Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.26 szerda, 20:03:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 821 822 823 824 825 826 827 [828] 829 830 831 832 833 834 835 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13792560 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
MDani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #41350 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 13:43:58 »

én körbevarrtam a régi szíjtárcsát.teljesen csendben van. nyes nyes

OMG  vigyor3
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 130 LE FMBA MMT6 EGR OFF (BWY) 2004.05
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #41351 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 14:15:07 »

óvatosan vele, mert a rezgéseket most nincs mi elnyelje..
előtte rezgett most nem rezeg.nyelje el a szabadonfutó eplus2
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #41352 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 14:42:26 »

előtte rezgett most nem rezeg.nyelje el a szabadonfutó eplus2
Te tudod. Te még józan vagy ;-)
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41353 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 14:52:52 »

Hali..... wave Kis segítség kellene .....Én a médiában és itt is ellentmondásokba ütközöm sajnos .
Az injektor kódok bevitele az ECU-ba. Én úgy tudom hogy a kódot (pl. Delphi programmal ) az adott hengerben lévő injektor kódját adom meg.
Mikor kéri írjam 1 es injektor akkor én az 1 es hengerben lévőt adom meg .
De azt nemtudom hogy a számokat folyamatosan vagy kettesével és kötőjellel kel e megadni mint a  Fordiag és a Forscan képein is vannak? pl. 11-22-33 stb.
Az rendben van hogy az egyest kéri a program hogy írjam akkor én a négyesét írom ? Mivel a 2.0 TDCi váltótól számolja a hengert.?
Vagy estleg úgy kell írni mint a Forscan leirásában és a gyújtási sorrend a lényeg?
Az 1-es hez 1 / 2-höz 4 / 3-hoz 2 /4-hez 3 ?
Ez kicsit magas nekem miért kellene a négyes hengerben lévő injektorhoz a 3 injektor száma.http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_01_2015/post-52150-0-51983700-1422659011_thumb.jpg                         http://i11.photobucket.com/albums/a167/rossirep/injectors1_zps0583e8f2.jpg


Csináld úgy, ahogy a forscan írja. Én is úgy írtam be és jó. Előtte biztos, ami biztos kiírtam egy papírra, hogy melyik szám hova volt írva. (természetesen ugyanúgy, ahogy a forscan szerint (is) kell beírni.)
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.20 vasárnap, 17:27:47 írta AndyA » Naplózva
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #41354 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 16:45:32 »

Te tudod. Te még józan vagy ;-)
gondolod? Undecided
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41355 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 18:19:30 »

Hello sziasztok egy kis segicseget szeretnem kerni tölletek ha tudtok 2.0 tdci fmba motorkod villog az izzito lampa es erotlen a motor es nagyon szarul megy daddog a motor melegenis de hidegeg motornal még jobban halani meg fust feher regelente essetleg ti tapasztaltatok mar ijen jelenseget ha igen mi volt a gond az injektorra gyanakodom nagyon gazolajas az egesz injektor de nem vagyok benne biztos aki tud segiteni barmibe nyugotan irjon elöreis köszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41356 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 18:34:12 »

Hello sziasztok egy kis segicseget szeretnem kerni tölletek ha tudtok 2.0 tdci fmba motorkod villog az izzito lampa es erotlen a motor es nagyon szarul megy daddog a motor melegenis de hidegeg motornal még jobban halani meg fust feher regelente essetleg ti tapasztaltatok mar ijen jelenseget ha igen mi volt a gond az injektorra gyanakodom nagyon gazolajas az egesz injektor de nem vagyok benne biztos aki tud segiteni barmibe nyugotan irjon elöreis köszönöm

Nem ártana néhány pont és vessző, új mondat és hasonló az autó motortípus megadásán kívül is. Így kicsit nehéz elolvasni, hogy mit is szeretnél...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41357 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 18:38:44 »

Nem ártana néhány pont és vessző, új mondat és hasonló az autó motortípus megadásán kívül is. Így kicsit nehéz elolvasni, hogy mit is szeretnél...

AndyA
motor kopogást hallani. Füstöl fehéren.erötlen motor.daddog a motor egyenletlenül jár
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41358 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 19:30:18 »

motor kopogást hallani. Füstöl fehéren.erötlen motor.daddog a motor egyenletlenül jár

Amikor villog a malacfarok, akkor kell hibakódot olvasni. Abból elég sok minden ki tud derülni. Plusz nem árt megnézni, hogy mitől gázolajosak a porlasztók.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1126


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #41359 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 19:58:10 »

motor kopogást hallani. Füstöl fehéren.erötlen motor.daddog a motor egyenletlenül jár

Ha csak hideg indításnál füstöl fehéren 1-2 percig, akkor izzítógyertya csere
EGR dugózás és akkor már szívósor tisztítás, ha nem lett volna még
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Tibor78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #41360 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 20:08:34 »

Azt nem nézték meg!

Hidegen indításnál azonnal indul!
Naplózva

FORD MONDEO III  2.0 16V 66 KW 90 LE 1998 cm³
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #41361 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 20:20:47 »

Ha csak hideg indításnál füstöl fehéren 1-2 percig, akkor izzítógyertya csere
EGR dugózás és akkor már szívósor tisztítás, ha nem lett volna még
értem és az erötlen motor az egr töl is tugya csinálni
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41362 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 20:49:37 »

Hidegen indításnál azonnal indul!
ezek 4 rossz gyertyával is elindulnak.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41363 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 11:15:26 »

ezek 4 rossz gyertyával is elindulnak.

Ezt én is tudom tanúsítani. Az enyémben sem működött egyik izzító sem és mégis beindult szinte pöccre -6 fokban is.
Naplózva
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #41364 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 21:14:06 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, találkoztatok-e már ilyen hibával, vagy mi lehet az oka.

Pár napja a kerékcserém után, elszállt a műszerfalam egyik fele, és a tolatólámpám, aztán néhány km megtétele után a fordulatszámot mutatta de a sebességet nem méri, másnapjára  turbó sem indult be, a kérdésem az lenne a turbónak lehet köze az elektromos berendezések meghibásodásához?

Előtte volt egy váltókulissza cserém, a motortérben, esetleg annak lehet köze ezekhez a hibákhoz?
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41365 Dátum: 2016.11.21 hétfő, 21:18:44 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, találkoztatok-e már ilyen hibával, vagy mi lehet az oka.

Pár napja a kerékcserém után, elszállt a műszerfalam egyik fele, és a tolatólámpám, aztán néhány km megtétele után a fordulatszámot mutatta de a sebességet nem méri, másnapjára  turbó sem indult be, a kérdésem az lenne a turbónak lehet köze az elektromos berendezések meghibásodásához?

Előtte volt egy váltókulissza cserém, a motortérben, esetleg annak lehet köze ezekhez a hibákhoz?
nem.vakumos.
Ellenben a motorteri matatás miatt ellenőrizd a vakumcsoveket.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #41366 Dátum: 2016.11.22 kedd, 12:52:40 »

Ha a vakumcsovek a helyukon vannak mi okozhatja meg ezt hogy hirtelen nincs turbo? Megneztuk mintha nem lenne szivas benne, a generator szijat csereltek ki, azota nem megy., biztositek tablan esetleg van biztositeka ami tonkre mehet?

A sebvalto esetleg letilthatja a turbom? Most lesz majd cserelve,es a tolatolampa biztositeka sem jo rajta. Es persze a megtett km-t sem szamolja valamint az aktualis sebesseget sem

Mert szamomra ez eleg hihetetlen hogy egyszerre megy tonkre benne minden.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.22 kedd, 13:03:52 írta GRzoli » Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41367 Dátum: 2016.11.22 kedd, 13:43:18 »

Sziasztok!
Egy hétig állt az autóm. Reggel nem volt hideg (+9 C ) azonnal indult. DE: valószínű nem az összes henger, ami hallható is volt, és iszonyat föstöt okádott. Aztán pár mp után mind elkezdett járni, így a füstölés is megszűnt. Ebből a csekély információból mit tudtok leszűrni? ( porlasztó csúcsok???  motorikusan minden eredeti benne, 310.000 km futással ). Nincs erőtlenség, menetközben nem füstöl, jó a fogyasztás stb )
Köszönettel várom a tippeket!
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41368 Dátum: 2016.11.22 kedd, 14:09:54 »

Sziasztok!
Egy hétig állt az autóm. Reggel nem volt hideg (+9 C ) azonnal indult. DE: valószínű nem az összes henger, ami hallható is volt, és iszonyat föstöt okádott. Aztán pár mp után mind elkezdett járni, így a füstölés is megszűnt. Ebből a csekély információból mit tudtok leszűrni? ( porlasztó csúcsok???  motorikusan minden eredeti benne, 310.000 km futással ). Nincs erőtlenség, menetközben nem füstöl, jó a fogyasztás stb )
Köszönettel várom a tippeket!

Izzítók rendben?

Pesszimista esetben a leállítás utáni maradék rail-nyomás az egyik, kicsit eresztő PCS-n keresztül gázolajat nyom a hengerbe, és amíg az ki nem ég onnan, addig az a henger nemigen jár rendesen. Ez viszont nem vicces, mert ha elkezd jobban pisilni a PCS, és annyi gázolaj jut be, ami már nem fér el a kompresszió csúcsán, akkor elgörbülhet a hajtókar...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #41369 Dátum: 2016.11.22 kedd, 15:24:21 »

Köszi a választ!
Nem tudom az izzítók állapotát. Eddig még semmi gond nem volt a hidegen indítással. Legalábbis tavaly nem. Az idén pedig még nem voltak nagy hidegek.
Most szintén állni fog egy hétig, és hideget sem jeleznek. Kíváncsi vok mi fog történni, bár valóban ijesztő amit írtál. Inkább indítsam be nap, mint nap?
Már gondolkodtam én is a porlasztó csúcsok kiméréssén, illetve átvizsgálásán. Ám azert halogattam, mert azt olvastam épp itt a fórumon is, h az sem tesz jót a rendszernek, ha csak ksizedjük és visszarakjuk a csucsokat. Javaslatod!
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41370 Dátum: 2016.11.22 kedd, 16:47:11 »

Köszi a választ!
Nem tudom az izzítók állapotát. Eddig még semmi gond nem volt a hidegen indítással. Legalábbis tavaly nem. Az idén pedig még nem voltak nagy hidegek.
Most szintén állni fog egy hétig, és hideget sem jeleznek. Kíváncsi vok mi fog történni, bár valóban ijesztő amit írtál. Inkább indítsam be nap, mint nap?
Már gondolkodtam én is a porlasztó csúcsok kiméréssén, illetve átvizsgálásán. Ám azert halogattam, mert azt olvastam épp itt a fórumon is, h az sem tesz jót a rendszernek, ha csak ksizedjük és visszarakjuk a csucsokat. Javaslatod!

Elsőre az izzítókat nézd meg. Találsz a blokk sebváltó felőli végénél, a hengerfej magasságában egy vastag, piros vezetéket. Ha azt követed, látni fogod, hogy elvezet mind a négy hengerhez, és ha követed, megtalálod az izzítókat. A legegyszerűbb egy lakatfogós árammérőt használni. Ráakasztod a piros vezetékre, és ha abszolút hidegen indítva 250W / 12V ~= 20A x 4 db = 80A körül felvesz, majd lassan csökken, akkor működnek. Ha a 80A arányos részét méred - 60-40-20-0 -, akkor annyival kevesebb gyertya működik.

Ha nincs lakatfogód, akkor macerásabb. Akkor le kell csavarozni a villany hozzávezetést a gyertyákról, és egyenként megmérni őket ellenállás szempontjából a motorblokkot használva a másik pólusnak. Ha szakadást mérsz, akkor az nyilván döglött. Egyébként meg 12V / 20A = 0,6 Ohm körüli értéket kell mérj.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #41371 Dátum: 2016.11.22 kedd, 17:06:04 »

Elsőre az izzítókat nézd meg. Találsz a blokk sebváltó felőli végénél, a hengerfej magasságában egy vastag, piros vezetéket. Ha azt követed, látni fogod, hogy elvezet mind a négy hengerhez, és ha követed, megtalálod az izzítókat. A legegyszerűbb egy lakatfogós árammérőt használni. Ráakasztod a piros vezetékre, és ha abszolút hidegen indítva 250W / 12V ~= 20A x 4 db = 80A körül felvesz, majd lassan csökken, akkor működnek. Ha a 80A arányos részét méred - 60-40-20-0 -, akkor annyival kevesebb gyertya működik.

Ha nincs lakatfogód, akkor macerásabb. Akkor le kell csavarozni a villany hozzávezetést a gyertyákról, és egyenként megmérni őket ellenállás szempontjából a motorblokkot használva a másik pólusnak. Ha szakadást mérsz, akkor az nyilván döglött. Egyébként meg 12V / 20A = 0,6 Ohm körüli értéket kell mérj.

AndyA

Én pont most cseréltem izzítókat, amiket lemértem becsavarás előtt. Én 0,9 Ohmot mértem. (mindegyik zsír új gyári gyertya)
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41372 Dátum: 2016.11.22 kedd, 19:10:20 »

Én pont most cseréltem izzítókat, amiket lemértem becsavarás előtt. Én 0,9 Ohmot mértem. (mindegyik zsír új gyári gyertya)

Olyasmi, mindegy... Ilyen kis Ohmot nem könnyű pontosan mérni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #41373 Dátum: 2016.11.23 szerda, 07:03:16 »

Elsőre az izzítókat nézd meg. Találsz a blokk sebváltó felőli végénél, a hengerfej magasságában egy vastag, piros vezetéket. Ha azt követed, látni fogod, hogy elvezet mind a négy hengerhez, és ha követed, megtalálod az izzítókat. A legegyszerűbb egy lakatfogós árammérőt használni. Ráakasztod a piros vezetékre, és ha abszolút hidegen indítva 250W / 12V ~= 20A x 4 db = 80A körül felvesz, majd lassan csökken, akkor működnek. Ha a 80A arányos részét méred - 60-40-20-0 -, akkor annyival kevesebb gyertya működik.

Ha nincs lakatfogód, akkor macerásabb. Akkor le kell csavarozni a villany hozzávezetést a gyertyákról, és egyenként megmérni őket ellenállás szempontjából a motorblokkot használva a másik pólusnak. Ha szakadást mérsz, akkor az nyilván döglött. Egyébként meg 12V / 20A = 0,6 Ohm körüli értéket kell mérj.

AndyA

Hali!
Én ezt nem értem. Én megmértem lakatfogóval és 50 valahány ampert mértem, nem emlékszem pontosan. Ráadásul a biztosíték táblában is csak egy sárga 60A-os biztosíték van.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41374 Dátum: 2016.11.23 szerda, 08:39:47 »

Hali!
Én ezt nem értem. Én megmértem lakatfogóval és 50 valahány ampert mértem, nem emlékszem pontosan. Ráadásul a biztosíték táblában is csak egy sárga 60A-os biztosíték van.

Elvileg 250W egy izzító. Arra meg 20A körüli érték jön ki, ha kiszámolod. Én mértem is 80A körülit, ami utána rohamosan kezd csökkenni, mivel a melegebb izzító ellenállása nagyobb, kevesebb villanyt vesz fel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41375 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 21:35:35 »

Ötletet, javaslatot kérnék, hogy szerintetek mi lehet. Egyelőre kicsit értetlenül állok a dolog előtt:

A kocsi volt termosztát cserén. Mindkettő cserélve lett. Utána vízhőfokjelző szépen ott van, ahol kell neki, normál esetben nem esik vissza. Egy jó héttel később a kocsi egyik este egyszercak nem fűt. Az ok: eltűnt a hűtővíz. Se tócsa a kocsi alatt, se semmi.
Másnap teszek bele 2l-t (ekkor lett a szint a MAX-ot jelző vonalnál), elmegyek Szentendrére, ott már csak 1l van benne, viszont útközben fűtött. Beleöntök 1l-t (így ismét a MAX vonalnál a jelzés), Tibi nézi, keresi, hogy hol folyt el a víz, de sehol semmi nyoma. Jűáró motornál pofozgatta a fűtéscsöveket, hogy beinduljon a keringés, majd egy idő után, mikor már nem nagyon volt semmi tipp, elindultam.
Aznap megjártam Pozsonyt oda-vissza, közben 3-4x megálltam a szintet ellenőrizni, de a víz nem fogy, fűtés van. Szóval minden hibátlan. Azóta eltelt egy hónap, a vízszint ugyanott van, jártam vele városban rövid távokat, autópályán 2-300 km-t, és minden oké. Vízszint is, fűtés is. Tegnap este megnézem a szintet, és a MAX-ot jelző vonalnál van (már egy hónapja). Ma d.u. jövök le Békéscsabára. Indulás előtt még mengéztem a szintet, és MAX alatt volt, a vonalnál, ahol kell. Tehát a víz továbbra sem fogy, ott van, ahol kell.
Szóval d.u. indulok, vízhőfokjelző beáll, fűtés hibátlan. Erre olyan Szarvas körül mintha kicsit kezdene hűvös lenni a kocsiban. Nézem, tök hideget fúj. Félreállok, megnézem, és a vízszint nulla, tök eltűnt az egész. Ahol múltkor Tibi nézte, hogy folyik-e, ott néztem most én is, és semmi nyoma.

Kérdés 1: mégis hova a búbánatos pék f*szába tűnik el a hűtővíz?
Kérdés 2: miért random módon csinálja? Az elmúlt egy hónapban 2x is mentem olyan körülmények között, mint ma, és akkor jó volt.
Kérdés 3: mit cseréljek, hogy jó legyen?
Kérdés 4: valakinek csinált már ilyet a kocsija?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #41376 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 21:42:05 »

Ötletet, javaslatot kérnék, hogy szerintetek mi lehet. Egyelőre kicsit értetlenül állok a dolog előtt:

A kocsi volt termosztát cserén. Mindkettő cserélve lett. Utána vízhőfokjelző szépen ott van, ahol kell neki, normál esetben nem esik vissza. Egy jó héttel később a kocsi egyik este egyszercak nem fűt. Az ok: eltűnt a hűtővíz. Se tócsa a kocsi alatt, se semmi.
Másnap teszek bele 2l-t (ekkor lett a szint a MAX-ot jelző vonalnál), elmegyek Szentendrére, ott már csak 1l van benne, viszont útközben fűtött. Beleöntök 1l-t (így ismét a MAX vonalnál a jelzés), Tibi nézi, keresi, hogy hol folyt el a víz, de sehol semmi nyoma. Jűáró motornál pofozgatta a fűtéscsöveket, hogy beinduljon a keringés, majd egy idő után, mikor már nem nagyon volt semmi tipp, elindultam.
Aznap megjártam Pozsonyt oda-vissza, közben 3-4x megálltam a szintet ellenőrizni, de a víz nem fogy, fűtés van. Szóval minden hibátlan. Azóta eltelt egy hónap, a vízszint ugyanott van, jártam vele városban rövid távokat, autópályán 2-300 km-t, és minden oké. Vízszint is, fűtés is. Tegnap este megnézem a szintet, és a MAX-ot jelző vonalnál van (már egy hónapja). Ma d.u. jövök le Békéscsabára. Indulás előtt még mengéztem a szintet, és MAX alatt volt, a vonalnál, ahol kell. Tehát a víz továbbra sem fogy, ott van, ahol kell.
Szóval d.u. indulok, vízhőfokjelző beáll, fűtés hibátlan. Erre olyan Szarvas körül mintha kicsit kezdene hűvös lenni a kocsiban. Nézem, tök hideget fúj. Félreállok, megnézem, és a vízszint nulla, tök eltűnt az egész. Ahol múltkor Tibi nézte, hogy folyik-e, ott néztem most én is, és semmi nyoma.

Kérdés 1: mégis hova a búbánatos pék f*szába tűnik el a hűtővíz?
Kérdés 2: miért random módon csinálja? Az elmúlt egy hónapban 2x is mentem olyan körülmények között, mint ma, és akkor jó volt.
Kérdés 3: mit cseréljek, hogy jó legyen?
Kérdés 4: valakinek csinált már ilyet a kocsija?
egr hűtő van még a kocsin?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41377 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 21:43:55 »

egr hűtő van még a kocsin?
Ha az a kérdés, hogy én kiszedtem-e, akkor a válasz: nem. Ha gyárilag volt benne, akkor még most is van.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #41378 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 21:48:46 »

Ha az a kérdés, hogy én kiszedtem-e, akkor a válasz: nem. Ha gyárilag volt benne, akkor még most is van.
dobjátok ki
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #41379 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 22:03:23 »

Ötletet, javaslatot kérnék, hogy szerintetek mi lehet. Egyelőre kicsit értetlenül állok a dolog előtt:

A kocsi volt termosztát cserén. Mindkettő cserélve lett. Utána vízhőfokjelző szépen ott van, ahol kell neki, normál esetben nem esik vissza. Egy jó héttel később a kocsi egyik este egyszercak nem fűt. Az ok: eltűnt a hűtővíz. Se tócsa a kocsi alatt, se semmi.
Másnap teszek bele 2l-t (ekkor lett a szint a MAX-ot jelző vonalnál), elmegyek Szentendrére, ott már csak 1l van benne, viszont útközben fűtött. Beleöntök 1l-t (így ismét a MAX vonalnál a jelzés), Tibi nézi, keresi, hogy hol folyt el a víz, de sehol semmi nyoma. Jűáró motornál pofozgatta a fűtéscsöveket, hogy beinduljon a keringés, majd egy idő után, mikor már nem nagyon volt semmi tipp, elindultam.
Aznap megjártam Pozsonyt oda-vissza, közben 3-4x megálltam a szintet ellenőrizni, de a víz nem fogy, fűtés van. Szóval minden hibátlan. Azóta eltelt egy hónap, a vízszint ugyanott van, jártam vele városban rövid távokat, autópályán 2-300 km-t, és minden oké. Vízszint is, fűtés is. Tegnap este megnézem a szintet, és a MAX-ot jelző vonalnál van (már egy hónapja). Ma d.u. jövök le Békéscsabára. Indulás előtt még mengéztem a szintet, és MAX alatt volt, a vonalnál, ahol kell. Tehát a víz továbbra sem fogy, ott van, ahol kell.
Szóval d.u. indulok, vízhőfokjelző beáll, fűtés hibátlan. Erre olyan Szarvas körül mintha kicsit kezdene hűvös lenni a kocsiban. Nézem, tök hideget fúj. Félreállok, megnézem, és a vízszint nulla, tök eltűnt az egész. Ahol múltkor Tibi nézte, hogy folyik-e, ott néztem most én is, és semmi nyoma.

Kérdés 1: mégis hova a búbánatos pék f*szába tűnik el a hűtővíz?
Kérdés 2: miért random módon csinálja? Az elmúlt egy hónapban 2x is mentem olyan körülmények között, mint ma, és akkor jó volt.
Kérdés 3: mit cseréljek, hogy jó legyen?
Kérdés 4: valakinek csinált már ilyet a kocsija?
vizpumpa alját simitsd meg.ha nedves akkor megtaláltad.
Racsoppen az indito motorra onnan meg elpárolgott.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41380 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 09:29:09 »

vizpumpa alját simitsd meg.ha nedves akkor megtaláltad.
Racsoppen az indito motorra onnan meg elpárolgott.
Tök száraz.
Ma teszek bele megint 2l-t, aztán megnézem meddig bírja. Holnap vissza Bp.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41381 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 09:49:05 »

Tök száraz.
Ma teszek bele megint 2l-t, aztán megnézem meddig bírja. Holnap vissza Bp.

Van alsó motorvédő az autódon? Abban elég mennyiség meg tud állni, mielőtt a kocsi alá le tudna folyni, hogy nyomot hagyjon. Menet közben meg elviszi a menetszél.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41382 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 10:29:23 »

Van alsó motorvédő az autódon? Abban elég mennyiség meg tud állni, mielőtt a kocsi alá le tudna folyni, hogy nyomot hagyjon. Menet közben meg elviszi a menetszél.

AndyA
Nincs rajta.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #41383 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 10:34:58 »

Nincs rajta.

Csak remélni tudom a te érdekedben hogy a sok viz nem az utastérben van.....nézd meg a szőnyegeket is.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41384 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 11:47:58 »

Csak remélni tudom a te érdekedben hogy a sok viz nem az utastérben van.....nézd meg a szőnyegeket is.
Egy hónap alatt 5l víz az utatérben azért már feltűnt volna Smiley De most megnéztem, és csontszáraz bent minden. Jó "móka" lesz megtalálni a hibát...
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #41385 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 12:04:56 »

Egy hónap alatt 5l víz az utatérben azért már feltűnt volna Smiley De most megnéztem, és csontszáraz bent minden. Jó "móka" lesz megtalálni a hibát...
Nekem egy csőbilincs okozott hasonló problémát.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #41386 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 12:37:45 »

Egy hónap alatt 5l víz az utatérben azért már feltűnt volna Smiley De most megnéztem, és csontszáraz bent minden. Jó "móka" lesz megtalálni a hibát...

Mivel pótoltad, mikor elfolyt? Nekem régi offtopic járgányból a bekevert fagyálló elfolyt, de mikor csak vizet töltöttem bele, azt megtartotta (ez mondjuk télen nem opció). Gondolom a viszkozitásbeli különbség egy alig szivárgó tömítéssel együttműködve okozhatta.

m
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41387 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 12:45:53 »

Mivel pótoltad, mikor elfolyt? Nekem régi offtopic járgányból a bekevert fagyálló elfolyt, de mikor csak vizet töltöttem bele, azt megtartotta (ez mondjuk télen nem opció). Gondolom a viszkozitásbeli különbség egy alig szivárgó tömítéssel együttműködve okozhatta.

m

Vagy pl. üzemi nyomás kitolja a gyengélkedő bilincs mellett, hidegen meg nem folyik ugyanott.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #41388 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 12:58:22 »

Mivel pótoltad, mikor elfolyt? Nekem régi offtopic járgányból a bekevert fagyálló elfolyt, de mikor csak vizet töltöttem bele, azt megtartotta (ez mondjuk télen nem opció). Gondolom a viszkozitásbeli különbség egy alig szivárgó tömítéssel együttműködve okozhatta.

m

Most akkor ezt gondold végig, mert azt írod, hogy a fagyállónál sűrűbb a víz...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41389 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:13:34 »

Most akkor ezt gondold végig, mert azt írod, hogy a fagyállónál sűrűbb a víz...

Hát nem. Az etilénglikol viszkozitása 16-szoros a vízhez képest. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #41390 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:17:57 »

Most akkor ezt gondold végig, mert azt írod, hogy a fagyállónál sűrűbb a víz...

Én ilyet nem mondtam :] Most rákerestem a neten, és valóban, ha növeled a tf%-ot, nő az oldat sűrűsége. De ezt anno a nagypolákom nem tudta, és a fagyálló kifolyt belőle, a víz meg nem. Már nem emlékszem mi okozta, de valamit cseréltem benne amitől megjavult.

m
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41391 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:24:08 »

Én ilyet nem mondtam :] Most rákerestem a neten, és valóban, ha növeled a tf%-ot, nő az oldat sűrűsége. De ezt anno a nagypolákom nem tudta, és a fagyálló kifolyt belőle, a víz meg nem. Már nem emlékszem mi okozta, de valamit cseréltem benne amitől megjavult.

m
Best help ever  vigyor3
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41392 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:28:44 »

Vagy pl. üzemi nyomás kitolja a gyengélkedő bilincs mellett, hidegen meg nem folyik ugyanott.

AndyA
Nade az elmúlt 1 hónapban, amíg nem eresztette a vizet, addig mentem vele vagy 600km-t, autópályán, sietősen is, városban is, erősen fűtve, stb. Szóval az az érdekes, hogy a tegnapival megegyező üzemet is kapott az elmúlt 1 hónap során, amikor hibátlanul tette a dolgát.

Most holnap feltöltöm nyakig, aztán megyek haza. Remélem azért felérek fűtéssel (ha nem, akkor utántöltök). Utána meg megy hibakeresésre.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #41393 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:34:32 »

Best help ever  vigyor3

Jóvammá' 25 éve volt. Hűtőt bizonyosan cseréltem, arra emlékszem. Ha nem az utastér felé folyik el, akkor előbb-utóbb csak hagy valami nyomot ahol szivárog...
m
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.28 hétfő, 13:40:46 írta makrobi » Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #41394 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:40:16 »

Best help ever  vigyor3

Most miért? Cseréljél te is "valamit" (bármi random dolgot, ami épp a kezedbe kerül) az autóba és jó lesz   nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #41395 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:43:49 »

Jóvammá' 25 éve volt. Hűtőt bizonyosan cseréltem, arra emlékszem. Ha nem az utastér felé folyik el, akkor előbb-utóbb csak hagy valami nyomot ahol szivárog...
m
Hajdú helyett Gorenje? Smiley
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #41396 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 13:54:16 »

Hajdú helyett Gorenje? Smiley
már megérte benézni...
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #41397 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 14:18:51 »

Most akkor ezt gondold végig, mert azt írod, hogy a fagyállónál sűrűbb a víz...
a fagyálló mindig hamarabb megtalálja a lyukat.ez teljesen biztos
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #41398 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 14:28:16 »

a fagyálló mindig hamarabb megtalálja a lyukat.ez teljesen biztos

Mondjuk az igaz, hogy a víz felületi feszültsége majd' duplája az etilén-glikolnak, ami azt jelenti, hogy a fagyálló hamarabb kezd el szivárogni, mert nem "dugítja el" maga előtt a kijáratot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #41399 Dátum: 2016.11.28 hétfő, 14:53:17 »

Mondjuk az igaz, hogy a víz felületi feszültsége majd' duplája az etilén-glikolnak, ami azt jelenti, hogy a fagyálló hamarabb kezd el szivárogni, mert nem "dugítja el" maga előtt a kijáratot.

AndyA

Légköri nyomás felett beszélni felületi feszültségről??   hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 821 822 823 824 825 826 827 [828] 829 830 831 832 833 834 835 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.