Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.05 péntek, 15:28:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13870144 alkalommal)
gaborp5 és 82 vendég van a témában
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #1000 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:11:28 »

Sziasztok!

Pár korábbi hozzászólással ezelőtt az adalékokról cseréltünk eszmét pár fórumtárssal. Most érkeztem haza 600 km-es kiruccanásról és fel vagyok háborodva. 1 tele tankhoz tegnap bedobtam 1 s.kék protecet (2800 Ft). 6 hónappal ezelőtt már kapott egy ilyet a tdci-m, de akkor nem volt ilyen látványos a dolog. Ezeket tapasztaltam:

1. hidegindításnál az alapjárat sokkal egyenletesebb lett
2. eddig minden nap lefulladt a kocsi gázadásoknál, legalább 1x (lásd korábbi hozzászólásaim) ma nem volt ilyen
3. kormolás dugózott EGR mellett szinte megszűnt
4. a gép ki akart menni a világból a korábbi "lomhaságához" képest (sokszor hajtom városban)
5. és a LÉNYEG: 6,2-6,5 közti fogyim lement 5,5-re (ezidáig 850 km-t ment el teli tankkal most 950 km-t kb.)

Kérdéseim Hozzátok:

1. Mi van a magyar gázolajban vagy mi nincs, h adalékkal el tudok érni szinte mínusz 1 L-t, korábban meg 6-7 között fogyaszt?
2. Szabad-e olyat, h a protec flakon tartalmát szépen elosztom 4 részre (átlagban ennyiszer tankolok 1 hónapban) és minden tankoláskor rakok az üzemanyag mellé 1/4 adalékot?
3. Ne örüljek ennyire, ettől még lehet rossz a porlasztás v. szivattyú (ugyanis proteccel nincs alapjárati lefulladás), ahogy kimegy a protec az erekből, újra lehetnek gondok?


Kíváncsi vagyok mit gondoltok erről!

Szerintem az összes ilyen bigyó placebó - de én gonosz vagyok meg hülye. eplus2  wow1  wow1
Naplózva
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #1001 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:21:00 »

Szerintem az összes ilyen bigyó placebó - de én gonosz vagyok meg hülye. eplus2  wow1  wow1

Dehogy vagy az  hehe Ez is egy vélemény, elfogadom. A dinamikusság és a kevesebb fogyi engem meggyőzött h a lötty dobozában volt azért valami.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1002 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:30:14 »

Dehogy vagy az  hehe Ez is egy vélemény, elfogadom. A dinamikusság és a kevesebb fogyi engem meggyőzött h a lötty dobozában volt azért valami.
csúcsaid voltak már cserélve?
Naplózva
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #1003 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:38:40 »

csúcsaid voltak már cserélve?

Voltak. Mind a 4. Egy kedves fórumtárs szerezte az alkatrészt, gyári cuccos volt, bontatlan dobozban. 45-50 ezer km lehet bennük körülbelül. Résolaj csöveket is cseréltettem, és ü.a. tartály tisztítás is volt (elvileg).
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1004 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:42:22 »

Voltak. Mind a 4. Egy kedves fórumtárs szerezte az alkatrészt, gyári cuccos volt, bontatlan dobozban. 45-50 ezer km lehet bennük körülbelül. Résolaj csöveket is cseréltettem, és ü.a. tartály tisztítás is volt (elvileg).
Tulajdonképpen ezek löttyök egy kicsit felturbozott petrók. Nyilván van tisztító hatása de nem csodaszerek. Nálad viszont kétlem hogy normálisan kitakarították a rendszert csúcs cserekor.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1005 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:44:53 »

Tulajdonképpen ezek löttyök egy kicsit felturbozott petrók. Nyilván van tisztító hatása de nem csodaszerek. Nálad viszont kétlem hogy normálisan kitakarították a rendszert csúcs cserekor.
Ez esetleg előfordulhat nálam is. Akkor a legközelebbi hosszabb utam előtt toljak neki egy kék protec-et, és had szóljon? Utána kell olajat meg szűrőket, meg mindent cserélni?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1006 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:50:00 »

Ez esetleg előfordulhat nálam is. Akkor a legközelebbi hosszabb utam előtt toljak neki egy kék protec-et, és had szóljon? Utána kell olajat meg szűrőket, meg mindent cserélni?
Egy próbát megér. Szűrőt szerintem nem kell cserélni utána csak ah esedékes.
Naplózva
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #1007 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:55:14 »

Tulajdonképpen ezek löttyök egy kicsit felturbozott petrók. Nyilván van tisztító hatása de nem csodaszerek. Nálad viszont kétlem hogy normálisan kitakarították a rendszert csúcs cserekor.

Csak igazat tudok adni neked ebben a tisztítás dologban. Sajnos, elfoglaltságom miatt magát az ü.a. tartály tisztítást nem láttam. Az árát kifizettem, de szerintem hiába. A csúcs cseréknél és a résolajcsöveknél ott voltam. Ez tuti.
Naplózva
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #1008 Dátum: 2009.11.27 péntek, 23:56:49 »

Ez esetleg előfordulhat nálam is. Akkor a legközelebbi hosszabb utam előtt toljak neki egy kék protec-et, és had szóljon? Utána kell olajat meg szűrőket, meg mindent cserélni?

Szerintem bátran itasd meg a gépet. Ártani nem fog. De aztán mondd ám el utána a tapasztalataidat!
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #1009 Dátum: 2009.11.28 szombat, 00:11:17 »

A metabond kopásgátló főleg, a másikak tisztító adalékok. A rendszeres metabond használat mellett az tisztító adalékokra nem lesz szükséged. Először a helyedben protectet adnék a kiciskének utána folyamatosan a pár ml metabondot.

aha, okés  worship
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1010 Dátum: 2009.11.28 szombat, 01:10:05 »

Szerintem bátran itasd meg a gépet. Ártani nem fog. De aztán mondd ám el utána a tapasztalataidat!
Lassan jön egy Bécs, meg egy Miskolc. Valamelyik útra nyomok bele protec-et. Megírom mennyi lett a számolt fogyasztás.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1011 Dátum: 2009.11.28 szombat, 11:47:25 »

Megmondaná valaki, hogy a hengerek számozása melyik oldalról kezdődik?

Az 1es van a vezérműlánc felől, a 4es a váltó felől!Persze ha minden renben volt az összerakáskor.... nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1012 Dátum: 2009.11.28 szombat, 11:58:02 »

ittvannnak képek akit érdekel feszitőről.

http://www.kep.tar.hu/bunyek/50660019#2
taps taps taps taps
Látom sikerült ipari forradalmat csinálnom!!!!!! eljen Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1013 Dátum: 2009.11.28 szombat, 12:41:16 »

Sziasztok!

Pár korábbi hozzászólással ezelőtt az adalékokról cseréltünk eszmét pár fórumtárssal. Most érkeztem haza 600 km-es kiruccanásról és fel vagyok háborodva. 1 tele tankhoz tegnap bedobtam 1 s.kék protecet (2800 Ft). 6 hónappal ezelőtt már kapott egy ilyet a tdci-m, de akkor nem volt ilyen látványos a dolog. Ezeket tapasztaltam:

1. hidegindításnál az alapjárat sokkal egyenletesebb lett
2. eddig minden nap lefulladt a kocsi gázadásoknál, legalább 1x (lásd korábbi hozzászólásaim) ma nem volt ilyen
3. kormolás dugózott EGR mellett szinte megszűnt
4. a gép ki akart menni a világból a korábbi "lomhaságához" képest (sokszor hajtom városban)
5. és a LÉNYEG: 6,2-6,5 közti fogyim lement 5,5-re (ezidáig 850 km-t ment el teli tankkal most 950 km-t kb.)

Kérdéseim Hozzátok:

1. Mi van a magyar gázolajban vagy mi nincs, h adalékkal el tudok érni szinte mínusz 1 L-t, korábban meg 6-7 között fogyaszt?
2. Szabad-e olyat, h a protec flakon tartalmát szépen elosztom 4 részre (átlagban ennyiszer tankolok 1 hónapban) és minden tankoláskor rakok az üzemanyag mellé 1/4 adalékot?
3. Ne örüljek ennyire, ettől még lehet rossz a porlasztás v. szivattyú (ugyanis proteccel nincs alapjárati lefulladás), ahogy kimegy a protec az erekből, újra lehetnek gondok?


Kíváncsi vagyok mit gondoltok erről!

Többször elmondtam hogy teli tankhoz kell önteni mert ugy fejti ki maximálisan a hatását, volt aki megfogadta és volt aki nem.....
Ha még jobbat akarsz akkor fullszintetikus 2T olajat öntesz bele minden tankoláskor és az életben nem lessz gond....
Az is irtam hogy teljesen fölösleges minden tankoláshoz protec-et önteni, mert fölös pénzkidobás....inkább 2T olajat adj neki okosan....protec-et meg elég fél évente egy teli tankhoz...azt csók.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1014 Dátum: 2009.11.28 szombat, 19:23:01 »

Az egyik porlasztó visszafolyó csövénél picit szivárog a gázolaj. Általában elég ezt a tömítést cserélni
http://www.cromax.hu/?katid=35555045&termek_al_id=18099&katnev=T%FAlfoly%F3cs%F5%20al%E1%20gumigy%FBr%FB,%20a%20CR%20rendszer%FBekhez   vagy egyéb mást is kell.
Hogyan kell a csatlakozót levenni?
2 oldarló villaszerű  müa karmok pattannak be a helyükre.Azokat kell óvatosan szétfelé nyitni,és akkor szétcsatlakozik.Ha sikerül ilyen viton gyűrűket venned,akkor cseréld ki a tömlőket is.Nem drága.Esetleg tegyél helyettük áttetszőt......
Bár ha a csövek okésak,akkor azokat hagyhatod is. Wink wave
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.28 szombat, 19:24:48 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1015 Dátum: 2009.11.28 szombat, 21:55:26 »

taps taps taps taps
Látom sikerült ipari forradalmat csinálnom!!!!!! eljen Wink wave

de azért inkább ne tördelje el mindenki mint én.... szomoru1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1016 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 08:05:12 »

de azért inkább ne tördelje el mindenki mint én.... szomoru1
laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1017 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 13:33:22 »

Köszi az infókat az EGR dugóról. worship
Mindkét mondeónkat ledugóztuk.
A párom EGR szelepe nagyon dzsuvás volt. Olajos, kormos, ragacsos és vastag rétegben lerakódva és kb 1 órát áztattam brigéciol-ba mire megtisztult.
Tapasztalat: valóban kevésbé füstöl és az alapjárat is alacsonyabb lett. Eddig 900 volt, most, ha üresben gurulok vele szintén 900, de amin megállok a lámpánál 1-2 sec és leengedi 800-ra.

Az enyémet ma cseréltük. Ez a szelep tök tiszta volt belülről. Nagyon vékony koromlerakódás volt csak benne. 1 perc brigéciol fürdő és szinte újszerű lett a belseje a csőnek.
Tapasztalat: itt sem az alapjárat (maradt 800 körül) sem a füstölés (nem füstölt előtte sem) nem változott, de gondolom ez még igencsak a megelőzés stádiumában volt.
Üdv, T.

Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #1018 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 14:42:01 »

Köszi az infókat az EGR dugóról. worship
Mindkét mondeónkat ledugóztuk.
A párom EGR szelepe nagyon dzsuvás volt. Olajos, kormos, ragacsos és vastag rétegben lerakódva és kb 1 órát áztattam brigéciol-ba mire megtisztult.
Tapasztalat: valóban kevésbé füstöl és az alapjárat is alacsonyabb lett. Eddig 900 volt, most, ha üresben gurulok vele szintén 900, de amin megállok a lámpánál 1-2 sec és leengedi 800-ra.

Az enyémet ma cseréltük. Ez a szelep tök tiszta volt belülről. Nagyon vékony koromlerakódás volt csak benne. 1 perc brigéciol fürdő és szinte újszerű lett a belseje a csőnek.
Tapasztalat: itt sem az alapjárat (maradt 800 körül) sem a füstölés (nem füstölt előtte sem) nem változott, de gondolom ez még igencsak a megelőzés stádiumában volt.
Üdv, T.


A szívósort nem pucoltad ki ?
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1019 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 15:30:10 »

A szívósort nem pucoltad ki ?
Na igen, az még tud meglepetéseket okozni. Egy vödör brigéciol meg egy fogkefe így nézett ki a művelet után  wow1 Wink
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1020 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 18:57:58 »

Na igen, az még tud meglepetéseket okozni. Egy vödör brigéciol meg egy fogkefe így nézett ki a művelet után  wow1 Wink
Ennyi idő után végre fogat mostál? nyes Wink integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1021 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 07:13:19 »

A szívósort nem pucoltad ki ?
Ház az sajna nem  falbav
Időben az kb mennyi? Leszedés és visszarakás?
Pucolás az gondolom szennyezettségtől függ.
Köszi, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1022 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 08:02:09 »

Ház az sajna nem  falbav
Időben az kb mennyi? Leszedés és visszarakás?
Pucolás az gondolom szennyezettségtől függ.
Köszi, T.
kb fél-egy ora takaritással együtt. A szivosor gumi tömitéseire vigyázzál (8db) ha kb. 4-5 évesnél régebbi a gép akkor nem árt cserélni visszarakás elött a tömitéseket.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1023 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 14:22:18 »

kb fél-egy ora takaritással együtt. A szivosor gumi tömitéseire vigyázzál (8db) ha kb. 4-5 évesnél régebbi a gép akkor nem árt cserélni visszarakás elött a tömitéseket.
Akkor nekem 1,5-2 óra az EGR-ből kiindulva. Az elsőt 2 óráig csináltuk (igaz ebben benne volt a dugó gyártása is) a 2. már 1 órán belül megvolt. Mellesleg készítettünk még 2db dugót, meg a tömítések is megvannak, ha valakinek kellene mintának vagy ilyesmi.
Mindkét autó már elmúlt 4 éves, így a szívósor tömítéseket is cserélni fogom.
Köszi az infókat!!
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #1024 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 21:43:48 »

üzemanyag szűrőből érdemes a gyári fordost venni, ami majd 11 ezer forint, míg az 'alco' és 'armafilt' fele/harmadannyiba kerül Cromax-nál? nem járok jobban, ha a (gondolom) gagyibbat sűrűbben cseréltetem? egyáltalán milyen sűrűn javallott a csere?

motorolajból egy teljes cseréhez elég az 5 literes kiszerelés, vagy inkább vegyek 2-őt és marad a köv. cseréhez? Formula-E 5W-30 9300-ért v. Mobil motorolaj Super FE Special 1L 5W30 literje 3400-ért? (jó drágák bakker   Angry)

köszi!
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #1025 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 21:46:40 »

üzemanyag szűrőből érdemes a gyári fordost venni, ami majd 11 ezer forint, míg az 'alco' és 'armafilt' fele/harmadannyiba kerül Cromax-nál? nem járok jobban, ha a (gondolom) gagyibbat sűrűbben cseréltetem? egyáltalán milyen sűrűn javallott a csere?

motorolajból egy teljes cseréhez elég az 5 literes kiszerelés, vagy inkább vegyek 2-őt és marad a köv. cseréhez? Formula-E 5W-30 9300-ért v. Mobil motorolaj Super FE Special 1L 5W30 literje 3400-ért? (jó drágák bakker   Angry)

köszi!

A jobb minőségű gázolajszűrők is neccesek ehhez a rendszerhez, én tuti inkább megvenném a szűrőt, mint a porlasztót.
Egyéb kérdésekben EZT és EZT a doksit ajánlom.  wave
A gyári olaj teljesen jó.  wave
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #1026 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 22:06:09 »

A jobb minőségű gázolajszűrők is neccesek ehhez a rendszerhez, én tuti inkább megvenném a szűrőt, mint a porlasztót.
Egyéb kérdésekben EZT és EZT a doksit ajánlom.  wave
A gyári olaj teljesen jó.  wave

Köszi Tádé!
na nagy nehezen behoztam a pdf-eket, köszi a hasznos infókat  worship (firefox nem szerette a linkeket amúgy)
ebben 6 lityó van írva feltöltéshez, akkor javallott két flakonnal venni?  szomoru1

mit értesz az alatt, hogy "én tuti inkább megvenném a szűrőt, mint a porlasztót", azaz nyugodtan vegyek gagyi üzemanyagszűrőt, de porlasztóból csak jó minőségűt? (bocs, h értetlenkedek)

az első doksiban van írvam h levegőszűrőt is érdemes cserélni, megnéztem cromaxon, nem olyan drága cucc, szóval ha javaslod, akkor veszek azt is (itt is kérdés, h eredeti ford kell-e)

sajnos mivel nincs meg a szervízkönyve a kocsinak, így nem tudom, h milyen alkatrész mikor volt cserélve Sad
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #1027 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 22:08:55 »

Köszi Tádé!
na nagy nehezen behoztam a pdf-eket, köszi a hasznos infókat  worship (firefox nem szerette a linkeket amúgy)
ebben 6 lityó van írva feltöltéshez, akkor javallott két flakonnal venni?  szomoru1

mit értesz az alatt, hogy "én tuti inkább megvenném a szűrőt, mint a porlasztót", azaz nyugodtan vegyek gagyi üzemanyagszűrőt, de porlasztóból csak jó minőségűt? (bocs, h értetlenkedek)

az első doksiban van írvam h levegőszűrőt is érdemes cserélni, megnéztem cromaxon, nem olyan drága cucc, szóval ha javaslod, akkor veszek azt is (itt is kérdés, h eredeti ford kell-e)

sajnos mivel nincs meg a szervízkönyve a kocsinak, így nem tudom, h milyen alkatrész mikor volt cserélve Sad
Arra gondolok, hogy gagyi gázolajszűrővel hamarabb kinyiffannak a csúcsaid. Igen, kell a 6l a cseréhez, mindíg marad 1/2l, ez azt jelenti, hogy 12 csere után 1 ingyen lesz.  vigyor3 A légszűrőt is kellene cserélni az olajjal. Ebből elég talán egy közepes árkategória.
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #1028 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 22:15:16 »

Arra gondolok, hogy gagyi gázolajszűrővel hamarabb kinyiffannak a csúcsaid. Igen, kell a 6l a cseréhez, mindíg marad 1/2l, ez azt jelenti, hogy 12 csere után 1 ingyen lesz.  vigyor3 A légszűrőt is kellene cserélni az olajjal. Ebből elég talán egy közepes árkategória.

értem, és köszönöm a segítséget!

 worship
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1029 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 22:57:34 »

üzemanyag szűrőből érdemes a gyári fordost venni, ami majd 11 ezer forint, míg az 'alco' és 'armafilt' fele/harmadannyiba kerül Cromax-nál? nem járok jobban, ha a (gondolom) gagyibbat sűrűbben cseréltetem? egyáltalán milyen sűrűn javallott a csere?

motorolajból egy teljes cseréhez elég az 5 literes kiszerelés, vagy inkább vegyek 2-őt és marad a köv. cseréhez? Formula-E 5W-30 9300-ért v. Mobil motorolaj Super FE Special 1L 5W30 literje 3400-ért? (jó drágák bakker   Angry)

köszi!

Szűrőn ne spórolj, lehetőleg csak gyárit. Gondolj bele hogy a nagynyomású szivattyúd 1680 bart is elő kell hogy tudjon állítani, de már ahhoz hogy a garázsból kiállj ahhoz is felugrik 500 bar környékére  a nyomás. ehhez tökéletes illesztések kellenek. Gagyit ne! A nagynyomású szivattyú vagy a porlasztócsúcs többe kerül.
Naplózva
revimo
Vendég
« Új hozzászólás #1030 Dátum: 2009.12.01 kedd, 10:03:23 »

Sziasztok,

üdv mindenkinek. Új vagyok itt és egyből lenne is egy kérdésem Smiley
(bocs ha már volt ez a téma nem olvastam el minden hozzászólást)

A problémám  a következő:
2003 as 130 le 6 sebbességes mondeonál
1800 as fordulat környékén (főleg 5-6 ig fokozatban már enyhe gyorsításnál is) erős kopogó hangot lehet hallani a motor felől. A rezonancia nem vészes, de baromi hangos. már elég régóta csinálja amúgy (kb vagy 2 éve), de most már elég zavaró. Amúgy 150 000 km van a vasban és még nem volt cserélve benne semmi.

Előre is kössz a segítséget.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1031 Dátum: 2009.12.01 kedd, 13:38:58 »

Sziasztok,

üdv mindenkinek. Új vagyok itt és egyből lenne is egy kérdésem Smiley
(bocs ha már volt ez a téma nem olvastam el minden hozzászólást)

A problémám  a következő:
2003 as 130 le 6 sebbességes mondeonál
1800 as fordulat környékén (főleg 5-6 ig fokozatban már enyhe gyorsításnál is) erős kopogó hangot lehet hallani a motor felől. A rezonancia nem vészes, de baromi hangos. már elég régóta csinálja amúgy (kb vagy 2 éve), de most már elég zavaró. Amúgy 150 000 km van a vasban és még nem volt cserélve benne semmi.

Előre is kössz a segítséget.
Kopog vagy zörög?
Az 1800-as fordulat a turbócső rögzítés hibája miatti rezonancia tipikus tartománya. Rettenetes hangja van (a töltőlevegő rendszer egy szakasza beleér a segédvázba), de ártalmatlan. Javításáról többször volt szó itt a fórumon, olcsó, gyors.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1611



« Új hozzászólás #1032 Dátum: 2009.12.01 kedd, 16:32:35 »

üzemanyag szűrőből érdemes a gyári fordost venni, ami majd 11 ezer forint...
motorolajból egy teljes cseréhez elég az 5 literes kiszerelés...
1.) Gyári vagy azzal egyenértékű szűrő is van olcsóbban --> Pl: Bosch üzemanyagszűrő kb 7 v 8K.
2.) --> A gyári olaj kiskereskedelmi mennyiségben 5 és 1 literes kiszerelésben szokott lenni, vegyél 5+1-et, a maradékot meg tartsd magadnál és, ha szükséges tölts utána. (Egyébként Vik azt mondta a múltkor nekem, hogy mind a 6 liter kell bele.) Látom nem hiszel nekem ( wave ), olaj ügyben pedig már írtam, hogy a gyári a nyerő...
3.) A levegőszűrő állapotát te is megnézheted, de, ha nem ismered az előéletét, akkor érdemes feltétel nélkül cserélni. Mondanám, hogy vegyél egyet a www.filtercenter.hu -ban (1k), de ez neked messze van.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.02 szerda, 17:24:01 írta francoe » Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1033 Dátum: 2009.12.01 kedd, 19:13:07 »

Sziasztok,

üdv mindenkinek. Új vagyok itt és egyből lenne is egy kérdésem Smiley
(bocs ha már volt ez a téma nem olvastam el minden hozzászólást)

A problémám  a következő:
2003 as 130 le 6 sebbességes mondeonál
1800 as fordulat környékén (főleg 5-6 ig fokozatban már enyhe gyorsításnál is) erős kopogó hangot lehet hallani a motor felől. A rezonancia nem vészes, de baromi hangos. már elég régóta csinálja amúgy (kb vagy 2 éve), de most már elég zavaró. Amúgy 150 000 km van a vasban és még nem volt cserélve benne semmi.

Előre is kössz a segítséget.

Szerintem ez szíjtárcsa és nem turbócső. Ha felveszed a hangot akkor megmondom pontosan. Nagy szaktekintély vagyok szíjtárcsa morgásban mert én 3 évig hallgattam.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1034 Dátum: 2009.12.01 kedd, 20:35:44 »

Szerintem ez szíjtárcsa és nem turbócső. Ha felveszed a hangot akkor megmondom pontosan. Nagy szaktekintély vagyok szíjtárcsa morgásban mert én 3 évig hallgattam.
Az 1800-on már nem nagyon morog.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #1035 Dátum: 2009.12.01 kedd, 21:01:57 »

1.) Gyári vagy azzal egyenértékű szűrő is van olcsóbban --> Pl: Bosch üzemanyagszűrő kb 7 v 8K.
2.) --> A gyári olaj kiskereskedelmi mennyiségben 5 és 1 literes kiszerelésben szokott lenni, vegyél 5+1-et, a maradékot meg tartsd magadnál és, ha szükséges tölts utána. (Egyébként Vik azt mondta a múltkor nekem, hogy mind a 6 liter kell bele.) Látom nem hiszel nekem ( wave ), olaj ügyben pedig már írtam, hogy a gyári a nyerő...
3.) A levegőszűrő állapotát te is megnézheted, de, ha nem ismered az előéletét, akkor érdemes feltétel nélkül cserélni. Mondanám, hogy vegyél egyet a www.filtercenter-ben (1k), de ez neked messze van.

Smiley hiszek én neked, sőt ma fel is hívtam akit ajánlottál, pénteken megyek hozzá
 csak annyi a gondom, hogy úgy volt, h ma megyek miskolcra, ezért vettem protecet, h pénteken üzemanyagszűrő csere előtt kitisztítsam a rendszert, de úgy adódott, h mégsem saját kocsival mentem Sad

szerinted van értelme addig beletöltsem, mikor csak városban használom addig (összesen vagy 60 km-t teszek bele), vagy majd legközelebb cseréltetem vele?

ma egyébként már megvettem a gyári ford szűrőt, de legközelebb akkor veszek boscht Smiley


ja és még szeretném megkérdezni a szakikat, hogy az olajszűrő és olajcsere valamint a légszűrőcsere és (adott esetben ha a fentebbiek alapján ajánljátok) üzemanyagszűrő csere mennyi munkaórát igényel, és kb. menyit kér el a munkadíjért a szerelő?

köszi

stealt: köszi az infókat, megfogadom a tanácsot
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.01 kedd, 21:05:41 írta Jack » Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1036 Dátum: 2009.12.01 kedd, 22:49:16 »

Az 1800-on már nem nagyon morog.

Nem fordulat függő, hanem terhelés függő. Gyorsításkor morog.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #1037 Dátum: 2009.12.02 szerda, 13:11:06 »

sziasztok még mindig a egyenetlen alapjárat miatt írok. Megnéztük a hibakódokat és azok a következők: P1631 motorvezérlő főrelé, P0251 nem írt rá semmi pontosat csak hogy a magasnyomású szivattyú vagy környéke. Ilyenkor mi a teendő? Főrelét hol tudom cserélni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1038 Dátum: 2009.12.02 szerda, 15:41:45 »

sziasztok még mindig a egyenetlen alapjárat miatt írok. Megnéztük a hibakódokat és azok a következők: P1631 motorvezérlő főrelé, P0251 nem írt rá semmi pontosat csak hogy a magasnyomású szivattyú vagy környéke. Ilyenkor mi a teendő? Főrelét hol tudom cserélni?
http://www.opel-autodiagnosztika.com/letoltes/Ford_hibakodok.pdf
P0251=Előbefecskendezés-állítás A funkció-rendellenesség
A p1631 Valami kontakthiba lehet!
Beszélj Vik katrárssal! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1039 Dátum: 2009.12.02 szerda, 16:58:16 »

Szervusztok!

Szeretném a segítségeteket kérni porlasztócsúcs ügyben.
Kb. 2 hete voltam szervízben, ahol a szerelö rákötötte az okos ámítógépére az autót. Amit lehetett látni, hogy az 1. és a 4. csúcsok nem dolgoznak már rendesen ("határeset"), bár hibakód még nincs, CR szivattyú jónak látszik. Megjegyzendö: az alapjárat számomra kissé egyenetlennek tünik (már amit a generátor szíj brummogásaán túl hallani)  vigyor3, bár erö van böven, és csak erös gyorsításkor szürkén füstöl a kicsike...

Mivel a verdában 190 000 km van, azt a tippet kaptam a szerelötöl, hogy porlaszócsúcs cserénél nézessem meg  a CR szivattyút, hogy nem-e kopott el benne valami, nehogy a kopás miatt az üzemanyagba kerülö fémszemcsék az új csúcsokat rövid úton kinyírják. Állítólag ez tapasztalat. Tekintve a csúcsok árát, hát ... talán nem is hülyeség. Már szerintem. Undecided
Mivel most szoktatom magamat a gondolathoz, hogy rövidesen kb. 300 pénzt fogok kiadni porlasztócsúcsokra, és egy CR szivattyú felújítása még magában is drága dolog (sacc/kb 150 pénz körül), nemhogy még plusszban, a véleményeteket kérem ezügyben: kell, vagy nem kell CR szivattyú felújítás? Van valakinek tapasztalata hasonló esetben?

A segítségeteket, hozzászólásaitokat elöre is köszönöm!

Gabe

PS.: A kérdésre, hogy mennyit fognak elmenni még a mostani csúcsok, a szerelö bölcsen annyit mondott: "Érezni fogod.". Na erre varjak gombot!  falbav Ezt a mondatot még egy zen-mester is megirigyelné. Filozófiai koton esete: mindenre rá lehet húzni...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1040 Dátum: 2009.12.02 szerda, 17:07:46 »

Szervusztok!

Szeretném a segítségeteket kérni porlasztócsúcs ügyben.
Kb. 2 hete voltam szervízben, ahol a szerelö rákötötte az okos ámítógépére az autót. Amit lehetett látni, hogy az 1. és a 4. csúcsok nem dolgoznak már rendesen ("határeset"), bár hibakód még nincs, CR szivattyú jónak látszik. Megjegyzendö: az alapjárat számomra kissé egyenetlennek tünik (már amit a generátor szíj brummogásaán túl hallani)  vigyor3, bár erö van böven, és csak erös gyorsításkor szürkén füstöl a kicsike...

Mivel a verdában 190 000 km van, azt a tippet kaptam a szerelötöl, hogy porlaszócsúcs cserénél nézessem meg  a CR szivattyút, hogy nem-e kopott el benne valami, nehogy a kopás miatt az üzemanyagba kerülö fémszemcsék az új csúcsokat rövid úton kinyírják. Állítólag ez tapasztalat. Tekintve a csúcsok árát, hát ... talán nem is hülyeség. Már szerintem. Undecided
Mivel most szoktatom magamat a gondolathoz, hogy rövidesen kb. 300 pénzt fogok kiadni porlasztócsúcsokra, és egy CR szivattyú felújítása még magában is drága dolog (sacc/kb 150 pénz körül), nemhogy még plusszban, a véleményeteket kérem ezügyben: kell, vagy nem kell CR szivattyú felújítás? Van valakinek tapasztalata hasonló esetben?

A segítségeteket, hozzászólásaitokat elöre is köszönöm!

Gabe

PS.: A kérdésre, hogy mennyit fognak elmenni még a mostani csúcsok, a szerelö bölcsen annyit mondott: "Érezni fogod.". Na erre varjak gombot!  falbav Ezt a mondatot még egy zen-mester is megirigyelné. Filozófiai koton esete: mindenre rá lehet húzni...

Szürke füst? fejvakaras Nem biztos ,hogy nem az olajat égeti már a moci......
Nagynyomású pumpedlit csak akkor,ha az új csúcsokkal nincs meg a maxi üzanyomás.Egyéb esetben nem köll cserélni. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1611



« Új hozzászólás #1041 Dátum: 2009.12.02 szerda, 17:53:07 »

szerinted van értelme addig beletöltsem, mikor csak városban használom addig (összesen vagy 60 km-t teszek bele), vagy majd legközelebb cseréltetem vele?
ma egyébként már megvettem a gyári ford szűrőt, de legközelebb akkor veszek boscht Smiley
ja és még szeretném megkérdezni a szakikat, hogy az olajszűrő és olajcsere valamint a légszűrőcsere és (adott esetben ha a fentebbiek alapján ajánljátok) üzemanyagszűrő csere mennyi munkaórát igényel, és kb. menyit kér el a munkadíjért a szerelő?
Az üzemanyagszűrőt én inkább azután cserélném, ha a protec-es tank kiürült. Ha az anyag felold valamit a szűrő előtt, akkor az valószínűleg a szűrőben ki is csapódik, s akkor már inkább a régibe menjen. A szűrőt pedig te is ki tudod cserélni. Ha nem megy, vagy nem akarod, akkor majd összehozunk egy találkozót Debrecenben és segítek.
Bosch-t azért ajánlottam mert olcsóbb, mint a debreceni Cromax-ban a gyári, másrészt szerintem van olyan minőségű mint a gyári (az talán delphi, de erre nem vennék mérget)
A szerelési idő nem több 1-2 óránál az egészre, az árak pedig szerintem 3K-tól a csillagos égig terjednek. A márkaszervizek 6-8-10K-s óradíjjal dolgoznak. Ahová te mész, ott nem fognak átvágni...
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1042 Dátum: 2009.12.02 szerda, 17:57:13 »

http://www.opel-autodiagnosztika.com/letoltes/Ford_hibakodok.pdf
P0251=Előbefecskendezés-állítás A funkció-rendellenesség
A p1631 Valami kontakthiba lehet!
Beszélj Vik katrárssal! Wink wave
Vagy immobiliser hiba.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1043 Dátum: 2009.12.02 szerda, 18:15:19 »

Vagy immobiliser hiba.
Arra is dobta volna a p0251-et? fejvakaras
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #1044 Dátum: 2009.12.02 szerda, 19:15:22 »

Vagy immobiliser hiba.
P1631 a Bosch szerint főrelé hiba
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1045 Dátum: 2009.12.02 szerda, 21:03:01 »

Szervusztok!

Szeretném a segítségeteket kérni porlasztócsúcs ügyben.
Kb. 2 hete voltam szervízben, ahol a szerelö rákötötte az okos ámítógépére az autót. Amit lehetett látni, hogy az 1. és a 4. csúcsok nem dolgoznak már rendesen ("határeset"), bár hibakód még nincs, CR szivattyú jónak látszik. Megjegyzendö: az alapjárat számomra kissé egyenetlennek tünik (már amit a generátor szíj brummogásaán túl hallani)  vigyor3, bár erö van böven, és csak erös gyorsításkor szürkén füstöl a kicsike...

Mivel a verdában 190 000 km van, azt a tippet kaptam a szerelötöl, hogy porlaszócsúcs cserénél nézessem meg  a CR szivattyút, hogy nem-e kopott el benne valami, nehogy a kopás miatt az üzemanyagba kerülö fémszemcsék az új csúcsokat rövid úton kinyírják. Állítólag ez tapasztalat. Tekintve a csúcsok árát, hát ... talán nem is hülyeség. Már szerintem. Undecided
Mivel most szoktatom magamat a gondolathoz, hogy rövidesen kb. 300 pénzt fogok kiadni porlasztócsúcsokra, és egy CR szivattyú felújítása még magában is drága dolog (sacc/kb 150 pénz körül), nemhogy még plusszban, a véleményeteket kérem ezügyben: kell, vagy nem kell CR szivattyú felújítás? Van valakinek tapasztalata hasonló esetben?

A segítségeteket, hozzászólásaitokat elöre is köszönöm!

Gabe

PS.: A kérdésre, hogy mennyit fognak elmenni még a mostani csúcsok, a szerelö bölcsen annyit mondott: "Érezni fogod.". Na erre varjak gombot!  falbav Ezt a mondatot még egy zen-mester is megirigyelné. Filozófiai koton esete: mindenre rá lehet húzni...


elég ha GO szürőt félbevágod és ha van benne fémreszelék vagy darabka ,akkor kezdhetsz gyüjteni.....ha van benne fémreszelék az uj porlasztókat is kinyirja rövid időn belül....
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1046 Dátum: 2009.12.02 szerda, 22:20:19 »

elég ha GO szürőt félbevágod és ha van benne fémreszelék vagy darabka ,akkor kezdhetsz gyüjteni.....ha van benne fémreszelék az uj porlasztókat is kinyirja rövid időn belül....

 nyes Az tuti, mire félbevágom, addigra lesz benne fémreszelék!  eplus2

viccen kívül. A GO szűrőben lehet fémreszelék a CR szivattyútól? Csak mert a szűrő a szivattyú előtt van... Vagy a résolajjal együtt a fémszemcsék is visszajutnak a tankba, aztán a szűrőbe? Mondassz valamit! Köszi!
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1047 Dátum: 2009.12.02 szerda, 22:25:06 »

Szürke füst? fejvakaras Nem biztos ,hogy nem az olajat égeti már a moci......
Nagynyomású pumpedlit csak akkor,ha az új csúcsokkal nincs meg a maxi üzanyomás.Egyéb esetben nem köll cserélni. Wink wave
Na igen, szürkének látni, szóval még nem az a "motorolajevős" sűrűbb füst. Megnézetem a szervízben a nyomást, meg megismerkedem a GO szűrő belső világával is.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #1048 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 05:14:14 »

elég ha GO szürőt félbevágod és ha van benne fémreszelék vagy darabka ,akkor kezdhetsz gyüjteni.....ha van benne fémreszelék az uj porlasztókat is kinyirja rövid időn belül....
Ha oda már bekerült a fémreszelék,akkor annak a cr rendszernek már reszeltek.2mikronos szűrő.Oda csak a visszatérőn kerülhet be fém reszelék a pumpedliből.De akkor az már addigra nagyon meghal. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1049 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 06:30:30 »

nagynyomásúnak is van visszavolyó ága álltalában...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.123 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.