Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:39:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 879 880 881 882 883 884 885 [886] 887 888 889 890 891 892 893 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14630256 alkalommal)
0 Felhasználó és 113 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44250 Dátum: 2018.02.17 szombat, 23:17:37 »

Ott csinálták a DI-m adagolóját annó. Semmi panaszom nem volt hálisten rájuk.
rossz visszhangot én sem hallottam még róluk.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44251 Dátum: 2018.02.17 szombat, 23:26:02 »

Hi.
Benzinesnél az akksi saru levétel után tanítani kellett az ecu-t!
Dieselnél nem kell? Mi irányítja az alapjáratot? Hogyan működik?
Mi a bajod az alapjárattal? Roll Eyes Az ecu vezérli de ez nem  sz@r@k.dik úgy mint mondjuk a 3 hengeres suzuki hogy akksi levétel után rángatja az alapjáratot 1000 és 1800 között. Itt ha leveszed az akksit visszarakod nagyjából semmit nem veszel észre. Napi számláló, átlagfogyasztás mérő, lenulláz talán kicsit keményebben jár a motor de ezt nem biztos hogy meghallod.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #44252 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 06:59:08 »

euro elektrik.
Akkor nem is kaptál új kódokat(gondolom).
Újrakódolás segíthet rövid távon.
Mind a 4et csinálták?

Kaptam új kódokat,ràpróbàlok az újraprogramozàsra,bàr mè ilyet nem csinàltam.elm el bonyolult? Likuskènt hozzà merjek fogni?
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44253 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 07:21:02 »

Mi a bajod az alapjárattal? Roll Eyes Az ecu vezérli de ez nem  sz@r@k.dik úgy mint mondjuk a 3 hengeres suzuki hogy akksi levétel után rángatja az alapjáratot 1000 és 1800 között. Itt ha leveszed az akksit visszarakod nagyjából semmit nem veszel észre. Napi számláló, átlagfogyasztás mérő, lenulláz talán kicsit keményebben jár a motor de ezt nem biztos hogy meghallod.

Semmi bajom az alapjárattal, a váltások közötti túl gyorsan visszaesik 1000alá a fordulat erre keresek megoldást!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44254 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 09:05:10 »

Kaptam új kódokat,ràpróbàlok az újraprogramozàsra,bàr mè ilyet nem csinàltam.elm el bonyolult? Likuskènt hozzà merjek fogni?
ha megvannak a kódok,nem bonyolult,A helyes beírást azért nézd át előtte.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #44255 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 11:37:45 »

Sziasztok!

Az volt a gondom a kocsival hogy nagyon erős hangja volt, csörgött melegen.
Pénteken voltam a felújító műhelyben ahol csinálták Decemberben a felújítást (elötte is ketyegett menet közben).

Megnézték az injektor kódokat, jól van beírva. Offset értékek 0,4 körül vannak hidegen.
Aztmondták hogy az EGR dugót vegyem ki és utána menjek vissza, mert ő szerintük az lesz. Azt mondták, hogy amelyik Euro4-es az állítja a keverékképzést, és dugózott EGR-el azért hangosabb.

Na ma kivettem az EGR dugót és tényleg semmi csörgő hangja, menet közben is alig hallom.
Most akkor?
Megnéztem diagnosztikán.
EGR dugóval MAF szenzor 10 körüli érték, Dugó nélkül 6 körül alapjáraton.
EGR dugóval MAP szenzor 123kpa, dugó nélkül 112kPa alapjáraton.
Ismerősömnél ugyanez a helyzet, EGR dugóval hangos csörgő hang, Dugó nélkül semmi. Ugyanúgy Euro4.
Dugózott EGR hibát nekem 2 éve dobott, ez is furcsa.

Viszont Dugó nélkül állóhelyben is feketét füstöl gázfröccsre, meg alacsonyabb fordulatról gyorsításnál is fekete füstöt hagyok. Valószínű *** az EGR, mert már dugózva vettem.

Valakinek van ötlete? Vagy még menjek a porlasztó felújítókhoz? Vagy felesleges, jó ez így?
Arra is gondoltam hogy az előző tulaj tunningolta valahol, ami nem jó sikerült.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
szferi.78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


E-mail
« Új hozzászólás #44256 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 11:51:27 »

ha megvannak a kódok,nem bonyolult,A helyes beírást azért nézd át előtte.
Esetleg valakinek hasznàható 1db csúcsa nincs eladó!
Naplózva

MK4 ghia 2009.02. 2.0 145LE, 5 ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44257 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 11:53:19 »

Sziasztok!

Az volt a gondom a kocsival hogy nagyon erős hangja volt, csörgött melegen.
Pénteken voltam a felújító műhelyben ahol csinálták Decemberben a felújítást (elötte is ketyegett menet közben).

Megnézték az injektor kódokat, jól van beírva. Offset értékek 0,4 körül vannak hidegen.
Aztmondták hogy az EGR dugót vegyem ki és utána menjek vissza, mert ő szerintük az lesz. Azt mondták, hogy amelyik Euro4-es az állítja a keverékképzést, és dugózott EGR-el azért hangosabb.

Na ma kivettem az EGR dugót és tényleg semmi csörgő hangja, menet közben is alig hallom.
Most akkor?
Megnéztem diagnosztikán.
EGR dugóval MAF szenzor 10 körüli érték, Dugó nélkül 6 körül alapjáraton.
EGR dugóval MAP szenzor 123kpa, dugó nélkül 112kPa alapjáraton.
Ismerősömnél ugyanez a helyzet, EGR dugóval hangos csörgő hang, Dugó nélkül semmi. Ugyanúgy Euro4.
Dugózott EGR hibát nekem 2 éve dobott, ez is furcsa.

Viszont Dugó nélkül állóhelyben is feketét füstöl gázfröccsre, meg alacsonyabb fordulatról gyorsításnál is fekete füstöt hagyok. Valószínű *** az EGR, mert már dugózva vettem.

Valakinek van ötlete? Vagy még menjek a porlasztó felújítókhoz? Vagy felesleges, jó ez így?
Arra is gondoltam hogy az előző tulaj tunningolta valahol, ami nem jó sikerült.


Euro-4-es, DPF-es, N7BA motorkód, EGR-dugóval vagy anélkül, nem mondod meg hangra a különbséget.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #44258 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 12:02:31 »

Euro-4-es, DPF-es, N7BA motorkód, EGR-dugóval vagy anélkül, nem mondod meg hangra a különbséget.

AndyA

Igen ezért írtam hogy az enyém hibakódot se ad a dugóra. És tényleg teljesen más a hangja. És van egy ismerősöm akinek ugyanígy van.
Másiknak egr dugóval is csendes.

Hova vigyem hogy megállapítsák akkor mi a kínja?
Nincs valami érték amit tanul a MAF Szenzornál?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44259 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 12:03:57 »

Semmi bajom az alapjárattal, a váltások közötti túl gyorsan visszaesik 1000alá a fordulat erre keresek megoldást!
 Szerintem erre nem fogsz megoldást találni. Wink
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44260 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 12:22:30 »

 Szerintem erre nem fogsz megoldást találni. Wink

Megtanulok ezzel élni! A lényeg az, hogy másnak is ilyen és ez nem hiba!?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44261 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 08:18:51 »

Jó reggelt!
Arra lettem figyelmes, hogy a reggeli első indításnál, olyan mintha 1 ütem kimaradna, mintha egyet dadogna az autó!
Pöcre indul, a kulcs fordításától 1 másodpercen belül de fura, mintha
egyet dadogna! A következő indításnál már nincs ilyen!
Ez hidegben normális vagy valami hibára utal?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #44262 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 08:49:55 »

Jó reggelt!
Arra lettem figyelmes, hogy a reggeli első indításnál, olyan mintha 1 ütem kimaradna, mintha egyet dadogna az autó!
Pöcre indul, a kulcs fordításától 1 másodpercen belül de fura, mintha
egyet dadogna! A következő indításnál már nincs ilyen!
Ez hidegben normális vagy valami hibára utal?
Első körben az izzítógyertyákat kéne kimérni. lehet, hogy 1-2 (3-4) nem működik. A kipufogóból milyen füst jön ilyenkor?
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44263 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 09:16:46 »

Első körben az izzítógyertyákat kéne kimérni. lehet, hogy 1-2 (3-4) nem működik. A kipufogóból milyen füst jön ilyenkor?

A kipufogóból semmilyen füst nem jön! Se hidegen se melegen, nagyobb gáznál is csak inkább gőz jön! Erő van!
Itzítóra nem dob hibát?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #44264 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 09:59:16 »

A kipufogóból semmilyen füst nem jön! Se hidegen se melegen, nagyobb gáznál is csak inkább gőz jön! Erő van!
Itzítóra nem dob hibát?

Nem dob hibát rá. Simán elindul még -1-2 fokban is 4 rossz gyertyával.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44265 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 10:17:53 »

Nem dob hibát rá. Simán elindul még -1-2 fokban is 4 rossz gyertyával.

Remélhetőleg az lesz akkor, mert észre vettem, hogy melegebb állapotban nem csinálja csak az első indításnál!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44266 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 10:21:44 »

Jó reggelt!
Arra lettem figyelmes, hogy a reggeli első indításnál, olyan mintha 1 ütem kimaradna, mintha egyet dadogna az autó!
Pöcre indul, a kulcs fordításától 1 másodpercen belül de fura, mintha
egyet dadogna! A következő indításnál már nincs ilyen!
Ez hidegben normális vagy valami hibára utal?
Tisztelt Fórumtárs!
Én is az izzítógyertyákat venném szemügyre. Kimérésük egyszerű. A gyertyákról a gyűjtősínt leszerelve, külön-külön ohm mérővel megmérve, 0.9-1 ohm ellenállást kell mérni. A kiszereléssel kapcsolatban több cikket is találsz a FAQ és a WIKI-ben.
Az izzítógyertyák cseréje megfelelő türelemmel és óvatossággal minden gond nélkül megcsinálható. Ezért én nem vinném szervizbe. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44267 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 13:51:22 »

Nem dob hibát rá. Simán elindul még -1-2 fokban is 4 rossz gyertyával.

Valamelyik vagy mindkettő termosztátom nem működik megfelelően, mert a motor az üzemmeleg hőfok alsó határáig melegszik fel!
hideg Indításnál az izzító miatt lehet az észrevételem!
De az izzítótovábbra is működésban marad ugye?
Ebből lehet az is, hogy hideg a motor és emiatt esik vissza hamar a fordulat váltások között?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44268 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 17:28:53 »

Valamelyik vagy mindkettő termosztátom nem működik megfelelően, mert a motor az üzemmeleg hőfok alsó határáig melegszik fel!
hideg Indításnál az izzító miatt lehet az észrevételem!
De az izzítótovábbra is működésban marad ugye?
Ebből lehet az is, hogy hideg a motor és emiatt esik vissza hamar a fordulat váltások között?
Tisztelt Fórumtárs!
Az izzítógyertyák a motor beindulása után is üzemelnek még utánizzítási fázisban. A termosztátok hibája mindenképp gátolja a motor üzemszerű működési állapotát. Mielőbb kicserélni termosztátokat és rendbe tenni a hűtőkört. A motorfordulat gyors visszaesése, sebesség váltáskor természetes. Pontosan emiatt kell beépíteni a szabadonfutót a generátor védelmében. Szabadonfutó nélkül a generátor jelentős forgórésztömege a tehetetlenségi erőknek köszönhetően, szétverik a generátor oldali elemeket. A szabadonfutó kiküszöböli a káros lengéseket. wave
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44269 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 17:32:56 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az izzítógyertyák a motor beindulása után is üzemelnek még utánizzítási fázisban. A termosztátok hibája mindenképp gátolja a motor üzemszerű működési állapotát. Mielőbb kicserélni termosztátokat és rendbe tenni a hűtőkört. A motorfordulat gyors visszaesése, sebesség váltáskor természetes. Pontosan emiatt kell beépíteni a szabadonfutót a generátor védelmében. Szabadonfutó nélkül a generátor jelentős forgórésztömege a tehetetlenségi erőknek köszönhetően, szétverik a generátor oldali elemeket. A szabadonfutó kiküszöböli a káros lengéseket. wave
Tisztelettel László!

Kedves László!
Köszönöm a tanácsot, rajta vagyok a hibák kijavításán! worship worship worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44270 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 21:08:33 »

Első körben az izzítógyertyákat kéne kimérni. lehet, hogy 1-2 (3-4) nem működik. A kipufogóból milyen füst jön ilyenkor?

Köszi! Remélhetleg igazad lesz, mert este mikor köttem haza indítás előtt kétszer izzítottam és sokkal kevésbé volt érezhető a probléma!
  worship worship worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #44271 Dátum: 2018.02.20 kedd, 00:11:15 »

Sziasztok!
Nálam is vszinüleg termosztát probléma lehet. A jelenség a következő: városban és alapjáraton a nulla és az első vonal közé áll be a mutató, de autópálya tempónál szépen beáll a mutató középre. Majd miután visszalassulok újra városi tempóra, a mutató is szépen visszaál a nulla és az első vonal közé. Muszerteszt szerint ez 60-70 fok között van. Fűtésem viszont van viszonylag gyorsan,elindulástól már az első 1-2 Km-en. Mi lehet a ludas a főköri vagy az olajköri termosztát?



Így van mindegyik lehet de ha csak az egyik jó akkor se fog beállni középre.
Meg a lényeg egyiken se tudjál átfújni!!!


Egy kis infó. A termosztát probléma megoldódott. Mindkét termosztát cserélve lett. Először a főkörit cseréltem, majd próbaút. A hibajelenség nem változott, majd az olajköri cseréje után a probléma megoldódott. A mutató szépen közepén, vízhőmérséklet: 85-90 fok.
Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Zola 32
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #44272 Dátum: 2018.02.20 kedd, 12:40:53 »

Egy kis infó. A termosztát probléma megoldódott. Mindkét termosztát cserélve lett. Először a főkörit cseréltem, majd próbaút. A hibajelenség nem változott, majd az olajköri cseréje után a probléma megoldódott. A mutató szépen közepén, vízhőmérséklet: 85-90 fok.

A 92 fokost raktad be?
Olajkörit tuningoltad vagy csak cserélted mind a 2 ??
Naplózva
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44273 Dátum: 2018.02.20 kedd, 21:46:00 »

aki jót akar, az berak egy ilyet a cr pumpa és a szűrő közötti visszatérő ágba. dci motoroknál is delphi van, ott bevett szokás így megelőzni a bajt



Elnézést, hogy előveszek egy régebbi hozzászólás de nem hagy nyugodni a kérdés.
Kételkedem, és egy kicsit tanácstalan vagyok.
A linkelt szűrő; hát nem az a tipikus 2um-es szűrő. Kocsmai stílusban lehetne azt is mondani, hogy a féltéglát kiszűrni jó.
Persze mások tapasztalását nem kérdőjelezném meg.
Azért piszkálja az oldalam a kíváncsiság: CR szivattyú fém kopását biztosan kiszűri??

Amiben esetleg látok fantáziát az az, hogy a szűrőház külső felére egy erős mágnest (például HDD-ből) felapplikálni (=barkácsolás) és az "csapdába ejtené" a fémforgácsot.
Így az nem menne vissza újra reszelni.

Ez így szerintetek segíthet? (vagy túl sok scifit olvastam??? )
Üdv,
BM
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44274 Dátum: 2018.02.20 kedd, 23:10:14 »

Elnézést, hogy előveszek egy régebbi hozzászólás de nem hagy nyugodni a kérdés.
Kételkedem, és egy kicsit tanácstalan vagyok.
A linkelt szűrő; hát nem az a tipikus 2um-es szűrő. Kocsmai stílusban lehetne azt is mondani, hogy a féltéglát kiszűrni jó.
Persze mások tapasztalását nem kérdőjelezném meg.
Azért piszkálja az oldalam a kíváncsiság: CR szivattyú fém kopását biztosan kiszűri??

Amiben esetleg látok fantáziát az az, hogy a szűrőház külső felére egy erős mágnest (például HDD-ből) felapplikálni (=barkácsolás) és az "csapdába ejtené" a fémforgácsot.
Így az nem menne vissza újra reszelni.

Ez így szerintetek segíthet? (vagy túl sok scifit olvastam??? )
Üdv,
BM
Nekem a szűrő aljára van ez hdds a mágnes felrakva. Amióta megvan a Tdci fent van, nem hiszem hogy  árt neki. Az szűrő biztosan nem 2 mikronos de megtörik  benne a visszaáramló üzemanyag útja, mivel a fém elvben nehezebb mint a GO "ülepítő pohárként" akár működhet, avagy  működik is. Esetleg ezt is felspékelni egy mágnessel.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #44275 Dátum: 2018.02.21 szerda, 09:47:40 »

Sziasztok Mondeó vásárlás előtt állok megvan a kiszemelt 2003 2.0 tdci kombi Ghia. Ismerőstől veszem állítólag rendesen karban lett tartva.viszont vezérműlánc még nem lett cserélve rajta 250 ezer körül jár km
menyi km bír egy ilyen lánc? , Köszi.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44276 Dátum: 2018.02.21 szerda, 10:12:29 »

Sziasztok Mondeó vásárlás előtt állok megvan a kiszemelt 2003 2.0 tdci kombi Ghia. Ismerőstől veszem állítólag rendesen karban lett tartva.viszont vezérműlánc még nem lett cserélve rajta 250 ezer körül jár km
menyi km bír egy ilyen lánc? , Köszi.

Saccperkb mégegyszer ugyanennyit elmegy (már ha tényleg csak ennyi van benne).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44277 Dátum: 2018.02.21 szerda, 10:17:49 »

Sziasztok Mondeó vásárlás előtt állok megvan a kiszemelt 2003 2.0 tdci kombi Ghia. Ismerőstől veszem állítólag rendesen karban lett tartva.viszont vezérműlánc még nem lett cserélve rajta 250 ezer körül jár km
menyi km bír egy ilyen lánc? , Köszi.

Lehet, hogy hülyeség, de kérd meg az eladót, hogy most vasárnap reggel elmennél egy indításra.
Lesz mínusz rendesen. Ilyenkor a dízel megmutatja a füstje fehérjét.
(Legközelebb télen veszek dízelt és pont ezért.)

Azrért a többiek véleménye is érdekelne, hogy  ez mennyire gonosz megközelítése a kérdésnek.
Szerintetek?
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44278 Dátum: 2018.02.21 szerda, 10:30:35 »

Lehet, hogy hülyeség, de kérd meg az eladót, hogy most vasárnap reggel elmennél egy indításra.
Lesz mínusz rendesen. Ilyenkor a dízel megmutatja a füstje fehérjét.
(Legközelebb télen veszek dízelt és pont ezért.)

Azrért a többiek véleménye is érdekelne, hogy  ez mennyire gonosz megközelítése a kérdésnek.
Szerintetek?

Nem az. Az autónak olyankor is működnie kell, és ha nem működik, akkor baja van. Ennyi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #44279 Dátum: 2018.02.21 szerda, 11:34:37 »

Saccperkb mégegyszer ugyanennyit elmegy (már ha tényleg csak ennyi van benne).
Köszönöm szépen Smiley
Naplózva
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #44280 Dátum: 2018.02.21 szerda, 11:36:42 »

Lehet, hogy hülyeség, de kérd meg az eladót, hogy most vasárnap reggel elmennél egy indításra.
Lesz mínusz rendesen. Ilyenkor a dízel megmutatja a füstje fehérjét.
(Legközelebb télen veszek dízelt és pont ezért.)

Azrért a többiek véleménye is érdekelne, hogy  ez mennyire gonosz megközelítése a kérdésnek.
Szerintetek?

Köszi Smiley Szombaton megyek megvenni Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44281 Dátum: 2018.02.21 szerda, 11:39:01 »

Köszi Smiley Szombaton megyek megvenni Smiley

Hangsúlyozd ki, hogy előző este állítsák le, és másnap reggel te akarod elsőnek beindítani. Ha erre nem hajlandó, az már gyanúra ad okot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44282 Dátum: 2018.02.21 szerda, 11:49:35 »

Hangsúlyozd ki, hogy előző este állítsák le, és másnap reggel te akarod elsőnek beindítani. Ha erre nem hajlandó, az már gyanúra ad okot.

AndyA

Vagy nézze meg, hogy az olajbentő nyiláson jön e a kartergáz,
ha előtte melegítették akkor párologni fog, ha hideg akkor nem jön semmi sem!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #44283 Dátum: 2018.02.21 szerda, 13:08:44 »

Lehet, hogy hülyeség, de kérd meg az eladót, hogy most vasárnap reggel elmennél egy indításra.
Lesz mínusz rendesen. Ilyenkor a dízel megmutatja a füstje fehérjét.
(Legközelebb télen veszek dízelt és pont ezért.)

Azrért a többiek véleménye is érdekelne, hogy  ez mennyire gonosz megközelítése a kérdésnek.
Szerintetek?
Nem gonoszság az ha hidegben akarod megnézni az első indítást.  Ha nincs takargatnivaló bármikor bárhol akár szervízben szerelővel is nézegetheti aki ki tudja fizetni. Ha ezt nem engedik az felejtős.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #44284 Dátum: 2018.02.21 szerda, 13:54:15 »

Vagy nézze meg, hogy az olajbentő nyiláson jön e a kartergáz,
ha előtte melegítették akkor párologni fog, ha hideg akkor nem jön semmi sem!

Ez azért nem jó sztem,mert ha 1-3-4 órával korábban volt már inditva, úgy is sokkal könnyebben fog
indulni,mintha 12óra állás után lenne.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44285 Dátum: 2018.02.21 szerda, 14:19:29 »

Ez azért nem jó sztem,mert ha 1-3-4 órával korábban volt már inditva, úgy is sokkal könnyebben fog
indulni,mintha 12óra állás után lenne.

Ez igaz!! wave worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #44286 Dátum: 2018.02.21 szerda, 18:34:17 »

Nem gonoszság az ha hidegben akarod megnézni az első indítást.  Ha nincs takargatnivaló bármikor bárhol akár szervízben szerelővel is nézegetheti aki ki tudja fizetni. Ha ezt nem engedik az felejtős.

Szia!
Így igaz,most hideget jósolnak az okosok,most kell megnézni mit tud!Ha nem engedi,feledd el,akár milyen ismerős is!
Utána lehet nézelődni a többi dolgokkal kapcsolatban.....ha már jár a motor, mellette állva Smiley
Az sem baj,ha van aki már látott mondeot,vagy elvinni egy átvizsgálásra!Ne sajnáld a pénzt,annyit megér...
Bár még utána lehet meglepi....én is egy hónap után szivtam vele,sokba fájt!
Jó vételt!Amúgy egy nagyon jó autó,kényelmes,nagy csomagtér,nekem megfelel!
Üdv:Zsolti
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #44287 Dátum: 2018.02.21 szerda, 19:49:33 »

Elnézést, hogy előveszek egy régebbi hozzászólás de nem hagy nyugodni a kérdés.
Kételkedem, és egy kicsit tanácstalan vagyok.
A linkelt szűrő; hát nem az a tipikus 2um-es szűrő. Kocsmai stílusban lehetne azt is mondani, hogy a féltéglát kiszűrni jó.
Persze mások tapasztalását nem kérdőjelezném meg.
Azért piszkálja az oldalam a kíváncsiság: CR szivattyú fém kopását biztosan kiszűri??

Amiben esetleg látok fantáziát az az, hogy a szűrőház külső felére egy erős mágnest (például HDD-ből) felapplikálni (=barkácsolás) és az "csapdába ejtené" a fémforgácsot.
Így az nem menne vissza újra reszelni.

Ez így szerintetek segíthet? (vagy túl sok scifit olvastam??? )
Üdv,
BM
A gyári szűrő biztosan tudja azt , hogy nem kerül vissza szűretlen go a csúcsok irányába.Szerintem egy gyári szűrővel jobban jársz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #44288 Dátum: 2018.02.21 szerda, 21:16:29 »

A gyári szűrő biztosan tudja azt , hogy nem kerül vissza szűretlen go a csúcsok irányába.Szerintem egy gyári szűrővel jobban jársz.

Abból indulok ki amit korábban itt írtak. A résolajjal melegítik elő a gázolajat de úgy hogy a résolaj már nem megy vissza a szűrőbe.
Elfogadom, hogy melegebb gázolaj kell (Ők tudják hogyan változik a poise Smiley ) de valahogy mégis jobb lenne egy kicsit óvni az érzékeny részét!
Alszom még rá egyet!
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #44289 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 09:59:59 »

Szia!
Így igaz,most hideget jósolnak az okosok,most kell megnézni mit tud!Ha nem engedi,feledd el,akár milyen ismerős is!
Utána lehet nézelődni a többi dolgokkal kapcsolatban.....ha már jár a motor, mellette állva Smiley
Az sem baj,ha van aki már látott mondeot,vagy elvinni egy átvizsgálásra!Ne sajnáld a pénzt,annyit megér...
Bár még utána lehet meglepi....én is egy hónap után szivtam vele,sokba fájt!
Jó vételt!Amúgy egy nagyon jó autó,kényelmes,nagy csomagtér,nekem megfelel!
Üdv:Zsolti
Köszi Zsolti
Remélem jó lesz szavahihető embernek ismerem,sokat költött rá 174 ezernél kuplungszett csere,tavaly porlasztócsucsok cseréje,hátsó lengéscsilapitók csere igy veszem meg 600 ezerért.Elvileg van egy kinyomtatott friss Motordiagnostikája is.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44290 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 10:04:25 »

Köszi Zsolti
Remélem jó lesz szavahihető embernek ismerem,sokat költött rá 174 ezernél kuplungszett csere,tavaly porlasztócsucsok cseréje,hátsó lengéscsilapitók csere igy veszem meg 600 ezerért.Elvileg van egy kinyomtatott friss Motordiagnostikája is.

Azért nézd meg, hogy a csúcsok papírjai kódokkalmegvannak e?!
Volt e cr pumpa is cserélve?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44291 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 11:10:40 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az izzítógyertyák a motor beindulása után is üzemelnek még utánizzítási fázisban. ....
....
Tisztelettel László!

Ez azt jelenti, hogy az izzítók addig izzítanak amíg a motor eléri az üzemi, vagy egy ahhoz közeli állapotot?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #44292 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 11:28:49 »

Ez azt jelenti, hogy az izzítók addig izzítanak amíg a motor eléri az üzemi, vagy egy ahhoz közeli állapotot?

Ez miért is jelentené azt? Csak annyit jelent, hogy amikor a motor már jár, még akkor is lehet, hogy van izzítás. De miért kellene annak az üzemmeleg állapotig tartania?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44293 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 12:32:08 »

Ez miért is jelentené azt? Csak annyit jelent, hogy amikor a motor már jár, még akkor is lehet, hogy van izzítás. De miért kellene annak az üzemmeleg állapotig tartania?

AndyA
Kérdeztem nem kétségbe vontam.
Ugyanis, a kocsim amíg el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet addig elég hangos, azután szépen, kultúráltan jár. Az izzítógyertya cseréjénél a Wikiben ezt olvastam: " "Ráadásul egy dízel hidegen is járjon kulturáltan, egyenletesen." Mindezek alapján azt feltételeztem, hogy nem csak indításkor, hanem még utána is rásegítenek az izzítók.

Erre vonatkozik a kérdésem, nem egy adott hőmérséklet elérése volt a lényeg. Ha lehet izzítás már járó motornál is, akkor az is fennállhat, hogy ha nem kap izzítást, de kellene hogy kapjon, akkor sokkal hangosabban jár.

Okozhatja-e a motor hangos(abb) járását hidegen az indítógyertyák nem megfelelő működése?
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.22 csütörtök, 12:33:45 írta legyozo » Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44294 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 13:34:29 »

Kérdeztem nem kétségbe vontam.
Ugyanis, a kocsim amíg el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet addig elég hangos, azután szépen, kultúráltan jár. Az izzítógyertya cseréjénél a Wikiben ezt olvastam: " "Ráadásul egy dízel hidegen is járjon kulturáltan, egyenletesen." Mindezek alapján azt feltételeztem, hogy nem csak indításkor, hanem még utána is rásegítenek az izzítók.

Erre vonatkozik a kérdésem, nem egy adott hőmérséklet elérése volt a lényeg. Ha lehet izzítás már járó motornál is, akkor az is fennállhat, hogy ha nem kap izzítást, de kellene hogy kapjon, akkor sokkal hangosabban jár.

Okozhatja-e a motor hangos(abb) járását hidegen az indítógyertyák nem megfelelő működése?
Tisztelt Fórumtárs!
A dizel motornál az izzítógyertyák működése nagy mértékben segít a motornak az indítási fázison mint tranziens jelenségen túljutni. Ez azt jeleneti, hogy a gyertyák helyes működése esetén indítás után azonnal stabilizálódik az alapjárati fordulat, a gépezet még nagy hidegben is biztosan indul, stb...stb. Lehet, hogy van hatása a motor hangjára is. Az is igaz, hogy motor és motor hangja között nagyon nagy különbségek adódhatnak. Az én gépemnél nem tapasztaltam hangosabb járást az indítás után még nagy mínuszokban sem, viszont évek óta használom a full szintetikus 2T olajat, az üzemanyagban adalék ként. Amikor először használtam akkor megszűnt a dízelre jellemző keményebb hang. Tudom erről megoszlanak a vélemények, mármint a 2T olaj használatáról. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44295 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 14:14:13 »

Tisztelt Fórumtárs!
A dizel motornál az izzítógyertyák működése nagy mértékben segít a motornak az indítási fázison mint tranziens jelenségen túljutni. Ez azt jeleneti, hogy a gyertyák helyes működése esetén indítás után azonnal stabilizálódik az alapjárati fordulat, a gépezet még nagy hidegben is biztosan indul, stb...stb. Lehet, hogy van hatása a motor hangjára is. Az is igaz, hogy motor és motor hangja között nagyon nagy különbségek adódhatnak. Az én gépemnél nem tapasztaltam hangosabb járást az indítás után még nagy mínuszokban sem, viszont évek óta használom a full szintetikus 2T olajat, az üzemanyagban adalék ként. Amikor először használtam akkor megszűnt a dízelre jellemző keményebb hang. Tudom erről megoszlanak a vélemények, mármint a 2T olaj használatáról. wave
Tisztelettel László! worship  

Kedves László!
Ezen írást én is szívesen olvastam!
Erről az adalékolásról bővebben is olvasnék!
Köszi
Lackó
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #44296 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 14:29:04 »

A 92 fokost raktad be?
Olajkörit tuningoltad vagy csak cserélted mind a 2 ??
88 fokosat raktam be az is volt benne. Az olajkörihez nem nyúltam gyári ment bele, jól zárt átfújni nem lehetett rajta.
Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Zola 32
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


« Új hozzászólás #44297 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 14:48:55 »

88 fokosat raktam be az is volt benne. Az olajkörihez nem nyúltam gyári ment bele, jól zárt átfújni nem lehetett rajta.

Értem
De így is jó lett?!!
Olajkörin is meg a gyári 88 is átfujtunk meg sokkal gyengébb is a rúgoja
Azt inkább a 92 raktuk be
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44298 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 16:14:59 »

Tisztelt Fórumtárs!
A dizel motornál az izzítógyertyák működése nagy mértékben segít a motornak az indítási fázison mint tranziens jelenségen túljutni. Ez azt jeleneti, hogy a gyertyák helyes működése esetén indítás után azonnal stabilizálódik az alapjárati fordulat, a gépezet még nagy hidegben is biztosan indul, stb...stb. Lehet, hogy van hatása a motor hangjára is. Az is igaz, hogy motor és motor hangja között nagyon nagy különbségek adódhatnak. Az én gépemnél nem tapasztaltam hangosabb járást az indítás után még nagy mínuszokban sem, viszont évek óta használom a full szintetikus 2T olajat, az üzemanyagban adalék ként. Amikor először használtam akkor megszűnt a dízelre jellemző keményebb hang. Tudom erről megoszlanak a vélemények, mármint a 2T olaj használatáról. wave
Tisztelettel László! worship  
Köszönöm a választ!

Az alapjárat bizonytalankodik indítás után, de mindig elsőre indul(t). Nyáron cserélem az izzítókat. Érdemes ragaszkodni a gyári izzítóhoz vagy olcsóbb is megfelelhet?

Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44299 Dátum: 2018.02.22 csütörtök, 16:23:58 »

Köszönöm a választ!

Az alapjárat bizonytalankodik indítás után, de mindig elsőre indul(t). Nyáron cserélem az izzítókat. Érdemes ragaszkodni a gyári izzítóhoz vagy olcsóbb is megfelelhet?


Tisztelt Fórumtárs!
Mivel az izzítógyertyák ára nem drámai, ezért érdem vagy gyári vagy egy jobb minőséget Bosch. Denso gyertyákat alkalmazni. Ami fontos, a vásárlásnál, hogy a gyertyák után-izzításra alkalmasak legyenek. A gyertya cserével kapcsolatban tudom ajánlani tanulmányozásra az ezzel kapcsolatos cikket a FAQ és WIKI topikban. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak: 1 ... 879 880 881 882 883 884 885 [886] 887 888 889 890 891 892 893 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.