Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:59:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
15
16
17
18
19
20
21
[
22
]
23
24
25
26
27
28
29
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14623061 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1050 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 08:06:39 »
Idézetet írta: francoe - 2009.12.02 szerda, 17:53:07
Az üzemanyagszűrőt én inkább azután cserélném, ha a protec-es tank kiürült. Ha az anyag felold valamit a szűrő előtt, akkor az valószínűleg a szűrőben ki is csapódik, s akkor már inkább a régibe menjen. A szűrőt pedig te is ki tudod cserélni. Ha nem megy, vagy nem akarod, akkor majd összehozunk egy találkozót Debrecenben és segítek.
Bosch-t azért ajánlottam mert olcsóbb, mint a debreceni Cromax-ban a gyári, másrészt szerintem van olyan minőségű mint a gyári (az talán delphi, de erre nem vennék mérget)
A szerelési idő nem több 1-2 óránál az egészre, az árak pedig szerintem 3K-tól a csillagos égig terjednek. A márkaszervizek 6-8-10K-s óradíjjal dolgoznak. Ahová te mész, ott nem fognak átvágni...
oks, akkor az üa. szűrőt majd a következő alkalommal, talán már egy találka keretén belül
(a leírást elolvastam, nem tűnt bonyolultnak, de azért nem mondeo-szerelőként végeztem az egyetemen...)
köszi a segítséget előre is, majd pm-ben egyeztetünk (hogy mikor, hol és milyen sör társaságában
)
üdv
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1051 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 09:44:37 »
Sziasztok!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mikor kell = célszerű a vezérmű láncot cserélni? Igen, sokan mondják, hogy többet bír, mint a kocsi, de nekem 240 ezer van a verdában, és nálam nem akarom, hogy ezek legyenek az ultosó kilométerek...
2.0 rdci 131 LE, 2003.03.20, és FMBA motoros.
Valamint ez mennyire költséges mutatvány?
Tisztelettel, és köszi a válaszokat előre is.
Meszike007
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
balko
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1065
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1052 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 09:54:33 »
p1631 nem ez??accelerate pedal position senzor 1 signal too high
Naplózva
2002 TDCI ford mondeo 130le
gyengek
Vendég
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1053 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 10:24:28 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2009.12.03 csütörtök, 09:44:37
Sziasztok!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mikor kell = célszerű a vezérmű láncot cserélni? Igen, sokan mondják, hogy többet bír, mint a kocsi, de nekem 240 ezer van a verdában, és nálam nem akarom, hogy ezek legyenek az ultosó kilométerek...
2.0 rdci 131 LE, 2003.03.20, és FMBA motoros.
Valamint ez mennyire költséges mutatvány?
Tisztelettel, és köszi a válaszokat előre is.
Meszike007
Hátha itt találsz hozzá infót
LINK
.
Naplózva
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1054 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 10:30:42 »
Idézetet írta: gyengek - 2009.12.03 csütörtök, 10:24:28
Hátha itt találsz hozzá infót
LINK
.
Köszi
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1055 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 21:11:58 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.03 csütörtök, 05:14:14
Ha oda már bekerült a fémreszelék,akkor annak a cr rendszernek már reszeltek.2mikronos szűrő.Oda csak a visszatérőn kerülhet be fém reszelék a pumpedliből.De akkor az már addigra nagyon meghal.
Igaza van Bunyeknek. A visszatérő ágban is lehet fémreszelék.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1056 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 21:49:25 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2009.12.03 csütörtök, 09:44:37
Sziasztok!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mikor kell = célszerű a vezérmű láncot cserélni? Igen, sokan mondják, hogy többet bír, mint a kocsi, de nekem 240 ezer van a verdában, és nálam nem akarom, hogy ezek legyenek az ultosó kilométerek...
2.0 rdci 131 LE, 2003.03.20, és FMBA motoros.
Valamint ez mennyire költséges mutatvány?
Tisztelettel, és köszi a válaszokat előre is.
Meszike007
Gondolom 400ekm-et csak kibír
Naplózva
calibra16v
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1057 Dátum:
2009.12.03 csütörtök, 22:39:38 »
Sziasztok!!
Nem régiben írtam .hogy egyenes állásban koppan a kormányom vagyis kopog.
Orvosoltattam a problémát és végülis nem volt egy vészes ára sem és a gond sem volt annyira nagy!
Az volt a baja a kocsinak,hogy kikopott 1 ponton a kormányművem de ez sajna a rendszertelen olajcsere miatt azt mondta a szerelő és azt is mondta a mondeoknál típus hiba de rajtam kívűl nem nagyon halattam senkitől ilyet.
Kiszereléssel felújítással vissza szereléssel és futómű állítással 2 év garanciával 62000ft.
Nem tartom drágának a dolgot mert gondolom az uj kormány mű nem 62k lett volna.
csak leírtam hátha hasonló problémával küszködik majd valaki és nem kell találgatni neki.
Amúgy a Fogasléc Bt nél csináltattam RAY csinálta 48 óra alatt készen volt a kocsi és nagyon jó lett egyenlőre kb azóta 8000 km mentem a kocsival.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1058 Dátum:
2009.12.04 péntek, 05:13:05 »
Idézetet írta: Angel - 2009.12.03 csütörtök, 21:11:58
Igaza van Bunyeknek. A visszatérő ágban is lehet fémreszelék.
Persze,de én azt mondom,hogy ha azt már észreveszed a szűrőben ,akkor már régen rossz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1059 Dátum:
2009.12.04 péntek, 05:14:28 »
Idézetet írta: calibra16v - 2009.12.03 csütörtök, 22:39:38
Sziasztok!!
Nem régiben írtam .hogy egyenes állásban koppan a kormányom vagyis kopog.
Orvosoltattam a problémát és végülis nem volt egy vészes ára sem és a gond sem volt annyira nagy!
Az volt a baja a kocsinak,hogy kikopott 1 ponton a kormányművem de ez sajna a rendszertelen olajcsere miatt azt mondta a szerelő és azt is mondta a mondeoknál típus hiba de rajtam kívűl nem nagyon halattam senkitől ilyet.
Kiszereléssel felújítással vissza szereléssel és futómű állítással 2 év garanciával 62000ft.
Nem tartom drágának a dolgot mert gondolom az uj kormány mű nem 62k lett volna.
csak leírtam hátha hasonló problémával küszködik majd valaki és nem kell találgatni neki.
Amúgy a Fogasléc Bt nél csináltattam RAY csinálta 48 óra alatt készen volt a kocsi és nagyon jó lett egyenlőre kb azóta 8000 km mentem a kocsival.
Tipushiba.Jah.Ezzel magyarázzák a saját munkájuk hátterét.....mintha olyan sok mondeót javítottak volna ilyen problémával....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1060 Dátum:
2009.12.04 péntek, 08:41:25 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.04 péntek, 05:13:05
Persze,de én azt mondom,hogy ha azt már észreveszed a szűrőben ,akkor már régen rossz.
egyértelmű,de a leggyorsabban go szürő félbevágásával lehet megállapitani azért mondtam.
Ha abba van akkor nyilik a buksza azis biztos...
Naplózva
calibra16v
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1061 Dátum:
2009.12.04 péntek, 20:18:58 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.04 péntek, 05:14:28
Tipushiba.Jah.Ezzel magyarázzák a saját munkájuk hátterét.....mintha olyan sok mondeót javítottak volna ilyen problémával....
Igen én sem érzem típus hibának márt csak azért sem mert 310.000 van lassan a motorban.
Én a típus hibának azt nevezném ami 25 vagy max 50ezer kilométerig állandó jelleggel kiújul. Szóval én is úgy érzem mindegy milyen futóművet javítanának típus hibás lenne
Naplózva
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1062 Dátum:
2009.12.04 péntek, 23:22:26 »
na ma voltam szerelőnél, aki lecserélte az olajat, és közben azt vette észre, hogy nagyon olajos a blokk alja, teljesen össze volt fröcskölve az egész
ugyanakkor azt mondta, h nem motorolaj, hanem váltóolaj, mert szép világos színű volt
én eddig nem tapasztaltam volna, hogy foltot hagy a kocsi maga alatt, tehát nagyon nem csöpöghet (az alsó műanyag borítás amúgy már nincs meg)
ők azt mondták, hogy valamelyik szimeringnél csaphatja ki az olajat
szerintetek is lehetséges ez? ha igen, akkor milyen szimering ez pontosan, és mennyibe kerülhet?
sajnos a szerelőnek se volt tippje, hogy miért fogyaszt városban 9 l fölött az autó
a porlasztócsúcsok mennyire befolyásolhatják a fogyasztást? meg lehet azt nézetni valahol/valahogy, hogy milyen állapotban vannak? az a baj, hogy a kereskedő annyira kipucoltatta a motort is, hogy vadi újnak hatnak még a porlasztócsúcsok is :s
(a csúcs száma 501z, ha jól emlékszem, ebből lehet vmire következtetni?)
bocs, ha sok hülyeséget kérdeztem
francoe: köszi amúgy a szerelő tippet, rendesek és korrektek voltak
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1063 Dátum:
2009.12.05 szombat, 00:54:32 »
Idézetet írta: Jack - 2009.12.04 péntek, 23:22:26
na ma voltam szerelőnél, aki lecserélte az olajat, és közben azt vette észre, hogy nagyon olajos a blokk alja, teljesen össze volt fröcskölve az egész
ugyanakkor azt mondta, h nem motorolaj, hanem váltóolaj, mert szép világos színű volt
én eddig nem tapasztaltam volna, hogy foltot hagy a kocsi maga alatt, tehát nagyon nem csöpöghet (az alsó műanyag borítás amúgy már nincs meg)
ők azt mondták, hogy valamelyik szimeringnél csaphatja ki az olajat
szerintetek is lehetséges ez? ha igen, akkor milyen szimering ez pontosan, és mennyibe kerülhet?...
Valószínű ez a probléma, és a megoldása:
http://mondeo.hu/index.php?topic=36.msg448449#msg448449
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1064 Dátum:
2009.12.05 szombat, 07:35:36 »
Idézetet írta: Jack - 2009.12.04 péntek, 23:22:26
na ma voltam szerelőnél, aki lecserélte az olajat, és közben azt vette észre, hogy nagyon olajos a blokk alja, teljesen össze volt fröcskölve az egész
ugyanakkor azt mondta, h nem motorolaj, hanem váltóolaj, mert szép világos színű volt
én eddig nem tapasztaltam volna, hogy foltot hagy a kocsi maga alatt, tehát nagyon nem csöpöghet (az alsó műanyag borítás amúgy már nincs meg)
ők azt mondták, hogy valamelyik szimeringnél csaphatja ki az olajat
szerintetek is lehetséges ez? ha igen, akkor milyen szimering ez pontosan, és mennyibe kerülhet?
sajnos a szerelőnek se volt tippje, hogy miért fogyaszt városban 9 l fölött az autó
a porlasztócsúcsok mennyire befolyásolhatják a fogyasztást? meg lehet azt nézetni valahol/valahogy, hogy milyen állapotban vannak? az a baj, hogy a kereskedő annyira kipucoltatta a motort is, hogy vadi újnak hatnak még a porlasztócsúcsok is :s
(a csúcs száma 501z, ha jól emlékszem, ebből lehet vmire következtetni?)
bocs, ha sok hülyeséget kérdeztem
francoe: köszi amúgy a szerelő tippet, rendesek és korrektek voltak
Ha már azt mondták valamelyik szimmeringnél, akkor megmondhatták volna azt is, hogy melyiknél...olyan sok lehetőség nincs...(nyelestengely, féltengely kihajtások, kulissza)
Magas fogyinak sok oka lehet.....de a motor szempontjából az egyik leglényegesebb, hogy kapjon elég levegőt! Tiszta légszűrő és tiszta szívósor! (EGR dugó és szívósor tisztítás)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
calibra16v
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1065 Dátum:
2009.12.05 szombat, 11:32:26 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.05 szombat, 07:35:36
Ha már azt mondták valamelyik szimmeringnél, akkor megmondhatták volna azt is, hogy melyiknél...olyan sok lehetőség nincs...(nyelestengely, féltengely kihajtások, kulissza)
Magas fogyinak sok oka lehet.....de a motor szempontjából az egyik leglényegesebb, hogy kapjon elég levegőt! Tiszta légszűrő és tiszta szívósor! (EGR dugó és szívósor tisztítás)
Megtudnád mondani nekem ,hogy miért szokták ledugózni az EGR-t? Már gondolkodtam rajta én is de fogalmam sincs mire jó így nem foglalkoztam vele.
Mi fog megváltozni a motornál jobban húz majd vagy kevesebb lesz a fogyasztás? Vagy tényleg miért szokták ledugózni azt a EGR-t
Köszi a választ
Amúgy meg nekem is simán 9litert beveri városban a kocsi de soha nem foglalkoztam vele szerintem nem sokkal eszik kevesebbet senkinek.
Persze azt sem mind1 milyen városi forgalomról beszélünk. Mert ugye vannak városok ahol nekem sem 9 liter a fogyasztásom
Ha Polgárdiban vagyok a barátomnál ott nincs különbség 5.8 ,ha Székesfehérváron járok akkor kicsit megnő a fogyasztásom akkor márt 6.5 l kb ,ha Pestre megyek akkor márt beleérek a 8-9 l be simán.
De nekem volt márt 11l is a városi fogyasztásom ha hiszitek ha nem .
Franciaországban élek MARSEILLE belvárosában és itt is dolgozom a városban és nyáron mikor 45 fok van reggeltől estig megyek a városban klímával van úgy, hogy 300m 20 perc alatt teszek meg akkor bizony van fogyasztásom.
De ezt a példát írhattam volna Pestre is mert ott sem jobb egy délutáni forgalom vagy 1 reggeli csúcs.
Lényeg a lényeg nincs azt a kocsi ami nem enne többet ilyen körülmények között szerintem.
Naplózva
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1066 Dátum:
2009.12.05 szombat, 12:22:35 »
Idézetet írta: calibra16v - 2009.12.05 szombat, 11:32:26
Megtudnád mondani nekem ,hogy miért szokták ledugózni az EGR-t? Már gondolkodtam rajta én is de fogalmam sincs mire jó így nem foglalkoztam vele.
Mi fog megváltozni a motornál jobban húz majd vagy kevesebb lesz a fogyasztás? Vagy tényleg miért szokták ledugózni azt a EGR-t
Köszi a választ
Ezt én is meg tudom mondani. Azért kell ledugózni, hogy csak friss levegőt kapjon a motor. A visszavezetett kipufogógáz ugyan csökkenti a káros környezeti hatásokat, de nem kell aggódni, dugózással is átmegy a vas a zöldkártyán. A dugózást érdemes egy EGR szelep és szívósor tisztítással is egybekötni. Meglepődik az ember, hogy annyi lerakódás, jelentősen csökken a levegőrendszer áteresztő képessége. A dugózás és tisztítás után csökken a füstölés. Javul a teljesítmény és csökken a fogyasztás is, bár ezek nem változnak jelentősen.
Az elektromos vezérlésű turbós motoroknál (pl.:N7BA) hibakódot generál a rendszer. Panaszkodik az alacsony EGR nyomásra. Nem csoda, mert ledugóztuk. Ez a hibajel semmiféle káros következménnyel nem jár, még hosszú idő után sem. Én 3 éve járok így.
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1067 Dátum:
2009.12.05 szombat, 12:57:00 »
Idézetet írta: calibra16v - 2009.12.05 szombat, 11:32:26
Megtudnád mondani nekem ,hogy miért szokták ledugózni az EGR-t? Már gondolkodtam rajta én is de fogalmam sincs mire jó így nem foglalkoztam vele.
Mi fog megváltozni a motornál jobban húz majd vagy kevesebb lesz a fogyasztás? Vagy tényleg miért szokták ledugózni azt a EGR-t
Köszi a választ
Amúgy meg nekem is simán 9litert beveri városban a kocsi de soha nem foglalkoztam vele szerintem nem sokkal eszik kevesebbet senkinek.
Persze azt sem mind1 milyen városi forgalomról beszélünk. Mert ugye vannak városok ahol nekem sem 9 liter a fogyasztásom
Ha Polgárdiban vagyok a barátomnál ott nincs különbség 5.8 ,ha Székesfehérváron járok akkor kicsit megnő a fogyasztásom akkor márt 6.5 l kb ,ha Pestre megyek akkor márt beleérek a 8-9 l be simán.
De nekem volt márt 11l is a városi fogyasztásom ha hiszitek ha nem .
Franciaországban élek MARSEILLE belvárosában és itt is dolgozom a városban és nyáron mikor 45 fok van reggeltől estig megyek a városban klímával van úgy, hogy 300m 20 perc alatt teszek meg akkor bizony van fogyasztásom.
De ezt a példát írhattam volna Pestre is mert ott sem jobb egy délutáni forgalom vagy 1 reggeli csúcs.
Lényeg a lényeg nincs azt a kocsi ami nem enne többet ilyen körülmények között szerintem.
TZS közben leírta, de a lényeg az , hogy az EGR-en keresztül jut a mocsok a szívósorba, ami eltömíti azt és utána már nem kap elegendő levegőt a motor és elégtelen lesz az égés, ezért füstöl és eszik mint állat.
A szelepszár szimmeringek és szelepszár élettartama meg 3 szorozódik(sőt ha úgy vesszük az egész motoré, mert ha már egyszer az miatt le kell venni a fejet, az már úgysem lesz soha olyan mint volt!!) ha még új korában letömíti az ember, a szilárd korom részecskék nem darálják le a szárat és a szimmeringet.(ezek a motorok jó soká nem eszik az olajat)
Egy motor teljes élettartama alatt az EGR miatt nagyságrendekkel több károsanyag jut a levegőbe, mintha eleve rá sem tették volna....ilyen világban élünk
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.05 szombat, 13:06:10 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1068 Dátum:
2009.12.05 szombat, 13:04:16 »
Idézetet írta: calibra16v - 2009.12.05 szombat, 11:32:26
Megtudnád mondani nekem ,hogy miért szokták ledugózni az EGR-t? Már gondolkodtam rajta én is de fogalmam sincs mire jó így nem foglalkoztam vele.
Mi fog megváltozni a motornál jobban húz majd vagy kevesebb lesz a fogyasztás? Vagy tényleg miért szokták ledugózni azt a EGR-t
Köszi a választ
Amúgy meg nekem is simán 9litert beveri városban a kocsi de soha nem foglalkoztam vele szerintem nem sokkal eszik kevesebbet senkinek.
Persze azt sem mind1 milyen városi forgalomról beszélünk. Mert ugye vannak városok ahol nekem sem 9 liter a fogyasztásom
Ha Polgárdiban vagyok a barátomnál ott nincs különbség 5.8 ,ha Székesfehérváron járok akkor kicsit megnő a fogyasztásom akkor márt 6.5 l kb ,ha Pestre megyek akkor márt beleérek a 8-9 l be simán.
De nekem volt márt 11l is a városi fogyasztásom ha hiszitek ha nem .
Franciaországban élek MARSEILLE belvárosában és itt is dolgozom a városban és nyáron mikor 45 fok van reggeltől estig megyek a városban klímával van úgy, hogy 300m 20 perc alatt teszek meg akkor bizony van fogyasztásom.
De ezt a példát írhattam volna Pestre is mert ott sem jobb egy délutáni forgalom vagy 1 reggeli csúcs.
Lényeg a lényeg nincs azt a kocsi ami nem enne többet ilyen körülmények között szerintem.
Ja a fogyasztás városban akármilyen lehet, ha elképzelsz egy olyan helyzetet, ahol álló helyzetben kipöfögteted a tankot akkor pl végtelen sok(na ezt a hüleséget csak azért írtam hogy érzékeltessem, hogy még beszélni sem érdemes róla, hogy kinek mennyi városban a fogyija..)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
interakcio
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1069 Dátum:
2009.12.05 szombat, 15:09:28 »
Sziasztok!
Ismét a tanácsaitokra lenne szükségem.Szerda körül viszem a mondimat a magasnyomású rendszer átvizsgálására, mert vmi miatt gázadásra néha (napi 1x átlagban) le akar fulladni, de ha visszaengedem a gázpedált, nincs baj. Javasoltátok a Filep szervízt, ők átirányítottak a távolság miatt Sárvárra (Takács Gyula). Mire érdemes figyelnem, ha leveszik a magasnyomású szivattyút, lehet h a porlasztókat is kiszedik és nyomáspróbázzák gépen?Nekem az alábbiak jutottak eszembe:
- a hibakódokat az ECU-ból mindenképpen felírom
- a szivattyút megnézetem h van-e mechanikai kopása (240 e. km lesz lassan az autóban és pár hozzászólással ezelőtt a fémreszelék téma eléggé bexaratott)
- a porlasztókhoz csak akkor engedek nyúlni ha a CR nyomást a szivattyú rendben leadja és nincs mechanikai kopása (nemde?)
- megnézetem a gázolaj szűrőt nincs-e elkoszolódva (2 hete protecet kapott a vas)
- és ha még győzik szusszal, kipucoltatom a tankot és az ü.a. rendszert.
Mit javasoltok, mit nézessek még meg, vagy tisztíttassak ki vagy egyéb művelet?
Köszi a tanácsokat!
Ui: ja és szeretnék végig a kocsi mellett lenni, ha kell benne alszom
Naplózva
calibra16v
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1070 Dátum:
2009.12.05 szombat, 17:27:41 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.05 szombat, 12:57:00
TZS közben leírta, de a lényeg az , hogy az EGR-en keresztül jut a mocsok a szívósorba, ami eltömíti azt és utána már nem kap elegendő levegőt a motor és elégtelen lesz az égés, ezért füstöl és eszik mint állat.
A szelepszár szimmeringek és szelepszár élettartama meg 3 szorozódik(sőt ha úgy vesszük az egész motoré, mert ha már egyszer az miatt le kell venni a fejet, az már úgysem lesz soha olyan mint volt!!) ha még új korában letömíti az ember, a szilárd korom részecskék nem darálják le a szárat és a szimmeringet.(ezek a motorok jó soká nem eszik az olajat)
Egy motor teljes élettartama alatt az EGR miatt nagyságrendekkel több károsanyag jut a levegőbe, mintha eleve rá sem tették volna....ilyen világban élünk
Köszi mind2tötöknek.
akkor ha jól értem itt az ideje ledugózni az egr-emet.
Naplózva
interakcio
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1071 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 12:48:03 »
Hol vagytok fórumozó mondisok? Mindenki mikulásruhába öltözve feszít a tdci-kben vagy mi? Jobban szokott pörögni ez a topic. Nekem még mindig a tanácsaitokra lenne szükségem (lásd: magasnyomású ü.a. rendszer)
Sok virgácsot mindenkinek!!!!
Írjatok! Köszi
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1072 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 14:33:33 »
Idézetet írta: interakcio - 2009.12.05 szombat, 15:09:28
Sziasztok!
Ismét a tanácsaitokra lenne szükségem.Szerda körül viszem a mondimat a magasnyomású rendszer átvizsgálására, mert vmi miatt gázadásra néha (napi 1x átlagban) le akar fulladni, de ha visszaengedem a gázpedált, nincs baj. Javasoltátok a Filep szervízt, ők átirányítottak a távolság miatt Sárvárra (Takács Gyula). Mire érdemes figyelnem, ha leveszik a magasnyomású szivattyút, lehet h a porlasztókat is kiszedik és nyomáspróbázzák gépen?Nekem az alábbiak jutottak eszembe:
- a hibakódokat az ECU-ból mindenképpen felírom
- a szivattyút megnézetem h van-e mechanikai kopása (240 e. km lesz lassan az autóban és pár hozzászólással ezelőtt a fémreszelék téma eléggé bexaratott)
- a porlasztókhoz csak akkor engedek nyúlni ha a CR nyomást a szivattyú rendben leadja és nincs mechanikai kopása (nemde?)
- megnézetem a gázolaj szűrőt nincs-e elkoszolódva (2 hete protecet kapott a vas)
- és ha még győzik szusszal, kipucoltatom a tankot és az ü.a. rendszert.
Mit javasoltok, mit nézessek még meg, vagy tisztíttassak ki vagy egyéb művelet?
Köszi a tanácsokat!
Ui: ja és szeretnék végig a kocsi mellett lenni, ha kell benne alszom
Szerintem egy ilyen vizsgálat nem úgy megy, hogy betolod a vasat, szétborítják aztán majd lesz valami.
1) számítógépes diagnosztika kell, hibakódok, rail nyomás mérése több állapotban (álló motor (600kPa), alapjárat (min 23000kPa), csúcsterhelésnél - menet közben (min. 160000kpa).
2) porlasztók visszafolyás vizsgálata több állapotban
3) porlasztók kiszereléses vizsgálata: reakcióidő, porlasztási kép, átfolyási mennyiség
4) cr szivattyú vizsgálata (ha a nyomásmérésnél van valami erre utaló jel)
Ha semmi CR és porlasztógyanura utaló jel nincs, kérj nyomásszabályzó szelep és üa. hőfok jeladó tisztítást. Mindkettő a CR szivattyún van.
Érdemes lenne továbbá produkálni a hibát, mert ha el tudják kapni diagnosztika közben, sok infót lehet szerezni belőle.
Ha gázadásra fullad valószínűleg a nyomásváltozással van összefüggésben, ami vagy nyomásállítási hiba (nyomásszabályzó szelep) vagy szivárgás (pl. résolajcső O gyűrű).
Az enyémnél pl. olyan volt, hogy félmeleg motornál menet közben gázadásra vészüzembe vágta a motort az ecu, mert folyott a 2. henger résolajcsöve. Hidegen nem, melegen nem. vicces volt.
Hasonlóan hülye hiba.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1073 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 15:12:42 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.03 csütörtök, 06:30:30
nagynyomásúnak is van visszavolyó ága álltalában...
Igaz ami igaz!
Miután megírtam a kommentet és elmentem aludni, erről álmodtam...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1074 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 15:19:02 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2009.12.03 csütörtök, 09:44:37
Sziasztok!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mikor kell = célszerű a vezérmű láncot cserélni? Igen, sokan mondják, hogy többet bír, mint a kocsi, de nekem 240 ezer van a verdában, és nálam nem akarom, hogy ezek legyenek az ultosó kilométerek...
2.0 rdci 131 LE, 2003.03.20, és FMBA motoros.
Valamint ez mennyire költséges mutatvány?
Tisztelettel, és köszi a válaszokat előre is.
Meszike007
Hallani fogod. Ha hallani fogsz egy láncos, vagy kissé csapágyas csörgést jobb oldalról, eljött az idő.
Nekem most van 195000 a verdában, és jövő héten megyek cserére. Er Fordéknál kb 90 pénzből jön ki, de meg lehet olcsóbban is csinálni...
Üdv:
Gabe
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Gyurka
Vendég
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1075 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 15:57:58 »
Idézetet írta: gabe - 2009.12.06 vasárnap, 15:19:02
Hallani fogod. Ha hallani fogsz egy láncos, vagy kissé csapágyas csörgést jobb oldalról, eljött az idő.
Nekem most van 195000 a verdában, és jövő héten megyek cserére. Er Fordéknál kb 90 pénzből jön ki, de meg lehet olcsóbban is csinálni...
Üdv:
Gabe
Hát én még nem hallottam senkitől, hogy láncot cserélt volna, pedig ennél sokkal többet futott gépek vannak itt!
Naplózva
calibra16v
Vendég
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1076 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 16:33:37 »
Idézetet írta: Gyurka - 2009.12.06 vasárnap, 15:57:58
Hát én még nem hallottam senkitől, hogy láncot cserélt volna, pedig ennél sokkal többet futott gépek vannak itt!
nálam 310.000 és még nem jutott eszembe az sem ,hogy valaha hozzá nyúljak. Szerintem ökör módjára kell vezetni ahhoz ,hogy az tönkre menjen.Azért vettem Fordot mert tudtam láncos a motor és nem kell 80 ezereket költeni a Szíj cserére.
Mondjuk a Turbóm eltört és vettem 1 zsír ujat 194.000 ezeré azért azt kicsit sokallottam. 297.000km volt a kocsiba a szomszéd Passat jába 250.000 volt és csak 130ért vette a uj turbót de neki 70 1 szíj csere és a hozzá tartozó kütyük.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Vezérmű lánc
«
Új hozzászólás #1077 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 17:18:05 »
Idézetet írta: gabe - 2009.12.06 vasárnap, 15:19:02
Hallani fogod. Ha hallani fogsz egy láncos, vagy kissé csapágyas csörgést jobb oldalról, eljött az idő.
Nekem most van 195000 a verdában, és jövő héten megyek cserére. Er Fordéknál kb 90 pénzből jön ki, de meg lehet olcsóbban is csinálni...
Üdv:
Gabe
majd 500e km után.....talán....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
interakcio
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1078 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 19:53:09 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.12.06 vasárnap, 14:33:33
Szerintem egy ilyen vizsgálat nem úgy megy, hogy betolod a vasat, szétborítják aztán majd lesz valami.
1) számítógépes diagnosztika kell, hibakódok, rail nyomás mérése több állapotban (álló motor (600kPa), alapjárat (min 23000kPa), csúcsterhelésnél - menet közben (min. 160000kpa).
2) porlasztók visszafolyás vizsgálata több állapotban
3) porlasztók kiszereléses vizsgálata: reakcióidő, porlasztási kép, átfolyási mennyiség
4) cr szivattyú vizsgálata (ha a nyomásmérésnél van valami erre utaló jel)
Ha semmi CR és porlasztógyanura utaló jel nincs, kérj nyomásszabályzó szelep és üa. hőfok jeladó tisztítást. Mindkettő a CR szivattyún van.
Érdemes lenne továbbá produkálni a hibát, mert ha el tudják kapni diagnosztika közben, sok infót lehet szerezni belőle.
Ha gázadásra fullad valószínűleg a nyomásváltozással van összefüggésben, ami vagy nyomásállítási hiba (nyomásszabályzó szelep) vagy szivárgás (pl. résolajcső O gyűrű).
Az enyémnél pl. olyan volt, hogy félmeleg motornál menet közben gázadásra vészüzembe vágta a motort az ecu, mert folyott a 2. henger résolajcsöve. Hidegen nem, melegen nem. vicces volt.
Hasonlóan hülye hiba.
Pontosan ezeket fogom tenni, vagy kérni, amiket leírtál. HÁLA
Naplózva
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1079 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 20:10:39 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2009.12.05 szombat, 00:54:32
Valószínű ez a probléma, és a megoldása:
http://mondeo.hu/index.php?topic=36.msg448449#msg448449
köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, megmondom majd a szerelőnek, h ha nem találja a folyás helyét, akkor nézzük meg itt is
Ervin: azért nem mondta meg, hogy honnan folyik az olaj, mert sajnos/szerencsére nem folyt annyira, hogy észrevehető legyen szabad szemmel, és mivel minden össze volt olajozva, ezért azt javasolta, hogy mosassak alvázat, majd menjek vissza hozzá és akkor megnézi
így nem tudta megmondani, h melyik szimeringnél van bibi (én meg nem tudom neked megmondani a típusát, sajna nem értek hozzá, helyileg középen, a motor alatt van kb.
)
TZS, Ervin:
felvetettem én is ezt az EGR dugózást a szerelőnek, de valamit magyarázott, hogy nem mindegyik kocsinál lehet, mert hibaüzit dob, gondolom ez az, amit TZS is írt. Ezek szerint minden mondinál javasolt megcsináltatni? (az enyém 2004-es 2 literes tdci)
köszi
(örülök ennek a forumnak, már egész sok mindent megtanultam tőletek, köszike
)
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1080 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 20:19:46 »
Idézetet írta: Jack - 2009.12.06 vasárnap, 20:10:39
köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, megmondom majd a szerelőnek, h ha nem találja a folyás helyét, akkor nézzük meg itt is
Ervin: azért nem mondta meg, hogy honnan folyik az olaj, mert sajnos/szerencsére nem folyt annyira, hogy észrevehető legyen szabad szemmel, és mivel minden össze volt olajozva, ezért azt javasolta, hogy mosassak alvázat, majd menjek vissza hozzá és akkor megnézi
így nem tudta megmondani, h melyik szimeringnél van bibi (én meg nem tudom neked megmondani a típusát, sajna nem értek hozzá, helyileg középen, a motor alatt van kb.
)
TZS, Ervin:
felvetettem én is ezt az EGR dugózást a szerelőnek, de valamit magyarázott, hogy nem mindegyik kocsinál lehet, mert hibaüzit dob, gondolom ez az, amit TZS is írt. Ezek szerint minden mondinál javasolt megcsináltatni? (az enyém 2004-es 2 literes tdci)
köszi
(örülök ennek a forumnak, már egész sok mindent megtanultam tőletek, köszike
)
Ha EU 3-as az autód, akkor minden hibaüzenet nélkül zárható az EGR.
Ezt onnan tudod a legkönnyebben megállapítani, hogy ha vákumdob állítja a turbó lapátszögeket akkor EU 3, ha elektromos fekete dobozka állítja a lapátszöget, akkor EU4.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.06 vasárnap, 20:22:38 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1081 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 20:27:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.06 vasárnap, 20:19:46
Ha EU 3-as az autód, akkor minden hibaüzenet nélkül zárható az EGR.
Ezt onnan tudod a legkönnyebben megállapítani, hogy ha vákumdob állítja a turbó lapátszögeket akkor EU 3, ha elektromos fekete dobozka állítja a lapátszöget, akkor EU4.
hát, köszi de sajna még így se fogom tudni megállapítani, mert se a vákumdobot, se a turbó lapátszöget nem ismerem még személyesen
le tudod esetleg írni úgy, hogy egy autóanalfabéta közgazdász is megértse, hogy mit hol kell keressen?
egyébként sokszor elhangzottak itt a forumon, hogy milyen hibaüzenetet dob a gép. Ezt csak számítógépre kötve, diagnosztikával lehet megnézni, és ha igen, akkor ilyen kütyüje szokott lenni minden szerelőnek, vagy inkább csak szakszervízben?
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1082 Dátum:
2009.12.06 vasárnap, 20:34:02 »
Idézetet írta: Jack - 2009.12.06 vasárnap, 20:27:44
hát, köszi de sajna még így se fogom tudni megállapítani, mert se a vákumdobot, se a turbó lapátszöget nem ismerem még személyesen
le tudod esetleg írni úgy, hogy egy autóanalfabéta közgazdász is megértse, hogy mit hol kell keressen?
egyébként sokszor elhangzottak itt a forumon, hogy milyen hibaüzenetet dob a gép. Ezt csak számítógépre kötve, diagnosztikával lehet megnézni, és ha igen, akkor ilyen kütyüje szokott lenni minden szerelőnek, vagy inkább csak szakszervízben?
Ha ilyen tök van a turbódon, akkor EU3, ha egy fekete elektomos doboz, amire kábelek mennek
akkor EU4
Ez az EU3:
http://imagerz.com/QENEDUtvAwICAl8cEwVR
Mondjuk azt nem írtad, hogy 130 vagy 115 lovas az autód..
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.06 vasárnap, 20:36:01 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
BTomi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1083 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 07:50:00 »
Idézetet írta: Jack - 2009.12.06 vasárnap, 20:27:44
hát, köszi de sajna még így se fogom tudni megállapítani, mert se a vákumdobot, se a turbó lapátszöget nem ismerem még személyesen
le tudod esetleg írni úgy, hogy egy autóanalfabéta közgazdász is megértse, hogy mit hol kell keressen?
egyébként sokszor elhangzottak itt a forumon, hogy milyen hibaüzenetet dob a gép. Ezt csak számítógépre kötve, diagnosztikával lehet megnézni, és ha igen, akkor ilyen kütyüje szokott lenni minden szerelőnek, vagy inkább csak szakszervízben?
A legegyszerűbb ha megnézed a forgalmidban! Ha a V.9 ponthoz egy 10-es van írja, akkor EUR4.
Mivel a Tied 2004-es, így ha minden igaz, akkor ahhoz már elég egy egyszerűbb kütyü, amivel ki tudod olvasni és törölni a hibakódokat. A neten kevesebb mint 10 rugóért vehetsz már ilyen szerkezetet. De ha nem törlöd a hibakódot, akkor sincs semmi. Nekem is és több mindenkinek itt a fórumon fixen világít a MIL lámpa a ledugózott EGR miatt és vígan használjuk. Mondjuk és időnként csak azért ütöm ki, hogy lássam hogy nincs tárolva más hibakód is.
Naplózva
tengelyi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1084 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 14:11:46 »
Sziasztok!
Ti hallottatok már olyanról, hogy a Magyarországra és Kelet-Európába szállított TDCI-k porlasztócsúcsait (adagoló fúvókáit) a rosszabb minőségű üzemanyaghoz igazítanák a gyárban? És állítólag a nyugatról használtan importált TDCI-kben ezért mennek tönkre hamarabb a csúcsok?
Naplózva
Devlin
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1085 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 14:25:36 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 14:11:46
Sziasztok!
Ti hallottatok már olyanról, hogy a Magyarországra és Kelet-Európába szállított TDCI-k porlasztócsúcsait (adagoló fúvókáit) a rosszabb minőségű üzemanyaghoz igazítanák a gyárban? És állítólag a nyugatról használtan importált TDCI-kben ezért mennek tönkre hamarabb a csúcsok?
Városi legenda.
Megnéztem eCat-ben és nem tesz különbséget a különböző piacra szánt autók csúcsai között.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1086 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 14:30:51 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 14:11:46
Sziasztok!
Ti hallottatok már olyanról, hogy a Magyarországra és Kelet-Európába szállított TDCI-k porlasztócsúcsait (adagoló fúvókáit) a rosszabb minőségű üzemanyaghoz igazítanák a gyárban? És állítólag a nyugatról használtan importált TDCI-kben ezért mennek tönkre hamarabb a csúcsok?
Nincs ilyen.
Naplózva
tengelyi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1087 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 15:06:55 »
Idézetet írta: stealt - 2009.12.07 hétfő, 14:30:51
Nincs ilyen.
Köszi a választ. Akkor ez csak egy kereskedői fogás volt. Egyben szeretném megkérdezni a véleményeteket is.
TDCI-t szeretnék vásárolni, már jól ismerem a típust, volt 2 is, mindkettő céges volt, de most magamnak venném.
Egyelőre két darab van, ami tetszik. Mindkettő itthon vezetett szervizkönyves. Egyikben 155 ezer km van, és nem volt cserélve még a csúcs.
A másikban 170 ezer van, de friss gyári új csúcsokkal adják, 1 év gari van rájuk.
A 155 ezret futott egy Ambiente 4 ajtós, a 170 ezret futott egy Trend, 5 ajtós. Igaz, a Trend 1.5 évesen jött be az országba, az első szervize Franciaországban volt, a többi itthon márkaszervizben. Az Ambiente végig magyar.
Az Ambiente kb. 300 ezer forinttal olcsóbb mint a Trend. Ti melyiket választanátok?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1088 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 15:11:21 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 15:06:55
Köszi a választ. Akkor ez csak egy kereskedői fogás volt. Egyben szeretném megkérdezni a véleményeteket is.
TDCI-t szeretnék vásárolni, már jól ismerem a típust, volt 2 is, mindkettő céges volt, de most magamnak venném.
Egyelőre két darab van, ami tetszik. Mindkettő itthon vezetett szervizkönyves. Egyikben 155 ezer km van, és nem volt cserélve még a csúcs.
A másikban 170 ezer van, de friss gyári új csúcsokkal adják, 1 év gari van rájuk.
A 155 ezret futott egy Ambiente 4 ajtós, a 170 ezret futott egy Trend, 5 ajtós. Igaz, a Trend 1.5 évesen jött be az országba, az első szervize Franciaországban volt, a többi itthon márkaszervizben. Az Ambiente végig magyar.
Az Ambiente kb. 300 ezer forinttal olcsóbb mint a Trend. Ti melyiket választanátok?
A Ghiát.
Viccet félretéve, a Trendet. Ambientére sanszosabb hogy hamarosan költeni kell. És a felszereltsége is jobb...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tengelyi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1089 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 15:18:27 »
Bocsánat, elfelejtettem mondani. Az Ambiente 2004-es, a Trend 2006-os évjárat.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1090 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 15:19:57 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 15:18:27
Bocsánat, elfelejtettem mondani. Az Ambiente 2004-es, a Trend 2006-os évjárat.
Akkor főleg a Trend.
Bár én a helyedben még mindig inkább egy 2.2-es Ghiát keresnék...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tengelyi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1091 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 15:28:12 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2009.12.07 hétfő, 15:19:57
Akkor főleg a Trend.
Bár én a helyedben még mindig inkább egy 2.2-es Ghiát keresnék...
Sajnos nincs a kínálatban pillanatnyilag. Legalábbis addig az árhatárig, amit megszabtam.
Hitelt pedig nem veszek fel, kizárt. Inkább szervizre költöm a különbséget így segítve a hazai gazdasági növekedést.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1092 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 15:29:13 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 15:06:55
Köszi a választ. Akkor ez csak egy kereskedői fogás volt. Egyben szeretném megkérdezni a véleményeteket is.
TDCI-t szeretnék vásárolni, már jól ismerem a típust, volt 2 is, mindkettő céges volt, de most magamnak venném.
Egyelőre két darab van, ami tetszik. Mindkettő itthon vezetett szervizkönyves. Egyikben 155 ezer km van, és nem volt cserélve még a csúcs.
A másikban 170 ezer van, de friss gyári új csúcsokkal adják, 1 év gari van rájuk.
A 155 ezret futott egy Ambiente 4 ajtós, a 170 ezret futott egy Trend, 5 ajtós. Igaz, a Trend 1.5 évesen jött be az országba, az első szervize Franciaországban volt, a többi itthon márkaszervizben. Az Ambiente végig magyar.
Az Ambiente kb. 300 ezer forinttal olcsóbb mint a Trend. Ti melyiket választanátok?
Szóval akkor:
a 2004-es F1-es, a 2006-os pedig f2-es. Az F2-őben már módosítottak a porlasztókon, fitalabb is, mégis cserélni kellett a csúcsokat. Nekem gyanús a km állása. A leírtak alapján az ambientében is kevésnek tűnik a km, de a trnedben biztos, hogy jóval több van. Nem valószínű, hogy Fr-oban 20e km-t mentek volna vele 1 év alatt aztán meg eladják.
Egyébként kétségtelenűl a legjobb a legfiatalabb és a legfelszereltebb, de itt számomra összetettebb lenne a dolog.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tengelyi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1093 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 20:21:02 »
Idézetet írta: baloght - 2009.12.07 hétfő, 15:29:13
Szóval akkor:
a 2004-es F1-es, a 2006-os pedig f2-es. Az F2-őben már módosítottak a porlasztókon, fitalabb is, mégis cserélni kellett a csúcsokat. Nekem gyanús a km állása. A leírtak alapján az ambientében is kevésnek tűnik a km, de a trnedben biztos, hogy jóval több van. Nem valószínű, hogy Fr-oban 20e km-t mentek volna vele 1 év alatt aztán meg eladják.
Egyébként kétségtelenűl a legjobb a legfiatalabb és a legfelszereltebb, de itt számomra összetettebb lenne a dolog.
Az Ambiente-ben biztos, hogy korrekt a számláló állása, sikerült elérnem az előző tulajt a mai nap, és komolyabb sérülése sem volt.
Valamint 1 év garancia is. Meg téli gumik. Úgyhogy én is felé hajlok.
Naplózva
calibra16v
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1094 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 21:11:48 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 20:21:02
Az Ambiente-ben biztos, hogy korrekt a számláló állása, sikerült elérnem az előző tulajt a mai nap, és komolyabb sérülése sem volt.
Valamint 1 év garancia is. Meg téli gumik. Úgyhogy én is felé hajlok.
Figyelj csak Én Franciaországban élek Pontosan Marseilleben.
Én nem venném meg a francia kocsit. Itt nem nagyon szoktam a kocsival foglalkozni sőt álltalában minden kocsi zuzott. Szerintem a franciát felejtsd el
Jah és itt a szomszéd falu is vagy 50 km és olyan autópálya rendszer van ,hogy elképzelni nem tudom ,hogy 20.000 km mentek volna vele.
én 160.000 mentem az enyémmel 2 év alatt. Remélem segítettem : jah és 2szer törték eddig össze parkoloba az első majd 1milióba került a biztositómnak/casco/ mert nem volt gazdálya.
2dik nekem került 250.000 be. 3. beverték a az ablakokat mert magyar, 4. kilopták a tükröket .5. össze karcolták a jobb oldalt mert nem volt karcos.6. friss fényezés után parkolóba leszakitották a lököst elöröl. NE VEDD MEG
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1095 Dátum:
2009.12.07 hétfő, 22:08:30 »
Idézetet írta: baloght - 2009.12.07 hétfő, 15:29:13
Az F2-őben már módosítottak a porlasztókon, fitalabb is, mégis cserélni kellett a csúcsokat. Nekem gyanús a km állása.
Ha 2.0-ról beszélünk, abban a legújabb csúcsok 2003 szept 15 óta vannak.
Az f2-ben ezen nem módosítottak.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1096 Dátum:
2009.12.08 kedd, 09:35:17 »
Idézetet írta: tengelyi - 2009.12.07 hétfő, 15:28:12
Sajnos nincs a kínálatban pillanatnyilag. Legalábbis addig az árhatárig, amit megszabtam.
Hitelt pedig nem veszek fel, kizárt. Inkább szervizre költöm a különbséget így segítve a hazai gazdasági növekedést.
Amennyiben nem sürgős akkor türelem!
Sokat meg kell nézni! Nagyon sokat!!
Aztán alkudni. Mondeóból a piac tele van rendesen igaz nagyon sok a szutyok is. A vevő a király igaz a kp az nem a legjobb csak magánszemélynél. Habár én kereskedőtől nem szívesen vennék autót....pláne tdci-t....
Másik dolog meg tdci-t télen mínuszokban kell venni akkor lehet jól kipróbálni
OFF:
Mi 4 évesen a 2,0-át 1,52 ért vettük, a 2,2-est szintén 4 évesen 1,34-ért. Azaz mi esetünkben az ár pont a fordítottja a reális dolgoknak, de itt rengeteg dolog közrejátszott.
A szomszéd ki is van akadva. Mondtam neki nem 3,5-ért új suzukit kellett volna venni hitelre (ami 5 lesz mire kifizeti), hanem helyette 2 jó használt mondit
Üdv, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1097 Dátum:
2009.12.08 kedd, 09:55:11 »
Idézetet írta: Trekxc - 2009.12.08 kedd, 09:35:17
OFF:
Mi 4 évesen a 2,0-át 1,52 ért vettük, a 2,2-est szintén 4 évesen 1,34-ért. Azaz mi esetünkben az ár pont a fordítottja a reális dolgoknak, de itt rengeteg dolog közrejátszott.
A szomszéd ki is van akadva. Mondtam neki nem 3,5-ért új suzukit kellett volna venni hitelre (ami 5 lesz mire kifizeti), hanem helyette 2 jó használt mondit
Üdv, T.
Te így látod más meg úgy hogy elvből nem vesz használtat, pl én sem. Szerintem nem érdemes belemenni hogy kinek van igaza. Te hidd azt hogy neked a szomszédod vagy más aki újonnan vesz autót meg higgye hogy neki és nincs vita. Ennek is annak is van előnye.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1098 Dátum:
2009.12.08 kedd, 10:05:57 »
Idézetet írta: stealt - 2009.12.08 kedd, 09:55:11
Te így látod más meg úgy hogy elvből nem vesz használtat, pl én sem. Szerintem nem érdemes belemenni hogy kinek van igaza. Te hidd azt hogy neked a szomszédod vagy más aki újonnan vesz autót meg higgye hogy neki és nincs vita. Ennek is annak is van előnye.
Én is vennék újat, ha megtehetném, de sajna nem megy a dolog.
A szomszéd valóban csak újban gondolkozik és egyébként nagyon tetszik neki a mondeó. Mérete, fogyasztása, dinamika, stb. Ja és szívesen bele is ülne egy ilyen újba. Megvan mindkettőnek az eredeti számlája flottakedvezmény nélkül: 6,77 és 8,11 milla azért az nem kicsit durva
Ezt azért még ő sem tudná kifizetni...
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1099 Dátum:
2009.12.08 kedd, 10:10:44 »
Idézetet írta: Trekxc - 2009.12.08 kedd, 10:05:57
Én is vennék újat, ha megtehetném, de sajna nem megy a dolog.
A szomszéd valóban csak újban gondolkozik és egyébként nagyon tetszik neki a mondeó. Mérete, fogyasztása, dinamika, stb. Ja és szívesen bele is ülne egy ilyen újba. Megvan mindkettőnek az eredeti számlája flottakedvezmény nélkül: 6,77 és 8,11 milla azért az nem kicsit durva
Ezt azért még ő sem tudná kifizetni...
Most megint odajutunk, hogy a piac tele van használt mondeókkal, ami miatt is hugyér-szharért lehet hozzájutni.
Ez van sajnos.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
15
16
17
18
19
20
21
[
22
]
23
24
25
26
27
28
29
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ