Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 20:34:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 751 752 753 754 755 756 757 [758] 759 760 761 762 763 764 765 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14663903 alkalommal)
0 Felhasználó és 143 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37850 Dátum: 2015.08.17 hétfő, 22:30:44 »

Szégyentelenül lopva:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen.

P1664-(Fuel Injection Pump) malfunction (possible air ingress in low pressure fuel side)
Vagyis levegőt szippant a nagynyomású. Ami megmagyarázza, hogy miért változott a dolog azután, hogy a csöveket piszkáltátok.

P0404 érdekes, P0401 szokott lenni dugózás után.
demo!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37851 Dátum: 2015.08.17 hétfő, 22:31:36 »

Sikerült beszereznem 4000ért egy bluetooth-os ELM327-es hibakód olvasót, leteszteltük sikeresen kapcsolódik az autóhoz a ForScan program androidos demo verziója.
Érdekes módon csak gyújtásra kapcsolt állapotban kapcsolódik a program az autóhoz, járó motornál nem ez nálatok is így van vagy ez a ForScan DEMO verzioja miatt van így az éles verzió megy járó motorral is?

Tehát a DEMO-val a következő 2 hiba kódot adja:

P0404 : EGR valve position control performance or range fault - ezen annyira nem is lepődök meg hiszen az EGR-em le van dugózva, ahogy sokaknak itt a fórumon es az én évjáratomban még a műszerfalon se okoz hibajelzést, tehát szerintem ez a hibakód erre a tényre utal. A nem indulás hibámmal nincs összefüggésben, de javítsatok ki ha tévedek.

P1664 : FIP malfunction - ez már inkább összefügg a nem indulással konkrétan itt lesz a kutya elásva, ezalapján a hibakód alapján merre induljak el?

Izzítógyertya csere, GO szűrő csere, jeladók ellenőrzése tesztelése vagy milyen lehetőségeket ajánlanátok?
kapcsold ki a demo módot!!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
khorvat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37852 Dátum: 2015.08.18 kedd, 00:14:29 »

kapcsold ki a demo módot!!!

A program neve ez: FORScan Demo, azaz demo verzio.
Termeszetesen a programon belul a beallitasokban Settings/General a Demo menupontnal nincs pipa azaz nem demo modban fut, hiszen akkor nem kommunikalna a bluetooth OBD II adapterrel es így az autóval. Tehat a kiolvasott ertekek valosak nem kamu demo modban kapott adatok.

Nem kell kikapcsolnom a demo modot, mert ezt elso kapcsolodas elott mar megtettem!
Naplózva

MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37853 Dátum: 2015.08.18 kedd, 06:45:43 »

demo!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Az első válaszom nekem is pont ez volt (csak kicsit több szóban), de aztán rájöttem, hogy csak a program a demo, nem a mód  vigyor3
Naplózva
tuning94
Vendég
« Új hozzászólás #37854 Dátum: 2015.08.18 kedd, 08:34:52 »

Üdv Mindenkinek, Sziasztok!

Adott egy mondeo kombi, 2006 tdci 130le. 2010 körül került hozzánk, 65.000km-el. Jelenleg 380.000km van benne. Ez idő alatt kapott egy új egr szelepet (drágábbik fajta megy bele), vezérlést, felújított csúcsokat, és magasnyomásút. Más problémája nem is volt az autónak. Viszont most a turboval kellene foglalkozni, illetve szerintem egy új részecskeszűrő is kéne... mert azzal is voltak már gondok, de egy tisztítás mindig elég volt neki. Szerintetek egy ilyen motor hány km-re van tervezve? Ha rendesen rendbe rakatom a motorját, akkor mennyit menne még el? Pesten jó szerelőt tudtok, akihez el tudnám vinni, hogy felmérje a helyzetet?
Ha pozitív válaszokat kapok, akkor szüleimet szeretném meglepni azzal, hogy megcsináltatom a kocsijukat... Ha viszont nem éri meg vele foglalkozni, akkor vennék nekik egy másik autót...
Köszi a segítséget!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37855 Dátum: 2015.08.18 kedd, 09:29:33 »

aszt mondod gazolaj lene a motorolajban? es atol ingadozik az olajszintem? de a porlasztokat is megnezetem a porlaszo javito muhejbe 4 tolcsert tet ra a porlasztokra es begyujtota az autot es minda 4 porlaszto egyszere fojt bele es aszt monta hogy a porlasztok tokeletesek de szerintem ahoz hogy megvizsgaja a porlasztokat kikelet volna vednie nem? es valami bajt tud e okozni ha igy jarok vele? a fogyasztasomis 8 ala nem megy semi kepen
es en feher fustot latok
A fehér/szürke füst elégetlen gázolaj miatt lehet. A csörgős járás is lehet pontatlan porlasztás miatt. A porlasztók több féle képben tud rossz lenni:
* nem vagy részben nyit
* nem vagy csak részben zár
* nem jó a porlasztási képe (egyenetlen)

A visszafolyás/résolaj veszteség  (ha jól értem, ezt nézte) nem minden.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37856 Dátum: 2015.08.18 kedd, 09:38:22 »

Sikerült beszereznem 4000ért egy bluetooth-os ELM327-es hibakód olvasót, leteszteltük sikeresen kapcsolódik az autóhoz a ForScan program androidos demo verziója.
Érdekes módon csak gyújtásra kapcsolt állapotban kapcsolódik a program az autóhoz, járó motornál nem ez nálatok is így van vagy ez a ForScan DEMO verzioja miatt van így az éles verzió megy járó motorral is?

Tehát a DEMO-val a következő 2 hiba kódot adja:

P0404 : EGR valve position control performance or range fault - ezen annyira nem is lepődök meg hiszen az EGR-em le van dugózva, ahogy sokaknak itt a fórumon es az én évjáratomban még a műszerfalon se okoz hibajelzést, tehát szerintem ez a hibakód erre a tényre utal. A nem indulás hibámmal nincs összefüggésben, de javítsatok ki ha tévedek.

P1664 : FIP malfunction - ez már inkább összefügg a nem indulással konkrétan itt lesz a kutya elásva, ezalapján a hibakód alapján merre induljak el?

Izzítógyertya csere, GO szűrő csere, jeladók ellenőrzése tesztelése vagy milyen lehetőségeket ajánlanátok?
Szerintem a te autód évjárat/motorkód mellett nem lehetne dtc p0404. Nincs az egr-nek elektromos visszajelzése elvileg. (Kiv. ha elektromos+vákuumos egr van)
A p1664 - ahogy tomportal írta - az icu földelési gondja okozhatja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #37857 Dátum: 2015.08.18 kedd, 12:01:35 »

Az első válaszom nekem is pont ez volt (csak kicsit több szóban), de aztán rájöttem, hogy csak a program a demo, nem a mód  vigyor3
ja.nekem a droidos nem játszik...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37858 Dátum: 2015.08.18 kedd, 16:47:25 »

A fehér/szürke füst elégetlen gázolaj miatt lehet. A csörgős járás is lehet pontatlan porlasztás miatt. A porlasztók több féle képben tud rossz lenni:
* nem vagy részben nyit
* nem vagy csak részben zár
* nem jó a porlasztási képe (egyenetlen)

A visszafolyás/résolaj veszteség  (ha jól értem, ezt nézte) nem minden.

megprobalom megecer akor a porlasztast nezek meg
Naplózva
khorvat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37859 Dátum: 2015.08.18 kedd, 20:39:50 »

megprobalom megecer akor a porlasztast nezek meg


Az már régen rossz ha ezeket neked kell mondani egy teljes motorfelújítás után, hogy nézzék meg a "autószerelők"! Azért nyugtass meg, hogy nem hagytál ott garancia nélkül egy kisebb vagyont.
Naplózva

MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37860 Dátum: 2015.08.18 kedd, 21:10:45 »

Az már régen rossz ha ezeket neked kell mondani egy teljes motorfelújítás után, hogy nézzék meg a "autószerelők"! Azért nyugtass meg, hogy nem hagytál ott garancia nélkül egy kisebb vagyont.
hat papirt aszt nemirtunk de ha gond van aszt monta nyugotan vigyem visza en visza vitem hogy fustolt aszt monta nincs semi gond az autoval es hogy neidegeskegyek aszt mongya jarjak vele mert hejre alakul me meg keves kilometert jartam a felujitot motoral  s azert de eszt szerintem nem kene csinalja a nagy fustot regelente nyaron mi lesz telen ha ijenkor fustol nemtudom milehet a gond pontosan es eleg sokat fizetem a szerelonek
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37861 Dátum: 2015.08.18 kedd, 21:17:48 »

Mi lehet a fekete füst oka? Turbó ha esetleg kezd fossá válni attól lehet ilyen?

Mert padlógáznál először nagyon kb.2500-  3000fordulatnál csökken és utána megint nagyon füstöl szinte végig...ereje még mindig van!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #37862 Dátum: 2015.08.18 kedd, 21:36:13 »

hat papirt aszt nemirtunk de ha gond van aszt monta nyugotan vigyem visza en visza vitem hogy fustolt aszt monta nincs semi gond az autoval es hogy neidegeskegyek aszt mongya jarjak vele mert hejre alakul me meg keves kilometert jartam a felujitot motoral  s azert de eszt szerintem nem kene csinalja a nagy fustot regelente nyaron mi lesz telen ha ijenkor fustol nemtudom milehet a gond pontosan es eleg sokat fizetem a szerelonek

A szerelőd jól átbaszott...
Naplózva
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37863 Dátum: 2015.08.18 kedd, 22:21:06 »

Rehlist
iCU foldelesi problema??
Ez alatt mit ertesz?
Udv
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37864 Dátum: 2015.08.19 szerda, 10:00:34 »

Mi lehet a fekete füst oka? Turbó ha esetleg kezd fossá válni attól lehet ilyen?

Mert padlógáznál először nagyon kb.2500-  3000fordulatnál csökken és utána megint nagyon füstöl szinte végig...ereje még mindig van!
mérj már egy MAP, RPM, Calc.load sort! A fekete füst relatíve kevés levegőt jelent (kevés levegő v. sok üzemanyag). Kifúj, rosszul szabályoz, egyéb.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37865 Dátum: 2015.08.19 szerda, 10:03:57 »

Rehlist
iCU foldelesi problema??
Ez alatt mit ertesz?
Udv
~2003.07 előtt két vezérlő van: ECU, ICU. Az ICU a befecskendezést vezérli. Az egység a bal első sárvédőív mögött van, az akku alatti test-pontra van kötve a (-). Ez a pont a hely kialakítása miatt tud rozsdásodni. A nem megfelelő kontakttól az ICU véletlenszerű hibákat képes okozni. Van olyan is, hogy korábbi ütközés miatt sérül a háza, víz/pára bejut, elromlik. Eredmény: véletlenszerű malacfarok.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37866 Dátum: 2015.08.19 szerda, 16:01:35 »

mérj már egy MAP, RPM, Calc.load sort! A fekete füst relatíve kevés levegőt jelent (kevés levegő v. sok üzemanyag). Kifúj, rosszul szabályoz, egyéb.
tudok ilyet forscannel?
Hogy csináljam? Mikor csináljam?  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Taki
Vendég
« Új hozzászólás #37867 Dátum: 2015.08.19 szerda, 16:46:33 »

A topik témájánál maradva egy kérdés:
2003 2.0 TDCi FMBA M6-os váltós nál ugye bekrepáltak a porlasztóim 401Z 256e km-el...
Már nem az első embertől hallom azt, hogy én vagyok a hibás a halálukért, mert alacsony fordulaton használtam a gépet. 6.-ban városban síkterepen alapjáraton 60-70-nel mentem vele.

Ez tényleg akkora bajt jelent?

Mert állítólag így nem kap elég kenést...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37868 Dátum: 2015.08.19 szerda, 16:56:42 »

A topik témájánál maradva egy kérdés:
2003 2.0 TDCi FMBA M6-os váltós nál ugye bekrepáltak a porlasztóim 401Z 256e km-el...
Már nem az első embertől hallom azt, hogy én vagyok a hibás a halálukért, mert alacsony fordulaton használtam a gépet. 6.-ban városban síkterepen alapjáraton 60-70-nel mentem vele.

Ez tényleg akkora bajt jelent?

Mert állítólag így nem kap elég kenést...
az autómata az 5-ödiket 75-80 nál kapcsolja. de kézzel se engedi 60 alatt felrakni 5be, és az első legkisebb gázra rakja is vissza 4be
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #37869 Dátum: 2015.08.19 szerda, 17:34:56 »

Az hogy van már, hogy a sokszor leírt 2003as 2.0 TDCi FMBA sedan 131Le hez a Bárdi webshop 501Z/504Z csúcsokat ír???


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.19 szerda, 17:49:58 írta Taki » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #37870 Dátum: 2015.08.19 szerda, 18:15:50 »

A Bárdi webshop talán hiteles forrás?  laugh
Rengeteg hiba van benne. Akár alkatrész, akár megnevezés, fordítás.

Egyik webshop sem hiteles forrás, de sokszor még a gyári programok sem válogatnak le mindent alkatrész szerint, még alvázszámmal sem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37871 Dátum: 2015.08.19 szerda, 18:18:11 »

A fehér/szürke füst elégetlen gázolaj miatt lehet. A csörgős járás is lehet pontatlan porlasztás miatt. A porlasztók több féle képben tud rossz lenni:
* nem vagy részben nyit
* nem vagy csak részben zár
* nem jó a porlasztási képe (egyenetlen)

A visszafolyás/résolaj veszteség  (ha jól értem, ezt nézte) nem minden.

ma ot jartam a szerelonel es aszt monta hogy ne agodjak ezert mert minden auto fustol regelente a dieselek fustolnek aszmogya lehet parais ami normalis es aszmogya ha fustolis az nem baj es hogy keves kilometert tetem meg vele meg 400 kilometert tetem meg vele es azis lehet hejre alakul mert mosvan ujbateve a motor szerintetek? vagy esetleg nektek az ijen auto fustol hideg motoral ? feheret ? ma esos ido volt es hideg es joban kezdet fustolni aszmonta azert mert hideg van es hogy telen meg joban fog hideg motoral fustolni es nincs semi gond a motoral aszmongya szerintetek? a motorolaj meg azert fogyot egy kicsit mert maximumig let toltve az olaj es lekel jojon minimum es maxim kozotre meg mostis tob van egy picivel mind menyi kelene legyen nem volt meg autom nekem es azert kerdezem aki tud segicsen elore is koszonom aszt mongy akor kelene agogyak ha menes kozbe is fustolne nem csak hideg motoral es most begyujtotam az autot es uresbe gazra raleptem hogy nezemeg hogy fustole meleg motoral es enyhen pici fekete fust jot a kipufogobol mikor hirtelen ranyomtam a gazra 3000 turara fel es egy keves fekete fust jot ki az baj e? vagy normalis?
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.19 szerda, 18:22:11 írta szabika9393 » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #37872 Dátum: 2015.08.19 szerda, 18:27:31 »

ma ot jartam a szerelonel es aszt monta hogy ne agodjak ezert mert minden auto fustol regelente a dieselek fustolnek aszmogya lehet parais ami normalis es aszmogya ha fustolis az nem baj es hogy keves kilometert tetem meg vele meg 400 kilometert tetem meg vele es azis lehet hejre alakul mert mosvan ujbateve a motor szerintetek? vagy esetleg nektek az ijen auto fustol hideg motoral ? feheret ? ma esos ido volt es hideg es joban kezdet fustolni aszmonta azert mert hideg van es hogy telen meg joban fog hideg motoral fustolni es nincs semi gond a motoral aszmongya szerintetek? a motorolaj meg azert fogyot egy kicsit mert maximumig let toltve az olaj es lekel jojon minimum es maxim kozotre meg mostis tob van egy picivel mind menyi kelene legyen nem volt meg autom nekem es azert kerdezem aki tud segicsen elore is koszonom aszt mongy akor kelene agogyak ha menes kozbe is fustolne nem csak hideg motoral es most begyujtotam az autot es uresbe gazra raleptem hogy nezemeg hogy fustole meleg motoral es enyhen pici fekete fust jot a kipufogobol mikor hirtelen ranyomtam a gazra 3000 turara fel es egy keves fekete fust jot ki az baj e? vagy normalis?

 laugh
Mi a neve a szerelődnek, Andersen?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37873 Dátum: 2015.08.19 szerda, 18:30:31 »

laugh
Mi a neve a szerelődnek, Andersen?
en romaniai vagyok szentgyorgyi a szerelom az mindegy de miert?
Naplózva
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #37874 Dátum: 2015.08.19 szerda, 19:52:59 »

en romaniai vagyok szentgyorgyi a szerelom az mindegy de miert?
  falbav falbav falbav falbav taps taps taps taps
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37875 Dátum: 2015.08.19 szerda, 19:56:39 »

  falbav falbav falbav falbav taps taps taps taps
valami ertelmes valaszt kerek nem ilyen hujesegeket aki ert es tud segiteni az irjon
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #37876 Dátum: 2015.08.19 szerda, 21:05:24 »

en romaniai vagyok szentgyorgyi a szerelom az mindegy de miert?

Az Andersennel a híres Andersen meséire akart utalni, miszerint ömlik a mese kifelé a száján, vagyis f@szságokat beszél. A leírások alapján otthagytál nála egy kisebb vagyont, és egy szarul működő motort kaptál vissza, ő meg ezzel a gyenge mesével akar lepattintani magáról.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.19 szerda, 21:07:12 írta tpmportal » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37877 Dátum: 2015.08.19 szerda, 21:15:57 »

valami ertelmes valaszt kerek nem ilyen hujesegeket aki ert es tud segiteni az irjon
leírtuk már, kérd vissza a pénzed és vegyél egy bontott motort. az ilyen házilag felújítás általában nem szokott bejönni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jalkin
Vendég
« Új hozzászólás #37878 Dátum: 2015.08.19 szerda, 22:21:44 »

leírtuk már, kérd vissza a pénzed és vegyél egy bontott motort. az ilyen házilag felújítás általában nem szokott bejönni

De hát a szerelő aszt mongya,hogy ebbő dűl a füst,az jó nem? mer há ha ő aztat emígyen mondjá ,ákkó úgyisvagyon!!

Röviden tömörön: a szerelőd ÁTBASZOTT! Ha nem adott számlát,nem tudod bizonyítani,h ő megcsinálta,nem tudod visszaszerezni a pénzed és adtál a szarnak egy óriási pofont. Drága tanulópénz :/
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37879 Dátum: 2015.08.19 szerda, 22:48:38 »

A topik témájánál maradva egy kérdés:
2003 2.0 TDCi FMBA M6-os váltós nál ugye bekrepáltak a porlasztóim 401Z 256e km-el...
Már nem az első embertől hallom azt, hogy én vagyok a hibás a halálukért, mert alacsony fordulaton használtam a gépet. 6.-ban városban síkterepen alapjáraton 60-70-nel mentem vele.

Ez tényleg akkora bajt jelent?

Mert állítólag így nem kap elég kenést...
biztos így van.... de azért ha rámérnénk az üzemanyag nyomásra 70-nél 6.ban, biztos 230bar-nál (alapjárati nyomás) magasabb értéket kapnánk, mer a terhelés nagyobb. Ebből nekem az következne, hogy ha alapjáraton elégséges a kenés a porlasztón 230bar nyomás mellett, akkor 1200(?)-nál (kb. 6-ban 70-nél) is elegendő lesz.  eplus2 Az már más kérdés, hogy a motor/hajtáslánc egyes más részei mennyire szeretik ezt az üzemmódot.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37880 Dátum: 2015.08.19 szerda, 23:01:18 »

ma ot jartam a szerelonel es aszt monta hogy ne agodjak ezert mert minden auto fustol regelente a dieselek fustolnek aszmogya lehet parais ami normalis es aszmogya ha fustolis az nem baj es hogy keves kilometert tetem meg vele meg 400 kilometert tetem meg vele es azis lehet hejre alakul mert mosvan ujbateve a motor szerintetek? vagy esetleg nektek az ijen auto fustol hideg motoral ? feheret ? ma esos ido volt es hideg es joban kezdet fustolni aszmonta azert mert hideg van es hogy telen meg joban fog hideg motoral fustolni es nincs semi gond a motoral aszmongya szerintetek? a motorolaj meg azert fogyot egy kicsit mert maximumig let toltve az olaj es lekel jojon minimum es maxim kozotre meg mostis tob van egy picivel mind menyi kelene legyen nem volt meg autom nekem es azert kerdezem aki tud segicsen elore is koszonom aszt mongy akor kelene agogyak ha menes kozbe is fustolne nem csak hideg motoral es most begyujtotam az autot es uresbe gazra raleptem hogy nezemeg hogy fustole meleg motoral es enyhen pici fekete fust jot a kipufogobol mikor hirtelen ranyomtam a gazra 3000 turara fel es egy keves fekete fust jot ki az baj e? vagy normalis?
Nem mindegy, hogy a fehér dolog az füst v. pára. Nem tudom, nálatok milyen idő van most, de a hidegindítás utáni pára 10 fok felett nem jelentkezik tapasztalataim szerint. Ez ugye a párás levegőből a kipufogó rendszerben álló motornál lecsapódó majd az indítás után elprolgó víz következménye. Tapasztalataim szerint még hidegben is kb. fél perc alatt eltűnik, mivel átmelegszik a kipufogó rendszer.
Az elégetlen gázolaj miatti fehéres-szürkés füst mindig jelen van indítás után, hideg-meleg motornál egyaránt.
Csinálj egy videót róla.

Olajat nem szokás max fölé tölteni, de ha mégis sikerült, le kell szívni max-ra vagy alá. Az én korábbi tdci-mből nem fogyott az olaj látható módon.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #37881 Dátum: 2015.08.19 szerda, 23:04:05 »

tudok ilyet forscannel?
Hogy csináljam? Mikor csináljam?  vigyor3
igen.
Kiválsztod az megfelelő PID-eket a grafikon részben, elindítod a live data-t. Érdemes többször, sík v. emelkedő terpen 3-4-5 ben 1300-3000-es fordulatszám tartományban mérni, akár padlógázasan. Cheesy
ha kész, el tudod köldeni a log file-t magandak e-mailben.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #37882 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 14:15:11 »

A topik témájánál maradva egy kérdés:
2003 2.0 TDCi FMBA M6-os váltós nál ugye bekrepáltak a porlasztóim 401Z 256e km-el...
Már nem az első embertől hallom azt, hogy én vagyok a hibás a halálukért, mert alacsony fordulaton használtam a gépet. 6.-ban városban síkterepen alapjáraton 60-70-nel mentem vele.

Ez tényleg akkora bajt jelent?

Mert állítólag így nem kap elég kenést...

60-as tempó még 5-ben sem mindig elég. 70 körül szoktam inkább 5-öst kapcsolni, 60-nal legfeljebb akkor megyek 5-ben, ha visszalassultam valamiért.

6. fokozat alsó hangon 90, de inkább 100-tól.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #37883 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 18:57:01 »

Nem mindegy, hogy a fehér dolog az füst v. pára. Nem tudom, nálatok milyen idő van most, de a hidegindítás utáni pára 10 fok felett nem jelentkezik tapasztalataim szerint. Ez ugye a párás levegőből a kipufogó rendszerben álló motornál lecsapódó majd az indítás után elprolgó víz következménye. Tapasztalataim szerint még hidegben is kb. fél perc alatt eltűnik, mivel átmelegszik a kipufogó rendszer.
Az elégetlen gázolaj miatti fehéres-szürkés füst mindig jelen van indítás után, hideg-meleg motornál egyaránt.
Csinálj egy videót róla.

Olajat nem szokás max fölé tölteni, de ha mégis sikerült, le kell szívni max-ra vagy alá. Az én korábbi tdci-mből nem fogyott az olaj látható módon.
ez fust nem para feher fust en a porlasztora gyanakszom es a szerelo is aszt mongya csinalhasa porlasztotol hideg motoral a fustot lehetseges hogy bepisil a porlasztom a porlaszto csucs al lene gond hetfore van megbeszelve a porlasztot aki javitsa aszt monta megnezi a porlasztot lehet aza gond de meleg motornal egy pici fust sem jon ki  csak hideg motornal nagyon fustol

az olajat maxig toltotem fel es egy pici fogyot az olajbol most haromnegyedig van a nivo palca es max ig volt toltve az olaj es kb 400 km ert mentem ezel az olajal es lejot haromnegyedre
Naplózva
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #37884 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 20:47:19 »

Sziasztok!
Remélem jó topicba írok.

Ma, miközben parkoltam, csak nehezen, akadozva tudtam tekerni a kormányt, ez akkor volt, amikor az autó majdnem állt. Menet közben semmi probléma nincsen (érzésre sem volt nehezebb tekerni a kormányt), már lassan gurulva sem.
Megnéztem és a szervo szivattyú környékén van némi szétfröccsent szervoolaj. Sajnos már szürkület volt és nem is otthon vagyok, nem tudtam alaposabban megnézni, a motorburkolatot sem vettem le. Holnap fogom rendesen átnézni, remélem csak tömítés vagy csőrepedés gond lesz és nem a szivattyú készül feladni a harcot. Viszont az biztos, hogy után kell töltenem, viszont a cromax nincs holnap nyitva, láng, bárdi, stb-nél pedig nem találok ford hidraulika olajat.
Két kérdésem lenne, az egyik, hogy szerintetek mivel lehet ezt pótolni, hol kapok még Fordot Budapesten, illetve ha nem kapok Fordot, jó a sima hidraulika olaj is? Átmenetileg? Hétfőn sajnos használnom kell (300 km).
A másik pedig, ha mégis a szivattyú rossz, akkor hol érdemes megcsináltatni és kb. mekkora költség várható. Ha jól tudom, akkor ennek a tengelye hajtja a vízpumpát is, ezért érdemes egyúttal azt is cserélni, no meg persze akkor a teljes szíjhajtást.

Előre is köszi a segítséget!
Mindjárt kezdődik a tűzijáték Smiley

Üdv,
Andor
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #37885 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 22:18:13 »

Szia, az olajnak ennek a spec.nek kell megfelelnie: WSA-M2C195-A (rá googlizol kifogja dobni a nem ford olajakat is amik megfelelnek a specifikációnak) + néz(tapizd át) rá a kiegyenlítő tartályból a pumpa felé mennő csőre, hogy nincs e kidörzsölődve(turbo cső kitudja, ha nincs a szervő cső felfogatva rendesen)

üdv,
Ákos


Sziasztok!
Remélem jó topicba írok.

Ma, miközben parkoltam, csak nehezen, akadozva tudtam tekerni a kormányt, ez akkor volt, amikor az autó majdnem állt. Menet közben semmi probléma nincsen (érzésre sem volt nehezebb tekerni a kormányt), már lassan gurulva sem.
Megnéztem és a szervo szivattyú környékén van némi szétfröccsent szervoolaj. Sajnos már szürkület volt és nem is otthon vagyok, nem tudtam alaposabban megnézni, a motorburkolatot sem vettem le. Holnap fogom rendesen átnézni, remélem csak tömítés vagy csőrepedés gond lesz és nem a szivattyú készül feladni a harcot. Viszont az biztos, hogy után kell töltenem, viszont a cromax nincs holnap nyitva, láng, bárdi, stb-nél pedig nem találok ford hidraulika olajat.
Két kérdésem lenne, az egyik, hogy szerintetek mivel lehet ezt pótolni, hol kapok még Fordot Budapesten, illetve ha nem kapok Fordot, jó a sima hidraulika olaj is? Átmenetileg? Hétfőn sajnos használnom kell (300 km).
A másik pedig, ha mégis a szivattyú rossz, akkor hol érdemes megcsináltatni és kb. mekkora költség várható. Ha jól tudom, akkor ennek a tengelye hajtja a vízpumpát is, ezért érdemes egyúttal azt is cserélni, no meg persze akkor a teljes szíjhajtást.

Előre is köszi a segítséget!
Mindjárt kezdődik a tűzijáték Smiley

Üdv,
Andor
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.20 csütörtök, 22:21:21 írta akosm92 » Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37886 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 23:27:10 »

Sziasztok!
Remélem jó topicba írok.

Ma, miközben parkoltam, csak nehezen, akadozva tudtam tekerni a kormányt, ez akkor volt, amikor az autó majdnem állt. Menet közben semmi probléma nincsen (érzésre sem volt nehezebb tekerni a kormányt), már lassan gurulva sem.
Megnéztem és a szervo szivattyú környékén van némi szétfröccsent szervoolaj. Sajnos már szürkület volt és nem is otthon vagyok, nem tudtam alaposabban megnézni, a motorburkolatot sem vettem le. Holnap fogom rendesen átnézni, remélem csak tömítés vagy csőrepedés gond lesz és nem a szivattyú készül feladni a harcot. Viszont az biztos, hogy után kell töltenem, viszont a cromax nincs holnap nyitva, láng, bárdi, stb-nél pedig nem találok ford hidraulika olajat.
Két kérdésem lenne, az egyik, hogy szerintetek mivel lehet ezt pótolni, hol kapok még Fordot Budapesten, illetve ha nem kapok Fordot, jó a sima hidraulika olaj is? Átmenetileg? Hétfőn sajnos használnom kell (300 km).
A másik pedig, ha mégis a szivattyú rossz, akkor hol érdemes megcsináltatni és kb. mekkora költség várható. Ha jól tudom, akkor ennek a tengelye hajtja a vízpumpát is, ezért érdemes egyúttal azt is cserélni, no meg persze akkor a teljes szíjhajtást.

Előre is köszi a segítséget!
Mindjárt kezdődik a tűzijáték Smiley

Üdv,
Andor
Sima atf-III olajat veszel benzinkúton is tuti van, nem kell flancolni a ford olajjal nekem pl OMW van benne...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #37887 Dátum: 2015.08.21 péntek, 10:45:13 »

Szia!

Köszönöm szépen a tippeket.
Teljesen más volt a baj (szerencsére). A hűtővíz csöve valahogy lecsúszott a szervo szíjtárcsája ALÁ, és teljesen kidörzsölte, emiatt egy apró lyuk keletkezett rajta és szépen telehordta hűtővízzel a szervoszíjat, emiatt megcsúszott amikor kellett a nyomaték. Most bebandázsoltam és helyre tettem, oda is kábelkötegelőztem, megyek nemsoká új csőért. Egyébként a hűtővíz szintje min alatt volt pár mm-rel, szóval jó h megnéztem.

Letörölgettem a szíjat-görgőt, amennyire tudtam, meg fújtam rá forgás közben egy kis féktisztítót, most már csak szélső kormányálláskor csusszan csak meg, de remélem ez javul még, amint szárad. Egyébként a szíj sem néz ki a legjobban, szóval ütemeznem kell a teljes hajtás cseréjét ~1 hónapon belül.

Nagyon meglepődtem, hogy ilyen fordult elő...

Mindenkinek köszönöm a segítséget és az olaj tanácsot worship

Üdv,
Andor wave

Szia, az olajnak ennek a spec.nek kell megfelelnie: WSA-M2C195-A (rá googlizol kifogja dobni a nem ford olajakat is amik megfelelnek a specifikációnak) + néz(tapizd át) rá a kiegyenlítő tartályból a pumpa felé mennő csőre, hogy nincs e kidörzsölődve(turbo cső kitudja, ha nincs a szervő cső felfogatva rendesen)

üdv,
Ákos


Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37888 Dátum: 2015.08.21 péntek, 18:16:28 »

Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy amikor megvettem az autót nehezen melegedett be. Kicseréltem a termosztátot, egy kicsit jobb lett a helyzet de még mindíg nem jó.  Néztem a hűtővíz csövet és a normál termosztátnál a cső (ami megy a hűtőhöz) együtt melegszik a blokkal tehát alapból nyitva van. Néztem az olajkörit az nem melegszik, tehát az jó.

Azt nem értem, hogy ami benne volt az is így viselkedett és az új is dettó ugyan az.  Most ahogy hideg esős napok voltak, normál országúti menetben visszahűlt a motor 60 fok fölé. Ez így nagyon nem jó.

Valaki találkozott már hasonló problémával?  A termosztátház nem tud elromlani?, gondolnám, hogy nem fekszik fel a termosztát tányérja és így nem zár?

Mi lehet a probléma? Létezik, hogy az új termosztát is rossz?

Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #37889 Dátum: 2015.08.21 péntek, 21:32:52 »

Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy amikor megvettem az autót nehezen melegedett be. Kicseréltem a termosztátot, egy kicsit jobb lett a helyzet de még mindíg nem jó.  Néztem a hűtővíz csövet és a normál termosztátnál a cső (ami megy a hűtőhöz) együtt melegszik a blokkal tehát alapból nyitva van. Néztem az olajkörit az nem melegszik, tehát az jó.

Azt nem értem, hogy ami benne volt az is így viselkedett és az új is dettó ugyan az.  Most ahogy hideg esős napok voltak, normál országúti menetben visszahűlt a motor 60 fok fölé. Ez így nagyon nem jó.

Valaki találkozott már hasonló problémával?  A termosztátház nem tud elromlani?, gondolnám, hogy nem fekszik fel a termosztát tányérja és így nem zár?

Mi lehet a probléma? Létezik, hogy az új termosztát is rossz?



Igen, volt már rá több példa is, hogy az új termosztát is sz.r volt.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37890 Dátum: 2015.08.22 szombat, 07:43:46 »

Igen, volt már rá több példa is, hogy az új termosztát is sz.r volt.

Milyet érdemes venni? Márka? Esetleg cikkszám?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #37891 Dátum: 2015.08.22 szombat, 08:55:14 »

Milyet érdemes venni? Márka? Esetleg cikkszám?

Csakis eredeti Fordot vegyél. Termosztátnál nem szabad spórolni. Olajkörit és főkörit is cserélj. 8-9e./db!
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #37892 Dátum: 2015.08.22 szombat, 14:38:31 »

Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy amikor megvettem az autót nehezen melegedett be. Kicseréltem a termosztátot, egy kicsit jobb lett a helyzet de még mindíg nem jó.  Néztem a hűtővíz csövet és a normál termosztátnál a cső (ami megy a hűtőhöz) együtt melegszik a blokkal tehát alapból nyitva van. Néztem az olajkörit az nem melegszik, tehát az jó.

Azt nem értem, hogy ami benne volt az is így viselkedett és az új is dettó ugyan az.  Most ahogy hideg esős napok voltak, normál országúti menetben visszahűlt a motor 60 fok fölé. Ez így nagyon nem jó.

Valaki találkozott már hasonló problémával?  A termosztátház nem tud elromlani?, gondolnám, hogy nem fekszik fel a termosztát tányérja és így nem zár?

Mi lehet a probléma? Létezik, hogy az új termosztát is rossz?


Tisztelt Fórumtárs!
A termosztátok esetében nem lehet 100% biztonsággal eldönteni melyik okozza a visszahűlést. A legbiztosabb megoldás a fő és az olajköri termosztát együttes cseréje. A csere nem olcsó de ennek ellenére csak gyári termosztátokat építenék be. Igaz az olajköri csak gyáriban kapható. Utána gyártottal még nem találkoztam. A megfelelő vízhőmérséklet következménye az alacsony fogyasztás és a normál üzemi kopás. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37893 Dátum: 2015.08.22 szombat, 20:41:24 »

Tisztelt Fórumtárs!
A termosztátok esetében nem lehet 100% biztonsággal eldönteni melyik okozza a visszahűlést. A legbiztosabb megoldás a fő és az olajköri termosztát együttes cseréje. A csere nem olcsó de ennek ellenére csak gyári termosztátokat építenék be. Igaz az olajköri csak gyáriban kapható. Utána gyártottal még nem találkoztam. A megfelelő vízhőmérséklet következménye az alacsony fogyasztás és a normál üzemi kopás. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm!

Kifőztem a gyári termosztátot ami benne volt és az forrás előtt egy kicsivel nyitott, úgyhogy az jó lehet. Így kizárásos alapon az olajköri rossz.

Kösz! Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #37894 Dátum: 2015.08.22 szombat, 20:59:20 »

Köszönöm!

Kifőztem a gyári termosztátot ami benne volt és az forrás előtt egy kicsivel nyitott, úgyhogy az jó lehet. Így kizárásos alapon az olajköri rossz.

Kösz! Üdv: Ákos


Semmit nem ér a kifőzés.
Legfeljebb annyit, hogy abszolút működésképtelen van nem.

A rendszerben nyomás alatt történnek a dolgok, de a fazékban nem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #37895 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 16:07:39 »

Ma elvégeztem a műszertesztet vízhőfokot figyelve.

Indulás hidegen: A műszerteszttel mért hőfok induláskor: 40 C fok
Torqe program 30 C fok
Forscan progi vízhőfok és hengerfej hőmérséklet 30 C fok 

 Huh? Huh? Huh?

Jár a motor - melegítés - a műszertesztes hőfok áll 40 C fokon, a többi szépen emelkedik.

Amikor a torqe és forscan eléri az 50 C fokot akkor kezd emelkedni a műszerteszt C fok. Majd innen kb 10 C fok különbséggel mennek felfelé.

Torqe és forscan 78 C fok, műszerteszt 65 C fok, a mutató a középtartomány elején van. Tovább nem melegszik álló helyben. Ilyenkor a termosztátok már kinyitnak, forró mindkettőnek a csöve és a hűtő is.

A kérdésem, hogy ilyenkor minek lehet hinni? Hogyan lehet az igazi hőfokot megmérni?  Huh? Roll Eyes

Kösz: Ákos  worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
tuning94
Vendég
« Új hozzászólás #37896 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 16:11:35 »

Sziasztok!  Wink
A mi kis autónk elérte a 380.000km-t. Viszont valami nagyon nem stimmel. Nemrég volt egy turbócső repedés, aminek következtében az egr szelep körül mindent telenyomott olajjal. A csövet kicserélték, de a probléma még mindig fennáll. Az izzításjelző villog, a motorvisszajelző is világít. Ha jól emlékszem a turbót írta ki hibának.... A lényeg: a kocsi harmatgyenge. 0-100-ra még nem volt türelmem lemérni, mert 50-nél már meguntam... A lényeg, hogy nagyon sok. Csináltam egy videót a motor hangjáról. Én amatőr füllel úgy hallom, mintha a turbó nem kapna kenést, azaz szárazon forogna. De ha forog, akkor miért nem megy az autó? Holnap viszem szervízbe, de azért gondoltam ide is írok, elvégre itt több a hozzáértő ember. Jaa és még valami, az autó hidegen rángat, melegen csak néha.  rinya Egr szelep kb. 250-280ekm környékén került bele egy vadi új (vákumos és elektromos asszem..., tehát a drágábbik fajta)
https://www.youtube.com/watch?v=gPYTfGf0eqE
köszi!  worship worship worship worship worship worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.23 vasárnap, 16:16:07 írta tuning94 » Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #37897 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 16:16:55 »

Sziasztok!  Wink
A mi kis autónk elérte a 380.000km-t. Viszont valami nagyon nem jó vele. Nemrég volt egy turbócső repedés, aminek következtében az egr szelep körül mindent telenyomott olajjal. A csövet kicserélték, de a probléma még mindig fennáll. Az izzításjelző villog, a motorvisszajelző is világít. Ha jól emlékszem a turbót írta ki hibának.... A lények: a kocsi harmatgyenge. 0-100-ra még nem volt türelmem lemérni, mert 50-nél már meguntam... A lényeg, hogy nagyon sok. Csináltam egy videót a motor hangjáról. Én amatőr füllel úgy hallom, mintha a turbó nem kapna kenést, azaz szárazon forogna. De ha forog, akkor miért nem megy az autó? Holnap viszem szervízbe, de azért gondoltam ide is írok, elvégre itt több a hozzáértő ember. Jaa és még valami, az autó hidegen rángat, melegen csak néha.  rinya Egr szelep kb. 250-280ekm környékén került bele egy vadi új (vákumos és elektromos asszem..., tehát a drágábbik fajta)
https://www.youtube.com/watch?v=gPYTfGf0eqE
köszi!  worship worship worship worship worship worship

Szerintem a turbónak annyi. Mintha a lapátok beleérnének a turbó falába. De biztos vannak itt okosabbak is.
   
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
tuning94
Vendég
« Új hozzászólás #37898 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 16:24:39 »

Szerintem a turbónak annyi. Mintha a lapátok beleérnének a turbó falába. De biztos vannak itt okosabbak is.
   

Ha valóban a turbónak annyi, akkor mit javasoltok? Illetve a rángatás mitől lehet? Lehet, hogy annyira koszos az egr, hogy amiatt csinálja?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #37899 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 16:24:52 »

Szerintem a turbónak annyi. Mintha a lapátok beleérnének a turbó falába. De biztos vannak itt okosabbak is.
   
Ezt miből allapitottad meg?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Oldalak: 1 ... 751 752 753 754 755 756 757 [758] 759 760 761 762 763 764 765 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.