Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 02:00:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 837 838 839 840 841 842 843 [844] 845 846 847 848 849 850 851 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14684208 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #42150 Dátum: 2017.03.03 péntek, 20:22:50 »

Mi bajod van a ford olajjal? A Castrol gyártja. Itt a fórumtagok 90%-a azt használja (többek közt én is) és én egyik autómnál sem tapasztaltam, hogy káros lett volna a motornak, pedig mindkettőbe beletettem 100e km-t és mindkettő 200+ e km-rel ment el. (210e és 265e)
2017et írunk és a gyári ford olaj még mindig csak félszintetikus... arról nem beszélve, hogy annyiért lehet kapni fullszint mobilt is, fordnak megfelelő specifikációval
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #42151 Dátum: 2017.03.03 péntek, 20:42:59 »

2017et írunk és a gyári ford olaj még mindig csak félszintetikus... arról nem beszélve, hogy annyiért lehet kapni fullszint mobilt is, fordnak megfelelő specifikációval

Igen. Ilyen gondolatmenet után jutottam el a jobb, de ugyan drágább olajokhoz. A Castrol is sokkal jobb, mint a Ford olaj, hiába gyártja a Castrol. Szerintem. De én csak műkedvelő vagyok.....
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #42152 Dátum: 2017.03.03 péntek, 20:48:07 »

Igen. Ilyen gondolatmenet után jutottam el a jobb, de ugyan drágább olajokhoz. A Castrol is sokkal jobb, mint a Ford olaj, hiába gyártja a Castrol. Szerintem. De én csak műkedvelő vagyok.....

Nem káros a Ford olaj, de ha megteheted, hogy téli szalámival eteted a kedvencedet és ezt megengedheted magadnak, akkor ne csak a párizsit vedd meg. Szerintem........
Nem vitát akartam kirobbantani, csak leírtam a véleményemet.
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42153 Dátum: 2017.03.04 szombat, 10:41:14 »

Nem káros a Ford olaj, de ha megteheted, hogy téli szalámival eteted a kedvencedet és ezt megengedheted magadnak, akkor ne csak a párizsit vedd meg. Szerintem........
Nem vitát akartam kirobbantani, csak leírtam a véleményemet.

Mindenki azt önt az autója motorjába, amit akar. Tőlem akár étolajat is. Nekem bőven megfelelt a Ford formula is. Az autónak semmi baja nem volt tőle. téliszalámival akkor sem etetném a kedvencemet, ha téliszalámi gyáram lenne. Mindenki eldönti, hogy mi jó neki. Ez majdnem olyan, mint a shell vagy az omv hiperszuperprémium gázolaja. Semmivel nem megy jobban tőle az autó, sőt nem is eszik belőle kevesebbet (tapasztalat), de legalább 30-40 ft-al drágább. Sokan tudnának mesélni, hogy mit öntenek (pontosabban inkább mit nem öntenek) bele a molnál, amit bele kellene, hogy a hiperszuperség előjöjjön. Az egyik volt cégnél, ahol dolgoztam a Tranzitba (125 LE-s EU 4-es motorral) évek óta egy kis Tsz kútnál tankolnak (ergo olcsóbban) és az autónak semmi baja nincs, pedig régen átlépte a 200e kmt. Igaz benzinnel, de tapasztaltam a magyar és a német üzemanyag közötti különbséget. Zongorázni lehetne. Én sem vitázni akarok, csak elmondtam a véleményem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42154 Dátum: 2017.03.04 szombat, 16:53:43 »

2017et írunk és a gyári ford olaj még mindig csak félszintetikus... arról nem beszélve, hogy annyiért lehet kapni fullszint mobilt is, fordnak megfelelő specifikációval

2001-es modellről beszélünk, amihez mondjuk 1999-2000 körül választottak olajat.

Amúgy meg nem mindegy, ha egyszer tudja a megfelelő kenést?!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42155 Dátum: 2017.03.04 szombat, 16:55:23 »

Mindenki azt önt az autója motorjába, amit akar. Tőlem akár étolajat is. Nekem bőven megfelelt a Ford formula is. Az autónak semmi baja nem volt tőle. téliszalámival akkor sem etetném a kedvencemet, ha téliszalámi gyáram lenne. Mindenki eldönti, hogy mi jó neki. Ez majdnem olyan, mint a shell vagy az omv hiperszuperprémium gázolaja. Semmivel nem megy jobban tőle az autó, sőt nem is eszik belőle kevesebbet (tapasztalat), de legalább 30-40 ft-al drágább. Sokan tudnának mesélni, hogy mit öntenek (pontosabban inkább mit nem öntenek) bele a molnál, amit bele kellene, hogy a hiperszuperség előjöjjön. Az egyik volt cégnél, ahol dolgoztam a Tranzitba (125 LE-s EU 4-es motorral) évek óta egy kis Tsz kútnál tankolnak (ergo olcsóbban) és az autónak semmi baja nincs, pedig régen átlépte a 200e kmt. Igaz benzinnel, de tapasztaltam a magyar és a német üzemanyag közötti különbséget. Zongorázni lehetne. Én sem vitázni akarok, csak elmondtam a véleményem.

Erről a melyik üzemanyag jobb vagy rosszabbról majd mesélek, ha lesz időm. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42156 Dátum: 2017.03.04 szombat, 18:20:07 »

Erről a melyik üzemanyag jobb vagy rosszabbról majd mesélek, ha lesz időm. Smiley

AndyA

Majd, amikor jössz az olajért.
Naplózva
szergej1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


« Új hozzászólás #42157 Dátum: 2017.03.05 vasárnap, 10:19:42 »

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy mennyi a még elfogadható korrekciós értéke az injektoroknak? (MKIII TDCi)
Nemrég volt egy kutas által végrehajtott félretankolós storym és ma mértem egy korrekciós értéket a rendszertisztítás után, alább összehasonlítva a 2 évvel ezelőttihez:
2015-ös mérés:
A: min: -0,292 max: 0,236
B: min: -0,193 max: 0,428
C: min: -0,059 max: 0,822
D: min: -0,832 max: 0,006

Legutóbbi mérés - félretankolás után (kb 50eKm-rel a fentebbi után)
A: min:0,241 max: 3,522
B: min: -3,333 max: 0,038
C: min: 0,03 max: 3,51
D: min: -3,743 max: -0,31
Gondolom kuka az összes....?! Mondjuk a motor nem erőtlen, nem füstöl
Köszönöm előre is segítségetek
Naplózva

Ford Mondeo MKIII TDCi 2.0 130Le MMT6 2003.03 5 ajtós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42158 Dátum: 2017.03.05 vasárnap, 19:53:50 »

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy mennyi a még elfogadható korrekciós értéke az injektoroknak? (MKIII TDCi)
Nemrég volt egy kutas által végrehajtott félretankolós storym és ma mértem egy korrekciós értéket a rendszertisztítás után, alább összehasonlítva a 2 évvel ezelőttihez:
2015-ös mérés:
A: min: -0,292 max: 0,236
B: min: -0,193 max: 0,428
C: min: -0,059 max: 0,822
D: min: -0,832 max: 0,006

Legutóbbi mérés - félretankolás után (kb 50eKm-rel a fentebbi után)
A: min:0,241 max: 3,522
B: min: -3,333 max: 0,038
C: min: 0,03 max: 3,51
D: min: -3,743 max: -0,31
Gondolom kuka az összes....?! Mondjuk a motor nem erőtlen, nem füstöl
Köszönöm előre is segítségetek

Teljesen üzemmeleg motornál nézd meg. Ennyit egyébként nem ugrálhat, 1-2 tized eltéréssel kb. fix értéket kell mutasson.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #42159 Dátum: 2017.03.06 hétfő, 16:42:16 »



Sziasztok!

Résolaj mérésnél mennyi ideig kell járatni a motort,, és mi az a mennyiség, ami még jó, illetve elfogadható?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #42160 Dátum: 2017.03.06 hétfő, 17:24:31 »


Sziasztok!

Résolaj mérésnél mennyi ideig kell járatni a motort,, és mi az a mennyiség, ami még jó, illetve elfogadható?
ha jól rém-lik,akkor 1 perc,és 17mml-nél nem kellene többnek lennie.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Rlala
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83



« Új hozzászólás #42161 Dátum: 2017.03.06 hétfő, 17:30:06 »

Mindig minőségi (nem ford) olajat rakok bele és 8-10.000Km-enként lecserélem. Akkor marad az imádság. A vezérműtengely és "barátainak" cseréjét már nem csináltatom meg, mert már így is baromi sokat költöttem rá. Csak azt lenne jó tudni, hogy mennyit lehet így büntetlenül csattogva elmenni vele. Nem úgy akarom eladni, hogy trélen veszik meg, vagy csak bontásra.


A marka masodlagos A lenyeg ott van hogy 0W-40 olaj hamarabb megjon a hidrotokebe a nyomas.
Naplózva

Mk4 fl tdci 2000cm3 

MK3 tdci 130le  fl 2014-2020 ig.

MK1 1,6 benzin 2004-2014 ig
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42162 Dátum: 2017.03.06 hétfő, 17:44:26 »



A marka masodlagos A lenyeg ott van hogy 0W-40 olaj hamarabb megjon a hidrotokebe a nyomas.

Melyik motorról beszélsz?

Én ugyan nem vagyok autóreszelő, de pl. a 2.0 vagy 2.2 TDCi-ben, amennyire egy villamosmérnöktől telik (tudod, én csak a villamosokhoz értek), nem túlságosan sok hidrotőkét találtam. Konkrétan szerintem éppen nulla darab van benne, mivel görgős szelephimbákkal oldották meg a szelepek mozgatását.

http://kephost.com/images/2017/03/06/szelephimba.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #42163 Dátum: 2017.03.07 kedd, 08:27:14 »

ha jól rém-lik,akkor 1 perc,és 17mml-nél nem kellene többnek lennie.

Nem 2 perc ?
És ha 17 akkor tuti felújítás ?
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42164 Dátum: 2017.03.07 kedd, 08:34:25 »

Nem 2 perc ?
És ha 17 akkor tuti felújítás ?

Nem feltétlenül azonnal, de érik.

Ilyenkor a CR-szivattyúnak többet kell dolgoznia, hogy a szükséges nyomást elő tudja állítani a csúcsnál, ami hosszú távon akkor sem tesz jót neki, ha amúgy az autó még hibajelzés nélkül működik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tortugarion
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


Tortugarion


E-mail
« Új hozzászólás #42165 Dátum: 2017.03.07 kedd, 12:35:27 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni egy hibajelenséggel kapcsolatban. Az utóbbi hetekben mind hideg és mind üzem meleg motorral 1200 - 1700 rpm tartományban terhelés alatt 1 - 5 fokozatban hangos zajt hallok a motortér felől. Mintha fémes kopogó hang lenne. Alapjáraton normálisnak tűnik a hangja. Továbbá se nem füstöl kéken se nem kormol a kocsi semmilyen körülmények között, kivéve egy-két fekete pamacs ha ki kell lépni a forgalmi helyzet miatt. Amikor voltak a nagy hidegek most télen, akkor kicsit ingadozott az alapjárat hidegen. A zajt úgy tudtam reprodukálni, hogy behúzom a kéziféket és egyesbe rakás után lassan engedem fel a kuplungot. Ezt segítséggel csináltam és próbáltam behatárolni a zaj forrásának irányát. Úgy tűnt, hogy a motor tűzfal felőli oldalától jött a hang a GO szűrő irányából. Pár hete lett cserélve ez a szűrő és elsőként arra gondoltam, hogy a szűrő tartó odaverődik a kasztnihoz a motor esetleges rezonanciája miatt. Raktam csillapításként szivacsos ragasztószalagot a felfogatási ponthoz, de nem segített. Esetleg ha valaki járt hasonló cipőben, legyen szíves megosztani a tapasztalatát. Illetve, ha valakinek van tippje vagy ötlete az is írjon. Össze szedtem pár dolgot, amit teljesebb képet adhatnak a kocsimról.

Az autót 24.000 km-rel vettem és most hagyta el a 240.000 km-t. Szinte csak OMV MaxxMotiont kapott az autó. A fogyasztás a tankolásos tesztjeim alapján teljesen jónak bizonyultak és idáig maximálisan meg vagyok elégedve a kocsival. A motorolaj, olajszűrő és még a GO szűrő is minden 15.000 km megtétele után cserélve lett. Félévente kapott Pro-Tec CR rendszer tisztítót. Igaz, most egy éve nem kapott, de tegnap öntöttem bele a tankba csak még nem tudtam menni az autóval. Kettős tömegű lendkerék és a többi szokásos alkatrész amiket ilyenkor érdemes cserélni az 180.000 km-nél lett cserélve. Továbbá kapott a generátor szabadonfutót és a szíjfeszítő is lett cserélve görgő és kettős tömegű ékszíj tárcsával együtt. EGR is le lett dugózva igen csak rég. Azt hiszem ennyi.

A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek!


« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 12:45:56 írta Tortugarion » Naplózva

Előző autó: Mondeo Kombi MK3 Facelift TDCI (HJBB 115LE), Szabadonfutós generátor, EGR off és túl a 250E km-en
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #42166 Dátum: 2017.03.07 kedd, 12:57:26 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni egy hibajelenséggel kapcsolatban. Az utóbbi hetekben mind hideg és mind üzem meleg motorral 1200 - 1700 rpm tartományban terhelés alatt 1 - 5 fokozatban hangos zajt hallok a motortér felől. Mintha fémes kopogó hang lenne. Alapjáraton normálisnak tűnik a hangja. Továbbá se nem füstöl kéken se nem kormol a kocsi semmilyen körülmények között, kivéve egy-két fekete pamacs ha ki kell lépni a forgalmi helyzet miatt. Amikor voltak a nagy hidegek most télen, akkor kicsit ingadozott az alapjárat hidegen. A zajt úgy tudtam reprodukálni, hogy behúzom a kéziféket és egyesbe rakás után lassan engedem fel a kuplungot. Ezt segítséggel csináltam és próbáltam behatárolni a zaj forrásának irányát. Úgy tűnt, hogy a motor tűzfal felőli oldalától jött a hang a GO szűrő irányából. Pár hete lett cserélve ez a szűrő és elsőként arra gondoltam, hogy a szűrő tartó odaverődik a kasztnihoz a motor esetleges rezonanciája miatt. Raktam csillapításként szivacsos ragasztószalagot a felfogatási ponthoz, de nem segített. Esetleg ha valaki járt hasonló cipőben, legyen szíves megosztani a tapasztalatát. Illetve, ha valakinek van tippje vagy ötlete az is írjon. Össze szedtem pár dolgot, amit teljesebb képet adhatnak a kocsimról.

Az autót 24.000 km-rel vettem és most hagyta el a 240.000 km-t. Szinte csak OMV MaxxMotiont kapott az autó. A fogyasztás a tankolásos tesztjeim alapján teljesen jónak bizonyultak és idáig maximálisan meg vagyok elégedve a kocsival. A motorolaj, olajszűrő és még a GO szűrő is minden 15.000 km megtétele után cserélve lett. Félévente kapott Pro-Tec CR rendszer tisztítót. Igaz, most egy éve nem kapott, de tegnap öntöttem bele a tankba csak még nem tudtam menni az autóval. Kettős tömegű lendkerék és a többi szokásos alkatrész amiket ilyenkor érdemes cserélni az 180.000 km-nél lett cserélve. Továbbá kapott a generátor szabadonfutót és a szíjfeszítő is lett cserélve görgő és kettős tömegű ékszíj tárcsával együtt. EGR is le lett dugózva igen csak rég. Azt hiszem ennyi.

A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek!




Szíjfeszítőt és az ékszíjtárcsát lenne érdemes ellenőrizni. Nálunk a szíjtárcsa a 2.2-esen  ~40-50ezret bírt csere után  szomoru1
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Tortugarion
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


Tortugarion


E-mail
« Új hozzászólás #42167 Dátum: 2017.03.07 kedd, 13:08:19 »

A feszítőt néztem alapjárat közben, de az nem mutatott olyan anomáliát amit láthattam volna. Úgy tűnt a szíj egyenletesen futott és alapjáraton sem volt az a tipikus szíjfeszítős hangja ami miatt sokan szabadonfutósítják a generátorukat. A tárcsában, szabadonfutóban, stb. elméletileg max 30.000 km van. Pontosan nem tudom, mert nem jegyeztem fel magamnak mikor cseréltettem. Esetleg megbontás nélkül lehet vizsgálódni az ékszíjtárcsa kapcsán?
Naplózva

Előző autó: Mondeo Kombi MK3 Facelift TDCI (HJBB 115LE), Szabadonfutós generátor, EGR off és túl a 250E km-en
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #42168 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:35:53 »

sziasztok 2003 2.0 tdci mondeo. 4 porlaszto felujitva es az egyik henger nem mukodik es novekszik az olajszintem elvitem a szervizbe es aszt monta gazolaj ment az olajterbe es bepisil a porlaszto de hiba kodot nem ir ki szerintetek tenyleg bepisil a porlaszo es mien jelenseget okozna ha tenyleg be pisil a porlaszto. mert en nem hinnem hogy a porlaszto hisz most ujitatam fel mind a 4 et 200 ezer ft gyorben az inter dieselnel
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42169 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:40:13 »

sziasztok 2003 2.0 tdci mondeo. 4 porlaszto felujitva es az egyik henger nem mukodik es novekszik az olajszintem elvitem a szervizbe es aszt monta gazolaj ment az olajterbe es bepisil a porlaszto de hiba kodot nem ir ki szerintetek tenyleg bepisil a porlaszo es mien jelenseget okozna ha tenyleg be pisil a porlaszto. mert en nem hinnem hogy a porlaszto hisz most ujitatam fel mind a 4 et 200 ezer ft gyorben az inter dieselnel

A porlasztót ki lehet mérni, ill. a felújításra kellene garanciának is lenni.

Az olajba viszont a dugattyúgyűrűk mellett tud csak bejutni a GO, azaz lehet, ott sem kerek minden azzal a hengerrel. Ott meg kompressziót méretnék előbb, meg akkor már a többi hengeren is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #42170 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:54:57 »

van garancia. de szlovakiaba vagyok es itt nezetem egy szervizel es aszt monta bepisil a porlaszto es hogy nem jol javitotak meg es vigyem visza ha tenyleg igaza van. mien hibat produkal egy beisilt porlaszto?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42171 Dátum: 2017.03.07 kedd, 15:59:09 »

van garancia. de szlovakiaba vagyok es itt nezetem egy szervizel es aszt monta bepisil a porlaszto es hogy nem jol javitotak meg es vigyem visza ha tenyleg igaza van. mien hibat produkal egy beisilt porlaszto?

Domit kérdezd meg... vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #42172 Dátum: 2017.03.07 kedd, 16:09:36 »

kiaz domi nem ismerem.
Naplózva
Miguel01
Vendég
« Új hozzászólás #42173 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:53:50 »

Sziasztok! 2004 Tdci 115 le reggel munkába menet leállt közben villogót az izzítás jelző..
Gyorsan rádugtam a kis hiba olvasómat az nem írt semmit. Aztán kb az ötödik indítózásra beröfent. Azóta megy mintha misem történt volna...
 Valakivel történt már hasonló mutatvány? Mi okból csinálhat ilyet?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42174 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:56:23 »

Sziasztok! 2004 Tdci 115 le reggel munkába menet leállt közben villogót az izzítás jelző..
Gyorsan rádugtam a kis hiba olvasómat az nem írt semmit. Aztán kb az ötödik indítózásra beröfent. Azóta megy mintha misem történt volna...
 Valakivel történt már hasonló mutatvány? Mi okból csinálhat ilyet?

Amikor villog, leállítás nékül van csak hibakód. Újraindítás törli.

Ne reménykedj, vissza fog jönni... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #42175 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:57:41 »

kiaz domi nem ismerem.

http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=4093

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #42176 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:58:35 »

van garancia. de szlovakiaba vagyok es itt nezetem egy szervizel es aszt monta bepisil a porlaszto es hogy nem jol javitotak meg es vigyem visza ha tenyleg igaza van. mien hibat produkal egy beisilt porlaszto?


Átégetheti a dugattyút.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Miguel01
Vendég
« Új hozzászólás #42177 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:02:16 »

Amikor villog, leállítás nékül van csak hibakód. Újraindítás törli.

Ne reménykedj, vissza fog jönni... Sad

AndyA

Én is ettől tartok  szomoru1

Naplózva
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #42178 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:11:17 »

sziasztok 2003 2.0 tdci mondeo. 4 porlaszto felujitva es az egyik henger nem mukodik es novekszik az olajszintem elvitem a szervizbe es aszt monta gazolaj ment az olajterbe es bepisil a porlaszto de hiba kodot nem ir ki szerintetek tenyleg bepisil a porlaszo es mien jelenseget okozna ha tenyleg be pisil a porlaszto. mert en nem hinnem hogy a porlaszto hisz most ujitatam fel mind a 4 et 200 ezer ft gyorben az inter dieselnel
Szia
Január végén azt irtad a hütőfolyadék megy a motorolajba megemelkedett kb 1,5 literrel az olajszint és valószinüleg hengerfej vagy blokk repedéses a motor
Ezt megcsináltattad vagy még mindig fennáll ez a probléma ?
Most meg már az üzemanyag is bekerült az motorolajba ?
Nem lesz olcsó a javittatása... ha minden javitási költséget és alkatrész árat, munkadijakat össze adsz lehet hogy - pillanatnyilag - jobban jársz egy motor cserével   ...szerintem
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 18:38:54 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #42179 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:42:33 »

szia igen meg mindig fennal meg nem javitatam utana most vittem el a szervizbe. es aszt monta az nem viz ami bele megy hanem gazolaj bepisil a porlaszto allitolag es atol novekszik az olajszint meg nem megy az egyik henger mert rosz a porlaszto es nem javitotak meg jol a porlasztot ezert nemtudom mit gondojak es mit javitasak egyik szerelo eszt a masik aszt mongya ez a szerelo aszt monta nem viz kerult bele a motorba hanem gazolaj
Naplózva
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #42180 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:56:05 »

szia igen meg mindig fennal meg nem javitatam utana most vittem el a szervizbe. es aszt monta az nem viz ami bele megy hanem gazolaj bepisil a porlaszto allitolag es atol novekszik az olajszint meg nem megy az egyik henger mert rosz a porlaszto es nem javitotak meg jol a porlasztot ezert nemtudom mit gondojak es mit javitasak egyik szerelo eszt a masik aszt mongya ez a szerelo aszt monta nem viz kerult bele a motorba hanem gazolaj

Január óta ha igy jársz vele az biztosan nem használt neki ..
Mikor volt a porlasztó felujitás ?
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 18:59:10 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #42181 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:02:13 »

nagyon ritkan jarok vele, ha tenyleg bepisil a porlaszto bele tud menni a motor olajba? es attol is tud fustolni meg egyenletlenul jarni ha bebisil a porlaszto.?

Naplózva
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #42182 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:07:49 »

nagyon ritkan jarok vele, ha tenyleg bepisil a porlaszto bele tud menni a motor olajba? es attol is tud fustolni meg egyenletlenul jarni ha bebisil a porlaszto.?



Azt irtad hogy egyik henger nem megy azt mondták az okosok,..akkor szerinted normálisan járhat a motor ?

Rossz injector ...   https://www.youtube.com/watch?v=xpd7XTEKlHM

Itt pedig láthatod hogy melyik injector a rossz a 4 közül, /balról a 3. fecskendő tartalma többszöröse a többinek / https://www.youtube.com/watch?v=Vi_xb_NYFmw
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 19:27:15 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #42183 Dátum: 2017.03.07 kedd, 20:45:46 »

nagyon ritkan jarok vele, ha tenyleg bepisil a porlaszto bele tud menni a motor olajba? es attol is tud fustolni meg egyenletlenul jarni ha bebisil a porlaszto.?



Ha ennyire gatya állapotban van a porlasztód, akkor én nem amiatt aggódnék, hogy gázolaj kerül a motorolajba. Mihamarabb vidd normális szervizbe, ahol nem csak tippelnek, hanem mérnek, diagnosztizálnak és megoldják a problémát.  Ha így használod az autót, akkor minden egyes motorfordulattal csak a pénztárcádnak ártassz.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabika9393
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #42184 Dátum: 2017.03.08 szerda, 10:25:35 »

nemtudom kihez vini szlovakiaban vagyok s nem tudok szlovakul beszelni sajnos de a porlaszto fel let ujitva 200 ezer ft ba kerult a 4 porlaszto garanciaba van de lehet nem jol javitotak meg lehet kiszedetem es visza viszem az inter dieselhez csak ha nem a porlasztokal van a baj plusz penz kidobas lesz sajnos mert akor a bevizsgalast kikel fizetnem ha nem kapnak hibat rajtuk,
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #42185 Dátum: 2017.03.08 szerda, 19:45:11 »

nemtudom kihez vini szlovakiaban vagyok s nem tudok szlovakul beszelni sajnos de a porlaszto fel let ujitva 200 ezer ft ba kerult a 4 porlaszto garanciaba van de lehet nem jol javitotak meg lehet kiszedetem es visza viszem az inter dieselhez csak ha nem a porlasztokal van a baj plusz penz kidobas lesz sajnos mert akor a bevizsgalast kikel fizetnem ha nem kapnak hibat rajtuk,

Szerintem vizsgáltasd be, akkor legalább egy hibalehetőség kizárva. Szerintem nem örülnél, ha egy porlasztó miatt kilyukadna a dugattyú. Erről tudna domi mesélni.
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #42186 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:45:56 »

Szerintem vizsgáltasd be, akkor legalább egy hibalehetőség kizárva. Szerintem nem örülnél, ha egy porlasztó miatt kilyukadna a dugattyú. Erről tudna domi mesélni.
Csak nehogy már most foltos legyen az a dugattyú, gázolaj csak úgy terem a motorolajban, Nem tudom a Cr szivattyú át tud e engedni a motorolajba go-t, vagy egyáltalán tud e üzemelni a motor ha a cr szivárog.  Valahogy mégis belekerült, bár pár hete még fagyálló volt benne  fejvakaras
Vagy mi a fene. Pedig ha megszagolod a motorolajat, vagy nívópálcát miután kihúzod a helyéről lehet, hogy árulkodik mi van benne +ban. nyes
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #42187 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 14:41:35 »

Üdv uraim
Egy hibajelenségre szeretnék magyarázatot találni
Az járgány kapott felújított csucsokat (101) többszöri próbálkozásra sikerült felprogramozni a csúcsokat az icuba , de az autó füstől mint állat
Forscan megnéz 3.9 a korrekciós érték a csúcsoknál
Csúcs kivesz elküld másik porlasztós céghez bevizsgálni , ma megkaptam az eredményt ami jónak minősítette
Beszéltem szerelővel aki arra gyanakszik hogy túl nagy az előtöltés vagy micsoda amit talán ügye az icu kezel ha rosszúl gondolom üssetek  vigyor3
Namost akkorr lehet az icu haldoklik ?
Vagy valakinek van ötlete ?
Köszi
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42188 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 14:43:37 »

Üdv uraim
Egy hibajelenségre szeretnék magyarázatot találni
Az járgány kapott felújított csucsokat (101) többszöri próbálkozásra sikerült felprogramozni a csúcsokat az icuba , de az autó füstől mint állat
Forscan megnéz 3.9 a korrekciós érték a csúcsoknál
Csúcs kivesz elküld másik porlasztós céghez bevizsgálni , ma megkaptam az eredményt ami jónak minősítette
Beszéltem szerelővel aki arra gyanakszik hogy túl nagy az előtöltés vagy micsoda amit talán ügye az icu kezel ha rosszúl gondolom üssetek  vigyor3
Namost akkorr lehet az icu haldoklik ?
Vagy valakinek van ötlete ?
Köszi

Persze. Ahelyett, hogy otthon ötletelsz meg szögecselsz rajta, amit gondolsz, vidd el valakihez, aki ért is hozzá. Meglehet, pénzbe fog kerülni, de legalább jó lesz, és még csak tönkre sem teszed közben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42189 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 14:47:04 »

Üdv uraim
Egy hibajelenségre szeretnék magyarázatot találni
Az járgány kapott felújított csucsokat (101) többszöri próbálkozásra sikerült felprogramozni a csúcsokat az icuba , de az autó füstől mint állat
Forscan megnéz 3.9 a korrekciós érték a csúcsoknál
Csúcs kivesz elküld másik porlasztós céghez bevizsgálni , ma megkaptam az eredményt ami jónak minősítette
Beszéltem szerelővel aki arra gyanakszik hogy túl nagy az előtöltés vagy micsoda amit talán ügye az icu kezel ha rosszúl gondolom üssetek  vigyor3
Namost akkorr lehet az icu haldoklik ?
Vagy valakinek van ötlete ?
Köszi

Ezzel a szerelővel többet ne beszélj!
CR rendszernél...előtöltés???   Maaaaaarrrggiiiit.......   idiot2

Levegőt kap a motor rendesen?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tolokerekes
Vendég
« Új hozzászólás #42190 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 20:37:32 »

Na,akkor DomeSL után szabadon!

Tegnap felkerült a szabadonfutó szíjtárcsa a gépállatra!1az1ben rávaló,minimális alakítással.Ez 2000es évjáratú benyás mondihoz való.Nem is értem miért nem került gyárilag a tdci-kbe?
Szóval ízelítőnek:

A szíj meg sem rezzen!!!NIncs berregés,nincs alapjáraton nyikkanás,semmi zaj a generátoroldalról!Ez a végső megoldás a berregés megszűntetésére!
A saját készítésű csapágyas görgők viszont nem jöttek be.Tudnak ezek a mérnökök valamit.Ugyan is hőre keményedő anyagból készült,és biztosítva van a csapágy az elfordulás ellen,mert a csapágy külső átmérőjén bordázott!
Amiket készíttettem görgőket,abban megfordult a csapágy,és 3perc alatt elkopott a görgő 3mm-t.Szóval szedhettem szét újra,és mentek bele vissza az eredeti görgők.Nem érdemes a görgőkkel szenvedni,tökéletes megoldás a gyári,főleg így,hogy a szíjberregés megszűnik a szabadonfutó miatt,így a csapágyakat sem fogja elverni idő előtt.
Pár napon belül készítek egy cikket az átalakításról,alkatrészbeszerzés-tipus,cikkszám,stb!Megtaláljátok majd a wikiben...


Sakos!
És a szíj beremegése okozta az alapjáraton a nyekkenést is!Több mint 1cm-t belengett a szíj,és hozzáért az aluönvényhez,amin a görgő van!
Itt:

De a szabadonfutóval ez is megszűnt!Bejött amiben bíztam,hogy ezt a problémát mechanikusan kell megoldani!
Ha jössz mérni,megmutatom! Wink

Relhist!
Indíthatod a tömeges beszerzést (ha felvállalod), kijelenthetjük,hogy a probléma megoldva!
 Wink wave
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #42191 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 21:02:22 »


CR rendszernél...előtöltés???   Maaaaaarrrggiiiit.......   idiot2


Akkor a TDci-nél minek nevezik  felső holtpont előtti befecskendezést? fejvakaras Mert háááááááát bizony valószínűleg nem a holtponton vagy utána lövi be a got. nyes
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42192 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 21:18:21 »

Akkor a TDci-nél minek nevezik  felső holtpont előtti befecskendezést? fejvakaras Mert háááááááát bizony valószínűleg nem a holtponton vagy utána lövi be a got. nyes

Nem a TDCI-nél nevezik, hanem a CR (Common Rail) rendszereknél, Pilot -elő- befecskendezésnek (Pre-injection).  Óriási a különbség!
Sőt, manapság már lehet több pilot befecskendezés is a fő befecskendezés előtt, de munkaütemenként már akár több főbefecskendezés is lehet a motor terheltségétől függően és még van "utóbefecskendezés" is.

"A Diesel-motorok fejlesztése során számos módszert dolgoztak ki az égési folyamat optimalizálására. Ma a már egyes radiál dugattyús elosztó rendszerű adagoló szivattyúk esetében lehetőség van a kettős befecskendezésre. Ez elsősorban előbefecskendezés, ami során a fő dózis befecskendezése előtt egy kisebb tüzelőanyag dózist juttatnak az égéstérbe. A befecskendezett tüzelőanyag égése a gyulladási késedelem után beindul. Ennek hatására a fődózis gyulladási késedelme jelentősen csökken, így nem tud nagy mennyiségű tüzelőanyag elpárologni és felhalmozódni az égéstérben, azaz előkevert égési szakasz intenzitása csökken. Így csökkenthető az NOx kibocsátás és az intenzív égés folyamat hatására kialakuló zajkibocsátás.

A korszerű Common Rail rendszerek további lehetősége a korai előbefecskendezés. Ebben az esetben lényegesen korábban szintén egy kisebb tüzelőanyag dózist juttatnak az égéstérbe. Ez a tüzelőanyag nem feltétlen a befecskendezés után ég el, hanem jelentős késsel is késsel is eléghet. Segítségével egy belső füstgáz visszavezetést lehet megvalósítani, egy tüzelőanyagban szegény homogénhez közelítő égési folyamat zajlik le, amely elkészíti az égési folyamtatot (10.2. ábra).

Szintén a Common Rail rendszerek lehetősége az utó-befecskendezések alkalmazása. A fő dózis után befecskendezett kisebb tüzelőanyag segítségével a részecske kibocsátás csökkenthető a kiégési folyamat növelésével. Ehhez kapcsolódik a kései utó-befecskendezés, amely célja elsősorban a füstgáz hőmérséklet növelése, ezzel a részecskeszűrő regenerálása. Ezen befecskendezési stratégiáknak az alkalmazása gondos körültekintést igényel, mivel hatásuk összetett a károsanyag kibocsátásra és a hatásfokon keresztül a tüzelőanyag fogyasztásra."






Az adagolós rendszernél azért előtöltés, mert ott egyszer és egy adagban történt a befecskendezés így a teljes mennyiséget jóval előbb kellett indítani és mechanikusan fixen be kellett állítani az időzítést mivel a nyomásemelkedés indította a befecskendezést.
(Bár az elektromos adagolóknál már valamennyire tudták módosítani az időzítést is.)

Vannak vezérlési folyamatábrák, ún kördiagrammok.... hát a mai cr motoré érdekes....na.  wave

Szerintem te ezt tudtad.... wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.09 csütörtök, 22:00:12 írta ...™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #42193 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 21:18:46 »

Kedves Fiúk és Lányok!
Eljött az a pillanat, amikor megválok az autómtól. Családban marad, az apósomé lesz. Jött egy kihagyhatatlan "off" autó és a Mondinak mennie kell......Fáj.
Köszönöm mindenkinek a valamikori és mindenkori segítségnyújtást és az összes nagytalit. Maradtak még tartalék alkatrészek a pincében, azokat majd kiárulom a keres-kínálban a közeljövőben.
Üdvözlettel: István
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #42194 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 21:59:50 »

Nem a TDCI-nél nevezik, hanem a CR (Common Rail) rendszereknél, Pilot -elő- befecskendezésnek (Pre-injection).  Óriási a különbség!
Sőt, manapság már lehet több pilot befecskendezés is a fő befecskendezés előtt, de munkaütemenként már akár több főbefecskendezés is lehet a motor terheltségétől függően és még van "utóbefecskendezés" is.


Az adagolós rendszernél azért előtöltés, mert ott egyszer és egy adagban történt a befecskendezés így a teljes mennyiséget jóval előbb kellett indítani és mechanikusan fixen be kellett állítani az időzítést.
(Bár az elektromos adagolóknál már valamennyire tudták módosítani az időzítést is.)

Vannak vezérlési folyamatábrák, ún kördiagrammok.... hát a mai cr motoré érdekes....na.  wave

Ha emlékeim nem csalnak, az MK3 TDCi-k injektorai ütemenként 5 befecskendezésre képesek, amiből a Ford "csak" hármat használ.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #42195 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 22:36:04 »

Nem a TDCI-nél nevezik, hanem a CR (Common Rail) rendszereknél, Pilot -elő- befecskendezésnek (Pre-injection).  Óriási a különbség!
Sőt, manapság már lehet több pilot befecskendezés is a fő befecskendezés előtt, de munkaütemenként már akár több főbefecskendezés is lehet a motor terheltségétől függően és még van "utóbefecskendezés" is.

"A Diesel-motorok fejlesztése során számos módszert dolgoztak ki az égési folyamat optimalizálására. Ma a már egyes radiál dugattyús elosztó rendszerű adagoló szivattyúk esetében lehetőség van a kettős befecskendezésre. Ez elsősorban előbefecskendezés, ami során a fő dózis befecskendezése előtt egy kisebb tüzelőanyag dózist juttatnak az égéstérbe. A befecskendezett tüzelőanyag égése a gyulladási késedelem után beindul. Ennek hatására a fődózis gyulladási késedelme jelentősen csökken, így nem tud nagy mennyiségű tüzelőanyag elpárologni és felhalmozódni az égéstérben, azaz előkevert égési szakasz intenzitása csökken. Így csökkenthető az NOx kibocsátás és az intenzív égés folyamat hatására kialakuló zajkibocsátás.

A korszerű Common Rail rendszerek további lehetősége a korai előbefecskendezés. Ebben az esetben lényegesen korábban szintén egy kisebb tüzelőanyag dózist juttatnak az égéstérbe. Ez a tüzelőanyag nem feltétlen a befecskendezés után ég el, hanem jelentős késsel is késsel is eléghet. Segítségével egy belső füstgáz visszavezetést lehet megvalósítani, egy tüzelőanyagban szegény homogénhez közelítő égési folyamat zajlik le, amely elkészíti az égési folyamtatot (10.2. ábra).

Szintén a Common Rail rendszerek lehetősége az utó-befecskendezések alkalmazása. A fő dózis után befecskendezett kisebb tüzelőanyag segítségével a részecske kibocsátás csökkenthető a kiégési folyamat növelésével. Ehhez kapcsolódik a kései utó-befecskendezés, amely célja elsősorban a füstgáz hőmérséklet növelése, ezzel a részecskeszűrő regenerálása. Ezen befecskendezési stratégiáknak az alkalmazása gondos körültekintést igényel, mivel hatásuk összetett a károsanyag kibocsátásra és a hatásfokon keresztül a tüzelőanyag fogyasztásra."


http://kephost.com/images/2017/03/09/MultipleInjectionEvents.jpg



Az adagolós rendszernél azért előtöltés, mert ott egyszer és egy adagban történt a befecskendezés így a teljes mennyiséget jóval előbb kellett indítani és mechanikusan fixen be kellett állítani az időzítést mivel a nyomásemelkedés indította a befecskendezést.
(Bár az elektromos adagolóknál már valamennyire tudták módosítani az időzítést is.)

Vannak vezérlési folyamatábrák, ún kördiagrammok.... hát a mai cr motoré érdekes....na.  wave

Szerintem te ezt tudtad.... wave
Jól sejted  eplus2
Szépen összefoglaltad a lényegét, én nem tudtam volna így összeszedni. worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.10 péntek, 07:14:58 írta AndyA » Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #42196 Dátum: 2017.03.10 péntek, 16:52:53 »

Jól sejted  eplus2
Szépen összefoglaltad a lényegét, én nem tudtam volna így összeszedni. worship

vigyor3
gugli a barátja....(is)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Rlala
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83



« Új hozzászólás #42197 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 06:57:57 »

Ezzel a szerelővel többet ne beszélj!
CR rendszernél...előtöltés???   Maaaaaarrrggiiiit.......   idiot2

Levegőt kap a motor rendesen?

Uj kodokat is kapott a csucs? Enyembe mar 70eKm van es tegnap neztem 0,5 kornyeken van a korrekcio igaz nemcsak magnesszelepet csereltek acsucsban hanem mas bizbazst is anevet nem tudom...
Naplózva

Mk4 fl tdci 2000cm3 

MK3 tdci 130le  fl 2014-2020 ig.

MK1 1,6 benzin 2004-2014 ig
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #42198 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 10:16:44 »

vigyor3
gugli a barátja....(is)

Leírtam ÉN is.
De azért másoltam be más forrást is nehogy az megint, hogy azért van így mert ÉN mondom....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #42199 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 10:17:53 »

Leírtam ÉN is.
De azért másoltam be más forrást is nehogy az megint, hogy azért van így mert ÉN mondom....

Ettől ne félj, mindenki fenntartásokkal kezel téged!  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 837 838 839 840 841 842 843 [844] 845 846 847 848 849 850 851 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.