Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 00:49:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 927 928 929 930 931 932 933 [934] 935 936 937 938 939 940 941 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13287423 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46650 Dátum: 2019.10.25 péntek, 21:53:46 »

Ebben az esetben segít a mágneses csigafúró.Akkor biztosan nem esik bele a sorja a "furatba".... zavart2 nevetes1

Ha esetleg belefúrna az alu-ba, akkor kell az alu mágnes is.... Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #46651 Dátum: 2019.10.26 szombat, 06:12:06 »

Szia!
N7BB motor és dpf volt az enyém,2006.09 havi
 801Z volt,sajnos mind a 4 felujitáson esett át+a többi  zsebbenyúlós volt Sad

Köszönöm a választ. Ez lesz nekem is most, zsebbenyúlós. De tudtam, hogy előbb utóbb meg fog történni.  Nem látok a táblázatban 801Z-t. Gondolom akkor 801D-t akartál írni.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #46652 Dátum: 2019.10.26 szombat, 06:25:24 »

http://keptarhely.eu/view.php?file=20191026v00qmzfge.jpeg
A go szűrő tartalma.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46653 Dátum: 2019.10.26 szombat, 07:13:03 »

Ha esetleg belefúrna az alu-ba, akkor kell az alu mágnes is.... Roll Eyes
A FAQ-ban olvastam az izzítógyertya csere és célszerszámainál ezt a fúrós tisztítási módszert.Nem kifúrni akarom,kitisztítani.
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46654 Dátum: 2019.10.26 szombat, 10:53:11 »

A FAQ-ban olvastam az izzítógyertya csere és célszerszámainál ezt a fúrós tisztítási módszert.Nem kifúrni akarom,kitisztítani.

De mit akarsz kitisztítani?
A gyertyát?  wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46655 Dátum: 2019.10.26 szombat, 15:38:33 »

Nos, mivel a furatban van a gyertya, ami jobb esetben kijön és kifelé. Tehát hogyan, honnan kerülne korom oda? Ha a gyertya kifelé hozza kihajtáskor, akkor hogyan és főleg honnan kerülne bele?
Az izzítógyertya csak látszólag (és elméletileg) egyszerű. Kicsavarom, becsavarom. Csak ez sokszor végződik beleszakadt izzítógyertyával, aminek a vége akár a hengerbe is eshet....ezután hengerfej leszerelés következik.
Szóval szintén jó tanácsként mondom, hogy ha a gyertya elhelyezkedésével, műszaki megoldásokkal nem vagy képben, akkor lehet nem egy izzítógyertya csere közben kellene gyakorolnod!
Nem rakétatudomány, de nagy előny a gyakorlat, fogások, mozdulatok....érezni kell miként alakul a gyertya mozgása, megelőzvén a nagyobb károkat.
Ne sajnáld rá a pénzt és cseréltesd ki szervizben, ahol nem először látnak ilyet. Hidd el, jobban jársz.  wave

Szerintem.

Ezt csak megerősíteni tudom...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46656 Dátum: 2019.10.26 szombat, 15:51:02 »

De mit akarsz kitisztítani?
A gyertyát?  wilting
Nézd meg a FAQ-ban, hogy mit akar.
A hengerfejben a gyertya menetét akarja kipucolni, ha jól gondolom... worship
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46657 Dátum: 2019.10.26 szombat, 15:56:34 »

A FAQ-ban olvastam az izzítógyertya csere és célszerszámainál ezt a fúrós tisztítási módszert.Nem kifúrni akarom,kitisztítani.
Saját tapasztalatból mondom, hogy ha még nem csináltál ilyet, akkor szerintem is inkább szervizben cseréltesd ki, mert elég rizikós a kiszerelés végkifejlete.
Amennyiben van nyomatékkulcsod, ami nyitási nyomatékra van átbarkácsolva, akkor talán meg lehet próbálni az adott maximális nyomatékkal alatti határt beállítva, viszont, ha beleszakad, akkor az sok-sok pénz. szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.26 szombat, 15:58:37 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46658 Dátum: 2019.10.26 szombat, 15:58:20 »

Nézd meg a FAQ-ban, hogy mit akar.
A hengerfejben a gyertya menetét akarja kipucolni, ha jól gondolom... worship

Fúróval?  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46659 Dátum: 2019.10.26 szombat, 16:02:49 »

Saját tapasztalatból mondom, hogy ha még nem csináltál ilyet, akkor szerintem is inkább szervizben cseréltesd ki, mert elég rizikós a kiszerelés végkifejlete.
Amennyiben van nyomatékkulcsod, ami nyitási nyomatékra van átbarkácsolva, akkor talán meg lehet próbálni az adott maximális nyomatékkal alatti határt beállítva, viszont, ha beleszakad, akkor az sok-sok pénz. szomoru1


Sokszor olvasom ezt a baromságot..... nyomaték kulccsal lazítani?  wilting
Azt meghúzásra használják.
Lazításkor, ha "lekkattan", akkor nem lazítod tovább? Bent marad?  Micsoda ötlet....
Ha meghúzol egy csavart X Nm-el, akkor azt nem X Nm-el lehet meglazítani. Nincs abban semmi fura, (sőt szinte normális) ha egy csavar vagy bármilyen menetes dolog nehezebben lazul meg, mint amennyire meg lett húzva.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46660 Dátum: 2019.10.26 szombat, 16:51:40 »


Sokszor olvasom ezt a baromságot..... nyomaték kulccsal lazítani?  wilting
Azt meghúzásra használják.
Lazításkor, ha "lekkattan", akkor nem lazítod tovább? Bent marad?  Micsoda ötlet....
Ha meghúzol egy csavart X Nm-el, akkor azt nem X Nm-el lehet meglazítani. Nincs abban semmi fura, (sőt szinte normális) ha egy csavar vagy bármilyen menetes dolog nehezebben lazul meg, mint amennyire meg lett húzva.  Cool

Ebben igazad van, viszont ha Ö akarja kicserélni és nincs tapasztalata, akkor biztos nem fogja tudni, hogy hol van a törési határa a gyertyának.
Gondolom meg van határozva a gyertyák  eme paramétere és inkább szakadjon bele az "otthoni tapasztalatlan módszerrel", minthogy egy ilyen "baromságot" segítségűl hívni? falbav

Nem azt mondtam, hogy arra az értékre állítsa be a nyomatékkulcsot, mint amivel meg kell húzni. wave

Én biztos nem állnék neki otthon az biztos! Jut eszembe meg is kéne néznem hogy jók-e még... integet2
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46661 Dátum: 2019.10.26 szombat, 18:14:33 »

Ebben igazad van, viszont ha Ö akarja kicserélni és nincs tapasztalata, akkor biztos nem fogja tudni, hogy hol van a törési határa a gyertyának.
Gondolom meg van határozva a gyertyák  eme paramétere és inkább szakadjon bele az "otthoni tapasztalatlan módszerrel", minthogy egy ilyen "baromságot" segítségűl hívni? falbav

Nem azt mondtam, hogy arra az értékre állítsa be a nyomatékkulcsot, mint amivel meg kell húzni. wave

Én biztos nem állnék neki otthon az biztos! Jut eszembe meg is kéne néznem hogy jók-e még... integet2

Én teszteltem satuba fogott izzítógyertyán, mikor csavarodik vagy törik el. 50-55 Nm. Én 40 Nm szoktam lazítani. Ha nem jön ki, adok a tövének csavarlazítót és 1 hét múlva újra próba. HA tudom, hogy ki kell szedni, akkor előre egy héttel kap egy adag csavarlazítót.

Hangsúlyozom ez saját tapasztalat. Eddig mind kijött.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.26 szombat, 19:15:57 írta AndyA » Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46662 Dátum: 2019.10.26 szombat, 20:25:02 »

Ebben igazad van, viszont ha Ö akarja kicserélni és nincs tapasztalata, akkor biztos nem fogja tudni, hogy hol van a törési határa a gyertyának.
Gondolom meg van határozva a gyertyák  eme paramétere és inkább szakadjon bele az "otthoni tapasztalatlan módszerrel", minthogy egy ilyen "baromságot" segítségűl hívni? falbav

Nem azt mondtam, hogy arra az értékre állítsa be a nyomatékkulcsot, mint amivel meg kell húzni. wave

Én biztos nem állnék neki otthon az biztos! Jut eszembe meg is kéne néznem hogy jók-e még... integet2

Szakadás lép fel, nem törés... wave
Nincs meghatározva beleszakadási nyomaték egy izzítógyertyánál.  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46663 Dátum: 2019.10.26 szombat, 20:31:45 »

Én teszteltem satuba fogott izzítógyertyán, mikor csavarodik vagy törik el. 50-55 Nm. Én 40 Nm szoktam lazítani. Ha nem jön ki, adok a tövének csavarlazítót és 1 hét múlva újra próba. HA tudom, hogy ki kell szedni, akkor előre egy héttel kap egy adag csavarlazítót.

Hangsúlyozom ez saját tapasztalat. Eddig mind kijött.


Ez abban az esetben működik, ha le tud szivárogni a folyadék a menetek között, akkor eljuthat a kúpig, de sokszor nem ez a probléma.
Ha zár a kúp, nem jut el az izzítógyertya csúcsáig és ha "gombóc" van az izzítógyertya végén, akkor az ott maradhat.
Locsolás után ha lehet kissé meg kell lazítani, hogy az alsó kúp alá is tudjon folyni lé......aztán türelmesnek lenni, de így már nem használni a kocsit.


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46664 Dátum: 2019.10.26 szombat, 22:33:26 »

Szakadás lép fel, nem törés... wave
Nincs meghatározva beleszakadási nyomaték egy izzítógyertyánál.  zavart2
https://www.eualkatresz.hu/resz/beru/991230 integet2
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #46665 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 07:58:05 »


Sokszor olvasom ezt a baromságot..... nyomaték kulccsal lazítani?  wilting
Azt meghúzásra használják.
Lazításkor, ha "lekkattan", akkor nem lazítod tovább? Bent marad?  Micsoda ötlet....
Ha meghúzol egy csavart X Nm-el, akkor azt nem X Nm-el lehet meglazítani. Nincs abban semmi fura, (sőt szinte normális) ha egy csavar vagy bármilyen menetes dolog nehezebben lazul meg, mint amennyire meg lett húzva.  Cool
Tisztelt Fórumtárs!
Nem állítanám, hogy igaz a következő kinyilatkoztatásod: "baromság ...nyomatékkulccsal lazítani"
Létezik és jobb helyeken használják a levegővel működtetett Nm-ben állítható rezgő nyomatékkulcsot, melyet az izzítógyertyák kicsavarásához alkalmaznak. Még egy gondolat. Mindenki tanult több kevesebb fizikát. Ha valaki a meghúzási nyomatékra állított kulccsal próbálja kilazítani a gyertyát, nagy hibát nem követ el. Ha nem lazul, ami várható, akkor 5-10 Nm-rel növelve tehet egy újabb próbát. Ezek után jöhet minden amit a további hozzászólásaidban leírtál. Nem kell minden más véleményt mereven csípőből elutasítani. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.27 vasárnap, 08:04:44 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46666 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 08:26:31 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem állítanám, hogy igaz a következő kinyilatkoztatásod: "baromság ...nyomatékkulccsal lazítani"
Létezik és jobb helyeken használják a levegővel működtetett Nm-ben állítható rezgő nyomatékkulcsot, melyet az izzítógyertyák kicsavarásához alkalmaznak. Még egy gondolat. Mindenki tanult több kevesebb fizikát. Ha valaki a meghúzási nyomatékra állított kulccsal próbálja kilazítani a gyertyát, nagy hibát nem követ el. Ha nem lazul, ami várható, akkor 5-10 Nm-rel növelve tehet egy újabb próbát. Ezek után jöhet minden amit a további hozzászólásaidban leírtál. Nem kell minden más véleményt mereven csípőből elutasítani. wave
Tisztelettel László! worship  

Ne keverjük ide a levegős rezgő kihajtót.
Az már más kategória.....

Kihajtásnál ki kell venni. Ha nem jön X nyomatékkal, akkor nem lesz kivéve? Ez értelmetlen....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46667 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 08:29:25 »


Egy webshop leírás nem hiteles forrás. wave
Mennyi hülyeséget olvastam már weboldalakon....  zavart2
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.27 vasárnap, 08:54:25 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46668 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 17:40:12 »

Ne keverjük ide a levegős rezgő kihajtót.
Az már más kategória.....

Kihajtásnál ki kell venni. Ha nem jön X nyomatékkal, akkor nem lesz kivéve? Ez értelmetlen....
Én nem értem miérf kell rugózni ezen a "Ha nem jön X nyomatékkal, akkor nem lesz kivéve?"
Sajnálom, ha nem akarod megérteni, amit az ember mond.
 worship integet2

Ki beszél arról hogy, akkor nem lesz kivéve??

Nem baj. Ezért szeretünk és köszönjük a sok hasznos hozzászólásodat amivel sokunknak segítesz még ha idönként ki sit megalázó módon is. wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46669 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 18:12:35 »

Én nem értem miérf kell rugózni ezen a "Ha nem jön X nyomatékkal, akkor nem lesz kivéve?"
Sajnálom, ha nem akarod megérteni, amit az ember mond.
 worship integet2

Ki beszél arról hogy, akkor nem lesz kivéve??

Nem baj. Ezért szeretünk és köszönjük a sok hasznos hozzászólásodat amivel sokunknak segítesz még ha idönként ki sit megalázó módon is. wave


Nem rugózom.....csak szerintem értelmetlen. Értem mit mond az ember, de az még attól értelmetlen.  Wink
Ha mindenképpen ki lesz véve, akkor mi értelme van lesni, hogy mekkora nyomatékkal lazítom? Ja, semmi....  eplus2
Én érzem, hogy mikor nem jön...kézzel....nem kell, hogy egy nyomaték kulcs még kattanjon is.  wave

Nem szándékozom senkit megalázni, semmivel kapcsolatban! Amikor hámozzuk a fhingot vagy napok óta rágjuk a csontot valamiben, akkor nyilván nyers fogalmazások is jönnek irányomból.....mert a panasszal ideérkezők csak beszélgetni akarnak és várják a varázsigét (ilyen ugye nem létezik) ahelyett, hogy tennének és/vagy haladnának azokkal teendőkkel vagy tanácsokkal, amiket kapnak. Ne mond, hogy ez nem fárasztó....  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46670 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 23:27:39 »


Nem rugózom.....csak szerintem értelmetlen. Értem mit mond az ember, de az még attól értelmetlen.  Wink
Ha mindenképpen ki lesz véve, akkor mi értelme van lesni, hogy mekkora nyomatékkal lazítom? Ja, semmi....  eplus2
Én érzem, hogy mikor nem jön...kézzel....nem kell, hogy egy nyomaték kulcs még kattanjon is.  wave

Nem szándékozom senkit megalázni, semmivel kapcsolatban! Amikor hámozzuk a fhingot vagy napok óta rágjuk a csontot valamiben, akkor nyilván nyers fogalmazások is jönnek irányomból.....mert a panasszal ideérkezők csak beszélgetni akarnak és várják a varázsigét (ilyen ugye nem létezik) ahelyett, hogy tennének és/vagy haladnának azokkal teendőkkel vagy tanácsokkal, amiket kapnak. Ne mond, hogy ez nem fárasztó....  Cool
Ő nem egy profi autószerelő, akinek a kezében benne van a rutin az elmondása alapján. Szeretné Ő saját maga megoldani, mert nem akar költeni szerelőre, ha esetleg Ő maga is meg tudja oldani, mert érez magában affinitást és sikerélményt szetetne magának lehetőleg károk nélkűl. Sztem ez a nyomtatékkulcsos megoldás erre pont jó.
Amennyiben ezzel a szerszámmal nem megy neki, akkor elviszi a szerelőhöz, aki nyilván megoldja remélhetőleg a gyertya szakadása nélkűl. Wink

Én is ilyen vagyok. Tanulgatom a szerelgetést otthon házi körülmények között az időnként beszerzett szerszámokal.
Sok mindent sikerült már megcsinálnom az itteni fórumos segítséggel és köztük a Te tanácsaidra is hallgatva. worship

Szeretem megcsinálni magam, amit tudok. Lelkes vagyok és van sikerélményem munkadíj nélkűl nem beszélve az alkatrész jóval kedvezőbb áráról, de igaz, hogy így ugyan sokkal lassabb, de legalább nem baxom át magam és nem gagyi vackot veszek. nyes

Üdv! integet2
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46671 Dátum: 2019.10.27 vasárnap, 23:39:26 »

Ő nem egy profi autószerelő, akinek a kezében benne van a rutin az elmondása alapján. Szeretné Ő saját maga megoldani, mert nem akar költeni szerelőre, ha esetleg Ő maga is meg tudja oldani, mert érez magában affinitást és sikerélményt szetetne magának lehetőleg károk nélkűl. Sztem ez a nyomtatékkulcsos megoldás erre pont jó.




Hát persze!  nyes
Aki zsákfuratot gondol egy izzítógyertya alatt, hát annak nem igazán van affinitása még a műszaki kialakításhoz sem, nemhogy a szereléshez. Ha valamiről fogalmam sincs, akkor ne akarjam megszerelni....  wilting
Nem utolsó sorban egy próbálkozás miatt nem hinném, hogy vásárolna egy ehhez való nyomaték kulcsot! Annak az árából a 4 izzítógyertya + a szervizben a csere is kijön!  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46672 Dátum: 2019.10.28 hétfő, 06:57:28 »

Ő nem egy profi autószerelő, akinek a kezében benne van a rutin az elmondása alapján. Szeretné Ő saját maga megoldani, mert nem akar költeni szerelőre, ha esetleg Ő maga is meg tudja oldani, mert érez magában affinitást és sikerélményt szetetne magának lehetőleg károk nélkűl. Sztem ez a nyomtatékkulcsos megoldás erre pont jó.
Amennyiben ezzel a szerszámmal nem megy neki, akkor elviszi a szerelőhöz, aki nyilván megoldja remélhetőleg a gyertya szakadása nélkűl. Wink

Én is ilyen vagyok. Tanulgatom a szerelgetést otthon házi körülmények között az időnként beszerzett szerszámokal.
Sok mindent sikerült már megcsinálnom az itteni fórumos segítséggel és köztük a Te tanácsaidra is hallgatva. worship

Szeretem megcsinálni magam, amit tudok. Lelkes vagyok és van sikerélményem munkadíj nélkűl nem beszélve az alkatrész jóval kedvezőbb áráról, de igaz, hogy így ugyan sokkal lassabb, de legalább nem baxom át magam és nem gagyi vackot veszek. nyes

Üdv! integet2

Öööö... Nem ezzel kellene kezdeni. Elsőnek mondjuk egy légszűrő, utána a folytatás egy kerékcsere (téli-nyári szett váltás, rögtön négy darab!), azután megpróbálhat már akár olajat is cserélni.

Viszonylag rutinos amatőr szerelőnek tartom magam, de egy izzítógyertya-cserének eszembe nem jutna otthon nekilátni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46673 Dátum: 2019.10.28 hétfő, 09:09:08 »

Öööö... Nem ezzel kellene kezdeni. Elsőnek mondjuk egy légszűrő, utána a folytatás egy kerékcsere (téli-nyári szett váltás, rögtön négy darab!), azután megpróbálhat már akár olajat is cserélni.

Viszonylag rutinos amatőr szerelőnek tartom magam, de egy izzítógyertya-cserének eszembe nem jutna otthon nekilátni.

AndyA
Nem tudjuk, hogy előtte csinált-e már valamit. A gyertyacserét Én is a szervizre bíznám....
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46674 Dátum: 2019.10.28 hétfő, 17:43:38 »

Nem tudjuk, hogy előtte csinált-e már valamit. A gyertyacserét Én is a szervizre bíznám....

Két hete cseréltem izzítógyertyát, életemben először, nem volt vele baj, pikk pakk kijött
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46675 Dátum: 2019.10.28 hétfő, 18:49:41 »

Nem tudjuk, hogy előtte csinált-e már valamit. A gyertyacserét Én is a szervizre bíznám....
Köszönöm a hozzászólásod.Talán te vagy az egyetlen aki nem szólt le!Nem tudtam,hogy milyen furatba van a gyertya igaz!Ezért írtam ide.Izzítógyertyát soha nem cseréltem!!Pedig ez a 4 mondeóm.Amúgy magam cseréltem lengőkart.hátsó kerék agyat,stabilizátorokat,generátorszíjat,feszítőket,görgőket,vízpumpát,önindítót felújítattam,generátort felújítattam,szabadonfutósítattam,termosztátokat cseréltem,műszerfal izzókat cseréltem,plusz még amiket szoktak,olaj,szűrők stb.Nem vagyok profi és nem is leszek.Szeretem magam csinálni mert érdekel.Az izzítógyertyákat pedig megpróbálom kicserélni magam.Köszi mindenkinek a hozzászólást,okosabb lettem.Szerintem itt zárjuk le ezt a témát.Szép hetet mindenkinek!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #46676 Dátum: 2019.10.29 kedd, 13:10:09 »

Sziasztok!

Az autómmal az a probléma, hogy hidegen (azaz nem üzem melegen, de amíg felmelegszik, végig) kopogó hangot hallok a motorból.
Ez csak abban az esetben, ha kicsi gázt adok,és a fordulat 1800 alatt van.

Sem nagyobb gázadásnál, sem gázadás nélkül gurulva nem hallani a kopogást.

A porlasztók fel lettek újítva.

Meghalgatható: https://www.dropbox.com/s/ut5q1jjmnh74olq/%C3%9Aj%20felv%C3%A9tel.m4a?dl=1

Vélemény?

Üdv,
Józsi.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46677 Dátum: 2019.10.29 kedd, 13:14:45 »

Sziasztok!

Az autómmal az a probléma, hogy hidegen (azaz nem üzem melegen, de amíg felmelegszik, végig) kopogó hangot hallok a motorból.
Ez csak abban az esetben, ha kicsi gázt adok,és a fordulat 1800 alatt van.

Sem nagyobb gázadásnál, sem gázadás nélkül gurulva nem hallani a kopogást.

A porlasztók fel lettek újítva.

Meghalgatható: https://www.dropbox.com/s/ut5q1jjmnh74olq/%C3%9Aj%20felv%C3%A9tel.m4a?dl=1

Vélemény?

Üdv,
Józsi.

Mikor lettek felújítva?
Valamelyik pedig nem sikerült.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #46678 Dátum: 2019.10.29 kedd, 13:40:38 »

Mikor lettek felújítva?
Valamelyik pedig nem sikerült.....

Kb. fél éve csúcsok lettek cserélve, most egy hete szelepek lettek cserélve.
Új kódokat is kaptak.

A szelepcsere előtt is kattogott a motor, azért vittem el szerelőhöz a porlasztókat.
Állítólag nagyobb volt az elő-befecskendezés mint kellett volna.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46679 Dátum: 2019.10.29 kedd, 15:05:41 »

Kb. fél éve csúcsok lettek cserélve, most egy hete szelepek lettek cserélve.
Új kódokat is kaptak.

A szelepcsere előtt is kattogott a motor, azért vittem el szerelőhöz a porlasztókat.
Állítólag nagyobb volt az elő-befecskendezés mint kellett volna.

Állítólag.....

Előbefecskendezés nagyobb és azt a befecskendezők felújításával orvosolták?
 wilting

A CR rendszer nem így működik.

Most kopog vagy kattog?
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.29 kedd, 15:12:53 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #46680 Dátum: 2019.10.29 kedd, 15:09:06 »

Állítólag.....

Előbefecskendezés nagyobb és azt a befecskendezők felújításával orvosolták?
 wilting

A CR rendszer nem így működik.

Most kopok vagy kattog?

Ha sokat használod, akkor igen, kopik  vigyor3
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #46681 Dátum: 2019.10.29 kedd, 15:18:47 »

Állítólag.....

Előbefecskendezés nagyobb és azt a befecskendezők felújításával orvosolták?
 wilting

A CR rendszer nem így működik.

Most kopog vagy kattog?


Az elő-befecskendezést a porlasztón kell beállítani, de mivel a szelepek már kopottak voltak, nem lehetett egy bizonyos érték alá vinni.

Ezért kellett a szelepeket cserélni.

A motor pedig kattog nem kopog. Bocsi ha nem jól írtam.

Ahogy a feltöltött fájlban hallani (hehet hogy fejhallgatóval jobban hallani, telefonnal csináltam a felvételt):
https://www.dropbox.com/s/ut5q1jjmnh74olq/%C3%9Aj%20felv%C3%A9tel.m4a?dl=1
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46682 Dátum: 2019.10.29 kedd, 15:40:19 »

Az elő-befecskendezést a porlasztón kell beállítani, de mivel a szelepek már kopottak voltak, nem lehetett egy bizonyos érték alá vinni.

Ezért kellett a szelepeket cserélni.

A motor pedig kattog nem kopog. Bocsi ha nem jól írtam.

Ahogy a feltöltött fájlban hallani (hehet hogy fejhallgatóval jobban hallani, telefonnal csináltam a felvételt):
https://www.dropbox.com/s/ut5q1jjmnh74olq/%C3%9Aj%20felv%C3%A9tel.m4a?dl=1

Téged etettek ezzel a baromsággal vagy magadtól írod?  zavart2
Még az adagolós rendszernél sem a befecskendezőn kell előbefecskendezést állítani...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46683 Dátum: 2019.10.29 kedd, 15:42:29 »

Állítólag.....

Előbefecskendezés nagyobb és azt a befecskendezők felújításával orvosolták?
 wilting

A CR rendszer nem így működik.

Most kopog vagy kattog?


Föttög...!  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #46684 Dátum: 2019.10.29 kedd, 15:58:52 »

Föttög...!  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Pöcök, hozd a föttögésgátlót! Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #46685 Dátum: 2019.10.30 szerda, 10:47:20 »

Téged etettek ezzel a baromsággal vagy magadtól írod?  zavart2
Még az adagolós rendszernél sem a befecskendezőn kell előbefecskendezést állítani...

A szervizes kolléga azt mondta, hogy magas az előbefecskendezés!

Hogy ez most nyitási időt, vagy befecskendezési mennyiséget jelent, azt nem tudom.

Azt mondta, le kellene szorítani 4,8 alá, de mivel a szelepek kopottak, nem lehet 5,4 alá menni.

Szerintem a szelepek nyitási idejéről beszélt ms-ban.

Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46686 Dátum: 2019.10.30 szerda, 12:02:25 »

A szervizes kolléga azt mondta, hogy magas az előbefecskendezés!

Hogy ez most nyitási időt, vagy befecskendezési mennyiséget jelent, azt nem tudom.

Azt mondta, le kellene szorítani 4,8 alá, de mivel a szelepek kopottak, nem lehet 5,4 alá menni.

Szerintem a szelepek nyitási idejéről beszélt ms-ban.

Huh?

Ez is továbbra is hülyeség..... már bocs, nem irányodba szól.
CR rendszer esetén nincs előbefecskendezés, mint olyan.
A főbefecskendezés előtt van úgynevezett pilot befecskendezés. De minden esetben az időpontokat és a nyitási időket is a motorvezérlő szabályozza/vezérli. A befecskendező önmagától nem képes egyikre sem.

A befecskendezővel ill. annak felújításával nem befolyásolható ezen értékek.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.30 szerda, 12:05:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46687 Dátum: 2019.11.02 szombat, 13:28:56 »

Sziasztok.Örömmel közlöm mindenkivel,hogy sikerült az izzítógyertya csere.Elég könnyen kijött,bár egy hétig minden nap kicsi olajat kapott.Talán ezért.Kettő rossz volt a négyből.Amúgy a nyomatékkulcs megfordítást alkalmaztam és nálam bejött.Köszönöm a hozzászólóknak a segítséget!Szép hétvégét mindenkinek.
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46688 Dátum: 2019.11.02 szombat, 15:42:29 »

Sziasztok.Örömmel közlöm mindenkivel,hogy sikerült az izzítógyertya csere.Elég könnyen kijött,bár egy hétig minden nap kicsi olajat kapott.Talán ezért.Kettő rossz volt a négyből.Amúgy a nyomatékkulcs megfordítást alkalmaztam és nálam bejött.Köszönöm a hozzászólóknak a segítséget!Szép hétvégét mindenkinek.


Fordítva fogtad?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #46689 Dátum: 2019.11.02 szombat, 18:52:43 »


Fordítva fogtad?  hehe

Tudod te,hogy értem!! wave
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46690 Dátum: 2019.11.03 vasárnap, 12:30:20 »

Sziasztok.Örömmel közlöm mindenkivel,hogy sikerült az izzítógyertya csere.Elég könnyen kijött,bár egy hétig minden nap kicsi olajat kapott.Talán ezért.Kettő rossz volt a négyből.Amúgy a nyomatékkulcs megfordítást alkalmaztam és nálam bejött.Köszönöm a hozzászólóknak a segítséget!Szép hétvégét mindenkinek.
Örülök, hogy sikerült és hogy nem tántorított el egyes specialistánk lefikázó egy esetleges nagyobb problémát megelőző nyomtatékkulcsos megoldás használata.  nyes

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46691 Dátum: 2019.11.03 vasárnap, 13:59:09 »


Fordítva fogtad?  hehe


Nefürggyé le!

Vagymiaz, nekötöszköggyé' folyton!

 vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46692 Dátum: 2019.11.03 vasárnap, 14:03:45 »

Nefürggyé le!

Vagymiaz, nekötöszköggyé' folyton!

 vigyor3

AndyA

Egy kérdés miért lenne az? Főleg, ha a leírás nem egyértelmű....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46693 Dátum: 2019.11.04 hétfő, 11:46:49 »

Egy webshop leírás nem hiteles forrás. wave
Mennyi hülyeséget olvastam már weboldalakon....  zavart2

Szia!

még ezt találtam: https://www.beruparts.eu/find-my-part/25197/beru/ignition/glow-plug/gn939.pd.html#fitment_id=16454&search_type=vehicle
Ez jelentheti azt, hogy elvileg 35Nm-ig egyben marad a cucc?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46694 Dátum: 2019.11.05 kedd, 09:51:52 »

Szia!

még ezt találtam: https://www.beruparts.eu/find-my-part/25197/beru/ignition/glow-plug/gn939.pd.html#fitment_id=16454&search_type=vehicle
Ez jelentheti azt, hogy elvileg 35Nm-ig egyben marad a cucc?

Ez azt jelenti, hogy 35 Nm-rel tekerheted, és addig biztosan nem megy tönkre. Ha szerencséd van, akár 50 Nm-t is kibír. Ha nincs, akkor 36-nál törik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46695 Dátum: 2019.11.05 kedd, 10:55:46 »

Ez azt jelenti, hogy 35 Nm-rel tekerheted, és addig biztosan nem megy tönkre. Ha szerencséd van, akár 50 Nm-t is kibír. Ha nincs, akkor 36-nál törik.

AndyA

Szakad.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46696 Dátum: 2019.11.05 kedd, 13:54:18 »

Szakad.  Cool

Ha törik, ha szakad, nekem tökmindegy...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #46697 Dátum: 2019.11.05 kedd, 19:00:49 »

Ha törik, ha szakad, nekem tökmindegy...

AndyA

Mindegy is, az mk2 nél nem éreztem frusztrációt kicserélni, de az mk3 tdci egy olyan alattomos gusztustalan ribanc, hogy azt inkább szerelőre bíztam (bár papíron én is az vagyok) szenvedjen vele más. Én lehet felgyújtottam volna, ha beleszakad miközben cserélem  falbav
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 237


E-mail
« Új hozzászólás #46698 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 16:54:36 »

Sziasztok,
Mennyire normális a turbóban a képen látható olajosodás a légszűrőház felőli oldalon?
https://kepkuldes.com/image/eroBZP
Köszönöm  worship
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46699 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 17:46:59 »

Sziasztok,
Mennyire normális a turbóban a képen látható olajosodás a légszűrőház felőli oldalon?
https://kepkuldes.com/image/eroBZP
Köszönöm  worship

Csak ennyi?
Ez még semmi....  Ne foglalkozz vele, használd.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 927 928 929 930 931 932 933 [934] 935 936 937 938 939 940 941 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.