Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 19:10:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 778 779 780 781 782 783 784 [785] 786 787 788 789 790 791 792 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14661198 alkalommal)
0 Felhasználó és 135 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39200 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:11:51 »


nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39201 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:15:13 »

Tibi-Tibi....kételkedem lassan benned,hogy tudod-e egyáltalán,hogy hol laksz,vagy minden este hazavisz valaki.... eplus2

Köztudott,hogy a dízel,miután öngyulladással működik,így simán működik,akár a motorolajjal is.lásd amikor a turbó tengelye eltörik,és a szívóhatás felszippantja a motorolajat,ugyanúgy öngyullad,és szétpörög a motor,mert addig jár amíg elnem fogy a motorolaj.Pont ugyanúgy elég a motorolaj,mint a gázolaj.

Nade hogy tudhatná ezt egy benzines kutya. eplus2
És enyém a zűrhajó! eplus2 Cheesy

Sajnos, volt már részem benne! Egy Fiat Korrózió vagy valami hasonló  eplus2 típus pörgött szét a szomszédom udvarán. Mire odaszaladtam segíteni, már menthetetlen volt a dolog. Vákuumszivattyú membrán szakadás következtében szopta fel az olajat és pörgött szét.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39202 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:17:01 »

Sajnos, volt már részem benne! Egy Fiat Korrózió vagy valami hasonló  eplus2 típus pörgött szét a szomszédom udvarán. Mire odaszaladtam segíteni, már menthetetlen volt a dolog. Vákuumszivattyú membrán szakadás következtében szopta fel az olajat és pörgött szét.
áááááhh.az lehetetlen.KutyaTibi megmondta.A motorolaj nem ég.... uglystupid2 2funny
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #39203 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:17:37 »

Tibi-Tibi....kételkedem lassan benned,hogy tudod-e egyáltalán,hogy hol laksz,vagy minden este hazavisz valaki.... eplus2

Köztudott,hogy a dízel,miután öngyulladással működik,így simán működik,akár a motorolajjal is.lásd amikor a turbó tengelye eltörik,és a szívóhatás felszippantja a motorolajat,ugyanúgy öngyullad,és szétpörög a motor,mert addig jár amíg elnem fogy a motorolaj.Pont ugyanúgy elég a motorolaj,mint a gázolaj.

Nade hogy tudhatná ezt egy benzines kutya. eplus2
És enyém a zűrhajó! eplus2 Cheesy

Sok volt az édes pezsgő....  idiot2

Ha gondolod szerzed neked sok száz liter használt motorolajat, tedd hozzá a plusz adalékod és hajrá!  Azt mondod ugyanolyan jó lesz minden, mint most!   taps   nyes   zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39204 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:20:52 »

Sok volt az édes pezsgő....  idiot2

Ha gondolod szerzed neked sok száz liter használt motorolajat, tedd hozzá a plusz adalékod és hajrá!  Azt mondod ugyanolyan jó lesz minden, mint most!   taps   nyes   zavart2
Köszi.Én használok adalékot,ami a megítélésem szerint,jobb anyag,mint amit kínálsz.De ha már itt tartunk,a hidraulika olaj is faccán ég,sőt. eplus2

De ilyen a villamos trafóolaj,az étolaj,és még egy csomó más.Persze önmagukban nem tanácsos használni őket,még adalékolni kell..... Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 szombat, 16:26:16 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #39205 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:37:27 »

Köszi.Én használok adalékot,ami a megítélésem szerint,jobb anyag,mint amit kínálsz.De ha már itt tartunk,a hidraulika olaj is faccán ég,sőt. eplus2

De ilyen a villamos trafóolaj,az étolaj,és még egy csomó más.Persze önmagukban nem tanácsos használni őket,még adalékolni kell..... Cheesy

Senki nem mondta, hogy nem égnek el. Hol olvastad ezt?
De egyik sem ég olyan jól (égési sebesség), mint a gázolaj önmagában. Tehát remélem megérted, hogy ha egy jól égőhöz kevésbé jól égő anyagot teszel, akkor az mindenképpen ront, még ha iciripiciri-t is, mert ugye nagyon kis %-ban van benne és lehet csak az égés hangjában észlelhető a különbség, semmi másban.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39206 Dátum: 2016.01.02 szombat, 16:47:00 »

Senki nem mondta, hogy nem égnek el. Hol olvastad ezt?
De egyik sem ég olyan jól (égési sebesség), mint a gázolaj önmagában. Tehát remélem megérted, hogy ha egy jól égőhöz kevésbé jól égő anyagot teszel, akkor az mindenképpen ront, még ha iciripiciri-t is, mert ugye nagyon kis %-ban van benne és lehet csak az égés hangjában észlelhető a különbség, semmi másban.  Wink
Én az üzarendszerben megváltozott kenés miatt használom,amibe te beleerőlteted a hengerben történő égésváltozást-amúgy helytelenül.Mert nem az égés sebességétől kopog a dízelmotor.Nincs ilyen kifelyezés,hogy égés sebessége.Tökéletes égés van vagy tökéletlen. nyes

És éppen itt írtad te kutya,hogy nem ég el: eplus2


Te egyszerűen zizi vagy......  és csak magadnak állítod, hogy igazad van.  eplus2

Ha bele p.sálsz a gázolajba, akkor is változik az égés hangja..... szóval akkor attól is javul?
A tökéletesebb égés halkabb?   nyes   alf kutyuska, te olajat teszel a tüzelőanyagba, nem égésjavítót! Ha a plusz adalék olajad csodaégésjavító lenne, akkor ha csak azzal mennél tényleg tied lenne a zűrhajó!   2funny
Vagyis a gázolaj csak hátráltatná a szuper olajad (ami önmagában meg sem gyullad, de javít) égését....   idiot2
Hát mi a thökömet csinál a hengerben?Furujázik? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #39207 Dátum: 2016.01.02 szombat, 17:00:04 »

Én az üzarendszerben megváltozott kenés miatt használom,amibe te beleerőlteted a hengerben történő égésváltozást-amúgy helytelenül.Mert nem az égés sebességétől kopog a dízelmotor.Nincs ilyen kifelyezés,hogy égés sebessége.Tökéletes égés van vagy tökéletlen. nyes

És éppen itt írtad te kutya,hogy nem ég el: eplus2
Hát mi a thökömet csinál a hengerben?Furujázik? hehe

Nincs az égésnek sebessége? : . Mije van neki, rugalmassága?  nyes
Ne folytasd, nem akarok mégjobban kiábrándulni belőled....
Tökéletes égés is csak elméletben létezik, csak próbálunk egyre jobban közelíteni hozzá.

Nem tudsz értelmezni. Nem írtam, hogy nem ég el. Lassabban......nem azt jelenti, hogy nem.

Nem én erőltettem bele az égés -hangjának- változást, hanem következménye annak, amit beleöntesz. Ráadásul azt talán benzinhez keverve "találták" ki. Én tudom mitől kopog a dízel -is- , szerintem te nem......vagy jól tetteted, hogy nem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39208 Dátum: 2016.01.02 szombat, 17:14:40 »

Nincs az égésnek sebessége? : . Mije van neki, rugalmassága?  nyes
Ne folytasd, nem akarok mégjobban kiábrándulni belőled....
Tökéletes égés is csak elméletben létezik, csak próbálunk egyre jobban közelíteni hozzá.

Nem tudsz értelmezni. Nem írtam, hogy nem ég el. Lassabban......nem azt jelenti, hogy nem.

Nem én erőltettem bele az égés -hangjának- változást, hanem következménye annak, amit beleöntesz. Ráadásul azt talán benzinhez keverve "találták" ki. Én tudom mitől kopog a dízel -is- , szerintem te nem......vagy jól tetteted, hogy nem.
Mitől kopog a dízel?
 Attól,hogy a dugattyú felső holtpontja előtt történik az öngyulladás,tehát korán fecskendez a rendszer.Vagy ha hideg a motor,illetve magas a gázolaj gyulladáspontja.
A kopogásérzékelő jeleit felhasználva szabályozza a befecskendezést a motorvezérlő.
Na most ha normális hidegüzemű kopogást veszünk alapul,(amit a kereteken belül a szabályzás igyekszik beállítani-kisimítani)akkor ahhoz képest,ha az adalékkal simább,csendesebb járása lesz a mocinak,akkor az azért van,mert alacsonyabb lett a gázolaj gyulladáspontja.Ergo a tökéletesebb égés felé konvergál a folyamat az eredeti állapothoz képest.

Szerinted? hehe

De sehol nem írtad,hogy lassabban ég el,hanem azt írtad,hogy meg sem gyullad!Azért erősen szépítesz KutyaTibi. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #39209 Dátum: 2016.01.02 szombat, 20:41:10 »

necsinálj nagyobb bohócot magadból mint amekkora vagy. nyes

Képzeld malayziában is 95ösnek hívják a 95ös benzint,csak ott 40% a minimum bioüzemanyag tartalom.Mégis 95ös.
Hogy lehetne mindenhol egyforma?Nálunk sem egyforma.A törvényi minimum meghatározások nem azt mondják ki,hogy egyformák legyenek.

A régi gázolajhoz tervezett mocik pont úgy jönnek ide,hogy azt mondtad, hogy a gyártó azt az üzemanyagot határozta meg.Amit akkor éppen kapni lehetett!Mást nem határozhatott meg,hiszen nem tudhatta,hogy alig 8év múlva nem lesznek kéntartalmú üzemanyagok.
Hogy mennek azóta?Hát így b+.Közben eltelt 15év,nagyjából feltárták,hogy a kopás okozza a meghibásodásokat.Ennek az egyik oka a rendszer kenési elégtelensége.És a többit tudod már... nyes

Beidéztem anno a PDF-et, hogy hányféle "szabványos" összetétele lehet az üzemanyagoknak. Pár száz biztos volt...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #39210 Dátum: 2016.01.02 szombat, 21:49:22 »

Mitől kopog a dízel?
 Attól,hogy a dugattyú felső holtpontja előtt történik az öngyulladás,tehát korán fecskendez a rendszer.Vagy ha hideg a motor,illetve magas a gázolaj gyulladáspontja.
A kopogásérzékelő jeleit felhasználva szabályozza a befecskendezést a motorvezérlő.
Na most ha normális hidegüzemű kopogást veszünk alapul,(amit a kereteken belül a szabályzás igyekszik beállítani-kisimítani)akkor ahhoz képest,ha az adalékkal simább,csendesebb járása lesz a mocinak,akkor az azért van,mert alacsonyabb lett a gázolaj gyulladáspontja.Ergo a tökéletesebb égés felé konvergál a folyamat az eredeti állapothoz képest.

Szerinted? hehe

De sehol nem írtad,hogy lassabban ég el,hanem azt írtad,hogy meg sem gyullad!Azért erősen szépítesz KutyaTibi. eplus2

csak a tisztánlátás végett: mindig a felső holtpont előtt történik a gyújtás/öngyulladás. Pont az miatt, hogy a konstans égési sebesség (időben konstans, a hőmérséklettől és a légfeleslegtől függ) miatt a felső holtpont elérésekor már lehetőleg a legtöbb keverék égjen el.
Naplózva
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #39211 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 10:06:17 »

udv mindenkinek ford mondeo 2003 2.0 tdci 130 lo ma regel minusz 15 fokba gyujtotam nem akart indulni vagy 10 kellet beinditanom begyult es kopogas hangot halottam a motorbol hagytam 5 percet melegedni majd elindultam es nem huz ojan jol az auto nagyon gyengen megy lassan veszi fel a sebeseget es mentem kb 80 km es a viz nem melegedet fel egyaltalan oz ora len volt egeszen kerem es az alapjaraom ingadozik kerem szepen ha valaki tud segicsen mi lehet a gond
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39212 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 15:24:19 »

udv mindenkinek ford mondeo 2003 2.0 tdci 130 lo ma regel minusz 15 fokba gyujtotam nem akart indulni vagy 10 kellet beinditanom begyult es kopogas hangot halottam a motorbol hagytam 5 percet melegedni majd elindultam es nem huz ojan jol az auto nagyon gyengen megy lassan veszi fel a sebeseget es mentem kb 80 km es a viz nem melegedet fel egyaltalan oz ora len volt egeszen kerem es az alapjaraom ingadozik kerem szepen ha valaki tud segicsen mi lehet a gond
a gázolaj szűrő nem enged át elegendő anyagot.valszeg.mikor volt új?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39213 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 15:28:14 »

csak a tisztánlátás végett: mindig a felső holtpont előtt történik a gyújtás/öngyulladás. Pont az miatt, hogy a konstans égési sebesség (időben konstans, a hőmérséklettől és a légfeleslegtől függ) miatt a felső holtpont elérésekor már lehetőleg a legtöbb keverék égjen el.

ez egyértelmű.korábban mint kellene.ezért kopog, amit igyekszik beallitani.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #39214 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 16:02:42 »

ez egyértelmű.korábban mint kellene.ezért kopog, amit igyekszik beallitani.

a dízel kopog, mi a gondod?  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39215 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 17:15:14 »

a dízel kopog, mi a gondod?  eplus2
olvass vissza lusta diszno. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #39216 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 17:38:00 »

olvass vissza lusta diszno. eplus2

nem  eplus2 vázold a problémádat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39217 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 17:53:49 »

nem  eplus2 vázold a problémádat.
nem.a haverod kutya,de meg disznyó. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #39218 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:03:03 »

nem.a haverod kutya,de meg disznyó. eplus2

nézzük, van kutya, van disznó, akkor neked csak a marha maradt mf1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #39219 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:20:12 »





De sehol nem írtad,hogy lassabban ég el,hanem azt írtad,hogy meg sem gyullad!Azért erősen szépítesz KutyaTibi. eplus2

Elvitte azt a maradék eszed is az édes pezsgő.
Sokszor leírtam amire egyszer sem emlékszel......

Kár, hogy megjavult az oldal....... megint olvashatom a hülyeségeid. eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39220 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 19:50:56 »

nézzük, van kutya, van disznó, akkor neked csak a marha maradt mf1
vacsorára. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39221 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 19:51:42 »

Elvitte azt a maradék eszed is az édes pezsgő.
Sokszor leírtam amire egyszer sem emlékszel......

Kár, hogy megjavult az oldal....... megint olvashatom a hülyeségeid. eplus2
Cheesy ó te szegény,rádkényszerítem az olvasást. eplus2 ez olyan mint amikor DZ-t rákényszerítik az előzésre. hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #39222 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 19:54:53 »

vacsorára. nyes

téged megesz a családod? wow1
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #39223 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 19:56:16 »

Cheesy ó te szegény,rádkényszerítem az olvasást. eplus2 ez olyan mint amikor DZ-t rákényszerítik az előzésre. hehe

na igen az a baj, hogy csak 70(es iq-val) hasítasz itt a fórumon  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39224 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 19:57:15 »

na igen az a baj, hogy csak 70(es iq-val) hasítasz itt a fórumon  eplus2
pffff.... bagoly. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #39225 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 20:03:49 »

Cheesy ó te szegény,rádkényszerítem az olvasást. eplus2 ez olyan mint amikor DZ-t rákényszerítik az előzésre. hehe

Nem az olvasást kényszeríted rám, hanem amit te írsz, annak az olvasását.  wilting
Elolvasom, mert mindig bízom benne, hogy most....igen, most! Most talán megjött az eszed és normális dolgot írsz...... de nem, mindig csalódom.  Undecided   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39226 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 20:06:04 »

Nem az olvasást kényszeríted rám, hanem amit te írsz, annak az olvasását.  wilting
Elolvasom, mert mindig bízom benne, hogy most....igen, most! Most talán megjött az eszed és normális dolgot írsz...... de nem, mindig csalódom.  Undecided   eplus2
nyes taps worship wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #39227 Dátum: 2016.01.04 hétfő, 18:53:52 »

Ha nincs nyomatékkulcsom jobban járok ha olyan helyen csereltetek izzito gyertyáját ahol van megfelelő célszerszám?vagy az sem garancia.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #39228 Dátum: 2016.01.05 kedd, 06:23:25 »

Ha nincs nyomatékkulcsom jobban járok ha olyan helyen csereltetek izzito gyertyáját ahol van megfelelő célszerszám?vagy az sem garancia.

Érdemes nyomatékkulcsal cserélni, de lehet, hogy a cseréért elkérnek egy nyomatékkulcs árát!
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #39229 Dátum: 2016.01.05 kedd, 08:31:00 »

Ha nincs nyomatékkulcsom jobban járok ha olyan helyen csereltetek izzito gyertyáját ahol van megfelelő célszerszám?vagy az sem garancia.
Tisztelt Fórumtárs!
Az izzítógyertya csere egyik sarkalatos szerszáma, a nyomaték kulcs. A meghúzási nyomaték mindössze 13 Nm aminek a többszörösét lehet könnyedén teljesíteni a 1/4" racsnis vagy T kulccsal. Egy 5-25 Nm nyomaték kulcs ára 11-14 ezer Ft között változik (természetesen nem HAZET vagy BETA kulcsról beszélek). A szervizben ennyiért nem cserélik ki neked a gyertyákat. A nyomaték kulccsal magad is biztonságosan eltudod végezni a cserét. Javaslom olvasd el a FAQ topikban a témáról írt cikkemet. A kulcs megvétele egy hasznos beruházás. Sok sikert a cseréhez.
Ui: Nyomatékkulcs nélkül is elvégezhető a csere, viszont ez nagy gyakorlatot, és érzékeny, biztos kezet kíván. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.05 kedd, 08:36:58 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #39230 Dátum: 2016.01.05 kedd, 19:33:29 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az izzítógyertya csere egyik sarkalatos szerszáma, a nyomaték kulcs. A meghúzási nyomaték mindössze 13 Nm aminek a többszörösét lehet könnyedén teljesíteni a 1/4" racsnis vagy T kulccsal. Egy 5-25 Nm nyomaték kulcs ára 11-14 ezer Ft között változik (természetesen nem HAZET vagy BETA kulcsról beszélek). A szervizben ennyiért nem cserélik ki neked a gyertyákat. A nyomaték kulccsal magad is biztonságosan eltudod végezni a cserét. Javaslom olvasd el a FAQ topikban a témáról írt cikkemet. A kulcs megvétele egy hasznos beruházás. Sok sikert a cseréhez.
Ui: Nyomatékkulcs nélkül is elvégezhető a csere, viszont ez nagy gyakorlatot, és érzékeny, biztos kezet kíván. wave
Tisztelettel László! worship
köszönöm a választ.mire én eljutok magam kicserélni addigra sütni fog a nap.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #39231 Dátum: 2016.01.05 kedd, 19:35:24 »

Érdemes nyomatékkulcsal cserélni, de lehet, hogy a cseréért elkérnek egy nyomatékkulcs árát!
időm nincs rá.és hideg meg most van.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #39232 Dátum: 2016.01.06 szerda, 08:20:03 »

köszönöm a választ.mire én eljutok magam kicserélni addigra sütni fog a nap.
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenki másképp csinálja, vagy csináltatja. smile smile wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #39233 Dátum: 2016.01.06 szerda, 18:16:08 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az izzítógyertya csere egyik sarkalatos szerszáma, a nyomaték kulcs. A meghúzási nyomaték mindössze 13 Nm aminek a többszörösét lehet könnyedén teljesíteni a 1/4" racsnis vagy T kulccsal. Egy 5-25 Nm nyomaték kulcs ára 11-14 ezer Ft között változik (természetesen nem HAZET vagy BETA kulcsról beszélek). A szervizben ennyiért nem cserélik ki neked a gyertyákat. A nyomaték kulccsal magad is biztonságosan eltudod végezni a cserét. Javaslom olvasd el a FAQ topikban a témáról írt cikkemet. A kulcs megvétele egy hasznos beruházás. Sok sikert a cseréhez.
Ui: Nyomatékkulcs nélkül is elvégezhető a csere, viszont ez nagy gyakorlatot, és érzékeny, biztos kezet kíván. wave
Tisztelettel László! worship

Itt most egész jó áron van... http://matrixnet.unas.hu/spd/b910182/nyomatekkulcs-1-4-5-25-Nm-Cr-V--Tuv-GS-270mm
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39234 Dátum: 2016.01.06 szerda, 19:35:19 »

amennyire ezek szórnak a mérésben, annyira kézzel is meghúzod
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #39235 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:19:11 »

a gázolaj szűrő nem enged át elegendő anyagot.valszeg.mikor volt új?
tavaj juniusba csereltem az egr nek nincs koze? mert az egr em levan dugozva
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39236 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:11:05 »

tavaj juniusba csereltem az egr nek nincs koze? mert az egr em levan dugozva
nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #39237 Dátum: 2016.01.06 szerda, 22:05:52 »

amennyire ezek szórnak a mérésben, annyira kézzel is meghúzod

Gondolod, hogy ennyire vackok?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #39238 Dátum: 2016.01.06 szerda, 22:13:13 »

Ebből a márkából ( Extol prémium )vettem racsnis dugókulcs készletet, azzal teljesen meg vagyok elégedve
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.06 szerda, 22:21:32 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39239 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 07:36:53 »

Gondolod, hogy ennyire vackok?
egy betahoz hasonlítottam . Sajnos igen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39240 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 07:38:31 »

Ebből a márkából ( Extol prémium )vettem racsnis dugókulcs készletet, azzal teljesen meg vagyok elégedve
mind a 2 hajtoszarban tönkrement a racsni egy éven belül.  El adtam olcsón.  Egyébként az árához 5000 Ft-ot hozzateve vettem egy proxxont . Az évek Óta hibatlan
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #39241 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 10:51:42 »

amennyire ezek szórnak a mérésben, annyira kézzel is meghúzod

Tisztelt Fórumtárs!
Abban egyetértünk, hogy ezektől a szerszámoktól nem várhatjuk el azt amit egy Hazet, Beta, szerszámoktól elvárhatók.  Még abban is egyetértünk, hogy kézzel is meglehet húzni, ami viszont nagy gyakorlatot igényel. Abban viszont nem értek veled egyet, hogy ezek az olcsó kulcsok nem szolgálnák meg az árukat. Először is minden ilyen terméket el kell látni hitelesítési jegyzőkönyvvel és ha nem naponta használod folyamatosan ipari felhasználóként, akkor nagyon is megfelel a célnak. Én a saját középkategóriás nyomatékkulcsaimat kíváncsiságból össze vetettem több profi Hazet kulccsal. A mért különbségek nyomaték padon mérve minden esetben 2%-on belül voltak. Természetesen megnyugtatóbb egy Beta, vagy Würth, szerszámmal dolgozni, de normál műhely szinten  egy gyertyacseréhez kifogástalan. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.07 csütörtök, 10:55:49 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39242 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 17:40:09 »

Tisztelt Fórumtárs!
Abban egyetértünk, hogy ezektől a szerszámoktól nem várhatjuk el azt amit egy Hazet, Beta, szerszámoktól elvárhatók.  Még abban is egyetértünk, hogy kézzel is meglehet húzni, ami viszont nagy gyakorlatot igényel. Abban viszont nem értek veled egyet, hogy ezek az olcsó kulcsok nem szolgálnák meg az árukat. Először is minden ilyen terméket el kell látni hitelesítési jegyzőkönyvvel és ha nem naponta használod folyamatosan ipari felhasználóként, akkor nagyon is megfelel a célnak. Én a saját középkategóriás nyomatékkulcsaimat kíváncsiságból össze vetettem több profi Hazet kulccsal. A mért különbségek nyomaték padon mérve minden esetben 2%-on belül voltak. Természetesen megnyugtatóbb egy Beta, vagy Würth, szerszámmal dolgozni, de normál műhely szinten  egy gyertyacseréhez kifogástalan. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László
90 helyett 79-nel kattant egy ilyen szerszám . Nos ez nem.hogy nem mindennapi hanem semmilyen alkalomra nem jó . Egy ekkora eltérés a kicsiben pont azt eredményezne hogy nincs meghuzva a gyertya. Ami nagyobb bajt tud okozni mint adott esetben picit tulhuzzak .
Tisztelettel
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #39243 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 19:57:10 »

Azt ti honnan tudjátok hogy mennyire pontos a nyomatékkulcsotok? meg hogy melyik mikor kattan le és az a pontos?
olcsó nyomatékkulcsok közül tökmindegy melyiket veszed, ezek barkács szerszámok kb...nem pontos,hiteles eszközök.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #39244 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 20:15:41 »

Azt ti honnan tudjátok hogy mennyire pontos a nyomatékkulcsotok? meg hogy melyik mikor kattan le és az a pontos?
olcsó nyomatékkulcsok közül tökmindegy melyiket veszed, ezek barkács szerszámok kb...nem pontos,hiteles eszközök.
vigyor3 nálunk a meo-ban van tesztpad....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39245 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 20:31:43 »

Azt ti honnan tudjátok hogy mennyire pontos a nyomatékkulcsotok? meg hogy melyik mikor kattan le és az a pontos?
olcsó nyomatékkulcsok közül tökmindegy melyiket veszed, ezek barkács szerszámok kb...nem pontos,hiteles eszközök.
nekem hitelesített beta kulcsot van. Arról akár elhiheted hogy jól mukodik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39246 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 20:33:52 »

Vagyis azt nem tudom hogy még az e . Tavaly év elején volt hitelesitve nem tudom meddig érvényes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39247 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 21:06:18 »

Vagyis azt nem tudom hogy még az e . Tavaly év elején volt hitelesitve nem tudom meddig érvényes

Nekem pedig a kezem van hitelesítve és sz@rok a nyomatékkulcsra!  vigyor3
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #39248 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 21:10:25 »

Nekem pedig a kezem van hitelesítve és sz@rok a nyomatékkulcsra!  vigyor3
smile
hát egy izzítógyertyát én is bele teszek nélküle. de a hengerfej lehúzáshoz nem baj, ha van egy jó.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39249 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 21:13:39 »

smile
hát egy izzítógyertyát én is bele teszek nélküle. de a hengerfej lehúzáshoz nem baj, ha van egy jó.
Nem baj, de nem is annyira fontos, mint amennyire gondolják. Smiley Pár százat lehúztam már, de nagyon ritkán használtam nyomatékkulcsot.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Oldalak: 1 ... 778 779 780 781 782 783 784 [785] 786 787 788 789 790 791 792 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.