Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 08:42:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 944 945 946 947 948 949 950 [951] 952 953 954 955 956 957 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13205131 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #47500 Dátum: 2021.08.30 hétfő, 12:13:01 »

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy az autó néha gondol egyet és visszaváltásnál leejti a fordulatot és leáll a motor. De csak az EGR hibakódját hozza fel a P0401-et.
Nemrég volt felújítva a nagynyomású és a porlasztók, fel is lettek tanítva. Egyébként a kocsi szépen jár és jól is megy.
Hol keressem a problémát???  help

Előre is küszi a segítséget!  vigyor3

Egr hiba. Ott kutakodj.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47501 Dátum: 2021.08.30 hétfő, 13:07:57 »

Egr hiba. Ott kutakodj.
még az euro4 es TDCI sem áll meg egr miatt. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47502 Dátum: 2021.08.30 hétfő, 21:06:21 »

Köszönöm szépen a segítséget, ma kicseréltem a cmp szenzort. Azóta nem áll le! Bár még azért tesztelem!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47503 Dátum: 2021.08.30 hétfő, 21:17:54 »

Köszönöm szépen a segítséget, ma kicseréltem a cmp szenzort. Azóta nem áll le! Bár még azért tesztelem!  vigyor3
eljen reméljük így  marad.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47504 Dátum: 2021.09.01 szerda, 14:47:19 »

Sziasztok!
Sajnos még mindig van, hogy gondol egyet és megáll.  rinya
Melyik cmp szenzorra gondoltál Alf? Főtengely vagy Vezérműtengely?
Én a Főtengelyét cseréltem, annak tuti nem volt jó az értéke, mert kevés volt az ellenállása.

Kösztönöm a segítséget!
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47505 Dátum: 2021.09.01 szerda, 16:00:52 »

Sziasztok!
Sajnos még mindig van, hogy gondol egyet és megáll.  rinya
Melyik cmp szenzorra gondoltál Alf? Főtengely vagy Vezérműtengely?
Én a Főtengelyét cseréltem, annak tuti nem volt jó az értéke, mert kevés volt az ellenállása.

Kösztönöm a segítséget!
Az nem az.

CMP vez.tengely helyzet érz.  http://www.fordwiki.co.uk/images/3/36/Camshaftsensorlocation2.jpg
CKP főtengely helyzet érz.

A cmp a  szívósornál  lakik a hf-ben középen.Ez szokott gyakrabban tönkre menni,akár úgy is,hogy 1x jó,1x nem.
A ckp a váltó harangnál.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.01 szerda, 16:03:32 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47506 Dátum: 2021.09.01 szerda, 16:15:08 »

Okés, köszönöm szépen. Akkor veszek egy olyat is.   nyes
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47507 Dátum: 2021.09.01 szerda, 16:39:19 »

A cmp szenzor egyébként volt már vagy 4 éve cserélve. De lehet, hogy ennyit bírt....  szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47508 Dátum: 2021.09.01 szerda, 17:15:15 »

A cmp szenzor egyébként volt már vagy 4 éve cserélve. De lehet, hogy ennyit bírt....  szomoru1
Azért egy teljes értékű hibakód olvasás nem ártana, mert  a mobilos nem az. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47509 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 08:18:39 »

Sziasztok!

Sehol nem találtam az enyémmel egyező hibaleírást ezért gondoltam felteszem itt kérdésként, biztos lesz hozzá ötletetek.

2002-es mondeo 130 lóerős 2.0 TDCI motor delphi üzemanyagrendszerrel.

Nyaralás közben enyhe hegymenetben elkezdett villogni az izzításjelző (malacfarok) és érezhetően gyengült az autó. A legközelebbi hidegindításnál és azóta is már nem pöccre, hanem többedik fordulatra indul, néhány másodpercig 5-600-as fordulaton rázkódik, mintha valamelyik henger nem menne. Ez kb 5-10 másodperc után megszűnik a fordulat beáll 8-900 közé, viszont gázadásra terheléssel és terhelés nélkül is kb 1500-as fordulaton nem húz tovább, elkezd dadogni, sűrű fehér füstöt ereget, majd ha nagy nehezen eléri a 2000 környékét, akkor megint normálisabban pörög föl persze akkor sem a megszokott nyomatékkal.
Amikor felmelegszik a motor valamelyest, akkor ez az 1500-2000 fordulat közötti probléma megszűnik, de a motorhang nem egészen olyan mint régebben volt a fehér füst is meg-megjelenik gázadáskor és persze a teljesítményvesztés is megmaradt, ami már a hiba felléptekor is megjelent..

A malacfarok azóta is villog, a diagnosztika a P2336 hibakódot dobta ki mindkét vizsgálat során - 1-es henger kopogási küszöbérték felett.

Ez a netes és fórumos találatok alapján többnyire porlasztóhibát jelent és szerelő szerint a vezérlés felől van az egyes henger így abból a porlasztót próba szerencse alapon kiszedtem szétszedtem átmosogattam féktisztítóval gázolajjal visszaraktam és nem változott semmi.
Erre megnéztem mi történik, ha járó motornál lehúzom egyesével a porlasztók elektromos csatlakozóját, gondolván, hogy ha egy esetlegesen rossz porlasztó nem kap áramot és nem ad üzemanyagot az adott hengerbe (ennek gondolom így kéne lennie, hacsak nem pont az a gond, hogy soha nem zár le rendesen a porlasztó), akkor a maradék három hengernél esetleg másképp alakul a füstölés és a lyuk a fordulatszámtartományban, vagy ha már csatlakoztatva sem ad üzemanyagot, akkor meg nem változik a motor járása de nem így történt. Bármelyiket húztam le maradt a lyuk és a füstölés a motor rángatózása meg fokozódott. Nem is észleltem különbséget az egyes porlasztók áramtalanítása között.
Annyit megtettem még, hogy a légtömegmérőről lehúztam a csatlakozót és nem változott semmi. Ez nem tudom természetes-e, vagy pont a hibáját jelzi.

Szerintetek mi okozhat ilyen hibajelenséget?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47510 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 09:42:04 »

Sziasztok!

Sehol nem találtam az enyémmel egyező hibaleírást ezért gondoltam felteszem itt kérdésként, biztos lesz hozzá ötletetek.

2002-es mondeo 130 lóerős 2.0 TDCI motor delphi üzemanyagrendszerrel.

Nyaralás közben enyhe hegymenetben elkezdett villogni az izzításjelző (malacfarok) és érezhetően gyengült az autó. A legközelebbi hidegindításnál és azóta is már nem pöccre, hanem többedik fordulatra indul, néhány másodpercig 5-600-as fordulaton rázkódik, mintha valamelyik henger nem menne. Ez kb 5-10 másodperc után megszűnik a fordulat beáll 8-900 közé, viszont gázadásra terheléssel és terhelés nélkül is kb 1500-as fordulaton nem húz tovább, elkezd dadogni, sűrű fehér füstöt ereget, majd ha nagy nehezen eléri a 2000 környékét, akkor megint normálisabban pörög föl persze akkor sem a megszokott nyomatékkal.
Amikor felmelegszik a motor valamelyest, akkor ez az 1500-2000 fordulat közötti probléma megszűnik, de a motorhang nem egészen olyan mint régebben volt a fehér füst is meg-megjelenik gázadáskor és persze a teljesítményvesztés is megmaradt, ami már a hiba felléptekor is megjelent..

A malacfarok azóta is villog, a diagnosztika a P2336 hibakódot dobta ki mindkét vizsgálat során - 1-es henger kopogási küszöbérték felett.

Ez a netes és fórumos találatok alapján többnyire porlasztóhibát jelent és szerelő szerint a vezérlés felől van az egyes henger így abból a porlasztót próba szerencse alapon kiszedtem szétszedtem átmosogattam féktisztítóval gázolajjal visszaraktam és nem változott semmi.
Erre megnéztem mi történik, ha járó motornál lehúzom egyesével a porlasztók elektromos csatlakozóját, gondolván, hogy ha egy esetlegesen rossz porlasztó nem kap áramot és nem ad üzemanyagot az adott hengerbe (ennek gondolom így kéne lennie, hacsak nem pont az a gond, hogy soha nem zár le rendesen a porlasztó), akkor a maradék három hengernél esetleg másképp alakul a füstölés és a lyuk a fordulatszámtartományban, vagy ha már csatlakoztatva sem ad üzemanyagot, akkor meg nem változik a motor járása de nem így történt. Bármelyiket húztam le maradt a lyuk és a füstölés a motor rángatózása meg fokozódott. Nem is észleltem különbséget az egyes porlasztók áramtalanítása között.
Annyit megtettem még, hogy a légtömegmérőről lehúztam a csatlakozót és nem változott semmi. Ez nem tudom természetes-e, vagy pont a hibáját jelzi.

Szerintetek mi okozhat ilyen hibajelenséget?

szia.

Villogó malacfarok--vészüzem,csökkentett teljesítmény, turbó nyomás és üza rendszeri nyomás korlátozva.Hiba esetén ez van.
A kopogás szenzor jelének hibakódja alapján üzemanyagrendszeri hiba,tökéletlen égés bizonyos hengerben.
Diagnosztika mindenképp javasolt.5-600-as fordulat induláskor is valamilyen üza rendszeri hibára utalhat.De érdemes a töltési rendszert is ellenőrizni,mert rossz generátor is megtudja hülyíteni az ecu működését,ilyenre is volt példa korábban.Igaz, hogy az akkor fordult elő,amikor felkerült egy asszem Hella generátor,és nem illeszkedett a Smart charge rendszerbe, de ugyanúgy ezt a 5-600as fordulatot hozta alapjáraton,meg a dadogást.
Ha kizártátok a generátort,akkor marad az üza rendszer.
Rövid távon segíthet az újraprogramozása az ecuban a csúcsoknak.
Esélyes, hogy nemcsak a csúcsokkal lehet baj,de a nagynyomású szivattyú is megkophatott.
A go szűrőt szétvágva,a tartalmát pohárba kiöntve ellenőrizhető alulról egy mágnessel, hogy van-e benne fémforgács.
Nyilván rossz ómen,ha van benne.
Javasolt továbbá a turbó rendszer nyomásának az ellenőrzése.Csak menet közben, és ha már nincs vészüzem.Megszokott lenni a diag szerinti 2,4-2,5bar.Ami valósban 1-el kevesebb.
Érdemes, ha nincs, az egr szelepet ledugózni.Ha nem jól működik vagy szennyezett,elszelelhet a turbónyomás.
Hirtelen ennyi... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47511 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 10:27:16 »

szia.

Villogó malacfarok--vészüzem,csökkentett teljesítmény, turbó nyomás és üza rendszeri nyomás korlátozva.Hiba esetén ez van.
A kopogás szenzor jelének hibakódja alapján üzemanyagrendszeri hiba,tökéletlen égés bizonyos hengerben.
Diagnosztika mindenképp javasolt.5-600-as fordulat induláskor is valamilyen üza rendszeri hibára utalhat.De érdemes a töltési rendszert is ellenőrizni,mert rossz generátor is megtudja hülyíteni az ecu működését,ilyenre is volt példa korábban.Igaz, hogy az akkor fordult elő,amikor felkerült egy asszem Hella generátor,és nem illeszkedett a Smart charge rendszerbe, de ugyanúgy ezt a 5-600as fordulatot hozta alapjáraton,meg a dadogást.
Ha kizártátok a generátort,akkor marad az üza rendszer.
Rövid távon segíthet az újraprogramozása az ecuban a csúcsoknak.
Esélyes, hogy nemcsak a csúcsokkal lehet baj,de a nagynyomású szivattyú is megkophatott.
A go szűrőt szétvágva,a tartalmát pohárba kiöntve ellenőrizhető alulról egy mágnessel, hogy van-e benne fémforgács.
Nyilván rossz ómen,ha van benne.
Javasolt továbbá a turbó rendszer nyomásának az ellenőrzése.Csak menet közben, és ha már nincs vészüzem.Megszokott lenni a diag szerinti 2,4-2,5bar.Ami valósban 1-el kevesebb.
Érdemes, ha nincs, az egr szelepet ledugózni.Ha nem jól működik vagy szennyezett,elszelelhet a turbónyomás.
Hirtelen ennyi... Roll Eyes

Meg peches esetben az EGR-nél is lehet egy jókora darab koksz a szívócsőben, amitől nem jut a hengerbe a turbonyomás. De mázli lenne, ha csak ez lenne a baja, sajnos...

Pár kép referenciának, hogy súlyosabb esetekben hogyan tud kinézni:

https://www.fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47512 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 11:42:52 »

Meg peches esetben az EGR-nél is lehet egy jókora darab koksz a szívócsőben, amitől nem jut a hengerbe a turbonyomás. De mázli lenne, ha csak ez lenne a baja, sajnos...

Pár kép referenciának, hogy súlyosabb esetekben hogyan tud kinézni:

https://www.fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi

AndyA

igen,de a kopogás érzékelő hibakodja rosszat jelent...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47513 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 12:05:29 »

igen,de a kopogás érzékelő hibakodja rosszat jelent...

Azért írtam, hogy marha mázli lenne, ha mindezt csak egy koszos EGR okozná... :-(

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47514 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 13:40:00 »

Olyan ketyerét amivel rendesen lehet diagnosztizálni egy ilyen régebbi mondeot és esetleg a porlasztó kódjait is be lehet vinni lehet kapni pártízezer Forintért?
A generátor rendben van, 14,5 Volt a feszültségszint.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47515 Dátum: 2021.09.02 csütörtök, 17:36:51 »

Olyan ketyerét amivel rendesen lehet diagnosztizálni egy ilyen régebbi mondeot és esetleg a porlasztó kódjait is be lehet vinni lehet kapni pártízezer Forintért?
A generátor rendben van, 14,5 Volt a feszültségszint.
amire kell, azt tudja az elm327+forsan+laptop
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47516 Dátum: 2021.09.03 péntek, 09:58:41 »

Ez mind megvan, de az olcsó kis kék ELM327-em nem csatlakozik ehhez az autóhoz.
Nincs információtok esetleg konkrét készülékről beszerzési hellyel együtt, amivel 2002-es dízel mondeot lehet olvasni valós időben is?
A szervizes is csak olvasni tudta benne a hibakódot, de működés közben nem sikerült elő adatokat kihúzni belőle.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47517 Dátum: 2021.09.03 péntek, 10:52:45 »

Ez mind megvan, de az olcsó kis kék ELM327-em nem csatlakozik ehhez az autóhoz.
Nincs információtok esetleg konkrét készülékről beszerzési hellyel együtt, amivel 2002-es dízel mondeot lehet olvasni valós időben is?
A szervizes is csak olvasni tudta benne a hibakódot, de működés közben nem sikerült elő adatokat kihúzni belőle.
Bt os vagy usb s?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47518 Dátum: 2021.09.03 péntek, 16:47:50 »

Bluetoothos kis áttetsző kék burkolatú.
Ez a legolcsóbb kapható ELM372, más autóknál az ECU-hoz csatlakozás azért eleddig sikerült vele.
A mondeonál viszont kicsit komolyabb adapterekkel is csak a hibakód kiolvasásig sikerült eljutni, igaz nem Forscannel. Az egyik ráadásul szervizben történt.
A Forscant egyelőre csak letltöttem, de meg is veszem a teljes verziót egy évre, ha tudok csatlakozni a járgányhoz.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47519 Dátum: 2021.09.03 péntek, 18:04:13 »

Bluetoothos kis áttetsző kék burkolatú.
Ez a legolcsóbb kapható ELM372, más autóknál az ECU-hoz csatlakozás azért eleddig sikerült vele.
A mondeonál viszont kicsit komolyabb adapterekkel is csak a hibakód kiolvasásig sikerült eljutni, igaz nem Forscannel. Az egyik ráadásul szervizben történt.
A Forscant egyelőre csak letltöttem, de meg is veszem a teljes verziót egy évre, ha tudok csatlakozni a járgányhoz.
az ingyenes liszensz is teljes értékű.Laptopon használd usb s elm32el a forscant.Sok mindenre jó az mk3hoz is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47520 Dátum: 2021.09.04 szombat, 14:46:45 »

Bluetoothos kis áttetsző kék burkolatú.
Ez a legolcsóbb kapható ELM372, más autóknál az ECU-hoz csatlakozás azért eleddig sikerült vele.
A mondeonál viszont kicsit komolyabb adapterekkel is csak a hibakód kiolvasásig sikerült eljutni, igaz nem Forscannel. Az egyik ráadásul szervizben történt.
A Forscant egyelőre csak letltöttem, de meg is veszem a teljes verziót egy évre, ha tudok csatlakozni a járgányhoz.

Nincs mit megvenni. Bővített licensz kérhető hozzá max. 2 hónapra, de az akár többször is.

Vegyél VIN-T márkájú interface-t, azok jók és tutti működnek. Kékfog vagy zsinóros, az már mindegy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47521 Dátum: 2021.09.04 szombat, 14:47:34 »

Bluetoothos kis áttetsző kék burkolatú.
Ez a legolcsóbb kapható ELM372, más autóknál az ECU-hoz csatlakozás azért eleddig sikerült vele.
A mondeonál viszont kicsit komolyabb adapterekkel is csak a hibakód kiolvasásig sikerült eljutni, igaz nem Forscannel. Az egyik ráadásul szervizben történt.
A Forscant egyelőre csak letltöttem, de meg is veszem a teljes verziót egy évre, ha tudok csatlakozni a járgányhoz.

https://www.ebay.de/itm/FORScan-OBD2-Adapter-VINT-TT55502-ELMconfig-ELM327-modified-For-all-Windows/124117439042?_trkparms=aid%3D1110001%26algo%3DSPLICE.SIM%26ao%3D2%26asc%3D20160323102634%26meid%3D65870a74276647b183b93b6a529baa34%26pid%3D100623%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D172904752710%26itm%3D124117439042%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWeb&_trksid=p2047675.c100623.m-1

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47522 Dátum: 2021.09.06 hétfő, 08:20:01 »

Köszi az infot, közben berendeltem már kétfélét is. Remélem valamelyik bejön, de ha nem, ez lesz a következő.
Naplózva
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47523 Dátum: 2021.09.09 csütörtök, 17:51:11 »

Megjöttek a scannerek. USB-n keresztül nem csatlakoztak a laptophoz. Szerencsére az egyik WIFI-t is tud azon sikerült csatlakozni hozzá és csodák csodájára az autóhoz is, pedig nem fűztem nagy reményt egy olyan adapterhez amelyiken az OBD-t BOD-nak írják.
Csináltam egy diagramot az indításról, nem tudom sikerül-e beillesztenem ide, de ha igen, akkor megnéznétek láttok-e rajta valami anomáliát?

Naplózva
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47524 Dátum: 2021.09.09 csütörtök, 17:52:21 »

https://kepkuldes.com/image/SiShmV

Ez volna a linkje.
Naplózva
olo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #47525 Dátum: 2021.09.09 csütörtök, 17:55:15 »

EGRVR      Kipufogógáz-visszavezető szelep kitöltési tényező
FRP.OBDII       Tüzelőanyag-elosztócső nyomás
MAF.OBDII       Légtömegáram
MAP.OBDII       Csővezeték abszolút nyomásérzékelője
MFDES       Tüzelőanyag mennyiség igény milligramban
VSS               Gépkocsi sebesség
RPM.OBDII        Motor fordulatszám percenként
CHT               Hengerfej hőmérséklet

Ilyen sorrendben vannak az adatok a grafikonban.
Naplózva
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #47526 Dátum: 2021.09.11 szombat, 13:45:09 »

Szia ALF! Köszönöm a segítséget, a vezérműtengely jeladó volt a ludas, azóta szépen megy az autó! Köszönöm a segítséget!  worship  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47527 Dátum: 2021.09.11 szombat, 16:37:23 »

Szia ALF! Köszönöm a segítséget, a vezérműtengely jeladó volt a ludas, azóta szépen megy az autó! Köszönöm a segítséget!  worship  vigyor3
eljen integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 234


E-mail
« Új hozzászólás #47528 Dátum: 2021.09.13 hétfő, 20:21:34 »

Sziasztok!
Folyadékokat és különböző olajokat készülök cserélni az autómban. Az alábbiakkal merült fel kérdésem.
Szervóolaj 1 liter:
https://cromax.hu/szervo-_es_automata_valtoolaj_ford_zold_1l_40780
Váltóolajból 2 liter:
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/valtoolaj/valtoolaj_ford_63083
Fékfolyadék 1 liter:
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/fekolaj/fekfolyadek_1_liter_1276

Szeretnék megerősítést kérni, hogy ezek megfelelő mennységű és minősítéű folyadékok az autómhoz. A kapcsololódó faq-kat végigolvastam, nem mindenesetben érhetők el az ott említett minősítésű/számú folyadékok.
Köszönöm worship
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW
---past---
2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 LE, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47529 Dátum: 2021.09.14 kedd, 07:48:32 »

Sziasztok!
Folyadékokat és különböző olajokat készülök cserélni az autómban. Az alábbiakkal merült fel kérdésem.
Szervóolaj 1 liter:
https://cromax.hu/szervo-_es_automata_valtoolaj_ford_zold_1l_40780
Váltóolajból 2 liter:
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/valtoolaj/valtoolaj_ford_63083
Fékfolyadék 1 liter:
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/fekolaj/fekfolyadek_1_liter_1276

Szeretnék megerősítést kérni, hogy ezek megfelelő mennységű és minősítéű folyadékok az autómhoz. A kapcsololódó faq-kat végigolvastam, nem mindenesetben érhetők el az ott említett minősítésű/számú folyadékok.
Köszönöm worship


A váltóba 75w90-es kell?

Most nem tudom megnézni, otthon van az összes, én valami piros Febivel töltöttem fel a szervókört.

Fékfolyadékból meg a tökmindegymárka DOT 5.1-es (nem 5-ös!) kell neked, ami a legolcsóbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 234


E-mail
« Új hozzászólás #47530 Dátum: 2021.09.14 kedd, 16:41:31 »

A váltóba 75w90-es kell?

Most nem tudom megnézni, otthon van az összes, én valami piros Febivel töltöttem fel a szervókört.

Fékfolyadékból meg a tökmindegymárka DOT 5.1-es (nem 5-ös!) kell neked, ami a legolcsóbb.

AndyA
Ez alapján 75w90 kell bele, igen.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban

Szervóba a FAQ szerint zöld kell
http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0

Melyik lehet a valós?
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW
---past---
2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 LE, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47531 Dátum: 2021.09.14 kedd, 16:44:00 »

Ez alapján 75w90 kell bele, igen.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban

Szervóba a FAQ szerint zöld kell
http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0

Melyik lehet a valós?

Korábban zöld volt a szervóolaj, újabban (pár éve) már piros. Semmi jelentősége, anno megkérdeztem, még összeönteni is szabad.

Olvass PÜ-t és válaszolj.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gaborm911
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47532 Dátum: 2021.10.18 hétfő, 18:19:39 »

Siasztok Tagok!

A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki esetleg kicsit jártasabb a mondeo elektronikában,

Egyik nap találtam egy bontott autót, csak kesztyűtartó kellett volna, de olan jó áron adták, hogy elhoztam az egész autót.
A sajátom egy alap felszereltségű MK3 2007 2.0 tdci 130 lovas autó.
A donor autó ugyan ez 2005 ből és ghia felszereltésggel, amiben pluszban volt gyári fejtámla monitor.
Na már most én átraktam a komplett belsejét az autónak, üléseket amik fűthetőek, az enyém nem volt az, akkor ugye ezzel együtt a dvd és monitort.
akkor a gyári denso nagy navit, fűthető szélvédőt, xenont, fényérzékelős tükröt.
Sajnos hát én nekem ebben nem volt tapasztalatom, és nem tudtam, hogy ehhez kábelköteg csere is kell.
Nagy szívások után sikerült a komplett ( beltér, műszerfal, motortér) köteget kicserélni. ahogyan átraktuk a komfortmodult is .
A bontott autóban működött minden, sajnos nálam ami múködik az a denso nagynavi, annyiban hogy önmagátról kapcsolja a klímát. teljesen széthyülült az autó, lámpáim nem mennek, tompitottat kapcsolok akkor a ködlámpa megy stb..próba szerűen átraktuk a másik autó ECu ját is, azon kívül hogy nem jár szépen, nyílván mivel a porlasztók nem ehhez vannak feltanítva..sajnos a beltéri dolgokban semmi se váltzott..tqalán annyi h a világításom most normális lett, és a jobb oldali ülésfűtés bekapcsol és a szélévődő fűtés..!
Hátha tudna nekem ebben valaki valami okosságot mondani, vagy mindenképpen kerítenem kell valaki laptop mágust aki nagyon benne van a fordokban hátha meg tudja nekem valahogy csinálni?
Előre is köszönöm a a válaszokat!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47533 Dátum: 2021.10.18 hétfő, 19:34:08 »

Siasztok Tagok!

A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki esetleg kicsit jártasabb a mondeo elektronikában,

Egyik nap találtam egy bontott autót, csak kesztyűtartó kellett volna, de olan jó áron adták, hogy elhoztam az egész autót.
A sajátom egy alap felszereltségű MK3 2007 2.0 tdci 130 lovas autó.
A donor autó ugyan ez 2005 ből és ghia felszereltésggel, amiben pluszban volt gyári fejtámla monitor.
Na már most én átraktam a komplett belsejét az autónak, üléseket amik fűthetőek, az enyém nem volt az, akkor ugye ezzel együtt a dvd és monitort.
akkor a gyári denso nagy navit, fűthető szélvédőt, xenont, fényérzékelős tükröt.
Sajnos hát én nekem ebben nem volt tapasztalatom, és nem tudtam, hogy ehhez kábelköteg csere is kell.
Nagy szívások után sikerült a komplett ( beltér, műszerfal, motortér) köteget kicserélni. ahogyan átraktuk a komfortmodult is .
A bontott autóban működött minden, sajnos nálam ami múködik az a denso nagynavi, annyiban hogy önmagátról kapcsolja a klímát. teljesen széthyülült az autó, lámpáim nem mennek, tompitottat kapcsolok akkor a ködlámpa megy stb..próba szerűen átraktuk a másik autó ECu ját is, azon kívül hogy nem jár szépen, nyílván mivel a porlasztók nem ehhez vannak feltanítva..sajnos a beltéri dolgokban semmi se váltzott..tqalán annyi h a világításom most normális lett, és a jobb oldali ülésfűtés bekapcsol és a szélévődő fűtés..!
Hátha tudna nekem ebben valaki valami okosságot mondani, vagy mindenképpen kerítenem kell valaki laptop mágust aki nagyon benne van a fordokban hátha meg tudja nekem valahogy csinálni?
Előre is köszönöm a a válaszokat!

nagy fába vágtad a fejszédet,egy kesztyű tartó miatt.
Jó néhány dolgot aktiválni kell a komfort modulban ids el,hogy működjön. Tehát szervíz,vagy olyan akinek van ids klónja.
Itt talán Vik az aki ennyire beletud mélyedni,csak nem biztos,hogy megéri majd neked. Keresd Németh Viktort az Autofort nál a lurdyval szemben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47534 Dátum: 2021.10.19 kedd, 09:18:58 »

nagy fába vágtad a fejszédet,egy kesztyű tartó miatt.
Jó néhány dolgot aktiválni kell a komfort modulban ids el,hogy működjön. Tehát szervíz,vagy olyan akinek van ids klónja.
Itt talán Vik az aki ennyire beletud mélyedni,csak nem biztos,hogy megéri majd neked. Keresd Németh Viktort az Autofort nál a lurdyval szemben.

Én a GEM-et is megpróbálnám átrakni (ha riasztós volt a donorautó, akkor ésszel, alaposan utánajárva az eljárásnak, mert ha egyszer lezár, nem fogod könnyen kinyitni, ha egyáltalán!).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Frodo0707
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #47535 Dátum: 2021.11.13 szombat, 07:16:45 »

Sziasztok.
Van egy 2005 mk3 mondeo 2.0TDCI izzítás után a motor hibakód nem alszik el, de indítás után igen.
Segítségére lenne szükségem hátha volt hasonló probléma valakinek.
Üzemelés közben semmi hiba, nem ugrál nem füstöl, semmi.
Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47536 Dátum: 2021.11.13 szombat, 09:53:40 »

Sziasztok.
Van egy 2005 mk3 mondeo 2.0TDCI izzítás után a motor hibakód nem alszik el, de indítás után igen.
Segítségére lenne szükségem hátha volt hasonló probléma valakinek.
Üzemelés közben semmi hiba, nem ugrál nem füstöl, semmi.
Előre is köszönöm a segítséget.
hibakódot kellene olvasni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47537 Dátum: 2021.11.15 hétfő, 08:44:15 »

Sziasztok,

izzítógyertya hibát hibakódolvasóval ki lehetne olvasni ?

Köszi!
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47538 Dátum: 2021.11.15 hétfő, 09:07:22 »

Sziasztok,

izzítógyertya hibát hibakódolvasóval ki lehetne olvasni ?

Köszi!
mk3 nál nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47539 Dátum: 2021.11.15 hétfő, 09:19:59 »

Köszi.
Lehet rossz izzítógyertya az oka annak ha pár nap állást követően, indítás után 1-2 mp-re leáll a motor?
Aztan elég nehezen indult be nagy fehér füsttel.
Tavaly is volt ilyen párszor mikor bejött a hideg, akkor kiolvasták : "inditási nyomás veszteséget" írt ki. Meleg időben semmi gond, most újra a tavalyi jelenség ismétlődik...
 






mk3 nál nem.
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47540 Dátum: 2021.11.15 hétfő, 09:30:20 »

Köszi.
Lehet rossz izzítógyertya az oka annak ha pár nap állást követően, indítás után 1-2 mp-re leáll a motor?
Aztan elég nehezen indult be nagy fehér füsttel.
Tavaly is volt ilyen párszor mikor bejött a hideg, akkor kiolvasták : "inditási nyomás veszteséget" írt ki. Meleg időben semmi gond, most újra a tavalyi jelenség ismétlődik...
 






a leállás nem az miatt van.Levegősödés,ezért a hibakód is....nehéz megtalálni a hibát.Csatikban ó gyűrűket kell cserélni vitonra az üza cső rendszerben,és a résolaj visszavezetésnél is-ellenőrzés,javítás ha valahol szivárog.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47541 Dátum: 2021.11.15 hétfő, 10:08:54 »

Köszi a választ.
Egy éve ezzel a problémával visszavittem a dizelesehez, ahol a rendszer felújítást csinálták de ők csak a csúcsokat kódolták újra. Utána mindig többször izzítottam rá és eddig jó volt, aztan most jött a hideg és újra előjött.
Üdv.




a leállás nem az miatt van.Levegősödés,ezért a hibakód is....nehéz megtalálni a hibát.Csatikban ó gyűrűket kell cserélni vitonra az üza cső rendszerben,és a résolaj visszavezetésnél is-ellenőrzés,javítás ha valahol szivárog.
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47542 Dátum: 2021.11.15 hétfő, 10:30:45 »

Sziasztok,

izzítógyertya hibát hibakódolvasóval ki lehetne olvasni ?

Köszi!

Inkább egy lakatfogós árammérővel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47543 Dátum: 2021.11.16 kedd, 12:02:54 »

Üdv mindenkinek..

a problémám a következő: mk3 2.0 tdci , az ízzitást jelző lámpa menetközben folyamatosan kezdett villogni, újra indítás után ugyan az a probléma .

                                    rendesen indúl, gyorsúl,nem füstöl....semmilyen más probléma nincs
  mit tanácsoltok, hogyan orvosoljam, mihez kezdjek ?

Köszönöm előre is a válaszokat
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47544 Dátum: 2021.11.16 kedd, 12:04:30 »

Üdv mindenkinek..

a problémám a következő: mk3 2.0 tdci , az ízzitást jelző lámpa menetközben folyamatosan kezdett villogni, újra indítás után ugyan az a probléma .

                                    rendesen indúl, gyorsúl,nem füstöl....semmilyen más probléma nincs
  mit tanácsoltok, hogyan orvosoljam, mihez kezdjek ?

Köszönöm előre is a válaszokat

Amikor villog az izzításjel,akkor kell hibakódot olvastatni,és utána lehet a javításon agyalni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47545 Dátum: 2021.11.18 csütörtök, 07:59:01 »

Gázolajszűrőnél Hengst filter vagy Bosch a javasolt?

köszi.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47546 Dátum: 2021.11.18 csütörtök, 08:28:18 »

Gázolajszűrőnél Hengst filter vagy Bosch a javasolt?

köszi.

Csakis a gyári, azaz Bosch. Jó még a Mann is, de aránytalanul sokkal drágább.

A közmegegyezés szerint viszont ezen a kettőn kívül mást nem akarsz az autódba tenni, ha még sokáig használni akarod. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47547 Dátum: 2021.11.18 csütörtök, 08:40:09 »

Csakis a gyári, azaz Bosch. Jó még a Mann is, de aránytalanul sokkal drágább.

A közmegegyezés szerint viszont ezen a kettőn kívül mást nem akarsz az autódba tenni, ha még sokáig használni akarod. :-)

AndyA
Értettem, akkor ehhez tartom magam.

Köszi! integet2
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47548 Dátum: 2021.11.19 péntek, 08:18:00 »

A résolajcső porlasztó felőli végéhez milyen méretű tömítés kell? Tudja esetleg valaki?


köszi
« Utoljára szerkesztve: 2021.11.19 péntek, 08:28:02 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Gaborm911
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47549 Dátum: 2021.11.20 szombat, 08:18:01 »

Sziasztok, Jóreggelt! Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha van köztünk szerelő, netán nálam jobban hozzáértő. 2.0 tdci 130 lovas 2007 es mondeo mkIII. Most kapott új porlasztókat, új nagynyomású, olaj és összes szűrő cserélve. A problémám az lenne, hogy szervízben, számlával csinálták. De az autó elképesztő módon csattog, hangosabb mint volt sokkal. Nagyon kormol és erőtlen. És hozzáteszem kapott új turbót ( felújítottat) és egy teljesen új vezérlőelektronikát. Gyengébb is az autó jóval. Vittem másik szervízbe, ott azt mondták rá, hogy a 3-as porlasztó néha többet fecskendez be, kb minden 10-ik beporlasztásnál. Lehetne ez a baj? Netán a vezérműláncot 1 fokkal vagy foggal  nem rakhatták el. Alapjáraton is nagyon csattogosan jár. Hátha valaki tud segíteni. Diagnosztikám sajnos nincsen. Előre is köszönöm.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 944 945 946 947 948 949 950 [951] 952 953 954 955 956 957 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.