vagy a befecskendezőkkel?

Fogalmam sincs... Én IT-s vagyok, nem autóreszelő. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
forza20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #41465 Dátum: 2016.12.06 kedd, 19:24:00 »

Sziasztok!

Elért engem is a kettőstömegű probléma. Csúszik a kuplung mint a fene, de még nem érte el a csattogós fázist.
Kérdésem az lenne, hogy tudtok megbízható helyet, ahonnan be lehet szerezni egy újat? Természetesen csak LUK érdekel és szettben.
Esetleg ha van valakinek, akkor szívesen fogadom azt is!

Mk3 TDCi, FMBA motorkód, 5 sebességes váltó, 131LE, 2002.10. havi szekér
Naplózva

2.0 TDCi, 131LE, 2002.10. FMBA
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #41466 Dátum: 2016.12.06 kedd, 19:32:06 »

Sziasztok!

Elért engem is a kettőstömegű probléma. Csúszik a kuplung mint a fene, de még nem érte el a csattogós fázist.
Kérdésem az lenne, hogy tudtok megbízható helyet, ahonnan be lehet szerezni egy újat? Természetesen csak LUK érdekel és szettben.
Esetleg ha van valakinek, akkor szívesen fogadom azt is!

Mk3 TDCi, FMBA motorkód, 5 sebességes váltó, 131LE, 2002.10. havi szekér

Szevasz !
Én ma érdeklődtem náluk,: http://kuplungautocentrum.blogspot.hu/ Nem olcsó mulatság 150 komplett szomoru1
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
romenp89
Vendég
« Új hozzászólás #41467 Dátum: 2016.12.06 kedd, 19:34:56 »

Sziasztok Tagok! Én most 3 hete lettem egy Ford Mondeo mk3 tulajdonosa! Amiatt kereslek titeket,hogy nálam is valami hasonló probléma adódott amit már olvastam itt,hogy amikor nekiállok gyorsítani és olyan 2800 fordulatnál járok az izzítás jele (malacfarok) elkezd villogni és elmegy az ereje az autónak. De ha leállítom és újraindítom akkor eltűnik a jel,de erő nem igazán jön vissza. Beolvastattam géppel hibakód P1000 meg P0251 ->nagynyomású pumpa.
Valóban az lehet a baja vagy más! Mert azt mondták,hogyha az lenne akkor egy métert se tudnék menni a kocsival. A segítségeteket kérném,hogy mi lenne az első amit megkellene nézni mi miatt lehet! Remélem nem lesz nagy baja,mert most nem hiányozna 300.000 Ft-os alkatrész plusz ha nem is az a problem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41468 Dátum: 2016.12.06 kedd, 20:01:19 »

Sziasztok Tagok! Én most 3 hete lettem egy Ford Mondeo mk3 tulajdonosa! Amiatt kereslek titeket,hogy nálam is valami hasonló probléma adódott amit már olvastam itt,hogy amikor nekiállok gyorsítani és olyan 2800 fordulatnál járok az izzítás jele (malacfarok) elkezd villogni és elmegy az ereje az autónak. De ha leállítom és újraindítom akkor eltűnik a jel,de erő nem igazán jön vissza. Beolvastattam géppel hibakód P1000 meg P0251 ->nagynyomású pumpa.
Valóban az lehet a baja vagy más! Mert azt mondták,hogyha az lenne akkor egy métert se tudnék menni a kocsival. A segítségeteket kérném,hogy mi lenne az első amit megkellene nézni mi miatt lehet! Remélem nem lesz nagy baja,mert most nem hiányozna 300.000 Ft-os alkatrész plusz ha nem is az a problem.

a p0251 sokminden lehet.sokmindent ellenőrizni kell-lehet.
a jeladó a rail öntvényen....
a szivárgások a csúcsok környékén a hollandinál...
a go szűrő tömítettlensége-falsot szívhat....
nyomás szabályzó szelep hibás működése
nagynyomású pumpa kopása..

amit érdemes:elvinni hozzáértő szakműhelybe,és ellenőriztetni a szóbanforgó alkatrészeket.már ez is jelentős költség lehet.ha 3 hete vetted,lehet,hogy az eladóval is felkellene venni a kapcsolatot-gondolom nem így vetted.Vagy vidd el ford szervízbe.Ezek a hibák nem egy nap alatt keletkeznek,hanem a használat során.Az is lehet,hogy a csúcsok már újra lettek kalibrálva az eladásra,épp addig működjön,míg kifizeted.Ez nem biztos,hogy így van az esetedben,de a tapasztalat sajnos több esetben ezt mutatja.
Az mk3 tdci egy 15éves konstrukció,és sok jelentős változáson nem esett át.Eljárt felette az idő.Még ha sokan megelégedetten használják is.Az üzarendszer javítása sok esetben már-már vetexik az autó árával.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
forza20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #41469 Dátum: 2016.12.06 kedd, 20:40:18 »

Szevasz !
Én ma érdeklődtem náluk,: http://kuplungautocentrum.blogspot.hu/ Nem olcsó mulatság 150 komplett szomoru1

köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy somogy, baranya és zala megye előnyben
sajnos tisztában vagyok vele, hogy nem olcsó. januárban megy plusz lóerőért, szal kell a másik szett, több mint valószínű, hogy kevlároztatok is
Naplózva

2.0 TDCi, 131LE, 2002.10. FMBA
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #41470 Dátum: 2016.12.06 kedd, 20:42:49 »

köszi, de azt elfelejtettem írni, hogy somogy, baranya és zala megye előnyben
sajnos tisztában vagyok vele, hogy nem olcsó. januárban megy plusz lóerőért, szal kell a másik szett, több mint valószínű, hogy kevlároztatok is

Szívesen!-Futár az az MPL szállítás van náluk,a távolság nem akadály.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #41471 Dátum: 2016.12.06 kedd, 22:02:01 »

Sziasztok Tagok! Én most 3 hete lettem egy Ford Mondeo mk3 tulajdonosa! Amiatt kereslek titeket,hogy nálam is valami hasonló probléma adódott amit már olvastam itt,hogy amikor nekiállok gyorsítani és olyan 2800 fordulatnál járok az izzítás jele (malacfarok) elkezd villogni és elmegy az ereje az autónak. De ha leállítom és újraindítom akkor eltűnik a jel,de erő nem igazán jön vissza. Beolvastattam géppel hibakód P1000 meg P0251 ->nagynyomású pumpa.
Valóban az lehet a baja vagy más! Mert azt mondták,hogyha az lenne akkor egy métert se tudnék menni a kocsival. A segítségeteket kérném,hogy mi lenne az első amit megkellene nézni mi miatt lehet! Remélem nem lesz nagy baja,mert most nem hiányozna 300.000 Ft-os alkatrész plusz ha nem is az a problem.


Szia! Lehet csak egy vezérműtengely jeladó csere kell (kb 10.000 Ft) nekem is csinált hasonlót .
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41472 Dátum: 2016.12.06 kedd, 22:03:34 »

Szia! Lehet csak egy vezérműtengely jeladó csere kell (kb 10.000 Ft) nekem is csinált hasonlót .
üza rendszeri hiba. P0251
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #41473 Dátum: 2016.12.07 szerda, 07:20:19 »

gépre kell rakni és kiderül. kopogásos égésnél láttam már ilyet
Aki ért hozzá nem kell gép.Nem a levegőbe beszéltél.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #41474 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 08:21:29 »

Az EGR alatti csövet még felülről benyúlva is le tudod venni, még az alsó bilicshez is hozzá lehet férni kisebb nehézségek árán.

AndyA
8 réteg ruhában leszedtem az EGR-t, és a rá csatlakozó csövet. Az EGR le van dugózva, a cső nem repedt-sajnos. A többi csövet átnéztem, nincsen rajtuk semmilyen olajnyom. Most az következik, hogy elviszem hibakód olvasásra.
Naplózva
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #41475 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 08:39:10 »


amit érdemes:elvinni hozzáértő szakműhelybe,és ellenőriztetni a szóbanforgó alkatrészeket.már ez is jelentős költség lehet.ha 3 hete vetted,lehet,hogy az eladóval is felkellene venni a kapcsolatot-gondolom nem így vetted.Vagy vidd el ford szervízbe.Ezek a hibák nem egy nap alatt keletkeznek,hanem a használat során.Az is lehet,hogy a csúcsok már újra lettek kalibrálva az eladásra,épp addig működjön,míg kifizeted.Ez nem biztos,hogy így van az esetedben,de a tapasztalat sajnos több esetben ezt mutatja.
Az mk3 tdci egy 15éves konstrukció,és sok jelentős változáson nem esett át.Eljárt felette az idő.Még ha sokan megelégedetten használják is.Az üzarendszer javítása sok esetben már-már vetexik az autó árával.
Én az enyémére még nem jöttem rá miért nem megy mert már el sem indul.
Egy másik / még járó / autóbol lett áttéve a gázolajos rendszer .pumpa ,injektor stb.
azóta el sem indúl Sad
Most kábelt keresek hozzá mert ami van az éppen jobbos nekem meg balos kell.
A fordban sem találtak semmi csak saccoltak kábel? injektor?
Aztán írt Bence innét a klubból hogy az övé megoldódott fél év után.
Egy csatlakozó volt a bűnös neki a nagynyomásún. Smiley
Ha kiderül hogy nekem is kábel én lelövöm magam az tuti !! Smiley
Naplózva

Robogo
Vendég
« Új hozzászólás #41476 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 09:14:47 »

Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy a 2.2 es Tdci mk3 as mondinak a turbója és a szivósora kompatibilis-e a 2.0 tdci vel.Évjárat 2004.
Előre is köszönöm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41477 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 09:30:52 »

Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy a 2.2 es Tdci mk3 as mondinak a turbója és a szivósora kompatibilis-e a 2.0 tdci vel.Évjárat 2004.
Előre is köszönöm.

Melyik irányban?

A 2.2 turbója többet pörög, más belül a turbina kialakítása.

Fizikailag fel tudod csavarozni egyiket a másik helyére, de a 2.0-s turbo nem fog elég levegőt szállítani egy 2.2-es motornak (nyilván csak csúcsterhelés közelében).

A 2.2-est meg simán fel tudod rakni a 2.0-ra, nem lesz tőle semmi baja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #41478 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 12:30:05 »

a p0251 sokminden lehet.sokmindent ellenőrizni kell-lehet.
a jeladó a rail öntvényen....
a szivárgások a csúcsok környékén a hollandinál...
a go szűrő tömítettlensége-falsot szívhat....
nyomás szabályzó szelep hibás működése
nagynyomású pumpa kopása..

amit érdemes:elvinni hozzáértő szakműhelybe,és ellenőriztetni a szóbanforgó alkatrészeket.már ez is jelentős költség lehet.ha 3 hete vetted,lehet,hogy az eladóval is felkellene venni a kapcsolatot-gondolom nem így vetted.Vagy vidd el ford szervízbe.Ezek a hibák nem egy nap alatt keletkeznek,hanem a használat során.Az is lehet,hogy a csúcsok már újra lettek kalibrálva az eladásra,épp addig működjön,míg kifizeted.Ez nem biztos,hogy így van az esetedben,de a tapasztalat sajnos több esetben ezt mutatja.
Az mk3 tdci egy 15éves konstrukció,és sok jelentős változáson nem esett át.Eljárt felette az idő.Még ha sokan megelégedetten használják is.Az üzarendszer javítása sok esetben már-már vetexik az autó árával.


Nálam u.ez volt a hibakód. de nálam előzmény nem volt csak úgy gondolta a gép hogy egyszerűen nem indul és villogtatta az izzításjelzőt. A helyi szerelőm kiolvasta u.ezeket a hibakódokat, annyi különbséggel, hogy az meg is mondta neki mi a rossz alkatrész, és hogy hol találja a motortérben. (jeladó a rail öntvényen). Elvitték az autót a műhelybe, megrendelték a jeladót, csere légtelenítés és pöcc röff, mindez cakk pakk 100 eur. (am én is besz..am, hogy nagyobb a gond) Smiley
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
bigud
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #41479 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 15:25:52 »

rájuk gondoltam.

Kösz szépen!
Naplózva

MK3 Mondeo Turnier Sport 2.0 TDCI 131hp Euro 4.  6-os váltó  2004.
bigud
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #41480 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 15:28:50 »

Gödöllőn Papp Csabiék vannak: www.dieselgodollo.hu

AndyA

Köszönöm!
Naplózva

MK3 Mondeo Turnier Sport 2.0 TDCI 131hp Euro 4.  6-os váltó  2004.
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #41481 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 16:44:58 »

A 2002-es Tdci  FMBA motorkódhoz milyen márka  a gyári izzitógyertya ?......tenx  Wink

Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #41482 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 17:07:35 »

Én az enyémére még nem jöttem rá miért nem megy mert már el sem indul.
Egy másik / még járó / autóbol lett áttéve a gázolajos rendszer .pumpa ,injektor stb.
azóta el sem indúl Sad
Most kábelt keresek hozzá mert ami van az éppen jobbos nekem meg balos kell.
A fordban sem találtak semmi csak saccoltak kábel? injektor?
Aztán írt Bence innét a klubból hogy az övé megoldódott fél év után.
Egy csatlakozó volt a bűnös neki a nagynyomásún. Smiley
Ha kiderül hogy nekem is kábel én lelövöm magam az tuti !! Smiley
A képeid alapján a tiédben még van (lehet) Injector drive modul (tehát dual modul TDCi, alvázszám alapján kiderül) ami a befecskendezést intézi, és a bal első kerékjárati ívben található. Ennek a meghibásodása (testhiba az akksi alatt, sérült működés miatt beázó elektronika, stb). pont ilyen össze-vissza hibákat tud okozni. Érdemes rápróbálni egy másik IDM-et. Ha mégis a PCM vezérli az üzemanyag rendszert, érdemes lehet azt is cserélni próbaképp.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #41483 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 17:08:25 »

Szia! Lehet csak egy vezérműtengely jeladó csere kell (kb 10.000 Ft) nekem is csinált hasonlót .
nem, mert CMP/CKP jeladó hiba esetén azonnali motorleállás van, nem vészüzem.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #41484 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 17:25:38 »

A képeid alapján a tiédben még van (lehet) Injector drive modul (tehát dual modul TDCi, alvázszám alapján kiderül) ami a befecskendezést intézi, és a bal első kerékjárati ívben található. Ennek a meghibásodása (testhiba az akksi alatt, sérült működés miatt beázó elektronika, stb). pont ilyen össze-vissza hibákat tud okozni. Érdemes rápróbálni egy másik IDM-et. Ha mégis a PCM vezérli az üzemanyag rendszert, érdemes lehet azt is cserélni próbaképp.
Erre gondolsz? Mert ilyet ECU vezérlőt elhoztam magammal de ez autómatáé volt.
Naplózva

szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41485 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:13:49 »

helo tudnatok segiteni. a d5ba tdci motor 96 kw os azaz 130 lovas?
fmba és a d5ba motorkod ugyan az? motor csere volt az automba. fmba volt gyárilag és d5ba lett.
ugyanugy nezz ki a szerelő azt monta a d5ba is 96 kw os de most nézem a google hogy a d5ba motor kod 66 kw os és 90 lovas előre is kősz
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41486 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:20:05 »

helo tudnatok segiteni. a d5ba tdci motor 96 kw os azaz 130 lovas?
fmba és a d5ba motorkod ugyan az? motor csere volt az automba. fmba volt gyárilag és d5ba lett.
ugyanugy nezz ki a szerelő azt monta a d5ba is 96 kw os de most nézem a google hogy a d5ba motor kod 66 kw os és 90 lovas előre is kősz
akkor neked volt tdci-d és lett tddi-d. Roll Eyes

a két motor tökéletesen más.


2.0 Duratorq TDCi 130hp/96kw
Engine codes FMBA, N7BA

Engine Management System EECV

Glow Plugs EZD38




2.0 Duratorq DI - 90hp/66kw
Engine Code D5BA and D6BA

Engine Management System EECV

Glow Plugs EZD38
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41487 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:25:01 »

és a porlaszto meg turbo ilyesmi talal a tdci motorbol a tddi motorra.? mert a tdci motorbol lett át téve a tddi isbe
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41488 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:32:55 »

és a porlaszto meg turbo ilyesmi talal a tdci motorbol a tddi motorra.? mert a tdci motorbol lett át téve a tddi isbe
nevetes1 nem.
A tddi porlasztó mechanikus, a tdci elektromos.Nem pásszol.
A turbó ha mind2n fix volt vagy mindkettőn válztozó akkor igen.
Talán a többi köcelék stimmel.Kormányszervó,generátor,vízpumpa,stb.
A turbócső garnitúra is csak akkor,ha mind2 5sebességes volt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41489 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:48:40 »

nevetes1 nem.
A tddi porlasztó mechanikus, a tdci elektromos.Nem pásszol.
A turbó ha mind2n fix volt vagy mindkettőn válztozó akkor igen.
Talán a többi köcelék stimmel.Kormányszervó,generátor,vízpumpa,stb.
A turbócső garnitúra is csak akkor,ha mind2 5sebességes volt.
igen elektromos a porlaszto azis van bene elektromos porlaszto. és az fmba motorbol van a porlaszto kivéve de most porlasztot kel cserelnem a szerelő szerint a tdci porlasztoval nem is műkodne a tddi is motor? a turbo mechanikus mert lehet akor elnéztem es n7ba a motorkod nem n5ba?
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41490 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:51:03 »

ja és a mostani motorban 6 sebeseges valtovolt és 5 sebeséges váltot tete visza a szerelő a fmba motorbol
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #41491 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 21:29:10 »

igen elektromos a porlaszto azis van bene elektromos porlaszto. és az fmba motorbol van a porlaszto kivéve de most porlasztot kel cserelnem a szerelő szerint a tdci porlasztoval nem is műkodne a tddi is motor? a turbo mechanikus mert lehet akor elnéztem es n7ba a motorkod nem n5ba?


Én már elvesztettem a fonalat, hogy neked miről építették át mire... (Pl. mondat tagolása, vesszők használata, mondat kezdése nagybetűvel, stb. sokat lendítene az érthetőségen...)
D5BA, D6BA. Ezek a TDDI-k. Ezekben mechanikus adagoló (némi elektronikkával) és mechanikus a porlasztó. Minden, ami más motorkód és diesel, az TDCI: nagynyomású szivattyú, rail cső, elektromos befecskendező.
A TDCI és TDDI üzemanyagrendszere között nincs átjárás. TDCI-n belül sem cserélhetőek szabadon a befecskendezők a különböző motorkódok között.

« Utoljára szerkesztve: 2016.12.08 csütörtök, 21:31:38 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41492 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 21:34:00 »

igen elektromos a porlaszto azis van bene elektromos porlaszto. és az fmba motorbol van a porlaszto kivéve de most porlasztot kel cserelnem a szerelő szerint a tdci porlasztoval nem is műkodne a tddi is motor? a turbo mechanikus mert lehet akor elnéztem es n7ba a motorkod nem n5ba?

akkor valami el lett írva.nem ez a motorkódod.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41493 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 21:44:48 »

Elnézést akkor lehet n7ba a motor kod és nem n5ba lehet roszul emlékszem. azert tallál az fmba motorbol minden mert n7ba ezekszerint
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #41494 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 22:22:22 »

Erre gondolsz? Mert ilyet ECU vezérlőt elhoztam magammal de ez autómatáé volt.

Erre gondolok, igen. (Ez még nem az ECU, csak az IDM. )
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-14d_electronic_engine_controls_2.0l_duratorq-di-tddi_(puma)_diesel-2.0l_duratorq-tdci_(puma)_diesel-2.2l_duratorq-tdci_(pu/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/injector_driver_module_(idm)_vehicles_with_common_rail_fuel_injection/
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
synaptic
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #41495 Dátum: 2016.12.09 péntek, 09:03:29 »

Mivel nem akart megszűnni a kopogás csúcsfelújítás után visszavittem gariba az autót . Ismét szétszed próbapad stb.  Visszaszerel minden ok nem kopog, reggel ismét kopog mint az állat. Szerelőhöz vissza . Az lett a vége , hogy random elfelejti a csúcsokat a számítógép . Erre valami okosságot ?
Naplózva

Mondeo 3 TDCI 2002/6
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41496 Dátum: 2016.12.09 péntek, 18:52:27 »

Hello egy kis segicseget szeretnek hasznlt porlasztot akarok venni tdci 96 kw os autoba mit kel neznem rajta kod tipus kell talajon vagy elég ha ugyan ilyen tdci motorbol van?
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #41497 Dátum: 2016.12.09 péntek, 19:10:36 »

Sziasztok!

Ma délután volt a napi első indítás, benyomtam az állófűtést 15percel indítás elött. Aztán az elindulás elég érdekesre sikerült. Kb 3x megingott a fordulatszám 800-900 között, de úgyhogy rendesen ringatózott a kocsi, füst semmi(mögötte voltak és semmi).
Utána még 4x indítóztam a nap folyamán de semmi extra.
Lehetett azért mert az állófűtés is szívott le az akksiból(20A-el indul az izzítása), meg a motor izzítói is megszívták? Utána néztem egyik indítózásnál hogy 10V alá esett az akksi feszültség, utána viszont 14V-on töltött lámpával. Meg régebb óta észrevettem a nagy hidegekben ha be van kapcsolva a lámpa, hátsó ablak fűtés, meg a féken állok akkor olyan erősebb hangja van a motornak. Ha lekapcsolok lámpát, vagy lelépek a fékről, akkor jó
Vagy kezdjek imádkozni az üzemanyag rendszerhez?

Köszönöm a segítséget!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #41498 Dátum: 2016.12.09 péntek, 19:26:46 »

Nem kell izgulni a sok elektromos fogyasztó áramfelvételét a generátornak pótolni kell és a nagyobb terhelés miatt a generátor müködése miatt érezni a motormegfogást. Extrém esetekben a motort is képes megfogni. Általában a motor segédberendezései (generátor, vízpumpa, stb.) a motor teljesitményének 15-20%-át képesek lekötni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #41499 Dátum: 2016.12.09 péntek, 19:50:34 »

Nem kell izgulni a sok elektromos fogyasztó áramfelvételét a generátornak pótolni kell és a nagyobb terhelés miatt a generátor müködése miatt érezni a motormegfogást. Extrém esetekben a motort is képes megfogni. Általában a motor segédberendezései (generátor, vízpumpa, stb.) a motor teljesitményének 15-20%-át képesek lekötni.

Üdv: László

Remélem, ez a ringatózás volt furcsa csak
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak: 1 ... 823 824 825 826 827 828 829 [830] 831 832 833 834 835 836 837 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.