Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 12:10:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 872 873 874 875 876 877 878 [879] 880 881 882 883 884 885 886 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14680723 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43900 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 13:22:14 »

a kóla 1.75literes Cheesy

Én Szlovákiában élek, itt talán két literes, bár múltkor mintha 1,5 literest láttam volna. Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43901 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 13:41:31 »

Én Szlovákiában élek, itt talán két literes, bár múltkor mintha 1,5 literest láttam volna. Cheesy
Egy csomó sör is csak 4 decis már.  Persze az ára csak egy rövid ideig volt olcsóbb  gun

A legjobb, hogy a boltban meg már nem azt írják ki, hogy 1kg szalámi mennyibe kerül, hanem hogy 10deka mennyi....
Naplózva
Robi222
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43902 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 13:53:29 »

Egy csomó sör is csak 4 decis már.  Persze az ára csak egy rövid ideig volt olcsóbb  gun

A legjobb, hogy a boltban meg már nem azt írják ki, hogy 1kg szalámi mennyibe kerül, hanem hogy 10deka mennyi....

Jah igen azt tudom, épp pár napja mentünk át magyarba sparba nagyon sok sör 4 decis,itt nálunk még fél liter,corgont amit múltkor ittam az pl. 5,5 deci volt Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2004 2.0 TDCi Ghia 85kw -> https://goo.gl/bnAhGz Cheesy
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #43903 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 14:53:49 »

az egr szelepet dugózd le.
Így szilveszter alkalmával az egr-t is kitakarítottam, dugózni még nem akarom, nem békélnék a check lámpával Smiley
Egy pillantra beindítotam, amig lent volt az egr, hogy megnézzem ennek a motorját, hogy működik-e, de mozgott.
Viszont ezalatt a pár mp alatt is jelentkezett az alapjárati hiba, valamint miután összeraktam utána is...

Izzítógyertyákra amúgy rámértem, mindegyik 10.96-11V között kap feszt, szerintem ezeknek működniük kell...

Készítettem egy videót, ekkor már járt egy kicsit a motor, az alapjárati egyenletlenség ilyenkorra már megszűnt, csak a gázfröccs utáni jelentkezik még 1-2 percig, ez látható rajta.
Később ez is megszűnik, szépen felülről áll be az alapjárat.
https://drive.google.com/file/d/1lzxUKl-RhHQH1yL09DAAJon2tJ4l0Qc4/view
A legelején gázfröccs nélkül is kb ennyit ingadozik, nem vészes, dehát na...


Pöc-röff indul ...
Bármilyen ötlet?  Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.31 vasárnap, 15:44:26 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43904 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 17:16:26 »

Így szilveszter alkalmával az egr-t is kitakarítottam, dugózni még nem akarom, nem békélnék a check lámpával Smiley
Egy pillantra beindítotam, amig lent volt az egr, hogy megnézzem ennek a motorját, hogy működik-e, de mozgott.
Viszont ezalatt a pár mp alatt is jelentkezett az alapjárati hiba, valamint miután összeraktam utána is...

Izzítógyertyákra amúgy rámértem, mindegyik 10.96-11V között kap feszt, szerintem ezeknek működniük kell...

Készítettem egy videót, ekkor már járt egy kicsit a motor, az alapjárati egyenletlenség ilyenkorra már megszűnt, csak a gázfröccs utáni jelentkezik még 1-2 percig, ez látható rajta.
Később ez is megszűnik, szépen felülről áll be az alapjárat.
https://drive.google.com/file/d/1lzxUKl-RhHQH1yL09DAAJon2tJ4l0Qc4/view
A legelején gázfröccs nélkül is kb ennyit ingadozik, nem vészes, dehát na...


Pöc-röff indul ...
Bármilyen ötlet?  Roll Eyes
simán félrevezethet, hiszen ha a szelepe nem zár az egr-nek,azt így sosem deríted ki,csak az egr dugóval.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43905 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 18:18:22 »

Így szilveszter alkalmával az egr-t is kitakarítottam, dugózni még nem akarom, nem békélnék a check lámpával Smiley
Egy pillantra beindítotam, amig lent volt az egr, hogy megnézzem ennek a motorját, hogy működik-e, de mozgott.
Viszont ezalatt a pár mp alatt is jelentkezett az alapjárati hiba, valamint miután összeraktam utána is...

Izzítógyertyákra amúgy rámértem, mindegyik 10.96-11V között kap feszt, szerintem ezeknek működniük kell...

Készítettem egy videót, ekkor már járt egy kicsit a motor, az alapjárati egyenletlenség ilyenkorra már megszűnt, csak a gázfröccs utáni jelentkezik még 1-2 percig, ez látható rajta.
Később ez is megszűnik, szépen felülről áll be az alapjárat.
https://drive.google.com/file/d/1lzxUKl-RhHQH1yL09DAAJon2tJ4l0Qc4/view
A legelején gázfröccs nélkül is kb ennyit ingadozik, nem vészes, dehát na...


Pöc-röff indul ...
Bármilyen ötlet?  Roll Eyes

Illetve az hogy ott a 12V az izzító gyertyákon attól még lehet szakadt valamelyik. Áramfelvételt mérnél lakatfogóval az többet mondana, vagy egyesével ellenállásméréssel, úgy hogy leveszed a vezetékét
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #43906 Dátum: 2017.12.31 vasárnap, 23:08:28 »

Hát igen... Jönnek a három hengeres 1.0TSI-k meg az ilyen kis porszívók Sad Ezek már nem igazi autók,jó esetben bírnak vagy 50 ezer km-t aztán jön a motorgenerál...  szomoru1

Mint az egyik képen volt ilyen, hogy: "1.6-os ? Na ne viccelj, a kóla amit iszok az két literes." Grin

Na de nem szeretném szét offolni a topikot.  vigyor3

Már csak 1,75-ös...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43907 Dátum: 2018.01.01 hétfő, 01:53:32 »

Már csak 1,75-ös...

AndyA
Lassulsz eplus2
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #43908 Dátum: 2018.01.02 kedd, 13:07:48 »

Illetve az hogy ott a 12V az izzító gyertyákon attól még lehet szakadt valamelyik. Áramfelvételt mérnél lakatfogóval az többet mondana, vagy egyesével ellenállásméréssel, úgy hogy leveszed a vezetékét
Izzítókat is cseréltem gyárira, maradt a probléma. Sad

simán félrevezethet, hiszen ha a szelepe nem zár az egr-nek,azt így sosem deríted ki,csak az egr dugóval.
Végülis megrendeltem a dugót, teszek egy próbát. wave
Érdemes kis lyukat fúrni rá, valóban nem jelez vissza akkor a sárga lámpa?
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.02 kedd, 13:09:26 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43909 Dátum: 2018.01.02 kedd, 13:20:28 »

Izzítókat is cseréltem gyárira, maradt a probléma. Sad
Végülis megrendeltem a dugót, teszek egy próbát. wave
Érdemes kis lyukat fúrni rá, valóban nem jelez vissza akkor a sárga lámpa?
Tisztelt Fórumtárs!
A rendszer tisztasága szempontjából a vakolásra lyukat fúrni kb annyit ér, mint a rongytarisznyán a lakat.
Én a helyedben teljesen levakolnám a EGR szelepet és alkalmanként törölném a mill lámpa jelzését. Mindenki így csinálja az EURO4  motorokkal. A kis furattal is szennyeződik a szívótorok és a teljes szívóoldal. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43910 Dátum: 2018.01.02 kedd, 14:44:17 »

Nekem is Euro4-es N7BA autó van és 1x volt hibakódom EGR-re, 2 éve. Azóta soha. Miért? Smiley
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43911 Dátum: 2018.01.02 kedd, 16:20:05 »

Nekem is Euro4-es N7BA autó van és 1x volt hibakódom EGR-re, 2 éve. Azóta soha. Miért? Smiley
valami hibásan működik... eplus2
Vagy keveset használod az autót. vigyor3
Örülj neki.Valszeg olyan sw van rajta,ami nem hiányolja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #43912 Dátum: 2018.01.02 kedd, 18:01:09 »

Tisztelt Fórumtárs!
A rendszer tisztasága szempontjából a vakolásra lyukat fúrni kb annyit ér, mint a rongytarisznyán a lakat.
Én a helyedben teljesen levakolnám a EGR szelepet és alkalmanként törölném a mill lámpa jelzését. Mindenki így csinálja az EURO4  motorokkal. A kis furattal is szennyeződik a szívótorok és a teljes szívóoldal. wave
Tisztelettel László! worship

Törölni sem kell. Vizsga előtt ki kell venni, és magától is kioltja rövid idő alatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43913 Dátum: 2018.01.02 kedd, 20:44:34 »

Törölni sem kell. Vizsga előtt ki kell venni, és magától is kioltja rövid idő alatt.

AndyA

Engem zavar, ha világít a CE lámpa, mindig ablakmosót akartam tölteni amikor visszajött Cheesy úgyhogy inkább kivettem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43914 Dátum: 2018.01.02 kedd, 20:47:59 »

Engem zavar, ha világít a CE lámpa, mindig ablakmosót akartam tölteni amikor visszajött Cheesy úgyhogy inkább kivettem.
mit? honnan? hehe hehe hehe hehe hehe hehe hehe hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43915 Dátum: 2018.01.02 kedd, 20:57:37 »

mit? honnan? hehe hehe hehe hehe hehe hehe hehe hehe

az egr dugót. Bele sem merek gondolni, hogy mire gondoltál  falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43916 Dátum: 2018.01.02 kedd, 21:18:17 »

az egr dugót. Bele sem merek gondolni, hogy mire gondoltál  falbav
ne is,mert piszkos a fantáziád... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43917 Dátum: 2018.01.02 kedd, 21:39:18 »

ne is,mert piszkos a fantáziád... eplus2
mf1
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #43918 Dátum: 2018.01.03 szerda, 09:29:59 »

Tisztelt Fórumtárs!
A rendszer tisztasága szempontjából a vakolásra lyukat fúrni kb annyit ér, mint a rongytarisznyán a lakat.
Én a helyedben teljesen levakolnám a EGR szelepet és alkalmanként törölném a mill lámpa jelzését. Mindenki így csinálja az EURO4  motorokkal. A kis furattal is szennyeződik a szívótorok és a teljes szívóoldal. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László,
értem, köszönöm az infót!
Normális esetben kb. milyen gyarkan jelez a CE emiatt?
Amúgy azt vettem még észre, hogy egyenletes gázadás mellett is ingadozik a fordulat hideg motornál egy pár percig, nem csak alapjáraton. Mi okozhat efféle hibát még?
Köszönöm!
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #43919 Dátum: 2018.01.03 szerda, 10:46:45 »

Tisztelt László,
értem, köszönöm az infót!
Normális esetben kb. milyen gyarkan jelez a CE emiatt?
Amúgy azt vettem még észre, hogy egyenletes gázadás mellett is ingadozik a fordulat hideg motornál egy pár percig, nem csak alapjáraton. Mi okozhat efféle hibát még?
Köszönöm!

Állandóan. De nem kell vele törődni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43920 Dátum: 2018.01.03 szerda, 12:05:20 »

Állandóan. De nem kell vele törődni.

AndyA

Igaz, a hiba az jelen van mindig kiolvasáskor, de a lámpát azt olyan 50-500km után dobja fel.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43921 Dátum: 2018.01.03 szerda, 13:15:21 »

Tisztelt László,
értem, köszönöm az infót!
Normális esetben kb. milyen gyarkan jelez a CE emiatt?
Amúgy azt vettem még észre, hogy egyenletes gázadás mellett is ingadozik a fordulat hideg motornál egy pár percig, nem csak alapjáraton. Mi okozhat efféle hibát még?
Köszönöm!
Tisztelt Fórumtárs!
Az alapjárati fordulat ingadozás általában a motor terhelés változás következménye. Ilyenkor a következőket kell ellenőrizni.
-Elektromos oldalról:
-Kiegészítőfűtés gyertyái és az érintkezések állapota, ha van.
-A generátor és a feszültségszabályozó. Az utána gyártott fesz-szabályozó az nem megfelelő. A Kertész utcában se vállalnak rá garanciát.
-Izzítógyertyák villamos érintkezés szempontjából. Ellenállás mérés, lakatfogós árammérés.
-EGR szelep nem tökéletes zárása-nyitása.
-Motor oldalról:
- Utoljára de nem utolsó sorban az üzemanyagszűrő állapota.
-Levegőszűrő állapota.
-Legvégül valamelyik porlasztó, korrekciós határértéken van hideg állapotban.
Én egyébként minden körülmények között ledugóznám az EGR-t:wave:
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.04 csütörtök, 06:16:11 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
forest
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


E-mail
« Új hozzászólás #43922 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 11:51:27 »

Sziasztok!

Le szeretném cserélni a főköri termosztátot, de nem tudom kiszedni a csavarokat. jobboldali perselyéve együtt jön, az alsó félig kijött, majd elforog, a bal oldali csak forog.

Járt így valaki? Megoldható ez még, vagy komplett csere?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43923 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 12:05:20 »

Sziasztok!

Le szeretném cserélni a főköri termosztátot, de nem tudom kiszedni a csavarokat. jobboldali perselyéve együtt jön, az alsó félig kijött, majd elforog, a bal oldali csak forog.

Járt így valaki? Megoldható ez még, vagy komplett csere?

Én megoldottam 3db átmenő M6 csavarral és anyával.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
forest
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


E-mail
« Új hozzászólás #43924 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 12:09:44 »

Én megoldottam 3db átmenő M6 csavarral és anyával.

Egyelőre leszedni nem tudom, mert két csavar csak elforog. Utána persze, lehet megoldás, csak hogy jön le? Feszíteni nem nagyon mertem ezt a műanyagot.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43925 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 12:14:50 »

Sziasztok!

Le szeretném cserélni a főköri termosztátot, de nem tudom kiszedni a csavarokat. jobboldali perselyéve együtt jön, az alsó félig kijött, majd elforog, a bal oldali csak forog.

Járt így valaki? Megoldható ez még, vagy komplett csere?
Tisztelt Fórumtárs!
Megoldható a termosztát csere az előzőekben javasolt átmenő csavaros megoldással. Ha van kedved akkor a termosztátházat kiszerelve a kilazult anyákat megfelelő kétkomponensű ragasztóval beragaszthatod. A megoldás megfelelően stabil, és az esetleges cserénél nem kell külön figyelni az átmenőcsavarokat rögzítő anyákra. A ragasztás után nem kell a csavarokat nyúlásig meghúzni. A tömítőgyűrű, érzéssel történő meghúzás esetén is megfelelő tömítettséget biztosít. Ezért nem kell az egész termosztátházat cserélni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
forest
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


E-mail
« Új hozzászólás #43926 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 14:54:14 »

Köszönöm a tippeket! Miután sikerült lekalapálni, visszaragasztottam egy gyengébb ragasztóval, mert sem 2K-s , sem három megfelelő csavart nem találtam, de már amúgy is venni akartam új 2K ragacsot, majd azzal újraragasztom.

Sokat javult a cserével, egyelőre 70 fokig melegedett alapjáraton nem egészen 10 perc alatt. Az olajköri már pár napja cserélve. Annak jön le a csöve alulra, majd csatlakozik jobb oldalt (szemben állva) a hűtőbe?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #43927 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 15:32:09 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az alapjárati fordulat ingadozás általában a motor terhelés változás következménye. Ilyenkor a következőket kell ellenőrizni.
-Elektromos oldalról:
-Kiegészítőfűtés gyertyái és az érintkezések állapota, ha van.
-A generátor és a feszültségszabályozó. Az utána gyártott fesz-szabályozó az nem megfelelő. A Kertész utcában se vállalnak rá garanciát.
-Izzítógyertyák villamos érintkezés szempontjából. Ellenállás mérés, lakatfogós árammérés.
-EGR szelep nem tökéletes zárása-nyitása.
-Motor oldalról:
- Utoljára de nem utolsó sorban az üzemanyagszűrő állapota.
-Levegőszűrő állapota.
-Legvégül valamelyik porlasztó, korrekciós határértéken van hideg állapotban.
Én egyébként minden körülmények között ledugóznám az EGR-t:wave:
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!
Köszönöm a segítséget.
Kiegészítő fűtés (még) nincsen, nyáron cseréltem akkut, 2 hete pedig generátort és a feszültségszabályozót új Visteonra, izzítógyertyák újak, EGR-t leszedve és pár mp-re beindítva is ingadozott az alapjárat, de azért amint megjön a dugó, azzal is teszek egy próbát.
Üzemanyagszűrőt és légszűrőt 7000km-rel ezelőtt cseréltem, de hamarosan ismét cserélem az olajjal együtt.
Korrekciós értékeknek forscan alapján -2 és +2 értéken belül kell lennie hidegen is? Azt is csekkolom hétvégén.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.04 csütörtök, 15:34:12 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43928 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 17:47:59 »

Tisztelt László!
Köszönöm a segítséget.
Kiegészítő fűtés (még) nincsen, nyáron cseréltem akkut, 2 hete pedig generátort és a feszültségszabályozót új Visteonra, izzítógyertyák újak, EGR-t leszedve és pár mp-re beindítva is ingadozott az alapjárat, de azért amint megjön a dugó, azzal is teszek egy próbát.
Üzemanyagszűrőt és légszűrőt 7000km-rel ezelőtt cseréltem, de hamarosan ismét cserélem az olajjal együtt.
Korrekciós értékeknek forscan alapján -2 és +2 értéken belül kell lennie hidegen is? Azt is csekkolom hétvégén.
Tisztelt Fórumtárs!
Többször megnéztem a videót amit csatoltál a hsz mellé. Egy dolog nem tetszik ezzel kapcsolatban nekem. Ha gázfröccsöt adsz akkor a fordulatnak nem volna szabad az alapjárati fordulat alá csökkennie, és onnan ismét elérni a tényleges alapjárati fordulatot. Megnéztem az én gépemnél összehasonlítás végett. Minden esetben hideg és meleg állapotban is a gázadást követően a gyors fordulat csökkenés után a fordulat lefékeződik és szép lassan felülről áll be a tényleges alapjárat. Nincs semmilyen fordulatingadozás. Ehhez annyit, hogy a porlasztóim hibátlan állapotúak.
Még azt kellene megvizsgálni, hogy a PCM modul milyen hőmérsékleten, és milyen stabilan állítja be, a magasabb alapjárati fordulatot(750-900). Ha nem tévedek a kérdéses hőmérséklet +5°C. Ha netán nem így van akkor majd egy hozzáértő Fórumtárs kiigazít. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
nagypele
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #43929 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 17:01:46 »

Sziasztok. Tegnap kicseréltem a főköri termosztátot (  László leírása alapján ) a KA termosztátjára. Tapasztalatom hogy a víz előbb melegszik, Igaz hogy csak terhelés alatt, mert alapjáraton tíz perc kellett 30-ról 60 fokra. Itt beállt, de ahogy elindultam 5 km-en belül felment 80-ra. Eddig 70 volt a max. Városon kívül 120 felett felment 98-100-ig de ahogy visszaálltam 90-re a mutató is visszaállt 80-ra. ( OBD II-vel figyelve! ) Viszont ma városban durván 20 km-t menve is alig mozdult ki a mutató negyedig. Az olajköri termosztát lesz a következő, leírás alapján rézalátéttel tuningolva. Remélem ettől stabilabb lesz a vízhőfok.
Naplózva

Mk4 2011  2.0 Tdci Titánium/Mk3 2006 2.0Tdci  Titánium/ Mk2 1997 1.8 Tdi
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #43930 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 17:44:23 »

Sziasztok!
Téli időszakban előjön egy olyan hiba,hogy indításkor(hideg motornál)izzitás viszzajelző(malacfarok)
villogással indul az autom (Mondeo 2006 2.0 TDCI). Kicsit melegszik a motor és ujraindítás után normálisan indul,de üzemi hőmérséklet
eléréséig, fokozottabb terhelésnél elkezd villogni,beáll vészüzemre.Ez a jelenség kb.1,5 éve volt először,akkor elvittem
 szerelőhöz, hibakód alapján (amire nem emlékszem) turbo vezérlő elektronika meghibásodására gyanakodott.
Bevált az öreguras vezetés,megtanultam együttélni a hibával,de az utóbbi időben rosszabbodott
a helyzet.Szeretném megjavítattni,tudtok nekem valamilyen kölséghatékony megoldást (Győr,Pápa környékén) javasolni?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43931 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 18:13:12 »

Sziasztok!
Téli időszakban előjön egy olyan hiba,hogy indításkor(hideg motornál)izzitás viszzajelző(malacfarok)
villogással indul az autom (Mondeo 2006 2.0 TDCI). Kicsit melegszik a motor és ujraindítás után normálisan indul,de üzemi hőmérséklet
eléréséig, fokozottabb terhelésnél elkezd villogni,beáll vészüzemre.Ez a jelenség kb.1,5 éve volt először,akkor elvittem
 szerelőhöz, hibakód alapján (amire nem emlékszem) turbo vezérlő elektronika meghibásodására gyanakodott.
Bevált az öreguras vezetés,megtanultam együttélni a hibával,de az utóbbi időben rosszabbodott
a helyzet.Szeretném megjavítattni,tudtok nekem valamilyen kölséghatékony megoldást (Győr,Pápa környékén) javasolni?

Esélyes, hogy szorul a turbód geója. Egy takarítás sokat segít rajta. Ellenőrizni tudod, ha a kart leakasztod, és kézzel megmozgatod. Könnyen akadás mentesen kell mozognia a két végállás között.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #43932 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 20:59:44 »

Sziasztok!
Téli időszakban előjön egy olyan hiba,hogy indításkor(hideg motornál)izzitás viszzajelző(malacfarok)
villogással indul az autom (Mondeo 2006 2.0 TDCI). Kicsit melegszik a motor és ujraindítás után normálisan indul,de üzemi hőmérséklet
eléréséig, fokozottabb terhelésnél elkezd villogni,beáll vészüzemre.Ez a jelenség kb.1,5 éve volt először,akkor elvittem
 szerelőhöz, hibakód alapján (amire nem emlékszem) turbo vezérlő elektronika meghibásodására gyanakodott.
Bevált az öreguras vezetés,megtanultam együttélni a hibával,de az utóbbi időben rosszabbodott
a helyzet.Szeretném megjavítattni,tudtok nekem valamilyen kölséghatékony megoldást (Győr,Pápa környékén) javasolni?
első körben egy pontos hibakódolvasás kell,aztán tudsz a javításon gondolkodni, és itt tanácsot kapni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43933 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 14:47:43 »

Sziasztok!

Tdci Coolert ki lehet szedni lökhárító levétel nélkül? Lámpákat és felső rácsot kivenném. Elvileg csak egyik oldalán van csavarozva. Felfelé kijön vagy lefelé?

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43934 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 15:38:13 »

Sziasztok!

Tdci Coolert ki lehet szedni lökhárító levétel nélkül? Lámpákat és felső rácsot kivenném. Elvileg csak egyik oldalán van csavarozva. Felfelé kijön vagy lefelé?

Köszönöm!
2 csavar fogja, nem nagyon fog kijönni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43935 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 17:49:33 »

2 csavar fogja, nem nagyon fog kijönni

Hol van a 2 csavar alul vagy felül?
Angol fórumon írták hogy nem kell levenni a lökhárítót.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43936 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 22:42:47 »

Hol van a 2 csavar alul vagy felül?
Angol fórumon írták hogy nem kell levenni a lökhárítót.
nyugtasd magad ezzel nyugodtan, de még a lökös merevítő is útba tud lenni nyes ki lehet gányolni, de van rá esély, hogy a lamellákat szétbarmolod vagy az intercooleren vagy a klímahűtőn. lökös levétel nélkül én nem kezdenék neki, mert csak szívás lesz belőle

felül oldalanként 1-1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #43937 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:40:50 »

Esélyes, hogy szorul a turbód geója. Egy takarítás sokat segít rajta. Ellenőrizni tudod, ha a kart leakasztod, és kézzel megmozgatod. Könnyen akadás mentesen kell mozognia a két végállás között.
Köszi szépen!
Ellenőriztem,hideg motornál,indítás előtt,kart leakasztva nehezen mozgott.Indításkor normálisan indult,malacfarok villogás nélkül.Kicsit melegedett a motor,aztán könnyebben járt,de még így is érezhető volt az akadás.Turbó tisztítás házilag megoldható,vagy inkább szerviz ?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43938 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:49:17 »

Köszi szépen!
Ellenőriztem,hideg motornál,indítás előtt,kart leakasztva nehezen mozgott.Indításkor normálisan indult,malacfarok villogás nélkül.Kicsit melegedett a motor,aztán könnyebben járt,de még így is érezhető volt az akadás.Turbó tisztítás házilag megoldható,vagy inkább szerviz ?

Ervin Súron megcsinálja neked kisujjból.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43939 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:57:19 »

Ervin Súron megcsinálja neked kisujjból.
Vagy leakasztod, aztán addig mozgatod amíg rendesen nem kezd mozogni hidegen is  eplus2
Naplózva
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43940 Dátum: 2018.01.09 kedd, 21:28:48 »

Mivel a főtengely végén lévő szíjtárcsával van gondom ezért ide írok (de szerintem ez mehetne az általános kérdésekbe is.)

Szóval elképzelhető az (volt már valakinek esetleg ilyen problémája), hogy szétesik a főtengely végén lévő szíjtárcsa? (hosszbordás szíjtárcsa).
Nálam nagyon ilyet produkált. (sötét van és most nem mászkálok a kocsi alá.) Holnap talán még a szerelőig elgurulok mert az utolsó 24 km-et  már töltés nélkül tettem meg.
Amit látok benne az annyi mintha egy külön gyűrű lenne a tárcsán a szíjat félig ledarálta.
Azzal kezdődött, hogy csörömpölt de nagyon. Gondoltam még haza érek. Hát éppen.

Valakinek volt már hasonló esete?

(Visszaolvasva ez most nagyon olyan lett, mint aki még az életbe nem látott a libikókánál bonyolultabb mechanikus szerkezetet! Bocsi!  falbav )
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43941 Dátum: 2018.01.09 kedd, 22:17:28 »

Mivel a főtengely végén lévő szíjtárcsával van gondom ezért ide írok (de szerintem ez mehetne az általános kérdésekbe is.)

Szóval elképzelhető az (volt már valakinek esetleg ilyen problémája), hogy szétesik a főtengely végén lévő szíjtárcsa? (hosszbordás szíjtárcsa).
Nálam nagyon ilyet produkált. (sötét van és most nem mászkálok a kocsi alá.) Holnap talán még a szerelőig elgurulok mert az utolsó 24 km-et  már töltés nélkül tettem meg.
Amit látok benne az annyi mintha egy külön gyűrű lenne a tárcsán a szíjat félig ledarálta.
Azzal kezdődött, hogy csörömpölt de nagyon. Gondoltam még haza érek. Hát éppen.

Valakinek volt már hasonló esete?

(Visszaolvasva ez most nagyon olyan lett, mint aki még az életbe nem látott a libikókánál bonyolultabb mechanikus szerkezetet! Bocsi!  falbav )

Simán elképzelhető. Két vasdarabból van, ami között valami gumiszerűség van, ami egy idő után megadja magát. Valami minőségire cseréld, hogy 20e km múlva ne kelljen megint.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #43942 Dátum: 2018.01.10 szerda, 09:59:20 »

Mivel a főtengely végén lévő szíjtárcsával van gondom ezért ide írok (de szerintem ez mehetne az általános kérdésekbe is.)

Szóval elképzelhető az (volt már valakinek esetleg ilyen problémája), hogy szétesik a főtengely végén lévő szíjtárcsa? (hosszbordás szíjtárcsa).
Nálam nagyon ilyet produkált. (sötét van és most nem mászkálok a kocsi alá.) Holnap talán még a szerelőig elgurulok mert az utolsó 24 km-et  már töltés nélkül tettem meg.
Amit látok benne az annyi mintha egy külön gyűrű lenne a tárcsán a szíjat félig ledarálta.
Azzal kezdődött, hogy csörömpölt de nagyon. Gondoltam még haza érek. Hát éppen.

Valakinek volt már hasonló esete?

(Visszaolvasva ez most nagyon olyan lett, mint aki még az életbe nem látott a libikókánál bonyolultabb mechanikus szerkezetet! Bocsi!  falbav )

Annyira szétesni, hogy leessen a helyéről a fele, nem fog. De amúgy két darabból van, amit gumi tart össze. Ez meg tudja adni magát, és akkor elforognak egymáson. Egyrészt nincs töltés, másrészt jó büdös, ha megég. Olyan is lehet, hogy hidegen jó, mert az égett-olvadt gumi összeragad. Azután egyszercsak újra elengedi magát, és onnantól döglött. Leállítod, kihűl, megint jó, míg fel nem melegszik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #43943 Dátum: 2018.01.10 szerda, 10:01:37 »

Simán elképzelhető. Két vasdarabból van, ami között valami gumiszerűség van, ami egy idő után megadja magát. Valami minőségire cseréld, hogy 20e km múlva ne kelljen megint.

Így van. Volt már ugyan, akinek a Bárdi sajátmárkás is elment tízezer km-eket. Nekem 5 ezerig bírta. Most valami SKF vagy fenetudjamárkás van fenn, ami majdnem x2 árban, de 25 ezret elment azóta, és nem mutatja jelét, hogy szét akarna esni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43944 Dátum: 2018.01.10 szerda, 11:41:55 »

Így van. Volt már ugyan, akinek a Bárdi sajátmárkás is elment tízezer km-eket. Nekem 5 ezerig bírta. Most valami SKF vagy fenetudjamárkás van fenn, ami majdnem x2 árban, de 25 ezret elment azóta, és nem mutatja jelét, hogy szét akarna esni.

AndyA

Nagynehezen sikerült megoldani a szerelés kérdését. Elméletielg délutánra kész lesz.
Dayco-t kap a kicsike. Remélem bírni fogja vele egy darabig.

Ez most jó lecke volt.
Leírtátok a hol-jó hol nem jó viselkedést. Nekem ez teljesen megvolt.
Mikor 1 hónapja elvittem a szerelőhöz elhalgatott. Előtte 2 napig csörgött.
Tegnap egy oda út alatt szétesett az egész!!

Mostmár tudom, ha ilyen hang jön újra elő tudom mit kell rendelni!

"Kalandok a Mondeóval" Újabb fejezetét zártam most le! Smiley

Üdv!
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #43945 Dátum: 2018.01.10 szerda, 17:58:09 »

 
Vagy leakasztod, aztán addig mozgatod amíg rendesen nem kezd mozogni hidegen is  eplus2
taps
 Mozgatás tényleg sokat segített,de van egy pont ahol alig érezhetően,de akad.Úgy éreztem ezen már további mozgatással nem tudok javítani.
 Erős terhelésnél még mindig letilt(kb.70cels. alatt),de így már teljesen használható és tudom hol a a hiba.Ma sikerült kiolvasni a hibakódot is:
P132B, FORScan szerint változtatható lapátállású turbófeltöltő cseréje szükséges.
 Köszi a segítséget! worship
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43946 Dátum: 2018.01.10 szerda, 18:04:18 »

 taps
 Mozgatás tényleg sokat segített,de van egy pont ahol alig érezhetően,de akad.Úgy éreztem ezen már további mozgatással nem tudok javítani.
 Erős terhelésnél még mindig letilt(kb.70cels. alatt),de így már teljesen használható és tudom hol a a hiba.Ma sikerült kiolvasni a hibakódot is:
P132B, FORScan szerint változtatható lapátállású turbófeltöltő cseréje szükséges.
 Köszi a segítséget! worship


Ha járó motornál mozgatod, lehet az a pici akadás is elmúlik. Arra kell figyelni, hogy elindulás után szépen finoman kell bemelegíteni, nem cipőzni. Ha már bemelegedett, utána már nem fogja bedobni a hibát. Nekem kb 2 éve ilyen, csak nagyobb hidegekben akad ki. Olyankor gyújtás le/fel, és lehet tovább menni.
Naplózva
szell.n
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #43947 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 10:08:57 »

Kérdésem lenne porlasztócsúcs programozáskor meg kell adni mind a 4 csúcs számát, vagy lehet olyat, hogy csak a 4. hengerét irom be?
Naplózva

Mr.Windd
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #43948 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 10:18:00 »

Kérdésem lenne porlasztócsúcs programozáskor meg kell adni mind a 4 csúcs számát, vagy lehet olyat, hogy csak a 4. hengerét irom be?

Az attól függ.

Ha pre-FL az autód, akkor muszáj mindent megadnod, mert nem kiolvasható, és fals értékek fognak a táblázatban szerepelni, amiket nem jó beíratni a vezérlőbe.

Ha FL utáni az autó és kiolvashatóak a kódok, akkor elég lehet csak azt megváltoztatni, amelyiket akarod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #43949 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 11:22:06 »

Az attól függ.

Ha pre-FL az autód, akkor muszáj mindent megadnod, mert nem kiolvasható, és fals értékek fognak a táblázatban szerepelni, amiket nem jó beíratni a vezérlőbe.

Ha FL utáni az autó és kiolvashatóak a kódok, akkor elég lehet csak azt megváltoztatni, amelyiket akarod.

AndyA

Én is szeretnék kérdezni kódokkal kapcsolatban.
December végén volt teljes rendszer felújításom, 2006os 2.0Tdci
Amikor elhoztam itthon vettem észre hogy alapjáraton mintha ki ki hagyna egy ütem, meg elég csörgős volt főleg hidegen. Kiolvastam a kódokat és valahogyan csak az 1. hengerét módosították, a többi benne maradt az előzőé.
Beírtam a megfelelő sorrendben őket Forscanben, elmentettem nem egyenként hanem az összes kód írásával.
Tökéletes lett a kocsi hangja, szinte nem is volt dízeles hangja annyira finoman járt.
Azóta mentem vele 1100km-ert, de valahogy a rossz irányba ment el a tanulás alatt.
Most gázadásnál állóhelyben is mintha csörögne 1500nál kb.
Meg menetközben is lehet hallani ha nyomom a gázt hogy csörög picit, néha halkan, néha hangosabban.
Hidegen az alapjárat alá esik a fordulat 1mmel. Melegen csak akkor ha benyomom a kuplungot, amúgy fenntről áll be (állóhelyben).

Hol rontottam el, vagy mi történt? Kódokat nem dobta el, visszaolvastam.

Délután hívom majd a céget, hogy mikor nézik meg, de addig is valami ötlet?
Csúcsokban kapcsolószelep+csúcs, magasnyomású teljesen

Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak: 1 ... 872 873 874 875 876 877 878 [879] 880 881 882 883 884 885 886 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.