Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 09:39:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 921 922 923 924 925 926 927 [928] 929 930 931 932 933 934 935 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13205231 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #46350 Dátum: 2019.05.28 kedd, 16:43:08 »

Esztergáltattam apukámmal. Megpróbálom rávenni, hogy csinálja meg puhább pu-ból vigyor3

Úgy könnyű... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Marko09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #46351 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 17:24:20 »

Sziasztok!

2003 FMBA 2.0 TDCI autóm van, a segítségetek kérném.
A probléma a következő: Erőtlen az autó egyszerűen nincs benne nyomaték,
autópályán egyik pillanatról a másikra történt. Egyik sebességi fokozatban sem hajlandó megindulni mintha szívó dízel lenne.
Nincs hibakód (gyári deplhivel olvasva), nincs fekete se kék füst üzemanyagrendszer felújítva 9 hónapja. Látszólag minden normális csak nincs elég erő benne.
120-nál lepadlózom és nem történik semmi nem rángat nem torpan meg, nagyon lassan gyorsul, emelkedőn sebességet is vesztek.
Ötlet valakinek?
Előre is köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46352 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 17:26:56 »

Sziasztok!

2003 FMBA 2.0 TDCI autóm van, a segítségetek kérném.
A probléma a következő: Erőtlen az autó egyszerűen nincs benne nyomaték,
autópályán egyik pillanatról a másikra történt. Egyik sebességi fokozatban sem hajlandó megindulni mintha szívó dízel lenne.
Nincs hibakód (gyári deplhivel olvasva), nincs fekete se kék füst üzemanyagrendszer felújítva 9 hónapja. Látszólag minden normális csak nincs elég erő benne.
120-nál lepadlózom és nem történik semmi nem rángat nem torpan meg, nagyon lassan gyorsul, emelkedőn sebességet is vesztek.
Ötlet valakinek?
Előre is köszi

Fura, hogy nincs hibakód, de akkor más vonalon kell elindulni.
Szenzorok értékeit, jeleit kell vizsgálni, hogy az adott üzemi körülményben mennyire valós.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46353 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 18:00:18 »

Sziasztok!

2003 FMBA 2.0 TDCI autóm van, a segítségetek kérném.
A probléma a következő: Erőtlen az autó egyszerűen nincs benne nyomaték,
autópályán egyik pillanatról a másikra történt. Egyik sebességi fokozatban sem hajlandó megindulni mintha szívó dízel lenne.
Nincs hibakód (gyári deplhivel olvasva), nincs fekete se kék füst üzemanyagrendszer felújítva 9 hónapja. Látszólag minden normális csak nincs elég erő benne.
120-nál lepadlózom és nem történik semmi nem rángat nem torpan meg, nagyon lassan gyorsul, emelkedőn sebességet is vesztek.
Ötlet valakinek?
Előre is köszi
Gyári célműszerrel(IDS) vagy Forscan-el olvassátok ki a hibatárolót. A vészüzemet okozhatja egy CMP jeladó vagy MAP hiba is.Minden bizonnyal kiéghetett a sárga izzításjelző izzó...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46354 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 18:03:05 »

Gyári célműszerrel(IDS) vagy Forscan-el olvassátok ki a hibatárolót. A vészüzemet okozhatja egy CMP jeladó vagy MAP hiba is.Minden bizonnyal kiéghetett a sárga izzításjelző izzó...

SMD LED az izzításjelző.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46355 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 18:07:22 »

SMD LED az izzításjelző.  Wink
Volt már itt olyan(nemegyszer),  hogy segített rajta valaki(eladás előtt) fekete szigetelőszalaggal. Azért írtam, hogy minden bizonnyal kiégett az izzó... vigyor3
Hacsak a turbólevegő ment volna el,azért lenne ott korom rendesen.Ezért a vészüzem talán majdnem biztos.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mp7a1
Vendég
« Új hozzászólás #46356 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 20:28:41 »

Udv forumtársak.

Megint hozzatok kell forduljak.Adott egy 2002 es 2.0tdci villogo izzitasjelzövel.Jelenseg a kovetkezo:Indul rendesen,nem fustol nem ingadozik az alapjárat.Indulas utan ha barmelyik fokozatba 3500rpm kornyékére téved a fordulatszám vagy eléri a 100 km/orat jön a vészüzem.Elvittem diagra ott egy ismeretlen p0700 hibakodon kivül semmit nem hozott.Szerelö ajanlasara cseréltünk egy nyomasszabályzo szelepet.Helyzet változatlan annyi mégis hogy kicsit mintha dinamikusabb lenne ha rálépek a gázpedálra.Annyi még amit észre vettem az auton hogy mielott jon a veszuzem,eros surolo hang a motortérböl (mintha vmi szorulna) es az oracsoport elkezd vibrálni.A szerelo javasolt meg egy uzemanyag hömérséklet jelado cserét.Az lenne a kérdésem hogy merre induljak ha az erzekelo csere sem oldja meg a problémát.

Köszi elöre is.
Naplózva
Marko09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #46357 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 21:30:41 »

Volt már itt olyan(nemegyszer),  hogy segített rajta valaki(eladás előtt) fekete szigetelőszalaggal. Azért írtam, hogy minden bizonnyal kiégett az izzó... vigyor3
Hacsak a turbólevegő ment volna el,azért lenne ott korom rendesen.Ezért a vészüzem talán majdnem biztos.

Nem, nincs hiba az izzítás jelzővel, azóta nem villog mióta felújítottam az üzemanyagrendszert csak izzításnál.
Furcsa az autó, forscant rá tudok rakni, meg holnap egy nyomásmérő órát.
Igazad lehet, valami jeladó okozhatja. turbó levegő van. A balatonról jöttem haza ma 50 ről 80 ra is kb annyi idő
neki felgyorsulni mint 150ről kb 170re. Tehát menni megy csak nem úgy mint kellene.
Köszi a tanácsokat mindenkinek.
Majd jelzem mi volt a hiba.
Naplózva
Marko09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #46358 Dátum: 2019.06.03 hétfő, 22:06:20 »

Nem, nincs hiba az izzítás jelzővel, azóta nem villog mióta felújítottam az üzemanyagrendszert csak izzításnál.
Furcsa az autó, forscant rá tudok rakni, meg holnap egy nyomásmérő órát.
Igazad lehet, valami jeladó okozhatja. turbó levegő van. A balatonról jöttem haza ma 50 ről 80 ra is kb annyi idő
neki felgyorsulni mint 150ről kb 170re. Tehát menni megy csak nem úgy mint kellene.
Köszi a tanácsokat mindenkinek.
Majd jelzem mi volt a hiba.

Kicsit szégyenlem magam, hogy ide fordultam a problémámmal, csak egy sima turbócső szakadás van.
EGR alatt 5 centi. Mentségemre szóljon, hogy egy minimális pamacsnál többet nem füstölt semmilyen fordulaton.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46359 Dátum: 2019.06.03 hétfő, 22:28:55 »

Kicsit szégyenlem magam, hogy ide fordultam a problémámmal, csak egy sima turbócső szakadás van.
EGR alatt 5 centi. Mentségemre szóljon, hogy egy minimális pamacsnál többet nem füstölt semmilyen fordulaton.
felesleges szabadkozni.Ez nem lehet szégyen.Ami elromolhat az el is romlik.Sokkal jobb hiba,mint bármi más.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46360 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:10:28 »

Sziasztok!
Hidegen inditáskor már egy ideje hallani,hogy zörög a vezérműlánc.
Mennyire komoly probléma lehet ez?
(215e km)
Köszi!
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46361 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:16:46 »

Sziasztok!
Hidegen inditáskor már egy ideje hallani,hogy zörög a vezérműlánc.
Mennyire komoly probléma lehet ez?
(215e km)
Köszi!



Biztos, hogy a vezérműlánc?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46362 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:19:38 »

 Nos,igen. Huh?
En sem hittem volna de most egy szervizben mondtak,hogy az...
Ha nem az,akkor mi lehet még??



Kiss

Biztos, hogy a vezérműlánc?
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46363 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:22:27 »

Nos,igen. Huh?
En sem hittem volna de most egy szervizben mondtak,hogy az...
Ha nem az,akkor mi lehet még??



Kiss

Hát én innen nem hallom a hangot!  vigyor3
Pl. a segédberendezés hajtásban bármi.....

Ha valós a 215e, akkor kizárt, hogy lánc. Ha nem valós és mondjuk van a motorban 500e km....akkor talán, de egy monitor mögül ez nem megy.  nemtudom



ui: A puszis smiley-t inkább hagyjuk!   Kálmán-t keresd ez ügyben!  hehe

« Utoljára szerkesztve: 2019.06.05 szerda, 19:24:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46364 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:23:36 »

 Kisse ilyen zörgő,kerregő hangja van
Kb 2-3 mp-ig



Cry

Biztos, hogy a vezérműlánc?
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46365 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:24:59 »

Kisse ilyen zörgő,kerregő hangja van
Kb 2-3 mp-ig



Cry

Aztaaa..... most aztán lehet tudni, hogy leírod TE mihez hasonló hangot hallasz.  zavart2

Akkor inkább feszítő patron és/vagy olyasmi, aminek meg kell feszülnie....vagy olajnyomás kell.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46366 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:40:18 »

Először is köszi.
Aztan meg bocs a smiley miatt, nyilván nem szándékos volt, vmit félrenyomtam.
Feltettem egy kérdést, próbáltam illusztrálni mihez hasonlít a hang, hátha valakinek van tapasztalata és tanácsot tud ad  és esetleg hallotta már a vezérműlánc hangját - bár lehet, hogy nem fogalmaztam elég pontosan és felismerhetően.






Aztaaa..... most aztán lehet tudni, hogy leírod TE mihez hasonló hangot hallasz.  zavart2

Akkor inkább feszítő patron és/vagy olyasmi, aminek meg kell feszülnie....vagy olajnyomás kell.
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46367 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:41:26 »

Sziasztok!
Hidegen inditáskor már egy ideje hallani,hogy zörög a vezérműlánc.
Mennyire komoly probléma lehet ez?
(215e km)
Köszi!


Mennyire tartod megbízhatónak a szervizt, aki ezt mondta?
Ha bízol bennük, akkor csináltasd meg. Ha vannak kételyeid, akkor vidd el olyanhoz, aki biztos látott már ilyet.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46368 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:42:51 »

Először is köszi.
Aztan meg bocs a smiley miatt, nyilván nem szándékos volt, vmit félrenyomtam.
Feltettem egy kérdést, próbáltam illusztrálni mihez hasonlít a hang, hátha valakinek van tapasztalata és tanácsot tud ad  és esetleg hallotta már a vezérműlánc hangját - bár lehet, hogy nem fogalmaztam elég pontosan és felismerhetően.







Csinálj egy videót, hátha az alapján okosabbat lehet mondani.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46369 Dátum: 2019.06.05 szerda, 19:55:41 »

Igen ez jó ötlet, köszi, elmegyek máshova is !
Ez a hang csak indításkor hallatszódik, utána semmi baja a motornak.
A videómegosztó oldalon lehet nézni videókat, ahol hallani a lánc csörgő hangját járás közben de az enyém nem olyan, mert nem folyamatos, csak indítás után pár mp-ig tart.

Matyas





Csinálj egy videót, hátha az alapján okosabbat lehet mondani.
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #46370 Dátum: 2019.06.05 szerda, 20:05:40 »

Először is köszi.
Aztan meg bocs a smiley miatt, nyilván nem szándékos volt, vmit félrenyomtam.
Feltettem egy kérdést, próbáltam illusztrálni mihez hasonlít a hang, hátha valakinek van tapasztalata és tanácsot tud ad  és esetleg hallotta már a vezérműlánc hangját - bár lehet, hogy nem fogalmaztam elég pontosan és felismerhetően



Tibi szereti, ha félrenyomod... hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46371 Dátum: 2019.06.05 szerda, 20:08:49 »

Ki az a Tibi?
Valamiről lemaradhattam


Tibi szereti, ha félrenyomod... hehe
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46372 Dátum: 2019.06.05 szerda, 20:36:10 »

Mennyire tartod megbízhatónak a szervizt, aki ezt mondta?
Ha bízol bennük, akkor csináltasd meg. Ha vannak kételyeid, akkor vidd el olyanhoz, aki biztos látott már ilyet.



......vagy esetleg hallott!  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46373 Dátum: 2019.06.05 szerda, 20:38:04 »

Ki az a Tibi?
Valamiről lemaradhattam




Kálmán egyes szám harmadik személyben beszél önmagáról, persze álnevet használ....  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Radar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #46374 Dátum: 2019.06.05 szerda, 20:59:20 »

Jó estét mindenkinek! vigyor3
Mitől van az, hogy mikor kihuzatom bármelyik fokozatba a motort olyan 2500-3000 környékére és üresbe rakom vagy hosszabb ideig benyomom a kuplungot a fordulat leesik olyan 1000 f/p-re, fél másodperc múlva felugrik 2-3x 1300-as fordulatra. Mintha kettőt hármat rápöckölnél a gázra. Ha szimplán üresbe gurul az autó és multkor kipróbáltam hogy 3000-3500-ra nyomtam fel a fordulatot és elengedtem a gázt csak 1500-as fordulatra esett vissza és kb 1-2 másodpercig tartotta is, majd úgy esett vissza a fordulat mintha pöcköltem volna a gázt neki. Ezt csak akkor csinálja ha közben gurul az autó (hidegen, melegen).

És még egy kérdes, mitől van az, hogy a fordulatot jelző mánus, fordulat növekedéskor lötyög. Mintha lenne egy kis szabad játéka. Ha találkozott már valaki ilyen esettel ne tartsa magába Cheesy

2002-es FMBA
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.05 szerda, 21:03:17 írta Radar » Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #46375 Dátum: 2019.06.06 csütörtök, 16:14:53 »

Kisse ilyen zörgő,kerregő hangja van
Kb 2-3 mp-ig



Cry
Lehet hogy nincs olaj valahol fönt a Hf nél, később jut fel az olaj. Fülelj indításkor hátha kiszűrhető honnan kelepel. Persze ez kétszemélyes mutatvány, és gondolom nem minden indításkor van csak viszonylag hosszabb állás után.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46376 Dátum: 2019.06.06 csütörtök, 16:17:44 »

Szia, köszi.
Igen pont így van!

Lehet hogy nincs olaj valahol fönt a Hf nél, később jut fel az olaj. Fülelj indításkor hátha kiszűrhető honnan kelepel. Persze ez kétszemélyes mutatvány, és gondolom nem minden indításkor van csak viszonylag hosszabb állás után.

Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Új hozzászólás #46377 Dátum: 2019.06.07 péntek, 20:59:14 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

2005 2.0 tdci mondeónál a porlasztó sorrendet honnan kell számolni(1-4)? 

A vezérlés felőli sorrend (1-4 vagy 4-1)?

Porlasztók lettek cserélve, de indítás után nagyon kopog a motor.

Köszi.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #46378 Dátum: 2019.06.08 szombat, 08:00:58 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

2005 2.0 tdci mondeónál a porlasztó sorrendet honnan kell számolni(1-4)?  

A vezérlés felőli sorrend (1-4 vagy 4-1)?

Porlasztók lettek cserélve, de indítás után nagyon kopog a motor.

Köszi.

Vezérlés felől (balról-jobbra haladva) 1-3-4-2 a sorrend



nem vagyok nagy szaki, de ha kopog, akkor nem lehet a kopogás érzékelőd a rossz ? , szerintem a porlasztó miatt inkább csörögne, de ezt se nagyon hiszem, mert csere után nekem se sikerült beleírnia a szakinak rendesen a kódokat, csak az elsőt fogadta el a másik 3  az eredeti volt és nekem semmilyen rossz hangot nem adott ki + megtettem vele hirtelen 250 Km-t és teljesen normálisan viselkedett

« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 08:11:22 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46379 Dátum: 2019.06.08 szombat, 08:43:46 »

Vezérlés felől (balról-jobbra haladva) 1-3-4-2 a sorrend



nem vagyok nagy szaki, de ha kopog, akkor nem lehet a kopogás érzékelőd a rossz ? , szerintem a porlasztó miatt inkább csörögne, de ezt se nagyon hiszem, mert csere után nekem se sikerült beleírnia a szakinak rendesen a kódokat, csak az elsőt fogadta el a másik 3  az eredeti volt és nekem semmilyen rossz hangot nem adott ki + megtettem vele hirtelen 250 Km-t és teljesen normálisan viselkedett



A kérdés az volt, hogy az injektorok sorrendje hogyan van.
Vagyis a hengerek sorrendje is, mert minden esetben az 1. henger-1. injektor, 2. henger-2.injektor, 3. henger-3. injektor, 4. henger-4. injektor!

Ez az ábra pedig, ami a gyújtási sorrendet és az injektorok kódbeírási sorrendjét mutatja, nem a kérdésre a válasz.

Tehát összezavarod vagy ha ezt akarta tudni, akkor nem jó volt a kérdés....   wave

ui: Ha minden jó, akkor kódok megadása nélkül sem kopoghat/csöröghet...stb.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 09:23:51 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46380 Dátum: 2019.06.08 szombat, 09:29:24 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

2005 2.0 tdci mondeónál a porlasztó sorrendet honnan kell számolni(1-4)?  

A vezérlés felőli sorrend (1-4 vagy 4-1)?

Porlasztók lettek cserélve, de indítás után nagyon kopog a motor.

Köszi.

4 db egyforma, bevizsgált és jó injektor került bele?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Új hozzászólás #46381 Dátum: 2019.06.08 szombat, 12:13:32 »

4 db egyforma, bevizsgált és jó injektor került bele?

4 db felújított, 2db 504z, 2db 501z ami 504z -re lett felújítva.

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46382 Dátum: 2019.06.08 szombat, 12:16:46 »


4 db egyforma, bevizsgált és jó injektor került bele?

4 db felújított, 2db 504z, 2db 501z ami 504z -re lett felújítva.



Korábban nem egyszer írtam, hogy 4 db egyforma befecskendezőt kell/szabad beszerelni!
Olyan nincs, hogy 501 és 504-re lett felújítva!  Vagy ez vagy az.

Nem értem, miért nem fogadtad meg a tanácsot.....ha már kérdeztél korábban.

Innen indul a hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 12:18:32 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Új hozzászólás #46383 Dátum: 2019.06.08 szombat, 21:53:32 »

Korábban nem egyszer írtam, hogy 4 db egyforma befecskendezőt kell/szabad beszerelni!
Olyan nincs, hogy 501 és 504-re lett felújítva!  Vagy ez vagy az.

Nem értem, miért nem fogadtad meg a tanácsot.....ha már kérdeztél korábban.

Innen indul a hiba.


Igen írtad, köszi. Fogalmam sem volt, hogy ilyen nehéz  4db. (JÓ)porlasztót beszerezni.

1. Kerestem bevizsgáltat, papírral. Telefonon megbeszéltem a hirdetővel, minden ok. Irány Monor, én szekszárdi vagyok kb. 300km.
Viszem a szerelőhöz , igaz bevizsgált, de a papír szerint mind sz.r. Nagy nehezen visszavette, újra 300km.

2. Találtam felújítottat mérésivel, telefon minden ok. Megyek érte(Őrbottyán), "barátom" mondja mindjárt kiszereli.
Mi van? Kiderült, hogy 2 éve vett egy roncsot alkatrésznek abban van.Amikor vette neki azt mondták a porlasztók fel vannak benne újítva.
Ki szereli, 501z (Tízszer kérdeztem 504z, az hát). De szerinte ugyan olyan jó lesz nekem, hát nem.

3. Gyálon, felújító műhely 4db. 504z, remek. Ismerős elhozta szívességből. Megkapom 2db. 501z, 2db. 504z van a csomagban.
Telefonon reklamálok, hogy nem ezt kértem. Nem veszi vissza, mert állítja az  501z is 504z re lett felújítva.
Persze az ismerősom nem kért számlát. Nem tudom bizonyítani, hogy ott vettem.

Mindenki "kedves" eladó át akar verni. A szerelő meg nem tudja porlasztók beépítési sorrendjét stb. Itt tartok most, el vagyok keseredve.

« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 22:27:47 írta Zsolteey » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46384 Dátum: 2019.06.08 szombat, 22:09:48 »


Korábban nem egyszer írtam, hogy 4 db egyforma befecskendezőt kell/szabad beszerelni!
Olyan nincs, hogy 501 és 504-re lett felújítva!  Vagy ez vagy az.

Nem értem, miért nem fogadtad meg a tanácsot.....ha már kérdeztél korábban.

Innen indul a hiba.


Igen írtad, köszi. Fogalmam sem volt, hogy ilyen nehéz  4db. (JÓ)porlasztót beszerezni.

1. Kerestem bevizsgáltat, papírral. Telefonon megbeszéltem a hirdetővel, minden ok. Irány Monor, én szekszárdi vagyok kb. 300km.
Viszem a szerelőhöz , igaz bevizsgált, de a papír szerint mind sz.r. Nagy nehezen visszavette, újra 300km.

2. Találtam felújítottat mérésivel, telefon minden ok. Megyek érte(Őrbottyán), "barátom" mondja mindjárt kiszereli.
Mi van? Kiderült, hogy 2 éve vett egy roncsot alkatrésznek abban van.Amikor vette neki azt mondták a porlasztók fel vannak benne újítva.
Ki szereli, 501z (Tízszer kérdeztem 504z, az hát). De szerinte ugyan olyan jó lesz nekem, hát nem.

3. Gyálon, felújító műhely 4db. 504z, remek. Ismerős elhozta szívességből. Megkapom 2db. 501z, 2db. 504z van a csomagban.
Telefonon reklamálok, hogy nem ezt kértem. Nem veszi vissza, mert állítja az  501z is 504z re lett felújítva.
Persze az ismerősom nem kért számlát. Nem tudom bizonyítani, hogy ott vettem.

Mindenki "kedves" eladó át akar verni. A szerelő meg nem tudja porlasztók beépítési sorrendjét stb. Itt tartok most, el vagyok keseredve.



Nem nehéz amúgy 4 db jó befecskendezőt beszerezni. Csak mindenki spórolni, mutyizni akar és olcsón okosba..... pedig ott a malacperselyben a sok pénz, amit ugye megspórol a dízel a benzineshez képest!  eplus2
El kell menni egy korrekt diesel felújító céghez, felújítani a 4 befecskendezőt. Korrekten, kódokkal és garanciával. Ennyi, ráadásul ez van meg a legkevesebb rohangálással és nem lehet mellélőni.
Hozzáteszem, hogy ilyen esetben a nagynyomásút is érdemes legalább bevizsgáltatni és szükség szerint felújítani. Mert az teszi tönkre a befecskendezőket. Ha rossz, akkor az új befecskendezők is hamarosan tönkremennek.

Elég nagy kamu duma ez az 501 és 504-re lett felújítva? Ha 504, akkor meg nem 501!  Tök egyszerű.
Azért fontos a 4 db egyforma (ahogyan a kezdetektől írom), mert másak a részterheléses jellemzői az 501-nek és az 504-nek.   Vagyis nem azonos a motorműködés minden hengerben, értelemszerűen a befecskendezett gázolajmennyiség miatt. Nyilván szegész motorvezérlő próbálkozik a korrigálni, de eleve azonos mechanikai tulajdonságú, de eltérően elhasználódott csúcsok esetén megy neki és akkor is csak egy darabig.

Olyan nincs, hogy befecskendezők beépítési sorrendje. Mindegy melyikkel kezdni, kerüljön minden hengerbe egy.
Az adaptációs kód beírásnak van sorrendje! Ez sem bonyolult, mert a gyújtási sorrend szerint kell. 1-3-4-2, vagyis első sor 1-ami az első hengerben van, második sor az, ami a 3. hengerben van
, harmadik sor az, ami a 4. hengerben van, negyedik sor az, ami a 2. hengerben van.

Akkor most megmutatom, hogy miért nem szabad keverni a csúcsokat.....ha írás alapján eddig nem hitted el.
Nézd meg a különböző motorterhelési fázisokban mennyire eltér az 501 és az 504 szállítási mennyisége!


« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 22:14:34 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #46385 Dátum: 2019.06.08 szombat, 22:15:54 »


Korábban nem egyszer írtam, hogy 4 db egyforma befecskendezőt kell/szabad beszerelni!
Olyan nincs, hogy 501 és 504-re lett felújítva!  Vagy ez vagy az.

Nem értem, miért nem fogadtad meg a tanácsot.....ha már kérdeztél korábban.

Innen indul a hiba.


Igen írtad, köszi. Fogalmam sem volt, hogy ilyen nehéz  4db. (JÓ)porlasztót beszerezni.

1. Kerestem bevizsgáltat, papírral. Telefonon megbeszéltem a hirdetővel, minden ok. Irány Monor, én szekszárdi vagyok kb. 300km.
Viszem a szerelőhöz , igaz bevizsgált, de a papír szerint mind sz.r. Nagy nehezen visszavette, újra 300km.

2. Találtam felújítottat mérésivel, telefon minden ok. Megyek érte(Őrbottyán), "barátom" mondja mindjárt kiszereli.
Mi van? Kiderült, hogy 2 éve vett egy roncsot alkatrésznek abban van.Amikor vette neki azt mondták a porlasztók fel vannak benne újítva.
Ki szereli, 501z (Tízszer kérdeztem 504z, az hát). De szerinte ugyan olyan jó lesz nekem, hát nem.

3. Gyálon, felújító műhely 4db. 504z, remek. Ismerős elhozta szívességből. Megkapom 2db. 501z, 2db. 504z van a csomagban.
Telefonon reklamálok, hogy nem ezt kértem. Nem veszi vissza, mert állítja az  501z is 504z re lett felújítva.
Persze az ismerősom nem kért számlát. Nem tudom bizonyítani, hogy ott vettem.

Mindenki "kedves" eladó át akar verni. A szerelő meg nem tudja porlasztók beépítési sorrendjét stb. Itt tartok most, el vagyok keseredve.



Miért nem viszed el a saját régi szettet felújítani valami jobb helyre? mpdiesel pl.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 22:17:39 írta tpmportal » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46386 Dátum: 2019.06.08 szombat, 22:18:48 »

Miért nem viszed el a saját régi szettet felújítani valami jobb helyre? Filepdiesel, mpdiesel pl.


Mert az elsőre drágábbnak hallatszik. Biztos megéri hetek óta szívni, autózni sok száz km-et és rengeteg időt elcseszni vele...  nemtudom
Valamint nyilván egy felújító műhelyben -is- a nagynyomású bevizsgálása után vállalnak csak garanciát. Ez pedig nyilván nem ingyen van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Új hozzászólás #46387 Dátum: 2019.06.08 szombat, 22:44:52 »


Mert az elsőre drágábbnak hallatszik. Biztos megéri hetek óta szívni, autózni sok száz km-et és rengeteg időt elcseszni vele...  nemtudom
Valamint nyilván egy felújító műhelyben -is- a nagynyomású bevizsgálása után vállalnak csak garanciát. Ez pedig nyilván nem ingyen van.


A porlasztóimat persze oda kellett adnom a felújított szettért+220000ft.

Felújított nagynyomásút is vettem, arról is mesélhetnék.

Kiábrándító, hogy mi megy ebben az ügyben.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 22:59:02 írta Zsolteey » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46388 Dátum: 2019.06.08 szombat, 22:45:49 »



Mert az elsőre drágábbnak hallatszik. Biztos megéri hetek óta szívni, autózni sok száz km-et és rengeteg időt elcseszni vele...  nemtudom
Valamint nyilván egy felújító műhelyben -is- a nagynyomású bevizsgálása után vállalnak csak garanciát. Ez pedig nyilván nem ingyen van.

A porlasztóimat persze oda kellett adnom a felújított szettért+220000ft.

Felújított nagynyomásút is vettem, arról is mesélhetnék.

Kiábrándító, hogy mi megy ebben az ügyben.

Kevesebb, mint 220e -ért újították volna fel a saját befecskendezőid.  wilting

Nem bonyolult ez ill. egy ilyen. Csak írtam korábban, hogy mitől/miért lesz olcsóbb a hús, mint a leves.  Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 22:51:42 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46389 Dátum: 2019.06.08 szombat, 23:00:12 »

A porlasztóimat persze oda kellett adnom a felújított szettért+220000ft.

Felújított nagynyomásút is vettem, arról is mesélhetnék.

Kiábrándító, hogy mi megy ebben az ügyben.

 felkialtas Amikor idézel, akkor a [./quote] után írd a mondandód, hogy ne folyjon össze az idézettel!  felkialtas
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Umbro75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Új hozzászólás #46390 Dátum: 2019.06.08 szombat, 23:07:37 »

felkialtas Amikor idézel, akkor a [./quote] után írd a mondandód, hogy ne folyjon össze az idézettel!  felkialtas
Ok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #46391 Dátum: 2019.06.09 vasárnap, 03:13:56 »

A porlasztóimat persze oda kellett adnom a felújított szettért+220000ft.

Felújított nagynyomásút is vettem, arról is mesélhetnék.

Kiábrándító, hogy mi megy ebben az ügyben.

Nevezd már meg akkor a remek céget ahol ezt sikerült összehozni, hogy még véletlenül se akarjon más oda menni.
Naplózva
mp7a1
Vendég
« Új hozzászólás #46392 Dátum: 2019.06.12 szerda, 16:55:20 »

Hello mindenki.

Megint itt vagyok az izzitasjelzo lampa felvillanasa problémával.Tortent annyi valtozas e teren hogy most mar az izzitasjelzo villanasa utan az olajnyomast jelzo dzsini is megjelent (kb 60km/h nal).Persze termeszetesen le is allt az auto,de egy ujrainditas megoldotta a problemat.Kérdezem én igy laikusan hogy olajnyomas probléma miatt felvillanhat e az izzitasjelzo?Utoljara mikor volt diagon akkor az uzemanyag nyomas szabályzo volt bibis, kicserélte a szakember.Mást akkor nem mutatott a diag.Ja meg egy ismeretlen p0700 es valamit.
Köszi:mp7a1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46393 Dátum: 2019.06.12 szerda, 17:16:30 »

Hello mindenki.

Megint itt vagyok az izzitasjelzo lampa felvillanasa problémával.Tortent annyi valtozas e teren hogy most mar az izzitasjelzo villanasa utan az olajnyomast jelzo dzsini is megjelent (kb 60km/h nal).Persze termeszetesen le is allt az auto,de egy ujrainditas megoldotta a problemat.Kérdezem én igy laikusan hogy olajnyomas probléma miatt felvillanhat e az izzitasjelzo?Utoljara mikor volt diagon akkor az uzemanyag nyomas szabályzo volt bibis, kicserélte a szakember.Mást akkor nem mutatott a diag.Ja meg egy ismeretlen p0700 es valamit.
Köszi:mp7a1
az olajnyomásnak saját piros lámpája van,amit a jeladója közvetlenül kapcsol.Semmi köze a vészüzemhez,amit valószínű üzemanyagrendszeri probléma okoz.Ha pedig a motor leáll,gyujtáson nyilván világítani fog az olajnyomás lámpája,hiszen nincs olajnyomás.Tehát sorrendben valszeg az izzításjelző már nem csk vészüzemet okoz,de tilt is a motorvezérlő,ami  leállítja a motort,ami miatt gyullad az olajnyomás lámpa.Normális diag nélkül nem jutsz tovább.Rákell szánni egy gyári eszközös vizsgálatot.Vannak hibakódok amik mással nehezen detektálhatóak,ezért érdemes elgurulni diagra a villogó izzításjelzővel úgy,hogy nem állítod le a mocit.Pl egy szimpla CMP is okozhat motorleállást,és annak mondjuk kevés köze van egy üza rendszeri vészüzemhez.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.12 szerda, 17:20:21 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mp7a1
Vendég
« Új hozzászólás #46394 Dátum: 2019.06.12 szerda, 20:36:32 »

Köszönöm válaszod.Már csak annyi kérdésem lenne hogy nincs e Borsod megyében olyan clubtárs vagy esetleg mühely ahol rá tudnának nézni.
Köszi:mp7a1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46395 Dátum: 2019.06.12 szerda, 22:09:59 »

Köszönöm válaszod.Már csak annyi kérdésem lenne hogy nincs e Borsod megyében olyan clubtárs vagy esetleg mühely ahol rá tudnának nézni.
Köszi:mp7a1
nem tudom.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tompeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78


E-mail
« Új hozzászólás #46396 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 00:57:55 »

Sziasztok!

Nálatok mennyire lehet megérezni a menettulajdonságokon ha be van kapcsolva a klíma?
Mert én úgy érzem hogy kis terhelésen, (pl állandó tempó városban) nagyon pici rántással de érezhető, amikor a kompresszor ki-be kapcsol, illetve néha váltásnál a fordulatot is fent tartja egy pillanatra.
Kérdés, hogy ez normális, vagy kéne ezzel foglalkozni?
Köszi előre is a válaszaitokat.  worship
Naplózva

Mondeo MK4 2011 2.0 TDCi EU5 TYBA
Korábban: Mondeo MK3 B5Y 2006 2.0 TDCi N7BA
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #46397 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 06:53:39 »

Sziasztok!

Nálatok mennyire lehet megérezni a menettulajdonságokon ha be van kapcsolva a klíma?
Mert én úgy érzem hogy kis terhelésen, (pl állandó tempó városban) nagyon pici rántással de érezhető, amikor a kompresszor ki-be kapcsol, illetve néha váltásnál a fordulatot is fent tartja egy pillanatra.
Kérdés, hogy ez normális, vagy kéne ezzel foglalkozni?
Köszi előre is a válaszaitokat.  worship

Én semmilyen formában nem veszem észre a klíma működését kivétel, hogy hideget fúj, de menettulajdonságban semmi észrevehető nincs
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #46398 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 10:44:11 »

Sziasztok!

Nálatok mennyire lehet megérezni a menettulajdonságokon ha be van kapcsolva a klíma?
Mert én úgy érzem hogy kis terhelésen, (pl állandó tempó városban) nagyon pici rántással de érezhető, amikor a kompresszor ki-be kapcsol, illetve néha váltásnál a fordulatot is fent tartja egy pillanatra.
Kérdés, hogy ez normális, vagy kéne ezzel foglalkozni?
Köszi előre is a válaszaitokat.  worship

Miután alapjáraton csinál kb. 2 kW-ot a motor, hogy egyáltalán járjon, és indulásnál innen megy fel egy nem nagyon tempós gyorsításnál a teljesítmény mondjuk 10-15 kW-ra, miközben a klíma kér mondjuk 4-5 kW-ot is akár, ha komolyabban neki kell állnia hűteni - szerinted? Smiley

Nagyságrendileg összemérhető a motor teljesítményével a klíma által kért. Meg amikor mondjuk indul a hűtőventilátor, az is ránt egyet a villanyon, alaájáratnál simán látni a torpanást a fordulatszámmérőn. Bekér mondjuk 80-100A-t 1-2 tizedmásodpercre, az is 1 kW körül van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46399 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 10:49:17 »

Miután alapjáraton csinál kb. 2 kW-ot a motor, hogy egyáltalán járjon, és indulásnál innen megy fel egy nem nagyon tempós gyorsításnál a teljesítmény mondjuk 10-15 kW-ra, miközben a klíma kér mondjuk 4-5 kW-ot is akár, ha komolyabban neki kell állnia hűteni - szerinted? Smiley

Nagyságrendileg összemérhető a motor teljesítményével a klíma által kért. Meg amikor mondjuk indul a hűtőventilátor, az is ránt egyet a villanyon, alaájáratnál simán látni a torpanást a fordulatszámmérőn. Bekér mondjuk 80-100A-t 1-2 tizedmásodpercre, az is 1 kW körül van.

AndyA


Alacsonyabb tempónál/fordulatnal nekem is érezhető egy apró rántás, főleg ha a 30-fokos bódét, automatára kapcsolva elkezdi hűteni 20 fokra. Szerintem ezzel semmi baj nincs!
Mondjuk egy 110 temopomatnal egyáltalán nem érezhető az extra terhelés.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak: 1 ... 921 922 923 924 925 926 927 [928] 929 930 931 932 933 934 935 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.