Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 21:49:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 937 938 939 940 941 942 943 [944] 945 946 947 948 949 950 951 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13317171 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #47150 Dátum: 2020.07.17 péntek, 17:42:58 »

Persze, nem is írtam, hogy műanyag. Én a futófelületre gondoltam Kiszedve ugyan nem láttam, de az egyik képen látszik egy fémcsík, ami be van szorulva a bordásszíj és a feszítő konzolja közé. Feltételezem, hogy az a tárcsa futófelületéből vált le. A futófelület robbanhatott/tört szét. Azt nem tudom, hogy készítik a szíjtárcsa futófelületét (csak esztergálják, vagy külön rápréselik mint egy abroncsot?), de nálam szétment...
Ebben a cikkben igaz más márkáról van szó, de pont van egy kép, ami szerint külön elem a tárcsa futófelülete: https://totalcar.hu/belsoseg/2016/09/04/miert_csiripel_a_tdi/

Szerk: Na megvan. Ezt kell nézni - https://talkford.com/community/topic/127282-tdci-aux-belt-tensioner-how-to/?p=2052383
Na itt van még egy plusz kép, bár ez sem az enyémről készült:

De annak vasból kellene lennie, nem műanyagból... Vagy a vas törött el?

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.17 péntek, 18:09:42 írta francoe » Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #47151 Dátum: 2020.07.17 péntek, 18:22:50 »

Sziasztok!

Van nekem egy 2.0tdci 131le mondeom.Fel lett újítva a nagynyomású szívattyú és vettem hozzá bemért injektorokat.Össze lett rakva ,fel is lettek okosítva az injektorok és nem akar járn ia a motor. Akinek van hasonló tapaszatalat és ötlete hogy mi a megoldás,azért nagyon hálás lennék.Még egy kérés itt a végén,nagyon szépen megkérek mindenkit hogy csak építő jellegű hozzászólást irjon,mert már eléggé elfáradtam a dologban és az okoskodással ésa  viccelődésel nem jutok előrébb.
Köszönöm mindenkinek aki segít.

Üdv.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47152 Dátum: 2020.07.17 péntek, 21:28:43 »

Sziasztok!

Van nekem egy 2.0tdci 131le mondeom.Fel lett újítva a nagynyomású szívattyú és vettem hozzá bemért injektorokat.Össze lett rakva ,fel is lettek okosítva az injektorok és nem akar járn ia a motor. Akinek van hasonló tapaszatalat és ötlete hogy mi a megoldás,azért nagyon hálás lennék.Még egy kérés itt a végén,nagyon szépen megkérek mindenkit hogy csak építő jellegű hozzászólást irjon,mert már eléggé elfáradtam a dologban és az okoskodással ésa  viccelődésel nem jutok előrébb.
Köszönöm mindenkinek aki segít.

Üdv.

Ha kipihented magad  wave , egy picit részletesebben írd már le mit csinál a motor, beindul de kihagy vagy beindul de leáll vagy egyáltalán be se indul, üa.szürő volt-e cserélve, ki lett rendesen légtelenítve
hibakódot olvastatok-e , mit mutat  ilyen infók tudatában jobban tudunk segíteni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #47153 Dátum: 2020.07.17 péntek, 23:21:41 »

Ha kipihented magad  wave , egy picit részletesebben írd már le mit csinál a motor, beindul de kihagy vagy beindul de leáll vagy egyáltalán be se indul, üa.szürő volt-e cserélve, ki lett rendesen légtelenítve
hibakódot olvastatok-e , mit mutat  ilyen infók tudatában jobban tudunk segíteni


Helló!

Szűrő lett cserélve,a rendszer is ki lett takarítva(A tank is le lett véve és ki lett takarítva). Nem indul be csak féktisztítóval de úgyis leáll ha nem adagolod neki.Ki lett olvasva nincs hibakód.
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #47154 Dátum: 2020.07.18 szombat, 06:07:32 »


Helló!

Szűrő lett cserélve,a rendszer is ki lett takarítva(A tank is le lett véve és ki lett takarítva). Nem indul be csak féktisztítóval de úgyis leáll ha nem adagolod neki.Ki lett olvasva nincs hibakód.

Tisztelt Studeni!

A leírtak alapján légtelenítési problémád van. A TDCI és minden dizelre, melynek nincs a tankban, vagy a kisnyomású szakaszban tászivattyúja jellenző, hogy elég nehéz lelégtelenítani. Sajnos ezzel meg kell küldened. Javaslom, hogy az üzemanyag szűrőt töltsd fel, illetve én a szűrőbe visszafolyó ágat le szoktam kötni légtelenítés közben. A szűrőn lévő csonkot ledugózom, a visszafolyó ágat pedig belevezuetem egy kis műanyag edénybe. Így a szerencsétlen nagynyomású szivattyú nem a levegőt keringeti. Még egy lehetőség, hogy egy nagyobb kézi fecskendővel elkezdem a szűrő résolajos ágán keresztül elkezdem felszívni az üzemanyagot, ha ott már stabilan jön a gázolaj, csak akkor kezdem el járati a motort.

Remélem beindul és nem égeted le az indítómotort. Sok sikert.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #47155 Dátum: 2020.07.18 szombat, 09:16:48 »

Tisztelt Studeni!

A leírtak alapján légtelenítési problémád van. A TDCI és minden dizelre, melynek nincs a tankban, vagy a kisnyomású szakaszban tászivattyúja jellenző, hogy elég nehéz lelégtelenítani. Sajnos ezzel meg kell küldened. Javaslom, hogy az üzemanyag szűrőt töltsd fel, illetve én a szűrőbe visszafolyó ágat le szoktam kötni légtelenítés közben. A szűrőn lévő csonkot ledugózom, a visszafolyó ágat pedig belevezuetem egy kis műanyag edénybe. Így a szerencsétlen nagynyomású szivattyú nem a levegőt keringeti. Még egy lehetőség, hogy egy nagyobb kézi fecskendővel elkezdem a szűrő résolajos ágán keresztül elkezdem felszívni az üzemanyagot, ha ott már stabilan jön a gázolaj, csak akkor kezdem el járati a motort.

Remélem beindul és nem égeted le az indítómotort. Sok sikert.

Helló Etekefiloz!

Köszi a választ.Az a baj hogy a résolajcsöveket meglazítva jön a gázolaj,de nem indul be.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47156 Dátum: 2020.07.18 szombat, 09:26:59 »

Helló Etekefiloz!

Köszi a választ.Az a baj hogy a résolajcsöveket meglazítva jön a gázolaj,de nem indul be.
A vezérlés a helyén tutira?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #47157 Dátum: 2020.07.18 szombat, 09:49:12 »

A vezérlés a helyén tutira?

Helló!

Át lett forgatva kétszer és ugyanoda esett,szépen átfordult nem akadt.be lett stiftelve a két kerék  a másik oldalon meg a jelre lett forgatva.
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.18 szombat, 09:51:39 írta studeni » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47158 Dátum: 2020.07.18 szombat, 10:10:36 »

Helló!

Át lett forgatva kétszer és ugyanoda esett,szépen átfordult nem akadt.be lett stiftelve a két kerék  a másik oldalon meg a jelre lett forgatva.
Akkor marad a légtelenítés.A nagynyomású villamos csatijai a helyén?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #47159 Dátum: 2020.07.18 szombat, 10:30:03 »

Akkor marad a légtelenítés.A nagynyomású villamos csatijai a helyén?

Akkor is levegős, ha a résolajcsövön ömlik a gázolaj?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47160 Dátum: 2020.07.18 szombat, 11:05:42 »

Akkor is levegős, ha a résolajcsövön ömlik a gázolaj?
Hát persze, hogy lehetséges.Honnan tudod,hogy megvan-e a rendszernyomás,ami kell az induláshoz?
Indítózáskor mérni kellene.260-300 bar kell azt hiszem...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47161 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 07:09:22 »

Sziasztok

Tegnap felfedeztem parkolásnál, hogy abból az irányból ahonnan jöttem vízcseppek vannak az úton. Megnéztem a kiegyenlítő tartályt, amiben éppen, hogy volt benne némi hűtővíz . Töltöttem utána fagyállót aztán néztem az autól alá, de nem láttam hogy honnan csepeg .
Aztán elindultam vele és otthon néztem és ugyanúgy csepegett sőt inkább folyott. Alá néztem az autó alá és akkor láttam, hogy az olajszűrő és az olajhűtő környékéről csepegett., folyott a víz úgy néz ki csak járó motornál jelentkezik a hiba.

Vízpumpa lehet?

Gondolom bár járatva az autót a motortérből sehol nem láttam nedvesség nyomát vízpumpa környékén Bár a vízpumpa alsó részét azt Nyilván nem láttam Mert nem lehet hozzáférni.

 jó lehet a tippem?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47162 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 07:11:35 »

Vízpumpával milyet érdemes venni, ha utángyártott ban gondolkodok?
 Láttam INA-t az jó lehet?

 mekkora Szívás a cseréje?

Köszi
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47163 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 07:20:33 »

Vízpumpával milyet érdemes venni, ha utángyártott ban gondolkodok?
 Láttam INA-t az jó lehet?

 mekkora Szívás a cseréje?

Köszi

Elég egyértelműen vízpumpa és környéke.

Olyat vegyél, amihez adják a tömítést is, és rajta van a csőcsatlakozó rész is. Meg készülj fel arra, hogy peches esetben szervószvattyút is cserélsz, bár ez ilyen sima folyásos esetben talán még nem nagy veszély.

Ilyesmi kell neked:

https://cdn.bardiauto.hu/img/product/thumb/8/3/8/4/5/8384597_original.jpg

Szemben ezzel:

https://cdn.bardiauto.hu/img/product/thumb/8/3/8/7/2/8387242_original.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47164 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 08:31:26 »

Elég egyértelműen vízpumpa és környéke.

Olyat vegyél, amihez adják a tömítést is, és rajta van a csőcsatlakozó rész is. Meg készülj fel arra, hogy peches esetben szervószvattyút is cserélsz, bár ez ilyen sima folyásos esetben talán még nem nagy veszély.

Ilyesmi kell neked:

https://cdn.bardiauto.hu/img/product/thumb/8/3/8/4/5/8384597_original.jpg

Szemben ezzel:

https://cdn.bardiauto.hu/img/product/thumb/8/3/8/7/2/8387242_original.jpg

AndyA

Köszönöm szépen a kimerítő választ.

INA esetleg jó lehet?
A szervószivattyú csere miért jöhet szóba? A meghajtó tengelye miatt, mert ledarálhajta a vízpumpa a szivattyú tengelyét?

Mennyire szivatós a csere?

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47165 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 08:38:03 »

Köszönöm szépen a kimerítő választ.

INA esetleg jó lehet?
A szervószivattyú csere miért jöhet szóba? A meghajtó tengelye miatt, mert ledarálhajta a vízpumpa a szivattyú tengelyét?

Mennyire szivatós a csere?

Én GSR-re bíztam a cserét anno, nem álltam neki otthon.

Igen, a szervó végén eldarálhatja a tengelyt, ami hajtja. De az inkább akkor gázos, ha beáll a szivattyú. Ha simán "csak" folyik, akkor optimális esetben akár egy tömítés csere is megoldhatja a dolgot. De ezt csak akkor fogod megtudni, amikor leszedted.

Az enyém a beállás határán volt, kézzel már nem lehetett átforgatni, csak fogóval tekerve a tengelyt, de a szervónak még nem esett baja, elég volt a vízpumpát cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47166 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 08:56:49 »

Én GSR-re bíztam a cserét anno, nem álltam neki otthon.

Igen, a szervó végén eldarálhatja a tengelyt, ami hajtja. De az inkább akkor gázos, ha beáll a szivattyú. Ha simán "csak" folyik, akkor optimális esetben akár egy tömítés csere is megoldhatja a dolgot. De ezt csak akkor fogod megtudni, amikor leszedted.

Az enyém a beállás határán volt, kézzel már nem lehetett átforgatni, csak fogóval tekerve a tengelyt, de a szervónak még nem esett baja, elég volt a vízpumpát cserélni.

AndyA

Ok Köszi.
A csőcsatlakozós csak az esetleges barágódott csavar vagy a szükséges plusz tömítés miatt érdemes választani vagy van más oka is?

szervo és a vízpumpa meghajtás csatlakozását milyen zsírral érdemes ellátni?
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.30 csütörtök, 11:17:40 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #47167 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 12:17:23 »

Ok Köszi.
A csőcsatlakozós csak az esetleges barágódott csavar vagy a szükséges plusz tömítés miatt érdemes választani vagy van más oka is?

szervo és a vízpumpa meghajtás csatlakozását milyen zsírral érdemes ellátni?
Simán cserélhető házilag. A szívosort kell felette lebontani. Utána hozzáférhető.
A csőcsatlakozós fedél simán átrakható a régiről.
A talp tömítés legyen benne mindenképpen.
Zsírt nem tudom, vmi hez adnak is. De hogy a pumpához vagy a szivattyúhoz azt nem tudom.
Összerakás, feltöltés után a pumpa tetején lévő csavarral légteleníts egyet, az sem baj ha nem teszed, mert megoldja magától. De az első indításnàl nekem enélkül sz@r volt a pumpa hangja, néhány fordulatig.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47168 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 12:31:14 »

Ok Köszi.
A csőcsatlakozós csak az esetleges barágódott csavar vagy a szükséges plusz tömítés miatt érdemes választani vagy van más oka is?

szervo és a vízpumpa meghajtás csatlakozását milyen zsírral érdemes ellátni?

Át kell rakd a régiről, ha nincs rajta. Gyárilag ott van, azzal nincs gond, tömít, nem szivárog, kész. Kényelmesebb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47169 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 12:45:53 »

Át kell rakd a régiről, ha nincs rajta. Gyárilag ott van, azzal nincs gond, tömít, nem szivárog, kész. Kényelmesebb.

AndyA

Milyen zsírt érdemes venni a tengelyek csatlakozásánál, nincs benne a dobozban?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #47170 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 14:11:48 »

Milyen zsírt érdemes venni a tengelyek csatlakozásánál, nincs benne a dobozban?
Nekem van egy maradék Dolz vízpumpám, fedél nélküli verzió, ha érdekel.
Nem volt beépítve.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #47171 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 14:17:59 »

Milyen zsírt érdemes venni a tengelyek csatlakozásánál, nincs benne a dobozban?
Tisztelt Fórumtárs!
A szivattyú tengelyén használatos zsírt érdemes a Ford szervizben beszerezni. Ez egy speciális sűrűségű hőálló zsír. Én nem sajnáltam rá a pénzt, amikor évekkel ezelőtt cseréltem a szivattyút. Azóta sincs semmi problémám. Nem olcsó de jó!! Alkalmanként többe kerülhet a leves mint a hús!
A szerelésről annyit, hogy nem egy nagy szám. Akinek egy kis műszaki érzéke van bátran fogjon hozzá. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47172 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 15:01:14 »

Milyen zsírt érdemes venni a tengelyek csatlakozásánál, nincs benne a dobozban?

Tőlem kérdezed? Én IT-s vagyok, nem autóreszelő.

Disznózsír...?  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47173 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 15:01:59 »

Tisztelt Fórumtárs!
A szivattyú tengelyén használatos zsírt érdemes a Ford szervizben beszerezni. Ez egy speciális sűrűségű hőálló zsír. Én nem sajnáltam rá a pénzt, amikor évekkel ezelőtt cseréltem a szivattyút. Azóta sincs semmi problémám. Nem olcsó de jó!! Alkalmanként többe kerülhet a leves mint a hús!
A szerelésről annyit, hogy nem egy nagy szám. Akinek egy kis műszaki érzéke van bátran fogjon hozzá. wave
Tisztelettel László! worship

Na, ezért bíztam én GSR-re az enyémet.  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47174 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 16:09:59 »

Tőlem kérdezed? Én IT-s vagyok, nem autóreszelő.

Disznózsír...?  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Jolvan jolvan...

Akkor valami hődisznó kell a hőállóság miatt ...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47175 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 16:10:39 »

Tisztelt Fórumtárs!
A szivattyú tengelyén használatos zsírt érdemes a Ford szervizben beszerezni. Ez egy speciális sűrűségű hőálló zsír. Én nem sajnáltam rá a pénzt, amikor évekkel ezelőtt cseréltem a szivattyút. Azóta sincs semmi problémám. Nem olcsó de jó!! Alkalmanként többe kerülhet a leves mint a hús!
A szerelésről annyit, hogy nem egy nagy szám. Akinek egy kis műszaki érzéke van bátran fogjon hozzá. wave
Tisztelettel László! worship
Köszönöm a tanácsot!
Utánajárok...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #47176 Dátum: 2020.08.05 szerda, 20:16:23 »

Sziasztok!

Tudtok ajánlani TDCI-hez valóban értő embert? Két probléma van, és úgy tűnik a szerelők kifogytak az ötletekből.
1. Hidegen recseg, csattog, füstöl, roppant kellemetlen hangja van. Ez kevésbé zavar, mert amint a hőmérő mutatója megmozdul, kisimul a járása és megy mint a doxa.
2. Ami jobban fáj, hogy meleg motorral is rángat, de nagyon. 1500-2000 ford. között jön elő, elég jól köthető adott forulathoz. Ahogy melegszik, kicsit fentebb tolódik 2k közelébe. Városba ez 50-es tempó környékén van, egy fokozattal fentebb 90-nél, de 110-es tempónál is előfordul.
Amikor 50-nél elkezdi, vagy kicsit elveszem a gázt vagy kicsit többet nyomok, mert ha megtartom, kitépi a futóművet, akkorákat ránt. Automata váltós, ilyenkor ha kézzel visszakapcsolok egyet, magasabb fordulaton simán megy. Magasabb sebességnél nem ennyire erős a rángatás, 110-nél elég ha nyomok kettőt a tempomaton fel vagy le és abbamarad.

2003-as, FMBA motor, 400e km fölött van benne, olajat nem eszi, mindig indul pöccre, érzésre van még ereje, üzemanyagfogyasztásban sem érzek problémát. Nem helyben járkálok vele rövideket (legalábbis nagyon ritkán).
Utóbbi időben az alábbi javítások voltak:
Injektorok, nagynyomású szivattyú ~1éve felújítva, sokat nem ment azóta. Vezérlésben valami himbasort cseréltek, turbó utáni kipufogó szakaszt kellett hegeszteni, mert repedt volt.

m

Sziasztok!

Ha már kérdeztem, akkor legyen meg a válasz is: Vik-et nem kerestem fel, közbejött a karantén. Autósboltban egy beszélgetésben elhangzott, hogy "ezeknél a TDCI-knél típushiba, hogy elfelejtik az injektor kódokat". Ez így elsőre elég vadul hangzott, de betette a bogarat a fülembe. Forscannal megnéztem a kocsiban az injektor kódokat, és a 3. és 4. injektor kódja megegyezett. Ez biztosan nem lehetséges, megnéztem a papírokat amit felújítás után adtak, nyilván nem egyezik a két kód. Elsőre javítottam a 4. injektor kódját a megfelelőre. Nem lett sokkal jobb, de valami változott. Egyeztettem a szerelőkkel, és mondták, hogy ők beépítéskor a henger számát írják a papírokra, ez alapján viszont baromira nem stimmelt a kódok sorrendje (csak az 1-es, nyilván). Módosítottam a kódokat a forscan-ban lévő ábra alapján (1-4-3-2), és sokkal jobb lett. Hidegen még nem tudtam megnézni, de jobban is gyorsul, és eddig nem találtam meg azokat a pontokat, ahol rángatna.
Egy kicsit (lóf...szt, nagyon) idegesít, hogy erre nekem kellett rájönnöm...
"Állítólag" van olyan, hogy elfelejti a kódokat, olyat is láttak, hogy összekeverednek a kódok, meg olyat is, hogy elvesznek a vezérlőből... hát nem tudom, elég gyanús, hogy a forscan felületen a beépítés sorrendjében voltak beírva, és a két utolsó megegyezett...
Volt egyébként az elmúlt időszakban akksi problémám, többször kimerült, elég keveset mozgott az autó, ez vagy közrejátszott a probléma kialakulásában, vagy nem, passz..
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47177 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 06:45:04 »

Sziasztok!

Ha már kérdeztem, akkor legyen meg a válasz is: Vik-et nem kerestem fel, közbejött a karantén. Autósboltban egy beszélgetésben elhangzott, hogy "ezeknél a TDCI-knél típushiba, hogy elfelejtik az injektor kódokat". Ez így elsőre elég vadul hangzott, de betette a bogarat a fülembe. Forscannal megnéztem a kocsiban az injektor kódokat, és a 3. és 4. injektor kódja megegyezett. Ez biztosan nem lehetséges, megnéztem a papírokat amit felújítás után adtak, nyilván nem egyezik a két kód. Elsőre javítottam a 4. injektor kódját a megfelelőre. Nem lett sokkal jobb, de valami változott. Egyeztettem a szerelőkkel, és mondták, hogy ők beépítéskor a henger számát írják a papírokra, ez alapján viszont baromira nem stimmelt a kódok sorrendje (csak az 1-es, nyilván). Módosítottam a kódokat a forscan-ban lévő ábra alapján (1-4-3-2), és sokkal jobb lett. Hidegen még nem tudtam megnézni, de jobban is gyorsul, és eddig nem találtam meg azokat a pontokat, ahol rángatna.
Egy kicsit (lóf...szt, nagyon) idegesít, hogy erre nekem kellett rájönnöm...
"Állítólag" van olyan, hogy elfelejti a kódokat, olyat is láttak, hogy összekeverednek a kódok, meg olyat is, hogy elvesznek a vezérlőből... hát nem tudom, elég gyanús, hogy a forscan felületen a beépítés sorrendjében voltak beírva, és a két utolsó megegyezett...
Volt egyébként az elmúlt időszakban akksi problémám, többször kimerült, elég keveset mozgott az autó, ez vagy közrejátszott a probléma kialakulásában, vagy nem, passz..

Az "elfelejti" konkrétan hülyeség. A pre-FL autóknál másképp volt a vezérlésben, csak írni lehetett, de kiolvasni nem. Erre gondolhatja, aki nem ismeri a rendszert, hogy "elfelejtette" a kódot az autó.

Azt nem tudom, hogy a beírt kód változik-e, ahogyan az autó betanulja az injektort és lassan változtatja a paramétereket az autó élete során, ami visszaolvasva látszik, de ez sem lehetetlen. Ez is kinézhet úgy, hogy "felejt" az autó, mert nem az a kód van benne, amit eredetileg beleírtak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47178 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 07:09:52 »

Az "elfelejti" konkrétan hülyeség. A pre-FL autóknál másképp volt a vezérlésben, csak írni lehetett, de kiolvasni nem. Erre gondolhatja, aki nem ismeri a rendszert, hogy "elfelejtette" a kódot az autó.

Azt nem tudom, hogy a beírt kód változik-e, ahogyan az autó betanulja az injektort és lassan változtatja a paramétereket az autó élete során, ami visszaolvasva látszik, de ez sem lehetetlen. Ez is kinézhet úgy, hogy "felejt" az autó, mert nem az a kód van benne, amit eredetileg beleírtak.

AndyA
és gondolod, hogy ez még nem fl?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47179 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 07:17:20 »

Sziasztok!

Ha már kérdeztem, akkor legyen meg a válasz is: Vik-et nem kerestem fel, közbejött a karantén. Autósboltban egy beszélgetésben elhangzott, hogy "ezeknél a TDCI-knél típushiba, hogy elfelejtik az injektor kódokat". Ez így elsőre elég vadul hangzott, de betette a bogarat a fülembe. Forscannal megnéztem a kocsiban az injektor kódokat, és a 3. és 4. injektor kódja megegyezett. Ez biztosan nem lehetséges, megnéztem a papírokat amit felújítás után adtak, nyilván nem egyezik a két kód. Elsőre javítottam a 4. injektor kódját a megfelelőre. Nem lett sokkal jobb, de valami változott. Egyeztettem a szerelőkkel, és mondták, hogy ők beépítéskor a henger számát írják a papírokra, ez alapján viszont baromira nem stimmelt a kódok sorrendje (csak az 1-es, nyilván). Módosítottam a kódokat a forscan-ban lévő ábra alapján (1-4-3-2), és sokkal jobb lett. Hidegen még nem tudtam megnézni, de jobban is gyorsul, és eddig nem találtam meg azokat a pontokat, ahol rángatna.
Egy kicsit (lóf...szt, nagyon) idegesít, hogy erre nekem kellett rájönnöm...
"Állítólag" van olyan, hogy elfelejti a kódokat, olyat is láttak, hogy összekeverednek a kódok, meg olyat is, hogy elvesznek a vezérlőből... hát nem tudom, elég gyanús, hogy a forscan felületen a beépítés sorrendjében voltak beírva, és a két utolsó megegyezett...
Volt egyébként az elmúlt időszakban akksi problémám, többször kimerült, elég keveset mozgott az autó, ez vagy közrejátszott a probléma kialakulásában, vagy nem, passz..

De olyan is lehet, hogy egyszerűen nem fogadta el a kódokat  vagy kódot

Amikor nekem cserélték Delphi műszerrel nézte és állította be , előttem írta be az új kódokat , haza vezettem 200 Km-t és jobbnak éreztem, de
mikor rá ellenőriztem akkor derült ki hogy csak 2 kódot fogadott el , a másik kettő a régi volt , pedig a szerelő beírta, láttam.
Egyesével megfelelő sorrendben beírtam és egyenként mentettem is igy vissza is tudtam ellenőrizni ,hogy elfogadta a kódokat, azóta is szépen müködik és nem felejtette el a kódokat se,
ha ránézek mindig az álltalam beírt kódot látom.
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.06 csütörtök, 07:18:55 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47180 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 08:24:40 »

és gondolod, hogy ez még nem fl?

És ennek mi köze az eredeti problémához? Felvázoltam egy lehetséges esetet, amiért a kevésbé hozzáértő szerelő ilyesmit gondolhat, ami amúgy hülyeség. Az eredeti kérdésről és az eredeti autóról nem is esett szó...

Ne menj át GSR-be, hogy mindenbe belekötsz... Cheesy

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47181 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 10:19:27 »

És ennek mi köze az eredeti problémához? Felvázoltam egy lehetséges esetet, amiért a kevésbé hozzáértő szerelő ilyesmit gondolhat, ami amúgy hülyeség. Az eredeti kérdésről és az eredeti autóról nem is esett szó...

Ne menj át GSR-be, hogy mindenbe belekötsz... Cheesy

AndyA
már arra is harapsz, ami artatlan kérdés. Az fl előtti autokon volt a csucsok kodjai ICU-ban ami csak write only volt. Fl-tol a PCM-már olvashato is a csucskod.
Eredetileg az is kérdés, hogy fl vagy nem.
Nem a kotozkodes miatt kérdeztem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47182 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 14:48:09 »

már arra is harapsz, ami artatlan kérdés. Az fl előtti autokon volt a csucsok kodjai ICU-ban ami csak write only volt. Fl-tol a PCM-már olvashato is a csucskod.
Eredetileg az is kérdés, hogy fl vagy nem.
Nem a kotozkodes miatt kérdeztem.
fl előtt is volt már olyan
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47183 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 17:39:28 »

fl előtt is volt már olyan
igen,a határai eléggé elmosódtak ezeknek a változtatásoknak az mk3nál.
Lacika71-nek a  2005ös autójában is ICU volt,pedig messze volt már a fl-től is.

Ezért is lehet érdekes a kérdés, hogy a témában lévő autóban ICU tárolja vagy a PCM a kódokat,mert akár megtévesztő is lehet a diagnosztika ha erre nem fordítanak elég figyelmet... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
András
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #47184 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 22:41:30 »

Sziasztok.
Az autómon villig az izzítás  folyamatossan és  turbó nélkül megy az autó..

Van valakinek ötletes?
Naplózva

András
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47185 Dátum: 2020.08.07 péntek, 06:33:54 »

Sziasztok.
Az autómon villig az izzítás  folyamatossan és  turbó nélkül megy az autó..

Van valakinek ötletes?
vész üzem. Hibakod olvasás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47186 Dátum: 2020.08.07 péntek, 09:48:44 »

Sziasztok.
Az autómon villig az izzítás  folyamatossan és  turbó nélkül megy az autó..

Van valakinek ötletes?

Amikor villog, leállítás nélkül ki kell olvasni a kódot. Azzal gyere vissza, utána folytatjuk.

Nem turbo nélkül megy, csak a vészüzem miatt látványosan leveszi a teljesítményt.

Ha te nem tudsz kódot olvasni, írd meg, merre laksz, biztosan lesz a közelben valahol egy klubtárs.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #47187 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 17:04:16 »

Hali.
Mitől lehet az, hogy már a 3.ékszíjtárcsám csúsziik meg 1,5 év alatt ? kb 12-15e km-t bír egy tárcsa. 2,0 TDCI az alany.
Feszítők is februárban cserélve amikor az ékszíjtárcsa is. Ma megint nincs töltés és nem tekeri szíjat ha bekapcsolom klímát.
Viszont a klíma tengelyét szabad kézzel is tudom forgatni kikapcsolt állapotban.
Már generátor is cserélve, szóval nem tudom mi lehet a gond.
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47188 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 17:47:02 »

Hali.
Mitől lehet az, hogy már a 3.ékszíjtárcsám csúsziik meg 1,5 év alatt ? kb 12-15e km-t bír egy tárcsa. 2,0 TDCI az alany.
Feszítők is februárban cserélve amikor az ékszíjtárcsa is. Ma megint nincs töltés és nem tekeri szíjat ha bekapcsolom klímát.
Viszont a klíma tengelyét szabad kézzel is tudom forgatni kikapcsolt állapotban.
Már generátor is cserélve, szóval nem tudom mi lehet a gond.
a klima kuplung kikapcsolt állapotban szabadon fut.
Ergo amikor bekapcsolod és meghuz, a klima kompresszorod valószínűleg bevan állva mint a szög ha megállítja a szijat. Ellenőriztesd, javittasd ha kell- csere.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #47189 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 17:54:16 »

a klima kuplung kikapcsolt állapotban szabadon fut.
Ergo amikor bekapcsolod és meghuz, a klima kompresszorod valószínűleg bevan állva mint a szög ha megállítja a szijat. Ellenőriztesd, javittasd ha kell- csere.

Most gyorsan lekaptam a tárcsát és átraktam másik kocsimról, ezzel működik a hajtás, van klíma is.
Szóval ez is megcsúszik 15ezer km után. FEBI. Ennyit bírnak ezek vagy klímakompresszort kell cserélnem ?
Azt viszont látom, hogy fémreszelék van az ékszíj vonalában alul a nyúlványon.
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #47190 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 19:16:39 »

Most gyorsan lekaptam a tárcsát és átraktam másik kocsimról, ezzel működik a hajtás, van klíma is.
Szóval ez is megcsúszik 15ezer km után. FEBI. Ennyit bírnak ezek vagy klímakompresszort kell cserélnem ?
Azt viszont látom, hogy fémreszelék van az ékszíj vonalában alul a nyúlványon.
a szij a feszitőbe tud bele érni. Esélyes hogy az osszes galibát a klima okozza. Nézesd meg, mert a szijrendszer élettartama 200e km eredetileg.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47191 Dátum: 2020.08.11 kedd, 07:54:16 »

Most gyorsan lekaptam a tárcsát és átraktam másik kocsimról, ezzel működik a hajtás, van klíma is.
Szóval ez is megcsúszik 15ezer km után. FEBI. Ennyit bírnak ezek vagy klímakompresszort kell cserélnem ?
Azt viszont látom, hogy fémreszelék van az ékszíj vonalában alul a nyúlványon.

Biztosan nem. Egy nagyságrenddel többet kellene neki, legalábbis a főtengely tárcsának biztosan, ha a görgőknek nem is feltétlenül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
anonym1s
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #47192 Dátum: 2020.08.15 szombat, 11:55:45 »

Sziasztok,

2004-es mondeo 2.0 tdci, motorkód N7BA. Meg tudjátok mondani, hogy hol van ebben a kartergázszűrő? Hidegindításkor fehéren füstöl kb. egy percig, aztán megszűnik, teljesen füstmentes,. Az a gyanum, a kartegázszűrőt kellene cserélni vagy tisztítani, csak nem tudom hol van ebben.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #47193 Dátum: 2020.08.15 szombat, 12:14:56 »

Sziasztok,

2004-es mondeo 2.0 tdci, motorkód N7BA. Meg tudjátok mondani, hogy hol van ebben a kartergázszűrő? Hidegindításkor fehéren füstöl kb. egy percig, aztán megszűnik, teljesen füstmentes,. Az a gyanum, a kartegázszűrőt kellene cserélni vagy tisztítani, csak nem tudom hol van ebben.

Ha megtalálod, mutasd meg nekünk is...  eplus2 taps taps taps taps taps

Fehér füst az elején egy kis ideig lehet OK, mert a kipufogóban lecsapódott vízgőz újra elpárolog a meleg kipufogógáztól, és az jöhet kifelé. De egy percig nem szokott ez tartani.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #47194 Dátum: 2020.08.18 kedd, 22:47:16 »

Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni! Az alany egy Ford connect 1.8 TDCI motorral.
A probléma a következő:Egésznap járok vele, a hőfokmérő mutató bemegy középre és ott is marad.Ha pályázni kell vele akkor elindul felfelé és a H betűig meg sem áll , ilyenkor picit visszább veszem a gázt és visszaszáguld a mutató a normál állásba majd pár perc múlva kezdődk újra.Focus os fórumot olvasgatva megakadt a szemem hogy ezzel a hibával nem vagyok egyedül mert ez a mutató a hengerfej hőmérsékletét mutatja nem a hűtővizét.Nosza ma széthúztam a csatiját meg összedugtam majd megküldtem és semmi áll a mutaó mint a cövek a helyén.De gondolom azért ezt még tesztelni kéne viszonylag rövid volt a szakasz.Igaz közben fel volt tekerve a fűtés mert szerviz tanácsolta hogy ha megy felfele a mutató akkor nézzem hogy van e fűtés.
A másik bajom az hogy fogyogat a hűtővíz pár ezer km(kb 2-3) alatt lefogy max ról min re.Merre induljak a hibakeresésben?Ezt a hibát okozhatja a vízpumpa esetleg?Valami folyik a vizpumpa környékéről de inkább olajnak tűnik mint fagyállónak.

Köszönöm!
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47195 Dátum: 2020.08.21 péntek, 21:14:16 »

Sziasztok

Tegnap felfedeztem parkolásnál, hogy abból az irányból ahonnan jöttem vízcseppek vannak az úton. Megnéztem a kiegyenlítő tartályt, amiben éppen, hogy volt benne némi hűtővíz . Töltöttem utána fagyállót aztán néztem az autól alá, de nem láttam hogy honnan csepeg .
Aztán elindultam vele és otthon néztem és ugyanúgy csepegett sőt inkább folyott. Alá néztem az autó alá és akkor láttam, hogy az olajszűrő és az olajhűtő környékéről csepegett., folyott a víz úgy néz ki csak járó motornál jelentkezik a hiba.

Vízpumpa lehet?

Gondolom bár járatva az autót a motortérből sehol nem láttam nedvesség nyomát vízpumpa környékén Bár a vízpumpa alsó részét azt Nyilván nem láttam Mert nem lehet hozzáférni.

 jó lehet a tippem?
Nos. Ma volt időm foglalkozni a víz csepegéssel.
A vízpumpa környéke száraz aklor is amikor lent csepeg a víz.
A blokknal és a szervonal sem nedves
Továbbra is az olajhűtőnek az olajszűrőház felőli része és az olajszűrő csöpög a víz.
Alulról nem látni a forrást mert nem lehet belatni a kettő közé.
Telefont duktam be mindenhova és videóval rögzítve paztaztam végig mindent amihez hozza lehet ferni.

Olajhűtőből folyhat víz vagy a tomitesebol ha van egyáltalán vagy az csak egy hűtőborda?

Érdekes mert nem mindíg folyik. Ma XVIII - budaörs oda vissza nem láttam folyást és a tartajbol se hiányzik.
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.22 szombat, 04:41:13 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47196 Dátum: 2020.08.22 szombat, 07:18:07 »

Nos. Ma volt időm foglalkozni a víz csepegéssel.
A vízpumpa környéke száraz aklor is amikor lent csepeg a víz.
A blokknal és a szervonal sem nedves
Továbbra is az olajhűtőnek az olajszűrőház felőli része és az olajszűrő csöpög a víz.
Alulról nem látni a forrást mert nem lehet belatni a kettő közé.
Telefont duktam be mindenhova és videóval rögzítve paztaztam végig mindent amihez hozza lehet ferni.

Olajhűtőből folyhat víz vagy a tomitesebol ha van egyáltalán vagy az csak egy hűtőborda?

Érdekes mert nem mindíg folyik. Ma XVIII - budaörs oda vissza nem láttam folyást és a tartajbol se hiányzik.

Már látom. Az csaknegy hűtőborda ami ra van csavarozva az olajszűrő házra.

Akkor meg honnan a fenéből folyik??
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47197 Dátum: 2020.08.22 szombat, 08:28:17 »

Már látom. Az csaknegy hűtőborda ami ra van csavarozva az olajszűrő házra.

Akkor meg honnan a fenéből folyik??

Az olajhűtő egy víz-olaj hőcserélő, nem csak egy hűtőborda, szóval lehet az a szivárgás forrása. Megy rá két vízcső, és van belül tömítése is.

Szerk: a belső tömítés lehet csak olajtérben van, nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.22 szombat, 08:54:01 írta tpmportal » Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #47198 Dátum: 2020.08.22 szombat, 16:18:31 »

Az olajhűtő egy víz-olaj hőcserélő, nem csak egy hűtőborda, szóval lehet az a szivárgás forrása. Megy rá két vízcső, és van belül tömítése is.

Szerk: a belső tömítés lehet csak olajtérben van, nem tudom.
Ok, köszönöm az ötletet.
Megnézem...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #47199 Dátum: 2020.08.23 vasárnap, 12:07:19 »

igen,a határai eléggé elmosódtak ezeknek a változtatásoknak az mk3nál.
Lacika71-nek a  2005ös autójában is ICU volt,pedig messze volt már a fl-től is.

Ezért is lehet érdekes a kérdés, hogy a témában lévő autóban ICU tárolja vagy a PCM a kódokat,mert akár megtévesztő is lehet a diagnosztika ha erre nem fordítanak elég figyelmet... Roll Eyes

Sziasztok! Bocs, kicsit hézagosan vagyok jelen itt Smiley
FL utáni a kocsi, és a PCM-ből olvastam, írtam a kódokat. Annyi fejlemény van, hogy pár nap kellemes működés után, újra rángatni kezdett. Egyik reggel még megjártam vele pestet hiba nélkül, délután feleségem átment a szomszéd faluba, neki már rángatott. Itt biztosan nem volt közte akku lemerülés. Kódokat lekérdeztem, ennek eredménye alapján a megfelelőek vannak a PCM-ben. Próbáltam törölni az adaptációs értékeket (mert ha a kódok jók, akkor a használattal elvileg csak ezek módosulnak), az hibaüzenettel megállt, nem támogatott funkció. Oks, velem nem b..szol ki, (láttam én már számítógépet Cheesy ), újra betöltöttem a kódokat. Rá is kérdezett, hogy akarom-e ugyanazokat betölteni. És megint jó lett a kocsi...

@HZsolt: dereng, mintha említetted volna, hogy van ebben a kocsiban valami lájtos csiptuning, vagy optimalizált program... nem lehet, hogy az szivat most engem a felújított injektorokkal?

m
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Oldalak: 1 ... 937 938 939 940 941 942 943 [944] 945 946 947 948 949 950 951 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.