Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2019.06.24 hétfő, 23:50:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 920 921 922 923 924 925 926 [927] 928 929   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 7162642 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44418



« Új hozzászólás #46300 Dátum: 2019.05.07 kedd, 14:32:44 »

Sziasztok!

2006/09. 2.0 TDCi autómon reggelente, nem minden nap, villog az izzítás jelző. Újraindítás után egész nap probléma mentes. Elvittem Győrbe, a For Top-hoz, hibakód kiolvasásra. Kaptam egy egész paksamétát, az alábbi hibakódokkal: P132B (turbófeltöltő), P2288 (befecskendező szabályozó nyomás az elfogadhatónál magasabb szinten), P0190 (tüzelőanyaghíd nyomás érzékelő), P0191 (FRP érzékelő tartomány/teljesítőképesség).
Mellékelve kaptam egy barátságtalan szervíz ajánlatot, turbó cserére, 561 ezer Ft értékben.  szomoru1 falbav

Tudja valaki mi a konkrét hiba, és ki tudná megjavítani emberi áron, Győr-Mosonmagyaróvár vonzáskörzetben?

Köszönöm!
turbó tisztítás után kellhet javítani az elektronikát is, de jó eséllyel otthon is javítható.Vagy veszel egy botottat-ha kell.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zooli74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


2004 TDCI Ghia

z.acsadi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #46301 Dátum: 2019.05.07 kedd, 17:28:32 »

Sziasztok!
 Főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Melyik márka tartósabb, megbízhatóbb és a cserénél kell e attól tartani, hogy elmozdul a vezérműlánc fogaskerék? Kell e valamivel rögzíteni?
Köszönöm
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3950


E-mail
« Új hozzászólás #46302 Dátum: 2019.05.07 kedd, 18:16:30 »

Sziasztok!
 Főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Melyik márka tartósabb, megbízhatóbb és a cserénél kell e attól tartani, hogy elmozdul a vezérműlánc fogaskerék? Kell e valamivel rögzíteni?
Köszönöm

Dayco, nem szól bele a vezérlésbe, nem kell rögzíteni.
Naplózva

2004 5 ajtós 2.0 TDCi (125) // 2012 5 ajtós 2.0 TDCi (140)
edk
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 425


E-mail
« Új hozzászólás #46303 Dátum: 2019.05.07 kedd, 20:05:01 »

Sziasztok!
 Főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Melyik márka tartósabb, megbízhatóbb és a cserénél kell e attól tartani, hogy elmozdul a vezérműlánc fogaskerék? Kell e valamivel rögzíteni?
Köszönöm
Szíjlazításhoz szükség lesz egy célszerszámra (kb. 1 hónapja futottam kört hasonló témában): http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Gener%C3%A1tor_sz%C3%ADjlaz%C3%ADt%C3%B3_k%C3%A9zik%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k-csin%C3%A1ld_magad_MK3
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4560


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #46304 Dátum: 2019.05.07 kedd, 20:45:09 »

Szíjlazításhoz szükség lesz egy célszerszámra (kb. 1 hónapja futottam kört hasonló témában): http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Gener%C3%A1tor_sz%C3%ADjlaz%C3%ADt%C3%B3_k%C3%A9zik%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k-csin%C3%A1ld_magad_MK3
Könnyebb, ha egy csavart beletesz, és beforgatja a tárcsát a csavar körül a helyére.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
zooli74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


2004 TDCI Ghia

z.acsadi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #46305 Dátum: 2019.05.08 szerda, 06:03:19 »

Könnyebb, ha egy csavart beletesz, és beforgatja a tárcsát a csavar körül a helyére.
Célszerszámot csináltam magamnak, innen a wikiből vettem a mintát
Naplózva
zooli74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


2004 TDCI Ghia

z.acsadi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #46306 Dátum: 2019.05.08 szerda, 06:10:33 »

Amúgy milyen jelenséggel jár ha meghal az ékszíjtárcsa? Töltés nem szakadozik,klíma működik. Amit hallok, hogy melegen alapjáraton zakatol valami, de nagyon és kb. 1500-as fordulaton rezonál.
Köszi
Naplózva
edk
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 425


E-mail
« Új hozzászólás #46307 Dátum: 2019.05.08 szerda, 06:51:11 »

Amúgy milyen jelenséggel jár ha meghal az ékszíjtárcsa? Töltés nem szakadozik,klíma működik. Amit hallok, hogy melegen alapjáraton zakatol valami, de nagyon és kb. 1500-as fordulaton rezonál.
Köszi
Én is itt a fórumon kértem segítséget. Ha gondolod, olvasd el az én kérdéseimet és a kapott válaszokat a témában, hátha előbbre leszel: http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.46150
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24171


E-mail
« Új hozzászólás #46308 Dátum: 2019.05.08 szerda, 09:26:33 »

Szíjlazításhoz szükség lesz egy célszerszámra (kb. 1 hónapja futottam kört hasonló témában): http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Gener%C3%A1tor_sz%C3%ADjlaz%C3%ADt%C3%B3_k%C3%A9zik%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k-csin%C3%A1ld_magad_MK3

Egy 3 centis laposvas végére rá kell hegeszteni egy tönkrement félcollos tekerőszár végéről levágott egy centi hosszú félcollos négyzetet úgy, hogy kb. pont az átlója legyen a vas hossza irányában. Ezzel pont bele lehet nyúlni a feszítő oldalán lévő félcollos szerelőnyílásba, és szépen ki lehet vele engedni a szíjat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24171


E-mail
« Új hozzászólás #46309 Dátum: 2019.05.08 szerda, 09:52:13 »

Amúgy milyen jelenséggel jár ha meghal az ékszíjtárcsa? Töltés nem szakadozik,klíma működik. Amit hallok, hogy melegen alapjáraton zakatol valami, de nagyon és kb. 1500-as fordulaton rezonál.
Köszi

Pont ilyesmi...

Idővel meg majd, ha nagyon eldöglött, csúszni is fog. Hidegen még jó, mert összeragad a gumi benne, de megmelegszik és elkezd újra csúszni meg égni, és még büdös is lesz. De ezt ne várd meg. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


E-mail
« Új hozzászólás #46310 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 17:39:08 »

Motor és váltótartó bakok

Valószínűleg bakot cserélnék, tudna valaki ajánlani jó márkát?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
mp7a1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #46311 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 18:11:33 »

Hello mindenki.Lenne egy kerdesem.Ez a tipusu :DELPHI Szabályozó szelep, üzemanyag mennyiség 9307,501c helyettesithetö e ezzel:DELPHI Szabályozó szelep, üzemanyag mennyiség 9307,z523b.


Válaszokat elöre is köszi.
Naplózva

2002 Mondeo MKIII TDCI  2.0 Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44418



« Új hozzászólás #46312 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 20:21:35 »

Hello mindenki.Lenne egy kerdesem.Ez a tipusu :DELPHI Szabályozó szelep, üzemanyag mennyiség 9307,501c helyettesithetö e ezzel:DELPHI Szabályozó szelep, üzemanyag mennyiség 9307,z523b.


Válaszokat elöre is köszi.
egy angol oldal forrása szerint igen.
Interchange Part Number:
 9307-501B ,9307-501C,9307 Z523B

Bár picicicában kellene megnézetni valakivel az egyezést,biztos ami biztos.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzIstván
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #46313 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 21:03:39 »

Sziasztok!

Segítség kellene ismét. Autó (2003 2.0 tdci 130le) óvatos gyorsításkor is láthatóan kormol, ha pedig dinamikusabban gyorsítok egész fekete felhőt hagyok magam után. Tudom minden dízel kormol, de korábban nem volt ennyire vészes, sőt úgy látom egyre vészesebb a dolog. Kérdésem az lenne, hogy merre érdemes elindulni a hibakereséssel? Légtömegmérőt vagy az egr szelepet emlegette valaki. Szerintetek?
Előre is köszi!!
Naplózva

2003 2.0 TDCI Ghia Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46314 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 21:19:44 »

Sziasztok!

Segítség kellene ismét. Autó (2003 2.0 tdci 130le) óvatos gyorsításkor is láthatóan kormol, ha pedig dinamikusabban gyorsítok egész fekete felhőt hagyok magam után. Tudom minden dízel kormol, de korábban nem volt ennyire vészes, sőt úgy látom egyre vészesebb a dolog. Kérdésem az lenne, hogy merre érdemes elindulni a hibakereséssel? Légtömegmérőt vagy az egr szelepet emlegette valaki. Szerintetek?
Előre is köszi!!

Teljesítmény vesztés van? Ha igen:
A töltőlevegő csöveket nézd át, lehet repedés....
Naplózva
SzIstván
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #46315 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 21:26:08 »

Teljesítmény vesztés van? Ha igen:
A töltőlevegő csöveket nézd át, lehet repedés....
Először én is arra gondoltam, de menni megy rendesen, erő van. Meg a cső repedéskor hallható sziszegő hangot sem hallom.
Naplózva

2003 2.0 TDCI Ghia Kombi
mp7a1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #46316 Dátum: 2019.05.09 csütörtök, 22:08:34 »

egy angol oldal forrása szerint igen.
Interchange Part Number:
 9307-501B ,9307-501C,9307 Z523B

Bár picicicában kellene megnézetni valakivel az egyezést,biztos ami biztos.

Ez mit akar jelenteni?
Naplózva

2002 Mondeo MKIII TDCI  2.0 Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24171


E-mail
« Új hozzászólás #46317 Dátum: 2019.05.10 péntek, 06:53:09 »

Ez mit akar jelenteni?

Picicica -> Microcat

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44418



« Új hozzászólás #46318 Dátum: 2019.05.10 péntek, 07:30:08 »

Ez mit akar jelenteni?
kérd meg Zsolteey-t, hogy nézze meg neked a gyári alkatrész programban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44418



« Új hozzászólás #46319 Dátum: 2019.05.10 péntek, 07:32:28 »

Sziasztok!

Segítség kellene ismét. Autó (2003 2.0 tdci 130le) óvatos gyorsításkor is láthatóan kormol, ha pedig dinamikusabban gyorsítok egész fekete felhőt hagyok magam után. Tudom minden dízel kormol, de korábban nem volt ennyire vészes, sőt úgy látom egyre vészesebb a dolog. Kérdésem az lenne, hogy merre érdemes elindulni a hibakereséssel? Légtömegmérőt vagy az egr szelepet emlegette valaki. Szerintetek?
Előre is köszi!!
mérj vagy méress turbónyomást terhelésen, és ha még nincs, akkopr dugózd le az egr szelepet, ha más nem, akkor próba erejéig mindenképp.
Ha ez nem hoz megoldást, akkor lehet még üza rendszeri anomália is. Akkor más dimenzióba kerül az ár érték kérdés, de nem kell ennyire messzire menni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mp7a1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #46320 Dátum: 2019.05.10 péntek, 08:46:59 »

kérd meg Zsolteey-t, hogy nézze meg neked a gyári alkatrész programban.


Igy már világos.Köszi.
Naplózva

2002 Mondeo MKIII TDCI  2.0 Kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 7437



E-mail
« Új hozzászólás #46321 Dátum: 2019.05.10 péntek, 09:20:18 »

egy angol oldal forrása szerint igen.
Interchange Part Number:
 9307-501B ,9307-501C,9307 Z523B

Bár picicicában kellene megnézetni valakivel az egyezést,biztos ami biztos.

Ez vélhetően nem a Fordos cikkszáma az alkatrésznek. Picicica nem talál rájuk semmit semmilyen tagolásban.
Ha valaki leírja, hogy ez hol-merre lakik, akkor megpróbálom az ábrákon megkeresni.


Szerk.:
13?

« Utoljára szerkesztve: 2019.05.10 péntek, 09:29:24 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44418



« Új hozzászólás #46322 Dátum: 2019.05.10 péntek, 10:05:30 »

Ez vélhetően nem a Fordos cikkszáma az alkatrésznek. Picicica nem talál rájuk semmit semmilyen tagolásban.
Ha valaki leírja, hogy ez hol-merre lakik, akkor megpróbálom az ábrákon megkeresni.


Szerk.:
13?

[img]https://i.ibb.co/6NGGg8D/13.jpg
igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 7437



E-mail
« Új hozzászólás #46323 Dátum: 2019.05.10 péntek, 10:13:56 »

igen

1329098 a Finis kódja. Tecdoc szerint Delphiből a 9109-903 felel meg ennek.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
mp7a1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #46324 Dátum: 2019.05.10 péntek, 10:18:25 »

1329098 a Finis kódja. Tecdoc szerint Delphiből a 9109-903 felel meg ennek.


Igen a 13 as az amiröl érdeklödtem.
Köszönöm mindenkinek!
Naplózva

2002 Mondeo MKIII TDCI  2.0 Kombi
Saphran3k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #46325 Dátum: 2019.05.11 szombat, 18:00:11 »

Üdv Fanok!

Múlt héten GO szűrőt cseréltem az autón. Azóta nem megy. Cheesy

A részletek.
Gyári gázolajszűrő a mondeowikin található leírás alapján cserélve. A szűrő feltöltve került a helyére. Utána beindítottam a gépet, kb 8-10 másodperc tekerés után be is röffent, és gyönyörűen járt a motor.
Hagytam kb 3-5 percig ketyegni, mindennel meg voltam elégedve. Örötté-bódottá!
Aztán másnap reggel indultam volna a kocsival, pöcc-röff indult, mint mindíg, majd kb 100 méter megtétele után megállt. Indítóztam párszor, de nem röffent be.
Kocsi hazatol, és elkezdődik a hibakeresés.
Amit, persze nem találtam meg.
Annyit sikerült kideríteni, hogy a sárkány addig ketyeg, amig a GO szűrőben nafta van.
Ekkor már ketten vakartunk a fejünket a kocsi fölött, egy "amatőr" szerelő barátommal, aki nagy ívben kerüli a dízeleket. (abból főzünk, ami van. Cheesy )
Kézi pumpát több féle variációban is bekötöttük, hogy ellenőrizhessük, hol levegősödhet a rendszer, mert nyilvánvaló, hogy levegősödik.
Az eredmény, hogy konkrétan sehol.
Összeraktuk a rendszert úgy, hogy átlátszó csövek legyenek mindenhol. A szűrőtől a tank felé nem ejti vissza a naftát, viszont, ha jár a motor, akkor mégsem szívaj a tankból az anyagot! (Huh?) A harmadik hengernél a porlasztóm felújítandó, mert magas a résolajveszteség, és furcsa zizegő hangot ad, aminek ritmusában a motor is meg-megremeg. Feltételezem, hogy a kapcsolószelep haldoklik.
A szerelő egyből rávágta, hogy az lesz a gond. Mármint, akkora a résolaj visszafolyás, hogy aszűrő felé egy saját kis üzemanyagkört hoz létre, a tankot kihagyva. a visszafolyó résolaj kevesebb, mint amit a motor igényelne a járáshoz, ez miatt egy idő után az üzemanyag rendszerben kritikus pont alá esik a nyomás és a motor leáll.

Kérdem én: ez lehetséges?
Valamiért nem tudom elfogadni ezt  a lehetőséget, főleg, hogy csak a szűrő volt cserélve, addig viszont a kocsi minden kulcsfordításra késlekedés nélkül indult, és úgy ment, mint az illés szekere.
A porlasztó felújítás már tervbe volt véve, mert alkalmanként eljátszotta a malacfarok problémát, meg kicsit füstölött is a drágám.

Valakinek volt már ilyen problémája? Lehetséges, hogy a porlasztó miatt jár csak a szűrő kiürüléséig a motor? De akkor hol jut be a levegő? Tudtommal ez egy nyomás alatt lévő zárt rendszer, tehát a porlasztónál nem juthat be. A tank felől nem láttunk buborékot jönni, főleg, hogy nem is jön arról az anyag (de nem is esik vissza). Üza.csövek tömítései elvileg jók.
A kézi pumpával "betonkeményre" lehet pumpálni a rendszert.

Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 2.0 116LE HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24171


E-mail
« Új hozzászólás #46326 Dátum: 2019.05.11 szombat, 19:23:24 »

Üdv Fanok!

Múlt héten GO szűrőt cseréltem az autón. Azóta nem megy. Cheesy

A részletek.
Gyári gázolajszűrő a mondeowikin található leírás alapján cserélve. A szűrő feltöltve került a helyére. Utána beindítottam a gépet, kb 8-10 másodperc tekerés után be is röffent, és gyönyörűen járt a motor.
Hagytam kb 3-5 percig ketyegni, mindennel meg voltam elégedve. Örötté-bódottá!
Aztán másnap reggel indultam volna a kocsival, pöcc-röff indult, mint mindíg, majd kb 100 méter megtétele után megállt. Indítóztam párszor, de nem röffent be.
Kocsi hazatol, és elkezdődik a hibakeresés.
Amit, persze nem találtam meg.
Annyit sikerült kideríteni, hogy a sárkány addig ketyeg, amig a GO szűrőben nafta van.
Ekkor már ketten vakartunk a fejünket a kocsi fölött, egy "amatőr" szerelő barátommal, aki nagy ívben kerüli a dízeleket. (abból főzünk, ami van. Cheesy )
Kézi pumpát több féle variációban is bekötöttük, hogy ellenőrizhessük, hol levegősödhet a rendszer, mert nyilvánvaló, hogy levegősödik.
Az eredmény, hogy konkrétan sehol.
Összeraktuk a rendszert úgy, hogy átlátszó csövek legyenek mindenhol. A szűrőtől a tank felé nem ejti vissza a naftát, viszont, ha jár a motor, akkor mégsem szívaj a tankból az anyagot! (Huh?) A harmadik hengernél a porlasztóm felújítandó, mert magas a résolajveszteség, és furcsa zizegő hangot ad, aminek ritmusában a motor is meg-megremeg. Feltételezem, hogy a kapcsolószelep haldoklik.
A szerelő egyből rávágta, hogy az lesz a gond. Mármint, akkora a résolaj visszafolyás, hogy aszűrő felé egy saját kis üzemanyagkört hoz létre, a tankot kihagyva. a visszafolyó résolaj kevesebb, mint amit a motor igényelne a járáshoz, ez miatt egy idő után az üzemanyag rendszerben kritikus pont alá esik a nyomás és a motor leáll.

Kérdem én: ez lehetséges?
Valamiért nem tudom elfogadni ezt  a lehetőséget, főleg, hogy csak a szűrő volt cserélve, addig viszont a kocsi minden kulcsfordításra késlekedés nélkül indult, és úgy ment, mint az illés szekere.
A porlasztó felújítás már tervbe volt véve, mert alkalmanként eljátszotta a malacfarok problémát, meg kicsit füstölött is a drágám.

Valakinek volt már ilyen problémája? Lehetséges, hogy a porlasztó miatt jár csak a szűrő kiürüléséig a motor? De akkor hol jut be a levegő? Tudtommal ez egy nyomás alatt lévő zárt rendszer, tehát a porlasztónál nem juthat be. A tank felől nem láttunk buborékot jönni, főleg, hogy nem is jön arról az anyag (de nem is esik vissza). Üza.csövek tömítései elvileg jók.
A kézi pumpával "betonkeményre" lehet pumpálni a rendszert.



Dugózd le a visszafolyó ágat a GO-szűrőnél, hogy mindenképpen a tankból kelljen az anyagot szívnia, a visszatérő ágat meg addig fogd fel egy üvegben. Ha így rendben működik, akkor igaza lehet a szerelődnek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46327 Dátum: 2019.05.11 szombat, 19:48:16 »

Üdv Fanok!

Múlt héten GO szűrőt cseréltem az autón. Azóta nem megy. Cheesy

A részletek.
Gyári gázolajszűrő a mondeowikin található leírás alapján cserélve. A szűrő feltöltve került a helyére. Utána beindítottam a gépet, kb 8-10 másodperc tekerés után be is röffent, és gyönyörűen járt a motor.
Hagytam kb 3-5 percig ketyegni, mindennel meg voltam elégedve. Örötté-bódottá!
Aztán másnap reggel indultam volna a kocsival, pöcc-röff indult, mint mindíg, majd kb 100 méter megtétele után megállt. Indítóztam párszor, de nem röffent be.
Kocsi hazatol, és elkezdődik a hibakeresés.
Amit, persze nem találtam meg.
Annyit sikerült kideríteni, hogy a sárkány addig ketyeg, amig a GO szűrőben nafta van.
Ekkor már ketten vakartunk a fejünket a kocsi fölött, egy "amatőr" szerelő barátommal, aki nagy ívben kerüli a dízeleket. (abból főzünk, ami van. Cheesy )
Kézi pumpát több féle variációban is bekötöttük, hogy ellenőrizhessük, hol levegősödhet a rendszer, mert nyilvánvaló, hogy levegősödik.
Az eredmény, hogy konkrétan sehol.
Összeraktuk a rendszert úgy, hogy átlátszó csövek legyenek mindenhol. A szűrőtől a tank felé nem ejti vissza a naftát, viszont, ha jár a motor, akkor mégsem szívaj a tankból az anyagot! (Huh?) A harmadik hengernél a porlasztóm felújítandó, mert magas a résolajveszteség, és furcsa zizegő hangot ad, aminek ritmusában a motor is meg-megremeg. Feltételezem, hogy a kapcsolószelep haldoklik.
A szerelő egyből rávágta, hogy az lesz a gond. Mármint, akkora a résolaj visszafolyás, hogy aszűrő felé egy saját kis üzemanyagkört hoz létre, a tankot kihagyva. a visszafolyó résolaj kevesebb, mint amit a motor igényelne a járáshoz, ez miatt egy idő után az üzemanyag rendszerben kritikus pont alá esik a nyomás és a motor leáll.

Kérdem én: ez lehetséges?
Valamiért nem tudom elfogadni ezt  a lehetőséget, főleg, hogy csak a szűrő volt cserélve, addig viszont a kocsi minden kulcsfordításra késlekedés nélkül indult, és úgy ment, mint az illés szekere.
A porlasztó felújítás már tervbe volt véve, mert alkalmanként eljátszotta a malacfarok problémát, meg kicsit füstölött is a drágám.

Valakinek volt már ilyen problémája? Lehetséges, hogy a porlasztó miatt jár csak a szűrő kiürüléséig a motor? De akkor hol jut be a levegő? Tudtommal ez egy nyomás alatt lévő zárt rendszer, tehát a porlasztónál nem juthat be. A tank felől nem láttunk buborékot jönni, főleg, hogy nem is jön arról az anyag (de nem is esik vissza). Üza.csövek tömítései elvileg jók.
A kézi pumpával "betonkeményre" lehet pumpálni a rendszert.



Gyakorlatilag is jónak kell lenniük és a tömítésüknek is.

Az autó a szűrő csere előtt jó volt. Utána nem. Tehát a csere közben történt valami.....   Nem ördöngősség egy szűrő csere (persze nem akármilyenre), sokan úgy gondolják megcsinálják maguk....  Aztán meg valami mégse lesz jó.
Naplózva
Saphran3k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #46328 Dátum: 2019.05.11 szombat, 21:02:31 »

Dugózd le a visszafolyó ágat a GO-szűrőnél, hogy mindenképpen a tankból kelljen az anyagot szívnia, a visszatérő ágat meg addig fogd fel egy üvegben. Ha így rendben működik, akkor igaza lehet a szerelődnek.

AndyA

Ezt próbáltuk, nem volt jó úgy sem. Viszont a talány, hogy egy hete áll így a kocsi. Ma beindítom, pöcc-röff indul. 40 percig ketyegett, amíg le nem állítottam...
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 2.0 116LE HJBB
Saphran3k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #46329 Dátum: 2019.05.11 szombat, 21:12:30 »

Gyakorlatilag is jónak kell lenniük és a tömítésüknek is.

Az autó a szűrő csere előtt jó volt. Utána nem. Tehát a csere közben történt valami.....   Nem ördöngősség egy szűrő csere (persze nem akármilyenre), sokan úgy gondolják megcsinálják maguk....  Aztán meg valami mégse lesz jó.

Tényleg nem ördöngösség a szűrőcsere. Nem is az okozott gondot. Eddig az összes autómat magam szereltem, eddig minden problémával megbírkóztam. H valami nem volt tiszta, akkor kérdeztem mint most is. Nekem az a része nem tiszta, hogy a porlasztó okozhatja-e ezt a problémát. Mint már írtam a porlasztóm a végét járja. Nem fordulhat-e elő esetleg, hogy az új szűrőnek más az áteresztő képessége, és erre már durvábban reagál a rosszalkodó porlasztó?
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 2.0 116LE HJBB
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46330 Dátum: 2019.05.11 szombat, 21:38:55 »

Tényleg nem ördöngösség a szűrőcsere. Nem is az okozott gondot. Eddig az összes autómat magam szereltem, eddig minden problémával megbírkóztam. H valami nem volt tiszta, akkor kérdeztem mint most is. Nekem az a része nem tiszta, hogy a porlasztó okozhatja-e ezt a problémát. Mint már írtam a porlasztóm a végét járja. Nem fordulhat-e elő esetleg, hogy az új szűrőnek más az áteresztő képessége, és erre már durvábban reagál a rosszalkodó porlasztó?


Nos, ahogy korábban írtam és ugye úgy is volt, miszerint a szűrő csere előtt problémamentes volt az autó.
Tehát nem reális, hogy egy szűrő cserétől ill. egy szűrő csere után megy tönkre egy befecskendező.

A befecskendező nem érző lélek, így nem tud sehogyan reagálni egy szűrőre.
Nem tudom milyen szűrő került fel, esetleg ócska vagy olcsó utángyártott...nem igazán jó választás! Erre utaltam korábban, hogy nem mindegy milyen szűrőt használunk! Meg kell venni a gyárit vagy a gyári beszállítóit. Végül is az olcsó dízel megspórolja, nem?  eplus2

Naplózva
Saphran3k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



E-mail
« Új hozzászólás #46331 Dátum: 2019.05.12 vasárnap, 07:02:13 »


Nos, ahogy korábban írtam és ugye úgy is volt, miszerint a szűrő csere előtt problémamentes volt az autó.
Tehát nem reális, hogy egy szűrő cserétől ill. egy szűrő csere után megy tönkre egy befecskendező.

A befecskendező nem érző lélek, így nem tud sehogyan reagálni egy szűrőre.
Nem tudom milyen szűrő került fel, esetleg ócska vagy olcsó utángyártott...nem igazán jó választás! Erre utaltam korábban, hogy nem mindegy milyen szűrőt használunk! Meg kell venni a gyárit vagy a gyári beszállítóit. Végül is az olcsó dízel megspórolja, nem?  eplus2



Szerintem nem olvasod el rendesen amit írok.
Gyári szűrő került fel.
Nem írtam ilyet, hogy ettől ment volna tönkre a befecskendező.
Azt írtam, hogy a befecskendező már rosszalkodik, javításra vár. Eddig egy ratyi, noname szűrő volt benne. ezért volt az egyik tipp a szűrők különböző áteresztőképessége.

Most viszont, hogy AndyA-nak írt válaszomban is írtam az az új talány, hogy nem csináltam semmit egy hétig az autóval. Beültem, beindítottam, és pöfögött jó sokáig. Azóta mentem vele egy 10 km-es próbakört is. Nem áll le.
A hiba okát így nem sikerült felderíteni, de nem vagyok nyugodt, mert nem tudom, mi okozhatta a problémát, mitől lett jó úgy, hogy semmit nem csináltunk vele. Előtte viszont három napig nem lehetett életet lehelni bele.
Csövek végignézve, nyomás alatt is, és nem találtunk szivárgást. A három napnyi tesztelés során viszont eléggé egyértelmű volt, hogy nem szívja a tankból az üzemanyagot.

Az előző tulaj (vagy a szerelője)nem nagyon foglalkozott azzal, hogy minőségi alkatrészeket rakjanak bele. Amit eddig tapasztaltam, az alapján még el is hanyagolhatta.

Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 2.0 116LE HJBB
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Új hozzászólás #46332 Dátum: 2019.05.15 szerda, 20:31:19 »

Sziasztok!

Keresek 4db. felújított vagy új Delphi 504z porlasztót.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46333 Dátum: 2019.05.15 szerda, 21:17:21 »

Sziasztok!

Keresek 4db. felújított vagy új Delphi 504z porlasztót.

Rendben.  wave
Naplózva
gabiervin
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #46334 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 22:16:15 »

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem a mondeómmal kapcsolatban.
A járgány 2004 es Tdci , gyári 130 lovas. 358 ezer van benne.
Egy pár hónapja kezdett fogyni a hűtővíz belőle, aztán ez felgyorsult. Most  a héten 450 km megtétele után 1 liter
folyadék tűnt el.   Már egy ideje figyelgetem, hol lehet vízfolyás, de semmi  jele, hogy elfolyna.
Pár hete volt kuplungozva, szinte mindent lehetett látni ,de még akkor sem tudtunk felfedezni semmit, hogy hova mehet a víz.
Most kikötöttem e hőcserélőt, de úgy sem szűnt meg a fogyás.
A tágulási tartály tiszta, nincs benne megnövekedett nyomás. A motorolaj is hibátlan.
Nyilván eszembe jutott a hengerfej is, de annyira jó a motor, hogy hihetetlen lenne számomra , hogy le kell venni a hengerfejet.
Van-e valakinek hasonló tapasztalata, használható ötlete ?
Esetleg hogyan lehetne kiszűrni a hiba okát?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 7437



E-mail
« Új hozzászólás #46335 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 22:55:14 »

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem a mondeómmal kapcsolatban.
A járgány 2004 es Tdci , gyári 130 lovas. 358 ezer van benne.
Egy pár hónapja kezdett fogyni a hűtővíz belőle, aztán ez felgyorsult. Most  a héten 450 km megtétele után 1 liter
folyadék tűnt el.   Már egy ideje figyelgetem, hol lehet vízfolyás, de semmi  jele, hogy elfolyna.
Pár hete volt kuplungozva, szinte mindent lehetett látni ,de még akkor sem tudtunk felfedezni semmit, hogy hova mehet a víz.
Most kikötöttem e hőcserélőt, de úgy sem szűnt meg a fogyás.
A tágulási tartály tiszta, nincs benne megnövekedett nyomás. A motorolaj is hibátlan.
Nyilván eszembe jutott a hengerfej is, de annyira jó a motor, hogy hihetetlen lenne számomra , hogy le kell venni a hengerfejet.
Van-e valakinek hasonló tapasztalata, használható ötlete ?
Esetleg hogyan lehetne kiszűrni a hiba okát?

Vízpumpa környékét nézd meg. Lehet, hogy ott enged és elpárolog mindjárt a forró blokkról. (Rosszabb esetben a szervonak is okozhat gondot, mert egy tengelyen vannak).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #46336 Dátum: 2019.05.17 péntek, 00:12:50 »

Sziasztok. worship
Engemis elért a vízpumpa és a szervószivattyú közötti víz szivárgás. Amit kellett megvettem, csak 1 dolgot nem kaptam meg A tengely végi kenőzsírt.
a leírások alapján (WSS-M12A4-A2) lehet más típusú zsírra cserélni. mert az autósboltban nem tudtak megfelelőt ajánlani (nemvolt találat a katalógusban  falbav).
Vagy írány a legközelebbi FORD szervíz és nézzem meg ott?  help
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44418



« Új hozzászólás #46337 Dátum: 2019.05.17 péntek, 07:05:26 »

Sziasztok. worship
Engemis elért a vízpumpa és a szervószivattyú közötti víz szivárgás. Amit kellett megvettem, csak 1 dolgot nem kaptam meg A tengely végi kenőzsírt.
a leírások alapján (WSS-M12A4-A2) lehet más típusú zsírra cserélni. mert az autósboltban nem tudtak megfelelőt ajánlani (nemvolt találat a katalógusban  falbav).
Vagy írány a legközelebbi FORD szervíz és nézzem meg ott?  help
ha sima réz sprével befújod az is jó.Nem oldja semmi, a korróziót is megakadályozza, és megfelelően ken.
De vehetsz hozzávalót is, csak talán felesleges annyi energiát beleölni,amire megszerzed.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #46338 Dátum: 2019.05.17 péntek, 09:11:56 »

ha sima réz sprével befújod az is jó.Nem oldja semmi, a korróziót is megakadályozza, és megfelelően ken.
De vehetsz hozzávalót is, csak talán felesleges annyi energiát beleölni,amire megszerzed.
Köszi. Az pont van itthon  nyes
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3950


E-mail
« Új hozzászólás #46339 Dátum: 2019.05.17 péntek, 09:31:36 »

Sziasztok. worship
Engemis elért a vízpumpa és a szervószivattyú közötti víz szivárgás. Amit kellett megvettem, csak 1 dolgot nem kaptam meg A tengely végi kenőzsírt.
a leírások alapján (WSS-M12A4-A2) lehet más típusú zsírra cserélni. mert az autósboltban nem tudtak megfelelőt ajánlani (nemvolt találat a katalógusban  falbav).
Vagy írány a legközelebbi FORD szervíz és nézzem meg ott?  help

https://cromax.hu/autofelszerelestartozek/javitasi_szerelesi_anyagok/vizpumpa_beszereleshez_zsir/vizpumpa_beszereleshez_zsir_26695
Nem olcsó.

Ha kiváltod valamivel akkor szerintem inkább valami molibdén diszulfidos zsír legyen mint rezes.
Naplózva

2004 5 ajtós 2.0 TDCi (125) // 2012 5 ajtós 2.0 TDCi (140)
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Új hozzászólás #46340 Dátum: 2019.05.17 péntek, 21:00:04 »

Sziasztok!

Információt kérnék, a Delphi 504z és az 501z porlasztó kompatibilis egymással?

Nekem 4db. 504z  volt benne (2.0 tdci 2005). Vettem egy készletet felújítottat amiben 2db. 501z és 2db. 504z van.

Ez így jól fog működni?

Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46341 Dátum: 2019.05.17 péntek, 21:04:03 »

Sziasztok!

Információt kérnék, a Delphi 504z és az 501z porlasztó kompatibilis egymással?

Nekem 4db. 504z  volt benne (2.0 tdci 2005). Vettem egy készletet felújítottat amiben 2db. 501z és 2db. 504z van.

Ez így jól fog működni?

Előre is köszönöm a segítséget.


Egy motorban minden hengernek azonosan kell működnie. Ez alap feltétel, törekvés.
Ebből azért következik, hogy amiből lehet 4 egyforma alkatrészt javasolt felhasználni.
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174



E-mail
« Új hozzászólás #46342 Dátum: 2019.05.18 szombat, 22:22:52 »

Sziasztok!

Ma hibakód olvasásnál találtunk egy P007F hibakódot, ami imo hibaként szerepel a vezérlőben, de azt olvasom, hogy töltőlevegő hiba.
Akkor ez most hogy is van, a tányér nem egyenes, vagy a leves görbe?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46343 Dátum: 2019.05.18 szombat, 22:38:42 »

Sziasztok!

Ma hibakód olvasásnál találtunk egy P007F hibakódot, ami imo hibaként szerepel a vezérlőben, de azt olvasom, hogy töltőlevegő hiba.
Akkor ez most hogy is van, a tányér nem egyenes, vagy a leves görbe?


Mivel olvastátok ki?
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174



E-mail
« Új hozzászólás #46344 Dátum: 2019.05.18 szombat, 22:43:29 »


Mivel olvastátok ki?


Azt hiszem Delphi, de ez nem biztos.
Forscan nem látott semmit.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3950


E-mail
« Új hozzászólás #46345 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 17:34:54 »

Valaki rakott már 2.2 tdci turbót 2.0 tdci-re? Van vele tapasztalt hogy milyen lesz? Mármint hogy nem csak magasabb fordulaton fog rendesen felpörögni, vagy ilyesmi?
Naplózva

2004 5 ajtós 2.0 TDCi (125) // 2012 5 ajtós 2.0 TDCi (140)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23755


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #46346 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:08:07 »

Valaki rakott már 2.2 tdci turbót 2.0 tdci-re? Van vele tapasztalt hogy milyen lesz? Mármint hogy nem csak magasabb fordulaton fog rendesen felpörögni, vagy ilyesmi?
nincs közte hatalmas különbség.
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Új hozzászólás #46347 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:55:02 »

Sziasztok!

Lehetséges ,hogy felújítás után az 501z porlasztó 504z legyen?

Kicseréltek benne mindent. Nekem azt mondták így jó.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21740


« Új hozzászólás #46348 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 21:16:48 »

Sziasztok!

Lehetséges ,hogy felújítás után az 501z porlasztó 504z legyen?

Kicseréltek benne mindent. Nekem azt mondták így jó.


http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg1163788#msg1163788



Péntek óta ez nem változott, kedden sem fog és a jövőhét hétvégén sem.

Mind egyforma kell legyen. Vagy 501z vagy 504z, de egyforma!

Akik felújították vagy eladták és azt mondták, hogy nem gond ha nem egyformák....hát a hozzáértésüket bizonyították és neked meg el akarták adni a ...     
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.19 vasárnap, 22:07:00 írta Meg Győző » Naplózva
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Új hozzászólás #46349 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 22:09:01 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg1163788#msg1163788
Köszi a választ.

A készletben 2db. 501z és 2db.504z van. Az eladó szerint a 2db. 501z is felújítás után 504z lett.



Péntek óta ez nem változott, kedden sem fog és a jövőhét hétvégén sem.

Mind egyforma kell legyen. Vagy 501z vagy 504z, de egyforma!

Akik felújították és azt mondták, hogy nem gond ha nem egyformák....hát a hozzáértésüket bizonyították és neked meg el akarták adni a "munkájukat".

Naplózva
Oldalak: 1 ... 920 921 922 923 924 925 926 [927] 928 929   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.